Ilyen volt az Oldtimer Expo 2010-ben

  2010. április 20. - ommm Címkék: totalcar ot expo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Bár sokat foglalkoztunk vele, mindenképpen kellett legalább egy rövid, tisztességesen leforgatott összefoglaló. Íme, itt van, ez az, de...

...a java még csak holnap jön. Ad hoc és instant szervezett hangértékelő versenyünk, melyben a frissen a csarnokból kitolt autók hangját és a show-t pontozta a szakmai zsűri nagyon jól sikerült, rég nevettünk annyit, mint ott, akkor. Felszabadaultan, hogy már vége van. Maradjanak velünk, holnap jön a folytatás!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr171937817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.20. 22:24:51

az én kedvencem a Jaguar MK X volt, az a világ egyik legszebb autója

szerintem

Rocko- 2010.04.20. 22:25:34

@Leadfoot: de jól áll neki ez a pufigyerek arc. :)

Jetiii 2010.04.20. 22:26:58

@Lovag, aki azt mondja: Ni!:
Fasza lett. El is raktam kedvencnek.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 22:35:29

@Rozsahegyir:

Azé' találtam olyan hoppifotóst, akinek tök felesleges volt megvenni több, mint félmilláért a Canonék 5D Mark-jat. Mert olyan elkúrt képeket, amiket alkotott vele, ahhoz bőven elég lett volna alig 100 000,- ért gépet vennie. :)

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 22:41:59

@Mityu:
Igen, az ő képeit én is láttam. És ráadásul ha jól emlékszem minden képe 24mm-en készült, tehát valszeg fix-el ment. Nem is igazán értettem a dolgot...

Tomchy 2010.04.20. 22:45:25

@Fomics: Köszi, jók lettek! Kicsit segített bánatomban. :O)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 22:48:32

@Lovag, aki azt mondja: Ni!:

Mert az a trend a mai képalkotás piacán, hogy tök mindegy, hogy holt kuka vagyok a technikához, ha van elegendő pénzem és kevés eszem, akkor bedőlök a marketing süketelésnek.
Mit értek ez alatt? Megveszi a tag a hatszázezres gépet, nem használ semmi mást, csak a motívum vagy az automata opciót. Ha kevés a fény akkor az első dolga felturbózni 1000-3200 ISO-ra a fényérzékenységet. Ha szóvá mered tenni az színeiben elkúrt, életlen, zajos, alul vagy túlexponált bebukott, kiégett képeit akkor jön a duma, hogy ez MŰVÉSZET! :DD
Balogh Tamás barátom mondta ha jól emlékszem: Nem minden pixelhalmazt nevezünk fotónak! :)))

nils_h 2010.04.20. 22:50:47

@Lovag, aki azt mondja: Ni!: @Jetiii: dejszen ez a farkas a Gyalogkakukkból :)

shagy · http://www.konyvkoto.com 2010.04.20. 22:51:55

"nem Tátrá hanem TÁTRÁ" :D ááá nagyon

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 22:56:17

@Mityu:
Én is megkaptam már sokszor, hogy azért jók a képeim, mert tükrössel csináltam. rengetegen hiszik azt, hogy a technika a kulcsa a fotózásnak, pedig ez csak eszköz. Amivel az OT expón voltam, az 6 megapixel, 2x-es zoom. :) Nehéz ezt a marketing által felhígított agynak felfogni... :D

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 22:57:26

@nils_h:
Én is megijedtem kicsit itthon tőle..... :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 22:59:32

@Lovag, aki azt mondja: Ni!:

Szoktam néha mondani, hogy egy Szmena Symbollal is lehet kiállításgyanús fotókat alkotni. :))

ommm 2010.04.20. 23:02:03

@deak.atti: Fű, nagyon sokat beszélgettünk a tulajdonossal, Csikós, Simon Laci, Hosszú barátom és Sabc, csak ámultunk és lestünk. Rettenet komoly egy gép ám az!

