Ez nem vicc volt

  2010. április 09. - ommm Címkék: lada honlap nekrológ

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Nem vicc, bár kétségtelen, hogy az utóbbi évek egyik legjobb – enyhe szarkazmussal átszőtt – honlapja szűnt meg április elsején. A céggel együtt, amelyik mögötte van.

bucsu kep
 
Bár kétségtelen, hogy a távolodó kapitalista termékek után csak zihálva kezet nyújtó, elfúló hangon várjatok!-ot sóhajtó Lada igyekezett, de ez kevésnek bizonyult. Egyszerűen nem kellett a portéka. Április elsejével a HungaroLADA jogutód nélkül megszűnt, húsz év után. Ezzel az AvtoVAZ utolsó, vékony léggyökere is elpattant. Nincs többé idehaza Lada.
 
Hulladék vagy sem, azért már csak nosztalgiából is morzsoljunk el egy könycseppet a Ladáért-Zsiguliért. Kicsit a mi húsunk is volt hosszú-hosszú évekig, és ma is fanatikusok lelkes gyülekezete, mint pl. a TLSE vagy a hozzájuk hasonló többi egyesület, élvezik a kelet hacsirokuját, lapolják a hidakat, keményítik a Lindor-gátlókat.
 
A Lada ugyan kivonult, de most él csak igazán.
 

Margóra: Természetesen szívvel-lélekkel Petrovnak és a Zsigulinak drukkolunk mindannyian.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr651906929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mükkemakk 2010.04.09. 14:20:11

Kilinccsel előre, ez ma a lada nimbusza....

romesz 2010.04.09. 14:25:15

kenytelenek voltak kivonulni, mert senki nem vette a jarganyokat.
Talan ha jobbat es olcsobban adtak volna mint a tobbiek, akkor nem kerult volna erre sor.
sirok, nevetek meg vagyok hatodva, :S

megint 2010.04.09. 14:36:19

Lássuk be, itt van a suzuki, amit én ugyan nem szeretek, de sokkal jobban összerakott autót ad 2.5 millióért mint a lada. Azért nem kell sírni, sok lada őrült van még az országban, sok jó állapotú lesz még 10 év múlva is(plusz amatőr rallyk), persze csak ha akkor még kiengedik őket a forgalomba.

Indy_ 2010.04.09. 14:37:02

Attól tartok, hogy amíg a Renault-nak részesedése van az orosz márkában, addig nálunk nem lesz újra Lada import...

Beetle 2010.04.09. 14:39:12

A rendszerváltás utáni első években kezdtem fölfogni a körülöttem zajló életet.Imádtam apám téglapiros 1200-ét...Szerintem ha az összerakás minőségére jobban odafigyletek volna,és nem horror áron kínálták volna a ladákat, még mind a mai napig szaladgálnának bőven itthon is.

JmOS 2010.04.09. 14:39:38

Persze hogy nem kell senkinek a kockánál újabb újonnan...
A 2107 eladható lenne ma is, de azért sem nagyon adnánk 1M fölött sztem. Max. 1.3... ha a minőség nem lenne rosszabb mint régen, de inkább jobb - ez viszont nem realitás.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.04.09. 14:40:54

Pedig milyen ígéretesen indult... A '90-es évek közepéig vadul verte a mi autónkat - még úgy is, hogy a 2105/7 és Samara külön szerepelt a statisztikában a Suzuki meg mindenestül... De ennek így kellett lennie.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.04.09. 14:45:05

Egy piros ezeröcsit, krómozott ráccsal, dupla refivel, bézsszínű műbőrkárpittal (csakis!), kicsit megültetve, de amúgy original állapotban el tudnék képzelni magamnak.

papa33 2010.04.09. 14:46:24

Legyünk reálisak, amikor az FAstra 2 milla volt, a 2110-es ne legyen több, lejárt lemez. A Samara, mit ócskábbnak tartottak a Ladánál (szerintem a végére lett silány), éveket használtam minden gond nélkül, de van biztonság és környezetvédelem is. Eljárt az idő. Nem alternatíva.
Olyan ez mint a másikban az szeretne Trabival nosztalgiázni, akinek nem volt. Mert aki nyűtte 20 évig, annak elég is. Nem bántás, realitás, nem lesz a kenyér sem 3.60.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.04.09. 14:47:17

...és persze hátul kalaptartón bólogatókutya, vagy zöld felmászóember matrica a hátsó szélvédő alján, másfél méteres rádióantenna, rókafarokkal.

rakpartiróka 2010.04.09. 14:51:34

Ukrajnában, Moldovában 2107, Niva, Samara kapható. Moldovában 4600 dollár a 2107 ára. Nivából persze az összes változat elérhető. Platós, ötajtós, stb.

J.G. 2010.04.09. 14:52:26

@JmOS: már injektoros változatokat gyártanak a kockából, meg a szamarából. és kint átszámítva kb. 1,3 millába kerül az új, legjobb felszereltségű kocka. bár igaz, hogy az csak egy metál fényt jelent.

Dennis01 2010.04.09. 14:54:14

@biturbo s: A borostyanos valtogombot ki ne felejtsd! :)
Amugy en is nezegettem kepeket 1200-esekrol, 1500-osokrol, es hirtelen annyira megtetszettek. Pedig regen rajuk se neztem, annyi volt beloluk.

ommm 2010.04.09. 14:55:03

@biturbo s: Mifelénk csak Dilibogyónak hívták...

Devil2 2010.04.09. 14:55:18

Ha a kocka Ladát gyártanák olyan kivitelben hogy itthon (EU-ban) forgalomba lehetne helyezni, és adnák ezt mondjuk 1,5 millióért akkor ma is élne és virulna a HungaroLada.

Devil2 2010.04.09. 14:58:13

@Dennis01: Sok autó így jár földi pályafutása során. Először szürke eminenciásként kerül forgalomba, majd lesz belőle levedlett szar, végül oldtimer kultusztárgy.

gnme 2010.04.09. 15:00:09

ha nem megy az üzlet, leírtam mit kell csinálni, olvasd el

tehát azt kell csinálni

J.G. 2010.04.09. 15:00:28

@papa33: ne felejtsük el, hogy a ladánál nem volt fapados, meg felextrázott. adták a négy villanyablakot, a belülről nyitható csomagteret, az automata hőmérséklet szabályzást (légkondi nélkül, tehát csak télen jó), ezek mondjuk nem voltak benne akkoriban egy fapados kocsiban sem. Mondjuk nem biztos, hogy kiválasztották volna az emberek ezeket, de a hungaroladánál nem kérhettél mást. Marketinggel maradtak le nagyon...

Dr. Robin Masters 2010.04.09. 15:00:48

@papa33: Lesz az még 3,60! De majd euróban!

J.G. 2010.04.09. 15:03:38

@Devil2: gyártanak euro4-et, de a regadó, meg a vám elég nagy tétel lenne nálunk.
Totalcar-on volt anno, hogy a németekhez visznek szürke importba, hogy eladják a roncsprémium segítségével.

Devil2 2010.04.09. 15:04:34

@biturbo s: Miért nem egy fullextrás ezerhacsit? Az volt ám a nagy királyság, nagyobb riszpektje volt, mint ma egy E Mergának (meg talán ritkább is volt).

Dennis01 2010.04.09. 15:05:11

@Devil2: A Trabanttal is igy vagyok ma mar. Amennyire nem csiptem regen most annyira elfogadnek egyet a Mini melle... :)
Tenyleg, azt a regifajta borostyanos valtogombot nem tudjatok, hol lehetne meg venni?

lex1985 2010.04.09. 15:06:45

Kár, mert már kezdtek volna korrekt autókat
árulni aránylag jó áron. A Kalina már hozta a hasonló árú kocsik felszereltségi szintjét talán csak a légzsák hiányzott belőle. Lada-fan vagyok, de a bizonytalan összeszerelési minőség, és persze az óriási
értékvesztés miatt én sem vettem volna már se új Kalinát, se új Nívát.

Commune 2010.04.09. 15:08:18

Kint Szerbiában egy új 2107-es kábé 3500 euro. Nem tudom nálunk miért került többe....

