Leleplezték a maratoni gurulókat

  2010. április 28. - Koncz_János Címkék: eco marathon shell

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

A mérnökpalánták egyik legnagyobb játszótere a Shell Eco-marathon, amelynek európai versenyén rövidesen három magyar csapat is megmérettetik. Ez a gombamód szaporodó alternatív építőszeánszok egyik öregapja is, az idén rendezik a 26 dzsemborit, ezúttal a keletnémet Lausitzban. A EuroSpeedway pályán rajthoz álló magyar embereket és gépeket kedden mutatták be a Millenáris Parkban, stílszerűen a Csodák Palotája mellett.

Megameter, Kecskeméti Főiskola

A kecskemétiek újoncok az Eco-marathonon, de rögtön észbontó masinával álltak elő. A Megameter háromkerekű, benzinmotoros szivar, amibe egy apró nőt préselnek majd. A nyilvánvalóan nem klausztrofóbiás Bertalan Évára vára feladat, hogy ötven percig körözzön a pályán, a lehető legkevesebb üzemanyagot fogyasztva. A karosszéria méhsejt szerkezetű, szénszál erősítésű kompozitból készült, ez a kerekek, sőt a lánckerék anyaga is. A 30 köbcentis, saját fejlesztésű és gyártású, kétvezérműtengelyes, injektoros motor jól elférne egy uzsonnástáskában a szendvics mellett – nem csoda, hogy a versenyautó önsúlya mindössze 24 kiló. A csapat célja, hogy az egyliteres fogyasztásra számított út elérje az ezer kilométert. Ennek megfelelően a benzintank kábé akkora, mint a sarki kisboltban kapható kétdekás pálinka. A kormányzás joystickkel történik, a hajtás szakaszos, vagyis időnként felgyorsítják a szivart, aztán hagyják szabadon gurulni.

Banki 04, Óbudai Egyetem

A JFSZ Racing Team már veteránnak számít, gépüket évről évre tökéletesítik, felhasználva a futamokon szerzett tapasztalatokat. A szintén háromkerekű versenyrakéta váza alumínium, amit üvegszálas kompozit karosszéria borít. Az egyhengeres belsőégésű motort etanollal itatja az elektronikus befecskendező rendszer. Az idei évadra fejlesztettek a sebességváltón és az elektromos kuplungon, csökkentették a hajtómű súrlódását, az abroncsok ellenállását és az önsúlyt. A cél itt is az, hogy a hatvankilós Banki 04 átlépje az 1000 kilométer/1 literes álomhatárt. A karosszéria speciális fényezése csajos lett: ezt a masinát is lány vezeti majd, Vörös Vivien, akit a jövőben az isteni VV-ként fogunk emlegetni, amiért előre is elnézést kérünk.

SZEvolution Car, Széchenyi István Egyetem

A SZEnergy Team járműve több szempontból is lényegesen különbözik az előzőektől. Először is, nem a Prototípus, hanem a Városi jármű csoportban indul, másodszor nem belsőégésű motor hajtja, hanem napelemekkel táplált villanymotorok. Harmadszor nem három kereke van, hanem négy. A kiírásnak megfelelően ez jobban hasonlít egy hétköznapi járműre, és rendelkezik mindazokkal a felszerelésekkel, amelyek szükségesek a közutakon való közlekedéshez (világítás, index, ilyenek). A csapat eddig kétszer nyerte meg a Solar kategóriát, nagyok tehát velük szemben az elvárások, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy az ellenfelek mindent el fognak követni a trón megszerzéséért.

A váz itt is alumínium, a borítás szénszálas kompozit. A tetőn és az oldalakon hét négyzetméternyi napelemet helyeztek el, amik már borús időben is annyi áramot termelnek, hogy nemcsak a két villanymotor meghajtására, de az akkumulátorok töltésére is futja belőle. Előírás ugyanis, hogy a versenyautó akkumulátorainak a célba érkezéskor több energiát kell tárolniuk, mint a rajtnál. A súlyt húsz kilogrammal csökkentették, így a mozgatása kevesebb elektron rabigába hajtását igényli. Mivel a cél az volt, hogy minél nagyobb felületet tegyenek ki a napsugárzásnak, áramvonalat ne keressünk. A SzEvolution úgy néz ki, mint egy 1:4 arányban lekicsinyített Ikarus busz, aminek rézsút leflexelték a farát. A dobozforma előnye, hogy a pilóta nem fekszik, hanem ül, és talán megfőni sem fog a futam végére. Sőt, kifejezetten örül majd, ha derült égen trónoló Nap 300 ezer km/másodperces sebességű fotonokkal bombázza a kitinpáncélt.

