Utolsó vezető masina

BMW 5-ös sorozat (F10), 2010

  2010. február 08. - Nínó Karotta Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Duda alert! Totalcar élő tévéfelvétel Focus ST-vel, Komondorral, csajokkal
2012-11-19 14:50:33

Ma (hétfő) este (19:00) a Hootersben vesszük fel a következő két tévéadás konfjait. Mit jelent ez?

Koenigsegg Agera, BMW 7 vs Audi A8 a 90-es évekből
2012-10-17 20:30:00

Szeretettel köszöntünk mindenkit a DoQ szoknyája alól. Mint mostanra tudjátok, újra van Totalcar tévéadás

Honda NSX, Tokyo Motor Show - tctv3 10. adás
2011-12-18 22:46:00

Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már

Dödzs B-series vs Mercedes Sprinter mentő, Krejzler Thema
2011-11-27 22:45:00

Habkönnyű nyári közszolgálat – küldj két infantilis majmot gyermekmentőt tesztelni, hogy kiderüljön:

 

bmw 5 f10001

Evolúciókutatói szemmel a Bayerische Fünfer agresszív közegben élő ragadozó, amire a természetes szelekció egyre több izmot, vaskosabb páncélt és a nőstényeket vonzó látványos bőrredőket pakolt.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr561738309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gomulka Béla 2010.02.08. 20:21:43

@Ciri: Nem egyu"tt nevelkedtek. Bazsó úrigyerekként próbálgatta magát holmi számítógépmagazincikk-izéken, amikor Winkler már a magyar újságírás to"rténetének kihagyhatatlan fejezete volt. És Bazsó is produkált már sokkal jobbakat, mint ez. Nekem úgy tu"nik, hogy hiányzik neki az ilyesféle flekkdíjas-kiku"ldetéses munka. Alighanem évekig visszatartotta magát, mit tudom én hogy miért, aztán a rengeteg felgyu"lemlett sziporka mind kio"mlo"tt ide, és eltakarta a cikket.

subtotal 2010.02.08. 20:22:28

@RonJeremy: Mivel van Audi gyárunk, lesz nemsoká Mercedes gyárunk, asszem kitalálható mit szeretnék még Magyarországon látni. Az se baj, ha az 1-es és 0-ás szériát gyártjuk majd.
Győr nyugat, Audi közép, akkor az új gyártelep kelet Magyarország. :D

Rocko- 2010.02.08. 20:22:41

@Shadowbull: boksz volt, alulmaradt. :D

Lacee444 2010.02.08. 20:25:50

Nagyon jó cikk!
Gratulálok Karotta!

Rocko- 2010.02.08. 20:28:12

@Shadowbull: mer1 pölö nem tetszik neki a gép.

RonJeremy 2010.02.08. 20:28:41

@subtotal: A Borgnál is nagyon várják már a Mercedes projektet. Kész van hozzá a csarnok, ott vannak a gyártóeszközök, és a Mercedes is ott fogja gyártatni a turbókat a Kecskeméten készülő járművekhez.

Max. majd vevői auditon megint lesz pár olyan igény/kérés(parancs) amitől mindenki kiakad, de ettől még meg kell próbálni megfelelni az elvárásoknak.

A 0-ás széria az milyen? :-)

Rocko- 2010.02.08. 20:29:50

@megint: súlyos alulmaradások lennének asszem. :)

BMW /// 2010.02.08. 20:30:31

@csiky944: kis szeeeeerencsétlenem. Nem vagyok korlátolt és nem hurrogtam le senkit.

Shadowbull 2010.02.08. 20:36:18

@Rocko-: LOL :) Minden tiszteletem a Karottae, szeretem meg minden, de a Valyi Pista lenyomna mint a belyeget :)

Fogadunk?

:))))

sb

ommm 2010.02.08. 20:38:23

@esef: Simán, elfogyott a mandarin, a borotvazselé, borotva, tej, koffein és új Aranysast is kell venni :)
Aztán beszoptam a dugót a két összetört Swift miatt...

ommm 2010.02.08. 20:40:09

@Shadowbull: Úgy érti, hogy a K-1-en voltam a barátnőmmel :)
Karotta kellett oda, még a végén német-bérencséggel vádolnak majd...

Mc Murphy 2010.02.08. 20:44:07

Karotta for president!!! Köszi a cikket! Felbukkanhatnál sűrűbben is! Az autót pedig elfogadnám!

Shadowbull 2010.02.08. 20:46:07

@ommm: Jo volt ez igy, egyetertek.

Karotta reanimaciojat tamogatom, csak nem akartam a sok nedvesbugyis sikongatos kamaszlanyhoz csatlakozni a kommenteles elejen :)

Amugy meg mindenki tudja, hogy japoberencek vagytok, nincs ezen mit tagadni :)

sb

butschq 2010.02.08. 20:46:48

@subtotal: keletben benne vagyok :P:)

csiky944 2010.02.08. 20:51:55

@Shadowbull: az biztos,hogy olasz-francia bérencek nem lehetnek :)

waffen55 2010.02.08. 20:53:24

@ommm: A te írásaidban egyetlen hiba van: nevezetesen az a jó ízes beszéded nem érződik át. Ergo sok-sok videót, és beszélj beszélj minél többet! Ja és még valami! Véletlenül se felejtsd el a tájszólásodat! CSIKÓS-KAROTTA-VÁLYI (abc sorrendben) HAJRÁ!!!

