Ennyibe kerül egy használt Alfa

  2010. február 16. - ommm Címkék: alfa 156jtd

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Az utóbbi hónapok tán legpontosabban dokumentált sztorijára leltünk a tanulságok hihetetlen tárházát nyújtó Népítélet-rovatban. Pontosan, minden forinttal elszámolva mutatja be az Alfa 156 1.9 JTD-vel töltött időt, okulására mindenkinek, aki hasonló korú és típusú autó vásárlásán töri a fejét. Átadom a szót:

Nos, lássuk. Ennyibe került az én Alfa 156-osom fenntartása. 2006 Januárban, 73 000 kilométerrel vettem az autót, korábban belga cégautó volt. Törve nem volt, és nem pörgették vissza a kilométerszámlálót sem. A költségek az utolsó szálig mindent tartalmaznak, nagy részük típusfüggetlen. Ez az első igazán saját tulajdonú autóm, előtte rengeteg céges és családi autót vezettem már. A célom ezzel a számvetéssel az, hogy mindenki lássa valójában mennyibe is kerül egy ilyen autó, és persze általában véve is egy autó fenntartása. Bár sok típusspecifikus költség van benne, fontos megfigyelni, hogy olyan dolgok is szerepelnek a költséglistában, amelyek a szerencse hiányának következményei (pl. szélvédőcsere). Azonban fontos azt is látni, hogy az ilyen szerencsétlenségek az autós élet velejárói. Nincsenek itt ráadásul karambolok, koccanások költségei, mivel ilyennekkel szerencsére nem szembesültem.

Megjegyzés 1:
A 156-os még fiatal típus, ezért kevés az utángyártott alkatrész. Én ráadásul csak márkaszervízben (Alfa Szamosi) szervízeltettem, csak gyári alkatrészekkel.
Megjegyzés 2: Az alkatrészárak jóval a német tömeggyártók (pl. Opel) árai felett, és kevéssel a japánoké alatt vannak általában. A prémiummárkák (BMW, Lexus, sajnos VW is) árait meg sem közelítik.
Megjegyzés 3: Szerencsétlen futásteljesítménnyel (73000 km) vettem az autót, pont belefutottam a nagyszervízek költségeibe. A szervíz átlagköltségek hosszabb távon valószínűleg csökkennek.

Amit 33 000 km (1 év 1 hónap) alatt ráköltöttem. Kötelező szervizek és egyéb megesett dolgok:

Olajcsere+szűrők cseréje+átvizsgálás+pollenszűrő: 35 000 Ft
Első ablaktörlő megvételkor: 7 500 Ft
Vezérműszíj+feszítőgörgőcsere 77 000 km-nél: 67 000 Ft
Generátorszíj+feszítőgörgőcsere 79 000 km-nél: 38 000 Ft
80 000-es nagyszerviz (szokásos olajcsere, szűrők cseréje, ezen felül futómű és fékmérés): 80 000 Ft
Gyári rádiósmagnó tönkrement, helyére Mp3-as fejegység: 35 000 Ft
Ablaktörlőimet letörték Budapesten (rossz helyre parkolhattam). Csere: 15 000 Ft
Durrdefekt Bp belvárosában, első két gumi cseréje: 45 000 Ft
90 000-nél olajcsere (a szűrők tiszták voltak, nem kellett cserélni): 22 000 Ft
100 000-es nagyszerviz (jobb felsőlengőkar, első stabilizátor, kézifékkötél, plusz a szokásos olajcsere): 122 000 Ft
Kavics repült, szélvédő megrepedt. Utángyártottra cserélve: 32 000 Ft
2 darab izzó kiégett: 2 000 Ft
Generátor javítás 105 000-nél: 35 000 Ft

Összes szervízköltség: 460 000 Ft
(Hamarosan elkövetkező költségek: légtömegmérő 80 000 Ft, turbó lefúvószelep 80 000 Ft)

Üzemanyagköltség:
A computer szerinti átlagfogyasztás 6,3 liter. Így 2080 liter gázolaj fogyott 255ft/liter átlagáron (volt 270 is a dízel idén): 530 145 Ft


Egyéb költségek:
Bőrápoló, műszerfaltisztító, kendő, kaparó, wax, ablakmosó, légfrissítők: kb 15 000 Ft
Váltózár beszerelése: 36 000 Ft
Mélyláda+első hangszórók cseréje: 60 000 Ft
CD táska+15 mp3 CD: 2 000 Ft
Autómosás (átlag háromhetente, szinte mindig OMV mosóban, alvázmosással és waxxal): kb. 28 000 Ft

Összes egyéb költség: 141 000 Ft

Úthasználati, parkolási és büntetési költségek:
42 négynapos autopálya matrica: kb. 50 000 Ft
Budapesti és vidéki parkolások, némelyik egész napos, némelyik csak megállás: min 50 000 Ft
Tilosban parkolás: 10 000 Ft
Parkolási bírság: 8 500 Ft
Autopálya matrica bírság (pedig megvettem, a kurva anyjukat, csak valahol elveszett a másik 41 matrica között): 57 600 Ft
Összes úthasználati, parkolási és büntetési költség: 176 100 Ft


Biztosítási költségek. 5 negyedévnyi, OTP Garancia: 98 000 Ft
Hiteltörlesztés (13 hónapra): 620 000 Ft
Összes költség 13 hónap alatt: 2 025 245 Ft
1 hónapra lebontva: 155 788 Ft
Szervízköltség arány: 22,7%
Üzemanyagköltség arány: 26,1%
Hiteltörlesztés arány: 30,6%
Úthasználat, büntetés arány: 8,6%
Biztosítási költségarány: 4,8%
Egyén költségek aránya: 7,3%


Érdekes dolgokat lehet ebből leszűrni. Benzines esetén pl. az üzemanyagköltség kb. másfélszeres lett volna, ami kb. 10%-al nagyobb költségarányt jelentene, a nagyobb értékvesztésről és a nagyobb szervízköltségekről nem is beszélve. Na mindegy, pár dolgot biztos még le lehet ebből szűrni.

Eddig a pénzügyi dolgok. Amit kaptam a pénzemért:
Pozitív tulajdonságok
- Nagy mázlim volt. Nemhogy törve nem volt a rétegvastagságvizsgáló szerint, de még az órát sem pörgették vissza (ECU-ból ki lehet olvasni a visszapörgetést). Ráadásul úgy néz ki tisztességesen szervízelték korábban.
- Kurva jól néz ki.
- Belül is.
- Nagyon kényelmes.
- A csomagtartó jól variálható, jól pakolható. Az alap csomagtér kicsinek tűnik, kombit azonban tökig pakolunk, ha kell. Úgy elvisz mindent. Ez totálisan ellentétes a szakújságírók véleményével, de a használat során ez derült ki.
- Nagyon jól megy. Autópályás utazósebesség 150 km/h. M7-re még éppen megfelel, bár a belső sáv tempója azonban 160 km/h körül alakul már most is, néhány év múlva 170 km/h lesz. Ez a valóság. Akkor már sajnos nem lesz jó. Bár GPS szerint 205-ig bírta (115 lóerős), de sokáig meglesz még, és nem szeretném széthajtani.
- Mivel az alfák értékvesztése nagy, ezért relatíve olcsó volt. 2 200 000 Ft volt 4 évesen. Eredeti ára 7 500 000 Ft volt.
- További értékvesztése jóval kisebb lesz. A 155-ös alfák árait nézve valószínűleg 4-5 év múlva is 1 millió forint körüli lesz az ára.
- Nem zörög, nem csörög. Lehet, hogy mázlim van ezzel, a fene se tudja.
- Keveset fogyaszt. Autóálya átlag: 6-6,5 liter. Maximum fogyasztást budapesti dugóban produkálta: 7 liter. Horvátországot (1 tankkal megjártuk vele a nyáron (120-130-al hajtva autopályán, 110-el országúton 1200 km).
- Brutális a fék.
- Rendkívül közvetlen és pontos a kormányzás. Ez utóbbi az egyik legfőbb erénye az autónak.
- Jól érzem magam benne, jó autónak tartom, és szeretem használni.

