Tízéves a Totalcar

  2010. március 12. - Winkler Róbert Címkék: totalcar ot expo 10 éves

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 
Oké, még nem, de mindjárt. Konkrétan 2000. július 14-én, péntek délután 14.49-kor jelent meg első cikkünk, nem hivatalosan, de precízen tehát akkor, mármint 2010. július 14-én leszünk tízévesek. Az évfordulót mindenképpen szerettük volna megünnepelni. Gondolkoztunk sok mindenen, próbálkoztunk szervezőkkel, de sehogy sem tudtunk érvényt szerezni néhány alapelvünknek. Például hogy nincsenek csöcsök, részeg idióták és üvöltő zene; ilyen sarokpontokat fogalmaztunk meg. Tehát olyan legyen a rendezvény, ahol családostul, a halláskárosodás veszélye nélkül meg lehet jelenni, és eltölteni néhány kellemes órát.

10 eves a

Az, hogy magánemberként melyikünk hogyan viszonyul a csöcsös csajokhoz, természetesen más kérdés, a lényeg, hogy a Totalcar tízéves születésnapján senkit sem érhet olyan incidens, hogy váratlanul két paplanszájú prostituált kezdi dörgölni a szélvédőjét káddugó-mellbimbókkal, miközben kétszáz decibellel buffog a Brooklyn Bounce. Nagy örömünkre viszont Noszvai András, az Oldtimer Expo szervezője felajánlott nekünk egy kiállítási területet, meg egy egész napot az ünneplésre, és a magamutogatásra. Az Oldtimer Expo Totalcar napja április 16-án lesz, de természetesen egész hétvégén ki leszünk állítva, és váltott műszakban tartunk majd író-olvasó, tördelő-olvasó, adatbázisgondozó-olvasó és Angéla-olvasó találkozókat.

A Totalcar stand fő attrakciója természetesen a Domsjőből származó Csikós-Ponton lesz, de az csak a plusz egy. A Totalcar tíz évének emlékére szeretnénk kiállítani tíz szép youngtimert, vagyis nagyjából 20 és 30 év közötti autókat. Úgyhogy ezúton keressük azokat a tulajdonosokat, akik ráérnek áprilisban, és van egy szép youngtimerük, mondjuk egy gyári állapotú Opel Calibra, első szériás Mazda MX-5-ös, AE86-os Corolla, Golf II GTI, Saab 900 Turbo, egy jó SEC, Alfa GTV, Citroen BX vagy R5 Turbo, esetleg első szériás Range Rover, ilyesmik. És ugyanezt kérjük motorban, hiszen a Totalbike is a mi gyermekünk.

Mindegy: ami szép, azt visszük. A határidő április 5.

A baj természetesen nem jár egyedül: nem egyszerűen csak jelentkezési lapot kell kitölteni, de rendes fotókat is kérünk, Papp Tibi alább specifikálja, hogyan is nézzenek ki a képek. Ha elkészült a négy kép, az Indafotóra töltsék fel egy külön albumba, és így tageljék fel: 10_eves_totalcar, erre a linkre kattintva ez automatikusan megtörténik. Fontos, hogy a fotó leírás rovatot is töltsék ki. Erre azért van szükség, hogy a befutókhoz idejében tudjunk információs táblát gyártani. Azon pedig (illetve a kép leírásában) olyasmik legyenek, mint:

Pontos típusnév
Évjárat
Teljesítmény
Végsebesség
Saját tömeg
Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége)
Gyártott darabszám
Az esetleges platformtársak és a konkurens modellek

Esetleg egy külön kis prózai mű az autóról, ha valakiben van ilyen 1-2 ezer karakteres késztetés.

Küldeni csak a linket kell, mégpedig ide, a kommentablakba (a jövő héttől a főoldal Indafotó-lepedőjében is bárki megnézheti a nevezett autókat) .
Köszönjük! Találkozunk a Vasúttörténeti Parkban.

Hogyan fényképezd le az autódat a Totalcarnak?

Roppant egyszerű képeket kérünk, de ha ez sem megy, kérj meg valakit.

Kezdjük az alapoknál! A fényképezéshez ideális időszak: a nappal. Bár csábító lehetőségnek tűnik a vaku használata este, ezzel diszkvalifikálod magad a versenyből, mert nem fog látszani semmi az egészből, maximum egy világító rendszám. Úgyhogy, már a fotózás elején kapcsold ki a vakut, és nem lesz vele több gondod.
Még egy apróság. az autó legyen tiszta, amikor fényképezed, nehogy trágyadombnak nézzük. A trágyadombokat ugyanis eleve kizártuk a versenyből.

Az első feladat
Az autó jobb elejének lefényképezése, 45 fokos szögből. Valahogy így:

Mit teendőd? Keress egy placcot, ahol ne  zavar senki. Ha süt a nap, úgy állítsd le az autót, hogy a nap valahol a hátad mögött legyen. Az autón ne legyenek árnyékok. Sétálj el az autótól annyira, hogy a fényképezőgéppel rá kelljen zoomolni, ennyi testmozgás kell. És nem lesz rajta az árnyékod az autón. Guggolj le, hogy viszonylag alacsony nézőpontból készüljön el a kép! Nyomd meg a gombot.

Nézd meg a fotót! Nem túl kicsi az autó a képen? Ha igen túl, messze mentél, vagy nem zoomoltál rá eléggé. Csináld újra!  Rajta van az autó minden porcikája? Nem lóg ki az orra, fara belőle? Mert ha igen, töröld a francba, és újra. Ha már kezd arra hasonlítani, amit itt látsz, nem sötét, nem túl világos, nincs elmosódva – akkor kész vagy.

