Tízéves a Totalcar: Ne nyúlj hozzá, megvág!

  2010. április 04. - ommm Címkék: 10 eves totalcar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az éppen aktuális, tömény és ömlesztett Palik-féle marhaságból ocsúdva próbálok most valamennyire értelmes mondatokat összelapátolni ide. Egyszerűnek tűnhet, de nem az, hiszen OT Expós Totalcar standunk hetedik - kiállított - tagja megfoghatatlanul, csodálatosan kretén, borzasztóan más (sokan egyenesen rondának mondanák) és elborult, mint a körötte majdan helyet foglaló, szinte hétköznapinak tűnő autók.
A Subaru XT.

3

Valamikor a nyolcvanas évek elején, amikor a Subaru éppen csak kiköltözött a gigantikus Fuji Heavy Industries egyik alagsori kis műhelyéből, történt meg, hogy a cókmókjukat pakoló mérnököknek kénytelen-kelletlen fel kellett számolniuk a kis marihuána-ültetvényt Kenji-szan szekrényében. Egy nagyon hosszúra nyílt hétvége keretén belül el is szívták a termést, dörgölték a hasist, forgatták a pipát. Nakagawa-szan éppen megcsomózta homlokán nyakkendőjét, lehúzott egy fél deci szakét és két, hosszú slukk között fejhangon sikítva közölte a többiekkel, hogy most pedig tervezzenek autót! Csak úgy, brahiból, mert milyen jó az. Legyen összkerekes, kétajtós, de ne lapuljon a földhöz, lehessen kinyitni a tetejét és ami a legfontosabb: csak háromszög-vonalzót használjanak a munka során!

Pár óra alatt kész volt minden. A Leone, a japán zöldséges Mercedes, alapjain született meg minden idők legszögletesebb autója, mely aztán több, kíváncsi érdeklődőt juttatott kórázba, mikor óvatlanul nekidőltek és megvágták magukat a temérdek él valamelyikével.

Két dolgot azonban nagyon bántak a beszívott japán mérnökök: a kormánykerék és maguk a kerekek nem lehettek szögletesek.

Azóta is ezen törik a fejüket, cseresznyevirággal a fülük mögött, a szent Fuji-hegy lábánál üldögélve, vígan pipázgatva. A zseniális bolondok. Bevállalták, megcsinálták. Kiérdemelték helyüket az Autók nagy enciklopédiájában. Gratulálunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr241894134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SpencerBarnes 2010.04.04. 17:46:33

Mindig egyik szemem sír, a másik meg röhög, ha arra gondolok van aki fenntart egy ilyen batárt, de arra már nem tellik, hogy legalább egy motor mosást megcsináltasson, vagy lekenje a csöveket kis fénnyel...igaz, nem ettől megy, de miért van az hogy ilyen "mutogatós" autók motorháza ilyen OKÁDÉK? Kb mint egy 20 millás audi vagy merci műanyag dísztárcsákkal.

robian 2010.04.04. 17:51:24

@SpencerBarnes: részben egyetértek, másrészt gyakori motor mosás szvsz nem ajánlott mert megkergülhet elektromosan másrészt ez napi használós autó. ami meg őrültség. belülről meg szép. olyan patinás (mint dezső)

SpencerBarnes 2010.04.04. 17:56:07

...gyakori motor mosás nem ajánlott, akkor fogok egy portörlő rongyot, illetve legalább a rozsdás csövet lefújom, és kiszedem a leveleket ami belehullott.Amúgy értem én hogy napi használat meg minden, de nem ez az egyetlen ami kívülről csocsi-ragyi a motort kinyitva meg elkap a hányás

The Great Destroyer 2010.04.04. 17:59:59

Érdekes ótóó. Mondjuk az egyetlen ismerősöm, akinek ilyen autója van(ráadásul piros) az egy mélyen ezotérikus beállítottságú srác :)

switch 2010.04.04. 18:04:09

Jessz! :-D Jóbarátom EX-e, most egy szent-őrült-fanatikus kezei közt épül-szépül tovább! Gratula!
Egyszer lesz egy ilyenem...

switch 2010.04.04. 18:06:34

A szögletek, és élek ellenére a legjobb cw értékű sorozatgyártott autó volt a Calibra megjelenéséig.

switch 2010.04.04. 18:14:00

Emlékeztetőül itt a cikk Csikós tollából:
totalcar.hu/tesztek/subaruxt/

vagodeszka 2010.04.04. 18:16:44

Besz@rás, hogy milyen jó a belseje, már majdnem felér egy CX-szel!

