Innen szép győzni

  2010. június 16. - papptibi Címkék: vélemény saab

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

cimlap

Hihetetlen, de a Saab él. A saját szememmel láttam. Tényleg gyárt autókat, az új 9-5 pedig létezik, legalább húsz–harminc példányban. Sőt, vezettem is. Ilyen nem volt tizenéve: egy igazán jó Saab!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32085212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

swt (törölt) 2010.06.16. 22:21:55

@Shadowbull: Ha nem irod oda, hogy Saab, akkor azt mondom, hogy ez az Alfa fanclub.

ColtCzT 2010.06.16. 22:25:08

@Jermann Kálmán: én úgy vettem észre, hogy akinek nagyon buta, agresszív, magamutogató a jelleme az mindenképp bmw-t, audi-t vesz, még akkor is, ha csak nyögve, szenvedve engedheti meg magának...de más autóba bele nem ül, mert még elromlik az image :) Azt hogy a kehes, öreg 316 BMW-vel minden értelmes ember kiröhögi az nem jut el neki :D

Ákii (törölt) 2010.06.16. 22:26:09

@Jermann Kálmán:
"arányaiban (nálunk) sokkal inkább keresik a magafajtájuk külső jegyeit ismétlő járműveket."

Én eddig még nem láttam kopaszra nyírt, vagy barnára festett és tükrein ujjnyi vastag aranyláncot viselő 7es BMW-t egyet sem :-)

"de szándékosan nem a Volvót, Lexust, még kevésbé a Kiát választja (ha még csak feltörekvő státuszú bunkó, akkor ahhoz is létezik megfelelő márkának megfelelő típusa)."

Nem csak gazdag bunkók vannak, léteznek csóró tahók is. Nem az autótól lesz valaki prosztó...

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:27:38

@pastor 2010.06.16. 22:00:10: az igazi hardcore Saab-fanatikus nem olyan engedékeny, hogy a 9000-es nem a Taigetoszra való, neki az "Utolsó Saab" az OG 900-as. Ami egyfelől persze igaz, másfelől szomorú maradiság.

Egyébként csak kikívánkozik belőlem: a Saab 9-5-ös életciklusa végére egy fáradt dizájnú, tervezésének korához képest kicsi, szolgáltatásaiban elmaradott (nem volt 4x4, a legsportosabb változata soros négyes stb.) személygépkocsi.

Mindemellett sosem gyártották mással, csak feltöltött motorral (belépőmodell: benzin - 150 LE, 240 Nm, dízel - 120 LE, 280 Nm), ami eléggé kevéssé mondható el bárki másra. Vagyis alulmotorizált sosem volt. A vevők sem nagyon spóroltak felextrázásával, vagyis volt miből válogatni, ha kényelemről akartak gondoskodni.

De most az új 9-5-ösről beszélünk. Amit aligha 12 esztendős modellciklusra terveztek. Nem kér több bizalmat, mint bárki más kérne a helyében. És szerencsére nem mindenkitől, csak évi mondjuk (márkaszinten) 100 ezer vásárlótól.

ColtCzT 2010.06.16. 22:29:16

@Shadowbull: "ehet ezt nehezen tudod elképzelni de igen, megrendelem! A mostani 95-nek még van 3-4 éve aztán jön az új a helyére! Nagyon rosszul gondolod, hogy a Saab vevőköre szegény emberekből áll....

Ákii (törölt) 2010.06.16. 22:31:49

@Jermann Kálmán:
Sárkeresztúron, Fejér megye (egyik) büszkeségén egy időben néhány devla és a kicccsalád Lexus RX-szel furikázott. Sőt, volt olyan is, aki egy régebbi Saabban érezte jól magát.

És nem, véletlenül sem a Fejér Megyei kórház főorvosa volt egyik sem. Most akkor érdemes-e általánosítani...?

muzx 2010.06.16. 22:32:03

@Ákii:
oké, egyszerűsítsük le: az Audi vagy a BMW designban inkább agresszív, a Saab nem. Egyik se volt az.
Ez nyilván tudatos döntés eredménye, ahogy nyilván egy agresszív hajlamú ember hajlamosabb lesz agresszív képet sugárzó autót vezetni. ENnyi.

Biztos igazat van, hogy a fukszos kopasznak is nagy örömmel adnák el a Saabokat, de a fukszos kopaszok jóval kisebb eséllyel fognak a Saab márkakereskedőknél megjelenni, ebben eléggé biztos vagyok. :)

1kutya 2010.06.16. 22:32:24

@Shadowbull: khmmm... szted egy típus szimplán magában nem lehet prémium minőségű?

illetve az, hogy gyakorlatilag minden kategóriát lefedünk és özönetszám gyártjuk az autókat, az a prémiumság felé hajtja biztosan az adott gyártót? (és ehhez kapcsolódóan meg sem merem említeni az egyre szaporodó bmw és merci visszahívásokat)

nem akarod ezt véletlenül átgondolni???

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:33:32

@kultúrpesszimista 2010.06.16. 22:10:56: szerintem a 9-5-ös (a remélt vevőkörében) telitalálat, nem túl bő, de elégséges motor- és felszereltségi kínálattal. Nagy is, mint a fene, tehát azt hiszem, lesz vevője, a már megszokott vásárlóktól: akik enyhén különcök, szándékosan az understatementre játszanak, de egyáltalán nem igénytelenek.
De ez nem elég: a már lekopott vevőkört is vissza kell szerezni, ami nem könnyű.

ZNy · http://www.kep.tar.hu/zny 2010.06.16. 22:34:27

Örülök, hogy az új autóban megint visszahozták a Saab formatervezési hagyományait, a kicsit furcsa formát. Kicsit furcsa, de ettől csak még jobban tetszik. Ez a jó az igazi Saab formákban. Szurkolok a cégnek.

Shadowbull 2010.06.16. 22:34:32

@Ákii: A nemet premiumok leginkabb a sportossagra a dinamizmusra gyurnak,ezt kivanjak elso korben sugallni.

A sportos, dinamikus formaknak pedig mindig van egy agressziv, dominans felhangja. Ha nincs benne, akkor nem jon at a forma, nem el a dizajn.

Nezz meg egy Alfat, a 159-es orranal kevesebb agressziv jellegu van a piacon, siman lepipalja ebben a tekintetben a BMWt is, aki pl. szandekosan lassacskan adagolja ezt a vonast, legkevesbe a hagyomanyos tipusokon, leginkabb a sportmodelleknel erezheto.

