A három puruttya

  2010. április 25. - Winkler Róbert Címkék: vélemény ford opel skoda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

1gyutt 08

Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr961949338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kultúrpesszimista 2010.04.25. 23:35:42

@Stock:

A kettőnek egymáshoz annyi köze van, mint neked és a villamosnak. jó éjt, bár benned még reggel sem lesz világos.

Stock 2010.04.25. 23:36:04

@kultúrpesszimista: eddig sikerült "ignoirálnod"?? :-DD
lehet hogy magyar szavakat kéne használnod és hamarabb átlátnád a saját magad által elmondottakat.. :)

bíp-bíp (törölt) 2010.04.25. 23:36:33

@kultúrpesszimista: Vagyis ne hagyd abba, fossá röhögöm magamat :)

Szóval milyen autód van baby, fehér Skoda Favorit?

bíp-bíp (törölt) 2010.04.25. 23:38:04

@Stock: Én azt mondom: ELTE bölcsész ez a gyerek (mint Winkli, de neki legalább van humora, vagy volt), szerinted?

Stock 2010.04.25. 23:38:13

@kultúrpesszimista: de miért nincs köze egymáshoz te műmájerkedő iskolázatlan szerencsétlen?
de most komolyan kérdezem!!

csoncsoj 2010.04.25. 23:40:02

szerintem a winkler a műszerfalon alszik, vagy nemtom mér olyan kibaszott fontos neki egy tizenéves autóban hogy kopogós-e a műanyag... amúgy régi swiftem van, gyári kagylóülés tényleg fasza, középre könyöktámasz, kormányra bőr védő, plusz menj össze 170 centire (ahogy én tettem), akkor elleszel vele, ha el akarsz lenni vele. ha nem, akkor úgyis megtalálod a hibákat. úgy könnyű...

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.04.25. 23:40:19

Ti most egymással szórakoztok, amikor az eheti várható főnyeremény egy 99-es fehér favorit próbakör?

Stock 2010.04.25. 23:44:18

@bíp-bíp: sztem nem végezte el (de a szakban egyetértek) azt sem és még 75 ezres kezdőért sem lehetett könyvtáros.. :)) mert ha elvégezte volna nem érezné szükségét a művelsége fitogtatásának..
az élet ezt minden területen igazolja: az jár szarásig márkás, feltűnő ruhában, akinek egy forintja sincs, ugyanez a kategória vesz 20éves luxus kocsit és tankolja 1000-ért...
akinek van valamije az nem kérkedik vele, hanem élvezi, pesszimista barátunk pedig mindenképpen értelmiségi mivoltával próbál villogni.. :)

bíp-bíp (törölt) 2010.04.25. 23:50:40

@Stock: hát nagyon kegyetlen vagy ember :D, de tök igazad van, és tudod, mindenki azt kompenzálja, ami nincs neki.

Hát multikulti-pesszimistánk valószínűleg egy optimista szakmunkás (elnézést a szakmunkásoktól, sokra becsülöm őket, de vannak kivételek), de nem az akar lenni, hanem több. De akkor miért nem tesz érte?! :D

butschq 2010.04.25. 23:55:35

@kultúrpesszimista: ugyan, az csúsztatás, hogy egy egyszerű példát mondok (ami igaz történet alapján íródott)? egy dolog, hogy te, mi tisztában vagyunk ezzel azzal, de az autótulajok nagy részét nem érdekli, milyen márka, belső igényesség stb, csak hogy ne kelljen rá költeni, elvigye őket a-b be. az egyszerű ember autója volt az astra, aki nem akart feltűnősködni, de megutálta a waresz-trabi szerelését.
ha összejön, én is kis bimmert akarok, de nem az ész érv, hanem a szívem húzz arra, de valljuk be sokan ész érvvel vesznek autót.
5 éve faternak én is mondtam, hogy annyiért amennyiért vettük a fabiat, olyan használt bmw-t lehetett volna venni. válasz, fiam nekem bőven megteszi egy kis fabia
na bumm

Stock 2010.04.25. 23:58:02

@bíp-bíp: na, hogy miért nem tesz érte, ezt nem értem én sem! :)) (lehet, hogy a nevéből mégis igaz rá a pesszimista?!) :D

ujpistolpete 2010.04.26. 00:07:29

@UltimateUbul: külföldön pont egy fél milla. lásd: ujpistolpete 2010.04.25. 21:57:25
Winkler kivételesen rátapintott a lényegre. Az a baj, hogy Magyarországon bő félmisiért csak ilyen szarokat kap az (egyébként a nyugati pénz töredékéért gályázó) ember. Én 2100 euróért vettem tavaly családi igavonónak egy '99-es 2.0-ás Nissan Primera kombit százezer futott kilométerrel (és Belgiumban lehetetlen visszatekerni az órát), amihez ha hozzádobom az eddigi közterheket és az olajcsere-kipugogójavítás kötségeit, akkor is belül vagyok a szutyadék Astra 700 ezres árán. Nyolcfél körül elszaladgál és belefér a ház. Ilyen autókkal kellene versenyeznie a magyar használtpiacnak ha nem lenne a vérszívó politikai elit meg a regadó. Polgári engedetlenség nyomásgyakorlási eszközével el kellene töröltetni a regadót és akkor az AutoCity és társai járhatnának a kisuvickolt fostalicskáikkal. Uff, én beszéltem!