Második feladat
Az autó bal hátuljának lefényképezése, 45 fokos szögből. Valahogy így:

Igazából ez ugyanúgy készül, csak az autóval meg kell fordulni, vagyis amerre eddig az eleje nézett, oda most a feneke kerül. Csábítónak tűnhet egyszerűen az autót megkerülve csinálni ezt a fotót, de bukta: ha eddig jó volt a fény, a másik oldalon totálisan szembe kapod. És rosz lesz a kép. Tessék csak forogni egy kicsit.

Harmadik feladat
Motortér fotózása.

Mindenek előtt, célszerű felnyitni a motortérfedelet. Ha alacsony, amikor kitámasztod, kérj meg valakit, hogy tartsa oldalról. Gázrugósok előnyben.
Ami a fényt illeti, választhatsz: vagy süssön be a nap teljesen a motortérbe, vagy legyen árnyékban az egész motortér. Ha félig ilyen, félig olyan, az úgyis rossz lesz. Ilyenkor kicsit a nap irányába fordulhatsz az autó orrával, vagy egyszerűen elvonulhatsz egy épület árnyékába. Célozz, és lőj! Ezt akár vakuval is próbálhatod, meg anélkül is – amelyik jobb lett, azt küldd el.

Negyedik, egyben utolsó feladat
Az utastér lefotózása

Akkor jársz a legjobban, ha egy épület árnyékába vonulsz az autóval. Nyisd ki az ajtót, mert úgy egyszerűbb lesz. Célozd be úgy a kocsi belsejét, hogy látszódjon a műszerfal, meg valami az ülésekből is. Nyomd meg a gombot. Ezt a fényképet is megpróbálhatod vakuval, és anélkül is, majd a számítógép képernyőjén eldöntöd, hogy melyik a jobb. Érdemes a fényképező derítő vaku/fill flash funkcióját bekapcsolni, ha tud ilyesmi, akkor nem villan túl nagyot és nem fog minden csillogni. Ja, és még egy, az elhasznált pzs-k, kotonok, sárkupacok nem mutatnak jól az ilyen fotón, legalább a fényképezés erejéig távolítsd el ezeket.

Ugye, nem is bonyolult? Ha majd el akarsz adni egy használt autót, hasznosak lesznek ezek az ismeretek. Sok sikert.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr231834063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2010.03.22. 15:37:32

@takip: Én már ajánlgattam neki, de tegyél ide egy linket szerintem. Ja, és szép az autó :)

takip 2010.03.22. 15:46:12

Sziasztok!

Itt volna a nevezésem tárgya:

indafoto.hu/takip/alap_album

Alfa Romeo 75 3,0 V6 America

Nem túl gyakori kivitel, pontos gyártási mennyiséget nem tudok, azt majd otthonról, a házi könyvtárból... :)

Üdv.: Takip

takip 2010.03.22. 15:48:20

@Suttora: Igen, láttam az ajánlást. Köszönöm!

Turp 2010.03.22. 15:50:43

Szia!

www.indafoto.hu/Turp

szeretnék egy MX-5-tel nevezni ami 1990-es évjárat és gyári állapotban van csak egy szélfogó van rajta ami nem gyári a képeken nam látszik de a ponyva is hibátlan

ommm 2010.03.22. 16:11:05

@Avant1: Hű, hát ha ennyire ritkák, akkor mindegy is, melyikre gondolok, de kéne...

@takip: Küldtem egy emilt, Csik javaslatára.

takip 2010.03.22. 16:53:50

@ommm: Sajnos még nem kaptam meg...

Hz 2010.03.22. 17:11:12

@ommm:
Megpróbálhajuk..

Írtam egy szép 10VT Coupe tulajnak, hátha jelentkezik.

piszkosfreddy 2010.03.22. 22:09:36

Tádá: indafoto.hu/erno_rakmanyi/alap_album
Ford Capri 2.8i

Kiemelném a mai elbutított generációra gyakorolt nevelő hatását a formavilág tekintetében :)

ommm 2010.03.22. 23:17:26

@piszkosfreddy: Nem rossz :) A gyári kormány és váltógomb ha meglenne...:)

gzabrak 2010.03.22. 23:24:08

Kedves Totalcar!

Amennyiben nem probléma a jelentkezésem tárgyáról szóló rövid leírást ide is beilleszteném:

Alessandro (vagy spanyolul Alejandro, hisz argentin származású volt) De Tomaso által, a tulajdonos Citroen csődje után, a kapott állami segítséggel 1975-ben felvásárolt és a ’80-as évek elejére konszolidált Maserati e modellnek köszönheti újbóli felfutását.

Az alkalmazott technológia feltétlenül ígéretesnek és kellően innovatívnak bizonyult: a világ első szériában gyártott 2 turbóval szerelt autója, 90 fokos hengerszögű, hengerenként 3 szelepes v6-os motorral, amely az akkori olasz adószabályok miatt 2 literes hengerűrtartalmú volt. A motor száraz alumínium perselyes, a benzin levegőkeveréket egy 2 torkú Weber karburátor, a feltöltést 2 alacsony nyomású (0,5-0,7 Bar csúcsnyomás) japán IHI típusú turbótöltő szolgáltatja. Töltőlevegő hűtő nincs.
A sebességváltó ZF típusú „fordított” váltó (angol terminológiában: dog-leg; az 1-es fokozat balra lent – tehát a szokványos váltók 2-es fokozatának helyén – és így tovább felfelé, előnye hogy gyors váltásokat lehet magasabb fokozatokban eszközölni, állítólag az olasz notórius gyorsajtó sofőrök nagyon szerették). Természetesen hátsó kerék hajtású.
Felszereltsége az olasz autók tekintetében is bőséges, kiváló műszerezettség, elektromos ablakok, légkondícionáló etc.
A jobboldali tükör, a hátsó fejtámlák és biztonsági övek, a rádió és hangszórók az olasz piacon az extralistán szerepeltek.

