Sosem leszek racsing-drájver

  2010. június 17. - ommm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Odamentünk, kipróbáltuk. A pályaversenyzés egyik abszolút csúcsa, a világ leggyorsabb és legveszélyesebb négykerekű szerszáma: a Forma-1-es versenyautó. Pista, Csikós és Wéber úr, a vendégművész.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482087991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zUlU 2010.06.17. 07:28:01

Hja kérem... én sem tudnám, hogy örüljek, vagy féljek. :)

Najó, örülnék, azért a sok előjáték után mégiscsak célegyenes, és van alattad egy párszáz kilónyi beszarás, és odaverheted neki.
Már amennyire odaverheted, mert hang alapján szerintem maximum félgázt engedtek teligáznak, "kicsit" belenyúlhattak a motorvezérlésbe.
>>run urisofor.exe
>>...
>>done
>>/info

>>rpm is limited to ...
>>speed is limited to ...
>>pleasure...UNLIMITED

:)

biu 2010.06.17. 07:39:43

Amit taglalsz, szerintem nem a progresszív, hanem a degresszív fékezés! Amúgy biztos úva jó lehetett! :)

Brevis 2010.06.17. 07:45:08

A nagy Polákot is lehet csapatni nyílt napokon a ringen.:)

Autopeti 2010.06.17. 07:48:00

Csikós miért nem próbálta ki? Nem volt rajta állólámpa és fecskefarok?
:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 08:28:05

Én ugyan csak ledarálva férnék bele egy ilyen autóba, de pár városban emberkedő boyracert azért megnéznék szívesen, ahogy kiszállás után megjelenik a: beszartam b'meg kifejezés az arcukon:)

Shadowbull 2010.06.17. 08:28:58

Irigy vagyok, Pistam.

Ugyhogy most fel napig utallak :)

sb

Autopeti 2010.06.17. 08:29:56

Amúgy ha a Renault megautóztatja az összes újságírót,akkor nem fognak többé írni a Piquet-botrányról?
:)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.17. 08:43:43

Nagyon örülök ennek, hogy ez így ebben a formában megtörtént!

Most már legalább nem vagánykodhat Palik "kanyarbanutolérikigyorsításkorelmegy" László, hogy ő már vezetett F1-es Renaultot

Annak is örülök, hogy van a Renault, aki minden évben elhozza a WSR-t hozzánk, egy igazi autós nép ünnep! Példát vehetne a szervezésről, programokról a piros autós csapat :P

I. VALYLI
galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/06/15/renault_forma_1/?current_image_num=107&image_size=l

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.06.17. 08:44:05

Azért ez kell az embernek! Nekem marad az f40-es mint álom.

sfdrake 2010.06.17. 08:46:44

@zUlU:

Írta is hogy 11K fordulatra és 700 pacira volt limitelve az autó.

sfdrake 2010.06.17. 08:48:01

@joeramirez:

Karotta is vezetett már F1 es autót a Palikon kívül. Szal eddig se csak a Palik volt ráadásul a Palik Saubert meg Toro Rossokat vezetett egyébként.

Biztos hatalmas élmény, még így fokozatosan jutva el egy fojtott F1es autóba is brutális lehet ahogy írta is Pista.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.17. 08:52:47

@sfdrake: Igazad van, akkor mégis csak ő a király!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.17. 08:53:11

Noigen. Az van, hogy mikor Csikós suttogva mondta a telefonba, hogy most vagytok éppen F1-eligazításon, nem tudtam szívből irigykedni rád. Már a gondolattól is megrettentem, hogy milyen lehet egy ilyet vezetni, mekkora a felelősség az ember vállán. Persze, azér fulladj meg, egy kicsit azér mégiscsak irigyellek!

arconfosom 2010.06.17. 08:59:54

Engem csak az érdekelne, hogy ki Ő? Tényleg vezetett F1-es autót? Jobb időt ment-e, mint Wébber Gábor? Félmeztelen fotók a boxutcában készültek-e? Köszönöm

Tehát:
galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/06/15/renault_forma_1/?current_image_num=81&image_size=l

evil. 2010.06.17. 09:04:27

Azért kicsit irigy vagyok, kipróbálnám én is szívesen, bár versenyző már belőlem sem lesz :):(

DiliQtya 2010.06.17. 09:08:35

A végére egészen bölcs gondolatok születtek, hasonló konzekvenciával távoznék magam is. A LADA emblémát viszont furcsállotttam a gépen. Csak támogató, vagy csinál is valami alkatrészt?

sfdrake 2010.06.17. 09:13:18

@joeramirez:

Nem mondtam hogy Palik a király sőt, ő még sztem gyengébb autókat vezetett mint Pista. Csak gondoltam szólok hoyg azért már vezettek mások is MO-n F1 es autót.

esef 2010.06.17. 09:15:39

Én sajnos akkor sem férnék be egy F1-es autóba ha leadnám a fölös kilóimat. Illetve akkor széltében beférnék a '95-ös, Mansell részére átalakított McLaren-be, de hosszában akkor sem.
Szóval őszintén irigyellek Pista. Ugye nem lesz belőled is "ültem F1-es autóban, szóval én vagyok a jóisten" bohóc?

esef 2010.06.17. 09:17:08

@Mókár:
A Lada úgy jön be a képbe, hogy az oroszok befizették a Petrov gyereket az F1-be, mellesleg résztulajdonosa a Renault. Innen egyértelmű a logó megjelenése.

sfdrake 2010.06.17. 09:18:50

@Mókár:

