Megkerestük Hot Rodos Ricsit

  2010. július 17. - Winkler Róbert Címkék: amerika v8 zsolti

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

P1050813

Ugorjunk le Agárdra, csörgött rám Zsolti szombat reggel. Jön a Ronyó is, kecsegtetett, továbbá hogy Agárdon jó kis amerikaiautós találkozó van, ahol kiállít Hot Rodos Ricsi, aki majd a Cougarom tetejét gyógyítja meg. Zsolti legalábbis azt mondja.

Oké, nem kell kétszer mondani, bár motorozási célokra a 7-es útnál rosszabb nem nagyon létezik – zsúfolt, érdektelen, sok a település, de ha egyszer ez vezet Agárdra, hát mit tehetünk. Zsoltival és Ronyóval az Osztyapenkónál randiztunk, Ronyónak egyébként annyi a motoros vonatkozása, hogy nagy VMaxos volt, magam is láttam videót, melyen egy belgiumi VMax találkozón gyorsulásban ver egy nitrós VMaxot. A felvételen határozottan kivehető volt, hogy Ronyó a hiányzó teljesítményt a gyengeelméjűséggel határos vakmerőséggel pótolta. Ronyó azóta már megtért, és harleys lett, az Evo blokk kapcsán a végtelenségig tud üvöltve értekezni arról, hogy ez az evolúció csúcsa. Továbbá eddig körülbelül tízszer akarta megölni Zsoltit, különféle, szereléssel kapcsolatos ígérgetések miatt.

Én értem oda előbb, de hamar befutott a két harleys srác, akik igazi, klasszikus harleysokhoz méltóan stílusos, laza, magától értetődő mozdulattal rántották elő a zsebükből a Leatherman kombináltfogót, hogy kicseréljenek egy olajbilincset az evolúció csúcsán. Aztán útnak indultunk - a dugó nagyjából Agárdig ért, mert az M7-esről baleset miatt átterelték a forgalmat. Motorral azért lehetett haladni, de Agárdon végül kiderült, hogy ez nem kiállítás, hotrodból is csak egy félkész van, az se a Ricsié, ráadásul nincs látogatójegy, mert ez egy három napos találkozó, ötezerért. Viszont a 600 forintos stradbelépővel be lehet hatolni, mint nem is tudom hirtelen, milyen Ati mondta, aki váratlanul fürdőgatyában, gyermekkel termett ott valahonnan.

Camarók a napon

Kiállítás tehát nem volt, csak néhány szép és meglepően érdekes autó, amiket még nem is láttam magyar találkozókon. Úgyhogy első a fehérjebevitel-alapon először behekkeztünk, aztán végignéztük a kínálatot és megkerestük Hot Rodos Ricsit.

A beteg srác: Chrysler Newport 4-Door - 1961

Az autógyártás bő száz évének egyik legbetegebbje, egy 1961-es Chrysler Newport 4-Door Hardtop. Ez a borzalom a harmadik generációt indította útjára, és az volt a piaci feladata, hogy betöltse az űrt, ami a Chrysler modellpalettáján a DeSoto márka megszüntetésével keletkezett. (Chrysler-DeSoto-Dodge-Plymouth) Szóba se jöhetett tehát V8-asnál komolytalanabb alapmotor. Ez az első 61-es Newport, amit élőben láthatok, így még tán szörnyűbb, mint a képeken, de megnéznék egyszer egy kombit is, mert azon mintha nem lenne ilyen szerencsétlen a fecskefarok. Maga az autó persze gyönyörű és látványos, az ízlésficam attraktív emlékműve, patent állapotban. Elölről királyul néz ki, ez a harántirányban elrendezett dupla fényszóró akkoriban Lincolnokon is látható volt, de a hasonló Lincoln most kicsit hátrébb állt. A dizájnfélreértés maga a szárny, ami 1960 körül már kiment a divatból, de a Chryslernél valahogy meg akarták menteni. Rárakták tehát, de valahogy előbbre csúsztatva. Az embernek kedve volna leretusálni az autóról, mert azok nélkül határozottan formás, európai stílusú fara lenne a Newportnak.

A Newport aztán a későbbiekben beleszürkült az amerikai tepsi-mezőnybe, de ebben az esetben azt hiszem, ez mindenképpen pozitív fejlemény. Na de a lényeg, hogy egy ilyen, 1972-es Newportot még Karotta is tesztelt a tévében, ízléses, hozzá illő tehénszőr zekében. 


Annyira kemény sokk volt a Newport, hogy az utolsó pillanatig észre se vettem mellette egyik legnagyobb kedvencemet, a Dodge Challenger RT-t, gyönyörű állapotban. Hátul nagyobb kerekekkel, ahogy kell.