switch 2010.04.04. 18:18:22

robian linkjén jó a Sapporo, és a Starion.
Épp tudok egy elég jó állapotú eladó Stariont a 2.6-os turbós mocival 400k HUF-ért...nem gerjedne senki rá? :-)

Speedman 2010.04.04. 18:27:09

Ez az XT nekem annyira szögletes, hogy már-már szép. Szívesen megnéztem volna közelről, de sajna továbbképzésen leszek. Ezért sem neveztem a sajátommal.

pickapu 2010.04.04. 18:27:34

Jó cucc, meg az is jó lehetett, amit akkor ott szívtak. Kéne.

robian 2010.04.04. 18:28:28

@switch: azé a skyline pirosban is büntet. és az első galanton hol a tükör? ezt kapásból szabálytalannak minősítené a FIA

Phrascarica 2010.04.04. 18:42:12

Ennél rútabb nem volt?

switch 2010.04.04. 18:48:23

@phrascarica:
Annyira csúnya, hgy már szép. A megoldásai miatt-és a formája miatt is persze-az abszolút kéne kategória.
Remek reprezentánsa a nyolcvanas éveknek.
Az SVX is nagyon finom gép, de hiányzik belőle az a masszív karakteresség, ami az XT-ben meg van.

switch 2010.04.04. 18:52:33

@robian:
Ja, a sárga Galant-ami a Sapporo :-D-tükre: régen a japó belpiacos autókon ott volt a tükör. Biztos találkoztál már vele, csak nem tünt fel eddig ;-)

Dennis01 2010.04.04. 19:07:18

@Jamesblond: Semmi baj az F1-el. Csak az zavar szerintem joreszt mindenkit, ahogy a Palik beleugat "kommentarnak" cimezve... :)

Szep ez a Subaru, ha Csikos nem ir rola, talan soha nem is tudom meg, hogy gyartottak ilyet...

switch 2010.04.04. 19:11:37

Remélem egy szép OG Saab 900 Turbo bekerül a tízbe. A másik örök kedvencem...Mondjuk grafit metálban...

kultúrpesszimista 2010.04.04. 19:13:42

Aztak'....

Gratulálok ehhez is!!! Nagy kedvencem az XT Coupe. Hogy őszinte legyek, az egyetlen szerethető Subaru szerintem. Szerethető, mert kívül-belül tejesen egyedi és őszinte. Kb olyan futurisztikus - és hamisíthatatlan '80-as évek életérzést árasztó - autó, mint kortársa, a Volvo 480.

007 turbozva nem keverve... 2010.04.04. 19:17:46

Nagyon szép, főleg ha nézzük hogy a 80as évek elején csinálták, ha vissza nézők miket csinált a konkurentia,akkor már csúcs....

kultúrpesszimista 2010.04.04. 19:19:03

Amúgy ha minimálisan is számít a véleményem, le a kalappal a TC stáb előtt! Nagy tisztelet nekik és az autók gazdijainak. Eddig mindegyik választás telitalálat és remekül fémjelzi a korszakot. (No meg a határtalan, gyermekien megkapó autóbuzériát...)

kultúrpesszimista 2010.04.04. 19:24:18

@007 turbozva nem keverve...:

Azért ezt így nem mondanám... Legyünk valamennyire objektívek és tegyük félre a típus-fanatizmust: a korszak legtöbb autója - főleg ebben a sportautó-szegmensben - nagyon is szerethető, őszinte autó volt a Subaru XT-től kezdve a Honda Prelude-on, CRX-en, VW Sciroccon, Audi Quattron, BMW-ken át a Citroen CX-ig és még azon is túl. Az autók nem hasonlítottak annyira egymásra, mint ma, volt egyéniségük, nem beszélve a vezetési élményről, amit egy kommersz családi szedán is még nyújtani tudott. Ma minden steril. Még az is, amiről a marketingszöveg azt állítja, hogy nem (pl. Volvo C30).

