Csúszik az út? Kapcsolj feljebb!

  2010. február 12. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

ice europe?w=460&h=288

Nehezebb csúszós úton vezetni, mint szárazon, de azért nem lehetetlen. Kattintson néhány jó tanácsért!

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571751578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerykém 2010.02.13. 13:22:21

???Nem tudom.Elsőkerekes dizel autó tulaj vagyok.Alacsony fokozatban emelt fordulatszámon használom a gépjárművet.Ha kissé lassítanom kell csak lelépek a pedálró,ha jobban akkor kis fék+gyors még egy visszakapcsolás.Ha mondjuk negyedikben 50-el odaérsz egy húzossabb kanyarhoz és kissé jeges is akkor ha rálépsz a fékre az autó elmegy egyenest hiába tekered a kormányt.Motorfék ugye nincs mert jól felkapcsoltál.Csúszós uton kuplungolni vészhelyzetben...????Hát...Persze jobb ha nem hajt az ember és előzékeny.De ha csak nem tükörjég az út én igy megyek.És lassúnak tűnik a többiek tempója.Persze a figyelemnek ott kell lennie a toppon.ABS!?Jó téligumival én úgyérzrm hamarabb megálok ABS nélkül.Bizonyíték1 hete van is rá.ABS es Suzuki bontotta meg a kocsim hátulját.???

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 13:23:30

@Jay325i: Én azt tanultam vezetéstechnikából, hogy a tárcsafék, akár ABS-el is, 0,5 másodperc alatt képes lefullasztani a motort a fékérintéstől számolva.
Ugyanis az ABS sokszor blokkol aprókat a keréken, és mikor a blokkolás vagy a túlságosan lassú forgást érzékeli, csak akkor vesz vissza a fékerőből.
Ezért tanítják vezetéstechnikában, hogy bármennyire is furcsa, vészfékezésnél egyszerre, vagy előbb a kuplung, és utána a fék. Vészhelyzetben a járó motor a legfontosabb... Egyszer azért, mert, ha a motor áll, akkor bizonyos segédberendezések is megszűnnek működni, másrészt azért, mert mi mással menekülnénk a kényes helyzetből, ha nem a járó motorral. Harmadrészt, ha már menekülni nem tudunk, de az utolsó métereken még szeretnénk megválasztani, hogy a jármű melyik részével ütközzünk, mert ez egyáltalán nem mindegy. Tehát minden érv amellett szól, hogy a motor járjon!
Ezért tanítják a kuplung azonnali lenyomását.
Ezt egy vezetéstechnikai instruktor által írt szövegből copyztam most. :) Szóval © © © © :D :D

Jay350i 2010.02.13. 13:25:09

gerykém:
jól használod az autódat, ne hagyd hogy elbizonytalanitsanak.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 13:28:38

@gerykém: jaj jó de azért nem mind1. Írtuk már, hogy nem 1 fajta ABS van. Nemhiszem, hogy egy Suzukiba 4 csatornás 4 kerékre ható ABS van, ami minimum 20X szabályoz le másodpercenként. Plusz megnézted milyen gumi volt a Suzukin? Azon kívül, hogy téli vagy nyári. Hol kezdett el fékezni? Lehet, hogy ott már egy kicsi sem állt volna meg. Vagy egyszerűen szarok voltak a gumik.
Továbbá írtuk, hogy magyarországon sajnos a rossz tanítás miatt sok sofőr, ha már ráz az ABS, nem nyomja tovább a féket, hanem megtartja azon a ponton, ahol rázni kezdett... pedig ez jelentheti azt is, hogy még csak a bal hátsó kerék csúszott meg, a többi vígan tudna még nagyobb erővel fékezni.

Be kell ülni egy olyan kocsiba, ahol kapcsolható az ABS és úgy kipróbálni. Szakemberek már megtették, találtak olyan körülményeket, ahol ABS nélkül hamarabb meg lehet állni, fel is soroltam ezeket.

Jay350i 2010.02.13. 13:29:31

@fgabor87: nagyon angy igazság van benne. A motornak járnia kell, az esetleges ütközés pillanatáig, mert addig van (már ha van :)) szervód, fékrásegítésed, stb. Viszont aki ezt tanitja az ténylegesen azért irja mert a gyakorlatlan vezetőkre gondol. Őket valóban ez mentheti meg, nagyon jól tanítják, mert az átlagsofőr élete a fontos, ebből van sok.
Viszont megint csak azt tudom mondani, hogy gyakorlat gyakorlat gyakorlat! Vészfékezéskor is lehet használni a motorféket csak érezni kell a lefulladási hajlamot és vigyázni hogy ne történjen meg.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 13:30:38

kicsi= kocsi :D :D sorry :D

mlt3 (törölt) 2010.02.13. 13:31:33

@gerykém: "ABS!?Jó téligumival én úgyérzrm hamarabb megálok ABS nélkül."

Az ABS nem a fekut leroviditesere szolgal, te gyoker, hanem hogy fekezes kozben iranyitani tudd az autodat es el tudd kerulni az utkozest. Hol a tokomben szereztel te jogositvanyt, a cellovoldeben? Hany palcas volt? Harom?

Jay350i 2010.02.13. 13:32:56

@mlt3: a fékút lerövidítésére IS szolgál igaza van ne bántsd. Már leirtam korábban.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 13:36:18

@Jay325i: De ha fékérintéstől számított 0,5 másodpercen belül fulladhat a motor, akkor
1 mi értelme van 0,5 másodpercig használni a motorféket
2 ezt a világon senki nem fogja tudni megcsinálni, hogy fék, majd fél másodperc múlva kuplung

ABS-es autók is hirtelen fékre rúgás miatt úgy kezdenek, hogy tizedmásodpercekig blokkol a kerék. Hiába, nekik is észlelni kell, csak blokkolás után vehetnek vissza a fékerőből. Addig nem. Járó motor pedig egy satura nyomott tárcsát nem tud megakadályozni a blokkolásban. Nincs elég erő benne.

Mai autókban a tárcsafék és az ABS kombinációja feleslegessé teszi a motorfék használatát vészhelyzetben.
Ott tartunk, hogy egy 1,5 tonnás autó 100-ról 38 méter alatt képes megállni.

Jay350i 2010.02.13. 13:38:59

@fgabor87: ez az általad emlitett 0,5 másodperc ez csak egy adott szituációra jellemző érték. Ez lehet akár 4-5 mádosperc sőt az is lehet hogy nem blokkol az autó, például ha el vannak melegedve a fékek tartós lejtőmenet vagy dinamikusabb közlekedés, versenykörülmények, stb miatt

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 13:39:15

@mlt3: Egyébként tényleg ne bántsd. :) Sajnos ma magyarországon ott tartunk, hogy KRESZ-en az ABS-ről mint fogalom sem esik szó, nemhogy ennek használatáról.
Itt most azt akarják megtanítani, hogy hogyan használd a tolatóradart, a GPS-t és hasonló olyan dolgokat, amit otthon ki tudsz próbálni. De ABS-ről a friss jogsisoknak fogalmuk sincs.
Hidd el, a friss autóvezetők 60%-a megijed, ha a pedál elkezd ugrálni a lábuk alatt, ebből 30% fel is emeli a fékről a lábát.
Sajnos ez ma magyarországon a KRESZ oktatás. Szomorú valóság. :(

gerykém 2010.02.13. 13:40:33

te gyoker, hanem hogy fekezes kozben iranyitani tudd az autodat es el tudd kerulni az utkozest. Hol a tokomben szereztel te jogositvanyt, a cellovoldeben? Hany palcas volt? Harom?