Indy_ 2010.04.09. 15:08:41

@Devil2: Egy fapad Logan ABS-el és légzsákkal 1.79 milla 5 év garival. Megbízhatóbb, biztonságosabb, stb. A kocka Lada felett sajnos eljárt az idő.

De egy Csöpi féle ezeröcsi nekem is nagyon kellene! :)

Nancsi 2010.04.09. 15:09:49

Zsiguli falura sokaknak megfelelne még ma is. Motor se kéne bele új, jó volt az az eredeti. Max kapna hupilila matricát, hogy fővárosba nem lehet vele járni. Ki nem sz.rja le? Fővárosban úgysincs havi vásár, suzukiba meg nem fér be a csomagtartóba 8 kismalac (meg nem is rakja be az ember, mert sajnálja a kárpitot, ladában a gumit meg levereti utána slaggal:-D).

Devil2 2010.04.09. 15:10:51

@J.G.: És szerinted a hány rubelbe kerül gyártani egy olyan autót amiből már csillió darab készült évtizedek alatt, tehát se új gépsorra, se fejlesztésre nem kell már költeni? Igaz, az amerikaiak konkrétan bele is estek ebbe a "hibába" (esetükben hiba volt), de ha nem ezen az egy lábán áll a gyár, és vannak fejlesztéseik is akkor megoldható lenne a dolog olcsóért, pláne hogy az EU-s széria az orosz piacosok "mellékterméke" lenne.

Devil2 2010.04.09. 15:14:56

@Indy_: Ájjáj, látom pesti vagy, ezért nem fogod a lényegét a mondandómnak. Ma a vidéki lakosságnál (értsd, nagyvárosokon kívül) még féltve őrzött vagyontárnak minősül a Merkúrnál átvett VAZ személygépjármű. Hidd el 1,5 M-ért nem volna kérdés hogy fogyna e.

JmOS 2010.04.09. 15:18:55

@Indy_: Fújj, fújj keresztmotor!
Az a Sátán műve!

:-)

MAti 2010.04.09. 15:25:05

@Indy_: Na igen.
Akaszd rá a horogra az utánfutót, vidd ki a cuccot a szőlőba, majd hozd vissza.
Évente 60-szor.

Itt vannak a gondok a Logan-nal, és itt volna a masszívabb Ladának piaca.

Máshol nem, idejétmúlt, nekem sem kéne (bár megvan még az öcsémnél a 21 esztendős 2107, és működik...).

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.04.09. 15:27:29

@Commune: Jah, nekik könnyű, ők nincsenek benne az EU-ban...

mallac 2010.04.09. 15:30:17

Sajnos nem állták a versenyt a konkurrenciával,nem tudták felvenni a tempóját a Daewoonak, Kiának miegyébnek.
Az összeszerelés minőségében sem,fejlesztésekben meg pláne.Sajnálom őket
de talán még a belföld fenntartja a gyárat,ahogy tette eddig is.

Dennis01 2010.04.09. 15:30:29

Ladak kozt ez se lehet rossz, amit a Lotusnal csinaltak:
www.youtube.com/watch?v=mv5HpEANRZI&feature=related

stellaz1 2010.04.09. 15:37:49

2 éve voltam az oroszoknál, és ott rendgeteg ladát láttam, de az új fajtát, ami olyan mint egy corsa (calina talán), meg bazi sok volgát. És a rendőrautók is volgák, amik nagyon jól néznek ki.

Persze az ára és a minősége itthon nem tette életképes alternatívává. Max a nívát.

Itt van pl. a rendőr volga Novgorodból:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100409/PICT0547_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100409/PICT0547_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

ezeröcsi 2010.04.09. 15:46:16

Tényleg, hogyhogy nem teszteltétek soha az új modelleket? Szerintem, amit itt leírtok, annak azért van reklámértéke (ezt kár lenne tagadni).
Nem láttam az új Ladákat, így nem is tudom, milynek, simán lehet, hogy jók lettek volna.
Csak épp sehol nem hirdették, senki nem tudott róluk... Az undorító marketingfogások nélkül, és az agyatlan PR-esek nélkül sajnos ez lesz egy márka sorsa.

Fogadjuk el szükséges rossznak az előbb említettek létezését!

ezeröcsi 2010.04.09. 15:51:47

@papa33: "Legyünk reálisak, amikor az FAstra 2 milla volt, a 2110-es ne legyen több, lejárt lemez."

Erről mindig eszembe jut a szomszéd 1994-es F Astrája és az én 1992-es 21053-asom. Sokkal kényelmesebb az Opel, de sokkal kevesebb gond van a Ladámmal... és ami elő is jön, az is filléres tétel. Nem kell rákölteni az autó értékének többszörösét, hogy aztán a negyedéért el lehessen adni... Óriási jövője lehetne egy olyan márkának, ahol direkt úgy tervezik az autókat, hogy könnyű legyen javítani - ne kelljen egy izzócsere okán szervízbe vinni. Amit elbuknak a szervízköltségeken, azt röhögve megnyernék a megnövekedett vevői körön.

NforceR 2010.04.09. 15:53:58

Én most kaptam meg a régi 23 éves 1.2-es zsigánkat. kicsit rohad az alja be kell valjam, de a motorjával semmi gond. Pont tegnap voltam Pesten, az M0 110-120-ig a hasonló kategóriájú kis autók nem okoztak problémát. És vegyesbe 85-90-el 7.5-et fogyaszt, úgy hogy most azért ráférne egy kis állítás. És ami a most nekem nagyon fontos: filléres alkatrészek, egyszerű javítás.

megint 2010.04.09. 15:55:30

Egy lada teszt volt valamikor ha jól emlékszem, de igen silánynak bizonyult

Káposztakukac 2010.04.09. 16:02:08

@Beetle: szóval ha jó autót gyártottak volna jó áron, akkor sikerük lett volna? micsoda meglátás...

szar autóval drágán minden márka erre a sorsra jut.

Janovszki Zsolt 2010.04.09. 16:04:51

Csille (21043-1994-ből) él és virul. Ladas are forever :)
Zs

Indy_ 2010.04.09. 16:04:55

Sok autónk volt a családban, a Trabitól kezdve a Daciáig. Szerettük mindet, soha egyetlen egyszer sem hagyott cserben minket egyik sem, a Ladát kivéve. Az viszont többször is megállt alattunk, néha az éjszaka közepén ment el rajta minden elektromosság. Vagy a gyújtáselosztó, vagy a feszültségszabályozó adta meg magát. :(

Alhazred 2010.04.09. 16:45:14

annyira azért nem volt szar a kalina meg a priora, a szar inkább az volt hogy az átlagmagyar nem is sejtette, hogy egyáltalán árulnak még autót lada néven. magyarán semmi reklám, pár évvel ezelőtti aeromagazinban (hatalmas olvasótábor...) volt néha niva meg 110-es, osztkész.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.09. 16:47:44

idézet a cikkből: "Nincs többé idehaza Lada."

Ha valaki ír egy cikket azért nem ártana utánajárni a dolgoknak és nem kellene féretájékoztatni az olvasókat.

A HungaroLada szűnt meg. De ettől még lehet Magyarországon új Ladákat kapni. Nem csak a HL foglalkozott Ladák értékesítésével idehaza. ;)

ddrum77 2010.04.09. 16:48:57

A szerviz továbbra is rövid i.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 16:49:57

@Alhazred: "annyira azért nem volt szar a kalina meg a priora"

Akkor te miert nem vettel?

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 16:52:01

Az AvtoVAZ-nak amugy az a kurva nagy szerencseje, hogy az atlag ruszki csoro ahhoz, hogy akar egy Suzukit is megfizessen.
Amint ez megvaltozik (vagy elkezdenek nyomulni az azsiaiak az orosz piacon), lekoti oket Putyin elvtars a lelegeztetogeprol.

Alhazred 2010.04.09. 16:54:37

@mlt3: mondjuk mert nem engedhetek meg magamnak egy új kocsit, azért. semmilyet.