Stock 2010.04.26. 00:17:55

@kohlenbrenner: az a dúúrva, hogy ez a kretén éppen "kultúr" "pesszimista" nick névvel nem képes felfogni, hogy azon csóró átlag ember, aki 5 kilóért vesz autót.. racionális megfontolásból a minimál pénzéért megkapható legfiatalabb, legmegbízhatóbb hírű, legkevesebbet futott gépek keresi..
amivel abszolút nem biztos, hogy roszabbul jár, mint az általa felsorolt bármely autóval.. mert mivel tudnak ezek kevesebbet a kényelmi extrákat leszámítva (mi ennyi idősen vagy működik, vagy..)??

bíp-bíp (törölt) 2010.04.26. 00:23:28

@kultúrpesszimista: A te kocsidból nézve még egy fapad Dacia Logan is prémiumautó, te szerencsétlen :D

Nindzsaa 2010.04.26. 01:13:43

@bíp-bíp:OFF:
Hello. Te a mosogatószert reklámozod?

Nindzsaa 2010.04.26. 01:15:23

@bíp-bíp:OFF:
Hello. Te a mosogatószert reklámozod?

Nindzsaa 2010.04.26. 01:16:33

áááhhh szar ez a kommentálógép

LAPoska 2010.04.26. 07:58:11

uuuu... tuti felda... egy ugyan ilyennel ramentem egy kore, megnyomta az olaj kadat, hat odaeggettem egy picit a motort... ment az, csak hangosabban... aztan 180euroert vettem bele motort sebvaltoval osz lehajintottam majd 13000 km-t portugalia viszza kerek 1 honap alatt... :-) amugy meg az autoban aludtunk a parommal, ugyhogy tuti cuc a felicsita... :-)

2010.04.26. 08:28:08

Nnnnnnnnnnna.
Nekem csak azé' nem kéne F Astra, mer' má' van :)

És el se adom sose, mert egy igénytelen igavonó, második (tartalék, pót) autónak kiváló lesz. Így tervezem :)

torokszultan 2010.04.26. 08:37:05

B+ winkler, azt hittem nem tudsz már mélyebbre süllyedni.
Azért látom vannak hú fegyverhordozóid...

Gábor a Jobbszélső 2010.04.26. 09:42:50

Nos nekem volt 92-es F Astra a 75 lovas 8v 1,6 mocival, null extrás, újonnan vásárolt "éljen a magyar csupasz opel" verzió, és 1,6 16V swift sedan mindenextrás. Hát nehéz lenne a kettő közt dönteni, az egyik kényelmes (opel) a másik nagyon gyors. Az egyik rohadt 3 évesen (opel) a másik 10 év csillaggarázs és 180e km után is rozsdamentes. Fogyasztás egy kutya, mindkettő tudott 5,3-at is, és 10-et is. Meghibásodásilag kéz a kézben. Gyakorlatilag semmi hiba 160e és 180e km-ig. Csak a karbantartás, két garnitúra fékbetét +opel toronycsapágy, +swift féltengelycsuklók eladás elött. Szóval fentartás nagyon ócsó. Én szerettem mindkettőt, talán a swiftet jobban a motorja és a klíma +mindenextra miatt. F astrából egy késői 2,0 16v 136Le verzió automata váltóval még most is kéne. Swiftet többet már nem igazán akarok.

Bontószökevény 2010.04.26. 09:50:04

@tlantos: Az E21-es BMW-kben is rendszeresen szar vol az elakadásjelző! :D

Bontószökevény 2010.04.26. 09:59:47

@mrs. white: Az enyémben nem is működik! :D

eweres 2010.04.26. 10:27:26

szigorúan 500 körül?

Egy 700 ezres autót hasonlítatok össze egy 375 ezressel...
375-ért egy széthajtott F Astrát kapsz, míg 700-750-ért már egy alap Focust szervóval!
Szintén 700-ért lehet 1,4MPI Fábiákat venni.
Így ez az összehasonlítás semmit sem ér, gyenge cikk!

Bontószökevény 2010.04.26. 10:55:56

De! Puha műanyag a műszerfal, plüsskárpit az ajtóborításon is! Nem olyan nagy gáz az Astra! Közlekedni tökéletes! :D

WSzabi 2010.04.26. 11:03:00

Mi az a "truváj"?
Ritka okádék egy szó, kíváncsi vagyok mit jelenthet?

bíp-bíp (törölt) 2010.04.26. 11:04:43

egyébként mi a fasz az a puruttya? Valami börtön-argó? :)

AttilaBS 2010.04.26. 11:14:35

Milyen kis alfa-vita keveredett itt ki, hála Istennek... Végre beszélünk az autókról is.

