Itt a szívről szól minden

  2010. június 06. - ommm Címkék: komárom alfa tali 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Most, az esőverte szerkesztőségben ülve éppen eszembe jutott, mekkora mázlijuk is volt a rendezőknek a múlt hétvégi AlfaCity100 találkozóval. Mintha a Jóisten is kegyeibe fogadta volna a tisztaszívű alfásokat: hétágra sütött a nap, kellemes szellő fújdogált. A komáromi Duna-parton igazán jól érezhette magát mindenki. Azok, akik a több, mint 800 Alfával jöttek és az a pár ezer ember is, aki csak gyönyörködni és egy kellemes napot eltölteni ment oda.

Persze a jó idő még nem garancia semmire, láttunk már mi nyáron pocsék rendezvényt, ökölbe szorított talpú emberek tucatjaival a plafonig fosott Toi-toiok előtt, de azon a délutánon nagyon úgy tűnt, hogy az alfások tudják, hogyan kell kielégíteni a gumifüstre vágyó apukát és a folyton szomjas anyut is, aki azon aggódik, hogy jaj, a gyerek unatkozni fog és csak visít majd a napon.

IMAG0059

Túlzónak tarthatják, hogy ennyit foglalkozom ezzel, de ha elfogadjuk azt a feltevést, hogy az adott ország gépjárműparkját a márkaszervizek hozzáállásán keresztül lehet legjobban megismerni, akkor könnyen megértjük, hogy a sikeres rendezvény kulcsa az alapos, mindenre kiterjedő gondoskodás a gyerekről. Legyen játszótér, jópofa szumóbirkózással, büfé és toalett, pihenő gyanánt egy-két babzsák a hegyoldalban, ahonnan mindent belátni, na és persze betonplacc a gumifüstöléshez, színpad az új Giulietta hazai bemutatójához és nyugalmas sarok az old- és youngtimereknek.

És persze a hely és a tér. Ehhez pedig a Monostori Erődnél keresve sem találhattak volna jobbat. A természetes völgy szélvédett, füves, így a por sem száll annyira, és bőven-bőven kap teret mindenki, nem egymás hegyén-hátán nyomorognak az autók, sőt. Még az is belefér, hogy típusonként külön-külön sorokba rendezzék őket.

Mivel alapvetően szeretjük az olasz autókat, így kérdés sem volt, hogy elautózunk és csinálunk egy jó napot magunknak. Sőt! Ritka alkalom, de még örök nőm sem hezitált túlzottan. Alfa? Megyünk, naná!

Körtvélyes Tivadar, az egyik főmufti vezetett körbe minket, egészen addig, amíg veszettül el nem kezdett zsizsegni az adóvevője, engedtük, hadd menjen dolgára, most már elleszünk. Úgy is lett, ennyi elegancia között hamar szédülni kezd az ember. Mert lehet ugyan szapulni az olasz autókat napestig, azt azonban senki nem tagadhatja, hogy Olaszország a formatervezés Mekkája. És ha mind nem is, azért az Alfák többsége bitang jól néz ki.

DSC03661

Nem meglepő, hogy az ilyen rendezvények úgy vonzzák az autóbuzi hülyéket, mint lószúnyogot (Tipulidae) a viharlámpa. Itt is összefújta a szemetet a szél, hiszen pár perc alatt összeverődtünk a régi ismerősökkel: itt volt Hosszú barátom (tán emlékeznek még rá, ő az a srác, aki lassú, bécsikeringő-ritmusban beszél és végigcsináltuk a Historic Ralit), Alex, az Alfa-guru, de Mekler Laci is, aki mára valahol Taskent környékén vesztegeti a helyieket vodkával. Vele együtt pedig még jó pár ismerős, akikkel eldumáltuk az időt, nevettünk nagyokat és persze csorgattuk nyálunkat koros Alfákra, Fiatokra vagy éppen Horváth Attila Indy 4900 GT-jére. (Attila is régi ismerős, anno a Belsőség-találkozónkra jött el a többi maseratissal, övé a legszebb Zsiguli is, a fekete Shamal. Remélem, nem sértődik meg. :)

DSC03675

Persze a pofámról lesült volna a bőr, ha nem hozok sem kép- sem hanganyagot onnan, úgyhogy fogadják szeretettel és kérem, ne haragudjanak meg, hogy a Giulietta-bemutató helyett inkább az Indy hangjával voltam elfoglalva. Persze a Pista+kézi kamera kombó nem éppen egy Avatar, de szombat volt, sütött a nap, tegye fel a kezét, akinek ekkor nagy kedve van a munkához. Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482051182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2010.06.06. 13:07:08

@ommm: A mindenki akarja látni az új Giuliettát csoda szép lett. Úgy tűnik abban a pillanatban egy amplitúdón rezegtem veled.

[@Reszeg@] 2010.06.06. 13:08:41

@Abszorpciós diverzifikáció: Akkor majd egy barna madarat keresek, az biztos te leszel. Viszont ha kiemeled az erőforrást és csak önindítóval száguldasz végig, az is jelenthet 3-4 mp javulást.

kangep 2010.06.06. 13:15:20

a választott háttérzenével semmi gond nincs, azon kívül, hogy túl hangos és túl fos. :D

imittto 2010.06.06. 13:24:50

A @M division: Thesis gyönyörű, és állati jó autó. Volt szerencsém 1 hétig járni egy 2.0T-vel, azóta szeretnék egyet - sajnos 2 autót nem akarok tartani, a Thesis belsejét meg sajnálnám míg kicsik a gyerekek, akinek van tudja milyen mikor a gyerekülést kiveszed és alatta ropi/keksz morzsa van ömlesztve, lábnyomok az első ülések támlájának hátán...a szívem szakadna meg azért a gyönyörű Alcantra ülésért :D

zolihgt 2010.06.06. 13:32:52

Nagyon jó volt a találkozó és a képek között ott a Zsigulim !!!