Barátom, a Challenger

Ezzel az autóval lépett a Mopar csoport, a Chrysler és a többiek kicsit késve, de annál hatásosabban az izom-pony car piacra. És ez az, ami miatt akárhányszor meg tudom nézni kedvenc filmemet, a Vanishing point-ot. Zsolti természetesen nem mulasztotta el felhívni a figyelmemet egy fontos részletre: nézd csak, milyen csúnyán van leflexelve a kipufogó vége! Csak magamban morogtam, hogy ó, pajtikám, bár egyszer eljutnánk odáig, hogy a Cougaromon egy ilyen negyedmilliméteres semmiség legyen a legnagyobb hiba.

Szép a szilvakékbe hajló, fehér tetős, 1974-es Chrysler New Yorker, ami még a Mopar-csoporton belüli csúcsmárkán, a Chrysleren belül is a prémium kategóriát képviselte. Ez történetesen egy 76-os példány, de gyakorlatilag a modell egész életét beárnyékolna a nagy 73-as olajválság, ami különösen rosszul érintette a Chrysler márkát, melynek nem voltak népautói. Hamarosan meg is érkeztek persze az olyan modellek, mint a LeBaron. Khm. Mély levegő, igen. Egyébként ez a New Yorker piacilag még a konkurens márkákkal összehasonlítva sem volt sikeres, mert a vetélytársak többnyire visszanyerték az olajválság előtti pozícióikat a következő, 1979-es olajválságig, a New Yorker nem. Ettől még persze nekem kéne ez a konkrét, OT rendszámos tepsi.

Dodge Coronet az 50-es évekből - ekkor még szó sincs Charger nevű testvérmodellről

A Dodge Coronet aranykora az izomautó-érára esett, eddig én képen se nagyon láttam mást, mint 68-70 közötti Coroneteket, a könyvekbe általában azokat fotózzák. A Coronet akkoriban a Charger szedánja volt, kicsit puritánabb kivitelben. Néhány változata nekem még jobban is tetszik, mint a párhuzamos Chargerek. Ez itt viszont egy 1955 körüli népautó, DeSoto platformon.

Hogy legyen még egy Impala-generáció, itt volt a kandírozott mandarinzselé színű 5. generációs lowrider 1975-ből, amit még magam is ugráltattam egyszer, nagyon régen. És persze azóta sem vágyok lowriderre - a lowrider tipikusan az a dolog, ami csak a nézőknek jo, a benne ülőknek nem. A Lincoln Mark IV. pedig  élőben sokkal szebb, mint képeken, főleg ez a különleges, kazettás hűtőrács. 1959-ből, Koncz János írt róla korábban.

Lincoln Mark IV, 1959-ből

Nem kiállítós volt a fesztivál, hanem három napos, konvertes-kempingezős, de így is meglepően szép és érdekes autók költöztek a kempingbe. Sugárhajtású (1961-es) Thunderbird, melyen a matt fekete festék a látványos krómokkal, és természetesen volt egy csomó majdnem teljesen egyforma tepsi. Az egyik ilyen mellett, egy gumimatracon másnaposan hortyogva találtunk Hot Rodos Ricsire, aki egy nem különösebben attraktív barna, landau-tetős Cadillac-kel érkezett. Zsolti rendszeresen invitál, hogy menjünk ki hozzá Budaörsre, csuda dolgokat tud lemezelni. Ez azóta se jött össze, persze a Cougar már szét van kapva, szélvédők nyista, úgyhogy attól tartok, a Cougar meg én isten kezében vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr172153577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2010.07.17. 08:06:55

Megolni nem kell a Zsoltot, csak megrugdosni. En a helyetekben mar megtettem volna...
De miert is ne lenne Zsolti ilyen, ugyis mindenki visszater hozza..
Amugy nem lep meg, mert a Zsolti egy tipikusan magyar szerelo. Mind ilyen.Nekem most mondta egy autovillamossagi szerelo, hogy "nem akarok francia mocskokban turkalni". Nem eleg nagy a valsag Magyarorszagon, ugy latszik..

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 08:07:07

mr winkler, a vanishing pointban egyetlen egy darab challanger sincs, csak charger. just in case.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 08:08:19

@dennisthemenace: van egy fenykepem northamptonbol amin far cotton ban egy fekete challanger es a gazdaja mellett vigyorgok mint a tejbe - tok :)))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 08:25:30

egy aprosag, nem kotozkodes tenyleg: Mr Winkler, ha annyira szereti akkor irja rendesen: nem RT, hanem helyesen R/T mint road/track, ertsd kozut es versenypalya. a katalogusban es users guide ban ezt szepen megfogalmazzak: alkalmas versenyezni ( race ) es koznapi hasznalatra ( commutiv ) is.
az R/C gondolom hulyen mutatott volna, igy R/T lett.

a mai napig igy van irva a dodge -okra, de a mostani hasznalati utasitasba gondolom nem irjak bele hogy versenyezz vele nyugodtan mert alkalmas ra - az elso ugyved szet perelne a dodge -ot.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.17. 08:41:03

Barátra autót bízni nem szabad. Mert vagy az autó lesz oda, vagy a barátság. Már nagyon közel van az a pont, ahol választanod kell :)

Az az ember pedig aki azt állítja, hogy ő egyformán jól ért Yamaha motorokhoz és amerikai izomautokhóz, az jobb esetben csak az egyikről hazudik...

