Majdnem ráalkudtam

Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi Dynamique 1.5 dCI 110 FAP EDC

  2010. július 13. - ommm Címkék: vélemény renault megane

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A kéne és az elfogadnám közötti különbségek nüansznyiak. Ezek érzékeltetésére nem is kellenek jobb példák, mint azok az idegesítő, apró marhaságok, melyek miatt tesztautónkra nem kezdenék el azonnal alkudozni.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr202148134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.07.13. 07:57:38

Tényleg isteni ez a szín, hogy lehetne rávenni a honfitársainkat, hogy lekattanjanak a fekete-ezüstmetál-fehér egyenautók vásárlásáról?

A Megane meg egyértelműen kéne, kifejezetten el tudnám képzelni magamhoz, de ötajtósban (nincs család).

Off: Omm, egyre jobbak a teszteid!

pfff_ 2010.07.13. 08:00:29

...a továbbra is buta helyen lévő, rejtett audiovezérlő a kormány mögött-alatt...
Hát, nem tudom, nekem az egyik kedvencem ez a fajta auidióvezérlő. :-) Kár, hogy a tempomatot itt nem hasonlóan (csak a bal oldalon) oldották meg, mint a többi franciában.

Dr. Robin Masters 2010.07.13. 08:07:30

Először is a szín: a brit verseny zöldtől azért messze áll ez, olyan ronda katonai zöld inkább.

Maga az autó kívülről rendbe lenne, műszaki szempontból még talán a dízel motort is vállalnám. Viszont ezek az apró hülye elektronikai hibák...meg ez a komor műszerfal. Ha lehetne, akkor valami világos-sötét kombinációban rendelném, bézs bőrülésekkel. Viszont elnézve annyi hely tuti van benne hátul, mint egy Mondeoban, ez azért dicséretes.

Leadfoot 2010.07.13. 08:14:17

Szerintem ez a szín kifejezetten randa. Igaz, legalább különleges.

A fekete-ezüstmetál vonaltól nekem is csömöröm van már.

Egész jó ez az autó, de alsó hangon is 5,5 millió. Tudom, ez nem számít soknak a kategóriájában, sőt... de NEKEM a tudásához képest akkor is sok.

Hurri Kán 2010.07.13. 08:15:08

A szín az nagyon rendben van! Ezen túlmenően: akkor is csak egy francia autó, ha két hetesen ilyen megmagyarázhatatlan elektronikai trükköket produkál mi lesz később?

zöldi 2010.07.13. 08:15:20

Pista!

Először is gratulálok az érkező aprókához!

"Megyek mobilét böngészni, hátha akad egy bőrös, automata, napfénytetős E39 28i Touring a családnak Németországban"

Remélem találsz, vigyázzál rá, 10 év múlva megveszem, azt szeretnék legközelebb.

gigabursch 2010.07.13. 08:15:45

Te kis pajzán!

Már megint a G ponton* jár az eszed... :-)

Amőgy a libafoszöld metál szinben szerintem szörnyű, de hát ízlés nem vita tárgya... :-)

_______
*Sose felejtem el mechanika tanárunk elődását:
"Az F erő eredő vektora az OB szakasz esetében pont a G ponton éri hatáss csűúcsát..."

gigabursch 2010.07.13. 08:17:24

na még egyszer...

"Az F erő eredő vektora az OB szakasz esetében pont a G ponton éri hatása csúcsát..."

ZON 2010.07.13. 08:18:28

Ezzel a túlhúzott motorral milyen élettartam várható? Mert nyilván meglepően dinamikusak ezek a felszúrt kisdízelek, de mint tudjuk a nagy szív tovább dobog.

esef 2010.07.13. 08:21:10

Ommm!
Nem viccből mondom, de ha Renault, akkor a Mégane helyett értelmesebb egy Scenic. Vagy egy Grand Scenic. Magasabb, ezáltal tágasabb. Mindhárom eddigi generáció. Elgondolkodtató és megfontolandó. Pláne ha bővül a család...

Leadfoot 2010.07.13. 08:25:23

@gyvy: Nyugi, ilyet csinál más autó is kéthetesen, meg még cifrábbakat is...

esef 2010.07.13. 08:25:27

@ZON:
Oda kell rá figyelni, akkor (annyira) nem nyűgös ez a motor sem. De ha javítás a vége, elég vastagon fog az alkatrészes ceruzája...

esef 2010.07.13. 08:26:48

@ZON:
De természetesen nem fut el millió km-t mint a régi szívódízelek.

levrone 2010.07.13. 08:29:27

Volt szerencsém hozzá, nagyon jó autó. Nálam a kategória etalonja, de ez természetesen csak az én véleményem. Mindenesetre az eladásai is nagyon jól alakulnak. A motorral azért vigyáznék én is, mert a kicsi túlhúzott dízelekkel lehet gond. Igazából a Renault nagyobb dízelei is nagyon jól fogyasztanak. Megane II kombi (1.9 dCi, 1400 kg), csak város 4.9-5.8, országút 4.3 (saját tapasztalat). Pályán meg szintén bőven veri a kisdízeleket, nem kell annyira dolgoznia egy nagyobb motornak, ráadásul a 130 lovas 1.9 dCi forintra megegyezik ezzel.

esef 2010.07.13. 08:30:35

A Verbatim gyárt olyan pici pendrive-ot, hogy bedugod az USB-be és már csak a tartózsinór lóg ki. Arra rá lehet csukni a fedelet és elfér a pohár is. :)

esef 2010.07.13. 08:31:53

@levrone:
Eddig én minden Renault-os szakitól azt hallottam, hogy hosszabb távon az 1.9 dCi-vel több gond lehet. (Konkrétan ezért nem lett dízel a Scenic.)

esef 2010.07.13. 08:33:16

@levrone:
@esef:
Mármint a mi családi kocsink.

shinichi 2010.07.13. 08:37:27

@ZON: 90e km élettartam várható, kevés kivételtől eltekintve minden (kicsi) dCi szétesik ennyi után. De félmillió forint, és megy újra. Viszont kevest fogyasz.

=Daniken= 2010.07.13. 08:39:46

2010-ben ogy lehet egy autógyár olyan hülye, hogy a világ egyik legszarabb holland navigációs rendszerét rakja be a kocsiba és mindezért 135k-t kér?:-)))

amúgy az autó formája tökjó, 5,5 M-ért szerintem meredek kitenni az ablakba, pláne ilyen fagyásos hibákkal...azt sem értem, hogy más autókban miért nincs ilyen hiba, a franciáknál meg miért van? ha ez nem lenne, egészében tetszik. de nonszensz 5.5 millióért.

Leadfoot 2010.07.13. 08:44:17

@=Daniken=: "azt sem értem, hogy más autókban miért nincs ilyen hiba"

Miért ne lenne? Simán van...

pfff_ 2010.07.13. 08:45:39

@=Daniken=: Más is leírta már itt: nem csak a franciák produkálnak ilyen elektromos hibákat. Bár gondolom ez nem nyugtat meg. Ha francia akkor fikázzuk és kész. Mert ez a szokás.

esef 2010.07.13. 08:46:21

@=Daniken=:
Ha ilyen nincs is, van más hiba bőven...

Progi 2010.07.13. 08:46:37

Ötfélért azért már lehet szemezgetni, 2-3 éves sokkal jobb DÍZELEKET! Egyre több ember bedől a szép külső/belsőnek, de mindez csak ámítás szerintem.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.07.13. 08:47:22

autos ujsagiro csak abbol lehet, aki nem tanult meg kozlekedni es nem is fogja fel az autok mukodeset?

egy modern td-tol sok a 6l, ahhoz, h ennyit egyen, esz nelkul kell vezetni. a padlogazt es a sok felesleges fekezest (es ehhez kapcsolodo gyorsitast) kellene elfelejteni (kulonosen idegesito, hogy az idiota racsingos kolykok miatt nem lehet rendesen vegigmenni egy zoldhullamos utszakaszon, mert a marhaja a 3.lampanal besatuz nullara, majd feltartja az erkezoket.

egy ilyen kocsival siman el kellene maszkalni 5 l korul meg pesten is, persze ezt soha nem tudja meg a kedves olvaso, mert a cikkirok csak szorakoznak a kapott autokkal es nem cikket irnak. (kapcsolodo temakor masik cikkbol: "ezzel a 110 loval meg kell gondolni egy-egy orszaguti elozest" + "az a nem jo a dizelekben, hogy szuk a hasznalhato fordulatszam-tartomany" - ideje lenne megismerkedni a valtoval, megnezni a dizel-benzines kozotti attetelkulonbseget es elgondolkodni, hogy vajon mi ertelme van ezeket az ures lozungokat leirni)

Progi 2010.07.13. 08:50:17

Ötfélért, 2-3 éves sokkal kiforrottabb dízel kocsit lehet venni. Egyre többen bedőlnek a rönó szép külső/belső megoldásainak, holott a technika nem az ő oldalukon áll!

esef 2010.07.13. 08:53:09

@Pályaelhagyó autóversenyző:
Egy nem modern turbódízel meg eljár 4,5-5 literből. Például Vectra A, Passat B4 (ezekre volt példa a családban). Ha meg gebasz akad, az alkatrész sem aranyárban van...

esef 2010.07.13. 08:54:28

@Progi:
Ötfélért például? A "kettőért Chevrolet, három és fél megmarad" nem ér... :)

GGG77 2010.07.13. 09:02:06

Bár nagyon tetszik, de azt hiszem maradnék egy benzines Focus kombinál.

esef 2010.07.13. 09:03:28

@Progi:
Viccet félretéve. Mi 1.4M-ért vettük a Scenicet, ráköltöttem kb. 300 ezret Téli/nyári gumi, 4 db felni, 4 db gyújtótrafó, gyertyák, olajcsere, szűrőcserék, gyári gumiszőnyeg, cd-s rádió (ez ingyen volt), hátsó hangszóró csere, üléshuzat, szíjcsere, generátor ékszíjtárcsa csere - azért ebből nem volt minden annyira fontos és égető... Igaz 7 éves és benzines, nem 5-6 literből jár. De kényelemes, szereti az egész család.