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 23:04:04

@Mityu:
Symbol voltaz első gépem. :)
De ez nem fotós topic, inkább hagyjuk :)

@ommm:

Sokan bírjuk a tájszólásod, én melletted állok! Így vagy hiteles. Örülök, hogy áttelepültél!

karlmann 2010.04.20. 23:07:01

@Rozsahegyir:

Én tíz éve járok autókiállításokra. Nem vagyok profi fotós és nincs profi cuccom sem, sőt nem is lesz soha. Mert én autóbuzi vagyok, nem fotóbuzi. De az feltűnő, hogy kint 171 képből 121 sikerült, bent 254 képből 135. Ez nem rinyálás, ez tény. Korábban még soha nem volt ilyen gondom, se itthon, se külföldön.

@Mityu:

Köszönöm a linket.

yenoee 2010.04.20. 23:08:06

@dr.oid: jejeje, ezt akartam kérdezni, milyen zene.
Milyen kár, h nekem ezen a hétvégén csak a Construma jutott. Na, talán jövőre.
Tavaly is asszem ilyesmit mondtam :/

ommm 2010.04.20. 23:10:41

@yenoee: A szeniális (sajnos már elhunyt) Gilbert Becaud Nathalie-ja.
Tán az egyik legjobb sanszon énekes. Zseniális szövegekkel.
A DS kabrióban CSAK ez szólna.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 23:12:22

@Lovag, aki azt mondja: Ni!:

Jó, persze, beszéljünk a verdákról is kicsit. Nekem a Kacsák is bejöttek. Igaz kicsit részrehajló vagyok velük szemben. Idén ha minden igaz leruccanunk Mártélyra Kacsatalira :DD

@karlmann:

Mert durva volt a két fényviszony között az eltérés, szinte 0 átmenet. :)
Én is áttértem manuál-hosszúzáridős-állványos módozatra. Vaku kikapcsolva, illetve csak néha használva. :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 23:13:28

@ommm:

Tom Jones még él. (Vótam koncertjén odabaszott rendesen). De Gilbert se rossz... :)))

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 23:15:08

@Mityu:
Én egyszer Gyulán csöppentem bele (pálinkafesztiválra mentem) egy kacsatalálkozóba.
Megvan a szépségük, jó kis járgányok azok... :)

Itt az OT expón nem láttam rossz vasat. Tényleg. A youngtimerek is nagyon szépek voltak.

SilverGhost 2010.04.20. 23:18:53

Jó a videó, ommm is végre összeszedett! Grat!

A fent említett Wartburgról hallunk még?

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 23:19:58

@Mityu:
Amíg ki nem vágnak minket :)
Én spot fénymérés olyan helyre, ahol kb annyi a fény, mint azon a felületen, amiről azt akarom, h jó legyen, AEL, utána fókusz, és úgy expo módszert használtam rekesz prioritással. ISO auto max 400-ig.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 23:20:03

@Lovag, aki azt mondja: Ni!:

Én találtam hosszított (szerintem delegációs) mercit. A parkolóban. Őrezrednél vót szerencsém a Kádár mercibe is beletenni a seggemet. Programozható elektromos ülés állítás beficcent.

Az S Class-ba Sijófokra menet meg nem mertem a rádión csatornát váltani, mert féltem, hogy megnyomom a katapult gombját. A hátmaszírozó se semmi. Mindig rájövök, hogy az E39-esem fapados. :DDD

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 23:25:29

@Mityu:
Ezek a németek nem az én világom (bár most az van).
Nagyon kiszolgálják az embert, meg megbízható meg minden, de hiányzik belőlük a lélek, vagy nem tudom... Olaszok, meg az angol gépek. Azok felé vonzódom. Következő vasnak a 159-eket nézegetem nagyon....

nem kéne... 2010.04.20. 23:29:40

@ommm:

"úgy kezdődik, hogy megfordítjuk a kipufogócsonkot."