Negatív tulajdonságok
- Mindenhol leér az alja. A padkák 50%-ára nem lehet vele felállni. A spolier elem minden feljárónál csattan. Ha parkolóházban távolról csattanást hallok, biztosan tudom, hogy egy 156-os jön. A legviccesebb azonban az, hogy vidéki, másfél sávos utakon az ÚT GÖRBÜLETÉN felül az alja, egészen pontosan a kartervédő lemez. Kínomban röhögök mindig, amikor ez történik. Az 1-es villamos vonalán, ahol a teherauók járnak a külső sávban, és vályatos az út, a vájatban gurulva az autó hasa az úton csúszik.
- Elképesztően nagy a fordulóköre. Prémkucsmás, Suzukis anyukák röhögnek kínjukban, amikor a Tesco parkolóban három Y-al tudok csak kiállni a helyemről. Hogy még jobban érzékeltessem a dolgot: A Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák tér felé van egy visszafordító sáv. Az úttest 4 sávos. Csak akkor lehet egy ívben megfordulni az autóval, ha nem parkolnak autók a szemközti sávban. Elég kínos és érdekes tud lenni, mikor a mögötted forduló meglátja a tolatólámpát...
- Rendkívül kemény és érzékeny a futóműve. A rugóutak is rövidek, ezért minden buckán felüt a kerék. A tudat, hogy nem csak huppan, hanem közben tönkre is megy a futómű elég rossz érzéssel szokott eltölteni. Konkrétan a lengőkarokra kiadott pénz jár ilyenkor a fejemben. Pedig az enyémen 15"-ös, nemperes gumik vannak, a 156-os populáció nagy részét 16"-os és 17"-es felnikkel látni. Sosem értettem, ők hogy bírják.
- A magyar utakon az autópálya kivételével sehol sem elég sima az út ahhoz, hogy ki lehessen használni a futómű sportosságát. Ott meg ugye nincsenek kanyarok. Rossz úton ráadásul elpattog az egész, szerintem egy Astra simán jobban kanyarodik a magyar átlagúton.
- Gyenge az ablakmosó
- Borzasztó gyenge a világítása. Sok autót vezettem eddig, de a 156-os tompított fénye csak a szemgyulladások kifejlődésére jó. Soha rosszabbat nem tapasztaltam, ez egészen biztos. És szörnyen balesetveszélyes.
- Dízel létére városban nagyon kényelmetlen a sok kuplungolás, dugózás. Hiába nagy a nyomatéka, ha a hosszú fokozatok miatt olyan hosszú az egyes, hogy alapjáratról nem viszi el az autót. Nem fulladékony, de az összes korábbi dízel autóm egyik nagy előnye volt, hogy a városi tötyörgést megkönnyítették. Sajnos ez nem teszi, nekem pedig ez hiányzik.

Hibalista: ld. fent
Ide hordtam szervizbe: Alfa Szamosi. Korrekt, gyors, picit drága, de minden a helyén van és kedvesek. Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése: Fiat Kanizsa
Meglepően korrekt és gyors, árban is okék, hozzáállás is jó. Értékelése: 9

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr921763196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dinan333 2010.02.16. 22:05:33

jesszusom ez az alfa nagyon rosszul nez ki...allapotra...vagy ez a 8 szinu benetton-vw polo szellemi utodja?

BMW /// 2010.02.16. 22:08:00

@_John_Doe_: Nagy hiba.:) AKkor vagy Q7 vagy Porsche?

Stock 2010.02.16. 22:08:50

@_John_Doe_: aki a több 10 milliós összegű vételárral kérkedik, ahelyett hogy típust írna, majd ilyen dumával jön: "Köszönöm a felvilágosítást. Kb. pont leszarom."

az nagyon frusztrált kamaszkorát éli anuékkal és rohadt messze még az érettségi, avagy a szakmunkás vizsga.. :-DD

amúgy az arc dumádon felül arról szólt a beszélgetés, hogy szerinted neked 12 ezerbe neki 14 ezerbe fájt egy km..., ami marhaság!!

erhard242 2010.02.16. 22:09:15

Ismét egy kellemes cikk az olasz autók lehúzásáról :P mert ha nem erről lenne szó akkor az lett volna a cím: "Ennyibe kerül egy használt Alfa ha balfék vagy"
emberünk csak egy picikét körbenéz a neten akkor megspórolhatott volna magának nem kevés pénzt:
- olajcsere (selenia) szűrők 27000ft
- ablaktörlő 1500ft
- vezérlésszett 25000ft (100e-nél kell cserélni)
- nagyszerviz 80e-nél? de minek? olajcsere :DDD
- 100e szervíz...felső lengőkar 12990ft, első stab 3990ft, kézifékkötél 3990ft...
- szélvédő 16000ft
- légtömegmérő 34000ft
- lefúvószelep? azt mutassák meg hol lakik :P
szóval ennyit a hülyékről ...
nekem volt ilyen Alfám 5-6l között evett futóműre kellet költenem és semmi másra...utána is Alfám volt aztán most is az van :D a legmegbízhatóbb dízel autó az Alfa ...elvégre ők találták ki a magasnyomású rendszert...

csuvel 2010.02.16. 22:10:01

Alfát csak szerelemből lehet venni és akkor a szopás mint vele járó aktus nem fog fájni!
Amúgy a cikkben szereplő tulaj minden márkaszervíz várva várt kuncsaftja, azaz egy igazi balek.

Focus01 2010.02.16. 22:19:55

@BMW ///: Télen az elektronika: Pl.: nem akart indulni. Az izzók a hátsó lámpában rendszeresen kilazultak a foglalatukból, a lambdaszonda 70000 km-nél csere, gyújtótrafó csere 80000 km-nél.
A futómű szilentek hamar kiverődtek (valami rendes utakra tervezték őket, a kerékcsavarok télen a sós létől annyira berohadtak, hogy a gumis nem merte kiszedni, félt hogy a menetet is kiszedi a furatból, és egyből ki is szedte. A teljes kuplung 70000 km-nél csere. De ami a legjobban bosszantott, az hogy minden tömítésnél könnyezett a drága SELÉNIA olaj. Hiába cseréltettem gyári tömítéseket, 10000 Km után újra olajpára volt a motor és a váltó. Ja,és az öntöttvas blokk annyira rozsdásodott, hogy a motorszám majdnem eltünt az autó 9 éves korára. Ennek ellenére akartam Stilo-t,igazi olaszautó bolond voltam, hála isten csak voltam.

_John_Doe_ 2010.02.16. 22:22:56

@Dennis01:
képzeld, azért írtam a 60 ezer kilométert, mert nekem is pont 60 ezernél volt a második szerviz. Írhattam volna 88 ezret is ugyanilyen 740 ezres költséggel.

És igen Alfa fogyasztott vagy 6? litert, az enyém meg 14-et, és a biztosítás, adó stb is tutira kedvezőbb volt rá mint a SUV-ra, hogy az ÉCS-ről ne is beszéljünk.

De (és én csak erre utaltam) egy használt autó karbantartása többe kerül, mint egy akár nagyértékű újé. Hogy egy középkategóriásról már ne is beszéljünk.