Leadfoot 2010.07.13. 09:03:38

@Progi: Igen, és egy 3 éves kocsiban van mondjuk 100ezer km, afölött meg - attól függően, hogy használta az előző tulaj és konkrétan milyen példány - kezdődik a cumi.

Én még ellenállok a "dízel forradalomnak". :-)

BMW /// 2010.07.13. 09:04:55

Az autó szerintem jól néz ki . Az óracsoport tényleg gyenge meg kicsit össze-vissza van ..

Répatorta 2010.07.13. 09:07:19

@Progi: "Ötfélért azért már lehet szemezgetni, 2-3 éves sokkal jobb DÍZELEKET!"
Bírom, amikor az új autó árát hasonlítják egy használthoz :(( A két ár közötti különbség az egyik oldalon a garancia, makulátlan előélet és a másikon a zsákbamacska, kétes előélet (km óra tekergetés, sérülések...stb). Mindenkinek szíve joga eldönteni, mi éri meg neki.
(ha senki nem venne újat, mit vennének meg a használt pártiak ?)

Progi 2010.07.13. 09:15:19

Nekem egy 01' évjáratú 1.8 avensisem van (tudom hányinger), 7 évesen vettem 130.000 valós km-el, lambdaszonda 7000.- utángy., gyújtáskapcsoló 30000.- gyári. ennyit költöttem rá a kötelezőkön kivül. Amúgy a kocsi tip-top vigyáztak rá elöttem is. És még igy is megszállott toyotások oltanak hogy kifogtam egy szart!

Tomi1973Wien 2010.07.13. 09:16:46

szerintem vegyel kia cee'd sw-t. megbizhato, szep vonalu, hasznalhato es elheto kocsi. nekem volt, csak el kellett adnom (lecsereltem egy kia carnivalra), mert kinottuk. sk-ban gyartjak - erosites az otthoni gazdasagot, de van magyar vonatkozasa is :-)
jah, es nem lopjak, mint a bömös - csillag - karika triot.
az 1,6CRDI böven eleg a kocsinak (115LE), keveset eszik, s ott van mellette a 7év garancia is.

Hurri Kán 2010.07.13. 09:23:42

Vagy pl. egy ilyen, mondjuk felszereltséget nem ír de bemutatóautónak nem szoktak fapadost kirakni.
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/zafira/opel_zafira-3837454

tlantos 2010.07.13. 09:25:33

Hinnye, ezert a libafoszoldert meg felarat kell fizetni?!?!

Hurri Kán 2010.07.13. 09:26:53

@Progi: ugye-ugye? és ezek újak...

JDMfan 2010.07.13. 09:31:39

Aki Rönőt vesz az nem is szereti az autókat.:)
Ennyi pénzért és ilyen hibákat produkálva eszembe nem jutna hogy egy fillért is kiadjak érte.

Agent Midnite Cooper 2010.07.13. 09:32:19

A hibák pont úgy vannak, ahogyan Vályi megírta. A műszerfal nekem egy botrány. Nemcsak ronda, de veszélyes is: éjszakai vezetésnél pl. a középső digitális panel vakít, ettől beszűkülnek a pupilláid, rosszabbul látod, hogy mi van az útón. Valahol a műszerfal alatt kell kapirgálni, hogy megtaláld a fényerőszabályzó gombot. De ha leveszed a fényerőt, hogy éjszakára jó legyen, akkor meg nappalra nem jó. Eh!

A Bluetooth botrányos, ez persze lehet a mobiltelefon hibája is (most akarom majd kipróbálni egy másik mobillal), de tény, hogy hol a telefonkönyv nem tölti be, hol eldobja a kapcsolatot... szóval teljesen kiszámíthatatlan. Ráadásul csak akkor van kapcsolat, ha az audiorendszer be van kapcsolva (ez viszot már az autó hibája). na de én nem akarom állandóan az audiot hallgatni, így Pause-ra kell kapcsolnom, hogy a rendszer éljen, de ne szóljon semmi. Ilyenkor viszont a műszerfal tetején lévő kijelzőn hatalmas betűkkel virít a PAUSE (mintha egyébként nem tudnám), a két hasznos infó viszont (idő és külső hőmérséklet) eltűnik a kijelző sarkában, alig látszik.

A klíma panelja nagyon szép, de balesetveszélyes: aprócskák a gombok, igen mélyen elhelyezve, ha szabályozni akarsz valamit, hosszú másodpercekre el kell venned a tekintetetd az útról.

Audio-csatlakozók: szerintem nincs olyan kicsi csatlakozó, amit úgy be tudnál tenni, hogy az ajtót föl tudd hajtani. Úgyhogy a pohártartó tényleg csak egy marék aprópénznek jó. Az enyémben a váltó mögött (ott, ahol a tesztelt autóban a joystick van) van ugyan egy pohártartó kialakítva, de amikor odatettem egy félliteres palackot, mindig azzal akartam váltani, ha meg a hamuratót teszem oda, akkor az meg a kézifék kiengedésekor leveri az összes bütykömet, olyan közel van a kézifék-karhoz.

Az MII-ben legalább az ajtózsebekben volt kialakítva egy hely a palacknak, de ebben már az ajtózseb is minimális (egy A5-ös térkép hosszabbik oldalára fektetve is kifordul belőle), a kesztyűtartóról már nem is beszélve. Az MII-ben éppen az volt az egyik legjobb dolog, hogy millió, jól kihasználható pakolóhely volt benne. Hát ezeket most jól kispórolták.

@Pályaelhagyó: Én tatásan vezetek, de 5,7 alá nem sikerült vinni a fogyasztását ugyanennek a motornak (és nem is kombi, hanem az ötajtós). A Megane II-vel 4,7-tel jártam.

tlantos 2010.07.13. 09:33:36

" előzés közben hirtelen megugrott a fordulatszám, a motor felbőgött, a váltó a kickdownt mellőzve automatikusan hatodikba rakta magát, majd a rendszer piros betűkkel közölte velem, hogy a Hill holder (lejtmenetvezérlő) meghibásodott, csekkoljam a váltót. Pedig lejtőt a Csallóközben nagyítóval sem találunk, na mindegy"
Es akkor itt ment el a kedvem az egesztol. Most mondjuk nem aktualis, de reszemrol japant veszek legkozelebb is, azok nem produkalnak ilyen egzotukis bakikat.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2010.07.13. 09:33:43

Csak egy jótanács, ha családi kombit veszel, főleg ha kicsi a gyerkőc: tedd bele a gyerekülést, magasítót, és nézd meg, hogy kilát-e a kocsiból. Ha divatosan, túl magasra húzzák hátul az övvonalat és mélyen van a hátsó ülés, akkor nem fog, ergo neki kínszenvedés lesz egy hosszú túra. Ebben a Megane-ban is sanszos, hogy csak a kárpitot látná órákon keresztül.

Alhazred 2010.07.13. 09:35:30

színre tényleg jó, de nálunk úgyis csak ezüstmetál-árnyalatokban fog menni. formára meg tényleg a legszerencsésebb a megane-családból, talán a kupé mutatósabb.

lwcolors 2010.07.13. 09:37:30

@shinichi:
Igazad van a 90 ezerről, a cégnél 3 éves kor és 100000 km után mindegyik Renaultot kidobták, mert annyit kellett volna rákölteni, hogy tovább menjen illetve átmenjen vizsgán, zöldkártyán, hogy nem volt érdemes. (500000-1500000 között). Persze ez élt az Opel és a Ford dízelekre is, ezért jelenleg csak benzines a járműpark.
Persze ugyanezek a kocsik felbukkantak később 30-40 ezer km-vel, mint megkímélt (hölgy tulajdonos) első tulajos járművek. Ha jól megnézte az ember, látta a lekapart céglogó helyét az első ajtókon.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.07.13. 09:48:42

Ez a szaporodik a család ügy összekavarodott itt: "elhihetik, hogy NEM terhes nővel a jobb egyben közlekedik hülye módon az ember."

Ez nem "elhihetik, hogy terhes nővel a jobb egyben NEM közlekedik hülye módon az ember" akar lenni?

Apuka leszel? Gratulálok.

alprazolam 2010.07.13. 09:52:11

@ZON: nem,nem. a nagy szív nem dobog tovább, sőt!hirtelen megáll!

gnme 2010.07.13. 09:52:33

fije Pista, hallgass a józan paraszti eszedre

nem kell neked renyó kombi, Neked egész más kell

sz' mitgondósz mijjé ilyen?

me olyan beszállítók gyártanak alájuk, ahol a dolgozó éhen kóvályog a szallagrendszerek mellett és összekeveri a színeket is (zöldet-vöröset lát az éhségtől munka közben).. a minőség meg papíron létezik

mennyé kicsit hazább, ott vannak a fajin autók északabbra

Hurri Kán 2010.07.13. 09:52:38

Valószínűleg de. Egyébként ezt már korábban is akartam mondani hogy azér tart itt a TC szakmai színvonala,ahol, mert az összes szerzőnek csak a nőkön meg az autókon jár az esze rendesen írni meg egyik se akar :))

w a s d 2010.07.13. 10:07:37

@gyvy: Automata- e, mint a Renault? (Nem.)

