Hull a hó, fúj a szél, Dieter Lénáról mesél

  2010. május 30. - Stump András Címkék: vélemény bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Nyakig bemásztunk a BMW új szélcsatornájába. Fúj meleget is, hideget is, mint egy jó hajszárító - így Afrikától Alaszkáig le tudják szimulálni az időjárást Münchenben.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr962041474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doktorbalu 2010.05.30. 09:55:55

130 millio euro...
160km/h-ig havat, esöt pedig akar 250km/h-ig tudnak szimulalni.

Durung 2010.05.30. 10:24:20

Kölnben a Fordnak is van ilyen szélcsatornája. Tudom, mert voltam benne.

sufnyi 2010.05.30. 10:27:55

Aha de ha tesztelni mennek a világ végére nem hi szem hogy max két három autócska menne csak. Akkor kipakolják a cuccot rendesen. És meg is láthatja valaki ami mint tudjuk nem mindig tesz jót a mérnökök lelkivilágának. Marketingesek, az egy más kérdés mivel nekik az a lényeg hogy hír legyen és ettől mi lenne jobb hír? De a gyáron belül precízen percre pontosan meg tudják tervezni a havat, az esőt, a szelet a fingást, és a marketing-leleplezés, következő pillanatát.

a.szirbik 2010.05.30. 11:04:23

130 ezer euró mióta 35 milliárd HUF?

zajcev 2010.05.30. 11:05:25

mert azt hiszik hogy mindenre gondoltak tervezéskor és sorra készítik fel-elő a kocsikat az életre legyen az hő vagy fagy stressz, az biztos hogy az életbe mindig történik vmi amire ott nem lehet felkészülni, szerintem ez visszalépés a ktg. hatékonyság fatányérán.
más, és amúgy is, az egész fejlesztés növekedés egy nagy pénztemető, 6 évente új modell, 3 évente új kategória, nem vagyok én fejlődés ellen, de jönnek az ilyen olyan új motorok minden évben, az emberek nagy része szarik erre, osztanák meg a padlólemezt a motorokat egymással és a finomítás porhintés kényelem külső belső dizájn lehetne továbbra is egyedi, lehetséges több autó menne így 2\3 áron, pl a laptopoknál működik

evil. 2010.05.30. 11:26:34

Jó kis cikk, nekem is tetszene egy ilyen látogatás :)

ommm 2010.05.30. 12:01:34

@a.szirbik: Már kijavitottam, olvass kommenteket, te vagy harmadik, aki szóvá teszi.
Csak egy refresh kell, ennyi.
Kösz

HányOK 2010.05.30. 12:07:12

Az igazi takarékosság, amit a Porsche csinál.

Egy kiforrott motort - 3800ccm, 4 féle teljesítménnel adnak el.
Ez spórolósabb, mint amit a BMW csinál.
A sok fejlesztés miatt meg rengeteg hibába szaladnak bele.

HányOK 2010.05.30. 12:11:17

Bár a visszahívási statisztikákat nem teszik közzé, rengeteg probléma van a BMW háza táján.

A turbók fejlesztésekor rengeteg - később beigazolódott hibával kell szembesülniük.
Pl. az új 740d motorját 4-5 hónapig hibás turbóval értékesítették.
Nem olvastam sehol. :) :)

HányOK 2010.05.30. 12:16:17

Gondolom a BMW tulajdonosok szenvedik meg ezt a sok fejlesztést.
Ha az autók árát nem mérséklik, marad az olcsóbb (még olcsóbb) anyagok bevezetése.
Persze, ami nem látszik.

A súlycsökkentéssel kicsit hadilábon állnak. Nem lehet mindent ráfogni az elektromos ablakokra és az ülésfűtésre!

HányOK 2010.05.30. 12:19:46

Ez a cikk most úgy jött le nekem, hogy a BMW-nek eddig nem volt ilyenje.

Pár hetes finn és afrikai tesztelések után aláírták a sorozatgyártását az autóknak.

swt (törölt) 2010.05.30. 12:27:02

@HányOK: "Az igazi takarékosság, amit a Porsche csinál. Egy kiforrott motort - 3800ccm, 4 féle teljesítménnel adnak el."

