Új autó ennyiért? Na ne röhögtess!

Chevrolet Spark 1.2 LT

  2010. február 09. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Női autó, most már biztos. Ezt a meredek szögben álló pedálsort tűsarkúban kell taposni.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61740638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

~N2O~ 2010.02.09. 17:49:53

@Hagalex: Elfogadom a véleményedet, habár nem értem. Arra viszont tényleg kíváncsi lennék, hogy neked ebben az autóban mi az alternatíva.

Visszatérve a designjára. Valaki épp előttem mondta, hogy mi a faszért raknak erre a törpeautóra ekkora fényszórókat, amik majd' felkúsznak az Aoszlopra. Simán citrom díjjas tervezés. De, hogy vannak még olyan tervezők, akik még odáig sem jutottak el, hogy ha egy autó kicsi, és tömzsi, akkor nyújtani kell (kecses, keskeny, vagy apró négyzet alakú lámpákkal: pl Polo)... Kecsesebbé kellett volna tenni, kis, apró trükökkel, hogy ne legyen annyira amorf, ehelyett még csúfítják. Ez az autó egy tervezői tragédia. Ezt az autót mérget veszek rá, még a nők is nagyívben elkerülik. A vásárlói kört belőném az újladásokra. :)

Nick@Day 2010.02.09. 17:51:56

@ommm:
baráti körben van mind2, a Panda 2009-es, a Spark 2008-as, konkrétan ennyibe kerültek, nemtom mennyi volt a listaáruk, de nem is fontos,
nem hitelezve

Nem bántásnak szántam, de 2,3 M Ft csak akkor nem sok, ha az "akciós" (valóságos) ár 1,6 körül lesz, ezért a kategóriáért nem hiszem, hogy többet lehet kérni

c'est la vie

~N2O~ 2010.02.09. 17:53:15

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: 10 féle kis- közepes autóval: 1.0-tól, 1.6-ig az utóbbi 20 iksz évben. Úgyhogy kicsit nagyobb rálátásom van, mint itt egy-két nagyon nagyon embernek. Kocka-autó 130km/h-val 6,5 alatt nem megy el. Városban dettó.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 17:54:04

@~N2O~:
Ne sértegesd az újladásokat.
Egy lada 110 formatervének a nyomába sem érhet egy ilyen ratyi autó.

Hozzászólásod elejéről egy ember jut az eszembe (politikus), aki oktató szándékkal azt nyilatkozta a televízióban, hogy:
"Az embereknek meg kell érteniük, hogy ez az egy alternatíva van."
Kezdem érteni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.02.09. 17:58:26

@~N2O~: ezt az autót próbáltad már vagy a 20 éves nagyonrálátásodból vontad le a következtetést?

(tudom a választ, ne fáraszd magad)

majkanii 2010.02.09. 18:01:14

Kisautóban volt már Coltom, Corsám, de a MATIZ verhetetlen! Mindenkit legyorsul 50-ig városban, 130-as átlaggal hazahozott Párizsból, végül a gyerek totálkárosra törte, de neki semmi baja nem lett!

~N2O~ 2010.02.09. 18:02:46

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: 1.0-1.4-ig, kergetve 7-8-9L/100km; 1.4-esek, 1,6-osok ugyancsak, mivel nem kell annyira erőlködniük, mint kissebb társaikank. De csak városban, dinamikusan, néha túl forszírozottan vezteve elérhető a 9-10 liter is, főleg az újabb, digitalizált, emisszió "bajnokokkal". Erre még rátesz, hogy újjabban van klíma, +200kg még kisautók esetében is, teljesen felesleges széles, peres gumik, és az újjabban Rubik Kocka forma... Ebből áll össze az irrálisan magas fogyasztás.

ommm 2010.02.09. 18:02:57

@~N2O~: Én ültem az autóban és ha neked a 2x BP-Pozsony oda-vissza kimeríti az autópályázást, akkor igen, te nem is létezel.

ommm 2010.02.09. 18:04:38

@Nick@Day: Persze az akciós ár mindig alacsonyabb, ahogy a Spark esetében is az.

~N2O~ 2010.02.09. 18:06:45

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Tudom, hogy nem érdekel, de kínzásképpen :): férfiasan bevallom, ez nem az a szint, amire áhítoznék, még kisautóban sem. De ha mindenképpen akarnék venni egy kisautót, akkor Swift/Corsa/Logan (tudom, nem egy kategória) alá nem mennék, pedig már ott is rezeg a léc.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.02.09. 18:06:52

@ommm: aki már vezetett 10 féle autót 2x év alatt, az biztos jobban tudja ;)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.02.09. 18:09:15

@~N2O~: tudom hogy nem érdekel, de nekem sem.

Viszont én nem zárom ki hogy 5-6l között el lehet vele közlekedni, még úgy is hogy nem 80-nal mész pályán.

~N2O~ 2010.02.09. 18:09:36

@ommm: 2X200, azaz 400 pályán, +200 akárhol=5,5? Ember, te isten vagy :).

Ha indítanál valaha is autóvezetői tanfolyamot én lennék az első, aki kicsengetné a díját. Sok sikert!