@tlantos: Így van. Egy japán autóval soha nem fordulhat elő olyan pl., hogy kontrollálhatatlanul gyorsulni kezd magától.:D

Hurri Kán 2010.07.13. 10:10:39

@F/: automata nélkül tán lehet élni...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.13. 10:12:42

@esef: Pont az 1,5Dci motorokban szarnak be a befecsik+nagynyomású pumpa,az 1.9-esekkel tán nincs annyi baj.Mondjuk ebbe nagyrészt belejátszik az itthoni szar gázolaj is.
Ommm, ne recskázz az új autóra,inkább vegyél egy bevált,olcsó használtat!
Új autót csak az vegyen,aki lenyeli a nagy értékvesztést!

esef 2010.07.13. 10:14:20

@gnme:
Északabbra? A lengyelekre gondoltál? Használtan egy jó kis Polonez, már a befecskendezős Rover motorral, szlovák rendszám, magyarországi használattal... Nem maga lenne a megtestesült gyönyör?

esef 2010.07.13. 10:16:28

5 millióért inkább egy Hindustan Ambassador, lábon hazahozva, tokkal-vonóval... :)

Hurri Kán 2010.07.13. 10:18:46

@esef: na az nem produkálna rejtélyes elektromos hibákat. Legfeljebb ha kiég a fényszóró bele kell rakni egy mécsest.

w a s d 2010.07.13. 10:19:35

@gyvy: Igen, lehet, csak az egyik 5,4ért ad automatát (ez a Renault), a másik nem. Anélkül a Mégane ára lejjebb kúszik. És akkor még ott van, hogy ez majdnem a legnagyobb felszereltségű Mégane, az meg a majdnem alap Škoda.

esef 2010.07.13. 10:19:40

@BeeTm:
1.9 dci-ről hallottam azt, hogy könnyebben /nagyobb eséllyel/ kikönyökölhet rajta a hajtókar. Ez igaz?

sosemkopel 2010.07.13. 10:21:04

Szép a libafos-metál, majdnem katonai zöld.
Legalább nem minden ezüstszínű. A franciák jó színeket csinálnak.
Ez a motor véletlenül nem az a szörnyeteg, amit szinte mindenki gyűlölt a Thalia-népítéletekben...?
Sajna mire az átlag kombi-user (mint én) megvenne egy ilyet, már lehet cserélni a méregdrága porlasztócsúcsokat, vagy tévednék?

arpo 2010.07.13. 10:21:18

Na én is sokáig gondolkoztam ezen a francia kombin. Nálunk a céges autók ilyenek, illetve elődeik voltak. Nekem persze nem jár, de saját erőből kiscsaládnak muszáj lesz valami ilyesmit meglépnem, gondoltam. Mindez a kitartás addig tartott amikor az egyik sales-kollégával nem beszéltem. Ő a finomabb stilusuak köréből származik, céges autót sajátjaként kezeli, viseli gondját. Aztán csak ennyit mondott: ne őrülj meg, megane-t soha!Az elözöt 200E km-el adta le (mondani se kell most ott virit 110-el az egyik kereskedésbe) halálfélelme volt, mert vmi ki akart hátulrol szakadni, a klima maxon ment bármit csinált vele mindig, kártyás system néha kinyitotta neki az autót az éjszaka közeépn, fura volt h vmi villog....stb.
Aztan kapták ezeket-az újakat. Második ut, Zágrábba, 1300 km-el. Csomagtér full, mindenféle kémiai vegyszerrel (vízkezeléshez a cuccok), reggel indít , autó sehova. Horvát assistance kijön, varázslás , semmi. Estére kinyögték elszállt a légtömegmérő (1300km után!!!!!!!) 3 hét a cserealkatrész. Köszi. Mondtam ezek után én is köszi. Azóta egy Ford C-max ('08) boldog tulaja vagyok, ég és föld a kettő...

ommm 2010.07.13. 10:21:48

@BeeTm: Az lesz. Ott a végén :)

esef 2010.07.13. 10:22:48

Az 5,5 millióhoz még spórolni kell egy kicsit és 9-ért venni egy Shuanghuang CEO-t... :P

katmandu1 2010.07.13. 10:23:07

Venne a franc 5ért Renaultot,2 év múlva már 3 értlehetne csak megszabadulni tőle

w a s d 2010.07.13. 10:23:43

@esef: Ja, és ha nagyon francia autót akar az ember, még csinálhat belőle Peugeot- t, csak egy elefánt kell... :D

Hurri Kán 2010.07.13. 10:25:08

@F/: lehet örülni a sok parasztvakító extrának, amikor majd garanciaidő lejártával elromlanak és kb. annyiba fájna a javításuk, mint az autó akkori értékének fele-harmada! Ha meg nem működnek, próbáld meg a kocsit használtan eladni. Ezen sem ártana egy kicsit elgondolkozni mielőtt hasraesünk minden újdonság előtt.

Hurri Kán 2010.07.13. 10:26:50

@ommm: akkor megnyugodtam. Persze könnyű Szlovákiában regadó nélkül vidámnak lenni!
Tudom, erről nem te tehetsz de akkor is...

esef 2010.07.13. 10:27:24

@ommm:
Minden ellenérzést félretéve nézz meg egy utolsó évjáratú (2002/2003) első generációs Renault Scenicet. Abból is olyat, ami "alap" felszereltség(gugli megmondja, hogy ez is bőséges), kevés elektronikával. Vesd össze ezzel a zöld csodával, utána nem kérdés, hogy melyiket fogod akarni.

pfff_ 2010.07.13. 10:35:08

@arpo: Nem tudom, hogy a hasonló blogokhoz kapcsolódóan miért érzi mindig valaki úgy, hogy neki aztán "rém" történeteket KELL mesélni? Mert aztán más márka, más autója nem produkálhat hasonlót, igaz? Ugyan már. Egy ilyen eset alapján következtetéseket levonni. De lelked rajta, legyen neked igazad. Csak arra kérlek, hogy vedd le a francia szemüveged, és jár nyitott szemmel, és nyitott füllel, és ne csak azt halld meg, amit hallani akarsz.

w a s d 2010.07.13. 10:36:17

@gyvy: De ha valakinek nem kell annyi extra, akkor ott van Méganeból is az alap (igaz, az csak 85 LE- vel, ahogy nézem, de 4,34- ért), vagy a 2. felszereltségi szintű 4,9- ért, kevesebb "hibaforrással" mindkettő, de az Octavia- nál olcsóbban...

subtotal 2010.07.13. 10:37:14

"Nem tudom, önök hogy vannak ezzel, de én személy szerint sokkal inkább kedvelem a kicsi, 1,5-1,6-os turbódízeleket, mint a nagy rombolókat."

Itt felhúztam a szemöldököm.

"Lehet az HDi, TDI, JTD vagy dCi, mind rendre pörgősebb, fürgébb, mint a kétliteresek."

Itt meg elgondolkodtam, hogy a VályiPista talán még nem vezetett kétliteresnél nagyobb dízelt kombiban?
Pedig valami fehér 330d beugrik, amivel télen tepert Pestről Pozsonyba.

"Megyek mobilét böngészni, hátha akad egy bőrös, automata, napfénytetős E39 28i Touring a családnak Németországban."

Itt pedig rájöttem, hogy még ha vezetett is, nem tartott fenn ilyet.
Pista, ha venni akarsz E39-et, előbb próbálj ki benzines mellett jól karbantartott dízeleket is. Sajnos az enyém sem nem automata, sem nem bőrös és még napfénytető sincs rajta (pláne nem panorámatető, az hiányzik nekem egyedül róla).

luck66 2010.07.13. 10:37:28

az autómentősöket kell megkérdezni,hány 1,5 dci-110 Le-ősnek könyökölt ki a hajtókar és kellett szállítani,az ismerősé 100 e km-nél é soha nem volt gyilkolva,csak a nagyobb dci-t vagy a 86 lovast

a rekettyés 2010.07.13. 10:37:42

Aki ilyen szinü autot vesz az bármilyen aljasságra is képes:)
Amugy igen ezek idegesitö dolgok bár ettöl még jo auto lehet csak baromira elkenik az ember kedvét. Nemrég volt nálam egy Hyundai ix35
kétezres dizzel motorral automata váltoval full bör stb... Ebben is volt navigácio de a legkissebb napsutésre már semmit sem lehetett belöle látni a tolatokamera képéböl szintén semmit. Pohártarto ebben is olyan lehetetlen méretü hogy semmi sem fér bele ami nálunk szabványos üditösüveg. A sorjás muanyagok már csak hab a tortán és az is ciki szerintem hogy egy 10+ millás autoban kézzel lökdösöd az ülést...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.13. 10:44:49

nekem a szín meg a hátsó lámpa tetszik ezen a kocsin

a színnel kapcsolatban annyit, hogy én is végre színes kocsikat szeretnék az utcán látni, ez a zöld nagyon jó kezdeményezés

a hátsó lámpa meg a legszebb részlet, de köze nincs a Renault formavilágához - ha van egyáltalán a Renault-nak manapság formavilága a kesze-kusza vonalakon kívül

Z o z ó 2010.07.13. 10:47:16

Volt renaultunk,soha többé nem lesz.Családba van másik renault azzal nincs semmi baj,pedig lassan 10éves.Lehet hogy itt is csak ezzel az autóval volt gubanc.(Műszerfal,váltó)

subtotal 2010.07.13. 10:47:23

@subtotal: meg is van a fehér kombi:
totalcar.hu/tesztek/bmw330xdtour/
"Mert ülök odabent, a lábam még mindig a padlón, és üvöltök, káromkodok, csapkodom a kormányt: rohadj meg, nem, nem, gyűlöllek, te szemét, te disznó, érzéketlen barom! Nem csinálhatsz ilyet! Elég, már nagyon sokat mutat a sebességmérő.

Csalódtam. Azt akartam, hogy rossz legyen, hogy ugyanolyan legyen, mint a többi olajkályha. A V6-osok, a túltöltött négyhengeresek, amik hátba vágnak lapockatájt fájón, hogy aztán rántsanak egyet, mikor összeesik a nyomatékgörbe, és váltani kell, aztán megint ütnek egyet, mindaddig, míg el nem fogynak a fokozatok. Jóformán végigrugdosnak az úton. Ezt akartam, de csak hogy mindenkinek azt mondjam: kizárólag nagy benzines motor kell az E90-91-be.
Most itt van ez, én pedig képtelen vagyok hazudni, annyira jó."