SzMiki 2010.04.09. 16:57:18

@Dennis01:
Van egy borostyános váltógombom idehaza. :-)

Csabby 2010.04.09. 16:58:09

Szerintem ez a természetes szelekció folyamata...be kell látni túl drágán adták őket és elavult technológiával...akkor amikor bejöttek a nyugati autókereskedések, kellett volna jobban iparkodniuk. Egyébként meg ha legalább 8-900ezerrel olcsóbban adták volna őket még esélyük is lett volna...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.09. 17:01:50

@ezeröcsi: gondolom as szomszéd FAstrájában 487 ezer km volt a Te a ladádban meg 78 ezer.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.09. 17:03:28

hát igen egy közel 50 éves Fiat technika:-))
a Fiat még ma sem a csúcs,hát még ha 45 éves!!!:-)

GiXXXer 2010.04.09. 17:04:47

Hegesztett difi, véberkarbi, duplakoppány, kifordított felnik, ejj...egy Kalina-Priora milyen lenne így?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.09. 17:20:43

Alkatrészproblémája senkinek ne legyen!

Alkatrészeket a www.ezerkecske.hu -ról!

ezeröcsi 2010.04.09. 17:21:38

@Gyurma73: Használtan vettem, fogalmam sincs, hány km van a Ladámban, de tuti, hogy nem annyi, mint amennyit bevallottak. Az Opelre is ugyanez érvényes. Őszintén szólva ettől még 20-szor annyiba kerül minden az Opelhez, és sokkal nehezebben javítható. Már csak ebből fakadóan is legalább egy nagyságrenddel többe kerül a fenntartása.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.09. 17:32:52

@ezeröcsi: nekem volt mindkettő ,az opellel jóval kevesebb gondom volt amellett hogy kb felét fogyasztatoota ugaz dízel volt de Ladában nem volt ilyen.Az 20 szor annyiba kerül minden ez kb 20 éve volt igaz,ma már az opelhoz olcsobb minden.A ladához meg csak a magyar kisiparit kapni.De ha mibőséget veszel VAleo,Sachs,abból az Opelhoz minden olcsobb.Most nem említem meg a kuplung csere idejét mert az igazságtalan lenne.(az opelnél nem kell kivenni a váltót)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.09. 17:34:13

Ja és egy lada 70 nél fogyaszt annyit mint egy FAstra 150 nél.

kapiksz 2010.04.09. 17:38:04

Nekem is volt egy 1300-as kereklámpás ( ZH 81-58) , 22 évig bírta aztán szétrohadt, sok kaland volt vele, soha nem hagyott cserben, de bütykölni kellett rendesen ( elosztó, megszakító ), sehol nem volt szervó, nagyon szerettem, Nosztalgia Pááá !!

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.04.09. 17:39:31

Azért a Níva az még mindig nívós jármű. :)
Van ahol más (pl Navara) el sem fér.

Ottopappa 2010.04.09. 17:49:24

NEEEEEEM!!! NEEEEEEEM!!! EZT KURVÁRA NEM! EZT NEM VAGYOK HAJLANDÓ ELFOGADNII! A ROHADT KURVA ÉLETBE! ILYEN NINCS! MONDJÁTOK HOGY EZ CSAK TRÉFA BASSZAMEG!!!!!!!!

ezeröcsi 2010.04.09. 17:54:39

@Gyurma73: Nézd, szerintem szerintem egy diesekl autóval nem illik összehasonlítani ilyen tekintetben egy benzinest. De én nem szeretnék sem megvezetni, sem befolyáolni senkit, csak a tényeket írtam le. Ami gondom nekem eddig a Ladával volt, az mind csak filléres tétel volt, az Opelre ez marhára nem igaz. Könnyen lehet, hogy másképp használták előtte, vagy nem vigyáztak rá, stb... Én csak azt hallottam, hogy most költött rá 300 ezret és még mindig fogy belőle a víz. A Ladával ilyen nem fordult elő. Velem. Eddig én fillérekből tudtam marha jókat autózni, igaz, hogy nem gyorsan, nem kevés benzinnel, de én nagyon élveztem. És sosem féltem attól, hogy a vontató kötél B végén kerülök haza :-)

Az alkatrészvásárlás esetén én a XVI. kerületi Ladaboltba szoktam menni, mert elég jó minőségű orosz alkatrészeket kapok, jó áron.

Ottopappa 2010.04.09. 17:59:39

@Csumpi Hálidéj: Azám, fúvókákkal mizu? Akkor maradok a gyárinál, nem alakítom át. De azok kellenek, (csak a gyári értékűek) amiket e-mailben írtam.

marek098 2010.04.09. 18:09:55

A környezetvédelmi importelőírásokat legjobb tudomásom szerint teljesítik a most gyártott 2104/5/7-esek (Euro 4-esek), ugyanis hengerenkénti befecskendező táplálja őket (mióta a Nagytesónál is előírás lett az minimum az Euro 3 új autók esetén, azt hiszem 2006 óta), de erről tavaly nyáron már írt a TC:
totalcar.hu/magazin/hirek/377691/

2010.04.09. 18:21:28

Volt egyszer egy játékuk a honlapon, nyertem egy Ladás egérpadot meg pólót, meg ilyesmiket. Egy Lada-mániás kollégámnak adtam az egészet. Pedig most lenne igazán értékes, he. :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.09. 18:29:53

@ezeröcsi: hát biztos kifogta mert az FAstránál igénytelenebb egyszerübb jószág nem sok van.Volt benzines FAstrám is nem lehetett agyonütni.

voszi 2010.04.09. 18:46:35

a '70-es években a zsiguli státusszimbólum volt, mint manapság egy jobb bimkó. apám fél évig vonakodott a moszkvicsot elfogadni, amikor közölték vele 6 év után, hogy vagy a moszkovíta, vagy nincs kocsi még 3 évig..... :) '77-et írtunk..... elfogadta.....

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.04.09. 19:15:30

Én mindig megfordulok, ha egy "új" Ladát (értsd 110-111-112) látok, sajnos ritka alkalom.

PetyusMaci87 2010.04.09. 19:15:36

A régi ladák-zsigulik halhatatlanok, de az "új" ladák, hát... Ipari hulladékok...
Tessék csak megnézni Winkler Róbert úr tesztjét a Lada 2112-ről... És még volt ember aki pénzt adott ki (nem is keveset) ezekért... Itt is áll a telepen egy 2004-es évjáratú... A kipuffja hülyére rozsdásodott már...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.04.09. 19:42:35

@Gyurma73: Egyetértek.

Az astra már a kiadása évében normálisabb volt a ladánál, nem egy 400e km-s astrát láttam már.

Az alkatrészek minősége pedig ég és föld az áruk sem vészes.

Természetesen ezt egy ladafan-nak hiába magyarázzuk,de tény hogy sok lógóbelű astra van,amire nem vigyáztak,azok le is pattannak mint a lógóbelű lada.

Alhazred 2010.04.09. 19:49:18

@Gyurma73: kicsit fura, de azért sunáznám.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.09. 19:49:24

@ezeröcsi: Egy F Astrát kényelmesnek távolról sem neveznék, főleg a nagykocka ellenében. De a Ladákban az az atom fűtés, huhúúú, az de királyság volt. Télen, pólóban vezetni...

boxerhang 2010.04.09. 19:49:26

Az új Ladák nekem nem igazán jöttek be. Főleg amikor ránéztem az árukra. Inkább a kocka, de abból majd egyszer biztos hogy kell egy szép.:D Pedig én reméltem, hogy sikerül egyszer Magyarországon is reális árú új autókat eladni, és akkor újra furikáznak párkm-es Ladák az utakon. Hát ebből a közeljövőben már semmi nem lesz. Nem baj, itt vannak a régebbi orosz "hobbiautók", azért nem maradtunk zsiguli nélkül!:D

György Juhasz 2010.04.09. 19:49:42

Még hogy a Ladához nem voltak extrák!Csak külön kellett megvenni őket!Szőröskormány,borostyán váltógomb,öntapadós napi km számláló,hőmérő iránytűvel (szintén öntapadós),pillangóablak biztosító,hátsó szélvédőre külső "nelásski" rács, csomagtértetőre szerelhető pótcsomagtartó,"villámhárító" gumicsík,az ülésekre birkabőr,ja és műanyag 6-os kazettatartó by Tulipán MGTSZ, stb , stb, stb...........