Egyebkent meg nezz meg barmilyen sportos, gyors, dinamikus teremtmenyt a valo vilagban, a legtobb egyben agressziv es dominans, legyen az egy ragadozomadar, egy leopard, vagy akar a rovidtavfuto.

Aztan ha jon egy ilyen Alfa vagy BMW mogotted a belso savban, neked egybol az az erzesed van, hogy aggressziven tol teged, mert tudat alatt hatnak rad a stilusjegyek. Aztan kozben lehet a sofor tokeletesen nyugodt, es semmifele agresszio nincs benne az iranyodban.

sb

muzx 2010.06.16. 22:34:32

@muzx: Kiegészítés, mert kifelejtettem: az agresszív és másokon átgázoló emberek alighanem sikeresek anyagi értelemben mindenképpen, mint akik nem agresszívak, és náluk a státuszszimbólumnak is sugároznia kell ezt. Tehát aki meg tudja venni és fenn tudja tartani az ilyen drága prémiumautókat, az vagy valami céges felsőmenedzser, vagy "vállalkozó".
Magyarországon különösen.

ColtCzT 2010.06.16. 22:36:14

@ColtCzT: amúgy nem tudom honnan szedtétek ezt a 20 millát? Itt vannak a német árak
auto.pravda.sk/saab-vyrukoval-s-cenami-noveho-9-5-dow-/sk_aaktual.asp?c=A100401_131403_sk_aaktual_p53
messze vannak a kb. 72 000€-tól

Shadowbull 2010.06.16. 22:36:14

@ColtCzT: A vevokore nyilvan nem. A sokkal nagyobb rajongoi korrol beszeltem.

sb

1kutya 2010.06.16. 22:36:40

@Jermann Kálmán: bár én is afelé hajlok, hogy az utolsó mohikán az ogre volt, azért az elsőszériás 9000-eseket nem írtanám ki az évkönyvekből...

Shadowbull 2010.06.16. 22:37:57

@1kutya: De, mindenkeppen lehet, de nem errol beszeltem.

Hanem arrol, hogy egy marka milyen igenyeket tud lefedni.

Es ebbol mennyire tudja biztositani a sajat jovojet.

Honnan veszed, hogy szaporodnak a BMW meg Merci visszahivasok?

sb

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:38:48

@Shadowbull 2010.06.16. 22:17:13: "hatalmas rajongotabora van, de ugy tunik, csak kispenzu egyetemistakbol all, akiknek nem nagyon 20 millas autora. Akik azon filoznak ezt a cikket olvasva, hogy de jo lesz majd ez a gep 10 evesen felmillaert"

- ez primitívebb sztereotípia (és a valóság tagadása - lásd, eddig is eladtak nagyjából évi 100 ezer autót, noha nincs se "rollerjük", se "dömperjük", és közte minden, ami elképzelhető, mint a BMW-nek), mint azt állítani, hogy minden BMW-s fukszos bűnöző, akár csak Magyarországon is.

Nincs több érved, hogy sorozatban ráálltál e fentiek szajkózására? Ezzel legfeljebb a szánalmat kelted, ezért szerencsés lenne a témaváltás.

ColtCzT 2010.06.16. 22:39:48

@Shadowbull: ezesetben ez ugyanúgy igaz a BMW-re és a többiekre....a rajongói körből álltalában véve kevés % engedhet meg magának egy akármilyen új 3er BMW-t is

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:41:02

@ColtCzT 2010.06.16. 22:25:08: szerintem nem ennyire egyértelmű, nagyszerű alsóközepesek is vannak, amit ez a vevőkör erősen favorizál. De valóban, azokkal csak beosztott strici és a fogyasztónál alig többet érő drogdíler szintre lehet eljutni. A továbblépés arculatváltást követel. :-)

swt (törölt) 2010.06.16. 22:46:17

@ColtCzT: Erre ne fogadj nagy osszegben.

pastor 2010.06.16. 22:46:40

@Jermann Kálmán: Gyakorlatilag minden Saab modell elérte az életciklusa közepére ezt a fáradtdizájn-kicsi-elmaradott állapotot. Olyankor még gyártották őket egy csomó évig. Szerintem a Saab-tulajdonosság egyik fontos lelkületi tényezője, hogy ezzel a tulaj tisztában van, oszt mégis max elégedett. Attól az ő autója nem lett rosszabb, hogy a világban történnek dolgok. Nem kerget a tatár. És amikor eljő a csere ideje, megveszi az aktuális Saabot, oszt jónapot. Az aktuális Saab, per definitionem, kellőképpen jó autó. Ha a minőséggel és a szervizháttérrel nincs gond, ez a lojális vevőkör fenn tudja tartani a márkát. Ezen a rendszeren támadtak sebek, a GM miatt, szerintem. Remélem, be tudnak gyógyulni.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:46:55

@Ákii 2010.06.16. 22:26:09:
" léteznek csóró tahók is. Nem az autótól lesz valaki prosztó..."
Nem, de ha az, akkor a viselkedésmintához hozzátartozik a kötelező kellékek között bizonyos típusok választása. Nem mindig, de jellemzően, és ehhez elég körülnézni, és látni a magyar valóságot. Ezzel remélem, válaszoltam erre is:
"Most akkor érdemes-e általánosítani...?"

kultúrpesszimista 2010.06.16. 22:47:20

@Jermann Kálmán:

Köszi, magam is így gondolom... Meglássuk. Én mindenesetre szívvel-lélekkel drukkolok a Saabnak. Megérdemelne minden jót, ahogyan a potenciális vevői is. (Amikor úgy volt tavaly, hogy meg fog szűnni, egész magam alatt voltam emiatt...)

1kutya 2010.06.16. 22:47:37

@Shadowbull: innen

www.a5.hu/cikkek/52/41222.shtml

de ha jól olvastam az x3-asokkal sincs minden rendben.

ez persze nem zárja ki, hogy nem hívják vissza ezeket a saabokat sem fél év múlva...

ColtCzT 2010.06.16. 22:48:32

@swt: pedig nyugodt szívvel fogadnék...azt meg már meg sem említem, hogy a nagy rajongás a BMW-nél pl. inkább az M modelleknek (teljesen jogosan) valamint újabban a nagy divat SUV-knak(X5,X6) szól, nem egy 320d-nek pl., és ezek messze elérhetetlenebbek, mint akár egy AERO Saab...már csak az itt sokat emlegetett értéktartás/vesztés miatt is

Shadowbull 2010.06.16. 22:49:14

@Jermann Kálmán: Jaja, evi 100e auto.

