Remek ötlet, csak embereket ne engedjetek oda!

  2010. június 30. - prokee Címkék: érd körforgalom

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

DSC01354
 
Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr592119245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myair 2010.06.30. 19:25:40

elég nagy kib*szás ez a körforgalom. nem lehet egy jóízűt driftelni benne :D

sh4d0w 2010.06.30. 19:30:11

Nap, mint nap járok errefelé és először nekem sem volt teljesen világos, mikor merre. Aztán amikor minden irányból bejártam, rájöttem, hogy itt csak készakarva lehet elvéteni valamit, mert mindig oda érkezel, ahol ki akarsz menni a körforgóból.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.30. 19:35:58

Lehetne csinálni egymás mellett két körforgalmat, és akkor nem kéne felsőfokú végzettség hozzá.

Rocko- 2010.06.30. 19:50:25

@kovecsesa: ha háromszög, akkor az nem kör.
és a soroksári kereszteződésébe nem fér el a körforgalom.

Rocko- 2010.06.30. 19:52:18

@záporjózsi: melyik elkerülőre gondoltok? a sose meg nem épülő gerincútra?

t0thl 2010.06.30. 19:56:15

Egy párszor engem is majdnem összetörtek már ott. Budapestről mentem a 6oson mindig tovább a hatosra. Szerettek a külső sávban maradni, és rám bízni, hogy mi legyen, illetve a szemből jövők meg szerették azt hinni, hogy nekik csak a külső sávnak kell elsőbséget adni és föl voltak háborodva amikor későn teremtem ott, annak ellenére, hogy indexeltem ráadásul sokszor akadályozva voltam a külső íves majmok miatt.
A turbo szerintem tök jó lenne, kár, hogy az emlitett idióták szellemi képességeit ez is megoldhatatlan feladat elé állítja mint a mellékelt képek is jól mutatják.

Rocko- 2010.06.30. 19:59:12

@of2ice: "Kibicként úgy látom, hogy a Könyves K körút felől érkező forgalomnak talán egy sáv is elég lenne"
talán. én se látok ott nagy forgalmat, de ehhez pontos mérés kéne.
"ezt a két sávot felvinni a vasúti híd mellé"
oké, és a szabadkikötőre hogyan mész át a könyvesről?
"A HÉV gyalogosforgalmát aluljáróba tenném"
azt ugye tudod hogy ott volt? :-)
"mert elég sokan, és "túl lassan" használják a zebrát"
akadálymentesített aluljáró kellett volna, erre most megfogják a csepelről jövő, odamenő forgalmat ezzel, meg ugye ez duzzasztja a soroksárit.
"Ja és kerékpárút jelenlegi, kissé életszerűtlen vonalvezetését ésszerűsíteném a buszmegálló mögött elvezetve"
van ott kerékpárút? :D

ettől függetlenül nem fér ott el körforgalom. illetve ha számolsz, akkor vedd hozzá az ötös metrot is!

Rocko- 2010.06.30. 20:03:59

@záporjózsi: "Ezzel kicsit elkéstél: a Kvassay-áttörés építésekor tömték be."
jó nagy seggfej volt aki kitalálta.
"A lámpa pedig azért van (kb. a ciklus 70-80%-ban zöld az autósoknak)"
ellenben mindig akkor vált pirosra, amikor a soroksáriről odaérsz. igaz, hamar zöld is lesz, de se nem logikus, se nem gazdaságos.
a másik irányból, csepel felől a könyves felé hülyeség az a plusz két szélső piros, elvégre ha balról kikerüloöd őket, akkor kb. akkorra érsz oda, amikor soroksárinál átenegdne. pofátlanság, de így lehet haladni.
"Ezeket próbálják újabban kiváltani az úttesten vezetett kerékpársávokkal."
ja, most már rémlik, h ott van a kerékpárút.

Érdekes 2010.06.30. 20:18:27

@t0thl: "A turbo szerintem tök jó lenne, kár, hogy az emlitett idióták szellemi képességeit ez is megoldhatatlan feladat elé állítja mint a mellékelt képek is jól mutatják."

Kár, hogy te is pont ugyanolyan idióta vagy, mint a többi okoskodó f@szmarci, aki kurv@ király és mindig mindent tud ;s megmagyaráz.Meg van mondva, hogy FIZIKAILAG szabályosan, képtelenség egy MINI 2 sávos körforgóban ÉRTELMESEN közlekedni, nem mellékesen BALESETVESÉLYES.Főleg úgy, hogy nevetséges "hosszúságú" utszakaszok vannak hagyva indexelésre, majd sávváltásra MAJD körforgalom elhagyásra.MECSBOXOKKAL biztos vagyok benne, hogy még a faluból feltévedt hétvégi vándor is el tudna boldogulni.

Amit belinkelt reserva is elég vicces videó...kb 5 méter választja el a két bal kijáratot az indexelésnél..sokan még 1 sávoson sem indexelnek.Itt meg halálébernek kell lenni, hogy akkor a másik most 4 méter 70 centi előtt indexelt és akkor az elsőn hajt le, vagy négyméter nyolcvanötésfél centi után indexelt és akkor szépen a másodikon hajt le.Szerintem, ezeket a körforgókat az ecseri diplomások találták ki, az tuti :D legalábbis ebben a balesetvesélyes KIS MÉRETBEN.

Minden ilyen idióta tervezőnek ajánlom a kós károly téri "körforgalmat".Ami autókra lett kitalálva, nem pedig mecsboxokra, és fölösleges balesetekre.

Rocko- 2010.06.30. 20:35:35

@záporjózsi: dehogyis. vissza kell terelni oda a népet. korláttal, meg ilyenekkel.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.06.30. 20:38:51

@grupi:
Körforgalom az, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék.
Tehát ez mégiscsak körforgalom.

@HLaci:
"vajon a batta felől jövők hány %-a nem tudja, hogy az M6 érdi szakasza díjmentes,"

Valószínűleg sokan, az a "Fizess, de csak teherautóval" tábla egy elcseszett megoldás, sokan megeszik, és inkább nem pályáznak.

Rocko- 2010.06.30. 20:44:34

@prokee: "Körforgalom az, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék."
hmm, ha papóka baléra hajt be (mondjuk Pestről Tescoba), akkor az technikailag nem is körforgalom? :)

HLaci 2010.06.30. 20:58:52

az a vicces, hogy ilyen turbó már van jópár darab az országban, de azok körül nem volt ekkora felhajtás...

igaz azok vidéken vannak, ottmegugye nem ilyen nehéz az emberek felfogása, mint errefele... :-))

Devil2 2010.06.30. 21:02:01

Egyszer nézzétek meg a szegedi új "köralakú lámpás kereszteződést" (körforgalomnak látszó tárgy) is, a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződésében, mivel az része az 5-ös főútnak is, kamionok is tarkítják a "színes kavalkádot".

