Pista menni Le Mans: Egyetlen gyári Peugeot maradt versenyben

  2010. június 13. - ommm Címkék: totalcar mentőautó bréking lemans omm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ha ezt a posztot még a hajnalban íródott előtt olvassák, ez a kis időugrás ne keverje meg önöket.

Ahogy ott említettem (vagy csak a kamerába mondtam?), a Peugeot nagy bajban van. Na, azóta a nagy bajból Gigantikus Gebasz lett.

A gond nem ma kezdődött, hanem még tegnap, amikor Sebastien Bourdais a vezető helyről volt kénytelen feladni a versenyt. A bal első keréken erős vibráció lépett fel, majd jött a defekt. Sokáig nem értette senki, hogy egy defekt miért indokolja az azonnali visszalépést és az autó ponyvával való letakarását.

Mi tudjuk, mert az éjjel ott voltunk a Team Peugeot boxában, mentorunk nem kicsit ügyes húzásának köszönhetően, hogy megnézzünk két versenyzőcserét (ekkor még két autó volt versenyben a háromból). Fotózni ugyan nem volt szabad, de maradjunk annyiban, hogy még videó is készült.

Ott, akkor, a csapat egyik vezető mérnöke bevallotta, hogy elég kínos hiba lépett fel: a jobb oldali felső lengőkar befogatási pontjánál egyszerűen megrepedt a saszi, ezért kellett a látszólag sértetlen autóval visszalépni. Aztán a másik autón önindítót kellett cserélni, ezért ez visszaesett a hatodik helyre.

Ez volt tegnap.

Ma, alighogy megírtam azt a hajnali posztot, elindultam reggelizni. Szerencsére a konyhára nem lehet panasz, ráadásul hajnali fél hétkor alig fújt arra valakit a szél. Az embereket éppen a takarítók igyekeztek eszméletre pofozni.

Ekkor az első helyen Franck Montagny 908-asa állt, mögötte egy körrel lemaradva két Audi (egyazon körben), majd az időközben negyedik helyre felkapaszkodott Anthony Davidson vezette 908-as. Nem álltak éppen rózsásan a dolgok.

Éppen néztem a monitoron a történéseket, sőt, balra elnézve láttam is az ablak alatt a boxutca felé eldünnyögő Montagny-t. Megtörtént a kerékcsere és a tankolás, majd kiengedték. Érdemes volt figyelni, mert a két Audi két-három másodperccel gyorsabb köröket futott, erősen nyomták, hogy utolérjék a vezetőt és távolodjanak Davidsontól.

Aztán a kör felénél, valahol a Hunaudiéres környékén lángok csaptak ki Montagny autójából, aki azonnal lelassult és a füvön elgurult az első tűzoltóig, aki eloltotta azokat. Ekkor mindenki azt várta, hogy lassan tovább gurul és bejön a boxba, de ő nem mozdult. Hosszú percekig minden francia csendben meredt a monitorra. Óriási csalódást éltek meg ezekben a pillanatokban.

Montagny versenymérnökének arca mindent elárul. Abban a másodpercben, ahogy kinyílt a 908-as ajtaja, már tudta, hogy vége mindennek.

Három autóval jöttek ide. Három nyertes autóval. Magasan megnyerték a kvalifikációt, vezettek, az első három helyen álltak, aztán a lovasok alól fokozatosan kidöglött a ló. Full dobogó helyett egy negyedik helyük maradt mindössze.

És idehívtak kétezer vendéget, lássák, mennyire uralják a hazai pályát. Katasztrófa.

Befejeztem a reggelit és szépen, ráérősen elindultam a paddock vége felé, elzárt területen ott tartják a kiesett autókat, oda hozzák őket először. Ráértem, mert messze állt a Peugeot, így megálltam a csapatnál: szinte mindenki a sátor előtt dohányzott. Odaléptem az egyik fejhallgatós szerelőhöz és megkérdeztem, mi történt Pedro autójával. Szerinte kigyulladt a jobb hátsó fék, de ezt már akkor sem hittem el, nem is úgy nézett ki, ráadásul egy kigyulladt fék miatt nem küldenek takarító brigádot a pályára.