Dennis01 2010.04.04. 19:25:34

@SpencerBarnes: Ez egy mindennapi auto, nem kiallitasi targy. Ez egy oszinte motorter, latszanak rajta az evek, az, hogy hasznalva van.

romesz 2010.04.04. 19:38:37

@SpencerBarnes: teljes buntudatom van most, mert en sem mosom le a motort illetve nem takaritom a motorteret. Bakker, most mehetek es takarithatok :)

convert 2010.04.04. 19:51:05

na ez tényleg telitalálat,ez a gép gyönyörű
jó lenne a 10-be látni még egy stariont is...de ez csak álom.....:(

megint 2010.04.04. 19:55:34

Kezd egyre több rondaság bekerülni a top 10-be, belül van egy kis samara érzésem:)

SpencerBarnes 2010.04.04. 20:00:24

@kultúrpesszimista: Nem jellemző.Azonban a kocsikkal amik az én kezem közt vannak/voltak, jobban bánok legyen az 50.000 Ft-os trabant vagy wartburg ( amikor házat vettem ilyen kategórián jártam, ez van ) vagy pedig 10 millás merci.Mást ne mondjak ha kinyitom a motorházat akkor első hogy egy porrongyal végig törlöm a blokk borítást és a műanyag alkatrészeket.Baj?

SpencerBarnes 2010.04.04. 20:04:23

Az autó szeretete nem hiszem hogy csak és kizárólag a tunigban merül ki, vagy abban hogy lemosom a kocsit.Legyen az hétköznapi, hétvégi, vagy kiállítási darab.

sah mat · klip.blog.hu 2010.04.04. 20:06:00

@Spencer
Mélységesen igazad van, de mosni nem javasolt, mert olyan felkarvastag kábelkorbácsok kúsznak benne, hatalmas relétumorokkal, hogy elsírod magad, ha bármi zárlatos lesz.

Másrészt sok mindenre kell költeni, most rendeltem ebayről 2 NOS első légrugót netuddmennyiért...én se akarom tudni :)

A motor(tér) felújítása az idei projekt, de sajnos nem tudtam időben az Expóhoz igazítani, aminek több oka van. Igyekszem azért kicsit kipucolni a nagy napra.

Mentségemre (?) szóljon, hogy a külseje sincs felújítva, ez a gyári állapot, ennek köszönhető a rozsdacsík is az ajtó alján.

Ez egy olyan autó, amiben talán az a szép, hogy 87 óta senki sem gányolta, módosította, berhelte, viszont amennyire tehette, minden tulajdonosa vigyázott rá, és ez látszik rajta. Az állapota nem makulátlan, és bármikor rá tudnék borítani egy millát - az hogy így is bekerült a kiállításra kerülő darabok közé, nagy megtiszteltetés mindkettőnknek, és ezúton is köszönöm a TC stábnak. Remélem, hogy így egy kicsivel többen fognak emlékezni rá, hogy létezett valaha egy ilyen autó, amit ekkora szerelemmel épített egy rakás félőrült japán.

És, igen, tényleg napi használatból gurul be, legalábbis esőmentes napi használatból...

J

op tomi 2010.04.04. 20:10:41

Hát, ez egy Subaru... a világ egyik legmegbízhatóbb autója, az más kérdás, hogy a tervezők mit szívtak és mennyit:)

Dkadett1.3 2010.04.04. 20:33:08

Tény és való, az én kockakadettemnél is sokkal kockább a vas.... :D

qqyyqq 2010.04.04. 20:44:28

1. Ronda, egyedi, de egyáltalán nem kultuszteremtő.
2. A Mazdának legalább van legendája. Ez a legfontosabb.
3. Mivel érdemelte ki japán hogy már a második rizsrakéta kerül sorra? Ők adtak 8Gb pendrivét?

kultúrpesszimista 2010.04.04. 20:53:37

@SpencerBarnes:

Egyáltalán nem baj, én is hasonlóan kényszeres maximalista-perfekcionista vagyok, de ez sokadlagos körülmény itt. Mondhatni - nem számít.

romesz 2010.04.04. 20:53:45

@sah mat: ha a motort akarod lemosni a legjobb modszer: beinditod es felmelgited erintesre ne egesse a motor a kezed.
Az osszes erzekeny alkatresz nylon zacskoval letakarod es befottes gumival oda rogzited. Utana zsiroldo mososzerrel vagy sprayvel lefujod es slaggal lemosod a motorst es a motor teret. Mikor kesz vagy akkor leszeded a zacskokat es beinditod a motort, hogy leszaradjon. A motorterben a festett feluleteket levaxolod es a csoveket gumiapolo szerrel atdorzsolod. Mindjart jobban nez ki. Az egesz ha lassan csinalod 2-3 ora alatt kesz.

