Miért barátkozik a Mercedes a Renault-val?

  2010. április 08. - Gulyás G Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

 

renault-mercedes

Mindenki találkozott már a sráccal, aki a szombat esti buliban Terminátorként vizslatva veszi sorra a szóba jöhető lehetőségeket.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr161904956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 17:51:08

1 z A mercivel kezdődött a hanyatás.

romesz 2010.04.08. 17:52:08

Azert baratkozik mert uzletet lat benne

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 17:52:24

Vagy a vitóval?? már nem emléxem,de hogy mindkettő egy rakás fos volt az biztos.Még egy két ilyen húzás és annyi lesz a márkának.

romesz 2010.04.08. 17:55:14

83ban volt egy Reanultom olyan fogyasztasu autom azota sem volt. De a mai jo fogyasztasuak se nagyon ernek a kozelebe.
A poen az, hogy mai is fut az auto, nem regiben lattam az autopalyan.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 18:00:17

@romesz: igaz hogy a 83 as autó csak 700 kiló egy mai kis autó meg 1200 .Ha így nézed akkor nem nőtt annyival a fogyasztás mint ahogy a teljesítmény meg a tömeg.

Dr. Robin Masters 2010.04.08. 18:02:59

@Gyurma73: A Vaneo-ra gondolsz? Az a kis torz egyterű...hát igen, nem illett nagyon a képbe.

Ebből az egész kooperációból pedig mindketten hasznot húzhatnak. A Daimlernek már van széria hidrogén autója, a franciák meg ügyesen haladnak az elektromos autók fejlesztésével. Egy közös platformra meg lehet építeni A és B Mercit, Cliót Micrat. Egy másikra meg Twingot és Smartot. Motor közös, váltó közös, gyártósor ugyanaz.

hp2 2010.04.08. 18:15:10

Ez még mindig jobb mint pl. a volvo kínai kézbe kerülése. Remélem sikerül egy tradicionalis európai márkát megmenteni, mégha kúrválkodni kell is egy kicsit.

G.Szabolcs 2010.04.08. 18:18:02

Akkor ezeket gyártanák Kecskeméten?

Dr. Robin Masters 2010.04.08. 18:21:39

@G.Szabolcs: Smartot nem, de az új A és B négyféle változata közül kettőt biztosan itt (is) fognak gyártani.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 18:21:47

@romesz: akkor az már egy alsó közepes autó volt pl golf,kadett.nézd meg ma egy astrát 1400 kg vagy egy golfot szintén 1400 kg a 900kgképest 50% os súlynövekedés.

kutyafej 2010.04.08. 18:25:47

@Dr. Robin Masters: Bocs, de széria modellnek én nem nevezném a hidrogénautót, csupán prototípusnak. Nagyon nagy a különbség, mert például a szériában gyártott modellnek meg is kellene térülnie. Viszont az üzemanyagcellás autóik darabja is milliós nagyságrendű euróba kerül a gyártás oldalán is.

kutyafej 2010.04.08. 18:36:18

@Dr. Robin Masters: Szerintem csupán a smart ( 2 és majd 4 ajtós) modellekről van szó közös platformról, meg esetleg közös fődarabok a fronthajtású A és B modellekkel (4 kivitelben).

nehogymárne 2010.04.08. 18:47:49

Az a baj a Merdzsóval, hogy vagy a túlméretes egó miatt, vagy a sváb zsugoriság okán, de csak túlkoros, kissé lestrapált csajok között próbál villantani.

Amikor kiszúrta magának a Mitsubishit a japán gyártók mind elég szarul álltak korábbi magukhoz képest, de talán ő volt a legrosszabb bőrben mind közül.

Amikor összeborult a Chryslerrel, az már erős halszagot árasztott, talán nem is értették a svábok, miért nézi őket mindenki megmentőnek. Persze azt is olcsón akarták megúszni, igazán komoly technikát nem akartak az amik kezébe adni, félig berúgni meg, mint tudjuk, kidobott pénz.

Most meg nekiugranak ennek az érdekes arcú francia-japán félvérnek... persze olcsóért. Hát lehet, hogy a szándék komoly, de gyanús, hogy megint szeretnének szűzek maradni egy kiadós kefélés után. Ez pedig így megint nem fog összejönni.

Kellene gyorsan egy kicsi, elsőkerekes platform, downsized benzines turbóval?

Ebben nem ez a csaj a legjobb, és ez a mai technika. A holnapi megoldásra pedig ki tudja mennyit tudott költeni ez a, nem éppen innovativitásáról és jó anyagi helyzetéről híres leányzó?

Az a baj, az ilyen mókusfarkas kulcstartóval záróra előtt mindenképpen csajt felszedni akaró terminátorokkal, hogy a jó dugást csak hírből ismerik. Ahhoz, hogy összejöjjön, jókor kéne lenni jó helyen, kicsit visszavenni arcból, és esetleg felajánlani valami komolyat cserébe az első éjszakáért.