A LADAban rész tulaj a Renault, alkatrészt nem ad csak reklámozzák a Ladát is, a Ferrarikon TATA, FIAT emblémák is vannak a Ferrari ugye a Fiat csoporthoz tartozik a TATA pedig egy szponzoruk.

esef 2010.06.17. 09:19:29

@Skodafan:
Csikós majd akkor megy egy kört, ha a Merci hozza el az istállót. :)

vladek 2010.06.17. 09:24:17

Irigyellek Pista, benéztél a dimenziókapun :-) Én asszem csak benézném az már az első kanyart is, amitől hol van még a dimenziókapu...

gnme 2010.06.17. 09:24:49

láttam eggyet velencében, de akkora hasam van a sörtől, hogy kötve hiszem hogy elfértem volna benne, széltében is ki van centizve benne a hely

muszáj lesz véglegesen átszokni a borra, bár attól meg belülről csucsorodik ki valami :D (reméljük nem az élien:D)

kalodába nevelkedett kockatestű cingároknak való úri mulatság ez (régebben Déri János műsorában láttam ilyen képződményeket)

:-)

szatyi 2010.06.17. 09:26:17

Tudod, hogy van ez. Majd lesz egy fiad, akinek négy éves korára építesz otthon fűnyírómotoros gokartot. Aztán hatévesen hétvégi versenyek, nyolcévesen mindenkinél menőbb lesz az iskolában. Amikor érte mész a lányok eldobált bugyijai miatt járatni kell az ablaktörlőt. Mert az autóversenyző annyival kúlabb még a rockzenésznél is.

Az apuka megvalósítatlan álma az, amiért gyereket csinálunk.
Csak arra vigyázz, hogy ha lányod lesz, ne engedd meg, hogy az anyja megvalósítsa az ő álmát, mert a gyerekszépségverseny az egy egészen más kategória.

1kutya 2010.06.17. 09:32:53

@szatyi: én a nyolc éves kislányomat most próbálom rávenni a gokartozásra:-DDD

Stock 2010.06.17. 09:34:08

jó volt olvasni Pista bácsi!

mivel mennyi lett a köröd, saccper?
Wéberé? :)

off: nekem ezért fájt a szezon előtt, amikor fikáztad a Talma Gabeszt, mert ahogy írod ez egy más világ, más dimenzió.. és aki ott több mint 1000 pontot gyűjt, plusz egy vb címet és 2 vb dobogót, főleg a nulláról indulva a mi kis porfészkünkből az nem a fikázást érdemli sztem, bocsi ez idekívánkozott... :))

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.06.17. 09:42:50

az volt már, hogy az autósújságíró az élet császára?

irigyellek, ommm, állat lehetett!

stellaz1 2010.06.17. 09:43:23

Egyszer volt alkalmam pár méteről meghalgatni egy redbull-t.

Én akkor arra gondoltam, hogy tuti inkább félnék tőle benne ülve, mintsem élvezném.

Azért kipróbálnám :)

kangep 2010.06.17. 09:47:36

én szarok a forma-1-re, én le mans-ra gyúrok, tökik. :D

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2010.06.17. 09:55:17

én kötelezővé tenném ezt a programot mindenkinek, mert rájönnének az emberek, hogy nem érdemes az utcán széttaponi az autókat (kinyírva ezzel másokat), mert úgy sem megy...

Amúgy úgy hallottam, hogy Michelisz Norbi is kint volt. Az Ő eredményéről tudunk valamit? Nagy példaképem a srác, és érdekelne :)

vendriner aladár 2010.06.17. 09:57:45

Jó lett az írás, végre érződött minden szaván, hogy élvezte az írója. Grat Mr. Vályi és mellesleg nem vagyunk irigyek :)

esef 2010.06.17. 10:04:00

@szatyi:
Az én ikreim 4 és fél évesek, egyelőre még "csak" pedálos a gokart. Atomstabil, hihetetlen precíz kormányzás, állítható ülés, stb-stb. De az egyik már közölte, hogy neki bukósisak, bőrruha és csizma kell, mert motorozni akart. Folyton egy pocket bike-ért nyúz. Szerintem előbb-utóbb megkapja. Valahogy anyuka háta mögött, ő már csak a kész tények elé lesz állítva.

szatyi 2010.06.17. 10:09:32

@esef: Na ugye.
Amúgy meg a gokart lesz ott szerintem a kompromisszumos megoldás, amibe anyuka is belemegy, ha a kisebbik rosszat akarja választani. Az legalább nem borul fel. :)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.17. 10:10:26

A többiekhez hasonlóan engem is érdekelnének az időeredmények!

Michelisz kontra Wéber pl.

1kutya 2010.06.17. 10:15:34

@esef: nagybátyám anno unokaöcsémnek egy romet pony-ból és egy babettamotorból csinált mini "verseny"motort. a kölyök elég jól elboldogult vele már 5évesen is.

eprompixel 2010.06.17. 10:37:15

Hát jó kis maradandó élmény lehetett. Én nem olyan rég mehettem 1-2 kört kupás suzuki versenyautóval a GFS motorsport jóvoltából. Hát amit az a kis autó tud, számomra az is felfoghatatlan. Gusztustalan embertelen brutális módon kanyarodik ! És szörnyű dolog rájönni, hogy soha de soha nem tudnám normális tempóban vezetni. Már csak azért sem mert kihánynám, a beleimet. Milyen lehetett ehhez képest a F1...