IMG 1534 resize

A magyaroknak rendkívül erős mezőnyben kell majd helytállniuk, 22 ország 213 csapata verseng. Óriási nyüzsgés várható május 6-án és 7-én a EuroSpeedway-en, hiszen 2500 ember érintett a versenyben mint csapattag, felkészítő tanár, szervező és újságíró. A helyszínen fogjuk megfigyelni, hogyan tartja mederben a híres német szervezőkészség ezt az ezerfelé folyni kész emberáradatot, és főképpen azt, hogy miként szerepelnek Európa legjobbjai között a mieink.

További információk: http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/europe/

Egy világklasszis futó az EuroSpeedway Lausitz versenypályát 25 km/órás sebességgel körülfutva több széndioxidot bocsát ki, mint egy eco-marathonos versenyjármű és pilótája összesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401959132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.04.28. 19:01:53

A fény sebessége vákuumban, kerekítve: 300000 km/secundum és nem /óra.

A földet egy óra alatt csak 7,5-szer kerülné meg.

biker_kolee 2010.04.28. 19:01:53

"ezt a masinát is lány vezeti majd, Vörös Vivien, akit a jövőben az isteni VV-ként fogunk emlegetni"

Megértelek. :D

Baldwyn 2010.04.28. 19:02:11

"300 ezer km/h-s sebességű fotonok" helyett jó lesz oda a 300 ezer km/sec sebességű is :)

reACT 2010.04.28. 19:13:02

nekem a napelemes adja a legjobban :D

Koncz_János 2010.04.28. 19:44:58

A fény sebessége értelemszerűen km/sec, javítottam, köszi srácok, hogy szóltatok! :-)

H@ndrix 2010.04.28. 19:50:42

Komoly lett a cikk meg a képek is:)
reméljük sütni fog a nap és kedvez nekünk. bár előreláthatólag esőt és 3-5 fokot ígérnek:S

Tomchy 2010.04.28. 19:58:01

ExGAMF-osként igen büszke vagyok!

Lássuk, mit tud, hajrá Srácok, s persze Évi!

nem kéne... 2010.04.28. 20:03:29

ez a fehér gyösz elképesztően kicsi.
:O

Bencesz 2010.04.28. 20:03:59

Én meg jelenlegi GAMF-osként ma ott voltam mikor tróbálgatták a gépet, és simán ők a nyerők. Hajrá srácok:D

degi2004 2010.04.28. 20:18:39

sunaznam mindet - errol jut eszembe: ruha nelkul ujabb 0.5 kg-t sprolnanak meg a csapatok

ez az 1000 km-t gurulok lejton 1 l benyaval az en hummeremmel is menne, nem sok ertelme van igy

a napelemes ikarus jobban hangzik, csak nehogy tul kozel keruljon a naphoz, mint a druszaja

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.28. 20:55:56

ez zar, és képmutatás. a korrekt teszt az lenne, hogy egy átlag középkategóriás autóval, annak súlyával olyan motort fejlesszenek, amivel 1 litert eszik pl: 100, és nem 1.000 km-en. na az lenne a korrekt, ez így képmutatás, és önámítás, mert semmibe sem fognak 30cm3-ös motort szerelni. egy átlagos 1600cm-es autóra vetítve ez 5 literes fogyasztás 100km-en. az én 1600-as sx4 sedánom, ami 1300kg, tempomattal, klimával 100km/h-val 4.4-es fogyaszt sztádán, tehát JOBB eredményt produkál. akkor meg mi a péklapátot találtak ezek most itt fel? mit is fejlesztettek ki? semmit

gnme 2010.04.28. 21:18:29

Jani, a borral próbálkoztál már?

