Kis lépés az emberiségnek

  2010. április 30. - Stump András Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

 

Hogyan adjunk el egy BMW X6-ost egy greenpeace-esnek? Hát persze: rakjunk a V8 mögé két villanymotort!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr91963562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2010.04.30. 12:43:24

@DocBulywood: Jut eszembe a régi szép idők: a Varnyú, meg a 105-ös Skoda mennyit tudott elgurulni kettesben önindítóval /s a motor nem volt leoldva(!)/ emlékszik rá valaki?:-)
Mert akkor az is hybrid...

Sausage 2010.04.30. 12:43:38

@esef:

Jaja, te ki leszel tiltva a belvarosbol, amikor o rohogve mutatja az eu4es plakettjet es megy befele a V6 dizelevel. A szitu diszkret bája pedig az, hogy az utóbbi időben szinte csak finomporszennyezés miatt volt szmogriadó (vagy leginkább lehetett volna), amihez aztán pláne sok köze van egy kisköbcentis benzinesnek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.04.30. 12:47:01

@mianicked?: itt nem v8al jarnak? nekem spec kettobol ketto v8, de kiallsz a highwayra es szamold ossze, multkor epp ezt csinaltam a dugoban - tobb mint a fele v8. ( california , keleti part az mas vilag )

a tata nano meg a tobbi geleyyy ( bmw nek latszo targy ) meg tobbnyire SEMMILYEN eloirast nem tart be. ha jartal kinaban es neztel ki az ablakon akkor tudod mirol beszelek.

vicc, mint ez a hybrid x6. amugy jo kocsi, de ne altassuk magunkat hogy ez ZOLD.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.04.30. 12:53:02

@mianicked?: apropo: a GM osszeomlast tiz eve megmondtak ( nem megjosoltak, elorejeleztek! ) mert a vallalati strukturaja elavult, a szemetbe ment a penz ) akkor kezdett a lejton menni mikor 80cent volt a benzin ( de meg 7eve is egy dollar volt ! ) es a chevy 1500 meg a GMC sierra fogyott mint a cukor, mustangbol az eladasok 80%-a v8as volt, a ford meg akkor robbantott mellesleg az expeditionnal ( f250/350 muszaki alap, v10es (!!!) motor.

so a gm osszeomlasanak a valsag csak katalizatora volt

stellaz1 2010.04.30. 13:20:58

Az X6 az autóipar és a társadalmunk szégyene.

Tényleg megtestesíti a bunkóságot, a nagyzolsát, a rongyrázást, az értelmetlen pazarlást.

A normálisabbak szemében az ilyeneket csak a sutyók veszik.

totyatotya 2010.04.30. 15:07:35

@visszakettopadlogaz: hat itt a keleti parton sem fogytak el a V8asok, elhiheted. de igazad van, nekem a kettobol csak 1 V8, a masik V6.

dyrtyho · http://dyrtyho.blog.hu 2010.04.30. 16:27:12

Szééééééééééééppppp Gép :)

Virago_1000 2010.04.30. 18:13:38

@Alf: @esef:

"az a lényeg, hogy ez az x6 16 lityós fogyasztással 1 emberrel behajthat a belvárosba, míg a maruti 5 emberrel ki van tiltva."

Ott a pont.

@Ciri: Hiaba irsz akarmit, hogy bevagodj SB-nel, es mlt-nal, Balazs Viktor 2006-os cikke nagyon is fejen talalta a szoget.

Rocko- 2010.04.30. 19:06:56

@esef: így-így.

@Sausage: pénzért vett képmutatás.

MANszerelő 2010.04.30. 21:50:50

@DocBulywood: A városi közlekedésben a legnagyobb probléma az indulás. Ez növeli a fogyasztást a legjobban, és ekkor a legnagyobb a károsanyag-kibocsátás (BKV busz a megállóban). Már egy viszonylag kis villanymotor is sokat segít ezen, ha éppen "meggurítja" a járművet. Szerencsésebb országokban ilyen, kondenzátoros buszok vannak a nagyvárosokban, a megállóba lelassító busz fékenergiájának egy részét néhány másodperc múlva felhasználja az induláshoz.

khaleeji 2010.04.30. 22:09:12

adó szempontjából nem sok jelentősége van a hibridnek, ugyanis nálunk az ilyen autók zöme nem magyar rendszámmal fut, szlovákiában, németországban pedig amúgy sincs regadó.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:01:14

@sunblind: Képeken suta, de élőben -főleg fehérben- egy iparművészeti remek. És brutálisan jól néz ki ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:08:17

@ruhaszarito: A 68 km/h átlagsebesség nem olyan kevés, mint ahogyan hangzik. Nekem 85 km/h jött ki a következő ciklusban:

4 óra autópálya, 160-170 km/h tempomattal
1 óra csorgás, városban, 0-30 km/h
kb. 2 óra főút, 85-110 között.

Tudod, ezért van az, hogy hiába 500 km Passau a lakhelyemtől, mégsem tudtam megjárni öt órán belül, hiába mentem az út 80%-ában autópályán. Csak hát van ugye fel- és levezető szakasz, egymást előző kamionok, egy pisi megállás és hopp, kész is a 90 km/h-s átlag úgy, hogy azt hitted, végig jó voltál a 143 km/h-val a pályán és a megengedett maximummal a többi úton...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:13:12

@misinator: Én nem azért megyek gyorsan, hogy spóroljak 5-10-12 percet, hanem mert ÉLVEZEM. ;)

Krisi 2010.04.30. 23:17:58

végre a BMW is beszállt a képmutatók sorába. mentsük meg a világot V8-cal! Winkler is ezt írta pár éve, de ő legalább nem gondolta komolyan.

az X6-tal meg - azon túl hogy nem tetszik a formája - az a legnagyobb bajom, hogy ne mtudom magamat elképzelni benne. ez a típus ma, 2010-ben Magyaroprszágon annak a jelképe, hogy "én vagyok az, aki mindent megtehet és mindenki mást leszarok". ilyen autók (is) állank be keresztbe a rokkant parkolóba két helyre, ilyenek tolnak le az autópályán, állnak keresztbe a zebrán meg bringaúton. ezzel járnak a kopasz fuxos diszkótulajok meg a rózsaszíninges űbermájer mánágerek.

szóval legfőképpen nem magával az autóval van bajom, hanem azzal, ami ma kishazánkban vele jár. pedig szép hangja van, múltkor megelőzött egy és jólesett hallani egy kis V8 hangot, csak hogy azért valami jót is mondjak róla :)

összefoglalva soha az életbe nem kéne egy ilyen autónak látszó, helyváltoztatásra alkalmas státuszszimbólum.

az meg a másik dolog ami eszembe jutott, hogy nyilván már most van minden autógyárnak konkrét terve a kőolaj mentes időkre. legjobb személtető példa erre szerintem a fényképezés világa: ott is évtizedek óta gyártották a hagyományos filmes befűzős gépeket, aztán pár év alatt hirtelen mindenki átállt a digitális gépekre. és ott sem az történt, hogy a nagy fényképezőgyárak bezártak, hanem pont hogy a Nikonnak meg a Canonnak jöttek ki a legdurvább digitális gépeik. itt most csak az elterjedtebb márkákra gondolok mielőtt egy profi fényképész fellógatna hogy a Leicát meg társait kihagyom :)
szóval gondolom az autógyártásnál is ez lesz, hogy amint bejön az újfajta rendszer ami még kituggya, hogy mi lesz, rögtön megszerzik maguknak az autógyárak a legjobb kutató mérnököket meg tudósokat.

