Tízéves a Totalcar. A negyedik lövés

  2010. március 26. - ommm Címkék: ot expo 10 eves totalcar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A svéd, német és francia után mi következhet? Eltalálták, az olasz. Az olasz, amelyik a nyolcvanas években még olyan volt, amilyennek ma is szeretné látni minden, tisztaszívű rajongója. Az elérhető doboz, ami kereket adott az összes olyan sofőr alá, akik nem szerették a német ridegséget, de annál jobban imádtak kilinccsel előre kanyarodni.
A hörgő-röfögő gépezet, amelyik már az 1.6-os motorral is száz százalékosan eladta magát igazi versenyautónak, a nagyobb, kétliteresekkel egyenesen isteni volt és akkor még nem említettük a nyolcvanas évek talán legszebb hangú motorjait, a seicilindriket.

Néztük itt, néztük ott, nem találtunk kivetnivalót rajta. Reméljük, senkinek sem lesz ellenére, hogy ez az Alfa 75 3.0 V6 America képviselje az olasz dolce vitát. A szintén csodálatos Maseratit pedig beosztottuk hivatalos tartaléknak, minden tiszteletünk és elismerésünk mellett. Nem akarunk ellentéteket, nem akarunk vádaskodást és egymásra mutogatást, azt szeretnénk, ha együtt örülnénk minden egyes autónak és közösen idéznénk fel a nyolcvanas éveket. Legyen ott ez az Alfa, világítson pirosan, csillogón, messzire, szerethetően. Gratulálunk!

02

Az OT Expo-n ünneplünk, tízéves lett a Totalcar. Az előkészületek gőzerővel folynak, félő, hogy a rendezvény utáni hétfőn keszonbetegség söpör végig az egész szerkesztőségen, olyan nyomás alatt dolgozunk jelenleg. Azért, hogy minden flott, pöpec és hibátlan legyen, hogy súlya és ütőereje legyen a rendezvénynek, mint George Foremannek fénykorában.

Konkrét körvonalakat ölt megastandunk is. Jó szomszédaink lesznek: a Lotus Club Austria, a Capri Club Austria, de a Morgan és a KGST autók standja is ott lesz a közelben. Többen is kérdezték, miért nem válogatunk szocialista autókat is. Hát ezért. Mivel egy ilyen kiállítás mikronra pontosan szerveződik, így csak természetes, hogy a kiállítók igyekszenek nem keresztbeverni egymást. Így mi nem viszünk szocialista autót és Caprit, Lotust sem. Lesz viszont Totalbike-stand is, úgyhogy tessék oda jelentkezni, ha valami szép, youngtimer motor is lapul a garázsban a verda mellett.

Érdemes lesz kijönniük, sok mindennel készülünk. Ha csak a nyolcvan százalékuk összejön, akkor már egy remek buli lesz belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr241871121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2010.03.27. 13:34:06

elsőként gratulálok a transzexuális versenyzőnek.

ddrum77 2010.03.27. 13:35:44

ez hátul kapar
tetszik

butschq 2010.03.27. 13:39:30

A 75-ös Alfákat én szeretem, noha nem német, de szeretem. és hátul kapar:P:) grat a bekerüléshez:)

nem kéne... 2010.03.27. 13:40:40

hm, azt nézem, hogy a blogbejegyzés 2010.03.26. 17:54 készült, most meg akárhogy is nézem, mindjárt háromnegyed kettő.
vagy ez a készültének időpontja?

Csabar 2010.03.27. 13:40:58

@ddrum77: Sőt elvileg hátul is vált!?

totyy528 2010.03.27. 13:41:41

Dízelben volt.Soha többet.A benzinesek biztos jobbak.

voszi 2010.03.27. 13:52:26

jó kis stand lesz, már látom....

misinator 2010.03.27. 14:02:35

:-):-):-)
Spontán mosoly

yeti 2010.03.27. 14:12:22

Jó választás.A programokról pedig csepegtessetek valami infót mert már tűkön ülök.

vrv 2010.03.27. 14:14:26

Azért a szivar audit hiányolom......

ommm 2010.03.27. 14:18:43

@vrv: Lesz egy külön Quattro-stand. Gondolom, ott csak akad finomság számodra is :)

switch 2010.03.27. 14:35:35

Szép az az Alfa.
Kíváncsi vagyok, a japó vonalat mi fogja képviselni.
Remélem lesz egy szép USA vas is!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.27. 14:39:20

a motor elöl a váltó hátul a kardán állandóan forog.a féktárcsák a difinél.de kár hogy már vége ennek a gyártásnak.

Harmatos Libaf.s 2010.03.27. 14:46:23

@Csabar: igen ez az autó 50:50 súly eloszlású nagyából ami még a mai időkben is elismerésre méltó pláne egy családi autótól hehe amúgy nekem már régebben ez az alfa 'Az Alfám' 3.0 v6 QV (öszkerék ami mellesleg ugyan olyan rendszerű mint az audiban hehe ) de a legjobb az lenne h ha a 3.0 v6 dupla lámpás GTV öszkerék :) nah mentem a klotyóra ...:D

Ui: tulajt kérdem h hogye' agya ' ?

ommm 2010.03.27. 14:46:26

...és ugye idén júniusban 100 éves az Alfa. Ennyit mindenképpen megérdemel tiszteletünk jeléül.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.03.27. 14:57:13

szép állapotban van ez az autó, de a Maserati eleve ritkább is volt, meg ebben a minőségben megmaradva az már szinte kuriózum

de azért remélem, hogy a Golf Country is bekerül a győztesekhez, szerintem eddig az az abszolút top ritkaság és érdekesség

KAWAszaki 2010.03.27. 14:59:20

Én titkon egy HF Integrale-ban reménykedem....

von Tom 2010.03.27. 15:15:11

Jaj, elmentek ám... a szívem meghasad mindjárt, minden stimmel, még a rendszámom is "C"-vel kezdődött... csak CRG-040 volt anno '94-'96 közt... váltó hátul, féktárcsa a difi-féltengely közé... jaj, mentőt!