Aztán a temetőben látszott is, hogy a féknek kutya baja, ellenben az egyik kísérő egy lapos, hosszú, hajlított fémlemezt dobott a döglött autó mellé. Az pedig - szerintem - a kipufogórendszer hővédője lehetett. Megrepedt, elmozdult, nem látta el többé funkcióját és a nagy hő belobbantotta a szivárgó olajat (friss infó a szerelőktől, most mindent vagy semmit-alapon nyomatják a pilótákkal).

Inenntől kezdve Anthony Davidson a márka minden reménysége. Messze a leggyorsabb, de még így is csak a negyedik. Elkezdte tolni, de nagyon. Hosszú másodperceket ver az Audikra. Körhátrányban van, nehéz dolga lesz. Úgy pedig pláne, hogy az egyik Audit Allan McNish vezetei, aki legalább olyan gyors, mint ő.

Mire viszaértem a paddock elejére, a Team Peugeot már pakolt. Idehaza, csendben.

Közben megálltam Engééknél, megkérdezni, hogy hogyan kerültek a rajt után pár körrel a borzalmas, 48. helyre. Mechanikai hibával: a féltengely megadta magát és kuka lett emiatt a váltó is. 45 perc alatt kicserélték ugyan, azóta hibamentesen, flottul mennek, de a Corvette és a Ferrari előttük áll még így is.

Illetve nem, mert amikor a Peugeot körözte volna le a Corvette-et, akkor utóbbi a pálya poros részére került, ott megcsúszott és háttal a palánknak ütközött. Bár bevánszorgott a boxba (pedig nem kicsi ütközés volt) és megjavítják (legalábbis úgy nézett ki), rengeteget veszíthet, megadva az esélyt a Young Aston Martinnak, hogy odaérjen a dobogóra. Egy Porsche GT3 RSR és egy Ferrari áll csak köztük.

Elöl pedig az Audik, rendíthetetlenül, megbízhatóan. A Peugeot-nak a győzelem is halvány vigasz lesz, főleg úgy, hogy a nem gyári csapatnak több autója maradt meg, mint nekik. Nem irigylem őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92077739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.06.13. 10:13:30

első..egy francia autó?..sztem soha..max. a csiricsárékkal..dehogy Megbízható is legyen?.ugyanmááá

Wizardus86 2010.06.13. 10:22:13

nem tudni mi van a Peugeot-buktában, de legalább szép nagy. mindenesetre nagyon vicces volt hogy behúzták az autót a boxba és azonnal roló le.
arcoskodásnak ez a vége, tapossák mint az állat és szétesik alattuk az autó

csiky944 2010.06.13. 10:34:01

már csak egy kör a hátránya davidsonnak

Fomics 2010.06.13. 10:39:11

Volt kollégám szokta volt mondani:
A remény hal meg utoljára.De meghal.

ommm 2010.06.13. 10:41:15

Most volt itt a tegnapról ismert PR-os csaj. Lóg az orra, de azt mondta, mindent egy lapra tettek fel.
Most vagy hengerfejesre hajtja, vagy megnyerik. És talán még az is kevés lesz.
na, lépek a Porsche-kanyarhoz, aztán ki tudja, mikorra érek vissza. Figyeljétek, a végeredményt mindenképpen hozzuk. Nincs már sok hátra. Itt szinte tapintani lehet a feszkót, mindenki meredten nézi a monitorokat.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.06.13. 10:43:12

@Wizardus86:
Nem az arcoskodás miatt esik szét az autó.
A versenygépek alaptulajdonsága a maximális teljesítmény, aminek velejárója a szó szerint órákban mérhető élettartam. Tervezéskor minimális biztonsági tényezőt választanak.
A másik dolog, hogy 20 Forintos alkatrész miatt is ki lehet esni ugyanúgy, mint anyaghiba miatt.
Technikai verseny, ezzel jár.
Stílusos módja a lebőgésnek, mint a Volvo az új biztonsági újítás bemutatóján...

keepcop 2010.06.13. 10:46:49

Lamy és Bourdais ugyanazt a #3-as autót vezették, ma reggel Montagny esett ki a #2-essel!

A lemans.org-ról:

No3 Peugeot Retires
12/06/2010
18h06
- Auto News

#3 Peugeot Sport Total LMP1 Peugeot 908 driven by Sébastien Bourdais, Pedro Lamy and Simon Pagenaud has retired. The front suspension failed when Bourdais was driving.. this failure happened where the suspension point attaches to the carbon fibre tub.. so this cannot be repaired.