Virago_1000 2010.04.30. 23:20:20

@mlt3: "auto szimplan kategoriajanak leghatekonyabb es legtakarekosabb modellje."

Mindenesetre az agymosas sikeres....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:21:28

@stellaz1: Rossz országból nézed, talán az a baj. Csak van élet a Nyugat-Balkánon túl is ;) Itt például a Q7, a Disco és az X5, X6 mind anyuka autója. És ez nem vicc. Itt a bunkók nem is tudom mit vesznek. Mert általánosítani gyakorlatilag lehetetlen.

Egyedül a bojrészereket lehet beskatulyázni:
Civic coupe
Toyota Glanza turbo
3 ajtós Corolla

Ezekben 100%, hogy valami nyikhaj hülyegyerek ül.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:29:29

Egyébként a minap nézegettem egy új Scirocco-t és megdöbbentem, hogy az oldalablakok magassága pont a fele az enyémnek. Viszont maga a kocsi semmivel nem alacsonyabb. Én elhiszem, hogy ez dizájnos, de a H Astra GTC-vel is kurvaanyáztam, amikor ki kellett tolatnom, mert szart se láttam ki. Nem igazán látom át, mi értelme egy olyan utazásnak, ahol csak egy levélbedobó nyíláson át szemlélhetjük a külvilágot? Nekem hozzátartozik a vezetés élményéhez a szép táj látványa, a nyitott tetőablakon át bekukkantó felhők barátságos oltalma alatt. Vannak kétélű dolgok manapság. Tudom, oldalütközés védelem, de nem estünk át a ló túloldalára? Mert ha nem veszem észre a 46 tetőoszloptól, a lőrés ablakon át a másik közlekedőt, tényleg szükségessé is vált az a bazi nagy vasdarab mellettem-előttem...

Rocko- 2010.04.30. 23:50:50

@KuKori: "mi értelme egy olyan utazásnak, ahol csak egy levélbedobó nyíláson át szemlélhetjük a külvilágot?"
ennyire sajnálod a tisztességesen megtolasodott postásoktól a Sciroccot?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:55:40

@Rocko-: A postásunknak R34-es Skyline GT-t-je van :P Tegnap volt benn vele a mosóban, újságolta, hogy új motorvezérlést írtak neki és feltettek egy HKS kipufogó rendszert :) Elég durván néz ki a kályhacső hátul, de csöndes, csak kb. 2500-as fordulatig van egy diszkrét morajló hangja.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.30. 23:58:25

@Rocko-: Ja, értettem a viccet, csak nem tettem én sem szmájlit a végére.

3.d 2010.05.01. 00:48:07

@KuKori:A legtöbbet Porsche-kat.

Dennis01 2010.05.01. 00:52:42

@KuKori: Km/h. 100Mph-t viszi ki, epp most voltam a kedvenc Mini szerelomnel, van nala egy elado 1.3-as, a segedje mondta az elkepeszto sebesseget. De nem csak o mondta mar, osztalytarsam is meghajtotta egyszer ennyivel a Cooperjet.. :))

stellaz1 2010.05.01. 08:44:32

@KuKori:

Én nem csak kis hazánkra gondolok, mikor azt írom, hogy az értelmetlen pazarlás és a bunkóság megtestesítője, és csak sutyók veszik.

Az a családanya is a sutyerákok sorában van, aki vesz egy 2,5 tonnás monstrumot, baszott nagy motorral, ami egyrészt környezetszennyezően lehet üzemeltetni, és legyártani.

Minezt pedig csak rongyrázásból, mert az ilyen autó már messzítől hirdeti magáről, hogy semmire sem jó, mindenből csak a legrosszabb tulajdnonságokat örökli, de mégis nagyon drága.

Na ez kérem a sutyóság netovábbja, akár 2 orvosi diploma mellett is.

Shadowbull 2010.05.01. 09:22:19

@stellaz1: nyilvan ugyanigy vered a nyalad a 300 negyzetmetes csaladi hazak, az uszomedencek, a szazezer forintos mobiltelefonok, a plazmatevek, a kulfoldi nyaralasok, a divatos ruhak, a sokprocesszoros szamitogepek, es a meno ettermek ellen is.

Ha mar igy habzik benned a sotetzold buzgalom.

sb

Rocko- 2010.05.01. 10:14:21

@KuKori: akkor jó.
mondjuk érdekes, hogy ami nálunk keserű irónia, az máshol boldog valóság.

Phrascarica 2010.05.01. 10:24:09

@Shadowbull: "Az hogy nyomva kell tartani kis ideig, pusztan biztonsagi intezkedes. ha veletlenul raboksz es nem veszed eszre, akkor sem esel a kovetkezo kanyarban az arokba."
Szerintem egy ilyen gombot úgy elhelyezni hogy véletlenül rábökhess nagy hiba.
Az én összes ESP-s automnál világít egy jó nagy lámpa a műszerfal kellős közepén hogy "ESP OFF" ez lényegesen több információt hordoz mint az 5 MP-s nyomva tartás, mivel 5 perc múlva már simán elfelejtem (1-2 megállás után) hogy kikapcsoltam. Gondolom a BMW-ben is van ilyen. Mondjuk nekem véletlenül sohasem sikerült még kikapcsolni, ha meg kikapcsoltam akkor ott volt a lámpa: ESP OFF, úgyhogy nem tartom előrelátónak ha valamit nehéz kikapcsolni "biztonságosság" miatt.
Ez kb. olyasmi baromság -na lehet hogy annál kisebb- mint a Mercedesnél az hogy nem használ kettős reteszelésű ajtózárat, mert balesetnél nem biztonságos. Mondjuk lehet hogy 20 évente egyszer igazuk van, viszont az autó feltörők nagyon örülnek neki.

Phrascarica 2010.05.01. 10:26:00

@Shadowbull: "Az extremebb kivitelekben, mint mondjuk az M3, ott raprogramozhatod a DSC beallitast (is) a kormanyon levo gombra, aztan egy gombnyomasra aktivalod."
Egy Z3-as 300+ lóerős motorral még nem elég extrém?