Mint mindenki mas. Joreggelt.

swt (törölt) 2010.05.30. 12:31:12

@HányOK: Minden gyarto evtizedek ota hasznal klimakamrat. Hirtelen homersekletingadozasokat nem tudsz a termeszetben tesztelni.

HányOK 2010.05.30. 13:21:59

@swt:
a 3-as szériát jelenleg 5 különböző hengertérfogatú motorral árulják

HányOK 2010.05.30. 13:23:16

@swt: Ja! Ez csak a benzines.

HányOK 2010.05.30. 13:29:17

@swt: Az E60-at pedig 8 féle benzinessel nyomták 6 év alatt.

Jó reggelt!

Adamantit 2010.05.30. 13:52:44

Annyi észrevételem lenne a cikkel kapcsolatban, hogy ha már feltétlen meg kell osztania a cikkirónak a saját véleményét a BMW fejlesztési irányáról, azt ne a cikk legelején tegye, mert így az az érzés merül fel az olvasóban, hogy a kedves szerző kurvára leszarta az egészet, csak azért ment el és írt valamit, mert muszáj volt.

swt (törölt) 2010.05.30. 13:58:44

@HányOK: Fingod nincs, mirol beszelsz.
Csak az N46os motort 5 kulonbozo teljesitmenyu variansban gyartjak.

hp2 2010.05.30. 13:59:24

Nagyon tetszett a cikk, és főként a végén a számolás, meg a következtetés. Persze én is szeretem a modern technikát de azért a virslit továbbra is késsel szeletelem, pedig van már lézerkard is.

swt (törölt) 2010.05.30. 14:00:24

@HányOK: Hat ha meg olvasni is tudnal, akkor latnad a belinkelt listaban, hogy ugyanazok a motorkodok hanyfele teljesitmenyu kivitelben voltak gyartasban, hany modellben.

Koszonjuk, Emese.

HányOK 2010.05.30. 14:05:06

@swt: a hengertérfogatokról írtam Nagyokos!

"a 3-as szériát jelenleg 5 különböző hengertérfogatú motorral árulják"

Hol ebben a takarékosság?

Rocko- 2010.05.30. 14:19:43

"A fridzsiderrel átellenben van a nyomáskamra, de ne gondoljunk rosszra a sok kamra hallatán."
:DDDD

"Csak pont az élvezetes kanyarok maradnak ki, úgyhogy nincs mókázás, a turbó fordulatszámára kell koncentrálni."
számomra elég furának tűnik, ha nem németek lennének, akkor azt mondanám, hogy hanyagságnak ez a hiba.
imho ez a szélcsatorna akkor lenne valóban életszerű, ha egy repülőgép-szimulátor dobozához hasonló ( www.youtube.com/watch?v=lWjDpwxX0n4 ) padon tesztelnék a gépet, így benen van az is, hogy különböző dőlésekre hogyan reagál a gép.
mint ez: www.youtube.com/watch?v=Ne1qXifJiMw csak bódéval.

"Motoros Klaus vajon mennyire szereti a munkáját?"
még mielőtt láttam volna a képet, én is erre gondoltam. a világ egyik legszarabb munkája. :)

a számítás leírása tetszik, és van is értelme. viszont nem ez az egyetlen tényező, ezért nem annyira reális.
mert amíg elutaznak Fokvárosba, tesztelnek, vissza München, fejlesztenek, reszelnek, majd vissza FV, addig ezt itt, egy helyen tudják megoldani. és München - Madrid per München - Fokváros viszonylatban nagy az eltérés, addig átlagban jobb. lásd az egyszerre fagyasztott autók.

Rocko- 2010.05.30. 14:21:18

még egy: megnéznék egy aljas menetpróbát, extrém viszonyok közt, ami nem általános jellegű, de előfordulhat. havas hegyből lehajtani a forró tengerpartra. :))))

Forrester (törölt) 2010.05.30. 14:44:41

Jo es alapos a cikk.

Lehet hogy elkerulte a figyelmem, de a laborban felhasznalt energia gondolom sokkal kornyezetbaratabb (aram, eromubol, ilyesmi), mint az utakon elegetett benzin. Es nyilvan az autok altal kipufogott cuccot sem csak ugy kieregetik egy kemenyen.