"ki SZOKTA köpni a gyűrűt"

:))))))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.20. 23:29:43

@Lovag, aki azt mondja: Ni!:

A kor szülötte autók nekem sem tetszenek. Valószínű hasonló a meglátásom nekem is. Belül olyan rideg, semmi stílus, semmi elegancia, csak a modern tervezői agyatlan ívek, kerekítések. :)
Egyik kedves látogatóval csöpögésig elemeztük a Rolls Royce mellett e témát. A fílingje teljesen más ezen oldtimereknek na! :))

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2010.04.20. 23:31:58

@Mityu:
Igen, egyetértek.
Közhely, de ezekben még tényleg volt anyag. :)

dinan333 2010.04.20. 23:39:37

"piiiiros pöpec zsiguli! taxi volt, de patent" :)

yenoee 2010.04.20. 23:40:56

@ommm: hát megnéztem youtube-on. hogy maradhatott ez nekem ki eddig...?!

amatőr 2010.04.20. 23:55:41

@shagy: A világért sem szeretném Istvánt bántani, de a Tatra név helyes kiejtésének magyarázatáról nekem rögtön ez jutott az eszembe:

www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=humor&ID=3

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:12:50

@Mityu: Kézből is lehet ott dolgozni, elég, ha tudja az ember, hogy hogyan mérjen fényt.

Ha valaki a fotózás alapjával (fénymérés) sincs tisztában, az inkább "meg se szólaljon"...

Jórdán 2010.04.21. 00:14:12

Ki ez a GYÖKÉR ?
Vagy csak külföldi magyar ?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:17:59

@karlmann: Akkor ideje megtanulni egy kicsit fotózni manuális módban is. ;)

Én pl. egy fix 75ös manuál obival voltam végig. Az igazán szar fények odakint voltak. Rettentő erős élfények, túlkontrasztos volt az egész, 100ASA érzékenységen nem lehetett csinálni szép mélységélességet, mert kért volna 1/8000 sec záridőt. De ez nem fotótopik, úgyhogy erről ennyi.

Nem vagyok Citroen-buzi se, de a legszebb autó tényleg a DS kabrió volt, azóta is emlegetem... A Riva motorcsónakok jutottak eszembe róla, és azok is szívfájdítóan gyönyörűek. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:19:05

@ommm: Autós zenére van egy lemezem, azt majd odaadom, elég elborult sztori.
Karl Zero-tól a "Songs for cabriolets and otros tipos des vehiculos" című lemez. :))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:22:11

@Mityu: Nem számít, a háttér ugyanis lényegtelen, nem a hátteret kell helyesen kiexponálni, hanem a témát. A téma meg itten a motor. Még a középre súlyozást is átverte. 2/3 fényértékkel föléexponáltál volna, jó lenne. A háttér persze égne, de mint írtam, nem a hátteret kell kiexponálni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 00:33:29

@Tie:

Csak ha nagyon szigorúan veszem, akkor a hátteret kívülről ki kellett volna négerezni. S rögtön nincs beégett képrészlet. :)

Persze, filmes haveromnak legközelebb szólok, hozzon egy kamionnyi kelléket. Derítő-árnyékoló-bevilágító-softboxot etc. etc. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:36:29

@Mityu: Fölösleges. A témát kell fényképezni, a többit le kell szarni. Ha a témát fényképezed, és a szükséges expozíció benne lesz a gép által nyújtott határok között, akkor lehet jó képet csinálni. A többi melléduma.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 00:41:08

@Tie:

Ezzel nem értek egyet. S nem csak én. Nagyon egyszerű az oka. Minden ami a képen látható az a kép része. Minden redő, árnyék, pattanás, fénypont, stb. Tehát a kép a kép szélétől számít képnek, nem csak a fő témától. Alapvető képszerkesztés kérdés csoportba tartozó dolog. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:43:14

@Mityu: Ez is egy vélemény (még ha marhaság is), de ha ehhez akarod tartani magadat, akkor ilyen esetben keresni kell más kompozíciót. Vagy el kell könyvelni, hogy erről a témáról nem tudsz olyan képet csinálni, amilyet szeretnél, úgyhogy inkább nem csinálsz semmilyet. Oszt jónapot.
Állvány nem volt nálam. Ami két volna állványt, arról nem csináltam. Ennyire egyszerű, viszont nem fogom másra, ha szar képet csinálok (vagy legalábbis olyat, ami nem felel meg a saját elvárásaimnak).