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.09. 19:59:33

@Gyurma73: Kár volt az a hűtőmaszk rá... Meg az ára is kicsit felment, de gondolom légzsák nyomokban sincs benne sajnos. Pedig komolyan kéne egy ilyesmi újban, hobby célra.

ben1988 2010.04.09. 20:01:27

Az is kisebb csoda hogy eddig kihúzta a cég. Sajnos itthon már eladhatatlanok voltak az újabb modellek ezeken az árakon. Persze ez nem feltétlenül a kereskedő hibája...Szerintem pont a modernizált kockának lett volna itthon piaca, ha olcsón adják de azt meg nem árulhatták gondolom. Milyen jó lenne már mondjuk egy vadiúj 2107 hengerenkénti injektorral, 5 gangos váltóval, szervóval, légzsákkal, központi zárral. Gyanítom a ruszkiknál nem kerül többe másfél milliónál egy ilyen. Normális áron szerintem itthon is vennék, nosztalgiából is meg használni is. Csak ehhez még a Dacia legfapadosabb verziójánál is kicsit olcsóbb kéne hogy legyen. Persze lehet hogy jók ezek az új modellek is de nekem már a szamara se tetszett.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.04.09. 20:06:42

@ben1988: Ha valaki piaci rést lát a kocka-Ladák értékesítésében, nosza lehet vállalkozást indítani, és vagonszám behozni az országba...
Piaca lenne, de vajon kereslete is? Hogy a különböző EU-n kívüli autók értékesítését sarcoló államról ne is beszéljünk. Bááár, mindent ki lehet kerülni...

Wesszájd Gábor 2010.04.09. 20:12:33

Kár érte... Lehet, hogy már a Nivákat se vitték? Tudtommal sokáig vezették a terepjáró eladási listákat. Amúgy pont ma láttam egy magyar rendszámos Priorát...

NYISZI 2010.04.09. 20:14:49

@ladarevolution: hol árusítanak még új ladát?
Köszi!

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:19:26

@Alhazred: "mondjuk mert nem engedhetek meg magamnak egy új kocsit, azért. semmilyet."

Akkor miert nem vettel hasznalt Kalinat vagy Priorat? Hiszen "nem olyan szarok" :)

ben1988 2010.04.09. 20:19:46

Kereslet az sokmindenre van ebben az országban...csak hát ugye még eu-n belüli használt autót se lehet csak úgy óriási adók nélkül megúszni, nem hogy egy orosz nem igazán eu kompatibilis autót. Pont ez a szomorú hogy a másfél milliós árból a regadó+vám+áfa+stb után vagy 3 milla lenne a vége...annyiért meg már egyből nincs kereslet rá. Szóval én biztos vagyok benne hogy nem azért halna meg egy ilyen vállalkozás mert nem akarna senki kockaladát venni...szimplán az adóztatás miatt halvaszületett a dolog.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:22:18

@Gyurma73: Nem a 45 eves Fiat technika a gaz, hanem hogy azota sem birtak sajat kutfobol kiizzadni valami normalis, kulfoldon is ertekesitheto autot, csak ilyen Kalina meg Priora kaliberu hulladekokat.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:27:18

@ben1988: "Milyen jó lenne már mondjuk egy vadiúj 2107 hengerenkénti injektorral, 5 gangos váltóval, szervóval, légzsákkal, központi zárral."

Meg egy olyan futomuvel, ami nem tapasztja az arcodat a B oszlophoz minden kanyarban.
Meg egy olyan karosszeriaval, ami egy harmincas koccnal nem csuklik ossze, mint a tangoharmonika.
Meg egy olyan muszaki konstrukcio, amin nem kell folyamatosan kendacsolni valamit.

Innentol meg egy teljesen uj autorol beszelunk.

ben1988 2010.04.09. 20:35:56

@mlt3: Aki ilyen autót venne annak szerintem tökéletes lenne a régi futóművel, kasztnival is...pont az lenne benne a "poén" hogy olyan mint amilyen régen is volt. Egyszerű, otthon is javítható, bírja a szar utakat, de azért egy szervó meg központi mégis legyen benne, és hengerenkénti injektor a fogyasztás miatt.

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.04.09. 20:41:02

A Lada élt, él, és élni fog! A Zsiguli örök!

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:44:05

@ben1988: Azoknak mit uzensz, akik eletben szeretnenek maradni, es nem akarnak papirkasztnival furikazni?

sufnyi 2010.04.09. 20:49:34

Kérném nem bántani a Zsigákat. Tették a dolgukat amíg kellett, és pont. A 2105-ös kockában elszakadta vezérszíjam. Akkor még nem tudtam hogy ez nála semmilyen problémát nem okoz. Csak cserélni kellett, beállítani, aztán lehetett tovább hajtani. Ja harmonika....Haveromnak kölcsönadtam, és az ő elmondása szerint cirka 80 -100 km/h repültek ki egy árokba onnan szántóföld aztán megint árok. A kocsi totál lett, de mikor a tűzoltók megérkeztek, úgy kellett őket lebeszélni a kocsi szertevagdalásáról, mert nem akarták elhinni hogy mindenki kiszállt a saját lábán. Szerettem öt (könnycsepp) de nem volt értelme foglalkozni vele. A kasztni teljesen meghalt, de a motorja máig teszi a dolgát haverom nagyfaterjának verdájában. Cirka 350 000 lehet benne, de az öreg még nem akar vele semmit sem kezdeni. Amíg megy gyerek ehhez nem nyúl senki....

ben1988 2010.04.09. 20:54:09

@mlt3: Nem írtam hogy kötelező lenne mindenkinek ladával járni...aki fél benne annak nem való. A motor is például ilyen jellegű, jó eséllyel ottmaradnak vele egy balesetnél, mégis motoroznak.

2108face 2010.04.09. 20:54:56

@Devil2: Mi fogyna, kocka Lada, LOL. 1.5-ért? LOL. Az alapozta meg sajnos a Samara/110/Kalina/Priora sírját az elavultságával. 80-as években Fiat 124 licencet gyártani, nemhogy 2010-ben vennék 1.5-ért LOL.

The lost man 2010.04.09. 20:57:22

R.I.P.
Hősi halotta lett a múltnak.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:58:56

@sufnyi: Igy hajtogatja rad az utascellat a Priora 64 km/h-nal:
www.youtube.com/watch?v=idI2u5-B6m8

80-100km/h, persze. Az en haverom meg megeskudott, hogy Elvist latta tegnap shoppingolni a Westendben.

2108face 2010.04.09. 21:03:25

@mlt3: Mi alapján mondod, hogy hulladék? Ismered az újabb típusokat vagy csak kocka ladás tapasztalatból szerinted ez is hulladék?
Óriási az ugrás minőségben a Kalina óta.

op tomi 2010.04.09. 21:06:31

Visszatérő álmom, hogy legyen egy "parasztmercim" (2107), annak ellenére, hogy Mistsubishi Outlanderrel járok:)

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 21:13:27

@2108face: "Óriási az ugrás minőségben a Kalina óta."

A Kalina ota csak a Priora jelent meg, 2007-ben. Az meg ugye radhajtogatja az utascellat 64 km/h-nal:
www.youtube.com/watch?v=idI2u5-B6m8

Te megis mi a tokomrol beszelsz? Minoseg? Meg egy szaros crashtesztet sem birnak abszolvalni, ember!

A Clio hozza kepest egy valosagos tank:
www.youtube.com/watch?v=L9O1gEl0OKg

bee-lah 2010.04.09. 21:17:48

@kapiksz:
Én a ZH 69-17-en tanultam meg vezetni...
zöld 1200-es volt 76ból...
(később piros lett, egy 1500-ös polszki ajtajait kapta meg, egy lakatolásnál kiégett... stb.)
~32 éves korában 2 cigó gyerek megvette...
ööö... "elkövetői típusú autó" mondják rá a rendőrök...