Forza Italia!!

zolihgt 2010.06.06. 13:38:28

Jó kis vita kerekedett az olasz és német autókról. Csak ennyit szeretnék hozzáfűzni :
"1. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, ezért aki egy olasz vasra rosszat mond, az jó ember nem lehet.

2. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, tehát aki racionális érvek alapján vizsgálja, annak a nemi érdeklődése erősen vitatható.

3. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, tehát ha valamiben nem nyújtja az elvárhatót, akkor csakis benned lehet a hiba.

4. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, ezért az anyagminőség, összeszerelési minőség és a tárolórekeszek számának feszegetése felér egy virtuális öngyilkossági kísérlettel.

5. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, tehát tök mindegy, hogy mennyit eszik.

+1. Ezek fényében tehát, aki egy ilyen autóra rosszat mond, az biztosan eredendően utálja az olasz autókat, ezért máglyára vele. Akkor is, ha több kedvence olasz autó."

Vannak olyan autók, amelyeket műalkotásnak kell tekintenünk, márpedig egy műalkotáson változtatni szentségtörés. Olyan, mintha Mona Lisának filctollal bajuszt rajzolnánk.

Garp 2010.06.06. 13:42:37

@Abszorpciós diverzifikáció: elnézésedet kérem, korábban azt hiszem félreértettelek :). Sorry.

Megmondaná valaki, mi az a 0710? :)

vmaast 2010.06.06. 13:44:05

@Abszorpciós diverzifikáció: Én biztosan félek, ha meglátok egy ilyen csodát. Félek, hogy összetör...
Amúgy ez az a 206-os aminél 10-ből 9-nek leesett a generátor?

vmaast 2010.06.06. 13:45:24

@imittto: Hát, barátom... Egy ilyen kocsiban nó kaja, és beszállás csak zokniban ;-)

Dr. Robin Masters 2010.06.06. 14:04:31

@somlói galuska: Az vasalódeszka! :-D

Thesis kellene, nagy benzinmotorral, mert ugye autó az 95 oktánszámú kőolajfinomítvánnyal megy minimum, esetleg E85. Szép szürke metál színben, világos bőrbelsővel, fényes felnivel.

vmaast 2010.06.06. 14:10:08

@Dr. Robin Masters: Az zokniszárító! Vagy könyvespolc...

[@Reszeg@] 2010.06.06. 14:11:10

@imittto: Nekem egyik mai Lancia sem tetszik. /tudom, a thesis nem mai/ Az Ypsilon sem, Musa sem. A Delta talán kicsit elfogadhatóbb, de azért attól is sokkal többet várnék.Kevés ahhoz, hogy továbbvigye az előd nevét. /Nem a második generációról beszélek/
Nemtudom meddig fogja még húzni a márka, szerintem szüksége lenne igen erőteljes vérfrissítésre.
Písz

Dr. Robin Masters 2010.06.06. 14:12:39

Még ez kis Thesis: a hátsó lámpa, főleg amikor sötétben világít!

Верховина 2010.06.06. 14:29:01

Hát gyerekek akárki akármit mondhat, nálam az újabbik GTV ('95-től) a favorit, a nagyobbik véhattal:D Nem zavar, hogy elöl hajt, - bár ez nyilván a tapasztalatlanságomból ered, hogy hátulkaparós autót még nem vezettem - a GTV szerelem volt első látásra.

AR-Peter 2010.06.06. 14:38:07

ommm, a post minden szavával egyetértek.
Ezeknek az autóknak lelkük van és kész. A Quattroporte nagy kedvencem, épp a minap néztem meg (huszadszorra) azt a Bond filmet, amiben egy ilyen is látható. :)

Kieg.: Ha ott lettem volna, tuti megszólítalak a pólód miatt. :)

nem kéne... 2010.06.06. 14:47:28

@zolihgt:

azért ez kicsit hogy is mondjam.
komolytalan.
aki bármilyen szempontból fel meri emlegetni kis kedvencünk (most mindegy, mi is az tulajdonképpen) kevésbé előnyös tulajdonságait, az szarszemétgazember?
nemá.

kultúrpesszimista 2010.06.06. 14:51:03

@zolihgt:

Maximálisan egyetértek és hidd el, nálam nem szereti senki jobban az olasz csodákat. Két bajom velük általánosságban, ami miatt egy csöpetnyi józanságot is belekeverve az autóbuzulásba inkább svédet választanák (amelyek egyediségben, stílusban nem feltétlen maradnak el, bár a szépség egyértelműen az olaszok privilégiuma, és talán az angoloké):

1. Biztonságosak. Egy olasz autóban - leszámítva féltucatnyinál is kevesebb kivételt - aligha élnél túl egy átlagos ütközést.

2. Tartósak. Az olasz autók alapvetően nem tartósak. Pont a régebbi (60-as, 70--es, 80-as évek) olasz autói azok, amelyek pont annyira rohadnak és esnek szét, mint amennyire meg lehe értük őrülni.

Szomorú, de ez van. Sajnos. Amúgy Forza Italia!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.06. 14:51:44

@vmaast: Azaz! De ércsed meg hogy ez egy különleges 1.1es. Ha lenne zsozsóm és nem a csirkeólra felvett hiteltörlesztőre menne, akkor menne bele a nitro esetleg egy elektromos turbó. A fordulatszámjeladóra kötött v8 hangimitátort már megvettem. Siófokon júliusban én leszek az élet császára

kultúrpesszimista 2010.06.06. 14:53:07

@[@Reszeg@]:

Mint krónikus Lancia-fan, sajnos egyet kell értenem... Tényleg a legrosszabb, -felejthetőbb korszaka a mostani a Lancianak.