misinator 2010.04.04. 20:59:05

Nem tom' fel tűnt e valakinek, de ez még - ahogy azóta felnőtt unokahúgom mondta - jejtejtejtettlámpás autó!

halfevil333 2010.04.04. 21:05:10

A Star Trekben Kirk kapitánynak volt valami hasonló űrkompja a pizsi mellé!!!
Amúgy a kormányban az ott egy lufi, vagy hamuzó?! :)

bandiTA 2010.04.04. 21:09:28

Én ha autót veszek, sokkal jobban örülök egy ilyen motortérnek, mint egy agyonvixolt-nak, ugyanis ez a motor tényleges állapotáról ad tanubizonyságot. Az én rover-honda 620 asom 84000 kmel került hozzám, azóta cseréltem benne szűrőket, vezérlést, gyertyákat, szíjakat, és a motortér pont úgy néz ki, mint amikor megvettem. Nagyon pici olajpára nyom a gyujtás-elosztó alatt, egyébként mindenhol csak az évek alatt rátelepedett finom por. És ez így a megnyugtató és a hiteles. A motort nem pucolgatni kell, hanem karbantartani és ugy gondoskodni róla, ahogy ő szereti. Igaz, hogy a gumicsöveket-alkatrészeket végigszilikonoztam, de azt sem esztétikai okokból, hanem állagmegőrzés céljából.

BUBISBUBLEK 2010.04.04. 21:14:42

volt szerencsém ilyen autót látni élőben is, még sokkolóbb !
baromira tetszik!!! mindörökké nyolcvanas évek ! :) bevállalnám ;)
nem sok van itthon ebből ...

shinichi 2010.04.04. 21:23:14

@halfevil333:
"Amúgy a kormányban az ott egy lufi, vagy hamuzó?! :) "

Szerintem kihajtható asztalka, belseje tükör, azon lehet utcácskába rendezni az anyagot :)
Vagy duda.
Az autó gyönyörű, nem az a felfújt családi-városi-álpraktikus-műSUV egyenlufi amiket ma csinálnak.

Gomulka Béla 2010.04.04. 21:25:13

@qqyyqq:
1. A Mona Lisa is ronda, egyedi, és nem kultuszteremto". A kultuszt a kultúrmarketing teremtette ko"ré. (Leonardo lánykori o"narcképe, meg az hogy néha ellopják.) (Ja, meg az átrajzolt változatok. Einstein, Obama, hasonlók.)
2. A Mazdának legendája van, nyilván okkal. Ennek a Subarunak meg esztétikája. Kiállítási tárgy, nem baj ha jól néz ki.
3. Mert messze van. Ha az Alfa Centauri gyártana autót, abból volna a legto"bb. Hány szlovák, ukrán, román, szerb, horvát, szlovén vagy osztrák autó lesz a standon? Egy se. Na ugye!

switch 2010.04.04. 21:31:27

Ismerős most fotózott egyet egy SVX társaságában: v8cars.hu/forumimages3/2010-04/4bb8e82119992.jpg

Ladapower 2010.04.04. 21:31:54

amúgy a 80as évek volt az autózás csúcskora-szerintem. A versenysportokban nem voltak olyan rálépekanyakadra-szabályok, mint ma...a Forma-1 ben turbós autók rohangáltak, nevetséges 1300LE-s teljesítménnyel, a Rally VB ben ott volt a B-csoport, ami ugyan gyilkos volt, de legalább a technika fejlődését szolgálta, meg nem volt semmi szabály, csak az utcai autó alap. Aztán hosszútávú versenyekben a C-csoport, ami szerintem a valaha épített legszebb gépek...aztán az utcai autókban is élmény volt vezetni, az autókba még belefért a hátsókerék-hajtás, nem volt költségcsökkentés...meg nem volt a sok gyűrődészóna meg egyéb súlynövelő eszköz..egy 120 Le.s autót is lehetett élvezetesen vezetni, pl Honda CRX...az már csak hab a tortán, hogy a zenekarok is akkoriban voltak a csúcson (Metallica, Guns'n'Roses, Pokolgép, társaik)
remélem még sokáig lesz meg a gépe a tulajnak :)

1kutya 2010.04.04. 21:35:26

egy svx-et én is szívesebben megnéznék...

Ladapower 2010.04.04. 21:36:56

@Gomulka Béla: ha már itt tartunk, magyar de lesz...vagyishogy...
Kedves Totalcar!
lenne egy kérésem: keressetek egy Puli típusú autót!
tudjátok, ez egy magyar gyártású autót, amit a nyolcvanas években csináltak...
a kategóriába belefér, meg jó érzés lenne látni a sok youngtimer között egy hazánkfiát is!

