Ha villantani akar, vegyen mást

  2010. február 17. - ommm Címkék: subaru legacy

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

legacyoutback 02

A kis torna után aztán minden visszaállt a régi kerékvágásba. A Legacy ment-ment, ha kellett gyorsan, ha kellett lassan, én pedig lassan elfogadtam volna. Egyrészt mert nem fősodrásban lubickoló divatautó, másrészt mert mentes a prémiumság minden negatívumától. Ugyanakkor Subarut, főleg Legacyt birtokolni mindig is bizonyos különállást, elhatárolódást jelentett a japán márkákon belül. Harmadrészt mert a kicsit sutára sikeredett lemezek alatt remekül összehangolt motor-váltó-futómű hármas teszi a dolgát.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr661765376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zUlU 2010.02.17. 08:48:17

Kilenc kettőér' azért legalább egy pittyegős tolatókütyü beleférhetett volna. Persze régen sem volt, aztán mégis csak túléltük valahogy.
Francba, kezdek elpuhulni asszem. :/

mianicked? 2010.02.17. 08:50:48

A kék szedán azért jól is néz ki.

motoros15 2010.02.17. 08:53:51

Kéne!De az ára jobban.Ennyit,biztos nem fektetnék bele egy kocsiba sem.Felesleges.

lord_soth 2010.02.17. 09:05:29

Bármelyik másik autónál ez a beltér a "szürke, unalmas, szar" jelzőket kapta volna. Bezzeg a Subarunál...

evil. 2010.02.17. 09:06:27

kéne:) majd eccer össze is jön a rávaló:)...eccer:)

vidéki suzukis 2010.02.17. 09:10:57

Nekem Outback változat kéne (nagyobb hasmagasság).

G.GABOR 2010.02.17. 09:10:58

Szerintem,nagyon is rendben van az autó.Soha nem értettem,hogy valaki izgalmat keres egy utcai autóban.Az izgalom a versenypályán kezdődik.Szerintem egy utcai autó lehet szép, vagy dögös,csak mindent a saját kategóriában kell nézni.De csak is benzineset vennék,mert az illik egy Subaruhoz.

szemeteske 2010.02.17. 09:23:52

Ez a "németaupópályás" dolog már olyan unalmas. Miért kell ezt minden cikkben leírni? Mindenki tudja, hogy magyarisztánban is mennek az emberek 180-at az autópályán. Azért mert egy tesztelő leírja egy cikkben, hogy 160-nál milyen csendes/hangos egy kocsi, még nem fogják elvinni a kommandósok.

Leadfoot 2010.02.17. 09:24:13

Teljesen jó, bár bezinesben kéne, de nem igaz, hogy nem tudnak már leállni ezekkel az asztalnyi, kályhaezüst műanyagfelületekkel.
Meg nem hiszem el, hogy nem tudnak összehozni egy normális formatervet.

Ez engem nagyon a Chevy Epicára emlékeztet, ami - valljuk be - nem nagy előny.

Nemrég belelógott a kezem a bilibe, és összeszedtem, milyen autót tulajdonolnék szívesen a mostani után, és az egyik esélyes a most kifutó Legacy a háromliteres motorral. Az legalább szimplán csak uncsi.

2010.02.17. 09:25:23

Én ippeg most tervezem itthagyni ezt a büdös nagy falut (gy.k.: Budapest. Gy.k.: gyengébbek kedvéért) és északkeletre csusszanni olyan 80 km-t. Légvonalban.

Ez azt jelenti, hogy röhögve veszek egy szép házat a pesti pajták árából és ugyanilyen röhögve egy Subarut, akár. Tán még a tolatóradart is bele tudom alkudni a szalonban...
(Villantásból már kinőttem, aki a villantott verdára ugrik, az nálam az ordaskurtizán kategória.
Nyissa ki az ajtót, üljön be...az ülésbe, aztán majd meglátjuk...)

Csak azt mondjátok el drága TC-os, benzinvérű feleim, hogy a LEGÁSZI és a FORESZTER közül szerintetek vahj' melyik a jobb vétel. És milyen motorral (dízel kontra benzin...és jav költségek, évi max 15-18e km futással.)

Leadfoot 2010.02.17. 09:25:56

@szemeteske: Nem, csak akkor jönnek a trollok, akik írják a hozzászólást meg a gyűlöletlevelet, hogy annyival nem szabad menni. :-)

De úgy látom, lassan tök mindegy, mert így meg arról jönnek a kommentek, miért kell ezt beleírtni a cikkbe. :-D

Adrian Mole 2010.02.17. 09:36:32

@Balchee74:
Ha úgyis szalonból veszed, ülj bele, tapogasd, méricskéld és meglátod, melyik jön be. Subarunál szoktak lenni tesztnapok, nevezz be egyre.
Fenntartási költség kb ugyanakkora, a körülvevő héj más, a technika nagyon hasonló.
Ha fölutazol is, inkább Forester, ha csak betonút, akkor Lega. Ha kell a Lega nagy csomagtartója és helye, de néha földutazol, akkor OB.

evil. 2010.02.17. 09:39:02

@Leadfoot: tudod, soha nem lesz olyan, h mindenkinek megfelel:)

Adrian Mole 2010.02.17. 09:39:26

@Balchee74:
Ja, benzin-dízel kérdésben két dolgot mérlegelj:
- szokásos megtett kilóméter kontra dízel fogysztási előnye és ár hátránya, illetve
- a dízel elsőgenerációs, a benzines nagyon kiforrott.

Az előző kommentben meg fölút=földút

Globetrotter2014 2010.02.17. 09:39:30

Az előző Legacy tetszett, kívül belül ízléses és igényes volt, pedig a rosszemlékű GM irányítása alatt született. Ez itt egy Avensis rebadge, legalábbis kívülről. Belül annyira xar, hogy elment az életkedvem is. És nem is a sima olcsó, vagy a volvo féle minimalista, hanem a kínai erőlködjünk de nincs mögöttünk semmi féla xar. Egy percig sem tudnám jól érezni magam benne, ellentétben az elődjével (azt eddig 2 változatban vezettem, ebbe bele se nagyon akarnék ülni ).

szatyi 2010.02.17. 09:39:47

Az alsógatya ismerős tartalmánál döntöttem el, hogy beírok ide. Gratulálok.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.17. 09:40:51

> fogyasztás autópályán fix 7,8-ra állt be, ami ugyan nem gyári érték (6,1), de semmiképp nem nevezném rossznak.

Szerintem sok. A franc se tudja.

don't 2010.02.17. 09:52:58

Az autó tetszik kicsit drága.
...Tiszafüreden éves közgyűlés...?...

Fakapa 2010.02.17. 09:55:59

Ennyire ízléstelen kűlsőbe bujtatott remek technikát(vezettem a boxerdízelt), még nem láttam. Elképesztően ronda, aránytalan fos.
Hihetetlen hogy Subaruéknál mindig értettek ahhoz, hogy a bódét ocsmányra csinálják.ELnézve az előd Legát, azért jót tett a Subinak a GM befolyás. Az tényleg egy szép kocsi volt??? De ez?? Átvették a SSangyong tervezőjét vagy mi a fax? Ez a német ótópály pedig kibxottul lerágott csont. Menjetek 180-nal írjátok meg, ne fossatok és ne is poénkodjatok vele, mert ez ebben a formában unalmas...ajánlatom helyette az Mphban vagy m/s-ben való értés, 2évig azzal is el lehet viccelődni..

BartiS2 2010.02.17. 10:01:23

persze ez a dolog talán nem csak arról szól, hogy villantani akarok e.. talán egyszerűen csak nem akarok minden alkalommal undorral nézni a saját autómra.... azért a kettő között van különbség

megint 2010.02.17. 10:02:10

Az előző jól nézett ki, ez viszont egy szörnyen ronda gnóm, simán lehetne kínai, ommm-et sem értem, miért kéne már ilyen rondának lennie egy kombinak, nem feltétlen jár együtt a rondaság meg a kombi.