Annyit hozzáfűznék, még, hogy:
Sok kis buta magyar azt gondolja az olasz autókról, hogy amit megvett német 40eurós csirkeólat 700ért az olyan mind. Jaaajjj...
Én 10 éve használtautó kereskedésben dolgozok, mégis alfám van, és 164es. Vajon miért? :) A kis megbízhatatlan elektronikájú. Soha az égvilágon semmi baja nem volt az elektronikájának. Egyébként, hogy alfához autóalkatrész bolt kell, meg autószerelőnek kell lenni, á dehogy. Nyitott szemmel kell járni, és szeretni kell az autót. Ennyi kell hozzá.
Volt már rengeteg swiftem, astrám, ritka nagy szar mind a kettő. Bár az astrát szerettem kicsit, mert elköltöztetett 1ik helyről a másikra, össze lehetett szarni a belsejét, mindenki leszarta-fosta, buliban belehányt, most a dutyiban ülnék, ha valaki bele merne hányni az alfámba, ő meg a temetőbe. Minden egyes pillanatban mikor vezettem csak arra tudtam gondolni, hogy mikor ülhetek már végre vissza a 164be. Escortról, feliciáról ne essen szó, mert érdemtelenek a szóra. A három közül f astra. Viszont 100x hamarabb egy jó tipo, vagy tempra. Ismétlem, jó. :)

Ja és még egy gondolat. Mindig intünk egymásnak... :D

Nindzsaa 2010.04.26. 11:27:09

@bíp-bíp: Jah,semmi.Csak késő volt már,és nem bírtam aludni,ezért muszáj volt kötekednem valakivel hogy ne unatkozzak,de már nem aktuális..

gnme 2010.04.26. 11:55:57

értem én, jó a zalfa

sztá' futómű szilenteket lehet-é cserélni benne?

Önjáró Talajgyalu 2010.04.26. 12:14:34

A cikkben allitottal szemben, mar Favoritbol is volt injektoros. Sot, mar faros Skodabol is, bar sok es nem keletre kuldtek azokat persze. Ezzel asszem el is mondtam a velemenyem a cikkrol.

vmaast 2010.04.26. 12:29:49

@mlt3: Nem voltam egyértelmű, természetesen az utolsó évjáratú, jó állapotú, jobb esetben törésmentes autókra gondoltam. Ezek 300 és 600 között mászkálnak mostanság. Van pár 800 körül, de azok nem fognak elmenni ennyiért. Akad pár trükkös évjáratos is. 300 alatt legfeljebb donornak jó, a v6 meg nem mérvadó. A teljesítményadó miatt mindenki szabadul tőle fillérekért.

Viszont lépjünk túl a 164-en, csak egy példa volt. Akad más is bőven, ami nagyságrenddel jobb alternatíva a felsorolt három vasnál.

Nemo81 2010.04.26. 12:58:38

Robi!
Negatív elfogultság érződik a cikken, úgy nyavajogsz mint egy meleg .öcsög, ha a gombot meg kell fogni az astrában. Feliciához képest szervós, escorthoz képest dinamikus, veri a swiftet is, klímás, egyben maradsz benne, és takarékos. Nem bírsz másba belekötni. Engem több 100 ezer km en keresztül csendben szolgált, ettől szürke lenne? Ha csak ilyen hülyeséget bírsz írni, ne is tedd.

gnme 2010.04.26. 13:49:49

@vmaast: akkor erre iszunk :-)

esef 2010.04.26. 14:15:00

@Önjáró Talajgyalu:
Na de egy injektoros Skoda Rapid nem is 300e-be kerül... :)

w a s d 2010.04.26. 14:37:47

@kultúrpesszimista: Honda? Amikor kb. ugyanaz (föleg a 90- es években), mint a Suzuki, csak kicsivel nagyobban?

Slow 2010.04.26. 14:53:38

@Ati81: láncos motor láncát 60ezrenként cserélni?
Gratulálok, sok a hozzáértő már megint.

szimpatikus nick 2010.04.26. 15:00:01

bakker jóllátom, hogy a skodában kárpitozott az egész ajtót??? micsoda fejlődés az új fábiákban még hírből sem látott kárpitot az ajtó...

...mert azokban még volt anyag...

Ciri 2010.04.26. 15:09:45

@kultúrpesszimista:

"ha szélesebbre tárnád korhadt elméd horizontját"

Össze ne szard már magad hülyegyerek.

efhábé 2010.04.26. 15:12:34

@kultúrpesszimista: Totál igénytelen, ugyanezt nem mondanám egy xm-ről pl., de a bx és a xantia igénytelen kocsi, megy még akkor is, ha már a belét húzza.

jelena szergejevna 2010.04.26. 16:38:45

gyakorlatilag az összes kommentet elolvastam. most, hogy mindent jól megbeszéltünk, sokan jól összevesztek, mindenkinek sok szeretettel ajánlom figyelmébe az alábbi teljesen friss videót, amelyből egy problémásnak mondott autó rejtélyére derül fény a tudományos ismeretterjesztés alaposságával és könnyedségével:
www.youtube.com/watch?v=KrZiMcRlQCo&playnext_from=TL&videos=UxZtPjiGaLw
:))