Nem ajánlottam.Csak tapasztalat.Nem olyan kezdőkre gondoltam mint te.mlt3 szakértő úr.Nekem csak 15 éve van jogsim.Én sem vagyok egy profi.C-E 13 éve.Meg hát sajnos csak kb 400000km-t vezettem csk itt a szomszédos Ausztriában és nem PÁLYÁN.És csak tapasztalatom írtam le.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 13:42:11

@Jay325i: Persze. Ezek ilyen átlagos közúti értékek.
Mindenesetre szerintem hasznos vészhelyzetben egyből kuplunggal kezdeni. Előfordulhat az is, hogy pont egy kis levélkére vagy porra fékez rá az első kerék, és máris áll a motor. És ilyenkor sajnos nincs második lehetőség.

gerykém 2010.02.13. 13:42:50

Ja meg vezetni senki sem tud.Azok szokták azt mondani hogy profik,akiknek a keresztjeik díszítik az útszélét vagy ültek közlekedési baleset miatt;)

MANszerelő 2010.02.13. 13:59:14

Az ABS NÖVELI(!) a fékutat. Persze ez relatív, egy jó sofőrhöz képest. Mint írta a kolléga, azt arra találták ki, hogy ha pl anyám vészfékezik egy zebránál, és eltekeri a kormányt, ne blokkoló kerekekkel haldjon tovább egyenesen.

vjpeti 2010.02.13. 13:59:28

Sajnos rosszul fogalmaztam, úgy tünik.
ABS+EDS nem ESP, tudom.
ABS+EDS: ilyen rednszer létezik, régi octavia 1.6, 100 lovas 1.4es régi fabiakban is alap!

"de az 5ösgolfban pl már az ASR NEM FÉKEZ!!!"
Aki nem hiszi ezt a dolgot, kérem irjon rám egy emailt, hagy küldjem el a videót neki, amit én vettem fel, emelkedőn, fél oldalával jégen álló ASR-es 5ös golf nem tud elindulni, mert nem tudja fékezni a jégen álló kereket, csak a motornyomatékot fogja vissza. (Én is azt hittem, hogy az 5ösgolfok ASR-je az fékezi a kereket, meg EDS-s ként is funkcionál, de NEM! Motornyomatékot csökkent, és ennyi. Legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás, tiszta szoftveres. Ennél többet ér egy régebbi ABS+EDS rendszer, ami fékezné a jégen forgó kereket.

Azonban 2 féle egység létezik:
1, nem tud magától fékezni: Sima ABS, vagy ABS+ASR (mint 5ös golfban, octaviaban, bla bla)
2, tud magátol fékezni: ABS+EDS (régebbieknél), és az ESP-s rendszerek.

ÉS ez nem a programjuk miatt van így, hanem más a felépítése a hidraulikai egységnek. ÉS ezt nem én találom ki, hanem az, aki naponta ESP-ket tesztel.

vjpeti 2010.02.13. 14:04:20

Mielött belekötni valaki az 1.6 octaviban nem alap, hanem a 101 lovashoz lehetett rendelni!

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 14:06:17

@MANszerelő: Csak néhány esetben. Fel lettek sorolva múltkor.
Frissen esett hó, kockaköves út, poros, sáros homokos vagy kavicsos útszakasz.

A többi terepen azonos, vagy rövidebb fékutat biztosít.
Viszont valóban a kanyarodás elősegítése a fő cél, amiért megalkották.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 14:10:01

Az kimaradt, hogy:
Csak erre föl is kéne készíteni az embereket, mert sokan azt hiszik, hogy a fizikai határok feszegetésére és átlépésére való az eszköz...

MANszerelő 2010.02.13. 14:37:56

Annyit még, hogy a növelt belső surlódású kiegyenlítőművel szerelt autókon (nyilván prémium kategória) nem a túlpörgő kerekek fékezése lesz a beavatkozó elem. Attól, hogy valaki egy rendszert ismer, nem biztos, hogy nincs egy másik.

McK (törölt) 2010.02.13. 15:12:09

@Devil2: Nem..Te az örangyalod miatt úsztad meg.
Amit csináltál,az nem tudatos,hanem véletlen.

Ez olyan,mintha Te azt állítanád,hogy a cseresznyefának azért van felül a lombja,mert te felmásztál..

Seggfej pedíglen a családod tagjai közül került ki,valószínüleg velük keversz.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.13. 15:39:25

@Jay325i: amit nem értetek meg, hogy elég ha egy pillanatra leblokkolja, mert akkor átmegy tapadási súrlódásból csúszási súrlódába és attól kezdve más szabályok érvényesek

amúgy mégis valahogy jobban hiszek a VW fejlesztő mérnökeinek, meg a műszaki trénereinek, mint bárkinek itt a fórumon, főleg, hogy miután ki is próbáltuk amiről beszéltünk és tapasztaltam is hogy úgy van

sőt még a hivatalos honlapjukon is ez áll, szóval szerintem az elég nagy önbizalomra vall, ha valaki ezzel szemben mást állít

ha te még nem tapasztaltad, akkor vagy nem voltál elég csúszós úton mikor ilyen helyzetben voltál, vagy nem voltál ilyen helyzetben

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.13. 15:42:05

"Az alapjáratot meg bármelyik autó tartja ilyenkor az alá nem fog esni a fordulat nagyon extrém esetben sem"

például akkor sem, mikor a lámpánál lefullad az embernek, igaz?

ugyanaz történik a jégen is ha ráengeded a 2-est hatvannál, lefullad a motor és elszállsz mint a sóhaj

ugyanis nincs alapjárat 60-nál, akkor motorfék van és nincs üzemanyag

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.13. 15:48:48

@fgabor87: ezeket az olaj ajánlásokat kurvára komolyan kell venni és máskor ne is menj abba a szervizbe, aki 507-es helyett 501-es tett bele, főleg úgy, hogy nem kérdezett meg előre a következményekről

azzal nem tudod a hosszított csereperiódusokat tartani, csak a normál 15 ezrest

de megállni valószínűleg nem fog a motor tőle, de le kell cserélni féltávnál

Stock 2010.02.13. 15:53:49

azért az ABS-es versenyzőknek sem javaslom jégen a beletaposást, mert csak a fékút nő tőle(persze a mai autók többségének adagolhatatlan a féke + vészfék aszisztens, úgyhogy ott mindegy)..
elindulásnál nem csak a magasabb fokozat segíthet, hanem ha nagyon elpörög akkor egy kis kormány forgatás, hintáztatás..

nagy, jeges emelkedőn meg ha nem tart ki a lendületed, akkor visszacsúszol(hacsak nincs szügesgumid, vagy láncod)!

