Olcsó legyen, és jó is!

  2010. április 20. - Stump András Címkék: nyárigumi adac

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr741936423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yahher 2010.04.20. 09:27:58

Most az Esa-tecar,jól teljesít vízen, közben meg gyenge vizen?

pelisandor · http://pelisandor.tvn.hu/ 2010.04.20. 09:31:35

"Akinek már megvan a nyárigumi készlete, rendelkezik a megfelelő tapasztalattal és szerszámokkal a kerékcseréhez, egy napsütéses délután maga is felszerelheti az abroncsokat."

Én inkább fizetek érte a gumisnak, és legalább ki lesznek egyensúlyozva.

Nigger bácsi 2010.04.20. 09:38:50

Hmm.. Én vettem négy Uniroyal Rain Expertet nyárra... Hááát. A Dayton D210 után.. Mindha sinen ment volna az autó az allianz vezetéstechnikai pályán.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.20. 09:39:15

szerintem azokat a gumikat, amelyek nem felelnek meg pl. a sebesség tesztnek, be kellene tiltani

mivel másokat is veszélyeztetnek, nem csak azt a marhát, aki megveszi

pl. 225/45 méretben Wanli, Goodride vagy Sunny márkájú gumit, ez nem simán LOL, ez ROTFL LMFAO

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.20. 09:43:39

@Yahher: igen, jól látod (:

a felhasználóra van bízva, hogy a jó vagy a rossz értékelést választja

a márkanevet látva (ESA-Tecar) én maradnék a "hagyom másnak" értékelés mellett

amúgy nem tudom, honnan a faxból szednek elő ezek a teszterek ilyen márkákat, hogy Ceat, Lassa, ESA-Tecar, Interstate

én 20 év autós szakmai jelenlét alatt még soha nem hallottam felőlük, a Nankang meg a Goodride már ismerős volt, mert azok hirdetnek itt-ott

gomzol 2010.04.20. 09:43:58

szerintem a TC kicsit elkésett ezzel a cikkel... :-(
kb. két hónapja megy már róla a vita a fórumokon, és több helyen lehozták már magyarul is

nem mondom meg 2010.04.20. 09:51:34

Érdekes eredmények születtek, főleg ha összehasonlítjuk a tavalyi teszttel. A tavalyi, kiemelten ajánlott, teszt győztes Fulda idén csak középmezőny. Az elmúlt másfél évtizedben több garnitúra Fulda gumit sikerült elfogyasztani több különböző autón, több különböző méretben. Volt közöttük azonos mintázatú, de eltérő méretű is. Az egyik német, a másik taiwani. De találkoztam már török Fulda-val is. Talán ez sem mindegy.
Pirelli-hez jegyezném meg, hogy a 46.000 km-t futott autón (amin téli gumi is futott minden télen...) a P6000-es Pirelli gumi már semmit sem ért. Minta volt még rajta bőven, tapadása és vizes úton nyújtott teljesítménye a két ökrös szekérrel vetekedett.

SchEdem 2010.04.20. 09:52:08

Szerintem a teligumit nem az M+S, hanem a hopihe-jel jeloli. Mar egy ideje.
Bar errol a Gumidoktort kene megkerdezni.

Jay350i 2010.04.20. 09:55:25

kicsit le van maradva a totalcar mint mindig...
mult hónapban megvettem a márciusi auto motor und sport újságot benne volt ugyanez a teszt és pont akciós volt múlt héten az automaxnál a pirelli cinturato p6 ezért vettem is egy garniturát 205/55R16 méretben 18/db áron. Csak ajánlani tudom, nagyon halk és nagyon nagyot tapad főleg a semperitek után. Esőben még nem próbáltam.

nem mondom meg 2010.04.20. 09:57:34

@SchEdem:

Valaha az M+S (Mud + Snow) jelölés volt a téli gumi jelölése. Utána jött hozzá a hópihe hegyek között. Hogy melyik a hivatalos???
Van olyan gumim, ami MX jelölésű (Mud eXtra), kinézetre megegyezik a téli gumival, sűrű lamellákkal, de anyagában csak nyári. Viszont jól lehet vele boldogulni sáros úton a kiskertek között.

fishermansfriend 2010.04.20. 10:08:57

@nem mondom meg: hasonlót tapasztaltam Goodyear ug7-el (igaz az téli). Első telén tényleg bajnok volt bárhol, mint a szög, 5 évvel később már csak szárazon volt jó, de már ködben is nagyon vigyázni kellett. Érezhetően romlott minden évebn, szerencsére kb. lineárisan. Azért én jobbra számítottam.

rozsomákidomár 2010.04.20. 10:12:09

@nem mondom meg:
Mi ebben olyan meglepő? Tavaly a Fulda szponzorálta a tesztet, idén meg a Pirelli. :-)

nem mondom meg 2010.04.20. 10:12:31

@fishermansfriend:

Na igen. Ez kb. az a kategória, hogy aki megteheti, minden évben megveszi a legújabb fejlesztésű gumikat, a régi meg előbb-utóbb megjelenik használt piacon, egy szezont futott, 95%-os gumi, párezer Ft-ért. Jönnek ilyenek dögével Nyugatról is.

Liquid_Night 2010.04.20. 10:23:59

Sok prémium gumira sajnos valóban jellemző a vizes tapadás masszív romlása. Nekem másfél éves Bridgestone-ok vannak fent, elől 4 mm körül van a mintázat, és lassan cserés a gumi, a mintázat úgy van kialakítva hogy a vékonyabb vízelvezető csatornák ebben a mélységben már egy ideje nincsenek jelen, és vizes úton nagyobb tempónál érezni a kúszást, instabilitást, bizonytalanságot...persze még így is jobb mint a neves Energy Saver, ami előtte volt fenn. Szárazon, melegben viszont egyre komolyabb, pláne állórajtnál:)

Azért a mintázat felénél még várnám az optimális teljesítményt pár ezer kilométerig, bár lehet hogy ez valahol direkt beépített, nehogy pár ezer km alatt romoljon drasztikusan a cucc:)

Ennek ellenére még így is megéri az árát, volt már helyzet, ahol csak pár centi híján sikerült megállni, és ott bizony minden számít.

The Good Boy 2010.04.20. 10:25:19

nekem annó volt mayola téligumim az egyik autómon. Nagyon jó gumi volt. svájci cég (volt még akkor, nem tudom most is az-e), ha jól tudom, és nekem made in holland szerepelt az oldalfalon. Egyébként abban az évben az adac teszten az elsők között volt az a gumi. csak itthon nem igazán ismerik, mert nem forgalmazzák.

zobold 2010.04.20. 10:28:51

20éve vezetek balesetmentesen.Sosem vettem még új gumikat,ezután sem fogok.Nagyon jó állapotú márkás használtakat lehet venni nevetséges árakon.

esef 2010.04.20. 11:00:19

Anyám Swiftjén a gyári Michelin 4-5 év után olyan volt vizes aszfalton, mintha jégen mentem volna. Pedig még csak szét sem volt kopva. Azóta már Pirelli van rajta (1.000 Ft-tal került többe darabonként, mint a Barum - 155/70R13...), az jó vizen is. Téli gumi nincs rajta, igaz télen nem is járunk vele.
Taxis ismerős Passat TDI-re rakatott Kormoran télit és nyárit is, ő meg van vele elégedve.
Nekem a Scenicen meg Debica van téli és nyári is. A téli (ésszel közlekedve: nem tökig érő hóban) teljese rendben volt, a nyári meg esőben elég gyengus...

bíp-bíp (törölt) 2010.04.20. 11:01:05

HI! Kíváncsi lennék mi a véleményetek a GT Radial CHAMPIRO 55-ös elnevezésű indonéz csodáról.

www.gumiteszt.com/pkw_sommerreifen/gt_radial/champiro_55/index.html

Ha lehet észérveket kérnék, és nem elfogultságot (azt én is tudom, hogy lowbudget) :)

Ciri 2010.04.20. 11:02:07

@zobold:

Előkerítek egy telefonszámot neked, még a mai nap folyamán és elküldöm privátban, hogy első kézből kapj információt attól az embertől, aki így gondolkodott.

Tolószékben ül az "ócsó" abroncs miatt. A részletek majd tőle.
Használt fékbetéteket is rakatsz a kocsidra?

Kopi3.14 2010.04.20. 11:06:07

@GYUSZI BACSl: pedig a Ceat Mo-n is hirdet. kevesebb tapasztalattal ismerem. :P

SchEdem 2010.04.20. 11:09:17

@nem mondom meg: Igen, azt en is tudom, hogy regen az M+S jelolte, de ha jol tudom, annak mar egy jo ideje.
Es szerintem a hopihe a hivatalos jeloles.
De az tuti, hogy nem az M+S, szoval a cikkiro/cikkfordito itt kicsit tevedesben van.

esef 2010.04.20. 11:15:16

@GYUSZI BACSl:
A Linglong ki ne maradjon. :)

@zobold:
Eszembe nem jutna használt abroncsot venni, még ismerőstől is. Nem tudom mennyit futott, mit kapott. Amúgy egy jó állapotú, márkás abroncsot miért is cserélne le valaki? Pláne ha keveset futott...

esef 2010.04.20. 11:21:47

@GYUSZI BACSl:
Azért ezt nem próbálnám ki 300 km/h-nál:
Linglong R688 255/35 R20 Y

esef 2010.04.20. 11:25:22

@Ciri:
Mi a baj a használt fékbetéttel? Az menő, hogy 4 különböző helyről származó, használt garnitúra betét van... Tudod, az 1000 Ft-os tankolások mellett újra már nem futja.

Ismerek olyat, akinek a kocsin levő összes abroncsa márkás volt. Pirelli, Fulda, Vredestein és Michelin, minden keréken más márka...

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.04.20. 11:31:06

2 hete rakattam vissza a Bridgestone Turanzát és én is észrevettem +1 literes fogyit a téli gumihoz képest. 2.8 pontot kapott és egy piros mínuszt az indoklásban.
Ennek ellenére a Pirelli 2.9-es magas fogyasztása említést sem érdemel..