Winkler Róbert 2010.07.17. 08:45:20

@visszakettopadlogaz: Gondolom, just in case, te csak a gyenge remake-et láttad Viggo Mortensennel. Abban tényleg Chargerre cserélték a Challengert. De azért taníts még, kérlek.

Riasom 2010.07.17. 08:49:18

@dennisthemenace: én szerencsére ismerek kivételeket Pesten és vidéken is, de ők meg - nem szellemiségben, hanem konkrétan - sufni (na jó, garázs)- körülmények között dolgoznak, tehát hiába a szaktudás meg a jó hozzáállás, van, amit nem tudnak elvállalni. A vidéki viszonyokról csak annyit, hogy itt van 1000 (ezer) Ft-os órabérérét dolgozó szerelő is, és arany keze van, csak itt ennyit fizet meg a lakosság. "Csempés" szervizből is biztos van azért normális csak meg kell találni!

A "kandírozott mandarinzselé színű" kifejezést amúgy egy Tom Wolfe könyv címéből vette a szerző, ezt csak azért írom, mert akit érdekel az ötvenes-hatvanas évekbeli amerikai autós szubkultúra, annak szerintem érdemes felkutatni ezt a könyvet, megjelent magyarul még régen.

iparterves 2010.07.17. 09:01:03

@Riasom: A kocsikhoz egyáltalán nem értek, de a Kandírozott..nemrég új kiadásban is megjelent, megvehető.

T-akonypunpa 2010.07.17. 09:08:07

Kösz a cikket, fotókat:) A Lincoln Mark IV állati jó, de a többi is! Rábeszélhetnéd a főnöködet, hogy egyszer küldjön ki USA-ba egy 60's car találkozóra.

Robis 2010.07.17. 09:08:10

@visszakettopadlogaz:
Hát ezt beszoptad hapsikám. A rendes filmben valóban Challenger volt. Ne csak a vacak remake-eket nézd. De védelmedül szolgáljon vélhetően fiatal korod. Jobb lenne olvasni, utánanézni aztán írni marhaságokat.

Robis 2010.07.17. 09:14:46

@Winkler Róbert:
Halkan teszem hozzá, hogy a remake-ben is Challenger R/T szerepel Mortensen bácsival. Pont olyan szép fehér mint az eredetiben.

zoligta 2010.07.17. 09:38:05

@visszakettopadlogaz: A fehér kocsi ami a filmben végig megy az Challenger

2010.07.17. 09:39:33

@visszakettopadlogaz: gondolom a filmet nem láttad, minden normális férfinak egy életre beég az agyába a Challenger formája

Hungaro Sapiens 2010.07.17. 09:47:57

A képeket elnézve az 50-es 60-as évek Amerikájának jót tett volna néhány hidegháborús atomvillanás Detroit felett.

papo77 2010.07.17. 09:56:22

A remake-ben sen cserélték le Challengert, a zsaruk a végén nyomják Chargerrel
www.youtube.com/watch?v=ONChzy1Aiw8

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.17. 10:01:13

nekem a piros Chrysler is tetszik, de a csúcs tényleg a kék Lincoln

egy jó motor azért kéne bele, legalább mint az első képen van a dragster Impala, vagy még egy kicsit vadabb, mondjuk ilyesmi special.blog.hu/2010/04/06/cadillac_deville_coupe_shboom_gone_wild

donphobos 2010.07.17. 10:04:05

A véleményem a "csodaszerelő" Zsoltiról maradt a régi, a mostani leírás csak igazolta még egyszer azt ami eddig is gondoltam róla. Gáz...

Rettegett Ignore 2010.07.17. 10:09:24

@Hungaro Sapiens:

Igen a korabeli Moszkvicsok sokkal szebbek. A formatervezés csúcsát ostromolták. A Skoda pedig már azon is túl tett. Hülye amerikaiak. Az autózás fellegvára a szocblokk volt, ez elvitathatatlan.