Szűcslaci 2010.06.17. 10:41:34

2 kör alatt milyen időeredményekről lehetne beszélni egy ismeretlen és félelmetes döggel? Egy telje napig kéne menni - 2-3 körönként, utána kiállás, emésztés - egy ilyen első napon simán lehet javulni 15-20 másodpercet. A másik 10 másodpercet egy következő hétvégén lehet lefaragni, a nevetségesség határát elérő időhöz szükséges újabb 5 másodpercet már kemény munka eltüntetni, - majd ekkor kezdődik az a meló, minek eredményeképpen be lehet érni az elfogadhatónak számító intervallumba, ahol már csak 4-5 másodperc kell a jó időhöz.

Z o z ó 2010.06.17. 10:48:04

Ez marha jó cikk volt Pista,Gratula:)
Cikkhez is meg a lehetőséghez is:D

Stock 2010.06.17. 10:54:35

@Szűcslaci: "2 kör alatt milyen időeredményekről lehetne beszélni egy ismeretlen és félelmetes döggel?"
az elért idóeredményekről? :)

nem kifigurázás céljából kérdeztem, hanem kíváncsiságból, hogy egy átlag ember, átlagemberként befosva és közben élvezkedve, elmélázva hogy ért körbe.. nem a pályarekordhoz akarom hasonlítani!

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.06.17. 11:04:31

szerintem egy 1984es forma 1 es ben is remegett volna a labad :) persze nemcsak a tied, mindenkie.

nagy elmeny lehet menni ilyennel, kiprobalnam.( mondjuk ennyiert nem )

a cikk jo lett, atjott belole - foleg a vegen - az elmeny ize.

a kozepmotoros reno meg allatul nez ki!!!

blokkolnam :D

BocaNegra 2010.06.17. 11:15:22

Eddig is tudtam, h lófax közöm nem lenne a vezetéshez, ha én lennék ott, de Pista írása után már meg sem merném próbálni:)

Köszi szépen, nekem nagyon tetszett a cikk!

BocaNegra 2010.06.17. 11:19:42

@arconfosom: Na ez engem is érdekelne :-P

hoseman 2010.06.17. 11:35:24

"wéber úr,a vendégművész"... jujj

zala 2010.06.17. 11:40:57

amikor olvastam nagyon tetszett a cikk, utólag viszont egy kicsit csalódás, hogy egy fél mondatot sem kapott, hogy ott volt Michelisz Norbert is. tényleg nem kellett volna több, látom hogy nem róla szól ez, de egy említés belefért volna.

zala 2010.06.17. 11:42:41

remélem nem lesz belőle delete purge ban, de ha mégis, hát így jártam ;)

www.f1hirek.hu/?t=popupgallery&folder_id=2063&kep_id=62878

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2010.06.17. 11:52:26

@zala
Kár, hogy összesen ennyi kapcsolódik a cikkben a jelen témához, pedig én is többre lennék kíváncsi:
"Hihetetlen élmény volt! Sokkal élvezetesebb vezetni, mint egy túraautót, talán jobban is illik a vezetési stílusomhoz. Bármikor nagyon szívesen visszaülnék egy formaautóba"- számolt be tapasztalatairól a ZengőDension Team versenyzője.

csakahonduras 2010.06.17. 11:53:26

úgy döntöttem hogy autós újságíró leszek :D

fogash 2010.06.17. 12:06:51

@arconfosom: Danica Patrick, ki más? :)

Dobó 2010.06.17. 12:08:45

Tudom, hogy sokan leírták, de belőlem is kikívánkozik: hihetetlenül irigyellek Pista. Múltkor a Szalay Balázs autója, most F1-es Renault. Nincs lelkiismeret furdalásod mikor ezért még fizetést is kapsz? A cikk mindenesetre nagyon tetszett.

Hurri Kán 2010.06.17. 12:14:13

Egyre jobban útálom az összes autós újságírót!!! ;-)

Biztos nagy élmény lehetett az előzetes idegeskedést is beleszámítva!
Talán, ha sok ember, aki azt hiszi magáról hogy húdekurvajólvezet és kipróbálná, talán rájönne, hogy hol a helye.

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 12:31:14

Szerintem pár hét alatt bárkiből lehetne F1-es pilótát csinálni pénz kérdése az egész.Egyik haverom ráült 14 éves korában egy Jawa salakmotorra láttam az első körét kb. 20km/h val ment néhány bátortalan gázfröccsel.Néhány alkalom után már csutkagázon verette a salakot.
Nekem van egy Logitech G25 kormányom, LFS-t szoktam rajta tolni,ott a BMW F1 2006 gázadásra túlkormányzott,fékre alul kormányzott lesz.Meglepően jól szimulálja az autók viselkedését Tóth Zoli egy interjúban említette,hogy ilyennel szokott télen játszani,de tudtommal Wéber is szimulátorral kezdte,annyira nem lehet rossz dolog...

Rocko- 2010.06.17. 12:32:02

a cikk tetszett. a summázással nagyjából egyetértek, kb. egyezik is a véleményünk: annyira egy más világ ez, hogy nekem személy szerint annyira nem tetszetős. ellenben a Megan Trophy, Renaultsága ellenőre, na az bejövős.

Rocko- 2010.06.17. 12:38:50

természetesen ha engem hívtak volna (nem hívtak volna), akkor valszeg nem mondok nemet. videot várjuk, nagyon!

@Skodafan: feltehetően mert Pistát hívták vezetni, Csikós mint dokumentáló személy volt jelen. és amennyire ismerem őt, nem is érdekli annyira.