Izo 2010.06.30. 21:09:21

"mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. "
Csak sajnos az előzjelző táblán ez nem látszik. Nyilván ezért próbálkoznak a tévedők szabálytalanul kikeveredni a csomópontból.

stenza 2010.06.30. 21:22:02

és ez a Megane?:
kep.index.hu/1/0/154/1547/15479/1547991_1519dca7c94fe09db5d2f3cb778eb0ee_wm.jpg

Itt most mi van?
Sávváltás és a Renault ad elsőbbséget a belső körben haladónak, vagy az külön (cicikkel leválasztott) út, tehát a belső körben menő jobbkezet ad?

Nyilván az első, de mennyi vita lesz itt...

Más:
van az a híres angol körforgalom, ahol jó nagy táblák vannak a teljes körforgalmat ábrázolva.
Itt van nálunk ez az új fajta körforgalom, ugyanazokkal a régi szar sematikus ábrákkal. Miért nem lehetett minden irányból egy rendes "légifotó" szerű sávrajzot, színekkel kiemelve?
Így is úgy is más tábla kell a bejáratokhoz, de ahogy a TC berajzolta, úgy a közút is betudná.
A 30 karakter meg szanaszét van, mindenféle idióta ábrákkal, azért nem könnyű értelmezni. Persze így monitoron, légifotóval igen, de (nem)30-al behajtva...

salis 2010.06.30. 21:23:16

Ez semmi!
A szegedi a tuti!
Amióta átadták, garantált a dugó!
Itt:
www.youtube.com/watch?v=dB9P5gRjigw

A nemnormális állatjai....

Csontos Szigfrid 2010.06.30. 21:24:30

Ezt viszont kevesen vállalják – érthető is a mai irtózatos benzinárak mellett.

Ez a cikkben a legpoénosabb mondat.

HLaci 2010.06.30. 21:24:54

@prokee:

Valószínűleg sokan, az a "Fizess, de csak teherautóval" tábla egy elcseszett megoldás, sokan megeszik, és inkább nem pályáznak.

még majd 2év után is??

az M4-en (vecsés-üllő elkerülő) ugyaneza hüje "Fizess, de csak teherautóval" tábla van, de ez nem zavarja meg az itteni népeket, hajtanak fel zsinórba...

HLaci 2010.06.30. 21:26:29

@Szikár csávó:

>Ez a cikkben a legpoénosabb mondat.

lya, ezen én is lyót röhögtem... :-))

nikó 78 2010.06.30. 21:26:42

Hú ez akkora dolog,hogy átadtak egy kétsávos körforgalmat,és olyan szinten nem működik,hogy ezt meg kell írni?Beszarás.Akinek nem megy jöjjön Győrbe gyakorolni 2-ből lehet választani,mindkettő 3 sávos,igaz könnyített mivel lámpás.Jó gyakorlást a bénáknak.

titkosgyilkos 2010.06.30. 21:32:25

stenza 2010.06.30. 21:22:02

Terelővonal átlépése irányváltoztatásnak számít, tehát természetesen a Renault ad elsőbbséget a belső sávban érkezőnek.

HLaci 2010.06.30. 21:34:02

@záporjózsi:

józsivazze, ne beszéjj mán ennyi hüjeséget!!!

>(akkora hálózatot valóban nagy feladat karbantartani)

ugyan miért?
ők 80M-an vannak, és lyó gazdagok...

>Magyarországon ha jól emlékszem 20 mrd Ft folyik be az autópályadíjakból...

40-50mrd folyik be...

>és 50-60 mrd. Ft a rendelkezésre állási díj...

most, hogy átatták a szelleM6-ot már 100mrd felett van...

>a benzinbe épített adó a költségvetés főösszegéhez képest elenyésző tétel, azaz a benzinből nem fér ki még az autópályák díja sem. A többi, néhány 10.000 km út fenntartása meg pláne nem.

a benyadó úgy 500mrd évente.

ha ezt mind az utakra költenénk, akkor még alsóbivalybasznádra is autópályán lehetne eljutni...

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.06.30. 21:38:27

@HLaci:
"még majd 2év után is??"
Hát, apám, azért aki két éve nem mert még egyszer sem felhajtani, és ebben a meggyőződésben él, az nem fogja kipróbálni. Ismerek rengeteg környékbelit (Érd, Batta), akik két éve nem mernek felmenni az M6 városi szakaszra, mert fizetős. És nem, és nem, és nem!

HLaci 2010.06.30. 21:39:02

@grupi:

>Ezzel gyorsult volna az Érdet elkerülő autós forgalom Pest felé.

az érdet elkerülő forgalmat nem kell gyorsítani, mert arra ott az M6.

az meg szopjon csak, aki olyan hüje, hogy nem megy fel a pályára, hamán horrible pénzből megépült...

HLaci 2010.06.30. 21:43:01

@prokee:

érdekes népek laknak arrafele... :-)

monnyuk az apkezelő is csinálhatna valami kampányt, az érditetői csp.-ba, hogy:

"EMBEREK!!
az M6 érditető-M0 között 3,5t alatt
DÍJMENTES!!!"

vagy valami hasonló...

apoa 2010.06.30. 21:52:30

Lehet nagyképűen a többi autós szellemi képességei minősíteni, de egy közlekedési csomópontnak olyannak kell lennie, hogy az egy idegennek is könnyen átlátható legyen,ne okozzon állandó feszültséget, potenciális baleseti helyzetet. Az ilyen bonyolult körforgalom nem ilyen. Az egyik utat átemelve a másikon(felüljáró), egyszerűen átlátható lenne a hely. De az nem tervezői bravúr, meg drágább is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.30. 21:52:38

@t0thl: a M6 -os ingyenes(azon a szakaszon) minek mentél be Érdre?

Ati232 2010.06.30. 21:54:39

Azokat az idiótákat kellene fellógatni akik teletették körforgalommal Bp. délnyugati részét. Min. 10 körforgalmon kellett áthámoznom magam sűrűn egymás után. Az egyiken sikerült felmennem az M6-osra mert a GPS félrenavigált. Biztos átépítették, mert ezeket félévente átépítik (erre van pénz).
Remélem nem kapok büntetést.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.30. 21:58:35

szóvala régi 7 esnél föl az M0ra majd rögtön rá az M6 ra enél gyorsabb megoldás nincs Érdet elkerölni,csak kéne gy kampány:EMBEREK AZ M6 -OS ÉRDI SZAKASZA INGYENES HASZNÁLJÁTOK MÁR!!!!!
ezt a kereszteződést csak helyi lakosoknak kéne használni ,átutazóknak semmi keresni vlójuk ott.Kivétel akik szeretnek szívni ahelyett hogy 3 perc alatt elmennének Érd mellet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.30. 22:00:38

@Ati232: az M6 Érd tetőig(martonvásári kihajtó) ingyenes,de kamerák késöbb sincsenek.A párom is egy párszor felhajtott még régebben.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.06.30. 22:35:34

@Gyurma73:
Azonnal van fix kamera, ahol kezdődik a fizetős szakasz. Plusz sokszor, sok helyen kint vannak a mobil ellenőrzőkamerák.

Nekem két évig volt éves matrica, aztán később nem.