BTO11 2010.02.13. 15:55:53

@Devil2:
akkora malacod volt az esetbe hogy akkora nincs is !
üresbe kidobni?????
ekkora ökörséget ne terjessz!
kuplung kinyomvatartani fiacskám és ha van szabad kezed 2. visszakapcsolni.

amugy nagykabátba vezetni télen?

huuh! vastag szövetmellény és viszonylag vékony kabát.
minek van fütés a kocsiba????
ja és ormotlan bakancsba se mert esély van 2 pedál 1xre való nyomására.
lefullasztani a motort vészfékezésnél + = a töréssel,mert a szervok leállnak.

kavicsboy 2010.02.13. 16:11:55

@fgabor87:
szewa először is ne tegezz!!
és igen a motorfék jó!!nem vagyok oktató de már régóta közlekedek és igen sokra ráférne az oktatás.amúgy nem 40-50 nél 5.ben,ha amúgy csak 5 gangos a verdád nemigen viszi a 40 et,de ezt is tuti jobban tudod,de most arról beszélünk hogy normális fordulaton megy az autó,igen ha nyomsz 1 satut lefullad,de ha visszaváltasz és erőseben fékezel még mindig többet ér,de vészféknél időben kell benyomni a kuplungot,néztél már autóversenyt?? ott sosem kuplungolnak.és igen autózom elég sokat mert jól esik,sőt míg mások paráznak én még mindig útnak indulok,tudod szakadó hóesésben olaszból,ja bocs de szerintem tavaly több havat láttam 1 alkalommal mint te egész életedben,és képzeld haladok és még sosem történt baj,ami nem a szerencsének köszönhető!és tudod jól esik mikor a megelőzött autók beállnak mögém mert ha én elmegyek akkor tán ők is.de nem akarok vitatkozni senkivel,te úgy érzed magad biztonságban,én így.

kavicsboy 2010.02.13. 16:18:33

@fgabor87:
annak viszont örülök,hogy 40-50-nél gyorsabban sosem mész!rem. pont nem jönnek szemből mikor utolérlek :)

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 16:32:58

@kavicsboy: Először is ha te legezel, én is lefoglak, ez így szokás mifelénk, főleg interneten. Ha ez nem tetszik, te is magázz engem, akkor énis megadom a tiszteletet, és magázni foglak.

Itt most vészfékezésről volt szó. Azaz hogy a vészfékezést kuplunggal indítjuk, nem a sima, piros a lámpa és szépen megállok fékezésről.

Egy szóval nem írtam, hogy 40-50-el megyek... én azt mondtam, hogy 5-ödikbe a kocsi kb ennyire képes alapjárati fordulatszámon... tehát ha nyomok egy satuféket 100-ről, felengedem a gázt, kuplunghoz nem nyúlok, a kerék baromi rövid időn belül 10-20 km/h-s forgási sebességre fog váltani, mielőtt még az ABS fékerőt venne el. Ez normál körélmények között olyan 0,5 másodperc a fékérintéstől számolva. És itt már fulladt is a motor...
De mondtam már, javaslok egy vezetéstechnikai tréninget, ott ezt tanítják sokkal többet látott emberek, nem én találtam ki.
videosmart.hu/video/veszfekezes
Ajánlom megnézésre elég erősen!!!
De már beszélgettem nem egy ilyen oktatóval, úgyhogy erről ennyit. Mindenki azt mondta, hogy vészfékezést kuplunggal indítjuk.

Sima megállásnál rendben, motorfék plusz fék, ez alap.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 16:36:53

@GYUSZI BACSI: Köszi. Hát a szervizfüzetbe szépen bejelölték, hogy meghosszabbított szervizintervallumnak megfelelő olajat kapott... közbe a kis papírka szerint shell helix diesel plus-t kapott. Vagy félreixeltek, vagy tényleg azt kapott. Meg fogom kerestetni a számlát.
Amúgy gány a szerviz nagyon, nem én vittem a kocsit, de szokás szerint mikor megjött a kocsi, egyből motorháztető fel, olajszintmérés, miegyebek. Meglepődve láttam, hogy az egész motor csupa olaj. A balf@sz szervizesek nem csavarták vissza az olajtöltő nyílás sapkáját, és így ment a kocsi ~100km-ert. Persze az olaj össze-vissza fröcsögött, és még így is túl van töltve egy hangyányit.

kavicsboy 2010.02.13. 16:50:29

@fgabor87:
csak annyit ha nyáron úgy csináltam volna ahogy te állítod akkor azt a kamiont nem tudom kikerülni az árok mellett hanem becsúszok alá,mert a köcsögnek kanyarban kellett előznie.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 17:08:00

@kavicsboy: Egy utcai autóhoz, ha van elég erő a lábunkban, és képesek vagyunk nyomni a fékpedált, a motorfék SEMMI plusz fékerőt nem ad. Blokkolás gátlásához szükségtelen, mivel itt most az ABS-es kocsi vészfékezési technikájáról van/volt szó. Ráadásul egy kellő erővel nyomott féket a motor nem fog tudni forgásra késztetni, blokkolását megakadályozni.
(ABS-el nem rendelkező kocsiban nem tudom hogyan kell vészfékezni, de itt erről egy szó sem esett)

Azt, hogy a vészfékezést kuplunggal kell indítani, nem én találtam ki. Lehet engem érte hülyézni, és fel lehet keresni Pesoldt Ferenc-et, aki több mint 10 éve foglalkozik vezetéstechnikával, egy csöppet nagy gyakorlata van benne, én is vele beszélgettem a vészfékezésről. Aztán majd Ő felvilágosítja azt, aki nem hiszi el a dolgokat. Amiket itt írok, azt Ő mondta nekem.

Ciri 2010.02.13. 17:13:54

@vjpeti:

Még mindig nagyon nagyon kevered a fogalmakat.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 17:21:10

Én ESP nélküli EDS-t olyan autókban tudok elképzelni, amelyek csak 3 csatornás ABS-el rendelkeznek. Ugyanis ezekben fizikailag az ESP megvalósítása lehetetlen, viszont egy EDS már működhet rajtuk.
Aztán hogy van-e ilyen... passz.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.13. 18:20:18

Végigolvastam. Kemény menet volt.

Én úgy csinálom a vészfékezést, hogy izomból satu + (-> kuplung be -> váltó vissza 2be -> kuplung fel).
Igen, lefullad (pontosabba fuldoklik) egy pillanatra. De amint sebességbe kerül, újra elindul a motor, hiszen közvetlen kapcsolatban van a kerékkel, ami nem blokkol, hiszen az ABS nem engedi blokkolni.

(A motorfék önmagában is elég brutális tud lenni. Aki nem hiszi, 30nál rakja vissza 1-be, és lépjen le mindegyik pedálról.)

Baromság, hogy lefullad, megáll a motor, és nem lesz kormány- meg fékszervó.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 18:40:30

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
Jaj ezt úgy szeretem, baromság... Akkor miért tanítják vezetéstechnikai központokban????

Egyébként az én autómat 30-nál nem tudom visszatenni egyesbe, mert még ép a váltója, és nem engedi. Nincs halálra koptatva.

Ha normális fékerő van a kocsiban, akkor le fog fulladni. Mint már írtam az ABS is csak akkor vehet el a fékerőből, ha a kerék már túl van fékezve.. persze, miután elvett a fékerőből, és újra pörög, a motor valóban, újra elindul... De ha egymagában a fék képes akkora erővel fékezni, hogy az ABS-nek már le kell szabályoznia, hiszen máskülönben csúsznának a kerekek, akkor mi értelme van még egy motorféket is rátenni, kínozni a kuplungot, váltót és a motort?

Hátsókerekes kocsiknál lehet értelme.. esetleg... első kerekesnél semmi értelme. Biztonságosabb, ha jár a motor szépen egyenletesen végig, és ha esetleg menekülni kell ,felugrunk a fékről és a kuplungról, majd padlógáz.

De mondtam: fel lehet keresni Plesoldt Ferencet a Hungaroringen, szívesen ad felvilágosítást akár e-mailben is. Ők ezeket kismilliószor kipróbálták.

csak sporolosan 2010.02.13. 18:46:15

Sok balfasz hétvégi kocaautós akinek telik téli gumira: lofaszt se ért a fizikához!
Én nyári gumival nyomom télen is!