Furcsa, nem probléma mentes, ritka, rajongásig szerethető olasz luxus/sport kupé:))

Pontos típusnév: Maserati Biturbo
Évjárat: 1984
Teljesítmény: 180 LE
Végsebesség: 215 km/h
Saját tömeg: 1086 kg
Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége): 1982-1986
Gyártott darabszám: 9206
Az esetleges platformtársak és a konkurens modellek: platformtárs nincs, a 4 ajtós Biturbo modellek (420/422/425/430) hosszabb, míg a Biturbo Spyder rövidebb tengelytávval bírt.

indafoto.hu/gzabrak/10_eves_totalcar

Krisi 2010.03.23. 00:15:04

@gzabrak: ez valami elképsztően odabasz! a motortér perig egyértelműen mindent visz, beltér pláne.
csodaszép autó, remélem ott lesz! vagy legalább belsőség találkozóra hozd el :)

Cézé 2010.03.23. 08:44:57

@ommm: Lehet, hogy nem értettem meg teljesen a kiírást (nem olvastam minden kommentet, sorry). Nevezők esetében az is kívánatos/obligát, hogy április 16-án az OT-Expo nyitva tartása alatt "hostesskedjenek" (just kiddin') a TC-standon? Testfestés is kell :-)?

Üdv!

nem kéne... 2010.03.23. 09:16:14

@Krisi:

hát aki első bálozó, az lemaradt az utolsó móri találkozó legvégéről, ahol megjelent öt maseratis arc...
:))))

nem kéne... 2010.03.23. 09:19:21

az a capri pedig szép.

Krisi 2010.03.23. 13:23:25

@nem kéne...: tavaly tavasszal is volt kettő, de ez nem volt köztük ha jól emlékszem. meg különbenis, Maseratiból soha sem elég :)
nincs olyan, hogy "túl sok sör", "túl sok lóerő" illetve "túl sok Maserati"
:D

country hungary 2010.03.23. 17:37:38

indafoto.hu/riderauto
Sziasztok!
Hát én erre gondoltam, ha érdekes lehet szívesen megírom az 1-2 ezer karakteres leírást

country hungary 2010.03.23. 17:42:57

EZ a néhány sor még lemaradt, elnézést.
RALLYE GOLF
1989 évjárat
csak 1989 ben gyártották, 5000db számozott autó készült belőle. Főbb jellemzői :összkerékhajtás, ami csak a RALLYE-n megtalálható: , domborított első hátsó sárvédő, projectoros ikerfényszóró, rallye front, egyedi megjelenésű lökhárítók, koptató, karosszériával egybedolgozott küszöb spoiler, bőrkárpit, félbőr himzet kagylóülés.stb. Úgy tudom ritka autó nem csak Magyarországon

piszkosfreddy 2010.03.23. 19:33:03

@ommm: Ha csak ezen múlik, szerzek... :)

bikebutcher 2010.03.23. 19:48:50

sziasztok
én ezzel neveznék
ha mehet akkor belevések minden adatot meg pótolom a hiányosságokat fotó és leírás tekintetében

indafoto.hu/mattz/alap_album
isuzu gemini 1990
1488cm3 diesel
37kw 945kg

ommm 2010.03.24. 09:42:47

@gzabrak: Szép, szép, sőt, ha jól emlékszem, a HAndrásét még vezettem is. Ügyes, jól kiegyensúlyozott kis járgány.

ommm 2010.03.24. 09:44:41

@Cézé: Nem, egyáltalán nem kötelező.

@country hungary: Küldj egy privát emilt, ha tudsz :)

@belazm: Hűűű, ez Csikósért kiált!

Johnny Cash 2010.03.24. 10:47:19

Sziasztok!
A Totalcar-bike csapathoz íme egy jelentkező:

indafoto.hu/Johnny_Cash/image/7249739-d52b328f

Honda CB 750 Four

jano84 2010.03.24. 11:50:36

Sziasztok!

Szeretném emelni a standotok fényét kedves kis autómmal :)

indafoto.hu/panojano/image/7249917-b67aea80

Boldog születésnapot TC!

ommm 2010.03.24. 20:49:18

@Johnny Cash: Na erre nekem is feláll :)

@jano84: Szépszépszépszép :) Köszönjük. Ma is válogattunk, reméljük, nem sértünk meg senkit, nincs könnyű dolgunk.

bogreg 2010.03.24. 21:57:29

Itt van még egy:
indafoto.hu/bogreg/alap_album

Audi RS2. Tudom, hogy nem elég öreg, de azért nagyon 80-as évek. Elég különleges: 2800db, kézi összeszerelés Zuffenhausenben, az első sportkombi, 0-100 4,8s, Vmax: 262 km/h.
Külön bemutatót nem írtam a típusról, tele van vele a net.
A konkrét autón a képeken még a téli kerék, de legalább abból is a gyári eredeti. Az egyedüli dolog, ami nem gyári, az a turbónyomásmérő óra, de egy mozdulattal ki lehet szedni és visszatenni a gyári szellőzőt.
Szívesen odaadom tesztre is, fikázni is lehet.

nem kéne... 2010.03.24. 22:58:32

@bogreg:

ez igen fasza műszer, bizony mondom tenéked.
egyszer mentem egy ilyennel, eléggé haladós.
mondjuk limuzinban valahogy jobban bejön (ne), de hát az csak s2ből volt.

bogreg 2010.03.24. 23:44:08

@nem kéne...: Volt RS2-ből is: 2 darab. Azóta kedvelt átalakítás. Végy egy s2 limot meg egy rakás RS2 alkatrészt, kis szerelés és már készen is van.