Jan.31-ig volt érvényes, február 2-án megszokásból felszaladtam, Battánál le. Két hét múlva jött a bünti...

kovecsesa 2010.06.30. 22:39:21

@salis: "A nemnormális állatjai...." azt remélem magadra értetted...

Én sokszor voltam lent megnézni, hogy hogy működik mi a helyzet a körrel. Dugó soha nem volt. Úgy ledarálta a forgalmat mint a szar...az viszont tény, hogy sokan nem tudják használni még, de szokják csak! Remélem sok ilyen lesz még az országban. Tudni kellene használni és azokat a rohadt portáltáblákat nézni és értelmezni..legalább 8 általánossal.

Tetves Dög 2010.06.30. 22:40:56

@záporjózsi:
'A megtanulja azt jelenti, hogy tudja, hogy ha ilyen körforgó előjelzőt lát, hogy keresse meg a neki való sávot. Használni kell megtanulni. Érthető?'
Az. Viszont ez *bárhol* érvényes, semmi - konkrét - köze az adott kérdéshez.

'A bekódolt hibáról meg csak annyit, hogy a spirálokban tipikusan van lehetőség helyesbíteni, amúgy ebben sem nagyon bonyolult...'
Ezt beszéld meg a kavicsos úrral (?), aki végig azt mantrázza, hogy *milyen jó ez a turbóspirál, mert _fizikailag el vannak választva_ egymástól az irányok, és kegyetlenül kivisznek, ha akartál arra menni, ha nem.
Aztán térjünk vissza rá, ha lesz konzekvens és egyhangú álláspont.

@kovecsesa:
'Nem azt mondtam, hogy a geometriát kell megtanulni, hanem a táblákat figyelni, jól besorolni és a körön belül nem sávot váltani! Ennyire egyszerű...'
Hát persze. Itt a képen. Felülről. Sokadszorra. Ráérősen. A társaság egy részének.
A baj csak az, hogy éppen amikor a legjobban kellene a nagy kapacitás, akkor elég lesz egy-két bamba birka, hogy káoszt generáljon.

kovecsesa 2010.06.30. 22:42:34

@Rocko-: már nem, köszönet a kiszabályozásért a kerületnek :) Hidd el elfért volna...csak voltak nagyobb érdekek..

Ati232 2010.06.30. 22:49:33

@Gyurma73: Ahol felmentem (sztem Érd után), ott rögtön egy oszlopot láttam teleaggatva kamerákkal. Lehajtottam az első lehetőségnél kb 1 km múlva.

dhrbikes 2010.06.30. 23:07:26

Na engem ez biztos nem zavarna, mivel régebben pont itt és pont ezen a megoldáson gondolkoztam, hogy jó lenne záróvonalakkal terelni helyes irányba a barmokat. A betoncicis változat mondjuk kicsit erős :) Amúgy meg ha az ember nem szarakodik, akkor egy kis kerületű kétsávos körforgalomban is lehet használni a belső sávot, csak néha oda kell lépni a járgánynak, hogy a kisebbrendűségi komplexusos autósok elé is be lehessen férni, akkor is ha nem akar kiengedni.

Fikamatyi 2010.06.30. 23:11:19

Mi az a baromság, hogy angliában a körforgalom bevezetéséig csak jobbkézszabély volt?
Ott a körforgalomban is jobbkézszabály van. Sőt, minden közlekedési szituációban az van.

Rocko- 2010.06.30. 23:30:47

@HLaci: nem a lokalitása hanem az aktualitása kapcsán lett elővéve a téma - szerintem.

Rocko- 2010.06.30. 23:31:56

@salis: videot a dugóról!

@prokee: egyetértek.

Rocko- 2010.06.30. 23:40:06

@Ati232: "Az egyiken sikerült felmennem az M6-osra mert a GPS félrenavigált."
és hipnotizált is hogy _ne olvasd el a táblákat, csak rám hallgass!_? :)
www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=402135

misi107 2010.07.01. 00:13:06

A cikkíró látogasson el Szegedre és nézze meg a nemrég itt átadott háromsávos,lámpás körforgalmat.Aztán ha eltaposta egy keleti szomszéd kamion,utána bizonyítsa be,mekkora találmány és milyen hülyék a (magyar) autósok.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.01. 00:43:56

@originalBalintos:
"Legyen kötelező a rutinvizsgán papírkörforgalommal és játékautóval eljátszani, hogy kell használni. "

Ezt mondjuk be lehetne vezetni általános iskolában is.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.07.01. 01:10:23

@Rocko-: mielott izombol lehulyezel mindenkit, itt egy pelda:

az en gps-em valamilyen indokbol kifolyolag NEM szamolja bele a korforgalom lehetseges kijaratai koze azt, ami fizetos utra visz, ha kikapcsoltam a fizetos utakat.

igy (pont az m6-nal szokott elojonni) a hagyjam el a korforgalmat a harmadik lehetseges helyen az lehet harmadik, negyedik , esetleg sokadik. olaszban is szivtam mar ezzel (bar ott kapu van, igy nem buntetnek, csak fizetni kell), meg itthon is vakartam a fejem, hogy a 10m atmeroju korben raadasul nem is feltetlen latszik a kulonbseg a harmadik es negyedik kijarat kozott a terkepen...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.01. 01:14:23

@Pályaelhagyó autóversenyző:

Van egy béna haverom, aki néha jön hozzám. Idáig háromszor hajtott fel a fizetős M6-ra. Már nem szívesen jár hozzám.

Hiába mondom neki, hogy kapcsolja ki a gps-t és inkább figyelje a táblákat.

Világosan ki van írva, hogy M6 és innentől matrica. Pláne, hogy nem is arra akar menni....

Erre nincs orvosság sajnos.

Metropolisz · http://tisztabeszed.blog.hu 2010.07.01. 01:36:46

Hollandiában többnyire ilyen kereszteződések vannak (és a kereszteződések náluk gyakorlatilag egyetjelent a körforgalommal). Mindenki tudja használni, logikus, biztonságos, gyors és célravezető. Nem kell semmi más hozzá, csak olvasásra és gondolkodásra való képesség.

Rocko- 2010.07.01. 07:17:51

@Pályaelhagyó autóversenyző: és a fizetős táblával mi van?

@Csumpi Hálidéj: igen. egyszerűbb a saját hülyeségünket a GPS-re fogni.
én majd azt mondom, hogy a GPS utasított arra, hogy hajtsak BE autóval a bankba és vegyek fel pénzt, papírmunak nélkül. :D

kovecsesa 2010.07.01. 07:58:25

@Tetves Dög:

Őszintén: Ti mit kezdesz egy sima négyágú ne adj Isten jelzőlámpa nélküli csomópontban? Elkezdesz tolatni ha valamit elbasztál benne? Vagy jobb sávból mész balra? Ha ebben a csomópontban a táblák értelmezése után nem tudsz jó sávba beállni és követni a sávvezetést, akkor szerintem menj BKV-val vagy Volánnal...de a MÁV sem egy rossz megoldás.

