A söprögető félcápa

  2010. április 08. - prokee Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

 

Négy ajtó, öt méter, hat henger. Vettem egy öreg luxusautót, és nem bántam meg.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr191903572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.04.08. 09:41:50

Szép autó, jó vétel, gratula.
Én gázost nem vennék, de ezzel együtt kéne.

sargarigo 2010.04.08. 09:42:26

Vehettél volna egy 164-es alfát is ennyiért.De persze ez sem csúnya.

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.04.08. 09:46:07

@sargarigo: Gondolom, menni is szeretne vele a kolléga, nem kizárólag szerelni. ;) Kerti bútornak meg ott a tramp.

No flame, csak jó néha mussz beszólni. :D

Bencesz 2010.04.08. 09:47:53

Jó kis autó ez, rem tényleg nem bánod meg.

mükkemakk 2010.04.08. 09:51:56

Szép autó, egy garázst megérdelmelne. Egyetemista korom egyik álomgépe volt ez meg az 50 es sorozat.
A bőrt ápold.

A jármű eredetiségére vigyázz, semmi styling.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.08. 09:52:45

Na, Prokee lett az aurofílis Csíkja? :D Grat a jó bajorhoz!

Mench 2010.04.08. 09:57:19

Hali! Én is gratulálok a géphez, remek vásár volt. Bár én kissé elfogult vagyok BMW-k terén. Mert hát ugyebár a szaksajtó is gyakran hangoztatott szlogene: "A BMW az BMW" (mégha 20 éves is) Ja mégvalami. Azt írtad fiss vizsgával vetted az autó.Ennek ellenére olajfolyás a motortérben? Ejnye-bejnye a vizsgabíztosúrnak, biztosan valamiért elkerülte a figyelmét! :) Sok síkert a Bömöshőz!

Hurri Kán 2010.04.08. 09:59:30

Gratula! Biztos lesz még vele némi szívás, de mivel ezek a gépek még egy kis hozzáértéssel és ötlettel sokkal egyszerűbben és olcsóbban javíthatóak mint a mostaniak, ha összeáll, biztos sok örömöt fog okozni!

SilverGhost 2010.04.08. 10:01:41

Gratula! Kiváló olvasmány volt csütörtök reggelre!

Devil2 2010.04.08. 10:03:52

Prokee, gratula! Ez autó! Bár szerintem fogsz jövőre luxusadót fizetni, na nem a választások kimenetelére célzok, de rohadtul kell a zsé a feneketlen büdzsébe. Na mindegy. A benzinüzemnél erősen gyanús a légtömegmérő csúszkás ellenállásának kopottsága, ha nem piszkálták még, akkor 0 azaz nulla forintból javítható lesz. Az M30-as blokkon ugye tudod, hogy a szelephézagokat állítani kell, és ami típusgyengeségnek mondható az a vezérmű olajellátását biztostó cső rögzítőcsavarjainak fellazulása, ekkor a csőbe nem jut elég olaj, mert elszökik a laza csavaroknál, így gyorsabban amortizálódik a veztengely meg a himbák.
A vezérműlánc ugyan tartós, de nem örökéletű. És az olajpumpát is lánc hajtja. Ezen kívül már csak a hengerfejesedésre kell figyelni, óvatos meglegítőüzem, plusz a hűtőrendszer, és a hűtő lamellái mindig legyenek tiszták, ja meg a ventilátorviszkót is cseréd ha nem működik már jól.
Sok-sok szép kilómétert a nagy bajorral!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 10:04:08

@gyvy:
Már most sok örömet okoz :)

@Mench:
Ezt a vizsga dolgot ne feszegessük...

@sargarigo:
Sosem vágytam még Alfára, valahogy nem az én világom.

Mellesleg már túl vagyunk a futóműjavításon, olaj- és szűrőcserén. Frissebb, lágyabb, jobb.

PepeXVI 2010.04.08. 10:04:34

Sok örömed leld benne!

Peace

yenoee 2010.04.08. 10:05:25

Grat!
Én azt hittem, E34 kombit vettél.
Széles utat!

Dj12 2010.04.08. 10:06:14

Tényleg gratula a verdához, igen tetszetős taggal bővült a család :) Mi lesz a neve? Hamilton után Schumi? V KisSchumi (ha jól tudom ő versenyzett a BMW-nél több évig)?
Százhalombattaiként pedig külön örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy az autóparkunk ilyen reprezentatív taggal gazdagodott :) Majd integetek!!!

konti10 (törölt) 2010.04.08. 10:07:58

Ha két évig fogsz ezzel járni, utána elég nyügi lesz a csere. Hozzászokni egy 7-es BMW-hez veszélyes dolog, függőséget is okozhat, és a következőt tutira nem úszod meg ennyiből. Jó kis gép ez, Derrick is szerette:)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 10:09:47

@konti10:
Dehogy két évig... Egyelőre olyan százra tervezem.

Mr.Hodgkin 2010.04.08. 10:10:05

Jó élmény autózást :)

stefiboy 2010.04.08. 10:12:46

hol lehet lekérdezni azokat az infókat, amiket lekérdezett a kollega a bömbiről?

Szkotti 2010.04.08. 10:15:20

@konti10: "Harry, hozd a kocsit!" :o)

Szépótó, és jó helyen kapar...

nem kéne... 2010.04.08. 10:16:48

na látom az egyik béemvés rosszarc már megjelent a helyszínen a másik rosszarc autójával.
:)))))

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 10:19:22

@stefiboy:
www.magyarorszag.hu - de csak regisztráció után. Nekem sincs, párom nézett rá.

=Daniken= 2010.04.08. 10:28:12

Na innentől van az, hogy van a bmw, meg a többi autó.

Amúgy Derrick az E34-et szerette, előtte meg az E28-at, aztán később volt Audi is a sorozatban, asszem 100-as és 80-as.

nem kéne... 2010.04.08. 10:34:08

@=Daniken=:

derrick az eeeeharminckettőt szerette a végén, előtte pedig az eeeetizenkettőt és az eeeeee huszonhármat.
huszonnyolcasuk soha nem volt, de én harmincnégyre sem nagyon emlékszem.

szatyi 2010.04.08. 10:35:44

Gratulálok az új családtaghoz. Komoly autó komoly embereknek :)

Diopapa_sok 2010.04.08. 10:36:36

Először is grat hozzá. Nekem volt 5 évig egy 3 literes, sorhat automata Omegám. Nem tudom, ez hogyan volt használva, de én a helyedben cserélném a váltóban az olajat egyből. Jah, és 20 évesen a 260k km-t ugye te sem hiszed el? :)

biker_kolee 2010.04.08. 10:39:17

Rakjál bele éndzsölályszt meg emháromtükröt. De csakis krómosat-indexeset. Akkor lesz menőjárgány.

De még mindig nem értem, hogy mi ez a 730i, mikor a 712i a menő.. :)

Egyébként pedig őszinte gratulációm a kocsihoz, baleset-, és hibamentes együttlétet kívánok!

ghostdog75 2010.04.08. 10:40:19

bakker,most aztán ugrik a haj!
mer' bimmerhez rövid frizkó dukál...
belegondoltál?
:-))))

Phrascarica 2010.04.08. 10:47:57

Jól áll neki a távolság :)

Dr. Robin Masters 2010.04.08. 10:49:46

A bőr a bőr a bőr!!! Valahogy mindig szúrja a szemem, ha látom, hogy viseltes a bőr és feltehetően nem kapott elég viaszt meg más egyéb kencét.

Ottopappa 2010.04.08. 10:50:15

Végre végre!!! A valaha gyártott kedvenc BMW-m! Ha a márkát említik, nekem mindig ez ugrik be, számomra ez "A" BMW... Grat a géphez!

karlmann 2010.04.08. 10:50:41

Remek darabnak tűnik, gratulálok. Viszont az automatával csak óvatosan. Ebben az országban nem nagyon divat karbantartani. A legtöbb tulaj úgy gondolja, olyan mint a mechanikus, aztán igen meglepődnek, amikor jönnek a bajok. Egy olaj+szűrőcsere orvosi utasítás.

jujdejo 2010.04.08. 10:52:58

ssszzzzéééééppp!!!

Bál 2010.04.08. 11:00:01

Nah, a 126 SEC után egy újabb keményvonalas klasszikus! Ideje elkezdeni forgatni azt a gengszterfilmet!:D
Gratula!

Hurri Kán 2010.04.08. 11:00:04

Nófír matricát a háccsóablakba!

kaya-ibrahim 2010.04.08. 11:00:45

Jó vétel.
Egy 400 eFt-os autón nehéz többet bukni mint 400 eFt.
Egy 4 millás autónak kb ennyi az éves értékcsökkenése (az elsö öt év átlagában).
Ha keveset jársz vele akkor meg mind1 mennyit fogyaszt.

Én viszont speciel E30-as párti vagyok. Inkább azt vettem volna. Pld M40-es motorral, kombit, vagy kabriót (ezek a legszebbek).
Vagy egy 325ix kombit (régi álmom).
Ezek viszon nem jönnek ki 400-ból, ha szép állapotban vannak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.08. 11:06:42

Én mondtam neki, hogy vegyen franciát, mert azt többször kell szerelni, és nyilvánosan is lehet gyűlölni:)

InterHOOD 2010.04.08. 11:07:16

Gratula Prokee!!

SZép vasat vettél. :) Tetszik.
Elég sok Trabi tart még egy BMW-t is. :)
üdv a klubban.

bud 2010.04.08. 11:10:28

Klassz!!! Jó olvasni néha igazi autókról is, nem csak a mai műanyag, egyforma, 5 évre tervezett játékokról.
Sok ilyen írást MÉG!!!

butschq 2010.04.08. 11:10:35

szép autó, ezeket nagyon is szeressük:E30 E34 E32 vonal szép szép
nem mintha a többi nem lenne az:)
gratula az autóhoz
sok öröm-kilométert vele

admin1221 2010.04.08. 11:12:07

Szia!

Gratulálok az autóhoz, de nálam a BMW-s mindig is BMW-s marad. Nem tudom, hogy az autó válassza e a gazdáját, vagy fordítva, de -és tényleg tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek- hatalmas bunkók választják a BMW márkát.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.04.08. 11:20:59

prokee, őrült vagy. szentként tisztellek! ;)

Hurri Kán 2010.04.08. 11:26:42

@admin1221: sajnos nagyrészt igazad van abban amit leírtál, de azért ne általánosítsunk! Szerintem ez az autó- kora miatt- már kinőtt a gengszterstátusból.

dani740 2010.04.08. 11:27:21

prokee, hogy sikerült 25/évért kötelezőt kötnöd? Most vennék egy második autót, egy kis 440-es Volvot az S70 mellé, de arra is 64/évet hoz ki a legjobb ajánlat.

m_balage 2010.04.08. 11:30:18

Hihi, nekem is ugyanígy leszakadt a szélvédő díszlécem az E34-emen! :) Csak úgy lobogott a szélben, egy sávváltásnál vettem észre nem kis meglepetésemre. Aztán vigyázz, mert így léc nélkül nagyon könnyen beázik! Nekem az A oszlopnál csöpögött be...
Ami viszont para, hogy szélvédő ki-be, ha vissza akarod tenni, mert a patentokat cserélni kell (u.azok, amik a szélvédőt fogják).

Amúgy meg mi ez a kormány? nem belevaló!

Hurri Kán 2010.04.08. 11:34:38

@m_balage: nem mernék rá megesküdni, talán egy régebbi 5-ösből való?

baranyp 2010.04.08. 11:36:44

Fasza autó!Gratulálok!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 11:38:21

@gyvy:
E28 vagy E30 lehet talán. Nem marad, lesz bele sajátja

@dani740:
Vidéki lakos, B7 asszem, éves fizetés, öreg autó, 35 feletti életkor.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 11:39:25

@admin1221:
Én is így vagyok ezzel, már magammal sem állok szóba :)

m_balage 2010.04.08. 11:39:57

@gyvy: Igen, talán E28-é.

Ja meg hol a Bavaria rádió amit belealkudtál? Vagy azt Te adtad a 255.000 mellé?

"...meg a zongoraaa! ...Meg a SMART kártya" :D

STi-2009 2010.04.08. 11:42:08

Szép, kéne is, de az automata váltót nem szeretem. Ennyi pénzért nagyon jó vétel volt. Apu is most vesz egy hasonló méretes verdát manuális váltóval, igaz az japán, egy 3000-res V6-os Nissan Maxima. A mostanit is szereti, a világ végére is elvitte az embert és 9 littyó körül kajált. Csak támogatni tudom azt, aki ilyesmiben gondolkodik és van is rá pénze..
Grat a kocsihoz!!

dani740 2010.04.08. 11:42:11

@prokee: melyik cégnél kötötted? Mert a 64 az igaz A0-val jött ki, de vidéki (Pest m.) 35 feletti, és ráadásul eggyel (vagy kettővel) kisebb kategória is a 440.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 11:42:14

@m_balage:
Szélvédő egyelőre marad, de távlatilag feltétlen cserés. Van rajta kavicsnyom, meg kevés karc is.

Spiritmonger 2010.04.08. 11:43:34

gratula a vételért

két apróság, amitől ez a kocsi sokkal jobb lenne:

1, elektromos napfénytető
2, manuális váltó

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 11:46:13

@m_balage:
Laci ajánlotta, de jeleztem, nem vágyom rá. Kihagytuk.