:DDDD

Stock 2010.07.13. 10:48:46

Pista! őszintén gratulálok a picihez!!
(remélem a séródat nem örökli) :)

így kéne minden autót TESZTELNI, ami hozzátok kerül, mintha sajátnak szeretnétek! (bár ez pont rád a legritkábban jellmző a szerkesztőségben, hogy elfelejtsd, miért is teszitek, amit tesuztek)

ebből meg lehetne kérni egy másik tesztpéldányt, mert nem mellékes infó, hogy mindegyik életveszélyes, vagy csak ez az egy volt ilyen?!

pizsama 2010.07.13. 10:49:29

Szerintem meg pont az ilyen idegesító apróságok teszik tönkre egy autó élvezeti értékét. Kit érdekel, hogy jól néz ki kivülről, ha benne ülve idegileg tönkre megyek a kicsi, de annál bosszantóbb hibák miatt. Szóval inkább vennék egy unalmas, de megbízható németet (vagy épp koreait), mint egy flancos franciát. A nőknek pont ezt nem lehet elmagyarázni, hogy lehet egy autó kívülről barátnőpukkasztóan szép, ha a belső hibái miatt fél év alatt megőszül benne az ember.

CSÖRR-CSI££ 2010.07.13. 10:51:13

Gratula az utódhoz!
Ennek ellenére a vér nem válik vízzé, Te sem fogsz "kalapos" úrvezetőknek átgondolatlanul -leginkább csak a marketing-szempontokat figyelembe véve készített autót venni.
A gyerkőcz érkezésével valóban bejönnek új szempontok, de azért nem hülyülünk meg.
Nálunk például már a zasszony is Subaru fan, meg a kislány is gyakran kérdi, hogy: "Apa, mikoj fogunk mi is szubaju ajutót venní?"
Úgyhogy ez a rönyó dolog ez nem Te vagy, csak a Gonosz Kísértő megkörnyékezett 1 pillanatra. :D

arpo 2010.07.13. 10:53:05

@pfff_:
Igazad van neked is, miert is ne lehetne akár egy E-class merci is rossz konstrukcio. Előtte egy kangoot használtam hiba nélkül...igaz 180nál már remegve gyorsitottam a kis turbot, apának egy 307-e van. Azon 30E-nél cseréltek hengerfejtömítést, érzésre nem rossz, de picivel(japánnál sokkal) több pénzért minőségileg eccerüen komolyabb autot kapsz, lásd német - japán, amivel nem ugy telnek a km-ek mint ezek nagy töbségével. De igazad van abban vannak kivételek s remélm te is olyannal közlekedsz. De amig nem használod ezt is azt is nem lácc tisztán. Az én szemüveg lencsém már nem foltos...

nem kéne... 2010.07.13. 10:55:38

@Leadfoot:

????
eladod a szeátot, vagy hogy?

nem kéne... 2010.07.13. 11:00:27

@Pályaelhagyó autóversenyző:

persze, pesten hat liter.
utána kimész városon kívülre és minden kúton megállsz és leadod a gázolajat, amit termelt az autó.

szunyii 2010.07.13. 11:05:28

Marika tényleg nagyon debil :D
Nekünk is TomTomunk van..
Állandóan "után forduljon jobbra"
Egyébként pontos meg elvisz mindenhova... De ez az Után már tényleg nagyon idegesítő :D

pfff_ 2010.07.13. 11:05:49

@arpo: ...csak azt nem értem, hogy visszafelé miért nem működik a dolog. Jelenleg 307-em van. Volt más is. Ezt szeretem, nagy, kényelmes...és....hibamnetes. De komolyan. Na, jó, olyan, hogy hibamentes, nincs, de nem féltem soha nagyobb útra menni vele, (eszembe nem jutott) stb. Szóval? Akkor a 307 egy jó autó, vagy nem? És én nem a cimbimtől hallottam, meg nem a rokoné, hanem az ENYÉM! Persze, akkor meg megkapom, hogy elfogult vagyok, pedig nem igaz. Volt kormánykapcsoló csere-garanciában. Nem volt létszügség, ment tőle az autó, de nem volt az igazi, kicserélték.
Szóval, kár, hogy az emberek inkább a negatív hírkeltésenek hisznek, ha meg azt mondom, hogy a pugom igenis jó autó, akkro meg kiröhögnek. Olyanok akik nem is használták, csak a szomszéd kmesélte, hogy az ismerőse autómentős... :-)

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:08:41

Ha már kombi, mindenképp elgondolkodnék egy Volvon... Akár régebbin is. Egy jó állapotú svéd vassal nem lehet félrenyúlni, a fenntartása vicces összeg, a biztonságot, ergonómiát meg nem kell taglalni szerintem. Vagy ha már francia, akkor ilyenen:

www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/407/peugeot_407_sw_1.6_hdi_confort-3987157

Skodát, Kiát, Renault-t ne vegyen olyan, aki szereti az autókat. Maradjon meg a stílustalan-igénytelen kispolgároknak. Szerintem.

Szabimeister 2010.07.13. 11:09:31

Apró igazítás, hogy az autó színe oliva metál, nem pedig vetriver zöld. Legalábbis mi olivát rendeltünk aztán ugyanezt kaptuk:)

Praktikumban ez az új mégane csalódás az előzőhöz képest, abban a hátsó ablakokhoz voltak árnyékoló rolók, elől pedig az ajtóban volt jó nagy lecsukható rekesz.. amúgy szerintem nem vakít a kijelző éjjel se. Az egyetlen dolog ami nagyon idegesítő, az maga a kuplung ami nagyon magasan fog.

Amúgy jó kis autó nekünk semmi problémánk nem akadt eddig vele, pedig 2 hónap alatt beleraktunk 8000 km-t, ugyanúgy ahogy az előző mégane II-vel sem. Mind a kettő 1.9dci

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.13. 11:09:36

@szunyii: még mindig jobb, mintha azt mondaná: "500 m a következő kereszteződés ELŐTT fordulj jobbra"

tomtom-ék így oldották meg (:

Devil2 2010.07.13. 11:14:00

Pista, egy percig ne gondolkozz tovább, az 528i Touring németből egy perkeft családi autó. Írígyellek Te, még regadót sem kell fizetned rá. :)

subtotal 2010.07.13. 11:14:20

@pfff_: meg tudom én is erősíteni, a családban volt egy 405-ös, messzire mindig problémamentesen bárhova elment. Törökország majd 7000km-rel nem volt gond nyáron, 40 fokban.
Csak amikor helyben használtuk, akkor purcant ki mindig benne valami: generátor, hátsó híd, motor.
Pedig az volt a legkényelmesebb kocsi, ami valaha a családban volt (Octavia I, A Vectra, E34 és E39 az összehasonlítási alap), de nagyon kicsi az esélye, hogy újra francia autó a mi családunkban felbukkan.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:25:16

Inkább egy ilyet, mint valami franciát vagy béemvét...

www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-5/saab_9-5_2.2tid_linear_a_sved_acel-3468636

Stílusban, erőben, biztonságban, mindenben tudja azt, amit egy német. Sőt.

arpo 2010.07.13. 11:25:19

@pfff_:
Basszus ebbe jol beletrafáltál. Anno azert is vettunk 307-et mert az tenyleg a kategoria (sztem)legjobbja volt, hatalmas beltérrel, nem 4es golf spájz...mindene absz. pozitiv volt. Aztan jöttek a bajok.....de azota eltelt 7 ev kb, es nagyon jo autok szulettek. Pl. Ceed, ami lehet eccerübb egy 308nál, de tuti h megbizhatobb, vagy ott az uj Focus. A mi 307-unk be 120E van, nagyon nagy baj nincs vele, de lognak a futóművek, minden hol kiégnek belül az izzók, le-le fullad csak ugy, ahogy mondod log az indexkapcsoló, túlugrik a középálláson. Elrohadt a hátsó ablaktörlő (tőből letört, mert nincs rendesen szigetelve. Tavaly elvittem horvátba-csak ne a klima mentes dizel kangoval menjünk már (2 személyes volt). Kint tönkrment a kinyomocsapágy a kuplungszerkezetbe, ugy jöttünk vele haza hogy oránként elmormoltam egy imát!!, aztán 130 nál alagutba letilt mert antipollution fault vagy mi a sz@r jött rá...ha csak 10 méterrel de épp kigurultunk az alagutból...na az ilyenek miatt egy életre elmenne a kedved tőlük. És sajna a francia teso-renault se jobb, max egy fokkal, de a citromokat már ki se akarom próbálni...inkább ha derülni akarok olvasok citroen C4 népítéletet...

subtotal 2010.07.13. 11:33:30

@kultúrpesszimista: "Stílusban, erőben, biztonságban, mindenben tudja azt, amit egy német. Sőt."
Hehe:
stílus: 4 hengerrel
erő: 120 ló 1600+ kg-ra
biztonság: helytálló

NoOne 2010.07.13. 11:35:39

Miért van az, hogy néha egyenesen örülök, hogy egy majd' teljesen mechanikus Ford Escorttal járok?

Hurri Kán 2010.07.13. 11:36:26

@kultúrpesszimista: szép autó, ez tény, csak valószínűbb a 246.000 km-állás mint a 146.000, persze ez nem az autó hibája, mondjuk ez egy Hungarian Special Feature...
Továbbá egy ilyen idő meg futású autóra biztos hogy 6-800.000 Ft rákölthető vásárlást követő 1 éven belül. Ezzel együtt is ugyanakkor az a véleményem, h ha úgy vesz valaki ilyen autót hogy ezzel számol, és rendberakja amit kell, onnantól van egy stílusos és messze kényelmesebb autója mint amiket ma gyártanak. Ja, és még egy mondat: ugye új autót (legalábbis eddig) mindenki hitelre vett, és ha számolom csak az első 3 évi hitelkamatot plusz értékvesztést akkor nem biztos hogy új autóval az ember anyagilag is jobban jár...

subtotal 2010.07.13. 11:37:34

@subtotal: specifikusan pedig ez a példány biztos azért visel Audi gyanús felnit tengelyvégkupak nélkül, mert a gazdája olyan nagyon a Saab stílusért volt oda meg vissza :)))

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:39:23

@subtotal:

Általában beszéltem a márkáról. Nyilván lehet találni olyan Volvot vagy Saabot, amely tudja ezeket a paramatéreket vagy hasonlókat és nem jelentenek kompromisszumot.