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 00:49:29

@Tie:

A kiállítás nem műtermi körülményekre lett tervezve és megrendezve. Gondolom a rendezők nem kicsit néztek volna hülyének, ha ott elkezdek Spielberget játszani. A helyzet viszont nem volt megoldhatatlan annyira. Pont emiatt nem is készült 200-300 kép. Mert minek. Alkottam kb 70 képet. Ennek a 10%-a ment a levesbe. Ekkora járműparkot szerintem 10 000 nm-en lehetett volna szellősen kiállítani. Azt meg ugye ki is kell fizetni. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 00:51:56

Amúgy hivatásos fotósoknak meséld, hogy a fent vázolt képszerkesztési alapelv marhaság. Dékán Istvánnak vagy Balogh Tamás barátomnak. Lehet nem kispályások a témában. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 00:54:23

@Mityu: Nem kell spielbergezni. ITt van ez a motor, amit pl. linkeltél.
1. Ha az ellenkező oldalról fotózod, akkor kapásból fényben lenne a motor, nem ellenfényben.
2. Keresel inkább egy olyan részletet a motoron, ami jó fényben van, nincs zagyva háttér körülötte, és lefotózod azt.
3. Ha egy kicsit magasabb, de döntött gépállásból fotózod, akkor kapásból nincs a háttérben az ablak, és a fehér falból is sokkal kevesebb lenne benne.
4. Végső esetben a felső, döntött gépállásból csinálsz képet nagylátóval, majd a kép közepében a motort kivágod, és ezzel elhagyod a képről a zavaró, túl fényes hátteret.

Hány ötletet adjak még? Ne fotózzam egyből inkább le helyetted?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:00:11

@Mityu: Oszt ha én is hivatásos fotós vagyok, akkor mi van?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:08:23

@Tie:

"Hány ötletet adjak még? Ne fotózzam egyből inkább le helyetted? "

Egyet sem, mert ha megfigyelted volna a moci körbe lett fotózva :)
De alapesetben egyben szerettem volna, oldalkocsival (oldalkocsis felőli oldalról) kötelek nélkül. :)

Kávét, üdítőt esetleg? :)

"Oszt ha én is hivatásos fotós vagyok, akkor mi van? "
Flegmázáson kívül más is megy? :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:12:35

@Mityu:
"Egyet sem, mert ha megfigyelted volna a moci körbe lett fotózva :)"

Akkor minek teszed fel azt, ami szerinted is szar lett, főleg ha van helyette jobb?

"De alapesetben egyben szerettem volna, oldalkocsival (oldalkocsis felőli oldalról) kötelek nélkül. :)"

Én meg szerettem volna, ha 30 centis brém van, de csak 15 centis van. Ez van, ebből kell gazdálkodni. :)

"Flegmázáson kívül más is megy? :)"

Kettőnk közül nem én kezdtem dobálózni a hivatásos fotózással. Bár ritkán fotózom, mert inkább operatőr vagyok, de azért talán ragadt rám valami a Práterutcában, és nem biztos, hogy egyetértek Dékánnal, vagy akárkivel.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:13:27

@Tie:

otexpo2010.mityu.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/10802483

"4. Végső esetben a felső, döntött gépállásból csinálsz képet nagylátóval, majd a kép közepében a motort kivágod, és ezzel elhagyod a képről a zavaró, túl fényes hátteret. "

Asszem a létrát is a hónom alá csapom legközelebb :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:17:12

@Mityu: Még föntebbről, még döntöttebb gépállással. Hogy a gyalogok ne legyenek már benne a kép tetején.