Azert halodik a ceg, kerul a nagy amerikai orias farzsebebol az orosz maffia kezebe.

Nem 100e kell, hanem ennek a tobbszorose, ha meg akarnak allni a sajat labukon. A Porsche ad el ebben a nagysagrendben. Teljesen mas haszonkulcsokkal es modellmix-szel.

sb

swt (törölt) 2010.06.16. 22:50:13

@1kutya: Ez EGY db visszahivas, ember. Hogy a tokombe akarsz te ebbol barmifele tendenciara kovetkeztetni? Ne legyel mar fogyatekos.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:52:00

@1kutya 2010.06.16. 22:36:40: én pedig birtokoltam 90-est, OG 900-ast, 9000-est és 9-5-öst is (rengeteg más mellett), ezért azt mondom, ez a törzsfejlődés, bármennyire szerethető is egy 20-25-30 éves Saab. Úgy értem, ha használati értékét is nézzük.

Shadowbull 2010.06.16. 22:52:30

@1kutya: ugyan mar, voltak eddig is, lesznek ezutan is. Semmi extra minosegi romlas nincs, sot.

sb

pastor 2010.06.16. 22:53:05

@pastor: ...és hogy folytassam magamat, a mai világban az a jellemző, hogy termékek nem forrnak ki rendesen, mert mindenféle új vackokkal helyettesítik őket és kezdődik minden elölről. A Saabok ilyen értelemben - pont mire fáradt-kicsi-elmaradott állapotba kerültek - elértek az érettségnek egy elég magas fokára, mert a konzervatív alapokat igen intenzíven finomították és optimalizálták több iterációban. Szerintem legalábbis ezért voltak ilyenkor is eladhatóak. Az új 9.5 formája is elég sokáig ilyen lesz; én látok benne legalább 10 évet.

1kutya 2010.06.16. 22:54:23

@Shadowbull: egyébként természetesen - ha már a saabnál járunk - az igények kielégítése fontos dolog! mint ahogy a legelső kommentembe említettem, ha lenne egy alsóközepes kupéjuk, kiszorítanám az árát, de nincs!

tehát én most egy elméleti saab vásárló vagyok, de mivel nem fedik le a modelpalettájukkal az igényeimet, nem vagyok potenciális vásárló (vagyis igen, mert ha átesek a jelenlegi pénzügyi korlátaimon, akkor beruházok egy ogréba).

Shadowbull 2010.06.16. 22:54:58

@pastor: ez szep peldaja volt a hianyossagbol erenyt faragunk modszernek :)

sb

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 22:58:49

@Shadowbull 2010.06.16. 22:49:14: "Nem 100e kell, hanem ennek a tobbszorose" - ezt mondod, hogy ne légy monomániás a témában a szakadt farmeres álmodozókról szőtt sértő és egyben irreális kijelentéseddel.

Mert bár ez eléggé jellemzi a mai autóipart, más prémiumszegmensben nem feltétlen kell mindenáron minden lehetséges vevőt megszerezned a sikeres cégmodellhez. Itt így alakult, a Mercedesnek vagy a BMW-nek zavarba ejtően széles a választéka, és jól is csinálják, de az az egymillió csak egy bűvös szám, ami nyilván a részvényesnek és az elkötelezett alkalmazottnak baromi jól hangzik (első ebből kap osztalékot, a másik a bónuszát), de ahogy növeled a darabszámot, úgy devalválod a presztízst.
És ez nyitotta meg az utat korábban az Audi, később mondjuk a Lexus előtt, hogy a különlegességre, eltérőre vágyót is megnyugtassa az az érzés, hogy 10 éve a BMW-vel még nem egy volt a márkatársakból álló tömegben, és ezt megkapja (mástól) ma is.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.16. 23:00:09

Senki sem meri kimondani, hát megteszem én. Az Audi, BMW, Mercedes férfiaknak való, a Saab meg buziknak. ;) Kerülgetitek itt a forró kását, meg jösztök mindenféle müszavakkal, értekezéssel, amikor egy mondatban is le lehet írni :))))

swt (törölt) 2010.06.16. 23:00:50

@pastor: "A Saabok ilyen értelemben - pont mire fáradt-kicsi-elmaradott állapotba kerültek - elértek az érettségnek egy elég magas fokára, mert a konzervatív alapokat igen intenzíven finomították és optimalizálták több iterációban."

Cool story, bro. Lathatnank melle egy hibastatisztikat is, hogy mennyire sikerult a gyakorlatban ez az elmeleti optimalizacio? :)

"Szerintem legalábbis ezért voltak ilyenkor is eladhatóak."

Pont hogy nem vette oket a kutya se.

"Az új 9.5 formája is elég sokáig ilyen lesz; én látok benne legalább 10 évet."

Ha az uj 9.5-ot is 10 evig aruljak, a Saabnak harangoztak.

1kutya 2010.06.16. 23:03:48

@swt: fogyatékos a nénikéd, már bocs!!!

csak arra akartam rávilágítani, hogy nem mindíg jobb a több (ahogy Bullcsi mondja)!

nekem semmi bajom a bmw-vel, csak kezdenek ők is konzumizálódni (ha jól használom a kifejezést).

természetesen ha a mai mecsboxokat nézzük ők a legjobbak, de ha visszatekintünk, akkor amikor a "cápa" bmw-k voltak a porondon, akkor még azért a saab is autókat gyártott (90, 900OG).

az, hogy azóta a swédek idáig süllyedtek, elég véleményesen a GM műve...

Shadowbull 2010.06.16. 23:05:05

@Jermann Kálmán: A szakad farmeres almodozokrol szott eszmefuttatasomat kezeld reflexiokent arra a gondolatmenetre, amikor fentebb tobben is azt ecseteltek, mekkora rajongotabora van a Saabnak.

Ami kurvara nem jelent semmit, ha nem aktiv vasarlo.

Az egymillio valoban csak egy buvos szam, lehet akar 800e vagy csak 600e, de hogy evi 100e autobol nem lehet ezen a szinten megelni, arra merget vehetsz.

"ahogy növeled a darabszámot, úgy devalválod a presztízst."

Nem igaz. Meghozza azert nem, mert a vilag megvaltozott. Ma olyan piacokon mennek el szazezerszam autok, amikrol 20 eve meg csak nem is beszeltek.

Masreszt a valasztek novelesebol jovo darabszamnovekedes nem infalja el a regebbi tipusok vonzerejet.