Zole686 2010.04.26. 16:42:15

Szinte biztos, hogy jobb kocsi volt mind a három a ma kapható tetves-elektromos szarokkal felszerelt drága típusoknál. Legalábbis felhasználóbarátabbak, sok helyen és olcsóbban szerelhetőek, igénytelenebbek. Ja, és 5-6 év után is meg merhettük venni őket használtan.
Mert sajna, az autókról kommentáló (bocs TOTALCAR) riporterek szerint már csak 120LE feletti -majdnem repülni képes- agyonkütyüzött, versenyautók valók a városi araszolásba, közútra, autópályára baromi nagy KW-adóval, max 3-4 év használatra.
Egy átlag családnak, átlag magyar fizetéshez a fenti autók tökéletesek, megbízhatóak, nyúzhatóak, és reálisan "megvehetőek" voltak. Én mind a hármat hajtottam, és még ma is elégedett lennék velük a közúti forgalomban.
Na ilyet kerítsetek ma 2 milka környékén újonnan (mert ugye az átlagfizetésünk nem sokat emelkedett az elmúlt 10 évben). Csak szervízigényes szarokat kapunk...ez a helyzet.
((1.2 turbó Golf (????) HA,HA,HA !!! szar a köbön...))

gnme 2010.04.26. 17:13:21

@Zole686: háát (Pista megmondta: háttal nem kezdünk mondatot, akkor kezdjünk hassal :D) azok az autók amit a fiúk tesztelnek, egy átlag magyarnak (= szegénységbe és a munkanélküli generátorok által tartós munkanélküliségbe süllyesztett középosztálynak) nem megfizethetőek.

Nem kell messzire menni kikből csináltak éppen munkanélkülit. A mobil eredetiség vizsgálókból. Pété most írt róla.

Ha kell munka, béreljenek csarnokot. (amire ugye nincs pénz)

..tehát megint csak marad az út a munkához program. Kapával, gereblyével, ideiglenesen.

feri38 2010.04.26. 17:13:51

Mind a 3 típus fellelhető ismeretségi körömben, mindegyikkel elégedettek a tulajok. A Winkleren kívül én még nem láttam homo sapienst, aki negatív autónak tartaná az F Astrát. Nekem ugye az van, atom megbízható, nagyon szerethető autó. De a környezetemben mindenki így van vele, aki ilyennel szaladgál. Az egyetlen "gond", hogy tömeg autó. Aki feltűnési viszketegségben szenved, az ne vegyen ilyet. A régi Swifttel az probléma, hogy belülről szűkös, egyébként nagyon jó minőségű, megbízható autók azok is. Mondjuk nálam inkább Felícia, mint Swift, előbbi jobban tetszik. De ezek a típusok az Astrával nem egy kategóriák összességében.

Seca81 2010.04.26. 17:33:11

@mlt3: Azok a 164-esek, melyek 200-ért vesztegelnek, hulladékok egytől-egyig... A jó állapotúak közel 5 kilóért mennek, viszont ezek ára is megy lefelé folyamatosan... Ki vasz manapség 3 literes, vagyonadós, sokatévős, öreg olasz kocsit? Senki.
Én is nézegettem anno 164-eseket, de hamar letettem róluk, nagy falat ez nekem ilyen ínséges időkben...
És ki tudja? Lehet h alapjában véve nem is rossz gép. A fene tudja. Gyártásakor az 5-ös BMW meg az E-klasse ellen akarták bevetni. Tudtommal nem nagy sikerrel, pedig sztem nem sikerült rosszul.
Nekem még most is tetszetős, formabontó és brutális a 164.

Zole686 2010.04.26. 17:40:34

Az az érdekes, hogy Brasiléknál pl. még mindig lehel látni a régikocka VW Santanát vadonat újként az utakon(nekem kéne). Lehet hogy Ők nem fizetik ki azt a sok-sok "design fejlesztési" lóvét, hanem csak a gyártási ktsg-t és eladási árrést fizetik meg egy jól használható családi autóra ??? Talán nálunk is kéne egy ilyen kiforrott és "megvett licenc" (golf III, astra I-II, stb) max. 1.3 milkáért árulva újonnan, egy egyszerű, "kis" gyártótól beszerezve. Asszem elérhetőbb volna, és lenne rá kereslet jócskán a kicsi országunkban. De még a környékről is ide járnának kocsit venni, ha valakinek leesne ez a dolog végre. Több lenne a fiatal kocsi, a bankok meg mehetnek a 6-10 éves hiteleikkel a picsába.

Seca81 2010.04.26. 17:50:31

De az is 100 h ennyi zs-ből ezen autók egyike sem szerepelne a listámban, úgy mondom ezt h mind3ban ültem ebből kettővel mentem is...
A stílusból nálam mind3 nulla, kezelhetőség nagyon gyenge, vezethetőség borzalom, használhatóság-pratkikum-megbízhatóság passz, nem birtokoltam egyiket sem.

tónik 2010.04.26. 17:55:07

@Zole686:
Mindjárt megkapod, hogy "de abba előbb meghalsz, ha nekimész a kamionnak..."
Hogy a fizethetetlen, bedőlt hitelek miatt hány ember dobja el idő előtt a kanalat, azt nem hangoztatja senki...

Ciri 2010.04.26. 19:19:32

@Zole686:

"Talán nálunk is kéne egy ilyen kiforrott és "megvett licenc" (golf III, astra I-II, stb) max. 1.3 milkáért árulva újonnan, egy egyszerű, "kis" gyártótól beszerezve."

Pofon egyszerű! És már be is áraztad. Ügyes vagy.

Ciri 2010.04.26. 19:22:43

@Zole686:

"((1.2 turbó Golf (????) HA,HA,HA !!! szar a köbön...))"

