A nem létező autó tesztje

Volvo C70 D5 Summum

  2010. május 03. - ommm Címkék: vélemény volvo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Volvo kupé-kabrió kemény tetővel, Focus-platformon, prémium áron? Evolúciós zsákutca vagy stílusos kellék?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr831970429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2010.05.03. 14:23:09

@kultúrpesszimista:
A régi idők nyilván nem jönnek vissza. Nekem az a meglátásom, és ez nem csak az autóiparra vonatkozik, de ezek a folyamatok itt is akkor gyorsultak fel, amikor a pénz kerekedett felül a gazdaságon és nem fordítva, lásd pl. ami a hazai autókereskedelemben is végbement az elmúlt pár évben, hogy a kereskedők nem autót, hanem hitelt adtak el, mert azon kerestek.
Talán az emberek is (már aki egy kicsit gondolkodik, sajnos nem sokan és egyre kevesebben) talán rájönnek hogy nem biztos hogy minden olyan jó ami új.
Én ezt ott mérem le pl., maradva az autók világában, hogy jó néhány márkánál a kb. 90-es évek elején-közepén kifutó modellek (viszonylag normál állapotot feltételezve) drágábbak, mint az őket váltó, újabb generáció, és ennek nyilván oka van...
Addig is, erőnkhöz és lehetőségeinkhez mérten tároljunk be 1-2-3 klasszikust, amit elő lehet venni majd akár 10-20-30 év múlva is, és ha van bennük benzin meg szikra, akkor működni is fognak!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.03. 14:26:37

Ommmmm!!!

Te Béla Flecket hallgatsz?

Beszarok!

kultúrpesszimista 2010.05.03. 14:31:43

@misinator:

(Semmi gond, előfordul. Én pl. krónikusan magyartalanul tudom előadni magam, de azért igyekszem javítani.)

kultúrpesszimista 2010.05.03. 14:33:15

@gyvy:

Nem áll módomban vitatkozni veled! :-)

Hurri Kán 2010.05.03. 14:36:37

@kultúrpesszimista: Örömmel hallom! Eszerint már ketten gondoljuk rosszul :))?

kultúrpesszimista 2010.05.03. 14:39:25

@gyvy:

Szerintem azért némileg többen vagyunk...

Rocko- 2010.05.03. 14:46:24

@gyvy: "Ma meg: soxor ugyanaz a technika, csak más a bódé + a műszerfal, ettől rámondják h "prémiumautó""

azért az _ugyanaz_ elég erős túlzás. mármint egy rendes gyártó esetén.

Dr. Robin Masters 2010.05.03. 15:15:58

Olvasom a kommenteket, sokan szidják a bőrt az autóban. Hozzátenném ennyi pénzért itt legalább adnak ilyet, bezzeg pl. a vadiúj 22 millás A8-hoz nem jár alapból semmiféle bőr...

Hurri Kán 2010.05.03. 15:23:16

@Rocko-: Mit értünk jelen esetben rendes gyártó alatt?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.03. 15:26:00

@Dr. Robin Masters:

Lehet, hogy jobb is.
A bőr jól néz ki, de nekem nem kéne.
Se szobabútorban, sem kocsiban.

butschq 2010.05.03. 15:33:49

14 misiért traktort venni? ...
akkor már inkább egy szergej
na abban van a teljesítmény nem ebben
és fogyasztásban is odaveri, úgy 1000-szer:):)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.03. 15:38:54

@Rocko-: Rendes gyártó vagy nem rendes gyártó......

Az a baj, hogy az új autók annyira nem érintenek meg, legyenek akár kupékabriók is, hogy arra is csak negyedszerre tudtam rávenni magam, hogy ezt a cikket elolvassam.

Ezen is egyedül Ommm stílusa segített átvergődni, de komolyan, akár kötés-horgolásról is írhatott volna, az sem érdekelt volna kevésbé.

Nyilván velem van a baj.

Rocko- 2010.05.03. 15:42:48

@gyvy: pl. ahol van minőségbiztosítási rendszer.
illetve ahol több piacra dolgoznak.

Hurri Kán 2010.05.03. 15:57:52

@Rocko-:
Ugyan nem dolgozom autóiparban, de amennyire tudom, minőségbiztosítási rendszer ma már minden nagyobb gyártó (nem csak autó) egységben van.
Az, hogy a technika ugyanaz (alapvető egységek, legfeljebb kicsit más a motor, futómű, stb. hangolása) ugyanazon konszern bizonyos autóiban pedig szerintem köztudott.
Igen, a felhasznált anyagok nyilván mások, meg pl. a kapcsolók, az ülések, de ezek max. más érzetet adnak (igen, biztos hogy fontos!) de egy autó nem ettől lesz jó vagy rossz vagy megbízható vagy nem megbízható.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.05.03. 16:06:52

@gyvy: "De pl. a régebbi Saabba is berakták az Opel 2,5-ös V6 benzinmotorját, amit raktak az Omegába és a Calibrába is."

Es? Ez volt a lekevesebb peldanyban eladott modell abbol a korszakbol a Saabok kozul.
Nem ez hatarozza meg, foleg akkoriban eg es fold volt a kulonbseg egy NG900 es a Vectra kozt. De meg kesobb is nagyon sok mindenben mas lett a ket modell.
Osszehasonlithatsz egy 9-5-ost egy Vectraval? Aligha, pedig a 9-5 is a modositott Vectra alapra (pontosabban GM2900 a platform neve). Megse vannak egy kategoriaban.

"Igen, amióta kialakult a platformszerű modellek gyártása, sok ilyen példát lehet felhozni, és szerintem itt már tényleg kicsit keverednek a dolgok és hogy mitől is lesz egy autó kommersz, v. prémium."

Egyebkent meg tenyleg kar osztani az eszt, attol meg hogy azonos a platform, lenyeges kulonbsegek vannak mind vezetesi elmenyben, mind ergonomiaban, mind kidolgozasban.

Hurri Kán 2010.05.03. 16:15:44

@Daily Shark:
Valóban nem, csak pl. a Saab 9-5 sokkal magasabb vételár és alkatrész és szervízdíjak mellett ugyanolyan megbízhatatlan, mint a Vectra. Akkor mitől is prémiumautó?

Továbbá, ha kicsit figyelmesebben végigpörgetnéd a kommenteket, akkor kiderülne, h egy szóval sem mondtam azt h egy prémiumnak kikiáltott modell vezetési élménye ne lehetne jobb egy ugyanolyan műszaki alapokon álló nem prémium modellénél, csupán a lényeg, nagyon leegyszerűsítve az hogy sajnos ma a prémiumság nem feltétlenül jelent egyet a megbízhatósággal és a hosszú élettartammal, ami az ár alapján elvárható lenne.
Amúgy nem tudom, ha már ennél a volvónál vagyunk pl. hogy egy orra elejébe tolt, keresztbe helyezett kerregővel, ami elsőkerékhajtású, egy állítólag sportos modell milyen vezetési élményt tud adni?

Hurri Kán 2010.05.03. 16:18:03

@Daily Shark: Ja, és ha már a Vectra-Saab 9-5 párhuzamnál vagyunk mondjuk a Vectra kevesebb pénzért lényegesen praktikusabb (csomagtér mérete, stb. ) autó!