És akkor lehet hülyézni aki vesz egy új Suzukit, csak marhára nem jogos. Mert a Suzukisnak évekig fillérekbe kerül a karbantartás, a nagy használtautós meg a gatyáját is rákölti. És sosem fogja tudni, mikor rohad le alatta.

És akkor még jön az az agyalágyult aki kijelenti, hogy inkább az Alfa mint a SUV.
Felőlem...
Csak tudnám mivel rángatnám le a jetskit, vagy kora tavasszal és késő ősszel a motorokat. Vagy szopnék a hóban.
A négytagú család négy bőröndjét, négy kézipoggyászát meg az ölembe tenném.

_John_Doe_ 2010.02.16. 22:25:59

@Stock:
"szerinted neked 12 ezerbe neki 14 ezerbe fájt egy km..., ami marhaság!! "

EZER kilométer. Tisztán karbantartási költség. Legalább olvasni tanulj már meg.

Stock 2010.02.16. 22:29:16

@_John_Doe_: bocsi, igazad van.. tudod 16 évesen még én is ritkán gépeltem el dolgokat este fél 11-kor..

Stock 2010.02.16. 22:31:10

@_John_Doe_: amúgy ki azaz idióta, aki pusztán szervízzel számol?
a többit ki fizeti, anyuék? :-DD

Dennis01 2010.02.16. 22:35:28

@_John_Doe_: Azert Alfa Romeo 156 SW, mert kombit jelent. Szerintem epp azert kombi, hogy a borondok beleferjenek. Aki tud vezetni, az barmivel elboldogul, mar bocs. En egy 26 eves elso kerek hajtasu matchbox-al jarok, erdekes modon sehol se akadtam el, tudtam tartani a forgalmat.

Garp 2010.02.16. 22:41:26

1 pár ablaktörlő lapát, olaj és szűrők, 2 szett gumi, zk, műszaki, két futómű beállítás, 1db felni, egy hátsó lámpa. Havi 25ezer törlesztő, de ezt ne számoljuk, mert 0-n szálltam ki belőle. Plussz 6.5-6.8 literes átlaggal a benzin. Felicia kombi 1.3 MPI 83ezer km-től 124ezer km-ig, 2 év alatt. Szerettem.

_John_Doe_ 2010.02.16. 22:42:55

@Dennis01:
"Aki tud vezetni, az barmivel elboldogul, mar bocs."

Kedves Dennis01, én is azt hittem tudok vezetni, míg nem vettem valamikor régen egy E65-öt.
Csak elektromos kormányváltó, na azzal te nem hintáztatsz ki semmilyen kocsit. Esküszöm tenyérnyi vájatban is képes volt megfenekleni. Új téli gumi ellenére, szerintem nem volt ember a városban, aki ne tolta volna meg egyszer.
Hogy egy dombon, ha havas volt és megálltak előttem, nem indultam el hólánc nélkül az tuti.
Szóval óvatosan az ilyen kijelentésekkel, mert nem próbáltál még ki mindent.

lcka 2010.02.16. 22:43:18

ez érdekes

én azthittem dieselekben nincs lefújószelep, hiába turbo...

jó hogy nem vetted meg 80ért :-)

Dennis01 2010.02.16. 22:43:43

@Garp: Jo estet, baratom. :)
Kellett neked mondani az elektromossagot, a spotlampaim b.sznak villogni egyes helyzetekben. Maskor meg villog minden karhuzasra. :)

_John_Doe_ 2010.02.16. 22:47:08

@_John_Doe_:
Továbbá VW Transporter T3, még a régi.
Ilyen: www.okauto.hu/pics/t3_3.jpg

Na, az a nedvesebb füvön is elakadt.

Dennis01 2010.02.16. 22:53:05

@_John_Doe_: Sajnos meg eleg szuk az autok vezeteserol szolo listam. De meg kell, hogy mondjam, a Minivel eleg konnyu dolgom volt havon. Bar kanyarban picit turta az orrat, de uralhato volt.

Garp 2010.02.16. 22:54:44

@Dennis01: Hali! Ja, nem mondtam? Küldtem egy kis energiát. Mentálisan. Lehet besokallt?! :)

Dennis01 2010.02.16. 22:58:04

@Garp: Hat meglehet... :)
Mondhatom mar, hogy Merci tulaj? :)

Agent Cooper 2010.02.16. 22:59:04

@lcka: Wastegate szelep van, és kb. ennyibe fáj, ha tönkremegy. Okostóni.

_John_Doe_ 2010.02.16. 22:59:15

@Dennis01:
tudtommal a Mini elsőkerekes.

Garp 2010.02.16. 23:02:58

@Dennis01: pssszt, ne kiabáljuk el. az írek lassúk, szerintem bele telik még pár hétbe. Már 1.5 hónapja "táncolunk".

Dennis01 2010.02.16. 23:08:11

@_John_Doe_: Igen. "elso kerek hajtasu matchbox-al jarok".

Dennis01 2010.02.16. 23:09:51

@Garp: Mi is ez, egy zoldseges kupe? :D
Akkor csatlakozhatsz a konvojba, Magyarorszag fele. Dennis - Mini, Virago - Tatra, Garp - Zoldseges :D. Ha kifogy a benyam, beallok valamelyikotok csomagtartojaba. :D

Garp 2010.02.16. 23:18:31

Szerintem csak húzódj közel a sodorvonalba, a kombi mögötti légörvény majd hazahúz. :D Ha Merc nem, akkor Octi marad. Mikor lesz a menet?

megint 2010.02.16. 23:22:02

Dennis vicces ember,mindenhol elboldogul a minijével, hiszen ő tud vezetni, ezért nem is vesz drága autót, neki van igaza

Dennis01 2010.02.16. 23:26:37

@Garp: Majd valamikor nyaron, ha minden jol megy.

@megint: Igy van, mindenhol elboldogulok, amerre eddig jartam. Varosban jarok vele, ott hoesesben se volt gondom. Nem mondtam, hogy professzionalis sofor lennek, meg vannak a hibaim, amiket igyekszek kijavitani. Nem vennek draga autot, mert nem szeretem az uj autot. Nagyobb autot vennek, de fiatalabbat nem biztos, max 10 evvel fiatalabb johetne szoba. Nekem ez a velemenyem, mas az uj, nagy autot preferalja. Nekem ezzel semmi gondom.

Garp 2010.02.16. 23:28:44

@megint: teljesen jól összefoglaltad. A "vicces ember" mindkét kitételével vitatkoznék, de ez van. Ő ilyen.

@Dennis01: ;)

Dennis01 2010.02.16. 23:34:25

@Garp: Koszi szepen. Mire ertetted, hogy mindket kitetelevel vitatkoznal? :)

Garp 2010.02.16. 23:58:10

OFF @Dennis01: PM ment, mielőtt szétoffoljuk itt a helyet. ON

Gomulka Béla 2010.02.17. 00:03:29

Vajon ezt az embert az életének más, mindnnapi elemei (fogmosás, lift) is ilyen mértékben és részletességgel foglalják el, vagy ennyire meghatározza és gyarmatosítja a saját autója? (Amiért négymilliót fizetett ki, tehát még csak arról sincs szó, hogy baleset-szeru"en keru"lt ebbe a helyzetbe.)
Ha az utóbbi, egészen biztosan nem lesz Alfa Rómeóm, soha. A szabadságot választom. (Az agymosó marketingesek pedig kollektíve ráhajolhatnak a testemu"l szolgáló kanniszter hátuljának az alsó felére.) (Áldja meg a magos Devla a Family Guy-t!)