Ui: a nevemmel való személyeskedés meg egy akkora kibaszott nagy parasztság, hogy igazából nem is kell válaszolnod...már előbbre sokszor megtetted:)

lzh6k4 2010.07.01. 08:16:26

Teljesen jó, logikus a körforgalom, csak a sok helyzetfelismerésben gyenge, libáért vett jogosítvánnyal közlekedő egy dolgot lát: Mennyi zöld tábla, nehogy ránézzek, aztán jön az átsorolgatás meg minden. Én "szelepes" szögeket tennék ki. Ha a megfelelő irányból közelíted szépen lecsukódik, ha a tiltott irányból beleáll 3 szög a gumiba aztán nincs vita, hogy ki honnan jött. Tököm tele van már a sok béna faxal, aki a táblákat sem képes megnézni, értelmezni. Aki azt sem tudja hova kell besorolni, attól nem lehet elvárni, hogy felfogja +1 kör és szabályszegés nélkül megoldotta, amit elbaltázott, ráadásul csak egy kormánymozdulat.

Adam2101 2010.07.01. 08:34:41

Egy felüljáró véleményem szerint logikusabb lett volna, talán anyagiakban is alig több mint a kétszeri átépítés. (persze csak ha a szakértői vélemény kimondja, hogy épülhet felüljáró)
Példának az üllői.hungária kereszteződés...aki először jár arra az nagyon bele tud kavarodni,de másodszorra már érthető, képzeljük el mi lesz itt, amikor soksok család indul el a balatonra, autópályát mellőzve.:)

Devil2 2010.07.01. 08:37:03

@kovecsesa: A szögedi paraszt megtanulja előbb utóbb, de a török vendégmunkás, meg a román újgazdag, szerinted? M43 még egy jó darabig nem lesz, mert összegabalyodtak a pénzügyi meg alvállalkozói szálak az építkezésen. Addig cumi.

HLaci 2010.07.01. 08:45:03

@Rocko-:
>nem a lokalitása hanem az aktualitása kapcsán lett elővéve a téma - szerintem.

ezt szépen megaszondtad...

csakhogy az aktualitását az adja, hogy az itteni népeknek gondot okoz a használata...

a rendőrök meg elég faszok, mert ha felszereltek volna pár kamerát, akkor itt jópár milkát tunnának naponta kaszálni... :-))

HLaci 2010.07.01. 09:00:10

@Hajrá, Fő- és Albánia!:

>Kurva jó ötlet ez a körforgalom, csak a szabálytalankodó barmokat kéne szarrá büntetni, és hamar megtanulnák használni.

lyé, ez másnak is eszébe lyutott... :-)

HLaci 2010.07.01. 09:48:56

@Lógás Hugó:

>Én a kisebbik rosszat választottam és a külső sávban mentem végig Pestről Székesfehérvár felé.

szerintem a kisebbik rosz az lett volna, ha az M6-on mész.

(persze ennek felismeréséhez 16 év vezetési tapasztalat kevés, legalább 17 év kell... :-))

HLaci 2010.07.01. 09:57:13

@tib00:
>én is hollandnak ismerem, ott elég komolyan veszik a közlekedést,és mernek újítani is...

a túrót...

szimplán arról van szó, hogy basznak bővíteni az autópálya hálózatot, és emiatt tele vannak a főútjaik is, így a szimpla körforgalmak már kevesek...

szerencsésebb országokban a főutakon NINCS akkora forgalom, aminél a szimpla körforgó kevés, mert a forgalom nagyrésze gyorsforgalmi utakon megy, így turbóforgóra sincs szükség...

DemoJoe 2010.07.01. 11:09:45

Ez tök jó! Csak ismerni kell a logikát! Hollandoknál kismillió ilyen körgeometriájú kereszteződés van. Volt ahol 3 sávos beható van!

Szabál:
Cél=Behajtás
1.) Jobbra kis ív= szélső sáv
2.) Második kiható= itt külső sáv (ez lenne jó ha középső lenne és lenne még egy sáv befele)!
3.) Harmadik vagy körbe= belső sáv.

A lelke ezeknek az ha minimum 3 sávval lehet bemenni (Hollandoknál is mind ilyen!) Na itt ez el lett spórolva ezért béna.

Sopánka76 2010.07.01. 11:45:12

Nekem tetszik!
A siófokit volt alkalmam tesztelni, ennél jobb megoldást jelenleg nem tudok a problémára!
Persze, elsőre kicsit bonyolult, de a táblák jók! Aki egy kicsit odafigyel, elsőre se rontja el!
Turbós körforgalom FTW!!!

Rocko- 2010.07.01. 11:51:26

@HLaci: "ezt szépen megaszondtad..."
ha nem érted akkor az a te bajod.

"csakhogy az aktualitását az adja, hogy az itteni népeknek gondot okoz a használata..."
nem, az aktualitása az az volt hogy átépült.

"a rendőrök meg elég faszok, mert ha felszereltek volna pár kamerát, akkor itt jópár milkát tunnának naponta kaszálni... :-))"
így van, véletlenül se bűnmegelőzés legyen a céljuk, hanem pénzbehajtás.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.07.01. 12:24:17

Kicsit olyan ez a turbókörforgalom, mint az automata pisztoly (jó, öntöltő:)), valahogy olyan az ergonómiája, hogy ösztönből nem egyszerű abszolválni.
Pont a múltkorában jöttem arra, első áldozóként, és bár megugrottam az akadályt, de volt egy másodpercnyi overload, amikor beforrósodott a processzorom.

MidlifeCrisis 2010.07.01. 12:37:24

@prokee:

"Tudni kell a vizsgára, de a gyakorlatban nincs jelentősége. Budapesten összesen két körforgalom van. Az egyik a Wekerle-telepen, a másik a Lánchíd budai hídfőjében, de az nem is körforgalom."

Kihagytad a VIII. ker. Mátyás teret, ami akkoriban (kb. 97-ig) a második "hivatalos" körforgalom volt Budapesten...

A gond alapvetően az, hogy az emberek egy részét nem áldotta meg a közlekedéshez szükséges minimális térlátással az Úr. Ha ehhez még hozzávesszük a mai hazai vezetésoktatás színvonalát, és hogy a kérdéses közlekedési műtárgy Érd belterületén helyezkedik el, azt hiszem semmi nem állja akadályát a tökéletes káosznak.
El kellene gondolkodni a 81-es főút és az 1-es főút csomópontjában lévő körforgalomhoz hasonlóan jelzőlámpák telepítésén ennél a turbó-körnél is...

Justice RAT 2010.07.01. 13:29:48

Lehet, hogy ott van az autópálya mellette, de még bemegy az ember tankolni a ...kútra.
Nekem nem volt problémám vele. Egyszerű, nem kell gondolkodni. Követem a tábla utasítását, és elsőbbséget adok sávváltáskor.
De lehet hogy ehhez az kellett, hogy vezessen az ember külföldön, és a táblákat kövesse? Nem tudom. Mindenesetre nem kell megtanulni ennek a csomópontnak a felülnézeti rajzát ahhoz, hogy használni tudjuk.