ColtCzT 2010.02.17. 10:06:45

Hát nem egy szépség, de ha sokat nézi az ember meg lehet szonkni. Az kétségtelen, hogy jó autó lehet, jó futóművel és motorkkal (bár nekem a diesel nem kellene)! Egyettértek az eléttem szóló egyik kollegával, ha mar legacy kombi akkor outback :)

ColtCzT 2010.02.17. 10:09:50

Az mondjuk érdekes, hogy a 2,5 benzin (nem turbo) drágább mint a diesel....hmm, ez vajon miert lehet? (persze ez a legacy outbackre ertendő)

Fakapa 2010.02.17. 10:20:47

@ColtCzT: Hát nem tudom.Ha 10 millióért veszek egy autót, azt ne azért vegyem meg, hogy addig nézzhessem míg megszépül.. Hiába tud egy nő, aki a puncijával képes elszívni egy cigit, úgy lelovagolni hogy kiesik a szemem, ha bűnronda ugysem áll fel rá..

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.02.17. 10:24:24

A Totálkárón mostanában minden jellegtelen talicskát agyon dícsérnek

Kell a fizetéskiegészítés?
Az importőr mennyivel fizet többet egy pozitív hangvételű írásért?

arconfosom 2010.02.17. 10:25:17

@Fakapa: LOL

Mennyire igazad van! :)

oldmans 2010.02.17. 10:26:02

Nekem C-vectrára hasonlít, 9,2ért meg nem kéne "C-vectra".
Ennyiért veszek egy 3 éves 730D-t az legalább gép a javából.

ujpistolpete 2010.02.17. 10:26:20

kettőötös manuál benzinessel inkább kéne
annak tényleg bububu-boxer hangja van
meg kiforrott technika
kevesebbet kell autózni, és akkor mindjárt nincs is előnye a dízelnek
éjenek a japán zöldségesek!!!
(én egy '99-es 2.0i Nissan Primera zőccséges kombit nyúzok és hibbbátlan
faterom egy facelift előtti Mistubishi Lancer 1.6i-t gyilkol, és az is hibbátlan)

zoles 2010.02.17. 10:27:08

Így kell egy szép autóból egy rondát csinálni. A Subarunál értenek hozzá a világon a legjobban! R.I.P. Subaru...

arconfosom 2010.02.17. 10:28:21

@Balchee74: Neked vidékre a első sorban a Zetort ajánlanám!
Gondolatban kezdj hozzászokni a platóskocsi, bálarakodó fogalmához is :P

kras 2010.02.17. 10:36:55

Nagyon szívesen segítettünk!

Én (mi 6-an:D) nem vagyunk a képen szerencsére, de azt elárulom, hogy Boldizsárék neve Laci, Laci, Ádám! :)

Adrian Mole 2010.02.17. 10:37:38

Úristen, itt mindenki Fiat 500-assal és Minivel jár? Senki nem elsősorban használati tárgynak veszi a kocsiját, hanem villantani?

ColtCzT 2010.02.17. 10:38:13

@Fakapa: Van benne igazság :D Azért gonolom (remélem!) biztosan lesz aki a kinézet ellenére is megveszi! nem szeretném ha csődbe jutna a subaru :)

lwcolors 2010.02.17. 10:40:27

9,2 ért ronda, 6-ért talán még elmenne, bármennyire tökéletes a műszaki tartalom.
9.2-ért akkor egy Mazda CX-7 Evolution benzines, csak 130 LE-vel erősebb mint ez és sokkal jobban néz ki.
Akinek dízel kell, már a CX-7 is kapható ennyiért.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.17. 10:51:30

A Subarut nem a külsejéért vették/veszik a népek. Aki meg igen, annak tetszenek a mongol nök is.

luck66 2010.02.17. 10:56:26

a németektől pár ezer km-es outback-et lehet hozni 8,5-ért névre irva,az úgy kicsit jobb

nikkel 2010.02.17. 10:59:20

Balchee74: a Forester az Impreza megemelt változata, tehát kisebb a Legacynál. Vidékre, mint más is rámutatott, az Outback való, ami a Legacy megemelt variánsa. (Bár talán úgy általában is Magyarországra az Outback jobb.)

ZF2: Subaru sosem volt a GM irányítása alatt. A GM-nek volt vagy 7% érdekeltsége egy darabig, de a Subaru maga csinálta a fejlesztést. A GM csak vitt, pl. a rövidéletű átcimkézett Impreza Saab 9-2X.

Mindenkinek aki utálkozik a kinézeten: nem kötelező, és csak olyanoknak való akik maguknak veszik az autót, nem a szomszédságnak.

Csubakka Junior 2010.02.17. 11:02:09

Igazi nemvárt meglepetés lett volna, ha valami kiemelkedő formatervvel állnak elő. Ilyen téren kb. az előző Accord, vagy Vectra szintjét üti meg. Ez a cikk-cakk vonalú fényszóró divat meg elmúlhatna már. A kiemelkedő műszaki tartalom egy ilyen drága autónál szerintem kevés. Egy biztos, amíg be tudok mászni az autóba, minimum egy kombi mindig lesz a családban. Formailag általában jobban tetszenek, mint a többi változat, a praktikum mellett pedig megvan benne a személyautós érzés is.

ommm 2010.02.17. 11:06:45

@kras: :D
Későn jöttetek. Utólag is köszi, srácok, mindjárt beírom a helyes neveket.

Hümüzhümümüz 2010.02.17. 11:11:19

Uhh! Csak nekem tűnt föl, hogy tiszta C Vectra? :D :D :D
Az orra oldalról, a hátsólámpák... Morbid!

komi12 2010.02.17. 11:11:43

Hali.Úgy érzem,jogosan szólok hozzá a témához,ugyanis én is egy lega kombit hajtok.Igaz az enyém már elmúlt 15 éves.A külső megjelenésről és a divat követéséről annyit,hogy a típus soha nem tartozott a "túldizájnolt" gyártók közé.Mindig a belső műszaki tartalomra helyezte a hangsúlyt.Aki csak a kaszni és a műszerfal trendi-sége alapján választ kocsit magának,az máshol nézzen körül.A hosszútávú boldog együttélés alapja szerintem a belső értékekben rejlik.A fenntartási költségeket illetően:az igaz hogy az alkatrész drága hozzá de NEM KELL(eltekintve a fogyó,kopó dolgoktól)A világ összes gyártóját figyelembe véve(eltekintve a full-full prémium márkáktól)a Subaru tudja a legmagasabb típushűségi adatokat felmutatni.Ezen tessék elgondolkodni.
Végkövetkeztetés:Nem a felszínes emberek autója.Egyébként az esetleges fikázó bloggereknek egy kis segítség:Nem azért járok 15 éves autóval,mert nincs pénzem újra,csak mér nem érett meg a selejtezésre,És ahogy a dolgok állnak,remélhetőleg egy darabig nem is fog.
Tisztelettel:Egy elégedett Subaru tulajdonos.

domi0318 2010.02.17. 11:12:29

@szemeteske: a német autópályázás valóban unalmas, legalább annyira, mint a "magyarisztánozás"...

egyszer rég, a Karotta azt írta, hogy szép autót tervezni, valószínűleg, pont ugyanannyi melóban van, mint rondát... most meg nem azt mondjuk egy unalmas, elég csúnya autóra, hogy ronda, gáz, szar, stb., hanem, hogy őszinte, meg nem villantásra való, meg japán zőccséges?! fura ez nekem. mert ha innen nézem, születhetne jó cikk a Renault Thaliáról is, francia zőccésges címen.
no mindegy. amíg olyan dumákat ír a Pista, mint az alsógatyás-divatbutis-sínen grasszáló emós, addig megbocsájtom a TC állandó ízlésbeli ingadozását, és had ragadjam meg az alkalmat, hogy gratuláljak a Mazda MX5 racen való szereplésért!