Negrogo 2010.03.27. 15:16:39

Belefel de csak azert mert ez meg rwd:)

Ymmi 2010.03.27. 15:33:28

Régi gulietta(vagy így írják vagy nem) nem lesz? Tudjátok az a nagyon ék alakú.A vw golf country valóbam a legérdekesebb és legritkább.Jó lenne látni még:R25;R11;R5;Daihatsu coure;Mazda626;legelső sierra;Nissan sunny;és valahány név még a naptárban.Szólni fog a heavy metal is?- ha már 80as évek pl.Accept,Running Wilde,Maiden,Grave digger,Scorpions,Kreator,stb-legyen már csíkos gatya meg szegecses bőr is.....felébredtem.

Ottopappa 2010.03.27. 15:34:02

Bazmeg ez azt jelenti hogy Lada nem lesz részetekről? Csúnya bácsik... De ezt az Alfát elfogadnám, mert szép...

Ladapower 2010.03.27. 15:56:40

grat az autó tulajdonosának!
ezt legalább nem hagyták elfogyni,jó ilyen vasakat látni...
ommm: a szerkesztőség autói is ki lesznek állítva?

ommm 2010.03.27. 15:58:10

@Ladapower: ...a parkolóban :)
Komolyra fordítva a szót: azokkal egyéb terveink vannak :)

equium 12345 2010.03.27. 16:07:57

azert az a maserati biturbo is eleg kemeny! nem lehetne mindketto?

evil. 2010.03.27. 16:12:51

Szép kocsi, holott nincs olasz szívem, de ez mindig is tetszett :D

esef 2010.03.27. 16:35:49

@ommm:
A saját verdák a "Bütyköljük együtt a szerkesztőségi autókat Csikós úrral" szeánszon vesznek részt?

merkadam 2010.03.27. 16:45:05

Tipikus olasz autó. A kocsi bizonyos részei nagyon innovatívak, ötletesek, a többi pedig csapnivalóan pocsék. Jó ötlet a váltó hátul, meg a fék a féltengely tövénél, a súlyelosztás, meg még egy-két dolog. Az ergonómia, az üléspozíció, az összeszerelési minőség, a megbízhatóság viszont mind kritikán aluli. Azon kívül pedig nem tudom miért vagytok úgy elájulva a formájától, szerintem bűn ronda...

misinator 2010.03.27. 17:14:30

@merkadam: Pedig szép. Mint egy acél szobor.

A szép általában harmonikus, él nélküli, íves; emlékeztet az emberi /női/ formákra...
A szögletes hamar unottá válik: Focus egy, előző Megane, Fiat Regata. Folytassam?
Ez szép. Igaz ritka is volt, tehát nem untunk rá. De arányai izgalmasak, mégis arányosak, szögletes, mégis lendületes.
De megengedem, hogy Neked nem tetszik: Ízlések és...
A műszaki megoldásai meg: de dion híd+ a fentebb felsoroltak üde színfoltok a gyártásoptimalizálás világában!

Jamesblond 2010.03.27. 17:17:52

Jó kis 3000 V6... Mekkorát bírhat ez firkálni az aszfaltra mikor "véletlenül" lecsúszik a láb a kuplungról:) Jó gép. Éljenek a '80-as évek! Sokan ha autót veszünk, abból a korosztályból választunk. Még kimennek a komcsik is az expora és megmondják: "Jó lét van elvtársak, csak így tovább!"

SolymosD 2010.03.27. 17:20:14

De jó hogy nincs benne rádió!:) Egy V6-os alfába nem is kell:) Hüpp nekem is csak a hétköznapi autómban van:)))

romesz 2010.03.27. 17:30:16

Az auto szep es pirosban nagyon tetszik.

Kacorka 2010.03.27. 18:06:01

Óóó igen.

Néztem a képek között és nagyon bíztam benne, hogy ott lesz a befutók között.

És ez a v6 még nagyon-nagyon jó volt. Szerintem a későbbi 3.2-nél is jobb. A GM blokkról meg ne is beszéljünk.

s4tch 2010.03.27. 18:20:15

Tiszteletem az Alfa 100 évének, klassz ez a példány, büszke lehet rá a gazdája, de...

...az a Maserati nálam csont nélkül elsőbbséget élvezett volna.

yenoee 2010.03.27. 18:30:00

Aljas húzás, most akkor már télleg el kéne mennem ide.

Dennis01 2010.03.27. 18:42:40

@Ladapower: Na az erdekes lesz, mire a Csikos kihordja az osszes verdajat... :))

ddrum77 2010.03.27. 18:50:42

@Csabar:
Ez is olyan, mint a C5 Corvette?
Mik ki nem derülnek...

oszkapiszka 2010.03.27. 18:55:09

ez egy akkora zsírmányos kultautó, hogy még létezik alfa75-song is, bezony:
www.youtube.com/watch?v=DiYOtMXmym0

"hátul a hajtás, elöl az élvezet, a zsaruk kedvéért sem fékezek":)

ommm 2010.03.27. 19:00:20

@oszkapiszka: Azta...hétszentségit :))
Kész, végem van, sírok.... :))

ommm 2010.03.27. 19:01:35

Remélem, takip letölti ezt és valamilyen módon hangot ad neki az autóban :))