Rekspa 2010.04.20. 11:32:23

Az Üzemanyag-fogyasztásnál megadott értékeket hogyan kell gyakorlatban értelmezni? Gondolom nem arányosan.
(2 pontossal nem eszik fele annyit mint a 4 pontossal).

randomuser1 2010.04.20. 11:36:25

nekem csak az fura h pl a kétcsillagos kategóriában 2.0-3.0 közötti értékek vannak különböző szempontokra és semmi összefüggésben nem áll a hozzáfűzött kommenttel, pl a semperit 2.7-es eredménye vizes úton ki van emelve, közben szárazon ugyanannyi pontot kapott. ezek után tudatos vásárlóként megveszem azt a gumit amit a szerelőm rámsóz oszt részemről a téma le van zárva... egyébként is általában az aktuális abroncs képességeihez igazítom a vezetési stílusomat, szal nem nagy ügy az egész.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.20. 11:37:13

A cikk rövid ajánlójában még ezt írjátok:

"Ezek is gumigyártók? Bizony, mégpedig nem is rosszak: vannak meglepetések az idei nyárigumi tesztben."

Aztán a cikkben a végső következtetés:

"Összegzésképpen megállapíthatjuk, hogy az előítélet, miszerint olcsó húsnak híg a leve, nem nagy tévedés az idei gumiabroncs-felhozatalban."

Nem gyenge hazugság az eleje. Persze valamivel be kell csábítani az olvasót, még ha nem is igaz, nem számít?

Zed is not dead yet 2010.04.20. 11:37:26

Kb. 2 hete van fenn a frissen vásárolt Continental a szekeremen, az a modell ami a kisebb méretben a tesztben szerepelt (igencsak jól). Az autó Micu Space Star, gyárilag ugyanennek a guminak az elődje volt rajta. 60000 Km körüli futás volt benne de idén már újra cseréltem (bár van aki még járna vele). Az utolsó percig kifogástalan volt szárazon is, vízen is, elindulni, megállni, kanyarodni ... sínautós élmény. Ráadásul rendkívül jó hatással volt a fogyasztásra is. Az új ugyanígy viselkedik, mindenkinek tudom ajánlani.

Ciri 2010.04.20. 11:39:01

@zobold:

Átküldtem a tel.számot, hivatkozz rám.

mercurius 2010.04.20. 11:44:19

Na ez is eső után köpönyeg... Hát ilyenkor kell nyárigumis cikket közölni-e?

Már 2 hete pihennek a téligumik a nyáriakat kerek 1 hónapja vettem! Akkor kezdődött a szezon.

Ehhhh.

tibsi 2010.04.20. 11:46:00

A téli gumim egy Kleber Krisalp HP volt (175/70 R13), amivel nagyon elégedett voltam. Alig kopott, a fogyasztás 0,2 literrel nőtt csak (inkább a tél miatt), és feltűnően halknak bizonyult.

Pierr Kardán 2010.04.20. 11:55:00

Az a baj, hogy amelyik gumi takarékos, annak a tapadása nem túl jó!!! Mondhat aki amit akar, ha egy gumi kis gördülési ellenállással fut (mert lényegében csak hosszanti bordák vannak rajta), akkor az a fékezésnél és a forszírozott indulásnál is meg-meg csúszik. Ez még inkább igaz, ha az út vizes és még sokkal jobban igaz, ha az út nyálkás. Szóval aki megvette a hájtek energysaver abroncsot, az nagyon vigyázzon esős, sáros úton!!!

zobold 2010.04.20. 11:57:38

Ha már egy nyarat futottak a gumijaid, már használtról beszélünk.
Vagy minden nyáron új garnitúrát veszel, hogy nehogy tolószékben végezd?
Szeretem az ilyen végleteket.

Leadfoot 2010.04.20. 12:03:55

@GYUSZI BACSl: A Ceat egyáltalán nem tartozik ebbe a kategóriába, nagyjából a Barum kategóriája, és nem most jelent meg Európában, hanem már régóta jelen van.

Szerintem a legviccesebbek azok a tunerek, akik fölpakolják az egyhatos Golfra a 18 meg 19" felniket, és akkor keresik rá a használt gumit és/vagy a Wanlit, Linglongot, Nankangot, Trayalt.

Az "egybenyakú fuxos" kategória dettó, akinek muszáj Audiban/BMW-ben/Merciben feszíteni, de besokkol, mikor meglátja egy 225/45R17 árát, vesz használtat, slickre koptatja, és télen is azzal jár.

gnme 2010.04.20. 12:06:28

pont olyan a teszt, mint a németek

"kissé nagy fogyasztás"

-> Most akkor melyik?

Egyszer próbáltam egy inget egy török boltban, sztán mondja a csávó .. "kicsit túl hosszú"

-> Most akkor rövid b+ vagy hosszú?

zobold 2010.04.20. 12:06:44

@esef: Megveszik az új autót lemezfelnivel, aztán pár hónap múlva vesz rá könnyűfém felniket amire már más méretű gumi kell. A gyári lemezfelni jó lesz a téli guminak,az egy éves tökéletes nyári gumi pedig már fölösleges neki.
Ez csak egy példa.

poa ogapo 2010.04.20. 12:07:28

Ki mit ért száraz és vizes út alatt? A Michelin Energy Saver nem csak vizes úton csúszik, hanem a hajnali esti (párás levegő) utakon is. A kocsi fogyasztása valóban kevesebb lett, de annyira kemény anyagból van, hogy kisebb emelkedőn vagy parkoló ház betonján a legkisebb gázadásra is képes kipörögni. Tudom, hogy azok a betonfelületeken könnyebben megkapar a kerék de ezzel nagyságrendekkel könnyben. Például hétvégi kiránduláson a komp feljárón nem tudtam úgy a gázra lépni, hogy ne kaparjon meg a kerék. Nagy csalódás!

Leadfoot 2010.04.20. 12:08:18

@Pierr Kardán: De tényleg. A gumin látszik, ha szálszakadt, látszik, ha javítva volt, látszik, ha félre van kopva, fel van tűntetve a gyártási idő, és egyébként is érződik menet közben, ha valami baja van.

Leadfoot 2010.04.20. 12:10:26

@üldöző: Nem tudom, de még életemben nem volt olyan szar gumim, mint a Michelin Energy (elvileg az Energy Saver elődje ugye), pedig volt utána pl. Debica is a kocsimon...

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.04.20. 12:12:21

@Pierr Kardán: ezzel az a baj, hogy nem veszed számításba a gumi anyagát/összetételét.
Nem csak a minta számít bele egy jó tapadásba, hanem a gumi "puhasága" is. Lehet, hogy takarékos és jól tapad, ellenben hamar elfogy...

sunblind 2010.04.20. 12:15:21

... én elnyaltam már két garnitúra potenza re720at a vti-n. És imádtam. Persze már jó ideje nem kapható, vannak már újabbak, jobbak. Gumit kéne vennem, de a p6 a száraz teljesítménye miatt nem csábít igazán. Ráadásul szeretem is használni a gumit, és nem spórolok rajta soha, ahogy a féken sem. De most télleg nemtom melyiket vegyem. Ki kéne próbálni őket. Az Uniroyal nagyon jó áron van, és szimpatikus is, a Nokiant meg kevés helyen kapni és drága, de tetszenek a teszteredményei ... nem tud vki nokiant ócsóé? :)

The Good Boy 2010.04.20. 12:26:02

@Leadfoot: nekem is volt michelin energy. ha azt mondom, hogy egy nagy kalap sz*r volt, akkor még finoman fogalmaztam. A jelenlegi vasamon Michelin Premacy van. ég és föld a két gumi (sajnos utolsó szezonját futja). mintha nem is ugyanaz gyártaná. Viszont a jelenlegi téli gumim olyan zajos nedves úton, mintha 10 cm-es vizen gázolnék át vele (barum polaris2). Mindenki dicsérte milyen jó (részben igaz is), de a zajossága nekem nagy csalódás.

megint 2010.04.20. 12:27:51

Tehát a normál időben is szar gumira még volt pofájuk azt ráírni, hogy havon is jók.

Leadfoot 2010.04.20. 12:46:18

@The Good Boy: A Premacy az a Mazda, amire te gondolsz, az a Primacy. :-) Nekem is volt, és tényleg ég és föld az Energy-vel összevetve.

A Barum szerintem az a gumi, ami azért fogy, mert az emberek ismerik, meg még él a "német minőség" mítosza, de azért a pénzért általában lehet venni jobbat is. Vagy ugyanolyan jót kevesebbért.

Ciri 2010.04.20. 12:46:39

@zobold:

"Megveszik az új autót lemezfelnivel, aztán pár hónap múlva vesz rá könnyűfém felniket amire már más méretű gumi kell."

Legalábbis ezt a sztorit mesélik Neked...
(És ha mégis van ilyen eset -mert miért ne lenne- azt az abroncsot egészen biztosan nem adják oda "nevetséges árakon")

Tomcy 2010.04.20. 12:53:38

Kíváncsi lennék, hogy egy Yoko Parada milyen eredményt érne el szárazon...
Vizen biztos elvérezne, de szárazon tarolna.

Amúgy nagyon érdekes, hogy Yoko, Toyo gumikat egyáltalán nem találni ezekben a tesztekben pedig nagyon jó gumik, főleg a sportosabbak.
Mivel japán gumik ezért a száraz tapadás biztos kimagasló lenne.

vasgyuszi 2010.04.20. 13:00:47

@ tibsi 2010.04.20. 11:46:00
A téli gumim egy Kleber Krisalp HP volt (175/70 R13), amivel nagyon elégedett voltam. Alig kopott, a fogyasztás 0,2 literrel nőtt csak (inkább a tél miatt), és feltűnően halknak bizonyult.

Hát én ennek pont az ellenkezojét éltem meg egy BerlingoII-esen.
Rettento hangos volt a Kleber, és jóval nyúlósabb lett a kanyarvétel a nyári Michelin-hez képest. Persze szárazon összehasonlítva, mielott ledorongolnáltok ;)
Elotte a Fiat Coupè-n nyáron Dunlop SP valami, télen meg Pirelli SnoSport (vagy valami volt) és ott nem éreztem ekkokra különbséget.

A C8-at nemtom mivel szállítják gyárilag (gondolom valamilyen Michelin).