Fakapa 2010.02.17. 11:12:57

Egy eutót sem vettem még a szomszédnak. A mostani Caddym előtt, egy Nivám volt. Azt hiszem, nem kell ecsetelnem, hogy egyik sem egy szépség, viszont használhatók. De meglepő, hogy amíg a Chevrolet Sparkon mindenki okádott az első lámpán, amí az A oszlopig ért addig szinte ugyanez a lámpa a Subarun " hát nem is rossz ez csak sokáig kell nézni" "meg ez így egyedi" "Meg nem a szomszédnak veszem".Én sajnálom a legjobban, hogy mindig így elbasszák a Subikat. De ez van a Toyotánál is pl az új Hiacénél. Az előző egész tűrhetően nézett ki. Az újra meg rávartak egy 3szor olyan magas lámpát. Egészen Picassos lett. Broááff

domi0318 2010.02.17. 11:21:25

@Balchee74: ha ott a 80 km-es távolban, nem csak tükörsima aszfalton közlekedsz, akkor tuti Forester. nézd meg ennek a Legacynak az első kötényét: azzal bárhol fennakadsz. ha ott a távolban nincs sok különbség a benzin és a dízel ára között (márpedig nincs) akkor benzinest vegyél, mer' ha már egyszer boxer... :)
és egyél sok knédlit :))

Globetrotter2014 2010.02.17. 11:23:48

Műszakilag tökéletes és/vagy nagytudású tartalat sok márka kínál sokkal szebb csomagolásban is. A német prémiummárkák többnyire fapadosan (nem mintha a Legacy nem lenne az, de legalább a csomagok jutányosak) hasonló árban, de az előbb említett CX7et is ezerszer előbb venném. Mi a fenét érek a "műszaki tudás" tudatával (akármit is jelentsen ez :) ), ha okádok valahányszor a műszerfalra nézek. Ott van pl az alfa 159 torsen összekrék, sorötös dízel rendes nyomatékkal és kellemes hanggal, újonnan akciózva, használtan az akciós árhoz mért értékvesztéssel, minek szenvedjek minden nap a szubi műszerfalának látványával, olyan nüanszokkal, mint az igénytelen alapüléshuatok és a bőr közötti durva árrés (se alcantara/alfatex/ vagy a merci legújabb vicces elnevezése "men made leather"). Xar let az új Toyobaru, ez a helyzet, nincs mit szépíteni rajta. Bukta lesz mint a Tribeca, csak ez adja a márka eladásaiak gerincét...

ommm 2010.02.17. 11:26:56

@ZF2: Rossz megközelítés. A 159 SW sokkal, de sokkal kisebb, kevesebb benne a hely, mint ebben a Legacyban.
Az immidzsautó, ez nem.
Ezt próbáltam érzékeltetni.

luck66 2010.02.17. 11:38:06

svájcban jártam 15 éve olyan helyen , ahol a faluban a második autó 90%-ban subaru kombi volt,nem újak,téli használatra,abban az időben nem sok gyártó árult 4x4-es kombit,nem az volt a jellemző

domi0318 2010.02.17. 11:40:55

@ommm: "Superb Combi Comfort 2.0 CR TDI 4x4 D 170/125 2.0l Kézi 6 fokozatú 8 413 000 Ft" forrás: Skoda Magyarország

és ez a megközelítés? hajszállal nagyobb, más nyomvonalon, de ugyanannyira kigyúrt technikai alap, unalmas, de emészthető, mondhatni igényes belső, és még vmi kiállása is van. és biztos vagyok benne, hogy az árát is tartja annyira, mint a Subaru, sőt!
ha már zőccséges :)

Globetrotter2014 2010.02.17. 11:48:42

@ommm: a 159 is ötszemélyes, ha nem 4 égimeszelőnek kell elég, a csomagtartó efogadható, és épp itt olvastam amikor egy termetes szekrényt pakoltak bele. TKP elvileg megfelel a szükséges célok 90%-ának amire a Legacy is használható. Ha igénytelen dizájn kell ott a Passat 4 kerékhajtással nagy belsővel, ha nem baj hogy kicsit dizájnosabb, akkor Insigna is lesz 4 kerékhajtással. És ha nem elengedhetettlen a 4 kerék, akkor ennyiért igényes 2 kerekes autók tönkelege kapható.

mindegykivagyok 2010.02.17. 11:58:46

Nem véletlen,hogy Svàjcban az egyik legnépszerübb auto!Ott a legnagyobb az eladàsi szàma egész Europàban!

Fakapa 2010.02.17. 11:58:51

Totalcar! Ommm! Evo teszt várható valamikor? Vagy a múltkor az ismerős evojával mentek a fiuk a mercit nézni?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.02.17. 12:20:31

@ommm:
Csak a legnagyobb tisztelet hangján és félve merem megkérdezni: Mikó lesz mán MX5?

Ui: Van már ótós hólapátom!

Globetrotter2014 2010.02.17. 12:25:49

@ommm: és még egy apróság, imidzsautó a fadapos alapárat kiizadva alapmotorral felszeerlt C merci. Igényes motorral igényes műszaki tartalommal igényes belsővel nem "imidzsautó" hanem szinvonalas autó. Ez a szubi pedig pedig a "balekautó", akinek a harmadik meghibásodásnál össze fog dőlni a világ, mert más épeszű érv nem szól mellette mint a megbízhatóság. Ugyanolyan balek mint aki überdrágán megvett egy békalámpás Corollát az előző modellek híre alapján, aztán szívhatott vele midnen szempontból (igénytelen belső, röhejes kölső, magas érétkvesztés a rossz Yen árfolyam miatt), ha még esetleg le is robbant akkor összedölthetett a tulajnak a világ.

khaleeji 2010.02.17. 12:29:17

Nem elég, ha egy drága autó műszakilag jó, a sikerhez elengedhetetlen , hogy látszódjon rajta az értéke.

Hiába nagyon fasza a Subaru, ránézésre 4 milliós autónak néz ki, ez az oka, hogy szinte senki nem veszi.

nikkel 2010.02.17. 12:33:38

@komi12: Dettó, nekem is 2. generációs 15 éves Legacy kombim van, kitűnő állapotban. Még ma is élvezetesebb vezetni mint sok modern autót.

2010.02.17. 12:37:24

@arconfosom: Először is szeretnék gratulálni a nickedhez :)
Másodszor pedig vidéki gyerek vagyok (most törűtem eggyet a kezem fejivel a zorromon), ide csak felgyöttem pézt csinányi. Megvan. elkőtenyi nem itt fogom, ebbe ja büdösbe, la.

Szóval láttam már Zetort, barátom, meg vezettem is :) Asszem többet, mint Te, de persze ezt nem tudhatom...Meg vezettem negyven millás Massey Fergussont, John Deere-t...hidd el, tudom, mi a különbség egy Lega meg közöttük:)

Igaziból az érdekelt volna, hogy van-e vmi technikai,nagy truvájbeki különbség a kettő között, bár az OB-kel nem is számoltam, kösz Adrien Mole!

Bevallom azért az Eszternek (bocs...) közelebb áll a szívemhez. És kövezzetek meg, de a benzines is. Ha dízelt akarok tankolni, megyek traktorral a kútra... :)

2010.02.17. 12:39:15

@Adrian Mole: Jogos, megtapogatom. Azért kösz, a többit lásd fent.
Helyesírási hibákért sorry, csak négyesem volt nyelvtanból.

Leadfoot 2010.02.17. 12:46:10

@komi12: Persze, a műszaki tartalom fontos. De 9 millió forintért az ember (joggal) elvárja, hogy ne legyen csúnya az autó.
Megjegyzem, én 300ezer fornintért is elvárom.
Hogy nem izgalmas, unalmas, az egy dolog, de most nem erről van szó, hanem a kimondott rondaságról.

megint 2010.02.17. 12:48:42

ZF2, milyen az igénytelen dizájn? Az sw meg tényleg kicsi ehhez képest, ettől még ez ronda marad persze

2010.02.17. 12:56:56

Szétnéztem a Népítéletben benne.
Az OB-et is dícsérik a kollégák...tetszetős, tetszetős...

Csubakka Junior 2010.02.17. 13:04:05

Azt azért ne mondjátok, hogy azért csinálnak ilyen nulla külsőt ezeknek az autóknak, hogy nehogy többen vegyék, meg nehogy felhíguljon a vásárlói kör.

konti10 (törölt) 2010.02.17. 13:39:31

Az összkerékmeghajtás hátránya, hogy kietlenebb területen akad el az ember. Régen is megmondták. Jó sivár lett ez a kocsi, olyan Vectrásan. Németeknél biztos jól fog fogyni.