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 18:51:18

@csak sporolosan: Gratulálunk neked hozzá.
Itt nézheted a sok balfasz vezetőt, akik 10-20 éve ezzel foglalkoznak, és nem értenek a fizikához, hogy mennyire balfaszok. Legalább a féktesztig nézd meg a videót!!! Majd rájössz.
www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

Tudjuk, te biztosan 1000X jobb sofőr vagy náluk. Nem is értjük, hogy miért nem látunk téged Kimi helyett a Swéd ralliban, hiszen biztosan nyári gumival vernéd az összes versenyzőt.

Ha meg nem telik téli gumira, ne vegyél autót! Ilyen egyszerű.

mlt3 (törölt) 2010.02.13. 18:58:09

@fgabor87: Senki nem epit disznek 3 csatornas ABSt az autoba, nyugodj meg. Csakis es kizarolag azert raknak be ilyen hidroblokkot, hogy ki is hasznaljak a 3 csatornat - az meg mar nem ABS, hanem ASC+T. De ilyen mar reg nem letezik, van ahol mar az ESP is 10 eve szeria, sot alapkovetelmeny lesz az europai forgalombahelyezeshez.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 19:10:46

@mlt3: Azért ez a 4 csatornás ABS 1995-ben jelent meg, pontosabban akkor kezdték el gyártani. Amik ez előtt vannak kocsik, azokban 2 illetve 3 csatornás rendszerek vannak még.
Nem tudom, hogy az itt említett kocsi mikori.
De egyébként én már teljesen össze lettem kavarva e tekintetben, mivel nem sikerült az összes hozzászólást végigolvasnom.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.13. 19:15:18

@fgabor87: Te tényleg engedélyt kérsz a kocsitól, hogy milyen fokozatba rakd a váltót? :D
(Ha kigyorsítani lehet 1-ben 30-ig, akkor visszarakni is. Próbáld ki.)

Nem fog lefulladni. Az enyém legalábbis nem fullad le. Ülj bele, próbáld ki.
(Továbbmegyek: az ABS nélküli is újra elindul, ha blokkolás miatt lefullad, és elkezded pumpálni a féket(sebességben, felengedett kuplungnál). Akkor is, ha az atyaúristen épp mást mond.)
A kormányszervó és a fékszervó is marad.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 19:21:42

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Képzeld, nem engedi. :) Mint már mondottam, nincs szétbarmolva a váltó. És nem engedélyt kell kérnem tőle, hanem nyomok egy kuplungot, majd tolom előre egyesbe, és megakad. Ha erőbő l bebasznám, biztos bemenne, de azzal szépen koptatom a szinkrongörgőket, vagy mi a csudákat...
Én nem fogom szétszadizni az autót teljesen felesleges, értelmetlen dolgokkal.
A versenypályán versenyautóval ott igen, így fékezek. De az nem vészfékezés.

Igen, újraindul. De minek szórakozni ilyenekkel, amikor az égvilágon semmi haszna nincsen? Egyszerűen a fék elég erős, fog, az ABS szabályoz. Felesleges motor, váltó, és fékgyilkolás.

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 19:37:29

bocsánat, fékgyilkolás helyett kuplunggyilkolás akart lenni :D Este van már nekem :D

Stock 2010.02.13. 19:43:49

@csak sporolosan: miért nem mész szálszakad gumival, vagy gumi nélkül? sőt ha ennyire szeretsz spórolni, akkor kerékpárral?!
akkor aztán megtapasztalhatnád a fizikát.. ;)

sztrovacsek 2010.02.13. 20:06:15

744 komment, ejha!

Ezt a sok
"télenisnyárigumivalpengevagyok" idiótának!

tv2.hu/tenyek/video/rendorok-karamboloztak-tenyek-riport

BTO11 2010.02.13. 21:13:26

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
ha ez nekem szól akkor fakyou!

ha kuplongolsz akkor nemfullad le de ha nem akkor a satuféknél leáll a motor .
azon kivül azért az autók zömében nix ABS max anéhányévesbe és nem a fapadosba.

beony!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.13. 21:41:33

na én ma este kipróbáltam, hogy motorfékkel megyek le az utcánkban

a csúszóssága a 0-100-as skálán kb. 50-60-as lehetett volna, látszottak a szánkós jégcsíkok, de azért volt ráfagyott hó

a lankásabb részeken az utca alsó 400 méterében elég jól elbírta, csúszás nuku, egyenesen mentem lefele

nade a felső 200 méter az elég gáz volt

mielőtt befordultam az utcába visszaraktam az automatát 1-be és ugye leléptem a fékről

hát az első 10 méteren olyan 25-re gyorsultunk fel, a lányom rám is szólt, hogy miatoszt csinálok

aztán fékeztem, mert nem volt kedvem körbemenni még egyszer

az tény, hogy mivel az én autómban is van MSR, nem csúszott meg, hanem szép egyenesen mentünk, de az összesen olyan 2,2 tonna tömeget simán nem tartotta meg a kerék a jégen, a motorfék ezért hagyta frankón gyorsulni

szóval én nem váltok módszert, de azt elismerem, hogy kisebb lejtőkön le lehet csurogni gépészkedés nélkül, ha nem visszarántod 2-be mikor már 100-al száguldasz, hanem úgy indulsz el lefele

Rocko- 2010.02.13. 21:42:23

asszem nem fogom végigolvasni a kommeneteket. :)

jó írás, remélem valakinek hasznos lesz.

a #6-ra reaglnak: marha sok emberben nincs annyi empátia hogy ezt felfogja, naponta járok hegyvidékre, borzalmas látni mennyi fogalmatlan ember van az utakon. plusz ha már elengedünk valakit akkor a partnerben legyen annyi h megköszönje.

CSÖRR-CSI££ 2010.02.13. 21:58:19

Öcsém!
Ez rekord: 750 komment!!!
Mennyünk má' ki a jégre :DDD

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 22:09:52

@GYUSZI BACSI: Ha lesz alkalmad, azt is próbáld ki, hogy havas, jeges úton hirtelen nyomsz egy satuféket... ahogy itt a cikk írja.
Kíváncsi leszek rá, mert nekem a Passat az első másodpercben keresztbecsúszott. Még jó, hogy lassan mentem....
Kíváncsi lennék, hogy ez csak egyedi eset volt, vagy hirtelen taposásnál nagyon csúszós úton az első másodpercekben az ABS tehetetlen.

Amúgy télen nem szabad vezetésben semmi hirtelen mozdulatot tenni, beleértve a fékeket is. Ezért nem értem ezt a cikket. Szerintem inkább életveszélyes, mint hasznos.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.13. 22:16:18

@fgabor87: ma így álltam meg végül, hogy rákormányoztam a havas részre és bumm

de tavaly télen Pilisszántó és Pilisszentkereszt között a dombtetőn a kanyarban icipicit fékeztem és 180 fokot fordultam körbe az Allroad-dal, pedig azon volt ESP is

ha egyszer mind a négy kerék jégen van, akkor az ESP se tud mit csinálni, hiába fogna meg egy kereket, ha az se tapad, akkor nincs meg az a fix pont aminek a segítségével ki lehetne fordítani a világot a sarkaiból

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 22:21:09

@GYUSZI BACSI: Presze, fizika határait nem tudja átlépni.
Én is ilyen félig jeges valamin csúsztam keresztbe, viszont ha ott nem kell hirtelen fékeznem, csak szépen óvatosan, akkor 1000% hogy nincs megcsúszás. Csakhát bejöttek elém. :) De ABS-től még 1 rázást sem kaptam... sok volt neki szerintem...

fgabor87 (törölt) 2010.02.13. 22:55:20

Amúgy pont ez hiányzik a cikkből... nem taposs a fékbe, hanem próbáld meg friss hóra kormányozni, és ott fékezni...
Nem lenne rossz cikk, csak átgondolatlanul lett megírva...