335 killer 2010.05.03. 16:48:43

A Vectrát és 93-at összehasonlítani olyan, mint ha a Ralph Lauren ruhamárkát lekínaiznánk, mert kínai alapanyagokból varrják...ráadásul még ázsiaiak is...Ezt legalább svédek rakják össze svéd precizitással és scéd motororral...és borszatóan hiányolom az összehasonlításban az 1.9TTid aero cabriot ami árban is kedvezőbb...és vetélytársa ennek a c 70-nek is....

335 killer 2010.05.03. 16:50:38

@gyvy: Saab 95 megbízhatatlan?Volt már neked?Nekem megmentette az életemet és soha nem volt vele semmi műszaki probléma...

Rocko- 2010.05.03. 16:55:38

@Ciri: most kezdjem el magyarázni neki? :)
na jó, kicsit veszem a fáradtságot.

@gyvy: "Az, hogy a technika ugyanaz (alapvető egységek, legfeljebb kicsit más a motor, futómű, stb. hangolása) ugyanazon konszern bizonyos autóiban pedig szerintem köztudott."
nem, az tudott, hogy közösen fejlesztenek a konszernben. vannak hasonló alkatrészek, de nem fogod ugyanazt megkapni egy Opelben és egy Chevrolet Matizban (vagy tudja tököm most mi a neve).
a "legfeljebb kicsit más" sösszeadódva telejsen más. mert hát az őszibarack is egy alma. kicsit más a magja, kicsit szőrösebb, kicsit más az íze, de attól még ugyanaz, nem?
egyébként pedig én se dolgozok autógyártásban. pusztán beszélgettem olyanokkal, akik meg igen. kérdezz meg te is pár ilyen embert.

Hurri Kán 2010.05.03. 17:04:47

@335 killer: Elég megnézni mondjuk az pl. az ADAC hibastatisztikáit. Természetesen tisztában vagyok vele hogy egy, kevésbé megbízható,de rendesen karbantartott típus jobb lehet egy szupermegbízhatónak tartott, csak éppen elhanyagolt autónál, de egy ilyen hibastatisztika azért nem egy-egy kiragadott példányról szól.
Egyébként meg az 1.9 ttid amit említesz, annak annyira svéd a motorja, hogy még csak nem is Opel, hanem eredetileg Fiat (GM?) akkor még a Fiatban a GM-nem is volt részesedése, vagy lehet még mindig van, már nem tudom követni, csak egy annyira bevált konstrukció lett, hogy Németországban építettek egy új üzemet a gyártására. És hogy milyen kocsikba rakták? Fiat, Alfa 156, 166, Opel Astra, Vectra, Saab, Chevrolet Lacetti és Epicába is többek között! Ennyit a svéd motorról...

Ciri 2010.05.03. 17:07:12

@Rocko-:

"őszibarack is egy alma."

:))))))))))

ommm 2010.05.03. 17:07:26

@ZF2: Ezt beszéld meg azokkal is, akik a Volvo árlistáját összeállítják.
Merthogy az emberek általában azok alapján tájékozódnak, nem mennek el a szalonba alkudozni.

Hurri Kán 2010.05.03. 17:07:32

@Rocko-: Akkor kérdezem pl. tisztelettel, hogy a VW konszern ötszelepes benzinmotorjait vajon hol fejlesztik párhuzamosan, mert gyártani csak Győrben gyártják és rakják az Octaviába, Superbbe, Passatba, Audiba!

ommm 2010.05.03. 17:10:57

@gyvy: Abszolút használható mindkettő.
És a rossz hír, hogy EZ az irány. Sok-sok évre előre.

ommm 2010.05.03. 17:12:38

@kultúrpesszimista: Nem értek veled egyet. A vállmagassággal lehet, de ez hosszú vita lenne.

Hurri Kán 2010.05.03. 17:12:57

@ommm: Igen, tudom hogy ez az irány, de attól ugye még nem kell feltétel nélkül egyetérteni vele? :))

ommm 2010.05.03. 17:13:55

@Csumpi Hálidéj: Viccelszmókázol? Sinister Minister? Legnagyobb. Evör.

ommm 2010.05.03. 17:15:19

@gyvy: Nem hát. De változtatni nem mi fogunk rajta :)

Hurri Kán 2010.05.03. 17:17:02

@ommm: De reménykedni s
zabad! Az legalább ingyen van.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.03. 17:22:41

@ommm:
Akkor ezt is játszhatjuk!!!!
Megvan az összes lemezük :D

kultúrpesszimista 2010.05.03. 17:25:20

@ommm:

Rendben van, semmi gond. Nem is kell egyetértenünk. Tény attól még (és igyekszem az érzelmeim ködfelhőjén túlmenően érvekkel is alátámasztani a mondandómat), hogy a mai autók 99%-a úgy érdektelen számomra, ahogy van. Inkluzíve eme C70-est is.

Rocko- 2010.05.03. 17:32:31

@gyvy: gondolom ha azt mondom, hogy NEM ugyanaz a motor kerül egy A4-be, egy Passatba és egy Octaviaba, akkor nem hiszed el.

Hurri Kán 2010.05.03. 17:47:27

@Rocko-: Persze hogy nem ugyanaz, egy motort csak egy autóba lehet berakni :)). Tréfát félretéve: típusonként lehet pár lóerővel erősebb vagy gyengébb, ahogy a dízeleknél is, de ez, bizonyos teljesítménykülönbségig, ugyanazon hengerűrtartalomnál nagyrészt elektronika kérdése.
Ha nem ugyanaz, akkor mi a különbség? Mint ahogy mi volt a különbség pl. a B Omegába épített, 2,5-ös, BMW-től származó turbódízelnél? Azon kívül, hogy az Omegában pár lóerővel gyengébb volt mint a BMW-ben?

Pumpaur 2010.05.03. 17:50:59

@Zombika: Persze, a cikk a C70 full extrát hasonlítja a német kocsik alapárához...khm-khm...

S2000 2010.05.03. 18:46:57

Rendes roadster + a benzinpénz

Rocko- 2010.05.03. 18:54:56

@gyvy: szerinted mi volt a különbség? szerintem szórtak rá csillámport, amelyikre több jutott az BMW lett, amire nem az Omega.

karlov 2010.05.03. 18:55:04

Egyszer a Bentley-nél mondta valaki amikor megkérdezték miért nem CC az Azure,miért vászontetős? Mert aki CC akar az egy autó áráért szeretne két autót kapni...
Persze ez ki van sarkítva rendesen de azért valahol van benne igazság.

Hurri Kán 2010.05.03. 19:24:13

@Rocko-: kicsit segítek: az Omegában 130 lóerős volt, a Bmw ben 143.
Legközelebb kicsit utána kéne nézni és utána okoskodni,

Rocko- 2010.05.03. 19:53:54

@gyvy: okéj, nézz utána mi a különbség.
szólj ha megvagy. :)

mlt3 (törölt) 2010.05.03. 20:58:23

@Rocko-: "szerinted mi volt a különbség? szerintem szórtak rá csillámport, amelyikre több jutott az BMW lett, amire nem az Omega."

Es arrol hallottal mar, hogy a Skoda meg az Audi ugyanaz? :D

mlt3 (törölt) 2010.05.03. 20:59:25

@Rocko-: Azt ne mondd, hogy az elektronika, mert elsirom magam.

Pasas 2010.05.03. 21:29:55

Valóban 2000-ben volt törés a tulajdonosok körében is. Ahogy fiatalosabbak lettek a Volvok, egyre több fiatal(abb)-agresszív(ebb) ember ül beléjük, megspékeljük gagyi xenonnal, stb...