Mondjuk egy másodikat.

joselin 2010.04.08. 18:57:48

Én inkább úgy fogalmaztam volna a cikkíró helyében , hogy a chrysler égette meg magát a Mercivel. Szivesen kifejtem, hogy miért, de állítólag Ö a jólértesült újságíró

gramercy 2010.04.08. 19:03:17

megvehettek volna a volvo-t is, az is elado volt

Dr. Robin Masters 2010.04.08. 19:06:34

@gramercy: Veszteséges céget egy válság után megvenni, az rizikós lett volna szerintem.

Kand Úr 2010.04.08. 19:06:35

a Nissan is akkor "adta le magát" amikor összeállt a csigazabállókkal. /mondjuk nekik sok más választásuk nem volt/. mindegy, maradok tisztelettel BMW-s /aki nem vesz PSA motoros bmw-t/.

Leadfoot 2010.04.08. 19:10:07

Évtizedek óta ez a partnerkedés megy az autógyártásban, méghozzá egyre nagyobb mértékben... ez a konkrét együttműködés ugyan kit lep meg?

belagezabela 2010.04.08. 19:10:50

a dájmler megkente a pártokat ezért van ez.

Garp 2010.04.08. 19:53:24

Én ott borzadtam el a merciken, amikor először megláttam a duplakörlámpásokban azt a tipikus §90es évek elejei huzatot, amelynek a finomított kiadása az Octavia II-k belsejét csúfítja. Ha jól emlékszem, megjegyeztük a cimbivel: a merci tömegmodellé vált. Legalább is megjelenésében.

A cikkhez: pénzért mindent, mindent a pénzért. Ha eszük lenne, feltámasztanák saját kisautó márkának a Trabantot. Lehet h elkeseredett lépés lett volna, az imidzset viszont kevésbé rombolná.

LAPoska 2010.04.08. 20:09:00

a sok ossz-vissz kufircbol nem lessz maj minden fele bizbasz (szifilisz, hiv, aids) ami majd szepen terjedhet? amugy meg nekem ugyis mindegy, nekem sose fognak autot csinalni... :-)

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 20:12:11

@G.Szabolcs: Nem. A Smart és a Twingo(és rokonai közös fejlesztése az együttműködés egyik eleme(sajnos a cikkíró csak ezt emelte ki, d efontos lehet pl még a haszongépjárművek és kisebb lökettérfogatú motorok területén az együttműködés). Ezeknek a modelleknek a kétajtós változatait fogják Hambachban (Smart gyár Elzászban) a négyajtós változatait pedig Szlovéniában, Novo Mestoban ELVILEG. Kecskeméten az A és B osztály utódainak, elvileg 4 modell, gyártása indul majd.

romesz 2010.04.08. 20:14:41

@Gyurma73: nem golf vagy kadett, hanem Reanult :) de valoban konnyu jargany volt es viszonylag kis motorral. 1.4l-es volt.

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 20:27:03

Nekem az is nagy kérdés és ezt az eddig általam olvasott cikkek is homályban hagyták (szóval ha valaki olvasott ilyet linkelje légyszi), hogy hogyan tisztázták a Mercedes és az Infinity (+Nissan GT-R) konkurrencia kérdését, gondolok itt főként az észak-amerikai piacra.

W123qp 2010.04.08. 20:34:47

@G.Szabolcs:
Ha így haladnak csak egy rakás szemetet fognak itt gyártani, a neve mindegy lesz. HR-es téren szerintem olyan öngólt fognak lőni, hogy csak úgy csattan...

Bocs az jelenlegi MBMH-soktól.

determ 2010.04.08. 20:36:43

Mindig is úgy véltem, hogy a Mercédesz képtelen technológiailag rendesen fejleszteni és öntelt, saját múltjából élő márkává lett. És ismét egy bizonyíték. Ahelyett, hogy fejlesztene, üzlettel próbálja "kijátszani" a kvótát. Érdekes, hogy az Audi, BMW, Volvo, stb. képes más módszerekre is. Ja meg kérem nem kell százezer köbcentis kocsikat gyártani. Az ma már kevéssé menő.

augustiener 2010.04.08. 20:38:38

Nem értem, hogy miért nem gyártják gyárilag gázzal az autókat. Ezzel meg lenne oldva az egész CO dolog.