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.13. 23:10:14

@BTO11: Nem konkrétan neked, de visszaolvasva.. hát tényleg írtál hülyeségeket.

"ha kuplongolsz akkor nemfullad le de ha nem akkor a satuféknél leáll a motor . azon kivül azért az autók zömében nix ABS max anéhányévesbe és nem a fapadosba."
Igen, de ha sebességben van, és felengeded a kuplungot, akkor újra elindul a motor, feltéve, hogy közben pumpálod a féket (mást nem tudsz tenni abs nélküli kocsiban), és a motorfék akkor is lassít, amikor te a pumpálás közben éppen nem taposod a féket! És 2-ben sokkal jobban lassít, mint 4ben (ugye ez még mindig az a teoretikus helyzet, hogy megyünk 50-el és hirtelen vészfékeznünk kell.)

kavicsboy 2010.02.13. 23:12:12

@fgabor87:
no ujjra itt vagyok és olvasgatok.ezt még délután írtad valamikor.bocs hogy mindig téged kritizállak de olyan mókás :)!próbáld ki:jobb oldala az autónak havon a bal szárazon,menj kb 40-el majd nyomd akkora erővel a féket amekora erőt csak kitudsz fejteni,és majd meglátod hogy a tütüd nem fog írtózatossan lassulni csak annyira amenyire a jégen(havon)lassulnak a kerekek,mert ha nem így tenné keresztbe fordulna!és szerintem ha már az abs kattog akkor elérte a fékereje kb 90%át de majd kiprobálom 1-cer.én szerintem csumát szoktam ilyenkor tiporni!!visszatérve a motorfékre!!!gyorsulj fel kb 70ig hagyd 3.ban vagy akár 4.ben majd kuplung lenyomása nélkül küdj 1 satut,közben figyeld az órát és kb 50nél nyomd be a kuplungot,valószínüleg járni fog a motor,ha nem akkor vidd vissza,inkább hagyd 3.ban hogy ha jobban lelasítasz ne essen le a fordulat az alapjárat alá!és javaslom majd 1x száraz úton is probáld ki csak akkor magasabb fordulaton és majd elcsodálkozol hogy jobban lassul mint kinyomott kuplunggal!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.13. 23:14:06

@fgabor87: Rosszul csinálod.

Akkor próbáld ki úgy, hogy 1-ben felgyorsítasz 30-35ig, és hirtelen leszállsz minden pedálról. A hatás hasonló, váltógyilkolás nélkül.

kavicsboy 2010.02.13. 23:22:47

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
no ere szeretném én is rávilágítani már gáborunkat!!abs mit is csinál??fékez felenged mikor felenged gurul a kerék!ugye?tehát nem fullad le az autó!!és ha épen magas fordulaton van az autó akkor csumaféknél kitolja azt a pontot mikor még nem lép életbe az abs(tehát még nem satuzik)ha jol emléxem ezt hivják gördülési pontnak.de hagyuk csak rá nyomkodja a kuplungját csak váltásnál nehogy elfelejtse 1x mert akkor már kopott lessz az új váltója,és vissza lehet tenni akár 30nál is 1esbe:)érdekes az autómaták sosem nyomnak vészféknél kuplungot,és mégsem fulladnak le :D

BTO11 2010.02.13. 23:29:04

@kavicsboy: @Brigi \"B. A.\" főnöke:

jégen pl furcsálnám ha ujraindulna a motor a blokkolt keréknél kuplungot felengedve.
gondolkozzz! menj ki próbacsi!!!
oszt meg lédd nem jön össze az ABS nélküli gépnél.

kavicsboy 2010.02.13. 23:33:16

@BTO11:
abs-röl van szóóóóóóóóóóóóóóóó

BTO11 2010.02.13. 23:36:10

@Brigi \"B. A.\" főnöke: satuféknél áll a kerék no ABS-nél és ha nem kuplungolol akkor motor lefullad,ha motor lefullad akkor jégen hiába 2. és kuplung felenged akkor se röffen bé a motor,mert továbbcsuszik ótó álló kerékkel,mert nix tapadás ami megforgatná kereket hogy motor béröffenjen.
te nem tapasztál iesmit???
ha nem akko kopasz soför vagy.

BTO11 2010.02.13. 23:37:59

@kavicsboy: bocsi nem konkrétan néked szót csak valahá te is békerülté a válaszosba .
a briginek szót ahogy az előző is.

BTO11 2010.02.13. 23:43:23

@kavicsboy: amugy le lehet fullasztani az ABS-s autót is ,az opel combost nékem sikerüt.
amugy mostanság az opel a gyujtáskapcsinál kihagyta az ujrainditási -ráinditási-gátlást,mert a D kadettbe és a C asconába le kellett venni a gyujtást az ujarainditáshoz , mostanság a combosba sikerált ráinditanom a járó motorra.
tehát csak 1 csuklómozdulat és ujraindtózol ,nem kell alapba állitani a kulcsot.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.13. 23:44:03

@BTO11: Elbeszélünk egymás mellett. Ha jégen, ABS nélkül, padlófékkel csúszol előre, akkor valóban nem fog elindulni a motor, hiszen a kerekek sem forognak. De ha állsz a féken, és hagyod, hogy csússzon előre, az a legrosszabb, amit csak tehetsz. Ilyenkor puNpálj.

De ha puNpálsz, akkor a lendület ugye viszi előre a kocsit, a tömege nyomja lefelé, és a kettő eredőjéből elkezdenek forogni a kerekek, és a motor is járni fog.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.13. 23:50:19

@BTO11: Ilyet valóban nem tapasztaltam, hogy egy legalább 1 km/h-val haladó, legalább 600 kg-os autónak ne forogjanak a kerekei, mert jégen megy, annak ellenére, hogy nem fékezi őket semmi.

NE haragudj, de ez butaság, és akkor finom voltam.

Imádkozzunk, hogy legyen egy remek kis ónos eső, hogy legyen tükörjég kipróbálni, akkor állványra rakom a kézikamerát és felveszem neked hanggal. Sőt, ABS nélküli kocsival csinálom, és addig visszarakom a nyári gumikat előre.

kavicsboy 2010.02.13. 23:51:34

@BTO11:
nekem mondod hogy lelehet fullasztani.van 1 automatám és multkor mikor beültem az asszony sénikjébe és kicsit szorakozni probáltam az elektromos kézifékkel,nagynehezen megfordult de mivel megált a kocsi és a kuplunghoz nem is nyultam lefulladt:)elég könnyü megszokni az automatát:)

BTO11 2010.02.13. 23:57:45

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

kopasz vagy fiam ! jégen nem ugrasztaszbe semmien motort 2.-ba főleg nem satu után no abs ,de még abs autóval se . csak a szád jár,84 óta vezetek csak elsőkerekes gépem volt.
waresz ,dacia , d kadett ,acona C , R19, és most kalos sedan.
nem kell a mese, cégesen corsa és combo.