~N2O~ 2010.02.09. 18:15:34

bocs, 800km ]:D oda-vissza 2x

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 18:20:56

@~N2O~:

Dizájnba ne menjünk bele, mert az olyan szinten ízlés kérdése, hogy teljesen értelmetlen róla vitázni.

Neked nem tetszik, másnak igen. Pont.

Nekem sem tetszik, de a praktikuma miatt nem mondanám, hogy nem kell.

Viszont ahogy a szőlőbe nem S Mercivel megyünk kapálni, és a háti permetezőt sem dobjuk a hátuljába, úgy a Sparkot sem arra használjuk, hogy autópályán 140-nel nyomjuk a szemét!

A Polo nem kategóriatársa a Sparknak.
A Lupo lenne, ha lenne...

Ebben a méretkategóriában nem lehet nagyobb kasztnit kreálni, mert akkor a Corsa-Polo kategóriát kapod. (nagyjából)

Azt én elfogadom érvként, hogy akkor már inkább egy Corsa vagy Polo... De azt nem kapod meg 2 milla alatt, sőt 2,5 alatt sem.

A biztonsági előírások, a Cw, és egyebek elég jól megkötik a tervezők kezét.
Nem véletlenül ilyen gnómok.

Azt is látni kell, hogy ezek rétegmodellek. Húzó modell továbbra is az alsóközép, a fe3lsőközép,és az alsó kategória.

Ezek a minik szigorúan városi használatra jók.

De természetesen nem kell, hogy mindenkinek tetszen, vagy hogy lássa benne a praktikumot.

tónik 2010.02.09. 18:56:14

A cikk címe helyesen:
"Ez autó? Ennyiért? Na ne röhögtess!"

tónik 2010.02.09. 19:08:33

Pirx kapitány leszáll a vasalóval, lesétál a Lego-lépcsőn, körbejárja, belenéz, és teleszarja a búvárruhát a röhögéstől...

Picujka 2010.02.09. 19:15:39

Jujj iszonyú a gülü szemeivel! De nem rondább számomra mint egy Peugeot mondjuk.

lacza87 (törölt) 2010.02.09. 19:38:44

@Hagalex: Jaj, papa:) Most azért, mert a kedvenc konszerned terméke?:D Csak ebből az okból kifolyólag, nem kell mosdatni:) Nem fogja fizetni a cég a gerillamarketingedet, se a vérnyomáscsökkentőt:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 19:45:45

@lacza87:

:))))

Nem. Esküszöm nem erről van szó!
Ha Picanto vagy Panda lenne akkor is védeném.
Nem a formája miatt, csak a praktikumáért.

"se a vérnyomáscsökkentőt"

Haggyámá' így is 80-as a vérnyomásom!
Meg akarsz ölni?? :)))

papa33 2010.02.09. 19:56:34

Nekem tetszik, belül az előző Colt sem volt nagy szám, akinek a szélvédőig menő lámpa nem tetsz, az Ladát vegyen. De a kinézet egyéni.

El kéne akkor dönteni mennyibe kerül, mert akció nélkül presztízsnem nem jó, anélkül meg drága, legyen a motoros tükör helyett ESP...

És végül hasonlítsuk az Aygo-Splash vonalhoz, ne használt 2000-hez...

Arra nagyon jó, megtanítsa a MI Suzukinkat, hogy ne drágán és ne csak 2 légzsákkal árulják már (listaára 3.5 milla?).

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 20:13:43

Látom, kifutotta magát a civakodás.

Lehet, hogy erről még nem volt szó, így óvatosan megjegyezném:
Ez az "autó" bűnronda.

Kérdés (hozzáértők válaszát várom):

Valamikor régen azt mondták, hogy rengeteg energiát emészt fel a légellenállás és a gördülési ellenállás.

A légellenállás ellen kiváló megoldás a csepp alakú forma. Minden autót csepp alakúra is gyártottak.
Aztán egyszer csak ez nem lett annyira fontos és elkezdtek szögletes fenekű kocsikat csinálni (lásd: rondaseggű mégane, suzuki splash, stb.)
Már nem olyan fontos a légellenállás vagy megoldották máshogy?
A gördülési ellenállás a másik nagy ellenség. Ennek ellenére az újabb autók kerekei egyre szélesebbek. Már ez sem számít vagy ezt is megoldották máshogy?

Nem lepődnék meg, ha pár év múlva megint feltalálnák a csepp alakú formát......