Tehat a labor energiaigenyesebb de kornyezetkimelobb megoldasnak tunik, thumbs up.

Rocko- 2010.05.30. 14:55:16

@HányOK: gondolom meg se fordul a fejedben hogy az négy különféle motor. :)

@Forrester: nem értem az összefüggésedet. motort ugyanúgy járatni kell itt is.

lr 2010.05.30. 15:36:44

@Rocko-: Kell, de amíg nem csak meleg co2+víz jön ki hátul (különösen egy ilyen dízelmán márka esetében, ugye), addig eléggé nem mindegy, milyen körülmények közt.

Kand Úr 2010.05.30. 16:44:35

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/05/25/1630_kilometer_egy_tankkal/

A BMW-nél tudnak jó kocsit gyártani.
2002-es 320d-m átlagban 5.5 öt fogyaszt, pedig nincs kímélve.
A cikkekben pedig nem mindig kellene a BMW-t fikázni, hogy környezettudatosként tünteti fel magát, inkább azokat a gyártókat szidjátok, amik nem indítottak ilyen irányú fejlesztéseket. A BMW teljesítmény/fogyasztás+károsanyag kibocsájtásban jeleskedik, nem pedig pöcsköszörű 1.2 turbo motorokkal, amiket felújítathat majd a vevő jópénzért /persze a pótalkatrész jó drága lesz, és energiaigényes lesz legyártani is/.

akiak 2010.05.30. 17:07:49

@HányOK:
ott a 20d motor. van 143Le, 163Le, 184Le, 204Le..

Ciri 2010.05.30. 17:16:45

@akiak:
Na azért van azok között biturbó is.

Devil2 2010.05.30. 17:35:12

@HányOK: Azért a Porschénak sem csak a 3.8-as blokkja van ám. Van azon kívül:

2.9 (B6, 255LE)
3.0 (diesel V6, 245LE)
3.4 (B6, 310LE)
3.6 (B6, Carrera 345LE, GT2 RS 620 LE)
4.8 (szívó 385LE, 405LE és turbó V8 500LE, 550LE)

3.8 (B6 385LE, 435LE, 450LE, 500LE, 530LE)

Hát nem tudom ez mennyire takarékos motorpaletta.

swt (törölt) 2010.05.30. 17:42:19

@HányOK: A baj az, hogy belegabalyodtal a sajat hulyesegedbe, es mar magad sem tudod, mit beszelsz.

Minden autogyar keszit tobbfele teljesitmenyszintu valtozatot a sajat motorjaibol, takarekossagi okokbol nyilvan nem fognak a nullarol kifejleszteni egy uj motort, csak mert kell nekik egy 2 literes ami kicsit gyengebb/erosebb a mar meglevonel.

Es ennek kurvara semmi koze a Porschehoz, mindenki ezt csinalja. De azert koszonjuk, hogy feltalaltad a spanyolviaszt, es elmagyaraztad, hogyan is kell gazdasagosan motort gyartani.

CSL 2010.05.30. 18:02:58

@HányOK: Ja a 911 ben!:) Basszus a BMW vagy 10szer annyi autót értékesít évente tehát egy egy darabból többet gyárt mint a Porsche összesen a 3.8 as boxerből ami ha belegondolunk nem csak teljesítményben tér el mert az egyik turbós a másik szívó stb.. Ráadásul nem is a 911 ből fogy a legtöbb + a boxer is 2.9,3.4,3.6,3.8 literes hengerűrtatalommal van és ebből a 911 is 3.6,3.8literes meg ugye a Porschénak nem kell kielégítenie a kisebb pénzűeket mert csak elég ha csak nagy teljesítményű autókat árul aranyáron nem kell a fottavásárlókra stb gondolnia mert kivesz cégautónak egy Cayannet pl?:)

CSL 2010.05.30. 18:07:49

@Devil2: Bocs nem frissítettem:)

akiak 2010.05.30. 19:48:38

@Ciri: tudom, de arra a blokkra épül az is.. asszem :)

Kopi3.14 2010.05.30. 19:51:05

Hát, azért van sok aspektusa egy ilyen ketyerének. Kapásból a módosítások ugyanolyan körülmények közé kerülhetnek, így minden változás hatása remekül lekövethetö. A természetben ez nem mükszik. Sokkal gyorsabban le lehet zavarni itt egy komplett teszthalmazt, mitn ve´gigutazgatva a fél világot. Mercinek is ezer éve vannak ilyen laborjai, a beszállítók is tesztelnek hasonló módon, pl kipufgoót felverödö sárral, vízzel teljes terhelés mellett.