#2 Peugeot Retired
13/06/2010
07h20
- Auto News

Franck Montagny walks away from the abandoned #2 Peugeot and gets a lift back to the pits on a scooter.

gzozi 2010.06.13. 10:51:09

"Fotózni ugyan nem volt szabad, de maradjunk annyiban, hogy még videó is készült."
:D:D:D:D

victor vacendak 2010.06.13. 10:52:25

Davidson olykor 7 másodperccel is gyorsabb, mint az Audik. Szoros lesz, ha nem száll el ő is...

skorpantó 2010.06.13. 10:57:41

"Fotózni ugyan nem volt szabad, de maradjunk annyiban, hogy még videó is készült." Ezért (is) nagyon kedvelem Pistát!

Wizardus86 2010.06.13. 11:03:04

@IV. (Parkoló) Béla: én sem azt mondomm hogy az az oka, csak hogy az arcoskodók általában nagyot koppannak, mert a karma büntet :D

Kutyafüle 2010.06.13. 11:04:21

"Elöl pedig az Audik, rendíthetetlenül, megbízhatóan."

Audi - A haladás technikája

motorman 2010.06.13. 11:05:47

A Peugeotnak meg kellene tanulni autót gyártani, aztán versenyezni...

üdv. egy "boldog" peugeot tulajdonos.

swt (törölt) 2010.06.13. 11:12:31

Audi / Audi / Audi lesz a dobogon.
Igazabol ezzel illene leinteni a verenyt:
www.notare-ks.de/images/Flagge.jpg

EA38 2010.06.13. 11:12:45

Tavaly mikor mindent megnyert itt a Peugeot akkor hol is volt a "haladás technikája" Audi?? Vagy csak idén halad?

mtk001 2010.06.13. 11:13:20

Nem bánnám, ha a dízel kályhák kinyúnának és a 007-es befutna elsőként. :-)

Kutyafüle 2010.06.13. 11:14:28

...még 3 óra 45 percig itt nézhető az Audikról érkező kép...:

tv.audi.com/#/01

P12_dCi 2010.06.13. 11:14:36

Én a Peugeotnak drukkolok, a Volkswagenek kieshetnének.

Rocko- 2010.06.13. 11:22:11

@motorman: azért a versenytechnikai és az utcai autó közt ugye tudod mennyi a különbség?

EA38 2010.06.13. 11:22:52

@Kutyafüle: Néztem. Tavaly nem 2009 volt? Vagy tévednék?

victor vacendak 2010.06.13. 11:23:49

@motorman: Tavaly a Peugeot leverte az Audikat. Akkor is ezt mondtad, biztos...

pancel 2010.06.13. 11:23:59

ommm: Picit próbálj meg pártatlanabb lenni, illetve kissé kevésbé magyarabb (Nem kell örülni feltétlenül mások szerencsétlenségének, mégkevésbé kell rájátszani), és akkor nem lesz ezzel baj.
Tessék szépen kicsit a többiekről is írni, nem csak két csapat van a pályán! ;-)

swt (törölt) 2010.06.13. 11:24:14

@EA38: Scrollozz kicsit lejjebb, bela.

Kutyafüle 2010.06.13. 11:25:00

@EA38: Igen, a múlt esztendőben valóban 2009 volt, és igen, a Peugeot nyert, tisztelet, és megbecsülés a munkájukért...de nézzük végig a listát...

Rocko- 2010.06.13. 11:25:26

@EA38: "Tavaly mikor mindent megnyert itt a Peugeot akkor hol is volt a "haladás technikája" Audi?? Vagy csak idén halad?"
a 2.; 6.; és 7. helyen.
en.wikipedia.org/wiki/2009_24_Hours_of_Le_Mans
és hát amit @Kutyafüle: ír: 2000 óta csak kétszer nem audi nyert. szóval óvatosan a az orr alá dörgölőzéssel.
(jegyezném, h 2003-ban 3.; 4. hely az övék volt.)

para'zslo' pacikaki 2010.06.13. 11:32:13

@Rocko-: szerintem tudja, hogy mi a különbség... viszont Te tudod, hogy mi a hasonlóság? Kategóriájában mindegyik egy kalap csúnyaszó :D

Kutyafüle 2010.06.13. 11:32:35

Mindenkinek kellemes vasárnapot, és mindenki drukkoljon a csapatának!
(Fair play)

EA38 2010.06.13. 11:32:43

@Kutyafüle: Vagy egy kicsit kitekintve, ott a WRC. Ott is halad mi?

victor vacendak 2010.06.13. 11:32:48

@Kutyafüle: Ezekben a győzelmekben nagyon nagy szerepe volt a szerencsének (pl eső - a nyitott cockpit előny, mint ahogy az Audi súlyelosztása is ilyen körülmények között) és a P vakmerőségének (új teszteletlen acél dugattyúk a P-nél, míg az Audi konzervatívan kitartott az alumínium mellett) stb...