Nem kevesbe vonzo ma egy 5er, mint 15 eve, csak azert, mert ma van X1 meg X6 meg 1er.

sb

Ákii (törölt) 2010.06.16. 23:08:16

@pastor:
Jah, olyan jók voltak, hogy a gyár a tönk szélére került, és kénytelen volt térden állva könyörögni orosz maffiapénzekért. Olyan jók voltak, hogy a kutyának sem kellettek. A nagy márkafan-bázis egy dolog, de amíg minden 1000 fanatikusra jut egy eladott autó, addig nem sok javulás fog beállni a Saab helyzetében...

Ha ezt a formát és technikát viszik még 10 évig, akkor kár is kivárni a bűvös 85.000 darabot - 50-nél becsukják a boltot pár éven belül.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 23:10:07

@pastor 2010.06.16. 22:46:40: önmagunk megnyugtatására ez nem rossz érv, de azért aligha gondolták ezt így a Saab központjában. :-)
Ott inkább nem sikerült elhitetni a gazdával, hogy neki tényleg szüksége van egy európai prémiumautóra (lásd a szánalmas erőlködést és bukást a Cadillackel), és a nyereséghez előbb be kell fektetni.
Ha nem lesz villámgyorsan új 9-3-as, csak beszélnek a még kisebbről (amit nyugodtan gyártassanak akár a Kiával, ha megéri), nem jön egy kupé-kabrió, akkor lelkes Spyker ide vagy oda, nem működik a dolog. Persze ezzel nem az egymillió autót célzom, de a mainál több kell.

1kutya 2010.06.16. 23:10:42

@Shadowbull: viszont nem tudom mit fogsz mondani, ha az 1er pl áttér a fronthajtásra, vagy megjelennek a bmw-nél is az egyterűek, még jobban betakarni a piaci rést!

az meg már csak hab a tortán, hogy ebből az 1millióból hányat is gyártanak kínában a csingcsung gyárban, a bmw-re is ugyanúgy ráerőszakolt gyártósorokon???

Shadowbull 2010.06.16. 23:16:12

"Ha nem lesz villámgyorsan új 9-3-as, csak beszélnek a még kisebbről (amit nyugodtan gyártassanak akár a Kiával, ha megéri), nem jön egy kupé-kabrió, akkor lelkes Spyker ide vagy oda, nem működik a dolog. "

Pont ezt mondom en is.

"ezzel nem az egymillió autót célzom, de a mainál több kell. "

Akkor legyen felmillio, mindegy. Ennyi messze nem eleg.

sb

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 23:17:05

@Shadowbull 2010.06.16. 23:05:05: nem értünk egyet. Ha a középréteg is könnyedén eléri az adott vásárlóértéket, akkor ugyan a számbeli siker kétségtelen, de az eredeti, náluknál is vagyonosabb vevőkör már nem biztos, hogy megelégszik ugyanabból a márkából a nagyobbal, erősebbel.
De ezt nem mi és nem itt döntjük el, meggyőzni sem akarlak, hanem azt mondom, nézzük meg tíz év múlva, akkor hogy látjuk.

A rajongótábor fikázása meg ostobaság, mert a farmeros egyetemistából jó eséllyel előbb-utóbb módos polgár válik, és a jó emlékei alapján fog vásárolni. Az viszont igaz, hogy a 2011-es évben nem az ő lelkesedése ad továbbélést a cégnek.

1kutya 2010.06.16. 23:20:07

@Shadowbull: egyébkén miért is ne lehetne 100e autóból fenntartani egy márkát?

az állandó költségek gondolom adottak, ha meg a fejlesztést kiszervezik (netántán a gyártást is) és jól megegyeznek a partnerekkel (akár veletek is a miniplatform használatáról) még nyereséges is lehet, pláne egy ilyen bevezetett márkanévnél!

mert ugye az évi pártíz autót gyártó manufaktúrák (morgan stb) már ki is haltak, sőt nem is autómúzeumban, hanem a régészetiben mutogatják őket... ahha...

Linux-power 2010.06.16. 23:20:08

@swt: Olyan rossz autókat gyárt a saab, hogy csak ennyi elismerést találtam( Jo kis verdák a saabok, törődj bele :) ):
Awards and achievements

2005, 2006, 2007, 2008 and 2009

* Top Safety Pick, (USA), Insurance Institute for Highway Safety

2006

* Wards 10 best engines 2.8L V6 Turbo

* Top Safety Pick - Gold Award, Insurance Institute for Highway Safety, USA.

2004

* Best Pick in side-impact crash tests, Insurance Institute for Highway Safety. The Sport Sedan repeats the "Best Pick" rating from last year's IIHS frontal offset crash test and is now the first car with standard safety equipment to receive a double "Best Pick" honour.
* Received highest rating, "Good" in the IIHS & Thatcham studies into the safety of car seats and head restraints, Insurance Institute for Highway Safety USA, Thatcham, Great Britain.
* Awarded Compact Executive Car of the Year, Auto Trader, Great Britain
* Voted Top Small Executive Car, Top Gear Magazine's New Car Buyer's Guide, Great Britain
* Awarded one of "10 best Cars of the Year", Hong Kong Car and Driver, Hong Kong
* Awarded Best European Intermediate/middle sedan, Car Plus Award, Hong Kong
* Recommended buy, US Consumer Reports magazine, USA
* Awarded maximum five star rating in EuroNCAP collision test, Saab 9-3 Convertible, EuroNCAP
* Named UK's Most Secure Open-Top Car, British Insurance Car Security Awards, Great Britain
* Prestigious Sporting Open Top award, The Institute of Vehicle Engineers (IVehE), Great Britain

2002

* Awarded maximum five star rating in EuroNCAP collision test, Saab 9-3 Sports Sedan, EuroNCAP
* Best Family Sedan, Saab 9-3 Sport Sedan, PBS's MotorWeek television, USA
* Prestige Car of the Year, Saab 9-3 Sport Sedan, Brisbane Courier Mail, Australia
* Best Buy, Saab 9-3 Sport Sedan, Expressen, Sweden
* Best New Car, Saab 9-3 Arc Sport Sedan ($30,000 - $40,000 range), Kiplinger's Personal Finance magazine, USA

1999

* Among the Top Ten Cars of 1999. Fortune Magazine, USA

1998

* One of the Top Ten Cars - Fortune Magazine, USA
* Among Top Ten Family Cars - Consumer's Review, USA

Shadowbull 2010.06.16. 23:21:32

@1kutya: Semmit. Az engem erdeklo modellek tovabba is hatsokerekhajtasuak lesznek. Ha lesz (marpedig lesz) 3er, meg 5er meg M, tolem akar buszt is gyarthat a BMW. Sot.