العربية (törölt) 2010.02.17. 13:44:45

Csúnya, de a Subaru mindig is az volt. Nem azért szeretjük. :D

komi12 2010.02.17. 13:50:56

@Leadfoot: Én nem azt mondtam hogy azért szép mert Subaru.A maga idejében az enyém sem számított szép autónak.Én csak azt mondtam hogy ezzel a külsővel is meg fogja találni a maga vásárlókörét azok közt,akik a belső tartalmat keresik.A belső tartalmat pedig csak akkor tudnád megismerni,ha pár ezer Km-t és pár veszélyesebb helyzetet magad mögött tudhatsz egy fiastyúkos verdával.Egy rövid próbakör(pláne az anyósülésen)ehhez édes kevés.Aki Subarus volt az 80%-ban Subarus lessz.Ez a statisztika.Maximum az eladások növekedése a kérdés.

Leadfoot 2010.02.17. 14:15:12

@komi12: Tiszta sor, értem én.
Egyrészt én nagyra tartom a Subaru műszaki szintjét, és alapjában véve kedvelem az autóikat. Amint mondtam, saját következő autómnak el tudok képzelni egy most kifutó Legacy-t (kár, hogy kéziváltós nem nagyon van a háromliteres motorral, a mobile össz-vissz 17 darabot hoz ki).
És nyilvánvalóan van olyan ember, akit egyáltlaán nem érdekel, hogy néz ki az autó, amelyikben ül, ha rendesen, megbízhatóan teszi a dolgát.
Csak azt mondtam, hogy én személy szerint nem vagyok ilyen. Nem elsődleges, de igenis fontos szempont az autó kinézete. És szerintem elég sokan vannak ezzel így.

zsindely2 2010.02.17. 14:21:10

Mint Outback tulajdonos ennyit tennék hozzá a leírtakhoz:
- a formaterv mindenkinek ízlés kérdése, nagyon emberfüggő, nekem speciel a mostani széria jobban tetszik mint az előző - ráadásul a szögletesebb formák miatt objektíve sokkal tágasabb az autó. Nekem ez szempont, mert eddig még nem volt olyan autóm, ahol saját magam mögött is valóban kényelmesen elfértem volna a hátsó ülésen (187 cm magas vagyok)
- a műszerfal kályhaezüstje csak a képen kályhaezüst, egyébként egy elég jó kinézetű, fémhatású anyag - ha pedig valakinek objektíve sok az ezüstből, vegyen Navi feklszereltséget, ahol a fél középkonzolt elfoglalja az érintőképernyő, és az ezüst csak itt-ott látszik a széleken (nekem az van, és szerintem esztétikailag viselhető)
- a dízelmotor szerintem nagyon jól sikerült, iszonyú finoman jár, maximum a nagy V6-os dízelekhez hasonlítható (pl. Audi), de még a legjobb soros négyhengeresek is darabosnak és vibrálónak tűnnek ehhez képest. Egyébként nem a fogyasztás miatt vettem a dízelt, hanem mert ez tűnt a legjobb választásnak (a 2.5 benzines nem túl nyomatékos, Outbackban pedig a 2.5GT helyett egy 3.6-os hathengeres csoda van, ami elég drága)
- a fogyasztás nekem 6500km után az üzemanyagkomputer szerint 6,6 l/100, a tényleges 7,2. A megtett km-ek kábé kétharmada Bp és környéke, ez egy 1600 kilós kocsi + összkerékhajtás mellett szerintem barátinak nevezhető (nyilván nem fog 5 liter alatt elmenni, mint egy Peugeot 206, de nem is azt a komfortot nyújtja).
- Az ára nem kevés, nyilván nem lesz belőle tömegautó, de a műszaki tartalomhoz, a minőséghez és persze a nagyon magas felszereltségi szinthez képest szerintem reális. Pl. egy Insignia kombi hasonló felszereltséggel többe kerül, összkerékhajtás nélkül is.

CSÖRR-CSI££ 2010.02.17. 14:24:59

@malenykij polgar:

A mongol nők is?

Írd be a Gugliba, hogy "mongolian women" és meg fogsz lepődni... :)))
Nekem spec. nem esetem az "asian", de ezek között olyan szépek (is) vannak, hogy képes lennék feladni az elveimet... :)
A Subarunál pedig a belbecs miatt kialakult szerelem feledteti a külcsín hiányát.
Magyarul: lesz@rom, hogy néz ki

domi0318 2010.02.17. 14:37:26

@komi12: "Aki Subarus volt az 80%-ban Subarus lessz." a 80%, 80%-ának, a 80%-a, és így tovább... így fogynak el szép lassan a Subaru vevők. mert ilyen külsejű, és árú autókkal nem fognak tudni túlélni. értem én, hogy mindig szartak a külsőségekre, de közben a világ arrébb ment, ők meg ott maradtak boxerfalván. 2010-ben szerintem ez már kevés: főleg ennyiért.
ha az összkerékhajtást nézem, akkor néhány éves kombi 4x4 Európából, ahol már a presztízsmárkákból is válogathatsz, Quattro, 4 Matic, X drive, stb. hajtással, pofás külsővel, full minőségű béllel. értem én ha vki szerelmes a japán/olasz/francia/amerikai/német/bármi autógyártásba, de azért közlekedjünk már nyitott szemmel. az nem árthat :)

Super aGyuri 2010.02.17. 14:41:39

@domi0318: Az árral kapcsolatban igazad van. Engem ezért veszített el tavaly a Subaru, de remélem, csak a válság miatt, átmenetileg.

Alig várom, hogy újra szubizzak :))

[Viccen kívül, ez a 9,2 millió egész egyszerűen brutális. Mindjárt megnézem, ugyanez a konstelláció mennyibe kerül az USA piacon. Amikor 2007-ben közel 7 millióért vettem Impreza Kombit kétezres szívómotorral, elhűlve láttam, hogy az amcsiknál két és feles alap(!)motorral 20.000 dollárba kerül... gondolom, ez a Legacy kombi is akörül lehet odaát, persze nem dízellel, mert ott kicsit jobban félnek a tüdőre igen káros koromrészecskéktől, mint mi, 'ülye európaiak]

Super aGyuri 2010.02.17. 14:43:21

No kérem. Megnéztem...

Legacy Sedan 2,5 literes benzines 25.000 dollár. Ötmillió forint.

ANNYIÉRT megéri.

Sausage 2010.02.17. 14:45:24

Hat kollegamnak vett egy uj dizel Legacy kombit (elotte benzines Subaruja volt) es elegge kurvaanyazik, hogy minek cserelte le. :) 8 liter ala nem sikerult vinnie a fogyasztasat meg palyan sem.

Sausage 2010.02.17. 14:46:44

Ja es persze nem meri lehuzni a keret nelkuli ablakot, inkabb parkoloba bemenet resnyire nyitott ajtonal benazik a belepokartyaval, nehogy a sok fel-le uzemtol hosszaban megkarcolodjon az uveg, ahogy a korabbi Subarujanal tette. Allitolag tipushiba. :)

domi0318 2010.02.17. 14:49:35

@Super aGyuri: jól beszélsz. az a baj, hogy sokan vannak úgy, hogy várni kell 2 évet, vagy 100e km-t, hogy használtan meg tudd venni. de ha tényleg olyan jó a minőség (nem tudom, mert nekem még nem volt) és tényleg ez a japán zőccséges, akkor 2 év múlva újra boldogan vehetsz egyet, hiszen akkor is ugyanilyen jó autó lesz. és ez a forma, ami most is divattalan, az 2 év múlva is ugyanennyire lesz semmitmondó, ergo: nem fog öregebbnek hatni. lehet, hogy ez egyfajta Subaru-üzletpolitika.

azzal kapcsolatban, amit a tengerentúli autóárakról írtál, az jut eszembe, hogy bár nem kedvemre való az Újvilág, azért mindig el tudják érni, hogy nekünk (autóbuziknak például) az Álmok Országa legyen :))

CSÖRR-CSI££ 2010.02.17. 14:56:36

@domi0318:

"a 80%, 80%-ának, a 80%-a, és így tovább... így fogynak el szép lassan a Subaru vevők..."