@szatyi: nem, a lánynak is az apuka álmát kell megvalósítania. tudod MENNYIVEL könnyebb egy lány? versenyben sokat jelentenek a mínusz kilók! :)

davez 2010.06.17. 12:38:50

Pista, utállak!! :)) Remélem ugyanilyen aktív maradsz jó ideig, mint ahogy mostanában nyomatod.. grat, hogy neked sikerült, ami sokunknak csak álom marad.. hm.. F1 sárban, F1 a ringen, mit tervezel még?! :)

w a s d 2010.06.17. 12:44:21

Gané leszek: nem látok mostanában Dension- os hirdetést. Na ezért nincs szó a Micheliszről!:D (Azért komolyan nem kell venni...)

@Rocko-:
"...annyira egy más világ ez, hogy nekem személy szerint annyira nem tetszetős."
Ezért vonzanak engem is jobban a karosszériás autók, főleg, ha minél több közük van egy gyári széria változathoz.

Shadowbull 2010.06.17. 12:49:56

@Rocko-: Nokbol sosem lesznek jo autoversenyzok.

sb

Hurri Kán 2010.06.17. 12:52:54

@Skodafan: Nem volt összetörve a hátulja. :))

Shadowbull 2010.06.17. 12:52:56

@hakapeszimaki1986: "Szerintem pár hét alatt bárkiből lehetne F1-es pilótát csinálni pénz kérdése az egész."

Szerinted.

Ott kezdodik a dolog, hogy egy atlagember attol a terhelestol lehet kipurcanna.

sb

gg46 2010.06.17. 13:10:00

Ez lehetett múlthét kedden? Du. 3 körül voltam a HRingen és láttam két sárga Mégane Trophy-t egymás után menni a pályán. Létezhet, hogy ha le van korlátozva 11000-es max. fordulatra egy F1-es motor, akkor az van 700 LE? Én kevesebbnek gondolnám.

indapass90210 2010.06.17. 13:17:32

Pont az jutott eszembe, hogy Rácz Tamás mostanában, kb 1 éve, nem ír cikkeket. Mi van vele?

Pufibá 2010.06.17. 13:45:35

Miután visszahajtottam volna a Boxba,a szerelőkhöz és a mérnökhöz fordulva kértem volna a változtatásokat:Hátsó szárnyon kicsit állítsanak lefele,mert kevés a végseb,az első szárny meredekségét növeljék,mert a 6-os kanyarban alulkormányoz nagyon,a gumik nyomását emeljék 0.1 Bar-al és állítsák puhábbra a felfüggesztést,mert néha elpattog.Valamint a motorvezérlő elektronikán is módosítsanak,mert csak vánszorog ez a gebe.:-))

a márk 2010.06.17. 13:46:22

Csikos 4 prezident, a Pista meg lehetne a sportügyes...

a márk 2010.06.17. 13:48:57

Csikós 4 persident, Pista meg lehetne a sportügyis...

sfdrake 2010.06.17. 13:57:24

@gg46:

Lehet hogy 11K-s fordulaton már leadja a teljesítménye 80%át.

Rocko- 2010.06.17. 13:58:07

@Shadowbull: erről azért megkérdezném őket belsoseg.blog.hu/tags/bkfv , valamint Michelle Moutont és Szántó Nikit. :)

@Dövan: :DDDDDD
nem tudom hogyan jutott eszedbe ez most. :)
de mindenesetre nem vagy szemfüles olvasó: www.sanomabp.hu/sajtoszoba/racz_tamas_vezess_hu/5540/
Kari se ír meg Karotta se, Péter Anna se, Égő család se és Jermann Kálmán se. ez van, változik a világ.

Rocko- 2010.06.17. 13:59:28

@Shadowbull: jepp.
amire a kolléga gondol az a Ken Block féle meédiahype. na azt lehet csinálni pénzzel. mint a példa is mutatja.

indapass90210 2010.06.17. 14:16:20

@Rocko-: fene tudja, miért pont ő jutott eszembe. Más autós oldalakat, mint pl. vezess.hu sem nagyon olvasok, csak amikor konkrétan egy autótípusról való összes cikk érdekel.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.06.17. 14:16:35

Teljes egészében megértelek ommm.
Volt szerncsém kipróbálni a H ringet egy 6.3 AMG-vel, majd egy 320 CDI mercivel. Tudása alapján mondom, hogy átlag embernek még a kis Merci is sok. Nem tudja az átlag kiautózni belőle azt amit az tud. Persze tudni kell, hogy a mire abba ültem, az AMG ben már összekavarodtak a beleim. Azóta ha a tv ben nézem az F1-et még úgy is sokszor hányingerem van a kanyarok láttán :-) A száguldás az jó, de én a ringen a hosszú egyenesnek azért örültem mert ott lehetett " pihenni" :)
Igazad van. Másik világ az.

Zsencike 2010.06.17. 14:16:42

Én csak egyet szólok: Véber úr tartsa távol magát az F1 közvetítésektől, mert szómenésben szenved és képtelen egyszerű bővített mondatokban beszélni. Egy óra alatt ki is készül a hangja, annyira vetélkedik Czollnerrel. Palik 10milliószor jobb és értelmesebb.