@dani740:
Extra kármentességi bónusz kaptam rá, így jött ki nagyonjól.

Hurri Kán 2010.04.08. 11:49:26

Bavaria rádió helyett megy bele nagyzene .)) ?

hakapeszimaki1986 2010.04.08. 11:49:51

Én is nézegettem Jokeréknál ezt a vasat éppen a gázüzem miatt,aztán láttam,hogy már nincs meg. Kicsit meglepődtem,hogy a itt látom viszont ENY-796-ot :)
Faternak volt egy 728i gázos cápája 1982-es,96-ban vettük 350 forintért 2000-ben adtuk tovább 320-ért.Nálunk összesen egy szervószivattyú,egy "kutyacsont" elöl,ac-relé,kormánygöbfej,fékbetét cserével elment 70 ezret.Ha jól van beállítva a rendszer húz az gázzal is hidd el! A váltó is elpusztíthatatlan,csak olajat kell néha cserélni benne és kimegy a világból!A karosszéria galvanizált,nem fog rohadni soha.Egyetlen egyszer hagyott minket az út szélén a légtelenítőcső eldurrant. Az ami visszamegy a hűtőtől a hűtővíztartályhoz.Nem tudom,hogy ennél a szériánál hogy van,de ha az akkumulátor mögött kanyarodik a cső akkor könnyen kidörzsölődhet és elfolyik az összes víz percek alatt.Elég idegesítő ottmaradni egy százforintos tétel miatt.Jokerékat én is csak ajánlani tudom,náluk vettem a Corsámat,nem árulnak zsákbamacskát!
Jah a volt bömbink még mindíg forgalomban van a magyarország.hu szerint!!! :)
CTT-133,ha olvas a mostani tulaj szívesen beszélgetnék az autóról vele...

Ciri 2010.04.08. 11:51:51

@prokee:

Gratula az öreghez, sok sikert hozzá.

A cikkben kár volt hosszú sorokon keresztül ecsetelgetni (bizonygatni), hogy mennyire "nem sok" a pluszköltsége ennek a darabnak.

Nem ezért fektettél bele, aki meg beleköt abba a ténybe, hogy szerelemautónak vetted az kapja be egyébként is.

Szopni ezzel is fogsz, de ezzel a világon semmi baj sincs.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.04.08. 11:55:39

Prokinak kellett a brokinövelő BMW,hehe... ;o))))

Összes trabis, BMW-nél fog kikötni?

dani740 2010.04.08. 11:57:24

@prokee: köszi, és gratula a vashoz! A kedvenc autóm az E32-es (a Volvok után)!

Carlos1 2010.04.08. 12:05:36

hasznaltauto-n van fenn egy hasonló, persze ki tudja milyen állapotú 170ezerért, csak a muki benzin-t jelölt, nem benzin/gázt és van egy kép amin hátul van a rendszer.
ja és még magyar forgalmis is!

newnt55 2010.04.08. 12:11:12

"Elég volt már 100-110 között megérkezni valaki mögé a belső sávban, az igen nagy valószínűséggel azonnal lehúzódott a külsőbe."

110 belső sávban? Vicces. A Cliom elől is lehúzódnak, ha utolérek valakit, puff neki.
Amúgy szép autó, igazi BMW.

somlói galuska 2010.04.08. 12:11:45

Minek kell egy automata váltós autóra vonóhorog? Mit akarsz vele húzni?
Jót fog az tenni a váltónak?:)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 12:13:46

@newnt55:
Hát, a Swift elől meg nem. :)

@somlói galuska:
Az alapkoncepció az, hogy light tréleren Trabantot tudjak vele vinni, az meg a futóval sincs egy tonna. Sőt, ha az Orrot viszem, az még fél tonna sincs.
Ezen kívül van egy sátras futóm, az is 500kg körül van, nem terheli meg nagyon az autót.

Phrascarica 2010.04.08. 12:17:15

@somlói galuska: automatával ráadásul sokkal kellemesebb vontatni is, nincs rángatás, könnyű az indulás, általában nagyobb a teherbírás is.

prozack 2010.04.08. 12:21:55

a sok BMW fikázó már rég észrevehette volna, hogy a hatalmas bunkók már rég átnyargaltak az audira
azt könnyű lopni
gratula a kocsihoz
remélem legalább annyi örömed lesz benne, mint nekem volt az enyémben
nem rég váltam meg hőnszeretett e36 320i-mtől 8 év felhőtlen és boldog együttlét után
most jön az újabb, valszeg e60 525i m-optikával
aki egyszer megízleli ezt az őrületet, annak nem kell másik autó
a sorhatos hangja felülmúlhatatlan

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.04.08. 12:27:49

Gratulálok hozzá, EZ az utolsó IGAZI BMW, nem a Bangle féle felfújt, zsírdisznóformájú mai, a kacsasegg csomagtartófedéllel. Bocs, aki az újakat hype-olja, de ennek még autó formája van szerintem. Már én is nézem a kínálatot... Mondjuk én etanolozáson gondolkodom. 3 literes sorhat, esetleg a csodás V8, fincsi.

És azért is jó hogy van neked, mert ha lesz Belsőség találkozó, ha ezzel jössz, el tudod vinni azokat a szélvédőket, amelyekről a múltkorin beszéltem veled.

Krisi 2010.04.08. 12:37:00

te Proki, oszt mikor mentek mán rajkodni Tom 540-esével a diszkó elé? beöltöztök ármániba, felbasszátok a kamu rélybent, és ti lesztek az élet császárai! aztán gyorsultok egyet a Váci úton levezetésképp
:)
amúgy szép gép, remélem megmarad soká és a szopások száma a nullához fog konvergálni!

Rattan 2010.04.08. 12:38:17

Gratula a gyönyörű AUTÓ-hoz.
Nekem '93-tól volt egy 735i-m. Csatlakozom az előttem szólókhoz:
1., Váltóolaj - és -szűrő csere 100e. km-ként kötelező / én váltót cseréltem, az előző tulaj átvert/.
2., Mindkét hűtőt rendszeresen takarítani kell kívülről, erre nagyon érzékeny. Pillanatok alatt felforr a víz, tönkremegy a klíma és elszáll a hengerfej.
3.,Elektronika: csak javítani szabad a panelokat, sajna rendszeresen gond van velük, ezért a csere /többször/ drága.
Nekem vegyes használatban 13 litert fogyasztott, ami nagyon jó!

öcskepöcske 2010.04.08. 12:41:58

Az autó valóban régóta áll ott. Két éve magam is heteslázban égve kutattam az E32-k után. Ezt is néztük. Bizony rozsdál, bizony, ül a hátulja kicsit, bár ez a gáz miatt inkább. A fényezés is kopottas, belefér. Hanem a küszöb rozsdálása, első kerékdob hátulja... ííí Nem szabadna e32.nek így rohadni, ezek nem szoktak. Mindegy, tuti csak irígy vagyok, mert annak idején nem én hoztam el. Végül nálam egy E23 landolt a tompacápahetes. Az rozsdálhat.
GLHF!
Amúgy bmw tényleg addiktív, nehéz lesz másba ülni...

Érdekes 2010.04.08. 12:47:03

Kis trabis , h örül a vén járgánynak :) ez a 110nél belső sávba milyen vicces :D
Amúgy gratula, jó kis gép ez.Bár én nem szeretem a régi dobozformájú verdákat..nekem az íves, fantáziadúsabb "zsírdisznók" jönnek be :) de kinek mi... :D

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 12:50:13

@prokee: Most én lúzer vagyok, hogy ennyiért egy 11 éves Rover 600-ast vettem?

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 12:53:41

@Krisi:
Khmmmm... Ha diszkó nem is, de Belsőség-party azért még lesz...

@ügyfélszolgálatos:
Most ha azt mondom, igen, utálsz ? :) Nem mondanám, hogy rossz autó, de kevés az, amivel nincs szívás.
Persze ez pont így igaz a 730i-re is.

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 12:56:56

@gyvy: "zek a gépek még egy kis hozzáértéssel és ötlettel sokkal egyszerűbben és olcsóbban javíthatóak mint a mostaniak"

Szerintem te meg az eletben nem kerestel egy jobban felszerelt E32n elektronikus hibat multimeterrel.

Es akkor meg nem beszeltunk arrol, hogy mennyi szopo lesz kitakaritani az osszes husveti tojast az autobol, mint pl a csokival osszekotott kabelek a motorterben. A belekokanyolt gazos rendszer is lesz meg oromok forrasa.

dr.oid 2010.04.08. 12:58:18

Harry Klein szomorúan fordult be a fekete 730i-vel a Turbo Özal autókereskedés kapuján Münchenben (Münkenban). A Kripo mindig eladta a kiszolgált Dienstwageneket amikor megkapták az újat a gyárból. Harrynak különösen a szívéhez nőtt a kocsi, beleraktak minden fontos extrát, kényelmes volt, jól is ment, na jó nem egy 750i de az Öreg nem szerette a hivalkodást. -12 henger amiből 6 lekapcsol ha nem kell, teljesen felesleges- mindig ezt mondta. Tudta, hogy az Öreg cukros, romlik a szeme és hamarosan nyugdíjba megy. 1974-óta dolgoztak együtt. Biztos volt abban, hogy ő is leszerel. Már kinézett magának egy Kaltenthal nevű települést Alsó-Bajorországban ahol megpályázná a polgármesteri széket. Odaadta a kulcsokat és a paírokat a töröknek, aki a vételárat majd átutalja a rendőrségi számlára. Megkérte Gerritet, hogy vigye haza. Ettől kezdve minden reggel a telep mellett hajtott el az új szolgálati BMW-vel útban a kapitányság felé. Egy csütörtökön éppen azon agyalt vajon hányszor mondta az Öreg, hogy Harry hozd a kocsit amikor fehér Adidas joggingos, vastag aranyláncos alakokat látott a nyitott ajtajú kocsi mellett a törökkel tárgyalni. Félreállt és figyelt. A két fickó mindent végigvizslatott az autón, belenézett a motortérbe, a kerekeket rángatta, üresben túráztatta a motort, majd a magasabb és testesebb a török kezébe csapott és kpben fizetett a derekán hordott övtáskából. Ezután az autóba pattantak, inditóztak, a hátsó kerekek csak úgy szórták a kavicsot. Egy huszáros jobbkanyar után az autó eltűnt a városból az autópálya felé vezető bekötőúton. Harry már nyúlt a kék villogó kapcsolója után és fokozatba tette a váltót amikor meggondolta magát. Behajtott a telepre és megkérdezte a törököt. -Aus Ungarn- hangzott a válasz azzal a jellegzetes és összetéveszthetetlen akcentussal...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.04.08. 13:00:40

@Bál: Persze, minden amihez Mr. Bangle nem nyúlt hozzá, az E38 ha lehet még kifinomultabb.

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 13:01:27

@prokee: Mér' utálnálak? Én nem vagyok egy "szagértő" autóbuznyák, amikor kellett a kocsi 400e-m volt (én nem tudom miből finanszíroztok 3 autót, de nincs is közöm hozzá), ismerőstől vettem 11 évesen 260e km-vel. Azóta a motorhűtés és egy bal első lengőkar csere és egy fék javítás volt. Kényelmes és tág autó. Csak gondoltam rákérdezek. Ja és szerinted mi az amit egy ilyen öreg autónál feltétlenül meg kell még nézetni?

Egyébként a faberakás tök egyforma a tiédben és az enyémben :S

BocaNegra 2010.04.08. 13:01:54

Gratula a géphez!

Már csak egy jó széles peremű felni kéne alá :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 13:08:08

@ügyfélszolgálatos:
"én nem tudom miből finanszíroztok 3 autót"

Négy.

Nagy szerencsénkre a négy autó éves biztosítása összesen valahol évi 60.000 körül mozog, az éves gépjárműadó is ekörül. Sokan egyetlen autóra is többet fizetnek ennél.
Szóval nem kell túlmisztifikálni, a flotta háromnegyede kicsi, gyenge és öreg.

Bál 2010.04.08. 13:11:44

@biturbo s:

:D
A hetese tényleg ritka szar, de nálam az E60 végre beérettD
Majd egyszer egy 20 éveset fél milláért akcióban. hehe

PuruttyaIrto (törölt) 2010.04.08. 13:12:59

Nem kötekedésből kérdezem, de egy ilyennel el lehet merni indulni mondjuk egy 10 napos olasz körútra, vagy horváthországi nyaralásra, miután fel lett újítva?

Mert azért elég csábító a gondolat, hogy elhet egy büntetős-brutál-BMW-m 500 000 Ft-ból.

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 13:14:21

@prokee: Hmm jobban manipuláltok a Zs-vel mint én az tuti.. :D De nem ez volt a lényeg a reagálásomban, írtam is hogy nincs közöm hozzá.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 13:14:23

@PuruttyaIrto:
Abban a pillanatban, ahogy a benzinüzem rendesen működik, már bevállalnék egy ilyen utat.

Hurri Kán 2010.04.08. 13:14:24

@mlt3: megint sikerül mindenkinél okosabbnak akarnod lenni... nem azt mondtam h könnyen, hanem hogy könnyebben!!! és olcsóbban!!! persze h ezekkel is lehet szívni, de némi hozzáértéssel, ami itt az autó tulajdonosánál sztem megvan, egyszerűbb eszközökkel és házilag is lehet hibát keresni és orvosolni mint a mai autóknál. Persze, ha alkatrész kell ebbe is meg kell venni, de régebbi típus lévén általában olcsóbb mint a mostaniakhoz.