Ottopappa 2010.03.27. 19:21:21

@misinator: Nem értek veled egyet, de hát ugye különbözőek vagyunk. Én kifejezetten szögletes párti vagyok, élek, sarkok, az kell. A gömbölyded buborék stílust nem csípom...

misinator 2010.03.27. 19:25:36

@Ottopappa: Az ördög a részletekben rejlik...

misinator 2010.03.27. 19:31:42

@misinator: Az egyenes vonal nélküli tojás pl. Mazdáktól /90-es évek közepe/ én is plafonon voltam. Ki is múltak azok is esztétikailag....
Abszolút Igazság szerencsére nincs...
Képzeld el ha MINDENKI monjuk, monjuk, A4-el járna, vagy, vagy Alfa 159-el, de mindenki!
Ilyen olt a "cocizmus": kockaladák tömkelege; hiába volt arányos s szerintem is szép: untuk. Ma meg ma üde színfolt!

vidékisrác 2010.03.27. 19:34:38

a 2.5 v6-ból volt a milano?

kultúrpesszimista 2010.03.27. 19:38:04

GYÖNYÖRŰ PÉLDÁNY, TISZTA SZÍVBŐL GRATULÁLOK!!! TESSÉK RÁ A SÍRIG VIGYÁZNI!

ÜDV:

EGY SZINTÉN VÉRPIROS VOLVO480T TULAJ

kultúrpesszimista 2010.03.27. 19:45:02

@merkadam:

Hány olasz autót vezettél? És konkrétan Alfa 75-öst?

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.03.27. 19:51:17

@Laurensz: Összkerekes???? Neked mennyomtaja fejedet a párna....

Sosenem volt 75-ösből 4x4.

fogash 2010.03.27. 19:56:38

@Gyurma73: a kardán nem forog állandóan, mert a kuplung a motoron van, és csak utána jön a kardán aztán a váltó+diff. Viszont a kardán a motor fordulatszámával forog. :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.27. 20:04:15

Gonosz leszek, de nekem ez az Alfa forma soha nem jött be.
Úgy akar íves lenni, hogy közben szögletes...
Mintha megtört volna itt-ott, lógna az orra, a hátulja :)
Az a Maserati viszont... nyálcsorgatás ezerrel...

faterpolo 2010.03.27. 20:21:08

@yaffa: És nézd meg az egyik képen, mi van a Maserati mögött. Egy nem éppen csúnyának tűnő 164-es - poroznám:D

Phrascarica 2010.03.27. 20:27:43

Ez az az Alfa amiből kiszállni sem tudtam, és még az ablakot sem tudtam lehúzni, csak telefonos segítséggel, a váltó 2-es szinkronja mindig rossz, a piros ledek mindig villognak a műszerfalon, de jót lehetett vele menni, tiszta Lada fíling, csak sokkal potensebb, valóban az utolsó igazi AR :)

vmaast 2010.03.27. 20:36:34

@faterpolo: Na az még egy szép ótó. Főleg a super :)

romesz 2010.03.27. 20:40:06

Erdekes a 80as evekben a szogletes vonalak voltak divatban. Mostanaban pedig minden auto egyforman kerek. Kivancsian varom milyen forma lesz 20 ev mulva a divat.

pipi1 2010.03.27. 20:42:19

Szebbnél szebb, jobbnál jobb autók kerültek szóba!Valaki írt a Maserati mellet és én is picit sajnálom!Nem csúnya ez az Alfa sem, sőt kiváló darab, de egy Masi azért még is csak Masi!

Dennis01 2010.03.27. 20:45:52

@kultúrpesszimista: Egyetertek, en vezettem Fiat 127-et is, imadnivalo auto. Ujabb olasz nalam fater Argentaja volt, nagyon jol teljesitett nalunk mindig is.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 20:46:22

@yaffa:

Mindenkinek szuverén joga, hogy melyik autó tetszik neki és melyik nem. Ez eddig egy böszme nagy közhely. DE! Azt senki sem tagadhatja, hogy az Alfák nem lennének egyediek, egyéniségek. Így a 75 sem. Az Alfa leggyengébb eresztésében is több ötlet, autózás iránti szeretet és sportosság van jelen, mint több gyártó egész termékpalettájában együtt...

vmaast 2010.03.27. 20:49:01

@romesz: Tudod mi a vicc? Hogy a divat jön-megy, miközben vannak autók, amiket a tervezés és a gyártás után húsz évvel is megnéznek az emberek.
Na azok a jó autók. Pl. a 75. A divat meg...ehh... Tizennégy éves lányoknak, meg felkapaszkodott menedzsereknek való. Komoly ember nem divatos autót vesz :DD

mlt3 (törölt) 2010.03.27. 20:50:23

@kultúrpesszimista: "Azt senki sem tagadhatja, hogy az Alfák nem lennének egyediek, egyéniségek."

Azok bizony. Mindegyiken mas baszodik el.

Dennis01 2010.03.27. 20:52:10

@kultúrpesszimista: Egyetertek, en vezettem Fiat 127-et is, imadnivalo auto. Ujabb olasz nalam fater Argentaja volt, nagyon jol teljesitett nalunk mindig is.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 20:55:20

@Dennis01:

Én meg Alfát, Lanciát, Fiatot... Abszolút jók, még ha nem is mindig jelentik az ergonómia csúcsát (ebben - is - a svédek klasszisokkal jobbak). Kényelmesek és egy valamire való autóbuzi még élvezi is a sok műszert, kapcsolókat, visszajelzést stb. Nincs gond: praktikus-racionális lelkiszegényeknek valami jellegtelen germán való.

dennisthemenace 2010.03.27. 20:57:30

@Ottopappa: De en igen,szoval, csak hozd a hugodat....))))))

virkir 2010.03.27. 20:58:00

@fogash:
Szerintem neked sem volt még ilyen autód.
És igen- a kardán állandóan forog mivel a kuplung is hátul van

kultúrpesszimista 2010.03.27. 20:58:06

@mlt3:

Fogadjunk, hogy a partvonalról okoskodsz és az életedben nem volt Alfád. Amit állítasz, az ténybelileg nem igaz, különös tekintettel az elmúlt 15 év Alfáira. Már vártam, mikor és ki kezdi el az idült magyar sztereotípiát... Menthetetlen és súlyos a dolog!