Hurri Kán 2010.07.13. 11:39:48

@subtotal: Használtam egy céges Vivaro-t, 1,9 cdti, 115 le. Sztem nyomatékban is olyan körül lehet mint ez a motor, 150-utazó simán ment, onnan még gyorsult, tehát valszeg ezt a Saabot is elviszi.

@NoOne: talán mert megbízható??

esef 2010.07.13. 11:40:04

@kultúrpesszimista:
Nagyon bizalomgerjesztő hely és autók...

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:43:56

@subtotal:

Mondom: ez csak egy példa. Nem ezt a konkrét autót javasoltam, rendesen körül kell nézni itthon és ha kell, külföldön is. Én eléggé megfontolt ember vagyok, de amit vettem, nem bántam meg. Egy jól kifogott Saabbal, Volvoval öröm minden perc. A BMW-hez és a többi német csodához nemcsak a negatív felhangok járnak bónuszként, hanem az is, hogy viszonylag sok van belőlük az utakon. Persze elfogadom, hogy van, akinek ez nem szempont. De ha már az ember súlyos milliókat ad ki, akkor ne váljon egy X+1-edik szürke egérré. Szerintem.

Ha létezne Rover, ajánlanék pl. egy Rover 75 kombit is, de ma már nem tenném... Kellően merész, kevésbé költségérzékenyeknek pedig egy Citroen XM kombit.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.13. 11:44:37

@kultúrpesszimista: Le kéne már szállni arról a bizonyos magas lóról, nem? Nem gondolod, hogy szánalmas lenne, ha én egy svéd topicba állandóan beírogatnám, hogy az oroszok hányszor döngölték a földbe őket?! Vagy hogy nem veszek svéd autót, mert a svédek belterjesek és debilektől nem veszek autót?! Amúgy írásaid alkalmával tökéletesen megszemélyesíted az értelmező kéziszótár kispolgárokra vonatkozó bejegyzését. Agresszív, gőgös, okoskodó, félművlet.

Stock 2010.07.13. 11:46:36

@kultúrpesszimista: "Íme egy családi luxusautó, ami magába foglalja a Svédek precizitását, és amit most rendkívül jutányos áron megvásárolhatsz és ehhez még csak el sem kell utaznod a skandinávokhoz Bár most nálunk is hideg van, ezért próbáltunk egy olyan árat kitalálni amivel egy kis melegséget tudunk lopni a szívedbe, illetve ha ez nem sikerű az autóban a rengeteg extrán kívül még a programozható állófűtés is sokat segít! Multikormány, Automata váltó téli-sport fokozattal, lámpamosó, 18 alu kerék stb. A FENTI ÁR CSAK HITEL ESETÉN ÉRTENDŐ! KP ÉS CSEREÁR: 2.350.000"

"stílustalan-igénytelen kispolgárok" ritkán vesznek figyelembe ilyen csábító hirdetést... :-DD

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.13. 11:47:53

@ZON: Megmondom. 100 ezer kilométer. Apósnak ugyanez az 1.5 dci dübörög a Scenic-ben. Pakolja a kocsit rendesen, országút, pálya a 90%. Na 105ezernél két nappal a szervíz, olajcsere után csapágyas lett a motor, és odabent nagyon meghalt valami.
Renault Hungáriánál és mindenhol a balhé kiverése, végül a motor belsejének szinte teljes kicserélése után "csak" egy részét kellett kifizetnie. Kb. 500 ezer Ft-ot!

Fater öreg 405-ös Peugeot-jában 260.000 van az öreg 1.9-es szívódízelben, és még csak most kezdi jól érezni magát :)

Úgyhogy szép dolog a túlhúzott kis dízel, csak tessék visszagondolni LeMans-ra :)

Nekünk a Ford Fusion-ban 1.4 Tdci 69 LE. Ennyi kell, nyomaték elég, és örökké fog tartani.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:48:01

@A kód neve Merkúr:

Fogalmam sincs miről beszélsz, de ha elég, ha te igen. Nem voltam sem agresszív (magabiztos igen), sem gőgös (igényes igen), sem okoskodó (mivel érveltem is, nemcsak úgy bele a levegőbe...), félművlet - ez meg egyszerre elírás és tévedés. A félműveltséget nem állapíthattad meg pár sorból, ráadásul nem is mutattam jelét semmilyen félműveltségnek. Sem itt, sem másutt. Egyéb kérdés? Költői, ha érted...

Stock 2010.07.13. 11:49:32

@A kód neve Merkúr: ott a pont! én is roppantul unom, hogy állandóan bekezd a szubjektív általánosításaival, majd volvókat ajánlgat, ha kell, ha nem..
mindezt addig, amig vitát nem generál!
szánalom!!

Stock 2010.07.13. 11:51:06

A kód neve Merkúr: ott a pont! én is roppantul unom, hogy állandóan bekezd a szubjektív általánosításaival, majd volvókat ajánlgat, ha kell, ha nem..
mindezt addig, amig vitát nem generál!
szánalom!!

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:53:17

@Stock:

ott a pont, ott a pont... ez a pontozás a szánalmas. Nem kosármeccsen vagy, baszod. És mindenki elmondhatja a véleményét, meg egy olyan kétlábú is, mint te vagy bárki más. Renault, Ford, Kia, Opel, Skoda, BMW mellett vannak más alternatívák is. És nemcsak svédet ajánlottam, volt ott Peugeot 407 kombi, csak nem figyeltél, mert nem állt érdekedben. Menj a francba te is.

esef 2010.07.13. 11:54:38

Esetleg Pista vehetne egy puritán hazait (105S, esetleg 105L) jó olcsón. Azt lehet bütykölgetni (=jó sok poszt), a gyerek a farmotor duruzsolása miatt jókat fog aludni (=nyugalom, jó messzi kirándulások is beleférnek), olcsó fenntartani (=alkatrészek gombokért, nem vágja haza a kasszát). Igen, hangos és szarul is néz ki, de az asszonyt úgysem kérdezzük meg ilyen fontos ügyekben. :D

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.13. 11:55:53

@pfff_: Volt régen a mondás: F betűs autót nem veszünk! Fiat, Ford, Francia...

A világ változik. Most van egy Fordom, francia dízelmotorral, és szívesen vennék bármilyen Fiat-ot...

subtotal 2010.07.13. 11:57:31

@kultúrpesszimista: "sok van belőlük az utakon" - valóban, és ez nem véletlen. Sajnos a Volvo és Saab nem kínál nagy köbcentis, hathengeres dízeleket 200LE felett. És ezek a vasak egészen nagy arányban dízellel kelnek el itthon is, nyugat európában is.
Ezzel nem akarom kétségbe vonni, amit te írsz, csak magyarázom. Ráadásul egy jól kifogott, gyári állapotban tartott BMW-vel is öröm minden perc. Az, hogy más mit gondol róla, magas ívben le...rom.
Gondolom, ommm-nak is oka van rá, hogy beáll a szlovák rendszámos adócsaló vállalkozók közé itt, kedves és prekoncepcióktól mentes kis hazánkban :))

kultúrpesszimista 2010.07.13. 12:00:07

@subtotal:

"Sajnos a Volvo és Saab nem kínál nagy köbcentis, hathengeres dízeleket 200LE felett."

Rendben van, de ha jól vettem ki, Ommm pont nem ezt a nagyobb kategóriát keresi. Inkább keress egy kisebb dízelt (2liter alatt), ami kényelmes, el lehet benne férni, ergonomikus stb.

Egyébként külön szeretném megköszönni, ami amúgy alap lenne: a normális hangnemet és érdemi választ. ;-)

Stock 2010.07.13. 12:06:13

@kultúrpesszimista: "Nem voltam sem agresszív (magabiztos igen)"

"Skodát, Kiát, Renault-t ne vegyen olyan, aki szereti az autókat. Maradjon meg a stílustalan-igénytelen kispolgároknak"

nah ja, magabiztos, az.. hát persze!
véletlenül sem agresszív, lekezekelő..

"sem gőgös (igényes igen)"
az jó ha objektíven meg tudod magadról állapítani minden gőg nélkül, hogy te igényes vagy.... :-DD

"sem okoskodó (mivel érveltem is, nemcsak úgy bele a levegőbe...)"
"De ha már az ember súlyos milliókat ad ki, akkor ne váljon egy X+1-edik szürke egérré"
ez volt az érvelés?? gratulálok! :))

"A félműveltséget nem állapíthattad meg pár sorból, ráadásul nem is mutattam jelét semmilyen félműveltségnek. Sem itt, sem másutt"
de te megállapíthatod mindezt, avagy olyan dolgokat, hogy igénytelen, stílustalan... olyan autók tulajairól, amiket csak képen láthattál?!?!?!?

csak a primitivitásodnak adsz hangot minden egyes alkalommal...
a félműveltségednek valóban nem, mert hogyan is nevezhetnénk autós témában azt félműveltnek, aki csak a neki tetsző formáról tud beszélni, meg az autók gyakoriságáról, illetve a svéd fosokról????

"ott a pont, ott a pont... ez a pontozás a szánalmas. Nem kosármeccsen vagy, baszod"
te meg egy autós blogon vagy.. úgyhogy vagy szólj hozzá érdemben, vagy ne írogass f.szságokat állandóan!

subtotal 2010.07.13. 12:06:36

@kultúrpesszimista: az E39 28iA azért nem az, pedig ha jól értem azokat nézegeti. Én arra alternatívaként próbálom neki ajánlgatni a 25d 30d verzákat.
A hangnemet ilyen blogos oldalakon csak kihallani lehet és szerintem inkább az ember aznapi hangulatától függ.
Múltkor te küldtél el engem asszem a Ferrari 458 'teszt' belsőség rovatában, most mások téged. Túl kell lépni rajta, mert az ember sokszor nem úgy érti, ahogy a másik szánja, egymás elküldésének a francba pedig semmi értelme.