Egyebkent a kinalat bovitese sohasem vesz el semmit egy marka ertekeibol. Hacsak nem szuperexkluziv korlatozott darabszamban gyartott luxustermek.

"ebből az 1millióból hányat is gyártanak kínában a csingcsung gyárban"

Azok a kinai piacra mennek, ugyhogy irrelevans. Egyebkent meg ha betartjak a BMW-normakat, akkor tokmindegy, hol gyartjak.

Miert, attol rosszabb lett barmelyik Audi, mert Magyarorszagon gyartjak az Audi-motorok tulnyomo reszet?

Naugye.

sb

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.16. 23:22:44

@Shadowbull 2010.06.16. 23:16:12: ne légy engedékeny, ragaszkodj csak az egymillióhoz. A fél is irreális, de talán volvónyi mennyiség (egy tőkéssel a háttérben) elég lehet.

Shadowbull 2010.06.16. 23:23:45

@Jermann Kálmán: Latom a rajongotaboros megjegyzesemet nagyon mellre szivtad :)

Pedig nem is sertesnek szantam :)

Az mar mas kerdes, hogy en spec fel nem foghatom, hogyan rajonghat barki is egy Saab-ert, nade ez nyilvan az en hianyossagom :)

sb

1kutya 2010.06.16. 23:27:09

@Shadowbull: de a bmw egy - ha nem is szuperexkluzív - prémiumgyártó és nem engedhet meg magának mindent! már a kisautókat is mini néven gyártja, és ha elmegy konzum felé, akkor akármit csinál megszűnik prémium lenni (mint ahogy itt kiröhögjük a hondát, meg a többi felkapaszkodó tömeggyártót).

tehát ez működik sztem visszafelé is.

a kínai piac meg nem irreleváns, mert ha a bmw az autóinak nagy részét ott adja el, és a tényleg "számító" piacokon csak a töredékét, akkor hogy is néz ki az a "több, mint egymillió"???

Shadowbull 2010.06.16. 23:28:05

@1kutya: Azert mert nem birod kitermelni a folyamatos fejlesztes koltsegeit, attol meg hogy kiszervezed, ki kell fizetni.

Plane a kinalatbovites koltsegeit nem tudod kitermelni.

A kis manufakturakat nem kene idekeverni.

sb

Linux-power 2010.06.16. 23:29:07

@Shadowbull: "Egyebkent meg ha betartjak a BMW-normakat, akkor tokmindegy, hol gyartjak." Persze ha betartjak. Azert lett olyan jo a török Dácia, meg Honda Jazz. Sajnos a saabnak is az volt az érvágás amikor a GM kezébe került. Azok meg mindent szétB-nak amihez csak hozzá érnek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.16. 23:31:26

@Shadowbull: A régi 900-as tetszett, föleg a rongytetös. Azóta siralomház.

swt (törölt) 2010.06.16. 23:40:18

@malenykij polgar: Mas is igy van ezzel, mert a regi 900asbol stilszeruen 900ezret adtak el, es ezt az eladasi szamot azota sem birtak megismetelni.

swt (törölt) 2010.06.16. 23:43:13

@Linux-power: Ezekkel kitorolheted, sajnos semmit nem arul el a megbizhatosagrol.

1kutya 2010.06.16. 23:43:14

@Shadowbull: de nem akarok kínálatot bővíteni, nem akarok minden kis szegmenslyukat betömni, hanem a régi alsóközép, közép vonalon szeretnék prémiumot gyártani, kis sorozatban, nagy kibocsájtók platformján!

miért lehetelen ez? magyarázd meg!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.16. 23:43:18

@swt: Ott még valószínüleg beváltották a prémium ígéretet.

1kutya 2010.06.16. 23:45:47

@Linux-power: miért, szerinted münchenben nem é a török vendégmunkások dobálják össze a bmw-ket?

ezért nem értem Bullcsi vérengzését sem...

swt (törölt) 2010.06.16. 23:47:29

@1kutya: Ne haragudj, de te 3 db ujsaghirbol kurvara nem fogsz osszerakni semmifele tendenciat ugy, hogy a budos eletben semmifele hibastatisztikat nem lattal.

swt (törölt) 2010.06.16. 23:48:40

@1kutya: A torok, a kinai, meg a bantu neger is azonos utasitasok alapjan vegzi el a munkat, es azonos szempontok szerint ellenorzik a munkajat, ertsd mar meg.

Egy gyarban az eloirasok betartasa *nem* opcionalis.

1kutya 2010.06.16. 23:55:20

@swt: te félreértelmezel valamit, ugyanis nem is akarok!

arról megy itt a hirig már fél napja (ha nem tudnál olvasni, bocs!), hogy semmi köze sem a leszedált belsőnek, sem a hibastateknek (ha már ez a rugózód), sem a dizájnnak, sem az alapoknak, az érzelmi alapú autóvásárláshoz!

aki saabos megveszi ezt a xart (hozzáteszem én nem venném), akinek meg neminge az vesz bmw/ódi/mercédesz/volvó/alfát! és qrvára lexarja a hibastateket...

swt (törölt) 2010.06.16. 23:56:54

@1kutya: "az meg már csak hab a tortán, hogy ebből az 1millióból hányat is gyártanak kínában a csingcsung gyárban, a bmw-re is ugyanúgy ráerőszakolt gyártósorokon???"

Sehanyat, ott ugyanis csak osszeszereles folyik.

"a kínai piac meg nem irreleváns, mert ha a bmw az autóinak nagy részét ott adja el, és a tényleg "számító" piacokon csak a töredékét"

Az elobb meg csak kerdeztel, most meg mar kijelento modban allitasz hulyeseget.

1kutya 2010.06.17. 00:00:38

@swt: akkor hogyisvan, hogy szidják itt(is) az anatóliában gyártott hondákat/toyotákat/rönókat, meg az angliában indiaiak átal szerelt civikeket stb?

1kutya 2010.06.17. 00:02:05

@swt: elmondanám (de Bullcsi is tudja neked bizonyítani), hogy azon kínában gyártott autók alkatrészeinek egy jelentős hányada is ott készül!

swt (törölt) 2010.06.17. 00:02:59

@1kutya: Es azt hallottad, hogy Elvis el?

swt (törölt) 2010.06.17. 00:06:52

@1kutya: Konkretan melyek lennenek ezek az alkatreszek? Ott ugyanis importalt ckd kiteket raknak ossze.

swt (törölt) 2010.06.17. 00:08:02

@1kutya: Az Elvis-es beszolast felreteve, fingod nincs, hogy melyik gyarban, milyen modszerekkel, milyen technologiaval, milyen budzsebol dolgoznak, ezert aztan kurvara nem tudod megitelni, hogy milyen kulonbsegek vannak a legyartott termekek kozott, es legfokeppen: *miert*. Maradjunk annyiban, hogy ezt nem az uzem foldrajzi helyzete es a melosok borszine hatarozza meg.