Fej fölé is lehet emelni ám a fényképezőgépet.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:17:36

@Tie:

Attól, hogy nem értesz X Y-al egyet, még nem biztos, hogy marhaság amit olvashatunk tőle. Biztos én tévedek. :)

Dobálózni nem én kezdtem, én max "beszélgetek róla". Mint itt tettük páran.
Az a képhez írtam is valamit, csak illett volna elolvasni és értelmezni is! :))

"Persze, csak pl ennél a bömcinél igen durva volt a háttér:" <<< ezt merészeltem odaírni! :)

Azt is le merészeltem írni, a helyzethez és fényviszonyokhoz igazodtunk, mert nem volt más megoldás. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:18:58

@Tie:

"Fej fölé is lehet emelni ám a fényképezőgépet. "

Köszönjük Emese! Ez nem kamera vazze! :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:19:10

@Mityu: De hát mégse igazodtál a fényviszonyhoz. Ha igazodtál volna hozzá, nem lenne alulexponált a kép.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:22:35

@Mityu: Miért is nem? A film állóképek egymásutánisága.

Miért nem lehet fej fölé emelni a fényképezőgépet????

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:22:40

@Tie:

Holnap útbaejtem a dekorstúdiót és megnézem kalibrált monitoron milyen jó? :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:24:16

@Tie:

"Miért is nem? A film állóképek egymásutánisága.

Miért nem lehet fej fölé emelni a fényképezőgépet???? "

Hát jújj! :DD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:25:54

Itt is lenyeli a KBM néha a hozzászólást? :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:27:49

@Mityu: Nincs mit nézegetni rajta. A motor alulexponált. Ott van, csodálatos középszürke lehetne a blokk, oszt nem az. És az egész motor is pont annyival van alálőve.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:28:48

@Tie:

Oké, az. Sőt, szerintem nem is feketének kéne lennie, hanem ződnek. :))

nem kéne... 2010.04.21. 01:30:14

@Tie:

bazz, sosem fényképeztél motort.
egy motort nem lehet fentről lőni, mert nem adja ki a formáját, azt oldalról kell.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:30:31

@Mityu: Ez melléduma. Magyarázd meg, hogy miért nem lehet fej fölé emelni a fényképezőgépet.
Főleg akkor, ha szerinted a kamerát meg lehet.
Szerinted tán a filmezésnél nem ugyanolyan fontos a kompozíció, mint a fotónál? Elárulom, ugyanolyan fontos, ráadásul nem árt, ha a MOZGÓkép témája FOLYAMATOSAN helyén van a kompozícióban.
Ha márpedig a kamerát lehet fej fölé emelni, akkor a fényképezőgépet is.
A plánok, a gépállások bizony pont ugyanúgy működnek fotóban is, mint filmben, ha tetszik, ha nem.

Ha az a baj, hogy nem látod, mi történik a képmezőben, amikor a fejed fölé emeled, akkor arra egy megoldás van. Gyakorolni kell sokat, hogy rutinból tudd, mi lesz épp a képben akkor is, amikor nem nézel a keresőbe.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:32:57

@Mityu: Ez van. Ideje belátni, hogy volt a képben olyan motívum, amire tökéletesen lehetett volna fényt mérni (a blokk, ugyanis az pont középszürke volt), csak nem csináltad. Meg kell tanulni fényt mérni, és utána nem kell a háttérre, a többi emberre, a napsütésre, a szélre, meg minden másra fogni, ha egy fotó nem lett olyan, amilyent akartál.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:34:48

@nem kéne...: Nem azt mondtam, hogy fentről, hanem azt, hogy magasabbról.

Mondjuk onnan, ahol a te fejed van. ;)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:38:36

@Tie:

Ugye nem haragszol, ha árkot röhögök köréd? :)

nem kéne... 2010.04.21. 01:48:07

@Tie: na pont onnan lesz szar a kép a motorról.
motort csak oldalról.
majd beszélgess egyet árpáddal.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 01:52:26

@nem kéne...:

A Pannoniát láttad? Pöpecül nézett ki. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.21. 01:56:28

@Mityu: Nem. Kettőnk közül ugyanis nem én csináltam alulexponált képet.