SolymosD 2010.06.06. 15:06:03

@Abszorpciós diverzifikáció: te már most az élet császára vagy:D:D:D

vmaast 2010.06.06. 15:27:28

@Abszorpciós diverzifikáció: Aztán ki ne felejts a Roadstar hifit a Videoton hangfalakkal! Olyat sistereg majd, hogy a lányoknak lecsúszik a bugyijuk :DD

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.06.06. 15:29:16

@Garp: az a 0170-es alkatrész, nézdd meg jobban.Általában 710-eseket tesznek oda, de ez olasz, kicsit eltérő.Bár lehet, hogy helyettesíthető egymással a kettő.Nem volt még olasz kocsim, nem tudom, talán majd más megmondja.

:-)

vmaast 2010.06.06. 15:29:18

Nekem egyébként Komáromban a Shamal-tól csúszott le. Sosem hittem volna, hogy egyszer tapizhatom élőben.

Harmatos Libaf.s 2010.06.06. 15:33:39

hmm erősen fontolgatom hogy első alfám egy 75 alfa legyen csak nem tudok önteni hogy 1.8 as turbóra v3.0 V6 ra figyeljek Szerintetek mejik a jobb ?

somlói galuska 2010.06.06. 15:34:06

@nem kéne...: Nem szemét gazember, csak szerintem kevesen ítélik meg reálisan az olasz autókat.Hiteles az lenne, ha ki tudná az ember próbálni 15 éven keresztül, új korától kezdve az autókat.Amit egy ember nyilván nem tud megvalósítani.
Az én véleményem az, hogy jól beleégett az emberek többségének az agyába, hogy "szarolasz". Ez meg onnan ered, hogy amikor elkezdték behordani a "nyugati" autókat, az olcsó autókat vették meg olaszban, "millió" kilométerrel, óra vissza 119 000-re és eladni jó áron.Majd a lelkes "új"autós csak azt észlelte, hogy 180 000-nél szétesik már az autó, meg mindig kell cserélni valamit.Ráadásul az olaszok azért nem annyira lelkes szervizlátogatók, mint a germánok, és ez is nyomot hagy egy autó életében.
Ami valós problémája az olasz autóknak, az általában a kísérletezés miatt van/volt. példa: motor elöl, váltó hátul.Az elv jó, de gyakorlatban ez sok problémát okozott.
A lényeg: ha összehasonlítanánk a jelenleg kapható autók közül az olaszokat németekkel, ugyanabból a kategóriából, felszereltséggel(mert ugye a tekerős ablak elektromos motorja nem tud elromlani:DD ) és használnánk 0km től 250 e km-ig nem hiszem, hogy jelentős különbség keletkezne szervízköltség terén. 250e km után, meg már úgyis csak bónusz minden km-er.Nem hiszem, hogy az örökkévalóságnak gyártana bármelyik gyártó.

mindegykivagyok 2010.06.06. 15:43:18

A riporter tàrjàni?Sulyos eset!

[@Reszeg@] 2010.06.06. 15:49:34

@Abszorpciós diverzifikáció: Hehehe :)))
elektromos túrbóra van occsóér ötletem. Kimész a helyi pijacra vasárnap, szt vesze egy hajszárítót, amit a megfelelő helyre beépítsz.persze a fűtőszálat kiveszed, azzal is csökken a súlytöbblet.

Tipo16v 2010.06.06. 15:51:50

a pözsós ember nem lehet igazi, ilyen ember a világon nincsen.

[@Reszeg@] 2010.06.06. 15:52:29

@Tipo16v: érezd az ironiát Tibor! :)))

Lajos63 2010.06.06. 17:05:25

Most már még jobban bánom hogy annyira berúgtam szombaton :( ÁÁ

Dennis01 2010.06.06. 17:08:27

@Abszorpciós diverzifikáció: Remelem, a Lexus-lampa mar fent van, az ellenfelek szep fenyeket lassanak, mikor elhuzol mellettuk... :)

105tc 2010.06.06. 17:51:31

@Abszorpciós diverzifikáció
te már nem lehetsz siófokon a nagykirály
ott a már van egy 1.1 es 206
össze vissa változó színre fújva
és ő tagja egy kib-aszott nagy szervezetnek
azaz a SHIFT-nek
ha nem halottál volna még erről a neves szervezetről
akkor megmondom mit jelent
Siófok High Illegal Future Technik

én most befostam hogy ezt megtudtam jegyzni

ekutya 2010.06.06. 20:37:40

@ommm: Szerintem a videó simán jobb, mint az Avatar. Az operatőri, és a hangmérnöki munka azért még messze van az Oscar jelöléstől.

ekutya 2010.06.06. 20:45:19

@zolihgt: "2. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, tehát aki racionális érvek alapján vizsgálja, annak a nemi érdeklődése erősen vitatható."

aki racionális érvek alapján vizsgálja, az NÉMET. :P Ennyi. Kérem kapcsojja ki!