Dr. Robin Masters 2010.07.17. 10:17:52

Ez a Newpart személy szerint nekem tetszik. Egyébként van ilyenje valakinek idehaza, úgy megnéznék egy ilyet élőben: files.conceptcarz.com/img/Plymouth/70-Plymouth_Superbird-DV_08_SM-01.jpg

Fokipéter 2010.07.17. 10:48:59

Ez a Lincoln Mark IV, a CSÚCS!

switch 2010.07.17. 10:51:54

Miskolcon van egy gárda, nagyon ügyesek, csináltak már tetőt hatvanakárhányas Pontiac GTO-ra is.
www.flamingarage.hu/projects.html?proj=15

Magnat 2010.07.17. 11:07:21

Jópofa gépek, de a régi TC bejátszás tényleg nincs meg ennél jobb minőségben?

Z o z ó 2010.07.17. 11:08:10

"Továbbá eddig körülbelül tízszer akarta megölni Zsoltit, különféle, szereléssel kapcsolatos ígérgetések miatt."

Akkor mondhatjuk hogy hármótok közül ő volt az egyetlen ember aki reálisan látta a helyzetet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.17. 11:08:56

A Newport nagyon tetszik, de nem tudom, hogy mennyire lenne csúnya fecskefarok nélkül. Azt viszont nem tudom, hogy van-e egyáltalán az országban 68-as GTO, mert olyat itthon még nem láttam, pedig az a kedvencem.

w a s d 2010.07.17. 11:24:30

www.bundyology.com/dodge.html
Mintha ennek más hátsólámpái lennének, mint a galériában szereplőnek.

w a s d 2010.07.17. 11:28:02

@F/: Ami persze lényegtelen dolog, de azért ideírom, na.

switch 2010.07.17. 11:36:23

@scheerti:
Nem tudok '68-as GTO-ról. Nem láttam, nem olvastam még említést sem róla, hogy lenne.

biker_kolee 2010.07.17. 11:37:38

Hű, a RAM vajon Békéscsabáról Agárdig hány olajkutat fogyasztott el? :))

Cruiser666 2010.07.17. 12:03:36

Ez egy jó buli, nyitott ipartörténeti múzeum és rengeteg munka oltára.
Én is vittem Zsoltihoz a motorom. Szimpatikus gyerek, de....
Vajon miért van az, hogy amikor annak idején átküldték a telefonszámát, "Hazudós Zsolt" -ként jött át. Jártamban keltemben, ezzel-azzal beszélve mulatság tárgya volt többször is, hogy másnak is így van beírva a t.száma.

Tomchy 2010.07.17. 12:46:08

KAROTTA!!!!

Megvannak az Elnöki felnijei! Nézd csak meg a 47-es képet!

Plumper 2010.07.17. 13:05:44

LINCOLN, és igen, főleg a MarkIV., na ezek voltak az igazi autók, és gyönyörűek. Ha most lehetne ilyet kapni újonnan, és lenne is rá pénzem, csak olyat vennék.
vagy hasonló amerikai VASat.
a mai műanyag/papír/ökodobozok rakás fosok ezekhez képest.

Adam88 2010.07.17. 13:12:01

@Frank Bullitt: Ezen jót mosolyogtam, nem azért, hogy kötekedjek, de ez a cikk autókról szólt, nem autónak nevezett tárgyakról, moszkvics, meg skoda, jézusom, röhej :D
Hasonlítsd össze az itthoni 50 es 60 as éveket az akkori amerikai helyzettel. Kinn már rég alap dolgok voltak olyan technikai dolgok, amit itt még nem ismertek. Úgyhogy nem kell leszólni az Amerikaiakat.
Hungaro Sapiens: Szerintem a te fejed fölé kellene pár atomvillanás.

nem kéne... 2010.07.17. 13:15:45

robi, azt lehet tudni, hogy melyik 383as blokk volt 350 ló a challengerben?

bpelhos 2010.07.17. 13:21:14

Szólok, hogy a Totalcar.hu-n nem működik a Programajánló és a Hibajelentés oldalak ( totalcar.hu/programok/ és totalcar.hu/autok/sendquestion/ )

És azért írom ide, mert nem működik a Hibabejelelentő oldal, vagy ezt már mondtam? :)

dennisthemenace 2010.07.17. 13:27:41

@Riasom: Azt mondta konkretan a fazon, hogy 2000ft az orabere, de lehet, hogy harom orat kolt ra, mire megtalaja a kontakthibat. Mondtam neki, ne izguljon, kifizetek akar hat orat is.(Azt nem mondtam neki, hogy itt orankent otven fontert keresnek meg). Erre jott azzal, hogy "jo, jo, de en nem akarok francia mocskokban turkalni". Menjen az ilyen a pichaba.Nagyon el vannak ajulva maguktol a magyar szerelok, csak azt nem tudom, mitol.

szunyii 2010.07.17. 13:29:22

@visszakettopadlogaz:
just in case: www.youtube.com/watch?v=9sn1w1yJKKE&feature=related
Ügyes voltál!

Egyébként a '70-es Challenger nekem is a kedvencem.
cars.com-on láttam pár hónapja egyet gyári állapotban, HEMI-vel, 30 ezer dolcsiért.
Szép narancssárgába ráadásul.