Rocko- 2010.05.03. 22:26:16

@mlt3: mlt3 2010.05.03. 20:58:23
hát őő izé. erről próbálok magyarázni, de ahogy látom feleslegesen.

mlt3 2010.05.03. 20:59:25
én nem mondom, mondd te. te közelebb vagy a tűzhöz, mint én.

Globetrotter2014 2010.05.04. 08:50:26

@ommm: nem hiszem el, hogy nem próbál meg az ember kcsit is alkudni. Én a 4 autóból egyedül akkor felejtettem el, amikor minden alkudni próbűlt dolgot (nagyjából a második felszeretségi szint)ingyen beletették, de legutóbb már nem követtem el ezt a hibát :).

Akárhogy is, Márkus Lászlkó módra szétcincálni az autót minden tételt ráolvasva, majd odaböfögni a német alapárakat, ez azéárt elég durva csúsztatás. Akkor már nézzünk utána hogy mennyiért jön ki egy azonos felszereltségű A5? Mondjuk 4-5 milliós felár?

Ákii (törölt) 2010.05.04. 09:29:53

@ZF2:

Ha egy alap 3 literes TDI A5re rádobunk még 4-5 milliónyi extrát, attól még ugyanúgy irreális ilyen minőségű és tudású autóért, mint ez a C70 14 milliót elkérni. (Most ne keverjük ide, hogy tényleg 14 vagy sem, mert ugyanígy a másik sem 18-19.)

Arról nem is beszélve, hogy egy 20 milliós A5 van olyan, mint kettő C70 együtt sem. 18-19 millióért az A5ben már benne van:
- a kategória egyik legfinomabb, legjobb tapintású bőre
- kategóriája egyik legigényesebb utastere
- az egyik leglogikusabb, legkényelmesebben kezelhető központi comp. (MMI)
- a kategória legjobb összkerékhajtása
- egy király duplakuplungos váltó
- és az egyik legjobb (fogyasztás, dinamika, karakter) 6 hengeres dízelmotor.

Lehet, hogy milliókkal több ez így, mint a C70, de a vásárlók jó része pont ezt keresi. Ha valamivel többért sokkal jobbat is lehet venni, akkor elég kevesen fogják valamivel olcsóbban a (sokkal) rosszabbat választani... :-)

Globetrotter2014 2010.05.04. 09:39:02

@Ákii: vezettem A5öst, egyik kedvenc élményem (quattro kézivel), de szerintem amit te írsz az már más liga. ÉN arról beszéltem, hogy egy sima elsőkerekes 2.7esbe beteszed azokat a kényelmi extrákat mi itt benne van (bőrülés, de még nem a recaro), xenonlámpa, toaltóradar, prémiumhifi, emlékeim szerint ez már énmagában tetemes összeg. Az sem elhanyagolandó, hogy a C70 egy igen régi darab, kb 2005 körül jöhetett ki, már a faceliftnél tart. Akárhogy is árban mindenképp az A3 kabrió jönne ki ellene, ott pedig mindjárt más a fekvése a hölygnek minsőgében.

Globetrotter2014 2010.05.04. 09:43:13

@gyvy: a TTid olasz fejlesztés, de csak a Saaban került bemutatásra, tudásban túl közel volt a 2.4JTD-hez, nem érte volna meg betenni a 159esbe.

Globetrotter2014 2010.05.04. 09:53:53

@kultúrpesszimista: amít írsz az a 22es csapdája. Ha egy márka fejleszt és megfelel a kor kihívásainak, akkor "megtagadja gyökereit", ha pedig megfelel a te kritériumodnak akkor ahlálra van ítélve. A Saab az elmúlt 5 évben és a Volvo a 90es években nem azért maradt vissaz mert konzervatív akart elnni, hanem mert nem volt pénze rá... Nézd meg a 159est hogy avul, pedig a piac egyik legjobb modellje volt 2006ban, azóta alig nyúltak hozzá. Vele egyszerre jött ki az S80, fejlesztések tucatjait hozták ki azóta (szinte minden motor új, rakás boztonsági fejlesztés, új színek opciók). A másik dolog, hogy ne essünk valami lila ködös kényszerképuzetbe. A VOlvo sosem volt soportos vagy dinamikus márka (agészen az S60asig). Kocka batárokat gyártott feleségeknek. Meg kis röhejjárműveket európába Renault és DAF technológiával. A pár sportos modell inkább volt oléyan mint a spoilerezett tuningolt Suzukik. nem illettek a modellekhez. AZ S60 volt az első ami formájában is hozta azt a dinamikát amihez nem röhejes egy 200+LE motor.

Ákii (törölt) 2010.05.04. 09:55:16

@ZF2:

Az általad határolt 18-19 millió forintos sávba (4-5 millió extrával) még befér az általam hirtelen összedobott konstrukció is.

"Akárhogy is árban mindenképp az A3 kabrió jönne ki ellene, ott pedig mindjárt más a fekvése a hölygnek minsőgében."

De egyrészt nem az jön ki ellene árban, mint láthatjuk. Milliókkal drágább az A3nál, annyival meg megint csak nem jobb. Az általad említett extrákkal (bőrülés, xenon, parkradar, prémiumhifi) 11, max. 12 millió az A3 kabrió.

Azért azt ne mondd, hogy 3 milliót csípőből elengednek a C70 árából, mert akkor mindenki Volvoval járna :-)

Globetrotter2014 2010.05.04. 10:09:35

@Ákii: ezt hirdették a neten sokáig. Gondolom az XC90nél volt ekkora, de én is ilyesmit fogtam ki az elég új V70re (igaz nem Mo-on, és ez időszakos akció, de aki nem tud időben alkalmazkdoni az fizessen felárat).
Lehet hogy otthon kellene német autóról árajánlatot kérnem, mert ami itt volt (4 országban is és több értékesítési módban (kisker és nagyker) megkérdeztem) az elég szégyen, mind BMW mind AUdi vonalon. Érdemes egy pillantást vetni az új TC 5ös tesztre, 5 millát költött a 15 millás 530dre (ráadásul a hathengeres bömök alapfelszereltésge mindig magasabb). Olyan banális dolgokért kell fizetni, mint a dönthető hátsó üléstámla. Soksok éve volt egy AUdi 80 quattrónk. A méretes motor és a 4kerékhajtás mellett tekerős tükörállítás! vot benne. ELektromos ablakelemlésről álmodni se merj. Ez a németek árpolitkája, és ezért álságosok a cikk árakra vonatkozó megállapításai...

Herman 2010.05.04. 13:22:55

Szerintem bármelyik mai prémiumkategóriás gyártóra igaz lenne a cikk mondanivalója!

A mercit pl. a w126 s klasse-ig tartják a "szakértők" elpusztíthatalannak...

Visszasírni a múltat jogos, bár ma abból kell gazdálkodni, ami van.

A Volvonak múltja van, jelene olyan, amilyen, a jövője sajnos bizonytalan.

Szerencsére megmentettem egy C70 T5-öst az enyészettől, előző generációst, 2000-es gyártásút, ebből a típusból (coupe kivitel) csak kb. 26.000 db lett gyártva, tehát nem is olyan kommersz.