Dennis01 2010.02.17. 00:08:39

@Garp: OFF: PM ment vissza, remelem nem Spamnak konyveli el. :) ON

Garp 2010.02.17. 00:09:51

@Gomulka Béla: lehet ha Trabija van, ugyanígy összeírj, nem? Vagy autóbuzi, vagy könyvelő-fejű. Mindkettőnek van előnye és hátránya is. Én tuti nem írnám, csak idegesíteném magam.

_John_Doe_ 2010.02.17. 00:19:02

@Garp:
ha jobban megnézed, a tételek nagyrészéről szinte biztosan van számla (márkaszerviz), a többi meg becsült érték.

Van egy ismerősöm, ő minden tankolásnál feljegyzi egy kis kockás füzetbe az óraállást és a tankolt mennyiséget.

Azt mondja, ha elkezd változni a fogyasztás, rögtön tudja, hogy valami hiba van.

gygaabor 2010.02.17. 00:37:08

Én nem tudnék úgy élni, hogy ilyen nyilvántartást vezessek..... Asztakurva. 42 darab pályamatrica???? El van téve mind?

Nem tudom hogy gratuláljak-e a precizitáshoz vagy sajnálkozzam....:)

Mindenesetre a Jazzem most van túl a 100.000-en. Kap megint olajat meg szűrőket. A többi meg hibátlan. Ja nem, bocs. Az egyik hátsó rendszámtáblavilágítás kiégett, jól fel is húztam magam, nem várt költség......:)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.02.17. 00:39:12

Asztakúva!
Precíz :D

Egyet nem értek. Ez egy olyan alsó-közép autó (nem maga a gép, hanem nagy, meg túlárazott Alfa, de használtan satöbbi).
Alsó-közép ember - elnézést az Alfa-tulajtól, nem róla, csak a Capitalyban felmutatott figurájáról beszélek - 155.788 havidíjat költ autóra. Akkor (legalább) ennyi megy ingatlan irányába is, törlesztő, rezsi, mifene. Megeszik egy százast. Adózik. Félretesz.
Kérdés: Mennyit havi bevétel kell ehhez?
Időnként elég sokat keresek, de egyszerűen nem tudom átérezni... ennyit alsó középosztályban elkölteni... le vagyok nyűgözve.
:)

Garp 2010.02.17. 00:41:24

@_John_Doe_: na ez az egy, a fogyasztást én is ki szoktam számolni. Még a 105-ös korszakomban szoktam hozzá. És tényleg volt olyan, amikor a többletfogyasztás volt az első jele a bajnak.
A számlákat pl az asszony kezeli, azt se tudom hol tartja őket. Nálam komolyan kivágná a biztosítékot egy ilyen havi 155ezres tétel. Inkább a struccpolitika.
(Bár ha most belegondolok, havi 35ért _nemhasználom_ az Octaviat. Na itt asszem be is fejezem.)

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.02.17. 00:48:32

Géz,hogy 80 ezrenként kell vezérműszíjat és görgöket cserélni. Más vmire való autóokban minimum 120ezer. Tájékoztatom kedves írót, hogy a VW-s kocsiknál szinte azonnal van utánygyártott alkatrész is, tehát lényegesen olcsóbb a szervize. Ami meg tutitr abaromság, hogy olcsóbb a dízel karbantartása. Ez baromság.

Dennis01 2010.02.17. 01:02:05

@Garp: En meg jobb, ha bele se gondolok a havi tetelekbe, mert t.kon szurnam magam azt hiszem! :D
Dehat nem is azert tartom ezt a kocsit, hogy errol gondolkodjak mindennap... :)

=Daniken= 2010.02.17. 02:02:59

én ezeknek a költségeknek a feléről tudok, de egy részét már nem akarom összeírni..otthon vár a csajom ruha nélkül, köszönök neki, "mindjárt jövök szívem, csak még beírok egy autómosást + 0,09mm gumikopást a listámba szivi és repülök"....szóval ezt már neeeeeem:-D

G.Béla: örülj neki, hogy míg ő listázik, addig Te mondjuk naplementét nézel, vagy tartalmasan töltöd az időt:-)

Különben le a kalappal, többször elméláztam, hogy eccer veszek egy alfár brahiból, hátha...de szerintem ez sosem fog bekövetkezni ...egyszerűen nem tudom magam rávenni.

zezse 2010.02.17. 05:41:59

Szamosi mióta márkaszerviz? Nekem is volt alfám 145, három év alatt csak kötelező szerviz + gyertyák cseréje, sose hagyott ott, nem evett sokat, szerettem. Most megint alfa- meglátjuk. Itthon mindenki köpköd az alfákra, megszoktam, Svájcban szeretik, használják, nem értik miért mesélem, hogy nem megbízható. Most pedig elmegyek államvizsgázni.

szárnyati géza 2010.02.17. 06:06:02

Alfát csak magadnak szabad szervizelni!
Főleg az ilyen öreg dögöket!

Mert azért azt szerintem nem kéne elhinni, hogy az 5 éves, 80ezer km-s kocsiban akármilyen szaki is kicserélte mondjuk a stabilizátor rudat. Max a stabszilenteket. Vagy a kutyacsontot. De ezek 5-6 ezres tételek.
Szerintem, téged úgy lehúztak mindennel, ahogy csak lehetett!
Légtömegmérő: Bárdinál 26ezer. Kb. 10 perc alatt a parkolóban kicseréled.
Új feszítők??? Muhahahaha.....
Kurva élet, hogy nem cserélték ki, mert a feszítő görgők jobban bírják, mint a sima vezetőgörgők. Amúgy generátor feszítő 16ezer, vezérműfeszítő 18ezer. Érdekes, hogy előbbi az olcsóbb, pedig az sokkal nagyobb, meg bonyolultabb.

A kézifékkötél meg 6ezer/per darab. Ha csak nem megpucolgatták WD40-el.

Üdv
Egy Alfás...

XEP 2010.02.17. 07:02:49

Az Alfa156 évi 25000km esetén nekem évi átlag 120000 HUF csak szervízköltség.

Tehát 100000km kell hogy összehozza az általad leírt szervízköltséget.

Nem fizetek hitelt rá és az éves KGFB 20000HUF.

240000km-nél ki kellet cserélni a kuplungszettet, meg kinyomócsapágyat.
Húha de szar. És még ez is belefér bőven az átlag évi 1200000-be.

Az kgfb, hitel, autópályadíj, gumiabroncs, mások által okozott sérülések pedig ha jól gondolom nem típusfüggőek.

Ja, és én bármilyen patkára fel állok vele.

arconfosom 2010.02.17. 08:41:45

Na most aki ezt megírta a Népítéletbem, az tipikus ugyanolyan hülye az autókhoz, mint akik általában oda írják a szerencsétlenségeiket! :D

Csemegézgettem a sok baromságból, amit összeírt:

"A 156-os még fiatal típus, ezért kevés az utángyártott alkatrész"

LOL. 1997-ben jelent meg pont abban a formában amiben a tiedet használod. Szerinted mennyi idő kell az utángyártott alkatrészek megjelenéséig eltelni? Megsúgom az első vagy a második évben már ott van a piacon. Az, hogy neked a Szamosiban ricambi originaleval szívattak, esetleg azt állították nincs utángyártott, csak azt mutatja, hogy lúzer vagy, akit jól lehúztak!

"ECU-ból ki lehet olvasni a visszapörgetést"

Persze. Ezt is mondták, nem ? Maradjunk annyiban, hogy a remény hal meg utoljára, Mindig szükség van hívőkre

"Tesco parkolóban három Y-al tudok csak kiállni a helyemről"

Szerintem add vissza a jogosítványod, és ne égesd márkatársaid a bénázásoddal. Bármelyik Tesco parkolóból ki lehet fordulni, és ahhoz egyáltalán nincs szükség Y-ra, ha egyáltalán tudod az mi.