Autopeti 2010.04.04. 21:39:10

Azt lehet tudni,mennyi autó lesz kiállítva? 10?
Amúgy az XT-hez semmi emlék nem fűz,de már a sokkal gyakoribb, egyidős kupék is kikopak az utakról. Pl. Fuego,Manta,Scirocco,Cordia.
Szép Cordiáról amúgy nem tud valaki? Ha valakinek van ilyenről ftója,ne kíméljen,mutassa meg!

Ladapower 2010.04.04. 21:40:37

magyar se lesz...gépelési hiba :)

shinichi 2010.04.04. 21:40:51

Vagy kérjétek kölcsön a Közlekedési Múzeumból a Rába cimkés Opelt, vagy az első Suzukit.

switch 2010.04.04. 21:48:38

@Skodafan:
Uhh, két jópont! Tényleg, a Fuegok nagyon kikoptak :-( Cordiát szoktam napi szinten látni Erzsébeten reggel, de ráférne egy kis törődés...és szívó, nem 1.6 turbó...Ilyen autót kintről kell hozni, kint vannak megkímélt példányok-ugye ez az XT sem itt töltötte élete nagy részét...

gazsi bácsi 2010.04.04. 21:53:51

A volt rajztanáromnak volt ilyen csodája a rendszerváltás után talán Svájcból, irigyeltem is nagyon.
SVX Kaposváron van az akkukereskedőnek, igaz van neki egy tartalék is alkatrésznek, pont a múlt héten csodáltam meg. Mintha most jött volna ki a szalonból nagyon vigyáz rá.

hapsi 2010.04.04. 22:16:28

A Leone, a japán zöldséges Mercedes, alapjain született meg minden idők legszögletesebb autója, mely aztán több, kíváncsi érdeklődőt juttatott kórázba, mikor óvatlanul nekidőltek és megvágták magukat a temérdek él valamelyikével.

Ok, Winklert nem tudod űberelni, de jófele haladsz :-)

SpencerBarnes 2010.04.04. 22:22:20

@bandiTA: Azért ne téveszd össze a lepusztult de eladásra motorteret tisztított kocsit azzal aminek a motorterét IS szép állapotban tartja a tulaj.Hiába glancolják ki eladás előtt, ha 1000 apró jelből meglátszik hogy lepusztult szar.( kiült ülések, kopott kormány, szétkopott vagy hiányzó ( gagyi újjal pótolt ) gyári szőnyegek, repedezett recsegő műszerfal stb...Ezért nem is értem soha hogy lehet vissza tekerni a km órát úgy, hogy ezek nem látszanak? Bár madár mindig van.Nekem 24 kocsim volt cirka 17 év alatt, az elsőkkel én is szívtam jócskán.Aztán tanul az ember

zöldi 2010.04.04. 22:41:49

Azon gondolkodom, a tulaj hogy vette rá az oxigént, hogy ne érintkezzen ezzel a kocsival? Kb az összes ilyen elporladt már. A belseje igazán perverz, tetszik!

Mapet 2010.04.04. 22:44:28

@SpencerBarnes:
csak azok matyiznak a tiszta motortérre, akik életükben nem feküdtek a kocsi alatt miközben csöpög a fejükre a váltóólaj... egy motortér legyen kicsit koszos

nza600 2010.04.04. 22:47:56

Vajon ez a kocsi is ott lesz a kiállításon?

totalcar.hu/tesztek/rr2025/

Ha igen, akkor csak ezért is érdemes kimenni...

romesz 2010.04.04. 23:01:13

@Mapet: ha az ember kiallitasra viszi az autot, akkor elotte tisztitsa le a motort.
Kulonben a szerelom alandoan azert baszogat, hogy nem tisztitom eleget a motort.
Mondjuk feher ingben dolgozik es a nap vegere soha nem koszos a ruhaja, illetve csak nagyon ritkan.