HLaci 2010.07.01. 13:46:41

@DemoJoe:

>Ez tök jó!
>Na itt ez el lett spórolva ezért béna.

mostakkor tökjó v. béna? :-)

HLaci 2010.07.01. 13:50:39

@Justice RAT:

>Lehet, hogy ott van az autópálya mellette, de még bemegy az ember tankolni a ...kútra.

nade mindennap?!?
milenneha, nem 3 litert tankolnának, hanem tele? :-))

>Mindenesetre nem kell megtanulni ennek a csomópontnak a felülnézeti rajzát ahhoz, hogy használni tudjuk.

na, ebben van valami, érdekes is lenne, ha egx spanyol úthoz mind az 50 nagy autópálya csp. tervrajzát be kellene magolni, amin átmegy addig az 1xi autós... :-))

HLaci 2010.07.01. 14:01:52

@Rocko-:
>nem, az aktualitása az az volt hogy átépült.

akkor viszont kicsit elkésett, mert már majd 1 hónapja elkészült az átépült...

a tapasztalatok elemzése viszont pont most volt időszerű, mert az 1 hónap alatt a népeknek már meg kellett volna szokniuk, de ez valami miatt mégse törpént meg.

mivel a turbó okés, ezért a hiba a helyi népek készülékében keresendő...

>így van, véletlenül se bűnmegelőzés legyen a céljuk, hanem pénzbehajtás.

szerintem hogyha valaki fasz, nem tud táblát értelmezni, megy át árkonbokron, és balesetveszélyt okoz, azt meg kell bírságolni, ill. elvenni a jogsiját.

ez télleg komoly dolog, nem ugyanaz, mintamikor a nyílegyenes úton 30 helyett 50-nel "száguldozik"...

HLaci 2010.07.01. 14:14:12

annyit lehet felhozni az érdiek mentségére, hogy hiba volt a lámpás csp. utáni 2sávos körforgó, mivel itt megszokták a népek, hogy nem kell figyelni a besorolást, úgyhogy a nyuszik mentek a külsőben nyugisan, a bátrabbak meg a belsőben dinamikusan.

mostmeg hirtelen visszatért a régi rend, ami a lámpásnál is volt: be kell sorolni az útiránynak megfelelően, különben úgyjárnak, minta torkosborz...

Rocko- 2010.07.01. 14:49:28

@HLaci: "akkor viszont kicsit elkésett, mert már majd 1 hónapja elkészült az átépült..."
mert hogy te pontosan ismered a TC struktúráját, hogy mikor milyen időben milyen anyag mehet ki.
sőt, mi több, elvárod, hogy az újságírók ott álljanak a kereszteződésben és amint valami történik, azt instant megírják, nehogy régi legyen.

ezek után vegyelek komolyan?

"szerintem hogyha valaki fasz, nem tud táblát értelmezni, megy át árkonbokron, és balesetveszélyt okoz, azt meg kell bírságolni, ill. elvenni a jogsiját."
sose tévedtél el, mi? akkor is el keleltt volna venni a jogsidat, mert fasz vagy és táblát se tudsz értelmezni.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.01. 15:22:44

Mindig tudtam, hogy a magyarok nagyrésze ultraprimitív. Vagy azért, mert nem old meg semmit, vagy azért mert, ha meg akar oldani valamit (mint esetünkben), akkor azt is elbassza. Vagy azért, mert ragaszkodik a (nemlétező)jogaihoz, vagy azért, mert a saját elsőbbségét sem tudja betartani. Vagy azért, mert elvárja egy sávváltáskor, hogy megköszönje az eléje besoroló (nem bevágó, nem kényes szituációban lévő, szimpla sávváltó), hogy köszöngessen, pedig alkotmányos joga, hogy megtegye. Vagy azért mert az emberek túlnyomó többsége szimplán paraszt, udvariasság hiányában semmilyen kényes szituációt nem tud megoldani, csak acsarkodni, mindenkire, aki okosabb nála.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.01. 15:24:08

hányinger ez az újmagyar, kőbunkó morál

záporjózsi 2010.07.01. 15:51:05

@Rocko-: Igen.

@HLaci: Azóta már kiderült, hogy az adataim 2006. körüliek. A jövedéki adó és az ÁFA nem csak az útfenntartásra való. Egyrészt arra is, de arra nem költenek eleget. De a jövedéki adóból kellene a negatív externáliákat is csökkenteni, arra végképp nem jut. Ha arra is jutna, akkor meg nem lehetne keresztfinanszírozni belőle másokat.

@Tetves Dög: "Az. Viszont ez *bárhol* érvényes, semmi - konkrét - köze az adott kérdéshez."
O.K. Akkor holnapra kérünk Tőled egy listát Magyarország útkereszteződéseiről és azok forgalmi rendjéről.

"Ezt beszéld meg a kavicsos úrral (?), aki végig azt mantrázza, hogy *milyen jó ez a turbóspirál, mert _fizikailag el vannak választva_ egymástól az irányok, és kegyetlenül kivisznek, ha akartál arra menni, ha nem."
Igen, azért jó, mert fizikailag el vannak választva és csak ott lehet helyesbíteni, ahol ez megengedett. A zegiben pl. vannak ennek felfestett helyei. Ha nem tudsz helyesbíteni annak oka van.

"Aztán térjünk vissza rá, ha lesz konzekvens és egyhangú álláspont."
Kövecses úrral én agyon jól meg tudom beszélgetni, így fölösleges visszatérnünk rá. Ahhoz hónapok kemény munkáját kellene feltételezzem a részedről.

"A baj csak az, hogy éppen amikor a legjobban kellene a nagy kapacitás, akkor elég lesz egy-két bamba birka, hogy káoszt generáljon."
Talán ennek a kérdésnek a megválaszolását hagyd azokra, akik értenek hozzá. Pl. Maklári Jenőre, aki a belinkelt szimulációt is jegyzi. Amúgy ez egyfajta hibatűrés-vizsgálat. Érdekes lenne pár helyen az autópályák fel- és lehajtóira elvégezni. Van olyan lehajtó, amelynek nincs visszafelé irányú felhajtó párja és lehet egy órát is bolyongani, amíg megtalálod, hogy merre jutsz vissza a pályára, a benézted az előző lehajtót és vissza akarsz menni.

@A kód neve Merkúr: Egyszerűen irigység = Magyarország...

@kovecsesa: Szerintem indítsunk révkalauz szolgáltatást. Egy átkelés 2€, egy tízes csomag 15€. Kamionra a díj 3×. :D

HLaci 2010.07.01. 16:57:40

@Rocko-:

>mert hogy te pontosan ismered a TC struktúráját, hogy mikor milyen időben milyen anyag mehet ki.

lassíccsámán, pajti.

1hónaposan ez nyilvánvalóan nem átadási tudósítás, ennyire még egy TolóCékes netújság sem lehet lassú...

>sose tévedtél el, mi? akkor is el keleltt volna venni a jogsidat, mert fasz vagy és táblát se tudsz értelmezni.

funkcionálisan analfabéta-e vagy?

hol írtam én azt, hogy büntetendő az eltévedés?

én konkrétan azt próbáltam kifejteni, hogy az eltévedés szabsértéssel történő korrekciója a bírságolandó...