Minden jót:
vasgyuszi

The Good Boy 2010.04.20. 13:01:01

@Leadfoot: nekem is gyanús volt az elküldés után, hogy egy betű nem stimmel, de már nem akartam újabb hsz-ben javítani a hibát. Aki akarja érti. Autóbuziból vagyok, nem gumibuziból. így azért érthető, melyik változat áll rá jobban a kezemre írás közben.

én is úgy gondoltam a barumról, hogy a nevéhez képest drága, de jó cimborám hosszú ideje használja télen nyáron ezt a márkát, és ő győzött meg, hogy ezt vegyem télre.

esef 2010.04.20. 13:08:52

@zobold:
Vajon miért adják az újonnan tízensokezres gumit pár hónap használat után 4-5 ezer Ft-ért?

mazon - kóchenger 2010.04.20. 13:09:58

goodrige-ról miért nincs szó?

In Motion 2010.04.20. 13:17:01

Feken, futomuvon, es foleg gumin nem sporolok. A fogyasztas meg nem erdekel, inkabb a gumi tapadjon, mintsem megsporoljak 0,5 litert.

bíp-bíp (törölt) 2010.04.20. 13:19:33

@Tomcy: :) Persze, hogy nem szerepelnek japángumik a német tesztekben, mert utóbbiak kiválóak, és ha valami jobb mint a német, akkor azt vagy elhallgatják a németek, vagy sterilizálják. :D Lásd német bokszolók, akik csak Németországban tudnak nyerni, német pontozóbírók, vagy kilóra megvett vendégbírók előtt... De Übermensch ügyben a franciák sem állnak távol tőlük. Láds: francia autósújságokban az összeshasonlító tesztekben a Citroen többnyire veri a mergát, bömöst stb. XD XD XD

gomzol 2010.04.20. 13:30:31

két japán gumi is van a tesztben: Bridgestone, Yokohama

Leadfoot 2010.04.20. 13:34:10

@vasgyuszi: "nyáron Dunlop SP valami"

azért nem teljesen mindegy, mi áll az SP mögött. :-)

Leadfoot 2010.04.20. 13:35:14

@Tomcy: "Mivel japán gumik ezért a száraz tapadás biztos kimagasló lenne."

Tartok tőle, nem értem az összefüggést.

dr.oid 2010.04.20. 13:38:21

@bíp-bíp: no-no azért az isteni yamato fajt sem kell félteni egy percig sem. A vég nélküli arcoskodásnak és katanasuhogtatásnak csak egy-egy odakúrt uránium és plútónium bomba vetett véget:D

mazon - kóchenger 2010.04.20. 13:43:31

BFgoodrich nyárigumi az adac adatbázisában nincs is benne? mif.asz?

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.04.20. 13:55:52

Részemről "never change a winning team".

A hosszútávfutó autóra nyárra Yokohama, télre Nokian. A városi szaladgálósra 4évszakos Goodyear Vector, amiből minden műszakira kap friss garnitúrát.

A cégesen meg az van, amiből a legnagyobb kedvezményt kapjuk 100 darabnál. :D

vasgyuszi 2010.04.20. 14:30:39

@Leadfoot: Már nem emlékszem, mert 3 éve eladtam a kocsit. A mérete 245/35/17 volt. Nem akartam hülyeséget írni. Tényleg nem emlékszem.

Leadfoot 2010.04.20. 14:31:36

@Brigi \"B. A.\" főnöke: "A cégesen meg az van, amiből a legnagyobb kedvezményt kapjuk 100 darabnál."

Nálunk is, ezért került egy csomó autónkra télre Infinity, ami újabb csodálatos márka.
Hál' istennek amivel én járok, annak más a mérete, és legalább egy Matadorra futotta... :-)

Leadfoot 2010.04.20. 14:32:58

@vasgyuszi: Nem piszkálódás akart lenni, csak leszögeztem. Bár hozzá kell tennem, nekem nem volt még nyári Dunlopom, téli is csak jó régen, tehát ezek nem első kezes infók.

Tökös Veréb 2010.04.20. 14:39:17

@zobold: gondolom nálad a használt koton is játszik....

ommm 2010.04.20. 14:50:10

@Jay325i: ...ez a "mint mindig" tud csak felhúzni...

ezen az eseten kívül tudsz mást, vagy soroljam, miben voltunk elsők?

vasgyuszi 2010.04.20. 14:54:32

@Leadfoot: nem is úgy vettem ;)

Viszont annakidején erosen gondban voltam, hogy milyen gumit tegyek fel, mert a futómu, sebességindex, terhelhetoség miatt gyakorlatilag csak az a bizonyos Dunlop jöhetett a számításba. Mármint, hogy benne volt a forgalmiban az Eibach-szett, úgyhogy gyakorlatilag ezt az egyféle gumit lehetett kapni a kereskedelemben, amit hivatalosan felszereltethettem a kocsira. Minden hivatalos volt rajta, és vizsgázni is nyáron ment, úgyhogy még a gumi pereme és a kasztni belso éle közötti távolságot is lemérték. Ráadásul még szélesítve sem volt pogácsával (szétbarmolni nem akartam), de még így is necces volt ;)
De legalább nyugodtam közlekedtem a patyolat kocsimmal.

Ja, a helyszín München.

vasgyuszi 2010.04.20. 14:58:19

Ezt a faszoskodást a gumin én sem értem meg. Akinek nincsen pénze gumizni a kocsiját, annak nem az a kocsi való... Ilyen egyszeru.

Mint pár éve volt egy "megható" tudósítás egy valami titkárnorol, aki szó szerint évtizedekig spórolt egy Ferrari-ra (3x-4x évesen az anyjánál lakott, hajadon, stb...) aztán amikor megvette, elkísérte a forgatócsoport az elso útjára és ott sikeresen felszaladt a padkára és megzúzta szerencsétlen autót. Annyi pénze sem volt, hogy a tükröt megcsináltathassa, nemhogy a teljes kárt...

Tudom, kicsit eros, de az ilyen fillérbaszásról mindig ez jut az eszembe...

Ciri 2010.04.20. 15:40:18

@bíp-bíp:
"Persze, hogy nem szerepelnek japángumik a német tesztekben"

Te miről beszélsz?
Elolvastad egyáltalán a cikket? Megnézted a listát?

Ciri 2010.04.20. 15:49:06

@Tomcy:

Parada?
Annak meg mi köze van ezekhez az abroncsokhoz?
Ne haragudj de az ilyen hülyegyerek abroncs ne szerepeljen már egy normál gumiteszten.

Csabby 2010.04.20. 16:04:00

Annakidején a Suzukimra vettem marhára drága(14000/db)Yokohama téligumikat 13 collos méretben...szívtam is a fogam, de megérte az árát, mert fantasztikusan stabil volt tőle az autó.
Jelenleg a Toyotámon Nokian WRG2-es van (az sem az olcsó kategória) ugyanúgy nem bántam meg...nem ezen kell(ene) spórolni!!!
Egy koccanás gyakran a többszörösébe kerül mint az árkülönbözet...

T-boy (törölt) 2010.04.20. 16:15:36

Az ADAC tesztje egy kicsit reálisabbnak tűnik,mint hogy "nekem ez-az a gumi megcsúszott vizen/havon/ stb."Mert,ugye
milyen autó,hány lóerő,ki vezeti..Ez nem
teszt,hanem vélemény.Valaki írta,hogy a gumi
minőségéhez alakítja a vezetési stílusát,
csatlakozom.Bármin el lehet gurigázni.
A használt autó,és a használt GUMI(!)két
különböző dolog.Elvi/nem anyagi/ okokból
használt gumit venni beteges,szerintem.
Röntgen nélkül nem látható a szálhiba.
Azt mondják "mindenki olyan kalappal köszön,
ami van neki",de akkor ne magyarázzuk meg,
milyen faksza használt!?

Eastbay1 2010.04.20. 16:29:59

@GYUSZI BACSl: Az a legjobb, hogy nekem hátul szintén Sunny van fenn, igaz, nem ebben a méretben...

Tomcy 2010.04.20. 17:18:28

@Leadfoot: Köztudott, hogy a japán gumik sokkal puhábbak mint az europaiak, ezért jobban is kopnak de jobban is tapadnak szárazon. Persze nem full új korában jön ki a puhaság előnye, hanem 2-3 év múlva amikor is az európai gumi megkeményedik és közel nem tapad úgy mint új korában addig a japán gumi puha marad és sokkal jobban fog tapadni öregebb korában is.

Pl nekem a swift sporton a gyári GY F1 gumi 2,5 éves és olyan kemény a felülete mint állat, és nagyon szarul is tapad. Új korában sem volt a legjobb de most már nagyon rossz...

@gomzol: Igen de a "nagy" kategóriában értelmes gumi csak a potenza.

@Ciri: Mi köze van? Szerinted?
Miért hülyegyerek abroncs, mert szárazon szénné verné az összeset?
Vizen amúgy sem kell száguldozni, szóval szerintem pont nem a vizre kéne ennyire súllyozni...

90%-ban úgy is szárazon mész így sokkal nagyobb az esélye, hogy ott jön jól majd a jó teljesítmény.

Amúgy nézz utána a paradáról alkotott véleményeknek mert szárazon utcai gumik közül ami nem E jeles slick talán a legjobb tapadással bír.

lacza87 (törölt) 2010.04.20. 17:33:19

@Tomcy: "Vizen amúgy sem kell száguldozni, szóval szerintem pont nem a vizre kéne ennyire súllyozni..."
Az a személyes tapasztalatom, hogy esőben az emberek többsége nem vagy nem jelentősen csökkenti a sebességét, a fékút pedig jelentősebben nő, ezért szerintem logikus ez a komoly súlyozófaktor.

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 17:48:58

@bíp-bíp: "Persze, hogy nem szerepelnek japángumik a német tesztekben"

A Bridgestone, Yokohama szerinted micsoda ha nem japan gumi, okostojas?

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 17:53:02

@GYUSZI BACSl: Az ESA-t a svajci autoszerelok szovetsege alapitotta a 30as evekben, hogy nagy tetelben, olcson vasarolhassanak alkatreszt es felszerelest. A Tecar a sajat markajuk, talan a 70es evek ota forgalmaznak gumikat ezen nev alatt. Ez azt is jelenti egyben, hogy az ESA egy kereskedoceg, es annyi gumit gyartott sajat kezuleg, mint te vagy en. Semennyit. Ezt a partnereire bizza. Ha nevesebb gyartok mintazatait veled halvanyan visszakoszonni az abroncsaikon, az nem a veletlen muve.