Bővebb info: nepitelet.hu/autok/volvo/c70_1997/luxus_tura_coupe/

Ebbe még van anyag D:D

Globetrotter2014 2010.05.04. 16:34:05

@Herman: nem akarlak kiábreándítani, de egyik isemrősöm hazafelé menet kitörte a 850ese kerekét. Ez a van benne anyag hülyeséget el lehet felejteni. Pár éve a 5th gear összeresztett egy Modust egy 960assal, a rönó keresztül ment rajta. Megnéztem a főbb adatokat, a kis Modus súlya közel annyi, mint a 960asé. "van benne anyag" persze. A W126 pedig szintén azért volt megíbzható, mert felszerltségre kb annyit tudott mint most egy Dévú Matiz alapáron. Amúgy a kocsi szép, jó ízlésre vall, gratula hozzá!

GGG77 2010.05.04. 19:38:29

A valaha volt Volvok közül csak az előző C70 volt képes felébreszteni bennem a birtoklási vágyat, úgyhogy ha ez a mostani jó autó lenne (és tképpen nem rossz) akkor sem kéne.

kultúrpesszimista 2010.05.04. 21:49:28

@ZF2:

Ezt tudom, de épp ezért írtam: a Saab erénye és előnye épp az volt az elmúlt évtizedben, hogy nem volt pénze fejleszteni. Így vált lehetségessé az, hogy megmaradt a 95-ös (elsősorban az első szériát értve itt) sokáig időtlen modellnek (ma is az): arányos, "Saabos", hagyományőrző. A 9000-es méltó követője. Nem úgy a Volvo, amely a Ford égisze alatt generációról generációra építette le a nimbuszát. Nézd meg az első C70-est és a legutóbbit. Két külön világ minden szempontból és nem az utóbbi javára. És akkor ne beszéljünk a klasszikus kocka Volvokról vagy az olyan különlegességekről, mint a 480-as vagy a P1800-as... Ezek merész és előremutató autók voltak a korukban, de hol van ezekhez képest a C30?! Konformizmusba oltott hagyományőrzés, annak is bávatag. Másutt írtam, hogy az, hogy a Volvo kínai kézre került, számomra felért az utolsó utáni kenettel. Inkább múlt volna ki csendesen, végleg, megőrizve a név patináját az örökkévalóságnak. Már a Fordos Volvok is inkább tűntek izzadtságos, erőltetett agóniának, mint üde skandináv autóknak, ahogyan képes volt erre korábban. Tudom, hogy élesen és talán igazságtalanul fogalmazok, de a "márkáért haragszom, nem ellene".

"Nézd meg a 159est hogy avul, pedig a piac egyik legjobb modellje volt 2006ban, azóta alig nyúltak hozzá."

Szerintem itt másról van szó. Az Alfa 159-es piaci sikertelenségét maga az Alfa Romeo ismerte el, mondván, hogy nehéz az autó, így csorbul a sportosság élménye. Ez az egyik. A másik, hogy az Alfák - ahogyan más olasz gépek is a csúcsmárkákat leszámítva - mindig is gyorsan avultak. Ott van a Lancia Thesis: egy unikum minden ízében, mégis nagyon jó áron hozzá lehet jutni egy luxusautóhoz. Ez ilyen. Marketing, képzelt érték, virtualitás, asszociációk és egyéb mágikus hatások eredője. Ez csak jó hír annak, aki szereti az Alfákat és egy egyedi autóra vágyik, amelyhez nem tapadnak olyan negatív konnotációk és felhangok, mint a német konkurenciához.

"A VOlvo sosem volt soportos vagy dinamikus márka (agészen az S60asig). Kocka batárokat gyártott feleségeknek. "

Khm. Azért ez így, ebben a formában nem igaz, bár alapvetően egyet kell értenem. A kocka batárokba is belekerültek azért öthengeres turbomotorok, eklatáns példa a 850-es (T5). Odaállhatott bármelyik gyárilag sportosított kategóriatárs mellé. De ott volt a Bertone-féle 780-as, ami minden túlzás nélkül oda állhatott egy Maserati Biturbo mellé. Tartósság, menetteljesítmények, esztétika, kényelem terén kezet foghattak egymással. Vagy ott volt a 480 (turbo), amely szintén nem háziasszonyoknak szánt bevásárló- és/vagy kisgyereket-az-óvodából-haza fuvarozó autóként jött létre. Ezek mind-mind a márka egyéniségét, illetve jó értelemben vett megújulását voltak hivatottak bizonyítani. De ma?! Árnyékuk egykori önmaguknak, ahogyan számos más márka is a Toyotától a Subarun át a Lanciáig és azon is túl...

"Meg kis röhejjárműveket európába Renault és DAF technológiával. A pár sportos modell inkább volt oléyan mint a spoilerezett tuningolt Suzukik."

Lehet, hogy több Volvod volt, de a tényről, hogy sem értékelni, sem a helyi értékükön kezelni nem tudtad őket, nem a Volvo tehet és nem rájuk nézve blamázs. Aki leröhejjárművöz egy 4-es Volvot, aki a fenti sportos modelleket (C70, 850 T5, 780, 480) egy Suzukihoz hasonlítja, azzal alighanem semmi értekeznivalóm nincs sem a Volvoról, sem az autókról úgy en general.

kultúrpesszimista 2010.05.04. 21:53:00

@Herman:

Mi a francot akarsz egy ilyen röhejautóval?! Vettél volna inkább egy 3ajtós citromsárga, sötétített üveges Suzukit, jóval olcsóbban! 97-es Volvo C70, fúj!

Unter Bahn (törölt) 2010.05.04. 21:58:26

@ZF2: Mostmár végképp nem tudom eldönteni, hogy megvédeni vagy rugdosni akarod a Volvo-t, de ha védenéd, akkor inkább ne tedd:-o

Azzal a kitört kerekű 850-es ismerősöd remélhetőleg nem én vagyok, de mivel én is "kitörtem" a 850 kerekét, hát el tudom mondani, hogy bizony ahhoz kellett egy kibetonozott kocsibejáró, egy jeges út, meg kb. 70-80 km/ó-s sebesség...

Azt hogy mennyi anyag van benne, a karosszériás tudná elmondani, akinek a 'dózerén' a kb. 10-es láncszem elpattant, amikor a felső nyúlványt akarta a helyére húzatni, pedig előzőleg az összes ponthegesztést kifurkálták...

Jellemzően annyira gyenge anyagból készült a gép, hogy napokig fájt az orrom, igaz csak akkor, ha oldalirányba mozgattam:-)

A Volvo sosem akart sportos lenni??? Hát ezt eléggé nehéz igazolni, ~'94-től, a T5-motorcsalád megjelenése után...

Amúgy annak van igaza, aki nem dobja partiba az egyes márkákat éppen Magyarországon, ahol virtuálisan bármikor megölnék egymást a germán-olasz-japó-stb hívők.

A cikk szerintem egy méltatlanul durva 'fikázás', aki szerint a Volvo egy felárazott Ford, az látogassa meg Dél-Budán az Ivanicsot (ha együtt vannak még), én megtettem és a dodgemek világából rémülten rohantam vissza a Volvo-szalonba, noha nekem is újautó-fóbiám van és inkább kellene a 2-es, 7-es, 8-as sorozatokból egy-egy minta, vagy a DS-Xantia közötti tipusokból egy-egy hidrós öreg Citroen, mint egy agyonextrázott S60R vagy épp C70...