Devil2 2010.02.08. 20:53:46

@flamer: Nem hiszem hogy a BMW-nél erre a jelentésre gondoltak, és az angolok sem a last helyett használják. Písz brada. :)

ommm 2010.02.08. 20:57:45

@Shadowbull: Egyértelmű, mikor ki ken meg minket jobban :)

@csiky944: Hmm...azért akadnak itt páran, akiknek volt olasz v. francia autójuk és szerették...

csiky944 2010.02.08. 21:03:50

@ommm: attól még nem lehet a tc-t bérenckedéssel vádolni :)

Rocko- 2010.02.08. 21:04:42

@subtotal: jaja, BMW majd keleten gyárt autókat. 200 literes gázolajtartállyal. :)

waffen55 2010.02.08. 21:05:50

@ommm: volt? a panda az mi is? :D

Rocko- 2010.02.08. 21:08:11

@Shadowbull: fogadni fogadhatunk.

de inkább ne verekedjenek, valaki jól mondta: Karotta írjon, Pista videózzon.

"Amugy meg mindenki tudja, hogy japoberencek vagytok, nincs ezen mit tagadni :)"
pont hétvégén hasonlítottam össze egy németet és egy japánt, tervezési szinten. a német nyert. de nem folytatom, nehogy elfogultnak kiáltsanak ki.

@ommm: megvádollak így is ha kéred. :D

Negrogo 2010.02.08. 21:10:22

Na majd 10 evesen ez johet! Csak ki bir 10-et meg az E39 :)

esef 2010.02.08. 21:10:50

@ommm:
A zöld Swift elég csúnyán nézett ki. A gyerekek miatt párszor el kellett mennünk mellette. :)

A teszkóban a gyereknek (narancs ill. zöld jól láthasági kabátban) pedig mondtam is a pénztárnál, hogy nézd, ott a totalcaros bácsi. A Mazdán a jobb hátsó lámpa az "Maruti-tuning" vagy csereérett?

pickapu 2010.02.08. 21:11:45

@Rocko-: Elfogult Audipárti!!! :)

Vágási Matyi 2010.02.08. 21:16:22

@Nínó Karotta:
Sunáznám a 5ert! Sőt, rejteném!

nikó 78 2010.02.08. 21:18:40

Volt időm már elmerengeni ezen a formán,a Bild is bemutatta.Elegáns formaterv, de valóban nem mellebevágó, olyan audis lett,egyértelmű visszalépés.Az E60-más megszokhatatlan ,és a mai napig qurva jól néz ki,nagyon feltűnő jelenség.

1kutya 2010.02.08. 21:23:11

@akira2: használtam kb 1év/20k km-en turbot. annyi baja sem volt, mint egy benzines szívónak (magyarul semmi, pedig az egy leharcolt 2.0-s OG900-as volt)!

ne akard már nekem bebebészlni, hogy ha egy turbot normális üzemmódban használod, akkor rosszabb, mint egy szívó!

ahogy Haga is írta: ha legelemibb szabályokat sem tartod be, akkor minden tönkremegy idő előtt!

Maggi4 2010.02.08. 21:29:01

@ommm:

Aranysaaast? A hardcore autobuzéria mellé befér még a haditechnika is?:) Természetesen ez a kettő nagyon nem zárja ki egymást, de sose néztem volna ki egy TC szerkesztőből hogy érdekelheti olyan is aminek három kereke van és nem hat rá jótékonyan a leszorító erő :)

1kutya 2010.02.08. 21:32:10

@akira2: amúgy ki akar itt közülünk mindenáron emissziócsökkentést???

ommm 2010.02.08. 21:35:04

@esef: Simán kifakult ilyenre a szemét, ergó csereérett. Van egy sanda gyanúm, hogy a másik csak azért nem, mert anno valami derék holland összetörte a bal hátulját és sokkal újabb...

És ja, a régi Swift csúnya volt, gondolom, a tűzoltók sem poénkodni mentek oda...

ommm 2010.02.08. 21:37:06

@Maggi4: Hűdeám! Komoly könyvtáram van, jó ideje ásom magam egyre mélyebbre az újkori hadtörténelembe.
Az AS pedig a relatíve kompakt információforrás havonta. Net helyett, kivonatolva.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.08. 21:41:05

Ehh, egyre kevésbé tetszenek az új autók.

Főleg, hogy mind csak felfújódik.

Ide egy 3-4 generációval ezelőtti, jó karban levő M3-mal! :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.08. 21:43:53

@akira2:
"egy 3 literes benzines szívót, mint egy hasonló teljesítményű 2 literes turbót - legyen e kettő épp olyan gondossággal megtervezve -, akkor az utóbbi hamarabb széthullik, mint a szívó."