itt lathatod.
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs424.ash1/23472_1377587288809_1505680527_948192_8146699_n.jpg

romesz 2010.04.04. 23:03:24

@nza600: a kiallitason lehet, de nem a TC teruleten, mert ott a 80as evek sorozat kerul bemutatasra

switch 2010.04.04. 23:19:24

@romesz:
Ha észrevettétek volna, a képek még a tavalyi, Csikós által írt teszt alatt készültek, nem a kiállításon, és nem a kiállításra beküldött képek lettek ide betéve.
Lendüljünk már túl a motortér állapotán plz :-)
Amúgy a mobile-n van két nagyon szép Sapporo ;-) és egy 12e eurós Starion :-D

pi314 2010.04.04. 23:24:28

A kormány nagyon durva. Próbálkoztam ők a vonalzóval ott is.

romesz 2010.04.04. 23:24:48

@switch: nem neked szolt a motorter takaritas, hanem @Mapet: nak, mert mindenaron olajos akar lenni ha a kocsi alafekszik.

romesz 2010.04.04. 23:48:28

@prelude2ndgen: tenyleg hasonlo, ez is feher es japan is :D buko lampas es van rajta sunroof es 2 ajtos is.

Hurri Kán 2010.04.05. 00:26:15

Ez már olyan ronda hogy szép! Kéne!

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 00:46:00

@Mapet: "csak azok matyiznak a tiszta motortérre, akik életükben nem feküdtek a kocsi alatt miközben csöpög a fejükre a váltóólaj..."

Pont forditva, eppenhogy azok az igenytelen allatok hagyjak retkesen a motorteret, akiknek azutan nem maguknak kell abban a mocsokban turkalniuk, hanem a szerelojuknek.

ommm 2010.04.05. 00:57:47

@romesz: Rendes autók a képen alert! :)

ommm 2010.04.05. 01:02:32

Ja, amúgy tudok egy Stariont, ezer euró. kétliteres turbó, nem levedlett, csak fölöslegessé vált. Papiros. Van vele munka, de a hajtáslánc, mechanikája hibátlan. Garázsban állt.
Közvetitésben szivesen segitek.
mitsubishi-starion.autobazar.eu/2000-t-id657008.html

romesz 2010.04.05. 01:08:26

@ommm: oregek mar azok, az egyik 16 eves a masik meg 12 :D

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2010.04.05. 01:19:51

A 80-as években mindent síkidomokból raktak össze, ez pedig egy szerencsétlen alfa-citroen koppintás.

bandiTA 2010.04.05. 04:44:41

Spencerbarners: Elfogadható a te álláspontod is, az én motorterem hasonló mint ezé fent, talán kicsit szebb, mert fiatalabb. Minden munka előtt fényképezek, és így pont oda kerül az utolsó rögzítő patent is, ahonnan lekerült. Viszont ha nézegetnek sokan egy autót valóban célszerű szép alaposan letakarítani, ahogy a gyárból kijött. Én az autó segítségével keresem a kenyerem, és annyi energiám van rá, hogy műszakilag maximálisan megadjam neki ami jár, szerelésre nem sajnálom az időt, inkább tökölök többet, mint összecsapjam.

mlt3:Nem tudom, hogy hányszor voltál te az egyetlen magyar atomerőmű turbina gépházában, de én egy éven keresztül jóformán minden nap, és hidd el, ott nem "igénytelen állatok" dolgoznak, még is meg kell nézni, hogy mihez érsz hozzá.
Nem lehet mindenkinek 3 éves E90ese, talán elfogadod, senki sem szeret turkálni az olajsáros szarokban.

meis (törölt) 2010.04.05. 07:46:12

a kormánya nagyon komoly, az mindent visz.

convert 2010.04.05. 08:57:04

@romesz: akkor az én 28 éves rx-7emet hova sorolnád?12éves öreg???20 év után jön ki a csak a patina.még 5 év és reped a műanyag.:)

Liquid_Night 2010.04.05. 09:27:52

A belseje már nagyon C64...

Amúgy nem értek egyet azzal, hogy ez az autó csupán marihuánafüstben született volna, mindehhez még kellett néhány őskocka japán agy, valamint egy titkos Virtual Reality-tesztelés közbeni neuro-szinaptikus sokk...

Ahhoz, hogy értsétek:
dietrichthrall.files.wordpress.com/2008/12/tron1.jpg

Krisi 2010.04.05. 10:53:43

@Ladapower: ez így igaz szóról szóra! jó lehetett akkor kipattanni egy hátultekerős kupéból bundesliga séróval, majd zúzni egyet Metallicára! mondjuk ma is az :D

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 11:26:00

@bandiTA: "Nem tudom, hogy hányszor voltál te az egyetlen magyar atomerőmű turbina gépházában"

Hogy a tokombe jon az autokhoz az atomeromu turbinagephaza? Aruld mar el.