Alhazred 2010.04.21. 07:03:27

nem hiszem el hogy a fotók miatt ekézitek egymást

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.21. 07:08:29

en becsulettel bevallom, hogy igenis hasznaltam odabent vakut. mert kellett. mivel ez egy kiallitas es nem muzeum, az autok tomotten alltak, a muveszi fotozast mint olyat nyugodtan el lehet felejteni, ezert is szulettek erdekes beallitasu kepek

a beszurodo napsutes szerintem jott tett az autoknak, viszont a sargas fenyu reflektorok amik a termet villagitottak be, pont hogy nagyon meleg fenyt kolcsonoztek a fenyezeseknek (pl a piros Lotus-t narancsba vittek at, viszont a bordo Opel szinet erositettek)

az meg, hogy egymast fikazzatok, eleg ciki meg nekem is, pedig en csak hobbybol fotozok.

indafoto.hu/ppgergo/oldtimer_expo_2010_szombat

karlmann 2010.04.21. 07:50:53

@Tie:

Eddig is manuális módban fotóztam legtöbbet. De engem épp az zavart, hogy kint a kocsik több, mint felét ellenfényben fotóztam, mert a többségük a napnak háttal állt, mégis jó lett a képek többsége. Bent semmivel sem tűnt rosszabbnak a helyzet, mint bármilyen más bemutatócsarnokban, mégis lett egy csomó sz@r kép.

De elég szépen egymásnak estek itt néhányan egy odavetett mondatom miatt. A TC-nek ez nyilván jót tett, mert több a hsz-ek száma, de szerintem ez egy olyan nevetséges dolog, hogy beszélni sem nagyon érdemes róla.

29 Palms 2010.04.21. 08:52:43

Na hála a jóistennek, ebből is a hobbifotós önképzőkör aktuális vitaestje lett. Szar volt a fény. Péntek óta tudjuk. Az összes posztból. Köszönjük a felvilágosítást.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.04.21. 08:58:10

@Mityu: Megnéztem az OT Expos képeidet és nem áll neked jól a fényképészeti megmondóember szerep.

nem kéne... 2010.04.21. 09:02:55

@Mityu:

melyiket?
mert ezt most úgy kérdezted, mintha egy lett volna összesen.

BlazeHun 2010.04.21. 09:08:58

Ne haragudjatok már, de ez a tájszólás meg a csúnya beszéd együtt enyhén zavaró és nevetséges! Valamelyiket el kéne hagyni, mondjuk a káromkodást!

A kiállítás gyönyörű volt!

deak.atti 2010.04.21. 09:11:31

@ommm:

Üdv!

Azt az autót én még 2006 nyarán láttam, pontosabban alákúsztam, meg egyéb tevékenységeket végeztem rajta. Menni sajnos nem mentem vele, több okból sem. Az egyik az a több doboz sör volt, amit a bográcsolás közepette elfogyasztottam (meleg van ám a tűz mellett ...), a másik meg, hogy mindkét testvérrel akkoriban heti telefonkapcsolatban voltam, és pontosan tudtam, hogy már akkor mennyiben volt az autó, azóta meg még lett rá pluszban költve, nem is kevés. Egy balatoni kempingben tartottuk a TWK nyári találkozóját, oda ugrott be a testvérpár miskolci illetőségű tagja, vitte a másik tesónak át a kocsit Keszthelyre. Akkor még az újabb típus eleje volt rajta, azóta került rá a 353 WR-hez való lökhárító és a régebbi orrlemez. Már akkor 2006-ban is megnéztük, hogy milyen szép, igényes munka. A 2005-ös Historic-bajnok segített az építésben, én tevékenyen nem vettem részt a dologban, inkább csak rám csörögtek, ha valami olyan kérdés volt, amire kapásból nem tudták a választ. Illetve egy dologban ténylegesen besegítettem: kellett egy 1150 köbcentihez való minta-dugattyú, azt én küldtem el Keszthelyre, majd ment a gyártóhoz (említették, hogy hol készült bele a dugattyú ?!), majd később visszakaptam a mintát. Szóval, ha van az autóról bővebb anyag, érdemes vele foglakozni, mert ez a gép a mostani állapotában elég különlegesség idehaza. Van még egy hasonlóan szép, de azzal versenyeznek is, úgyhogy ehhez képest "csak" olyan 90-95% -os ... :o)