Csak arra tudok gondolni, hogy állami részről van hatalmas nyomás, hogy ne gázzal gyártsanak. Egy liter benzin fele adó. Ráadásul a jövedéki adóra még áfát is kell fizetni, ami a hányinger legnagyobb része.
Az állam pedig valószínűleg azért nyom, mert az olajcégek nyomnak /hatalmas pénzeket a politikusok zsebébe/. Ha nem lenne a háttérben elrendezve a dolog, úgy gondolom csak megkérdeznék ezeket a rabló cégeket, hogy miért emelgetik az áraikat, miközben az olaj világpiaci ára stagnál.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.08. 20:38:43

Tavaly még a FIAT-nál puhatolóztak. De ők takkra megvették a Chryslert, és az Opelt is szándékoztak bekebelezni

Talán megijedtek a macskazabálóktól, nem tudni, de az is lehet, mégsem akarták az RWD padlólemezeiket átadni

Decemberben pedig a Volkswagen próbálkozott az Alfa beházasításával, de ugyanott a nagy ellenlábas BMW is gyakori vendég volt. Végül a VW a Suzukival feküdt le.

Végül az Alfa nem lett eladó, mégis elkelt, össze párosították a Maseratival

A Volvo meg a Saab senkinek sem kellett, az elsőt a minden ötödik embert magának tudó Kína, a másodikat a dán manufaktura Spyker vette meg

Az Opelt mégsem adta el a GM, hiába árulták egy fél évig

A Toyota már az USA képviselők előtt magyarázkodik a több mint négy tucat halott miatt, a Honda belegabalyodott az UFO tervezésekbe, a Renault egyébként megvásárolta a Ladát, hogy a kicsikről is szót ejtsünk

A Subaru is vergődik, közelednek a Toyotához - valószínű elektronikus gázpedált nem kérnek

A német Fordot nem tudom ki érdekel, a PSA most a BMW-vel közösködik, bár ahogy hallom, a BMW nem kér ebből a házasságból tovább...

Akár egy folytatásos szappanopera

misinator 2010.04.08. 20:43:30

@joeramirez: Az. S ott is van mindig dráma...

misinator 2010.04.08. 20:44:47

Dik má'. nem látom a fejlécemet...

misinator 2010.04.08. 20:47:01

Már látszom. Mint a fekete kismacska a zebrán...
Nekem az A merci hatalmas csalódás volt: AZÉRT AZ ÁRÉRT ipari hulladék...

misinator 2010.04.08. 21:02:00

Szerintem most se hüjék a mérnökei, csak hát ott is vannak rágcsálók, s szaladgálnak a nyakukon: managegerek...

Devil2 2010.04.08. 21:03:04

@augustiener: A Mercedesnek volt gázos autója, igaz az E-klasse volt, aminek a vevői nem kimindottan szorulnak rá az üzemanyagszámla alacsonyan tartására, az úgy ki is halt mint a dinoszauruszok. Ez nyilván nem azt jelenti hogy nem jó a koncepció, csak olyan autóba kéne szerelni gázt, ami a halandók által is megfizethető és helyproblémákat sem okozna a bazi nagy gáztartály, ja és nem LPG-s rendszerrel hanem CNG-vel. Ehhez viszont hiányzik az utántöltő infrastruktúra, vagy legalábbis jóval ritkább, mint akár az LPG-é.

Devil2 2010.04.08. 21:07:03

@augustiener: El kell hogy keserítselek, sajnos az olaj ára nem stagnál hanem lassan de biztosan kúszik felfelé.
Vess erre az oldalra egy pillantást:
www.oilnergy.com/1obrent.htm

misinator 2010.04.08. 21:10:12

egyébként pont az A Merci kapcsán: nem létezik, hogy olyan dilettánsok voltak a mérnökök, hogy ne tudták volna, hogy a Trabant KONKRÉTAN stabilabb a jávorszarvas teszten, mint az ominózus prototípus volt. Dehét megvolt az észosztás. Magas kasztni, de lágy legyen ám! Nesze neked! Jöttek az arrogáns gyári kommunikációk, hogy mé', aztán meg a muszály ESP, ami pedig az S-osztály privilégiuma volt még akkor. Aztán persze a managegerek sírtak a legjobban, hogy jéééé, nem rentábilis...

Csontos Szigfrid 2010.04.08. 21:15:29

Nemrég olvastam a konteo.hu-n, hogy a globális felmelegedés, és az ahhoz kapcsolódó co2 kibocsátási őrület csak feszültségszítás. Nincs olyan nagy baj, hogy ennyire korlátozni kéne a CO2 kibocsátást.

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 21:18:07

@Devil2: Pontosítani szeretnék: van a Mercedesnek földgázos modellje B 180 NGT. Relatíve megfizethetőbb is, mint a többi.

misinator 2010.04.08. 21:20:50

@misinator: S ugyanez volt a Smart-al is: Alpesi üdültetők használták kölcsönautónak, aztán az elsó hóbn piruettezett vele minden gyanútlan sielő. Az se volt gyenge sztori. Az a kisautó - az olvasott tapasztalatok alapján - szerintem csak annyira van tele konstrukciós hiányosságokkal: túlhűtött, olajevő, javíthatatlan váltójú, csomagteret sütő - mint a ma már "legendás emlékű" Záporjózsi...
De az legalább elakadhatatlan sártengerjáró volt. Konkrétan.

butschq 2010.04.08. 21:33:29

Mercedes + Renault= Merault
egyebet nem tudok mondani=túl sokat ittam

augustiener 2010.04.08. 21:42:58

@Devil2: Nem tudom, hogy mennyire nem szorulnak rá a merci vevői az olcsóbb üzemanyagra. Ha jól emlékszem az új E-Klasse megjelenésekor azzal kampányoltak, hogy be tudják zárni az elejét, hogy a rácson ne menjen be a levegő, ha nem muszáj, ezzel kevesebbet fogyaszt. Valamint lehet, hogy nekem van pechem, de két ismerősömnek is dízel van, és az utakon is ebből látok többet.

De nem is a fogyasztás miatt írtam ebben az esetben a gázt, mert akit az alacsony fogyasztás érdekel vesz dízelt. A cikkben arról van szó, hogy a CO2 kibocsátás miatt kell a kis szarokat gyártani. Lehet, hogy nem rosszul emlékszem, de talán a gáznál egyáltalán nincs, vagy csak nagyon alacsony CO2 kibocsátás van. Tehát a lehetőség adott, hogy ne kelljen kisautót gyártani és egyesülni más cégekkel emiatt. Egyébként ennyit erről a rendelkezésről, hogy megcsinálhatják a cégek, hogy egyszerűen kikerülik a törvényt valóban környezetkímélő autók gyártása helyett.

A linket láttam. Hosszú távon biztos emelkedik az ár. Viszont az ADAC hozott le több cikket azzal kapcsolatban kb egy hónapja, hogy két hete nem változott akkor az ár, a benzinkutakon pedig naponta. Egy hétfő és pénteki árfolyam között pedig volt 8-10 cent különbség.

Az pedig érdekes, hogy tavaly 1,20 volt egy liter benzin ilyenkor, most pedig 1,40. A gázolaj is ugyanilyen arányban változott. És érdekes módon az EU meg sem próbálta befolyásolni az olajcégeket. Persze, ha drágább az üzemanyag, akkor több az áfabevétel.

augustiener 2010.04.08. 21:45:55

A gázzal kapcsolatban még, LPG kút van rengeteg. Gyakorlatilag bármerre megy az ember az útvonal mellett talál kutat.

augustiener 2010.04.08. 21:48:27

@lacza87: Az nem LPG. CNG kút pedig kevés van nagyon. Legyártottak egy használhatatlan gázos modellt.

kutyafej 2010.04.08. 21:49:10

@lacza87: Igazat szólsz...és majd kimaradt: a New Small Van, a bukta Vaneo utódja is várható e frígyből, mert azt házon belül nem tudják piacképes áron megcsinálni...ebbe halt bele anno.

stefiboy 2010.04.08. 21:50:06

nemtom mé kell erőltetni a smartot. aki vesz 1-et véletlenül, fél év múlva má fent van a hasznaltauto-n :) Dunát lehetne önteni velük. Nem vezettem még olyat, de nem is óhajtok, mer csak fosnék és szoronganék benne. Újgazdag cicababa riibancokon kivul én mást nem láttam smart kormánya mögött, mer ez nem autó ennyi pénzér.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.04.08. 22:09:01

Nana, a franciák meg a németek nem most borulnak össze először, kurva sok közös cégük van, kezdve mindjárt az Airbusszal. (Egyébként volt már olyan gondolat is, hogy a francia meg a német államvasutat vonnák össze.) Az biztos, hogy innentől kezdve a Mercinek meg a Renault-nak el kell majd viselniük egymás politikusait is, de majd megbarátkoznak a helyzettel, nem ők lesznek az elsők. (Amúgy a Mercinek nem a rendkívül vállalkozásbarát Sarkozytől kell tartania, hanem az utódjától, ha 2012-től netán szoci lesz az elnök. És tekintve Sarkozy jelenlegi népszerűtlenségét, erre minden esély megvan.)

shinichi 2010.04.08. 22:18:39

@augustiener: a gáznál is van CO2 kibocsájtás, hiszen ott is szénhidrogént égetsz. Az lőnye, hogy széndioxidon kívül gyakorlatilag mást nem bocsájt ki.
Az egyik legtisztább fosszilis üzemanyag.
ON
Én azon tűnődöm mi lesz az Infinitivel? Épp csak áthozták európába. de most ki lesz útálva, nehogy kunkurencia legyen a mercinek?

Shadowbull 2010.04.08. 22:34:25

@augustiener: "Lehet, hogy nem rosszul emlékszem, de talán a gáznál egyáltalán nincs, vagy csak nagyon alacsony CO2 kibocsátás van. "

Teljesen rosszul emlekszel.

sb

Shadowbull 2010.04.08. 22:35:53

@determ: "Ahelyett, hogy fejlesztene, üzlettel próbálja "kijátszani" a kvótát."

Fizika.

Nagy, nehez auto=sok CO2.
Kisauto=keves CO2

sb

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 22:40:37

@augustiener: Igaz, hogy Németországban például kb. 5400-860 az LPG és CNG töltőállomások aránya, de várható a CNG erős felfutása. A világban 13 millió LPG a 7-8 millióhoz CNG a járművek száma(2008 becslés) kb. az arány, van ahol a CNG az elterjedtebb.
"de talán a gáznál egyáltalán nincs, vagy csak nagyon alacsony CO2 kibocsátás van"
Már, hogyne lenne, mindenütt, ahol SZÉNhidrogént égetnek el van. A földgáz (CNG) pedig főként metán CH4. Az LPG pedig nagyobb szénhidrogén molekulákból áll. Alap dolgok.

Shadowbull 2010.04.08. 22:41:24

@Kand Úr: "aki nem vesz PSA motoros bmw-t"

Nem is tudnal ilyet venni.

sb

PiszkosFreddy 2010.04.08. 23:10:01

joeramirez 2010.04.08. 20:38:43

Joe,sztem a Spyker az hollandus...

Amúgy meg jól látod,mindenki erősen vergődik,ha így haladnak a dolgok,5-10év múlva a merciéket is megveszik a kínaiak,oszt'nézhetnek...

nikó 78 2010.04.08. 23:16:51

Nem tudom, illetve nem értem, vagyis értem,elvégre autógyárban dolgozom,és az ember látja, hogy miből lesz a profit illetve hogyan is kell a szarból tulajdonképpen várat építteni.De a Mercivel kapcsolatban az ember világosan látja, hogy hogyan múlik el a világ dicsősége.Szépen, fokozatosan.25-30 éve,még senki sem merte volna felvállalni,hogy egy Mercedest bármilyen szinten is összehasonlítson egy BMW-vel, ne adj isten egy alig ismert Audival.Ma meg, ha van pénzed,és jó autót akarsz, bármelyiket választhatod.Az összehasonlító tesztek szerint,nüansznyiak a külömbségek az egyik igényesebb, a másik sportosabb a harmadik kényelmesebb, egy picivel, a másik kettőnél.Tulajdonképpen,csak az izlés dönt.A globális verseny bedarálja őket is,magyarán szólva,próbálj meg olcsóbban termelni,és tudd eladni azt amit főztél.Mondjuk a franciákkal összeállni bármilyen szinten is,ó-borzalom.A francia verdákat a saját országukon kívül,gyakorlatilag sehol sem becsülik

w a s d 2010.04.08. 23:29:11

@lacza87: Valahol olyat írtak, hogy az Infiniti a Mercedes- től kaphat majd nagyobb lökettérfogatú motorokat, úgyhogy valószínűleg meg van ez beszélve.

megint 2010.04.09. 00:00:49

Ahogy mondod nikó 78, így múlik el a világ dicsősége, jó ideje halad ezen az úton a merci.

frankoferyx(RO) 2010.04.09. 00:20:46

a valoság évtizedekota az:a reszvényesek a negyedévi mutatoval jolakjanak ahoz áldozni kell,mindenki mindenkivel őszeáll,kőzős autotipusok,egyező platform,motort sem az eredeti gyárto gyárcsa hiszen az megintcsak tul kőlcséges(tutomszerint a rőno gyárt sok motrot odahaza, europai gyártoknak h ők csak beemelhesék a motorházba).ez mamár csupán csak üzlet semi tőbb nem mint régen h kaphatot szabadkezet a tervezőmérnők mamár az igazgato lépten-nyomon liheg a nyakában ha tulszeretné lépni a kőlcségkeretet.ha ez nem lenne elég a gyártok annyira disznok h siránkoznak állandoan mijen sokba került a fejlesztés nem biztos h megtérül várják állandoan az állami segitséget,egy pár szaros mérnőkőt csak kilehet fizetni s csak ősszekeről annyi vas meg müanyag nem kellenek oda anni milliárdok ahogy kijelentik kijelentik

ommm 2010.04.09. 01:21:09

joselin 2010.04.08. 18:57:48:
Na ez az, amit soha nem fogsz tudni megmagyarázni. Egyetlen épkézláb, konkurenciaképes modellje sem volt a Chryslernek a kilencvenes években, mellyel beléphetett volna az amerikai piacon kívül bármelyikre, nem vagyok egy Mercedes-drukker, de azt állítani, amit

determ

állít, azért bőven túlzás. Van egy olyan érzésem, hogy bokáig szakadna a pofánk egy merci fejlesztőközpontban (is).

ommm 2010.04.09. 01:22:51

@determ: Százezer köbcentis? Hiszen lassan már egy tisztességes V8 sem lesz a mai autókban.
Csoki bácsi csak ennyit jegyezne meg: Laller...

lacza87 (törölt) 2010.04.09. 06:55:22

@nikó 78: "A francia verdákat a saját országukon kívül,gyakorlatilag sehol sem becsülik." Némileg ellent mond ennek, hogy 3 ekkora gyártójuk nem élhetne meg a hazai piacból, több évtizede. Vagy, hogy a Nissant a Renault húzta ki a szarból.
@F/: Tuti biztos, hogy pontosan tisztázták a szerződésekben, köszi az infot, azért még megpróbálok utánajárni jobban.
@frankoferyx(RO): "ez mamár csupán csak üzlet semi tőbb nem mint régen h kaphatot szabadkezet a tervezőmérnők mamár az igazgato lépten-nyomon liheg a nyakában ha tulszeretné lépni a kőlcségkeretet."
Mint minden profitorientált gazdasági tevékenység, így az autógyártás, régen is és ma is a profitszerzésről szólt. Legfeljebb régebben ennek fontosabb eszköze, módszere volt (bizonyos gyártóknál), hogy a tervezők "szabadabban álmodhattak", de ha nem lett belőle profit, akkor a mára letűnt márkák különleges műszaki csodáinak múzeumát gazdagítják csak.

andybandy 2010.04.09. 07:15:11

hm. más szemmel: a német/francia vagy francia/német összeborulás - ami a cikkben ?-t kap (egy kicsikét). Hm. Airbus. Ha jól tudom, az is hasonló együtt-állásban készül. Volt is balhé bőven, mégis végighúzták. Az a világ, hogy a német meg a francia meg az akárki nem tud együttműködni, rég elmúlt (ld. még vasfüggöny). Talán a kisantanton átívelő magyar együttműködés is menne, ha nem farral állnánk hozzá?
Tudom, ez nem autó kérdés ...

Shadowbull 2010.04.09. 07:33:00

@frankoferyx(RO): "régen h kaphatot szabadkezet a tervezőmérnők "

regen sem kapott, es ma sem.

Ha a mernokok szabad kezet kapnanak, igen hamar becsodolne minden ceg.

sb

Wesszájd Gábor 2010.04.09. 08:17:47

Egy fenét! Csak a Lada kell a Mercinek! :D

Kifordított kacagány 2010.04.09. 08:22:21

mindenki kefél itt mindenkivel, csak autót nem akar senki gyártani.

@ommm: erre némiképp rácáfol a tény, hogy az osztrákoknál gyártottak voyagert, lhs-t és neont is az európai piacra a 90-es években. aztán a merci áldásos tevékenységének hála csak a ronda nagy batárok maradtak. de javíts ki, ha tévednék.

mükkemakk 2010.04.09. 08:38:16

A merdzsó inkább venné elő a 82 től újított 123 széria gyártósorát, rakna bele egy modern motort oszt gyártaná azt, vennék. E classic néven. :-)

De a trabant mint márkanév felélesztése nem csacskaság, gyárthatja a rönő, alapja Clio lehetne, ezzel nem csorbulna az a csillag.

CBRMatyi 2010.04.09. 08:42:19

Nem kell aggódni, aki nagy Mercit akar az továbbra is megtalálja a számítását azokhoz nem valószínű, hogy lesz köze a Renaultnak. Az A meg B osztályt illetve a Smartot úgyis csak csajok veszik őket meg csak a csillag érdekli a kocsi elején a technika nem.

Grafithuszar 2010.04.09. 10:08:14

Nos, azt hiszem ki kell ábrándítsak sok embert. A mérnöki munka (legyen az építészet, informatika, autógyártás) _mindig_ gazdasági tevékenység.
A legfőbb cél, mindig is a profit volt, az más kérdés hogy az aktuális gazdasági környezetben hogyan lehet maximalizálni a profitot. Lehet hogy az a nyerő, hogy maximálisan törekszünk a minőségre, és a kreatív ötletekre, de a jelenlegi gazdasági helyzetben sokkal kifizetődőbb ha a költségeket szorítjuk le. Most olyan nagy a verseny, hogy már minden gyártó feljött egy minőségi szintre. Ott van pl a KIA a 90-es években csak ipari hulladékot gyártottak, de manapság mi van? Oké hogy a presztízse még mindig nulla. de minőségileg nincs lemaradva az európai gyártóktól.
Ne feledkezzünk el arról sem, hogy az itt kommentelők többsége szereti az autókat, nem használati eszközként tekint rá. Viszont a többség, aki a hasznot hozza másként gondolkodik. Lehet hogy a totalcar olvasói hajlandóak 20%-30%-al többet fizetni egy prémium autóért. De a többség nem. (lásd a Dacia hatalmas sikerét).

Indy_ 2010.04.09. 10:56:36

@nikó 78: Tavaly a Renault 1.860.877 autót adott el (Dacia, Samsung és Nissan nélkül). Ebből Franciaországban 702.083-at, a többit egyéb európai országokban. Németországban pl. ~260.000 db-ot.

Glg 2010.04.09. 12:17:39

sztem ez a flottafogyasztásos dolog egy hatalmas f*szoskodás. semmi értelme, mivel a személygépkocsik károsanyagkibocsátása a többi forráshoz képest elég kicsi. csak felesleges szopatása az autógyártóknak.

joselin 2010.04.09. 12:19:10

@ommm: Én úgy értettem, hogy nézd meg, mi lett az együttmüködésükböl. A crhyslernek ott volt a cruiser, a 300-as széria, a voyager, a jeepek. Ezek európában is viszonylag versenyképesek voltak. Mi hiányzott? Korszerübb motorok, igényesebb belső tér, jobb elektronika. Mondd már melyiket kapta meg a crrysler az együttmüködésböl? Még egy normális dieselmotort sem. A Merci meg benyelte a teljes amerikai terjesztőhálozatot.

Kopi3.14 2010.04.09. 12:39:47

@CBRMatyi: melyik álomvilágban élsz?

@andybandy: volt is belöle már probléma épp elég. Szóval nehéz szülés volt.

@stefiboy: városba, átlag 1,2 ember/autó leosztásra minek nagyobb autó?

@augustiener: mit befolyásoljon az EZ az olajcégeken? Amikor a nyersolajat piacon veszik, ahol keményen versenyezniük kell vegyipari cégekkel, akkor nem ök diktálják az árakat, hanem a kereslet.

@misinator: konkrétan a Merci A miatt lett annyira kében levö a jávorszarvas-teszt a skandinávokon kívül, addig pont midnenki telibeszarta a témát. Csak az látványos, nagy hírü gyártó terméke volt, tudott szólni.

@Kifordított kacagány: a neo mint európai ízlésnek megfelelö jármü? A nap vicce. :D

megint 2010.04.09. 12:40:07

joselin, 3.0 merci diesel volt ha jól tudom pl a 300C-ben, ami a merci diesel nélkül teljesen versenyképtelen lett volna Európában, persze lehet, hogy tévedek. Voyager meg egy kalap xar, használtan egy pénztemető, hiába csinálták az osztrákoknál, ha jól emlékszem alfa motoros diesel a legtöbb, legalábbis felénk.

megint 2010.04.09. 12:41:31

Neont meg inkább hagyjuk, tipikus "újkori" amerikai gagyi, nagyon messze van az európai ízléstől.

laverdasfc 2010.04.09. 13:18:55

Suzuki, mint partner? Stabil anyagi háttér, nagy tapasztalat megfizethető, jó minőségű (legalábbis mostanában)kisautók területén, európai gyártókapacitás.

misinator 2010.04.09. 14:25:35

@Kopi3.14: Így van. Reméltem, hogy más is emlékszik erre. Valóban addig rohadtul senkit nem érdekelt, biztos jó pár típus kibukott volna akkoriban, ha elkezdik tételesen átnézni a kínálatot...
De hogy a MERCI!, meg ahogy eleinte kezelte a szituációt. Hát az magas labda volt mindenkinek; sajtónak, konkurenciának.

Darázs Csaba 2010.04.09. 14:47:21

@laverdasfc:

A Suzuki a VW tulajdona, a Daimler vele biztosan nem állhatna össze, ismerve Piech úr mentalitását.

A Renault számára a Dacia inkább gond, mint profitcentrum, Pitesti-t egyfolytában baszogatják a franciák, hogy csökkentsék a költségeket, a jelenlegi áron ugyanis nem termel nyereséget egyetlen modell sem, ezért kellett a Duster árakat emelni az utolsó pillanatban.

Kopi3.14 2010.04.09. 15:01:26

@misinator: ha összevetjük a Forddal, akkor pláne j´volt a merci is- tudod, USA, a pick-up bezuhan az árokba, sokan meghalnak eset- s a végen az egész a gumin lett leverve. :)
De vehetjük nagyobb blamának a kis TT árokba esését is.

megint 2010.04.09. 15:53:33

Kicsit erős , hogy a vw tulajdona, 25% az övé

Kifordított kacagány 2010.04.09. 19:35:21

@Kopi3.14: @megint: a neon egy olcsó, jellegtelen szappandoboz, csakúgy mint a mai autók 90%-a. se nem több, se nem kevesebb. igen a voyagerbe pedig olasz diesel került. ezek viszont nem változtatnak a tényen, hogy volt európai gyártás, keresték és vásárolták őket(gyk. ha nem így lett volna, nem gyártották volna őket ezen a kontinensen). ha a nagy házasság során esetleg egy kis fejlesztést is kaptak volna a ronda batárforma és a modellmegszüntetés helyett, esetleg még most is lehet, hogy keresnék.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:40:50

@Darázs Csaba: "A Suzuki a VW tulajdona"

De nem. 19.9%os reszvenycsomagot vasarolt a VAG:
www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601209&sid=aHMhQ3dzddnQ

"a Daimler vele biztosan nem állhatna össze, ismerve Piech úr mentalitását."