Kutyafüle 2010.06.13. 11:40:01

@EA38: nem vagyok jártas benne, nem tudok hozzászólni.

@victor vacendak: elhiszem, hogy a vakmerőség és fejlesztés korai állapota okozhatta a vesztüket, de ide, egy ilyen versenyre nem nyers technikával kell érkezni - szerintem - ez pont prestige verseny...

EA38 2010.06.13. 11:41:56

@Kutyafüle: Gondoltam. Egyébként ahogy nézem a köridőket simán meglehet a pug. győzelem.

tomoo 2010.06.13. 11:43:26

@Rocko-: nem kvalifikációt nézzed már géza!
scroll down...

desigo 2010.06.13. 11:43:55

Pug nyert tavaly nabumm.
Az elmúlt 10 évben meg sehol sem volt.

Közben 908 már második
most boxban

motorman 2010.06.13. 11:45:34

@victor vacendak:
A hsz-em inkább a saját autónak (Peugeot) nevezett ipari hulladékról szólt. A rengeteg energiát, pénzt inkább megbízható járművek tervezésére és gyártására fordítanák, aztán lehetne virítani a pályán.
Amúgy sz@rok rá, hogy ki nyeri ezt vagy bármelyik versenyt. Mit bizonyít ez? Milyen f@sza az autó a mindennapokban? Na neee mááá! Ez csak cirkusz...

Rocko- 2010.06.13. 11:48:14

@P12_dCi: megy VW? én nem látom a listában. ;)

Rocko- 2010.06.13. 11:49:47

@para'zslo' pacikaki: mert miért? azért lenyomni pár lö mant nem kis pálya. persze azért rendre veri őket az audi, de nem maradnak le. azért ne becsméreljük le a pályán őket.

Rocko- 2010.06.13. 11:52:42

@EA38: hmm, milyen Audi és milyen PUG indul WRC-ben?
egyik se. akkor miről vartyogsz?

@tomoo: ?

victor vacendak 2010.06.13. 11:53:38

@motorman: Lehet, hogy nincs összefüggés. De azért van egy csomó nagyon jó utcai autó, melynek a verseny pedigré sokat használt a hétköznapokban. Ferrari, Corvette, Subaru, Ford stb...
A Peugeot-ok motorja messze a legjobb. És nem is hal be. A hétköznapi autókban is a P az egyik legmegbízhatóbb, leginnovatívabb erőforrás.

EA38 2010.06.13. 11:55:23

@Rocko-: Bunkókám hallottál már a PSA konszernről? Tudod Ő gyártja a Peugeot és a Citroent is.

victor vacendak 2010.06.13. 11:55:50

@Rocko-: A Citroen PSA termék - gyakorlatilag csak a dizájn más, de egy és ugyanaz a két termékcsalád), ahogy a P is...ezt elfelejtetted. Az Audi kapcsolat ennél közvetettebb, a VW group Skodái révén talán...

motorman 2010.06.13. 11:58:31

@Rocko-:

Barátom, ezt a kérdést csak Te érted...

Talán arra gondolsz, hogy lehet sz@r a versenytechnika? Vagy arra gondolsz, hogy attól, hogy valamelyik gyártó jól teljesít a versenyen az még nem azonos azzal, hogy tud is autót gyártani?

para'zslo' pacikaki 2010.06.13. 11:59:34

@Rocko-: a suzuki is tudna autót készíteni le mans-ra... pénz kérdése az egész. melyik gyártó hova fekteti be a pénzét, ennyi...