1kutya 2010.06.17. 14:18:04

@Rocko-: hát konkrétan az én kislányom 8 évesen annyi kilós, meg annyi centi, mint a lassan 10 éves unokabátyja (és ha az apukájára ütött, akkor minima lesz 18 évesen 180-190 centi:), tehát ez sem mindíg jön be.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.06.17. 14:21:02

@hakapeszimaki1986: És az 1-2-3-4 G-ket , hogy produkálod? Lökdösnek közben? :)

Krisi 2010.06.17. 14:23:47

énis irigyellek, de nem a formaeggy hanem a nagypolák miatt :)

@szatyi: ,@1kutya: én azért majd igyekszem nem belesni abba a hibába, hogy a gyerekeimre ráerőltessem a meg nem valósult álmaimat. így is boldog az életem hogy nem vagyok se rocksztár, se autóversenyző se profi focista. persze lehet, hogy több csajt meg tudtam volna dönteni úgy 18 évesen, de most se panaszkodok :)

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 14:25:54

@Shadowbull: Régen például a Minardi-ba csak fizető-vendégek ültek és tök jól bírták,amíg meg nem állt alattuk a gép.
Szegény családból származó pilótáról még nem hallottam.
Én 5évig boxoltam 14-19 éves koromig 75 és 81 kg-ban szerinted mekkora gyorsulásokat kellett elviselni az agyamnak egy-egy meccs alatt?

esef 2010.06.17. 14:32:05

@1kutya:
Nálunk 4 és fél évesen 120 centisek az ikrek, ha ugyanilyen ütemben nőnek, akkor felnőttkorukra max. kamionversenyzőnek lesznek jók. Sajnos erre minden esély megvan, én 14 évesen voltam 2 méter. :)
Úgyhogy lehet, nem gokartot és kismotort kellene beújítani, hanem egy nyergest...

Gico 2010.06.17. 14:32:23

Nekem kell egy Trophy! Mennyibe fáj vajon?
Baszki, megyek a providenthez...

szatyi 2010.06.17. 14:35:05

@Krisi: Nem is arról van szó. Neked már ugyanúgy mindegy, mint nekünk. Mi már nagyon boldogok vagyunk, ha van egy rendes asszony, aki kicsit ugyan idősebb, mint az újságokban lévők, de mindig leenged a garázsba az autót bütykölni, ami kicsit idősebb, mint ami most az újságokban van.

De néha azért biztos eszedbe jut neked is, hogy volt egy csaj harmadikban, akinél lett volna esélyed, ha gitározol/motorozol/focizol. Nem biztos, hogy jobb lett volna, mint így, de mégiscsak egy lehetőség :)

Mondjuk érettségi találkozón kiderül általában, hogy az akkori ideál rendesen elterebélyesedett/hárpiásodott meg van egy fukszos kopasz férje, és ettől helyreáll a világ rendje. :)

gg46 2010.06.17. 14:40:20

@sfdrake: előfordulhat. Kíváncsi lennék egy hozzávetőleges motor karakterisztikára. Azért is, mert még anno Turán Fricivel beszélgettem és az akkori pálya BMW-jéről mondta, hogy 6000 alatt nagyon gyenge, 6-9000 között már éledezik, de 9000 fölött az igazi. Igaz az nem F1 motor, de szívó, nagy fordulatú versenymotor. Valami párhuzamot próbáltam vonni az ott hallottakkal:)

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 14:41:19

@Megszívtuk-Waze: Tényleg ötletnek nem rossz a lökdösés :)Hát igen ez ami hiányzik a szimulátorból,nyilván egész más azzal együtt vezetni.

tlantos 2010.06.17. 14:44:13

Sajna az az 5500 eur egy kicsit tul sok ahhoz, hogy kiprobaljam. Elveznem, az biztos.
De ahogy mar irtak masok is, ott a nyilt nap, 13-ad annyi loerovel is nagyon elhet elvezni (mondjuk a fekeim nem koptak el, mert mar visszavaltassal is lassultam annyit a nem tul angy vegsebessegrol, hogy ne nagyon kelljen fekezni :)

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 14:54:38

@Zsencike: Engem az idegesít,de rohadtul,hogy a Fettel-t úgy mondja a Gyula,hogy "Fetül".Na azzal lehet kikergetni a világból!

1kutya 2010.06.17. 15:04:58

@esef: no kb úgy fogunk járni mi is!

bár annyi szerencsém már van, hogy 2hete szülinapján kijelentette, hogy őbiza nyolcadikosan már szeretne motorral iskolába járni, tehát jobb, ha felkészülök egy robogóvásárlásra:)

Rocko- 2010.06.17. 15:17:12

@Dövan: és eddig nem tűnt fel h nem ír? :)))

@1kutya: nem mindig. csak az esetek többségében.

Shadowbull 2010.06.17. 15:19:57

@Rocko-: A noknek ho vegen nagyon ingadozo a teljesitmenyuk, koncentracios keszseguk.

namost pl. F1 atlagban kethetente van :)

sb

robian 2010.06.17. 15:22:31

Wéber amúgy az egyetlen normális arc a rózsaszíningesek közt a reteken, de most ő is be lett oltva mint lendvaildi h1n1 ellen :)

Shadowbull 2010.06.17. 15:29:51

@hakapeszimaki1986: Akkor mostmar ertem, miert beszelsz hulyesegeket.