Phrascarica 2010.05.01. 10:39:26

@binrashid: "adó szempontjából nem sok jelentősége van a hibridnek, ugyanis nálunk az ilyen autók zöme nem magyar rendszámmal fut, szlovákiában, németországban pedig amúgy sincs regadó. "
Viccelsz? Ezek már magyar rendszámosak lesznek (ha lesz aki megveszi), vagy mégsem? Most néztem az árlistát, nem nagyon látszik az árban hogy szinte nincs rajta regadó. Akkor már X6M, nem hiszem hogy egy 30 milliós autónál van jelentősége hogy 9.9 vagy 13.9 litert fogyaszt, viszont az X6 hibrid 8 éves korában szart sem fog érni mivel mindenki bekalkulálja az akkucsomag cseréjét kb 5 milláért :)

Phrascarica 2010.05.01. 10:47:09

@KuKori: "A 68 km/h átlagsebesség nem olyan kevés, mint ahogyan hangzik. Nekem 85 km/h jött ki a következő ciklusban:"
Nekem volt több száz kilométeres (francia) autópályázás után -nem egyszer- hogy 2 órát álltam a fizetőkapu előtt melynek eredménye 60 km/óra átlag (vegytiszta autópálya), aztán gondoltam egyet és letértem az autópályáról, ott meg a kimóméterenkénti körfogalmak miatt 40-re jött ki. Gratula a fizetőkapuk kiötlőinek :P

stellaz1 2010.05.01. 10:49:06

@Shadowbull:

Nos... lehet én vagyok a sötétzöld, mert pl. ezt az autót az értelmetlen és pazarló szarságok közé sorolom.

De tudod mit, legyen.

Neked, mint okosnak meg csak gratulálni tudok, hogy megtalálod életed célját és a blodogságod egy bádogdobozban, egy százezres mobiltelefonban, vagy a plazmatévében.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.01. 10:57:36

@phrascarica -a szerpentinek királya :): Jó is hogy mondod, nekem is volt oda-vissza egy-egy fizetőkapu, ki is felejtettem.

donphobos 2010.05.01. 12:25:09

Az S-klasse hybrid és 7-es BMW hybrid nem azért készült hogy zöld legyen, mert egy autó belsőégésű motorral eleve nem lehet "zöld". Ha egy zárt garázsban járatsz egy környezetbarátnak kikiáltott farizeus autót, mondjuk Toyota IQ vagy Aygo hátizsákot, akkor meghalsz pár perc után. Annyira zöld. Ez egy marketing maszlag.

A nagy utazó limuzinokban a hybrid hajtás arra való hogy a jármű mozgásba hozását megkönnyítse. Utána amint gurul (kábé 10 km/h) már átveszi a belsőégésű motor a stafétát. Ezzel megmarad a csomagtér, be tudja tölteni a szerepét a jármű, de a városi dugójárásban az emisszió csökken. A fő terepe úgyis az országút/autópálya. Ott felesleges cipelni 200 kg akksit és 150 kW villanymotort. Lásd nagy Lexusok. 160-nál a villanymotor már nem tud huzamosan és érdemben hozzátenni a gyorsuláshoz. Ott az akksi a szűk keresztmetszet, hiába varázsolja a csomagteret alsó-közép kategóriássá.

Az emisszió megszűnni nem fog, mert ahhoz nem kőolajon alapuló motor kellene. Mondjuk hidrogénes. De most ezt lehet eladni. Senki nem fog hidrogénes autót venni, ha nincs hozzá kúthálózat. Lehetne verni magukat hidrogénes autóval is, de belerokkannának a kúthálózat nélkül.

Egy autógyár hatalmas gazdasági erővel rendelkezhet adott esetben, de a fogyasztási szokásokat nem tudják megváltoztatni csak úgy. Ezért trendeket lehet követni, minimális mértékben eltérni tőle, ezzel esetleg utat mutatni a közönségnek. Ezt pár gyártó meg is teszi. De ha mondjuk a Skoda (hogy ne BMW legyen) ráállna a tisztán hidrogénes kocsikra holnaptól, akkor szépen becsődölnének, nem venné a nép kúthálózat hiányában.

A cikkből hiányolom a háttértudást (vagy annak kibontását), ami egy autós újságíró esetében alapfeltétel. Ha már hybridekről van szó, akkor el kellene tudni helyezni az aktuális fejlesztéseket és trendeket, ismerni (ismertetni) kellene a különféle kategóriákat. Shadowbull és MLT3 hozzáadott tudása nélkül gyakorlatilag egy eléggé szubjektív kis vagdalkozás az egész bejegyzés. Ami persze nem cikk, mert ugye ha valami silányul lett megírva, akkor rögtön rá lehet fogni hogy ez csak egy poszt.

Ha már most nyílik a Shanghai Expo ( en.expo2010.cn/ ), akkor bele lehetett volna szőni hogy ott milyen közlekedési megoldásokat szabtak meg feltételként, hogyan törekedtek a zöld gondolkodást bevonni a rendezvénybe. Az Expo területén csak zéró lokális emisszióval rendelkező buszok mozognak például, körülötte hybridek. A zöld gondolkodást lehet értelmesen is vinni.

Ennyit akartam csak mondani, nem megsértődni rajta hanem elgondolkodni inkább.

Üdv!

Shadowbull 2010.05.01. 13:04:05

@phrascarica -a szerpentinek királya :): "Gondolom a BMW-ben is van ilyen. "

Van.

"úgyhogy nem tartom előrelátónak ha valamit nehéz kikapcsolni "biztonságosság" miatt. "

Ezen lehet vitatkozni, hogy mire van szukseg meg mire nem. Az ember azt is mondhatja, az is tok felesleges, hogy ralepsz a fekre, az elektronika a gazpedalallastol fuggetlenul vegye el a gazt....

sb

Shadowbull 2010.05.01. 13:05:41

@phrascarica -a szerpentinek királya :): "Egy Z3-as 300+ lóerős motorral még nem elég extrém? "

Konkretan az M kivitelekre gondoltam.

sb

Shadowbull 2010.05.01. 13:07:07

@stellaz1: "csak gratulálni tudok, hogy megtalálod életed célját és a blodogságod egy bádogdobozban, egy százezres mobiltelefonban, vagy a plazmatévében. "

Ez nem a boldogsagrol szol. pusztan arrol, ha valami tetszik, es ugy erzem hogy nekem szuksegem van ra, akkor megveszem, es nagy ivben leszarom, hogy a hozzad hasonlo onkentes mervadok mit szolnak hozza.

sb

Phrascarica 2010.05.01. 13:37:58

@Shadowbull: az jelen állásba csak a Toyotáknál gáz :D nekem a Merci és a Smart sem tudja, kipróbáltam, bár mindkettőnek külön szivattyú állítja elő a fékerő rásegítést ezért nyílván nem annyira gázos mint egy szívómotornál, de megnézném a Merci hogyan áll meg mondjuk 170-ről padlógázas állás mellett :)

stellaz1 2010.05.01. 13:41:53

@Shadowbull:

Ezen gondolatvilágodat egy ilyen autó kiválóan reprezentálja.