Rocko- 2010.02.09. 20:24:26

@_wood_: @siklósitamás:
csakis CMYK.
RGB a buták fegyvere. :)))))

de felőlem hivatkozhat Pantone színre is. :)

lacza87 (törölt) 2010.02.09. 20:30:45

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Na most a légellenállásból származó erő= sebesség négyzete (ez annyi amennyit a kedeevs user választ) * a közeg, azaz levegő sűrűsége amiben az autó halad (erre nem vagyunk ugye hatással) /2 * az autó homlokfelülete (haladás irányára vett merőleges vetületr, plasztikusan: egy puha hungarocel falból amit kitör áthaaldáskor, nem ragad magával semmi) * az a bizonyos ellenállástényező ami a csepp esetében alegkisebb (cw=0,04vagy 0,05, gömb esetén 0,2). Pl a W212 Coupe cw értéke 0,24, a flottaátlagot(?) a Daimlernél 0,2 körülire gondolják leszoríthatónak. Érdekesség még h nem csak az orr alakja, hanem a hátfal és az oldalfal alakja is befolyásolja az ellenállástényezőt és még sok minden más, pl felületi minőség.

lacza87 (törölt) 2010.02.09. 20:33:08

@lacza87: Ennyit mára tudomány és technika világából, különben is rühellem az áramlástam, Hagalex meg szereti, úgyhogy az ő melója:)

tónik 2010.02.09. 20:35:49

Lényeg, ami lényeg: ezt látva sírni volna jó...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 20:41:12

@tónik:
Önmagában ettől a formától nem tudok sírni.
Attól tudok igazán megrendülni, amikor kiderül, hogy van olyan, akinek ez tetszik.

Mélységesen szégyelleném magam az emberiség nevében, ha a világon valahol akár csak egy darabot is sikerülne belőle eladni.

Gondolhatjátok, mit érzek.

morcosboci 2010.02.09. 20:49:56

ma az egyik kollégám elment befizetni a regisztrációs adót (Írország) a cégünk áltel vásárolt 26 Connectre. Ott volt egy fickó aki éppen 226 ezer!!!!!!! euró regadót fizetett egy azaz egy darab Mercedes SLR után!!! Az agyam kiakadt. ennyi pénzem lenne, soha többé nem dolgoznék ez a hülye meg befizette adónak.

esef 2010.02.09. 20:59:40

@ommm:
Bocsi, de az 5,1 literes fogyasztást (pláne télen) nem tudom elhinni. A régi Swiftem fogyasztott ennyit a 800 kilójával, ésszel vezetve... Ha meg tényleg ennyi, akkor a mostani Renault fogyaszt nagyon jól a 6,5-7 literrel. (1.6-os, egyterű, általában teli csomagtartó, 2 felnőtt + 2 gyerek)

@majkanii:
A 130-as átlag mit jelent? 130 km/2óra? Óra szerint én is mentem már a 120-as Skodával 150-et...

esef 2010.02.09. 21:01:09

@ommm:
Mikor lesz új poszt a Mazdádról? Csikós úr minden héten ír valamit Eráról, kéthetente a többiről. Ehhez képest ti többiek valahogy nem erőltetitek a sajátjaitokat, pedig sokunkat érdekelne.

tónik 2010.02.09. 21:06:32

@Csumpi Hálidéj (Mk412):
Miért csodálkozol ezen? Egy olyan országban, ahol pofánszarják az embereket, majd azt kommunikálják, hogy az márpedig csoki volt, és a delikvens újra oda x-el, ott a lószar is létjogosult, mert van veréb...

bandika57 2010.02.09. 21:08:28

Hát inkább maradok a Bianchi-nál.
Az legalább autó formájú és láthatóan vasból van (mert rozsdásodik)
Érdekes, de a Ford Ka mint alternatíva nem jön be senkinek?

ommm 2010.02.09. 21:11:24

@esef: Barátom. Működik, teszi a dolgát, most mit írjak róla? Lényegében csak benzint kért az utóbbi fél évben.
Ahogy nekifutok megint a karbantartásnak, úgy posztolom is.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 21:17:46

@ommm:

Kicsit szomorú vagyok, amikor egy autókat szerető ember tesztelésre kap egy ilyen járművet.

Látom, hogy próbáltad érzékeltetni a forma rád gyakorolt hatását, de hivatásodból fakadóan nem írhattad azt, amiket én írtam ide.

Ilyenkor nem irigylem az autós újságírókat.

Ez kábé olyan lehet, mintha egy igazi jó zenész lakodalmas muzsikát kell, hogy játsszon.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.02.09. 21:17:58

@~N2O~: Ebben mi olyan hihetetlen?
Citroen C1 1.0 VVTi Országút Város vegyesen kb 60% / 40% téli gumikkal 4,9-5/100km nyáron nyári gumikkal 4,5-4,8

~N2O~ 2010.02.09. 21:21:07

@Gergow: 4,5 LOL LOL LOL

Mennyit fogyasztana akkor, ha nem mennél vele városban, 3-at? :D

Autópályán mennyi, 2l?

tónik 2010.02.09. 21:28:09

@~N2O~:
Lehet 4-5 litert fogyasztani, de nem vvtitdhdi meg ilyen faszságokkal...1.3 d polo (1988)4.2 l, 1.7 d kadett 5 l - nem mennek semmit, ezért nem is fogyasztanak...

redriot77 2010.02.09. 21:42:04

Nem értem Vályi mester miért verdesi a seggét a földhöz, hogy ez az autó milyen olcsó 3 misiért.