Hurri Kán 2010.07.13. 12:09:06

@subtotal: csak emlékeztetőül: nem adócsaló, mivel szlovák állampolgár.
Egyebekben én meg magyar állampolgár vagyok, de ha a regadó mértéke nem változik, következő kocsimat én is egy barátom szlovák cégétől fogom bérelni. Ez van. (még mielőtt valaki megkérdezné: nem X5-ös, vagy Cayenne kategóriára kell gondolni, 3-4 ezer euró közötti közép, esetleg felsőközepes kombi dízellel, vagy benzinessel max. 3 literig, és nem sok kedvem van befizetni közel a teljes vételárat a magyar rendszámért.)

kultúrpesszimista 2010.07.13. 12:11:20

@subtotal:

Rendben. Ha meg elküldtelek volna, akkor elnézést.

lr 2010.07.13. 12:13:37

Eleve vicces, h a mai dízel autók fenntartása hosszú távon már semmivel nem olcsóbb a benzineseknél, de ráadásul mire az ordas tüdőrákcsíkok húzását hajlandóak lennének megoldani, addigra a gázolaj ára végre utoléri a benzinét, ill. akár a kis turbós benzinesek is kiforrhatják magukat (bár a GDI ott is ad aggodalomra okot, de legalább csak 1 nagyságrenddel kisebbre).

Egyébként Renault-s vagyok (5,19,Megane I Classic 3x, Megane 2 Grandtour), de amit az utóbbi 5-10 évben művelnek,azt csak felhúzott szemöldökkel bírom nézni.
Mintha nem tudnák eldönteni, hogy akkor most merjenek-e önmaguk lenni, vagy inkább mégse.

Szóval röviden: nem kéne :|

CSÖRR-CSI££ 2010.07.13. 12:18:23

Nahát! Mik vannak?
Most, hogy subtotal idelinkelte a fehér kombi tesztet, elolvastam még 1x és nem emlékeztem a Ludwig lábgépre...!
Ezexerint "Te is, fiam, Bluetooth"? :)
(Csak nem a nyomórugós, excenteres Speed King volt? :)

egy laikus kívülálló 2010.07.13. 12:19:24

Nekem a R.Megane 2-es generációból van tapasztalatom. Az 1,5 dci jó, ha nem akarsz gyorsabban menni, mint az előtted menők. Ekkor takarékos, és jó. Ha előzni is akarsz, akkor cseréld le 1,9 dci-re - ezt tettem én is 2 év után. Az 1,5 sokkal finomabban forog, nem vibrál sehol, nagyon jól veszi a fordulatot, de van turbo lyuk. Ezért nem lehet előzni, csak menni a sorban. Az 1,9 az néha vibrál, megrázza az autót is, de nem gondolkodik - megy.
Sajnos az apró hibák keserítik meg az embert, ezért már a 3-as generációt nem biztos, hogy bevállalom. Ugyan az is igaz, hogy a jelenlegi autóban 260-280 ekm lehet (órában 120 - használtan MO.), alapvetően nem rossz, de minden valamilyen szinten érezhetően elhasznált. Hát ezt pl. még a Citroenekben sem éreztem így, pedig volt turbo-s BX D-m is kettő, mindkettőben 300 ekm felett volt már, mikor eladtam.
Ja, a dieseleket használatra veszik, azok sokat vannak az utakon...

subtotal 2010.07.13. 12:19:28

@gyvy: nem mondod, szerinted miért van ott a végén a szmájli? >>> :)
Én tudom, te tudod, mint ahogy azt is hogy nem 'vállalkozsó', de Bp utcáin a kevésbé tájékozott polgártársak ezt honnan fogják tudni?
Csak annyit kívántam megjegyezni kicsit ezek szerint érthetetlenül-szarkasztikusan, hogy jó vasnak kell annak lenni, aminek a kedvéért valaki polgártársaink prejudikációinak LÁTSZÓLAG teljesen megfelelően választ.

florentino 2010.07.13. 12:20:31

"Két napig vigadalom és elégedettség, de mára, a használat negyedik napjára már inkább a bosszúság az, ami jellemzi kapcsolatunkat."

jaj, mennyire igaz ez a renault-kra!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.07.13. 12:24:09

A rönónak elég sajátos elképzelése van az ergonómiáról. Az ülések milyenek? Próbálta valaki hosszabb távon is?

Hurri Kán 2010.07.13. 12:40:42

@subtotal: Jogos, kissé dekoncentrált vagyok, fogjuk a melegre!!
Egyebekben személy szerint ha nekem valami tetszik, akkor ha meg tudom, megveszem és pont leszarok bármiféle prejudikációt. Információk nélkül, első ránézésre csak nekem szabad másokat megítélnem, fordítva nem ér :D

florentino 2010.07.13. 12:44:29

@malenykij polgar:
igen... előző szériás megánban (grandtour). képtelenség úgy beállítani az ülést, hogy ne fájjon a hátam 100km után. igaz, a támlaszög-állítás nemrég beszart, bár előtte sem volt jobb a helyzet. a jobb lábamnál pedig mindig útban van a középkonzol alja, rohadtul kényelmetlen. az pedig, hogy a bal kezemet az ajtón pihentessem, lehetetlen. nem vagyok rokkant, rimánkodó öregember, 21 éves és 176cm vagyok.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.13. 12:48:32

@kultúrpesszimista: Elnézést kérek, de én túl buta és primitív vagyok ahhoz, hogy felfogjam a cizellált stílusodat, következtetéseidet.

@Stock: Furcsa egy fazon :), nekem is tetszenek a volvok, habár tudom, hogy semmivel sem többek technikailag mondjuk egy renaultnál, persze sokkal igényesebbek, meg szebbek, de prémiumárért, prémium csomagolás kell. Az viszont tuti, hogy a volvo áráért már működőképes autót is lehet venni, ami nem áll meg évente kétszer....

florentino 2010.07.13. 12:52:40

egyébként 2007-es 1,5 dci 107le, 135ezer km van benne, szitál az eleje, mint a rosseb, most megy első futóműcserére. régóta ereszti a motorolajat, de már a gázolajat is, recseg-ropog az egész autó belül, pár hete az önindító halt meg teljesen. az elektromosan behajtható tükrök is a végét járják, az első lökös jobb oldala mindig kipattan a helyéről. motortartó bakok cserére szorulnak, gázadásnál olyan mozgást végez a váltó, mintha ő lenne knight rider. apropo váltó, a szinkronok is betegek. jó konstrukció.

2010.07.13. 13:07:10

...az elektronikáról, az előzés közben saját feje után menő ótomata váltóról írtam ide valamit, nem szépeket - de elszállt.
A szín...hát, van a foszöldnek olyan árnyalata, ami nekem is tetszik, ez speciel nem. Az I-es Octaviát gyártották valami katonai zöld szerűségben, az egész klassz kis kosztűrő valami volt. Az utcánkban álldogál egy ilyen kombi hófehérben - nagyon szép jószág. de inkább ide az árát, aztán bármi mást, csak Renault-t ne.
Bocsi...

luck66 2010.07.13. 13:21:28

tessék itt egy kivánságra:
http://www.mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&search_type=NU&page_number=3&sort_field=price&sort_order=ASCENDING&body_type_mode=user_select&body_type[0]=EstateCar&make0=BMW&model0=528&model_description0=&make1=all&make2=all&year_from=all&year_to=all&mileage_from=all&mileage_to=all&power_from=all&power_to=all&price_from=all&price_to=all&fuel=PETROL&gearbox_operation=AUTOMATIC_GEAR&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&location_country=all&climate_control=all&seats_count=all&doors_count=all&emission_class=all&advertisement_type=DEALER&date_of_entry=all&usage_type=all&vid=128781914&source=MDE&record_index=45&total=53&tab=overview&called_from=list

esef 2010.07.13. 13:27:28

@luck66:
Mert ebben még véletlenül sincs annyi annyi elektronika mint a Renaultban...

luck66 2010.07.13. 13:31:09

@esef: akkor idézek:
De milyen áron is? Elfogadnám, de már nem kéne. Pedig egész jó autó. Megyek mobilét böngészni, hátha akad egy bőrös, automata, napfénytetős E39 28i Touring a családnak Németországban. Maradtam tisztelettel: Vályi István, akinek majdnem kellett egy Mégane Grandtour 1.5 dCI.

esef 2010.07.13. 13:41:21

@luck66:
A BMW-nek vajon több vagy kevesebb lesz hosszú távon a szervizköltsége?
Amúgy meg milyen dolog már egy benzines, nagy köbcentis, prémium kategóriás, használt BMW-t egy kalap alá venni egy dízel, kis köbcentis, alsóközepes új kombival. Ez olyan, mintha Winkler Cougarja és Csikós Pandája közül kellene választani...

luck66 2010.07.13. 13:45:29

@esef: de most miért velem vitázol?

feket663 2010.07.13. 13:54:30

@shinichi:"90e km élettartam várható, kevés kivételtől eltekintve minden (kicsi) dCi szétesik ennyi után. De félmillió forint, és megy újra. Viszont kevest fogyasz."
Nekem igaz Clioban, meg igaz, hogy csak a 82 lóerős változat van, de 215 ezer kilométer után is szépen ketyeg, motorolajat nem fogyasztja, az elektronikai hibák sem jöttek elő ennél a motornál. Bezzeg a volt kollegám újonnan vásárolt VW Passat TDI-je: 160 ezer kilométer alatt az összes légtömeg és egyéb érzékelőt cserélni kellett benne, lelökte magáról a turbó levegőcsövét, tönkrement benne a központi zár vezérlő modul, így nem lehetett az ajtókat zárni, az ablakokat leengedni. Emellett még az olajat is szépen töltögetni kellett bele. Igaz az az autó majdnem 7 milla volt, az enyém meg 3,5...

subtotal 2010.07.13. 14:01:17

@Balchee74: "Az I-es Octaviát gyártották valami katonai zöld szerűségben"
Agave volt a neve, és valóban szebb is szerintem, mint ennek a Renault-nak színe, kosztűrő is, de az ortodoxok szerint ez már majdnem ezüstszürke ;).
Egy baja van, nem tudja a szervíz elsőre megfújni javításkor:
nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_octavia_tour_1996/nagyon_kellemes_feltunesmentes/

esef 2010.07.13. 14:35:11

@luck66:
Csak és mert.... :)
Melegem van és nem tudok koncentrálni.

tlantos 2010.07.13. 14:39:37

@F/: inkabb gyorsuljon, fek meg kezifek meg valto van.

tlantos 2010.07.13. 14:40:57

@BeeTm: milyen ertekvesztes, amikor 10 evesen is hasznalni akarom?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.13. 14:51:25

@yaffa: Azért ne legyél benne olyan biztos,én most árulok egy ilyet,mentem vele,de 2000 alatt halott a motor, 3-asba 50km/h felejtős,állandóan fordulaton kell tartani mint egy benzinest.