Az a legszebb hogy még egy rakás pénzért közszemlére is teszed, hogy bunkó vagy, ráadásul még agymosott konzumidióta is.

Azt hiszed, nem ezt mondják mikor a kocsidban ülsz?

Shadowbull 2010.05.01. 13:43:00

@phrascarica -a szerpentinek királya :): Ha kulon vakuumszivattyud van, akkor konnyen.

Mikori autok?

sb

stellaz1 2010.05.01. 13:44:43

@phrascarica -a szerpentinek királya :):

Van autóm, de egyébként igen. Többet tekerek egy évben, mint sokan autóval mennek.

Tudod, hogy van ez. Akinél van még igazi kraft.... :))))

Shadowbull 2010.05.01. 13:54:16

@stellaz1: nem hiszem. Bar a kombi Mondeo is sokak szemeben felesleges, mert minek akkora auto, ugye.

Bar ahogy fentebb irtam, ha eppen az X6 tetszene, es szeretnek olyat, akkor megvennem, es marhara leszarnam, ki mit gondol.

Ez a konzumidiotazas egy torol fakad a kispocsuzessel. A frusztralt, sertett, a sajat, onhibajabol elbaszott eletevel elegedetlen, gorcsos kisember dumaja.

Gondolom ha tehetned, be is tiltanad.

Persze jol hangzo, nepszeru öko-baromsagok moge bujva.

sb

Phrascarica 2010.05.01. 14:01:26

@Shadowbull: Merci-2005 Smart-2006 (mondjuk azt hiszem csak 2005.11. hónapig gyártották) :)

stellaz1 2010.05.01. 14:02:31

@Shadowbull:

nos... attól mert valaki nem vágyik ilyen szarokra még nem elbaszott az élete, és az 100 rugós mobiltelefonnal is csak szégyenleném magam, mert mindenki látná, hogy bedőltem a sok reklámnak.....

Nekem nincs bajom az autóval mint olyannal, hanem azzal, hogy, sokan úgy használják mint egy mozgássérült a tolószéket.

Másrészt az X6 különösen irritáló, mert nyílvánvalóan semmi haszna nincs. Sportautónak nem jó, terepjárónak nem jó, szállítani alkalmatlan, de legalább sokat fogyaszt ás drága. És kb. ez is a kategória lényege.

És amúgy van egy RENAULT reklám, ahol a megánt reklámozzák pont, ahogy te is visszamondod a leckét:

- Gyereke van, szállítana valamit.
-nem
-Egyáltalán szüksége van erre az autór.
-Nincs, DE KELL NEKEM

Lehet gondolkodni.

Phrascarica 2010.05.01. 14:03:59

@stellaz1: ...de mégis szükség van ilyenekre, mivel 80.000-en már megvették :D

Shadowbull 2010.05.01. 16:47:51

@stellaz1: tudod ha komolyan nekiallnank, biztosan talalnank nehany dolgot a te eletviteledben, hobbijaidban is, amit masok felesleges baromsagnak minositenenek.

Hacsak nem vagy barlangban elo aszketa. De nyilvan nem vagy, mert internetezel.

Pedig itt forumozni is mekkora baromsag mar, fogyasztod az energiat, noveled a CO2-emissziot, a jegesmedvek halala a te lelkeden szarad.

sb

mlt3 (törölt) 2010.05.01. 18:36:00

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
"Az én összes ESP-s automnál világít egy jó nagy lámpa a műszerfal kellős közepén hogy "ESP OFF"

Ezt minden auto jelzi a muszerfalon.

"ez lényegesen több információt hordoz mint az 5 MP-s nyomva tartás"

Ket, egymastol fuggetlen dolgot probalsz meg osszemosni. A vezeto informalasa, es a veletlen aktivalas elleni vedelem ket kulon dolog. (3 masodperc egyebkent.)

"mivel 5 perc múlva már simán elfelejtem (1-2 megállás után) hogy kikapcsoltam."

Egyetlen, altalam ismert autoban sem perzisztens beallitas az ESP deaktivalasa, a kovetkezo gyujtasraadasnal ugyanugy ki kell kapcsolnod - tehat szandekosan sem tudnal ilyet tenni. Amugy nem ertem, hogy jon ez ide.

"Mondjuk nekem véletlenül sohasem sikerült még kikapcsolni, ha meg kikapcsoltam akkor ott volt a lámpa: ESP OFF"

Es ebbol kovetkezik, hogy senki masnak sem? Nem tul nehez veletlenul megnyomni egy gombot a kozepkonzolon, mikozben teszem azt a telod utan turkalsz, es kozben szemed az uton. A cikk szerzojenek - aki allitolag szakujsagiro - meg egy szaros piktogrammbol (ami egy csuszkalo autot es egy OFF feliratot abrazolt) sem sikerult kikovetkeztetnie, hol kell kinyomni a DSCt - akkor mit varsz az atlagembertol?

"nem tartom előrelátónak ha valamit nehéz kikapcsolni "biztonságosság" miatt."

Pont hogy az az elorelatas, ha mindent megteszunk azert, hogy a felhasznalo nehogy veletlenul kinyirja magat - vagy masokat.

mlt3 (törölt) 2010.05.01. 18:51:31

@stellaz1: "Másrészt az X6 különösen irritáló, mert nyílvánvalóan semmi haszna nincs."

Ha a hozzad hasonlo ostoba prolikkal lenne tele a bolygo, akkor a Szepmuveszeti Muzeum falai is uresek lennenek, mert a festeszetnek sincs semmi haszna. Sot, a boraszatnak sincs haszna, igyal vizet. Remelem, autod sincs, mert gyalog meg lohaton is el lehet jutni barhova.

akira2 2010.05.01. 20:23:18

@KuKori: Én meg azért megyek gyorsan, hogy el ne aludjak... :)

stellaz1 2010.05.01. 23:46:28

@mlt3:

proli az, aki X6-ot vesz, mert a stílusa proli

amúgy a festészetbe nem fullad bele a város

Érdekes 2010.05.02. 00:43:36

@mlt3: "Ket, egymastol fuggetlen dolgot probalsz meg osszemosni. A vezeto informalasa, es a veletlen aktivalas elleni vedelem ket kulon dolog. (3 masodperc egyebkent.)"

caricaval értek egyet, sztem sem túl előrelátó dolog, az amit nehéz kikapcsolni a "biztonságosság" miatt...Ennyi erővel a fékpedál, még jó, h nem 5 mp múlva reagál...És tényleg, hiba, hogy ha olyan helyen van a gomb, ahol véletlen rábökhet az ember.Szerintem sokkal fontosabb, hogy legyen visszajelzés a pofájába az embernek arról, h az adott funkció épp on v. off állapotban van.Persze, mondjuk nem kell száguldozni, és nincs ilyen probléma.