Egyébként meddő vita. Hogy magyarázod meg egy replicant-nak, hogy ő csak egy robot? Nem fogja érteni mitől több az olasz autó, mert az ő szintjén azok a fogalmak nem léteznek.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.06. 20:53:07

@105tc: Én jelenleg Óhatpusztakócson vagyok a falubika, itt ugyanis mindenki ezerkecskével jár( bár a multkor egy 2105kombi fejet mentem igaz csippelve vót...). Bárkit odabaszok egy 1.1 206al. De úgyérzem Siófokra már kellesz az 1.2 asztra g classic mer ott más keményebb siók is vannak.
Dennis: A lexuslámpa nálam olyan alapvető mint egészséges embernek a reggeli szarás.
Reszeg: Ha télleg van turbó (nekem végülis a hangja is elég, Tiszafüreden kiszállok a kemping előtt behugyoznak a fiatalok) nekem köll. Baráti áron okosba van pálinkám pártíz liter. Nem főzött hanem fagyállós de a denaturált teszten átmegy.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.06. 21:03:42

@Tipo16v: Mi az hogy megkérdőjelezed személyem legintimitását???

Még kellene nekem egy maffiarács olyan régi ladafajtás. Ha van valakinek átveszem.

rATdrAgOn 2010.06.06. 21:07:11

Az a baj, hogy kéne egy Alfa. Egy 75-ös. A BX mellé. :D

Nszabi (törölt) 2010.06.06. 21:16:37

Nekem is tetszene egy ilyen regi alfa,mert gyonyoruek szerintem!Viszont penzt nem aldoznek ra,egy fillert se,mert...valahogy nem...

Nszabi (törölt) 2010.06.06. 21:18:14

Ja meg aztan nekem is kellene am mindenfele regi auto,ha lehetne egy hangart raknek tele a kedvenceimbol,de mivel penzem nincs ra,maradok a foldon..:-)

sargarigo 2010.06.06. 21:21:59

Honnan jöt ez a halom idióta?Ne,ne válaszolj,úgy sem reagálok.

Egy nő a semmiből 2010.06.06. 21:31:51

"Az olasz autók az érzelmekre hatnak", de azért engedtessék meg, hogy ne kerüljek máglyára, ha nem értek egyet az olasz autó imádattal. :) Nem rossz, nem rossz, de én hiányolom belőlük a német szerelési minőséget:)

Viszont a rendezvény tényleg klassz volt, és vitatnám, hogy apuka barát lett volna, én és a barátnőm is jól érezük magunkat. Más kérdés, hogy furcsa érzés egy ilyen "pasis" rendezvényen két lánynak megjelenni, mert folyamatosan azt sugallják felénk az erősebb nem képviselői, hogy semmi keresni valónk egy ilyen helyen, a szemükből sugárzik a "ti csajok, ehhez nem értetek" hozzáállás :) Pedig, lehet, hogy nem értünk hozzá, de ettől még szerethetjük mi is a régi vasakat :P :)

Ladapower 2010.06.06. 23:12:52

az elképzelhető, hogy azt a Maseratit láttam tavaly nyáron a Hungaroringen, az FIA GT futamon?
volt ott egy kiállítás régi Maseratikból, nem ez volt ott véletlenül? :)

GGG77 2010.06.06. 23:25:48

Nálam a Maseratinál véget is ért a dolog, szeretem az Alfákat, na de ha egy, pláne több Maserati is van a közelben...

somlói galuska 2010.06.06. 23:29:12

@Egy nő a semmiből: "de én hiányolom belőlük a német szerelési minőséget:)"

Megtennéd, hogy felsorolsz pár példát, konkrétumot,különbséget?

Egy nő a semmiből 2010.06.06. 23:31:48

@GGG77: Hát igen, egy (sőt több) Maserati...azért megdobogtatja a szíveket :)

Egy nő a semmiből 2010.06.06. 23:51:38

@somlói galuska: Nem. Mindenki mással szemben, aki megfordul az internetes autós fórumokon, én nem vagyok autó szakértő, én mindössze szeretem az autókat, főleg, ha régi. :) Komoly, perdöntő okokat így ne is várj tőlem, én csak egy nő vagyok, nem a Mester :)
De ha mégis ragaszkodsz hozzá, hát legyen. Megpróbálok reális lenni. :) Volt olasz autóm (imádtam) és volt német autóm (azt is). AZ olasz autómnak a formatervezését, a dizájnt szerettem benne, de viszonylag sokat ( a német autómhoz képest) kínlódtam vele. Nem volt egyik autóm sem fiatal, de az olasz autóm határozottan csúnyábban nézett ki sajnos ugyanannyi idősen, kb ugyanannyi használat után, hasonló tartási körülmények között, mint a német (unalmas külsejű, de megbízhatóbb) autóm (direkt nem írok márkát, típust...).
És ugyan gyönyörű volt az olasz autóm, de többek közt elektronikai problémák bőven akadtak nála. Ezzel szemben a német autómat nem nagyon látta semmilyen "szaki" . Viszont nem akarok nemzetiségi kérdést csinálni abból, hogy kinek mi a szíve csücske, ízléseken vitatkozni... :) És nem állt szándékomban megbántani egy olasz autó szerelmesét sem, mindkét tábort (sőt, a japán autósokat is) meg tudom érteni, de mint mindenkinek, nekem is az autóm a "gyerekem" és az én szívem jelenleg inkább a német autók felé húz. Nincs ennek komoly, reális oka, így van, és kész. :) Ez olyan, mint ha megkérdeznéd, hogy a somlói galuskát szeretem e jobban, vagy a marhapörköltet. Lehetőleg mindegyik legyen, egymás után :)
És ha nem szeretném valahol a szívem mélyén az olasz járgányokat is, nem látogattam volna ki erre a rendezvényre sem:P
Szent a béka? :D