DA

gnme 2010.04.21. 09:17:49

Én is vakuztam, nem téma. Az sem tett jót a képeknek, hogy benn relatíve félhomály van, az ablakokból meg sugárzik befelé a fény. Nem nagyon (=nagyon nem) tud a gép ilyennel mit kezdeni. Persze bekapcsoltam a hidrogénezett margarint, de szarból nehéz várat építeni, mert elfolyik.
Legjobban a fűnyíró tetszett. Azt hittem elzavarnak a pi*ába, annyi képet nyomtam róla. Már csavargatták a fejüket :) Dehát kitérdekelnek a lomok, ha ott van egy fűnyíró. :-)

Grafikuszoli 2010.04.21. 09:29:18

Voltam az Expón, szinte minden négyzetméterét élveztem, de azért jó volt így visszamenőleg egy kis idegenvezetés, mert pár igazán érdekes dolog fölött simán elsiklottam...

Pista tájszólását nem értem, miért kell fikázni illetve a tájszólás=paraszt sztereotípiát egyből elővenni. Lehet hogy azért, mert én meg Hajdú-Bihar megyei parasztgyerekből konvertálódtam át Budapesten élő diplomás "értelmiséggé", de kifejezetten üdítően hat az, hogy nem mindenhol az egyenpestiek vannak jelen, akik meg a postát tendenciózusan póstának mondják, a Köröst Kőrösnek, a kisboltot közértnek és még sorolhatnám. :)

sunblind 2010.04.21. 09:32:47

... á kedves műsorvázető úr nem volt ilyen fickándozós kádvében, mikor hátvenedszer polírozta a stándon lévő kocsikat :)
Állat volt a kiállítás, az audinál meg az alfánál nekem nem is sikerült visszatartanom, elnézést kérek.

BocaNegra 2010.04.21. 09:41:45

Sajnos nem néztem végig a videót, mert ez a xar indavideo állandóan megszakad. Légyszi vagy ezt tegyétek rendbe, vagy inkább a youtube-ra töltsétek fel a videókat. Köszi!
Ameddig láttam, addig nagyon tetszett.

lanciabacci 2010.04.21. 09:48:04

@Fomics: @lr:
+2

Nálam is a DS kabrió a crème de la crème és csakis francia sanzonokkal a Côte d'Azur-ön.
Giccses, közhelyes, de ez az én álmom is.

Utána nem sokkal viszont ott kapar az Audi Sport Quattro is, bár az egészen más műfaj. Azt inkább az Alpok eldugott, üres hegyi útjaira szeretném Monte Carlo fölött...

ommm 2010.04.21. 10:24:09

@deak.atti: Persze. Meg is döbbentünk, hogy (ha jól emlékszem) Mahle dugók vannak benne (vagy Kolbenschmidt?)

X20XEV (törölt) 2010.04.21. 11:46:48

nem az a baj, hogy ízesen beszél, hanem az, hogy nem értem. "ném taaaatra, taaaaatra"

??? mi van???

FAStra 2010.04.21. 12:20:26

Kint voltam én is pénteken.
Volt is nyálcsorgatás rendesen.
Nálam az Aston vitte a pálmát meg a Montreal.

Nem voltak jó fények, de nem is kiállításra, vagy pályázatra szánom a képeimet ;)

deak.atti 2010.04.21. 12:31:03

@ommm:

Nekem a cég nevét így konkrétan nem mondták meg, de arra emlékszem, hogy Stuttgart mellé postázták a kis csomagot (560 gramm, vagyis fél kilónál picit nehezebb egy ilyen dugó), és az a cég gyártott le a minta alapján 3 darabot, amelyik a Porschékhoz is készíti a dugattyúkat. A 3 darab áráért a saját utcai Wartburgom odaadásán már elgondolkoznék ... :o) De hát ez a versenysport. A Lada VFTS-ek amerikai Ross Pistons dugattyúi is hasonló árban kaphatók, mint amennyiért ebbe az autóba gyártották darabját. Kolbenschmidt-ék amúgy széria 353-asba gyártottak dugattyút, és nem is rosszat, csak hát annak is az ára volt húzós. Bár a minőség is a magyar kisiparitól fényévnyire volt felfelé.