@Rocko-: van olyan teszt is, külön. Amúgy ha áramlástani tesztek, akkor azért macerás a repszimes történet, mert bizony a mozgó talajt is szimulálni kell, amivel már macerás döntögetni a jármüveket. A repgépeket pedig szitnén nem a szimulátorok dobozához hasonló vackokban tesztelik, az a pilótaképzés, oylan van autóknál is.

Rocko- 2010.05.30. 22:46:53

@Kopi3.14: akkor kár h nem emelik ki külön.
a mozgó talajt pont a hidraulikás mozgatás szimulálná. persze rögzíteni kell hozzá a kocsikat.

Shadowbull 2010.05.30. 22:57:08

"És amíg az eladott autók száma gyorsabban növekszik, mint ahogy a flotta átlagos széndioxid-kibocsátása csökken, addig mi egyre cudarabb esőben ázunk. "

Bazzeg, rossz melot valasztottal.

Menj el inkabb valami sotetzold berrettego honlapra, aztan ott szenvedj latvanyosan azon, hogy az autok tonkreteszik a klimat.

Legalabb nezzel mar utana, mennyi CO2 emisszioert felelosek az autok.

Marha.

sb

Shadowbull 2010.05.30. 22:59:14

@Rocko-: ", így benen van az is, hogy különböző dőlésekre hogyan reagál a gép."

Ez leginkabb az olajozasi rendszer szempontjabol erdekes, de ott is inkabb a sportos tipusoknal.

Azt meg kulon tesztelik motorfekpadon.

sb

Shadowbull 2010.05.30. 23:00:55

@Kopi3.14: "Kapásból a módosítások ugyanolyan körülmények közé kerülhetnek, így minden változás hatása remekül lekövethetö. A természetben ez nem mükszik. "

Nem hat. Ezert is merev baromsag ez a szamitas, mert az egesz centrumnak nem ez a lenyege. Nyilvan megtakaritassal is jar a dolog, de a fo szempont az osszehaosnlithatosag es a gyorsasag.

sb

Shadowbull 2010.05.30. 23:02:19

"Úgy tűnik, tényleg nagyon nem fogy az 5GT"

Ellenben tobb ment el belole idaid mint amennyit terveztek eladni.

sb

Rocko- 2010.05.30. 23:58:14

@Shadowbull: és nem szükséges a kettőt egyszerre tesztelni?

Shadowbull 2010.05.31. 00:35:12

@Rocko-: Nem igazan.

A motornak ugyis azokat a korulmenyeket allitod be a fekpadon, amit akarsz, kondicionalod az olaj es vizhomersekleteket.

Meg aztan az emelkedo az semmi. A hossz es keresztgyorsulas a donto.

sb

Marven 2010.05.31. 00:54:15

A cikkíró igazán megtarthatta volna magának a véleményét és az ellenszenvét a BMW fejlesztéseivel kapcsolatban! Ráadásul szerintem teljesen inkompetens... Ezt a számolást mégis hogy gondolta, vagy egyáltalán mi alapján??? Általában szeretem a totalcar cikkeit, de ez a mostani kritikán aluli.

Rocko- 2010.05.31. 07:08:29

@Shadowbull: értem, kösz.

@Marven: Stump, mint BMW ellenző. ez tetszik. :)

laverdasfc 2010.05.31. 08:38:57

"a mozgó talajt pont a hidraulikás mozgatás szimulálná. persze rögzíteni kell hozzá a kocsikat. "

Félreértetted, nem a talaj döntögetéséről van szó, hanem arról, hogy az autó alatti felület az autó padlólemezéhez képest mozogjon (pl. mint egy szállítószalag), mert az autó alatti áramlási viszonyok ekkor felelnek meg a valóságnak. A döntögetésnek inkább dinamikai értelemben lehet jelentősége,nem áramlástechnikaiban.