"senki sem szeret turkálni az olajsáros szarokban."

Szerintem sem termeszetes a mocsokban turkalni. Csak nem mindenkinek van igenye arra, hogy tegyen is ellene valamit.

Dr. Robin Masters 2010.04.05. 11:35:20

Valahogy ez nem nagyon tetszik, de azért fokkal jobb, mint az SVX, az borzalmasan ronda autó. Subaruból az első szériás Impreza WRX, a vékony lámpás, az milyen jó autó volt.

105tc 2010.04.05. 12:18:48

A formatervet megértem hogy született, 2 vonalzó meg egy ceruza, plusz egy kés amiről mintázták az éleket.
De Japánból hogy jutottak el az Alfa boxer motorig?

switch 2010.04.05. 12:24:51

@ommm:
Nem rossz, de amit én írtam fentebb, az magyar papíros, wide body (gyári szélesített, második generációs, ráncfelvarrott szebb műszerfallal és béllel) megkímélt, nagyon szép bordó bőr belsővel, szemre rozsdamentes kasztnival, gyári alufelnivel...mindezt 400K HUF-ért...Jó lenne, ha lecsapna rá egy 'fanatikus' kár lenne veszni hagyni...

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 13:03:08

@switch: Amerikai piacos? Vagy miert van benne ketpontos passziv ov?

switch 2010.04.05. 13:26:20

@mlt3:
Igen, jól látod, USA piacos: 2,6 turbó. De van hozzá alkatrész, ha ez aggasztana valakit is :-)

Gomulka Béla 2010.04.05. 14:00:17

@Ladapower: Vagy legalább egy négyu"temu"sített Trabantot. Emlékszem, valamikor a nyolcvanas évek vége felé valakik (Tolna? Baranya?) kitaláltak egy négyu"temu"síto" hengerfejet a Trabant motorjára. Azt hiszem két vezértengely volt, és valami módon meghagyták a forgattyúsházba szívás által keltett felto"lto" hatást is, így a motor elvileg ero"s is volt, illetve lett. Voltak, állítólag, forgalomképes Trabantok így átalakítva, talán még árultak is a slószt vagy magát az átalakítást - na, ha abból akadna egy, akár csak a motor, az volna valami. (Meg a pí-víz.)

nagyigery 2010.04.05. 14:35:15

Üdvözlök mindenkit!
Szeretném nevezni kis 201-es Mercimet!
Az autóról legelőször azt mondanám el, hogy saját magam építettem saját igényeim szerint. Ezzel értem azt, hogy az extrái nagyrésze és a másodszériás külső-belső - egyik büszkeségem a bézs velour belső - is az én művem. Az autó egy 1986-os első szériás 190E volt, amire nem egy szép másodszériás külföldi autó lett hozva, hanem alkatrészek hosszú időn át való gyüjtögetése után épült meg. Egy teljes lakatolással egybekötött öltötztetésen ment át, amit követően 1989 utáni modellfrissítéssel megegyező autó lett. Sajnos ezzel elvesztette hűségét az évjáratához, viszont nekem így lett a legszebb. Megoszlanak a vélemények, hogy valakinek az elsőszéria kis díszcsíkjai és másnak pedig a telioldalas jön be. Én a második csoportba tartozom. Remélem meggyőznek mindenkit a képek!
indafoto.hu/nagyigery/mercedesbenz_190e_1/page/1
Köszönöm!

dr.oid 2010.04.05. 16:24:20

Tokugawa Noburu a legendás shogun dinasztia leszármazottja megfordult az ágyban, Cumiko -kedvenc gésája- álmosan nyújtózott mellette. Tokugawa a Subaru személyautó részlegének egyik vezetőjeként dolgozott 15 éve. Felkelt, megmosakodott, megborotválkozott, megreggelizett majd a szamuráj háziszentély elé térdelve imát mondott. Fölkelve megsimogatta a kamikaze-pilóta nagyapjától örökölt katanát. A telefonhoz ment, tárcsázott. A vonal túloldalán a sofőrje jelentkezett. -Noruchi kérem vigye, haza Cumikot miután engem bevitt a céghez. Bennt kisebb palotaforradalom fogadta. Megveszekedett mérnökök egy csoportja új autó terveivel állt elő. Tokugawa utálta a forradalmi változásokat és az extravaganciát. Az XT-ben minden megtalálható volt amit gyűlölt. A Nagyfőnök nem nyilatkozott ezért mint Kisfőnök úgy gondolta ideje rendet teremteni. Beszélt egy ismerősével aki ismert valakit aki majd beszél egy problémamegoldó valakivel...