Mesélj Mester! Mik a tapasztalataid a fenti autóról?

MANszerelő 2010.04.26. 19:54:10

@WSzabi: Én sem tudtam, de itt van (valami köcsög szleng):
szleng.blog.hu/2008/12/01/truvajkodik

foolproof 2010.04.26. 19:57:11

A cikk enyhén mellőzi az objektivitást, ha Winnklair így halad, ideje újabb (ál)név után nézni!Egyébként ha csak
ennyi pénzem lenne autóra, nem autóznék, v. max. lada, oszt marad még sörre is.

@Ciri: Aszt mongya az ángilus: No replacement for displacement, és jéé,, igaza van.Nem az 1.2 T Golf a gáz, hanem ez az egész elbaszott pöcsköszörű-mánia, pláne dízellel v. közvetlen befecsivel. A világ másik fele meg majd(?) röhög egy jót a tumoros, koromba burkolt economy Ajrópán. Mikor jön már meg az eszünk?!!

mlt3 (törölt) 2010.04.26. 21:22:12

@Seca81: "És ki tudja? Lehet h alapjában véve nem is rossz gép. A fene tudja. Gyártásakor az 5-ös BMW meg az E-klasse ellen akarták bevetni."

Tedd a kezedet a szivedre, es mondd azt, hogy nem akartal felrohogni, mikozben ezt leirtad.

Legutobb amugy mintha a Thesis-re vart volna a feladat, hogy megfingassa a Mercit. Ha fellapozod a mobile.de-t, latni fogod, hogy a 8 eves, ujonnan 50.000 euros listaaru Thesis-eket mar 4.000 eurotol elviheted. Ez sem veletlen. Eszedbe ne jusson olasz "felsokategorias" autot venni.

mlt3 (törölt) 2010.04.26. 21:25:06

@vmaast: Ne magyarazz, VEGYEL egyet.

mlt3 (törölt) 2010.04.26. 21:30:12

@Zole686: A zsenialis tervednek ket apro szepseghibaja van: egyreszt, mar Braziliaban sem gyartanak kocka Santanat evek ota, mert mar oda is elavult, masreszt pedig nem tudnad europaban forgalomba helyezni.

pizsama 2010.04.26. 21:42:25

Én a 4 ajtós F Astra gömbölyded seggét a mai napig szexinek találom (természetesen a "díszléces", nem a gagyi Classic!). Simán lealázza egy csomó mai szedán farát.
Lehet szidni sok téren az F Astrát, de a jó értelemben vett igénytelenségét lehetetlen kétségbe vonni. Van a családban egy 15 éves, és egész egyszerűen nincs értelme eladni! Olcsón fenntartható, elvisz A-ból B-be, 4 embernek kényelmes, nagy a csomagtartó. A szervizben ahova járunk vele, a szakik közül van akinek két F Astrája is van! Biztos mazohista...

Zsombor Golf II 2010.04.26. 22:04:47

"Az 1,8-as dízel nem csak egyedileg tartós fajta, de törzsfejlődésében is. Egy turbóval kiegészítve, 90 és 110 lóval ez a motor került a Mondeóba is."
Ekkora elírást!Alapból az 1.8 szívó és turbódízel köztudottan sz@r motorok:nem indulnak +5-be se,eszik az olajat,szinte az újkorától folyik belőle az olaj,ha Lucas adagoló van rajtuk betegágy,és ráadásul vashengerfejesek.Ne hasonlítsuk már a Mondeóba is tett motorral ami nem a régi előkamrás betegágy, hanem egy közvetlen befecskendezéses EDC-s dízelmotor.Annyi köze van hozzá mint a VW 80-as évek-beli 1.6 szívódízel motorjának a most nemrég bemutatott VW 1.6 CR TDI motorjához... Áh Winkli nagyon el vagy kanászodva...

kultúrpesszimista 2010.04.26. 22:32:05

@Ciri:

Hülyegyerek az te vagy, meg a kismajmod az öledben. Nem szóltam hozzád, tartsd te is magad ehhez irányomban. Ha erre képtelen vagy, nyugodtan felfordulhatsz.

kultúrpesszimista 2010.04.26. 22:34:44

@F/:

Savanyú a szőlő, igaz? Te sem most, sem a 90-es években nem engedhettél meg magadnak egy Hondát, nyilván ezért jössz itt holmi szutyukival, kompenzáció végett. Kiváncsian várom, hogy mutass egy olyan típust a szuzitól, amely mellé állhat egy Prelude-nak, CRX-nek, Accordnak, hogy egy Legendről már ne is beszéljek. Máskor érvelj.

kultúrpesszimista 2010.04.26. 22:38:40

@efhábé:

Ha a BX és a Xantia igénytelen, akkor szerinted hozzájuk képest mit lehet elmondani egy kortárs....hm....mondjuk Vectráról, Sierráról, Jettáról/Ventoról? A legkényelmesebb, -emberközelibb futóművük volt messze földön. Az ergonómiáról, ülésekről, anyagokról nem beszélve.

w a s d 2010.04.26. 23:43:17

@kultúrpesszimista:

forums.justcommodores.com.au/attachments/miscellaneous/68537d1248954962-my-suzuki-gti-interior.jpg

c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/98/l_8f3ec4fd039441d2903edf6a499e78bf.jpg

+ a Hondák is eléggé papírautók voltak a 90- es években is még. Formára nem túl különleges egy átlag Honda (OK, a kupék kicsit más tészta, de azért azokat sem nevezném a formatervezés csúcsának), inkább amolyan egyen- japán. Ami nem rossz, mert többnyire nem hivalkodó, egyszerű és nem túlbonyolított. De a régi Swift is ebbe a vonulatba tartozik. (És akkor még ott vannak az egyen- japán kapcsolók is pl. a belsőtérben...)