BTO11 2010.02.14. 00:02:45

@BTO11:
ja satu után 50-l gurulsz uge????
D:)))))
na menj a fenébe!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.14. 00:12:15

@BTO11: (Micsoda járműpark! 16 év alatt sikerült 75 lóerőig jutni? :D )Ez sajnos autófüggetlen.
Ezt itt fejezzük be az első ónos esőig. Akkor el fog készülni a videó, addig éld tovább az álomvilágodat (és csinálj egy blogot, ahol leírod, hogy mikor merre járkálsz, hogy még véletlenül se menjek arra).

Senki nem állította, hogy satu után 50-el megyek tovább. (Megjegyzem, a satuzás blokkolt kerekekkel nem arról híres, hogy sokat lassítson az autón.)

Na jó8 mindenkinek.

BTO11 2010.02.14. 00:18:04

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
várom a videót ! de a gyujtáskapcsihoz ne nyulj!
D:)))))
amogy 82Le a kalos és volt 88 LE 1.6 combos .
amugy a nagy LE gazda semmit nem jelent ,erre nem kéne felvágni ,mert vezettem A6 audit is 2.5 ccm-st is .
már megint 1 ujgazdag seggfej aki a pézével dicsekszik a farok hosszabbitójával.
ha inged akkor öltözz gyorsan és kussolj.

BTO11 2010.02.14. 00:24:28

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
amugy irtam ittenség mivel járok naponta és merre, ha olvasnál engem is néha tukkókám.
amugy kerülj el mert a fent emlitett bunkókat rühellem.nekem a céges nem drága ha főleg téged hoznak ki hunyónak.

BTO11 2010.02.14. 00:41:17

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
(Megjegyzem, a satuzás blokkolt kerekekkel nem arról híres, hogy sokat lassítson az autón.)

akkor mi a fax lassit sokat az autón????

ekkora faszt mint te még nem olvastam!
mert az ABS nem lassit többet mint a blokkolt kerék max kormányolható marad az autó,és irányt vált fékezés közben a blokkolt kerekeshez képest.
jó lenne ha olvasnál is értelmezve amit olvasol !

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 11:38:58

Lehet ám itt okoskodni egymagatoknak, én ezeket vezetéstechnikai tréningen tanultam.
Ott ezeket az oktatók kismilliószor kipróbálták, és nem véletlenül tanítják a kuplungos vészfékezést.
Persze ti sokkal okosabbak vagytok, mint az oktatók, ezt tudjuk...
Egyébként meg kurvajót tesz a motornak, hogy 2 másodpercenként lefullad és újraindul, gratulálni tudok hozzá... elmondanám, hogy az új, elektronikus motorvezérléssel (ECU) ellátott autókat nem szabad betolva indítani. És amit ti műveltek, az annak számít. Én a 2 éves kocsinkat ne fogom ilyenekkel szétszadizni.
Javaslom nektek is, hogy vegyetek részt egy vezetéstechnikai tréningen, ott lehet vitatkozni az instruktorral, nekem nincs ehhez kedvem.

Egyébként közlöm, hogy volt 2 vészfékezésem kuplung nélkül, mert az idióta KRESZ-nél ezt tanítják, mind2 esetben később nyomtam kuplungot mint féket, és mind2 esetben lefulladt a motor. Ugyanis az ABS olyan pici időkre veszi vissza a fékerőt, hogy a motor nem tud olyan rövid idő alatt újraindulni... megy egy kb 1 vagy fél utat a dugattyú, és már megint állnak a kerekek. Ugyanis másodpercentként 20X szabályoz le az ABS, ebből ki lehet számolni, hogy másodpercenként akár 20X is állóra fékeződhet a kerék.

Ha mókás amit írtam, mondtam már kit lehet felkeresni... ugyanis amiket írtam, azt tőle tanultam. Tehát lemókásoztál egy olyan embert, aki 20 éve vezetéstechnikával foglalkozik. De neked biztosan sokkal nagyobb rutinod és tapasztalatod van nála.

De nem tudom mit erőlködök itt, szamarat nem lehet megtanítani énekelni...

Én inkább megfogadom azt, amit tréningen tanítottak, 50X kipróbálhattuk, tapasztalhattuk teljesen azonos körülmények között.

De egyébként nem értem, hogy mit nem lehet azon megérteni, hogyha az ABS már leszabályoz, akkor ott nem fér el nagyobb fékerő. Minek oda még a motor is???
Lehet a te kocsid féke harmatgyenge, és motor nélkül az első fékek nem tudnak csúszáshatárig eljutni. Akkor viszont javaslom a szervizt. Kopott, vagy a fékhűtő járatok koszosak, és nem jut levegő a hűtésre.

Jelzem, hogy a birtokomban lévő autónak van a legjobb fékrendszere kategóriáján belül, 100-ról 0-ra 38 méter, motorfék nélkül, több mint 1 G-s erőhatással.

De továbbra is legyetek okosabbak a vezetéstechnikai instruktoroknál, nem árt a nagyképűség. Úgysincs elég ilyen ember ebben az országban.

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 11:42:54

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Felesleges ha ott a fék, amivel 2X rövidebb távon fogok megállni mint a motorfékeddel.
Én nem azt mondom, hogy a motorfék nem fog jól, mert jól fog. Viszont mai tárcsafékeknél vészhelyzetben a használata FELESLEGES mert nem javít a féktávon! Ezt értsétek meg!!! Javít, ha szarok a fékek. De nekem nem szarok.
Ha úgy érziket, hogy javít, vagy szarok a fékek, vagy nem tudjátok kellő erővel nyomni a féket. Egy versenyautóban kb 100-120 kg nyomást kell gyakorolni a fékekre a teljes hatás eléréséhez. Személyautóban olyan 50-60. Gyakorlatilag "rá kell állni".

papa33 2010.02.14. 12:29:35

Sosem teszem üresbe menet közben, de:

Ki lehet próbálni: kb 90-2-ben, levesszük a gázt, 30-körül vissza egybe, hány oszlopköz-méter telik el mig megáll/lelassul kb 15-ig?-és ez kiélezett. Nyomok egy féket és 40 méteren belül. És ha azt veszem ez kb 3-4 másodperc, nézzem meg üresben, 6000-ről mennyi idő alatt esik le a fordulat - ez is megvan 3-4 s. (mondjuk szárazon).
Szóval miről beszélünk? Kinyomni a kuplungot, az automata sem engedi leállni a mocit, tehát megszünteti az erőátvitelt, viszont ha blokkig nyomom, kiemelés nélkül a moci is kénytelen leállni. És jégen nem biztos hogy beröffen ha elengedjük a féket, ez lesz meglepi. És még egyszer szeretném mondani a fék összkerékre, a motorfék CSAK hajtott tengelyre hat. Aki motorozik, tudja hogy max 1/3-ot tud a hátsó fék összhöz képest. És BMW stb figyelem, lassulás esetén átterhelődik, tehát elöl nagyobb jóval a fékerő lehetősége mint hátul, ezért is sokksl többet ér a fék... ugye ezért is hátul hajt, mert gyorsításkor hátul nagyobb erő vihető át míg a fronthajtás kikapar könnyen. (A másik ok a hajtás-kormányzás kompromisszuma, amit írtam, elöl megmarad max kormányzáshoz, hátul -a az oldalvezetés mellett - szinte minden a hajtásra. Na ha kikapar, lecsökkeb az oldalvezető erő és kifarolhat.

Ha gyorsan kell megállni, FÉK.