Már megbocsáss, de miről hadoválsz itt önjelölt próféta módjára? A tavalyi évben, amikor Mo. -on kb. 75% -kal esett vissza az újautók eladása, a Subaru több mint 40% -kal (!) növelte az eladásait. Ez pedig éppen nem az, amit Te beleálmodtál a Subaru márkahűségbe.

A "boxerfalva"- kijelentésed megintcsak inkább nagyfokú gizdaságra, mintsem műszaki hozzáértésre vall.

Ha pedig a többi (európai) 4x4 -eseket emlegeted: a prémiummárkák ÁRBAN egyáltalán nem versenyképesebbek a Subarunál, az olcsóbbak gyakorlati képességeit pedig nem lehet egy lapon említeni a Subaru összkerékhajtásával.
Nem minden 4x4 az, aminek látszik, vagy mondják.

Hogy kicsit értsd, mire gondolok, nézz meg egy pár összehasonlító tesztet a jutyubon ezzel kapcsolatban, pld. ezt: www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=PlayList&p=2EA06C81642CCB2F&playnext=1&playnext_from=PL

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.17. 14:56:41

Nem értem mi a problémátok az árával??

Végignéztem a felhozatalt a konkurenciánál... nekem teljesen korrekt a 9,2 millió egy ilyen kvalitású autóért.

Subarut márkafanatikusok vesznek.
Ha én vennék ilyet azt hiszem vagy 15 évig tulajdonolnám... Ez nem egy Opel/VW/PSA autó, amit jó esetben 5-6 évente lecserélsz.
Legalábbis én ezt gondolom.
Ráadásul alád teszik a piac talán legjobb összkerekét.
Az esztétikum szubjektív dolog. Valóban hajaz a fészliftes Vectra C-re, de nekem azzal sem volt különösebb bajom. Ez is elmegy.

Ha arra kerülne sor kicsit sem gondolkodnék....
Egyetlen dolog rettent vissza, ami minden más japántól is, az pedig a szervizelés költsége. Hibátlan autó pedig nincs.

domi0318 2010.02.17. 15:09:55

@CSÖRR-CSI££: én a helyedben olvasnék is mielőtt kötekszem. egy másik hozzászóló írta, hogy a Subarusok 80 %-a vesz újra Subarut. Erre írtam, hogy a vmi 80%-ának ha mindig a 80%-át veszem, akkor egy idő után az 0! egyszerű matek. amúgy meg nem vagyok önjelölt próféta, azt monodm, hogy nekem pl. a quattro hajtás, az nem kevesebb, mint az isteni Subaru, és azt írtam még, hogy 9 gurigáért kapsz 2-3 éves Allroad Quattrot például, ami a te szemedben biztos egy rakás szar, az enyémben meg legalább úgy néz ki, mint egy autó! de egyből fikázni könnyebb, mint értelmezni amit írok.

a boxerfalva meg poén volt, de gondolom, túl sok volt a kávé. :)

domi0318 2010.02.17. 15:19:14

@CSÖRR-CSI££: ezekről az autóeladási százalékokról 2009-ben meg annyit, hogy javarészt azért esett vissza az újautó-eladás, mert ne lehetett tömegautót venni többé 0 Ft-ért. az, hogy egy ilyen helyzetben egy különc márka (és ezt a szó jó értelmében mondom a Subarura) eladási nőnek, az nem feltétlenül CSAK a márkahűségből adódhat. amúgy a luxusmárkák közül, az Audi, a Porsche, a BMW, a Lexus ugyanúgy növelte eladásait. ez azonban attól is függhet, hogy melyik gyártó adott évben milyen új kocsikkal jön ki a piacra.

de nem akarok én vitatkozni, csak ne fikázzunk, véleménykülönbségünk meg lehet.

megint 2010.02.17. 15:22:37

Azért a Magyarországon eladott subarukból ne vonjunk már le messzemenő következtetéseket , 10 helyett eladtak 15-öt, kb ilyen százalékban van jelen nálunk, meg amúgy is a mi kis piacunk lófax az autóeladások szempontjából. Subaru úgy általában soha nem volt egy szépség, ez pl kifejezetten ronda, belül is igénytelen szokott lenni, viszont vezetési élményt tekintve az egyik legjobb, akinek ez megér ennyi pénzt, az megveszi, ennyi, én nem bírnám minden nap ezt nézni, hiába jó egyébként.

Sausage 2010.02.17. 15:23:00

Leginkabb azert buktak akkorat ezek a markak, mivel sem a Subaru sem pedig az Audi nem a 0 forintos kezdovel elviheto kategoria, marpedig ezek a hitelek szuntek meg, es ezek a balekok sosem vettek volna 10 millios autokat.

CSÖRR-CSI££ 2010.02.17. 15:23:44

@domi0318:

Az írásodban semmi nem utal arra, hogy a "boxerfalvát" poénnak szántad, bocs!

A "mindig a 80% 80%-a" matekjával meg az a baj, hogy nem kalkuláltad bele a márkát újonnan választókat, valamint a visszatérőket akik miatt nem fogyott el már elég régóta a márka vevőköre és nem is affelé tendál.

"...Allroad Quattrot például, ami a te szemedben biztos egy rakás szar..."

Nem, nem az.

"...de egyből fikázni könnyebb, mint értelmezni..."

Szerintem nem én kezdtem

Písz :)

ColtCzT 2010.02.17. 15:26:04

@CSÖRR-CSI££: Ez jó viedo, nemrég találtam emg én is. kár, hogy a mitsubishit kihagyták a tesztből. Kiváncsi lettem volna....Azomban be kell látni ,hogy az új generácios Haldex rendszerek már sokkal kifinomultabbak. Persze olyan sosem lesz mint egy AWD, de megvan az előnyük is. persze ezt mindenki tudja, nem is akarok itt okoskodni :)

STi-2009 2010.02.17. 15:27:22

@CSÖRR-CSI££:
Huhh....végignéztem a videót, meggyőzött...
Elolvastam a cikket, nézegettem a képeket, és azt mondtam, nagyjából a többi kombi is ebben az árban mozog, úgyis japánautó párti vagyok, szóval kéne családi autónak...és akkor láttam a linkelt videódat, teljes lett a kép, határozottan mondom, kéne :D

Spiritmonger 2010.02.17. 15:29:11

a legacy kombi egy istencsászár gép
nem értem a külsején fanyalgókat, mert:

1, a saját kocsimban én vezetek, nem kívülről látom
2, ha visznek más autójával, akkor azért hála, megint nem a külső számít
3, nem gondolkoztak még el azon, hogy szép-szép dolog a dizájnmakiskodás, azonban, az ún szép design MINDIG a használhatóság és a helykínálat ellen dolgozik?

egy autó használati tárgy, mint egy fúrógép vagy egy présgép, ergo a design normális tulajdonosnál csak sokadrendű lehet

nekem amerikai maximám van, nem szép, se kívül, se belül. de olyan jó, olyan technika, hely és kényelem van benne, hogy a "prémiumautós" barátaim is ebben utaznak inkább, nem a saját kocsijukkal. ez még fokozottabban lehet igaz erre a subarura

domi0318 2010.02.17. 15:36:21

@CSÖRR-CSI££: ok. písz :)) amúgy nekem nincs bajom a Subaruval. Volt alkalmam vezetni WRX Sti-t, 2000-s kiadás huzamosabb ideig (kölcsönbe volt) qrva jó, de nekem életidegen volt ide ebbe az országba. szerintem kevesen tudják kihasználni annak az autónak az igazi tudását. Uff.

Sausage 2010.02.17. 15:38:54

@Spiritmonger:

Ez egy remek gondolatmenet, csak alapjaiban hibas.

NEM attol lesz jo egy kocsi, hogy csunya es nem lesz automatikusan szar attol, hogy szep.