Dennis01 2010.03.27. 20:58:20

@kultúrpesszimista: Egyetertek, en vezettem Fiat 127-et is, imadnivalo auto. Ujabb olasz nalam fater Argentaja volt, nagyon jol teljesitett nalunk mindig is.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:00:20

@Dennis01:

Rendben, de ezt már háromszor, háromszor, háromszor elmondtad! :)

Devil2 2010.03.27. 21:01:18

Az autó állapota gyönyörű, a külső dizájn is szép a maga módján, de az a műszerfal KATASZTRÓFA.

Devil2 2010.03.27. 21:04:04

A kommersz olasz youngtimerek közül csak a Lancia Delta HF Integrale üt nagyobbat.

romesz 2010.03.27. 21:05:40

@vmaast: az en autom divatos, lathatod az avataromban nalam divatban ven es remelem meg 20 evig divatban is marad.

nagyiWRX 2010.03.27. 21:07:56

alfa 75 turbo evolutzione-t akarok
v6 america pffffffffff
még szívesen megnéznék egy lancia beta montecarlo turbo-t vagy egy porsche 935 turbo-t

vmaast 2010.03.27. 21:08:02

@Devil2: azért azt ne felejtsd el, hogy a 75-ös műszerfalát régebben tervezték, mint az itt kommentelők többségét... Meg lehet nézni a korszak többi csodáját, és istenként fogod imádni ezt.

dennisthemenace 2010.03.27. 21:08:05

@kultúrpesszimista: Egesz nap csak beszel, beszel, beszel....DDDD

Dennis01 2010.03.27. 21:08:21

@kultúrpesszimista: A legtobb magyar Alfa epp a "Told neki Jozsi, ez egy Alfa, birni kell neki!" virtustol fekudt ki. Mikor meg kifekudt, mert ilyen apro dolgok, mit olajcsere nem tuntek fontosnak, jott a szipogas "Szar az olasz oto, megmondtam en". Faterom napi hasznalatban nyuzta az Argit, olajcsereket szigoruan betartotta, kopo-fogyo dolgokat cserelte, a kocsi ma is poccre indul fel ev allas utan is...

ommm 2010.03.27. 21:09:34

@nagyiWRX: ...majd kezed szépen kifordult a biliből.
Ébresztő!

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:18:26

@Dennis01:

Erről van szó: sokan osztják ezt a tapasztalatot, pl. taxisok, akik százezer km-eket tettek Temprákba, Cromákba. Igaz, mindent cseréltek rajta, időben, amikor kellett. A régebbi olasz gépeknek egy, de komoly és tagadhatatlan bajuk volt az akkori konkurenciához képest: a fertelmes alvázvédelem. Vagy annak hiánya. Amikor egy nyamvadt Kadett, Golf vagy Sierra még távolról sem mutatott fel rozsdásodási szimptómákat, addig sajnos egy 33-as, Prisma már igencsak kezdett barnulni. De a Tipo/145/DeltaII korszak után már simán ott voltak az olaszok is, mint a többiek...

nagyiWRX 2010.03.27. 21:18:41

@ommm: tudom csak álmodozom meg csorog a nyálam

nagyiWRX 2010.03.27. 21:23:47

Az első autóm egy alfa 33 qv volt akkor ismertem meg a feleségem azóta is alfásnak hiv, bár valószínű nem lesz többet olasz kocsim de annak a kocsinak ize volt máshogyan mint a mostani imprezámnak ,amig élek ez megmarad.

vmaast 2010.03.27. 21:24:30

A 164-eket pl. a kezdetektől levédték tetőtől talpig. Így csak akkor kezdtek porhanyósodni, ha gányolva javítottak rajtuk valamit.
Találkoztam én már super előtti rozsdamentes hibátlan darabbal is, és az azért alsó hangon 16 éves, vagy több.

Dennis01 2010.03.27. 21:25:19

@kultúrpesszimista: Az unokabatyamnak volt egy ketezres benzines Cromaja. A szinet sose felejtem el, nagyon tuti volt. Az egesz auto egy kenyelmes hajo erzetet keltette, ment is rendesen... Amig ki nem csinalta egy busz oldalrol... Teszem hozza, unokabatyam felol kapta el a busz a Cromat, unokabatyam sertetlenul szallt ki a kocsibol.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:28:14

@vmaast:

Lehet, ennyire nem ismerem a konkrét típusokat. Általános jelenségről beszéltem csak... (Bár - tegyük hozzá - a 164-es az Alfa zászlóshajója volt sokáig, ott el is várható a védelem.)

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:32:57

@Dennis01:

Igen, ültem Cromában, de sajnos nem vezettem. Volt abból turbos is... Mindazonáltal soha nem vennék Fiatot, leszámítva talán egy klassz állapotú X1/9-et, gokart helyett.

mlt3 (törölt) 2010.03.27. 21:36:12

@kultúrpesszimista: Tobb 145oshoz, 147eshez es 156oshoz volt kozom mint neked, ugyhogy erre ne koss fogadast.