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 12:29:49

Egyébként az is elképzelhető, hogy fogalomzavarban éltek.
Nem az a vészfékezés, amikor: juj jön a kanyar, későn fogok fékezni nagyot, milyen király...
Hanem amikor enyhe kanyarba mész 120-al, és 20 méterrel előtted eléd ugrik egy őz vagy egy vaddisznó. És amikor még vagy 100-al közeledsz felé, és még mindig előtted áll, kétlem, hogy el fogod tudni engedni a féket, hogy pumpálhasd. Mert félni fogsz... az őzikét fogod bámulni, meredten fogod fogni a kormányt, amit majd el is rántasz és rágörcsöl a lábad a fékpedálra.
Ez a normál emberi reakció. Ami egyébként rossz. És ha majd elkerülöd az őzikét, akkor fogsz magadhoz térni, és az ösztönös reakciók helyett ismét az agyad veszi át az uralmat a tested fölött, akkor fogsz rájönni, hogy mi történt, és milyen szerencsés vagy.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.14. 13:17:21

@fgabor87: tök fölöslegesen fárasztod magad, mert nem értik úgysem

vannak emberek, akik csak és kizárólag a saját kárukból (vagy még abból sem) tanulnak

itt volt tegnap a link a rendőrautóról, aki nyári gumival előzött a jégen, aztán frontálisan ütközött

azért mert ő rendőr, rá nem vonatkozik a fizika - legalábbis ezt képzelte

ilyenek a boyracerek is, néhány elhullik közülük, én mindig csak azon drukkolok, hogy ne velem vagy más gyerekes családdal jöjjenek egyszer szembe

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 13:35:34

@GYUSZI BACSI: Igen, észrevettem sajnos :(
Ahogy a vezetéstechnikai trénerek hívjak, ők a Lacibácsik, akik még 1923-ban Horthy Miklóstól tanultak vezetni, 10 óra 10 perces kormányfogással járnak, és szerintük téligumi sem kell, csak engedjük le a nyomást a nyáriból. Illetve az utakon mindig mindent máshogy csinál, másképp gondol, ő a kis okos, a kis mindentudó.
Egyébként ezeket szaknyelven autonóm vezetőknek hívjuk... és ők jelentik a legnagyobb veszélyt a többi közlekedőre.

kavicsboy 2010.02.14. 15:56:06

még utoljára hozzászólok a témához azt huss
a 38méter nem is annyira tuti laguna 2 36métert tud és az 2000konstrukcio.
a másik meg igen loeb a rallyban is minden kanyar előtt benyomta a kuplungot és úgy vészfékezett mert ugye az autoversenyben mindig vészfékeznek,mert az utolsó cm-is padlón kívánják zúzni.ja és a kocsimon jó a fék!!!!pápá

vjpeti 2010.02.14. 17:56:39

@Ciri: Nagyon nem keverek semmit, de irtam, ha valami szerinted nem ugy van, dobj egy mailt, elmagyarázom, mutatok videón példát, bármit.

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 18:39:05

@kavicsboy: jujujuj... autóversenyben pont az, hogy motorféket használunk, és motorfékkel+fékkel megyünk be a kanyarba... majd ahonnan lehet fék szépen jön föl, és gáz megy... és az nem vészfékezés, hanem nagy fékezés.
A 36 métert meg senki nem hiszi el. Maximum versenypályán, utcai szuper gumival. Ráadásul szerintem te azt sem tudod, mit beszélsz. Rallyban a kanyarokban általában a féket és a gázt egyszerre nyomják. Amit te látsz, hogy a bal lábával nyomogat egy pedált, az a fék. De nem mond meg senkinek....

Apukám a 38 méter hivatalos mérés ABS plusz vészfék asszisztens, azt te soha az életben nem fogod tudni megdönteni. Bár gondolom a vészfék asszisztensről sincs egy hangyányi fogalmad sem, és tudjuk, te gyorsabban reagálsz, és gyorsabb is vagy, mint egy számítógép.

Mondtam én, hogy itt alapfogalmakkal van baj... vészfékezés és fékezés. Dehát ahogy már írtam, szamarat nem lehet megtanítani énekelni...
Autóversenyben tudod mikor vészfékeznek???? Mikor a pilóta 200-al száguld a gumifal felé. A kanyarok előtt az nem vészfékezés.
Vészfékezés ahogy a neve is mutatja: vészhelyzet elkerülésére van... a versenypályán amikor tudja, hogy jön a kanyar, és lassítani kell, az kurvára nem vészhelyzet és nem is vészfékezés.
Ez a hozzászólásod bizonyította totális nem hozzáértésedet, jól is teszed, ha többet nem írsz, és nem égeted itt magad.

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 18:45:11

Hozzáteszem, hogy kinyomott kuplunggal még közúton sem megyünk be kanyarba.. nemhogy autóversenyben te atya úr isten...

kavicsboy 2010.02.14. 22:28:18

@fgabor87:
mégis itt vagyok
1 nem vagyok az apád
2 az iq-d 87 vagy a születési éved?
nagyon is tudom mit nyomkodnak a rallyban,de mivelhogy ott ahogy írtad a kanyar előtt csak fékeznek(amúgy akkor is tövig nyomják a féket nem csak simogatják!
a fogalmakkal totálissan tisztában vagyok,az meg szerintem tökmind1,hogy vészfékezel vagy a kanyar előtt nyomsz 1 bivaj satut hogy betudj kanyarodni,azzal is tisztában vagyok hogy számodra csak 1 autó létezik a te kedves wv-d!de hidd el hogy megáll!!ja és már akkor használtam vészfékaszisztenst mikor te még iskolába jártál,ha a 87 a születési éved:)
no meg annyit hogy olvasd el még1x amit írtam talán megérted,én azt irtam hogy a versenypályákon mivel ott is csumát tipornak mint te a vészfékezésednél,mert 1 és ugyan az,csak annyi a kűlömbség hogy fel vannak rá készülve!!!ellenben veled meg a vészfékezéssel,de azért tegyük hozzá télen szinte mindig vészfékezünk,mert mire megáll hujujujj!
de azt olvasom hogy te az az egyén vagy aki totálissan hiszi hogy csak őőőő tud vezetni,azt teletojtad a gatyád mikor 30nál kicsit kitolta a seggét,ember én ezeket előidézem télen,csak a szórakoztatásom kedvéért!!

kavicsboy 2010.02.14. 22:41:51

@fgabor87:
szerintem meg a 38 métert simán megdöntheted ha nekivágocc 1 fának akkor megáll kb 5 méteren belül:D

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 22:45:38

@kavicsboy: jujdekemény vagy. Direkt csúsztatod aztaaaaaaaa ezt más meg sem tudja csinálni... köztük én sem
Gratulálok, a vészfék asszisztens kb 4-6 éve létezik... de megint okosabb voltál.
Amúgy ha nem vetted volna észre, nem csak én beszélek ellened itt, hanem elég sokan mások is.
Ilyenkor szokott felmerülni a kérdés:
az az egy a hülye, akivel mindenki szembe megy, vagy a többi összes...

Ha meg te télen folyton vészfékezel, akkor nem én vagyok életveszélyes az utakon, ugyanis én előrelátó vagyok, és időben kezdek fékezni, szépen lassan...
Elárulom, hogy idén télen 1X sem kapcsolt be az ABS a lábam alatt, pedig nem keveset vezettem hóba, és nem is 30-al mentem, ahogy te azt gondolod. Volt olyan, hogy 60-al jégen, ABS meg se mukkant, és megálltam ééérdekes. És nem 1 km alatt mielőtt még ezt írnád.

Ezeket az IQ-s dolgokat meg annyira szeretem, ez ilyen kb 15 éves szint...