nem kéne... 2010.06.13. 11:59:37

@victor vacendak:

azért ez így ennyire nem egyszerű.
az igaz, hogy a citroen és a pug motorsport részlege egy épületben üzemel, de volt idő, amikor egyszerre ment a 307 és a c4 a rallyban és a c4, ami elvileg hátrébb sorolt márka a konszernen belül, igencsak lehugyozta a 307et.
az, hogy az utcai modellek műszakilag nagyban hasonlóak, ne nagyon vezessen félre, mert pl a raliautók saját fejlesztésűek és nem szomszédolnak, ha valemivel elakadnak.

tattoo1 2010.06.13. 12:08:53

Na ezé nem kell francia autót venni...mert még egy versenygépet sem tudnak összerakni...hogy is volt a Halálos iramban:mindegy,hogy 100 méterrel vagy egy 1centivel nyersz...

nem kéne... 2010.06.13. 12:12:35

@swt:

kedves gyopár, ebbe ne menjünk bele, ismerlek már annyira.

motorman 2010.06.13. 12:15:13

@victor vacendak:

Vegyél pözsót, aztán ha meguntad fizetni a javítási számlákat, akkor számíttasd be egy AUTÓBA, aztán meglátod milyen értékes a pözsó.
Én ezt végigjártam, tapasztalat szól belőlem.

Na de nagyon elkanyarodtam a versenytémától, így részemről lezárva a pözsö téma.

mtk001 2010.06.13. 12:15:34

Közben jön föl a Peugeot.

Rocko- 2010.06.13. 12:15:56

@motorman: köze a nincs a kettőnek egymáshoz. érted? hiába jó egyik téren, attól lehet még szar máshol.
ha meg nem tetszik hát ne vedd.

paulinho 2010.06.13. 12:19:10

Kicsit mókás ez "a franciák nem tudnak autót építeni duma"...rallyban, dakarban, forma1-ben(renault)nyertek szép számmal. Nos az Audi elmúlt 10évből 8x nyert, órási rutin és tapasztalat kamatozik. Még a 908-as 3x indult és tavaly győzött. Látszik, van még hova fejlődni. A nagy audi fanoknak tavaly nem volt ilyen nagy szájuk...most meg méltósággal örüljenek a márkájuk győzelmének és ne a balkáni dumával, hogy a franciák gyártsanak inkább parfümöt és hasonlók. Tavaly meg az audi csődített oda mindenkit, hogy ünnepeljék az évfordulójukat. Ettől szép a Le Mans24...

Rocko- 2010.06.13. 12:20:05

@EA38: látom tisztában vagy a konszern fogalmával. :)
a PUG az PUG, a Citrony az Citrony.

@victor vacendak: egészségükre.

@motorman: "Vagy arra gondolsz, hogy attól, hogy valamelyik gyártó jól teljesít a versenyen az még nem azonos azzal, hogy tud is autót gyártani?"
pontosan. a versenytechnika igen későn érkezik meg a személyautókba - már ha elhozzák. ezek után felesleges összehasonlítani a kettőt.

@para'zslo' pacikaki: így van.

@nem kéne...: kezdem azt hinni, h felesleges nekik magyarázni, úgy se hiszik el. de ők majd megmondják.

tomoo 2010.06.13. 12:30:44

@Rocko-: most komolyan magyarázni kell? feltételezem hogy tudsz valamennyit angolul. olvasd már vissza amit írtál

ha valaki meg nem tud különbséget tenni a való élet és a motorsport között az az ő baja :D

egyik márka rajongója sem vagyok, de ugye tudjuk, hogy az életben nem egy kategóriában versenyeznek

swt (törölt) 2010.06.13. 12:33:46

@Rocko-: "pontosan. a versenytechnika igen későn érkezik meg a személyautókba - már ha elhozzák."

Tobbnyire egyaltalan nem.

Adrian Mole 2010.06.13. 12:33:50

@Adrian Mole:
Valószínűleg csak a boxkiállás miatt. Megint 3.

victor vacendak 2010.06.13. 12:34:12

A PSA tudatosan építette le a P-t a WRC-ben, hogy a Citroen kapjon főszerepet. A 206-tal igen csak domináltak a Gronholm-érában.
Le Mans-ban pedig nyertek már a franciák korábban is.
Ja, és nekem is volt 206-om, nagyon szerettem. De való igaz, soha utána nem volt, nem lesz francia autóm. :-D

nem kéne... 2010.06.13. 12:35:16

@Adrian Mole:

de már húsz másodperc sincs.

atiz 2010.06.13. 12:35:46

"egyszerűen megrepedt a saszi"

saszi... höhöhö...
xD

atiz 2010.06.13. 12:37:10

"egyszerűen megrepedt a saszi"

saszi... höhöhö...

