Az építőkocka el van vetve

  2010. február 03. - Gulyás G Címkék: volkswagen tervek

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


A Volkswagen vezérkara tegnap a nyilvánosság elé tárta a konszern középtávú terveit összefoglaló „Stratégia 2018” fantázia(dús)nevű anyagot. Nem irigylem az öltönyös-nyakkendős urakat, hisz nem kis fejtörésbe kerülhetett középtávú célként kitűzni azt, hogy a világ vezető autókonszernjévé váljon a VW. Legalábbis ami a tőke- és forgalomarányos nyereséget illeti. Azt, hogy ez németül mit jelent, nem nehéz kitalálni: vasfegyelmet, visszafogott beruházási politikát, szigorúan limitált fejlesztési költségeket.

És még valamit, amit az „építőkocka-elv” még széleskörűbb alkalmazásával írnak körül Germániában. Kedves név ez, igazán nem jelenthet semmi rosszat. Sárga, piros és zöld fakockák jelennek meg egyesek szeme előtt, amikkel boldogságtól ragyogó arcú gyermekek játszanak békésen a földön.

Mások még több, még egyformább Audit, Skodát, Seatot és természetesen Volkswagent vizionálnak. Néhányak előtt pedig - ó jajj – a 914 és 924-es árnyékában felsejlik egy újabb négyhengeres fauvé-porsche (rém)képe. Onnan pedig már tényleg csak egy lépés a TDI-Boxster, ecogommbal és műhanggal.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr861723228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.03. 18:01:53

Sajnos elkurvul(t) a Porsche is... :(

Bár nekem mindig is a Ferrari, Lotus, Corvette trió volt az IGAZI SPORTKOCSI! :)

A "világ" akkor fog összedőlni bennem amikor a Ferka is kihozza a luxus terepjáróját, vagy a dízel motoros "sportverdát".

Amúgy én már "láttam" egyszer összedőlni egy autós birodalmat a gigalo-megalomán terveik miatt...
Ahogy mondani szokták: Marha nagy ember tud marha nagyot esni! :)

baxigáz 2010.02.03. 18:13:02

Egyenpadlólemez, egyenmotor, váltó, stb. olyan ez, mint a konfekció zakó, lehet az is nem rossz, mer occsó, de azééé úriember nem jár konfekció zakóban, vagyha igen ne varja rá, hogy CERUTTI, vagy ARMANI, na ilyen lessz a PORSCHE, ha VW padlólemezzel, motorral, váltóval fogják gyártani.Elvész az amitől ma PORSCHE a PORSCHE, persze lehet majd népautó a POSRSCHE is, hiszen a Bogarat is Ferdinand Posrsche tervezte vagy mi.Ezzel együtt ha így lessz, nyóc misiért én is vennék pseudo Por sche-t.

lally 2010.02.03. 18:17:23

Azért mostanra már kívánatossá ért az a 914-es

kisbencuska 2010.02.03. 18:20:34

Most nem azért, de más márkáknál is megy az építőkocka... Csak a VW-csoportnak vannak egyenautói??? Jelenlegi Peugeot-modellek? "A" Vectra és "F" Astra hasonlósága? Sőt, ha már lego, akkor a lejobb példa az "A" Vectra és a Calibra...

Arvedui 2010.02.03. 18:25:40

Dízel Boxter király de csak ha három hengeres ;)))))

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.03. 18:37:45

@Arvedui:
Az 1 hengeres V motor keményebb :)
Felváltva jár a hengerekben a dugattyú... ;)

nem kéne... 2010.02.03. 18:49:12

@Maybe_:

namost azt úgy képzeld el, hogy ezt egy haveromnak leedukáltam, hogy más a boxer1, mint a v1, mert más a főtengely elékelése.
először nem esett le neki, másodszor sem, azóta meg erősen neheztel ezért a húzásomért, pláne, hogy sűrűn az orra alá dörgölöm.
:))))

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.02.03. 18:52:27

Kövezzetek meg, nekem kéne egy kilenctizennégyes... :)

Leadfoot 2010.02.03. 19:08:57

Inkább 1 914 mint 200 Cayenne!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.03. 19:14:32

@nem kéne...:
Hát persze h más. Persze ez attól is függ, hogy dízel, vagy benzines :)
Mi a V1-et egy raklap sör elfogyasztása után alkottuk meg, és eléggé vizuális típus vagyok, úgyhogy jódarabig nem tudtam utána kortyolgatni a fulladásveszély miatt :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.03. 19:34:29

@kisbencuska:

"Sőt, ha már lego, akkor a lejobb példa az "A" Vectra és a Calibra..."