Gömbölyű autót már mindenki tud gyártani... szépet már alig egy páran:-(

A Modus vs 960 töréstesztet elég sokan, sok fórumon és részletekbe menően támadták... és kimaradt a sorból a C70 oldalvédelmét bemutató C70 vs XC90 videó is... nos szerintem azon látszik, hogy mi kerül 14 millába az autón:-)

Fel kell ismerni, hogy a Volvo is egy megosztó autó lett, valóban a gazdasági kényszer vitte bele a tradíciói feladásába, ettől lett sokak számára elérhető "státusz-szimbólum", jól lehet ezek az emberek nem tudják, hogy az igazi márkafanok szemében ők nem Volvo-t, csupán egy hasonló felirattal ellátott tucatautót birtokolnak, ami ettől persze nem lett egy rakás sz.r, csak a márkapresztizsét veszítette el...

És az autókon továbbra is a Made in Sweden vagy Belgium szerepel, a kínai Geely tulajdonos, nem gyártó lett, tudtommal mindössze egy módosított S80 gyártását vitték Kínába (gondolom azért, mert az európai modellt túl kicsinek találták:-D).

kultúrpesszimista 2010.05.04. 22:01:23

@Unter Bahn:

Szerintem ZF2 egész egyszerűen egy dilettáns kókler. Hiába volt - állítása szerint - több Volvoja, ha képtelen belátni a szubjektív és objektív módon megnyilvánuló erényeit. Mentségére szolgáljon, nincs egyedül. A tények ismerete nem befolyásolja a véleményalkotásban...

Herman 2010.05.04. 22:18:17

@kultúrpesszimista:

???

Te normális vagy?? Mi az, hogy röhejautó??

Tudod te, miket írkálsz össze-vissza?

Az ország egyik legszebb C70 t5 kupéja, és nem 97-es, hanem 2000-es!

kenterbe veri az összes mai műanyag fostalicskát.

Unter Bahn (törölt) 2010.05.04. 23:06:30

@Herman: Irónia!!! Létező jelenség... Dislexia: az is:-(

"kenterbe veri az összes mai műanyag fostalicskát. "

Mármint szépségben??? Nem ezt ugatja az értelmesebb kisebbség, hogy ez szubjektív dolog és lesz aki mindig is "műanyag fostalicskát" fog venni, mert neki mindig is tetszettek a műanyag idomok (izé...tudod... szóval a műanyag fostalicskák sem teljesen műanyagból készülnek:-D)

Gyorsaságban? Hát ha ez így lenne, készséggel elismerném, de ez még házon belül sincs így...

Tedd le mind a két lábad, engedd el a szék támláját: állj a realitás talajára.

A Volvo szép, az öreg Volvo még szebb (nekem!), a BX meg 'fos francia', de életem eddigi legkényelmesebb autója... persze ettől valaki nyugodtan érezze kellemesebbnek a HÉV ülését vagy az Audi vajbőrét, hiszen valakinek ezeket a "szarokat" is meg kell venni...

Harmatos Libaf.s 2010.05.05. 00:17:32

ha kabrió akkor az Öreg alfa Spider a 8C Cabrio ,Maserati Gran Cabrio és az Ujjak és elérhetőbbek közül BMW z4 + Mazda mx5 de én akkor is az alfa Spidernél maradok akármilyen öreg is szegényke :)

kultúrpesszimista 2010.05.05. 08:54:06

@Herman:

Kontextus, Herman, kontextus! Olvasd el, mit írtam a Volvoról (Én vs. ZF2) a hozzád intézett hozzászólásom felett, utána csapd fel az értelmező szótárt az 'irónia' szónál és világosodj meg!

Globetrotter2014 2010.05.05. 09:27:52

@kultúrpesszimista: valamit tisztázzunk. A posrtosd éa az erős/csúcsmudell között nagy különbségek vannak. Egy CLK lehet erős, de a C klasse műszaki alapjaira nehéz valóban dinamikus autót építeni, ennek elejét veszi a futómű/korműnyzás. Egy Bentley sosem lesz alumotorizált 6s alatti gyosulással, de sportosnak sosem fogod nevezni, Az hogy van erős motorizáltságú 850 T5, még nem jelenti azt hogy a modell sportos. Ez nem egy motor kérdése. Eleve 200LE felett elég értelmetlen az elsőkerékhajtás (S70R, Saab 93 Viggen).
A 159 egy spéci eset. (és ne keerjük az avulást az értékvesztéssel, én műszaki értelemben gondoltam) Kihatóan tanuéműnyoztam az összes konkurenset mielőtt megléptem a első volvóm, a 159 volt at igazi befutó (árban verte az S40, másban nem igen, de ez nem akkora szégyen). 2006ban a 159 mindent tudott amit a konkurensei, sok mindent jobban is. Az egyetlen kifogás amit a námet újsűgírók be tudtak dobni, a(z amúgy) kisebb német konkurenseknél (50-100) kilóval magasabb önsúly. Ennyi. Ehhez jött a sok szerecsétlen "márkarajongó" aki addig úgy élte ki a kisebbségi komplexusait, hogy a márka pár hiámnyoságát márkasajátosságként mantrázta (ismerős, kockavolvósok?) Most, hogy az Alfa végre kihozott egy minden szempontból versneyképes modellt elkezték verni a nyálukat, hogy minden irányban 15-20 cetnivel nagyobb 159 nehezebb mint 156 (érdekes, ez a 166nál nem zaverta az ún "márkarajongókat").

Globetrotter2014 2010.05.05. 09:36:15

@Unter Bahn: ez jópár éve történt, sima kocsikázás budán, városi sebességnél, kátyu miatt egy 2-3 éves 850esen. Az újautófóbival az a gond, hogy a Volvo nem youngtimer-kereskedés, hanem autógyár. Új autókat akar eladni, így azok kegyeit kell keresni, akik megveszik vagy potenciálisan megveszik. Üzenem minden "régi" márkarajongónak, hogy várjanak pár évet, beleöregszenek a mostani S80asba, ha valaki nem a 850eshez hasonlítja az S80ast (jé, mintha fejlődött volna valamit az autóipar 20 év alatt...), hanem mondjuk az A6 hoz, ugyanazt a "volvóságot" találja meg benne, mint ami megkülönböztette a 850est a az audi 100astól, csak most egy kicsit kisebb a lemaradás. Az S80 ugyanúgy szögletesebb, biztonságorientált (csak azóta mások is rákaptak, meg van objektív viszga (NCAP)), és kicsit különc, csak ezúttal lehet értelmes érveket is találni mellette, nemc sak azt hogy "nem német"...

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 11:20:54

@ZF2: "Az újautófóbival az a gond, hogy a Volvo nem youngtimer-kereskedés, hanem autógyár. Új autókat akar eladni, így azok kegyeit kell keresni, akik megveszik vagy potenciálisan megveszik."

Ez azért nem újdonság, mert a Volvo kereskedelmi igazgatója nyíltan is elismerte, hogy korábbi tipusok ('avult kockák') az egyik okai az alacsony eladási számnak, mert amíg azok használhatóak maradnak, addig a régi Volvo-tulajok nem fognak új Volvo-t venni... szerinte:-)

Szerintem meg sokan unják meg a használt Volvóba való költekezést, és vesznek új autót, de legalább ennyi lehet azoknak a száma, akik számára az S/V40-50 kategória megjelenésével lehetőség nyílt megvásárolni azt az autót, amiben az ő igényeik összpontosulnak (elérhető ár - image - új).

Azon most ne nyissunk vitát, hogy a márka-image egy adott germán alá vagy fölé lőhető-e be...