"Rossz úton ráadásul elpattog az egész, szerintem egy Astra simán jobban kanyarodik"

Na most vagy nem vezettél Astrát (mondjuk melyiket, ugye?) vagy egyáltalán nincs fogalmad arról, hogy a kocsidnak van az egyik legjobb futóműve: elől kettős lengőkar, hátul McPherson. Ha neked ezek után elpattog, sürgősen vidd futóműveshez, mert ott valami nagy gebasz lehet a gátlókkal!

"Gyenge az ablakmosó"

Ez a legtalányosabb. Ez milyen mértékrendszer szerint értendő? Ha befagy a víz, nem spriccel? :o

"a hosszú fokozatok miatt olyan hosszú az egyes, hogy alapjáratról nem viszi el az autót"

Nem, ez pont nem azért van. Hanem mert tádé. Sose hasonlítsd össze a régi szívódízeleiddel. Sajnos ez ilyen, hozzá kell szoknod. Esetleg kuplungcserét tervbe vehetnéd, ha már mindent fillérbaszó módjára felírsz!

fuggetlenallamok 2010.02.17. 08:52:12

@lipicaicukorgyaros:

nem kell engem megrázni, hogy felébredjek..
gyűlölöm a lehúzó szervizeket és minden más helyet, ahol a nem elég tudatos vevőt megkárosítják. de gyűlölöm azokat az elmétlen marhákat is, akik ehhez ibolyakék szemekkel asszisztálnak.

feltettem feljebb a kérdést:
spórolni akarsz? járj gyalog.
kényelmet akarsz? járj kocsival.
de a kettő együtt... nem megy.
de az a tény, hogy az autó fenntartására vonatkozóan mérvadónak mondja az Alfa tulajdonosa és leírja ezt az átverés-dömpinget, majd ommm pedig leközli, mint irányadó sarokszámokat... na inkább ezért tart itt ez az ország. mert tolvaj tetvek rablásához jó piacot nyújt a sok hülye magyar. nem hiába virágzik még mindig nálunk az összes piramis, beszervezős, mlm,... hulladék is.
forog a gyomrod apám, ha le merem szólni az idiótát, aki saját maga átverését könyveli, nem szúrja ki, hogy vastag a cehh, nincs egy barátja, aki elmondaná neki, hogy ez így nem jó és még van akkora marha, hogy cikket is akar belőle látni egy ilyen helyen? na majd ha kidugtad a fejedet az álomvilágból, és bekukucskáltál a real life nevű játékba, akkor komolyan veszlek... addig meg rázogasd magadat:))

fuggetlenallamok 2010.02.17. 08:57:38

@arconfosom: hujj de szép! ezek szerint valóban gyökér egy mókus, aki a cikket levakarta költségvetéssel együtt.
és mit szólsz ahhoz, hogy
olajcsere 35.000
olajcsere + futómű és fék mérés 80.000
nálam a futómű beállítás kb. 5000, fékpad legyen mondjuk 3000. 35000+3000 = 80.000 :))) végül is matematikailag majdnem stimmel:))

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.02.17. 08:58:37

ommm ezt most miért kellett???

Te magad is elhiszed, vagy csak poénnak szántad?! Miért nem egy passzátos balek irását kopi pésztoltad? :P

Egyébként, már ennyire teher az írás? :D

arconfosom 2010.02.17. 09:00:50

@fuggetlenallamok: Várj, mert még azon röhögök, hogy a szűrők tiszták maradtak, azt nem kellett cserélni! :D

fuggetlenallamok 2010.02.17. 09:25:30

@arconfosom:
én a helyében az olajból is visszaöntettem volna, miután egy sűrű mágneses szitán átszűrték..

vett rá ablaktörlőt 7500-ért, utána rossz helyen parkolt és úgy letörték neki, hogy duplájába került a következő pár:)))
biztos valami rossz társasjátékot játszott vele a szerviz. elkótyavetyélted az előzőt, te büdös kölök! ezért most duplán fizetsz:))

Ádám.84 2010.02.17. 09:35:54

"de még az órát sem pörgették vissza (ECU-ból ki lehet olvasni a visszapörgetést)" -Srácok ez az ECU micsoda pontosan?
Köszi

karlmann 2010.02.17. 09:49:43

Na ezt a postot most miért kellett? Azért, hogy sugalljuk milyen szar az Alfa (hogy valójában milyen, azt csak azok tudják akiknek van - szerintem), vagy azért mert megint kellett a +200-300 hsz?

Másrészt emberünk, azon túl, hogy hagyja magát lehúzni, még dilettáns is. Mert akinek három Y kell egy parkolóból való kiálláshoz bármilyen személyautóval annak azonnal vonják be a jogosítványát és maximum áramot vezessen!

Még valami, aki kétszer fizet munkadíjat a vezérlés javításáért, utána 1000 km múlva harmadszor is a 80000km-es szervizért azt ne állítsuk már be úgy mint egy becsületesen szervizelő autóst. Mert ilyet csak olyanok csinálnak akiknek lövésük sincs az egészről!!!

XEP 2010.02.17. 09:58:52

@XEP:
"És még ez is belefér bőven az átlag évi 1200000-be."

120000

tlantos 2010.02.17. 10:00:19

@Agent Cooper: frusztralt a rossebb, csak eleg nagy balfaszsagra vall parezer km alatt 3x szervizeltetni (ha mar egyszer matatunk a vezermuszijnal, akkor egy fust alatt csereljuk a tobbi szijat is). Inkabb egyszerre mindent, mint aprankent.
Mondjuk nekem 160e utan a vacak japan feszito siman birja :)
1 ev 1 honap alatt 42 4 napos matrica melle meg egy buntetest is beszedni meg igazi luzerseg (mennyibe is kerul az eves matrica? :)

fuggetlenallamok 2010.02.17. 10:01:44

@SÁdám:
az ECU az az a berendezés, ami megmondja az Alfában, hogy vissza volt tekerve az óra, vagy sem. az Alfa konszern direkt arra fejlesztette, hogy ha valaki szerencsétlen futással 73.000 kilométerre megveszik használtan az autót (nem dohányzó, női , első tulajtól, megkímélt, garázsban tárolt, gyári fényezésű), akkor ne lehessen csalni a futott kilométerrel.
ezen felül az ECU megmondja, hogy olajcserénél még tiszta a szűrő, ezért nem kell azokat cserélni.
tolatóradarként is funkcionál és úgy van beállítva, hogy legalább 3 Y-t keljen csinálni egy kiparkoláshoz a világ bármely teszkó parkolójában. számolja az ipszilonokat és ilyenkor nem is mutatnak semmit a műszerfal műszerei. az első Y-nál 1000-es fordulatot tart az ECU, a másodiknál 2000-est, és a harmadiknál 3000-est.
viszont tönkreteszi a rádiósmagnó fejegységet ugyanakkor a durrdefekt és a szélvédőre repülő kavics ellen? az ellen nem vééd:))))

tlantos 2010.02.17. 10:01:59

@tlantos: meg valami : a szijakat jobban nyirja az ido, mint a km. az biztos, hogy egy normalis szij 4 ev <100e km alatt nem pusztul meg.

tlantos 2010.02.17. 10:11:23

Vettem 3 eve egy 0km-es autot. Akkor kitalaltam, hogy vezetem a koltsegeket.
Vetelar 3.500.000,-
Mivel mar boven 50e folott jarok, ezert visszaosztom 33e km-re az uzemanyagkoltseget (ami amugy benzin). Ez 630.000,-
Szerviz, biztositas (casco is van), adok, egyeb jarulekos uzemeltetesi koltsegek : evi atlag 130.000,-
Tartok 4.300.000,-nal.
Es nem kell hamarosan 160e-t koltenem lefuvoszelepre meg legtomegmerore.
Amugy japan (persze csak a marka, amugy europai gyartas) alsokozepes.
Melyik erte meg jobban? :)
Ja, es arrol nem szol a fama, hogy az a 2.2m-s vetalar mennyi lesz, mire a hitelt kifizeti. Az enyem kp-s volt, igy a vetelar ennyi, es pont.

tlantos 2010.02.17. 10:15:54

@tlantos:
az allofutest nem szamoltam bele :)
de ez nem is altalanos, gonolom ebben az alfaban sincs.

fuggetlenallamok 2010.02.17. 10:16:30

@tlantos:
ebből most mi a tanulság? hogy venni kell új kisautót és abból menni nyugdíjba?

arconfosom 2010.02.17. 10:16:46

@tlantos: Igazából senkit nem érdekel a válasz. Mert itt nem az a kérdés, hogy japánt vagy olaszt.