HLaci 2010.07.01. 17:08:04

@záporjózsi:

>A jövedéki adó és az ÁFA nem csak az útfenntartásra való.

hát az áfa szerintem se, de a jövadó igen arra lenne való...
(meg lyó sok építésre... :-)

>De a jövedéki adóból kellene a negatív externáliákat is csökkenteni, arra végképp nem jut.

bullshit.

1részt: miféle negatív externáliák?
2részt: mi lesz a pozitív externáliákkal?
azt csak úgy benyeli a feneketlen költségvetés?

>Ha arra is jutna, akkor meg nem lehetne keresztfinanszírozni belőle másokat.

ja, merhogy a keresztfinanszírozás az totál természetes...

monnyuk nem értem, hogy 1 bivalybasznádi lakos a trabantja tankolásakor miért kell, hogy keresztfinanszírozza körúti lakos hernyózását, de biztos van rá lyó magyarázat...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.01. 18:26:58

érdekes msokan rábizzák magukat a GPS -re én meg elvoltam vagy 20 évig elötte anélkül és bárhova odataláltam egy térképpel.

záporjózsi 2010.07.01. 18:30:53

@HLaci: "de a jövadó igen arra lenne való..."
Régen volt külön jövedéki és útpénztár. Az útpénztárnyi összeg az akkori hálózat fenntartására nem volt elég.

"bullshit."
Innen meg kb. nem érdekel. Úgy látom, téged sem.

salis 2010.07.01. 19:38:57

@kovecsesa: Hát ne haragudj, nem magamra értettem....
1, naponta járok ott többször is, a városból kifelé tartó, főként külföldi átutazó kamion kb.2-300 m-es sort tart, eddig bármelyik napszakban, mikor arra jártam. Lehet, hogy akkor jártál arra, mikor még nem adták át teljesen és pl. nem működtek a lámpák.
2, mondd el a kamionosoknak, hogy ez tök jó és ők a hülyék, hogy egyszerűen nem tudnak (nem férnek) a sávjukban elfordolni.
3, biztos az is a kamionosok/buszok hibája, hogy sajna hosszúak, és mikor bent a csigában megfogegyet a lámpa és esetleg még egy ott van mögötte, akkor akinek zöldje van, nem tud elmenni tőle, mert ott áll, majdnem keresztbe a sávjában.
4, egy helyen biztosan rossz az úton a fölfestés, ami keményen megtéveszti az arra autózót, több helyen még nem vettem észre.
5, az sem egyszerű, ha 3/4-ed kört mész, próbálod tartani a belső sávot, jön a meglepi, először én is megszívtam, ugyanis képződik még egy belső sáv. Legközelebb már helyesen mentem, a sávomban lévő másik két autós nem.

Itt az a baj, hogy van aki tartja a sávot, mert megnézte, hogy kell, van aki nem. És ez konfliktus.

Rocko- 2010.07.01. 19:45:31

@záporjózsi: ja, hát az majd 2030-ban úgy alakul h elkészítik a terveket. :)
csepel.info/?p=9633

DemoJoe 2010.07.01. 20:41:48

@HLacikám:

1.) Ha jól csinálják akkor nagyon hatékony. A hollandok ki is lámpázzák!
2.) Ez a példány egy gyenge 2-t érdemel az említett hiányosságok miatt.

Továbbá: Amíg nem lesz belőle minimum 1000 és nem lesz a közlekedők számára napi rutin (oktatható) addig viszont csak szívás az átlagos vezető számára.

Tetves Dög 2010.07.01. 21:38:25

@kovecsesa:
'Őszintén: Ti mit kezdesz egy sima négyágú ne adj Isten jelzőlámpa nélküli csomópontban? Elkezdesz tolatni ha valamit elbasztál benne? Vagy jobb sávból mész balra? Ha ebben a csomópontban a táblák értelmezése után nem tudsz jó sávba beállni és követni a sávvezetést, akkor szerintem menj BKV-val vagy Volánnal...de a MÁV sem egy rossz megoldás.'
Egyetlen szóval sem mondtam, hogy bármiféle problémát okoznának az ilyen és hasonló megoldások, amennyiben megfelelően jelzik előre, amit és ahogy kell. Ezzel szemben *rendszeresen tapasztalom*, hogy bizonyos komplexitás (és forgalomsűrűség) fölött *törvényszerűen* és rendszeresen lesznek - nem elhanyagolható, inkább exponenciálisan növekvő számban - olyanok, akik nem tudják megfejteni a feladványt. Többször láttam - és egyre többször látok - ilyeneket, ijedtükben (vagy dühükben?) árkon-bokron-minden sávon átvágtázó bénákat (és itt nem a nagyzenés-kisagyas meg sötétdzsippeskopasz hülyékre gondolok), de vészfékeztem már (hétköznapi) körforgalomban tolatva 'korrigáló' nem-is-tudom-minek-mondjam miatt is. És nem egyszer.
Ettől még lehet, hogy beválik a megoldás, én meggyőzhető vagyok. De nem magasröptű, és zömmel hipotézisekre alapozott elméleti fejtegetésekkel, hanem pl. egy baleseti statisztikával: hány db és milyen 'értékű' balhé történik az ilyen, ill. a hagyományos csomópontokban.

'Ui: a nevemmel való személyeskedés meg egy akkora kibaszott nagy parasztság, hogy igazából nem is kell válaszolnod...'
A neveddel - ami egyébként itt a *nicked*, csak szólok - legrosszabb esetben is egy kis ártatlan élcelődés lett elkövetve. Személyeskedés a *te* előbbi vagdalkozásodban volt.

@záporjózsi:
' "Az. Viszont ez *bárhol* érvényes, semmi - konkrét - köze az adott kérdéshez."
O.K. Akkor holnapra kérünk Tőled egy listát Magyarország útkereszteződéseiről és azok forgalmi rendjéről.'
Miért nem az egész világról? De tessék, itt van: utvonalterv.hu/
Egyébként pedig nem az *összesről* kellene beszélned, hanem *tetszőlegesről*! Ég és föld.

'Igen, azért jó, mert fizikailag el vannak választva és csak ott lehet helyesbíteni, ahol ez megengedett. A zegiben pl. vannak ennek felfestett helyei. Ha nem tudsz helyesbíteni annak oka van.'
Nos, szerintem meg azért *nem jó*, mert fizikailag el vannak választva.
Pontosabban: hogy ez jó-e, az a konkrét megvalósítás függvénye. *Ez* - a buckós - szerintem inkább nem jó.

'Kövecses úrral én agyon jól meg tudom beszélgetni, így fölösleges visszatérnünk rá. Ahhoz hónapok kemény munkáját kellene feltételezzem a részedről.'
Nem kellene személyeskedned, mert az ilyesmi megviseli a kollégád idegrendszerét. Egyébként is minimum vicces a szádból. Apropó, az érintős feladatot már feldolgoztad? ):o

'Talán ennek a kérdésnek a megválaszolását hagyd azokra, akik értenek hozzá.'
Igen, éppen azon igyekszem. Tudsz ilyen személyt?