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 13:15:11

"korrigálva az elmúlt 20 év kontárai által elkövetett hibákat"
:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 13:16:43

@ügyfélszolgálatos:
Levettem, csak gyorsan leszögeztem, mielőtt ilyen irányban indulnak el a kommentek :)

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 13:24:17

@biturbo s: Ez az igazi capa, papa, nem a megfaradt, unalmas, puhany elcsepelt kockak:
3.bp.blogspot.com/_Z-eYRIyTo08/SbeXKUfkNgI/AAAAAAAAfBw/6X_vgpGL4GM/s400/f10bmw2.jpg

Azt meg gondolom hiaba mondana neked barki, hogy Bangle mar evekkel a visszavonulasa elott sem sok vizet zavart, nyugodtan porgetned a Bangle-lemezt tovabb.

sargarigo 2010.04.08. 13:25:01

@_gram_: Ez olyan kispolgári,évek óta van 64-esem nem is egy,megjártam vele a világot,szerelgetések nélkül.
Nem értem ezt az idióta hozzá állást az olasz autókhoz.

sargarigo 2010.04.08. 13:27:53

@prokee: Értem én,de mitül megy:-))Na,szóval,ha ez tetszett hát ez,nem tolom én orrba az alfafeelinget.:-))

Hurri Kán 2010.04.08. 13:29:23

@sargarigo: mondjuk 1-2 gyártó mindent megtett a jó hírük érdekében... Egyébként gondos gazda esetén sztem minden autó megbízható, nekem 15 évesnél fiatalabb kocsim 1 se volt, mégsem hagyott ott sehol egyik sem.

Harlequin 2010.04.08. 13:31:16

Neved mától legyen: Csikós2 Prokop Gábor!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 13:33:18

@Harlequin:
Megtisztelsz, de azért ne túlozzunk.
A hajam is rövid, egyetlen Benzem sincs, karakterszámban is van lemaradásom, a tartalom minőségi szinjéhez pedig még nagyon-nagyon sokat kell gyakorolnom :)

Harlequin 2010.04.08. 13:34:24

@prokee: De szívni kb ugyanannyit fogsz :D
Persze reméljük nem! ;)

Hurri Kán 2010.04.08. 13:38:33

@Harlequin: Batta környékén sok a kamion??

Cappyka 2010.04.08. 13:43:39

@ügyfélszolgálatos: Remelem jot fogtal ki a 600-asok kozul... De miert nem egy 10 eves 75-ost? :)

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 13:45:19

@gyvy: "nem azt mondtam h könnyen, hanem hogy könnyebben!"

Baromsag. Nagysagrendekkel nagyobb szopo az analog vezerlesu rendszerekben hibat keresni. Ordit rolad, hogy meg a budos eletben nem volt multimeter vagy szkop a kezedben. Fejezd be a szakertest.

"és olcsóbban!"

Szinten hulyeseg. Alkalomadtan majd nezd meg az E32 gyari alkatresz arlistajat. Csak annyival olcsobbak, amennyivel kisebb teljesitmenyuek, sot, egyes alkatreszek kifejezetten dragabbak - gyujtotrafok ket es felszeres aron. (Feltetelezem, hogy nem vagy annyira fogyatekos, hogy a hasznalt-bontott alkatreszek arait akard az ujakehoz hasonlitani.)

"egyszerűbb eszközökkel és házilag is lehet hibát keresni és orvosolni mint a mai autóknál."

El ne meseld, hogy nalatok van szkop a haztartasban, es egy E32n otthon pikkpakk barmilyen hibat megtalalsz, mert elsirom magam.

"Persze, ha alkatrész kell ebbe is meg kell venni, de régebbi típus lévén általában olcsóbb mint a mostaniakhoz."

Azon elgondolkoztal mar, hogy mivel egy E65 730i-be 324x30-as, mig egy E32 730i-be csak 302x22-es elso fektarcsa kell, talan nem veletlenul olcsobb? Vagy szerinted egy ugyanolyan teljesitmenyre meretezett alkatreszt olcsobban odaadnak a boltban, ha azt mondod, hogy regi autora kell? Ne legyel mar hulye.

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 13:58:29

De hogy ne menjunk tul messzire, egy legtomegmero is 40%kal dragabb egy E32 730i-be, mint egy E65 730i-be. 20 ev az 20 ev, ha elkezd dadogni a motor mert az elektromos/elektronikus komponensek elertek az elettartamuk veget, es ezeket sorban ki kell cserelni, az anyagilag nagyobb szopo lesz, mint egy mai autoban.

Aki azert vesz E32t, mert sporolni akar ("oreg auto olcsobb"), az egy barom. Ilyen autot csak szerelembol szabad megvenni, es torodni kell vele (muszaki es anyagi ertelemben is).

Hurri Kán 2010.04.08. 13:59:04

@mlt3: kézbe kéne venni 1 alkatrészárlistát + márkaszervízen kívül is van élet. 1ébként honnan tudod h mi van a háztartásban v. baráti körömben és mi nincs????

V8 2010.04.08. 14:03:53

@PuruttyaIrto: Ha rendesen karbantartod, akkor egy ilyen youngtimer teljes értékű, hosszabb utakra is használható autó. Az enyémmel (nem BMW, de ugyanez az időszak és kategória) megjártam minden gond nélkül Horvátország távolabbi részeit, Triesztet, Ausztriát többször, stb. Külön felkészítés nélkül bármikor vállalnék egy néhány ezer km-es utat.

Nyilván a szétütött, nagyzene-kékled példányok más tészta.

ziza133 2010.04.08. 14:11:43

"...Miután az éticsiga szemeiként ágaskodó díszlécekkel nem akartam sokáig pompázni,..."

B+, hangosan rohogok!! :DDDDD

romesz 2010.04.08. 14:14:23

Ezekben a verdakban az a jo, hogy 20eves korukra elvesztettek minden luxus ertekuket es majdnem olcsobbak mint agy atlag auto.
Igy nagyon jo a luxust elvezni. Termeszetesen ezentul kozutalat targya leszel az utakon es minden nagy okos szidni fog mint a bokrot.
Nekem nem engedi a parom, hogy ilyen nagyot vegyek mert azt mondja akkor tul messze ulunk egymastol :)
Gratulalok az autohoz

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.04.08. 14:14:56

Isten hozott a klubban. Nagyon jó választás volt. Sok boldog kilométert kívánok.
Én már a negyedik BMW-t koptatom, ebből 2 még meg van, és hamarosan vadászok valami fincsit nyárra. Ha feleannyira szerencsés leszek mint Te, már boldog leszek. Nálunk (Erdély) sokkal kókányabbak a BMWk:(

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.04.08. 14:20:13

@sargarigo: Látom, átjött, amit írtam. ;) Vártam volna vmi olaszosan jópofa visszavágást, kár, hogy ennyire futotta.

Phrascarica 2010.04.08. 14:20:21

@gyvy: "kézbe kéne venni 1 alkatrészárlistát + márkaszervízen kívül is van élet. "
Van élet, de nem biztos hogy ugyanazt a minőséget kapod, igaz olcsóbban, de néha az olcsóbb a drágább. Persze évi néhány ezer km-hez lehet hogy jó az is. Tény hogy egy (új) autónál a legnagyobb tétel az értékcsökkenés, de egy szerencsétlen csillagállásnál az alkatrészek áraihoz is kell ismerni a galaxisok közötti távolságokat ;)

Alf (törölt) 2010.04.08. 14:22:16

Ismerősömnek (garázstársamnak) pont ilyen van.
Kicsit rohad az alja, gumibakokat kellett cseréljen benne de amúgy nagyon szereti.

Ugyanakkor most megdöbbentem, milyen keveset ér (pénzben), elképesztő értékvesztés.

Kíváncsi vagyok, fog e többet érni, ha oldtimersorba kerül.

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 14:23:21

@prokee: Oké, csak nem szerettem volna ha parasztnak gondolsz.

@Cappyka: Well eddig a legnagyobb szívás az volt, hogy amikor -20 fok volt decemberben, eltört a vízpumpa és meghalt a ventilátor és nem volt hűtés a motorban, szerencsére pont a ház előtt. Most volt egy fékcsere is. Eddig ennyi.

3 oka volt, hogy nem 75-öst vettem.
1: Ez volt ismerősi körben eladó
2: Erre volt pénzem
3: Nem vagyok autóbuzzer első körben egy skodát vettem volna neppertől, de közelről megnézve roppant gyanús volt. Szóval igazából véletlen, hogy ilyet vettem. Most hogy már megvan rájöttem, hogy egy 75-öst is szívesen vezetnék. :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.08. 14:23:48

Gratulálok a verdához!

Aztá' el ne bunkulj benne, mint ez az Ender gyerek!

Ha zsiguli alkatrész jó bele, akkor abban tudok segíteni!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.04.08. 14:25:13

Végignéztem a képeket. Cseréld le mihamarabb az ocsmány feketére festett díszléceket a lökhárítókon és mindenhol rendes krómozottra. Sokkal jobb lesz az összkép.

KadettGSiforever!!! 2010.04.08. 14:28:13

Gratulálok!
Használd egészséggel, ennél szebb nincs is, mint egy öreg "hölgyet" karbantartani és ő kényelemben elringat... :)

Érett "nőt" mindenkinek!!!!!!
:D

Nekem egy Kadett GSi Cabrio terpeszt a Suzuki mellett...együtt tudok érezni veled. :D

18 éves, de nekem szerencsére mindene rendbe volt rakva, mindössze az szokásos szervizt kapta, és egy olajteknő tömítést cseréltem! ;)

Hurri Kán 2010.04.08. 14:28:41

@phrascarica: márkaszervízen kívül természetesen nem bontott alkatrészre gondoltam, hanem hivatalos autóalkatrész-nagykerre, ahol gyári minőségű alkatrészt kapsz sok esetben, csak nem BMW, hanem mondjuk Bosch embléma van a dobozon s lám máris sokkal olcsóbb.
Igen, az is igaz hogy van utángyártott alkatrész között is jobb és rosszabb minőségű, de általában ha a boltban olyan a kapcsolat tudnak tanácsot adni hogy melyikből mit érdemes, meg nyilván mindenkinél pénztárca, ill. hozzáállásfüggő is, hogy miből mit vesz.

Garp 2010.04.08. 14:36:33

"Capali es Capeti, a ket kopoltyus zseni".
A cimboramnak volt 82-es kiadasu 7-ese. Imadtuk. A vegen mar csak burnoutolni jartak vele rendezvegyekre. Volt, hogy a kipuffogo vorosen izzott es lehajolt a foldre. Minden alkalommal felforrt a vize, de a motor sose adta fel, kis piheno utan lehetett nyustolni megint. Fajt a szivunk erte, de szegenz capa menthetetlen volt, csak erre volt jo. Ahogy irod prokee, a legjobb kruuuzolni volt vele (amikor meg roadworthy volt).

@prokee: Apropo megvan az amerikai csavo, aki szerint a motorok hangja es a nevuk kozott osszefugges van? Be is bizonyitja (amolyan korai TraBarna modjan) Hoooondaaaaaa, Yamaaahaaahaaaahaaa, stb. Szoval probaltad mar kimondani igy a nevedet, prokee? Mi jon ki belole? Egy leszurasos Simson iditas, vagy elnyujtott gazfroccs? :)
(A Garp ilyen rotakapa lefulladasra hajaz.) :D

apamacko 2010.04.08. 14:59:23

@Garp: Egy sikertelen Jawa350 berugási kísérlet a "Garp" nem ? :-)

Prokee : ezúton is gratula!

SAABrina lassan egész kislány lesz találkozón. Hosszra is meg korra is :-))

sargarigo 2010.04.08. 15:03:12

@gyvy: Tudod az a vic benne,hogy ami tönkremegy az alfában az német.Lehet következtetni.

sargarigo 2010.04.08. 15:05:09

@_gram_: Semmi kedvem visszavágóst játszadozni,hogy ez mennyire jó meg az de tutinémet,százszor megrágtuk.Nekem olasz,ez van.

Ottopappa 2010.04.08. 15:09:35

@Csumpi Hálidéj: ÁÁÁpropó, ha már említetted. A Ladámba a karbim nemsoká szét lesz kapva, hogy megcsinálják. És az E85 miatt akarok benne fúvókákat cserélni, a gyáriakat lecserélni egy 130-asra ( 1. benzintotrok) és egy 160-asra (2. torok) Plusz kell 2 db 150-es féklevegő fúvóka (na hogy az mi a tököm???) Nem tudod, honnan akaszthatok ilyen speciális alktrészt?

György Juhasz 2010.04.08. 15:17:52

Többen írták itt az aut.váltó olajcserét.
A BMW-nél nem kell!!!!!!!!!!!!!
Ha alánézel a váltónak,akkor megláthatod hogy nagy betűkkel rá van írva a váltó aljára hogy : NO OIL CHANGE! Ebbe ún. örök élettartamú olajat tesznek a gyárba.
Amúgy gratula a Géphez!