Ne hidd, hogy nekem/nekünk nem tűnt fel az autóipar fejlődése, az viszont külön fejezet vagy poszt témája lehet, hogy miért görcsöl valaki inkább tizen-húszéves használtautóval, mint egy háttérklientúrával bíró újjal...

Abban megegyezhetünk, hogy ha mindenki minden szabályt betartana, alig maradna márka a piacon, a 130-hoz elég 75 LE, ami az fölött van, a luxust, a biztonságot vagy a 'fölösleges' sportosságot szolgálja.

Személy szerint pl. én jól elvagyok az ABS-ASR-ESP nélküli autómban is, aki hülye, azt semmilyen elektronika nem képes önmagától megvédeni... ezeket a biztonsági berendezéseket nem elhanyagolható részben a vezetési képességbeli hiányok hívták életre, és bár a 850 T5 - ahogy azt a TC egy tesztben már írta - elég erős ahhoz hogy kivegye a vezető kezéből az irányítást, azért tegyük hozzá, hogy a gázpedál még mindig nem magától nyomódik padlóig és senki fejéhez nem szorítanak fegyvert, hogy a ménes mind a 230 lovát mozgassa át.

Állítom, hogy az autóipar általad említett 20 éves fejlődésében (ami szvsz 10-15 évben behatárolható igazi felgyorsulás) három lényeges elem emelhető ki: környezetvédelem (ami a globális fogyasztói vonalat végig követve eleve kérdéses), biztonság-technológia (biztonság fokozása, hátrányos emberi tényezők háttérbe szorítása - már ahol, ld.: az ADAC-on megborított ÚJ kisáruszállító) és végül a leglényegesebb: függőség kialakítása!!! Ez utóbbi zavar engem a leginkább az új autóban, és nem értem azokat, akik szerint normális az, hogy a márkaszervíz 1-3-5 évig két-háromszoros áron leveszi az ügyfelet, amíg a hitel/garancia tart, miközben a kötelező szervizek zömét BÁRMILYEN közepesen felszerelt műhely el tudná végezni... de nem tudja, mert az autó már nem pusztán mechanikus gép, hanem szoftver és hardver egyvelege, jól levédett rutinokkal...

Ja, és szerintem sokkal kisebb eséllyel tudok majd jó állapotú 15-20 éves S80-at venni, mint 25 éves 850-et:-( És ez nem csak a Volvóra igaz... A "zőccséges Merci" korában még nem gondoltak a jövőre, a mai németeknek pedig szerintem szintén nem álmuk az, hogy majd 30 éves tipusok szaladgáljanak gond nélkül az utakon:-(

Herman 2010.05.05. 14:47:24

@kultúrpesszimista:

Bocs, igazad van :D

figyelmetlen voltam!!

kultúrpesszimista 2010.05.05. 15:01:07

@Herman:

Semmi gond, előfordul! :-) Gratulálok a gépedhez, ami az egyik legszebb és -jobb Volvo, vigyázz rá sokáig!

Globetrotter2014 2010.05.05. 15:30:04

@Unter Bahn: én viszont az elektonika híve vagyok. AZ ABS hiányára már ment rá autóm (nem én voltam a hibás, de képzelheted mit térített a biztosító egy 10 éves autóra), és az S40es ESPje 2szer mentett meg komolyabb javítástól. Ezen kívül a kényelmi elektronkikákat is szeretem, tempomatot, ülésfűtést éppúgy hasznűálom mint a xenont (ill előtte a ködlámpával zsonglőrködtem), ahogy a váltót is szivesen kezelem. Ezen rpeferenciának pedig pont megfelel a volvo árpolitkája. Ezen kívül évi 20-30e km-t megyek jelentős részét németo-ban nagy sebességgel, tehát egy rendeszeresen lerobbanó youngtimer nem jöhet szóba. Nekem pedig sneki se magyarázza hogy egy 6-8 éves autó állandó hatáterhalésnél nem amortizálódik le pár hónap alatt. Persze ezek mellett én is vágyódom egy játékautóra (egyelőre a mazda MX5 tűnik esélyesnek, a memoriesI és II-vel szemezek 2002 környékéről), ott nyilván nem izgat az ESP hiánya vagy a megbízhatóság, évi 3-5e kmnél. De akinek AUTÓ kell tartós és intenzív használatra, az szerintem nem sokat ér egy gari nálküli 5-8 éves autóval.

Globetrotter2014 2010.05.05. 15:41:18

@kultúrpesszimista: én a saját pénzemen vettem mindkét autót, ha nem lett volna mellettül objektív (tudás és felszereltség) és szubjektív (dizájn, presztizs) érv, nem veszem meg őket. Én pont azt mondom, hogyha valamikor, akkor a VOlvo pont most érdemelné meg az elismerést. A modellpaletta igen széles, és műszaki tartalom is elég erős. Pont ezért nem értem, hogy miért gonodloják azt egyesek, hogy a gyakorlatilag egy gerincmodellen alapuló 20 évvel ezelőtti modellpaletta mérhető a mostani Volvo kínálathoz.

Globetrotter2014 2010.05.05. 15:44:55

A versneyképességet azonban elég nehéz bizonyítani, ha egy C70est lényegsen nagyobb és újabb modellekhez mérik. Ennek a modellnek a közvetlen konkuremse az EOS. A több említett német legalább egy fél kategórival fejljebb van, amit valós körülmények között (leakldott volvo ár Vs német modellek hasonlóan felextrázva) az ár is tökrözni fog. Sosem vennék C70II-t monduk 320d Ci ellen ha egy árban lennének, de ezt egyszerűen nem hiszem el. Minden eddig tesztelt volvót LÉNYEGESEN olcsóbban sikerült volna elhozni mint bármelyik németz konkurenset, legyen az S40, S60, V70 vagy XC60. Furcsa hogy pont itt nem jön ki rendes árelőny a volvónak...

Globetrotter2014 2010.05.05. 16:50:18

Olvasva a TC elgújabb Volvo dízelmotoros cikkét megfordult bennem, hogy a volvoós hírekért felelős hírszerkesztő direkt néz el híreket. Az említett motorok nagy része már hónapok óta rendelhető (D5, D3, új 1.6d (ok, nem D2ként), van amelyik már a szalonokban van, ráadásul kiváncsi lennék, hogy a saját dízelfejlesztéssel alig rendelkező Ford miben is segíthetne a negyedik generűciós D5ösét kihozó Volvónak. Valahogy nem passzolt a dolog a kínaiak megveszik a "tehetetéen" volót hrkoncepcióba, inkább nem is foglalkoztunk vele?

Globetrotter2014 2010.05.05. 16:58:10

A D4 motor meg simán a 2.4d utóda (azaz a mindenkori lebutított D5, ennyire egyszerű...

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 17:25:49

@ZF2: Semmi bajom a kényelmi elektronikákkal mindaddig, amíg annak értelme van és a létezése nem tesz szervízfüggővé.

Nekem is tetszik az ülésfűtés, a tempomat segít hogy ne lessem állandóan a kmórát, a fed-komp. figyelmeztet olajcserére stb, sőt az ABS is tett már jót velem - de rosszat is:-(

Amikor a T5-öt megvettem, előzőleg fel sem merült hogy Volvo-t vegyek, valami 'túlmotorizált' Bömbit, XM-et vagy Xantiát kerestem...