A Maloya szinten svajci, a Vredestein lanya.

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 18:09:31

@Tomcy: "Köztudott, hogy a japán gumik sokkal puhábbak mint az europaiak"

Hulyeseg. Ha igy lenne, kopnanak mint a radir. Ehhez kepest egy Bridgestone ugyanugy birja a strapat mint egy Conti.

"ezért jobban is kopnak"

De nem.

"Persze nem full új korában jön ki a puhaság előnye, hanem 2-3 év múlva amikor is az európai gumi megkeményedik"

Hulyeseg. Egy puhabb, sportosabb keverek elonyeit mar ujkoraban is erzed. Olyan meg nincs, hogy az egyik abroncs oregszik, a masik meg nem.

"Pl nekem a swift sporton a gyári GY F1 gumi 2,5 éves és olyan kemény a felülete mint állat, és nagyon szarul is tapad."

Nem akarlak elszomoritani, de messze nem vagy abban a helyzetben, hogy megmondd, mi hogy tapad. Azok, akik hivatasszeruen foglalkoznak szubjektiv abroncsertekelessel, evekig keszulnek erre.

"Új korában sem volt a legjobb"

Persze mester. Ezert kapott szarazon kulonosen jo minositest:
www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/GEF1.asp?ComponentID=139492&SourcePageID=139680
Bar az ADAC nyilvan hulye, te meg okos vagy.

"Vizen amúgy sem kell száguldozni"

Nem hat. Sot, fekezni se kell. Meg az uton maradni se.

papa33 2010.04.20. 18:21:00

Kár hogy minden évben és több méretben eltérnek a gumik, szinte lehetetlen összevetni őket. Az ismeretlen használt gumi nagy veszélyeket hordoz, rejtett hibák, fáradás, szakadások a szerkezetben, stb. És a gumi szakirodalom szerint téli 4, nyári gumi 3 mm profilmélység alatt nem gumi... akkor a használt megéri? - a rendelet szerint 1.6 mm...?

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 18:32:31

@Leadfoot: Dunlopok kozul SP Sport 9000-bol van csak ez a meret. Baromi ritka, Bridgestone, Michelin, Pirelli nem is gyartanak ekkorat (vagy legalabbis jelenleg nem). Ez lehetett az oka a szuk valaszteknak, nem hiszem hogy a mubizonylat ragaszkodott volna a Dunlophoz :)

ColtCzT 2010.04.20. 18:33:41

@Tomcy: Szia
Nekem ugyanez a helyzet a Colt CzT-n a GY Eagle F1-el. Nálam is most három éves. Amit leírtál csak támogatni tudom. Messze nem tapad ugy ez a gumi száraz uton mint kéne neki, sem újkorában és most még kevésbé.
Engem nem érdekel mit mond róla az ADAC, nekem nagyon nem jön be és kész. 205/45 méretben az én autómhoz nem passzol.
Ezt az évet még kihúzzák aztán jönnek a Yoko S.Drive gumik (vagy Parada, de félek az túl rossz lenne esőben!)

esef 2010.04.20. 18:48:56

@ommm:
Pedig ez a teszt már tényleg marha régi. Tudom, mert pont gumivásárlás előtt álltam és örültem is, hogy pont az én méretemben van a teszt. Március 19-én mentem az új gumikért, előtte két héttel rendeltem meg, és azelőtt még két héttel már olvastam. Ez testvérek között is február vége, de inkább közepe...
Inkább dobjatok össze valami ütős, saját anyagot.

Tomcy 2010.04.20. 18:52:47

@mlt3: BS-nél dolgoztam japánban meg itthon is szóval szeritnem több közöm van hozzá mint neked.

Az adac a full új gumit tesztelte amin még rajta vannak a V minta kivezetése amik 3mm kopás után eltűnnek mint ha nem is lettek volna, és lófasz vizet nem vezetnek ki!

A másik hogy az autógyárak pl a suzuki megszabhatja a gumigyárnak hogy milyen módosításokat csináljon a gumin, hogy az ő kocsijához a legjobban passzoljon.
Pl azt mondja hogy keményebb legyen és ne kopjon annyira hogy gazdaságosabb legyen, ilyenkor a gyár módosít a recepten és azok a gumik amik a gyárnak mennek ilyen spec keveréket kapnak. Ezért van az hogy ha veszek utána kiskerben ugyan olyan gumit ami már a standard keverékkel gyártották ezért máshogy fog viselkedni holott ugyan az a méret ugyan az a típus.

Plusz mivel minden kocsi más mindnek máshol van a súlypontja, más beállítású a felfüggesztése így azokon tökre nem biztos hogy ugyan ez lenne a sorrend a gumik között!

Amúgy meg 50-90-130km/h a megengedett sebesség, egy mai középkategóriás gumi plusz a mai autók fejlettsége bőven elég ezekhez a sebességekhez bármilyen helyzetben.
Ha figyel az ember és csak egy picit előrelátó és képes felfogni és lereagálni azt ami nem csak közvetlen elötte van hanem kicsit távolabb akkor még egy wanli gumi is elég lenne!

Tomcy 2010.04.20. 18:57:43

@ColtCzT: Yoko AS01 vagy AVS is nagyon jó, de a Toyo T1R vagy R1R(ez elég ritka még de ez is jó nagyon)is csak kicsit melegíteni kell mielött nagyon hajtod.
A Bridgestone RE050 is nagyon jó gumi amúgy.
Szerintem annyira nem lehet vészes vizen a Parada, egy kopott GY F1-nél biztos nem rosszabb...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 19:04:49

@Ciri: Én pl. így vettem a másfél éves Fulda Carat Progresso garnitúrámat majdnem féláron.

A tulaj felnit cserélt a Fordján, a régi felni ment egy fordosnak, nekem meg lejött róla a gumi.

Ej, 20 ezret futott másfél éves szarok, phö-phö... :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 19:11:31

Az én tapasztalataim 10 év alatt (régi swift):

nyári: gyári mislen jól gördül, nem kopik, megállni nem tud :)

goodyear aquatred: kurva jól tapadt, vízen istenkirály volt, aztán évről évre egyre keményebb lett, végül már elgörbült volna benne a szög is

fulda c.p.: jó puha, kanyarban állat, ellenben a minap eső után mindössze 60-ról satuztam vele, és csúszott vagy másfél métert

téli: csincsimincsi lengyel snowakármi: összetörtem miatta a kocsit

barum polaris 2.: tényleg kurva hangos aszfalton (először azt hittem, csapágyas lett a futómű), az árához képest (és az előző gagyihoz) szerintem jó

Ciri 2010.04.20. 19:13:13

@Tomcy:
"Miért hülyegyerek abroncs, mert szárazon szénné verné az összeset?
Vizen amúgy sem kell száguldozni, szóval szerintem pont nem a vizre kéne ennyire súllyozni..."

Nem mi?

Mondom én, hogy hülyegyerek gumi. :)

Könyörgöm, nőj már fel ebből a gyerekes suzukis világból! (bár lehet, hogy Te magad is gyerek vagy még)
Őszintén kérlek, nem rosszindulatból mondom, létezik más szó is, a lealáz, szénné ver, legyorsul, Yokohama tuning gumi(lol)és a swift szavakon túl is.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 19:13:20

ja, nem olvastam végig az összes kommentet, de "ÚJ" (0 km-es) gumi is lehet öreg!!!

Ciri 2010.04.20. 19:15:45

@sipike78:

Földim, egy félig használt gumit féláron vettél meg.
Hol van benne a biznisz?

Csak, hogy ércsem :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 19:23:37

@Ciri:
szerintem te ott álltál mellékvágányra valahol az elején, amikor elkezdted keverni a "használt", és az "ELhasznált" kifejezéseket

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 19:25:42

a goodyeareket pl. majdnem 4 éves korukban vettem, szintén akcijósan, nullkilométeresen

de azok, mint írtam, a következő évtől már csúnyán el is kezdtek keményedni

pedig azok nem használt gumik voltak :P

ColtCzT 2010.04.20. 19:26:00

@Ciri: Suzuki Swift Sport egy nagyon jó kis autó, és mint egy igazi kis hot-hatch nem a gyorsuláson van a hangsúly vezetésnél hanem az élményen, ami a kanyarokban jön igazán elő.
Ehhez pedig jó gumi kell amit a GY F1-re nem lehet mondani. És ezzen a véleményen már ketten vagyunk! Nekem a saját tapasztalatom többet ér mint az ADAC vagy akármelyik más teszt.
A valamelyik értékelhetetlen kínai gumi helyett pedig én is szivesebben láttam volna pl. a Parada eredményeit...

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 19:41:20

@sipike78: Ha 20ezret futott Fuldat vettel felaron, nem csinaltal nagy boltot. Az egyetlen dolog ami miatt jol jartal, hogy nehezen kopik, igy talan belekarcol az 50ezerbe... cserebe nem tapad valami fenyesen:
www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/Fulda_Carat_Progresso.asp?ComponentID=173939&SourcePageID=174023

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 19:44:49

@ColtCzT: "Nekem a saját tapasztalatom többet ér mint az ADAC vagy akármelyik más teszt."

A sajat tapasztalatod lofaszt nem er bela, mert a gumiteszt nem ugy mukodik, hogy te emlekezetbol megmondod, hogy x evvel meg 3 autoval ezelott mi hogy tapadt. Hanem ugy, hogy fogod a szetteket, kiballagsz vele a palyara, es egymas utan vegigprobalod oket. Ilyet te meg az eletben nem csinaltal, kulonben nem jonnel ilyen hulyesegekkel.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 19:48:14

@mlt3: te a régi jó tervező haverom vagy? (a stílusod alapján erre következtetek)

egy szóval nem mondtam, hogy karcolta az orrom a földet, olyan jót zsidóskodtam...

nekem speciel volt egy keret, amiből gazdálkodtam, és abba belefért ez a leosztás

megnéztem több helyen többfélét (újat, használtat vegyesen), aztán ennél maradtam

sajna, a fordos gyerek hamarabb lecsapott a cuccra, így osztozni kellett, amúgy felnistől enyém lehetett volna ugyanannyi pénzért

na, az már jó üzlet lett volna

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 19:50:18

@ColtCzT: A Parada egy semislick. Mi az istent akarsz azzal kozuton?