:-)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2010.04.28. 21:46:02

A további informatió rész különösen érdekes.
Amúgy hajrá Kecskemét.

Szsrobert 2010.04.28. 21:49:04

@www.BiSzex.hu: 4,4l 100-nál jónak mondható.

caberg_dna 2010.04.28. 22:00:35

@www.BiSzex.hu:
A magyar csapatok még kezdők, bocsássuk meg nekik a csupán 1000km-es célkitűzést!Egyébként a versenyen elért rekord 3770km(Ezt számítsd át SX4-re)
Megnézném különben ki az a "pék" aki saját, működő motor megtervezésére és legyártására képes.
Hajrá magyarok, Hajrá Kecskemét!!!

Szsrobert 2010.04.28. 22:06:37

@caberg_dna: Az a pék, akinek van hozzá tudása, szerszáma, és pénze.

Szsrobert 2010.04.28. 22:20:20

Tényleg hasznosabb lenne egy normál személyautó méretű, tömegű, helykínálatú járműfogyasztását csökkenteni 50km/h sebességnél. A kamion is nagyon gazdaságos közlekedési eszköz, ha egymásra pakolják az utasokat full terhelésig...

eml 2010.04.28. 22:31:26

@fireman4: Egy másodperc alatt kerüli meg 7,5-szer.

Szsrobert 2010.04.28. 22:33:26

A 30 köbös motort pedig olcsón, tömeggyártásban lehetne gyártani kerékpárokhoz.

dukeekud 2010.04.28. 22:59:49

www.BiSzex.hu ·
a korrekt teszt az lenne, hogy egy átlag középkategóriás autóval, annak súlyával 100km-en. az én 1600-as sx4 sedánom, ami 1300kg, tempomattal, "

mondjuk az sem lenne korrekt mert egy normalis autonak nem szabadna 1300 kg-nak lennie,max 300-nak

Kalokagathia 2010.04.28. 23:00:26

@www.BiSzex.hu: Ez már így is rohadt nagy teljesítmény, a te számításod pedig hibás.

Az a baj, hogy feltételezed, hogy a fogyasztás egyenesen arányosan csökken a motor méretével (súlyával), csakhogy ez nem igaz.

Hasonlítsd inkább össze a legtakarékosabb kismotorok fogyasztásával az 1 liter/1000 km adatot. Tudsz olyan 50cm-s kismotort mutatni, amelyik 0,1 litert fogyaszt százon, hátszéllel? Nem.

30cm motorral 1 liter 1000 km-en nagyon nagy teljesítmény.

A szedános példád meg szart sem ér, már bocs. A kísérleti járműveknek nem az a céljuk, hogy ugyanazt tudják, mint a tömeggyártott járművek, hanem az, hogy később felhasználható technológiákat fejlesszenek ki - ehhez viszont nem a te segged alá terveznek autót, hanem a tudományos kísérlet céljaira.

Kalokagathia 2010.04.28. 23:03:43

Ja, és hajrá magyarok!!! :)

igazi hős 2010.04.28. 23:07:21

@Szsrobert: Kerékpárhoz villanymotort kell illeszteni és inkább akkukat kéne fejleszteni. (Persze nyilván azon is dolgoznak eleget, ha nem is a bringák, de a hibridek miatt.)

tyberius 2010.04.28. 23:11:48

@Szsrobert: Igazából a kerékpár nagyon nem hatékony közlekedési eszköz, ha motorral akarod hajtani - az itt látható "szivarokhoz" képest nagyon rossz a légellenállása. A drótszamarat lábbal hajtásra tervezték.
@www.BiSzex.hu: A képmutatás az, amikor alapvető emberi szükségletnek állítod be, hogy másfél tonna vasat meg egy klímaberendezést hurcolássz magaddal mindenhova. Az önámítás pedig az, amikor azt hiszed, hogy mindig lesz elég olaj a világon, hogy ezt a passziódat kielégítsd. Amit itt látsz, az az autózás jövője. A jelen nem tartható fenn. A bioszféra több millió éven át "állította elő" azt a szenet-olajat-gázt, amit mi pár száz év alatt elégettünk.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.28. 23:44:51