Én csak dízelről tudok neked nyilatkozni, mert nekem dízelben volt turbós autóm.
Már eladtam, az új gazdájánál több mint 400 ezer kilóméter után is köszöni szépen jól van...
1db izzítórelét cseréltem, amúgy minden más csak kopó alkatrész volt. (a termosztátot is vegyük kopónak)

Szerintem Sedóbúl is meg tudja erősíteni, hogy önmagában a turbós üzem nem ok arra, hogy hamarabb hulljon szét egy motor.
Az viszont igaz, hogy a turbós motort drágább előállítani, pont az alkatrészekkel szembeni magasabb minőségi követelmények miatt. Főleg ha nagyon tölteni akarod.

Az, hogy neked ellenérzéseid vannak a turbós motorokkal szemben, az egyéni szoc. probl. :))

Nekem simán jöhetne a 335i, de akár az 530d touring is.

brake 2010.02.08. 21:44:21

Kössz az írást.Szerethető stílusban.:)Várunk még tőled is újra sok-sok véleményt/tesztet.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.08. 21:45:43

@Maggi4:
"és nem hat rá jótékonyan a leszorító erő "

..mert arra felszorító hat... :)

1kutya 2010.02.08. 21:48:05

@ColT: pedig após pont ma este mondta - velejéig romlott fauvé gruppe fan, amúgy -, hogy következő autója egy 5-er xdrive lesz!!!

nagy embör, így nem is ellenkeztem...:DDD

mek-lod 2010.02.08. 22:04:18

először is csatlakoznék a 'falkához', mivel soha nem olvastam volna el ezt a cikket, ha nem veszem észre ki írta :-)

másodszor:
ha már 'van nekünk egy' Anisits Ferencünk, még senkinek sem jutott eszébe a "f*ckingtotalshitcar"-nál, konkrétan mondjuk Csikós úrnak, h. 'meginterjúvolja' egy hosszas beszélgetésre?!
ha létezik vmi hasonló természetesen elnézést kérek azzal, h. kérem a linket! :]

videotar.mtv.hu/Videok/2009/11/13/09/Zarora_2009_november_12__Vendeg_Anisits_Ferenc.aspx

itt sajnos bugris, bugyuta kérdésekre húzza fel a szemöldökét az ember

csak én érzem úgy, h. méltatlan Mo-on Anisits Ferenc megítélése?

subtotal 2010.02.08. 22:06:15

@Rocko-: hát ha már itt rajtuk kívül az összes jelentős vetélytárs (Lexus? az mi? :P), nekik csak leesik, hogy itt jó, viszont a 2 másik tájegység kiesett. :)
És inkább itt, mint Törökországban meg Indiában, mint a Toyota és a Mercedes.

A retrofit 200 literes tartályra te is vevő lennél, jó extra lenne az :).
Egyébként remélem csak vicceltél. Mert ha nem, akkor javaslok egy kellemes belföldi kiruccanást Debrecen és Nyír1Háza célponttal.

Vágási Matyi 2010.02.08. 22:16:27

@subtotal: A piros még jól is néz ki.

RonJeremy 2010.02.08. 22:33:22

@subtotal:

Thank you! Azért remélem nem ilyen torzszülöttek lesznek, hanem ennél finomabb, igényesebb lesz a megjelenésük.

A Mini a BMW tulajdona, az nem lenne jó alap? Elsőkerék-hajtásos platform, épp az imént vettem egy autós újságot abban benne van egy csöppet felfújt és megemelt ötajtós Mini, lehet, hogy ezek a bajorok már készülnek valamire.

Nekem fura lenne 1 elsőkerék-hajtásos BMW, megmondom őszintén.

Ha BMW akkor hátsó kerék hajtás, soros hathengeres benzinmotor ( jó a szívó is).
Vagy csak én ragaszkodom ennyire a sztereotípiámhoz? Költői kérdés volt, nem kell lehülyézni..

akira2 2010.02.08. 22:43:23

@Hagalex:

"Szerintem Sedóbúl is meg tudja erősíteni, hogy önmagában a turbós üzem nem ok arra, hogy hamarabb hulljon szét egy motor."

sb-től egyébként várnék vmi magyarázatot a befecskendezési rendszerről meg a szelepemelési rendszerekről, ami az elérhető honlapokon elég ellentmondásos, de szerintem a turbós motorok magukban hordozzák azt, hogy hamarabb szétesnek. Több okból is:

1. Több az alkatrész, bonyolultabb a szerkezet, nagyob az esélye, hogy valami meghibásodik.
2. Magasabb üzemi hőmérséklet, jobban terheli az alkatrészeket.
3. Kisebb motorhoz nagyobb teljesítményt társít (ha már az azonos teljesítményű szívókkal hasonlítjuk), nő az egyes alkatrészek mechanikus igénybevétele, egységnyi felületeket magasabb erőhatások érik, nő a kopása.
+1. a magasabb nyomaték alacsonyabb fordulatszámon jelentkezik, amely szintén nagyobb terhelést jelent az egyes alkatrészek számára.

Ellenben a szívó benzines, amely alacsony teljesítményigény esetén alacsony fordulatszámot, magasabb teljesítményhez magasabb fordulatszámot igényel, amely kiegyensúlyozottabb terhelést jelent az alkatrészek számára.