ColtCzT 2010.04.20. 19:50:45

@mlt3: en csak azt ne mertem hogy mi a fas... nem lehet nomralisan válaszolni valamire? muszaj rogotn sertegetni, lenézni, kioktatni???
Mindenki azt hisz amit akar....neked van tapasztalatod ezzel a gumival?Akkor meg mit ugrálsz, mikor már ketten írtuk hogy szart sem ér!járj vele Te meg az ADAC

ColtCzT 2010.04.20. 19:55:53

@mlt3: Ahhoz neked semmi közöd mit akarok vele közúton
Azt meg nem értem miért kell sütnie a válaszodból a kioktatásnak és az arroganciának. Miért nem lehet normális hangnemben válaszolni?
Mindenkinek megvan a saját véleménye! Már kette írtuk itt, hogy nem jó a GY F1, és ezt továbra is tartom, nem érdekel az ADAC. ők tesztelték max 500km-t én meg lementem velük 30 000-t.
De ok, járja vele Te meg az ADAC ha nektek olyan jó :)

ColtCzT 2010.04.20. 19:57:17

@ColtCzT: no b---d meg blogmotor!

mlt3 (törölt) 2010.04.20. 19:59:20

@sipike78: Nem a kerettel van a a gond, hanem azzal, hogy azt hiszed, hogy jol jartal. Holott csak annyival olcsobban vetted meg, amennyivel kevesebbet fog futni - viszont tobbet fogsz kolteni abroncsszerelesre es hulladekleadasra, mint az, aki feldobja a 0km-es gumit, es egyhuzamban letekeri azt a kb. 50 ezret, amit egy Progresso bir. Hasznalt acelfelninek erteke nem nagyon van, azzal abbol a szempontbol jartal volna jol anyagilag, hogy nem kell evente ketszer csengetni a gumisnak, es azon remegni, vajon meddig birjak az abroncsok a fel-le szerelgetest.

Speedman 2010.04.20. 20:08:57

@ColtCzT:

Nekem is volt GY F1-m (így vettem az egyik autómnál). Igen gyengus volt a tapadása 4-4.5mm mélységnél. Ez tény.
De ne felejtsük el, hogy a legtöbb guminál 3-4mm kopás után megváltoznak (sokat romlik) a menettulajdonságok.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 20:19:06

@mlt3: ej, látod, megint belebrekegsz olyanba, amiről halvány fingarettád sincsen

maradj a tervezőasztalodnál, ott legalább lehet némi sikerélményed

csak, hogy tisztán láss:

1. új Fiestáról lekapott 14-es alufelnikről volt szó
2. nagyobbra cserélte őket a tulaj, ezért a gumikkal együtt árulta 50 ezer forintért (!) az egész hóbelevancot
3. addig tököltem a keresgéléssel, míg elhappolták előlem, de rövid eszmecsere után 30-ért átadta a vevő a gumikat (postával együtt)

új gumiként boltból vásárolva kb. 20ezerrel többe került volna

abból vettem benzint

amúgy neked mi a l.fasz közöd van ahhoz, ki mit hisz, és mikor jár jól?!

"viszont tobbet fogsz kolteni abroncsszerelesre es hulladekleadasra"

tessék? és ha mondjuk ingyen szerelik nekem le-fel a gumikat, mert rokonom a gumis?

hulladékleadásról erre meg nem is hallani, főleg meg úgy nem, hogy még én fizessek érte :)

germániában bizonyára úgy van, de néha tájékozódhatnál másfelé is, már jeleztem párszor

no, de nem vitázom, te vagy az Isten

Speedman 2010.04.20. 20:21:36

@sipike78:

Sose vennék használt gumit. Főleg nem olyat ami nem kötött forgásirányú. Tíz évvel ezelőtt mentünk Pestre egy autókiállításra egy barátommal aki szintén használt gumi "specialista" volt. Az autópályán 120km/h sebességnél minden előzetes jelzés nélkül durrdefekt, a gumi futófelülete pedig az ablakomhoz csapódott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egyenes szakaszban történt, így az autót megtudta fogni a barátom. Ez is csak megerősített abban, hogy soha nem veszek használtat. Nem tudhatod milyen volt az előélete.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 20:48:06

@Speedman: már megbocsáss, de ez nem a barátod sara volt, hanem azé a gumisé, aki felrakta neki, és nem vette észre az anyaghibát

kétlem, hogy ne lett volna jele a sérülésnek

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.20. 21:08:30

@Speedman: nekem ez volt az első használt

átvételkor átnéztük, semmi kivetnivalót nem találtunk rajta

de kinek kinek az ízlése szerint, nincs ezzel baj

előélet: ha minden nagyobb kátyú után nyüszögve rohansz megvizsgáltatni vagy lecserélni a gumikat, megeszem a kalapomat

ha szemmel nem látható egy sérülés, az sem "új", sem használt gumin nem fog látszani

Speedman 2010.04.20. 21:29:55

@sipike78:

Vezetés közben nem volt semmi rendellenes viselkedés. A szétszakadt gumi nem volt kötött forgásirányú. Valószínű a forgásirány megfordult amikor a barátomhoz került, és emiatt lett szálszakadásos, de olyan erővel, hogy szétszakította az egész gumit.

Tomcy 2010.04.20. 21:59:30

@Ciri: Te is a lenézem a suzukist társaságból való vagy úgy látom... Fogadjunk hogy valami német csodád van.

Képezed el, hogy vannak olyan emberek akik nem mutogatni vesznek "sport" autót hanem azért hogy ki is használják.
Pl a pályanapokon. Nekem pont azért kell majd a parada mert utcán simán van olyan vagy jobb mint a GY F1 viszont fent a ringen meg ég és föld a kettő és így legalább ki tudom használni a versenyfutóművet ami a kocsi alatt van!
És mivel pályanapokon és a szimulátoron(nem bóvli NFS :) ) kiélem magam így utcán rohadtul nem száguldozok, szóval engem nem érdekel hogy esőben rosszabb mint egy micslen...

Tomcy 2010.04.20. 22:09:34

@mlt3: Hát ez pont nem igaz! A saját tapasztalatnál nincs jobb!

Elolvashatod 1000x hogy hogyan kell egy kanyart bevenni amikor ott leszel úgy sem fog sikerülni tapasztalat hiányában!

Ja én már 55000-et mentem a GY F1-el.

Rocko- 2010.04.20. 22:16:15

@Ciri: márkától függetlenül inkább szerepeljen, és húzzák le a srága földig, mint sem meg se említik, aztán az emberek meg azt hiszik, hogy lehet. utána meg küldözgetheted a számaikat.

ccorsa (törölt) 2010.04.20. 22:43:06

Személyes vélemények sajnos semmit sem érnek.
Csak a teszteken derül ki, melyik a jobb gumi.
Utána lehet olvasni, milyen forszírozott tempóban, és milyen körülmények között tesztelnek. Elmennek a határokig, és bizony ez minden guminál máshol van.
Erre jók az ilyen tesztek.

Speedman 2010.04.20. 23:07:03

@Tomcy:

"Nekem pont azért kell majd a parada mert utcán simán van olyan vagy jobb mint a GY F1 viszont fent a ringen meg ég és föld a kettő és így legalább ki tudom használni a versenyfutóművet ami a kocsi alatt van!"

Mit értessz azalatt, hogy versenyfutómű? Mármint gyárilag?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.04.21. 00:36:10

Nekem 2 éves P Zero Rossok vannak fent, elől 225 /45 /18, hátul 245 /40 /18, és olyan mint a gokart. Kicsit azért megmosolyogtat, mikor 205-ös gumikat használó emberek sportosságról s szárazon tapadásról beszélnek.
Viszont kopik mint az állat, elöl is, pedig ott nem kapar.
Fogyasztáshoz nem szólok hozzá, mert mert a legkevesebb 12, de egy 200 lovas vasnál ez sztem normális.

Ciri 2010.04.21. 05:21:34

@Rocko-:
Normál utcai gumik esetében igen. De ez egy gagyi "tunung" gumi a gyártója szerint is. Szélsőséges használhatatlan a vízen is például. Te ajánlanál (vagy pontoznál) ilyet egy ADAC tesztben, mondjuk egy 40 éves tanárnéni Corsájához ?

Ciri 2010.04.21. 05:25:53

@Tomcy:
"Te is a lenézem a suzukist társaságból való vagy úgy látom..."

Ki is emeltem, hogy bunkózni akarok, nem értem miért kapom ezt most a pofámba.

"És mivel pályanapokon és a szimulátoron(nem bóvli NFS)"

Na látod, erről beszéltem.

Ciri 2010.04.21. 05:26:56

@Ciri:

hogy bunkózni akarok = hogy nem bunkózni akarok

Ciri 2010.04.21. 05:50:52

@sipike78:

Na akkor még egyszer megkérdezem: hol van az üzlet egy 20ezret futott használtgumi garnitúra megvásárlásában, amely 20ezerrel került kevesebbe?
Mondjuk több évre levetítve, egy következő gumicsere intervallumig?

Segíts nekem az adatokban légyszi:
Tehát 14-es nyári abroncsokról beszélünk, Fiestához (vagy swifthez)?

Mert ha a méret 14-es, akkor a harmincért vásárolt abroncsaiddal rendesen átbasztad magad anyagilag is.
Mert újként sincs ötven, sőt mivel közel van hozzád a Marsó, ezért egy jó gumis ismerősöd (azt mondtad van ilyen)negyven magasságában bármikor elhozná tőlük, még én is, pedig nem vagyok gumis :D

Sőt, ha a Fuldánál maradunk ott van például az Eco control (ADAC hátast dobott tőle), ami zsír újként is megvásárolható 7-8 ezerért egy kis utánajárással és ismeretséggel a fenti cégnél. Van rá garancia és nem állsz fejre a más levetett mocska miatt 10ezer (vagy annyi sem) forintért.