Bizony vannak szep ES jo autok, de mindenki azzal amitja magat, amivel akarja. :)

Spiritmonger 2010.02.17. 15:44:21

@Hagalex: azért a valaha volt legjobb összkerék még mindig a Mercedes G-osztály alatt van...immáron vagy 30 éve

illetve, ami még jobb a subaru szimmetrikus összkerékhajtásánál, és kifejezetten utcára való, nem terepjáróba, az az ős audikban lévő torsenes quattro, középső és hátsó, manuálisan, mechanikusan zárható diffizárral

ColtCzT 2010.02.17. 15:46:46

Nem olyan rég láttam egy videot, ahol havon ,,versenyzett,, egy impreza diesel, es egy Skoda Yeti 2,0TDI (140le). A pilotak profi rallysok voltak, melepődtem az erednényen. Gyorsabb volt a Subaru de alig több mint 1 másodpercel! Szóval én azt mondom ma már 4x4ben nem annyira egyértelmű a subaru fölénye mint pl 1O éve volt.

domi0318 2010.02.17. 15:47:00

@Sausage: egy riportban azt mondta nekem egy a megyénkben található vezető autőlác-hálózat kereskedelmi igazgatója, tavaly ilyenkor, amikor már nagy volt a gebasz, hogy "azért ez a drasztikus visszaesés, mert az elmúlt néhány évben Magyarországon az emberek nem autókat vettek, hanem feltételeket." így tudtak eladni qrva sok Swiftet, Astrát, Splasht, kifutó Focust, 206-t, és a többit, ahol csak azt nézte a vevő, hogy 0, max 10%-ért már viheti is...
aki meg Audit, Subarut, Mercit, BMW-t, bármit ebben a kategóriában tudott venni, teszem hozzá 0 kilométerrel!!! az ritkán vett fel 80-90%-nyi hitelt az új verdára. (mert a kb 10 éves luxusautó L-es rendszámmal, általában kopasz, vagy szőkecica júzerrel egy egész másik kategória :)))

Spiritmonger 2010.02.17. 15:49:09

@Sausage: egy autóval szemben támasztott követelményrendszerben lévő tulajdonságok sajnos nem jelentkezhetnek egyszerre mind.

a gyakorlat mutatja azt, hogy ami szép, az általában nem jó technikailag

persze bizonyos értékhatárnál ez már nem így van, vagy nagyon így van, de ez a határ nem a subaru kombi értéke, hanem annak 3-4-5-szöröse

Sausage 2010.02.17. 15:52:44

@Spiritmonger:

Elorebocsatva, hogy nem vagyok egy Audi fan, de nem latom a lenyugozo technikai folenyt mondjuk egy A4 quattroval szemben, viszont annak a formavilaga nagysagrendekkel kevesbe megoszto. A belter minoseget pedig asszem nem kell magyaraznunk.

2010.02.17. 15:59:02

@Sausage: Mondd már meg neki, hogy a pályán toljon egy hatodikat. Negyedikben tényleg nyolcat fog enni... :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.17. 16:00:28

@Sausage: A belter minoseget pedig asszem nem kell magyaraznunk.

Meg az értéktartását. Meg a motorkínálatot.

Leadfoot 2010.02.17. 16:13:54

@Spiritmonger:

"nem értem a külsején fanyalgókat"

Ha már nem kevés pénzt elkölt autóra, az emberek többsége azt szeretné, hogy olyan legyen, ami tetszik neki. Szerintem ezt nem nehéz megérteni.

"egy autó használati tárgy, mint egy fúrógép vagy egy présgép, ergo a design normális tulajdonosnál csak sokadrendű lehet"

Alapvetően a legtöbb embernek az autó NEM CSAK használati tárgy. Sőt, megkockáztatom, a legtöbb autóvásárló esetében igenis szempont az autó kinézete.

"az ún szép design MINDIG a használhatóság és a helykínálat ellen dolgozik"

Ez egyrészt állatira nem igaz, másrészt a dolog már ott elbukik, hogy nincs olyan, hogy "ún szép design". Vagy tetszik valakinek, vagy nem. De nem tudod egzakt mértékegységekkel lemérni a szépséget, és objektív módon megállapítani, hogy X autó szép, Y meg nem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.17. 16:22:41

@Spiritmonger:

A Merci G osztály egy terepjáró...

Az Audi kvattrója meg tényleg jó... az a piac "másik talán legjobb" összkereke. :)

De, hogy melyik a legjobb azt sosem fogjuk megtudni.
Engem momentán nem is érdekel. Mindkettőé nagyon jó, és ha 4 kerekes autó kéne nem hiszem, hogy bármelyikre nemet mondanék.
A Youtube-os videóknak meg nem hiszek.
Bármiről be lehet bizonyítani, hogy jobb vagy rosszabb mint a másik. Csakis nézőpont és helyzet kérdése.

Nem vagyok sem Ódi, sem Subaru szimpatizáns.
Nekem megtenné az Opel Insignia Haldexsze is egy Sports Tourerben, vagy ha több pénzem lenne rá, és megengedhetném magamnak, akkor a Bömbi Xdrive-ja egy 530d Xdrive touringban.

Ha már zőccséges... :))

khaleeji 2010.02.17. 16:47:05

ha nem lennének az emberek sznobok, akkor mindenki suzukival járna.

Globetrotter2014 2010.02.17. 16:54:39

@binrashid: ez volt az évszázad leghülyébb beszólása, bocsesz...

domi0318 2010.02.17. 16:59:13

@binrashid: és mindenki teszkópárizsit enne, és a sarki szemüveges Erzsikét qrogatná nem? persze a Suzuki hátsó ülésén :)) na ne már. ha vki igényes, már sznob is? ez ugyanakkora baromság, mint azt feltételezni, hogy minden Suzukis csóró prosztó... ekkora baromságot írni!...

Humphrey 2010.02.17. 17:15:42

a subaruk nagyon jók. én biztos sokkal elhagyatottabb helyen akadnék el vele mint egy nemsubaruval. de ilyen helyeken jellemzően nem járok
és bár nincs vele semmi bajom de nekem nem kéne.
kár, hogy nincs érzelemsemleges 'nemkéne' a szavazásnál.

BMW@fan 2010.02.17. 18:00:42

Én maradok az Xdrive-nál. :)

Bár voltam osztrákoknál pár hete és bizony egy 4MATIC-os E Classe kombival úgy csörtettem fel a hegyoldalba, hogy öröm volt nézni. Engem eléggé meggyőzött a dolog. Az Audi Quattro-hajtását pedig szintén nem kell bemutatni.

Saját véleményem szerint egy Quattro-xDrive-4MATIC, Subaru Simmetric AWD-vel nem nagyon nyúlhat mellé az ember.

ColtCzT 2010.02.17. 19:29:20

@BMW@fan: + Mitsubishi S-AWC :D (Lancer Ralliart, Evo)

komi12 2010.02.17. 19:29:29

Azt hiszem hogy a Subaruk megítélésével kapcsolatban sokan leragadtak a hajtott kerekek számánál,pedig ez csak az egyenlet egyik összetevője.Versenyzői,és komoly autós körökben a 4 kerék hajtás etalonjának tekintik a Subaru AWD,és az Audi Qattro rendszerét(a Merci G terepjáró, teljesen más műfaj)A mostani ABS-ESP-Stb rendszerek komoly segítséget tudnak nyújtani,de ezek nélkül baromi nagy különbség tud lenni autó és autó között.A súlyelosztás és a futómű geometria nagyon fontos összetevők. Az igazi különbség akkor derül ki egy szimmetrikus rendszer,és egy keresztmotoros,orr vagy far nehéz autó viselkedése között,ha egy nem várt közlekedési affér miatt egy nem versenyzői vénával megáldott vezető nagy sebességgel veszít tapadást,és próbálja megmenteni életét,autóját,családját,büszkeségét,stb.Sajnos volt ilyen kalandban részem.Azóta vagyok szerelmes a Subarumba.Nem bántok senkit akinek nem tetszik.Igazándiból én sem estem tőle seggre.De amíg jól érzem magam és megbízom benne,addig magasról s...k a divatra és a trendekre.Nekem csak az számít, hogy meddig ér a vigyorom vezetés közben.