Amúgy pont erről van szó: "Te sem most, sem a 90-es években nem engedhettél meg magadnak egy Hondát". Akkor mégis, hogy lehet Swift és egyéb olcsó (és olcsón fönntartható) autókra azt mondani, hogy helyette miért nem vesz olyan autót az ember, amit meg sem engedhet magának?

nabazzmeg 2010.04.27. 07:11:47

Nem rossz poszt, bár én még a puntót mellé tettem volna, no meg valami franciát és a japók közül is be lehetett volna tenni valamit a swift helyett <ugye az magyar :-)>

torokszultan 2010.04.27. 10:33:56

Többen írják, hogy a mai autók milyen bonyolultak, bezzeg ezek az öreg jószágok még milyen felhasználóbarát járművak voltak...
Ja. Így visszanézve 20 évet. A maguk korában, a Ladákon szocializálódott autós közvéleménynek pont olyan érthetetlen, a kor szerszámaival és tudásával javíthatatlan, ultramodern szörnyek voltak, mint ma a maiak.
Egy dolgot kell elfogadni: amit nem értünk (modern technika), az nem feltétlenül rossz, csak mi nem értjük.
.
Így talán megérthetjük azt is, hogy az öreg autókat miért értelmetlen dolog leszarozni (igaz, Winkler?)...

Zole686 2010.04.27. 12:25:54

@vmaastnak válasz: Az attól függ milyen célra kell, mennyi lóvéd van, és milyen úton/helyzetben fogod a legtöbbet használni.

Zole686 2010.04.27. 12:32:29

@mlt3-nak válasz: igazad lehet ha jól belegondolok, de akkor is jó lenne egy praktikusan jól használható 5 személyes "magyar" típus a családok többségének olcsón, amihez nem kell évekig rabláncra fűzni magát valamelyik pénzintézetnél. Nálunk minden megoldható, ha valaki akarná...szerintem.És ez mondjuk ott kezdődne, hogy min. 5-600l csomagtartó...stb.

torokszultan 2010.04.27. 13:02:46

Zoli686!
Van ilyen autó. Daciának hívják. nem sorakoznak érte a "magyar családok", mert nekik csicsásabb kell.

w a s d 2010.04.27. 13:22:29

@torokszultan:
2.090.000 az alapára. (Thalia százezerrel olcsóbb.) Az azért nem az az "Új autót mindenkinek!"- ár.

vmaast 2010.04.27. 15:13:48

@Zole686: Rossz válasz :)

Mlt3 nevű BMW-rajongó tag írt valami rendkívül frappánsat, neki szólt a kérdés.
Nem tervezek vásárlást, ha nem hajtom össze hamarabb, 10-12 évig nem lesz autó-gondom.
vm

Zole686 2010.04.27. 15:28:22

@torokszultan-nak válasz: Hát ebben igazad van.Olvastam én is, hogy nem igazán fogy a DACIA csoda. Talán a nevével van a gond nálunk....nemtom.Még nem ültem benne...bár a Winklerék valahogy nem húzták le túl nagyon, ha jól emlékszem. De hogy 2 milka ??? Már a neve miatt sem ér 1.5-nél többet.

Zole686 2010.04.27. 15:30:02

@vmaast: bocs valahogy elnéztem...

Garp 2010.04.27. 15:34:18

Minden offenzív él nélkül mondom:
a posztok/cikkek írói le szokták követni a reakciókat, és hozzá szólnak. Pláne, ha megszólíttatnak, mint a fenti esetben sokszor megtörtént....vagy PR cikkhez csak olvasói hsz jár, szerzői nem?

Walter Melone (törölt) 2010.04.27. 17:45:54

@BMW ///: @jelena szergejevna:

900Ng a végéről, 1997-ből. 2,3 szívó.

Tényleg jó autó. Csak valahogy a hírük nem az. Nem tudom hol lett elrontva a renomé.

Mondjuk ennek végig jó gazdái voltak. Gondolom ez sem mindegy...

torokszultan 2010.04.27. 18:06:46

@F/: 500 ezerért régen adtak újat. Régebben, mint a cikkben szereplő autók...Realitás.
Értelek, de 2010-et írunk.

w a s d 2010.04.27. 18:48:00

@torokszultan:
Persze, én is értem, de ha valaki azt írja, hogy de jó lenne egy olyan autó, amit a mai magyarországi lakosság többsége megvehet úgy, hogy "nem kell évekig rabláncra fűzni magát valamelyik pénzintézetnél", akkor hiába mondja akárki is, hogy ott a Dacia jó ár/érték aránnyal, és az új autók közt az egyik legalacsonyabb árral, ha ahhoz is jó nagy hitel kell a legtöbb embernek, hogy megvehesse.