Rocko- 2010.03.25. 00:21:13

@bogreg: nem vagyok RS2 párti, de ez nyam.

@nem kéne...: úgy gyárilag nem volt limo. csak építve. most adtak el/vettek meg egyet nemrégiben.

Hz 2010.03.25. 01:34:34

@bogreg:
Csodaszép!
Nem mi találkoztunk projektoros lámpa ügyben Óbudán? :)

Hz 2010.03.25. 01:35:39

@Rocko-:
De, tényleg volt 2db gyári Limo eRőS2.

ommm 2010.03.25. 02:04:01

@bogreg: Nem vagyok egy kifejezett Audi rajongó, de ez esetben le a kalappal tényleg. Jó gazdája van.

Rocko- 2010.03.25. 07:00:05

@Hz: hunn van erről valami info?

bogreg 2010.03.25. 08:28:12

@Hz: De mi. Azóta lett lámpa is.

bogreg 2010.03.25. 08:51:17

@ommm: Köszi. Ennek a soros öthengeres motornak azért valahogyan van lelke. Talán emiatt szerethető jobban, mint az újabbak, mégha azok objektív mércével jobbak is. Bár az RS Audik azért soha nem mondhatók unalmasnak...

nem kéne... 2010.03.25. 11:04:15

@bogreg:

Végy egy s2 limót.:-)
...egyet a háromszázhatból. :)

bogreg 2010.03.25. 11:52:49

@nem kéne...: Hát igen, nem olyan egyszerű azért... Ha jól tudom, Mo-gon is van vagy 1 db. (s2 limo) De ha valakinek még egy kicsit több türelme van, akkor bármilyen quattro b4-ből elindulhat. De akkor már jobban jár, ha egy komplett RS2-t is vesz hozzá rögtön alkatrésznek. Nem egy túl gazdaságos projekt, az biztos. Azért van aki a belevágott és a végére is ért. Hogy megérte-e az jó kérdés. Mint ahogy az is, hogy miért csak és pont kombi lett az RS2. Van aki szerint a Porsche nem akart közvetlen konkurenst csinálni magának, van aki a szerint az Avant volt legjobb alap, vagy egyszerűen csak ez tűnt jó ötletnek.

Avant1 2010.03.25. 13:04:06

@Rocko-: De volt.
2 fekete
1 piros
1 fehér

Ezekből kettő még mindig a cég alkalmazottaihoz tartozik (első tulajdonosak) az egyik piros már volt a mobile-n és a fehér sem cégalkalmazotti tulajdonban van.

country hungary 2010.03.25. 13:39:35

Sziasztok!
Küldöm a kedvencem linkjét, talán nem rontaná a stand összképét talán érdekesebb mint egy GTI !?!?
indafoto.hu/riderauto/golf_country

1db. VW GOLF COUNTRY 1990 ből. gyártási ciklus 1990-1991, 7738 db készült belőle, teljesen ebben a megjelenésben. Főbb jellemzői, 1.8 i 98 lóerő, segédalvázas, összkerékhajtás, gajtörő rács elől, motorvédő haspajzs acélből, rácsozott kör szúró és négyzet ködlámpa. szélesebb sárvédőperemek, küszöbborítás, "COUNTRY" felirat az ajtókon, pótkeréktartó, hátsó fellépő, SPEEDLINE alufelni 195/60x15 gumik , kagylóulés oldaltámasszal, SYNCRO himzés a fejtámlában, osztottan dönthető fejtámlás hátsó ülések, szürke kárpit, ülés ,szőnyeg, fekete tetőablakos tetőkárpit. Az autó rendelkezik az eredeti CONTINENTAL /szőrős/gumi garnitúrával új állapotban. A leítak a gyári felszereltségek, nem extrák és nem utólagos felszerelésűek.

Hz 2010.03.25. 13:41:05

@country hungary:
Grat hozzá!
Ez is k. szép!

bogreg 2010.03.25. 15:41:25

@country hungary: Ez kb. mintha zsír új lenne. Gyönyörű.

Rocko- 2010.03.25. 20:19:07

@Avant1: hmm, mondanám, hogy fotót!, mert keretsem róla infot, de nem találtam semmit.
viszont így utólag látva, @Hz: linkjét, eszembejutott, hogy IN NC 2246-ot láttam már, képen.
nekem ez nagyon kimaradt, kösz az infot srácok!
most már muszáj lesz hozzánéznem a magyar replikát. :)

Rocko- 2010.03.25. 20:20:14

@country hungary: tetszetős!
és mint ha láttam is volna párszor a Villányi úton.

ommm 2010.03.25. 20:57:12

@bogreg: Írjuk meg, ha már 95-ös.

ommm 2010.03.25. 20:58:41

Audisok!

Kéne egy kocka kupé. 80-as évekhez, nagyon kéne. Már majdnem teljesen összeállt minden.

jsb 2010.03.25. 22:48:31

Sziasztok! A mellékelt linken található egy finomság, mellyel nevezni szeretnék a 10 éves Totalcar jubileumra.
indafoto.hu/jabor/alap_album

Sajti - Audiklub 2010.03.25. 23:09:50

Ráálltunk egy olyan Coupe klubon belüli felkutatására, amit mi is szívesen delegálnánk.
Sajnos az ország túlvégéről nem biztos hogy idő és pénz függvényében fel tudna jönni egy autó, mivel majdnem napi használatban van.
Keresünk. Nekünk is jó érzés lenne, egy szép darab a 10-es listában.

bogreg 2010.03.25. 23:43:22

@ommm: Írjuk. Nem tudom az email címem publikus-e így az indapasson keresztül, ha nem, akkor "felhasználónevem"@t-online.hu.