Hurri Kán 2010.04.08. 15:19:06

@sargarigo: félre ne érts, nem akarok semmilyen márkát leszólni (nem ezért vagyunk itt), persze h elromolhat egy autóban bármi. Igen, a megbízhatósági statisztikák nyilván tényeken alapulnak, de egy jó állapotú, rendesen karbantartott nemmegbízható típus nyilván jobb lesz egy szupermegbízható, csak épp többször rommátört, elhanyagolt kocsinál. Nekem is volt több típusú régebbi(kb.15-20 év) közötrti kocsim, kicsit minddel kellett foglalkozni, és soha egyik sem állt le.
Egyébként minden elismerésem azoké akik bevállalnak egy úgymond megbízhatóság szempontjából rizikósnak mondható régebbi kocsit akár mindennapos használatra is, bár nyilván ezekre jobban odafigyelnek és akkor működni fogak.

locsocs 2010.04.08. 15:28:10

Gratula, gyönyörű a bömbi

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.08. 15:30:17

Gratulálok!

Nekem még hülye koromban volt egy új thaliám, na annak jött így ki a szélvédő tömítése pár ezer km után! Ráadásul egy 740-es volvo-t közbeiktatva de végülis egy 524td bömösből ültem át a thaliába:((

csiky944 2010.04.08. 15:33:33

@Krisi: hey te nekem is Réjben-em van, szal ne szidd :D

yeti 2010.04.08. 15:52:41

Gratulálok még egyszer a kocsihoz.Belsőség talin megiszunk rá valamit!

pickapu 2010.04.08. 16:00:18

Nagyon fájin, bár nekem már volt szerencsém pár napja felfedezni az indafotón, ahogy Tomnemtommal bűvölitek. Jó kiállású verda, ad az embernek egy szerény megjelenést :) Remélem beválik, bár ha szerelem, a rózsaszín köd úgy is minden hibát jótékonyan betakar. :)

SPU 2010.04.08. 16:16:37

Jó autó, mert BMW és régi. Sok sikert!

Azért halkan megjegyezném, hogy nekem speciel se gázos, se automatás nem kéne, nem is szólva a bajor ízlés szerinti faberakásról, ráadásul ez a motor nem elég nagy ebbe, nem fog eléggé megindulni az a csaknem 1800 kg. És a far-részt meg elbaxarintották a designerek, szvsz. Az előtte levő és az utána jövő hetes széria egyaránt szebb. Abból a korból inkább egy korai, keskeny vesés E34 m30b35-tel kéne. De ízlések és pofonok különbözők: sok örömet hozzá!

Krisi 2010.04.08. 16:17:21

@prokee: úgylegyen - Ender kollega rajmercije is illik a képbe juteszembe.

télleg, belsőség találkozóról van már valami hír hogy mikor merre hogyanképpen? remélem OT expóba még nem rokkant bele a komplett TC stáb :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 16:19:50

@dumbola:
Ebben nincs gáz, és nekem sem lett volna szívem beletenni...

@SPU:
Tényleg különbözőek vagyunk, én éppen a seggébe szerettem bele. Ahogy az a duplán tört vonal lejön a tetőről a hátfalig, és ott kap egy kis kacsafarkot, az nekem nagyon tetszik.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.08. 16:22:14

@Ottopappa: Üdv!

Nevem melletti linkre kattintva minden elérhetőségemet megtalálod.

Jelentkezz és megbeszéljük!

Bambano 2010.04.08. 16:47:01

Éni:PPP ez volt Darth Vader beceneve, mikor még csajozott:P

Szerintem ez volt az utolsó jól kinéző bmw, meg a kortársai.

gnme 2010.04.08. 16:48:06

Prokee .. csalódtam Benned. Tiszta józan vagy.

Láttál már te mámma piát? Na nyomás, dobjál be valamit!

(nehogy kifújj mint szél a lyukból)

Dennis01 2010.04.08. 17:00:05

@mlt3: Az igazi capak 20-30-40 evvel ezelott keszultek. Ez mar korantsem az.
Tudom a kommentjeidbol, mik a velemenyeid, de velemenyem szerint itt nagyreszt suket fulekre talalsz. Az itt levo kommentekbol tisztan latszik, a kommenteleok nagy resze a regebbi modelleket kedveli. En is ebbe a taborba tartozom.

@prokee: Gratula a verdahoz, remeljuk, nem tartogat kellemetlen meglepeteseket.

sargarigo 2010.04.08. 17:00:55

@gyvy: Folyamatos odafigyelést igényel,legyen az bármien tipus,aki szereti az autóját figyel rá,én megszálott vagyok,az utolsó bolhát is megveszem hozzá,igyekszem megtartani eredeti állapotában,igy meghálálja,és nem romlik el.Engem pl,pont a bmw-ktől ráz a hideg,de leeht ,hogy ez is csak előitélet.
A ló másik oldala:van egy 155-öm is,na azt ütöm vágom,nem birom kinyirni,persze arra is odafigyelek,:olaj,meg ami kell,de nagyon hálás dög,nem adja fel:-)

MIKEE 2010.04.08. 17:02:23

Ez egy ROM. Pénztemető.
Szeretem az öreg DE GYÁRI szép állapotú autókat de ez nem abba a kategóriába tartozik éppenséggel...
Akkor inkább már ez: www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/730/bmw_730i_automata-3722212

hakapeszimaki1986 2010.04.08. 17:04:57

Haverom 90es 535i e34-ben minden előjel nélkül repedt szét a hengerfej,200 forintjába fájt..ő is azt mondta,hogy ezekkel az öreg vasakkal soha semmi baj nincs..Vajon ezeket a bömbölőket hány km élettartamra tervezték anno? 500.000 talán...ha ezt megfutotta,akkor két módon lehet belőle jó autót csinálni:
1.Teljes restauálás
2.Siemens-Martin eljárás

nem kéne... 2010.04.08. 17:11:37

@malenykij polgar:

jó.
és én miben mondtam mást?
van ott e28 és e34?

nem kéne... 2010.04.08. 17:15:39

@KICSITÉRTEKHOZZÁ:

automatában élettartamolaj?
az kicsit kemény.

nem kéne... 2010.04.08. 17:16:58

@dumbola:

ezt az autót nemrég vette a nepper és nem ennyiért.
;)

Phrascarica 2010.04.08. 17:17:34

@gyvy: "csak nem BMW, hanem mondjuk Bosch embléma van a dobozon s lám máris sokkal olcsóbb."
Lehet hogy így van általáben, de mondjuk el tudom képzelni azt is hogy az a Bosch nem ugyanaz a minőség mint a BMW-s dobozban lévő Bosch, mint ahogy szállít a Bosch az olasz autókhoz is, de az mégsem ugyanazon tesztkőröket futja mint a BMWk hez legyártott. Remélem azért nem így van.
Nekem Pl a Mercimhez olcsóbb volt mindig a fékalkatrész gyáriként mint Brembo+Ferodo-ként, pedig egy az egyben Brembo van a gyári csomagban is, betétként pedig Ferodo (ha jól emlékszem).

ColtCzT 2010.04.08. 17:18:16

Nagyon nagyon nem kéne, de legyél boldog vele, és ne legyen vele semmi komoly baj:)!Sok közös gondmentes km-t.

Phrascarica 2010.04.08. 17:23:23

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Szerintem az azért van ráírva, hogy a kontárok ne álljanak neki, de egy olajcsere semmiképpen sem árt, már ha eltalálják a belevaló olaj típusát.
Én amikor a Roadsterben váltóolajat cseréltem még a márkaszervízben sem vágták azonnal hogy milyen is kell bele, még azt sem tudták megmondani hogy automata vagy sima olaj való bele, volt aki megesküdött hogy 4 éve cserélgetnek ilyenbe olajat (szervíz!!) és naná hogy automata, aztán kiderült 4:2 arányban győzött a sima :)

Ottopappa 2010.04.08. 17:33:42

@Csumpi Hálidéj: Na, regsisztráltam, és írtam is egy mailt a webshopotokba az óhajommal. :) Jó kis honlap, skubizni fogom sokszor!

György Juhasz 2010.04.08. 17:34:38

@phrascarica: Ez márpedig úgy van ahogy leírtam. Csak ha esetleg megbontják , és kell utántölteni, akkor kell olaj.Amúgy meg a gyár az aut.váltóba csak egyfajta Castrol-t javasol. De nézzetek utána nyugodtan.

Phrascarica 2010.04.08. 17:41:36

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Mercinek is az van írva "only MB workshop", de azért nem árt (mondjuk ott 120eKm-nél kell először és utoljára) bár ki tudja lehet hogy a élettaratamra van feltöltve a BMW-is, az élettartam pedig 200.000 Km, ha annál többet megy az meg ajándék :)

György Juhasz 2010.04.08. 17:54:14

Lehet . Nem vitatkozom. Nekem ezt szakszervízben mondták, Mannheim-ben.

Phrascarica 2010.04.08. 18:05:55

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: ott azért mindennapos, ha tönkremegy akkor leemelik a polcról 6000 Euroért a gyári felújítást és 2 óra múlva viheted. Ugye mennyivel egyszerűbb mint olajat cserélni?
Nekem még 23 éve egy E3-asnál az Interag szervizben a Bécsi úton váltót akartak cserélni, pedig csak egy csavar esett ki a váltórudazatból és azért maradt hátramenetben, de ők látatlanban tuttira mondták a váltócserét :)

Ottopappa 2010.04.08. 18:19:08

@nem kéne...: Ugyanezt mondták tegnap nagyfaternek a Chevrolet szervízben. Van egy kis ótómata Sparkja, tegnap volt 1 éves kötelező szervízen. Aszondta a szerelő, hogy hacsak nem kap extrém igénybevételt (taxi, fuvarozás stb) akkor örök élet az autómata váltóolaj... Mondjuk az a 3-4000 km, amit nagyfater egy év alat megy... :)

romesz 2010.04.08. 18:47:55

@hakapeszimaki1986: "Vajon ezeket a bömbölőket hány km élettartamra tervezték anno? 500.000 talán"
Sogorom 800ezernel adta el az ovet es semmi gond nem volt vele.

Negrogo 2010.04.08. 18:51:17

Grat. Hasznald egeszseggel. Kicsit kopott de nem veszes. Rendbetenni lesz az.:)
E32 -bol a V12-es 750i az ami mindig is az almom volt amiota eloszor kerultem a kozelebe...nyitott motorhazteto es inditas utan. Az indito motorja akkora mint egy szuzie.

Phrascarica 2010.04.08. 18:52:32

@romesz: még a fékbetét is eredeti :))

romesz 2010.04.08. 19:06:55

@phrascarica: "még a fékbetét is eredeti"
Az is, az igaz mar regen lecsereltek, de mikor csereltek akkor az eredetit csereltek le.

GGG77 2010.04.08. 19:08:32

Gratula hozzá!
Bár nekem a szerelem az E38.
Ebből a korból W126 kéne.

hakapeszimaki1986 2010.04.08. 19:15:53

@romesz: Hát ez az E32-es a bőrülés állapota alapján futott vagy 500-600.000 km-t.Ezek szerint van még hátra neki minimum 200.000,azelőtt,hogy teljesen széthullik.
Mindezt meg lehet kapni 450-ért gázzal együtt.
Ender Gabi bebizonyította,hogy lehet kapni 900ért sec-t,prokee meg azt,hogy ennyiért van tök zsír hetes bömbi.
A következő talán az lesz,hogy valaki vesz egy scirocco-t 200-ért a tyúkól mellől....

voszi 2010.04.08. 19:25:01

gratula a géphez, és végre egy jó poszt, ami életszagú dolgokról szól! élveztem nagyon!

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 19:25:24

@gyvy: "márkaszervízen kívül természetesen nem bontott alkatrészre gondoltam, hanem hivatalos autóalkatrész-nagykerre, ahol gyári minőségű alkatrészt kapsz sok esetben, csak nem BMW, hanem mondjuk Bosch embléma van a dobozon s lám máris sokkal olcsóbb."

...ahogy azt Moricka elkepzeli. Majd azert alkalomadtan hasonlits ossze egy markakereskedesben vasarolt, meg egy boltban vett Textar tarcsat. Vagy akar a gyari ablaktorlolapatot, meg a barhol kaphato Boscht. Meglepetesben lesz reszed.

"Igen, az is igaz hogy van utángyártott alkatrész között is jobb és rosszabb minőségű"

A bontott alkatreszek kozott az ujnal kizarolag csak szarabb minosegu van, a futott km fuggvenyeben.

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 19:28:55

@phrascarica: "Lehet hogy így van általáben, de mondjuk el tudom képzelni azt is hogy az a Bosch nem ugyanaz a minőség mint a BMW-s dobozban lévő Bosch"

Alkatresze valogatja, de ratapintottal a lenyegre.

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 19:30:51

@phrascarica: Nem a kontarok miatt, elviekben tenyleg nem kell cserelni a lifetime toltest. Csak a gyakorlat kicsit mas.

misi107 2010.04.08. 19:34:06

Végre valaki,aki azt mondja,igen vettem egy öreg autót és minden hibájával együtt szeretem!Jó volt olvasni a cikket,saját magam is ugyanebben a cipőben járok,de már a végén.5 évem ment rá...igaz,másik márkával.És épp így vagyok vele,mint a bömös előző tulaja.Külsőség nem érdekel de műszakilag egyben legyen....ezzel nincs is gondom (már...)