Van viszont egy otletem: pofazas helyett vegyel egyet. Aztan meglatjuk, mennyi idot toltesz az aknaban.

vmaast 2010.03.27. 21:39:08

@kultúrpesszimista: Igen, és pont ez a baj, hogy miközben akkor még nem három évre gyártották az autókat, és nem is cserélgették a modelleket ilyen sűrűn, az alsóbb kategóriában ezt elhanyagolták.
Pedig jobb lett volna a megítélés, bár több öreg Alfa nem lenne az utakon, hála a "lelkiismeretes" javításoknak...

vmaast 2010.03.27. 21:42:01

@mlt3: Lehet hogy ha nem piszkálod olyan sokat az aknában, nem baszódik el annyi minden :DD

105tc 2010.03.27. 21:43:01

számomra a youngtimer csak olasz lehet
mert ugye ezeket nagyrészt élvezkedésből vezetjük, és ezeket lehet! az olaszba ott a vér, a 80-s évek vadállat benzinesei. megölhetetlen motorok voltak.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:46:55

@mlt3:

Én nem tudom, hogy ki pofázik itt, de szerintem sem én, sem te, sem más. Beszélgetünk. Úgyhogy amit otthonról hoztál, azt hagyd is inkább zárt ajtók mögött. Nnnna, és most, hogy ezen túl vagyunk, a füled be súgom: 145-ös volt a családban. 9 évig. Érdemi hibák nélkül. Igaz, ehhez szervizelni kellett, rendszeresen, mint minden más autót is, ha a tulaj gondos gazdi szeretne és tud lenni. Plusz: a testvéremnek van egy 147-ese (ami, ha jól tudom, sok részét tekintve megegyezik a 156-ossal). Az autó kiváló egészségnek örvend, aminek nem kis részben az előírt, az Alfa Szamosinál elkövetett szervizek az oka (ez itt akár reklám is lehetne, pedig nem az, csak tény). És akkor nem említem azokat a megbízható ismerőseimet, akik szintén imádják az Alfáikat és van idejük, kedvük és persze pénzük gondozni őket. Mert egy Alfa Romeo más világ. Lehet, hogy te olyan Alfákkal találkoztál - fogalmam sincs milyen minőségben -, amelyeknek a bele is lóg és a gazdájukról meg rosszat vagy semmit. Nekem, és az Alfa Romeohoz ehhez semmi közöm. De ahhoz igen, hogy ex cathedra, ténybelileg hamis általánosításokat ne hagyjak szó nélkül.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:48:27

, és az Alfa RomeoNAK ehhez semmi közöm.

Dennis01 2010.03.27. 21:49:32

@105tc: Nem veletlenul mondta a tanarom, hogy a 80-as evekben az Escortjaikba mindig a Fiat dupla vezermutengelyeset raktak. Jobban vitte, agilisebb volt, mint a Ford blokkok.

kultúrpesszimista 2010.03.27. 21:52:46

@105tc:

Pedig azért akad más is. A németek között is: Audi Quattro GT (vagy az már oldtimer?), VW Scirocco, Corrado, Porschék... Aztán a japánok is eléggé pregnánsan képviselték az évtizedet: Honda Legend, CRX, Toyota Supra, Celica, Mitsubishi Starion stb-stb. Vagy a svédek, angolok. És mindegyikük: SZÉÉÉÉP és SZERETHETŐŐŐŐŐŐŐ!!!

105tc 2010.03.27. 21:56:12

@Dennis01: nekem is DOHC motoros Ritmo volt, nem az Abarth csak az 1.6 os. de az utolsó éveibe csak arra használtam hogy kivittem "széttaposni", de nem lehetett.
a kasztni kidőlt, a motorja még mindig bírja de már vagy a 3.ik ladába kerül bele

Dennis01 2010.03.27. 21:56:37

@kultúrpesszimista: Azt kell hogy mondjam, az angolok autoi eleg lelombozoak voltak a 80-as evekben.

takip 2010.03.27. 21:58:40

Köszönöm! :-)
Köszönöm a dicséreteket és elfogadom a kritikákat is! Az autót igyekszem a lehető leggyáribb állapotba hozni az OT Expo idejére.
Véleményem szerint nem érdemes belemenni az olasz autó kaka, az olasz autó szuperjó stb. vitákba. Érdekesség képen megemlítem, hogy jelenleg egy '79 316 BMW felújításán dolgozunk, mellyel kapcsolatban szintén lehetne példákat fölhozni, mi jó és mi rossz.
Szememben egy a lényeg, menteni, rendbe tenni, megőrizni és nem gyilkolni az arra érdemes autókat.

105tc 2010.03.27. 22:01:35

@kultúrpesszimista: Persze jó autók azok, nem mondtam hogy nem, csak valahogy engem megfogott az olasz technika, bírom a kütyüket a műszerfalon, olajnyomás mérő, olajhőfok mérő, töltés mutató, meg többi. és mikor ráadtad a gyújtást mind egyszerre mozdult be a veglia borletti műszerfalon, miközbe markoltad az alu kormányt, és hajtott a marelli önindító és szívott a weber...

kultúrpesszimista 2010.03.27. 22:02:30

@Dennis01:

Hát tudod, szeretnék én megannyi ilyen lelombozó autó közt élni, a sok mai őszintétlen, hányingert keltő, plasztik marketingtermékek helyett:

www.vpoc.info/vpsd1/1.JPG

www.vpoc.info/vpsd1.htm

graphics8.nytimes.com/images/2005/11/14/books/blou2.450.jpg

www.britishcarlinks.com/1985_Jaguar%20_XJS.jpg

stb....