Azzal egyetértek, hogy falura megfelelő lenne egy új LADA ócsóért... valószínűleg a Logan fogja átvenni a helyét...

B1

2108face 2010.04.09. 21:25:48

@mlt3: Olvasgassál teszteket a vezess.hu-n, ott tesztelték is mindkét autót, aztán mérlegelj. Nem egy divatcucc hála az égnek, de a minőségre átlagos, Logan nívót abszolválja. :) Nem hiába lett felépítve a vadonatúj szerelősor nem kevés dollárból. Törésteszt, amit linkelsz: 4*

erdomester 2010.04.09. 21:44:10

Az a hulladék, aki írja. Szokás szerint taposunk lefelé, nyalunk felfelé.
Ez a "valami" tökéletesen fölösleges időpocséklás volt, mert hogy az autós újságíráshoz semmi, de semmi köze. Maszturbálás, nem több.
Megszűnt egy poszt-szocialista vállalat. És akkor mi van?
Minden autó annyit ér, amennyit foglalkoznak vele.

2108face 2010.04.09. 21:48:40

Nem poszt-szocialista a cég, mert szocializmusban a Merkur értékesített.

kunbelaba 2010.04.09. 21:58:30

Kár ére. Lada istenkirály volt. Nekem is 19 évesen a saját tulajdonú gépem egy fehér 2107 volt.Nagyon szerettem, jó vas volt.Aztán hengerfej-kipufogó-tuning, hátra tárcsafékes fiat híd, kis ültetés,krbicsere szamaráéra,stb.
3 hónap alatt k..va jó autót csináltam belőle.
Soha sehol sem hagyott cserben, és a városunk legszebb 2107-e volt az enyém. Ment is rendesen, ha kelett.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.09. 21:59:42

Én egy narancssárga dupla kerek lámpás ezeröcsit kérnék, barna műbőr ülésekkel, de 2000-es Fiat motorral :)
És Surda kalap kell a kalaptartóra a bólógató kutya mellé :)

Nancsi 2010.04.09. 22:01:22

BeeTm: 400ezer km nem sok. Első ladánkat 18 évesen adtuk el, addigra volt benne:
- 40ezer, mert ekkor elromlott az óra
- új órával 2x körbefordulás, vagyis 200ezer
- 85ezer
A nepper megkérdezte, hogy ugye már körbefordult? Hát igen, körbe...

Ez akárhogy is nézem 325ezer, és az autó motorja még nem volt megbontva. Azt se tudtuk hol lehet hozzá alkatrészt venni, 2 évente elment vizsgára, ott ha kellett cserélték a fékbetétet, esetleg fékcsövet, vagy talpast, oszt jónapot. Más kérdés hogy gyári hibaként rozsdásodott a csomagtartó hátfala (nem terjedt, rákerült egy H matrica, és kész:-), 1x fel is lett újítva a karosszéria, kb 12-13 évesen, de olyan idős korára már az fastra is kívánja az új küszöböket. Pedig azzal nemigen hordtak úgy haza a szőlőt egyik hegyről a másikra, hogy hátsó ülés ki, plafonig a nejlonzsákok + ami a nyitott csomagtartóba fér.
Szóval a zsiguli az egy igénytelen öszvér, és mint olyan kiválóan alkalmas falusi egyetlen autónak. Ha még falun laknék, úgy adnám el a galantot mint a szél, és vennék az árából 1 tip-top zsigát.

Nancsi 2010.04.09. 22:02:24

Megjegyzem Raikönnen első autója egy Lada volt, és szerette. Szóval nagyon szar nem lehet :-D

Nancsi 2010.04.09. 22:07:48

mlt3: ha fosol becsövezed, és rögtön betonba taposhatod vele a cliot.

MANszerelő 2010.04.09. 22:34:15

@Nancsi: Nem akarlak meghazudtolni, de a tapasztalat nem ezt mutatta. A legtöbb Lada blokk 160 000 km után gépműhelyben kötött ki, de addig is legalább szelepszár-szimmeringeket kellett cserélni.

ledo76 2010.04.09. 22:38:28

@Gyurma73: Te miről beszélsz? 1966-ban amikor a Fiat megjelent a 124-essel, a VW a bogárnál és a variánsainál tartott. Nem véletlenül volt az év autója. Nem beszélve az utána jövő 124 special-ról és a 125-ösről amik koruknak és árkategóriájuknak egyik legfejlettebb autói közé tartoztak, ráadásul a kaszni korrózióállóságát leszámítva elnyűhetetlen darabok voltak. A Lada a megjelenésekor abszolút versenyképes technika volt úgy is, hogy az oroszok rontottak rajta. Más kérdés, hogy már 20 éve sem volt konkurenciája a modern autóknak. A Fiat-ok minőségére visszatérve az csak a 70-es évek végén romlott le drasztikusan.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.04.09. 23:12:16

@Nancsi: Az idő mindent megszépít... :)

Sajna a lada felett már rég eljárt az idő.
Árulok most egy tiptop 21011-est,de a kutyának se kell,még a cigánynak se.

WhiteEagle 2010.04.09. 23:22:06

Jók voltak azok a gépek. Volt pár évig egy 1975-ös Zsigám, kellett bele benzin meg néha olaj, aztán ment. Ennyi, soha semmi gondom nem volt vele. Előfordult, hogy 700 kilót cipelt szegény, azt is bírta zokszó nélkül. Pár hete vezettem barátom 1980-as évjáratú Zsigáját, az is kereklámpás ezerkettes, és mit mondjak: jó volt vezetni. Ez még olyan autó-autó, nem ilyen mostani négy keréken guruló ürhajó. És jó vezetni. És körbelátni minden irányban, átlósan hátra is. És látni a motorháztető sarkait, meg hátul is, 1 centire oda lehet vele állni bármihez. Azonkívül a motortér, motorblokk olyan állapotban van abban a harminc éves kocsiban, amit most hároméveseknél sem látok. Mintha most jött volna a gyárból... Döbbenet.

WhiteEagle 2010.04.09. 23:24:21

@BeeTm: Ha Magyarországon élnék valószínűleg meg is venném. Maximum asszony kivágna vele, vagy engesztelnem kéne pár hónapig érte :-)

Ottopappa 2010.04.09. 23:30:41

@mlt3: Hát a Lada nem is a törésteszteken szocializálódott beszari nyúlbéláknak való...

foolproof 2010.04.10. 00:49:56

Tíz év nívázás után van egy enyhe szomorúságérzetem. Sajna, a világ elment a tovaris' teknika mellett. Ütőképes konstrukció, de gagyi minőség+magas fogyi=sok macera. Viszont vadászautónak perfekt, csak kapjon legalább némi kenéscserét. Régi álmom 1ébként egy fullos 1.6 zsiga, kb. 120-140 pacival, csak sajnos annyiból már 1 C126 is kijön, SÓHAJJJ!!