Phrascarica 2010.04.08. 19:43:06

@mlt3: Én biztos ami zicher alapon a váltóban is cseréltem a Roadsteren, (ki tudja valójában mennyi is az annyi) a Mercinél pedig már 100eKm-nél 120e helyett, bár érdekes hogy az újabbaknál már 60eKmenként kell cserélni, visszafejlődik a technika, vagy rájöttek hogy nem igazán jó az a lifetime?

mlt3 (törölt) 2010.04.08. 19:43:30

@gyvy: "kézbe kéne venni 1 alkatrészárlistát + márkaszervízen kívül is van élet."

Neked meg leginkabb az alkatreszeket kene kezbe venned, hogy ne beszelj hulyesegeket.

"1ébként honnan tudod h mi van a háztartásban v. baráti körömben és mi nincs?"

Alapveto fogalmaid sincsenek a gepjarmuelektronikarol, de egy Tektronix DSO all a garazsban, mi? Na ne rohogtess.

romesz 2010.04.08. 19:43:54

@hakapeszimaki1986: az enyimben kb 450ezer van es az ulesek sokkal rosszabbul neznek ki.

Phrascarica 2010.04.08. 19:56:35

@hakapeszimaki1986: és ha már a második, harmadik garnitúra?
@romesz: lehet hogy a tiedben még az első garnitúra van :)
Egy barátom is cserélt komplett belsejét Omegának, mert a bőrös jobban bejött neki...

redriot77 2010.04.08. 20:04:01

Kicsit kopott a bőr, de az úgyis az ember segge alatt van vezetés közben, nem látszik. A műszerfal és a kormány viszont nagyon patent, abszolút nincs széttaposott fílingje.

Apropó szép gyári kormány: óriási plusz pont, hogy nincs szétbarmolva az autó, szinte minden eredeti. Se 16 éve dögösnek szánt háromágú felni, se undorító fakormány, még egy sportkipufogóvéget sem erőltettek rá. Semmi kókány. Egy autó úgy a legszebb, ahogy a gyárból kigurul.

Gratula a Bömbihez, legyen benne sok örömöd!

hakapeszimaki1986 2010.04.08. 20:05:01

@phrascarica: Ez is könnyen lehet,szerinted hány km lehet ebben a vasban? Én minimum 500e-re tippelek.
Miért gázosít valaki? Gondolom,mert nagyon sokat jár vele,egyébként nem termeli ki a beszerelés árát sem.

Audi 100 C3 2010.04.08. 20:05:06

Értő szemnek azonnal szemet szúr, hogy az autóba bele lett kontárkodva egy E30-as kormány...!! :))))
Még belegondolni is rossz, hogy kiknek a kezén lehetett ez a szegény bajor vas..!
Hát igen, ez Magyarország!!
Itt a jó BMW nem eladó!!!
Ami eladó azt meg azért adják el legtöbb esetben, mert már kehes és véres a torka!! Vagy a hülye gyerekek azt hitték, hogy Ferrari és 5 garnitúra gumit leégettek vele, utána kiírták rá, hogy:
- fájó szívvel, családi okok miatt megválnék megkímélt állapotú BMWm-től
- rendszeresen karbantartott... stb...!
Ez a szomorú magyarországi helyzet!
1 évben 1-2 eset van amikor ki lehet fogni jó bmw-t mindegy, hogy E30, E36, E32, E38!!
A többi mocskosul nagy pénznyelő, mert nem emberek hajtották hanem 2 lábon járó állatok!!! Akikből sok a hormonzavaros kisegítőiskolás fenegyerek!

Ha valaki igazán jó, öreg, használt luxusautót akar venni akkor azt akár 1 évig is vadászni kell a sok roncs között!
Mert igen is vannak megbecsült örök életű példányok, csak sajna egyre kevesebb van belőlük Magyarországon!

hakapeszimaki1986 2010.04.08. 20:13:21

@Audi 100 C3: "hormonzavaros kisegítőiskolás fenegyerek"
Ez mekkora LOL :-D én is ismerek pont ilyeneket.Az meg a másik,hogy a megbecsült példányok nem ennyiért mennek.

romesz 2010.04.08. 20:21:06

@phrascarica: "lehet hogy a tiedben még az első garnitúra van :)"
igen az elso garnitura es nem is szeretnem lecserelni, inkabb veszek ra egy ulse huzatot es hajtom igy. Nem akarok kolteni ra. Valoszinu tolem megy majd bontoba a kocsi. Viszont amennyire nem torodok a belsejevel mert nem erdekel, annal tobb torodest kap a motorter. Most nem regen kapott uj bilsteineket is, mindjart jobban fekszik az aszfaltra :)

romesz 2010.04.08. 20:23:33

@redriot77: "Kicsit kopott a bőr, de az úgyis az ember segge alatt van vezetés közben, nem látszik. "
Ami gond az ulesen, hogy ki van szakadva es a masik a folt. A tobbit bőrápoloval es szinezessel egy jó bőrös kitudja javitani.

Rocko- 2010.04.08. 20:29:13

de ez most hathengeres vagy V8-as?

Phrascarica 2010.04.08. 20:38:45

@redriot77: "A műszerfal és a kormány viszont nagyon patent, abszolút nincs széttaposott fílingje."
...és a legszebb állapotban a tetőkárpit hátulja van :). Mellesleg a kormány nem igazán belevaló, gondolom az eredeti már vasig kopott...
@romesz: nekem belül ugyanolyan fontos mint a pacek, és a szerkezet.
@Audi 100 C3: és nem csak az 20+ éves autókra igaz, hanem már 2-3 éves korban is az. Ma kaptam a hahu.rol linket egy 2002-es SL500-ról, amelyik darabokban volt egy tréleren és azt írta a "hírdető" hogy azonos a néhány képpel lejjebb lévő SL-500-al, és jó vásárlást kívánt hozzá :)

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 20:44:56

@Rocko-: Idézet a cikkből: " Négy ajtó, öt méter, hat henger."
Meg ott van a hirdetésben, hogy 90-es évjáratú, a 730i V8 (M60) csak 92-től volt.

Hurri Kán 2010.04.08. 20:46:16

@mlt3: csak úgy megnéztem az egyik alkatrésznagyker árlistáját (neten hozzáférhető), ehhez a típushoz pont a légtömegmérő + a féktárcsa kb. kétharmadába kerül a most leváltott =-eshez képest, ennyit a típushoz való drága alkatrészekről... De persze lehet, van, akinek egy tizenéves autó már nem autó, a hülye mért nem vesz egy újat 90 havi részletre, aztán 3 hónap múlva viszi a bank, ehelyett annyiért vesz kocsit amennyi pénze van és szépen rendbe rakja?? Na, további jó okoskodást.

romesz 2010.04.08. 20:54:55

@phrascarica: "nekem belül ugyanolyan fontos mint a pacek, és a szerkezet."
nekem is fontos lenne, de nem gyozok lepest tartani vele :) igy feladtam.
A masik E36em az olyan mint az uj, pedig 12 eves.

csiky944 2010.04.08. 20:55:13

@prokee: te hallod,akkor most ez v8 vagy sorhat?
:D

rattan 2010.04.08. 20:59:56

"kicsitértekhozzá" : nomen est omen.
Ha Te minden feliratot elhiszel...
Nem csak az én váltóm ment tönkre az elmaradt olajcsere miatt. Egyik barátom egy hónapja hozatta haza Romániából az X3 3d-t , négy évesen, 125e km-el / Ő vette újonnan/ szintén ezzel a hibával. A BMW szerelők is ezt mondják.

Öcsielvtárs 2010.04.08. 21:03:27

Szóval kéne. Vagy mégi inkább egy Suzuki Swift 60 hónapos részltre összesen 3.500.000.-HUF-ért???

romesz 2010.04.08. 21:04:58

@csiky944: nezd meg a 62es kepet es megtudod :D

romesz 2010.04.08. 21:07:42

minden esetre nekem nagyon furcsa vonohorgot latni egy "luzus auton"

Ricko666 2010.04.08. 21:09:09

Kemény az autó, sok sikert kívánok hozzá, én ismertem az autót. :)

Macskanátha 2010.04.08. 21:09:42

"Az olaj- és szűrőcsere is alig lesz ötszámjegyű..."

És ezt így hogy? Az 5-6 liter normális minőségű, mondjuk Castrol Full Synthetic motorolajat hogy hozod ki 10 ezer forint alatt, hogy ne legyen "ötszámjegyű"? Vagy a Tesco gazdaságos, olajnak látszó lóhugy kerül majd bele? És akkor a gyári olaj-, levegő-, pollen-, stb szűrőkről még szó sem esett. Viszont ami durva, hogy egy '90-es, majdnem csúcskategóriás BMW-ben nincs legalább egy vezetőoldali légzsák! Nekem volt annak idején 1991-es Nissan Maxima 3.0 V6 autóm, 2 airbag-gel ellátva, természetesen a szokásos ABS, klíma, bőrkárpit, stb. cuccok mellett. Bár a Maxima relatíve nagy és drága autó volt annak idején, de egy 7-es BMW-nél mégis jóval kevesebbe került, a dual airbag ellenére...

csiky944 2010.04.08. 21:11:46

@romesz: Prokit ugratjuk vele csak,azért kérdem :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 21:12:15

@Ricko666:
Na mesélj, ha másképp nem, privátban! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.08. 21:17:14

@Bál: A legszebb hetes, ami létezik, létezett. Nekem legalábbis. A ráncfelvarrott verzióért ölni is tudnék.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 21:17:55

@Macskanátha:
Ne legyenek előítéleteid!
Ha megnézted a képeket is, a 70-en ott figyel a csomagtartóban a Castrol Magnatec 10W-40.
Olcsón veszem, mint ahogyan a szűrőket is.
Lehetne szintetikus is, de minden forrás szerint elegendő egy félszint, ACEA A3 minősítésű, 10W-40 olaj.
Azért szeretném, hogy nyugodtan aludj, ha megszűnik az olajfolyás, kap majd Edge 5W-30-at, de abból sem lesz sokkal drágább a hat liter.

romesz 2010.04.08. 21:21:02

@prokee: ha nem tevedek erre a 20W/50-es olaj ami idealis. Az igaz en meleg kliman elek, de en mindegyikbe 20W/50est teszek.

hakapeszimaki1986 2010.04.08. 21:25:51

@gyvy: "ehhez a típushoz pont a légtömegmérő + a féktárcsa kb. kétharmadába kerül a most leváltott =-eshez képest" Így már totál jó buli egy bosch légtömegmérő 160ezer a féktárcsáknak meg csak 18 ezer darabja :) Mindezt belerakni egy 450 forintos autóba. Ennyi pénzért lehet használható jó autót kapni.Csak nem "luxuskategóriában".Ilyen összegért ebben a kategóriában csak igazi bontószökevény pénztemetők vannak.Az én B Corsám 500 forint volt,légtömegmérő nincs benne,egy féktárcsa 3500Ft.

nikó 78 2010.04.08. 21:27:13

@prokee: Király!Hátsókrékhajtás, 5 méter abból a korból, amikor még autónak lehetett nevezni az autót,nem PVC limuzin.Ha még eddig nem tapasztaltad,majd megízleled mennyivel könnyebb a parkolás, a méretek ellenére.Hasonló cipőben járunk,egyetlen szerelmem van, 601 szpesöl,de mindennapi használatra kizárólag hátsókerékhajtás,ez az igazi feeling.

wilhelm 2010.04.08. 21:27:28

Kedves "kis" jòszàg ez, gratula hozzà. Szerintem is nagyon jòl néz ki a hàta, viszont az eleje az felejthetô ezekkel a fehér indekbùràkkal, én mindenképpen szereznék rà eredeti szìnûeket.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 21:27:54

@romesz:
Valójában az ideális a 15W-40 volna, az -20 és +40 között megfelelő, de ebből jó minőséget azért nehezen találsz.
A 20W-50 -10 alatt már nem az igazi, tehát télen nem ad megfelelő kenést.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.08. 21:30:04

@hakapeszimaki1986:
Ma vettem meg kicsivel 10.000 felett a két első tárcsát. Betétet, ha jól emléxem fejből, olyan 4-5000 között.
Huzatszenzort eszemben sincs venni.

@wilhelm:
A sminkelésnek része lesz a sárga búra, amúgy is azt hiszem, az volt rajta eredetileg.

romesz 2010.04.08. 21:37:10

@prokee: biztos igy van, nem vagyok otthon a hideg idojarasban (szerencsere) itt ha hideg van akkor +5foknal mar mindenki didereg. Viszont nyaron nem ritka a +45fok honapokon keresztul.
En mar annyira megszoktam a 20-50es olajat, nem is szeretek lassitani az uzletben a tobbi olaj mellett :D

Virago_1000 2010.04.08. 21:46:33

mlt3:

"De hogy ne menjunk tul messzire, egy legtomegmero is 40%kal dragabb egy E32 730i-be, mint egy E65 730i-be. 20 ev az 20 ev, ha elkezd dadogni a motor mert az elektromos/elektronikus komponensek elertek az elettartamuk veget, es ezeket sorban ki kell cserelni, az anyagilag nagyobb szopo lesz, mint egy mai autoban."

- akkor megis letezik tervezett eletciklus? Par honapja meg habzo szajjal orditottad le azokat, akik ezt allitottak.