XD

Adrian Mole 2010.06.13. 12:39:34

@nem kéne...:
Wurtz nagyon nyomja, most csapott el egy madarat. 25 sec.

nem kéne... 2010.06.13. 12:42:44

@Adrian Mole:

hol nézed te azt?
13.719

amúgy meg Wurz.
T nélkül.

EA38 2010.06.13. 12:43:04

@Rocko-: Mi van? Sötét van a fejedben öreg....

victor vacendak 2010.06.13. 12:44:11

@Adrian Mole: A második hely reális. Az elsőhöz kellene az ASNA Audi hibája is...

paulinho 2010.06.13. 12:45:10

@swt: csak mennyibe kerül egy A6 és mennyibe kerül egy 607. Talán, de lehet sosem, de annyi pénzért a 607 is lenne hasonlóan jó...

Adrian Mole 2010.06.13. 12:46:10

@nem kéne...:
Vszleg összekevertem a 3. Audival.

victor vacendak 2010.06.13. 12:49:13

Úgy tűnik Wurznak is annyi...lelassult.

paulinho 2010.06.13. 12:49:31

vége az 1-es pugnak is :)..beszarás

Adrian Mole 2010.06.13. 12:49:39

kitérdelt a hajtókar a hang alapján

swt (törölt) 2010.06.13. 12:49:43

Betegen kattog az a dizel.

EA38 2010.06.13. 12:50:20

Ez azért égés.

victor vacendak 2010.06.13. 12:50:59

Mindegyik más hiba miatt esett ki. Ez aztán a balszerencse.

tomoo 2010.06.13. 12:52:56

@swt: értem én. a mai napig minden Lancia Thesis után megfordulok míg egy Audi limuzin abszolút hidegen hagy. De miért nem lehet egy kicsit jobban összerakni ezeket az autókat?

paulinho 2010.06.13. 12:52:59

na akkor nézzük a foci vb-t.
Gratula az Audinak!

swt (törölt) 2010.06.13. 12:56:30

@paulinho: Ugyanannyiba.
2006os alaparak:
607 Prémium 165, 2.2l 120kW: EUR 31.650,-
A6 2.0 TFSI, 125kW: 33.100,-
Rakjal ossze ket azonos felszereltsegu 607est/A6ost, es latni fogod, hogy abszolut ugyanabban az artartomanyban mozognak, minimalis kulonbsegekkel. Pont azert bukott meg a 607, mert ugyanannyi penzert nem tudott ugyanolyan jo lenni.

swt (törölt) 2010.06.13. 13:00:57

@tomoo: Kinek ez, kinek az. Nekem meg a Lanciak neznek ki szornyen. A Fiat csoport egyebkent nagyon jol osszerakja a kisautoit (Punto, Panda, stb), de luxusautot gyartani kisse bonyolultabb.

Ha a Thesis tetszik, nagyon konnyen hozzajuthatsz, mert a beka segge alatt van az aruk a megbizhatosaguknak koszonhetoen.

paulinho 2010.06.13. 13:01:15

@swt: és tényleg...nem gondoltam volna, hogy alapáron nincs nagy különbség köztük...

nem kéne... 2010.06.13. 13:04:28

baszki, elmegyek kajálni, erre lemaradok.
kicsit sajnálom őket.

arra viszont kíváncsi leszek, hogy sikerül-e megdönteni egy harminckilenc éves rekordot?
én nemet tippelnék rá.

¿Qué tapas hay? 2010.06.13. 13:05:43

Mi az ördög az a saszi? Châssis? Melyik értelemben? :-)
Nincs erre valami találó magyar megnevezés?

Fomics 2010.06.13. 13:08:54

@nem kéne...: Milyen 39 éves rekord?
@¿Qué tapas hay?: Alváz?Kasztni?

swt (törölt) 2010.06.13. 13:10:15

Szerencsetlen Quesnel majdnem elsirta magat a kamera elott. Azert ez most nagyon kemeny lehet neki.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.06.13. 13:16:26

Hát ez szopó... All Pug dobogó helyett full Audi lesz úgy, hogy messze gyorsabbak voltak...

nem kéne... 2010.06.13. 13:18:04

@Fomics:

az össztáv (és nyilván a körök száma) rekordja, 397 kör.

tomoo 2010.06.13. 13:19:22

@swt: hát ezzel sok újat nem mondtál

nem kell Thesis, meg más luxusautó se
majd ha öregebb leszek talán

Flat-6 2010.06.13. 13:19:48

A gyorsaság nem minden...