Érdekes 2010.05.02. 00:45:09

@Érdekes: 3mp na..de ebben az esetben, ez most teljesen irreleváns.A visszajelzés és a jól elhelyezés "biztonságosabb" mint a biztonsági 3mp szvsz.

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 00:53:10

@stellaz1: "proli az, aki X6-ot vesz, mert a stílusa proli"

Itt te vagy az egyetlen proli, aki azert pedalozik, hogy ami neki soha nem lehet, az masnak se legyen, es erre idiotabbnal idiotabb urugyeket talal ki.

"amúgy a festészetbe nem fullad bele a város"

Nem a szart nem. Van fogalmad, mennyi CO2-kibocsatast okoz az a rengeteg turista, amely a vilag minden tajara jar muzeumokat nezegetni? Tiltsuk be a faszba, nem? (Meg a varosnezest is, pofekelnek itt a buszaikkal a rohadekok.)

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 01:07:16

@Érdekes: "sztem sem túl előrelátó dolog, az amit nehéz kikapcsolni a "biztonságosság" miatt..."

Te mirol beszelsz? Pont az a biztonsagos, ha egy biztonsagi berendezest nem lehet csak ugy kiiktatni, hanem csakis es kizarolag a felhasznalo kifejezett keresere tortenik ez.

"Ennyi erővel a fékpedál, még jó, h nem 5 mp múlva reagál..."

Hogy az istenbe jon ide a fekpedal?

"És tényleg, hiba, hogy ha olyan helyen van a gomb, ahol véletlen rábökhet az ember."

Miert, hova tegyek szerinted, a csomagtartoba? Raadasul az a kapcsolo 2 fokozatban kapcsolja ki a stabilizalast: szimpla gombnyomasra a DTCt kapcsolja ki, erre gyakran szukseg lehet, pl holanc hasznalatakor, es relative veszelytelen a kikapcsolasa. 3 sec nyomvatartas utan a DSC is deaktivalodik, ami mar joval tobb veszellyel jar, es ilyenkor jogos elvaras a felhasznaloval szemben, hogy tudja, hogy mit csinal. Mivel a jelek szerint meg az eletben nem vezettel ilyen autot, inkabb ne akard megmondani, hogy hogyan kellene mukodnie.

"Szerintem sokkal fontosabb, hogy legyen visszajelzés a pofájába az embernek arról, h az adott funkció épp on v. off állapotban van."

Nyugodj meg, van vizualis visszajelzes a muszercsoportban minden autoban.

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 01:23:40

@Érdekes: Ezt is leirtam mar, de fussunk neki meg egyszer: ha az allitolagos szakujsagiro nem tud dekodolni egy piktogramot, mihez kezd egy atlagember szerinted? "Megjelent valami sarga ikon a kijelzon, majd elviszem szervizbe" - baszhatod a visszajelzest, ember!

Ciri 2010.05.02. 06:40:17

@Érdekes:
"caricaval értek egyet, sztem sem túl előrelátó dolog, az amit nehéz kikapcsolni a "biztonságosság" miatt..."

Miért?

Ciri 2010.05.02. 06:55:45

@phrascarica -a szerpentinek királya :):

Elnézést, hogy belepofázok de fogalomzavarban vagy.

"Szerintem egy ilyen gombot úgy elhelyezni hogy véletlenül rábökhess nagy hiba."

Most ezt írod, később meg azt, hogy mi a fenéért kell hosszan lenyomva tartani.(ergo: ne bökhess rá véletlenül)

"Az én összes ESP-s automnál világít egy jó nagy lámpa a műszerfal kellős közepén hogy "ESP OFF"

Olyan autó nincs, amiben ne jelezné vissza a kikapcsolt elektronikát, ahogy olyan sincs amiben ne aktiválódna ismételt indításkor.

Ahogy én tudom, ráadásul teljesen egységes jelzéssel kell a közeljövőben az autógyáraknak ellátni a menestabilizálót. A kapcsolókon és a visszajelzőkön is fel kell(esz) tüntetni a csúszós autócskát.

Ne haragudj, de tényleg nem értem mi a problémád a BMW menetstabilizálójával.

dr.oid 2010.05.02. 08:10:01

Csöndben jegyezném meg, hogy a water vapour (vízpára, vízgőz) amelyet a hidrogén üzemanyagra átállított belső égésű motor ill. hidrogén üzemanyagcella bocsát ki üvegház hatású gáz és szerepel a Kiotói Egyezményben. Ergo a jövő megoldása a tisztán villamos hajtás lesz (elektroszmog, elektromágneses sugárzás határértékeknek kell majd megfelelnie?) vagy lehet, hogy egy elfogott marsalkó zűrhajómotorját lekkoppintva a kínaiak előállnak az óccó antigravhajtóműves járgánnyal:D

stellaz1 2010.05.02. 08:22:54

@mlt3:

"Itt te vagy az egyetlen proli, aki azert pedalozik, hogy ami neki soha nem lehet, az masnak se legyen, es erre idiotabbnal idiotabb urugyeket talal ki."

- egyrészt nem vagyok proli, másrészt a soha nem lehet ilyen az kb. olyan kijelentés, mint amikor a csúnya és buta nő is csak azzal tud visszavágni, hogy irigyek vagytok :)))

- ez a kocsi pont, hogy a felkapaszkodott prolik autója, jobb körökből kinézik az ilyet :)

Szsrobert 2010.05.02. 09:38:46

@Shadowbull: Környezetkímélésről felesleges beszélni akkor, mikor emberek hetente akkora távolságokat tesznek meg, mint mások egész életükben. És sajnálnak 1 óra veszteséget...
Nem kell itt takarékoskodni, kerékpározni. Dögöljön mindenki rakásra.

Phrascarica 2010.05.02. 10:35:33

@Ciri: Semmi problémám nincs, csak szerintem felesleges túllihegni, a véletlen kikapcsolás lehetőségét amikor a műszerfal közepén egy rohadt nagy jelzés égeti ki a retinát.
"Most ezt írod, később meg azt, hogy mi a fenéért kell hosszan lenyomva tartani.(ergo: ne bökhess rá véletlenül)"
Tehát úgy kell elhelyezni hogy ne bökhess rá véletlenül, nem pedig úgy hogy nehéz legyen használni. Tehát nem megoldás arra tervezői hibára az ha rossz helyen akkor legalább legyen körülményes a használata. Na erre akartam rámutatni.