Uhhuhúú :D

Bambano 2010.07.17. 13:54:18

egy-két kép olyan, mintha amcsi bűnügyi filmből lenyúlták volna az fbi-os autókat...

a lincoln szemből meg tiszta zil vagy valami hasonló...

az izomszekció kéne, kompletten:)

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.07.17. 13:59:03

Az a Cahllenger hmm.. nyamm nagyon király, mondjuk ha muscle car akkor már nálam inkább egy 68-as Camaro

nem kéne... 2010.07.17. 14:09:04

amúgy meg azon kattogok, hogy a torqueflite váltó meg az r/t az hogy jön össze.
de fölösleges is, mert az az autót egy 383 challenger és felragasztottak rá egy r/t csíkot, úgy jön össze.

nem kéne... 2010.07.17. 14:16:19

@nem kéne...:

ja igen, tudom, nem ismerem az autót, assetudommirőlbeszélek.
hátöööö
de.
indafoto.hu/nem_kene/image/8579183-0c51bae0/user
beszélgettünk párszor a misivel, ő említette, szóval ha én rosszul mondtam, akkor a tulajnak sincs fingja róla, hogy milyen autója van. ez utóbbi nem annyira valószínű.

EgymasikTom 2010.07.17. 15:46:19

Na igy mar ertem, hogy miert nem latni ilyen junk yard szokevenyeket sokat itt Eszak-Amerikaban. Mar majdnem az osszes odaat van Europaban.
Ugy latom gyerekek ti eleg jol eltek ott, mert itt ezeket a szarokat az egy dollaros benzinnel mar a welfare-n meg credit card-on elo amerikai nem tudja fenntartani. Inkabb megveszik 84 honapos torlesztore a Hunyadi Accent-et, vagy a Daewoo/Suzuki Swift-et. Akinek meg meg megvan az oreg tepsi az csak minden masnap veszi elo. Karacsony masnap, meg husvet masnap.
Nem kotekedes keppen:
Pic. #6: "Elso generacios Ford Mustang Sedan"
Ha az auto ket ajtos akkor az coupe.(ejtsd: kuup) Amerikaban ez a besorolasa.
Pic. #52: "A SUV- reszleg kulon gyulekezett"
Balrol a 3. az egyetlen SUV, egy Chevy Trailblazer, a masik 3 a kepen Dodge Ram pick up truck.

Adam88 2010.07.17. 16:08:45

@EgymasikTom: Olvastam a hozzászólásod, hát őszintén, én ezt nem nagyon akarom elhinni, hasonlítsd már össze az itteni meg az amerikai gazdasági helyzetet. Szerintem vagy olyan helyen élsz, ahol tényleg azt látni amit mondtál, vagy nem tudom. Nem egy ismerősöm él kinn, és enyhén szólva, nem kis autóval járnak. Ha kinn élnék én se adnám 5000ccm alá, pedig nekem most az első autóm egy 3.5L es Chrysler, és egyáltalán nem veszélyes a fogyasztás, jah bocs, itt a benzin átlag 350 ami egy liter, kinn meg akkor 220 körül van egy gallon, ami ugye nem egy liter.

switch 2010.07.17. 16:11:26

@EgymasikTom:
Vagy 2 door sedan, vagy 2 door hardtop sedan ;-)
A coupe keret nélküli ajtós, a 2 door sedan az sima ajtós, míg a 2 door hardtop is keret nélküli, de ott nincs B oszlop sem...

BushDoctor 2010.07.17. 16:18:18

Egymásiktom: ezek az autók sem mindennapos használatban vannak, szerintem sokadik autók, amiket csak a happeningekre vesznek elő. Pont mint amerikában.

BushDoctor 2010.07.17. 16:22:57

@Adam88: Csodálkozni fogsz ha egyszer kijutsz majd amerikába, 5000cm3-es kocsikkal nemigen fogsz odakint találkozni gyakran, nem gyakrabban mint idehaza. 2-3 ezer köbcentis motorok gyakrabban, de nem ritka ma már odakint a 2 ezer köbci alatti autó sem. Többször voltam több helyen, Atlantától, Orlandón át Seattle-ig, mindenhol ugyanaz a helyzet. Benzinfaló, nagy motoros dögöket ráaádsul tök nehezen lehet eladni, pl. az itthon überelt Hummerek még kevés kilométerrel is szinte eladhatatlanok, ott rothadoznak a kereskedésekben. Ez van, a világ megváltozott, a nagy böszme pazarló motorok végérvényesen a múlté, meg a kvázi "dilinyósoké", mint a cikk szereplői is :)

donphobos 2010.07.17. 16:23:37

@dennisthemenace:

Ameddig az átlagos kuncsaft nem támaszt elvárást a szolgáltatás irányába addig lehet olyan tahó amilyen akar. Jön egy másik madár akit lehúz rendesen. Kis sírás-rívás, kis kenegetés, a többi mester gyalázása ilyen-olyan stílusban, aztán kis maszatolás a kocsival.