Egyszerűen irreális (szám)adatokkal példálóznak. Most vagy ekkora balfék az emberünk, vagy kamu az egész, és tényleg hozzászólás-generátor egy poszt

tlantos 2010.02.17. 10:39:19

@fuggetlenallamok: az alsokozep az nem kicsi :)
teny, nem is oriasi.
Csak nem feltetlenul erdemes nagyobbat venni, mint ameddig a takaronk er, es a hasznalt se mindig olyan olcso, mint amilyennek latszik.

tlantos 2010.02.17. 10:43:15

@arconfosom: a japan markat csak azert emlegettem, mert a posztban is emlitve van, hogy ahhoz draga az alkatresz (serintem meg nem) persze ha nem is kell, akkor... :)

The Good Boy 2010.02.17. 11:03:23

@gygaabor: "Mindenesetre a Jazzem most van túl a 100.000-en. Kap megint olajat meg szűrőket. A többi meg hibátlan. Ja nem, bocs. Az egyik hátsó rendszámtáblavilágítás kiégett, jól fel is húztam magam, nem várt költség......:)"

hohoho. azaz ajajaj. ez akkor erősen tipushiba lehet, mert az én ufom a 3,5 éves szülinapján ugyancsak egy kiégett rendszámvilágitással lepett meg, mint első hiba:) remélem lesz belöle globális visszahivási akció:D
biztos valami rendszertelenül kóboráram lehet a mátrixban. Jobb vagy a baloldali rendszámvilágitás volt? csak hogy biztos legyek benne, hogy tipushiba-e vagy sem. de biztos tipushiba. már várom, hogy a 7. szülinapján mivel lep meg:D
U.i.: nekem nem jelentett pluszköltséget, mert van egy nagy doboz mindenféle hasonló égőm, de egye fene csak a precizitás miatt +200 ft a fenntartási listába!

fuggetlenallamok 2010.02.17. 11:36:49

@tlantos: így megadom és teljesen egyetértést mutatok;)
ln is alsóközepet használok és csak akkor lesz nagyobb, amikor lesz család. addig tökéletes nekem az olasz közepes.. mindent meg lehet hozzá venni fillérekért..

nekem volt múlt nyáron egy hátsó kerékcsapágy csere. ahhoz ki kellett venni a hátsó hidat. tank le, fékek kikötése, híd ki, csapágy kiüt (mindkettő), és minden vissza. ez a buli volt egy 25-ös alkatrésszel, munkadíjjal.
sajnos tank levételnél eltört az üzemanyag szivattyúm csonkja. kerestek volna nekem a srácok bontottat, de vettem inkább egy újat. az 22000 volt. de ez benne van. az elmúlt 2 évben szaladt így szervízre a 2 olajcserével együtt 60.000 Huf. tehát évente 30.000 a szervízigény;) és ez is olasz, mit az Alfa.

fuggetlenallamok 2010.02.17. 11:43:57

@The Good Boy:
nem szeretem, ha valaki ennyire nagy hibahatárral számol, amikor kiadásokról van szó! kicserélted az izzót, ami kiégett. betettél egy újat, ami ég, tehát áramot vesz fel. ezzel a generátort jobban terheled, ami megmutatkozik üzemanyag fogyasztásban (1 liter / 270.000 kilométer) és a generátor élettartamában is, ami szintén megrövidíti a generátor élettartamát 2 perccel. vagyis korábban fog jönni a nem várt generátor csere (márkaszervizbe viszed és ott nem javítják, hanem szigorúan cserélik!! órabérben!)
arról nem is beszélve, hogy a betet izzón átmenő energiát is a motor termeli meg a forgásával, így a motorteljesítmény is hanyatlik. ki fizeti ezt meg neked???
ha már itt vagyunk, akkor maradjunk már hűek a cikkíró nagyvonalú fillérbaszásához:))))

Harmatos Libaf.s 2010.02.17. 12:58:04

nos a tulaj sz is tulzásba viszi a szervizeket és a magyar utak is jócskán közre játszanak abban h anyi a költség amennyi Szeretem az Alfákat de mivel h ezeket a dolgokat látván (nem lehet kihasználni az alfás mivoltát csak azért mer szarok az utak -,-) ezért nekem a mostani dilemmám a Subaru Forester(mivel h öszkerék magas has és lehet vele hülyülni ) VS Alfa 156 1.9jtdm 140ps (külön meg is dicsérik az alfa 1.9 dízel mocikat :)

The Good Boy 2010.02.17. 13:31:56

@fuggetlenallamok: bocs mesterem, hibáztam!
tanits még:D
pl. ki lehetne venni minden keréknél 1-1 fékbetétet, hiszen elileg fölösleges kerekenként kettő. Máris marad 4 db. tartaléknak, azaz itt márki is toltuk duplájára az élettartalmát. Ezenkivül a jobb oldali lámpákból az égőt ugyancsak el lehet távolitani, marad elöl-hátul 1-1, az is elég hogy lássanak. Ablaktörlő ugyanaz, anyósoldal elé minek, nem neki kell látni (amúgy is közel 20.000.- Ft a rávaló, mert nincs utángyártott, az univerzális pedig nem jó hozzá). Ha gyedül, vagy 2 személlyel utazok, akkor hátsó üléssor kiszerelhető (legalább 50-60 kg minusz-fogyasztás pedig katalógusadat alá esik egyből), pótkerék minek, ugysem kell az mindig, mint ahogy ablakmosóból is elég pár decinek lennie mindig a tartály alján...
De nálunk a lelkes japánok már elkezdték a spórolást, szervizkönyv alapján a gyertyákat 6 év/120.000.- Km-ként, a fagyállót 10 év/200.000.- Km-ként(!), a fékolajat 3 év/60.000.- Km-ként kell(ene) cserélni.

Sotyola 2010.02.17. 13:56:31

Légtömegmérő csere 80.000Ft??? AtyaGatya! Ezt velem is el akarta játszani az Alfa Szamosi. Aztán inkább rendeltem bontatlan, eredeti megfelelő gyári számú Bosch-t ami gyárilag az Alfában van, Olaszból eBayen egy Alfa/Fiat/Lancia alkatrész kereskedőtöl 15.000 (Leírom: tizenötezer)forintért és két bilincset és egy elektromos csatlakozót oldva majd kötve kicseréltem magam. Egy márkaszervízben kiolvastattam és töröltettem a hibakódot igy a check engine lámpa is elaludt végre ami azóta sem világit. Azért lehet ám spórolni.

fuggetlenallamok 2010.02.17. 15:13:59

The Good Boy 2010.02.17. 13:31:56

nincs gond fiam! de tőled alaposságot várok. meg kell fontolni, hogy a karosszériából mennyit lehet elcsiszolni úgy, hogy még ne hulljon szét. súlycsökkentő lehet az is. úgy sem mindig karambolozik az ember.
ezen a típuson a hátsó ajtónak semmi értelme. ha viszel valamit akkor elég a gumipók. amúgy meg elég távol van a vezető üléstől, így nem is huzatol annyira, ha nincs. persze zajosabb lesz a kocsi, de az megszokható.
kell egyáltalán a kocsiba kárpit??