Mivel van előttem nem egy példa az új autós tulajok révén is, nyugodtan kijelenthetem, hogy aki a 6-8 éves verda szervizelésére/karbantartására ugyanannyit rákölt, mintha az új lenne, nyugodtan nekiindulhat Ny-Európának, kb. akkora esélye lesz a 200+ lovas autóval lerobbannia, mint egy fiatal, folyton szervizelt géppel... legfeljebb kevesebbet bukik az értékvesztés miatt ha jól működik.

Amúgy a "határon autózás" éppen az elektronika hamis biztonságérzete miatt veszélyes, a folytonos számítógépes korrekció miatt ugyanis sokkal gyorsabb lehet a kontroll elvesztése, mint azokban az esetekben, amikor az ember "ráhagyással" vezet.

Számomra a követőradar és radaros fékasszisztens is nagy dilemma: segít, ha elbambulok, de megszokás után elbambulni is segít, elfeledteti a körültekintő vezetést...

Nagy kérdés, hogy a korszerű utasszállító repülőkön miért van két pilóta is, amikor ELVILEG a számítógép képes önálló fel- és leszállásra, valamint navigálásra is... és mégis vannak balesetek!!!

Szerintem nincsenek a helyükön kezelve ezek az elektronikus kütyük... és útálom azokat a gépeket, amiknek nem értem a működését (értsd: idegen segítség nélkül üzembe se lehet helyezni, nemhogy javítani - pl. egy víruskárt).

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 17:32:54

Ja, amúgy én nem megyek sokat, így nem gond, ha pár napra kiesik az autó...

És szeretem barkácsolni... pl. megszüntetni a vízhűtő szivárgását, amire a szakszervíz látatlanban rávágja, hogy "műanyag, javíthatatlan" és bontottan is horror az ára.

Anno regéltek egy X5 tulajról, akinek bepattant egyik hátsó oldalablaka, de sehol nem merték javítani, mert a szoftver meg a sok szenzor meg istennyila... maga az ablak cseréje meg lehet ~15 perc?

Globetrotter2014 2010.05.05. 17:44:35

@Unter Bahn: furcsa, hogy egyszerre kerestél XMet és bömbit. Nekem valahogy a kettő a két véglet. A citroen inkább egy lágy, kényelmes elsőkerekes autó (minek bele erős motor...), a bömö meg sportos (eleve hátsókerekes) jó kormánnyal és erős motorokkal amit élvezet kiautózni. Utóbbire inkább vajaz az Alfa és a Honda (csak elsőkerekes), és főleg az infiniti, míg utóbbihoz közelít a Lexus és a Merci. A svédek meg valahol félúton. Ahogy mondtam a motor az utolsó elem a sportosságban. Én azon kaptam magam, hogy a V70 olyan mintha altatót szednék. Nem arról van szó hogy nem megyek gyprsan a benne lévő 20e km negyedét 170 tempomattal tettem meg, de bár a futómű nagy kanyarsbességet enged meg, a karosszéria dőlése (amit egy másik volvónűl sem láttam, beleértve a magas XC60ast) nem támogatja, hogy "odategyem" a kocsit. Nagyon nem sajnálom hogy nem lett erősebb motor, nem hiszem hogy kihasználnám (kivéve egy rendes hosszabb hatodikat német pályázáshoz). Ha visszaülök a kicsi volvóba és teljesen más stlusban vezetek.

kultúrpesszimista 2010.05.05. 17:45:05

@Unter Bahn:

Egy 20 éves Volvo - köszöni szépen - jól van. Megfelelő szervizelés mellett, ami alatt nem a Volvo Ivanicsot kell érteni. Több ezer km-es Portugál út? Német körút? Hollandia? Meg se kottyan, 200e km-mel a motorban. Erről ennyit. Túl van ez az egész dimenzionálva. Én jókat mosolygok az újautós érveléseken és a paranoiákon. De aztán rájövök: felnőtt egy Lada/Skoda/Trabant-generáció, érthető hát, ha mindenki fél a lerobbanásoktól.

Globetrotter2014 2010.05.05. 17:55:26

@kultúrpesszimista: ha listaáron (plána amit ehhez a C70hez irtak) adták volna én sem veszem meg. Oda kell figyelni, nem belerohanni az első árajánlatba. 20-30%os kedvezmények is lehetnek extrém esetben (pl készletes (de nem túltárolt!) autóknál). Ez kicsit relativizálja az értékvesztést...

Globetrotter2014 2010.05.05. 17:58:04

Páldául az utolsó használt autómra kb annyi pénzem ment rá (szer5víz és eladási árkülönbség), mint amit az első újatuómon buktam értékvesztésen (jól alkudtam megvételkor). kb ugyanott voltam, eltekintve a casco költségétől, és hogy nem kellett visszafordulni az első komolyabb (alpokátkeléses) utamról...

kultúrpesszimista 2010.05.05. 17:58:41

@ZF2:

Kedves részedről, hogy szóval bírsz, de ha nem veszed rossz néven, a röhejautós és egyéb, a Volvot illető dehonesztáló, pejoratív kiszólásaid után nem gondollak túl komoly beszélgetőtársnak.

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 18:33:25

@ZF2: "furcsa, hogy egyszerre kerestél XMet és bömbit."

Látod: én nem vagyok márka-soviniszta:-D
Jöhet minden, ami elég nagy és elég erős... XM? A lágyság és kényelem nem zárja ki, hogy odaverjen egy korabeli 525 TD-nek... tudod a Citroen nyomott a DS tálalásakor valami olyasmi vakert, hogy "súlyponti kormányzás" és én ezt egyszer a BX-nél meg is tapasztaltam (iszonyú nagyot lehet vele menni), meg azt is, amikor a T5 segge elindul (nesze neked, elsőkerekes)...

Az igazság ott van Kultúrpesszimistánál: elmúltak a boldog "békeidők", az új generáció (ami ugye mindig rosszabb mint az előző:-D) új igényekkel állt elő és lesajnálja azokat, akik tolatóradar nélkül tükörből parkolnak, olajos a körmük széle vagy koszos/olajos munkásnadrágban mennek a bankbe - öltöny-zakó helyett:-(

Elmondanám, hogy az ismeretségben sokan most vannak ott a fiúk, hogy megszerzik a jogsit... és bizony NEM kapják meg a családi verdát, ha új, ha nem! Kapnak egy "játszó-autót", lehetőleg strapabíró és GYENGE legyen, amin nem csak vezetni, hanem javítani is megtanul a gyerek... Én még mindig azt mondom: kell az!!!

Az a generáció szoci autókon és motorokon nőtt fel, az első nyugati gépeket kosárból rakta össze és aszerint vigyázta-becsülte azokat, így nincs újautó-fóbiája ("jaj, mi lesz ha elromlik???" semmi vazze, majd megtekintjük...), se kényszere, hogy ha véletlenül sok pénze lesz, akkor "kirakat-autót" vegyen, hadd lássa a sok kötsög szomszéd, béláéknál "ÚJAUTÓ" van - hogy rohaggyon meg!!! :-D

Engem meg sajnálnak, hogy "némmá', még mindig azzal a rommal jár, csoda hogy megy..." és persze én is rohaggyak meg, mert ők már a harmadik hiteles autót adják vissza... (tkp. a bank veszi vissza, de amúgy jobban hangzik).

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 18:38:39

@kultúrpesszimista: "Egy 20 éves Volvo - köszöni szépen - jól van... 200e km-mel a motorban..."