A Ginza egyik szórakoztató intézményében vidám kis társaság gyűlt össze, jól érezték magukat, bőven fogyott a fű, a sör, a whiskey és a szaké. Ünnepeltek. Ünnepeltek mert sikerült egy jó kis kocsit összerakniuk. A prototípus elkészült már csak a Nagyfőnök áldására volt szükség a sorozatgyártás beindításához. -Kenjiro gyere igyál! -Morita nem találom a füvet. Bakter nem gondoltam volna, hogy ennyire jól sikerül. -Végre nem a szokásos favágás, hanem valami új. Hirtelen sötét lett. Baljós árnyak lopóztak a fal mentén. Pengék felületén villant egy pillanatra az utcai neonreklámok fénye. Üvegcsörömpölés, bútorrecsegés, hörgés törte meg a csendet...A másnapi lapok címoldalon hozták a véres sztorit: Leszámolás Ginzában. Az áldozatok a Fuji Heavy Industries vállalat mérnökei. Mi történt valójában? Tokugawa döbbenten olvasta az újságot. Megcsörrent a telefon.-Musimusi. Hai, hai-ismételgette sűrűn. A Nagyfőnök volt az. Szavaiból tudta mit kell tennie, mit várnak tőle, mit parancsol a becsület. Felelősséget kell vállalnia a történtekért. A sofőrét hívta. -Noruchi, szükségem lesz a segítségére. Ugye ismeri a bushidót- mormolta a telefonba, arcizmai megkeményedtek és merev tekintettel bámult a házioltárra...

Krorz 2010.04.05. 16:39:21

Ha már Starion.. BP-en van egy első generációs ezüst Starion ami teljesen gyári állapotban van, az mehetne nyugodtan az OT Expora de a tulajdonost nem valószínű, hogy érdekli a dolog. Sajnos a magyar Starionok nagy része(köztük az enyém is) már messze van a teljesen gyári állapottól.

A csúcs szerintem Starionban a japán belpiacos 2 literes 12 szelepes DASH mocis widebody minden földi jóval, nem is készült belőle sok..

romesz 2010.04.05. 17:28:34

@convert: a piroson mar megette a nap a bőrt :(
Nem sivatagba valo az ilyen. A fekete az egyenlore jol birja, talan sikerul elkoltozni innen mielott az is tonkre megy.

Ladapower 2010.04.05. 21:06:03

@dr.oid: grat a sztorihoz!
amúgy a cseresznyefák virágzását is beépíthetted volna, pl a sofőr épp egy sakura alatt itta feleségével a szakét, mikor Noburu hívta... (ez persze csak az én hülyeségem)
amúgy honnan jönnek neked ezek? :)

sah mat · klip.blog.hu 2010.04.05. 21:16:59

@switch:
úúúúúúúú, ha nem lenne az XT, vinném...ennyiért ajándék az az autó!

pipi1 2010.04.06. 09:48:58

Még kívülről csak csak, de a belső........????????Bóóóóóóórzalom!Ugyan ezt mondta a borzpapa és milyen boldog volt!

Lalikiraly 2010.04.06. 12:15:27

@Jamesblond: Én ismerem mindkettőt. Tök más Dimenzió a két autó az XT és az SVX. Más világ más korosztály. Az XT az tipikusan egy kb hippi autó. Jó motorral futóművel űrhalyó belsővel. És nem is megy rosszul. Az SVX meg bár sportgépnek tűnik egy business kategóriás autó. Lásd SLK Merga pl... Amúgy tény és való, hogy az XT már annyira randa, hogy szép :D Van még egy pár belőle az országban. Még női tulajnál is van és széjjel van tuningolva. :D

switch 2010.04.06. 22:24:07

@sah mat:
Na! Végre valaki! ;-) :D

ghostdog75 2010.04.07. 09:40:44

na,látom,MINDKÉT régi autómról lett kép...
jó helyre kerültek,jó érzés így utólag is,hogy megbecsülik őket...
de nagy feketepont a "tulajnak" hogy nem ojságolta el,hogy kiállításra megy a hófehér.
grrr...
netelé meg most érkeztem.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.04.09. 06:33:44

kevés szép japán auto van.
ez az egyik.
süti beállítások módosítása