Ciri 2010.04.21. 05:57:38

@ColtCzT:
"És ezzen a véleményen már ketten vagyunk! Nekem a saját tapasztalatom többet ér mint az ADAC vagy akármelyik más teszt."

Az mondja, akinek a legkomolyabb autója egy Colt??? Egy Mitsubishi Colt???

Nem vagy te egy picit elszállva magadtól?

Rocko- 2010.04.21. 07:32:33

@Ciri: "Te ajánlanál (vagy pontoznál) ilyet egy ADAC tesztben, mondjuk egy 40 éves tanárnéni Corsájához ?"
persze, csupa nullára. akkor TUDJA hogy nem kell olyat venni. ha nem értékeled, akkor nem tudja.

ColtCzT 2010.04.21. 07:49:55

@Ciri: És Te azt már megint honnan tudod, hogy én milyen autókat vezettem már életemben? És milyen a komolyabb autó pl. Saab 95 Aero, Honda Accord 2,4VTEC, BMW 530d, Toyota Landcruiser, Toyta Hilux, Passat, A6 2,5 TDI valamelyike az? Mert akkor már vezettem komoly autót is! (és monjduk a Saabon kívül egyikért sem adnám oda a CzT-t)
De itt ha jól tudom a gumikról volt szó, pontosabban a GY F1-ről. Most már három embert tudok összeszámolni csak ezen fórumon akin nincs vele megelégedve! De ha az ADAC és szerinted jó akkor mostsantól kérek mindenkit hogy mondogassa magában hogy IGENIS JÓL TAPAD!
Amúgy meg megint mire ez a lenéző hangnem? Intelligensen nem tudsz írni?

Ciri 2010.04.21. 08:18:12

@ColtCzT:
"De itt ha jól tudom a gumikról volt szó, pontosabban a GY F1-ről."
Akkor nagyon elbeszélünk egymás mellett :))

1.Az egyik okostojás azt mondta, hogy az ADAC nem tesztelt japán abroncsokat.
Marhaság.
(Arra nem vette a fáradtságot, hogy utána nézzen)

2.A másik kolléga a mesteri NFS alapján közölte, hogy a Parada csodát sem merték betenni a tesztbe, mert az ugye szintén nagyon fasza abroncs, mert Ő és Te állítjátok (Swiftesként és Coltosként), hogy az nagyon fasza szárazon, bár vízen halálos de ha esik, nem kell autózni. Meg az amúgy is olyan ritka időjárási jelenség.

Ez is marhaság.

"és monjduk a Saabon kívül egyikért sem adnám oda a CzT-t"

A gazdáik sem cserélnének, megnyugtatlak.
(Én még egyikben sem ültem soha, sőt autóm sincs :D)

ColtCzT 2010.04.21. 08:33:26

@Ciri: 1. Csak azt jegyezte meg hogy kevés japán votl a mostani tesztben, ami igaz is , hisz a kínai szar helyett betehettek volna egy YOko S.drive-ot, ami szintén elég gyakori 225/45 méretben (Lanceren pl. széria)
2. ő pontossabbna azt mondta, hogy a tapasztalat többet ér mint a teszt, és csak erre fel írta a szimulátort. Ajánolm hogy próbálj ki egy igazán jó autós szimulátort kormányal, pedálokkal és meglátod, hogy nem is olyan rossz, és még tanulni is lehet belőlük.(persze gumikat még sehol sem szimulálnak ha jol tudom!)
Amúgy Swift Sport és COlt CzT ről volt szó, amik azért eltérne a mezei változatoktól.
,,Gazdáik sem cserélnének,,....még jó hogy nem is kell nekik, ugyanis mindkét autó a családban van....

Ciri 2010.04.21. 08:55:08

@ColtCzT:

Khm:
"Persze, hogy nem szerepelnek japángumik a német tesztekben, mert utóbbiak kiválóak, és ha valami jobb mint a német, akkor azt vagy elhallgatják a németek, vagy sterilizálják."

"Amúgy Swift Sport és COlt CzT ről volt szó, amik azért eltérne a mezei változatoktól."
Attól még az Swift és Colt (lol) marad, ha a fene fenét eszik is, a maguk előnyével és hátrányával(korlátaival) együtt.
De ez egy abroncs vita, tényleg mellőzük a "hülyegyerek suzukis" jelzőket, ahogy a "világ legjobb versenyautója a Colt" megjegyzések hangoztatását is.

A többi gyerekes szimulátoros zagyvaságra nem reagálnék, elég ha te szajkózod.

Speedman 2010.04.21. 09:24:01

@ColtCzT:
1.A teszt nem arról szólt, hogy hogyan viselkednek a gumik éles kanyarokban ill. a gyorsulási versenyeken. Ezt a suzukis haverod nem bírja beemelni. Neki csak az jár a fejében, hogy 90 fokos kanyarokban milyen faszául tapadjon a gép.

2. Azzal sincsen tisztába, hogy a Paradát nem mindennapos használatra van tervezve. Még a gyártó is azt írja róla, hogy tuning gumi. Ezt sem bírja megérteni mit is jelent.

3.Azért, mert Swift Sport a neve az autójának még nincsenek versenyfutóműve, csak erősebb a motorja. A totalcarnak van egy cikke a Suzuki Kupáról. A tesztelések során kiderült, hogy csak 1-2 mp gyorsabb körönként (!) az 1.5-s Sport (125le) a 1.3-s (99le) változatnál, amikor mentek velük egy-egy kört a Hungaroringen.

Az a baj a suzukisok egy részével, hogy olyat is belemagyaráznak a szeretett autójukba, aminek a valósághoz köze nincs.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 10:26:15

@Ciri: szerintem TE vagy elszállva magadtól, hogy klasszikusokat idézzek: "nem kicsit, nagyon"

az én pénzemet hadd osszam be én, okézsoké?

bezzeg mikor az itteni írók százezreket hajigálnak ki rozsdaboglya fostalicskákra, az kúl, meg atom, aki meg ellenvéleményt ír, az sötét szutyukis paraszt

amúgy meg szívből sajnálom, hogy felvetted a soknevű stílusát ("marhaság", hülyeség")

más levetett mocskáról beszélsz úgy, hogy kurvára nem láttad se ezeket, se más által vásárolt gumikat? ej-ej

a szimulátorhoz meg annyit: mintha egy magyar "gyerkőc" szimulátoron kezdte volna a versenyzői karrierjét...

@Speedman: "A totalcarnak van egy cikke a Suzuki Kupáról. A tesztelések során kiderült, hogy csak 1-2 mp gyorsabb körönként (!)"

az pont elég a győzelemhez

Suttora 2010.04.21. 10:43:52

@Speedman:
"Még a gyártó is azt írja róla, hogy tuning gumi. Ezt sem bírja megérteni mit is jelent."

A tuning gumi azt jelenti, hogy tuning verdákra kell tenni nem? :DDD

"A tesztelések során kiderült, hogy csak 1-2 mp gyorsabb körönként (!) az 1.5-s Sport (125le) a 1.3-s (99le) változatnál, amikor mentek velük egy-egy kört a Hungaroringen."

Ebből is rossz következtetést vontál le, ez kérlek szépen nem azt jelenti, hogy az 1.5 Sport nem versenyautó, hanem azt, hogy az 1.3 GC is az. :))

vasgyuszi 2010.04.21. 10:54:29

@mlt3: ügyes vagy, hogy megtaláltad!
Igen, ilyenek voltak benne. Már így vettem és egyáltalán nem volt feltuno, hogy "ültetve" van, mert eleve dinamikus a kocsi formája.
A vizsgán mindig megnézték, hogy tényleg azok a rugók vannak-e benne. A fószer egy tsztítószeres ronggyal még le is törölte, ha nem látszódott a lerakódástól. Nem tudom, hogy konkrétan mikor építették be, de a futómuvel soha sem volt gondom, 6 évesen vettem a kocsit 96e km-rel és 12 évesen adtam el 198e km-rel, ugyanezekkel a rugóstagokkal, és az évenkéni teszten midig megfelelt.

Ciri 2010.04.21. 10:58:02

@sipike78:

"szerintem TE vagy elszállva magadtól, hogy klasszikusokat idézzek: "nem kicsit, nagyon"

Kibújt a szög a zsákból.

"az én pénzemet hadd osszam be én, okézsoké?"

Ebben egyetértünk,sőt a cikk is abban próbál segíteni, hogy a lehető legjobb döntést hozd meg vásárláskor, csupán próbáltak néhányan segíteni, hogy legközelebb ne kukázz ócsópénzér' hanem menj be a boltba.

"amúgy meg szívből sajnálom, hogy felvetted a soknevű stílusát"

Mindig is ilyen köcsög voltam, én már nem tudok változni.

"bezzeg mikor az itteni írók százezreket hajigálnak ki rozsdaboglya fostalicskákra, az kúl, meg atom"

Egy olyan kommentet idézz tőlem, ahol az egekbe emeltem a TC csapat lomimádatát.
Csak egyet. Te kurvára keversz valakivel.

"a szimulátorhoz meg annyit: mintha egy magyar "gyerkőc" szimulátoron kezdte volna a versenyzői karrierjét..."

Ha vonnál párhuzamot a Swift, a Parada abroncs és a szimulátor közé, azt nagyon megköszönném. (Jó lenne ha egy icipicit a témánál maradnál)

"más levetett mocskáról beszélsz úgy, hogy kurvára nem láttad se ezeket, se más által vásárolt gumikat? ej-ej"

Te írtad, hogy 20e kilométer és másfél év Vs. 2ezer "nyereség" forint/darab ár.
Igen, ez más levetett mocska és a te szarrágó/skótságod képlete.
(Arról nem is beszéltünk, hogy az ilyen állapotú, futásteljesítményű, korú abroncsokat mindenhol 4-5ezer forintokért vágják hozzád, de ez már tényleg mellékes)

Ennek a gondolkodásmódnak viszont semmi köze nincs sem a Suzukihoz sem más típusokhoz.
Egyik gyártónak sem lehet ezért az ügyfélkörért szegénységi bizonyítványt kiállítani, tehát a "sötét szutyukis paraszt" a te esetedben bármilyen más márkával behelyettesíthető.