A fejedet ert gyorsulasok miatt.

sb

1kutya 2010.06.17. 15:32:10

@Shadowbull: hát ahogy megnézek egy versenyt, olyan mintha a fiúk közül is menstruálna egy-kettő néha:-DDD

ommm 2010.06.17. 15:33:46

Köszi, srácok, a dicsérő szavakat életem tán legrosszabb cikkéhaz, ami eleve videóanyagnak készült, szegény Csikós szétforgatta magát aznap. A VB kicsit bekavart, úgyhogy a végső videó csúszik egy kicsit.
De felmerült itt pár kérdés, azokra válaszolnék:
- Az F1-es autóval nem mértek kört, hiszen az elsőben kiengedtek, majd a következőben behivtak. Nem volt teljes kör..
- A kicsivel Wéber ment 1:56 körül, az én három köröm közül a legjobb tán 2:15 volt, ami gyakorlott sofőr-épitett autó szint.
- Mivel a rendezvény többnapos volt, igy lehet, hogy Norbi nem akkor volt, mint mi. Nem láttam ott aznap. Előző nap a lengyel újságírók köröztek, akkor Kubica jelen volt.
- A motorok erősen ár voltak hangolva, a használható fordulatszám-tartomány 8000-11 000 között volt, ami nagyon kevés. Hivatalosan 700 lóerő volt a csúcsteljesítményük.
- Le Mans jó, majd jön az is.

Még egyszer köszönöm. Gondoltam rátok. A Polák tegnap hazajött, bár az elején volt másfél óra szögelés, mire lett index és féklámpa, valamint kiszáradt a gyújtáselosztó és megoldottuk a hibás gyertyakábelek gondját is. Majd elmesélem.
Pista a teraszról (szabadnapon)

ommm 2010.06.17. 15:34:58

Ja, még valami. Vanina Ickx ronda, mint a bűn. De tényleg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 15:39:32

@ommm: Karottáénak is letekerték a motorokat amikor pár éve ilyenen voltak.

Nemtom én ki merném-e próbálni, a saját autóm már 130 fölött is elég veszélyes, a legtöbb amit mentem vele, az 160 volt... Nem van tapasztalatom gyorsan menéssel.
De nem a francot nem próbálnám ki, állat lenne az tuti :D

Autopeti 2010.06.17. 15:51:45

Ha már szóba kerültek a "más dimenzió, más világ" kifejezés, a kommentátorok előszeretettel kritizálják Satót, Idét, Yoongot vagy Nakajimát. De valahogy mégiscsak eljutottak a forma 1-be.

Más: Baumgartner Zsoltival mi lett?
10 éve követem figyelemmel a forma 1-et, de még nem találkoztam olyannal, hogy egy pilóta f1-es karrierje befejezése után teljesen eltűnik a motorsportból.
Ha nem f1, akkor legalább Cart,IRL, GP2, netalán valamilyen hazai márkakupa.
Zsolti többet köszönhet a magyar államnak és a szurkolóknak, hogy csak úgy eltűnjön.
Netalán megálázó lenne egy Indianapolisban pontot szerző pilótának, ha a Hungaroringen kellene márkakupáznia?

zala 2010.06.17. 15:52:58

@ommm:

így belátom mellé ment a Norbis kritika (bár nem is annyira kritikának szántam csak afféle hiányérzet volt).

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 16:00:56

@Shadowbull: Nyilván aki a VW-nél dolgozott motorfejlesző mérnökként az már onnantól kezdve mindenhez ért.
Én nem értek a F1-hez,de nem esek hanyatt attól,hogy szegény pilótáknak jaj 4g terhelést kell kibírniuk.Hol van az a vadászpilóták 9g-jéhez képest?
Na ott ok,arra tényleg csak nagyon kevesek képesek.

Autopeti 2010.06.17. 16:07:13

@Skodafan: Kiegészíteném még előző kommentemet azzal, hogy megnéztem a Wikit, és Zsolt állítólag a Formula Superleage egyik tesztpilótája, de ezt sem tartom méltónak egy volt f1-es versenyzőhöz. Vagy az eredményei alapján tényleg csak ennyire lenne érdemes?

ixtom 2010.06.17. 16:20:04

@ommm:

Matech Ford GT-s csajokkal nem csináltál mélyinterjút? (Sajna hamar kiestek.)
Próbálkozhattál volna azzal, hogy konnektort keresel a csatlakozódhoz :D

Köszi a cikket, jó volt. (Karottáé jobb, de ne szívd mellre :)

Ja, amúgy fulladj meg/le, te élet császára ;)

yenoee 2010.06.17. 17:18:51

@ommm: mennyit adott neked? :)))

Rocko- 2010.06.17. 17:20:00

@Shadowbull: óóó, láttál te már versenyt hó végi ruhaleárazásnál? na most ezt ültesd át a pályára. :))))

@ommm: de nem ez a csaj az: galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/06/15/renault_forma_1/?current_image_num=81&image_size=l#
vagy Csik nagyon mesterien bánik a fényképezőgéppel. :)

Speedman 2010.06.17. 18:18:49

@hakapeszimaki1986:
"Én nem értek a F1-hez,de nem esek hanyatt attól,hogy szegény pilótáknak jaj 4g terhelést kell kibírniuk.Hol van az a vadászpilóták 9g-jéhez képest?
"
Nem is értessz az F1-hez. A fizikához végképp.
Te még a 4g-től is kidőlnél pár kör után.

ommm 2010.06.17. 18:28:56

@Ciri: Jézusom! És tényleg :)

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 18:29:23

@Speedman: Egy normális hullámvasúton simán megvan a 4g gyorsulás.
Ebből,hogy mérted fel mennyire értek a fizikához fejtsd már ki légyszíves!Egyébként mechanikából 3asra szigorlatoztam,tehát annyira tényleg nem értek hozzá.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.06.17. 18:31:52

@Speedman: 4? Az első egytől mikor váratlanul elindulnak a belei ki az oldala felé.