DA

nem kéne... 2010.04.21. 12:51:17

@deak.atti:

nemrég selejteztünk (höhö) aztán kezembe akadt három (!!!) garnitúra kolbenscmidt (!!!) dugó csapszeggel-gyűrűvel 1100as zastavához.
vagy fiat 128hoz, az most akár mindegy is lehet.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.21. 13:08:56

@nem kéne...:

Hirtelen egyre emlékszem, ami külön volt plusz a rendőrmocira. De a motoroknál amikor arra jártam elég nagy volt a tömeg és a zsúfoltság. Ahol a rendőrmotor is ki volt állítva. :)

Amúgy a kiállítás miatt, most megint elgondolkodom, hogy a meglévő '90-es E34-est mégse bontom szét. Lehet meg kéne építeni szépre. :))

Krisi 2010.04.21. 14:28:21

én rövidre fogtam a fényképészkedős dolgot: nem vittem gépet :)
a többséget a fejemben elraktároztam, valamint azt is sejtettem, hogy nálam aranykezűbb fotósok majd felpakolják a képeiket az indafotóra, bejött a sejtés.
egyedül a fafelnis pályagépet fotóztam le, az a fixi valami beszarás milyen kikúrt jól néz ki. kéne. persze nem közlekedni, hanem csak nézni :D

@GYUSZI BACSl: az a jaguar tényleg odabaszott, a V12 az V12.

jövőre remélem lesz Jensen Interceptor is, de ez legyen a legnagyobb baj

nem kéne... 2010.04.21. 14:49:50

@Krisi:

nagy kár, hogy az mkx, mint ahogy szinte az összes bigcat, sorhatos volt. vagy vényolc.
de vétizenkettő semmiképpen.

Sabc 2010.04.21. 15:34:21

@rosenfeld: Pedig egyszerű.
Arra próbált utalni, hogy a kiejtés nem "Tátra", hanem "Tatra".
Köszönöm, köszönöm, a virágokat az öltözőmbe.

Krisi 2010.04.21. 23:38:08

@nem kéne...: akkor valamit nagyon benéztem, úgy látszik mégsem ártott volna fényképezni ha ennyire kihagy a memóriám :D
(bezzeg arra emlékszek hogy a bringán Campagnolo hajtómű volt..)

lr 2010.04.22. 00:35:41

@Fomics: "ez az autó nem tárgy, hanem a fogalom maga"
Nagyon jó ez a megfogalmazás - valóban az autózást övező/eladó legenda ("Szabad vagy, bármit megtehetsz - és egyébként is: _mindenki_ érvényesülhet _mindenki_ más kárára. ;)".) tökéletes megtestesítője - a legendáé, mely a mindennapok során sokak számára illuzórikusnak bizonyul .
(Mondhatni: nem éppen a körúti dugó a természetes közege - bár ez a legtöbb autóról ugyanúgy elmondható, és akkor már inkább ilyeneket látnék a városban (ld. London belváros).)

Mindemellett abszolút méltó az Istennő névre - nincs még egy gépjármű, aminek az esetében ennyire nem tudnak érdekelni a köbcentik, meg a lóerők azzal együtt sem, hogy az eszemmel tudom, micsoda briliáns, exkluzív műszaki megoldásokkal van tele (és hogy még mennyivel durvább lenne, ha az eredeti elképzelések szerinti 6-os boxer belefért volna pénzügyileg) - azok csak úgy ott vannak, csendben, harmóniában szolgálják, hogy ne kelljen kiszakadni abból a puha, rózsaszín buborékból. :)

nem kéne... 2010.04.22. 16:48:26

@Haddel:

mondtam én, hogy kidobtam?
nem mondtam.
ha kell adok elérhetőséget a dugóra.
süti beállítások módosítása