Dennis01 2010.03.27. 22:02:34

@takip: Megkerdezhetem, nem te vetted meg veletlenul Csikos 75-oset?
Ha igen, mi lett vele?

Dennis01 2010.03.27. 22:04:24

@kultúrpesszimista: A Jaguar XJS-t el is felejtettem, imadnivalo auto... Mondjuk nem szolhatok semmit, mert en is egy 83-as Austin Minit hajtok. Szeretem is apro nyugjei ellenere..

kultúrpesszimista 2010.03.27. 22:05:08

@105tc:

Ja, akkor félreértettelek. Igazad van, ezt az érzést tényleg az olaszok hozták szinte kivétel nélkül. Szinte, mert pl. a Volvo 480 turboban is volt mindenféle műszer (az általad említettek mind), fed. computer, és sok elektronika is. Vagy egy DeLorean-ban! ;-)

takip 2010.03.27. 22:06:34

@Dennis01: De igen én voltam. Februárig használtam, most pihen.

Dennis01 2010.03.27. 22:08:06

@takip: Orom hallani, hogy epsegben van. Csikos irasai es kepei alapjan annyira megtetszett az a konkret auto... :)

S4mu3l 2010.03.27. 22:08:17

áÁÁááÁ ez is gyönyörű!!!!! Ha nem lennék ilyen jófej, mint amilyen vagyok, akkor most állatira irigy lennék. :D :D

105tc 2010.03.27. 22:08:45

@kultúrpesszimista: nem volt volvo-m se De-lorean-em:D úgy hogy nem szállok vitába:D

kultúrpesszimista 2010.03.27. 22:11:38

@105tc:

A DeLorean az elérhetetlen kategória és annyi pénzt nem ér, amennyit kérnek érte. Pedig áldoznék érte, ha mondjuk a felébe kerülnének. A Volvo (480) viszont bőven elérhető kategória. Ha teheted, próbáld ki egyszer és/vagy vegyél egyet. Egyedien szép is, jó is, ritka is, tartós is. :-)

Dennis01 2010.03.27. 22:12:12

@105tc: Apam Fiat Argentajanak a muszerfalat imadom. Foleg, mikor Winkler felporgeti, gyonyoru latvany az 5000-ig felugro fordulatszam mutato... :)

105tc 2010.03.27. 22:14:37

@Dennis01: Jó hogy mondod, meg is nézem:D

Dennis01 2010.03.27. 22:25:06

@105tc: YouTube-ra feltette valami olasz hapsi, egy csomoan irjak, hogy csodalatos masina... :)

105tc 2010.03.27. 22:28:08

@Dennis01: megnéztem! istenem de állat.
végig vigyorogtam mint egy elmebeteg aki mészárlásra készül:D

Dennis01 2010.03.27. 22:31:22

@105tc: Ezek meg autok voltak, nem elektromos bizbaszok... Hatsokerek-hajtas, ketvezertengelyes motor, gyonyoru kocka kulso... Azert kivancsi lennek a Volumex-re is. Abba meg belesajtoltak egy kompresszort is... Mmm nyami.. :)

kultúrpesszimista 2010.03.27. 22:35:00

Ezzel kívánok jó éjt, 120LE, 1040 kg:
www.youtube.com/watch?v=81DRdtfCIzs&feature=related

És persze éljen az Alfa, Cuore Sportivo! :-)

105tc 2010.03.27. 22:36:09

@Dennis01: az ára az egekbe van most már egy olyannak, de ha egyszer lenne rá pénzem, egy pincében befóliázva őrizném halálomig állandó hőmérséklet és páratartalom mellett.

Hurri Kán 2010.03.27. 22:42:21

Gyönyörű ez az Alfa! Pár éve Pilismaróton volt egy ilyen eladó. Ez nem az véletlenül?

zöldi 2010.03.27. 23:27:02

Ezt a Mserati helyett?? NEmáááááá!

Szabó bakter 2010.03.27. 23:40:44

Egy ilyenem lesz, az tuti!

mlt3 (törölt) 2010.03.27. 23:47:19

@kultúrpesszimista: Mar megbocsass, de ez a Vanden Plas valami gecironda, telistele a legocskabb es leggagyibb muanyagokkal:
www.vpoc.info/vpsd1/3.JPG

Es meg te magyarazol itt muanyag autokrol, papa?

kultúrpesszimista 2010.03.27. 23:58:44

@mlt3:

Megmondtam: geci, papa, otthon marad.

És igen, a Rover 3500 szép, stílusos. Ahogy pl. egy Citroen CX. A mai műanyag szörnyekhez képest mindenképp.

www.aronline.co.uk/index.htm?membercaponf.htm

www.allisons.org/ll/4/Rover/History/1984-3500VP.jpg

www.motorbase.com/uploads/candc/2009/05/31/fs_729707.jpg

Tessék, még egy gagyi angol autó:
www.britishv8.org/MG/BarryYardley/BarryYardley-AA.jpg

A fentiek ellenére SEM kívánlak meggyőzni semmiről.

romesz 2010.03.28. 00:07:44

@mlt3: nagyon szepen vitaztok :D

GGG77 2010.03.28. 00:10:19

Szép ez az Alfa, és mivel idén 100 éves a cég, mindenképp ott kell lennie!
Még úgy is, hogy én a Maseratit választanám, az a belső könnyfakasztóan szép!