Hát, ahogy szokták mondani, akkor lassan be lesz járatva... még ha kicsit kevés is ebben a korban a km:-)

A 28 éves 2-es kombi... no az már futott is, legalább 430 ezret:-D

Mondjuk életem csúcs-hirdetése egy 2.5-ös szívó benzines S70 volt, az igazat nem tudom, de az volt odaírva: "futott km: 750.000"...

Mondjuk nem is volt drága:-)

kultúrpesszimista 2010.05.05. 19:15:15

@Unter Bahn:

"még ha kicsit kevés is ebben a korban a km:-)"

Valóban kevés lenne, ha nem ismerném az előéletét, de ebben tényleg ennyi van! Egész pontosan 209e km. Igazság szerint ez a mások által lesajnált Renault motort és mérnökeit dicséri. Túlméretezett, robosztus darab, 8 szeleppel, 120 LE-vel, 185 Nm-mel, turboval (1040 kg-hoz). Nekem alapvetően elég :-)

Igen, a Volvok legendásan rengeteget bírnak, ahogyan - tény - a régebbi német autók is. Aki nem hiszi, nézzen utána ezen a nem hivatalos honlapon (a futásteljesítmények mérföldben [!] értendők):
www.volvoclub.org.uk/miles.shtml

Kiváncsi leszek, mikor fognak a mai autók - beleértve a Volvokat is - ennyit elmenni...
www.volvoclub.org.uk/miles.shtml

kultúrpesszimista 2010.05.05. 19:28:08

@Unter Bahn:

Ha családi autót kellene vennem, akkor vagy egy S70-est vennék (vagy egy 850-est, ami gyakorlatilag ugyanaz), vagy egy Saab 9000-est, esetleg első szériás 95-öst. Két komoly, sőt behozhatatlan előnyük van a svédeknek az olaszokhoz képest:
1. biztonság
2. tartósság

Az egyedi formavilág, ízlés, anyagok stb. ugyanúgy megvan, mint egy Alfánál vagy nagyobb Lanciánál... Német, japán, francia kizárva.

kultúrpesszimista 2010.05.05. 19:31:36

Istenem, mint egy repülőben:
home.tbbs.net/~bhammond/saab/s9int1.jpg

:-)

Ez azért bármelyik Alfa belső mellé odatehető!!!

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 20:53:51

@kultúrpesszimista: Hmm... 4xx-esed van? Netán 480???

Miért zárod ki a franciát, ha az olaszra nyitott vagy??? Nem szereted a kalandokat???:-D
Tudnak motort is építeni és ha kényelemről van szó, hát finnyás egy népség, pedig állítólag minden fikát (csigát, kagylót stb) is megesznek:-)))

Amúgy a Volvo azért nem bízta vakon magát a fhansziákra... valamiért azt a B18-at áldolgoztatta Ferdinándékkal (Porsche) mert a Renaultban nem sokáig bírta...

A zöthengerest meg (T5) nem tudom, hogy melyikük csinálta, tudtommal a Safrane-okban is létezik, de a Volvo látott benne fantáziát (S60R no meg az elődök)...

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 20:58:48

@kultúrpesszimista: Hahh... SAAB???

Kételkedve fogadtam a múltkoriban, hogy a Gripenekben Volvo-hajtómű van, aztán a jól tájékozottak a tipust is megírták... úgyhogy a SAAB-ot nyugodtan összeengedném a gyerekkel, tud az is 8 évesen olyan műszerfalat rajzolni, hogy bármelyik Top Gun elveszik benne:-DDD

Amúgy az is kéne...:-o
9-5, vagy valami nagyobb:-)

kultúrpesszimista 2010.05.05. 21:10:05

@Unter Bahn:

Kevés francia fog meg igazán. CX, XM, Xantia... De mindig oda jutok, hogy a döntés pillanatában inkább mást választanék. Távolról csodálom ezeket a különleges autókat. Na jó, egy Peugeot 406-os coupét (szigorúan az első szériát!) bevállalnék! :-)

"Amúgy a Volvo azért nem bízta vakon magát a fhansziákra... valamiért azt a B18-at áldolgoztatta Ferdinándékkal (Porsche) mert a Renaultban nem sokáig bírta..."

Bizony. A blokk echte Renault, kiforrott egy darab. Ez volt a Renault 5 Turboban is, de a 19-esekben, 21 Nevadában és talán a 25-ösökben is. A turbot valóban a Porsche reszelte (és ha már itt tartunk, a futóművel meg a Lotus).

kultúrpesszimista 2010.05.05. 21:11:59

@Unter Bahn:

A SAAB - ahogyan egy régebbi Citroen vagy az Alfa - mindig is egy külön világ volt. Saját útjait járó egzotikum. Épp ezért szerethető egy ínyenc autóbolondnak! :-)

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 21:32:39

@kultúrpesszimista: "Na jó, egy Peugeot 406-os coupét (szigorúan az első szériát!) bevállalnék! :-)"

Márpedig egy igazi fhanszia autó csakis neonzöld olajtócsával az igazi:-D
Olyat meg csak egy nemrenault gyártott:-)))

A Citroenekből bármelyik jöhet, igaz a Xantia már-már gusztustalan a gömbölyített éleivel, de egy 2.0 Turbo-s XM - az utolsó szériákból - meg tudna fogni...

Unter Bahn (törölt) 2010.05.05. 21:40:51

Látod-látod: az eredeti posztból kiindulva ha lenne 14 millánk egy új C70-re, legalább 8-10 igazi ínyencséget össze lehetne harácsolni belőle, amikre mindent lehetne mondani, csak azt nem hogy színtelen-szagtalan szintetikus izé, mint egyik-másik mai újautó:-)

Nyiszog a beltér, meg ilyesmi??? Járjon az ilyen egy évet a régi 1.6D Kadettal, majd megtudja, hogy lakik az úristen, amikor az összes tömése kilazul a rázkódástól:-D

kultúrpesszimista 2010.05.05. 22:03:40

@Unter Bahn:

Igaz, de... Én minden irracionális misztériumra fogékony vagyok, de a Citroenek világa nem az én világom. Második/sokadik autónak klassz lenne persze, de ha a kérdés úgy merül fel, hogy vesét kirázó gokart vagy lágyan andalító hintó, akkor az előbbire szavaznék. Már ha nem vagyok túl dodonai... :-)

kultúrpesszimista 2010.05.05. 22:17:47

@Unter Bahn:

Egyébként ha nem a gyorsaság és elevenség a szempont, hanem a kényelmes vonulás, akkor tényleg aligha lehet jobb egy Citroennél. Vagy ez, amit azért szívesebben választanék:
photos2.ebizautos.com/used-1984-jaguar-xj6--3819-430466-1-640.jpg

Unter Bahn (törölt) 2010.05.06. 21:13:41

@kultúrpesszimista: "Vagy ez, amit azért szívesebben választanék:
photos2.ebizautos.com/used-1984-jaguar-xj6--3819-430466-1-640.jpg"

Nem mondod komolyan, hogy hozzányúlnál egy ilyen "szent tehénhez"??? Mert amúgy mi értelme? :-D

kultúrpesszimista 2010.05.07. 17:41:01

@Unter Bahn:

Naná, hogy hozzányúlnék. Vezetném, krémezném, zsíroznám, simogatnám.

KTZ · http://www.kutya-macska-hamvasztas.hu/ 2012.02.07. 18:45:37

azért kicsit csalódás ez a Focus-rokonság...
süti beállítások módosítása