Alf:

"Kíváncsi vagyok, fog e többet érni, ha oldtimersorba kerül. "

- nem jelentosen, ez nem Mercedes.

Rocko- 2010.04.08. 21:49:59

@nem kéne...: mert a harmadik rosszarc vett egy béemvét. ;)

degi2004 2010.04.08. 21:59:58

es most ezt igy tenyleg ?
nagyon zsele !

4ajto, 5meter, 8henger - Jaguar XJ8 !!!!!!!

Hurri Kán 2010.04.08. 22:06:55

@hakapeszimaki1986: Azért ne felejtsd el hogy a Corsád kb. 3 kategóriával kisebb autó ennél, így az alkatrész is valszeg olcsóbb hozzá. De ez a poszt szerintem alapvetően nem erről szól, bár, ha már itt tartunk, számoljunk utána: egy ilyen autó újonnan, v. fiatalon mennyivel kerül többe, ott a horror értékvesztés, ha nem fizeted ki egybe, a finanszírozáws költségei, ill. használat mellett ugyanúgy kopik. Ezzel szembeállítva egy ilyen autó alkatrészigényét (viszonylag normális állapotot feltételezve) nem biztos hogy sokkal többe van!
Meg ilyen autót általában nem napi használatra vesz az ember, hanem hobbi célra és itt a gazdaságosság nem biztos hogy a legfontosabb szempontok között van.

Rocko- 2010.04.08. 22:07:40

@BeeTm: nem kerülhetitek el a sorstokat. :)))
amúgy ez is Trabant: "jéé, milyen közel vannak egymáshoz a két Trabi fényszórói! és miért mennek az út két szélén?"

MANszerelő 2010.04.08. 22:08:16

635 CSI az Isten, de ez se rossz... Meg vagyok döbbenve a rengeteg fikázáson. Ezt az oldalt autószerető emberek olvassák?

Hurri Kán 2010.04.08. 22:08:30

@prokee: Magnatec 10W-40 egy nagyon jó olaj ! Én is azt használom.

MANszerelő 2010.04.08. 22:09:58

A Magnatec tökéletes olaj, szerintem. 6 ezer körül beszerezhető.

Hurri Kán 2010.04.08. 22:10:59

@MANszerelő: Így van! 92-es Omegám (c20ne) is szereti.

kokal 2010.04.08. 22:11:14

Gratulálok, jól választottál!
Balesetmentes közlekedést!
Imádom ezeket az öreg, nagy Bömösöket (persze a Merciket is).

Rocko- 2010.04.08. 22:11:27

@biturbo s: OFF: Tied az EST-***? ha igen, akkor mögötted mentem múlt szombaton, egy élmény volt, köszönöm. :)

MANszerelő 2010.04.08. 22:15:04

Az a fekete henger a csomagtartóban a mélyláda?

Phrascarica 2010.04.08. 22:16:39

@Virago_1000: "akkor megis letezik tervezett eletciklus? Par honapja meg habzo szajjal orditottad le azokat, akik ezt allitottak."
Ez nem 'tervezett', egyszerűen eddig tartanak az elektronikus cuccok (autóüzemben), ami ez ezután van az már bonus :) ha valóban tervezett lenne akkor a legdrágább menne csak tönkre, azt akár időzíteni is lehetne. Olyasmi ez mint egy régi Moszkvics műbőr ülése, azt sem tervezték hogy szétfolyik, mégis szétfolyt :)

Rocko- 2010.04.08. 22:30:24

@phrascarica: első nekifutásra nem láttam, csak 15 page down-t nyomtamm, de most újra megnéztem, valóban ott van lap alján. kösz.

Rocko- 2010.04.08. 22:33:50

@nem kéne...: tudod, 97 éves papának az az élete végig elég.
másoknak, meg akik kicsit se értenek hozzá javallott cserélni.

lacza87 (törölt) 2010.04.08. 22:43:22

@Rocko-: Bocsi nem vagyok tisztában az Autofiliás belső szállóigékkel.

Virago_1000 2010.04.08. 22:43:49

@phrascarica: A termek eletciklusa, tervezve van (nem a mernokok altal). Lasd, modellciklus. Mit gondolsz, mikor kiadnak egy uj autot, nem tudjak-e vajon, hogy meddig akarjak a piacon tartani, es mikorra jojjon az utodja? Ebbol kifolyolag a reszegysegeket is ugy kell megtervezni, hogy egy bizonyos idotartamot kibirjanak minimalisan, a leheto legkevesebb garancialis problemat okozva, hiszen az tovabbi koltseg a cegnek.

"Ez nem 'tervezett', egyszerűen eddig tartanak az elektronikus cuccok (autóüzemben), ami ez ezután van az már bonus :) "
Ha mar elektonika, pl egy mozdonyban, villamosban miert tart tovabb az elektronika?

w124 2010.04.08. 22:52:41

Nagyon fasza gép.Szeretni fogod.Nekem '88-as volt,sajnos kézi váltóval.Ezért kellett mennie.Az automatában meg jobb ha ledobod az olajat!Az "örökös olaj",no comment.Láttam már ilyen "örökös olajat"mikor leengedték...

Phrascarica 2010.04.08. 22:57:34

@Virago_1000: "Mit gondolsz, mikor kiadnak egy uj autot, nem tudjak-e vajon, hogy meddig akarjak a piacon tartani, es mikorra jojjon az utodja? "
Sok esetben fogalmuk sincs, azaz van, de ember tervez isten végez alapon megy. Pl: Renault Avantime vagy akar a Smart Roadster, ha nem fogy akkor hamarabb lekerül a műsorról, ha jó fogy akkor meg még ráhúznak pár évet pl: Renault Twingo
"Ebbol kifolyolag a reszegysegeket is ugy kell megtervezni, hogy egy bizonyos idotartamot kibirjanak minimalisan, a leheto legkevesebb garancialis problemat okozva, hiszen az tovabbi koltseg a cegnek"
Ennek meg mi köze az modellciklushoz, mikor a garancia általában 3-5 év a modellciklus pedig általában többszöröse, az alkatrészek működő képessége pedig lehet akár 100+ év is. A minimális élettartamra tervezés pedig nem egyenlő a maximális élettartamra tervezéssel, tehát a 'tervezett életciklussal' ami még mindig úgy helyes hogy "minimálisan tervezett életciklus"

nem kéne... 2010.04.08. 23:03:18

@Virago_1000:

na aztán attól sem kell hasraesni.
ezeknek a kortársai ugyanígy nem érnek egy lukas mogyorót sem.

nem kéne... 2010.04.08. 23:07:53

@hakapeszimaki1986:

azért a "tök zsír" az nem ilyen.
kopottas, használt, de talán nem túl szar.
ennyi.

Dennis01 2010.04.08. 23:14:31

@MANszerelő: En nekem is eloszor Magnatec-et raktak a Minibe, de a 10W/40 tul hignak tunt, szerette megkajalni. Most Castrol XL 20W/50 Classic-ot tettem bele, kivancsi leszek, hogyan mukodik. A szokasos olajpotty a kocsi alatt megvan, azt meg ki kell nyomoznom, honnan jon... De a lakatosomnak mikor felvetettem eloszor, hogy csopog az olaj a kocsibol (tobb, mint 30 eve Minikkel foglalkozik), csak annyit mondott: "Dennis, ez egy Mini! Mutass nekem olyan Minit, ami alatt nincs egy csepp olaj se!" Azota annyira nem torom magam az olajcsopoges helyenek megkeresesere... :)

Phrascarica 2010.04.08. 23:15:21

@nem kéne...: a 'tök zsír' az olyan mint a 72. képen a váltókaron látható? :D

nem kéne... 2010.04.08. 23:17:14

@malenykij polgar:

hm, elsőre kissé felületesen futottam át.
furcsa.
nem emlékszem egyre sem.
az e12 az megvan, a 23, a 32 és a legvégén a 38 is, de az e28 az valahogy nagyon nincs előttem.

nem kéne... 2010.04.08. 23:20:30

@Dennis01:
"A szokasos olajpotty a kocsi alatt megvan, azt meg ki kell nyomoznom, honnan jon..."

az a külső nívó.
amíg folyik, addig van benne.
:)))

Dennis01 2010.04.08. 23:21:28

Amugy a 43. kepen ( galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/04/08/bmw_e32/?current_image_num=42&image_size=l ) az LPG tartaly miatt ul a BMW hatulja, vagy ez a normalis magassag?

Dennis01 2010.04.08. 23:24:01

@nem kéne...: Es arra is jo, hogy megjelold a parkolohelyedet. A haz elotti es mogotti parkolokban tisztan latszik, hol szokott parkolni a Mini... :)

nem kéne... 2010.04.08. 23:24:22

@phrascarica:

pl az e36unkban bőr kormány van, aztán kibaszott vékony a bőr, elnyúlik, ilyen lesz.
pucolhatod akármivel, ugyanígy néz ki.
nyilván nem száz vagy kétszázezer kilométernél, hanem jóval többnél, de ez így döglik meg, a műanyag kormány és váltógomb meg kifényesedik, elgumisodik, megrepedezik, vagy ezek tetszés szerinti kombinációja.

Hurri Kán 2010.04.08. 23:25:14

@Dennis01: állítólag angol mérnök szerint ahol autó van, ott olaj is :)

Tömítések, szimmeringek rendben? Mert akkor nem nagyon szabadna egye az olajat.

romesz 2010.04.08. 23:26:05

@Dennis01: Az en jarganyom 10 eves volt es nem csopogott. A szerelo nezi es hummog nekem. Kerdem miert hummog? Azt modnta nem erti, hogy ez a szar miert nem csopog. Monta, hogy 10 evesen mar el kell kezdenie csopogni. Ra egy evre viszont szet kellett szedje es kicserelnie a tomiteseket, mert addigra mar folyt. Tehat igaza volt mikor csodalkozott, hogy nem folyik :)

nem kéne... 2010.04.08. 23:27:52

@Dennis01:

a jaguarom csodálatos módon csak egy helyen folyat, a balos benzintank leeresztőcsavarja körül jön valami kátrányos takony, a benzin maradéka.
nem akarom tudni, mi van a tankban.
:))))
a többi része száraz volt, de azt mondták, ez nem természetes dolog, kezdhetek aggódni.
:)))))

romesz 2010.04.08. 23:31:36

@nem kéne...: jaguarral jobb ha vigyazol.
Haveromnak a haz elott gyullad ki es egett porra az xjs 12-ese

Dennis01 2010.04.08. 23:32:17

@gyvy: Igazsag szerint a motor meg nalam nem volt szetszedve. Annyira nem eszi az olajat, a csopogessel egyutt kb 500-1000km korul megy le max-rol min-re. A motor nem tudom milyen lehet belulrol, a regi muszaki papirjaim szerint kisakkoztam az oraallast, elvileg tul van a 250.000.-ik kilometeren. 1000ccm, de a hangja gyonyoru, huz mint allat es halvany fust is akkor jelenik meg, mikor nagyon magas fordulatszamra felturaztatod. A tanarom mondta, hogy venni akart egy ilyen Minit, de az osszes ilyen evjaratu, mint az enyem, amit megnezett ugy szolt, mint egy zsak szog. Az enyem viszont egeszsegesen dorombol, o azt tippeli, hogy elete folyaman kapott egy felujitast. Sajnos nem tudom, mi lehet a helyzet belul, szivesen latnam, de nem akarom szetbontani azert.

nem kéne... 2010.04.08. 23:38:25

@romesz:

jó, ezt a kinek milyen haverjával történt a milyen eset jellegű dolgokat hagyjuk.
mindenre lehet szar példát hozni. maradjunk annyiban, hogy ilyen veszélyek sem most, sem a jövőben nem fenyegetnek ezzel az autóval.

Dennis01 2010.04.08. 23:39:33

@nem kéne...: Nem csodalkozom, hogy nem akarod tudni, mi van a tankodban... :)
Epp nemreg gondolkodtam ezen, hogy kene berakni egy jobbos tankot a Cooperek stilusaban, mert ez a 30 literes tank azert eleg kicsinek bizonyul nehanyszor, plusz ha pl haza akarok vele menni, eleg sokszor meg kell allni tankolni... :)

romesz 2010.04.08. 23:47:46

@nem kéne...: bocs nem akartalak bantani vele.

Macskanátha 2010.04.08. 23:49:55

""Dennis, ez egy Mini! Mutass nekem olyan Minit, ami alatt nincs egy csepp olaj se!"

Bármikor mutatok, ha Budaörs felé jársz! Ott van a feleségem autója, Mini Cooper, most márciusban múlt 3 éves, olajat nem fogyaszt, olyan tökéletes, mint egy TAG-Heuer chronograph...

Virago_1000 2010.04.08. 23:50:44

@phrascarica: "Sok esetben fogalmuk sincs, azaz van, de ember tervez isten végez alapon megy. Pl: Renault Avantime vagy akar a Smart Roadster, ha nem fogy akkor hamarabb lekerül a műsorról, ha jó fogy akkor meg még ráhúznak pár évet pl: Renault Twingo"

Van benn logika, amit mondasz, de mivel egyikunk sem menedzser ott, sem egyik autos ujsagiro sem, ezert nem tudjuk, mi folyik a hatterben.

"a garancia általában 3-5 év a modellciklus pedig általában többszöröse"

hat mar egyre inkabb rovidulnek a modellciklusok, a garanciaido ketszereset sem erik el joforman.