MP 2010.04.10. 00:54:27

Jók ezek a jó autó volt e a Lada vagy sem. Én egyet tudok. Kaptam egyet a cégtől akinél dolgoztam. Kombi rettenet kék. Összeraktam s onnantól kezdve télen nyáron ment. Mindig mindenhol. Ja bocs egyszer kellett bele egy gömbfej. :) Jó persze olaj szűrők gyertyák cserélve. De az szerintem természetes. Ezúton is köszi Robi!

lujo22 2010.04.10. 00:59:57

Samara, 16 éves, első tulajként, picit sajnálom. De ha autócserén gondolkodom, akkor a Lada már eszembe sem jut, mert az ára, és a minősége nem volt arányos. Arról nem is beszélve, h netán eladja vki használtan, az anyagilag hatalmas bukás, mert nincs presztizse.
A régiekhez képest, már az újak is bonyolultak, az alkatrészek sem olyan olcsó hozzájuk. Lada már csak nosztalgia maradt, a múlt rendszerből...
Az idő mindent megszépít.

velo · http://www.astra-coupe.hu 2010.04.10. 01:03:15

ehh... Kicsit énis belemagyarázok, ki ne maradjak :D
Szóval az én véleményem az, hogy ez így van jól. A HungaroLADA megszűnt, mindenképpen bölcs döntés a cégvezetéstől (évi <100 autó... ugyanmár).
A Ladával kapcsolatban: nekünk is volt több, anno 80as években 2101, aztán volt 2105, majd 92 tájékán 2107 is. A kereklámpásra meg a 2105re már csak fotókról emlékszem, de a 07es még megvan fejben is. Jó kis autók voltak, eszméletlen mit ki nem bírtak.
A baj a Ladával az, hogy nincsenek új típusok és amik vannak, azok sincsenek megfelelően ismertetve az emberekkel. A regadó meg az EU vám miatt persze jó drágák is. És én azt mondom, sokkal inkább megéri egy új Astra Classic II (G Astra) mint bármelyik új Lada. Van normális szervizhálózat, filléres alkatrész hegyek, és ha balesetet szenvedsz, még mindig nagyságrendekkel jobbak az esélyeid a túlélésre, mint akármelyik új Ladában... Ahol lakom, a multkor állt egy Kalina, tesóm megkérdezte, hogy ez milyen autó, pedig nem hülye a témához. Mondom neki, hogy Lada, erre ő, hogy nem is tudta hogy ilyen van... Szóval ez van, Piacgazdaságban élünk, és ez ezzel jár. Az erősebb kutya baszik. Nagyobb múltú, legedásabb, világszerte ismert gyártók is tűntek már el a süllyesztőben, a Ladát is már csak a belpiacos kockák tartják életben, illetve az ottani alacsony árú autóik... EU-ban gyakorlatilag eladhatatlanok. Nem véletlenül vettek volna az oroszok Opelt a GM-től szinte mindenáron. Természetesen respekt minden Ladásnak :)

jah, amúgy ilyen az "új", mondjuk inkább így: faceliftes 2107-es
englishrussia.com/images/new_2107/2.jpg
englishrussia.com/images/new_2107/3.jpg

Patás 2010.04.10. 07:28:48

Akárhogy is nézem, szerintem versenyképes az ára. Összehasonlításképp a GC és a GLX felszereltségű Swift között van szerintem. Árban meg a GC áránál van. Inkább arról van szó véleményem szerint, hogy inkább a nyugati autók rózsaszín köde miatt nem vettek róla tudomást az emberek.

Turtle Run 2010.04.10. 09:01:28

A LADA-nak van egy feeling-je és lehet rajta nosztalgiázni, de iszonyatosan el van maradva még egy Suzukitól is, ami szintén fapad (de ha eleget dobunk bele, már közel sem annyira), de megbízható, keveset fogyaszt, normál védelmet nyújt (az újabbra gondolok itt természetesen), emberi emisszióval. Több LADA-hoz is volt szerencsém (egyik sem az enyém volt), talán 2 dolgot kivéve egy rakás xar volt: olcsó alkatrészek (néha annyit is értek) és hátsó hajtás (télen néha ez volt a veszte).
Inkább járok egy 16 éves Golf TDI-vel, ami 210-et megy és úgy gyorsul, h majd' kiszakad belőle a motor (miközben 7 l-es átlagom sem volt még vele), mint egy LADA-val-legyen az a legújabb modell. (smile). A Golf III-hoz is olcsó az alkatrész, legalábbis az a néhány dolog, ami eddig kellett hozzá, mert megbízható cucc, valamint keveset fogyaszt, azt is a 200 Ft körüli gázolajból.
Vidéken, ahol élek, van néhány LADA, többségük cigányoké, esetleg öregeké, de van egy 30-as tulajú is, kb. 1M Ft-nál tart vele a csóka, igaz, patent 2107: valami tuning motor van benne 60-as kipurendszerrel, ületett, alukerekes, uv-zöld, stb. 10l körül fogyaszt, mondjuk, tolja is neki, de sosem ért még utol..

2108face 2010.04.10. 09:35:17

Priora. Motor: 1.6 16V Bosch elektronika Átlagfogyasztás: 7 liter Végsebesség: 185 km/h Gyorsulás: 11 mp Beltér: Magna gyártmány (lsd. Ford)Emisszió: Euro4 Törésteszt:4 csillag.

Ezek alapján mindenki hazudik, aki ezeket a paramétereket rója fel hiányosságnak. :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.10. 09:38:00

@2108face: a 7 literes átlagfogyi tényleg hihető:-))

2108face 2010.04.10. 09:42:17

Csak az? :) Többi kamu?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.10. 09:48:06

@2108face: A törésteszt Euro NCAP, vagy valami helyi mérés?

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.10. 09:51:58

@KuKori: orosz, a gyártól független cég tesztje, EuroNCAP norma szerint.

Magyar[HUN] 2010.04.10. 09:52:07

Azoknak mondanám, akik azt mondják, hogy úúú de szar az új Lada töréstesztje, hogy az EURONCAP szart se ér. Minden autógyártó arra megy, hogy azon átmenjen, de ha mondjuk 100-120 km-val mész még egy luxus autó is szarrátörik(láttam több képet!) és meghalsz benne. Ha meg még mindig félsz, csövezd be bmeg.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.10. 09:53:01

@Gyurma73: nekem a 07-essel éves 7,36 literes átlagom volt tavaj. Egy Priora miért ne ehetne 7 liter átlagban? Simán teljesíti.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.10. 09:55:59

@KuKori: amúgy oroszoknál tesztelték olyan szituációban is amit az EuroNCAP-nál nem is tesztelnek. Pl. szalagkorláttal való ütköztetést:
www.zr.ru/articles/59026

Magyar[HUN] 2010.04.10. 09:57:23

@Turtle Run: A Lada viszont hátsókerekes,ami messze nagyobb élvezet mint egy Golf,annak ellenére, hogy legyorsulja a Ladát...
Nem minden a gyorsulás, végsebesség, az élmény sokkal jobban számít.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.10. 10:17:02

@ladarevolution: 7,36 os átlag fogyasztás??
akkor országúton mennyit evett 5 litert?:-))mert hát az átlagban bene van na város is.
Mindig röhögök amikor egy 50 éves konstukciójú 1500 ös autónál ilyeneket írnak..-))

Alhazred 2010.04.10. 10:46:06

@Gyurma73: pl. nálam a samara nem nagyon megy efölé mostanság (új termosztát, ehehe).

romayor 2010.04.10. 10:47:19

Hali. Nekünk most is egy 2105-3- as a családi verda két gyerek mellett mást nem is engedhetnék meg magunknak. SOHA egy pillanatig sem hagyott cserben és az éves szervizköltsége nem haladja meg a kb. 20-30 e forintot.Ebben benne van a zöldkártyától kezdve minden. A tavalyi évben kb. 15 ezerbe került az autó mert elszállt a generátora,de azt is időben észre vettem így nem okozott galibát. Kicsit többet eszik. Hát aztán. De még mindig nem kerül annyiba, hogy egy nyugati verda szervizköltségét túl űberelje.Ja és nem hiteles. ami éves szinten csak 300-400 e forint. Mindent meg lehet dumálni, de ezt biztos, hogy nem viszi el a lízing cég hitelbedőlés miatt!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.10. 10:52:55

@romayor: azért az új hiteles autó meg a régi lada között azért elég sok más tipus elfér ami szintén nem hiteles.
Egy 15 éves nyugati verda szervízköltsége semmivel nem több mint a 15 éves ladá-é.El ne hidd már hogy az anyagminőség jobb egy orosz autónél mint egy nyugatinál.

romayor 2010.04.10. 11:11:50

@Gyurma73: Tudni kell hogy hol kell alkatrész venni hozzá.4 éve van nálunk 16 éves és pl. gömbfejet egyszer kellett cserélni közben.Ja és mielőtt azt mondanád, hogy persze ha nem használod nem kell alkatrész évi 10-12 ezer megy bele.Ezzel az autóval már bejártuk az egész országot szinte és az autópályán a 140 sem okoz gondot. Persze azért ilyenkor a fogyasztás is megugrik kb 12 l-re.

romayor 2010.04.10. 11:13:08

@Gyurma73: Ja.A haveromnak F Astrája van most cserélt benne fék garnitúrát cirka 25-30 e-ért. Ez nálam még a fele sincs.