335 killer 2010.06.17. 00:09:19

@Ákii:
Nekem van személyes tapasztalatom is a felsorolt márkákkal...Nem akarom hosszúra húzni, mert késő van...a Saab egy rétegmárka, ha ugytetszik...szűk modellpalettával, hogy akarod versenyzeteni olyan márkákkal az eladásait amelyek a minitől a luxusautóig minden kategóriában jelen vannak?...kérdezd meg a helyi kisboltosod, hogy mirét ad el kevesebb tejet, mint a tesco...és menj a tescoba mindig tejet venni, mert az jobb.
Egyébként meg, józan Saabosak nem vitatják hogy a másik 3 racionálisan jobb autó...mégis többet ad nekem mint egy 5ös mondjuk...

Rocko- 2010.06.17. 00:11:33

@muzx: eeeeeeeeeee, ez azért húzós. :)

@Linux-power: persze, Kiss Ernőé.

Rocko- 2010.06.17. 00:16:13

@Linux-power: attól még hülyeséget beszélsz.

@Ákii: "A blog harcosabb tagjai szerint mégsem nyújtanak többet."
:)
talán üljenek bele. :)
a kommented ezután következő részével egyetértek.

swt (törölt) 2010.06.17. 00:17:45

@Rocko-: Lehet, hogy van ilyen menedzsertabletta, amitol nem vizelni, hanem kommentelni kell.

Érdekes 2010.06.17. 00:27:13

"@Ákii: Akinek a fapados Suzuki Swift a normál igényszintje, az hanyatt esik egy Ford Focustól, és a hibáit is elnézi elfogultságból. Akinek meg a 7es BMW az alap, az minden kis hiba miatt kritikus - teszem hozzá joggal"

Megint tombol az iQ a topikban, Áki hozza a formát (többi hülyeséget el sem, olvastam)....Igényszint mint olyan nem létezik.Gazdsaági helyzet van.Akinek csak swiftre van pénze (mondjuk régire), az nem azt jelenti, h egy másik adott közegben, nem úgy viselkedne, mint akinek 7esre van pénze.Adjál kocsira a swiftesnek 250 milliót, és nem swiftet fog venni...Nohát, milyen érdekes ugye?

Egyébként nem rossz ez a szabi, JÓ SZÖGBŐL.Mert szemből/sréhen elég gnóm azzal a saab hátsóval..Bár jó, védjegy.Szóval, egyébként kéne.

Rocko- 2010.06.17. 00:28:07

@Jermann Kálmán: átlagos szitu, szent imre tér, jobbra kis ív, II. rákóczira. de rég vót má'! ;)

swt (törölt) 2010.06.17. 00:30:10

@Érdekes: Tenyleg elkepzelhetetlen szamodra, hogy leteznek emberek, akik a penzukbol nem az elerheto legdragabb modellt veszik meg, mert kurvara nem erdeklik az autok, es inkabb masra koltenek?

Rocko- 2010.06.17. 00:39:30

@1kutya: "viszont nem tudom mit fogsz mondani, ha az 1er pl áttér a fronthajtásra, vagy megjelennek a bmw-nél is az egyterűek"
vannak egyszerű fizikai dolgok, amiket el kell ismerni, ízlés ide vagy oda.

Rocko- 2010.06.17. 00:41:53

@1kutya: "már a kisautókat is mini néven gyártja"
az egyes meg bálna? :)

Érdekes 2010.06.17. 00:58:46

@swt: Köszönöm az agyas választ.Nyilván ellent kell mondanod.KI mondta, hogy akkor az elérhető legdrágább modellt vennék meg?Talán, ha értelmezted volna (nem csak kapcsiból nekem ugrasz), akkor észrevennéd, hogy am bloc adj neki 250 millát, és rögtön nem swiftet fog venni az hót ziher.Még, ha xy számára nem is bír túl nagy prioritással az autó.

Érdekes 2010.06.17. 01:04:49

@Érdekes: nah jó, késő van..csak kocsira írtam, de qva mind1, nem az a lényeg.Mind a 2 szélsőséges eset.De, annyira egyszerű letesztelni, kérdezz meg 10 utca emberét, ha lenne 100 millája, mit venne.És vigyél magaddal katalógust + mutass rá a kocsikra...swift,polo,3as,Eklasse,Aston...Lambo..
Szóval, azt akartam érzékeltetni, h így beskatulyázni dolgokat és ezzel érvelni, nem nagy tapasztalatra vall.

Érdekes 2010.06.17. 01:10:36

@Érdekes: fórummotorrulz,decsak ha újra kell írnom ezt a sz@rt...
Nah jó, kocsit írtam..de ezen a faxságon leragadni, probálj már meg értelmezni is.A lényege az lenne, h dilettáns dolog így beskatulyázni valakit.Ennyi.

Gyors prezentáció javaslat : vegyél autókatalógust, 10 utca emberét, mondjad neki, ha lenne 100 millája melyik kocsit választaná?bökj rá swiftre,polóra,3asra,Eklasse,7esre és mondjuk még egy Astonra, meg Lambóra...ennyi.

RÁMBÓGECI 2010.06.17. 01:41:19

@Krisi:
...akkor most -a te gondolatmenetedet folytatva- a BMW egy felfújt Mini???
a VW meg olcsó Lambó...? MEKKORA FASZSÁG...

Virago_1000 2010.06.17. 02:31:02

@Shadowbull: "Egyebkent a kinalat bovitese sohasem vesz el semmit egy marka ertekeibol."
-tenyleg nem venne el a lamborghini ertekebol, ha VW transporter alapokon gyartananak vant, meg kompaktot A3-as alapokon.

Virago_1000 2010.06.17. 02:35:02

Azert erdekes megfigyelni a kommenteket olvasva (nem olvastam mindet), hogy melyik marka "kepviseloi" szoktak agresszivabbak lenni. PErsze nem akarok ebbol kovetkezteteseket levonni, de erdekes megfigyelni.