"az alkatrészek működő képessége pedig lehet akár 100+ év is." - elmeletileg, de meg senki sem latott ilyet.

"A minimális élettartamra tervezés pedig nem egyenlő a maximális élettartamra tervezéssel, tehát a 'tervezett életciklussal'" - maximalis elettartam nem egyenlo tervezett eletciklus, tevedni tetszik, uram.

Dennis01 2010.04.08. 23:54:55

@Macskanátha: Tenyleg nem akarlak megbantani, de en nem a BMW altal gyartott "Mini" nev alatt szaladgalo valamit ertem, hanem az igazit, amit 1959-tol 2000-ig gyartottak. A pindurit, amiben A-Series motor duborog. Sajnos azt kell hogy mondjam, nehany stiluselem lekoppintasan kivul a BMW-Mininek semmi koze a regi Minihez..

nem kéne... 2010.04.08. 23:59:50

@romesz:

nem erről van szó, csak ez a mindig minden szopás megtörtént valakinek a haverjával kicsit megmosolyogtató.
amúgy az az autó egyszerű, mint a faék, ahogy az kiég, úgy kiég egy vw bogár is.

@Dennis01:

valami ezeréves takony van benne.
kivettem mindkét ac-t, mintha gépzsír lenne benne a membránok közt, olyan volt.
na az van a tankban is.
de ennek a kulimásznak olyan szaga van, hogy ááááá, komolyan mondom, évekig szagolgatnám, kurvajó.
:))))

@Macskanátha:

dennisnek még a régi minije van.
némi különbség azért van a kettő közt, az meg, hogy egy három éves autóból nem nem folyik semmi, az nem kunszt. az alap elvárás, úgy gondolom.

Dennis01 2010.04.09. 00:07:45

@nem kéne...: Csak tippelek, nem lehet, hogy az a joillatu takony valami tomitesi funkciot lathatott el ujkoraban? Marmint valamilyen tomitopasztara tippelek.

Macskanátha 2010.04.09. 00:11:26

@Dennis01: Ja bocs, nem tudtam, hogy a régi fajtára gondolsz. Csoda, hogy még van belőlük, én évek óta nem láttam régi Minit forgalomban az utcán. De a "BMW-s Minik" gazdái is egy összetartó, jó közösség, a nejemnek mindig villantanak a refivel, ha szembejönnek vele egy másik Minivel! :-))

nem kéne... 2010.04.09. 00:13:45

@Dennis01:

ennek nagyon kőolajszármazék szaga van, de nem tudok hirtelen mit mondani neked, mire hasonlít, majd eszembe jut.
folyékonynak valamennyire folyékony, mert csöpög, de eléggé sűrű.
saccra olyan tizenöt éve állhat benne a benzin. vagy amit utoljára beletöltöttek.

Dennis01 2010.04.09. 00:42:00

@Macskanátha: A regi Minisek is osszetartoak, mindig megy a villogtatas, tulkoles, integetes ezerrel. Halistennek itt nagyon jo az alkatreszellatas hozzajuk, igy boven van beloluk az utcan. Bar a legtobb csak szebb idoben jon ki az utra, az enyem esoben, hoban es sarban is aktiv szolgalatot teljesit. Latnod kellett volna egy-ket ember arcat, ahogy a hoban mentem vele... :)
Tudom, furcsan hangzik, de igy hogy vezettem es tulajdonomban van egy regi Mini, ismerem mar nagyon jol, egyszeruen nem tudom szeretni a BMW-Miniket. Marketing-fogasnak nagyon jok, viszont a multbol nem sok mindent ideznek fel, ez zavar. Az uj Fiat 500-as akkor mar sokkal jobban multidezo..

nem kéne... 2010.04.09. 00:54:11

@Dennis01:

fiat500?
hallod, az, aminek előreköltöztették a motorját?
ha valami, akkor az méginkább dizájn és még kevésbé az eredetinek a remake-je.

_FoxiMaxi_ 2010.04.09. 01:16:45

Gratulálok az új géphez.
Ezek a kecskemétiek nagy kufárok. Találtam én már náluk borult, 3 autóból összerakott, szerintük semmi baja autót...

ommm 2010.04.09. 01:24:55

@Dennis01: Hmmm...szerintem pedig kifejezetten könnyedén vezethető, remek futóműves, vidám kis autók.
Persze retró, nem "igazi", de szerintem van benne karakter...

ommm 2010.04.09. 01:28:37

@hakapeszimaki1986: Éééés...ráhibáz. Mondom nektek!

nem kéne... 2010.04.09. 01:30:43

@ommm:

de ugye nem....
mondd azt, légy szíves.
:))))

Phrascarica 2010.04.09. 07:24:38

@Virago_1000: '"az alkatrészek működő képessége pedig lehet akár 100+ év is." - elmeletileg, de meg senki sem latott ilyet.'
Dehogynem pl. műanyag alkatrészek, felni, ez a legtöbb veteránautón is eredeti, szinte elpusztíthatatlan (kivétel: P126), és ha nem használják el akkor akár a diffi és váltó is idetartozhat, az idő nem fog rajtuk, csak a használat.

'"A minimális élettartamra tervezés pedig nem egyenlő a maximális élettartamra tervezéssel, tehát a 'tervezett életciklussal'" - maximalis elettartam nem egyenlo tervezett eletciklus, tevedni tetszik, uram. '
Ilyet nem is írtam olvasd el még1X
Akár igy is írhattam volna -a könnyebb érthetőség kedvéért: A minimális élettartamra tervezés nem egyenlő a tervezett életciklussal.

Szsrobert 2010.04.09. 07:29:35

"Elméletileg napi használatra szánom, nagyon kevés városi szakasszal. Ha tehát a laza autópályázás mellett 14 liter gázt megeszik százon, még mindig ott vagyok, mint egy hétliteres fogyasztású kisautóval."
Hát nem.
"Az éves költségek sem szállnak el nagyon: KGFB-t évi 25 ezerért kötöttem, a teljesítményadó 20 300/év. Idén én már biztosan nem fizetek luxusadót, remélem, 2011-ben sem, veletek együtt."
Majd rájössz. A szélvédőgumit beszoríthattad volna az ajtók üvegével. Szépnek szép a gép.

Cooper911 2010.04.09. 07:34:13

Gratula! Zsiros verda ez!
Oldtimer expo-ra vele!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.09. 07:48:37

@nem kéne...:

2010.04.09. 00:13:45
"ennek nagyon kőolajszármazék szaga van, de nem tudok hirtelen mit mondani neked, mire hasonlít, majd eszembe jut.
folyékonynak valamennyire folyékony, mert csöpög, de eléggé sűrű.
saccra olyan tizenöt éve állhat benne a benzin. vagy amit utoljára beletöltöttek. "

elgyantasodott a benzin
hiaba tesznek bele gyantagatlot es olyan adalekot amitol nem oxidalodik, ezek sajnos idovel nem ernek semmit sem. pont ezert sincs nagyon ertelme evekre elrakni benzint, mert csak kidobott penz

attol felek esetleg, hogy ha az AC pumpa ilyen, akkor a teljes uzemanyagrendszerben vegig ilyen lehet minden.. (E85 szepen kipucolja az ilyeneket, legolcsobb oldoszer)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 08:04:45

@Szsrobert:
"Hát nem."

Az értem, hogy azért, mert ezt mondtad. Mindamellett szívesen fogadnék némi magyarázatot is.

Psziho 2010.04.09. 08:22:46

20 éves autómata 7-es?

inkább sosem legyen autóm

Szsrobert 2010.04.09. 08:39:58

@prokee: A 7 litert evő kisautó is használható gázzal. Az alkatrészárakat össze sem lehet hasonlítani. Én is szívesebben járnék hibridre átépített BMW-vel, mint Ladával, Suzukival. De ez is sok. Szennyezésben, utána fizetendő költségekben(biztosítás, adó, műszaki).

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 08:46:37

@Szsrobert:
Ha egy kisautóba beszereled a gázt, vagy csomagtartód nem marad, vagy pótkereked. Az alaktrészárakról azért ne vitatkozzunk, mert már fent is említettem, hogy igen olcsón veszem. Lásd a két első tárcsát összesen 10.000 körül.
A költségek nagyjából kétszeresek, de ismétlem, még mindig nagyjából felét fizetem a BMW-re éves konstans költségként, mint egy átlagos, fiatal, pesti Suzukis.
Természetesen a post sem arról szól, hogy MINDENKI járjon ezeréves dögökkel, mert van, akinek ez lényeges többletköltség egy kisautóhoz képest.

mükkemakk 2010.04.09. 08:50:16

Elgyantasodott benzin????

Az kb hany ev allas utan jön? Nekem a veteran Jawamban volt gyantaszeru trutyi a tankban, gondolom az el parolgott keverek maradeka lehetett.

nem kéne... 2010.04.09. 08:55:39

@mükkemakk:

hát, olyan tizenöt éve egészen biztosan áll.

Szsrobert 2010.04.09. 08:59:04

@prokee: Igaz.
De akkor cuccozok, nem BMW-t veszek, hanem kisteherautót. Te olcsón veszed az alkatrészt, én sajnos nem venném. Ladához találok, de BMW-hez? Beleszámítom az utánaszaladgálás miatt kiesett időt is, ami alatt dolgozhatnék. Pesti suzukis... az nem vigasztal, hogy másnap még szarabb.
Olyan ez, mint az MZ, és a Hayabusa. Nyugatja az ember magát, hogy az MZ-vel olcsón jár, de a Hayabusa mégis több örömet okoz(ha jó).

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 09:02:08

@Szsrobert:
"én sajnos nem venném"

Dehogynem, csak szólj ! :)

Szsrobert 2010.04.09. 09:06:53

Köszönöm a felajánlást. Írok, ha kell valami. ;-)

Dennis01 2010.04.09. 09:11:10

@nem kéne...: De az legalabb sokkal jobban hasonlit az elso Fiat 500-asra..

@ommm: Persze, hogy van benne karakter, kulonben nem adnanak el annyit, amennyit. De engem akkor is zavar, mikor ez a Mininek es kisautonak titulalt valami beall mogem, es a ket tukromben mast se latok, annyival szelesebb. Arrol nem beszelve, mikor parkoloban epp egy uj Mini melle parkolok be, utana kereshetem a kocsit feloran at, mert ki se latszik az uj mogul a sajatom. :)))

hakapeszimaki1986 2010.04.09. 09:25:24

@gyvy: Hát igazad van,hogy egy újabb hetes értékvesztésével annyit buksz,mintha egy ilyen e32-t életben tartsz.
Én inkább az értékvesztést választanám.
Prokee-nak ahogy nekem lejön az az elképzelése,hogy ebből ilyen szaladgálós,trélezős,olcsó igavonó lesz.
Az olcsón fenntartható,nagy kényelmes,"megbízható"igavonó autó legjobb indikátora a kőműves és a piacos autó.Láttatok már kőművesbrigádot öreg bömössel?
Pedig ugyanannyiért meg lehet kapni,mint mondjuk az örök kedvencet,a w123 300TD-t.
Arra is lehet költeni a százezreket,de sokkal egyszerűbb szerkezet a maga soros adagolós dízelével.

keszatveres (törölt) 2010.04.09. 11:05:03

- Hozd a kocsit, Harry!
- Hozom a kocsit, Stefan.

:DDD

Kifordított kacagány 2010.04.09. 11:31:09

@prokee: legyen vele sok örömben eltöltött km-ed

mükkemakk 2010.04.09. 14:26:03

@Szsrobert: Az mz TS 125 is okoz örömet, beindul, elvisz valahova, hazavisz, sőt ha nincs dugulás, nincs defekt, nem állítódik el a gyűjtás az már fél orgaz/mum/us. Néha még 100 -al is ment az enyém.

A Hayabusa egy gyors és jó motor, használati cikk, ennyi. Ha szétszeded-összerakod vagy 3x- onnantól azt is szeretni fogod. Ja a zörgés az idom alól mindig bosszant.

/Megvolt mindkettő./

Zso80 2010.04.09. 15:37:34

Szerintem pénzkidobás volt. Jó árnak tűnik, de a felújításnál ide 30 ezer oda 50 ezer, amoda meg épp csak eléri majd az 5 számjegyet....

Annyiból futotta volna valami újabb kocsira is, na jó, lehet nem BMW-s életérzés lett volna belőle.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.09. 15:40:10

@Zso80:
"Annyiból futotta volna valami újabb kocsira is"

Abszolút nem akartam újabb kocsit. Mondjuk van, de azt sem azért vettem, mert újabb, hanem szerelemből. Mint ezt is.

nza600 2010.04.09. 20:38:57

Valaha luxusautó volt... Most gázos legyen, meg vonóhorog is legyen rajta!