Phrascarica 2010.05.02. 10:44:26

@MANszerelő: kb 2 éve volt a hahu-n egy 318i 60.000 valódi km-rel automata váltóval opalgrün metallic szinben ugyanennyiért és fenn volt vagy 4-5 hónapig, a kutyának sem kellett, én erősen gondolkodtam rajta, de a klíma hiánya miatt elvetettem a gondolatot, szóval nem kell egy ilyenért messze menni, ráadásul az sérülésmentes fényezetlen darab volt, nem ilyen mint ez.

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 10:52:13

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
Legyszives ne akarj tervezesi hibakra ramutatni, amikor meg a sajat autodban sem tudod, hogyan mukodik az ESP-kapcsolo:
img30.imageshack.us/img30/217/screenshot20100502at104.png

Fogalmazzunk ugy, hogy te Smart Roadster eseteben legfeljebb egy kivansagot jelezhetsz a kapcsoloval, hogy szeretnel minel kevesebb ESP-beavatkozassal autozni, a BMW eseteben viszont kompletten ki tudod loni a DSCt, es a joisten se ment meg ha hulyeseget csinalsz. Ugy gondolom, hogy ebben az esetben abszolut elvarhato a felhasznalotol - a sajat erdekeben - hogy ezzel a 3 masodperces kesleltetessel jelezze, hogy tisztaban van vele, mit tesz.

Ha erted, erted, ha nem, nem. Ennel vilagosabban mar tenyleg nem tudom leirni.

Ciri 2010.05.02. 10:53:08

@phrascarica -a szerpentinek királya :):

Ha arra gondolsz, hogy az említett autóban idióta helyen van, akkor igazad van.

(Attól még persze nem balesetveszélyes és a megfelelő visszajelzést is megkapod)

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 10:55:15

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
"Szerintem egy ilyen gombot úgy elhelyezni hogy véletlenül rábökhess nagy hiba."

A Smart Roadsterben az ESP-kapcsolo kozvetlenul az anyosoldali ablakemelokapcsolo mellett van:
img683.imageshack.us/img683/5239/screenshot20100502at105.png

Tervezesi hibas lenne a Smart? Mik ki nem derulnek.

Phrascarica 2010.05.02. 10:59:49

@mlt3: Egyetlen, altalam ismert autoban sem perzisztens beallitas az ESP deaktivalasa, a kovetkezo gyujtasraadasnal ugyanugy ki kell kapcsolnod - tehat szandekosan sem tudnal ilyet tenni. Amugy nem ertem, hogy jon ez ide.
Nem mondtam hogy a motort is leállítom, csak mondjuk beállok a McDonaldshoz egy szendvicsért, kirakom a havert egy sarkon, és kiveszi a cuccát stb.
Nekem még sohasem sikerül véletlenül kikapcsolni mert olyan helyen szokott lenni ahol nem történik ilyen véletlenül.
Mondjuk egy autós újságírótól elég érdekesnek találom, hogy megtalálja a DSC gombot, aztán meg nem tudja kikapcsolni.
Egyébként meg a legbiztonságosabb ESP akkor a Mercedes Vitoban van, az kikapcsolhatatlan, és örökké vasalva mint a nyomor, ugye hogy az a legtuttibb, nincs lehetőség tehát elképzelhetetlen a bénázás.
Mondjuk nem tartom ezt (BMWnél )óriási hibának, csak egy kis felesleges túlbuzgóságnak, kár rá a tintát is pazarolni, ez legyen a legnagyobb gondja, ennél szerintem sokkal nagyobb szívatás a BMW részéről a defektmentes gumi, de hát ezt is lehet magyarázni, hogy mekkora szívás télen autópályán -30C-ben egy defekt, tényleg az, de nyáron sem gyakori, annyira hogy nekem az elmúlt 20 évben 1X volt :)

Phrascarica 2010.05.02. 11:01:58

@mlt3: pont azért mondom, sohasem kapcsoltam ki véletlenül, pedig nincs jó helyen, de ha esetleg kikapcsolnám rögtön világítana a 3W-os lámpácska és visszakapcsolnám ha akarnám.

Phrascarica 2010.05.02. 11:08:11

@mlt3: "Tervezesi hibas lenne a Smart? Mik ki nem derulnek. "
Pont azt mondom hogy nem, mivel sohasem kapcsoltam ki (utasom sem) véletlen, ha meg véletlenül valaki kikapcsolná rögtön jön a lámpa, úgyhogy az szerintem pont elég, ha a BMW-nél másképp gondolják az valószínűleg az idióta amerikaiak miatt van úgy, akiknél még a visszapillató tükörre is orbitális marhaságokat kell írni, mintha mindig azt olvasná a vezető :D

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 11:18:20

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
"ennél szerintem sokkal nagyobb szívatás a BMW részéről a defektmentes gumi, de hát ezt is lehet magyarázni, hogy mekkora szívás télen autópályán -30C-ben egy defekt"

Az a baj, hogy nem ertetted meg, mirol szolnak a runflat gumik:
www.continental-reifen.de/generator/www/de/de/continental/reifen/themen/sicherheit/img/rss_movie_en.wmv
NEM kenyelmi, BIZTONSAGI berendezes.
(A kerekcserevel sem az a gond, hogy kenyelmetlen, hanem hogy elcsapnak mint egy kutyat.)

Ciri 2010.05.02. 11:21:46

@phrascarica -a szerpentinek királya :):

"BMW részéről a defektmentes gumi, de hát ezt is lehet magyarázni, hogy mekkora szívás télen autópályán -30C-ben egy defekt, tényleg az, de nyáron sem gyakori, annyira hogy nekem az elmúlt 20 évben 1X volt :)"

Itt is kevered a kényelmet a biztonsággal. A Run Flat abroncs nem CSAK arról szól, hogy mennyit tudsz még leeresztett állapotban tovább haladni.
A durrdefekt szó mond valamit?

www.youtube.com/watch?v=cZ7mbd7hWLg

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 11:22:15

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
"Pont azt mondom hogy nem, mivel sohasem kapcsoltam ki (utasom sem) véletlen,"

Es ebbol egyenesen kovetkezik, hogy senki mas sem fogja. Logikus.

"ha meg véletlenül valaki kikapcsolná rögtön jön a lámpa, úgyhogy az szerintem pont elég"

...szerinted. Rajtad kivul viszont meg vannak par millioan, akik veletlenul ki fogjak kapcsolni, es fingjuk nem lesz, mit jelent a felvillano ikon. Most irom le masodszor.