Cézé 2010.03.26. 05:31:58

@jsb: Nagyon szép darab. Mint egy Jahreswagen. A színösszeállítás is telitalálat.

jsb 2010.03.26. 08:47:39

Cézé: kösz, igyekeztünk valami különlegesebbet keresni és választani. Fekete (bocs) és ezüst elég sok van.

ommm 2010.03.26. 08:51:20

@jsb: Hű, a szín (is) nagyon eltalált.

@Sajti - Audiklub: Ok. Szóljatok, ha sikerült.

Cézé 2010.03.26. 09:33:16

@jsb: "Fekete (bocs)". Jó-jó, de ki látott már ződ medvét :-))?! Amúgy a Tiéd 4 ezerrel kevesebbet is futott. Én amúgy a harmadik tulajdonos vagyok.

Vásárlási szándékkal szép állapotú SEC-knél a színek közt válogatni, well az egy elég dekadens dolog ...

Üdv!

jsb 2010.03.26. 09:54:53

@Cézé: Hát igen, könnyű annak, aki mögött egy hozzáértő férj van, aki képről is sok mindent kiszűr és meglát.:))) Egy nőnek meg a ződ medve is tetszik:)).

jsb 2010.03.26. 10:08:46

@Cézé: egy női léleknek a ződ medve is medve:-)))) Amúgy meg egy hozzáértő férj mellett még a színek között is lehetséges a válogatás, bármennyire is dekadens:))) Well.

nb1973 2010.03.26. 10:29:33

@Cézé:
@jsb: Ezért is jó, hogy van ez a 10 éves szülinap, szép gépek kerülnek elő a garázs mélyéről. Remélem olvassátok a mbybk.blog.hu/ blogot, és részt tudtok venni a majálison is! Ajánlom még figyelmetekbe a mercedesyoungtimers.hu oldalt, jó csapat gyűlt össze a klubban. Tessék csatlakozni :))

SürkeSEC

jsb 2010.03.26. 11:16:09

@nb1973: kösz az écát, továbbítom az emberemnek.

ommm 2010.03.26. 15:46:48

Audisok!
Lesz külön quattro-stand, szóval ne keressetek!

Tomyyy 2010.03.26. 23:20:07

Sziasztok.

Nevezésem tárgya egy 1981 évjáratú Opel Mancona lenne. Ilyen néven az Opel nem gyártott autót. A kocsi egy B Ascona és egy Manta összeépítéséből született. Innen kapta a Mancona nevet. Tudomásom szerint az országban egyedülálló darab. Németországban több darab készült belőle, a www.mancona.de oldalon többet olvashatunk róluk.

"Pontos" típusnév: Opel Mancona
Évjárat: 1981
Teljesítmény: 110 LE
Végsebesség: 200 km/h
Gyártott darabszám: 0

indafoto.hu/Ascona_B/alap_album

Üdv. Tomi

Cézé 2010.03.27. 06:27:50

Szasztok!

Gondoltam, az utolsó pillanatban követ hajítok a dögunalmas :-))) SEC-ék állóvizébe, és nevezem a nyugat német GT-k közül eddig amúgy is fájóan hiányzó, amúgy meglehetősen ritka cápát (M635CSI).

Adatok:

Gyártási év: 198X
Teljesítmény: 286 paci
Vége: 248 km/ó
Gyorsulás: 6,4 mp
Önsúly: 952 g
Futásteljesítmény: max. 5 m (néha a gyerekek kezébe kerül)
Első tulajdonosa vagyok.

indafoto.hu/collectioneditor/259335

Üdv!

Cézé 2010.03.27. 08:24:37

Scusi fiúk!

Láma voltam. Kétszer-kétszer töltöttem fel erről a 80-as évekbeli ikonról a képeket. Megeditálná valaki?

SA22c 2010.03.27. 09:07:02

Sziasztok, egy kis komment az autómhoz (indafoto.hu/sa22c):
A Mazda 1978-ban (Európában 1979-ben) mutatta be Wankel-motoros sportkocsiját, az SA22c kódú, első generációs Rx-7-et (japán piacon: Savanna). A kocsi, mely a 12A kódú, 1146cm3-es, 105 LE-s, 4-torkú Nikki karburátoros motort kapta, a hazai és az ausztrál piac után az amerikaiakat is hamar meghódítja. A modell két ráncfelvarráson megy keresztül. Először 1981-ben (Mark II), mikor a fém lökhárítókat a kor divatjának megfelelően műanyag borításúak váltják, a legtöbb piacon alap lesz a hátsó tárcsafék, a kis hátsó lámpák helyett nagyobbakat és új üléseket kap, valamit a műszerfalon és a középkonzolon is kisebb módosításokat végeznek, végül a teljesítményt 115 LE-re tornázzák fel. A második, visszafogottabb módosítás alkalmával 1983 második felében (Mark III) újragondolják a belső teret, 13 colos helyett 14-es kereket kap és a teljesítmény 113 LE-re csökken. A Mark III-t 1985-ben váltja az második generációs Rx-7. Az első generációból összesen 471.018 db talált gazdára – ebből 377.878 db az Egyesült Államokban.
Míg az európai piacon hivatalosan végig csak egyféle („közepes”) felszereltséggel volt elérhető és csak néhány extra közül választhattak (el. ablak, kivehető tető), addig az amerikai és japán vásárlók számára rengeteg verzió állt rendelkezésére (S, GS, GSL, Limited, GSL-SE, GT-J, GT, GT-X, SE, SE-GT, stb.) és az elérhető opciók száma is jóval nagyobb volt. A japán (bel)piacon pedig még motorok terén is választhattak a vásárlók. Az alap motor mellett 1981-től elérhető volt a 12A 6PI motorral (tárcsánként a 2-2 helyett 3-3 szívónyílással), 1983-tól pedig az első befecskendezéses, turbós wankel motorral a 12AT-vel (165 LE), azonban a motorblokk kisebb módosításokkal ugyan, de végig a 12A maradt. Az amerikai piac az első generáció utolsó nagy dobásaként 1984-ben megkapta a következő generáció blokkját (13B) a GSL-SE verzióban 135 LE-vel.
A gyári verziók mellett sportkocsi lévén kisebb műhelyeknél elérhetőek voltak készletek mind az erőforrás, mind a hajtáslánc, mind a karosszéria módosításához. Az egyik angol forgalmazónál, az Elford Engineering-nél, blow-thru rendszerű, SU-karburátort és Garrett turbót (160LE), különleges Wolfrace felniket és spoiler-készletet, valamint erősebb első fékeket kapott az alap Rx-7-es.