Speedman 2010.04.21. 12:23:52

@Suttora:

"Ebből is rossz következtetést vontál le, ez kérlek szépen nem azt jelenti, hogy az 1.5 Sport nem versenyautó, hanem azt, hogy az 1.3 GC is az. :))"

Igazad van és a suzukis kommentek is ezt bizonyítják.
Én kérek bocsánatot. Követelem, hogy ezentúl minden Swiftre gyárilag tetessenek fel Paradát! :))

Speedman 2010.04.21. 12:36:13

@sipike78:

""A totalcarnak van egy cikke a Suzuki Kupáról. A tesztelések során kiderült, hogy csak 1-2 mp gyorsabb körönként (!)"

az pont elég a győzelemhez "

Látom nem értetted meg a lényeget. A suzuki sportos haverod azért akar Paradát feltenni, mert versenyfutóműhöz versenygumi kell. Na ez a kijelentés számomra igen érthetetlen. Milyen lehet az a "versenyfutómű" ami egy kör alatt 1-2 mp tud ráverni a jóval gyengébb 1.3-ra??
Azt hittem ennél azért objektívebb vagy.

megint 2010.04.21. 12:38:57

Mennyi szakértő van itt, nyilván az ADAC-nál kontárok dolgoznak, most csinálják először, ti jobban értetek hozzá.
A legjobb ez a Tomcy féle magyarázat, vizes úton lassan kell menni, akkor jó lesz az is ami egyébként szar ilyen felületre, ez egy igen meggyőző érv, sőt azt is leírhattad volna, hogy száraz úton is lassan kell menni, akkor jók lesznek a kínai gumik is:

ColtCzT 2010.04.21. 13:49:12

@Ciri: Tessék, ha már felhoztátok az irásokat itt van az egyikből egy nektek való idézet :
Magyarországon, ahol az izzadtságszagú autós sznobéria szitokszóvá változtatta a Suzuki nevét, és ahol erősebben süt a nácizmus a suzukisokkal szemben, mint egy második világháborús SS vezérkari ülésen, kevesen ismerték el, hogy mennyire szuper kisautó a Swift Sport.
:D
és még annyit, hogy én sosem írtam sehol hogy a Colt a legjobb sportautó lenne, mert nem az, megcsak nem is sportautó. Csak egy kis Hot hatch amit nagyon lehet imádni :)

angolo 2010.04.21. 15:08:36

Látom itt is megy a másik tapasztalatainak meghazudtolása : DDD
Nos én nem szólnék hozzá a tuniggumis témához,viszont elmondanám, hogy én már jópár éve Michelin energyken közlekedek, és teljesen meg vagyok velük elégedve!
A mostaniban eddig csak kb 35 000 km er van és a 2/3ad minta is rajta van!Az ez elötti energyk elmentek kb 60 000 et.Nem nyúzom őket halálra, mert egy egyterün vannak, viszont sokat megyek hosszú távon.Hála isten egyszer nem volt olyan eset, hogy megcsúsztak volna!Sem esőben, se szárazon!

vasgyuszi 2010.04.21. 15:11:03

@angolo: Min használod az Energy-t? Francia egyterun? Érdekel a tpasztalatod.

Herman 2010.04.21. 15:40:31

Én pont 2 hete vettem meg az új nyári szettet!
(előző michelin pilot sport mxx3 volt)

225/45/17 Continental Contisportcontact 3 94Y XL
142.000 Ft volt szereléssel, króm szelepekkel, gázos töltéssel!

Eddig nagyon jól teljesít!

angolo 2010.04.21. 16:01:57

@vasgyuszi: Ford Galaxy
Városban való furikázásra, nyaralásokra, hosszabb kiruccanásokhoz tökéletes gumi!Elvégre ilyenekre tervezték..
Határait nem ismerem, mert általában családdal megyek, szóval nem is próbálom feszegetni, de szerintem jó gumi.

vasgyuszi 2010.04.21. 16:52:50

@angolo: Köszi a választ!
Viszont a francia kapcsolat még létezhet, mert tudtommal a Ford és a PSA használ(t)nak közös turbódízel motorokat. Értelemszeruen midengyik a saját brand-je alatt (TDCi, HDi).

Tomcy 2010.04.21. 19:29:10

@Ciri: @Speedman:

Ha lenne annyi sütnivalótok hogy legalább utánanéztek hogy nem 1.5 a sport hanem 1.6 már beljebb lennénk.

Amúgy nekem egy gyári SuzukiSport(gyári sport részleg) álltalá kifejlesztett állítható keménységü,magasságú futóműven van(így nem gyári) amit az N-es rally kocsikba is tett a gyári szóval nem szar...

A másik hogy a szimuláltorhoz oda írtam hogy nem NFS mert az nem szimulátor!
Én GTR1-2, RACE07, RBR-re gondoltam, ezekből van magyarországon nagyon szinvonalas bajnokság is ahol hála isten én is megyek és nem is rossz helyen...
Plusz a Michelisz Norbi, Wéber Gábor, Kiss Norbi néz ha nem mond semmit akkor ne szóld le a szimulátorosokat, mert simár körbevernének nagyon sok mai versenyzőt, csak sokuknak nincs pénzes apuci aki beülteti őket egy versenyautóba!

Pl Michelisz Norbi a WTCC-ben indul gyári TDI Seattal, Wéber Gabi a 120D verseny bmw-vel német 24 órás versenyen gyorsabb kört futott azzal a kocsival mint a gyári tesztpilóták vagy bárki más azzal a kocsival!
Plusz arról nem is beszélve, hogy amióta bekerültek ők mint szimulátorosok a magyar autós gyorsasági szakágba nagyon sok más ember nem nyert azóta bajnokságok rajtuk kívül!

Az meg hogy a swift sport gyári állapotban lassabb mint a kupás kocsi egy dolog. A kupás ki van pakolva kb 800kg van alatta egy böszme futómű, slick gumi, és a kipuff rendszernek hála olyan 105Le.
A gyári sport meg 125Le, 1070kg és nem slick gumik vannak rajta.
Szóval nem kell csodálkozni ezen.
De ennyi erővel azt is mondhatom, hogy egy gyári STI vagy EVO megy kb olyan kört mint egy kupás swift.

De akár azt is írhatnám, hogy egy gyári R32-es golfot is körbeautóz egy kupás swift!

Tomcy 2010.04.21. 19:33:00

@Speedman: Az a versenyfutómű körönként 3sec-et hozott nekem a gyári fos GY F1-ekkel is a gyári futóműves körömhöz képest a ringen!
Belegondoltál hogy az mennyire sok???

Elárulom, hogy ha néztél már 400m-es gyorsulást, ott fél sec kb 3-4 autónyi előny! Az nagyon sok!!!

Amúgy nem csak a futóművem van kicserélve a kocsin, de ebbe ne menjünk bele...

Tomcy 2010.04.21. 19:34:46

@Suttora: Nem a tuning gumi nem tuning verdára kell, csak vannak olyanok akik kihasználják egy ilyen gumi előnyét és vannak akik nem!

Amúgy te is látszik mennyire művelt vagy az 1.5 sport kifejezéseddel!

Ciri 2010.04.21. 19:47:43

@Tomcy:
"Ha lenne annyi sütnivalótok hogy legalább utánanéztek hogy nem 1.5 a sport hanem 1.6 már beljebb lennénk."

Örülnék ha ezt a faszságot nem nekem címeznéd, tisztában vagyok a csodád paramétereivel. Olvass, értelmezz, aztán beszélj többesszámban.

"Amúgy nem csak a futóművem van kicserélve a kocsin, de ebbe ne menjünk bele..."

Gondolom van rajta sebességnövelő matrica csomag is.

Tomcy 2010.04.21. 19:54:42

@Speedman: Persze csak gyárilag erősített kaszni van rajta, elöl nagyobb fékek(15-ös felninél kisebb nem megy fel), hátúl is tárcsafék, sport futómű(sokkal keményebb mint a gyári 1.3-1.5), erősebb motor ami semelyik másik suzukiban nincs csak a sportban, kovácsolt dugókkal amik bírják strapát, és még had ne soroljam...

És igen képzeld el hogy nekem csak az számít hogy a ringen a 90 fokos kanyarban betapadjon mint állat, és hogy utcán ne baszogasson a rendőr miatta!
Erre jó a parada!
Én azért tartom hogy évente párszor elmenjek vele pályára és ott kihasználjam a tudását!
A normál forgalomba meg azért hogy biztonságossan tudjak előzni és ne kelljen fél km-ert menni valaki mellett!

Tomcy 2010.04.21. 20:01:00

@Ciri: Légyszi ne keverj össze a homasitás hülyegyerekekkel!
Amúgy olyan 8-9 tizeddel gyorsul jobban mint a gyári változat, de az ördög a részletekben van... :)

Ciri 2010.04.21. 20:06:52

@Tomcy:

"Légyszi ne keverj össze a homasitás hülyegyerekekkel!"

Ne bazdmeg! Van Magyarországon olyan swift alufelnivel és sporrrrtkipufogóval amin nincs matrica
Komolyan mondod, hogy nincs? (bár ezt nem hiszem el)

Azonnal dobj egy képet róla privátban, ezt látniuk kell a kollégáimnak is!

mlt3 (törölt) 2010.04.21. 21:05:03

@Herman: A SportContact 3 tenyleg kurva jo gumi, a gaztoltesre viszont feleslegesen dobtad ki a penzt. Ugyanis nitrogent nyomtak bele, es a levego 78%at is az alkotja.

hiheto 2010.04.21. 21:12:36

Dunlop Sp Sport 2020E (régebbi) gumiról van valakinek valamilyen tesztje? Astrán volt gyári gumi.

mlt3 (törölt) 2010.04.21. 21:13:27

@Tomcy: "A saját tapasztalatnál nincs jobb!"

De neked nincs olyan, bela. Te meg a budos eletben nem vonultal ki a palyara 8-10 szett abronccsal, hogy direkt osszehasonlitast csinalj.