"ha a BMW-nél másképp gondolják az valószínűleg az idióta amerikaiak miatt van úgy"

De nem. Egyreszt, Smartot is lehet kapni az USAban is. Masreszt, ilyenkor az adott piacra keszult specialis kivitelt keszitenek (rengeteg minden szoftveresen allithato). Harmadreszt - ezt is most irom le masodszor, abban a remenyben hogy vegre sikerul megertened - a Smartban NEM tudod teljesen kikapcsolni az ESPt.

Phrascarica 2010.05.02. 11:23:40

@mlt3: na igen de azért mert 10 évente van egy defekt (általában a ház előtt otthon veszed észre) ezért 10e6 km-t kényelmetlenül, drágán, gyenge gumival mész! Nem hiába az E60-as 40 méteres fékútja 100-0-ra :(

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 11:30:46

@Ciri: Tegyuk hozza azt is, hogy a durrdefekt elsodleges oka az alacsony abroncsnyomasbol eredo magasabb mechanikus es termikus oldalfal-igenybevetel. A runflatnel az oldalfal eleve sokkal erosebb, de az uj, harmadik generacios abroncsokra hutobordakat talalt ki a Bridgestone, amivel a termikus terheles is jelentosen csokkentheto. Itt leirjak:
www.bridgestone.de/filelibrary/German/Germany/Corporate/Press_Room/Pressemitteilungen/Produkte_Bridgestone/2009/3%20Generation_Run%20Flat-Reifen_Detailinfos.pdf

A rugozasi komforton is javitottak, ugy, hogy a horizontalis stabilitas megmaradt.

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 11:33:59

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
"na igen de azért mert 10 évente van egy defekt"

Hulyeseg. Egyreszt, MINDEN kanyarban profitalsz a runflat gumik merevsegebol, a kanyarstabilitas es a kanyarsebesseg is magasabb lesz. Masreszt, ennyi esszel be se kosd magad, arra is 10 evente egyszer van szukseg, akkor is fel masodpercre. Legzsakot se kerjel, az is draga.

"általában a ház előtt otthon veszed észre"

Vagy az arokban, egy pukkanast kovetoen.

"Nem hiába az E60-as 40 méteres fékútja 100-0-ra"

Baromsag. Aruld mar el, mi koze a fekutnak a runflat gumikhoz.

Ciri 2010.05.02. 11:34:47

@mlt3:

"A runflatnel az oldalfal eleve sokkal erosebb"

Így van.

Phrascarica 2010.05.02. 11:38:54

@mlt3: csak úgy miheztartás végett. az Autópiac 2010.április 20-26 számából a Ferrari 599 GTO-ról.
"A második generációs (könnyebb és hatásosabb) karbon-kerámia fék 32.5 méter alatt állítja meg a 100 km/órás sebességgel száguldógépet.
A Smart Roadster Brabus pedig 34.2 méternél áll meg (hátul kutyaközönséges dobfékkel) :DD, lehet hogy az "sima" 599 még ennyit sem tud ?
Na szvsz itt kezdődik a biztonság, amikor a BMW még 40-el robog ez már áll :)

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 11:53:50

@phrascarica -a szerpentinek királya :):
Akkor meg egyszer megkerdezem: hogy a tokombe jon ide a runflat? Megfordult mar a fejedben, hogy a Smart meg az 5-os BMW nem egeszen ugyanaz a sulycsoport?

Tehat a gyengebbek kedveert: mutass egy olyan tesztet, ahol ugyanaz az auto runflat abroncsokkal hosszabb fekutat produkalt.

donphobos 2010.05.02. 11:59:09

Brabus Smart Roadster tömege:

"... for a weight of only 840 kg (1,852 lb), giving it the same power-to-weight ratio as a Porsche 911 Carrera 4S."

en.wikipedia.org/wiki/Smart_Roadster

Ferrari 599 tömege:

"Curb weight 1,690 kg (3,726 lb)"

en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_599_GTB_Fiorano

A mozgási energiát fel kell emészteni, 2x nehezebb a Ferrari, ennek ellenére hamarabb áll meg. Ráadásul a dobfék egyáltalán nem gyenge, ne a régi 70-es években alkalmazott dobfékekből induljunk ki.

Üdv!

Szsrobert 2010.05.02. 12:37:29

Kérdés a dobfék, és tárcsafék mérete, tömege, nyersanyagköltsége, megmunkálási költsége, élettartama, szerelhetősége.

mlt3 (törölt) 2010.05.02. 12:46:33

@donphobos: Ne haragudj, de engem tenyleg hidegen hagy a Ferrari vs Smart vita.

Tehat harmadszor is: mutasson nekem valaki egy olyan tesztet, meresi eredmenyekkel, ahol ugyanarra az autora feldobott, ugyanazon gyartmanyu abroncsok runflat es hagyomanyos modelljei kozul a runflatnek volt hosszabb fekutja.
(Azt pedig eleve hulyeseg kijelenteni, hogy az E60nak ennyi es ennyi a fekutja, mert a fapad es a csucsmodell kozott tobbszaz loeronyi kulonbseg van, es a fekrendszert is ennek megfeleloen meretezik.)

donphobos 2010.05.02. 12:55:36

@mlt3:

Szerintem ilyet nem nagyon fognak előásni neked. A legtöbb hozzászólás az alap tájékozatlanságot kombinálja zsigeri indulattal sajnos. Ha valakinek esetleg van is ESP a kocsijában, akkor sem feltétlenül van tisztában a működésével.

Az pedig hogy belegondoljanak a technikai részletekbe úgy nézem csak álom marad.

Nem vagyok abroncs szakértő, a logikám azt mondja hogy a runflat igazából segít, mivel az abroncs belső stabilitása jobban biztosított vészfékezés esetén. De érdekelnek a részletek, ha van link, akkor elolvasom.

Üdv!

Phrascarica 2010.05.02. 19:41:57

@donphobos: ne már a súly miatt, az az autó több mint 100millió Ft és a súlya 1500 Kg alatt van GTO!!!, de egy 5-ös BMW-is 20, nem telik jobb fékre? :D
Az autó fékútja nem igazán a tömegén múlik.
Egy 5-ös BMW-től ami a sportlimuzinok példaképe, azért mást vár az ember, és ebben nagyon is benne van a runflat is 1-2 méterrel. Egy ilyen autótól kiemelkedő teljesítményt várnék el.
A mindig rövid fékút, és az 5 csillagos ütközésteszt (2009-ben) kicsit fontosabb mint a nagy ritkán durrdefektet kapó gumi szvsz. az olyan tipikus mi elsőként bevezettük melldöngetős marketingduma. Nemhiába sokan csak periférikusan foglalkoznak ezzel, aki akar vegyen, de nem akarják rásózni boldog boldogtalanra, és hát nyilván vannak ennél kifinomultabb rendszerek is. Mo-n már egy gumicsere is agyrém a runflattal, az áráról már nem is beszélve.