LOL :))))))))

butschq 2010.02.03. 19:45:33

DSG egy Porsche-ban? a 356 véletlenül sem a bogárból készült

@Maybe_: a Simsonomban soros 1 hengeres motor van előre megdöntve :)

biker_kolee 2010.02.03. 19:58:06

A 914 kéne. Amilyen randaság, olyannyira szimpi.

Krisi 2010.02.03. 21:25:07

a világ még valahol az automata váltós Ferrariknál kezdett el zülleni, aztán végső csapásként jött a diszkóterepjáró Porsche.
ezek után én már nem lepődök meg semmin :)

@kohlenbrenner: az én Sámsonomban V1-es motor van, látszik a dőlésszögön... :D

misinator 2010.02.03. 21:52:26

kertészáruházasrobimotorosgenerátoroshybridvolkswagentakarokporscheemblémával!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.03. 21:55:00

Eh, ne temessük már a Porschét. Adjunk már neki egy esélyt, mi, közép-európai "szakértök".

misinator 2010.02.03. 22:09:54

Egyébként pont a Porsche esett bele a tipikus "spórolás a spórolásért" mániába a háromezres, négyhengeres(!) 968-assal./ Speciel nekem a formája tetszett/.
Mondjuk össze lehetne szedni a többi márkát is. Szerintem mindenki tud a kedvenc - vagy gyűlölt - márkájának szakbarbár baklövésére példát...

olleeee 2010.02.03. 22:14:15

,,soros 1 hengeres motor´´ :D

mlt3 (törölt) 2010.02.03. 22:28:05

Mi van belaim, megint vilagvege van?
Reszvetem a topik Porsche-tulajainak :D

lacza87 (törölt) 2010.02.03. 22:33:35

Nyilvan nem az a VW célja, hogy elriassza a Porsche stabil és módos rajongótáborát, nagyon jól ki tudják dekázni, hogy mennyit lehet építőkockáskodni, ahhoz, hogy ne romoljon a Porsche minősége és arculata, hogy ne veszítsék el a vásárlókat.
Amúgy meg ekutya kollégát várom nagyon!:)

ommm 2010.02.03. 23:00:29

Ha jól tudom, a VW-Gruppe új keresztmotoros platformjára (MQB) kb. 60 típus épül majd az Up!-tól fölfelé. Az egyedüli fix méret az első tengely-pedálok tengelye lesz, modelltől függetlenül.
Na bumm, ettől még nem lesz Lupóból A3 :)

ommm 2010.02.03. 23:01:37

@lacza87: Emlékezz a Seat Tango-ra. Nincs az a koncepció elfelejtve. Ha nem is Porsche lesz a neve (kötve hiszem, hogy a Boxster alá akarnának valamit), de van miből válogatni csoporton belül :)

ekin_su_ocha 2010.02.03. 23:30:56

@nem kéne...:

„A Boxster egy négyhengeressel, vagy akár egy kicsi, háromhengeres turbómotorral is leadhatna 180-200 lóerőt, és a modell történetét nézve, amely egy 2,5 literes motorral kezdődött, a vásárlók valószínűleg el is fogadnának egy ilyen változtatást” – vélekedett Wöhler.

erre csak azt tudom mondani, amit Terinéni a bolt előtt: az anyátok pitsáját :D Kinek kell dízel kerregés egy benzines sportautóba? :)
Egyetlen (általam ismert) jármű aminek jól áll a 3 henger az a Triumph Speed Triple... nem kéne erőltetni

AD 2010.02.03. 23:34:10

a diesel boxster csak azért nem bestseller, mert még nem gyártják..

mlt3 (törölt) 2010.02.04. 00:05:23

@AD: 1.2TDI kasszasiker lenne a keleteuropai piacokon, persze szigoruan lekapart markajelzessel - mint ahogy a 716i is :)

ekin_su_ocha 2010.02.04. 00:39:39

@mlt3: szerintem itthon a 710i drei zylinder is elmenne... :D

Egyébként ha a szimszon v1-es akkor a jawa mustang a boxer 1 az Mz-k pedig soros egyhengeresek?

Mal 2010.02.04. 01:05:48

Hm.
Mindig fikáztam a 914-et, aztán egyszer testközelből átnéztem, azóta tetszik.
Mindig fikáztam a 924-et, aztán egyszer mentem vele egy kört (JÓ ÁLLAPOTÚVAL!!), és utána vettem is egyet.
Mindig fikáztam a Cayenne-t, de ha azzal a monstrummal nem szórták volna meg Amerikát, akkor nem lett volna miből megcsinálni a 997 GT2-t, mondjuk.