A nevezett autó (indafoto.hu/sa22c) egy eredetileg Németországban forgalomba helyezett 1983. májusi gyártású modell. A két első ülésen kívül (melyek típus azonosak, csak két évvel későbbi autóból valók) eredeti gyári állapotú.

Adatok:
Hengerűrtartalom: 1146 cm3
Teljesítmény: 115 LE
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás: 0-100 km/h: 8,8 sec
Tömeg: 1040 kg
Abroncs mérete: 185/70 R13
Csomagtér 112 l / 448 l
Fogyasztás: 14,5 l / 7,7 l / 9,1 l város / 90 km/h / 120 km/h

Főbb felszereltsége:
-Gyári Clarion rádió elektromos antennával
-Elektromos tükör
-Elektromos csomagtér és tanksapka nyitás
-Lámpamosó
-Nyitható / kivehető fém- és üvegtető tokkal, mely rögzíthető a csomagtérben

Üdv,
SA22c

Sajti - Audiklub 2010.03.27. 13:18:01

@ommm:
Szentpéter Zsolt ezek szerint kiszervezi a quattro klubot idén is :)
Nem sikerült beszélni még vele. Gondolom akkor Audiból lesz bőven elég is odakint.

ommm 2010.03.28. 08:31:05

@Sajti - Audiklub: Igen, erről van szó. Köszönöm a megértést. A szervezők nevében is.

havazoo 2010.03.28. 16:28:35

Sziasztok!
Elsőre le kell szögeznem: az első autóm. Hozzá tenném, 17 éves korban ez nagy szó! 1986-os Corolla, még jó pár évig magázom, mert azt úgy illik. Az autó természetesn Japánban látta meg a napvilágot, onnan Németországba, majd rokoni kapcsolatokon keresztül került hazánkba (ezt a típust nem forgalmazták nálunk). Rendesen bántak vele, és ebben a korban minimálisnak tekinthető, 155 ezer kilométer megtett úttal maga mögött került hozzám. Az autón minden eredeti, első generációs, "szőrös" pótkerék, és gyári Toyota kazettás magnó. Sehol rohadás, rozsda, még alul sincs sehol (szervízben lett megemelve), mint ahogy horpadás sincs. Az üléseken eredeti huzat van, kopásnak se ott, se egyébb helyeken (pl váltógomb, pedálsor) nincs nyoma. Természetesen jelen van a kvarcóra, s vele együtt minden kar, és gomb működik. 75 lóerő, korához képest (is) meglepően jól megy, még magasabb fodulaton is. A váltó pontos, a fékek tökéletesek, nem húz egyik irányba sem, egyszóval műszakilag (is) tökéletes. Pár napon belül cserére kerül egy-két gumi alkatrész, (első motortartó bak pl), meg az ilyenkor szokásos olaj, illetve a szűrők. A jövőben ezen kívül nem tervezünk egyébb változtatást az autón, marad jelenlegi (szalon) állapotában.
Azt mondják, az első autó talán a legmeghatározóbb az ember életében. Nem látok előre, de az biztos, hogy gondos kezek alatt, és hatalmas imádat közepette fogjuk együtt magnk alá gyűrni a kilométereket az elkövetkezendő években! Egy minden szempontból hibátlan autó biztos társ ebben.

Gyártó, típus: Toyota Corolla DX 12V
Évjárat: 1986/4
Tömeg: 935 kg
Hengerűrtartalom: 1295 cm3
Teljesítmég: 75 Le/55 kW
Üzemanyag: Benzin
Fogyastás: 6 l
Végsebesség: kb. 170

indafoto.hu/havazoo/10_eves_totalcar

ommm 2010.03.28. 23:47:55

@havazoo: Ó, tisztes darab, vigyázz rá!

nem kéne... 2010.03.29. 19:09:29

tyujjbazz, az a nissan figaro.
:))))

Krisi 2010.03.29. 21:53:19

óbazz, arra a bukólámpás Katanára komolyan mondom felállt! ha nem lesz ott a totálbályk standon akkor soha többé nem olvaslak titeket!
(najó, nyilván nem, de azért mégis. az valami kegyetlen, pláne ezzel a színösszeállítással)

ommm 2010.03.29. 22:48:19

@Apatikus: OMFG, OMFG, kijöhetnél vele, körbecsöpögtetném nyállal :)

@nem kéne...: Az.