A turbonyomás folyamatos emelése nem más, mint a digitális fényképezésben a megapixel-verseny, vagy a szteroidos izomnövelés. Nem lesz egyiktől sem jobb a szerkezet, csak lehet egyre nagyobb számokkal dobálózni, ahogy a mérnökök is bizonygathatják, hogy képesek egységnyi lökettérfogatból egyre nagyobb teljesítményt elérni.

subtotal 2010.02.08. 22:48:31

@RonJeremy: Hát ők azt ígérik, hogy elsőkerékkel is hozni fogják a BMW életérzést. Mal sehen...

Gondolom a Mini lesz az alapja, csak más a piaca.

Ja, rossz hírem van: a következő 1-es és 3-as széria is csak a csúcsváltozatban fog adni 6 hengert (és nem a szívót).
Az eheti német AutoBild szerint 1.6 literes és 2 literes benzinmotorok várhatók.

Virago_1000 2010.02.08. 22:48:38

Regen tamadt mar olyan jo erzesem, mint e cikk olvasasa kozben. Kellemes szofordulatok, poenok, de nem eltulzottan. T szerzo! Iroi venaja kituno!

akira2 2010.02.08. 22:53:58

@subtotal:

"Ja, rossz hírem van: a következő 1-es és 3-as széria is csak a csúcsváltozatban fog adni 6 hengert (és nem a szívót).
Az eheti német AutoBild szerint 1.6 literes és 2 literes benzinmotorok várhatók."

...és gondolom, mind turbós lesz...

Na, ezért fogok én bevásárolni a 6 hengeres szívóból... :)

ommm 2010.02.08. 22:57:47

@mek-lod: Most tényleg nyugodtabb vagy attól, hogy oda kentél egy marék fost a kommentablakba? Nem lehetett ezt volna kulturáltan megkérdezni?

subtotal 2010.02.08. 23:01:06

@akira2:
ebből következtethetsz:
1.6 318i 136PS/200Nm
1.6 320i 177PS/250Nm
2.0 323i 218PS/300Nm
2.0 325i 252PS/350Nm

Talán a belépő 1.6-os nem. Talán...

RonJeremy 2010.02.08. 23:14:20

@subtotal:

Thank you ,,noch einmal".Az a szitu, hogy ők meg is tudják csinálni. Anno volt az a reklám mikor egy fószer egy egykerekű biciklivel szerencsétlenkedett, a narrátor meg alámondta a szöveget, hogy problémás ha a hajtott meg a kormányzott kerék megegyezik. Ezzel a hátsókerék hajtásnak a stabilitásra vonatkozó jótékony hatásait kívánták demonstrálni. Aztán kihozták a Mini-t és hogy hogy nem ez a reklám lekerült a vetítésről.
Nem akartak maguknak ellentmondani..

mukkimakka77 2010.02.08. 23:14:56

Isten hozott Karotta! Végre-valahára.
Nem rossz a cikk, de azért nem egy Espada, mint ahogy a gép sem...

McK (törölt) 2010.02.08. 23:31:03

Köszönöm az élményt,a hasonlatok páratlanok..
Mind a tűzelő pucsító uszkáron,mind a zenekari árokba hullott primadonnán visítva röhögtem...:D

JÓ ÉRZÉS VOLT OLVASNI..!
Olyan időutazós...
Mintha néhány évet visszamentünk volna..

Még,még,még.

Hátezmi 2010.02.08. 23:37:51

Karotta!

Szívemből szóltál, zseniális a cikked!
Nagyon szép az 5-ös, de nem az én gépem...

mek-lod 2010.02.08. 23:56:53

@ommm:
elárulnád pontosan melyik kifejezéssel van a problémád?

1.továbbra is tartom, h. az általam linkelt videóban a 'riporternő' lekicsinylően, Anisits Úrhoz nem illő módon szól többször is
2.ha megengeded, csak annak a posztját olvasom el, akiét akarom
3. internetes fórumon kultúrát emlegetni?
4. ezek szerint a totalcar szerkesztősége (így jó?) még nem készített interjút Anisists Ferenccel? (gondolom neked is volna 1-2 kérdésed, amit szívesen feltennél a 'pápának' :-), hajrá!)

Rocko- 2010.02.09. 00:11:14

@pickapu: van benen igazság.
csak az elfogultság egy része a ráció.

@subtotal: a tartállyal a keleti végen jelenlévő folyamatos (üzemanyag)csempészésre céloztam.

"nekik csak leesik, hogy itt jó, viszont a 2 másik tájegység kiesett."
vmi olyasmi. félúton vagyunk az ázsiai megbízhatatlanság és a nyugati bérezések közt. olcsón kapnak relatíve nem olyan szart.