ColtCzT 2010.02.17. 19:39:10

@komi12: En ugy tudom, épp a Subaru (pl Impreza) lesz alulkormányozott szűk kanyarokban, pl. egy Evóval szemben. De én még nem vezettem egyik sem, ezt csak az effig látott videok alapjan mondom! :)

komi12 2010.02.17. 20:54:37

@ColtCzT: Ez lehet. De nem versenytechnikákról és profi pilótákról írtam,hanem hozzám hasonló hétköznapi emberekről és széria autókról.Az alap cikk is agy családi kombiról szól.

scsaba1 2010.02.17. 21:27:00

Hát én sunáznám... Azaz kellene, bár a kilenc guriga borsos...

ivady 2010.02.17. 21:45:53

Én egy dizájn autóról (Alfa) váltottam egy Outback-re, ami életem egyik legbölcsebb döntése volt.
A havazások során a szomszédok engem kértek meg, hogy vigyek fel nekik a hegyre krumplit, kenyeret, mert a csilivili BMW-k, Mercik, Audik nem bírták a terepet :)

Mondjuk nekem az OB spec tetszik, biztos kificamult ízlésem van. Az emberek meg tényleg nem ismerik a Subaru-t, vicces amikor a Suzukival simán le akarják nyomni a lámpánál a nagy dög kombit, aztán koppannak.

Jópár autóm volt már, 25 éve vezetek, az Alfát imádtam, de a Subaru után tudom, hogy más márkát nem akarok venni.

Aki sokallja az árát, vagy nem tetszik neki a dizájn annak nem a Subaru való, nézzen mást és én nem vetem meg érte, szar is lenne, ha mindenki ezt venné és népautó válna belőle, mint Svájcban.

ivady 2010.02.17. 22:23:08

És egy videó, hogy mi a különbség a Subaru és a Volvo AWD között:

www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc&feature=related

ColtCzT 2010.02.17. 22:48:04

@komi12: De ha a versenytechnika es profi pilotak mellet igy viselkedik az auto, gondolom a kevésbé sportos felfüggesztéssel még alulkormányozottab lesz. De átlag sofőröknek ez jobb is így mindenképpen.(persze a subi meg igy is ezerszer fordulékonyabb mint a legtöbb elsökererkes(?) auto)
Egyébként sajnos nem lehet összehasonlítani a két márkát, hisz a mitsubishinek nincs a legacy kategóriájában autója :S

Fakapa 2010.02.17. 23:13:26

@ivady: Itt egy magyar Mitsubishi 4*4 teszt! Ez se túl se alulkormányzott.

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 00:21:29

@konti10: Annyira jol nem fogy:
www.subaru-presse.de/news/januar-2010/zulassungszahlen.html

Gyakorlatilag a Forester es a Justy viszik a hatukon a boltot.

Forestert foleg telen viszik:
www.subaru-presse.de/news/februar-2010/zulassungen-januar.html

Egyebkent ilyen igenytelen es rideg anyagokbol osszerakott belteret is ritkan lat az ember egy ilyen erteku autonal, erosen csodalkozom, hogyhogy nem lett felrakva a szokasos "kopogos muanyagok" c. kislemez.

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 00:25:22

@Spiritmonger: "a gyakorlat mutatja azt, hogy ami szép, az általában nem jó technikailag"

Mi van, vettel egy Alfat? :)

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 00:37:26

@CSÖRR-CSI££: "A "mindig a 80% 80%-a" matekjával meg az a baj, hogy nem kalkuláltad bele a márkát újonnan választókat, valamint a visszatérőket akik miatt nem fogyott el már elég régóta a márka vevőköre és nem is affelé tendál."

Nem akarok unnepronto lenni, de sajnos pont afele tendal:
www.subaru-presse.de/typo3temp/pics/9ff962e9e3.jpg

Erdekes, hogy az 1992es csucson Legacy-bol adtak el messze a legtobbet. Negy keretnelkuli ajto, igazi japanos letisztult kockaforma, osszkerek, boxer, mi kell meg?
www.bestcars.com.ua/images/cars/fc6d7eedbf073d926032ebaa81d24c4d.jpg
(A ketliteres turboson meg volt meg egy diszkret beomlo is a motorhazteton, ennel tobbet tenyleg nem lehet kivanni.)

Nem kell ocsmany, jellegtelen autokat csinalni, es viszik. Ennyi a titok.

Spiritmonger 2010.02.18. 01:47:22

@Sausage: nem tudok vitatkozni az esztétikai élményeddel

néhány dolgot említenék meg:

1, a helykínálat, ami az A4-ben katasztrofális, egyszerűen nem tudok másra gondolni, mint arra, hogy az ún prémiumgyártóknál van egy titkos egyezmény, hogy a D szegmensben, az európai középkategóriában nem gyártanak olyan autót, ahol egyszerre van láb- és fejtér, illetve normál mnéretű férfiember kényelmesen elfér maga mögött

2, technológia
az audi, amikor elkezdte felváltani a manuális hátsó diffizáras központi torsenjeit a szarabb fejlesztésekkel, technológiailag hátrányba került. újabb fájó pont a tdi motor hangja és kulturálatlansága, illetve az autó megbízhatósága, és a garancia is a subaru mellett szól

3, felszereltség és ár-érték arány
a subaru azért kerül ennyibe, mert az árat terheli a regadón kívül vám és áfa is, ha azok nem lennének, akkor egy legacy kb a felébe kerülne az audinak azonoshoz közeli paraméterekkel. a felszereltséget tekintve egy subaru mindig az audi előtt van. lehet, hogy nincs benne sávelhagyást figyelő rendszer, meg tolatóradar, meg 4 színű bőrkárpit, de a ténylegesen fontos tételeket alapáron adja, míg az audi parasztvakítást rendez.

persze, ettől az A4 igen jó autó, csak a használati értéke kisebb, mint a legacyé
cserébe ad presztízst(hahaha), lehet vele villantani, meg drága szervizeket fizetni, meg nagyobb értékvesztést átélni, illetve jobban aggódni a lopás miatt

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 08:07:10

@Spiritmonger: Attol tartok, te meg egyikben sem ultel. Ami a belteret illeti, nincs senki ebben az arkategoriaban, aki ilyen olcso, ocsmany es rideg anyagokkal dolgozna a belterben, mint a Subaru (a borkarpitjuk is reszben mubor, muszerfalra mar ranezni is rossz, nemhogy hozzaerni). Hogy hol a helyuk a muszaki szamarletran, azt jol jelzi, hogy nemhogy egy szabadon konfiguralhato autot nem kepesek gyartani, de gyarilag meg egy szaros tolatoradart sem rendelhetsz a Legacy-be, ami 2010ben gyartastechnologiai szempontbol nevetseges. Utolag beekecselnek egyet neked, ha kered. A TDI-s okoskodasod meg viccnek is rossz, aki dizelt vesz, eleve ivben szarik a futasi kulturara.

Klassz kis osszkerekes autokat gyart a Fuji Heavy Inustries, de ennyi. Amit csinalnak, az nem sokkal tobb negy kereknel meg egy kormanynal. Ha nem lennenek a boxereik meg a hajtaslancuk, ezekbol az autokbol egy darabot se lehetne eladni (igy is csak keveset).

ivady 2010.02.18. 09:18:14

Nem tudom mi a gondotok ezzel a belsővel?

www.subaru.hu/i_10/e050275_img.jpg

Prodexx 2010.02.18. 09:33:47

Felesleges itt bizonygatni melyik autó a jobb, érdekesebb, időtállóbb. Akik a Subarut szeretik elviselik hogy nem a legszebb a formaterv... akik viszont egy másik márkáért rajonganak azoknak úgysem lehet megmagyarázni miért pont a Subaru... Minden embernek más az ízlése és az igénye, nem kell ezen vitatkozni...

nikkel 2010.02.18. 10:34:36

Mindazok számára akik a ronda Subaruk eladhatatlanságán kajánkodnak: nem szükséges.