DrSzoke 2010.04.10. 11:27:08

@Gyurma73:
Nekem 89-ben volt akkor talan 6-7 eves 4 lampas ezerotosom.70-80 ezer km lehetett benne.Frankfurtbol hazajovet ki akartam probalni a minimum fogyasztasat,meg hogy a sogoreknal ne kelljen az akkoriban ott eleg draga benyat tankolnom.Autopalyan raalltam 100-ra,nem gyorsit,nem lassit,nem eloz stilusban.Felre sem alltunk.Igy jott ki hajszal pontosan a 8 liter teletanktol teletankig.Az atlaga az inkabb picivel 10 felett volt.

DrSzoke 2010.04.10. 11:31:59

Ja,PI-33-55 volt a rendszama.Akkoriban szerettem,de lassuk be,eljart felettuk az ido.Haverom azidotajt hozott egy 1980-as Passatot nemetbol,meg a regebbi kasznist,elvitt egy probakorre....mas vilag ,pedig az is oregecske darab volt.En is valtottam.Persze legmelyebb tiszteletem a funoknak.

Hurri Kán 2010.04.10. 11:42:38

Sajnálom!

Persze, ma már átlépett felette az idő, de akkor is! Sztem Magyarországon akkor sincs még egy ilyen típus, amin 2, de talán 3 generáció tanult vezetni + autót szerelni. (Én is Ladán csináltam a jogsit.)
Fel lehet hozni érveket mellette és ellene, de egy tény: nekünk volt ! Lada a családban és -némi odafigyelés mellett- soha, egyik sem hagyott ott sehol! És mindezt nem csillagászati fenntartási költségek mellett.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.10. 11:51:30

@romayor: hát jól átbaszták:-)
kb 10ezerből kijön nálunk a (Bárdinál)

ledo76 2010.04.10. 12:36:10

@Turtle Run: A 3-as TDI Golf jobb mint a Lada... Gratula, hogy egy 1992-ben kibocsájtott modell jobb mint egy 1971-ben (sőt FIAT-ként 66-ban), azt hiszem ehhez nem kell kommentár. Egyébként ha 210-et megy a Golf az vagy tuning vagy kurva sokat csal az órája. Abban egyetértek, hogy a Lada már 20 éve sem volt alternatíva, bár a megbízhatósága és elsősorban a fenntartási költsége miatt jó autó volt az átlagembernek.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.10. 13:37:43

@Gyurma73: 5,9-6,5 között. 5,9 volt a legjobb 600km-es részeredmény és az épp román benzinnel :D

Képzeld amúgy én olyan hülye vagyok h az összes számlát elteszem tankolásnál. És azért éves szinten 10ekm-re levetítve már viszonylag pontos adat jön ki.

De nem csak benzinre költök keveset pl a szervízköltségről annyit h az elmúlt két évben összesen 69.775 ft-ot költöttem az autóra amiben benne van egy ZK és egy vizsgadíj + 2db olaj és szűrőcsere.
Mert az is hozzátartozik a hülyeségemhez hogy nem csak a benzinszámlákat teszem el...

2108face 2010.04.10. 13:49:07

@Gyurma73: Ha a többi kamu, akkor egy Auris vagy egy VI-os Golf is 1.3 8V karbi, Emisszió Euro0, Törésteszt -1, Beltér Tavria gyártmány :D

titok01 2010.04.10. 14:39:24

Lada 2105 (Euro 3-as motorral, úgy tudom, ezért nem forgalmazható az EU-n belül) Oroszországban forgalomban, forintra átszámolva 1,111,980 Ft.

Erre pedig szerintem a hazai viszonyok között tényleg lehetne kereslet.

www.lada-auto.ru/cgi-bin/car_line.pl?modelid=6340948

2108face 2010.04.10. 15:12:32

Nem lenne rá kereslet, sokkal korszerűbbek a 15-20 éves nyugati használt autók is, amit megkapsz jó állapotban 4-500 000-ért. Egy vaccsa új 2105 helyett én inkább választanék egy befecskendezős 10 éves Samarát 500 körül azt is. Az már autónak nevezhető.

Ottopappa 2010.04.10. 16:10:28

@Gyurma73: Nézd, nem tudom, hogy a benzinkút számlálója mennyit csalhat, de azzal mérve első kattig az öreg harcos országúton 90-el ötösben 6,5 litert evett. Ja, és még most jön a Ladáknál kihagyhatatlan karburátor beállítás/tisztítás, még ez is javíthat rajta. Városban viszont vitathatatlanul bekéri a minimum 8-at normál használat mellett. De lényeg a lényeg, nem olyan horrorisztikus ezeknek a fogyija, ha rendesen karban vannak tartva/be vannak állítva.

Ottopappa 2010.04.10. 16:17:09

@Gyurma73: Nem jobb. Csak még a Ladához 300 Ft-ért veszem a légszűrőt, 1000 Ft-ért a gyári fékbetétgarnitúrát (és teljesen jók semmi gondom nem volt velük) addig nincs az a legolcsóbb nyugati verda, amihez ne lenne ennek a többszöröse. Most nem a Ladát akarom túlmisztifikálni, hogy hú de jó, mert persze, ez egy öreg konstrukció. De annak, aki relatíve kevés pénzből tud csak autózni, még mindig százszor inkább megéri a kicsit magasabb fogyasztás, és a nulla presztízs, mint bedőlni egy új szuzukival. Ami amúgy egy jó autó, csak egy havi részlete az én ladám egy éves fenntartási költsége (maximum) persze a tankolást nem számítva.

Turtle Run 2010.04.10. 17:01:29

Igen, itthon épülgetett, kb. 300e. Ft-ból, 4 éve megy, munkatársamé 5 éve és lehet, h hihetetlen, de problémamentes.
Itt nem tudom, de őszíntén megvallva nem is akarom bizonygatni-én tudom.
Vezetési élménnyel mit kezdesz, kuplungolgatsz a kanyarokban? Garantált 10-15 l/100 km városban és az erőátvitel is hamar hazamegy. Hagyjuk már Piroskát a Ladával..!
A gyártási időről meg annyit, h a legújabb Ladára sem cserélném el, mert az: gagyi belülről, ronda, többet fogyaszt..
Nem vagyok Golf fan, ráadásul ez a 9. autóm, szóval nem remegek érte, csak tetszik, amit nyújt 500+300-ért, 16 évesen.
Én szívesen látok Ladákat is, mint pl. Skodát is, mert színesítik a képet.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 19:41:49

@romayor: "Ja.A haveromnak F Astrája van most cserélt benne fék garnitúrát cirka 25-30 e-ért. Ez nálam még a fele sincs."

A fekut viszont a duplaja.
Remelem nem mondok tul nagy ujdonsagot azzal, hogy a szarabb fekek mindig olcsobbak.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 19:51:58

@romayor: Egyebkent ha mar a fekeknel tartunk:

1.6os F Astra, Ate 236x20 (szelloztetett): 32 EUR
Lada 1600, Ate 252x10 (tomor): 28 EUR

Ja, ugy en is kihozom kevesebb mint a felebol, ha ruszki hulladekot rakok bele, nem pedig normalis minosegu fekkomponenseket.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 19:55:49

@ladarevolution: "orosz, a gyártól független cég tesztje, EuroNCAP norma szerint."

Erre gondoltal?
www.youtube.com/watch?v=idI2u5-B6m8
Erre az osszenyeklo utascellara te a budos eletben nem kapsz 4 csillagot, max 2 athuzott halalfejet. De ezt majd te is megtapasztalod az elso koccanasnal.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 20:01:14

@Ottopappa: "Hát a Lada nem is a törésteszteken szocializálódott beszari nyúlbéláknak való..."

A batorsagoddal a ravatalon kitorolheted a seggedet. (Gondolom a motoron sem viselsz bukot, mert te olyan tokos gyerek vagy.)

