A Volkswagen vezérkara tegnap a nyilvánosság elé tárta a konszern középtávú terveit összefoglaló „Stratégia 2018” fantázia(dús)nevű anyagot. Nem irigylem az öltönyös-nyakkendős urakat, hisz nem kis fejtörésbe kerülhetett középtávú célként kitűzni azt, hogy a világ vezető autókonszernjévé váljon a VW. Legalábbis ami a tőke- és forgalomarányos nyereséget illeti. Azt, hogy ez németül mit jelent, nem nehéz kitalálni: vasfegyelmet, visszafogott beruházási politikát, szigorúan limitált fejlesztési költségeket.
És még valamit, amit az „építőkocka-elv” még széleskörűbb alkalmazásával írnak körül Germániában. Kedves név ez, igazán nem jelenthet semmi rosszat. Sárga, piros és zöld fakockák jelennek meg egyesek szeme előtt, amikkel boldogságtól ragyogó arcú gyermekek játszanak békésen a földön.
Mások még több, még egyformább Audit, Skodát, Seatot és természetesen Volkswagent vizionálnak. Néhányak előtt pedig - ó jajj – a 914 és 924-es árnyékában felsejlik egy újabb négyhengeres fauvé-porsche (rém)képe. Onnan pedig már tényleg csak egy lépés a TDI-Boxster, ecogommbal és műhanggal.
Az utolsó 100 komment: