A söprögető félcápa

  2010. április 08. - prokee Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

 

Négy ajtó, öt méter, hat henger. Vettem egy öreg luxusautót, és nem bántam meg.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr561903572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2010.04.08. 22:06:55

@hakapeszimaki1986: Azért ne felejtsd el hogy a Corsád kb. 3 kategóriával kisebb autó ennél, így az alkatrész is valszeg olcsóbb hozzá. De ez a poszt szerintem alapvetően nem erről szól, bár, ha már itt tartunk, számoljunk utána: egy ilyen autó újonnan, v. fiatalon mennyivel kerül többe, ott a horror értékvesztés, ha nem fizeted ki egybe, a finanszírozáws költségei, ill. használat mellett ugyanúgy kopik. Ezzel szembeállítva egy ilyen autó alkatrészigényét (viszonylag normális állapotot feltételezve) nem biztos hogy sokkal többe van!
Meg ilyen autót általában nem napi használatra vesz az ember, hanem hobbi célra és itt a gazdaságosság nem biztos hogy a legfontosabb szempontok között van.

Rocko- 2010.04.08. 22:07:40

@BeeTm: nem kerülhetitek el a sorstokat. :)))
amúgy ez is Trabant: "jéé, milyen közel vannak egymáshoz a két Trabi fényszórói! és miért mennek az út két szélén?"

MANszerelő 2010.04.08. 22:08:16

635 CSI az Isten, de ez se rossz... Meg vagyok döbbenve a rengeteg fikázáson. Ezt az oldalt autószerető emberek olvassák?

Hurri Kán 2010.04.08. 22:08:30

@prokee: Magnatec 10W-40 egy nagyon jó olaj ! Én is azt használom.

MANszerelő 2010.04.08. 22:09:58

A Magnatec tökéletes olaj, szerintem. 6 ezer körül beszerezhető.

Hurri Kán 2010.04.08. 22:10:59

@MANszerelő: Így van! 92-es Omegám (c20ne) is szereti.

kokal 2010.04.08. 22:11:14

Gratulálok, jól választottál!
Balesetmentes közlekedést!
Imádom ezeket az öreg, nagy Bömösöket (persze a Merciket is).

Rocko- 2010.04.08. 22:11:27

@biturbo s: OFF: Tied az EST-***? ha igen, akkor mögötted mentem múlt szombaton, egy élmény volt, köszönöm. :)

MANszerelő 2010.04.08. 22:15:04

Az a fekete henger a csomagtartóban a mélyláda?

Phrascarica 2010.04.08. 22:16:39

@Virago_1000: "akkor megis letezik tervezett eletciklus? Par honapja meg habzo szajjal orditottad le azokat, akik ezt allitottak."
Ez nem 'tervezett', egyszerűen eddig tartanak az elektronikus cuccok (autóüzemben), ami ez ezután van az már bonus :) ha valóban tervezett lenne akkor a legdrágább menne csak tönkre, azt akár időzíteni is lehetne. Olyasmi ez mint egy régi Moszkvics műbőr ülése, azt sem tervezték hogy szétfolyik, mégis szétfolyt :)

Rocko- 2010.04.08. 22:30:24

@phrascarica: első nekifutásra nem láttam, csak 15 page down-t nyomtamm, de most újra megnéztem, valóban ott van lap alján. kösz.

Rocko- 2010.04.08. 22:33:50

@nem kéne...: tudod, 97 éves papának az az élete végig elég.
másoknak, meg akik kicsit se értenek hozzá javallott cserélni.

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 22:43:22

@Rocko-: Bocsi nem vagyok tisztában az Autofiliás belső szállóigékkel.

Virago_1000 2010.04.08. 22:43:49

@phrascarica: A termek eletciklusa, tervezve van (nem a mernokok altal). Lasd, modellciklus. Mit gondolsz, mikor kiadnak egy uj autot, nem tudjak-e vajon, hogy meddig akarjak a piacon tartani, es mikorra jojjon az utodja? Ebbol kifolyolag a reszegysegeket is ugy kell megtervezni, hogy egy bizonyos idotartamot kibirjanak minimalisan, a leheto legkevesebb garancialis problemat okozva, hiszen az tovabbi koltseg a cegnek.

"Ez nem 'tervezett', egyszerűen eddig tartanak az elektronikus cuccok (autóüzemben), ami ez ezután van az már bonus :) "
Ha mar elektonika, pl egy mozdonyban, villamosban miert tart tovabb az elektronika?

w124 2010.04.08. 22:52:41

Nagyon fasza gép.Szeretni fogod.Nekem '88-as volt,sajnos kézi váltóval.Ezért kellett mennie.Az automatában meg jobb ha ledobod az olajat!Az "örökös olaj",no comment.Láttam már ilyen "örökös olajat"mikor leengedték...

Phrascarica 2010.04.08. 22:57:34

@Virago_1000: "Mit gondolsz, mikor kiadnak egy uj autot, nem tudjak-e vajon, hogy meddig akarjak a piacon tartani, es mikorra jojjon az utodja? "
Sok esetben fogalmuk sincs, azaz van, de ember tervez isten végez alapon megy. Pl: Renault Avantime vagy akar a Smart Roadster, ha nem fogy akkor hamarabb lekerül a műsorról, ha jó fogy akkor meg még ráhúznak pár évet pl: Renault Twingo
"Ebbol kifolyolag a reszegysegeket is ugy kell megtervezni, hogy egy bizonyos idotartamot kibirjanak minimalisan, a leheto legkevesebb garancialis problemat okozva, hiszen az tovabbi koltseg a cegnek"
Ennek meg mi köze az modellciklushoz, mikor a garancia általában 3-5 év a modellciklus pedig általában többszöröse, az alkatrészek működő képessége pedig lehet akár 100+ év is. A minimális élettartamra tervezés pedig nem egyenlő a maximális élettartamra tervezéssel, tehát a 'tervezett életciklussal' ami még mindig úgy helyes hogy "minimálisan tervezett életciklus"

nem kéne... 2010.04.08. 23:03:18

@Virago_1000:

na aztán attól sem kell hasraesni.
ezeknek a kortársai ugyanígy nem érnek egy lukas mogyorót sem.

nem kéne... 2010.04.08. 23:07:53

@hakapeszimaki1986:

azért a "tök zsír" az nem ilyen.
kopottas, használt, de talán nem túl szar.
ennyi.

Dennis01 2010.04.08. 23:14:31

@MANszerelő: En nekem is eloszor Magnatec-et raktak a Minibe, de a 10W/40 tul hignak tunt, szerette megkajalni. Most Castrol XL 20W/50 Classic-ot tettem bele, kivancsi leszek, hogyan mukodik. A szokasos olajpotty a kocsi alatt megvan, azt meg ki kell nyomoznom, honnan jon... De a lakatosomnak mikor felvetettem eloszor, hogy csopog az olaj a kocsibol (tobb, mint 30 eve Minikkel foglalkozik), csak annyit mondott: "Dennis, ez egy Mini! Mutass nekem olyan Minit, ami alatt nincs egy csepp olaj se!" Azota annyira nem torom magam az olajcsopoges helyenek megkeresesere... :)

Phrascarica 2010.04.08. 23:15:21

@nem kéne...: a 'tök zsír' az olyan mint a 72. képen a váltókaron látható? :D

nem kéne... 2010.04.08. 23:17:14

@malenykij polgar:

hm, elsőre kissé felületesen futottam át.
furcsa.
nem emlékszem egyre sem.
az e12 az megvan, a 23, a 32 és a legvégén a 38 is, de az e28 az valahogy nagyon nincs előttem.

nem kéne... 2010.04.08. 23:20:30

@Dennis01:
"A szokasos olajpotty a kocsi alatt megvan, azt meg ki kell nyomoznom, honnan jon..."

az a külső nívó.
amíg folyik, addig van benne.
:)))

Dennis01 2010.04.08. 23:21:28

Amugy a 43. kepen ( galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/04/08/bmw_e32/?current_image_num=42&image_size=l ) az LPG tartaly miatt ul a BMW hatulja, vagy ez a normalis magassag?

Dennis01 2010.04.08. 23:24:01

@nem kéne...: Es arra is jo, hogy megjelold a parkolohelyedet. A haz elotti es mogotti parkolokban tisztan latszik, hol szokott parkolni a Mini... :)

nem kéne... 2010.04.08. 23:24:22

@phrascarica:

pl az e36unkban bőr kormány van, aztán kibaszott vékony a bőr, elnyúlik, ilyen lesz.
pucolhatod akármivel, ugyanígy néz ki.
nyilván nem száz vagy kétszázezer kilométernél, hanem jóval többnél, de ez így döglik meg, a műanyag kormány és váltógomb meg kifényesedik, elgumisodik, megrepedezik, vagy ezek tetszés szerinti kombinációja.

Hurri Kán 2010.04.08. 23:25:14

@Dennis01: állítólag angol mérnök szerint ahol autó van, ott olaj is :)

Tömítések, szimmeringek rendben? Mert akkor nem nagyon szabadna egye az olajat.

romesz 2010.04.08. 23:26:05

@Dennis01: Az en jarganyom 10 eves volt es nem csopogott. A szerelo nezi es hummog nekem. Kerdem miert hummog? Azt modnta nem erti, hogy ez a szar miert nem csopog. Monta, hogy 10 evesen mar el kell kezdenie csopogni. Ra egy evre viszont szet kellett szedje es kicserelnie a tomiteseket, mert addigra mar folyt. Tehat igaza volt mikor csodalkozott, hogy nem folyik :)

nem kéne... 2010.04.08. 23:27:52

@Dennis01:

a jaguarom csodálatos módon csak egy helyen folyat, a balos benzintank leeresztőcsavarja körül jön valami kátrányos takony, a benzin maradéka.
nem akarom tudni, mi van a tankban.
:))))
a többi része száraz volt, de azt mondták, ez nem természetes dolog, kezdhetek aggódni.
:)))))

romesz 2010.04.08. 23:31:36

@nem kéne...: jaguarral jobb ha vigyazol.
Haveromnak a haz elott gyullad ki es egett porra az xjs 12-ese

Dennis01 2010.04.08. 23:32:17

@gyvy: Igazsag szerint a motor meg nalam nem volt szetszedve. Annyira nem eszi az olajat, a csopogessel egyutt kb 500-1000km korul megy le max-rol min-re. A motor nem tudom milyen lehet belulrol, a regi muszaki papirjaim szerint kisakkoztam az oraallast, elvileg tul van a 250.000.-ik kilometeren. 1000ccm, de a hangja gyonyoru, huz mint allat es halvany fust is akkor jelenik meg, mikor nagyon magas fordulatszamra felturaztatod. A tanarom mondta, hogy venni akart egy ilyen Minit, de az osszes ilyen evjaratu, mint az enyem, amit megnezett ugy szolt, mint egy zsak szog. Az enyem viszont egeszsegesen dorombol, o azt tippeli, hogy elete folyaman kapott egy felujitast. Sajnos nem tudom, mi lehet a helyzet belul, szivesen latnam, de nem akarom szetbontani azert.

nem kéne... 2010.04.08. 23:38:25

@romesz:

jó, ezt a kinek milyen haverjával történt a milyen eset jellegű dolgokat hagyjuk.
mindenre lehet szar példát hozni. maradjunk annyiban, hogy ilyen veszélyek sem most, sem a jövőben nem fenyegetnek ezzel az autóval.

Dennis01 2010.04.08. 23:39:33

@nem kéne...: Nem csodalkozom, hogy nem akarod tudni, mi van a tankodban... :)
Epp nemreg gondolkodtam ezen, hogy kene berakni egy jobbos tankot a Cooperek stilusaban, mert ez a 30 literes tank azert eleg kicsinek bizonyul nehanyszor, plusz ha pl haza akarok vele menni, eleg sokszor meg kell allni tankolni... :)

romesz 2010.04.08. 23:47:46

@nem kéne...: bocs nem akartalak bantani vele.

Macskanátha 2010.04.08. 23:49:55

""Dennis, ez egy Mini! Mutass nekem olyan Minit, ami alatt nincs egy csepp olaj se!"

Bármikor mutatok, ha Budaörs felé jársz! Ott van a feleségem autója, Mini Cooper, most márciusban múlt 3 éves, olajat nem fogyaszt, olyan tökéletes, mint egy TAG-Heuer chronograph...

Virago_1000 2010.04.08. 23:50:44

@phrascarica: "Sok esetben fogalmuk sincs, azaz van, de ember tervez isten végez alapon megy. Pl: Renault Avantime vagy akar a Smart Roadster, ha nem fogy akkor hamarabb lekerül a műsorról, ha jó fogy akkor meg még ráhúznak pár évet pl: Renault Twingo"

Van benn logika, amit mondasz, de mivel egyikunk sem menedzser ott, sem egyik autos ujsagiro sem, ezert nem tudjuk, mi folyik a hatterben.

"a garancia általában 3-5 év a modellciklus pedig általában többszöröse"

hat mar egyre inkabb rovidulnek a modellciklusok, a garanciaido ketszereset sem erik el joforman.

"az alkatrészek működő képessége pedig lehet akár 100+ év is." - elmeletileg, de meg senki sem latott ilyet.

"A minimális élettartamra tervezés pedig nem egyenlő a maximális élettartamra tervezéssel, tehát a 'tervezett életciklussal'" - maximalis elettartam nem egyenlo tervezett eletciklus, tevedni tetszik, uram.

Dennis01 2010.04.08. 23:54:55

@Macskanátha: Tenyleg nem akarlak megbantani, de en nem a BMW altal gyartott "Mini" nev alatt szaladgalo valamit ertem, hanem az igazit, amit 1959-tol 2000-ig gyartottak. A pindurit, amiben A-Series motor duborog. Sajnos azt kell hogy mondjam, nehany stiluselem lekoppintasan kivul a BMW-Mininek semmi koze a regi Minihez..

nem kéne... 2010.04.08. 23:59:50

@romesz:

nem erről van szó, csak ez a mindig minden szopás megtörtént valakinek a haverjával kicsit megmosolyogtató.
amúgy az az autó egyszerű, mint a faék, ahogy az kiég, úgy kiég egy vw bogár is.

@Dennis01:

valami ezeréves takony van benne.
kivettem mindkét ac-t, mintha gépzsír lenne benne a membránok közt, olyan volt.
na az van a tankban is.
de ennek a kulimásznak olyan szaga van, hogy ááááá, komolyan mondom, évekig szagolgatnám, kurvajó.
:))))

@Macskanátha:

dennisnek még a régi minije van.
némi különbség azért van a kettő közt, az meg, hogy egy három éves autóból nem nem folyik semmi, az nem kunszt. az alap elvárás, úgy gondolom.

Dennis01 2010.04.09. 00:07:45

@nem kéne...: Csak tippelek, nem lehet, hogy az a joillatu takony valami tomitesi funkciot lathatott el ujkoraban? Marmint valamilyen tomitopasztara tippelek.

Macskanátha 2010.04.09. 00:11:26

@Dennis01: Ja bocs, nem tudtam, hogy a régi fajtára gondolsz. Csoda, hogy még van belőlük, én évek óta nem láttam régi Minit forgalomban az utcán. De a "BMW-s Minik" gazdái is egy összetartó, jó közösség, a nejemnek mindig villantanak a refivel, ha szembejönnek vele egy másik Minivel! :-))

nem kéne... 2010.04.09. 00:13:45

@Dennis01:

ennek nagyon kőolajszármazék szaga van, de nem tudok hirtelen mit mondani neked, mire hasonlít, majd eszembe jut.
folyékonynak valamennyire folyékony, mert csöpög, de eléggé sűrű.
saccra olyan tizenöt éve állhat benne a benzin. vagy amit utoljára beletöltöttek.

Dennis01 2010.04.09. 00:42:00

@Macskanátha: A regi Minisek is osszetartoak, mindig megy a villogtatas, tulkoles, integetes ezerrel. Halistennek itt nagyon jo az alkatreszellatas hozzajuk, igy boven van beloluk az utcan. Bar a legtobb csak szebb idoben jon ki az utra, az enyem esoben, hoban es sarban is aktiv szolgalatot teljesit. Latnod kellett volna egy-ket ember arcat, ahogy a hoban mentem vele... :)
Tudom, furcsan hangzik, de igy hogy vezettem es tulajdonomban van egy regi Mini, ismerem mar nagyon jol, egyszeruen nem tudom szeretni a BMW-Miniket. Marketing-fogasnak nagyon jok, viszont a multbol nem sok mindent ideznek fel, ez zavar. Az uj Fiat 500-as akkor mar sokkal jobban multidezo..

nem kéne... 2010.04.09. 00:54:11

@Dennis01:

fiat500?
hallod, az, aminek előreköltöztették a motorját?
ha valami, akkor az méginkább dizájn és még kevésbé az eredetinek a remake-je.

_FoxiMaxi_ 2010.04.09. 01:16:45

Gratulálok az új géphez.
Ezek a kecskemétiek nagy kufárok. Találtam én már náluk borult, 3 autóból összerakott, szerintük semmi baja autót...

ommm 2010.04.09. 01:24:55

@Dennis01: Hmmm...szerintem pedig kifejezetten könnyedén vezethető, remek futóműves, vidám kis autók.
Persze retró, nem "igazi", de szerintem van benne karakter...

ommm 2010.04.09. 01:28:37

@hakapeszimaki1986: Éééés...ráhibáz. Mondom nektek!

nem kéne... 2010.04.09. 01:30:43

@ommm:

de ugye nem....
mondd azt, légy szíves.
:))))

Phrascarica 2010.04.09. 07:24:38

@Virago_1000: '"az alkatrészek működő képessége pedig lehet akár 100+ év is." - elmeletileg, de meg senki sem latott ilyet.'
Dehogynem pl. műanyag alkatrészek, felni, ez a legtöbb veteránautón is eredeti, szinte elpusztíthatatlan (kivétel: P126), és ha nem használják el akkor akár a diffi és váltó is idetartozhat, az idő nem fog rajtuk, csak a használat.

'"A minimális élettartamra tervezés pedig nem egyenlő a maximális élettartamra tervezéssel, tehát a 'tervezett életciklussal'" - maximalis elettartam nem egyenlo tervezett eletciklus, tevedni tetszik, uram. '
Ilyet nem is írtam olvasd el még1X
Akár igy is írhattam volna -a könnyebb érthetőség kedvéért: A minimális élettartamra tervezés nem egyenlő a tervezett életciklussal.

Szsrobert 2010.04.09. 07:29:35

"Elméletileg napi használatra szánom, nagyon kevés városi szakasszal. Ha tehát a laza autópályázás mellett 14 liter gázt megeszik százon, még mindig ott vagyok, mint egy hétliteres fogyasztású kisautóval."
Hát nem.
"Az éves költségek sem szállnak el nagyon: KGFB-t évi 25 ezerért kötöttem, a teljesítményadó 20 300/év. Idén én már biztosan nem fizetek luxusadót, remélem, 2011-ben sem, veletek együtt."
Majd rájössz. A szélvédőgumit beszoríthattad volna az ajtók üvegével. Szépnek szép a gép.

Cooper911 2010.04.09. 07:34:13

Gratula! Zsiros verda ez!
Oldtimer expo-ra vele!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.09. 07:48:37

@nem kéne...:

2010.04.09. 00:13:45
"ennek nagyon kőolajszármazék szaga van, de nem tudok hirtelen mit mondani neked, mire hasonlít, majd eszembe jut.
folyékonynak valamennyire folyékony, mert csöpög, de eléggé sűrű.
saccra olyan tizenöt éve állhat benne a benzin. vagy amit utoljára beletöltöttek. "

elgyantasodott a benzin
hiaba tesznek bele gyantagatlot es olyan adalekot amitol nem oxidalodik, ezek sajnos idovel nem ernek semmit sem. pont ezert sincs nagyon ertelme evekre elrakni benzint, mert csak kidobott penz

attol felek esetleg, hogy ha az AC pumpa ilyen, akkor a teljes uzemanyagrendszerben vegig ilyen lehet minden.. (E85 szepen kipucolja az ilyeneket, legolcsobb oldoszer)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 08:04:45

@Szsrobert:
"Hát nem."

Az értem, hogy azért, mert ezt mondtad. Mindamellett szívesen fogadnék némi magyarázatot is.

Psziho 2010.04.09. 08:22:46

20 éves autómata 7-es?

inkább sosem legyen autóm

Szsrobert 2010.04.09. 08:39:58

@prokee: A 7 litert evő kisautó is használható gázzal. Az alkatrészárakat össze sem lehet hasonlítani. Én is szívesebben járnék hibridre átépített BMW-vel, mint Ladával, Suzukival. De ez is sok. Szennyezésben, utána fizetendő költségekben(biztosítás, adó, műszaki).

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 08:46:37

@Szsrobert:
Ha egy kisautóba beszereled a gázt, vagy csomagtartód nem marad, vagy pótkereked. Az alaktrészárakról azért ne vitatkozzunk, mert már fent is említettem, hogy igen olcsón veszem. Lásd a két első tárcsát összesen 10.000 körül.
A költségek nagyjából kétszeresek, de ismétlem, még mindig nagyjából felét fizetem a BMW-re éves konstans költségként, mint egy átlagos, fiatal, pesti Suzukis.
Természetesen a post sem arról szól, hogy MINDENKI járjon ezeréves dögökkel, mert van, akinek ez lényeges többletköltség egy kisautóhoz képest.

mükkemakk 2010.04.09. 08:50:16

Elgyantasodott benzin????

Az kb hany ev allas utan jön? Nekem a veteran Jawamban volt gyantaszeru trutyi a tankban, gondolom az el parolgott keverek maradeka lehetett.

nem kéne... 2010.04.09. 08:55:39

@mükkemakk:

hát, olyan tizenöt éve egészen biztosan áll.

Szsrobert 2010.04.09. 08:59:04

@prokee: Igaz.
De akkor cuccozok, nem BMW-t veszek, hanem kisteherautót. Te olcsón veszed az alkatrészt, én sajnos nem venném. Ladához találok, de BMW-hez? Beleszámítom az utánaszaladgálás miatt kiesett időt is, ami alatt dolgozhatnék. Pesti suzukis... az nem vigasztal, hogy másnap még szarabb.
Olyan ez, mint az MZ, és a Hayabusa. Nyugatja az ember magát, hogy az MZ-vel olcsón jár, de a Hayabusa mégis több örömet okoz(ha jó).

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 09:02:08

@Szsrobert:
"én sajnos nem venném"

Dehogynem, csak szólj ! :)

Szsrobert 2010.04.09. 09:06:53

Köszönöm a felajánlást. Írok, ha kell valami. ;-)

Dennis01 2010.04.09. 09:11:10

@nem kéne...: De az legalabb sokkal jobban hasonlit az elso Fiat 500-asra..

@ommm: Persze, hogy van benne karakter, kulonben nem adnanak el annyit, amennyit. De engem akkor is zavar, mikor ez a Mininek es kisautonak titulalt valami beall mogem, es a ket tukromben mast se latok, annyival szelesebb. Arrol nem beszelve, mikor parkoloban epp egy uj Mini melle parkolok be, utana kereshetem a kocsit feloran at, mert ki se latszik az uj mogul a sajatom. :)))

hakapeszimaki1986 2010.04.09. 09:25:24

@gyvy: Hát igazad van,hogy egy újabb hetes értékvesztésével annyit buksz,mintha egy ilyen e32-t életben tartsz.
Én inkább az értékvesztést választanám.
Prokee-nak ahogy nekem lejön az az elképzelése,hogy ebből ilyen szaladgálós,trélezős,olcsó igavonó lesz.
Az olcsón fenntartható,nagy kényelmes,"megbízható"igavonó autó legjobb indikátora a kőműves és a piacos autó.Láttatok már kőművesbrigádot öreg bömössel?
Pedig ugyanannyiért meg lehet kapni,mint mondjuk az örök kedvencet,a w123 300TD-t.
Arra is lehet költeni a százezreket,de sokkal egyszerűbb szerkezet a maga soros adagolós dízelével.

keszatveres (törölt) 2010.04.09. 11:05:03

- Hozd a kocsit, Harry!
- Hozom a kocsit, Stefan.

:DDD

Kifordított kacagány 2010.04.09. 11:31:09

@prokee: legyen vele sok örömben eltöltött km-ed

mükkemakk 2010.04.09. 14:26:03

@Szsrobert: Az mz TS 125 is okoz örömet, beindul, elvisz valahova, hazavisz, sőt ha nincs dugulás, nincs defekt, nem állítódik el a gyűjtás az már fél orgaz/mum/us. Néha még 100 -al is ment az enyém.

A Hayabusa egy gyors és jó motor, használati cikk, ennyi. Ha szétszeded-összerakod vagy 3x- onnantól azt is szeretni fogod. Ja a zörgés az idom alól mindig bosszant.

/Megvolt mindkettő./

Zso80 2010.04.09. 15:37:34

Szerintem pénzkidobás volt. Jó árnak tűnik, de a felújításnál ide 30 ezer oda 50 ezer, amoda meg épp csak eléri majd az 5 számjegyet....

Annyiból futotta volna valami újabb kocsira is, na jó, lehet nem BMW-s életérzés lett volna belőle.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 15:40:10

@Zso80:
"Annyiból futotta volna valami újabb kocsira is"

Abszolút nem akartam újabb kocsit. Mondjuk van, de azt sem azért vettem, mert újabb, hanem szerelemből. Mint ezt is.

nza600 2010.04.09. 20:38:57

Valaha luxusautó volt... Most gázos legyen, meg vonóhorog is legyen rajta!

Cl 500-as gázosítva, ezt már nem lehet fokozni, komolyan mondom:

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/cl_500/mercedes-benz_cl_500_amg_benzingaz-3400164

whale 2010.04.09. 20:44:03

@MANszerelő: Nem. A tökéletes olaj a Mobil1 0W-40...

nem kéne... 2010.04.09. 20:46:59

@hakapeszimaki1986:

ja, meg ugye bimmerből kombi sem volt, ami meg volt, az kicsi.
aztán jól is van ez így.
mellesleg ismerek retteneteskilométeres öreg dízel bimmert is és ismerek rettentőkilométeres öreg benzines bimmert is, szóval nem kell az ajnár, van ez legalább annyira tartós, csak épp nem ötvenpárlovas kétliteres szívódöbbenet, amivel a kamionok félretolnak az útról.

whale 2010.04.09. 20:53:51

@prokee: Üdv a klubban!:))
Jómagam egy 94-es Rover 827 Si-t élvezek már két éve. Soha még ilyen jó autóm nem volt. Mondom ezt 30000 km és három nullkilométeres autó után.:)

hakapeszimaki1986 2010.04.09. 21:50:42

@nem kéne...: Mindegy,majd meglátjuk,mi lesz az SEC-vel meg az e32-vel egy pár tízezer km múlva,kíváncsian várom a beszámolókat!
Félreértés ne essék én is odavagyok egy-egy youngtimer formáért: pl.190-es Merci,Scirocco mk2,e23.Ilyen cápánk nekünk is volt még mindig nagyon szép emlékeket őrzök róla:aboutbmw.net/uploads/posts/1237749260_1.jpg
Csak nem tudom hogy milyen gyári body kit ami a képen is van pont ilyen volt a miénken is.Ilyet nem láttam még másik cápin,csak egy-két 6oson.Nyáron vettem autót,megnéztem egy-két e36-ot,190-est,amit kínáltak nekem megfelelő 700forintig...hááát az egyik úgy lett újjáépítve,hogy a bal hátsó keréknél vagy 5 centivel rövidebb volt a tengelytáv,a másik oldalhoz viszonyítva!!
A másik 190es (teleoldalas) alja szét volt rohadva,a harmadiknak papírgondjai voltak..stb.Pedig a hahu-n mindegyik nagyon szépen nézett ki!!Olyan tehetséggel tudnak egyes nepperek szétfingott autókat fényképezni,hogy szerintem pályát tévesztettek :-)
2hónap után feladtam és elkezdtem keresni olcsó,megbízható,ámde nekem még tetsző 3ajtós B Corsákat. A második példány pont olyan volt amit kerestem:jól felszerelt,megkímélt,keveset futott.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 22:12:15

@Virago_1000: "- akkor megis letezik tervezett eletciklus? Par honapja meg habzo szajjal orditottad le azokat, akik ezt allitottak."

Eletciklust nem tudsz tervezni, te fogyatekos, mert millio hasznalati profil van. A budos eletben nem tudsz olyan komponenst kesziteni, ami a kalaposskodas vasarnapisofor alatt, meg a boyracer alatt is beszarik x uzemora utan. MINIMALIS kovetelmeny, amit MINDEN korulmenyek kozott ki kell birnia a komponensnek, viszont mindig is letezett.

Tenyleg ennyire bonyolult lenne agyilag felfogni a ketto kozotti kulonbseget?

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 22:14:45

@Dennis01: "Sajnos azt kell hogy mondjam, nehany stiluselem lekoppintasan kivul a BMW-Mininek semmi koze a regi Minihez.."

Sajnos azt kell mondjam, hogy halvany fogalmad nincs a mai Minikrol. Mit is mondtal, mely modelleket vezetted?

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 22:19:42

@gyvy: "csak úgy megnéztem az egyik alkatrésznagyker árlistáját (neten hozzáférhető), ehhez a típushoz pont a légtömegmérő + a féktárcsa kb. kétharmadába kerül a most leváltott =-eshez képest, ennyit a típushoz való drága alkatrészekről..."

Koszonjuk, Emese. En viszont nem a valtozo minosegu noname gagyikat hasonlitgattam egymashoz, hanem az azonos minosegu gyari komponenseket. Fektarcsabol meg ugye megbeszeltuk hogy kisebb kell ra, nem tudom mennyire megy az olvasas.

Mondtam mar, hogy az alkatreszeket vedd a kezedbe, ne a listat, mert halvany fingod sincs, hogy mirol beszelsz.

Phrascarica 2010.04.09. 23:20:10

@mlt3: "A budos eletben nem tudsz olyan komponenst kesziteni, ami a kalaposskodas vasarnapisofor alatt, meg a boyracer alatt is beszarik x uzemora utan. "
Pl: motorvezérlőből biztosan lehetne, de elég hamar kiborulna a bili, hogy mind 10000-12000 üzemóra alatt adja meg magát, főleg ha ráállna néhány hozzáértő és kimazsolázná a dolgokat, esetleg kiszivárogna egy elégedetlen mérnöktől.
A szándékosan tönkremenő computerek miatti botrány valószínűleg örökre maga alá temetné a gyárat :(

Phrascarica 2010.04.09. 23:28:01

@mlt3: mondjuk szerintem érdekes lehet a 2 db féktárcsa is 10.000-ért, mert az szvsz még kilóra is ár alatt van. Mondjuk nem tartom kizártnak hogy valaki már 8 éve kerülgeti a raktárban azt a féktárcsát amit még a stricik is szarnak gondoltak egy ilyen kaliberű autóba.
Mellesleg hallottam már olyanról 5-6 éve hogy valamelyik régi koreai nagyvashoz nem lehetett kapni éppen féktárcsát "sehol" ezért egy "mesternek" eszébe jutott a legyártás ötlete is, persze a belsőhűtésű helyett az olcsóbban gyártható tömör kivitelt favorizálták. Nem tudom hogy elkészült-e a cucc, de nagyon megnéztem volna néhány 200-100-ra fékezés után -jó messziről:DD

tükörfúró 2010.04.10. 13:08:04

ÁÁáááááá...végre E32!! Hiperkirályság!!

Kár volt pont az E32-nél mindeféle tervezett avulásba belemenni, az utolsó bömös, aminél ennek még csírája sincsen.

Ha vigyáznak rá, kb örökké él:)

Van pár (száz?:)) tipushiba, apróságok. Mondjuk a fűtés az embertpróbálóan idegtépő:)...és én kéziváltósat se vennék, de ugye aki vétel után tájékozódik, nem előtte kérdezget...az igyjár.

Garp 2010.04.10. 13:28:54

@tükörfúró: "és én kéziváltósat se vennék, de ugye aki vétel után tájékozódik, nem előtte kérdezget...az igyjár. " Ööööö...Nem értelek. A a cikkből "Kéziváltó, ehhh, ekkora döghöz? Ide automata kellene. Aztán kinyitottam a képeket, és kiderült, elírás, ez bizony automata." Vagy nem ahhoz? Mert akkor valahol fonalat vesztettem :).

tükörfúró 2010.04.10. 13:46:25

Megnéztem a képeket végig...sokkot kaptam:(, kimentem a konyhába unikumért :)

Vannak durva részletek, de talán összességében mégis elfogadható a gép.

A váltót elnéztem, automata tényleg, hálaégnek.
Onnan gondoltam, hogy manuális, mert bowdenes a gáz, az automaták általában EML-esek.

tükörfúró 2010.04.10. 14:09:42

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Újabb bömösök, pl E36 vagy E38 alatt van olyan váltó amiben "nem kell" olajat cserélni, nincs betöltő, nívópálca és olaj leeresztő sincsen!

Ebben KELL és a nívópálcával megvétel ELŐTT meg KELL nézni, elég-e a váltóolaj benne, és milyen szinű, szagú, állagú!

Nem kicsit, hanem kicsitsem értessz hozzá, ami nem baj, csak kár hülyeséget terjeszteni!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.10. 14:42:59

@tükörfúró:
"az automaták általában EML-esek. "

Szerintem csak a tempomatosak. Ebben meg nincs. Még.

tükörfúró 2010.04.10. 15:39:15

@prokee: Nem, az ASC (kipörgésgátló bajor kódneve) miatt EML-esek.
A gázzal az EML nem "barátságos", jobban jártál így evvel, hogy nincsen.

Télen azért lehet cumizni, óvatos közlekedés javasolt, nincsen 3betűs ami vigyáz a s@ggedre....

Difizárad "szériába" van (ha ki nem gányolták még belőle?), de jeges úton könnyű ASC nélkül sabc kollegát követve a szántásba "kirándulni"!