Rádásul ugyanannyi lóerő,mint az fasztra tádém,de azzal legalább nem kell sűrűn váltogatni városban.

Az lehet,hogy alig eszik,de városban váltogasson vele az, akinek két anyja van.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.13. 14:53:13

@tlantos: Ezt biztosan tudod előre?

Ezt sokszor hallottam,aztán 2-3 év múlva eladták.

w a s d 2010.07.13. 15:28:39

@tlantos: Az sem biztos, hogy azok vannak...
Fékproblémák (meg gondok a kormánnyal) is előfordultak a legnagyobb japán gyárnál mostanában.

nem kéne... 2010.07.13. 16:48:26

@kultúrpesszimista:

ez az a motor, aminek megsüllyed a hengerek perselye. nem mindnél, de statisztikai hibaszázalékot meghaladó mennyiségben.
ezt tényleg megéri bevállalni, fasza lesz.

Higany 2010.07.13. 16:48:31

Ez még mindig az a motor, ami túráztatásra nem csinál semmit? Amelyikből 100-ból 5 cserés lesz 100.000km alatt?

nem kéne... 2010.07.13. 16:54:03

@kultúrpesszimista:

melyiket ajánlanád?
a sornégyes turbóst, ami hengerfejes lesz és összefordítja a vizet az olajjal, vagy a véhatost, aminél ez szintén előfordul néha, de inkább a szívócsőhosszmódosító pillangószelepsort tördeli szarrá, amitől gyenge lesz és olyan hangja lesz, mintha beleköltöztek volna a kovácsok? aztán meg megdöglik a hűtőventillátor, amit vagy észreveszel időben és akkor megjavítod, vagy ha nem mered javítani, akkor vezérlőelektronika csere, vagy ha nem veszed észre, akkor megintcsak forralsz.
aztán meg a kézi váltósoknál tízből tízen átszakad a kuplungmunkahenger, ami azért jó, mert a kinyomócsapágyban van benne és le kell hozzá merni róla a váltót, hogy kicseréld. és akkor már párban, mert a pedáloldal se húzza soká. az is olcsó.

nem kéne... 2010.07.13. 16:56:42

@kultúrpesszimista:
kevésbé költségérzékeny xm meg nincs.
lehet venni ötkilóé' ikszemet, de az olyan is.
meg lehet venni egymillióé' is, csak akkor meg már hol az olcsóság?
megugye tizenkét-tizenhárom éves belőle a legfiatalabb is.

nem kéne... 2010.07.13. 17:03:18

@luck66:

próbáljunk ilyen linket reszelni belőle, sokkal szebben néz ki.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=128781914

nem kéne... 2010.07.13. 17:07:01

@esef:

nemmellesleg én szt sosem értettem, hogy van egy újautó teszt és akkor jönnek olyan hülyeségekkel, hogy de ennyiért milyen fasza öthatéves autót lehetne venni.
oké.
és ha valakinek ez nem opció, akkor mi van?
vagy mondjuk valakinek lényeges a gyári új állapot, a saját ízlése szerint összekonfigurált felszereltség, a garancia.
ez is méltányolható, nagyon nem kéne lehülyézni az ilyesmit.
pláne, hogy az újautóvásárlók nem csak új autót vesznek, hanem általában új választékot küldenek a használtautó-piacra. ami nélkül a "vegyéöthatéveset"-huszárok bajban lennének, mert ők akkor miből is válogatnának?

nem kéne... 2010.07.13. 17:10:17

@Higany:

és mondjuk egy terhelés nélküli gázpedálrugdosásnak mi értelme van?
nem csinál rá semmit az autó?
és akkor mi van, miről maradsz le?

pet77 2010.07.13. 17:26:08

A vetinerzöld szín (vagy valami ilyesmit írt pista), bennem parasztgyerekben egy másik asszociációt is generál:
Ez az autó egyszerűen:
"libafoszöld"!!!!

Nyilván pistánk havi bónusza azon múlik, sikerül-e a renaultnak kiárusítani eme "csodás"színű nyakukon maradt modelleket:))))))

kultúrpesszimista 2010.07.13. 17:41:18

@nem kéne...:

A költségérzékenység nem az autóra, hanem a gazdira értendő. Vagyis magyarul: akinek van elég forrása, jók az idegei, autóbolond is, annak akár jó lehet egy XM kombi, mert sokmindent tud, amit egy mezei gép nem. Veszel egyet 1,5M-ért, félreteszel 500e Ft-ot a javításra ha kell, ez azért utópia és járhatatlan út szerintem... De tudomásul veszem természetesen, ha valaki nem ilyen merész és valami egyszerűbb, kommerszebb autót akar.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 17:42:36

@nem kéne...:

Kiragadsz típushíbákat, oké. De nem lehetne ugyanígy ezer más ellenpéldát felhozni más autónál? Ennek így semmi értelme, zsákutca. Rémtörténetek mindenhol vannak.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 17:44:14

@kultúrpesszimista:

ez azért NEM utópia és járhatatlan út szerintem... - akarom mondani

nem kéne... 2010.07.13. 17:54:16

@kultúrpesszimista:

nem rémtörténet.
sornégyes rover k-motor kétféle van, ami volt hengerfejes és ami lesz hengerfejes.
véhatosból ugyanígy, van ami már összeborult és van, ami belátható időn belül össze fog borulni.
a kuplung szintén ugyanilyen.
a hűtés is.
amíg megvolt a roverem, napi szinten olvasgattam szegény tulajok panaszait, egyáltalán nem ritka dolog sajnos.
persze amíg jó, addig egészen jó autó (mondjuk kombinak akkor sem a legpraktikusabb a választékból) de nem egy problémamentes típus sajnos.

Bambano 2010.07.13. 18:02:22

régen mondtam, most is aktuálisnak tűnik: az én autómban két literesnél kisebb motor csak az ablakemelőben legyen...

kultúrpesszimista 2010.07.13. 18:05:14

@nem kéne...:

Rover? De most nem Volvoról, Saabról beszélünk?

nem kéne... 2010.07.13. 18:08:02

@nem kéne...:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=132937150

mondjuk ha már mindenáron rover kombi, akkor ezt azért dugnám erősen.
nyilván pénzben, fogyasztásban ez nem az a klasszik családi kombi választás, de ez már annyira agyabeteg konstrukció, hogy bele bírnék szeretni.

nem kéne... 2010.07.13. 18:12:09

@kultúrpesszimista:

nem te említetted a rovert, ugye?
á.
amúgy meg a saab hüvelysüllyedésére nem sokmindent tudtál felhozni, de pl számtalan példát tudnék mondani csapágyas véhatos saabokról. vagy pl dögöljön el benne egy di-panel, az se két forint.
szóval értem én, hogy préééémiumautók ezek, de ha valaki ilyenben gondolkodik és nagyonelszánja magát, hogy használtan veszi, (mondjuk mert csak kifutott típusra van pénze, de szeretné a prémiumot), akkor három típus jöhet szóba összvissz és ez a három mind német, akár tetszik, akár nem.

BMW /// 2010.07.13. 18:20:40

A Saab ismét nagyon hallgat azt mondtak nagyon beindulnak és sorra nyomják majd az új modelleket..Így egy marka nem lehet prémium ha nem is él. A BMW ,Meci ,Audi viszont virágzik és hát a technologia sem elavult..

esef 2010.07.13. 18:24:51

@nem kéne...:
A Pista által is említett E39-est lehet kapni még valahol újonnan?
Kezdj nála lebaszás-ügyileg, utána még pár emberkénél és azután folytathatod velem. Én ajánlottam a Hindustan Ambassadort és a CEO-t újonnan, meg a saját tapasztalatomból írtam meg a mi Scenicünket. A Skoda meg csak poén volt, gondolom rájöttél.
Nem kéne...

kultúrpesszimista 2010.07.13. 18:34:32

@nem kéne...:

De, én említettem a Rover 75-öt. Van Roveres ismerősöm, nála nem jelentkezett még eddig semmi ilyesmi, de nem vitatom amit mondasz, gond lehet velük.

"amúgy meg a saab hüvelysüllyedésére nem sokmindent tudtál felhozni, de pl számtalan példát tudnék mondani csapágyas véhatos saabokról. vagy pl dögöljön el benne egy di-panel, az se két forint."

3 Saabos rokonom és barátom van. Semmi ilyesmit nem tapasztaltak. Nem vagyok autószerelő, nem tudom cáfolni azt, amit állítasz. De annyit azért tudok én is, hogy súlyos motorhibákról hallok, pár éves BMW-k, Mercedesek terén is. Szintén autószerelő ismerősileg. Amit vagy elhiszel nekem, vagy nem. Továbbá nem egy és nem kettő Népítélet is van ezt bizonyítandó...

"akkor három típus jöhet szóba összvissz és ez a három mind német, akár tetszik, akár nem."