Seca81 2010.04.27. 19:11:27

@mlt3: Nem akartam felröhögni, mert ez a gyár állítása és célkitűzése volt, amikor tervezték a 164-est.
Az, hogy 20 év múltán kiderült, h amazok jobbnak bizonyultak, csak egy dolog.
De új autóként bizakodhattak, hogy odaállhat a Merci és a BMW mellé, ahogy látjuk nem sikerült, de ezt az elején még nem tudhatták...

Seca81 2010.04.27. 19:12:40

Rosszul fogalmaztam: "Az, h 20 év alatt kiderült"

kultúrpesszimista 2010.04.28. 09:18:39

@Seca81:

Itt vagyok én, üdítő kivételként, aki ezerszer inkább vennék és örülnék egy Alfa 164-nek (persze V6-tal) egy Mercedes vagy BMW ellenében. És nem érdekel, mennyibe kerülnek a használtautó piacon. Párját ritkítóan szép, különleges autó kívül-belül.

vmaast 2010.04.28. 12:21:01

@kultúrpesszimista: Vagy a Ford-Opel-Skoda helyett egy takaros Giulia-t :)

Seca81 2010.04.28. 17:13:40

@kultúrpesszimista: Valóban azok. Bár én tartós napi használatra nem merném megvenni, egyrészt a vagyonadó miatt is (ha már V6-ról beszélünk), másrészt mégiscsak olasz... Oké, kicsit előítéletes vagyok, de mondjuk egy japánban valahogy jobban tudok bízni (volt/van mind2), továbbá a 164-es itthoni alkatrészárai nem piskóták!
Csakis hobbiautónak venném, igazolhatóan gondos tulajtól, esetleg ismerőstől.
Azt h 5 kilóért mit vennék le sem írom, hosszú lenne a lista, de ez a 3 tuti nem lenne benne!

Seca81 2010.04.28. 17:15:09

javítás: "alkatrészárai sem"

vmaast 2010.04.28. 20:38:09

@Seca81: Na ha már eltereltük a témát a három csodáról, akkor beszélgessünk :)
164-es viszonylatban igaz hogy a v6 tb, illetve a 3000 v6 24 az igazán játszós darab, Q4 pláne, de azért ezeken túl (belül) is van ám élet. A kétliteres ts motorral bőven szorzóhatár alatt vagy, de azért a 144 lóerő, ill a 187 Nm nyomaték még ma sem rossz egy 1400 kg-os autónak. Nem gyorsul le mindenkit, viszont kulturált a fogyasztása, atomstabil a mechanika, nem rezegsz a vezérlés miatt, és egy b.szott kényelmes autó, akkora beltérrel, hogy visszhangot ver az ablak. Na meg azért megy is... Az alkatrészek, hidd el, nem vészesek, 166-hoz képest töredék. A ts nagyon-nagyon emberi léptékben fenntartható autó. Emellett 96-97-ben már olyan minőségben rakták össze, hogy ha nem hajtották időközben össze, újszerű(!) darabokkal is találkozhatsz, így, laza 13 év után.
A sportüléseiket még ma is sírva próbálják koppintani többen, de általánosságban úgy odatették a belsőt, hogy ha beülsz egy hasonló korú jó állapotú mondjuk 5-ös Bömösbe, aztán egy (hangsúlyozom jó állapotú) 164-be, nem tudod elég messze dobni a propelleres kulcstartót. Én nem mondom hogy jobb vagy szebb lesz, csak épp érzel valamit, ami a német autókban nem volt, és soha nem is lesz jelen. A Cuore Sportivo nem azt jelenti hogy versenyautóban ülsz, nem azt jelenti hogy minden másnál gyorsabb vagy szebb az autód. Ez egy összhatás, ami az első emblémától a hátsóig tart, és nem behatárolható, csak érezhető. Hogy átlagban olcsóbb a 164, mint az 5-ös? Hogy átlagban szakadtabb? Hát kevesebb is van belőle. nincs mit ezen csodálkozni. Sosem lesz a legnépszerűbb autó, mert nem az autó szeretete miatt ülnek bele az emberek, hanem az élet szeretete miatt.

mlt3 (törölt) 2010.04.28. 20:47:40

@Seca81: Egyreszt, nem kell ehhez 20 ev. A piac mindent bearaz, nehany ev utan mar latod a hasznaltauto-arakon, ha szar kerult a palacsintaba. A masik, hogy az olaszok az eletben nem tudtak tisztesseges premiumlimuzint gyartani - ha tud valaki olyan modellekrol, amik emlitesre melto piaci sikereket ertek el egy A6/5/E elleneben, feltetlenul szoljon. (A kisautoik zsenialisak es megbizhatoak, Puntot barmikor vennek, ezert azokat lehetoleg ne keverjuk ide.)

mlt3 (törölt) 2010.04.28. 20:49:46

@vmaast: 164est. Allitasod szerint nem olyan rossz az, a hasznaltpiaci arak pedig mast mondanak. Vegyel egyet, es meseld el, mit tapasztaltal.

vmaast 2010.04.28. 21:46:03

@mlt3: Hát barátom, a második 164-est használom. 13 évig jártam az elsővel, és két éve használom a mostanit. Talán, esetleg tudok valamit a típusról ;-)