Úgy beszél hárommillió forintról mintha egyhavi fizuról lenne szó. Ennyi pénzért már van választék, új autóból is csak figyelni kell az akciókat: egy Fiat szalonból nemhogy Pandát, de Puntót és Lineát is elhozhat. Talán még egy Bravo bemutatóautót is. Talán egy klíma nélküli Hyundai i30 vagy Kia Ceed is belefér a három gurigába.

Sőt, a Ford most nem 2.990.000-ért akciózza a Focust? Miért annyira jó háromért a Spark???????? Még megérteném ha azt írta volna hogy elfogadható ár, de nem, itt szabályos extázisban van a szerző a kiváló ár-érték aránytól. OK, a koreaiak jók ebben a műfajban, de ez a kocsi nem jó példa rá.

nagyonkutya 2010.02.09. 21:43:32

Ez igaz!Ennyiért ilyet!?(hülyének nézik a népet?)Kis motor hozzá felfújt kaszni,(ami szerintem ritka csúnya lett)csomagtarto semmi.Városba még elmegy, de akkor a magyar vegyen mellé valami rendes kocsit is ,amivel el lehet indulni messzebbre is.Na az még 7 milla.Akkor inkább csak a nagyobb és az jo mindenhová.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 21:56:08

@lacza87:
Ha figyelembe veszem, hogy 50-60 alatt milyen baromi nagy jelentősége van a légellenállásnak...

...meg azt is, hogy ez az autó elvileg a városba való, és csak igen ritkán száguldozunk 140-el vele az autópályát.

Persze a Sevi bérenceknek mindent szabad! :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 22:00:59

@redriot77:

Ha figyelembe veszed, hogy az akciós ára 1,0 motorral 2 millió alatt van...

Klímát, metál fényt, elektromos, fűthető tükröket, villamos ablakokat, és egyéb nyalánkságokat nem kötelező bele rendelni.
Ha egy Focust/Astrát/Golfot rendesen felextrázol nem alap motorral, az is 6-8 millió!
annyiért kapsz Mondeót vagy Insigniát is....

redriot77 2010.02.09. 22:10:14

@Hagalex: figyelembe vehetném, de nem veszem, mivel Vályi konkrétan a tesztautó hárommilliós árától esett extázisba.

Nem hoztam fel felextrázott alsó-közepeket, hanem akciós fapadosokról beszéltem. Ami azért nem mindig fapad: ha jól tudom a Ceed/i30 duóban széria a hat légzsák, a két villanyablak elöl, villanytükör, és még vannak benne olyan finomságok mint az USB-csati a könyöklő alatt. :) A motor pedig a egy jó erőben lévő 1.4-es, abszolút nincs betegágy feelingje.

Szóval háromért inkább egy i30 mint ez a kis gyösz.

tónik 2010.02.09. 22:15:02

@redriot77:
Eddie repülővel jár, Bruce Dickinson a kapitány...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 22:16:51

@redriot77:

Hú!!!
Egy USB csati a könyöklő alatt!!!
Megmozgattad a fantáziámat!
Bár az egész nem több 50 Ft-nál, én adnék érte 2 milliót, mert autóról van szó, ahol pedig más mérce alá esnek még a filléres kacatok is!

redriot77 2010.02.09. 22:25:01

@Csumpi Hálidéj (Mk412): az a poén benne, hogy a legalapabb i30ban is benne van. Pár éve egy fapados autóban még kesztyűtartófedél sem volt, úgy emlékszem pár gyártó meg hátsó ablaktörlőt is lespórolta. Ehhez képest az usb figyelmes apróság.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 22:29:47

@redriot77:
Épp ezért érthetetlen, hogy muterom Toyotájában (2002) kazettás magnó van gyárilag.

Pedig akkorra már a CD rég felülkerekedett a mágnesszalagon. És pont egy JAPÁN gyátótól..... BOTRÁNY

Az USB miatt nem cikizni akartalak, csak rávilágítani, hogy egyes autók között a milliós árkülönbözetet 50Ft-os dolgokkal nyerik.
Vicc.

dead end2 2010.02.09. 22:37:51

"A létező összes extrával. Hárommillió."

Ezek szerint autómatával nem árulják? Ez ciki...

Nem értem kis, városi autókba miért erőltetik a kézi váltót. Semmi értelme.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.02.09. 22:38:57

@redriot77: "klíma nélküli Hyundai i30 vagy Kia Ceed"

Ceedből nincs olyan, i30-ból elvileg van, gyakorlatilag nincs a "classic entry" felszereltség, csak az árlistán...

redriot77 2010.02.09. 22:44:20

@Csumpi Hálidéj (Mk412):
kazettás magnó. Kb. 2002-2003 körül olvastam egy Audi A4 tesztet, és alapáron abba is csak kazettás magnó járt! :O

Érted: Ódi, fócvágen gruppe premium-kvalitat fahrzeug: ott ül a topmanager Hugo Boss öltönyben, arany mandzsettagombok, RayBan napszemi... és akkor elkezdi pörgetni egy paxtollon a zaks-biem kiadású Metallica kazettát . :))))

redriot77 2010.02.09. 22:45:31

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: hát akkor tényleg nincs jobb vétel 3 millióért mint a "fullextrás" Spark. :)

redriot77 2010.02.09. 22:46:53

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: jut eszembe egy klubtársamnak (Hyundai Autó Klub) Classic Entry i30-asa van, hirtelen ki is ment a fejemből. (Bocs Sinclair :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.09. 22:56:19

@redriot77:

Na pont erre gondoltam.
Nekem 2003-ban már egy darab kazettám nem volt és a trabantomban is CD játszó volt.
Fasza üzletpolitika, nem? Végül CD-t akkor kaphatsz a kocsiba gyári extraként, ha leperkáltad az árának minimum a 10 szeresét.