Amint a többség tényleges szolgáltatást kérne számlával és bizonylatokkal akkor a sok tróger lecsukhatná a műhelyt örökre. Persze akkor az árak is felmennének, de hát valamit valamiért.

Magyarország nem egy átlagos ország, az már biztos :-)

dennisthemenace 2010.07.17. 16:38:50

@donphobos: Ez igaz. Csakhogy Magyarorszagon meg mindig nem az ugyfel all a kozpontban. Majdnem ugy nez ki, hogy az autos egy pondro, aki zavarni mereszeli a nagysagos "mester" urakat.
Nem, nem atlagos orszag....)

Adam88 2010.07.17. 17:01:30

@BushDoctor: Hát, nem vitatkozok ebben a témában, sajnos még nem jutottam ki egyszer sem, de így ahogy elmondtad már megyek is ki, akkor csak rám várnak a nagy vasak :) Amúgy ha nem is napi használatra, de hobbiautónak biztos tartanék nagyot. :)

Dr. Tom 2010.07.17. 19:26:43

Tessék szépen elmenni augusztusban Komáromba, az nemzetközi USA autós találkozóra.
Olyan vasakat lehet látni, hogy besza-behu.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 20:02:17

@Gibbons:
@Winkler Róbert:
@Robis:

ezt beneztem. igazatok van, hulyeseget irtam.

nekem 71-es chevy chevelle van, ( bar a belseje nincs kesz - a kepeimnel meg tudjatok nezni) a chevykhez jobban ertek, bar termeszetesen a dodge ok is kozel vannak hozzam, bar ugy latszik nem elegge.

a remakerol nem is tudtam, de most majd megnezem.

a negyajtos charger amugy csaladias nagyon nekem.

Oldsmobile 2010.07.17. 20:04:58

@visszakettopadlogaz:
Abban nem Charger van,hanem Challenger ..
just is case :)
Charger -Bullit
Challenger- Vanishing point

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 20:07:25

@dennisthemenace: beneztem, jolvan ejjel 2kor az ember agya nem friss :)

amugy a profil kepemen levo camaroban en ulok mivel az enyem ;)

@Oldsmobile: kosz, te vagy a negyvenhatodik aki szol, kedves a torodes :)

switch 2010.07.17. 20:13:46

@visszakettopadlogaz:
Szép autó, grat.Bár a nagy felnik, és a minta miatt nem az én stílusom, de gratula hozzá. A kétszín féynezés jól áll neki. Ha jól látom, SBC van benne.
Nincs kedved csatlakozni a hazai USA autósokat tömörítő v8cars.hu fórumos csapatához? :-)
Szívesen látnánk egy klasszikus szép vasat :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 20:16:48

feltettem egy kepet mielott megragalmaztok hogy nem az enyem a kocsi:

a garazsban csinaltam, ;eszedtem a takarot az elejerol es elotte a papirlap

a papirlapon a felirat: BENEZTEM A CHARGERT.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 20:26:59

@switch: koszonom a meghivast, megtisztelo! az auto meg messze nincs kesz, a belseje az utobbi ket evben nem haladt, meg a teljesen gyari 40eves.

igazabol en nem felujitani szeretnem hanem hetvegi gurulgatosnak - most fogjak majd a fejuket a fanok de ebben lesz dvd, ps3, HD3, szepen szolo es hangos zene, szoval olyan autot akarok mint amilyenrol almodtam amikor 20eves voltam.

magyarorszagon voltam mar usa auto talalkozon ( dunafoldvar 1994? talan... ) de nekem nincs eleg vastag aranynyaklanc a nyakamban az ilyen talalkozokhoz ;) a magyar es usa autostalalkozok szinvonala korulbelul az autos szaklapok hozzaszolasainak szinvonalaval egyenlo, lasd itt meg a szerkeszto is olyan hangnemben ir azokhoz akik tevednek egy dologban ami nem melto ahhoz amit erdemelne az aki ide jar es noveli reklamerteket az oldalnak. ( most nem akarok bantani senkit, felre ne erts ) egy itteni oldalon max annyit irt volna egy masik kommentelo hogy "elnezted dude, az masik tipus" de a szerkeszto nem irt volna igy.

a dodgert bocsi, ejjel 2kor van aki a feleseg nem ismeri fel, legkozelebb nem kommentelek szombat hajnalban :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 20:33:39

@EgymasikTom: melyik reszen elsz? North Dakota? itt mindenkinek suv ja is van. NY ban meglepetesre lattam japan rendorkocsit, es a pick up ok teljes hianya volt szembetuno. Connecticat, Maine detto.