"A retrofit 200 literes tartályra te is vevő lennél"
nekem tök mindegy, h 67, 80 v 200 literes tank van a kocsimban.

voszi 2010.02.09. 00:20:27

@RonJeremy: hi jeremy, láttam, hogy nagyon ott vagy a borg varánuszok oroszláni-ba pottyantott gyárával ügyileg kapcsolatban. két bige felnyársalása közben tudnál esetleg nekem szerezni egy pár k04-es turbicsekket a gépemhez? elég fogyóalkatrész, ha odalépek. :) egyébként nem viccelek, komolyan írtam. :D

Maggi4 2010.02.09. 00:26:17

@ommm:

Jó tudni hogy az ember ezzel nincs egyedül:)
Egyébként ajánlom figyelmedbe a htka.hu-t, elég naprakész és lelkes szerkesztőbrigád van mögötte :) Ha már nem is kivonatolva:)

megint 2010.02.09. 00:53:40

akira2, jó volt a hasonlatod, pont az Alpokban voltunk, azért próbálj ki egy ilyet valamilyen szerpentinen nem hiszem, hogy a hólánc nagyobb élvezetet nyújtana, plusz nem kell le-fel szerelni állandóan, hiába csak a 200 méterre levő szállásra akarsz visszajutni

RonJeremy 2010.02.09. 00:58:41

@voszi: Pontosan milyen gép?
dizel/benya? köbcenti? kw?

Kutyafüle 2010.02.09. 01:15:35

@Nínó Karotta: Nagyon jó írás, nagyon tetszett!
Csatlakozom a "még sok ilyet" kérők táborához a Karotta gyújtotta tábortűz fényénél...

Gomulka Béla 2010.02.09. 07:38:32

@megint: kétszáz meterhez nem kell autó. Mi ez itt, kórház?

akira2 2010.02.09. 08:13:23

@megint:

Mit próbáljak ki?
Egyébként, ahogy írtam is, egyrészt hegyen lakom, másrészt pedig évi 60 ezret megyek részben az összekeres, részben a hátsókerekes BMW-vel. Az Alpokon keresztül. Nem ott lakom, így eddig nem is volt szükségem a hóláncra/hókengyelre, de még az összkerékmeghajtásra sem.

Most, hogy hétvégén esett majd' 40 cm hó, most csak úgy játékból kipróbáltam a hókengyelt, nem volt több idő föltenni, mint az utcán parkolónak lesöpörnie a havat a szélvédőről, de valójában nem is lett volna rá szükség.

Valódi szüksége annak lehet az összkerék meghajtásra, aki az Alpokban lakik 2000 m felett. Mindenki más elvan egy hátsókerék meghajtásos autóval, új téli gumijával, és biztonsági tartalékként egy könnyen felszerelhető hólánccal/hókengyellel. Majd meglátja, hogy évekig elő sem kell vennie... :)

esef 2010.02.09. 08:35:52

@ommm:
Vagy lehet, hogy a jobb hátulja volt egy kicsit törött, aztán "okosba'" lett megoldva... => Ilyet már volt szerencsém tapasztalni...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 08:49:19

@akira2:

Most aztán jól leírtad a nagy semmit! :)

Az általános direktívákat mi is ismerjük.
Igen, a turbós motorokra tényleg jellemző, hogy magasabb a hőterhelésük, drágább, jobban terhelhető anyagokat kívánnak, a literteljesítményük magasabb....

Igen.

És?

Ettől még lehetnek tartósak.

A repülőgépek is bonyolultak, nagy hőmérsékleten dolgoznak, drágák is, mégsem esik le belőlük minden ötödik! :)

"Ellenben a szívó benzines, amely alacsony teljesítményigény esetén alacsony fordulatszámot, magasabb teljesítményhez magasabb fordulatszámot igényel, amely kiegyensúlyozottabb terhelést jelent az alkatrészek számára."

Van egy hatalmas logikai bukfenc az érvelésedben, amit én a hiányos elmélti ismereteidnek tudok be.
Nézegess teljesítmény - nyomaték grafikonokat turbós és nem turbós motorokra. A turbós is pont ugyanúgy dolgozik mint egy szívó, csak a túltöltés miatt nagyobb a teljesítménye.

Az alábbi autónak miért nem egyenletes a teljesítményleadása?

img197.imageshack.us/img197/7840/z20let2016vturbo200bhpd.gif

akira2 2010.02.09. 09:19:31

@Hagalex:

Mikor is mondtam, olyat, hogy a turbós motornak nem egyenletes a teljesítményleadása?

Az alkatrészeket ért nagyobb terhelés épp ott jelentkezik, hogy már alacsony fordulatszám mellett jóval magasabb a nyomaték turbós motorok esetén.

A repülőgépeket kár volt idekeverned, mertv a gázturbina pl. egyszerűbb szerkezet, mint egy hagyományos, dugattyús motor, már csak azért is, mert lényegében csak forgó alkatrészeket tartalmaz, a dugattyús motor pedig alternáló mozgást végzőket is jelentős mennyiségben.

De ezt hagyjuk, nem ez a téma, hanem az, hogy a turbós motorok nem bírják addig, mint a szívók, a bonyolultabb motoroknak nagyobb a meghibásodási esélyük, mint az egyszerűbbeknek.

Szerintem nem a turbó a megfelelő fejlesztési irány a hatékonyság növelése érdekében, sokkal inkább a maradékhő hasznosítása pl. egy mini gőzerőművel...

És azon is érdemes elgondolkodni, hogy meddig terjedhetnek még a dízelmotorok a benzinesek csökkenésével, hiszen egységnyi kőolajból nagyjából egységnyi dízel és benzin párolható. (Persze a kőolajok közt is vannak különbségek, meg a finomítók között is, de sosem lesz olyan, hogy a kőolajból csakis dízel és bitumen jöjjön le...)