~N2O~ 2010.02.09. 22:56:23

@tónik: Na ja, pontosan. De ami itt megy, az kamu. Erről a kis szarról jót mondani feletőlenség :D

Tommi 2010.02.09. 22:56:27

Volt szerencsém megcsodálni ma egy ilyet. Ötajtós Aveo/Kalos másodszor elsütve, kicsit plasztikázva. Nekem ez jutott róla eszembe.

tónik 2010.02.09. 22:56:48

@redriot77:
"elkezdi pörgetni egy paxtollon a zaks-biem kiadású Metallica kazettát ."
Ahelyett, hogy kijönne május 14.-én a Puskásba...:)))))

Dennis01 2010.02.09. 23:04:36

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Lattam a kommentjeidet, egyetertek veled. Ezektol a formatervezoi torzszulottektol mar rosszul vagyok. A vilag igen rossz iranyba fordult. Azt hiszem, meg nagyon sokaig lesz a Mini napi auto, annak legalabb szep borozott muszerfala van. :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.02.09. 23:09:04

@redriot77: gondoltam hogy azért néhányat legyártottak belőle hogy lehessen mire mutogatni...

~N2O~ 2010.02.10. 00:20:03

járjon vele az, aki kitalálta

nem kéne... 2010.02.10. 01:15:37

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

innentől kezdve nem te vagy a célközönség.
aztán meg cirkusz bohóc nélkül az kb mint dallas jockey ewing nélkül.

nem kéne... 2010.02.10. 01:18:10

@Hagalex:

lehet most géasztrát kapni?
nem.
na akkor az vesz szandérót.

nem kéne... 2010.02.10. 01:22:38

@Hagalex:

Egyáltalán... nem is értem, ezt a "szomszédnak veszek autót" eszmefuttatást.

volt egy mókus, bejött, hogy na, hozta egy éves szervizre az autóját.
kimegyek, munkalaphoz kell a pontos kilométerállás, nézem, lesz itt egy garis munkalap is, mert nem működik a kilométeróra, ~300 km volt benne.
a kmóra jó volt.
na ő speciel a szomszédnak vette, meg az ismerősöknek, meg az ismeretleneknek, meg úgy általában mindenkinek, aki megláthatja, hogy neki új autója van.
(csak azt nem igazán értem, hogy mi a a fasznak nem használta, többen látták volna....)

nem kéne... 2010.02.10. 01:23:56

@isti77:
a kiscellin még a százötös skoda is felmegy meg az egyhat dezső passzátkombi.
geprüft.

nem kéne... 2010.02.10. 01:37:01

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

de hallod, nem igazán érelek én téged.
ilyen oszt kész.
nem ta vagy a célközönség és nem érdemes ezen pörgetned magad itt kommenteken keresztül, mert attól még ezen az autón egy ceruzavonásnyit nem fognak változtatni, sőt másikon sem.
kisautónak olyan-amilyen, mint láthatod, itt is van szép számmal, akinek tetszik.
ők mondjuk lehet, hogy egy nysától lennének rosszul, amikor ránéznek.
ha értesz.

nem kéne... 2010.02.10. 01:43:40

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

bazmeg akkor kékes tévén nézz délután kettőtől este kilencig magyaregymagyarkettőt.
istenem....
próbáld elfogadni, hogy nem te vagy a közízlés formálója, emiatt vannak a tiédtől jelentősen eltérő vélemények is.

nem kéne... 2010.02.10. 01:48:19

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

az ugye megvan, hogy a zöldkártyánál eddig MINDIG rögzítették az aktuális kmállást, mert kötelező?
azért miért nem reklamáltál ugyanilyen hevesen?
mert elzavartak volna a faszba, hogy oké, akkor csináltad meg máshol a zöldkártyát, engem nem érdekelsz?
aztán a nagy mellény kezdett volna egyre szűkebb lenni, valahol csak kell zöldkártya, na jó, akkor írjátok fel léccci, lécciléccilécííííííííí

nem kéne... 2010.02.10. 01:50:56

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

a hülyékkel való ideológiai közösség meg hülye dolog.
ennek analógiájára.

nem kéne... 2010.02.10. 01:52:59

@~N2O~:

na ez így teljesen rendben van.
pár dologról elég sarkos véleményem van, de valahogy nem kezdek el téríteni, mert magam is rossz néven venném, ha velem ezt tennék.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.10. 01:57:19

@nem kéne...:

A közízlést nem én formálom, de véleményem még lehet róla. Lehet véleményem mások ízléséről is, akkor is, ha felháborodnak (sőt, annál inkább). Másnak is lehet véleménye az én ízlésemről (akármimről), nem fogok reszketni a dühtől úgy, ahogy azok tették, amikor lefikáztam egy autót, ami nem is az övéké és (remélhetőleg) soha nem is lesz az.