switch 2010.07.17. 20:36:56

@visszakettopadlogaz:
A v8cars.hu -n hozzánk hasonló autószerető/fanatikus nagyon jó kis társaság van. Néha nyers a stílus, de nagy az össze tartás. A hazai autópart azóta-16 év ugye- elég sokat fejlődött, azóta sok autó elkészült, még több érkezett az országba, és pl az RPMStyling műhelyéből világszinvonalúan restaurált Chargerek, meg Mustang fastbackek kerülnek/tek ki.
Jó, persze egy ottani carshow-hoz, vagy akár parkolóbeli össszeröffenéshez képest messze nem olyan az állomány-sajnos.
Egy korántsem teljes galéria a 2009-es Komáromi taliról:
indafoto.hu/switch/komarom_2009/page/1

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.17. 20:46:09

@switch: :) koszi a linket!

tudod azt mar eszrevettem ha valaki ir az itteni autoseletrol akkor az rogton bekerul a "nagykepu" vagy inkabb " amerikai kocsog" skatujaba, en ezt elkerulnem es nem irok semmit, viszont itt ahol lakok minden masodik heten csutortokon a jack in the box ( ilyen fastfood mint a McDonalds ) parkoloban van osszeroffenes, ez egy kis californiai 80ezres kisvaros egy orara Friscotol, a club szabaly hogy made in usa legyen a kocsid es fem lokharitos gyarilag. ( egyszeru szabaly de megragadja a lenyeget nem? :)

megadom a public emailem ( myallshit@live.com ) kuldok majd kepeket, szeretni fogod! :)

digitman 2010.07.17. 21:18:18

köszönöm Robi!

sírok.
a gyönyörtől.
olyan gyönyörű mind...

ennyi elég is volt, hogy szép legyen az estém...

Robi, köszi
dm

nov2016 2010.07.17. 21:51:53

Ezaz, hosszú idő óta az első Winkler cikk, ami nem olyan mint Zuzu Petassal beszélgetni! :)
Szinkronban vannak a képek a szöveggel, nem hiányoznak a képaláírások a galériából. Kellemesen csalódtam, csak így tovább!

konti10 (törölt) 2010.07.17. 22:15:22

nem mind amerikai ami fénylik.

Head74 2010.07.17. 22:29:44

A 42-es képen lévő Corvette a csőcs

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.17. 22:51:31

@Magnat: Sajnos a videófájl 2002-ben keletkezett, az akkori technikával, akkor ennyit tudott a világ. Illetve mi tudtunk ennyit, a világ talán ügyesebb volt már valamivel. Azóta a kazetták (az ám, úgynevezett mágneses szalagra rögzítettük a képeket, rém egzotikus volt) vagy a tv2 archívumában elzárva szomorkodnak, vagy már ott se.

EgymasikTom 2010.07.18. 05:58:10

@ADAM88: Egy "kicsit" altalanositottam, de hidd el nagyon erre fele mennek a dolgok itt is. Latok naponta elegszer embereket ot, tiz dollarokert tankolni a kutaknal. Hihetsz a BushDoctor-nak is.
A benzin ara onmagaban nem osszehasonlitasi alap. Van itt sok minden mas is.
Nem kell valakinek egy '99-es 3.5-os Chrysler 300M? Oreg magyare uj kora ota, mar odaadna $500.- -ert is csak valaki vigye a fenebe.
@SWITCH: Technikailag igazad van. Amikor azonban biztositast kell tenned az autora, akkor rogton azzal kezdi az agent, hogy hany ajtaja van, milyen szinu es hany hengeres a motorja?
Ha szerencsed van akkor a te autod egy ket ajtos, piros V6-os(V8-as), ami tulajdonkeppen lehet egy tobb mint tiz eves Olds Alero is, ami persze nem egy raketa , de a nyilvantartas szerin ez egy coupe. A negy ajtos valtozat biztositasa kb. a 1/3-a, fele lenne, mert az egy family sedan.
Ha megprobalnad nekik megmagyarazni, hogy hany ora van az oldal ablak keretevel meg a karosszeria tipusaval kapcsolatban, valoszinu, hogy egyszeruen csak visszakerdeznenek, hogy What a fuck is that?
Azt, hogy mi a te autod azt majd masok megmondjak meg neked a vasarlasanal, a biztositasanal, a javittatasanal, annak fuggvenyeben, hogy mennyire akarnak teged levenni.( Persze, hogy amennyire csak tudnak)
Ja, meg valami: mondja a portugal cimboram, hogy az o '89-es 'Stang-ja is sport kupekent van nyilvantartasban.
Pedig annak a kasznija aztan vegkepp olyan mint egy szedan, van ablak kerete is!:)

2010.07.18. 09:59:11

@visszakettopadlogaz: biztos, hogy az egy camaro...? :-DDD

mindegykivagyok 2010.07.18. 11:58:23

@Hungaro Sapiens: Na igen ott a pont!Azota is képtelenek egy autot kitalàlni ami 15lityo alatt fogyaszt!Azért hangoztatjàk,hogy az ujj technika onnan ered.Ezt inkàbb viccnek érzem,de a valosàgban szànalom!