A tempomat bowdenesbe is létezik, ott a kis doboz a bal torony előtt, mintha lenne egy gumi "pöcse" előrefelé, ami nem folytatódik semmiben!
Na abból jönne a tempomat bowdenje, utólag is bele lehet tenni, ha akarod.

tükörfúró 2010.04.10. 17:05:44

@prokee: Ha van még axelerós címed (most T-home lesz belőle automatikusan?) repült egy postagalamb

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 20:24:09

@phrascarica: "mondjuk szerintem érdekes lehet a 2 db féktárcsa is 10.000-ért, mert az szvsz még kilóra is ár alatt van."

En ennyiert egy Puntora sem vennek feket.
10.000 Ft-os fek okosba, csokival bekotott gazszett, pisztollyal taknyolas a motorterben... lesz itt meg szopas, dogivel.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 20:42:19

@tükörfúró: Emlekeim szerint E32ben az osszes GR leptetomotoros/bowdenes volt, annak ellenere, hogy az M70-ben (750i) mar volt eGas is. Kezivaltosnal viszont a kuplungkapcsolot is be kell raknod utolag.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.10. 21:08:47

@mlt3:
Szeretek veszélyesen élni. Kevésbé ingerszegény és unalmas, mint napfénytől elzárt pincében, két kóla és három pizza után Y kromoszómáktól átitatott alsónadrágban kommentelni.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 22:21:33

@tükörfúró: Lehet. En eletemben nem lattam bowden nelkuli GR-kitet a regi modellekhez, csak az eGas-os dizeleknel, az meg E32ben nem volt. Lehet hogy azt csak kit nelkul, komponensekbol lehetett berakni. Nem olvastam utana.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 22:25:54

@prokee: Latod-latod, te megmaradtal annak a szemelyeskedo, ostoba proli surmonak, aki voltal. Egy pillanatra sem birod levetkozni onmagad. Remelem, nem remeg most az ujjad a delete gomb felett :) Csak kemenyen es hatarozottan, bela!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.10. 22:46:25

@mlt3:
Újabb közös pontunkat fedezted fel, szeretlek :)

tükörfúró 2010.04.10. 22:59:59

@mlt3: Miféle kit? Ezek gyárilag EML-es kocsik, és több az EML-es mint a bowdenes...

Inenntől nem tudom értelmezni..

Itt a gyári katalógus vonatkozó része:

www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&btnr=13_0193&hg=13&fg=15

Egas? A TDS elektronikusan szabályozott adagolójára gondolsz? Ott is VAN bowden..

www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA01&mospid=47379&btnr=35_0098&hg=35&fg=15

ciki... :D

mlt3 (törölt) 2010.04.11. 01:35:46

@tükörfúró: "Miféle kit? Ezek gyárilag EML-es kocsik"

Ne legyel mar fogyatekos. Vegig a GR retrofit kitekrol volt szo.

"Egas? A TDS elektronikusan szabályozott adagolójára gondolsz? Ott is VAN bowden.."

Fogalomzavarban szenvedsz:
www.bs-wiki.de/mediawiki/index.php/Elektronisches_Gaspedal

E36 318tds, 325tds, E34 525tds: eGas + nuku bowden. Csak bekotod a kart, oszt jonapot. Utanaolvashatsz.

"ciki..."

Az egyetlen ciki dolog, hogy nem tudsz olvasni, es egy elmebeteg modjara szkanderozol.

tükörfúró 2010.04.11. 10:36:14

Felsorolsz egy halom dízel kocsit, majd büszkén beteszel a vikiről egy motoros FOJTÓSZELEPET, hogy akkor ez az "eeegáz"(?) és dízeles kocsikban ilyen van....?? :DD

ÚÚRISTEN!! :)))

Neked fogalmad nincsen hogyan működik az ottó és hogyan a diesel motor!!
Lehet, hogy autót sem láttál sosem 2méternél közelebbről?:))

Ráadásul ott a kép, ami egy TDS katalógus szerinti alkatrészeit ábrázolja, akkora bowden tekereg rajta, "mint egy ház"...

És én szenvedek szerinted fogalomzavarban?? :)))

Én "szájkatarézok" elmebeteg módra, amikor a tényeket próbálod cáfolni, letagadni ami nyilvánvaló, ott a szemed előtt?

Ez az évezred vicce, abba ne hagyd, ekkora hülyét nem látott még a belsőség komment rovata... :)))))

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.02.25. 19:23:05

ez tipikusan az a kocsi, ami újkorában luxusautó volt, most meg így lelakva már csak a javítási költsége emlékeztet a régi pompájának a színvonalára

nekem igazán az eggyel újabb 7-es tetszik, egy ilyen 750 iL L7 Individualt bevállanék én is, de csak szép állapotban

special.blog.hu/2010/10/13/bmw_750_il_l7_individual

Mwercedes 500se 2013.09.29. 23:25:47

Jó választás volt.
Nekem is ilyen van.
Bár sokan csak rozsdabogjának hivják,de semmi pénzért nem válnék meg Töle.
Aki meg E38 750-es akar(szeretne)úgysem fogja megvenni.
Annak a szépségén kivül más nem igazán jó.
Gyuszi bácsi meg ennyi pénzért ugysem fog ilyen kategóriájú autót kapni.
süti beállítások módosítása