Figyejjémmá 2010.03.28. 00:16:39

@ommm: na akkor klikk a linkre. ingyenes letöttés, nem élek vele, és jön is a möpö3. Imhol a link:
data.hu/get/2385756/hatul_hajt.mp3.html

egészségetekre! :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.28. 00:18:00

@faterpolo: Én rendszeresen ülök 164-es Alfában. Fater Peugeot 405-öse ugyanaz a forma, és ez nem vicc! Kétszer elsózták ugyanazt a formatervet :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.28. 00:20:06

@kultúrpesszimista: Ezek az Alfák kívülről nem tetszenek, de mennek mint a meszes.
Az új Alfák már tetszenének, de nem mennek...
A régit választanám, belülről úgysem látom milyen kívülről ;)

Figyejjémmá 2010.03.28. 00:31:23

Amugy úgy csendben megkérdezném:
Miért kel a másik izlését b@szogatni?
Nekem akármi van, másnak nem, a harmadiknak izé van és az azé szar me olvastam.
Nagy dolog. Egy intergalaktikus értelemben vett szopórollert is lehet imádni, mindamellett, hogy tudod, ismered a hibáit, és rámegy a gatyád. Nem csak egy fullakármi übertunig és deezgyáridelepörög vagy, ezmánekem3misibenvan énvagyok az interceptor és versenycsíkomisvan gépet lehet isteniteni. Egy öreg gépben a 80-90-100 is van olyan élmény mint egy tökömtuningolt seggreültettett akármittudoménmiben a 250. mellesleg ezek nélkül nem lennének a mai dögök sem. Továbbá kijelentem: a mai autók egyenautók, nincs egyéniségük. tekerjetek vissza csak akár 20 évet. Akkor még voltak. a 30-40-50-röl ne is beszéljünk.

Tessenek tisztelni egymás hülyeségét! Erről szól ez az egész. Nem?

Figyejjémmá 2010.03.28. 00:34:29

Zámbódzsimi diabló nem lesz? :D

Figyejjémmá 2010.03.28. 00:42:46

Amugy szép ez a taliga.
Na jó éjt mára, reggel f1. :)

vmaast 2010.03.28. 03:50:49

@yaffa: Konkrétan háromszor.

zezse 2010.03.28. 07:32:39

tudom, hogy itthon nagyon rossz a híre az alfáknak( ami hülyeség, nekem is az volt és van és nincs több baja mint más autónak) Svájcban nagyon sok van belőlük,és senki nem mondja rájuk hogy megbízhatatlanok. Oka?
cserélnek benne mindent? vigyáznak rá? jók az utak?

Vágási Matyi 2010.03.28. 08:00:58

Ez nagyon olasz!
De én is inkább a Masit vittem volna ki.

Dennis01 2010.03.28. 08:31:52

@kultúrpesszimista: Nem kell vele torodni, mindig azert lep fel, hogy masok altal kedvelt autokra csipos megjegyzeseket tegyen. Neki az uj BMW az isten, mas mar nem is letezik...

kultúrpesszimista 2010.03.28. 10:11:45

@Dennis01:

Ó, kedves vagy, de ne félts te engem; úgy visszairányítom mandínerből az ilyen - sokszor öncélú és a valóságtól távoleső - megjegyzéseket, hogy fájdalmas és kijózanító lehet a geller becsapódása.

Sausage 2010.03.28. 11:04:51

Sajnos a leheto legelonytelenebb szogekbol sikerult fotozni, de inkabb ujitson meg fel igy par autot, mi meg majd megnezzuk eloben. :)

www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_interact/modelpicture.php?id=3264

Itt az egyik gyari foto,

img2.netcarshow.com/Alfa_Romeo-75_1.8i_Turbo_1988_1024x768_wallpaper_01.jpg

meg itt egy masik.

Devil2 2010.03.28. 11:05:40

@vmaast: Én nem az a kommentelő vagyok akit "később terveztek" mint a 75-öst, de nekem akármyilelyen mércével mérve sem tetszik az a LEGO műszerfal, az minden, csak nem a dolce vita érzés megtestesítője.

Sausage 2010.03.28. 11:15:36

@Devil2:

A muszerfal tipikusan a kor szulotte, viszont szamos mai es plane korabeli megvalositassal ellentetben normalisan formatervezett, es informativ.
Szoval tetszenie nyilvan nem kell mindenkinek es valoban talan ez a leggyengebb resze az autonak, de a fentiek elvitathatatlan erdemek.

Cymantrene 2010.03.28. 11:24:13

Jó szögletes, én az ilyet szeretem, mert gyerekkoromban ilyen volt az autó.
De asszem ez nem esztétikai döntés volt az autógyáraktól: az ilyen formákat tudták kiszámolni aerodinamikailag. Aztán egyre több ívet engedett meg a számítástudomány, pl. D Kadett - E Kadett - F Astra

Sausage 2010.03.28. 11:32:22

amigos.amiga.hu/sau/LaBellaMacchina.jpg

Ezen latszanak a legjobban az aranyok, gyonyoru, es igazi olasz erzekkel eltalalt aranya a sportossagnak es az elegancianak. Pedig egy 5 szemelyes csaladi autorol beszelunk. Ha ugy tetszik az olasz Vectra. :)

Ja es a legszebb/agresszivebb/masszívabb C oszlop amit valaha csinaltak. :)

Sausage 2010.03.28. 11:44:56

@Cymantrene:

Ezzel vitaba szallnek, meg ha lehet is benne valami. Emlekeim szerint a CXnek is jobb a cw je mint a szogletes BX nek, es Alfaek az 50-es evekben eleg sok aerodinamikai tanulmanyautot csinaltak, mind gombolyu volt.
Pl a Disco Volante

en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Disco_Volante

Szerintem inkabb csak abban az iskolaban hittek, hogy minden iv alatt valojaban egy egyenes rejlik, es ha azt az egyenest jol meghuzod, nincs szukseged az ivre. :) Legtobbszor az ivek csak arra jok, hogy a formaterv hianyossagait leplezzek. Tipikus peldai ennek a semmilyen formatervu szappanforma japan autok a 90-es evekben. Egyszeruen nincs forma, csak valami alaktalan massza.
Lehet persze gyonyoru gombolyu format is csinalni, ne kelljen messze menni:

en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_33_Stradale

De az egesz auto vazlatat meg kell tudni huzni nehany vonallal. Sulypontok, aranyok stb. Ha ez nincs meg, akkor baszhatja az ember az elegans kanyarokat es fodrokat.