Phrascarica 2010.05.02. 20:05:48

@mlt3: "Tehat a gyengebbek kedveert: mutass egy olyan tesztet, ahol ugyanaz az auto runflat abroncsokkal hosszabb fek utat produkalt. "
Nem néztem még utána, de olyan van-e ahol legalább ugyanolyat? És ha tényleg nincs differencia akkor meg miért szerepelnek az E60-ok olyan gyengén a 100-0-s teszteken?

Ákii (törölt) 2010.05.02. 20:39:00

Egy élmény ezt a blogot olvasni, komolyan mondom :-D

Imádom az olyan embereket, akik a maguk értékrendjét, értékítéletét világsztenderdnek tekintik, aki pedig ettől eltér, az (jelen esetben) nagyzoló, újgazdag, prosztó, bunkó stb., ízlése mint olyan pedig egyáltalán nem is létezik. Az X6 vásárlókat kizárólagosan hülyének állítják be, pedig a mondandójuk alapján itt bizony elsősorban a vagdalkozók azok, akik nyilvánvalóan a szomszédnak vesznek autót... :-D

Egyébként én inkább nagylimuzin párti vagyok (A8, 7er, S-Classe), ez az X6 mégis valamiért tetszik, egész pofás, dögös SZERINTEM. Venni már nem biztos, hogy vennék a fent említett ok miatt, de eszembe nem jut leprosztózni a vásárlóit - mindenki arra költi a pénzét, amire akarja. (Mi van, ha valaki azért veszi, mert egyszerűen tetszik a formája neki, és nem azért, mert nagyzolni akar? Tulajdonképpen ez egy emelt hasmagasságú 5ös GT.) Úgy látszik én is ízléstelen tahó vagyok...

Phascarica

Azért az remélem te is érzed, hogy ez elég nagy hülyeség: "Az autó fékútja nem igazán a tömegén múlik." :-)

Ákii (törölt) 2010.05.02. 20:48:52

Azt ki is felejtettem, hogy az X6 a BMW 30d vagy 35d dízelmotorjával simán eljárkál 10-11 literrel vegyesben (inkább vidék, mint város túlsúllyal), ami azért egyáltalán nem vészes, sőt, egy ekkora autótól szerintem baráti. A BMW dízelmotorjairól én úgy tudom, az ipar jobb darabjai közül valók, szóval egy dízelmotorral semmivel sem árt többet a környezetnek egy ilyen, mint egy friss jogsis hülyegyerek alatt a mindenféle karbantartástól mentes, ezer éves rozsdaboglya Opelek, Suzukik, Alfák. Ez utóbbiakból mellesleg kicsit több szaladgál az utakon, mint X6ból, Cayenne-ből, Q7ből, Land Cruiserből...

A marketingdumát sehol sem kell benyalni, a környezetvédelem nem az autózással kezdődik, legyen szó akár Priusról, akár X6ról.

Phrascarica 2010.05.02. 21:11:48

@Ákii: "Azért az remélem te is érzed, hogy ez elég nagy hülyeség: "Az autó fékútja nem igazán a tömegén múlik." :-) "
ha a tömegen múlna akkor egy egy Trabi vagy egy kispolák hamarabb állna meg mint egy BMW E60 nem?
A tömegen csak egy paraméter, nem az alfa és az omega, de ebbe nem igazán mennék bele, mert nem igazán értek hozzá, bár véleményem szerint a gumikon sokkal több múlhat mint bármi máson, mivel mégiscsak az tartja a kapcsolatot az úttal ;)

Ákii (törölt) 2010.05.02. 21:36:01

@phrascarica -a szerpentinek királya :):

Ha két ugyanolyan fékrendszerrel felszerelt autót egymás mellé állítasz, akkor a nehezebb, vagy a könnyebb fog hosszabb úton megállni? Na ugye, hogy a nehezebb.
Ha nem a tömegen múlna legnagyobb részben, akkor vajon miért csak annyit ver a GTO a Smartodra féktávon? Nehogy azt mondd, hogy a Smart ugyanolyan jó gumikkal és fékekkel bír :-)

A defekttűrő gumi meg már akkor megéri, ha 100 év alatt csak egy durrdefektes fejreállást megúszik miatta az ember vagy családja. Azt pedig még nem igen bizonyították, hogy ettől nő az autó féktávja.

Phrascarica 2010.05.02. 21:52:24

@Ákii: "Ha két ugyanolyan fékrendszerrel felszerelt autót egymás mellé állítasz, akkor a nehezebb, vagy a könnyebb fog hosszabb úton megállni?"
vegytiszta szakértelem :)
Akkor azt mondd meg hogy egy Smart fortwo ami kb. 100 kg-al könnyebb könnyebb mint a Brabus Roadster miért áll meg sokkal hosszabb féktávon amikor szinte ugyanaz a fékrendszer, a futómű, és még a légellenállás is segít neki?

Phrascarica 2010.05.02. 21:57:40

@Ákii: "Azt pedig még nem igen bizonyították, hogy ettől nő az autó féktávja."
De azt sem hogy nem?

Phrascarica 2010.05.02. 22:26:27

@Ákii: "Nehogy azt mondd, hogy a Smart ugyanolyan jó gumikkal és fékekkel bír :-)"
Naná hogy nem, van köztük 1.7m, a Smart inkább a Porsche 911 GT2-vel van pariban :-) (már ha hihetünk a 100-0 fékteszteknek)

Phrascarica 2010.05.02. 22:53:14

Most találtam érdekes cikk, főleg a hozzászólások, vélemények használóktól :)
www.carsguide.com.au/site/news-and-reviews/car-news/bmw_moves_away_from_run_flat_tyres

.atti. 2010.05.05. 17:07:44

a BMW nagyon kezd elhúzni a többi autómárkától , mondhatnám fényévekkel .

Rentonka 2010.05.14. 10:16:44

20 literes fogyasztású x6-ból lefaragtak 20%-ot.. csodás, lett 16 liter. azt nem értem mit kell ezen ájuldozni

a lexus 7 éve a 2003-as rx300-asból aminek a totalcar szerint mért adatok alapján 18 liter volt a fogyasztása, és a gyári adata is, 8!! literre faragta a 400h-val, ami ugyanaz a kasztni és benzinmotor.

ja és tudom ezt mert van ismeretségben egy rx300, és a családban egy 400h,

már komolyan kezdem unni ezt a német autóktól való ömlengést, amikor 7 évvel ezelőtt a japánok már megoldották ezt és nem 20%-al.
süti beállítások módosítása