AutoUnion · http://retroaudi.blogspot.de/ 2010.03.30. 13:15:03

Igaz még nem 20 éves, de 1988-tól 1993-ig gyártották:
Spoilerek eltüntetve, fehér index is a múlté, 3 dolog van ami nem gyári, hátsó lámpa, felni, és a hifi.

Pontos típusnév: Audi V8 4.2 D1
Évjárat: 1992.04
Teljesítmény: 206KW 280Le
Végsebesség: 250Km/h
Saját tömeg: 1710Kg
Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége)1988-1993
Gyártott darabszám: össz 21,000 manuváltós kb 400db
Az esetleges platformtársak:Audi 100/200 C3
És a konkurens modellek: Lexus LS400, Mercedes S klasse, BMW 7.

indafoto.hu/audiparts/alap_album

Rocko- 2010.03.30. 20:58:07

@AutoUnion: ha érdekel, tudok egy eladót. de siess, még mielőtt elviszik és rallyautót flexelnek belőle!

Jimmy - R5 GTT 2010.03.31. 21:02:22

Sziasztok!

A Renault 5-ösömet szeretném bemutatni.

indafoto.hu/Jimmy_GTT/alap_album

Renault 5 GT Turbo. 1987-es.
Teljesítménye 115Le (88-tól 120Le). Garrett T2 turbó, Solex 32dis karbi.
Tömege 820-850kg. Erről sok különböző adatot olvasni.
A darabszámról sajnos nincs adatom.
Elődje a Renault 5 Alpin Turbo, mely még hosszmotoros volt, utódja a jól ismert Clio Williams.

Ez a darab 6 éve van nálam, de anno az első autóm is ilyen volt. Azóta is tart számomra a Renault mánia. ;)
11 éve vagyok a Renault Club aktív tagja.

T-bee 2010.03.31. 23:47:20

Sziasztok!
Szeretném nevezni az Audi V8 4.2 quattro-mat.
Az autó teljesen gyári állapotú, mindene olyan, mint amikor megvásárolták, kivéve az A8-as felnik, melyek ideiglenesen vannak rajta, amíg az eredetiek - amelyek már felújításra kerültek - vissza nem kerülnek a helyükre.
Rádiója most is szépen szól.
Azt szeretjük benne, hogy ez a diszkrét megjelenésű, ugyanakkor minden irányból teljesen harmonikus formájú autó, a rendkívül kultúrált autózás élményét adja. Hangja nem feltűnő csak az hozzáértőknek kelti fel a figyelmét. A többség csak egy koros autónak látja.
Gyorsulása, az észrevétlenül működő ZF váltóval egy élmény, különösen sportfokozatban, amikor hármasból negyedikbe 200-nál közel 6000-es fordulaton - csodálatos motorhang kíséretében - felvált.
Az ajtó csukódásának hangja egy igazi fémes csatlakozás kísérőjelensége.
Elől, hátul fűtött üléssel, hátsó utasokhoz történő klímavezetéssel nem megterhelő a hosszabb utazás sem (amire mi ezzel a kocsival nem járunk).

indafoto.hu/tbee

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.02. 00:57:30

Nuhátakkor.

Range Rover Classic 1981 3.5 V8 carburettor, 3 door model
Motor: V8 Pushrod OHV
Hengerűrtalom: 3528ccm (215cubic inch)
Furat: 88,9mm (3,5")
Löket: 71,12mm (2,8")
Kompresszióviszony: 8,13:1
Legnagyobb teljesítmény: 97,08kW (132le) @ 5000rpm
Legnagyobb forgatónyomaték: 255,7Nm (185lb.ft) @ 2500rpm
Végsebesség: 155km/h
Gyorsulás 0-100km/h: 14sec
Menetkész saját tömeg: 1895kg
Legnagyobb össztömeg: 2510kg
Modellciklus: 1970-1995
Gyártott darabszám: ~357.000db

A vas 29 éves, az elmúlt 15 évben sokszor megfordult Afrikában, Tunéziában, és még délebben is. Nem restaurált, ma is hétköznapi használatú autó, szép állapotban.
A kiskompressziójú karburátoros V8 mindmáig bontatlan, a 700ezredik kilométere felé jár, gyönyörűen indul, és mechanikai zajok nélkül jár.

Extralista, az nincs, viszont megvan a gyári Shelley emelő, ami ritkaság, sőt még a gyári kurblija is. Ha beválasztjátok, lehet rendezni versenyt, hogy ki bírja beröffenteni a kurblival. :)

indafoto.hu/tie/rrc_81_35v8

(beraktam egy elég kimerítő típustörténetet is [köszönet érte Elf kartácsnak], ha kell, tudom prezentálni nyomtatott formában is, képekkel, miegymással, ahogy természetesen az ízelítőül feltöltött 1981-es gyári prospektust is)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.02. 00:58:43

@Tie: Nem írok mostan többet, mer ismertek, úgyis órákon át tudnék mesélni róluk. :)))

ommm 2010.04.02. 11:46:28

OKé srácok. Megvagyunk.

Suttora 2010.04.02. 12:02:05

@ommm: Akkor csepegtessetek még némi információt, mert a mi listánk még eléggé foghíjas...

W.Andrew (törölt) 2010.04.02. 12:46:20

Ha minden jól megy ma én is küldök még egy autót.