Azért az is kemény, hogy a GT2 első és második helyén álló Porsche és Ferrari veri a komplett GT1 mezőnyt.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.06.13. 13:31:22

Hát amióta a Corvette és az Aston gyártói szinten kiszállt a GT1ből, már nem az igazi az ottani felhozatal.

Flat-6 2010.06.13. 13:46:33

Ez kész... Az Oreca Peugeot is lángol.

Gabsy 2010.06.13. 13:51:17

@Flat-6: pffhuu nem lennék a Pgo csapat fönöke összeomlás szélén ált...

Rocko- 2010.06.13. 16:45:08

@tomoo: "ha valaki meg nem tud különbséget tenni a való élet és a motorsport között az az ő baja :D"
hát ez a fenti szerencsétlen tett egyenlőségjelet a kettő közé.

@swt: KERS, szénszál és DSG. kb. ennyi jut eszembe az elmúlt 20 évből.

Rocko- 2010.06.13. 16:56:12

@nem kéne...: sajna nem. :(
marad a 397.

wrxtr 2010.06.13. 18:00:27

@Rocko-: igen-igen
ezt a részét nem neked írtam

motorman 2010.06.13. 20:41:10

@Rocko-:

"hát ez a fenti szerencsétlen tett egyenlőségjelet a kettő közé."

Talán a jelzőket finomabban kellene használni, okos barátom.

nikó 78 2010.06.13. 22:23:48

Én azért bele-belenézegettem tegnap,ma sajna nem volt rá érkezés.De maradjunk annyiban,a peugeo-k elég tempósan kerülgették az audikat.De a lassan járj,tovább érsz elv érvényesült idén.Az már csak hab a tortán,hogy az LMP-1-ben két fullgyári csapat,van,nem nehéz elsőnek lenni.50% volt az esély.Azért arra kíváncsi lennék,ha a BMW,esetleg a Merci ,Toyota, úgy gondolná beszáll egy kicsit piszkálódni,szerintem Audiék kivonulnának.Nem nagyon szeretik összehasonlítgatni, a haladás technikáját.

Rocko- 2010.06.13. 23:23:33

@motorman: "A Peugeotnak meg kellene tanulni autót gyártani, aztán versenyezni..."
elárulod mitől leszel te okos, amikor a versenytechnikát hasonlítod az utacihoz, és amikor @swt: is megmondta, h szinte semmi közük nincs egymádhoz?
mutassad hol vagy okos!

burnsie 2010.06.14. 12:48:06

@Rocko-: 2000 óta 1szer nem az audi nyert, ugyanis a 2003-as bentley nem más mint egy audi r8c volt...

motorman 2010.06.15. 19:33:20

@Rocko-:

Hú bakker nehogy rosszul legyél...

De nem értem mi a problémád?

Tapasztalatom, hogy utcai autókban hulladékot gyártanak.

Jó nézzük a versenyt: kiestek, mert nem tudnak autót gyártani, ráadásul mint a franciáknak általában még a szájuk is nagy volt.

Most mi a bajod? Hol a hiba?

Én is szívesen kiállok az 5000m-es síkfutás csúcsidőtartójával, hogy fussunk együtt. 100m-ig akár még vezethetek is, aztán természetesen csak a szememmel követem Őt (a boxutcából, hahahaha). Ettől én már jó futó vagyok?

Csak megjegyzem, a mondatokat nagy kezdőbetűvel írjuk és a "h" helyesen "hogy". Bár ezt neked is tudnod kell, csak nem tiszteled meg a vitapartnered azzal, hogy helyesen (helyesebben) írjál.

Nem kell nekem igazat adnod, de nagyképűnek és lekezelőnek sem kell lenned. Arrogáns paraszt módon én is tudok írni, csak akkor miben különböznék a Te fajtádtól?

Ezzel az írással részemről lezárva a nagy P sztori.

Remélem nemsokára felvásárolja valamelyik kínai gyár és végre javulhat a minőség.

Legyen szép napod barátom.
süti beállítások módosítása