Vészfékezés fogalmával még mindig nem vagy tisztában. Nem attól lesz a fékezés vészfékezés, hogy tövig csapatod a féket.
Hanem attól, hogy váratlan helyzetben kell nagyot fékezni...

Plusz azt is tudom, hogy te versenyzel, és nem én...
Egyébként sem mindig nyomnak padlóféket a kanyarok előtt, ennél ez sokkal összetettebb, főleg a rally... és igenis van, hogy simogatják a fékpedált. Akár kanyarok előtt is.

fgabor87 (törölt) 2010.02.14. 22:46:55

@kavicsboy: gratulálok az ilyen hozzászólásokhoz, és az én IQ-m 87...
hahaha

kavicsboy 2010.02.14. 23:06:45

@fgabor87:
inkább nem magyarázom tovább.
amúgy ha nincs senki az úton úgy szoktam meggyőződni hogy milyen csúszós hogy belelépek a fékbe,addig míg az abs kattogni nem kezd,így tudom kívédeni a meglepetéseket,azzal én is tisztában vagyok hogy nem mindig nyomnak tövig féket de igenis sokszor és ott is ugyanazt akarják elérni mint te a vészfékezésnél,hogy lassuljon le az autó minél rövidebb távon!!!és ök a motorféket is igénybe veszik.még tegnap írtam ha jól emléxem,volt multhéten olyan hely ahol csak motorfékkel tudtam lejönni mivel az abs még nem működött annál az alacsony sebességnél,ráléptem a fékre és mind a 4 kerék csúszott lefelé,majd felengedtem és motorfékkel gurultam lefelé,mielőtt ebbe is belekötnél felezőben volt!!!amúgy ha magasabb fordulaton van a kocsi jót tesz a lassulásnak ha van motorfék is,bármit mond a tréninges ismerősöd!én továbra is így fékezek.

kavicsboy 2010.02.14. 23:09:32

vészfékasziszten volt a 2002-es citroen xsarámban

kavicsboy 2010.02.14. 23:14:16

a csúsztatást biztos megtudja más is csinálni,mert én nem azt állítom hogy én tudok a legjobban vezetni,de te írtad hogy meglepődtél mikor kicsúszott a feneke.

b23 2010.02.14. 23:45:29

@kavicsboy: Te versenyautót csak fényképen láttál azt hiszem

BTO11 2010.02.15. 09:25:59

@fgabor87:
nem kattogott az ABS ,mert mindig időben fékezel???szerencsés vagy.

akkor még nem lépett eléd a parkolóban gyalogos körbenézésnélkül ,mint pl elém ma reggel.ja és kb 10-20kmh mentem.

fgabor87 (törölt) 2010.02.15. 12:53:57

@BTO11: Jahh nem úgy ám. :) Most arra gondoltam, hogy idén télen.
Amúgy meg sétált pont tavaly nyár elején át előttem autópályán gyalogos halálos nyugalommal, ott az volt a para, hogy mögöttem ABS nélküli kocsi jött, és keresztbecsúszva jött utána fékezés közbe :D Mégjó, hogy tartotta a követési távolságot. Meg volt még néhány ilyen eset. Sajnos. Vakmerő előzések (nem az én részemről) pl...

fgabor87 (törölt) 2010.02.15. 13:48:56

Nahh írok még pár, szerintem érdekes dolgot a vészfékezés, fékezés kapcsán.

Vészfékezés ahogyan a neve is mutatja, VÉSZhelyzetban alkalmazott fékezési technika.
Vészhelyzet: váratlan helyen és váratlan időben bekövetkezett történés, amire nem számítunk.
Versenypályán tudjuk, hogy jön a kanyar, tudjuk, hogy mikor, és milyen erővel kell majd a fékbe taposnunk. Ergo nem vészhelyzetről beszélünk, így vészfékezés sincsen.

Utcai autó ABS-el 100-ról 0-ra 2,5-3 másodperc alatt áll meg, ez idő alatt tesz meg 38-40 métert. Gyakorlatilag az autó 0,5-1 másodperc alatt eléri azt a sebességet, aminél a motor 5. sebességi fokozatban lefullad. 2,5-3 másodperc alatt pedig kuplung le, visszaváltani, kuplung fel... vészhelyzetben.... addigra meg is álltunk. Ráadásul a kormányon csak egy kezünk van, így egy esetleges ütközésnél a kezünket vállból fogja kicsavarni a kormány.
Versenypályán féktávon visszaváltás közben elég 1 kézzel fogni a kormányt, ugyanis előre tudjuk, hogy nem fog semmi olyan esemény történni, ami kiszakítaná a kezünkből a kormányt. Ha meg mégis, (defekt vagy valami tárgy a pályán, amire rámentünk) akkor ott a bukótér, kirepülünk oda.

Igen, versenypályán motorfékkel is fékezünk. Ennek 2 főbb oka van.
Első, hogy nem tehetjük meg, hogy kanyarbejáratig kinyomott kuplunggal fékezünk, majd ott hirtelen felengedjük a kuplungot, mert a tehetetlenség törvény miatt a kerekek rövid időre túl lassulnának, azaz csúszó mozgást végeznének. Ez FWD autó esetén alul, még RWD autó esetében túlkormányzottságot idézne elő a kanyar bejárati ívén, ami súlyos időveszteség.
Ezért kanyarbejáratig folyamatosan váltunk vissza, heel toe technikával (félautomata váltó esetén ebben az ECU segít), majd a kanyarbejáratban fék felenged, pici ideig motorfék, majd gáz. Így az autó egyensúlya végig egyenletes.

Másrészről mivel egy versenyen a fékek szokatlanul nagy igénybevételnek vannak kitéve, ezzel a technikával elérhető, hogy kisebb terhelést kapjanak a hajtott tengelyen lévő fékek, hiszen a motor is belead fékerőt. Ez által el tudjuk kerülni, hogy túl magas hőmérsékletre hevüljenek, ill. gyorsan elkopjanak.

Itt hozzátenném, hogy versenyautókon lehet szabályozni a fékerő nagyságát (Nm) amit úgy szokás beállítani, hogy a padlófék+motorfék a legtöbb kanyarba csúszás gördülés határára, vagy egy picit fölé kerüljenek a kerekek.
Ugye utcai autóban ha nyomunk egy acélos féket, és ráengedjük a motorféket is, az ABS többet fog leszabályozni az üzemi fékből, hiszem a kerekek fizikai tulajdonságai nem változnak meg, ugyan akkora tapadási erőt tudnak átvinni akármilyen féket is használunk.
Legyen a fék X erő, míg a motorfék Y. Ha csak fékkel fékezünk, akkor adott X erő környékén fog szabályozni az ABS, ha viszont motorfék is jelen van, akkor X-Y.
A fékút ugyan akkora lesz.

Remélem semmi lényeges infót nem hagytam ki.

Alf (törölt) 2010.02.15. 14:48:57

Csúszik az út?

Menj LASSABBAN, vagy ne menj egyáltalán, és ne okoskodj annyit.

Wadindián 2010.02.16. 13:35:25

@Bambano:
nem blokkolja, csak lassabban forog mint a haladási sebességed.

Wadindián 2010.02.16. 13:45:34

@GYUSZI BACSI:
Honda féle ABS, ha jól tudom leválasztja a fékpedált, így nem érződik az ABS működése.
Ezzel együtt járhat az a kellemetlenség is, hogy a tapasztalatlan sofőr semmit sem tud a bajról, amiben van......