Shadowbull 2010.06.17. 08:18:13

@Jermann Kálmán: "A fél is irreális, de talán volvónyi mennyiség (egy tőkéssel a háttérben) elég lehet. "

aham. Azert kerult a Volvo a kinaiak kezebe, mert elegendo akkora gyartasi volumen az onallo elethez.

sb

Shadowbull 2010.06.17. 08:19:32

@1kutya: Nem lehetetlen csak baromi nehez. Mas gyartok nem fognak a ket szep szemedert veled kozoskodni.

sb

Shadowbull 2010.06.17. 08:21:18

@Virago_1000: Miert a BMW elkezdett a Daciaval versenyezni?

Az osszes modellje premiumkategorias.

sb

Linux-power 2010.06.17. 09:04:01

@1kutya: németben nem a török vendégmunjások dobálják össze a bmw-ket, mert azok nem dolgoznak. :) Meg azért sztrájkolnak a Kínai Honda dolgozól mert olyan jó nekik mint Japán testvéreiknek. Ugye a magyar Audi gyárban is olyanok a feltételek mint a németben, csak a kereset nem, meg a szabadás mennyisége, hogy mást ne is említsek.

Biertje 2010.06.17. 09:10:47

@Linux-power:
És szerinted mondjuk a egy-egy BMW/Merci/Audi típusról hány kitüntetést lehetne összegyűjteni?
Csak elég azt megnézni, hogy hány "engine of the year award-ot" nyert BMW motor.

andand 2010.06.17. 10:26:30

A fonokom (sok eve) svedorszagban elo nemet. De nagy sved rajongo, sved zaszlot is huzott fel a kertjeben. :) Eddig Volvoja volt, oda volt erte. Most vett egy uj autot, Volvot nem vesz, mert kinai lett, kiprobaltam a BMW, Audi, Mercedes parost. Azt mondja egyertelmuen o is es a felesege is az A6-ra szavazott. A Saab szoba se kerult.

Linux-power 2010.06.17. 10:38:22

@Biertje: Biztos sokat. De engem nem izgatnak a német verdák. Viszont a sok fikázónak egy kis előjáték. :)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2010.06.17. 10:58:04

@Shadowbull 2010.06.17. 08:18:13: ne légy már ennyire szűklátókörű, kérlek. Ott volt a Volvo mögött a gondos gazda? Dehogy volt. Ha nem is annyira drámai módon, de ugyanúgy igyekezett a modellfrissítések elhalasztásával, szándékoltan a Mondeo alá méretezett középkategóriájával sanyargatni saját mostohagyerekét.
A Ford csak annyival bánt jobban a Volvóval a GM Saab-beli ámokfutásához képest, amennyivel sekélyebb volt a gané alattuk (illetve nekik volt egy még jobban elcseszett részvényvásárlásuk, lásd a Jaguart). Annyi mindenesetre kiderült, hogy nem tudtak, esetleg nem is akartak többet-jobbat kihozni a hebehurgya befektetéseikből, mint amit végül sikerült.

Tehát megismétlem, remélem, most már te is érted: egy jó gazdával talán egy volvónyi mennyiség elég lehet a talpon maradáshoz. Ez az én jóslatom, amit - ha a Jóisten is úgy akarja - megnézünk x év múlva.
A B verzió betagozódás egy tömeggyártó alá, akitől motort és technológiát kaphat, és aki a majdani fellendülést esetleg így akarja kihasználni. (Abból ne vonjunk le messzemenő következtetést, hogy az összes szarban gyártó lévő messze elkerülte a Saabot, de persze simán lehet, hogy senkinek - még mondjuk a koreaiaknak vagy kínaiaknak sem kell sohasem.)

Shadowbull 2010.06.17. 11:59:45

@Jermann Kálmán: Ez nem szuklatokoruseg, ez gyakorlatiassag.

A Spyker-rol sok mindent fel tudok tetelezni, csak azt nem, hogy birtokaban van mindazon tudas, ami egy ilyen marka sikeres menedzselesehez szukseges.

Es akkor ugye a penzrol meg nem is beszeltunk.

De persze ettol meg barmi lehet, meg az is, hogy majd jol meglepodok.

En mindenesetre figyelek.

Aztan ha 5 ev mulva is allni fog meg a Saab, es nem lesz elkotyavetyelve teljesen a kinaiaknak, akkor majd iszok egyet az egeszsegedre.

sb

misinator 2010.06.17. 12:25:04

A racionális érveken túl...:

Leegyszerűsítve két oldal feszült egymásnak:
A Saab fanoké a vadkapitalistahaszonazistentakarodjazutambólzavarópondrónekemkellazegészvilágmárazistapintatlansághogymégmindiglétezelzsigerbőlkívánomhogylátványosanmegbukjmegdögölszsazutolsóvevődetisbedaráloméletrejogtalangyengevakarcs! oldallal.

szunyii 2010.06.17. 13:44:37

@ZF2:
Oké azt elismerem tudni kell vezetni, de vhogy más érzé, mint az elsőkerekes :)

Ákii (törölt) 2010.06.17. 15:41:48

@Érdekes:
„Megint tombol az iQ a topikban”
Megjöttél – látszik is egyből.

Ha nem létezik igényszint, akkor vajon mi a jó istennek kerül elő szinte minden egyes topicban, hogy „ááá, fasznak se kell ilyen, egy ... is elvisz A-ból B-be, és még maradna ...ra is”. Vagy a másik: néhányan elképzelni sem tudják, mi a jó a csúcsminőségű anyagokból felépített utastérben, az alcantara tetőkárpitban, a fűtött-hűtött-szellőztetett-masszírozós ülésben, néhányan meg ezek nélkül nem vesznek autót.
Vagy ha már helyben vagyunk, szemezgess a népítéletekből. Tele van régi rozsdaboglyák ítéleteivel, amikben ugyan 4ből 2 henger már nem megy, de „megbízható”; a kárpit másfél évesen kiszakadt az ülésen, de „minőségi”. Aki egy 20 éves Kiából átül egy új Ceedbe, az (többnyire) azt hiszi, az elképzelhető legjobb autóban ül, kategóriáktól függetlenül.

„Adjál kocsira a swiftesnek 250 milliót, és nem swiftet fog venni...”
Az élet nem egy nagy Vöröskereszt. Mindenki abból főz, amije van – sokan tehetősek, mégis úgy néz ki a portájuk, mintha a cigánysoron járnál. Bármennyire fáj, igényszint igenis létezik, és nincs annyira szoros kapcsolata a pénzügyi helyzettel. Németországban mennyivel magasabb az életszínvonal, mégse divat minden nap fürödni a fiatalok jó nagy körében...

Mielőtt elkezdesz part nélkül fröcsögni, talán gondolkodhatnál.