Ciri 2010.06.17. 18:35:21

@ommm:
:))

Ja, és grat az íráshoz, illetve szakadj meg! :)

Speedman 2010.06.17. 18:38:47

@hakapeszimaki1986:

A hullámvasútat hogy méred az F1-hez?
Az F1-nél az oldalirányú g erők azok, amiket speciális edzés nélkül nem bírná el a nyakad.

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 18:41:14

@Megszívtuk-Waze: 1g az pont egyenlő a saját súlyoddal,de ne zavarjon senkit...

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 18:44:33

@Speedman: Speciális alatt az erős nyakizmokat érted...boxoltam 5 évig kellett nyakra gyúrni rendesen!

swt (törölt) 2010.06.17. 18:52:09

@Rocko-: Azt mondod, a palya mellett drotkotelen kene nekik huzogatni egy Givenchy kiskosztumot 5 dollaros arcedulaval, mint a kutyaversenyen a guminyulat?

hakapeszimaki1986 2010.06.17. 18:53:39

Mind1 engem max akkor lehetne meggyőzni arról,hogy F1 pilóta státuszhoz nem csak rengeteg pénzre meg jó kondícióra van szükség,ha én is kipróbálhatnám egyszer...arra meg kevés az esély.

Speedman 2010.06.17. 18:55:42

@hakapeszimaki1986:
A speciálisan azt értem, hogy az oldalsó g erők kibírását célzó súlyzós gyakorlatot, nem pedig az önmagában erős nyakizmot.
Láttad már hogyan erősítik a pilóták?

Speedman 2010.06.17. 18:57:44

@hakapeszimaki1986:
"Egy normális hullámvasúton simán megvan a 4g gyorsulás."
Te a hosszanti g erőről beszélsz.Menj el a Sátoraljaújhelyi bobpályára, ahol üljetek be ketten (ha nem vagy 120kg legalább) és engedd le magad fék nélkül. Na, ott megtapasztalhatod milyen az oldalirányú g hatás. Ha ügyes vagy érezni fogod, milyen amikor a vér elkezd a fejedből lábadba lemenni.

nem kéne... 2010.06.17. 19:01:18

@stellaz1:

mondjuk ja, egy kétdecis aludobozban kucorogni tényleg rossz lehet.

swt (törölt) 2010.06.17. 19:04:33

@visszakettopadlogaz: Nem kell 5500 eurot kicsengetned a Renault-nak, ha nem akarsz. Kisebb/gyengebb formula autokat mar 200 eurotol vezethetsz:
www.jochen-schweizer.de/geschenke-maenner/formel-schnupperkurs,default,pd.html
Ha mindenaron valodi F1-et akarsz vezetni, mar 1300 eurobol meguszod:
www.formula-event.de/html/f1ags-info.html
(Egesznapos, 15 kor F3 trening, utana 3-15 F1 kor, palyataxi)

Garp 2010.06.17. 19:26:24

ommm: nem olvastam a hsz-at, csak gyorsan leírom:
Írj papa kicsit többet, most is egy baromi élvezetes cikket dobtál össze! Komoly, könnyed, süt belőle az élvezet. Ugyanúgy, mint abban, amit amikor írál, mikor kifékezted a latin luvnyát :). Grat, kezd összeérni a saját egyedi stílusod, ahogy kb 1.5 éve vártuk. Megérte, csak írj többet!
És most abbahagyom...;)

DonVincenzo 2010.06.17. 19:35:47

Ommm
A 2.15-ös köridőd a Garázs TV-s Turán Fricis próbák szerint a McLaren SLR és a Corvette C6 idejével egyezik. Igaz ő állórajtból teszi meg.
www.garazs.tv/list.php?c=watt_laptime

Rocko- 2010.06.17. 19:38:30

@swt: nem, azt mondom, h menjenek, padlógáz, és aki elsőként ér célba, azé lesz az 2012-es csennel ötös kiskosztüm. :)

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.06.17. 19:52:17

@joeramirez: I. VALYLI valami kínai rokon lehet. :D
Grat. Köszi a beszámolót.

Shadowbull 2010.06.17. 20:02:44

@hakapeszimaki1986: Oreg, ne tetezd.

A vadaszpilotak masfel oran keresztul folyamatosan ki vannak teve a terheleseknek?

Ugye hogy nem?

Az F1 nem a gyorsulasokrol szol. Az pusztan egy nehezito korulmeny, amit persze egy atlagember nem birna, es a vadaszpilotakat is kemenyen megizzasztana. Plane hogy a pilotafulkeben nem nagyon van keresztgyorsulas.

Ezek a sracok kepesek akar 70-80 koron keresztul egy masodpercen beluli eltereseken produkalni a koridokben. Fel tudod ezt fogni, hogy ez milyen foku koncentraciot, precizitast, reflexeket igenyel?

Persze hogy nem.

Atlagemberbol olyan Baumgartner Zsolti szintu F1-es pilotat lehet faragni, de o is gyerekkoratol kezdve ezt csinalta.

Nehany het alatt senki sem tanul bele.

sb

dr.oid 2010.06.17. 20:05:04

Yo! Innen merre vezet az út tovább Mr. Steven Speedfreak? Le Mans-i Pözsó volánja mögött közelíted a négyszázat a hosszú egyenesben, az olthatatlan sebességvágyat csillapítandó Mig 25 hátsó ülésében rezegteti majd agyad a zabolázatlanul dübörgő két Tumanszkij, egy special report keretében SR71-be szíjazva léped át a Mach3-at? :D:D

Ciri 2010.06.17. 20:12:46

@Zsit (nyau és rémizé):

Igen :)

(Bár közös kedvencünk Spongyabob :D )

1kutya 2010.06.17. 20:22:14

@Shadowbull: noigen!

legjobban az nem mindegy, hogy akár csak 1g is hogyan hat rád!

gondold: el gyorsít-fékez-balkanyar-gyorsít-fékez-jobbkanyar...