Palex 2010.05.31. 09:47:54

@Shadowbull:
Nem beszélve arról, hogy sok esetben régebbi, nagyobb káros anyag kibocsátású modelleket cserélnek ilyenekre az emberek ugye.

fegyorgy (törölt) 2010.05.31. 10:36:50

@Marven:
Csatlakozom. Nem tetszik a stílus...

Kopi3.14 2010.05.31. 11:10:30

@Rocko-: áramlásilag a mozgó talajnak futószalag módon van egyedül releváns szerepe, azt meg a szükséges teszteknél biztosítják. A BME-n már 45 körül ilyen volt a szélcsatorna, jár is oda osk német cég tesztelni. Futómü teszthez meg vannak olyan próbapadok már jóideje, ahol tetszöleges utat szimulálhatsz le tetszöleges sebességgel. Merciét láttam, teherautókra épített ilyet, amikor ott voltam épp akkor készültek átadni a második, komolyabb tudású ilyet.
Amúgy a környezetben tesztelések összahasonlíthatóság szempontjából nagoyn nem jók. Az EU-ciklusú fogyasztásnak sem a valóságot mutató, hanem az összevethetösége miatt van szerepe. A töréstesztek is elvileg erre lennének-a természetes biztonságosságot vizsgáló tulajdonságon túl, ha matricák és egyéb nyalánkságok nem pofáznának bele a dologba és torzítanák az eredményt, illetve ha nem hülyegyerekcsillagokat osztanának, hanem nyilvánosságra hoznák a próbabaát érö gyorsulásokat, elmozdulásokat az üléshez képest. Bár akkor sokkal kevesebben értenék mit is jelent, de nem lenne az baj szerintem.

Biertje 2010.05.31. 11:25:47

"A belső kidolgozása sem keltett olyan benyomást, ami egy ilyen autóhoz dukálna. Egyenetlen ívű varrások, műanyag kinézetű és tapintású bőr, befejezetlen részletek, éles szélű, kemény könyöklők rontották az összképet."

Én is ültem az új 5-ös GT-ben a BMW Welt-ben, nekem valahogy más a véleményem erről.

"... az úgysem az én ízlésemhez igazított ebéd alatt"

Egyáltalán minek ment el a tisztelt cikkíró Münchenbe, ha úgy is mindenből sokkal jobbat szokott meg, mint amit a németek nyújtani képesek? Legyen az autó, ebéd vagy akár a BMW mérnökeinek tudása...
Eszméletlen egy fröcskölődő cikk.

Biertje 2010.05.31. 11:48:14

"A belső kidolgozása sem keltett olyan benyomást, ami egy ilyen autóhoz dukálna. Egyenetlen ívű varrások, műanyag kinézetű és tapintású bőr, befejezetlen részletek, éles szélű, kemény könyöklők rontották az összképet."

Ez egy picit durva azért. :) Nekem erről más a véleményem, én is ültem az 5-ös GT-ben a BMW Welt-ben.

"... az úgysem az én ízlésemhez igazított ebéd alatt"

Volt egyáltalán, ami jó volt? Úgy tűnik az amatőr németek szinte semmivel sem tudták kielégíteni a tisztelt cikkíró igényeit.

Biertje 2010.05.31. 11:49:24

Bocs a dupláért, mégsem veszett el a hsz. :)

Shadowbull 2010.05.31. 12:12:12

@Biertje: "Én is ültem az új 5-ös GT-ben a BMW Welt-ben, nekem valahogy más a véleményem erről."

Ebbe mar tenyleg nem akartam belekotni, de SZVSZ egy nagy baromsag ez is a cikkirotol.

sb

Mj3 2010.05.31. 13:53:00

Eladó egy V8 as és egy V10es soundracer!
akit érdekeln írjon.

Mj3 2010.05.31. 14:15:23

Eladó egy V8 as és egy V10es soundracer!
akit érdekeln írjon.
süti beállítások módosítása