Cl 500-as gázosítva, ezt már nem lehet fokozni, komolyan mondom:

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/cl_500/mercedes-benz_cl_500_amg_benzingaz-3400164

whale 2010.04.09. 20:44:03

@MANszerelő: Nem. A tökéletes olaj a Mobil1 0W-40...

nem kéne... 2010.04.09. 20:46:59

@hakapeszimaki1986:

ja, meg ugye bimmerből kombi sem volt, ami meg volt, az kicsi.
aztán jól is van ez így.
mellesleg ismerek retteneteskilométeres öreg dízel bimmert is és ismerek rettentőkilométeres öreg benzines bimmert is, szóval nem kell az ajnár, van ez legalább annyira tartós, csak épp nem ötvenpárlovas kétliteres szívódöbbenet, amivel a kamionok félretolnak az útról.

whale 2010.04.09. 20:53:51

@prokee: Üdv a klubban!:))
Jómagam egy 94-es Rover 827 Si-t élvezek már két éve. Soha még ilyen jó autóm nem volt. Mondom ezt 30000 km és három nullkilométeres autó után.:)

hakapeszimaki1986 2010.04.09. 21:50:42

@nem kéne...: Mindegy,majd meglátjuk,mi lesz az SEC-vel meg az e32-vel egy pár tízezer km múlva,kíváncsian várom a beszámolókat!
Félreértés ne essék én is odavagyok egy-egy youngtimer formáért: pl.190-es Merci,Scirocco mk2,e23.Ilyen cápánk nekünk is volt még mindig nagyon szép emlékeket őrzök róla:aboutbmw.net/uploads/posts/1237749260_1.jpg
Csak nem tudom hogy milyen gyári body kit ami a képen is van pont ilyen volt a miénken is.Ilyet nem láttam még másik cápin,csak egy-két 6oson.Nyáron vettem autót,megnéztem egy-két e36-ot,190-est,amit kínáltak nekem megfelelő 700forintig...hááát az egyik úgy lett újjáépítve,hogy a bal hátsó keréknél vagy 5 centivel rövidebb volt a tengelytáv,a másik oldalhoz viszonyítva!!
A másik 190es (teleoldalas) alja szét volt rohadva,a harmadiknak papírgondjai voltak..stb.Pedig a hahu-n mindegyik nagyon szépen nézett ki!!Olyan tehetséggel tudnak egyes nepperek szétfingott autókat fényképezni,hogy szerintem pályát tévesztettek :-)
2hónap után feladtam és elkezdtem keresni olcsó,megbízható,ámde nekem még tetsző 3ajtós B Corsákat. A második példány pont olyan volt amit kerestem:jól felszerelt,megkímélt,keveset futott.

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 22:12:15

@Virago_1000: "- akkor megis letezik tervezett eletciklus? Par honapja meg habzo szajjal orditottad le azokat, akik ezt allitottak."

Eletciklust nem tudsz tervezni, te fogyatekos, mert millio hasznalati profil van. A budos eletben nem tudsz olyan komponenst kesziteni, ami a kalaposskodas vasarnapisofor alatt, meg a boyracer alatt is beszarik x uzemora utan. MINIMALIS kovetelmeny, amit MINDEN korulmenyek kozott ki kell birnia a komponensnek, viszont mindig is letezett.

Tenyleg ennyire bonyolult lenne agyilag felfogni a ketto kozotti kulonbseget?

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 22:14:45

@Dennis01: "Sajnos azt kell hogy mondjam, nehany stiluselem lekoppintasan kivul a BMW-Mininek semmi koze a regi Minihez.."

Sajnos azt kell mondjam, hogy halvany fogalmad nincs a mai Minikrol. Mit is mondtal, mely modelleket vezetted?

mlt3 (törölt) 2010.04.09. 22:19:42

@gyvy: "csak úgy megnéztem az egyik alkatrésznagyker árlistáját (neten hozzáférhető), ehhez a típushoz pont a légtömegmérő + a féktárcsa kb. kétharmadába kerül a most leváltott =-eshez képest, ennyit a típushoz való drága alkatrészekről..."

Koszonjuk, Emese. En viszont nem a valtozo minosegu noname gagyikat hasonlitgattam egymashoz, hanem az azonos minosegu gyari komponenseket. Fektarcsabol meg ugye megbeszeltuk hogy kisebb kell ra, nem tudom mennyire megy az olvasas.

Mondtam mar, hogy az alkatreszeket vedd a kezedbe, ne a listat, mert halvany fingod sincs, hogy mirol beszelsz.

Phrascarica 2010.04.09. 23:20:10

@mlt3: "A budos eletben nem tudsz olyan komponenst kesziteni, ami a kalaposskodas vasarnapisofor alatt, meg a boyracer alatt is beszarik x uzemora utan. "
Pl: motorvezérlőből biztosan lehetne, de elég hamar kiborulna a bili, hogy mind 10000-12000 üzemóra alatt adja meg magát, főleg ha ráállna néhány hozzáértő és kimazsolázná a dolgokat, esetleg kiszivárogna egy elégedetlen mérnöktől.
A szándékosan tönkremenő computerek miatti botrány valószínűleg örökre maga alá temetné a gyárat :(

Phrascarica 2010.04.09. 23:28:01

@mlt3: mondjuk szerintem érdekes lehet a 2 db féktárcsa is 10.000-ért, mert az szvsz még kilóra is ár alatt van. Mondjuk nem tartom kizártnak hogy valaki már 8 éve kerülgeti a raktárban azt a féktárcsát amit még a stricik is szarnak gondoltak egy ilyen kaliberű autóba.
Mellesleg hallottam már olyanról 5-6 éve hogy valamelyik régi koreai nagyvashoz nem lehetett kapni éppen féktárcsát "sehol" ezért egy "mesternek" eszébe jutott a legyártás ötlete is, persze a belsőhűtésű helyett az olcsóbban gyártható tömör kivitelt favorizálták. Nem tudom hogy elkészült-e a cucc, de nagyon megnéztem volna néhány 200-100-ra fékezés után -jó messziről:DD

tükörfúró 2010.04.10. 13:08:04

ÁÁáááááá...végre E32!! Hiperkirályság!!

Kár volt pont az E32-nél mindeféle tervezett avulásba belemenni, az utolsó bömös, aminél ennek még csírája sincsen.

Ha vigyáznak rá, kb örökké él:)

Van pár (száz?:)) tipushiba, apróságok. Mondjuk a fűtés az embertpróbálóan idegtépő:)...és én kéziváltósat se vennék, de ugye aki vétel után tájékozódik, nem előtte kérdezget...az igyjár.

Garp 2010.04.10. 13:28:54

@tükörfúró: "és én kéziváltósat se vennék, de ugye aki vétel után tájékozódik, nem előtte kérdezget...az igyjár. " Ööööö...Nem értelek. A a cikkből "Kéziváltó, ehhh, ekkora döghöz? Ide automata kellene. Aztán kinyitottam a képeket, és kiderült, elírás, ez bizony automata." Vagy nem ahhoz? Mert akkor valahol fonalat vesztettem :).

tükörfúró 2010.04.10. 13:46:25

Megnéztem a képeket végig...sokkot kaptam:(, kimentem a konyhába unikumért :)

Vannak durva részletek, de talán összességében mégis elfogadható a gép.

A váltót elnéztem, automata tényleg, hálaégnek.
Onnan gondoltam, hogy manuális, mert bowdenes a gáz, az automaták általában EML-esek.

tükörfúró 2010.04.10. 14:09:42

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Újabb bömösök, pl E36 vagy E38 alatt van olyan váltó amiben "nem kell" olajat cserélni, nincs betöltő, nívópálca és olaj leeresztő sincsen!

Ebben KELL és a nívópálcával megvétel ELŐTT meg KELL nézni, elég-e a váltóolaj benne, és milyen szinű, szagú, állagú!

Nem kicsit, hanem kicsitsem értessz hozzá, ami nem baj, csak kár hülyeséget terjeszteni!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.10. 14:42:59

@tükörfúró:
"az automaták általában EML-esek. "

Szerintem csak a tempomatosak. Ebben meg nincs. Még.

tükörfúró 2010.04.10. 15:39:15

@prokee: Nem, az ASC (kipörgésgátló bajor kódneve) miatt EML-esek.
A gázzal az EML nem "barátságos", jobban jártál így evvel, hogy nincsen.

Télen azért lehet cumizni, óvatos közlekedés javasolt, nincsen 3betűs ami vigyáz a s@ggedre....

Difizárad "szériába" van (ha ki nem gányolták még belőle?), de jeges úton könnyű ASC nélkül sabc kollegát követve a szántásba "kirándulni"!

A tempomat bowdenesbe is létezik, ott a kis doboz a bal torony előtt, mintha lenne egy gumi "pöcse" előrefelé, ami nem folytatódik semmiben!
Na abból jönne a tempomat bowdenje, utólag is bele lehet tenni, ha akarod.

tükörfúró 2010.04.10. 17:05:44

@prokee: Ha van még axelerós címed (most T-home lesz belőle automatikusan?) repült egy postagalamb

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 20:24:09

@phrascarica: "mondjuk szerintem érdekes lehet a 2 db féktárcsa is 10.000-ért, mert az szvsz még kilóra is ár alatt van."

En ennyiert egy Puntora sem vennek feket.
10.000 Ft-os fek okosba, csokival bekotott gazszett, pisztollyal taknyolas a motorterben... lesz itt meg szopas, dogivel.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 20:42:19

@tükörfúró: Emlekeim szerint E32ben az osszes GR leptetomotoros/bowdenes volt, annak ellenere, hogy az M70-ben (750i) mar volt eGas is. Kezivaltosnal viszont a kuplungkapcsolot is be kell raknod utolag.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.10. 21:08:47

@mlt3:
Szeretek veszélyesen élni. Kevésbé ingerszegény és unalmas, mint napfénytől elzárt pincében, két kóla és három pizza után Y kromoszómáktól átitatott alsónadrágban kommentelni.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 22:21:33

@tükörfúró: Lehet. En eletemben nem lattam bowden nelkuli GR-kitet a regi modellekhez, csak az eGas-os dizeleknel, az meg E32ben nem volt. Lehet hogy azt csak kit nelkul, komponensekbol lehetett berakni. Nem olvastam utana.

mlt3 (törölt) 2010.04.10. 22:25:54

@prokee: Latod-latod, te megmaradtal annak a szemelyeskedo, ostoba proli surmonak, aki voltal. Egy pillanatra sem birod levetkozni onmagad. Remelem, nem remeg most az ujjad a delete gomb felett :) Csak kemenyen es hatarozottan, bela!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.04.10. 22:46:25

@mlt3:
Újabb közös pontunkat fedezted fel, szeretlek :)

tükörfúró 2010.04.10. 22:59:59

@mlt3: Miféle kit? Ezek gyárilag EML-es kocsik, és több az EML-es mint a bowdenes...

Inenntől nem tudom értelmezni..

Itt a gyári katalógus vonatkozó része:

www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&btnr=13_0193&hg=13&fg=15

Egas? A TDS elektronikusan szabályozott adagolójára gondolsz? Ott is VAN bowden..

www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA01&mospid=47379&btnr=35_0098&hg=35&fg=15

ciki... :D

mlt3 (törölt) 2010.04.11. 01:35:46

@tükörfúró: "Miféle kit? Ezek gyárilag EML-es kocsik"

Ne legyel mar fogyatekos. Vegig a GR retrofit kitekrol volt szo.

"Egas? A TDS elektronikusan szabályozott adagolójára gondolsz? Ott is VAN bowden.."

Fogalomzavarban szenvedsz:
www.bs-wiki.de/mediawiki/index.php/Elektronisches_Gaspedal

E36 318tds, 325tds, E34 525tds: eGas + nuku bowden. Csak bekotod a kart, oszt jonapot. Utanaolvashatsz.

"ciki..."

Az egyetlen ciki dolog, hogy nem tudsz olvasni, es egy elmebeteg modjara szkanderozol.

tükörfúró 2010.04.11. 10:36:14

Felsorolsz egy halom dízel kocsit, majd büszkén beteszel a vikiről egy motoros FOJTÓSZELEPET, hogy akkor ez az "eeegáz"(?) és dízeles kocsikban ilyen van....?? :DD

ÚÚRISTEN!! :)))

Neked fogalmad nincsen hogyan működik az ottó és hogyan a diesel motor!!
Lehet, hogy autót sem láttál sosem 2méternél közelebbről?:))

Ráadásul ott a kép, ami egy TDS katalógus szerinti alkatrészeit ábrázolja, akkora bowden tekereg rajta, "mint egy ház"...

És én szenvedek szerinted fogalomzavarban?? :)))

Én "szájkatarézok" elmebeteg módra, amikor a tényeket próbálod cáfolni, letagadni ami nyilvánvaló, ott a szemed előtt?

Ez az évezred vicce, abba ne hagyd, ekkora hülyét nem látott még a belsőség komment rovata... :)))))

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.02.25. 19:23:05

ez tipikusan az a kocsi, ami újkorában luxusautó volt, most meg így lelakva már csak a javítási költsége emlékeztet a régi pompájának a színvonalára

nekem igazán az eggyel újabb 7-es tetszik, egy ilyen 750 iL L7 Individualt bevállanék én is, de csak szép állapotban

special.blog.hu/2010/10/13/bmw_750_il_l7_individual

Mwercedes 500se 2013.09.29. 23:25:47

Jó választás volt.
Nekem is ilyen van.
Bár sokan csak rozsdabogjának hivják,de semmi pénzért nem válnék meg Töle.
Aki meg E38 750-es akar(szeretne)úgysem fogja megvenni.
Annak a szépségén kivül más nem igazán jó.
Gyuszi bácsi meg ennyi pénzért ugysem fog ilyen kategóriájú autót kapni.
süti beállítások módosítása