@eml: fireman4 azt írta, hogy "A földet egy óra alatt csak 7,5-szer kerülné meg."
..NÉ

ha nem km/sec lenne, hanem km/h

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.28. 23:47:19

@Szsrobert: @www.BiSzex.hu: sokkal hasznosabb lenne, ha egy Boeing747-es mozgatnának meg Buenos Aires és Moszkva között és közben óránként két-három millió köbméter kôolajat termelne.
Na az nem lenne képmutás, az okosság volna.

brlv24 2010.04.29. 00:05:31

@www.BiSzex.hu:
"(..) sztádán, tehát JOBB eredményt produkál"

Terjunk vissza erre 10 ev mulva:)

Ohmygod 2010.04.29. 01:15:33

Megeszem a húsvéti nyuszit ha a csoda 1.6-os suzuki 4.4-et eszik ótópályán..

Vagy átbasz a műszer vagy hiba csúszott a számításba...

n80qd 2010.04.29. 07:16:12

"Egy világklasszis futó az EuroSpeedway Lausitz versenypályát 25 km/órás sebességgel körülfutva több széndioxidot bocsát ki, mint egy eco-marathonos versenyjármű és pilótája összesen."

Mi ebből a tanulság? Tiltsuk be a környezetszennyező világklasszis futókat!!!
De most azonnal! :D :D :D
A végén még kiderül. hogy a futók miatt van üvegházhatás, és globális felmelegedés... Ahhh... :(

Szsrobert 2010.04.29. 07:45:09

@Kalokagathia: Azonos terhelésnél mérjük a két motor fogyasztását. Simson is ehet 0,1l-t lejtőn gurulva, biciklibe szerelve.

Szsrobert 2010.04.29. 07:47:06

@igazi hős: Igen, akkut kellene fejleszteni. És az indokolatlanul magas akkuárakat csökkenteni.
2 elektromos kerékpárom van.

Szsrobert 2010.04.29. 07:48:10

@tyberius: szivarral nem lehet közlekedni. Te nem látsz ki, téged nem vesznek észre.
Busznyi szivarral már igen.

stellaz1 2010.04.29. 07:50:35

@Szsrobert:

Azért én megnézném azt az 1000 km-es lejtőt :)

Egyébként az sx4 példája nagy hülyeség. Az autó csak most jelent egy 1300 kilós, 1.6-os bádogdobozt, amivel az emberek nagy része egy szűk városban szeretnének elmennei A-ból B-be. A jövő pont az itteni kísérleti járművekhez hasonló lesz vagy kéne lennie (már most is).

Amúgy az elektro vagy egy ilyen pici benzinmotor jó lenne kerékpárba is, csak nem a hagyományosba hanem a rekumbensekbe (fekvő kerékpár), lehet burkolat nélkül vagy burkolattal használni, és akkor kb. így is néz ki, mint az itteni gépek.

Szsrobert 2010.04.29. 07:52:28

@n80qd: Az ekkómaratonos járművek nem termelnek széndioxidot. Sőt alapanyag sem kell hozzájuk, és a gyártás sem igényel energiát. A napelemeket is csak le kell szedni a napelemfáról. :-)

Akkuk helyett vezetékes rendszer segítene elkerülni az akku/nyersanyag pocsékolását, felesleges környezetterhelést.
A legjobb megoldás a távmunka, és a felesleges szállítás, utaztatás utazás elkerülése.
A legkörnyezetbarátabb energia az, amit nem használunk el.
Ledes lámpához, LCD kistévéhez, rádióhoz, fénycsőhöz könnyű, hordozható kézzel tekerős, vagy pedálos generátor a megoldás.

aViktor 2010.04.29. 07:54:13

Kedves hozzászólók és főleg BiSzex!
Szépen fogalmazva zavar, hogy lehúzzátok a csapatokat(akinek nem inge....).
Itt arról beszélünk hogy diákok az iskola mellett szabadidejükben terveznek, fejlesztenek, és kutatásokat végeznek.
Személy szerint pontosan tudom, hogy itt az utolsó 2hónapban a srácok heti 4-5 napot a suliban vannak 12 órában és a slui mellett építenek autót, managelik a csapatot. Iszonyatsok munka van benne, és ezt jó lenne nem lebecsülni...