Ilyen dolgok ezek. Még jó, hogy nem kell mindent szeretnünk, és megvennünk. :)

29 Palms 2010.02.04. 02:03:28

@Mal,

Isten tartsa meg a jó szokásod, remélem sokáig gondját viseled a 924-nek. :) Kevesen maradtunk már jó állapotban sajnos.

Shadowbull 2010.02.04. 08:11:39

Az a problemam, fonok, hogy maga alapvetoen forditva ul a lovon.

Az epitokocka-elv nem csak a gyartoknak, hanem a vasarloknak is elonyos.

Ugyanis egy okos plattformstrategia csak azokat az alkatreszeket egysegesiti, amik a felhaszanlo szempontjabol irrelevansak. Gondolom egyszeru belatni, hogy egy klimakompresszor, vagy egy indexrele akar ugyanolyan lehet barmilyen szegmensben, vagy tipusban. Ugyanigy ertendo a padlolemezek, hajtaslancok es egyebek egysegesitese: attol meg, hogy ket autonak egyforma a tengelytavja, a motor felfogatasi pontjai, a fobb es meghatarozobb geometriai befoglalo meretei, meg lehet ket teljesen kulonbozo autot epiteni.

A vasarlonak ez azert jo, mert sokkal tobb modellvarianst lehet megvalositani, mintha mindegyikhez mindent egyedileg terveznenek.

Nyilvan a hangsuly az okos megvalositason van, nem konnyu eltalalni azt a hatart az egysegesitesben, ahol maximalisan kihasznaljuk a koltsegelonyoket, de a vasarloi es hasznalati szempontbol erezheto kulonbsegeket tudunk az autok kozott generalni.

A Porschehoz meg annyit fuznek hozza, hogy en azt gyanitom, a Porsche-fele V8asok ki fognak pusztulni, viszont megmaradnak a Boxerek. Es be fognak jonni az Audi-fele nagymotorok, esetleg kisebb modellekben a 2.0 TFSI valamelyik reinkarnacioja.

Hogy ezt baj vagy sem, majd a Porsche-vasarlok eldontik.

sb

kisbencuska 2010.02.04. 08:18:57

Nekem nem kellene egy 914-es sem. Helyette inkább egy 356-os a legelsők közül, még az 1.1-es motorral. Ami ugye egy VW boxeren alapult. Nesze neked építőkockával riogatás. :) A nagyon bátrak és sportos vezetők tudtak is száguldozni vele úgy százhússzal...

mükkemakk 2010.02.04. 08:35:59

Nekem egy gyári új 924-es pont elég lenne ma is.

Az új autókat meg tessék rendeletetésszerűen használni, pl. bemelegíteni, nem szétütni, akkor tovább bírják, mint a régiek, na jó a 123 merci tényleg tovább bírta, de nekem a lada/skoda/dacia jelenti a régi kocsit.

Szkotti 2010.02.04. 08:54:16

@Shadowbull:
+ piacszélesítés újabb legósdoboz hozzáburításával: VW-Suzuki együttműködéssel.
Szerintem sem hülyék Jürgenék, eddig is bejött nekik az építőkockázás.

Shadowbull 2010.02.04. 08:59:20

@Szkotti: Persze hogy bejott. Raadasul nincs a vilagon olyan gyarto, aki ne probalna egysegesiteni, ahol lehet.

sb

kisbencuska 2010.02.04. 09:19:30

@ommm:
Délután küldhetek egy olyan mailt, amire tudnál rögtön válaszolni? (Kb. 3 percet igényel a válasz, semmi gugli, csak írni kell...) Tegnap feltettem kérdésben egy másik nickkel, ki is lettem tiltva érte...

apamacko 2010.02.04. 09:25:22

Egy 270 lóerős Boxster nem lenne elég?
Ennyit meg tud a 2.0TFSI is.
Sőt ha a 2.0 CR TDI 170 lóerejére rágyúrnak egy kicsit, akkor abba a kategóriába bőven elég is lenne.
És ha gyártanák lenne rá vevő tuti.

A mostani Seat Leon FR-eknél itthon bőven vezet a dízel, és szerintem Európa nyugati felén is.
Jó Cuprában nincs ahogy Golf GTI-ben sem, de ha jól emlékszem lesz GTD is újra.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 09:28:44

@Shadowbull: Ráadásul az épitökockázás nem egy XXI. századi sátáni találmány, amit az autógyártók ötlöttek ki, hogy elriasszák a vevöiket. A gépgyártás egyéb területein (pl. nyomdagépek) régóta létezik, csak ott nem akkora hiszti az imidzs. Természetes, hogy a költséghatékonyság miatt az autógyártásban is átveszik az elvet, persze jól mondod, hogy a hangsúly az okos megvalósításon van. Az pedig a cikkíró egyéni problémája, ha rémképeket lát, bízzunk benne, hogy a gyártók bölcsebbek nála.