Egy nő a semmiből 2010.06.06. 23:59:40

( Az a kommentem, amibe belekötöttél, tényleg félre érthetőnek tűnik így második olvasatra, pedig ez nem volt cél.) Még egy mondat: kár, hogy nem lehet a sok különböző náció autóinak előnyeit egybe gyúrni:) De szép is lenne :)

swt (törölt) 2010.06.07. 00:01:29

@Egy nő a semmiből: Foleg a szereloet es az alkatreszboltoset, ok a nevukre vesznek es fiamnak szolitanak.

somlói galuska 2010.06.07. 00:28:59

@Egy nő a semmiből: nem volt szándékomban beléd kötni, csak érdekelt, hogy egy nő, aki nyilván nem szerelő, milyen szerelési minőségbeli különbségeket tud felsorolni:)
Nekem is volt német autóm alig költöttem rá..majd lett egy olasz autóm, anyagi okokból..mivel lényegesen olcsóbb volt mint német kategóriatársai, és arra se kellett többet költeni, mint az előző németre.(ezek 12-13 éves autók voltak,3-4 évig használtam)
Most Alfám van, 1/4 áron vettem az új árához képest 5,5 éves korában.Erre 100ezreket költöttem már, de azért mert relatíve drága hozzá az alkatrész..féktárcsák, betétek,lengéscsillapító,kuplungszett... de ezek mindenhol kopnak..a kérdés az, hogy nálad lesz-e csere érett.
2db helyzetjelző izzó hibám volt eddig 2,5 év alatt.ennyit az elektronikai hibákról:)) de azért lekopogom...hátha csak mázlista vagyok:DDkopppp koppp
jah és tartom magam a fél 4 körüli hozzászólásomhoz:)

ekutya 2010.06.07. 01:04:03

@kultúrpesszimista: A Lancia gyártotta a legtöbb nagyon jó autót. :) Csak sajnos mára nem a legjobb állapotban vannak, és jelenleg nem gyárt egyet sem. A Lancia is a globális elszaródás áldozata lett. Ez viszont ugyanúgy érinti a németeket, de az amerikaiakat, az angolokat, a franciákat és a svédeket is. Viszont Japánnak jó volt a 80-as évek, és a mai koreai gyártást is ez a folyamat hozta fel. Persze nem csak a fogyasztói társadalom teszi tönkre az autógyártást. Ebben segédkeznek az unió, és más országok szabályozó szervei is, akik lelkén ilyen dolgok száradnak:

en.wikipedia.org/wiki/File:308_euro_us.jpg

Ezt érdemelnék :P

www.youtube.com/watch?v=m4Zzp30ctiU

Persze mit is várunk egy olyan világtól, ami az Avatar szerű, koppintott gagyit értékeli. Ilyen embereknek, ilyen terméket lehet eladni. Az autógyártás már sosem lesz olyan, mint régen volt. A szomorú az, hogy nem is akarnák sokan.

dr. Közbiztonság Szilárd 2010.06.07. 01:16:41

Hát azért ezerszer inkább egy szar német autó, mint egy kiváló olasz...

(És még a formaterveik is... na jó, hagyjuk is.)

És ezek az (önjelölt) autószakértők meg -szakírók Magyarországon, baszd meg...
Gratulálok...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.07. 10:57:40

@dídzséPampalini: Erre a kis videoszösszenetre se lobban? mbybk.blog.hu/2010/06/06/donnerwetter
Ha nem, én kérek elnézést.

dr. Közbiztonság Szilárd 2010.06.07. 11:13:21

@ommm:
Ja, mindig nagyon tetszett, ha semmihez nem értő hülyék tetszelegnek a megmondóember szerepében.

Ahogy ti itt.

SaLL 2010.06.07. 11:47:06

A videó nagyon jó, és ott voltam a jó Alfa 90-essel:).
Szilárd, te pontosan miért is kommentelsz ide?

ommm 2010.06.07. 13:36:24

@dr. Közbiztonság Szilárd: Parancsolj. Szolgáld ki magad és sorold az infót, mivel volt baj?
Ide lehet, várom.

PomPomPinpong (törölt) 2010.06.07. 14:14:47

@malenykij polgar: Arra haragszom, ha valaki ilyesmire vetemedik közúton. Oké, hogy üres volt az út, de akkor is menjen pályára, ha ilyet akar valaki csinálni (max. abban az esetben megbocsájtható, ha ünnepélyesen esküszik mindenre, ami szent, hogy nem csinál ilyet abban az esetben, ha 1 km-en belül másik gépjármű, gyalogos, stb. tartózkodik). :)

Az autó nagy, meg tekintélyt parancsoló, erős, stb. Sőt! Még szép is. :) De nem kellene. Lehet, hogy bennem van a hiba, de erre nem indulok be. Ettől inkább, bár a helyszín itt sem tökéletes. :)

www.youtube.com/watch?v=z4I2H2iEqf0&feature=related

A hangja, a megjelenése... Sokkal közelebb áll hozzám. Ez nem von le semmit a Merci értékéből, de ez az én ízlésem inkább és nem a Merci. :)

Rob164Q4 2010.06.07. 14:48:28

Azért annak örülök,hogy szüleim ős gtv-je is ott van a képek között:)) Kár, hogy nem lehettem ott..=/

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.07. 14:50:33

@dídzséPampalini: Hát, a belinkelt videoról az a véleményem, hogy

Arra haragszom, ha valaki ilyesmire vetemedik közúton. Oké, hogy üres volt az út, de akkor is menjen pályára, ha ilyet akar valaki csinálni (max. abban az esetben megbocsájtható, ha ünnepélyesen esküszik mindenre, ami szent, hogy nem csinál ilyet abban az esetben, ha 1 km-en belül másik gépjármű, gyalogos, stb. tartózkodik). :)

SolymosD 2010.06.07. 14:52:26

@dr. Közbiztonság Szilárd: tippelhetek 1.6 D golf? :D

Jut eszembe erről egy vicc: 86-ban minden vágyam egy golf volt és 60/hó, most 2010-et írunk és mindkettő megvan:D:D:D

És így szép a világ, lehet itt pufogni, de ha olyan boldog lennél jelenleg, akkor bizonyára csöndben örülnél nem itt szitkozódnál? Talált?:D

Kéem kaccsolja ki:)

PomPomPinpong (törölt) 2010.06.07. 14:52:44

@malenykij polgar: Ezért is írtam, hogy a helyszín itt sem volt tökéletes. :) Minden ilyesminek pályán a helye, vagy reptéren, egyéb lezárt helyen. :)

Doubledeceker 2010.06.07. 16:00:42

@Egy nő a semmiből:

"(sőt, a japán autósokat is) meg tudom érteni"

Japán autó tulajdonosklnt, azt mondom ez a legnagyobb hiba.

A japán autók annyira, de annyira unalmasak, az már szinte égeti az ember bőrét, arról nem is beszélve, hogy minden lemez minden csavar, olyam mintha csak egy játék lenne, se nem erősebb se nem gyengébb, pont olyan.

Na szóval borzalom, retek és rettegés, engem már az is idegesít, hogy mindig elindul, ha kell ha nem..... :D :D :D

Egy nő a semmiből 2010.06.07. 17:23:15

@Nandi29: "...A japán autók annyira, de annyira unalmasak, az már szinte égeti az ember bőrét,..." egyetértek.
De működnek, épp annyit tudnak, amennyit az ember lánya elvár tőlük...és sosem lesz japán autóm :) Így aztán nem is érint a dolog. Viszont tartom magam az előző kijelentésemhez, ízléseken nem fogok vitatkozni, mert valamelyik tábor még a végén leharapja a fejem :P Védtelen nőként meg nem fogok harcolni a mindenhez úgyis jobban értő teremtés koronáival :) (Nem, nem vagyok ironikus, ááá :D)
A magam részéről továbbra is ragaszkodom a német autógyártás remekeihez, főleg, ha van veséjük ;) És különösképpen, ha öregek :) De tulajdonképpen majdnem mindegy, öreg legyen, szép, és legyen lelke. :) És ami a legfontosabb, legyen az enyém, és szeressem. :D Tehát, igazad van. HA nincs, akkor meg az első paragrafus lép érvénybe...miszerint, igazad van. :) Meg mindenkinek. Uff, én beszéltem. :) (Bocs az off-ért)

kultúrpesszimista 2010.06.07. 20:03:50

@ekutya:

Sajnos nem áll módomban vitatkozni Veled, régóta helyettem is, a szívemből beszélsz. :-) (Azon azért el lehetne gondolkozni, hogy vajon tényleg "A Lancia gyártotta a legtöbb nagyon jó autót", de érteni vélem az iróniát... Sokan voltak még így.)

A legszomorúbb a konklúziód. Sajnos tényleg soha nem lesz semmi sem olyan már, mint régen. (Vállalva e kijelentés áthallásosságát, én most itt csakis az autógyártás, -tervezés sajátosságairól beszélek, de érthető persze ez általános értelemben is...) Talán fennmarad egy-két manufaktúra, de azok meg megfizethetetlenek lesznek és borsos felárért fogják nyújtani azt a vezetési élményt, amit régen tudott alapáron is egy "kommersz" családi szedán, lásd pl. Lancia Prisma, Dedra, Kappa... Eh...

kultúrpesszimista 2010.06.07. 20:11:01

@Egy nő a semmiből:

""...A japán autók annyira, de annyira unalmasak, az már szinte égeti az ember bőrét,..." egyetértek. "

Azért a nagy egyetértés mellett javaslom, hogy ha teheted, ülj be és/vagy vezess egy unalmas Honda CRX-et, Prelude-t, Legendet, egy még unalmasabb Toyota MR2-t, Suprát, esetleg egy Mazda RX7-est, Mitsubishi 3000 GT-t, Stariont, Eclipse-t, vagy egy gyötrelmesen unalmasan japánt, a Nissan 300 ZX-et. Oké, ezek sportgépek. De ha az elérhetőbb régiókban gondolkodunk, akkor ott van a Mazda 323F, a Xedos6, egy régebbi Accord. Ezek nagyon unalmasak. Bezzeg egy jó VW, Opel, az igen, tudom.

Christine Plymouth Fury 2010.06.07. 20:33:35

@kultúrpesszimista:
Hjajj....mennyire tudtam, hogy ez lesz :) Betéved egy nő, és szétkapjátok, mert egy nőnek véletlenül se lehet igaza, főleg nem autókban, fociban, sportban, számítástechnikában, pénzügyekben...meg semmiben, ugye? :) Tehát:
"...ott van a Mazda 323F, a Xedos6..." én bevallom, mindkettő mellett simán elmennék az utcán, anélkül, hogy akárcsak észrevenném. 12 egy tucat...nekem. Mondom, nekem. :) És nem kell velem egyet érteni:) Visszautalok korábbi hsz-eimre, miszerint igazad van... :D Áááá, többet meg sem szólalok pasis témákban :P És bocs, hogy élek :P

Christine Plymouth Fury 2010.06.07. 20:35:30

(OFF: oppsz, nem ezzel a nickel akartam írni az előző hsz-t, de a lényeg, hogy ugyanaz a személy, csak a nick tévedt el, sorry)

kultúrpesszimista 2010.06.07. 20:52:32

@Christine Plymouth Fury:

" egy nőnek véletlenül se lehet igaza, főleg nem autókban, fociban, sportban, számítástechnikában, pénzügyekben...meg semmiben, ugye? "

Először is, ne beszélj T/2. személyben. Mások véleményéhez nekem semmi közöm, én magamért állok jót.

Másodsorban meg ne magadból indulj ki. Én nem vagyok szexista, nőgyűlölő, semmi bajom sincs velük, sőt, érdekes, ha egy nő tiszteletét teszi itt, egy vállaltan férfias terepen... Nem a nőiségével vitatkoztam, hanem az állításaival. Eddig meg sem fordult a fejemben az, hogy azért nem értek egyet XY-al, mert ő történetesen nő.

Christine Plymouth Fury 2010.06.07. 21:48:15

@kultúrpesszimista:
Az állításaimat a magam részéről védtem: "én bevallom, mindkettő mellett simán elmennék az utcán, anélkül, hogy akárcsak észrevenném. 12 egy tucat...nekem. Mondom, nekem. :)"
Magamból nem tudok kiindulni, mert semmi bajom a nőkkel (és a pasikkal sem).
Keserű tapasztalatom viszont bőven van. (Kinek nincs?)
"Először is, ne beszélj T/2. személyben." (ironia on) Értettem. (ironia off)(És tényleg nem kéne szétoffolnunk a témát, ha gondolod, elvitatkozhatunk még, csak ne itt. Köszönöm)

kultúrpesszimista 2010.06.07. 21:50:00

@Christine Plymouth Fury:

Megértettem CPF. Szerintem nem gondolkodunk kétféleképp.

rATdrAgOn 2010.06.07. 22:45:05

@kultúrpesszimista: Na igen, de egy átlag japó az nekem hányinger. WV, Opel(sosekopel) dettó. Sőt, ódi, bömbi is hidegen hagy. Nekem olasz meg francia kell. :) Esetleg valami svéd, orosz, vagy amerikai. :)
A tökéletes autó unalmas, a tökéletlen ám izgalmas autó... az már ér valamit!
Ja, hogy kábé húsz éve nincsenek izgalmas autók? Ez asszem nem az én, sem a ti hibátok. :)

waffen55 2010.06.07. 23:12:01

Az összes olasz autó szar! Éljen az ezüstszínű focus/corolla/astra és a pszihiátria! :P

waffen55 2010.06.07. 23:20:59

Corollám van. Sokezerszer megbízhatóbb bármelyik alfánál maseratinál lanciánál, DE ha öngyilkos hajlamú vagy akkor is a corollát válaszd mert abban a siker garantált míg az olaszoknál.... :))

Sausage 2010.06.08. 08:00:01

@waffen55: Ma a fehér az új ezüst. :)

Doubledeceker 2010.06.08. 08:50:52

@waffen55:

Volt egy csajom, akinek az unalmas férje járt Corollával, asszonyka mondta, hogy az olyan unalmas, mert ezeknek mindenből csak a megbizható kell...

Szóval vigyázni, mert könnyen így jár az ember.

arconfosom 2010.06.08. 08:57:27

Az összes indexes egyen szart, aki az Abszorpciós provokátor bejegyzéseit moderálatlanul bennt hagyja!!!

Persze mint mindig, itt is védik a hátrányos kisebbséget

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.08. 09:01:19

Mit izgultok itt olasz design, meg életérzés?

Ezt skubizzátok, gyönyörű, letisztult forma, minden nap élvezet benne az utazás és mindenütt megfordulnak utána az utcán, elismerően bólogatnak. Aki ilyet vezet, sokkal nagyobb lesz a farka a nők kívánják és vetkőznek sorra

www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla-3572632

Egyedül a gázt kell csak óvatosan adagolni, de azt sem a fogyasztás miatt

kultúrpesszimista 2010.06.08. 11:03:18

@rATdrAgOn:

"A tökéletes autó unalmas, a tökéletlen ám izgalmas autó... az már ér valamit!"

Azért nem egészen... Egy Saab 9000 vagy egy Volvo 850 nem tökéletlenebb, mint egy tökéletesnek tartott japán, és még izgalmasak is.

imittto 2010.06.08. 11:16:44

@kultúrpesszimista: A Saab még OK, de a Volvo mint izgalmas autó...

Sausage 2010.06.08. 12:50:49

@kultúrpesszimista: A 480 jo pelda de a C70... annal lagymatagabb kupe keves van. Talan csak a japoknal. ;) Nem csunya, felreertes ne essek, csak semmilyen, szappantarto. A 850 tenyleg erosen szubjektiv, nekem is tetszik, de lassuk be, hogy megis csak egy szimpla kocka. Az egeszen regiek kozot (P szeria) valoban vannak izgalmas dolgok, de ott meg a japanok is fel tudnak neha mutatni vmit. Karotta Datsunja pl, ha mar a szogleteseknel maradtunk.

kultúrpesszimista 2010.06.08. 12:56:01

@Sausage:

480 jo pelda de a C70... annal lagymatagabb kupe keves van."

Szerintem az első (!) generációs C70 az egyik legszebb, -arányosabb kupé, és nemcsak a Volvok közt, amely nem épp a kupéairól híres, hanem az autók közt is, általában. A Pininfarina tervezte szintén első generációs Peugeot 406-os kupét tartom még ennyire jól sikerült darabnak:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Peugeot_406_Coup%C3%A9_rear_20080226.jpg

www.irancar.com/images/Gallery-larg-1024-768/Peugeot/peugeot_406_coupe_2000_01_m.jpg

Ne csináld már, ez csodás:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Volvo_C70_Coup%C3%A9_1.JPG

Karotta Datsunja meg tényleg az egyik legszebb japán, ami csak létezett. Még akkor is, ha nem kicsit Jaguar-plagizálás.