Érdekes 2010.06.18. 20:11:49

@Ákii: "ááá, fasznak se kell ilyen, egy "

Nah..ezekre az emberekre, aztán alapozhatnál...Rögtön mást csipognának, ha lenne a kezükben elég pénz.

" néhányan meg ezek nélkül nem vesznek autó"

Tehát, azt hiszed, h ez egy vele született "igényszint"...? :D Hogy ő így esik ki annyából, hogy hát márpedig alcantara meg faxmasszázs nélkül nem veszek autót :\ :D Ez komoly? :)

"sokan tehetősek, mégis úgy néz ki a portájuk, mintha a cigánysoron járnál"

Prezentálhatnád őket...mert én ilyet még nem láttam (pedig már rég nem 18 vagyok..) és láttam/látok ismertem/ismerek pár "tehetősebb" embert...

De, hogy megértsd végre mondom, egy utcai közvélemény kutatás meghozná az eredményt :P

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.06.19. 06:12:36

Azért a középkonzolt BMW-nél bmwsebben oldották meg. Nagyon tetszik. Nemtudom miért nem tud a BMW mostanság E31, vagy E36 szerű középkonzolt építeni. Ebben a 9-5 ben igazi pilótafülke élmény lehet vezetni.

www.bmwmregistry.com/faq/850cs/850cs_interior.jpg

www.carbodydesign.com/archive/2009/09/04-saab-9-5/Saab-9-5-Interior-lg.jpg

Nincsis 2010.06.19. 23:16:14

Nagyon jókat mosolygok az itteni véleményeken; habzó szájjal fröcsögnek emberek erre-meg-arra, erről-arról-amarról... Nevetséges!

Nekem Saabom van. Természetes, hogy nekem a svéd és nem a német/olasz/francia/japán jön be, hiszen svéd autót vettem és csalódnom nem kellett benne az elmúlt közel négy évben.
Az őszinte véleményem a kocsimról itt olvasható: nepitelet.hu/autok/saab/9-3_2002/saab_-_az_igazi_auto_-_kar_lenne_ha_megszunne_a_marka/koszonjuk/ . És ennyi...

Hogy kinek, milyen verda jön be az elsősorban attól függ, hogy mennyit engedhet meg magának. És hogy vki inkább vesz ~1,5M-ért egy 15 éves M3-as BMW-t, mert az trendi, akkor ámen... (Csak azt mondja, hogy bmilyen tekintetben jó autót vett...)

Nekem volt szerencsém az új Saab 9-5-ös hazai 2009-es VIP bemutatóján részt venni. Elég érdekes az új forma, a belső tér hatalmas; az anyagok minősége, a kényelem számomra teljesen megfelelt... Azonban, mivel nem vagyok óriás, nekem a 9-3-as méretei sokkal jobban megfelelnek (még talán félnék is abban a hatalmas kocsiban ;-)), ezért már most nagyon várom a Spyker-Saab 9-3-as 2012-re ígért bemutatkozását. Abból fogok is venni egyet magamnak... ;-))

Az eredeti cikkben lévő "Azt mondták, hogy az Audi A6-os a fő ellenségük, mert nagyjából ugyanaz a réteg veszi, talán annyi a különbség, hogy a saabosok között több a diplomás." mondattal igazán egyet tudok érteni. A márka melletti döntésemet ezen megfontolás is nagyban befolyásolta, illetve az a tény, hogy sokkal kevesebb van belőlük az utakon, amolyan egyéniség...

Egyszóóóval, én nagyon drukkoltam a Saab-nak és nagyon örülök, hogy a Spyker és nem a kínaiak vették meg... Hajrá Saab!

Még egy gyors kérdés: tudja esetleg egy Kedves, Saab-os Kolléga, hogy a címlap képen (kep.index.hu/1/0/152/1523/15234/1523435_b5cd2162b714decb8454ac6e523b36e4_wm.jpg) látható matricát hol lehet beszerezni?! ;-))
Előre is köszi!

Ákii (törölt) 2010.06.20. 15:53:55

@Érdekes:
"Nah..ezekre az emberekre, aztán alapozhatnál...Rögtön mást csipognának, ha lenne a kezükben elég pénz."

Addig viszont ezt mondják. Sportban sincs "ha"...

"Tehát, azt hiszed, h ez egy vele született "igényszint"...? :D Hogy ő így esik ki annyából, hogy hát márpedig alcantara meg faxmasszázs nélkül nem veszek autót :\ :D Ez komoly? :)"

Csak játszod a hülyét, vagy tényleg nem tudsz értelmezőn olvasni?

"Prezentálhatnád őket...mert én ilyet még nem láttam (pedig már rég nem 18 vagyok..) és láttam/látok ismertem/ismerek pár "tehetősebb" embert... De, hogy megértsd végre mondom, egy utcai közvélemény kutatás meghozná az eredményt :P"

Jártál is már tényleg vidéken, vagy csak az újságban olvastál róla?
Csak hogy megértsd végre: sajnos egyre terjedőben van, hogy ahol jobban megfutja, ott gyorsan felhúznak egy szép új házat, kívülről megcsinálják szépen, a garázsba beállítanak egy szép autót, és jobb esetben eleinte hetente-kéthetente levágják a füvet az udvarban. Idővel azonban itt-ott elkezd potyogni a vakolat, a fű egyre inkább vágatlan marad, a fákat basszák megmetszeni, virágot évente egyet ha ültetnek. És a házon benti állapotokról akkor még nem is beszéltünk...
Így kapásból a saját ismertségi körömből tudnék 10 családot mondani, ahol fontosabb a 20.000 forintos póló meg a drága óra, mint hogy hetente mosva legyen az autó, a fű legalább hetente le legyen vágva, szép legyen a virágoskert, és úgy általában: egy anyagi helyzetének megfelelően rendezett, szép udvara legyen az adott embernek. Pedig mindegyik hely olyan, ahol bőven 8 számjegyűt aprítanak a tejbe évente.

Amúgy ismét csak figyelmedbe ajánlom Sárkeresztúrt: nem egy udvarban 30-40 millió értékű autó, a maguk cigányos módján drágán megépített új házak - a térkő végén meg méteres gaz, vagy egyből kezdődik a szeméttelep/hulladéktenger...
Erre van igényük. Néhány embernek ilyen az igényszintje. Akit kis korában nem tanítottak meg arra, hogy rendben tartsa a közvetlen környezetét, az hiába lesz gazdag, tökéletesen megelégszik egy dzsuva szemétdombon való lakással is.
süti beállítások módosítása