A magyar használtpiac pedig erősen a vicc kategóriába tartozik. Az árakat az összehegesztős-óratekerős nepperek, és a mendemondák alapján döntő minimálbéres vásárlók alakítják.
Itt a legjobb példa a hihetetlen szűklátókörűségre, meg a tudatlanságra: adott árfekvésben permanensen három közepes minőségű német autóból választani. Hát gratulálok :)

vmaast 2010.04.28. 22:23:57

@mlt3: Az a helyzet, hogy ezt az egész "prémiumlimuzin" kategóriát, vagy elnevezést a német autógyártók, meg rajongók találták ki. Úgy kb. senki más nem használja, rajtuk kívül.
A német mentalitásból adódik, hogy mindenképp létre kell valamit hozni, ami nagyobb mint bárki másé, szebb, és jobb, mint bárki másé.
Ez a BMW-nél az erőben testesül meg, a Mercedes-nél az eleganciában (luxusban?), az Audinál a görcsös high-tech innovációban, a Vw-nél pedig, hát... a kéttenyérnyi emblémában.
És akkor a Maybach-ról még nem szóltunk ;-)
Az egész mémet autóipar azt a benyomást kelti bennem, mint az étterem, ahol a világ leghíresebb séfjei főznek, a legkifinomultabb angol pincérek szolgálnak fel a legelegánsabb miliőben, a legdrágább szervízzel, mégis a szemben lévő trattoriába megyek be, mert ott jobban érzem magam.
Nincs baj a dojcse autókkal, a három nagy márka nagyon is sokat tett és tesz le az asztalra, de az Alfa akkor is megmozgat valamit az emberekben. Elég csak bármely nagy kiállításra, vagy bármely új hírre, tanulmányra, szériaautó megjelenésre gondolni. Ennek azért oka van, mégpedig pontosan 100 éve, és ezt nem befolyásolja még a magyar használtpiac sem.

kultúrpesszimista 2010.04.28. 22:49:13

@vmaast:

Maximálisan egyetértek... De azért a képet nyilván lehetne árnyalni, illetőleg redukálni az érzelmeket kiváltani - és nem is akaró - autók vs. érzelmeket kiváltó autók képletre. Jellegtelenek vs. markánsak, szerethetőek. Az Alfa Romeo valóban emblematikus példa az utóbbira, ámde ne felejtsük el a többieket, főleg ami a 20-30 évvel ezelőtti autókat illeti (vagy még régebbieket). Igenis ugyanúgy lehetett szeretni egy svéd autót (Saab 900!), egy franciát (főleg a Citroeneket), pláne egy angolt. Az olaszok ebből a szempontból mindig is példaértékűek voltak. Persze sokszor le lett szögezve az a - számomra szomorú - tény, hogy az emberek többségének az autó nem több egy praktikus közlekedési eszköznél, ahol az esztétikum, az élmény sokadlagos, nem beszélve az önkifejezés igényénél. Pedig lehetne másként is, és ez nem feltétlen pénz kérdése.

mlt3 (törölt) 2010.04.28. 23:49:16

@vmaast: Az a baj, hogy ennek az egesz mellebeszleesnek semmi koze a 164es allitolagos megbizhatosagahoz.

Mondom, vegyel egyet. Mas penzebol konnyu okosnak lenni - tedd oda a sajatod.

vmaast 2010.04.29. 12:17:45

@mlt3: Na akkor még egyszer, lassan, hogy megértsd :)

A második ilyen autót használom.
Az elsőnek 13 év alatt a kopó cuccokon kívül egy váltócseréje volt, a diff. egyik fogaskerekének törése miatt. Ez 60k volt, munkával, alkatrésszel. Húúú...tényleg anyagi romlásba döntött ;-)
A mostanit 2008 március óta használom, és eddig kizárólag szervízmunkák voltak rajta. Fék, szilent, gönbfej, olaj, szűrő. Ja, nem! egy hátsó dobot cseréltem, úgy 12 körül.

Szóval még csak 15 éve ismerem a típust, tényleg kár lenne a mellébeszélésemre adni :DD

E mellett nem vagyok ugyan mérnök, meg autókereskedő sem, sőt CAD-otsem használok, csak épp 1994 óta autóalkatrészekkel foglalkozom.
Ettől ugyan okosabb nem lettem, csak van egy enyhe rálátásom a márkák alkatrész-igényességének témájára.

kultúrpesszimista 2010.05.01. 16:47:33

@mlt3:

vmaast soraira már szavaid sincsenek, igaz? legalább bölcs vagy...

efhábé 2010.05.01. 21:32:00

@kultúrpesszimista: Az igénytelent a karbantartás-igényre értettem :)
Kényelem szempontjából nagyon is igényes :)

donphobos 2010.05.28. 17:12:53

Ez a cikk is alulmúl sok régit, amiből a TC hírnév táplálkozik még mindig. A szerző gyakorlatilag szarik az egészre, befosik ide valamit aztán kábé ennyi. A klikkelés jön, csak elég jó koncot kell dobni a plebejusoknak.

A sok trágárság a tartalom hiányát nem kárpótolja, valami frissítés kéne ide. Olyan aki még tud és akar is írni cikkeket. Ez így szánalom...

Magamra is dühös vagyok, hogy elolvastam ezt a szart. Kár volt.