Adam88 2010.07.18. 12:06:01

@EgymasikTom: Szerintem én tényleg kimegyek minél hamarabb, és megnézem ezt, nehezen, de igyekszem elhinni amit írtál. :) De azért szerintem még mindig jobb a helyzet kinn mint itthon.

mindenkivagyok: Csak annyit mondok erre, lehet 15l alatt nem eszik egyik autójuk se, de mennek is rendesen hely van benn bőven, és megjelenésbe, szinte mindegyik jól néz ki. Szóval fikázhatod nyugodtan, járj csak az 1.1 es meg 1.2 es kis játékautókkal, én maradok a 3.5L V6 nál.

Cooper911 2010.07.18. 13:30:02

Pont ezt a Challengert volt szerencsém élőben megtekinteni! Ez egy álom!

esef 2010.07.18. 14:34:32

A Newport miért gáz? Szerintem rohadt jól néz ki és pont a fecskefarkak miatt. (Na meg ahogy látom, nem összetákolt, mint...)

esef 2010.07.18. 14:36:29

Ugye azért lesz még valami igazi "vasárnapi" poszt ehelyett a borzalom helyett?

switch 2010.07.18. 15:10:09

@EgymasikTom:
Ki beszélt itt biztosítás szerinti besorolásról? Egyáltalán nem érdekel, itt autóbuzik vagyunk egymás között, azért írtam a kiigazítást :-)
Hm. Mustang. Ezek szerint van kivétel :-) Lehetnek átfedések az egyes kasztni tipusok között.

switch 2010.07.18. 20:44:00

A v8cars galériája a miskolctapolcai taliról.
Színvonalas vasak képei, érdemes megnézni:
v8cars.hu/mag.php?cikk=cikk0284&show=all#galeria

esef 2010.07.18. 22:54:12

@switch:
A 64. képen az a rádió gyári?
Imádom a fecskefarkú, benzintemető hodályokat.

Bontószökevény 2010.07.19. 09:15:37

@Oldsmobile: A Vanishing point-ban is van egy Charger!! A rendőr üldözi vele a Challengert! :)

Bontószökevény 2010.07.19. 09:18:10

Amúgy a remake szerintem jobb mint az eredeti! A 71-es verzióban Petrocelli nem alakít túl nagyot! :D Ott egy esztelen narkós száguldás a téma, Viggo meg legalább a terhes feleségéhez siet és csináltak happy endet! :) De ez az én szerény nyomott váleményem, nekem megvan mindkét verzió! :)

2010.07.19. 09:40:55

@Bontószökevény:
"Ott egy esztelen narkós száguldás a téma"

Akkor nem értetted meg a filmet.

Bontószökevény 2010.07.19. 09:43:26

@trev: Mert? Időre kellett leszállítania az autót! Narkóval tartotta magát ébren és jött a motorosrendőr....! Mit kell ezen érteni? :D

_mikulasbacsika_[+1] 2010.07.19. 16:15:28

Hmm... Google Earth-ben ha 3D-ben nézelődsz az utcákon valamelyik városban, elég jó az arány a nagy dög usa vasak és a koreai szutykok között. Persze a nagy dögök javára.
Ne haragudj Amerikában élő, de nehéz elhinni, hogy olyan nagy szar van odaát.
Vagy azt gondoltad, hogy itt most olyan jól megy, hogy mindenki V8-al jár?

Amúgy meg kurvára nagy faszság, hogy sokat zabálnak ezek a dögök.
Gondolom a V8-as X5 az csak néha kér benzint.

traxx 2010.07.20. 10:33:47

Egy két kép:

Az eredeti:(Barry Newmannal)
img141.imageshack.us/i/challenger701tq6.jpg/

És a '97-es remakeből egy kép:

imcdb.org/images/280/150.jpg

Amúgy meg imcdb.org.
Aki nem ismeri: a filmekben szereplő autók listája(képei) lelhetők fel az oldalon. Méghozzá úgy, hogy a filmben szereplő összes autót felsorolják(vagy legalábbis azokat, amik legalább 1-2 másodpercig felbukkannak...

w a s d 2010.07.20. 16:02:46

@traxx: Hasonlóan hasznos az imfdb.org oldal is, igaz, kevésbé a totalcar arculatához illeszkedő... :D

gnme 2010.07.21. 16:58:36

A Ricsi mióta nem látja a csöcsétől a pöcsét?
süti beállítások módosítása