Beszélgess egyszer egy BMW szerelővel, hogy miket szerelnek gyakrabban, dízelt vagy benzinest, turbo-t vagy szívót, és kiderül, hogy melyik tart tovább... :)

subtotal 2010.02.09. 09:22:48

@Rocko-: a retrofit tartállyal én is csak vicceltem :) písz.

én azt gondolom, hogy lehet itt Magyarországon is fegyelmezett, jó minőségű munkaerőt találni. Ezt persze nem lehet ingyé', de még mindig fele annyiért, mint Németországban.
Nem véletlen, hogy a Daimler is idehozza az A/B osztály gyártását, kifejezetten árérzékeny osztály, főleg Európának, ezt nem lehet Tuscaloosa-ba vinni, mint az ML-t.

subtotal 2010.02.09. 09:24:46

@subtotal: Ja még annyi, hogy itt kelet-Mo-n mondjuk nem is feléért, hanem még kevesebbért.

subtotal 2010.02.09. 09:27:15

@akira2: nem vitatva amit mondassz, azért tegyük hozzá azt is, hogy:
1. Dízel-lel jóval többet mennek
2. Benzinesből jóval kevesebb van

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 09:59:13

@akira2:
"A repülőgépeket kár volt idekeverned, mertv a gázturbina pl. egyszerűbb szerkezet, mint egy hagyományos, dugattyús motor..."

Ha a repülőgép hajtőműve egyetlen darab turbinából állna biztosan igazad lenne...
A mondandóm oda akart kifutni, hogy a sugárhajtóművek lényegesen nagyobb terhelésen dolgoznak, így annak megfelelően is tervezik meg őket. Ezért nem esik le minden 5. repülő.

"a bonyolultabb motoroknak nagyobb a meghibásodási esélyük, mint az egyszerűbbeknek."

Ezzel a megállapítással nem vitatkoztunk.
Az, hogy egy berendezés mennyire bonyolult és hogy mennyi az esély a meghibásodásra, nincs közvetlen összefüggésben a valódi meghibásodások számával. (üzembiztosság, és minőségbiztosítás) Sedóbull tudna erről mesélni.

Ha a tervezők jól méreteznek és terveznek, ha a gyárban jól gyártják le, és a másik oldalról a felhasználó megfelelően üzemelteti, a turbósokkal sincs baj.

Jellemző, hogy a turbós motorok meghibásodásának jó része nincs összefüggésben a turbóssággal.
Pl. a dízeleknél elég ritkán megy tönkre a turbó, a főtengely vagy a hajtókar csapágy, de a hengerfej sem hibásodik meg gyakrabban mint a szívókon.

Ezzel szemben olyan hibák vannak mint befecskendezősor, kettős tömegű lendkerék... ezek nem a turbó üzemhez köthetők.

"Beszélgess egyszer egy BMW szerelővel..."

Beszélgess egyszer egy olyan szerelővel aki nem BMW-ket szerel, ellenben minden mást...

akira2 2010.02.09. 10:01:39

@subtotal:

Ez így van. Hozzá is járul rendesen a levegőszennyezéséhez, ugyanis nem csupán a literben mért elfogyasztott mennyiséggel, vagy a CO2-vel kell mérni a környezetterhelést, hanem a NO-ok és a korom tekintetében is.

Amenyiben az összes károsanyagkibocsájtást vennék alapul az egyes hagyományos üzemanyag-fajták (dízel és benzin) jövedéki adójának meghatározásakor, jóval drágább lenne a dízel, mint a benzin - hasonlóan gazdaságos lenne a benzines autó fenntartása, nem lenne ennyi dízel autó, talán valóban csak a haszngépjárművek járnának dízellel, ahol nagyobb jelentősége van a dízelmotor magasabb nyomatékának.

akira2 2010.02.09. 10:17:00

@Hagalex:

Folyamatosan azt magyarázod, hogy egy jó turbómotor jobb, mint egy szar szívó... :)

Ezen nincs mit vitatni, én inkább az azonos motorok turbós vagy nem turbós, alacsony nyomású, vagy egyre magasabb nyomású turbókról írtam. Csak, hogy almát almával, körtét körtével hasonlítsunk össze. Nem az a kérdés, hogy a kókuszdió-e a keményebb, vagy a dinnye, ezen nincs mit vitatkozni.

A legtöbb turbómotor nem különbözik az alapjául szolgáló szívóétól, csak rádobnak egy turbót, egy-két apróság módosításával alkalmassá teszik a turbó rászerelésére, más kipufogórendszert tesznek rá, módosítják a befecskendezést, stb. De, hogy a főtengely, a hengerek, a csapágyak vagy a blokk legtöbbször ugyanaz, az is biztos. (Talán a 30i és a 35i-re ez nem igaz, de a TSI-TFSI-re, vagy a SAAB-ra és sok másra igaz. Szinte ugyanaz a motor, csak az egyiknél alacsonyabb fordulaton préselnek ki magasabb teljesítményt, mint a másikon, ezért nem lesz ugyanolyan tartós...)