mlt3 (törölt) 2010.02.04. 09:31:19

Chevrolet Cruze: "Kékes világítású csőműszerek, mint egy izlandi sportautóban"

Hat, errol meg kellett volna kerdezni TothZet, biztosan irt volna nektek egy doktori disszertaciot a kek feny karos es szemirritalo hatasairol (megmondta a szemesz!) :DDD

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 09:34:04

Aki szerint veszélyes a tendencia, üljön le egy kávéra a német autógyártókkal és mesélje el nekik, hogy a kiélezett versenyben hol lehetne még költséget faragni. A bérek és járulékos költségei miatt eleve rosszabb helyzetböl indulnak a germán gyártók. A beszállítókat sem lehet a végsökig kifacsarni, mert csak úgy járnak, mint az Opel Lopez alatt. A fejlesztésböl komoly pénzt kivenni tilos. A vak is látja, hogy a Baukastenprinzip hosszú távon jelentös tételt hozhat.

Psziho 2010.02.04. 09:34:31

sosem vezettem egy nyűves porschet sem:(

asszem most már nem is fogok

amúgy 75-ig bármelyik,utána csak a 959

najó,egy 928-at még kipróbálnék

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.02.04. 10:08:36

Ha valaki tudja,írja már meg legyen szives,hogy a Chevy Cruze kettődé-be milyen gyártású a dízelmoci?

GM?
CDTI?
ISUZU?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.04. 10:09:55

@malenykij polgar:

:))

De ugye nem bűn az részünkről, hogy a Ferraritól és a Porschetól nem a luxus terepjárót várjuk!?

Értem én amit mondasz, csak sajnos azt látjuk, hogy szép lassan megszűnik a mértékadó, autentikus autókészítés!
És most direkt nem használtam a gyártás szót.

Az emberek nem arra kíváncsiak, hogy tud -e a Ferka vagy a Porsche 3,0 CR autót csinálni minden luxussal. Olyat csináljon a Merci vagy a Toyota, esetleg a BMW.
A Merci esetében sem az A vagy a B osztályra akarunk erektálni, sőt, igazából még csak nem is a C klasse-ra.

Szóval kurvulnak, és ez szerintem sem jó!
Illúzióromboló, még akkor is, ha a cégek gazdasági érdeke mást diktál.

Ahogy nem lesznek idolok az autóiparba, úgy nem lesznek autóbuzik sem, mert ugyan ki a tökömet érdekli, hogy ugyanazt a tömeggyártott "szart" 66 féleképpen csomagolva akarják neked eladni, és még arról is győzködnek, hogy ez neked jó! :((

Ha egy kicsit várunk még, a VW felvásárolja a PSA-t és a GM-et is, és akkor csak fauvékat tudunk venni... szép jövő! :(

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.04. 10:11:04

@BeeTm:

Saját fejlesztésű. Chevrolet Korea (vagy Europe).
Nem az Opelé, és nem Isuzu.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.02.04. 10:23:50

@Hagalex: Megtaláltam:

"The high pressure CRDI system was developed by Bosch

The diesel engine generates 150 ps at 4,000 rpm and maximum torque of 32.6 kg.m (326 Nm) at 2,000 rpm (so much torque at that rpm should make this car and city traffic go hand in hand)

accelerates from 0 to 100 km/h in just 9.2 seconds and to a top speed of 208 km/h

19 km/l with a five-speed manual transmission and 15 km/l with a six-speed automatic transmission

Equipped with a diesel particulate filter system (DPF) and improved Exhaust Gas Recirculation (EGR), it meets Euro IV emission regulations"

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.04. 10:31:12

@Hagalex: @BeeTm:

Gyorsan ki is javítom magam :))

Szóval utánanéztem, és a wikipedia szerint a VM motori tervezte mint az Opelbe szerelt motorokat.

Szóval helyesen így van:
A FIAT-Opel közös gyár, a VM Motori tervezte és gyártotta a Opelekbe az 1.9 CDTI-t, de az egy másik motor.
A Cruze motorját is ugyanaz a cég tervezte, de a Chevrolet ezt saját magának gyártja, tehát nem a VM Motori, ők csak tervezték.