Sausage 2010.03.28. 11:53:58

@Cymantrene:

Pl a 1984-es "Csepp" Kadett cw je 0.32, pont annyi, mint a látszólag baltával faragott Giuliáé 1962-ből, en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Giulia
Ezzel csapatott Piedone is. ;)

vmaast 2010.03.28. 12:42:56

És még találhatunk jó pár régi szögletes, éles autót, aminek jobbak a légellenállás-adatai, mint a maiaknak. A kerekítés egyik oka leginkább az hogy optikailag kisebbnek hassanak, a másik, hogy a 80-as évek óta jelentősen megnövekedett női autóvezetőknek jobban tetszenek a gömbölyded formák. Meg az is, hogy az ívelt lemez kevesebb precizitást követel a felgyorsult tömeggyártás során.

Cymantrene 2010.03.28. 12:54:59

A BX-nek 0.32 a cv-je, a CX-nek 0.37. Pedig a CX-et arról nevezték el (ott cx a cv, alsóindex, persze), olyan büszkék voltak rá. És egy nagy autót könnyebb formázni, lehet belül kicsi, kívül nagy.
Fordítva nehezebb :-) Aztán ha még olyat is akarunk, hogy a külső visszapillantó meg a hátsólámpa tiszta maradjon, azt nehéz kézzel-maketten megcsinálni.
Az Autós Életbe írkáltak ilyesmikről, de hogy pont a külső formáról is-e, azt nem tudom. A motortérhűtést meg az utastérszellőztetést olvastam.

Cymantrene 2010.03.28. 13:20:08

@Sausage: Ez tényleg szép érték. A FIAT 124 származék VAZ 2106-ra találtam 0.45 - 0.47 értékeket. Szóval ezt az Alfát inkább az olasz kézművesipar remekeihez sorolom, mint a nagyipari tömegtermékekhez :-) Egy-egy kasznit kézzel is be lehetett csiszolni, de nem hiszem, hogy ez járható út lett volna.

Ottopappa 2010.03.28. 15:49:49

@misinator: Így van... :) Nem tudom, ti, mint autó értők: szerintetek az perverzió, ha kinézek az ablakon, és egy öreg, sokat látott formájú kocka Lada látványa örömmel tölt el, és azt mondom, hogy szép??? (Pont ezért tetszik ez az Alfa is, jó szögletes, karakteres. A légellenállás meg bekaphatja... :DD )

rakac 2010.03.28. 16:08:29

Széééééééééééép!!
Gratulálok a tulajnak!

vmaast 2010.03.28. 17:51:14

Szumma szummárum, ha egy marslakónak meg kellene magyarázni mit jelent az hogy AUTÓ, tízes listában lenne ez a 75-ös.

Suttora 2010.03.28. 18:13:19

Örülök, hogy ez is ott lesz :)

prooF 2010.03.28. 19:27:49

Nagyon szépen meg lett csinálva az autó, az látszik a képeken is, viszont 1-2 dolog van ami ront az összképen: A lökhárítókon ami gyárilag fekete, azt itt is feketén kellett volna hagyni. Szerintem úgy néz ki a legjobban. Ez lehet azért is, mert a színe egy kicsit világosabb, halványabb mint a gyári alfa rosso szín. (lehet hogy csak a képen). Ezen kívül kár a sötétített ablakokért is...
A Maseratihoz nem értek annyira, de talán az egy kicsit közelebb van a gyári állapothoz. Viszont ma jóformán több a jó állapotú Biturbo mint a V6 75-ös. Ez meglátszik az árakon is, nézzétek csak meg külföldön (ebay, mobile, autoscout24).
Szóval remélem ez még nagyobb sikert fog aratni, már csak azért is mert alapvetően én is "alfás" vagyok és már a 3. 75-ösömet taposom...

takip 2010.03.28. 20:25:33

@prooF: Jó meglátások. Az autó még nincs teljesen kész. A lökhárító természetesen visszakapja majd az eredeti színét, de nem az OT Expora. A fóliázásnak praktikus okai vannak, ugyan nem korhű, viszont nyáron (akkor használom) nem égeti szét a nap a kalaptartót és a hátsó ülést. Egyszerűbb megóvni, mint pótolni, szerintem.

prooF 2010.03.29. 00:34:46

@takip: örülök hogy nem csak én vagyok ilyen szőrszálhasogató :) a fóliát is megértem, a bőr gondolom kevésbé bírja a napot, mint a plüss.

hg002 2010.03.29. 12:57:17

Istenem, istenem, 1999-ben, húszévesen kacérkodtam egy ilyen megvásárlásával. Piros volt, talán 1.8, gyönyörű fényezéssel, alufelnikkel. De akkor még megvoltak a sztereotípiáim, és egyetemista pénztárcával a fogyasztástól is féltem. Így utólag kár...

fogash 2010.03.29. 18:49:38

@virkir: nem, a 75 még várat magára. Nekem 155öm volt 4 boldog évig, ilyen, mint az avataromban (155 2.0TS 16V Super)

és tényleg forog... :(
süti beállítások módosítása