Mibol gondolod, hogy ismered a mentalitasat?

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 20:48:57

@shinichi: "Én azon tűnődöm mi lesz az Infinitivel? Épp csak áthozták európába. de most ki lesz útálva, nehogy kunkurencia legyen a mercinek?"

Te tenyleg azt gondolod, hogy a Merci erre ra van szorulva? Csuccsenj be egy Infinitibe, es rohogj egy jot.

megint 2010.04.09. 20:52:06

Miféle mentalitásról van szó? Nem a merci veszi meg világszerte a politikusokat, hogy tőlük vegyenek autót, buszt?

renoir 2010.04.10. 01:00:20

Valaki vigyel el ezt a Gyulyás legényt Franciaországba, hátha akkor megszűnik az averziója. Láthatóan lecövekelt a múltban és még nem vezetett normális francia autót. Megjegyzem a legutóbbi F1 futamon a négy első helyezett közül hármat "megbízhatatlan" Renault motor hajtott..Gyulyás ébresztő..

renoir 2010.04.10. 01:16:12

@renoir: ja és volt köztük egy Merci is..

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.04.10. 08:16:02

tetszik a mercinek a sarga szin biztos azert.... hule kerdes 2 forint.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.04.10. 08:19:33

@mlt3: hat lehet hogy te nem ultel infinitiben... vagy lehet hogy nem Q45ben...

Phrascarica 2010.04.10. 15:04:57

@Grafithuszar: "Lehet hogy a totalcar olvasói hajlandóak 20%-30%-al többet fizetni egy prémium autóért. De a többség nem. (lásd a Dacia hatalmas sikerét). "
Lehet (sőt biztos) hogy sikeres a Dácia, de nem nálunk...

átaludtammindent 2010.04.10. 20:04:48

Wesszájd Gábor:
Végre egy értelmes ember!

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 20:45:30

@visszakettopadlogaz: Erre gondolsz?
www.autobytel.com/images/2006/Infiniti/Q45_Sport/400/2006_Infiniti_Q45_Sport_indrvrdash.jpg

Latom meg mindig nem birtak leszokni arrol, hogy heilhitler-pozban kelljen kezelni a navigaciot.

misinator 2010.04.10. 21:52:22

@Kopi3.14: Igen, emlékszek: Az Explorer-sztori! De állítólag a többi márkánál se vált be, de legjobban a "kifinomult" Ford futómű gyilkolta a legjobban a gumit, s azt nem komálta...
Audi TT: ott is megvolt a balhé: minden átmenet nélkül átmentek szárnyba az autópályán, jó páran meghaltak. Amikor tuningcégek rátették a hátsó spoilert, a gyár még le is nyilatkozta, hogy hüjeség, meg különben is összetöri a formatervet, meg nem is ér semmit, na jó ha kér valaki, akkor eladnak neki rá, aztán meg - ha jól emlékszek - széria lett, meg peren kívüli egyezség...

mlt3 (törölt) 2010.04.11. 01:42:01

@misinator: Erre a formaterves nyilatkozatra egy forrast legyszives.
Mar csak azert is, mert a TT uj stabilizatorokat, es ESPt is kapott, illetve a hatso spoiler is hivatalos intezkedes volt az Audi reszerol. Senki nem kenyszeritette oket ezekre.

misinator 2010.04.15. 22:51:46

Sajnos nem tudok prezentálni:-(
Ha jól emlékszek, amikor a sztori aktuális volt, akkor a HVG-ben olvastam róla,mint tipikus peres üggyé alakuló témáról /perközösség, stb./, de nem vennék rá mérget. Meg talán valamelyik autós újságban is. Ami meg maradt bennem a dologról az a tipikus - emberi - része volt, hogy az Audi vonakodott elismerni a konstrukció hiányosságát, illetve a kommunikációja is az eseményekkel sodródott.
Köszi, hogy emlékeztettél a módosításokra, már nem emlékeztem rájuk.
Egyébként pont a módosítások - ami nyilvánvalóan pénzbe került - igazolták, hogy módosításra szorult a típus...

foolproof 2010.04.23. 18:09:13

Sedóbúl is back, yeah!

Egyébként Subaru, anyone? Csinálnak egy 2hengeres boxerdízelt, azt' lehet nyomatni a miniterepeseket, akár csillaggal is. Bár az már amúgy is van az emblémájukban...
süti beállítások módosítása