Tomcy 2010.04.21. 21:20:25

@Ciri: Van rajta matrica, de nem ilyen csicsombucsu!
Van egy suzukisport felirat(piros) az első lökös alján kb 3cm magas és 15cm széles, van egy recaro felirat(piros) hasonló paraméterekkel csak kb 10cm-s a hátsó kerék elött meg a nick nevem van a szélvédő tetején az oldalunk címével együtt.
Mivel a kocsi fekete a belseje meg piros fekete így szerintem megy a kocsihoz.
Plusz a suzuki jel van lefújva pirosra elöl hátul mivel nem tetszett a króm és így egyedi.

Ezek szerintem nem homasitás lángnyelves, szőrös dobókockás módosítások, plusz olyan ember csinálta aki ezzel foglalkozik szóval nem kontár munka.

Amúgy tervbe vannak olyan módosítások mint pl üvegszálas mocitető a súlycsökkentés jegyében meg keményített powerflex szilentek, de inkább nem sorolom, úgy is már szét lett offolva a topik.

Lényeg hogy japán kocsira japán gumi! :)))

Suttora 2010.04.21. 21:21:44

@Tomcy: Bocs,tényleg nem néztem utána, de most megjegyzem :)

Tomcy 2010.04.21. 21:22:49

@mlt3: Az biztos de a saját gumival már igen ezért ha az a véleményem róla hogy rossz mert nem tapad akkor valszeg nem lódítok.

mlt3 (törölt) 2010.04.21. 21:29:48

@sipike78: "csak, hogy tisztán láss"

Koszonom, most mar tenyleg tisztan latok. Eleg szarul jartal ezekkel a hasznalt gumikkal 30ert. Csak hogy te is tisztan lass, uj Carat Progresso-k, 40-ert:
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390163257088
5000-et futott Carat Progresso, acelfenin, disztarcsaval, de 100 euroert mar nem kellett senkinek:
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260574273073

"amúgy neked mi a l.fasz közöd van ahhoz, ki mit hisz, és mikor jár jól?!"

Mi a fasznak hozakodsz elo vele, ha senkinek semmi koze hozza? Normalis vagy?

"tessék? és ha mondjuk ingyen szerelik nekem le-fel a gumikat, mert rokonom a gumis?"

Es ennek mi koze van a piaci arakhoz?

"hulladékleadásról erre meg nem is hallani"

Miert, mit csinalsz az elhasznalt abroncsokkal, okostojas? Megeszed oket? Kibaszod az erdo szelere? Vagy a rokonod a leadasi koltsegeket is atvallalja helyetted, mert o a Jezus Szive Szeretetszakkor?

Rocko- 2010.04.21. 21:31:48

@sipike78: "az én pénzemet hadd osszam be én, okézsoké?"
attól függ. ha csak magadat tekered fel, akkor az csak-csak elfogadható (mert hogy felnevelés, tanítás, stb. mind kidobott pénz). ha közben más is kárvallottja, akkor már nem csak a te pénzedről, életedről, akármiről van szó.

ColtCzT 2010.04.21. 21:41:44

@Tomcy: Fogd már fel, hogy a saját vélemény nem számít!:D
Hát mit képzelsz Te? Azért mert nem 40 km-t mentél le vele mint Jürgen a tesztben hanem 50 000-t nem tudhatod jobban hisz Jürgen az vérprofi! Mondom, ilyenkor nincs mást tenni, szépen mondogasd magadban hogy : igen nagyon tapad!!! :D
Ma egész nap ezt csináltam és igen jó volt, mintha picit kevésbé tolta volna az orrát meg dobálta volna a fenekét az autó! :D

Speedman 2010.04.21. 22:22:31

@Tomcy:

"Az meg hogy a swift sport gyári állapotban lassabb mint a kupás kocsi egy dolog. A kupás ki van pakolva kb 800kg van alatta egy böszme futómű, slick gumi, és a kipuff rendszernek hála olyan 105Le."

A Kupás Swift 890kg. Az, hogy olyan gyors a körideje a pályán a futóművének köszönhető.
Ha neked is olyan lenne, akkor beszélhetnél versenyfutóműről.

"Én azért tartom hogy évente párszor elmenjek vele pályára és ott kihasználjam a tudását!"
Ez új, eddig nem igazán mondtad. Ha az ember tart magának (külön) egy hobbiautót és a pályán ezzel kiéli ki rendben van. Vesz rá Paradát, oké.
A te hozzászólásaidból viszont az jön ki, hogy mindennapi használatra akarsz egy versenypályás gumit (csak, hogy az eredeti témánál maradjunk).

Tomcy 2010.04.21. 22:43:06

@Speedman: Nekem ez van: www.nengun.com/suzuki-sport/circuit-stroke-height-adjustable-sport-suspension-set

Azt hiszem nem kell vele szégyenkeznem. :)

Akkor legyen 890kg, akkor is sokkal könyebb és ez féktávon és kanyarban nagyon nagy előny! És nem csak a futómű miatt mennek úgy hanem a full slick gumik miatt, mivel semmit nem ér a jó futómű egy szar gumival.

Itt az én példám, hogy a gyári futóhoz képest is hozott 3secet ugyan azzal a gumival, de ez már nagyon határ. Lehetne még faragni belőle, csak mivel önköltséges a dolog így józan ésszel nem eröltetem jobban ezzel a gumival mert nincs értelme.
Viszont ha feltennék én is full slick gumit az legalább még további 3-4 akár még 5 secet is jelentene.

És igen mindennapi használatban van a kocsi ezzel járok melóba, mivel sajnos még nem keresek annyit hogy két kocsit tartsak...
Viszont a parada tökéletesen megfelel utcára is.
Ha lenne külön kocsim azon vagy full slick lenne vagy minimum egy Toyo R888.

Tomcy 2010.04.21. 22:44:16

@ColtCzT: Tudom, hülye vagy fia ülj le 1-es és az én k* anyámat! :D

Ciri 2010.04.22. 05:16:35

@Tomcy:
"Légyszi ne keverj össze a homasitás hülyegyerekekkel!"

VS.

"Van rajta matrica, de nem ilyen csicsombucsu!
Van egy suzukisport felirat(piros) az első lökös alján kb 3cm magas és 15cm széles, van egy recaro felirat(piros) hasonló paraméterekkel csak kb 10cm-s a hátsó kerék elött meg a nick nevem van a szélvédő tetején az oldalunk címével együtt.
Mivel a kocsi fekete a belseje meg piros fekete így szerintem megy a kocsihoz."

És a legjobb:
"Plusz a suzuki jel van lefújva pirosra elöl hátul mivel nem tetszett a króm és így egyedi."

Swift Type-R :)))))))))))))))))

Köszönöm, nincs több kérdésem.
Majd, ha nagy leszel, lesz mire nevetve visszaemlékezned. :)

Ciri 2010.04.22. 05:31:25

@Tomcy:
Ja! Csak, hogy teljes legyen a swiftes kép:

Mélynyomaú van-e benne?

(Csak őszintén!)

Tomcy 2010.04.22. 09:14:39

@Ciri: Nincs és nem is lesz csak plusz súly lenne.

Nem Suzuki Type-R ez Suzuki Sport...
Nem hinném hogy nevetség tárgya lenne, idáig mindenkinek tetszett, de igazából nem érdekel kinek tetszik a lényeg hogy nekem igen és mindenki már le van sajnálva.
Ugyan úgy a futóműnél is. 100ból 98 embernek a gyári futóműve is túl kemény, sőt az össze újság is ezt panaszolta, ezzel az új futóval legpuhább álláson min 2x keményebb a gyárinál szóval el lehet képzelni, de nekem tetszik és ez a lényeg.

Amúgy meg nézz meg a kocsiról legalább 1 képet és után mondj véleményt a matricákról köszi!

Speedman 2010.04.22. 13:16:49

@Tomcy:

Azok az emberek akik ennyire "komolyan" veszik a pályázást, versenyzést külön garnitúrát vesznek hozzá. A mindennapokra meg még egyet.

"100ból 98 embernek a gyári futóműve is túl kemény, sőt az össze újság is ezt panaszolta, ezzel az új futóval legpuhább álláson min 2x keményebb a gyárinál szóval el lehet képzelni, de nekem tetszik és ez a lényeg."

És ennek mi értelme? Hogy kirázza a tömést a fogaidból a mindennapokban? Gondolom hosszú utakra el sem indulsz.

Speedman 2010.04.22. 13:26:44

@Ciri:

Ma voltam gumit cserélni újra, mert a régiek lekoptak 4mm-re (Árok út-First Stop). Most már kezdem érteni egyeseket miért örülnek egy jobb használt guminak, mint majom a farkának. Az öt autóból amik elöttem voltak, négynek 2-3mm profilmélyégük volt. Mivel volt időm az elöttem állók miatt, szétnéztem a raktározott gumik között. Ott sem volt jobb a helyzet. Volt ott 255/55 R18-as is 2mm mélységgel felrakásra várva.
Mi meg csodálkozunk, ha 5mm mélységűért csorog a nyála a jónépnek.

ColtCzT 2010.04.22. 13:55:28

@Ciri: Majd, ha nagy leszel, lesz mire nevetve visszaemlékezned
Szerintem értelmileg meg már túl is nőt rajtad sokkal Te öreg észosztó!
Képzeld az én autómban meg mélynyomó is van! Fúha, sőt az egész audió ki van cserélve Alpine meg DLS-re + Dynamat! Ez már milyen tesco tuning mi?

Ciri 2010.04.22. 15:47:08

@Speedman:

Lehet, hogy oda jár Sipike kolléga is. :))

Tomcy 2010.04.24. 19:24:13

@Speedman: Nem hanem azért mert így minden körülmény között jobb a kocsi. Hamarabb reagál minden kormánymozdulatra és azt teszi még inkább amit én akarok mindenféle következmény nélkül és nálam tényleg már csak a gumi szab határt.
Amúgy 40km-re járok dolgozni vele és semmi gondom.
Sőt sokszor már puhának is tűnik még ez is, de akkor tudom hogy már csak az elmebaj miatt van. :)
Engem az sem zavarna ha gokarttal kellene bejárnom, még élvezném is...

Azért nem veszek külön szett gumit meg felnit, mert egyenlőre annyira jól nem megy a másik hogy annyit nem járok pályázni hogy megérje.
Inkább egy ilyen parada jellegű gumi ami jó mindenre.

Amúgy bármilyen hosszú útra elindulnék vele!
süti beállítások módosítása