'Pl. Maklári Jenőre, aki a belinkelt szimulációt is jegyzi.'
A szegedi villogóst? Látványos. A meggyőző érveléshez viszont számok - is - kellenének, mégpedig *valós*, megfigyeléseken, tapasztalaton alapuló értékekkel: követési időkkel/távokkal mindenféle sebességnél és járműsűrűségnél, a hozzájuk tartozó hibázási gyakorisággal, s.í.t.
Azt, hogy *elméletileg* hányan tudnának átmenni, egy ügyesebb másodikos gimnazista kiszámolja negyedóra alatt.

'Amúgy ez egyfajta hibatűrés-vizsgálat. Érdekes lenne pár helyen az autópályák fel- és lehajtóira elvégezni. Van olyan lehajtó, amelynek nincs visszafelé irányú felhajtó párja és lehet egy órát is bolyongani, amíg megtalálod, hogy merre jutsz vissza a pályára, a benézted az előző lehajtót és vissza akarsz menni.'
Az valóban érdekes lenne. Meg annak a lehajtónak a szimulációja is érdekes lenne, ahol *előre tudottan* jó nagy forgalmú utakhoz nem csinálnak minden iránynak külön 'szirmot' (nem tudom, mi a hivatalos neve), hanem balra nagyívben kell a keresztező útra fordulni; csúcsidőben aztán rendszeresen fönn áll a sor vége a leállósávon. Lenne egy-két kérdésem - meg ötletem - a témában.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.01. 23:42:54

Azért azt kéne először pofán csapdosni - de úgy Isten igazából -, aki betonciciket rak egy körforgalomba. Sötét egy állat lehet, én ilyet még a világon sehol máshol nem láttam...

kovecsesa 2010.07.02. 08:13:13

@salis:

1. Tehát a városból kifelé tartó kamion tart 2-300m sort mögötte? Hol? A körforgalomban, vagy előtte a Kossuthon? Nem értem, hogy most a körforgalomról vagy a folyópályáról beszélsz...Én lenn voltam amikor bekapcsolták, majd rögtön ki, mert nem működtek a prizmák. Majd azóta kétszer vagy háromszor voltam lent teljes működést közbeni szemlére.
2-3.az tény, hogy vannak kamionok melyek eszméletlen lassan és beszarian mennek, mert nem biztosak abban, hogyha esetleg jó sávot választottak, akkor jó helyen fognak kimenni, és ennek következménye, hogy beragadnak. Persze hogy nem tud akkor a következő fázis menni...ezzel nem lehet mit tenni. Szoktatni kell őket. Van egy 5 perces felvételem a körről, és abban szépen látszik, hogy egymás mellett jövő 3, azaz 3 (három) kamion szépen el tud menni és nem is tötymörögve, hanem szép sebességgel. Kivétel mindig van mindenre. Mindig lehet mindennel dobálózni, de az alapot nem kellene fikázni, ami tény és bizonyított: a jelzős kör jó, max az emberek hülyék...és erre jön az, hogy akkor tervezzünk a hülye emberekre...meg még mit nem?
4. Hol? Mond el valahogy? Megnézem.
5. Mivel a spiralitásnak ez a lényege...és ezért szajkózza mindenki, hogy azt a kurva sávot tessék tartani!!!

kovecsesa 2010.07.02. 08:28:50

@A kód neve Merkúr: akkor elég beszűkült lehet a világod. Menj el Hollandiába... hogy azok milyen hülyék.

HLaci 2010.07.02. 10:40:55

@záporjózsi:
>Az útpénztárnyi összeg az akkori hálózat fenntartására nem volt elég.

télen meg hideg van.

de hogy jön ez ide?

>Innen meg kb. nem érdekel. Úgy látom, téged sem.

kemény érv.
idióta zöld-e vagy? :-))

HLaci 2010.07.02. 10:50:34

@DemóDzsókám:

>1.) Ha jól csinálják akkor nagyon hatékony.

ezt jól csinálták, ergo hatékony.
de akkor mi a problémád? :-)
(nemmondom, kicsit lehetett volna nagyobb az átmérője, de annyira átépíteni télleg sokba került volna...)

>A hollandok ki is lámpázzák!

akkor már nem turbó, hanem lámpás-spirál.

>2.) Ez a példány egy gyenge 2-t érdemel az említett hiányosságok miatt.

hát egy 4szintes autópálya csp-hoz képest valóban 2-es.
de minek ide 4szintes autópálya csp.? :-)

>Továbbá: Amíg nem lesz belőle minimum 1000 és nem lesz a közlekedők számára napi rutin (oktatható) addig viszont csak szívás az átlagos vezető számára.

épp ezért kellene kamerázni, és jó vastagon büntetni, mert különben sose tanulja meg az IQhiányos drájver, hogy záróvonalon nem megyünk át... :-)

amúgy 1000-re qrvára nincs szükség, de még 100-ra se...
be is baszna, ha 1000 ilyet építenének...

HLaci 2010.07.02. 10:57:56

@A kód neve Merkúr:

>Azért azt kéne először pofán csapdosni - de úgy Isten igazából -, aki betonciciket rak egy körforgalomba. Sötét egy állat lehet, én ilyet még a világon sehol máshol nem láttam...

akkor ideje, hogy kigyere a zsákfaludból, mert ott nem is fogsz 1hamar... :-))

HLaci 2010.07.02. 11:01:23

@kovecsesa:

>2-3.az tény, hogy vannak kamionok melyek eszméletlen lassan és beszarian mennek...

szerintem ezzel nem kell foglalkozni, mert az átmenő kamionforgalom már csak múló állapot...

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.02. 20:23:32

@kovecsesa: nyuszika, szerintem egy kicsit jobban ismerem a világot mint kegyed, úgyhogy nekem ez a véleményem, hogy neked mi azt kb leszarom.
@HLaci:
Hm, zsákfalu, ha tudsz 2 olyan európai országot mondani, ahol hosszabb-rövidebb ideig nem éltem (Albánia, Románia, és KKE), akkor estleg lehetsz a lábtörlőm ;)

Tippelhetek hol laksz? Tatabánya/Ózd/Újpest/Nyíregyháza/Szolnok/Salgótarján/Vác/Tisza Bivalybasznád? Talált süllyedt? Nehéz az élet, bizony bizony :D

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.02. 20:25:54

kivételével=(Albánia, Románia, és KKE)

mufflinca 2010.07.05. 07:52:52

- Az előre történő sávváltás eleve rákfene, mert autósaink senkit nem engednek maguk elé.
- Hiába van egy előjelző tábla, hogy pl. Győr jobbra, ha valaki Tatabányára tart, nem biztos, hogy bevállalja Győrt :). Sokan a körforgalomba úgy hajtanak be, hogy csak azt tudják, hogy pl. előre vagy jobbra akarnak a kereszteződésen túl kikeveredni.
- A körforgalom eleve halott ötlet és ezt belátják talán évek múlva. Amíg gyorsítósávval vagy lámpás kereszteződéssel fellehetett venni a forgalom ütemét, vagy éppen biztonságosan becsatlakozni, addig egy körforgalomba behajtani egy forgalmas főút áthaladó forgalma mellett sokaknak nem megy. Ha valaki kezdő és nem ugrik be padlógázzal a folyamatosan telt körforgalomba az autók közé, addig mögötte nagyon sokan állhatnak órákig. Tapasztalatból mondom. 25 éve vezetek és városomban a gyorsító sávot körforgalomra cserélték. Azóta reggelente kilóméteres sorok torlódnak össze, hogy kijussunk a főútra. A hivatalos állásfoglalás szerint, azért építettek a főközlekedési útba körforgalmat, hogy ezzel szándékosan lassítsák a forgalmat és az autósokat kényszerítsék a fizetős autópályára. Köszönjük!