Hogy csavarjunk még a dolgon egy kicsit...
Az Insigniában lévő új, nem 1,9 hanem 2,0 CDTI motor pedig már az Opel saját néven kiadott fejlesztése, amit önállóan gyárt, nem a a FIAT-tal. Ez a motor természetesen nem azonos a Cruze-ben lévővel.
Forrás:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM_engines

és...

en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines#RA_420

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 11:07:15

@Hagalex: Ha már kurvulás, akkor a piac miatt kurvulnak a gyártók. No meg a környezetvédelem miatt. Az A-Klasse, meg a dízel Cayenne sem azért született, mert Stuttgartban unatkoztak, hanem mert van rá vevö és nyereséget lehet vele termelni. Ezt a pénzt utána olyan fejlesztésekre költik, amire akarják, nyugodtan csurranhat a "Flagship"-modellekbe is belöle. Szerintem nincs ezzel semmi gond, hiszen amíg szar van, veréb is lesz.
Autóbuzik pedig mindig is lesznek, minden (normális) férfiember matchboxszal kezdi a karrierjét, ez genetikusan kódolt. Ha pedig fieztöképes autóbuzik lesznek, fognak nekik gyártani megfelelöen dögös autókat is. Én nem aggódom.

w a s d 2010.02.04. 11:08:49

@Maybe_: Azért valami formásabb 4 csavaros 914- esre való felnigarnitúrát el lehetne fogadni...

@mlt3: A távol- keleti kék más, mint a német kék. Csak a német kék bántja a szemet.:D

Bontószökevény 2010.02.04. 11:16:34

Egy 924-est én is dzivesen látnék a garázsomban! Nem kell mindenkinek tetszenie, de nekem nagyon bejön!:)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.02.04. 11:17:45

Remélem kétütemű szívó lesz a Boxster diesel és maximum 3 hengeres. :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.04. 11:31:51

@malenykij polgar:
"...a dízel Cayenne sem azért született, mert Stuttgartban unatkoztak, hanem mert van rá vevö és nyereséget lehet vele termelni."

Hát ez az. Én nem sok olyan emberrel találkoztam még, aki kifejezetten igényelte volna, hogy a Porsche gyártson már végre valami jó kis dízelt.
Ellenben a cég marketingesei és főkönyvelője úgy döntött, hogy ez a büdzsének jó, így kreáltak dízelt is.

Igazi Porsche fanatikus sosem venne dízel Cayenne-t. Újgazdag, sznob fogja megvenni, de őt meg kurvára nem érdekli a műszaki tartalom, csak az embléma...

"Ha pedig fieztöképes autóbuzik lesznek, fognak nekik gyártani megfelelöen dögös autókat is. Én nem aggódom. "

Én sem aggódom azon, hogy elfogynak egyszer csak a sportos modellek, engem a tendencia aggaszt.
Szép lassan főkönyvelők, igazgatótanácsok által vezérelt lesz az autóipar. Mindenki fog mindent gyártani, és természetesen a verseny miatt mindenki ott próbál meg spórolni ahol csak tud.
Ez pedig nem jó irány.
Az szépen hangzik, hogy a Porsche majd a dízeleken nyert profitból a szupersport autóit fogja fejlesztgetni. Kérdés az, hogy ez így lesz -e?

konti10 (törölt) 2010.02.04. 11:39:51

Ezt az építőkockásdit az amerikaiak prímán tudták 50 évig. V8 + automata + alváz , csak a bodegát cserélgették a tetején. Jó volt ez mindennek, pickup,sport,családi... A VW középtávú célja részesedést növelni egy hanyatló üzletágba...

2010.02.04. 11:41:11

Porsche Boxster 1,2TDI 3L
Király:-)))

Shadowbull 2010.02.04. 12:02:04

@Hagalex: "Szép lassan főkönyvelők, igazgatótanácsok által vezérelt lesz az autóipar"

Ez mindig is igy volt.

Valamit azert sokan hajlamosak elfelejteni:

Az autoygarak azert gyartanak autot, hogy penzt keressenek. A cel a profit.

Ha nem keresnek penzt, akkor nem jol csinaljak, es csodbe is mennek.

sb

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.04. 12:13:00

@Shadowbull:

"Az autoygarak azert gyartanak autot, hogy penzt keressenek. A cel a profit."

Ez világos.
De jó esetben lehet pénzt keresni pusztán azzal is, hogy 1 dolgot jól csinálunk, meg lehet azzal is ha 4-5 dolgot csak éppen jobban mint közepesen.
Sőt, még olyan opció is létezik, hogy sokmindent csinálunk, és mégsem megy...

Én csak egy vagyok a sokmillióból, és a szavam vélhetően nem sokat számít, főleg, hogy nem is vagyok potenciális Porsche vásárló, de nálam sajnos nagyot esett a Porsche nimbusza.