The Good Boy 2010.02.17. 16:06:51

@fuggetlenallamok: igazad van!
motorháztatő sem kell. semmi haszna, ráadásul látható lenne a szépséges gépház.
kipufogóra sincs szükség. csak plusz súly, ráadásul nélküle könnyebben szabadulnának a gázok:)
tükör? az se kell! Eddig sem használta az emberfia.
viszont remus, meg no fear matrica, valamint turbo felirat kötelező a sikeres, és eredményes motortuning érdekében!

fuggetlenallamok 2010.02.17. 16:16:25

@The Good Boy:
elő kellene állnunk valamelyik kiállításra egy tanulmányautóval:)) nagyszerűen látod a dolgokat!
padlólemez csak oda kell, ahol rögzítve van benne valami, vagy a lábat tesszük. a többi része lehetne fröccsöntött műanyag.
felvetésként az is bennem van, hogy a fóliázást is lehetne hasznosságig növelni. légmentesen kellene lezárni a kocsit a fóliával. így nem is látna be és át senki sehonnan, illetve meg lehetne tölteni bizonyos fokig héliummal és akkor a mozgatáshoz kevesebb energia is elég lenne, hiszen annyi hélium van benne, hogy a kerék épphogy leér, de nincs súly a keréken. valami lekukázott olcsó szkafandert csak lehet Vlagyivosztoki bolhapiacon újítani....

Dennis01 2010.02.17. 16:28:06

@fuggetlenallamok: Futomotor se kell, az is sulyt novel. Vastagabb kabat elegendo. Sot, elso szelvedo se kell, jo a motoros szemuveg is, plusz nyaron klima se kell ugyabar a menetszel miatt..

The Good Boy 2010.02.17. 16:32:17

@fuggetlenallamok:
oké, benne vagyok!
Genfre még pont oda is tudunk érni!
van a padláson egy régi mountain bike, az pont jólesz, egy lámpa elöl, egy hátúl. nincs motorháztató, sem csomagtartó. teljesen hybrid, néhány zsirosdeszkával akár 100 km-t is meg lehet tenni. két kerék van rajta, ezért olcsóbb a fenntartása, nem kell télen 4 télit venni. Az első és hátsó patkóféket le lehet szerelni, ne kopjon a gumi fékpofa. hátul át kell alakitani kontrásra.
A huszonegy sebességes váltómű úgyis a figyelem középpontjába emeli, ha tűzvédelmileg nem lesznek a hátsó kijáratok lezárva, ott ki tud somfordálni a bömös meg az audi a sz*r 8 sebességeseikkel! Ez a fejlesztés, nem aprózzuk el. 15 kg összsúly. ezt überelje a mazda az 5 kg-al könnyebb utódmodeljeivel.
Nagycsaládosoknak tudjuk ajánlani, az extraként rendelhető, pehelykönnyű pótgyereküléssel ellátott gépet, 8 pontos övvel, isofix(szerű) rögzitési pontokkal. Az áruszállitó változatra lehetne falusi vegyesboltból bugázott és látványos felfogatási pontokkal diszitett szigorúan kék szinű bevásárló kosarat rendelni!
A nevet rádbízom! jelige: közönségdíj genfben

Dennis01 2010.02.17. 16:43:51

@The Good Boy: Es nem lesz a csaladosoknak szant 4 szemelyes tandem? :)

The Good Boy 2010.02.17. 17:12:41

@Dennis01: azzal várunk frankfurtig:)
négy vázat egymás után hegesztünk (tudod, takarékosság, hogy elég maradjon a két kerék és egy fék), egy nyomon közlekedő maradhat, és a hátára szériaként adjuk a nyújtott tacskós képet "long vehicle" felirattal.
készülhet belőle 1 ló... akarom mondani egy humanoiderős (He), de akár a gazdagok számára 4 He erős ecosport változat is!

The Good Boy 2010.02.17. 17:15:27

és ami a legfontosabb pestre is be lehet menni vele bármikor, mert már most tudja az euro8-at is, törésteszten pedig a világon egyedülállóként az euro ncap 7*-al minősitette!

fuggetlenallamok 2010.02.17. 18:13:38

srácok! nem lesz erős azonnal egy nyitott tetejűvel előrukkolni?
én a fokozatosság híve vagyok. először egy a közízlésnek sokkal könnyebben foghatót kellene. nem szabad a műszaki bonyolultságot halmozni! elriasztja az átlag embereket és a csodabogár technikus alkatokat csalja be a kiállításra.
én amúgy a vázat és a hajtást egy az egyben kivenném a fejlesztésből. menni tud mindenki lábon is, csak mostanában már elfelejtette ezt mindenki, mert jöttek a 0 forintos kezdőrészletes kocsik. elég a kormány, hogy az irányt tudja módosítani. egy metronómot szerelnék még talán fel rá. az adná a lépések tempóját. gyalogos, kormányról állítható tempomat! szerintem közönségdíj és konstruktőri diadal egyben!:))

Krisi 2010.02.17. 22:13:08

legjobb gyalogolni, az nem kerül semmibe.
aminek már van kereke, az csak nyeli a pénzt. bringámra is most fogok rákölteni egy valag pénzt, pedig abba még tankolni se kell. a motorom is még garázsban várja a tavaszt, idén egy métert nem közlekedtem vele, de már kifizettem a biztosítást, hamarosan jön a csekk a teljesítményadó miatt, aztán amint kisüt a nap műszaki vizsgára is el kéne vinnem, aztán ott tartok, hogy még nem is motoroztam vele. szóval közlekedni drága mulatság, autózni meg már kimondottan úri dolog.

az olasz vasak meg lehet, hogy megbízhatatlanok meg anyagi zsákutcák, de akkoris lesz egy Ducatim, az hótziher. és mosolyogva fogom hordani kéthetente márkaszervízbe, leszarom :D

The Good Boy 2010.02.17. 22:30:03

@fuggetlenallamok: az új gépünket lehet majd 0% ra is elvinni, 120 napos hitelre is. Most úgyis bedölt egy csomó kereskedés, úgyhogy tudok egy csomó kiadó szalont. Meglesz az országos lefedettségünk is!
@Krisi: ha a mi fentebb taglalt szerkezeteinket veszed, nem lesz költséged, mert semmi nem romlik majd el, ami meg véletlenül azt meg gariban cseréljük, még a garancia lejárta után is. Legfeljebb kiszámlázunk néha néha 1-1 lefújószelepet 80k-ért meg 1-2 olajcserét, de jópofiból az olajszürőt visszatesszük, mert az úgyis tiszta marad!

Dennis01 2010.02.17. 22:32:34

@The Good Boy: En vallalom a kulfoldi ertekesitest, bazz, betorunk a nemzetkozi piacra... :D

The Good Boy 2010.02.17. 22:39:28

@Dennis01: oké! európa a tied! vagy a nagyvíz túloldala kell?
de akkor majd a szerkezeteken valahol elhelyezünk egy Totalcar feliratot is(ha a házigazdáink hozzájárulnak. Legfeljebb mi is fizetünk a tesztekért, hogy ne huzzák le:::::DDDDDD bocs tc, nem hagyhattam ki:)), emlékül, hogy ez a brand hogy jött létre!