Jamesblond 2010.06.08. 14:20:53

Tényleg királyak meg szépek voltak a gépek. A "hátulkaparós" GTV a kedvencem. Egyik James Bond filmben volt egy szürke amivel akkorákat firkáltak, hogy öröm volt nézni. Semmi trükk, csak a nyers tesztpilótai tudás meg az Alfa. Nem tudja valaki melyik rész volt az? Vagy mi a film címe? Szerintem sokunkat érdekelne:)

Sausage 2010.06.08. 15:45:00

@Jamesblond:

Youtube on keress ra: Octopussy Alfa .

Szóval a Polipkában volt, egy rémséges nőtől lopja el Moore és bünteti vele a rendőrségi cápákat. :) Jók a motorhangok is.

Christine Plymouth Fury 2010.06.08. 18:39:09

@kultúrpesszimista:
www.otoharley.com/wp-content/uploads/2010/02/1997-Volvo-850.jpg
Ez a linked valami oknál fogva nálam nem autóról készült fotót nyit meg :D

A többi viszont tényleg szép.
De azért a régi cápák, vagy mondjuk egy 1958-as Fúria, ugye... :P

kultúrpesszimista 2010.06.08. 19:18:36

@Christine Plymouth Fury:

Hűha, elnézést. Szerintem a hőség freudi démona költözhetett a szerverekbe, nálam mást mutatott a link még korábban, amit a linkben szereplő "Volvo 850" is bizonyítani hivatott. Nem állt szándékomban ilyen vizuális merénylet elkövetése, itt kérek hát elnézést ezért mindenkitől.

Talán most:
www.otoharley.com/wp-content/uploads/2010/02/1997-Volvo-850.jpg

És még egy:
www.cargurus.com/images/2009/08/31/17/04/1997_volvo_850_4_dr_glt_turbo_sedan-pic-1909332102483275151.jpeg

És a híres törésteszt, amit aligha tudna teljesíteni egy szívemnek nem kevésbé vonzó Lancia vagy Alfa:
www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY

kultúrpesszimista 2010.06.08. 19:21:31

Ez a kedvencem. Sima széria autó, nincs megerősítve:

www.youtube.com/watch?v=5aCZiuZiXaM

:-)

GGG77 2010.06.08. 19:25:36

@kultúrpesszimista: nekem csak az első szériás C70 játszik, ha Volvoról van szó. bár nem azért, mert mondjuk egy 850-est unalmasnak találnék, egyszerűen nem tetszik.
ja 406 kupé szintén nagyon rendben van, de még inkább ez. ennek még azt is megbocsátom, hogy elől kapar:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Fiat-coupe-001.jpg/800px-Fiat-coupe-001.jpg

Christine Plymouth Fury 2010.06.08. 19:25:56

@kultúrpesszimista: Szerintem ne erőltessük, bár a fiatal hölgy nagyon csinos, de az öreg autókra jobban moccanok. :D

kultúrpesszimista 2010.06.08. 19:36:40

@GGG77:

Hát(tal nem kezdünk mondatot), nem kergetném el, ha valaki megajándékozna egy Fiat Coupe-val, de őszintén megvallva, nem tetszik. Összességében. Részleteiben lehet szép, belül meg hibátlan. Ha Fiat, akkor legyen nyitott, mondjuk egy Barchetta és ne legyen rajta vicces Ferrari embléma:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Fiat_Barchetta_black_l.jpg

www.hyts.hu/autok/fiat/barchetta-1995-2002/fiat_barchetta-1995-2002_r9.jpg

Alfa75 2010.06.08. 20:03:45

Nagyon örülök ,hogy én és a kis gépem ,mind a videóra mind pedig a fotók közé felkerültünk ! :)

Sausage 2010.06.09. 00:46:48

@kultúrpesszimista:

Ugye a 164es Alfa az erosen Saab/Fiat/Lancia kozos padlolemez, es a 9000 nem teljesit valami rosszul.
A Lancia Dedrarol volt egy szep toresteszt a langlovagokon, tokeletes felfrontalis egy otcsillagos Renault Megane al parban. A Megane ban meghaltak (be voltak kotve es lufi is durrant), az A oszlop bement a picsaba. Dedrabol mindenki tulelte, az A oszlop nagyjabol a helyen volt. Igaz nem ncap sebesseggel csattantak...
Alfa75 csaladban volt "remek" teszt, vezeto oldalon teljesen merolegesen, valahol 70-90 korul fekezes nelkul egy Opel Vectra. A sofor nemi nyakrandulassal meguszta, igaz a kocsi TK lett.
Akkor most mi van. Szerencsesek voltak? Igen. Meg lehet pusztulni az 5 csillagosban is? Ugy tunik igen. Tanulsag: ameddig elek, legalabb olyan autom lesz, amit imadok. Nem lehet mindig a halalra keszulni. :)

kultúrpesszimista 2010.06.09. 11:08:37

@Sausage:

Én azért nem lettem meggyőzve, maradnék a svédeknél, miközben nem vitatom, hogy mindez igaz lehet és kivételek, csodával határos szituációk mindig is voltak, vannak, lesznek.

"Tanulsag: ameddig elek, legalabb olyan autom lesz, amit imadok."

Ez így van, egyetértek. Mindannyian a sors kezében vagyunk és meghalni egy Maybachban vagy egy Rollsban is meg lehet.

"Nem lehet mindig a halalra keszulni. :)"

Nem bizony, főleg akkor, ha valaki minden napját az utolsónak tekinti és kész a halálra. Ilyen tudattal élni és közben élvezni az életet, autókat, na az életművészet ám! ;-)
süti beállítások módosítása