HLaci 2010.07.06. 03:49:14

@A kód neve Merkúr:

hát pajtikám, nem elég, hogy tudatlan tirpák vagy, de még büszke is vagy rá... :-))

(nadehogy tanujjtinó: HOLLANDIÁBAN fejlesztették ki ezt a körforgalom típust, és már jópár épült nálunk is, és mégtöbb építése van folyamatban/tervbevéve)

imittto 2010.07.08. 21:07:27

@mufflinca: "Amíg gyorsítósávval vagy lámpás kereszteződéssel fellehetett venni a forgalom ütemét, vagy éppen biztonságosan becsatlakozni"

Na ez innentől hülyeség. 10-ből 9 alkalommal a Szentmihályiról az M3-ra felhajtva 40-50 km/h-val mennek előttem, esélyt nem hagyva hogy gyorsítónak használjam a gyorsítót (már az ív közepénél kinn van az autópálya tábla, ennek ellenére 90%-nak ott 50-el kell kiérni a kivezetőre, majd ha sokan jönnek akkor akár állóra fékezni míg "biztonságosan" be nem tud sorolni.

HLaci 2010.07.10. 14:24:56

@imittto:

hát az ott elég szar szitu, mer elég erős a forgalom kifele az M3-on a csúcsban, különösen, hogy a szerencsétlen uccai lámpa lyó kis impulzusgenerátorként funkcijonál...

itt a megoldás egyértelműen az lenne, hogy az szmihályi-M0 közötti kb. 2km-es szakaszon kellene egy 3. (gyűjtő-elosztó) sáv...

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.13. 14:06:05

@HLaci: Látom talált süllyedt, valami tirpák lumpen-vidéki lehetsz, annál nincs rosszabb, még a fővárosi lumpen is százszor jobb :D Halálosan szórakoztató antiorbán-lumpen vagy, ne hagyd abba az írást, végtelenül szórakoztató a fröcsögésedet olvasni.

HLaci 2010.07.16. 06:55:49

@A kód neve Merkúr:

jézusmaris, megest egy ostoba, személyeskedő fideszzombi...

ezt jelezhetnéd a nikkedbe, mert az ilyen qtyaszarokkal eleve szóba sem állné, vazze...

cso zsi 2010.07.18. 22:18:45

A minap kétszer is áthajtottam rajta. Bp felől még istenes volt a 6-7-es utak felé továbbhajtani, de a visszairány már gázosabb az Érd centruma felől a Tesco-Aldi felé igyekvők miatt.
Persze, ha a telefonon felhívott autópályakezelő is tudná, hogy az M6-os meddig ingyenes, akkor az isten se kacsázna a körforgóhoz, mikor elvileg a22-es km és az M0 között még nem az M6-on, csak a rá vezető úton haladunk. (Kamionoknak, buszoknak már az is fizetős szakasz)

HLaci 2010.07.20. 13:55:06

@cso zsi:
>mikor elvileg a22-es km és az M0 között még nem az M6-on, csak a rá vezető úton haladunk.

dehogynem: azt is M6nak nevezték el a keresztségbe...

és ez egész dunaújvárosig tart, onnantól kezdődik a szelleM6, mert azon az autó ritka, mint a fehérholló... :-))

KTE 2012.08.12. 18:50:29

Hát aki hülye az szenvedjen ! Én azt mondom minenki nézze meg a táblákat és tudni fogja hogy melyik sávban akar sorolni ! Én ma voltam ott először és tényleg furcsának éreztem , de egyértelmüen eltudtam , dönteni melyik sáv kell ....
Ha valaki enyit nem tud felfogni akkor inkább ne is vezessen !

tocibacsi 2014.05.08. 11:14:52

Az a baj az egésszel, hogy az elmélet zseniális - nekem is nagyon tetszik -, és biztosan vannak olyan életformák (ha nem is ezen a bolygón) akiknél ez működhet, de 15 év tapasztalatai alapján az ember nem ilyen. Főleg a magyar nem. Talán a német, aki a szabályt elvileg betartja, és nem arra szocializálódott, hogy minden furcsaság biztosan csak azért lehet, hogy vele kibasszanak.
@KTE: Azért nem értek Veled egyet, mert semmi sem garantálja, hogy a félkegyelműek kizárólag egymást törik össze...
Ami pedig a probléma forrása lehet, és amiért a táblák adott esetben semmit sem érnek az az, hogy csomóan nem Pécsre meg Diósdra akarnak menni, hanem mondjuk valami üzletbe, amiről csak azt tudják, hogy a piros kerítésű épület mellett van, a kerítés meg látszik a körforgalomból... és amikor kiderül, hogy a sávok közt cicik vannak, jön a pánik... fel se merül, hogy lehet menni mégegy kört. Sima körforgalomban sem... Ismerősöm látott egy nőt a körforgalomban visszatolatni... namost ilyen körülmények közt mit várunk? Tiszta helyzetben sem merül fel egyesekben az, hogy mehetnek mégegy kört, mit várjunk akkor, ha a helyzet még annál is bonyolultabb?
Félreértés ne essék, nekem tetszene az ötlet, itt csak a sajnálatos realitásokat próbáltam elemezgetni...
Talán csak az lenne megoldás, ha minden lehetséges helyen ilyet alakítanának ki, és minden kihajtónál lenne egy rendőr, aki az összes hülyének elmagyarázza, hogy is kéne ezt használni, esetleg megy is az illetőkkel pár kört ;)

AdBlue 2017.06.10. 00:07:09

Srácok! A swindoni Magic Roundabout tényleg durva. Az érdi itt Angliában egy teljesen átlagos körforgalom.

delejezoe 2020.10.17. 09:53:36

Így 10 év után el kell ismerni, a közlekedés folyamatos.
Nekem nem tetszett, mert megöli a körforgalom eredeti elképzelését, de azt láttam, hogy a magyarok egy része tudja, hogyan kell a körforgalomban közlekedni, másik része meg nem. És ez a kettő együtt, na ez volt balesetveszélyes.
Tán az a szomorú, hogy ezt így egyhelyi hatalmasság keresztülvihette, és lett egy egyedi "érdi" megoldás, viszont ha átmegyek Budaörsre az Auchanba, ott meg van egy "rendes" kétsávos körforgalom, és akkor hogy van ez? Át kell változni lelkileg, napi kétszer. :D
süti beállítások módosítása