The Good Boy 2010.02.04. 12:29:25

@F/: "A távol- keleti kék más, mint a német kék." A távol-keleti kék leginkább amerikai kék:::))) ott már ezeréve ebben a szinben pompáznak a müszerfalak:D

Tényleg: nem tud valaki egy igényes tuningmühelyt, ahol egy motorhibás 911-be bele tudnák aplikálni az asszonypajtás smart fortwo-jának 0,6-os turbomotorját? Akár még az sem lenne baj, ha felfurnák 1,1-esre, mert akkor új motorjelzés sem kellene: 911 0,6 helyett elég lenne a 9 1,1:)))

2010.02.04. 12:59:13

Megvették már a Suzuki 20%-át, idő kérdése, és az 1 literes splash motor bekerül a golfba, mint eco model

lacza87 (törölt) 2010.02.04. 13:24:22

@Hagalex: "Az szépen hangzik, hogy a Porsche majd a dízeleken nyert profitból a szupersport autóit fogja fejlesztgetni. Kérdés az, hogy ez így lesz -e? "
Elemi érdeke hiszen vannak ugye, akik műszaki tartalom és minőség alapján választanak. Valamint az általad említett márkajelzés alapján választók valamilyen, nem tudom mlyen, arányban. De ugye az az embléma a legendás sportkocsik miatt jelent annyit. A nem vagy nem jól ápolt legenda viszont könnyen elfelejtődik.

lacza87 (törölt) 2010.02.04. 13:27:19

@Workman: Meglepne, hiszen most fejlesztették ki az 1.2 TSI-t ami egy sokkal modernebb motor, úgyhogy inkább fordítva. Ellenben a Suzuki Fiat-eredetű dízeleit szerintem hamarosan cserélik VW-re.

1kutya 2010.02.04. 13:30:29

@Shadowbull: akkor most kicserélhetem az oktávián a márkajelzést porschéra, vagy sem?:-DDD
Blöki

2010.02.04. 13:59:50

@lacza87:
Én sem komolyan mondtam, de a VW dízelek biztos beköltöznek a suzukikba, viszont a benzinesekből nem hiszem hogy akkora átrendeződés lenne.
Az 1,2TSI 105Le, és valszeg iszákosabb is lesz városban mint a suzuki 1,2 86Le motorja viszont a sima 1,2l és 1,4l vw benzin motorokat lehet, hogy elfelejtik, mivel az 1,2 65Le is gyengébb mint 1,0 68Le suzi motor.
Bár valszeg itt is inkább a ktg csökkentés lesz a főszempont, 1 motorból minél többet akarnak gyártani, az occsóbbikból.
Viszont a jelenlegi palettát nézve nem hiszem, hogy egyből beszerelik a Swiftekbe az 1,6 TDI 75lovas motorokat, majd talán a következő generációba.

Jules_V6 2010.02.04. 14:09:28

@Krisi: A Jawa Mustang-omban meg egyhengeres boxer. :O)

Jules_V6 2010.02.04. 14:13:17

@ekin_su_ocha: Pesze. A Mustang csak azért nem lett kéthengeres boxer, mert a váltótól nem fért el a másik henger!

Ciri 2010.02.04. 14:41:22

@Workman:

"Az 1,2TSI 105Le, és valszeg iszákosabb is lesz városban mint a suzuki 1,2 86Le motorja"

Egy picit fogalomzavarban vagy. :)

Az 1,2 TSI nem a szívó 1,2-esek és még csak nem is a szívó 1,4-esek konkurenciája, hanem az 1,6-oké.

Ennek tükrében nézd a fogyasztását és az emisszióját is.

Ciri 2010.02.04. 14:44:48

@The Good Boy:

"Tényleg: nem tud valaki egy igényes tuningmühelyt, ahol egy motorhibás 911-be bele tudnák aplikálni az asszonypajtás smart fortwo-jának 0,6-os turbomotorját?"

Hozd el hozzánk, megoldjuk! :)

Shadowbull segít megcsippelni is. :))))

Ciri 2010.02.04. 15:12:49

@apamacko:

"Jó Cuprában nincs ahogy Golf GTI-ben sem, de ha jól emlékszem lesz GTD is újra."

De van, hónapok óta konfigurálható nálunk is.

The Good Boy 2010.02.04. 15:27:18

@Ciri: oké, lehet róla szó. de csak akkor, ha belereszeltek a váltójába még vagy két újabb fokozatot, mert most olyan raj a nyóc fokozat, meg akkor már kellene egy gardánytengely is, hogy télen se égjen a képem, hogy nem bírok vele felmenni a havas hegyekbe. Meg tulajdonképpen kellene egy ültetősz.. vagyis emelőszett a futóműhöz, mert ha a közelben minden rokihely foglalt lesz, azért valahogy fel tudjak vele mászni a járdára.
Nálatok lehet még kapni "ABS", "Turbo" meg "4wd" feliratot hátulra? esetleg még szükségem lesz egy "remus" matricára is a koppány fölé ragasztva, meg egy "killer" matricára az első szélvédő felső részére, ha tudnál szerezni:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.04. 15:29:02

@Ciri:
"Shadowbull segít megcsippelni is."