A másik dolog meg a fejlesztések.
Ebből a versenyből kapott alapot a Smart is illetve sok motorikus és vezérlési megoldás amitől a Ti autótok is kevesebbet fogyaszt,és jobb mint egy Zsiguli.
Ugyanígy kerülnek át fejlesztések a F1-ből is a szériákba, mégse megy az sx4-ed 320km/h felett.
Motorikus megoldás amit a Honda már szériában alkalmaz, a kiterjesztett kipufogóütemű motor, amint a SEM-en már évek óta fejlesztenek DIÁKOK és használnak.
De mondhatnám az alkalmazott üzemanyagokat is amit kevesen ismernek a hidrogén E85-ön kívül pl a GTL, BTL, melyek megújítható zöld energiaforrások.
Igaz a Magyar géniusz még nem költözött be a magyar autókba de a csapatok évről évre ezen vannak. De hogy miért megy ez lassan az az többrétű dolog, mind az oktatás módszere, mind a forráshiány és egyebek... de ebbe nem mennék bele mert 3oldalas regényem lenne.

A lényeg a kezdeményezés és hogy ez a rendezvény a diákokat támogatja és azt a célt, hogy a képzésükben kapjanak már egy szemléletváltást a jövő mobilitásához, motiváltak legyenek a tanuláshoz, és hogy a végén jobb szakemberek legyenek.
Hajrá Gamf, OE Bánki, és Szie!
Köszönöm.

Szsrobert 2010.04.29. 07:55:39

A 30 köbös motorhoz tessék böffenteni egy g/kWh fogyasztási értéket. Ha tényleg penge, sorozatban kell gyártani más méretben is áramtermelési célra(megoldva a vezérműlánc kenését).

stellaz1 2010.04.29. 08:00:49

@Szsrobert:

A jármű egy komplex egység.

Vagy mit nem értesz?

Szsrobert 2010.04.29. 08:03:29

@stellaz1: hogy miért hasonlítunk almát körtéhez.

bbnet1 2010.04.29. 08:04:08

@BiSzex: És a tréler mennyit fogyasztott, amin alapjáraton ment a "gyilkos" verdád. :)

admin1221 2010.04.29. 08:04:17

Véleményem szerint ez akkor lenne eredmény, ha mondjuk egy városi forgalomra tervezett gépjármű paraméterei mellett közelítené meg az 1000km/1l fogyasztást. Ezzel az erővel fel kell szerelni egy vitorlát meg egy napelemet és többet ér az ember. Nem fikázni szeretnék és tényleg gratulálok ehhez az eredményhez is (én hozzá sem tudnék kezdeni), de ez így csak egy "bohóckodás", semmi több.

Szsrobert 2010.04.29. 08:04:37

Komplett, hétköznapi gazdaságos járművet érdemes tervezni.

L'âne Trotro 2010.04.29. 08:49:25

Istenem, ennyi szüklátókörü embert! Ha nem lennének ilyen versenyek, nem lenne forma1, nem lenne rally, sose lenne a suzuki sx4 ben ESP, meg a sok hárombetüs csodaszerkenytü, mert ki sem találták volna! Fogjátok már fel, hogy prototipus != szériaautó. Az itt alkalmazott ötleteket majd 5-10 év múlva látjátok a széria szuzukiban kicsit módositva.

Szsrobert 2010.04.29. 09:33:52

Az én autómban nincs ESP. Nincs rá szükségem.
Gazdaságos, olcsó, környezetbarát közlekedésre van szükség. Ami nincs.

uglykid 2010.04.29. 10:46:06

@www.BiSzex.hu:

"az én 1600-as sx4 sedánom, ami 1300kg, tempomattal, klimával 100km/h-val 4.4-es fogyaszt sztrádán,"

Már ne is haragudj, de Te beszélsz képmutatásról???