Subaru már a nyolcadik éve ad el több autót mint az előzőben, és azon kevés autógyártók egyike akik a világválság alatt is növelték az eladásaikat. www.scoop.co.nz/stories/BU0902/S00008.htm

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.18. 10:55:08

@Spiritmonger:
>1, a helykínálat, ami az A4-ben katasztrofális,

Ideje lenne elsétálnod a legközelebbi Audi dílerhez és beülni egy A4-esbe.
Utána pedig illene annyit írnod, hogy bocs, tévedtem. Mindenkivel elöfordulhat.

Ciri 2010.02.18. 11:08:18

@Spiritmonger:

"lehet, hogy nincs benne sávelhagyást figyelő rendszer, meg tolatóradar, meg 4 színű bőrkárpit, de a ténylegesen fontos tételeket alapáron adja"

Csak bőrből van 15 féle kombináció (S4-hez +10 féle), szövetből ugyanennyi, illetve akár (természetesen) a tetőkárpitot is a több színű alcantarával lehet rendelni, ha már a négy színű bőrnél tartunk...

"míg az audi parasztvakítást rendez"

Szerintem meg szimplán csak nem döntik el helyetted, hogy milyen autóért fizess.
(Szabadon konfigurálható autó?)

"de a ténylegesen fontos tételeket alapáron adja,"

Tudod ebben az a vicces, hogy ami neked vagy nekem "fontos tétel", addig az másik több millió embernek lehet, hogy nem az.

"a subaru azért kerül ennyibe, mert az árat terheli a regadón kívül vám és áfa is,"

Nem tudtam, hogy az Audinak 0%-os az ÁFA-ja. :))

"az audi, amikor elkezdte felváltani a manuális hátsó diffizáras központi torsenjeit a szarabb fejlesztésekkel, technológiailag hátrányba került."

Ehh.

"meg nagyobb értékvesztést átélni"

Egy Subaruhoz képest?
Nem vagy semmi ! :)) (mondjuk ezt legalább el lehet adni...)

"újabb fájó pont a tdi motor hangja és kulturálatlansága,"

Ha nem láttál/hallottál új A4-et életedben sem, legalább olvass utána.

Vicces vagy. :)

zsindely2 2010.02.18. 13:07:52

@Ciri:
Azoknál az autóknál, amelyeket az értékesítési helyüktől (légvonalban) 15-20 ezer kilométerre gyártanak, más a logisztikai stratégia, mint azoknál, ahol a gyár (Ingolstadt) kevesebb mint 1000 km-re van a fogyasztótól. Subaru tulajként tudom, hogy marha nagy türelem kell ahhoz, hogy valaki katalógusból rendeljen, mert a 3-4 hónapos szállítási idő (hajóval, Afrikát délről megkerülve, aztán Rotterdamtól vonaton!) miatt a rendeléstől a kulcsátadásig átlagosan 6-8 hónap telik el. Ezért a vevők 90%-a az éppen készleten vagy úton lévő portfolióból választ, és ezt értelmesen nem lehet másképp megtenni, mint hogy 3-4 csomagra szűkítik a felszereltségi választékot, a kárpit- és színválasztékot pedig limitálják. Ez bizonyos szempontból persze hátrány, viszont a tömeggyártás minden előnyével, és nem az extrákkal durván lehúzó árpolitikával. Mert a felszereltségi csomagok igen gazdagok, már az alapcsomag is közelíti a német autók legjobban felszerelt változatát, a "top" pedig az elekromosan mozgatható bőrüléstől, a napfénytetőig, a 18-cm-es átmérőjű érintőképernyős avigációig, a napfénytetőig mindent tartalmaz.

Ciri 2010.02.18. 13:49:46

@zsindely2:

"Mert a felszereltségi csomagok igen gazdagok, már az alapcsomag is közelíti a német autók legjobban felszerelt változatát,"

Értem.

És mi van akkor, ha egy dízel Subarut szeretnék venni automatával?

luck66 2010.02.18. 15:04:45

@Ciri: "a subaru azért kerül ennyibe, mert az árat terheli a regadón kívül vám és áfa is,"

Nem tudtam, hogy az Audinak 0%-os az ÁFA-ja. :))

mivel unión kívüli ezért van vám és a vámra is áfa

Ciri 2010.02.18. 15:42:44

@luck66:

Megnézted már, hogy mennyibe kerül például az USA-ban egy A4-es?

zsindely2 2010.02.18. 15:45:00

@Ciri: Nyertél :-) Ez tényleg egy marha nagy lyuk a rendszeren, és ezért is ingadoztam egy darabig, mielőtt megvettem a dízelt. Ha lett volna automata, nyilván azt vettem volna, pláne mert az automata váltóhoz egy jóval szofisztikáltabb összkerékhajtás tartozik ezt marhára nem reklámozzák, és nem csak a regadó miatt olyan drága a 3.6-os hathengeres motor, hanem emiatt is

Tökéletes autó tényleg nincs, nekem hozzávetőleg tíz millám volt a projektre, összkerekeset akartam és ez tűnt a legjobbnak ennyi pénzért.

Sokat szemeztem igazság szerint az XC70-es Volvóval is, az sokkal szebb esztétikailag, több a választható extra, de egyrészt minden általam megkérdezett egyén az AWD-t dícsérte a Volvo Haldexes megoldásához képest, másrészt egy hasonló teljesítményű dízel motorral és azonos felszereltséggel kb. négy millával drágább.

Összességében szeretek beleülni, és eddig nem bántam meg a döntésemet.

Prodexx 2010.02.18. 17:27:26

@Ciri: USA Audi A4 Starting at $31,450*
és egy Subaru Legacy? Starting at $19,995.*
Kérdem én jobb ennyivel egy Audi A4?

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 20:02:42

@zsindely2: "Ezért a vevők 90%-a az éppen készleten vagy úton lévő portfolióból választ, és ezt értelmesen nem lehet másképp megtenni, mint hogy 3-4 csomagra szűkítik a felszereltségi választékot, a kárpit- és színválasztékot pedig limitálják."

Nagyon szep elmelet, mar csak azt kene kitalalnod, hogy a japan belpiacos autok vajon miert nem konfiguralhatoak szabadon. Nem csak a Subaru, egyetlen mas japan gyarto autoja sem. Amugy csak halkan jegyzem meg, hogy az europaban gyartott, szabadon konfiguralhato modelleknel sem ritkasag a 6-9 honapos varosor (Scirocco, Tiguan, stb). Lenyeg a lenyeg: a Subaru muszakilag keptelen szabadon konfiguralhato autot gyartani.

"Mert a felszereltségi csomagok igen gazdagok, már az alapcsomag is közelíti a német autók legjobban felszerelt"

Te mirol beszelsz? Meg egy szaros tolatoradar sincs bennuk. Ne rohogtess mar legyszives.

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 20:06:43

@nikkel: A belinkelt europai statisztikat ha megnezed, 92ben volt a Subaru aranykora az eladasokat tekintve. Nagysagrendekkel karakteresebbek voltak az autoik, mint ma. Keretnelkuli Legacy, Impreza? Hol van az mar!

Harmatos Libaf.s 2010.02.18. 21:48:40

Nos én is inkább egy Alfa 159 SW 2.4 jtdm Q4 mellet tenném le a voksomat ha már ezt a kategóriát nézem (kitérdekel a hátsó sor én elöl ülök hehe :))amúgy rohagyak meg és három cigány gyerek ugráljon a síromon kezükben egy frissen lopott bödön zsírral de az előzző generációs bubaru forester faceliftes verziója kéne épp úgy mint a lépcsős hátu jelenlegi Impreza

ezeket mg itt várom az ágyanba egy kis unga bungára mivel h tetszik a Subaru :)
farm3.static.flickr.com/2745/4195465230_ea50ecdb4a_o.jpg

nikkel 2010.02.19. 09:34:44

@mlt3: Nézném az európai statisztikát, de csak németországit mutatsz. Nem ugyanaz.

Maul 2010.02.22. 10:43:20

A vilag legjobb autoi a Subaruk nekem mar a harmadik van most egy Foresterel jarok sosem csalodtam bennuk minden hova elvisz es haza is hozz akkar telen akkar nyaron.
süti beállítások módosítása