Jáááj! Pont a csippelést bíznád rá és nem a lézeres hónolást? :))))

@lacza87:

"A nem vagy nem jól ápolt legenda viszont könnyen elfelejtődik."

Pontosan ebben van a lényeg.

"Ellenben a Suzuki Fiat-eredetű dízeleit szerintem hamarosan cserélik VW-re."

Az mekkora lenne már, ha benne hagynák!? :))
Amúgy a közös motornak a FIAT-Opelnél már lőttek szerintem. Gondolom, hogy nemcsak a 2,0 cdti-t csinálja sajátkezűleg az Opel, hanem az összes motorral át fog térni. Az összes itt az 1,3 -at jelenti, hiszen az 1,7 és a 3,0 Isuzu volt.

Ciri 2010.02.04. 15:36:35

@The Good Boy:

"Nálatok lehet még kapni "ABS", "Turbo" meg "4wd" feliratot hátulra? esetleg még szükségem lesz egy "remus" matricára is a koppány fölé ragasztva, meg egy "killer" matricára az első szélvédő felső részére, ha tudnál szerezni:)"

Természetesen! Létezik krómos, kevláros és faerezetű verziókban is.
Van használtban is matricánk, beszámított swiftekről szedtük le. Azoknak azóta 30km/h-val kevesebb lett a végsebessége sajnos. :D
Ledcsík és krómcsík nem érdekel?

@Hagalex:

Nem véletlenül. :))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 16:13:27

@Ciri: Hol vannak már a Jägermeister meg No Fear matricák?

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.02.04. 16:32:38

Ízlelgessük a neveket. Szerintem meglesz mind. Sajnos...

-Porsche 911 2.0 TDI (motor a Passatból)
-Porsche Boxster 1.2 TDI (Lupo blokk, átfésülve)
-Porsche 911 EcoGT3 (fenti Passat koromköpködő+plusz valami villanymotor)

De menjünk beljebb a szalonba, csak tessék...

-Maserati Quattroporte VI 2,2 DI (forog max 4000 -ig, amúgy Peugeot HDi+ új műanyagburkolat a motoron, szigonnyal)
-Ferrari 415d Fiorano (1,5 literes dízelmotor, 3 henger, ahh..., a Geely gyártja a Mennyei Birodalomban, olcsó)
-Bugatti Veyron II (VW Touareg V10 TDI, itt azért nem lehet beletenni a sz*rt, ugye érezzük)

qantum 2010.02.04. 18:04:22

Basszus,még mi baromságot meg kell érnünk az autókgyártásban!
Nekem marad a T3 Multivan!!
Nagy is,megy is ha kell,-igaz akkor zabál is,de leszarom -agyagból van,nem pvc-ből,hátul dohog a vizesboxer....Arról nem is beszélve,hogy az első futóművében több az anyag, mint egy új Golfban
Kell ennél több?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.02.04. 18:42:08

@mlt3: "Hat, errol meg kellett volna kerdezni TothZet, biztosan irt volna nektek egy doktori disszertaciot a kek feny karos es szemirritalo hatasairol (megmondta a szemesz!) :DDD "
Drága Ede, az ismétlés a tudásnak az anyja, ezt tudjuk régóta, de csak azért, mert sokszor elmondasz valamit, nem lesz igazad. Már végigvettük párszor.

lacza87 (törölt) 2010.02.04. 19:00:26

@Workman: 1.2 TSI 105 ló ez menne nálam a jelenlegi 1,3-as és 1,5-ös Suzukik helyére.
Egyedül a Splash van amiben az 1.0 és 1.2 szívó Suzuki motorok vannak, én itt inkább egy közös 2 hengeresre gondolok a későbbiekben, amit az up!&rokonaiban is tudnak használni.
A dízelre meg szerintem egyet mondunk mert én hamarosant írtam te meg következő generációs Swiftet. Nos elvileg nemsokára jön az átdolgozott Swift. Bár lehet, hogy már olyan készültségi állapotban van h már úgy küldik el ahogy van. Plusz a Kizashihoz ami elvileg hamarosan jön Európába is szükség lesz VW dízelre. Ha le nem fújja a konszern az egészet.

bloodhound v2.0 2010.02.04. 19:19:13

a 914-es porsche épp azért szép (méghozzá az egyik legszebb porsche), mert egy hihetetlenül rusnya, aránytalan valami. :)

egyébként meg ízlésről vitatkozni (már megint)?...