A kékes tévés dolgot nem értem. Bár elég keveset tévézek, lehet hogy ezért?

A zöldkártyánál rögzített km állásról nem tudtam. De akkor biztos meglepődtek, amikor nyáron egy 100-assal hipp-hopp kevesebb lett benne, mert műszeregységet cseréltem. Ha meg nem tűnt fel senkinek, akkor nem is érdekli őket.
Ettől függetlenül bosszantónak tartom.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.10. 02:01:04

@nem kéne...:
"próbáld elfogadni, hogy nem te vagy a közízlés formálója,"

Tény, hogy nem én formálom a közízlést, de valaki mindenképpen formálja. Neki szabad?
A közízlés egy mesterséges dolog, nem az ember sajátja, így ezt túlságosan védelmezni nincs értelme.

augustiener 2010.02.10. 02:04:28

Egyrészt ez nem autó. Másrészt hárommillióért szerintem kurva drága egy ilyen szar. De ha ez ilyen nagyon olcsóként van megnevezve akkor gondolom a többi ilyen nagyságú kocsi még drágább. De ha van olyan barom, aki ezt megveszi ennyiért, akkor gyártsák! Miért ne. Legalább kevesebb a munkanélküli.

nem kéne... 2010.02.10. 02:06:25

ójeeeeeee
a címzett se narkolpesziás.
hát akkor mindjárt nézem.

nem kéne... 2010.02.10. 02:15:21

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

"A közízlést nem én formálom, de véleményem még lehet róla. Lehet véleményem mások ízléséről is, akkor is, ha felháborodnak (sőt, annál inkább)."

ezt az annál inkább részt kéne elfelejtened. mert nem az a baj, hogy van egy véleményed, hanem az, hogy itt teli szájjal fikázod azt, aki máshogy látja ezt az autót, más műsorokat néz a tévében, bármiben más az ízlése.
ez baj. vagy inkább hiba.

"Másnak is lehet véleménye az én ízlésemről (akármimről), nem fogok reszketni a dühtől úgy, ahogy azok tették, amikor lefikáztam egy autót, ami nem is az övéké és (remélhetőleg) soha nem is lesz az."

hát pedig pont ezt tetted, telekiabáltad itt a posztot, hogy úristen-úristen, ilyent gyártani felháborító, hogy tetszhet ez bárkinek is. aztán meg azt sem értem, hogy NEKED személy szerint miért fáj az, ha valaki ilyen autót vesz.

"A kékes tévés dolgot nem értem. Bár elég keveset tévézek, lehet hogy ezért?"

az első magyar gyártású televíziók egyike. a te igényeidet lehet, hogy az is kielégítené.
másét meg nem.

"A zöldkártyánál rögzített km állásról nem tudtam."

tehát amit nem tudsz, az nem fáj?
hallod e, nem működsz túl bonyolultan, sértésnek ne vedd. :)))

"De akkor biztos meglepődtek, amikor nyáron egy 100-assal hipp-hopp kevesebb lett benne, mert műszeregységet cseréltem."

nem azért írják, hogy meglepődjenek rajta.

"Ettől függetlenül bosszantónak tartom."

most már, hogy tudsz róla.
:))))

nem kéne... 2010.02.10. 02:18:23

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

"Tény, hogy nem én formálom a közízlést, de valaki mindenképpen formálja. Neki szabad?"

nem arról van szó, hogy hogy kinek szabad és kinek nem, hanem arról, hogy te ebben a folyamatban finoman szólva se vagy tényező. fogadd el, egyszerűbb lesz az neked.

"A közízlés egy mesterséges dolog, nem az ember sajátja, így ezt túlságosan védelmezni nincs értelme. "

de hát akkor miért teszed pont ezt?
nem leszek ganaj ember, és ezt a nincs értelme labdát nem csapom le.
;)

uglykid 2010.02.10. 04:22:12

Nekem tetszik a teszt is + az autó is!
- CSUMPI barátunknak hívjon valaki mentőt, mert azonnal eret vág magán!-

Ezeknek a városi "ugróbolháknak" egyre nagyobb jelentöségük lesz nálunk is, úgyhogy jobb megbarátkozni velük!

Elég, ha az agyonmotorizált japánt nézzük mintául, ök már régesrégen tudják, hogy 1L és 4m alatt is va élet!
Tudják, hogy az EVO, Suba, MX, GT-A versenypályára való, /ezért a 180-as korlát/ nem Tokio-ba!

Szerintem ennek a kategóriának 2.3 milliónál van a fájdalomküszöbje!Ebbe már némi extra is befér.

Írom ezeket úgy, hogy második autónak boldogan használok a "fővárosban" egy ezres, 61LE-s Kia Picanto Young-ot és még a parkolást is élvezem /néha/ vele!