úgy megrángat a dög, hogy egy átlegember, aki nemkészül fel kellően úgy hányja tele a siskot egy fél körön belül, hogy öröm nézni...

Christine Plymouth Fury 2010.06.17. 20:26:30

Ommm, nem lesz Neked kicsit sok a jóból? :P Istenuccse' cserélnék Veled néha. :D

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.06.17. 20:40:21

@Ciri:
sejtettem!
jó is az, ha együtt lehet infantilizálódni! :)

Ciri 2010.06.17. 20:45:35

@Zsit (nyau és rémizé):
:)))

Apropó! Belenéztem egy pöttyet az adatlapodba -éshátizé- a kollégáknak szívesen belinkelném a Futóműves posztot ide...

:)))

Kókler Róbert 2010.06.17. 21:09:55

én már csak annyit fűznék hozzá, hogy a kúrva szádat! (ezt irígykedő hangulatjellel írtam) Bocs, hogy kijavítalak de a raccsing drájver dupla csével van:-)

Garp 2010.06.17. 21:11:13

@Ciri: :D Tinky Winky, Dipsy, Laa-Laa, Po, és ommm, még a név is passzol :)

Pista fene a beled, tényleg az élet császárai vagytok...:D

Garp 2010.06.17. 21:35:57

@Ciri: :D Tinky Winky, Dipsy, Laa-Laa, Po, és ommm, még a név is passzol :)

Pista fene a beled, tényleg az élet császárai vagytok...:D

Garp 2010.06.17. 21:39:15

érdekes, csak f5-öt nyomtam.....hehh. Admin törölné, ha megkérem szépen? Thx, és sorry.

Верховина 2010.06.17. 22:20:38

Hát Pistám most már igazán visszafoghatnád magad! Tereprali, Le Mans, F1... Sok lesz nem gondolod?:D:D:D
Bár nem hiszem, hogy egy F1-esbe bele mernék ülni, akármennyire is le van butítva:D A Batakot viszont kipróbálnám:D

Ja, és csatlakozom a többiekhez, nagyon jó a cikk;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.17. 22:23:40

Én bele mernék ülni, nem félnék töle. Hiszen simán lefullasztanám, így a G-k nem bántanának. Kiszállnék és vihogva elkullognék, továbbra is tisztelve azt, aki pl. 41 évesen is olyan kondiban van, hogy pariban van a csikókkal.

bankár 2010.06.17. 23:07:22

egyszer mintha már Karotta is ment volna hasonló járgányokkal, ő is megmondta, hogy más világ - de ettől még szeretjük Pistát :)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.06.17. 23:38:38

@Ciri:
:) - tőlem aztán... nyilvános
nem akartam jobban kifejteni, elnézést :DDDDDD

Krisi 2010.06.18. 15:46:21

@szatyi: naigen, hosszútávon általában szerencsére az átlagosabb emberek fogják ki a legjobb nőket. de ezt nehéz elmagyarázni egy 17 évesnek, akit épp kikosarazott a csöcsös osztálytársa és helyette a gitárost pippantja le kocert előtt :D

donphobos 2010.06.18. 18:42:48

A cikk vége majdnem olyan szomorú mint a Micimackó. Felnőtt a főszereplő "OMMM-gida" és már nem tud visszamenni 4 évesen gokartozni a gyerekkorba. De azért cserébe lesz Polski gépjármű, jó lesz az is. Hajrá!

pickapu 2010.06.18. 19:06:56

@Krisi: De jó is a gitárosoknak... :D

@ommm: Pista! Neked mostanában igen élménydús életed van! :)

Érdekes 2010.06.18. 22:03:37

SZTRÍT RACSER még lehetsz PISTA! XD :D:D:D:D:D:D

phaidros 2010.06.20. 00:25:55

Abba belegondoltok, hogy az agyonfikázott Baumgartner Zsolti ilyeneket vezetett rutinból?

ommm 2010.06.20. 11:09:15

@phaidros: Guillame, az instruktor, tanította Zs-t kinn, Franciaországban.
Mesélt is, annyira rosszat nem.
Persze maxrespect a srácnak, hogy oda mert állni, de gyakorlással, különösebb tehetség nélkül, addig a pontig lehet elérni, ameddig ő. A fellángolást leginkább a mostani állapota jellemzi. Mit csinál? Hol van? Ki lehet keresni.
Lehet, hogy csak engem érint érzékenyen, ha felhozzák, de mindig is ellene voltam, hogy ő az F1-ben legyen. Olyan áron, olyan autóban, olyan szinten. Bocsánat, ettől még persze remek sofőr hozzánk képest.

Mathiask 2010.06.21. 21:30:25

@hakapeszimaki1986: Nem feltétlen csak a G erők miatt nehéz vezetni ezeket a gépeket. Arra talán fizikailag sok edzéssel sokan fel tudnának készülni. De mint minden élsportban szinte(minimális kivétel létezik) csak és kizárólag azok tudnak az élre kerülni, akik gyerekkoruk óta 6-14 éves kortól csinálják. Egyszerűen ki kell épülni azoknak az idegpályáknak(állóképességi sportoknál természetesen a keringésnek és izomzatnak is) amelyeknek szükségesek az adott sporthoz. Ezt nem lehet pótolni 18-20 év felett.
süti beállítások módosítása