A Te állításod meg igazi ÖNÁMITÁS!

suzukivilag.hu/Suzuki_autok/Suzuki_SX4/Suzuki_SX4_muszaki_adatok

Szsrobert 2010.04.29. 11:34:52

@aViktor: nem érzem, hogy lehúznák a csapatokat. Az lehúzás, ha hasznosabb irányt szeretne valaki javasolni?

Becsülöm az idejük. Anyám is sokat dolgozik/dolgozott. Eredménye 0 félretett pénz+ 1 gerincsérv. Megérte?

Az autóm nem jobb mint egy Zsiguli. Lada 2107. Fogyasztás 7-6,5-6 liter, 60km/h-nál volt 5,9 is. De nincs benne hiperszuper kettős tömegű lendkerék félévi fizetésnek megfelelő árért.
Ne bonyolultan, és drágán oldjunk meg valamit. Több hibalehetőség, drágább alkatrész, nagyobb lehúzás.

Hajrá diákok, hajrá Magyarország!

Szsrobert 2010.04.29. 11:39:26

Egy kis off:
Éveken keresztül 2 liter benzin ára körül volt a vasúti menetjegy ára 100km-re vonatkoztatva. Budapest menettérti 2500Ft lenne ennek megfelelően. Most miért 6000Ft feletti a jegy?
Mikor 235Ft volt a benzin, olcsóbban felutaztunk 5-en, mint egy személy vasúton...hol itt a logika, a környezetvédelem? :-(

denieboy 2010.04.29. 14:39:15

Hajrá fiúk-lányok, hajrá magyarok!!! :)

Csinálják ám ezt máshol is:
www.gizmag.com/tag/automotive+x-prize/

qx92 2010.04.29. 15:57:00

biztos hasznosak es jok ezek az izzek a jovore nezve de en a jovoben is AUTOT akarok vezetni.Azzal amivel jar becsuletes nyomatekkal becsuletes gyorsulassal becsuletes MOTORHANGGAL es egeszseges bezin van gazolaj szaggal szep nagy kasznival stb stb En nem tudom elkepzelni magam ,hogy egy ilyenmuanyag izeben a seggem majd eri a foldet es 30 kobcentis motor burog a fulem mogott.

szabopsz 2010.04.29. 16:33:31

@qx92:
Akkor szoktasd magad a gondolathoz.

Ugyanis hiába lesz szép nagy autód, giga nyomaték, meg motorhang, csak épp az gázolaj és benzinszag fog hiányozni, ugyanis NEM LESZ mit tölts vele. Már vagy 10 évvel ezelőtt is kb 50 évre becsülték az olajkészleteket.

szabopsz 2010.04.29. 17:19:09

nem megy ma a gépelés... bocsi

Kifordított kacagány 2010.04.29. 20:42:10

azért azt megnéztem volna, hogy fér el egy ember abba a kecskeméti gyöszbe.
kíváncsian várom, hogy teljesítenek.

Kalokagathia 2010.05.02. 20:18:09

@Szsrobert:
1. oké, szereld föl a Simson motorodat egy szénszálas, 10 kilós járgányra. És menj vele ugyanolyan pályán, mint ezek a kísérleti járművek, 0,1 literrel 100 km-t. Marha.

2. Marhára nem érted az egésznek a lényegét. Ahhoz, hogy a te csodálatos ladád elkészüljön, ahhoz az autózás hajnalán az olyan "használhatatlan" járművek kellettek, amelyeket kísérletező kedvű emberek készítettek, de amúgy semmi másra nem voltak jók. Érted??

Ezért aztán nagyon jó, hogy vannak olyan magyar egyetemisták, akik időt, fáradtságot nem kímélve kísérleteznek - mert ez a jövő. Hajrá srácok, lányok!!

rhinoeli 2010.05.11. 15:37:41

Azon szoktam nevetni, hogy az ilyen versenyeken mindig vesznek tűzálló ruhát, sisakot és egy csomó látványosnak és menőnek hitt fölösleges dolgot. Pedig értékes kilókat lehetne vele spórolni...
süti beállítások módosítása