Ez persze nettó hülyeség, de remélem, ezt nem kell különösebben bizonyítanom.

nem kéne... 2010.07.13. 18:40:07

@esef:

leírta, hogy új autónak vállalható alternatíva.
mondjuk leírta azt is, mit venne szíve szerint, ezt kicsit szerencsétlen dolognak érzem én is a teszt végén, mert nem ide való.
de azért nem nehéz felismerni, hogy ommnál jelenleg az új családi kombira nem futja, marad hát a másodvonal.
amúgy ha megnézed, ez a renault kényelemben akár hozhat is annyit, mint az e39, biztonságban is, kicsinek se lehet mondani, csak hát új autó, ezért megkérik az árát.
az e39 meg már duplán kifutott típus, abból van sok és már messz enm elérhetetlenül drága.

nem kéne... 2010.07.13. 18:41:15

@kultúrpesszimista:

nem az hogy nem kell, hanem nem tudnád.

esef 2010.07.13. 19:34:43

Nálunk sokáig a Skoda 120L, majd egy régi Swift volt a "családi" autó. Két gyerekkel (ikrek) is elfértünk. Persze nem kimondottan volt kényelmes. Az újabb autóra fordítható összeg adott volt, vehettünj volna ennyiért Dácia logan MCV-t is, újonnan, részletre. Nem tettük, mert az első pár évben iszonyatosat buktunk volna azzal is.
Egy E39 méretű valami családi autónak kicsit nagy. A Mégane kombi meg pont az méret, egyel kisebb. Vagy még inkább az egy Scenic, legyen az bármelyik generációs. Munkatársaméknak egy 1.6-os G Astra a családi autó, szintén két gyerek. Azért mert valami kurva nagy, nem feltétlen családi autó. Esetleg egy Ford Expedition. De csakis odaát...

no mail, no problem 2010.07.13. 20:07:13

@szunyii:

valamikor 2006-ban vettem egy tom tom one navit, és magyarul tényleg ez az "után ..." mondatokkal operált. 2007-ben kiadtak valami firmware upgrade-t, amióta - ha jól sejtem - akkor nem így mondja. azért csak sejtem, mert inkább john cleese hülyeségeit hallgattam 10 euróért, mint bármilyen magyar szöveget ingyen.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.13. 20:18:37

@BeeTm: Két éve vezetem, elég biztos vagyok benne :)
Néha ki kell égetni a kormot, és akkor megy rendesen :)
1800-tól már a turbó is húz, de azért alatta sem halott.
És 50-nél valóban felejtős a hármas, minek raknám vissza ötösből?
Persze ha megy a klíma, öten ülnek benne, és 18"-as kerekek vannak fent, akkor más a helyzet ;)

MANszerelő 2010.07.13. 20:30:08

Vegyetek minél több kisköbcentis részecskeszűrős dízelautót, biztosítsátok a megélhetésemet a jövőben is!
Köszönettel: MANszerelő
Ui.: vegyetek egyet az asszonynak is, autóra gyűjtök (normálisra).

dennisthemenace 2010.07.13. 21:05:21

@no mail, no problem: De ugy mondja. Go 520-asom van, most a kedvedert direkt kiprobaltam..

subtotal 2010.07.13. 21:17:12

@esef: hát erre ez nagy az meg pont jó dologra csak azt tudom mondani, amit egy exkollégám mondott anno: "mindenki annyit pakol, amennyi fér, nem annyit amennyi kell". Hidd el, be lehet lakni egy E34/E39 méretű kombit is könnyedén, mivel csomagtér méretben nem hiszem, hogy több lenne egy Scenicnél. Na de menetdinamikában ugye azért nem egy szint.
Ezen a nyáron azt is megtapasztaltam, hogy egy Chrysler T&C (Voyager Európában) éppen elég 5 felnőttnek és 2heti cókmóknak. Pedig az tényleg nem kicsi vas, 3 kényelmes üléssorral 5 bőrönd még befér a csomagtartóba.

H K ZS 2010.07.13. 21:59:59

Ilyen ronda színt mostanában nem láttam. Azt hittem, hogy a mustársárga Kangoonál undorítóbb nem létezik, erre itt van.... A TomTom tényleg idegesítő, céges autóban ilyen van. Példa: "Baloldali kanyar következik", vagy "Kerülje meg a körforgalmat. Ötödik kijárat"

megint 2010.07.13. 22:09:28

Ez a tag mindenkivel volvot vetetne, vagy saabot

barp69 2010.07.13. 23:18:04

Nekem egy kia ceedem van,1,6crdi 116 le.Most van benne 58 e km.Város nem igazán az eleme,50km/h felett kezd igazán élni, pláne a hegyi szerpentin.Hiba lista: stab. pálca gariba cserélve, főtengely szenzor gariban cserélve.Gari még 3 évig....nekem még 5 év volt a gari.Fogyasztása vegyes autópályával 5,2,szabályosan városon kívül közlekedve 4,5. Mind ez ,4 misitől.Fél misivel olcsóbb bármi más hasonlónál...megéri?Igen.Most láttam 160e km-est , a motor egyben féktércsát cseréltek rajt....Van nála jobb...de ár értékben veri a mezőnyt!

kzolika 2010.07.14. 00:48:15

Ilyen grandfost még nem vezettem, de 3 és 5 ajtósat már igen. Na, ez egy nagy fos, utolsó szarházi autó, ráadásul valamelyik kar még a JPÉ-vel (józan paraszti ész) is ellentétbe kerül. Plusz, akinek a mai Mo-on van 5,740e HUF-ja egy ilyenre, az jobban is elkölthetné a pénzét. Egyáltalán mi kerül egy ilyen Méganén ennyibe? A nevében van, hogy mi: egy gané, Mégané.

Chocolate shitsandwich 2010.07.14. 00:53:28

@kultúrpesszimista:
Volvo. Maradj már ezekkel az igénytelen vackokkal. Nah... az a csőrös pezsó' meg "csudaszép". Párszor már tanubizonyságot tettél az izlésficamodról. Kicsit már unalmas, ne fröcsögj! :)

kultúrpesszimista 2010.07.14. 11:02:18

@megint:

Bizony, régebbieket elsősorban.

Vagy Hondát. Alfát. Lanciát. Szebb utca- és városképet eredményezne... :-)

megint 2010.07.14. 12:35:48

Mármint számodra lenne szebb, szedd akkor össze magad mert az eladások nem valami fényesek:)

Papaya 2010.07.14. 16:02:25

@kzolika: Vezettem én is és teljessen korrektnek találom.A szarházit már ne is haragudj de én benned látom.

dennisthemenace 2010.07.14. 20:50:02

@H K ZS: Mert egy az egyben van leforditva angolbol.

2010.07.15. 10:15:15

@megint: ...én is mindenkivel Volvo-t vetetnék :) Akkor három év múlva lenne elég a használtak közt, olcsón... :)

2010.07.15. 10:17:29

@subtotal: Megnéztem a Skodát, nem, nem ez az a zöld. Azzak kifejezetten valami mélyebb olajbogyó színe volt. Nem tudom máshoz hasonlítani, katonai jellege volt a jószágnak tőle, de jól állt neki, komolyan mondom.

stone pit(er) 2010.07.15. 17:29:14

Nem tudom volt-e már róla szó, de a váltót a Getrag gyártja, aki a BMW-nek (és másnak) is szállítja a dupla kuplungosat. Lehet, hogy méretbeli eltérés van, de szerkezetileg valószínűleg ugyanazt. Gondolom a hegymenet asszisztens érzékelőit a Renault készíti, de maga a szerkezet a váltó része.
Nekünk DSG-k van. Meglehetősen új. Eddig egyszer nem érzékelte a dombot, és nem tartotta meg az autót. Probléma nem volt belőle, de egy fél másodpercre meglepett, mivel előtte percekig semmilyen gondja nem volt ezzel. Egy ilyen szituáció kevésbé veszélyes, mint az előzésnél bekövetkező, de ott sem tett egyebet csak hatosba kapcsolt a hibajelzésnél, azaz a lendületből vesztettél.

czzs 2010.07.17. 19:25:40

Igazából aki ma Magyarországon TomTomot vesz az meg is illeti,kicsit utána kellene nézni,nem olyan nagy munka,de megéri..
Az,hogy világcég és jó hardvert készít,illetve Teleatlas térképeket használ az nyugateurópában belefér,sőt jó. de ez csak egy dolog.
Könyörgöm,idehaza Igo8!!! 8.3-as vagy afeletti és Topmap magyar térkép! alap!
Jelen állás szerint 3 kolegámnak hoztam otthonról navit,Németországba, el vannak ájulva a nagy németek,hogy ilyen is van?!

nick2005 2010.07.20. 18:39:26

A kocsi tetszik, ez egyértelmű, már nem az első kombimat koptatom, a következő is az lesz. A cikkben nem tetszik a kezdet: "Nem hülyültem meg..." ezt én úgy értelmezem, hogy hülye aki kombit vesz. Szerintem pedig az az okos. Nekem akkor is kombim volt, mikor a család még tervben sem. Ez a szin nekem nem jön be, de ez ízlések, és pofonok kérdése. Beépített gyári navi nem kellene, jó helyette a HTC HD2 telefon, fényképező, navi egyben (persze IGO-val), és abban a kocsiban használom, amelyikbe ülök.
A cikk végével viszont egyetértek, ma Magyarországon nincs realitása annak, hogy egy 2-3 gyerekes család egy új 6 millió környéki autót vegyen (pláne, ha az asszony GYES-en van). A realítás nekem is egy használt lesz (persze nem BMW, hanem Astra, Focus, stb. kombi), pedig magyar szinten még talán jól is keresek. De nem akarok eladósodni, és ha annyi plusz pénzem lenne, akkor inkább mondjuk többet nyaralnék belőle.

robijoe 2016.09.10. 18:50:21

Az idő meghozta a döntést, az 1,5dci kaka ...........
süti beállítások módosítása