Autópályán valóban 6L alatt lehet maradni, ha az ember nem küldi óra szerint 130 fölé, ami valójában 120 környéke!Ilyenkor a fordulat is 3600 körül megáll.A kocsin 155/70x13-as gumi van, ami bizony jótékonyan kiveszi részét az esős-havas élvezkedésböl is!

Hiába no, vagy kanyarsebesség vagy gazdaságos üzem!

Ja és páran emlegették a kockaautókat, hát ez nem az!
Tapasztalatból mondom, hogy a WAGONR, IGNIS az kockaautó!Ezek közül a WAGONR 80 fölött képes egyszerre minden irányban billegni előre-hátra, balra-jobbra, és átlósan is!Ettöl még uralható, csak szokatlan!Ezeket az autókat másért szeretik a gazdáik!
Meg persze a légellenállás is onnantól kezd "problémává" válni...

zippofcy6 2010.02.10. 05:01:34

A 6 literes átlagfogyasztást kicsit különösnek találom annak fényében hogy anyámnak a második generációs Matiza (2004-es) újkorától kezdve városban 8 liternél nem eszik kevesebbet. Akkor se ha ő vezeti.
Pedig az csak 800ccm-es.
Országúton és autópályán pedig még többet kell hogy fogyasszon, mivel ultrarövid váltó kell bele hogy legalább 80-ig jól gyorsuljon.
Ennek megfelelően a vége 130-135 lehet ... de bevallom autópályára nem merészkedtem vele, és mikor kb 500km-el az órájában kivittem országútra, nem azért álltam meg 120-nál mert még bejáratós volt (1-2 km-ert csak kibírt volna :P) hanem mert annyira "libegett" hogy a Suprához, CRX-hez, MR2-eshez szokott (tom elkényeztetett :P) énem rámszólt: "Eddig, s ne tovább!" :D :D

De jó érzés látni hogy dacára a plusz 400 ccm-nek, 200 kilónak és euro5nek, ez a kocsi két literrel kevesebbel is beéri.
Hiába na, mégis csak van fejlődés! :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 07:09:17

@redriot77:

Ha elfogadod, hogy a Kia/Hyundai hasonló méretű autói dekára ugyanezt tudják árban és felszereltségben akkor ám legyen!
Szeresd a Ceed-et vagy az I-30-at.

Ettől még persze a Spark vagy a Picanto lehet 1,9 millió fapad akcióval, és ha valakinek van odahaza mondjuk egy Ceed kombija, lehet, hogy inkább mégiscsak Picantot vesz a nejének a városba, nem akciós fapados Ceedet. :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 07:23:25

@nem kéne...:
Lehet... :))

"na ő speciel a szomszédnak vette, meg az ismerősöknek, meg az ismeretleneknek, meg úgy általában mindenkinek, aki megláthatja, hogy neki új autója van."

300km-t menni egy év alatt tényleg nem semmi, de én nem vonnék le messze menő következtetéseket arra, hogy kinek vette.
Attól, hogy ilyen keveset ment még nem biztos, hogy kivagyiságból vásárolta. Ezer oka lehet annak, hogy ilyen keveset szaladt az az autó.

Másfelől persze igazad van, aki 300-at megy egy évbe annak nem kell autó.
Könnyen lehet arra a gondolatra jutni, hogy nem magának vette hanem "másoknak"... :))

Továbbmegyek, kivagyiságból lehet használt autót is venni...
BMW, Mercedes, SUV.... esetleg más is lehet, a lényeg, hogy nagy legyen, és csillogjon.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 08:16:48

@redriot77:
Ilyen alapon a felextrázott Spark mellett a Ceed fapad sem jó vétel, mert ha belegondolunk 3 millió körül már kifoghatunk egy Volvot is, dízelben, viszonylag kis futásteljesítménnyel, jól extrázva.

www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/v50/volvo_v50_1.6_d-3571325

Persze, jól tudom ez baromság..
Így jutunk le a tipikus magyar virtushoz, amit Nem kéne kolléga is ecsetelt...
Arra kell autót venni amire használni akarjuk, és olyan kivitelben.

redriot77 2010.02.10. 08:31:57

@Hagalex: használtautókat szándékosan nem kevertem bele. Én is jobb vételnek tartok egy keveset futott 2-3 éves autót: a pukimentes ülések +30%-os felárára nekem sincs felesleges pénzem. :)

A cikkben viszont újautókról volt szó, ezért én sem rugaszkodtam el ettől.

"Ettől még persze a Spark vagy a Picanto lehet 1,9 millió fapad akcióval,"

Ennyiért ezek tök jó autók, mondom mégegyszer én csak a fenti cikkben szereplő tesztautó árát nem tartom alkalmi vételnek, kiemelkedően jónak.

nem kéne... 2010.02.10. 09:01:14

@redriot77:

uraim.
ne a szénné akciózott árakat hasonlítgassuk a tesztben szereplő autó listaárához.
ugyan nem nagyok képben ezeknek az apró gyöszöknek az árával, mert nem szándékozom ostanában ilyent sem venni, sem eladni, de gondolom ezeknek van egy normális listaára, amit a tesztautó listaárához lehet viszonyítani. vagy mondjuk ebből az izéből megkeresni a zakcijósat és azt hozzánézni a többihez.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 09:15:58

@redriot77:

Hát kiemelkedően jónak én sem! :))

Sőt.. igazából jónak sem.
Én egy ilyen autóba 2 légzsák, manuális klíma, és ABS triót kérnék....
Az összes többi fölösleges. A fényezett lökhárító pláne..