2108face 2010.04.10. 20:18:26

@mlt3:
www.autoreview.ru/archive/2007/15/crash_priora/

A Brilliance BS6-nak tényleg összenyeklett az utascellája, Priorának nem éppen.
Attól, hogy a tetőoszlop, tető meggyűrődik az nem olyan súlyos, minden 90-es évekbeli nyugati autó is gyűrődik ott. Nem full védelem, de kb. 1 generációval van lemaradva a legjobbaktól.

meakzs 2010.04.10. 21:19:09

Lenne felesleges lóvém garantáltan vennék a ruszkiktól ZSÍR ÚJ KOCKA LADAt , na azt nézné ám meg mindenki, többet érne mint 1 mai.

meakzs 2010.04.10. 21:22:45

@mlt3: én már láttam MERCI vs LADA balesetet a ladás túlélte a mercis nem , igaz hogy a kormány a mellkasáig ment , és a tűzoltók vágták ki , de túlélte.

Ottopappa 2010.04.10. 21:26:08

@mlt3: Nem erről van szó. De én sosem értettem azokat, akik attól rettegnek, hogy beülnek egy autóba, és balesetet szenvednek. Az ilyen ne is vezessen. Kurva sokat mentem már Ladákkal, keresztül - kasul az országban, soha egy pillanatra, sem jutott eszembe ettől félni, élveztem az utak minden pillanatát. Aki meg balesetfetisiszta, az járjon tankkal.

Ottopappa 2010.04.10. 21:28:19

Apropó: van olyan EU ország, ahová, még mennek legális, vagy szürkeimportból új, 1.7-es kockák? Mondjuk pl a németekhez? Mert ha onnan vennék egyet német rendszámmal, már a rendőr se ugathatna.

Ottopappa 2010.04.10. 21:30:50

@mlt3: "Gondolom a motoron sem viselsz bukot, mert te olyan tokos gyerek vagy." Most vagy primitív vagy, vagy nagyon buta. Párhuzamot vonni egy teljesen szabályos öregautós közlekedés, és egy kifejezetten balesetveszélyes motorozás közt, irgalmatlan nagy ostobaságra vall.

kimira 2010.04.10. 21:35:17

Mi Lada rajongók ne győzködjük a többieket,hogy milyen jó a Lada,mert még felvásárolják előlünk a jobb darabokat:)
A szamarám 7-8 között eszik a 160 ft-os gázból és 290ezer van benne.Nincs ennél olcsóbban használható autó.
A másik Ladám egy 110-es.Nem szép a formája,de nagyon kényelmes,csendes és 5-6 között eszik a 340ft-osból.Hetente kb 500km-t megyek velük és nem kell aggódnom drága javítások miatt.Nem ébredek minden nap avval a gondolattal,hogy miből fizetem a részletet.Használt Priorát meg ne vegyen senki mert az lesz a következő autóm és nem szeretném ha felvernék az árakat:))

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.10. 22:19:49

@mlt3:
nem sok töréstesztet láttál akkor még:)
10,56 pontot kapott a 16 ból a frontális ütközésre.
cartest.omega.kz/crash/image/lada_priora%2807%29_13.jpg

Nézzünk pl egy japánt:
Nissan Almera:
www.euroncap.com/tests/nissan_almera_2001/86.aspx
filmet megnézheted a kép alatt.
4 csillag
és csak 9 pontot kapott a fronális ütközésre.

pl egy olaszt:
Alfa romeo 147:
www.euroncap.com/tests/alfa_romeo_147_2001/108.aspx
3 csillag, 3 pont

németet:
Opel Astra:
www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_astra_1999/44.aspx
4 csillag, 13 pont

Ezek se nagyon sérültek mi?
A Priora váza tulajdonképpen egy 2110-esé. 1996-ban kezdték gyártani, a kilencvenes évek elején tervezték, ahhoz képest A Priórába beledobtak 2 légzsákot, elektromos övfeszítőket, meg egy két erősítést a kasztnira aztán simán veri jóval később tervezett autókat is. És mai viszonylatban sem mondható szarnak, pedig közel 20 éve tervezték az alapjait.

2108face 2010.04.10. 22:33:19

Használt Priora nem valószínű, hogy lesz, bár múltkor felkerült egy 17.000-t futott Kalina 800-ért, kb 1 nap alatt el is tűnt. Mondjuk ennyi előnye van, hogy mindenki a HTP-t veszi, legalább a vevőnek jó dolga van... :D

2108face 2010.04.10. 22:35:32

@ladarevolution: Szerintem javítottak a karosszérián is a különböző szilárdságú acélelemekkel a 110-eshez képest.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.04.11. 09:28:19

@2108face: ezzel: "meg egy két erősítést a kasztnira" arra gondoltam főként

dennisthemenace 2010.04.11. 09:33:14

@Ottopappa: Nem hiszem. A Lada kereskedesek is eltuntek Angliabol, pedig itt mindent lehet venni....

bubosvocsok2 2010.04.11. 11:00:23

Nekem otthon áll egy 2103-as (1978) várja, hogy felújítsam... Az első autóm volt. Imádtam vele minden métert. :) Sajnos nincs keret a felújításra, pedig nagyon szeretném... Leginkább lakatos és fényező munka van vele...

2108face 2010.04.11. 12:39:39

@ladarevolution: Bocs, arra írtam, hogy váza gyakorlatilag 2110-é. :)

shagy · http://www.konyvkoto.com 2010.04.12. 10:59:31

Hát akkor ennek hallatára egy 44000km-t futott szinte gyári 1500-össel jövünk az OT-ra

Pintu 2010.04.12. 16:43:54

@mlt3: Figyu? Te nem véletlenül az a suzukis vagy, akit a múltkor körbeautóztam a 2107-esemmel? A frusztrációt, hogy a nyugati autókat is egy jó Lada bármikor megfogja, nem itt kéne levezetni...inkább vegyél egy rendes gépet ;-)

Balachyvp 2010.04.15. 13:13:22

nem értem mire jó ez a veszekedés. valóban lehet 6-7 literrel eljárni Ladával csak tudni kell beállitani nem csak tekergetjük meg fuvókázunk ész nélkül.Hiába beszélgetünk itt milyen autó mennyit eszik én egy 1.0 ás suzukival is beetetek 100on 14-15 litert simán.

Sidewinder 2010.04.22. 17:22:45

Kár érte. De örömhír,hogy nem marad a magyar piac lada nélkül. A kaposvár Park autó meg egy miskolci cég is tovább forgalmazza a Lada típusokat. Niva, Priora,Kalina. Mlt3 lenyugodhatsz,az a törésteszt ezer éves, azóta több újat csináltak,ráadásul az általad linkelt videon az egy légzsákos verzió volt látható. Magyarországra meg olyat eddig sem hoztak be amiben 2-nél kevesebb légzsák volt. Akinek meg a sebesség hiányzik,a priorák mennek gyári adat szerint 183-at. Csak annyit tennék ehhez hozzá,hogy a youtube-on már 16 szelepes 112-esről (széria gép) is volt olyan videó,hogy tartotta a 200-at simán.Persze mondjuk ez szabálytalan,meg veszélyes.

Sidewinder 2010.04.22. 17:31:13

Az meg szintén hozz tartozik,hogy reklám meg kedvezmények nélkül NINCS eladás. És a HungaroLada vezetése pont ezt baszta el. Nem reklámozott,pedig a reklám hatására az emberek minden szart megvesznek(pl. Dacia) szerintem a jövőben a világ legrosszabb töréstesztjét produkáló(ezt maga az EURONCAP vezér mondta) kínai terepjárót is.Félreértés ne essék,nem szidni akartam ezzel a mondattal a márkát,mert szeretem,nekünk is van Szamara,és nagyon kedvelem,öreg már,de még gyors,és engem sosem hagyott cserben. Viszont reklámok nem voltak csak a 2000-es évek elején,akkor még viszonylag fogyott is a 10-es széria,mert az ára is jobb volt,de utána semmi. Kedvezményt meg hitelt adtak,bár nagyobb önrész kellett,de a legtöbben a reklámhiány miatt azt sem tudták,tudják,hogy létezik új Lada.És így nem lehet eladni.
süti beállítások módosítása