Nekem továbbra is szimpatikusabb egy 3 literes szívó, mint egy hasonló teljesítményű 2 literes turbó motor, 3 litereshez még egy-két turbó pedig teljességgel felesleges lenne, még ez a 200-250 LE is az, csupán azért érzem szükségét, hogy jelentős részben igen alacsony teljesítménykihasználással, szinte "végtelen" időn át szolgáljon... :)

Csak, hogy megértsd a motivációimat...

akira2 2010.02.09. 10:18:01

@akira2:

Bocs, FSI - TFSI akart lenni...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 10:22:51

@akira2:
"Folyamatosan azt magyarázod, hogy egy jó turbómotor jobb, mint egy szar szívó..."

Lófaszt!

Azt magyarázom, hogy a turbós kocsinak nem feltétlen kell széthullania 100-150ezer kilóméternél.

"A legtöbb turbómotor nem különbözik az alapjául szolgáló szívóétól, csak rádobnak egy turbót, egy-két apróság módosításával alkalmassá teszik a turbó rászerelésére"

Azt hiszem itt befejezem a vitát... :)))

subtotal 2010.02.09. 11:12:45

@akira2: én arra a mondatodra reflektáltam, hogy: "Beszélgess egyszer egy BMW szerelővel, hogy miket szerelnek gyakrabban, dízelt vagy benzinest, turbo-t vagy szívót, és kiderül, hogy melyik tart tovább... "
De mivel ezt abban a kommentemben nem fejtettem ki, így utólag is elnézést. Písz.
A környezetterheléses vitába nem kívánok beleszólni :)

burger 2010.02.09. 11:14:16

Valami hasonló párhuzamot vélek felfedezni egy mai WRC, meg egy B csoportos Quattro.
Quattro-E28; WRC-F10
Odabasz az új, de ki van herélve.

butschq 2010.02.09. 11:29:09

A Bangle bömik is szépek, de kompromisszummal tetszenek, ellentétben egy régebbi ötössel, ami első ránézésre dögös (az a lapos tepsi forma, na az ami nálam az ütőkártya). És most végre azon a vonalon mozognak újra, nem visszalépés ez kérem, visszatérés. Aki meg azt mondja, hogy egy felfújt 3-as, bújjon el, vegyen ódit. -ugye E46 E39 E38 vonal....(???)- ja meg persze a legszebb az e30, arra fussa :)

gomez.nonstop 2010.02.09. 11:36:18

Elkezdtem olvasni a cikket...az első oldal felénél aszondom...hé KIEZ. Lerágott csont elásva, majd újrarágva, de ez jó volt. Köszönjük. Ahogyan merciéknél az E-osztály, erről is elmondhatjuk, hogy "A BMW", minden motor alulról-felülről, minden fényűzés, ami kell, és még tán vezetni is lehet...a 7es arra már nem jó valószinű.

العربية (törölt) 2010.02.09. 11:54:27

Ezt az unalmas "dizájnt", te jó ééég... szánalom. :D

siklósitamás 2010.02.09. 12:25:53

Hallottam az Ezeröcsi-ben a bejelentkezést a tesztről, ott csak dícséretet hallottam a BMW menedzserek mellől:DD
Amúgy ÉLJEN KAROTTA!! remélem olvasunk még itt cikkeket tőle!
motorandcardesign.blogspot.com/

butschq 2010.02.09. 12:28:46

@Hagalex: hát bár a kombi, bocs touring nem az én ízlésem, el tudnám viselni :)hátul nagyzenének tökéletes

AhdyZroe 2010.02.09. 12:36:36

"Menő kettős keresztlengőkaros..." Hát nem azért de egy alsókategóriás civic 22 éve is kettős keresztengőkarral készült...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 12:36:48

@kohlenbrenner:
Volt már kombi autód? :)

Pakolós feleséged? 2 gyereked? Kopaszodó homlok? Növekedő sörhas?
Ábrándozás hetekig tartó lakókocsis európai körutazásról?

Jó az a kombi... ;)

rowi 2010.02.09. 13:01:25

pöpec

de ha már újra írsz, akkor Z-ről, Elnökiről is:D köszesz

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 13:11:49

@AhdyZroe:

Az Opel Laubfrosch meg már 1924-ben 4 kerékkel készült.

Bizony! :)

ocsisajt78 2010.02.09. 13:14:34

jo volt a czikk, hianyzott mar Karotta, no :]

twentyone 2010.02.09. 13:49:59

A kifutó ötös használtautó árai már a hír hallatára elkezdtek zuhanni:D

www.legalja.hu/?leg=view&img=20100130_bmw.jpg

Pizza zabáló 2010.02.09. 15:09:11

Ez az F10 valami jó nagy "Hát... ...Ja".

butschq 2010.02.09. 15:10:22

@Hagalex: erről az oldalról közelítve a dolgot igaz. de jelenlegi helyzetem alapján akkor még sokáig nem lesz szükségem kombikra :):S:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.09. 15:37:59

@kohlenbrenner:

Há'mer fele annyi idős vagy mint én.
Ne félj, neked is fog még tetszeni! :)

"de jelenlegi helyzetem alapján"

...ugyan már! Múló állapot! :))

Nick@Day 2010.02.09. 17:44:52

Túl hosszú a cikk, ez egy nagy 3-as.