Dennis01 2010.02.17. 22:52:54

@The Good Boy: Angliat uralom piacugyieg... :D

fuggetlenallamok 2010.02.17. 22:58:38

The Good Boy & Dennis01

én felveszem a kínaiakkal a kapcsolatot, hogy utángyártott alkatrészt tervezzenek.. bár ez még fiatal konstrukció lesz a következő 12 évben.. így nem hiszem, hogy az utángyártás reális.:))

Dennis01 2010.02.17. 23:05:39

@fuggetlenallamok: Vicces vagy, nincs itt szukseg utangyartott alkatreszre. Ezek a jarmuvek az OROKLET-nek keszultek! :D

fuggetlenallamok 2010.02.17. 23:19:24

@Dennis01: az igaz! ez is lesz a reklám szlogenünk!
vegye meg! örökre!
de az ördög nem alszik. milyen fáradt lehet?

Dennis01 2010.02.17. 23:28:17

@fuggetlenallamok: Nem lehet faradt. Teljesen lefoglalja az emberek kinzasa. :D

Richárd72 2010.02.18. 08:23:44

@tlantos: Azt elfelejtetted számolni, hogy ahogy kihoztad a kapun az új autót buktál vagy 6-700000 Ft-ot. Abból azért pár évig évig megvan a szerviz a használt autón :)))

tlantos 2010.02.18. 08:34:42

@Richárd72: Tizeneves koraig megtartom. Mit buktam?
Kizarolag a raforditasokat adtuk ossze, ebben egal. Ha ezekutan en 3, o 6 evesen adja el, szerinted hogy lesz a bevetel? Hat nem lesz komoly elteres. Sot, szerintem az ujabb dragabb lesz.
Ki jart jol? :)

Seca81 2010.02.18. 13:30:50

@Krisi: Üdv! Mekkora az MZ-d (125?) ill. mennyi rá az éves teljesítményadó?

Suttora 2010.02.18. 14:15:58

Kicsit fárasztóak vagytok :)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.02.18. 20:02:12

Ez a csóka igen nagy madár. Bírom ezt a kizárólag márkaszervizben, gyári alkatrészekkel. Csak magával baszik ki.A gyárival megeggyező (v. jobb minőségű!) utángyártottal és egy jó független szervizzel fele árban jönne ki! Meg ezt a marhaságoz: A benzines autó szervizköltsége másfélszerese lenne. HAHA Mihez képest? Egy dízelhez képest? jajajajjistenem. Micsoda egy barom. öregebb BMW-m van, többet is mentem vele, benzines is, de szerintem az össz költségem mindennel együtt is kevesebb. A szervizelés pedig a negyede kb. Amúgy megsúgom pl a Mercihez gombokért van alkatrész. Amúgy kell egy jó beszerzési csatorna és a BMW javítása is filléres dolog lesz. Szánalom ez a cikk, jobb lett volna neki nem is számolni.

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 20:47:50

@akos696: "Amúgy kell egy jó beszerzési csatorna és a BMW javítása is filléres dolog lesz."

Nem akarlak elszomoritani, de az egyik, hogy egy BMWbe nem pakolhatsz bele minden teszkos szart. A masik, hogy ha valami mekkmesterrel szerelteted, aki nincs tisztaban a modellspecifikus szervizeloirasokkal, akkor utolag sokkal dragabb lesz a moka, mint a leglehuzosabb markaszervizben. A nagy sporolas elott nem art gondolkodni.

mlt3 (törölt) 2010.02.18. 21:33:59

@SÁdám: ECU = Engine Control Unit / Electronic Control Unit

Szakirodalomban tobbnyire az utobbi ertelmezest hasznaljak, es a motorvezerlest neven nevezik (DME, DDE, MSD, EDC, stb). ECU-nak tobbnyire azok nevezik a motormenedzsmentet, akik nem tudjak, hogy az adott modellben konkretan milyen rendszer van ;)

okta 2010.02.18. 22:39:22

Ez semmi...a digó limó, na az valami!!!
:-)))

nepitelet.hu/autok/fiat/croma_1985/digo_limo/

DirtyDogVW · http://furgonstyling.blog.hu/ 2010.02.19. 18:39:16

Nekem volt egy 97-es Spiderem, és akkor megfogadtam hogy soha többé olaszt... Pedig meg kell hagyni gyönyörűek az Alfák, és megdobban a szívem ha látok egyet a szebbik fajtából...

evil66 2010.02.20. 15:10:18

Nem értem ezt a mindenolaszautószutyok hozzáállást.
Vezettem már 10 éves opelt aminek be lehetett látni a sárvédőn keresztül a kerékre mégsem fikázzák! Opelbetegség!JAAAA!! Mintha savban ázott volna, pedig garázsos autó volt!!
13 éves korában beszakadt a taposó + a két hátsó rugóbak 100-nál, a gyerek meg mögöttem.Az Opel szervízben nem tudták mi a baja a mocinak, mert mindig leállt. Már mindent kicseréltek a vége: Passz, bocsi.
Hajtottam mercit /nem állat módon/, amiből 14.000km után kiszakadt a bal első futómű féltengelyestől és 140-nél bezárt a kormányzár.Szervíz: Hát sajnos előfordul!
Sajnos ez azért van: mert hallottam a szomszéd bácsi 6. haverjától, hogy a 20 éves Ritmo milyen volt. Ebből sosem növünk ki sajnos.
Minden modellben van olyan ami nem 100%-s de ha olasz az autó akkor: "nem megmondtam" a reakció, ha más márka: "Hát előfordul"..........

Humberto (törölt) 2010.02.23. 14:50:41

Azért ez a beszámoló néhány ponton messze eltávolodik a realitásoktól.
Pl.:
"hogy mindenki lássa valójában mennyibe is kerül egy ilyen autó, és persze általában véve is egy autó fenntartása"

"olyan dolgok is szerepelnek a költséglistában, amelyek a szerencse hiányának következményei"

Ez így nagyon szép, de azért a 35.000Ft-os fejegység, a 60.000Ft-os hangszórók, a 176.000Ft-os "úthasználat" (amelynek a fele a kolléga saját hülyesége) szerintem nem tartozik szorosan az "ennyibe kerül egy autót fenntartani" címszó alá.
Ugyanis nem mindenkinek kell tilosban parkolni, igazolószelvény elhagyni...stb.

Azt meg már csak félve jegyzem meg, hogy nem kötelező olasz szutykot venni, amin állandóan valami beszarik. Egy Toyota Avensissel vagy egy Mazda 6-tal, esetleg egy Honda Accorddal negyed ennyi baja nem lett volna. még akkor sem ha nem 73 ezer kilométerrel veszi, hanem 173-mal.

Jani55 2010.02.23. 20:24:53

Újonnan vásárolt 2003-as 156-osom van, már a 9 légzsákos, a 150LEs dízel.
Nagyon jó kocsi, soha semmi gondom nem volt vele. Szervízbe nem vittem, az olaj- és szűrőcseréket magam végeztem. 70 ekm -en az összes költségem az olajak+szűrők, 1-1 nyári-téli garnitúra gumi, pár első izzó és a műszakiztatások! (ezek ugye más típusoknál is megvannak)
Nagyon megérte a 7,5 millát! Nem is eladó, mert én lennék a legnagyobb balek, ha eladásra kínálnám (semmivel nem tartják többre, mint a többszázezer km-es, széthajtott, lelakott, lepusztult, esetleg törött/javított társait).

V. Gabi 159 2010.02.28. 19:08:21

A probléma már az első sorokban van! Láttam pár behozott autót de Belga cégest 73000km aminek nincs tekerve az órája SOHA!
süti beállítások módosítása