Krisi 2010.04.02. 16:02:21

@Tie: nebhassz, neked Range-ed van? nem is tudtam.. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.02. 18:24:51

@Krisi: Hogy mi? Miről beszélsz? Nekem? :))

Krisi 2010.04.02. 20:09:36

@Tie: ja várjá, akkó mégse, összekevertelek a diszkávöricsenölös fazonnal

l.viktor02 2010.04.02. 21:18:29

Sziasztok!
Neveznék a Jawammal a 20 és 30 év közötti motorok versenyére. Ha gondoljátok nézzétek meg :).
Jawa CZ 350 472
1981.07.08
344 cm3
13 KW(17,68 LE)
125km/h 144kg
gyártották:1976-86
indafoto.hu/10_eves_totalcar/image/7265667-44b24a55

W.Andrew (törölt) 2010.04.02. 22:42:55

Sziasztok, én is neveznék!

indafoto.hu/wandrew/audi_80_16_b2

Az Audi 80 B2-t 1978-tól 1986-is gyártották. Két időszakra bonthatjuk a modell történetét, 1978-tól 1984-ig és 1985-től 1986 szeptemberéig. A képeken látható modell már a facelift-es változat. Az autó megkapta az Audi 100-aséra hasonlító első és hátsó lámpákat, díszléceket, valamint új hűtőrácsot. A csomagtartó ajtó már egészen a lökhárítóig nyúlt. Újratervezték a beltér kialakítását, és az ülésekhez felhasznált anyagok minőségén is javítottak.
Az autó különleges mivoltát adja, hogy egy limitált „SC” modell. Az SC felszereltséghez 12 extra tartozott a sima CC modellel szemben. Az SC felszereltséghez tartozó extrák, zöld árnyalatú színezett ablakok, központi zár, fekete ablakkeretek, fekete Blende a két hátsó lámpa között, Stereo Gamma kazettás rádió, állítható magasságú vezetőülés, ködzárófény, nagy középkonzol, zárható kesztyűtartó világítással, keretes fejtámla elöl, belülről állítható jobb oldali tükör, és 6 féle szín.
Ezt tetőzi, hogy egy ritka, 1.6-os szabályozatlan katalizátoros SA motorkódú motor található az autóban. A többi 1.6-os 80-ashoz képest a 75 helyet „csak” 73 lóerőt teljesít, és a megszokott Pierburg karburátor helyét egy Khein tölti be. A módosítások révén, egy keveset fogyasztó, megbízható, az átlagnál tisztább üzemű autót kaptunk. Valamint, hogy ne fogyjunk ki a ritkaságok sorából, az autót gyárilag szerelték szervokormánnyal (gyárból lekért extralistával bizonyítható), ami tényleg ritkaságnak számít, mert csak a 80 CD és a 90-es modellhez volt rendelhető a szervokormány.
Belül plüss, „marine” kék ülések várják az utasokat, valamint gyári Audi sportkormány, és 3 VDO kis óra fűszerezi a hangulatot.
Az autót 1986. májusban gyártották, majd 1986 júniusába gördült ki a gyárból, mint az utolsó darabok egyike.

Audi 80 SC 1986
Motor: 1.6 soros 4 hengeres hosszába beépítve, Khein karburátor, szabályozatlan katalizátorral
Hengerűrtartalom: 1595 cm³
Legnagyobb teljesítmény: 53 kW (73 LE)
Legnagyobb nyomaték: 125 Nm
Végsebesség: 175 km/h
Saját tömeg: 950kg
Legnagyobb össztömeg: 1410kg
Modellciklus: 1985-1986

Hz 2010.04.03. 22:15:25

@Jimmy - R5 GTT:
Grat!
Szép kis méregzsák.
Mindig is ki akartam volna próbálni egy ilyet.

kekvillam 2010.04.04. 20:13:31

Úgy látom még nem járt le a nevezési határidő.
Talán a TC szerkesztőségének a tagjaiban is ébreszt egy kis nosztalgiát ez a járgány. És nem foglal sok helyet :-)

indafoto.hu/kekvillam/image/7380125-5ccb7c20/user

digeden 2010.04.05. 21:49:59

Sziasztok!

Gondolom, késve, de miért is ne neveznék a "Sárga Villámmal"? Úgy tudom, kifejezetten városi használatra, elsősorban taxinak szánták. Valószínű.

indafoto.hu/digeden/volvo_240

Ha vendégként is, de ott leszek az OT Expón!

nem kéne... 2010.04.05. 22:52:29

@digeden:

ez igen.
egy időben nézegettem én is ilyesmit, na jó, nem pont automata szívódízelt....
szép az autód.

werebpecs 2010.04.06. 15:48:33

@country hungary: Gratu a Country-hoz, látom restaurálva lett. Valóban kivételes autó :) Hogyhogy ez is és a Rallye is a Rider Auto nevén fut: Talán ugyanaz a tulaj?
Érdekességképpen itt van pár kép az én GTI 16V-mről:
www.carstyling.hu/car_shower.php?id=14087

üdvw!

werebpecs 2010.04.06. 15:55:59

@roligyilok: Álomszép Golf, gratulálok! :) De azt tudod, hogy ez Kettes, nbem Egyes? ;)

roligyilok 2010.04.06. 22:55:48

@werebpecs: Köszönjük szépen,de miért gondolod hogy nem tudom?

ommm 2010.04.07. 10:30:04

Rendesek vagytok srácok, sőt! A pedálos Moszkva odaver, de megteltünk, köszi!

werebpecs 2010.04.07. 15:19:24

@roligyilok: hali, mintha az egyik kommentedben Egyest írtál volna. Biztos véletlen volt.

hirtelendi 2010.04.08. 13:35:28

Látom kékvillámnak is eszébe jutott már, de ártani nem árthat : indafoto.hu/thebigcat