és ezt nem elismerésképp mondtam

Bangle után egyre randább autók születnek:

X6 a kínai übergagyi álterepjáró
5GT az ízléstelenség Taigetosza
5er amit már a lexarabb német tuningcég se tud tovább rontani vizuálisan

én meg azt hittem, a Z4-nél nem lehet lejjebb menni, bocs Bangle (azért ne gyered vissza, pls)

Rocko- 2010.02.09. 19:56:43

@subtotal: písz.

a tartályt úgyértem h ha 200 liter, akkor X időnként kell megállni, ha 50 liter, akkor X/4. nekem tök mindegy.

ibafaipap 2010.02.10. 09:50:48

Az X6 és a Z4 szerintem éppenhogy a márka két legcsibészebb kocsija. De ez, nem mondom, az eleje rendben van, de a többi kész formatervezői ellenforradalom és bárhogy is fanyalogtak kezdetben az előző 5-re, vitték mint a cukrot, a kifejezetten futurisztikus külsejű autókat gyártó Honda pedig a válság kellős közepén is növelni tudta a profitját, úgyhogy ez egy rossz reflex. A BMW most Mercedest játszik és ez nagyon nem áll jól neki.

ibafaipap 2010.02.10. 09:54:04

Ki ne hagyjam már az 5GT-t, az is valami alvilági rémálom. Mi lesz a következő? Beállnak az amcsikhoz kockát tervezni?

akira2 2010.02.10. 13:02:14

@grizliewok:

Csak részben értek veled egyet, ugyanis nekem is nagyon tetszik az X6-os (sokkal jobban, mint az X5-ös), nagyon tetszik a Z4-es, és egyenlőre nem jön be az 5GT sem...

Értem én, hogy a BMW a haladás, a fejlődés, a fiatalos lendület márkája (ellentétben a Mercedessel, amely a konzervativizmus alapköve), de szerintem ma már nem lehet ennyire egyféle értékekhez ragaszkodni, tágítani kell a lehetőségeket.

A Mercedes pl. erősen nyitott a fiatalok felé, ld: A, B és új C sorozatot, az utóbbi egész fiatalosra, mondhatni BMW-sre sikerült, a BMW-sek - köztük én is - egyre többen inkább a visszafogott elegancia hívei.

Ezért bármennyire is tetszik, nem járnék X6-ossal, Z4-esem is csak akkor lenne, ha lenne valahol dél-spanyolrszágban egy nyaralóm, nekem jelenleg a konzervatív BMW limuzin 3-as és 5-ös, és a szintén konzervatív 3-as coupé tetszik annyira, hogy elgondolkodjam bármelyiknek is a megvételén.

Az E60-as elsőre sem, és most sem tetszik annyira, mint tetszett az elődje, vagy tetszik ez az új F10-es.

Szóval szerintem nem olyan rossz vonal az, ha a 7-es és az 5-ös visszatér a hagyományos értékekhez, és az újdonságokkal virít a BMW, mint pl. a SUV kategória, vagy az 5GT. Az 5GT nem szép, de praktikus felsőközposztálybeli családi autó utazáshoz olyanoknak, akik átlátják a SUV-ok túlzásait, mondhatni feleslegességét...

MFive 2010.02.10. 16:04:56

@mek-lod:

Az Anisits féle cikk :

fub.uw.hu/bmw200804www.pdf

Ez pedig az interjú :

fub.uw.hu/bmw200901www.pdf

Eddig Az AutóMotorban jelent meg portré, interjú és az utóbbi cikk a BMW Klubélet-en kívül. De talán mintha az Autó Magazin is rémlene. Keress rá, csak van még...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.10. 16:10:11

@MFive:

Úúú.. Köszi szépen!
Én is elviszem! :))

bpe 2010.02.11. 00:22:44

fura karotta lelkesedése annak tükrében, h 1) az előző generációt még csak 95% vette automatával :), 2) az insideline is tekert az új fünferre pár kört estorilban, de ők a zf-es manuálisra ugranának továbbra is, mer' az úúúristen.. :)

bpe 2010.02.11. 00:28:17

mellesleg az "utolsó" az inkább "last", az "ultimate" sztem inkább "végső"-t jelent, a szlogenben legalábbis.. :)

főleg, h karotta épp arra futtatja ki a cikket, h ezt már vezetni se kell, ergo nem uccsó mohikán ez, az a millás m3, haéppen.

ibafaipap 2010.02.11. 13:44:00

@akira2: Teljesen logikus és érthető, amit mondasz, ráadásul így racionális gazdásagilag. Ez inkább egy generációs különbség lehet köztünk. Ha megtartják a 3as kupét, ami egyszerre szép, sportos, ugyanakkor a mindennapi életben is használható( meg azért mégse kerül 30 millába), akkor nem lesz egy szavam se. Csak attól félek, hogy túl jólfésült lesz a márka és elveszti azt a hírnevét, amiért idáig keményen megdolgozott.

Vágási Matyi 2010.04.30. 14:00:08

Ennyi szexuális utalást régen olvastam autós tesztben - ha olvastam egyáltalán.
Különösen a nagyvilági nős hasonlat adta be.
süti beállítások módosítása