A 3 milliós csilivili változat a műkörmös csajoknak szól, azok közül is azoknak akik megengedhetik maguknak. Ők viszont tojnak a Ceed-re, Astrára, Sanderora... nekik a Picanto - Spark az igazi nejonzölddel és villanyablakkal kell.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 09:29:09

@nem kéne...:

Az a helyzet, hogy a kereskedések gyakorlatilag állandó akciózásban vannak...
Így a listaáraknak semmi értelme.

A Picanto 1,0 motorral alapáron 2,74 millió, a Rio alapáron 3,199
A Ceed 3,3 körül... 2 légzsákkal

A Spark alapáron 1,0 motorral 2,3 millió, Aveo 2.9, Lacetti 3,7, Cruze 3,95

Ezek induló árak, és a felszereltségeket nem néztem..
Hangsúlyozandó, hogy semelyik kereskedő nem kínál listaáron autót.
Forrás Vezessponthu új autó listaárak.

nem kéne... 2010.02.10. 10:04:57

@Hagalex:

nabazz.
most nézem.
tényleg lehet géasztrát kapni.
akkor ezt nem tudom felhozni a szandéró mellett.

nem kéne... 2010.02.10. 10:08:29

@Hagalex:

van értelme, csak nem így.
ha megnézed a cikket, abban hangsúlyozottan listaár szerepel.
pista is írta, hogy nem kedvezményeket hasonlít össze, hanem autókat.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.10. 10:12:29

@nem kéne...:

Te nem értettél meg engem.

Nekem az egész ízlés kérdéssel csupán az a bajom, hogy az értékes alkotást és az értéktelen szemetet egyenlő dolgokként kell felfogni, ami közül a választás csupán ízlés kérdése.
Na ezt nem tudom elfogadni.

Ilyen alapon nincs szar, kacat termék, nincs elfuserált értelmetlen dolog, nincs idióta ember, csak különböző ízlések.

nem kéne... 2010.02.10. 10:17:31

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

én azt nem értem, hogy miért kell az értéktelen szemetet dagadó erekkel ismételgetni. mintha valami személyes érintettséged lenne az ügyben.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 10:17:33

@nem kéne...:

"nabazz. most nézem. tényleg lehet géasztrát kapni."

Hát az már a legvége! :)
Leálltak vele, sőt ha jól tudom az első Classic H -kat el is kezdték gyártani.

"van értelme, csak nem így.
ha megnézed a cikket, abban hangsúlyozottan listaár szerepel.
pista is írta, hogy nem kedvezményeket hasonlít össze, hanem autókat."

Persze. Én is ezért kezdtem el flörtölni Redriot kollegával...
Sőt, ezért pöröltem végig az egész posztot! :))
Arról nem beszélve, hogy akinek van egy alsóközepes autója és csak városra kell neki a 2. kocsi az minek venne még egy alsóközepest, amikor a minit olcsóbban veheti meg, és 5-6 évesen jóval kevesebbet bukik mint egy full fapad alsóközepesen.
Persze ha nemcsak városra kell az más...

Jellemző, hogy az ismeretségi körömben található 3db Matíz közül egy sem egyedüli autó, mind mellett van nagyobb is.

nem kéne... 2010.02.10. 10:40:42

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

mondok neked jobbat, onnan jöttem lefelé.
mit kéne nekem ott látnom?

CConstantine · http://www.xenu.net 2010.02.10. 11:14:13

ne haragudjatok, de ez az autó egy fos-talicska.
és sose vennék amcsi trabantot.

3 millióért meg inkább vennék egy 1.2T-s Renault, akár kombit, az legalább megy.

nem kéne... 2010.02.10. 12:05:17

@CConstantine:

1,2es rönó kombi az aztán megy.
klíma is kell bele, meg vonóhorog rá.

Gábor, a jobbszélső (törölt) 2010.02.10. 12:10:50

Twingo rulez! Persze csak az "eredeti"!

lacza87 (törölt) 2010.02.10. 16:47:00

@Hagalex: Általában a lélgellenállásról volt szó, papa:) Figyeld a kontextust. De egy izzadságszagú egyenlítésnek jó lesz mára, figyelembe véve, h vidéki vagy és ott nem veretnek 90-el az Árpád-hídon:D

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.02.10. 18:15:10

@~N2O~: Biztos a csúnya benzinkút kevesebb benzint ír ki mint amennyit valójában tankolok, azért jöhet ki ilyen alacsony fogyasztás.

nem kéne... 2010.02.10. 22:19:38

@Hagalex:

olyasmi, mint a vágóhíd, csak itt baowah teszi fel a kérédseket.
süti beállítások módosítása