Shadowbull 2010.02.04. 22:38:27

@Ciri: "Shadowbull segít megcsippelni is. :))))"

Kabbe :))

sb

Ciri 2010.02.05. 05:45:10

@lacza87:
"1.2 TSI 105 ló ez menne nálam a jelenlegi 1,3-as és 1,5-ös Suzukik helyére."

Hááát ha azt szeretnéd, hogy egy swiftet 3,8M alatt ne tudjanak megvenni, akkor kívánd csak.

@Shadowbull:

nyehehe:)

mlt3 (törölt) 2010.02.05. 09:49:56

@streetsta: Na most ugyebar legutobb is olyan hulyesegeket linkeltel be, amit el se olvastal, es amiben pl az eg kek szinerol volt szo. Amikor megkerdeztem, hogy szerinted mi a tokom koze van a termeszetes, szuretlen fenyforrasoknak egy mesterseges, kimaszkolt, filterezett hattervilagitashoz, kuss volt a valasz.
(Hol fordul elo LED a termeszetben, baszod?)

A masik ugye, hogy ez a kellemetlen szintan nevu dolog meg mindig letezik:
www.ipsi.fraunhofer.de/~crueger/farbe/farb-sim.html

Rogton az elso mondat osszefoglalja, mekkora baromsag szinhez kotni, hogy valami irrital-e, vagy nem:
"Wenn Sie sich mit Farbgestaltung beschäftigen, werden Sie feststellen, daß Farben je nach ihrer Umgebung ihren Charakter verändern. Das sind die Auswirkungen des Simultankontrastes."

Tovabbi olvasmany:
www.ipsi.fraunhofer.de/~crueger/farbe/farb-harm.html

Ragodj rajta, belam. Igaz, hogy szakszoveg, es kisse nehezebb elolvasni es ertelmezni, mint nemetul dönert rendelni. De en meg vagyok gyozodve rola, hogy egy ilyen jokepessegu gyereknek, mint te - aki okosabbnak hiszi magat a teljes Fraunhofer Intezetnel - ez nem jelenthet akadalyt.

w a s d 2010.02.05. 15:48:10

@biturbo s:
"...
-Porsche 911 2.0 TDI..."

Én meg a helyükben már most nekiállnék ezt megcsinálni, és 912 2,0 CR TDI DPF néven árulni.:D
És még csak nem is nézne rájuk ferdén a mostani én.

w a s d 2010.02.05. 15:50:00

@Ciri:
"Golf
Nagy erő, kis fogyasztás: TSI Golf 3 990 000 Ft-tól"

Akkor miért lenne a Swift 3,8?

@lacza87:
Japánban árulják a Swiftet is 1,2- essel.

ekutya 2010.02.05. 16:10:26

@lacza87: Nem kell tovább várni. Viszont a 7 betűs varázsszót nem fogom megemlíteni. Egyébként figyelemreméltó dolog ahogy a VW néhány évtized alatt a T97-es Tatra-ból felépített egy olyan vállalatot, ami mára az elsőségért harcol.

@Shadowbull: "Az autoygarak azert gyartanak autot, hogy penzt keressenek. A cel a profit."

Ettore Bugatti forog a sírjában. Szerintem kétféle autógyártó van. Az egyiknek a cél a profit, és az autógyártás egy szükséges rossz. A másiknak a cél az autógyártás, és a profit a szükséges rossz. A nagy tömeggyártó konszernek szükségszerűen az egyik csoportba tartoznak, de azért szerintem van még olyan aki a másikba.

lacza87 (törölt) 2010.02.05. 17:49:49

@Ciri: Mia te véleményed a motorkérdésről VW-Suzuki viszonylatban?

Ciri 2010.02.05. 18:18:10

@F/:

"Akkor miért lenne a Swift 3,8?"

A feltüntetett Golf ár az induló 3ajtósé.Ilyen autó a világban nincs, mire ötajtóst, metálfényest, stb stb csinálsz belőle, már messze nem ennyi lesz.
Nézd csak meg a Polo Tsi listaárát, mondjuk Comfortline-ban.
Persze azért túlzás a 3,8M de ezzel csak az arányokat próbáltam szemléltetni.

@lacza87:
Halvány lila fingom sincs. :)
Ami viszont szerintem biztos, hogy sokat kell még várni a VW motoros Suzukikra, ezért is kár még találgatni.
Dízelek terén biztosan a sokkal modernebb VW-k kerülhetnek majd előtérbe, a Tsi-k viszont lehet, hogy drágák lesznek a suzi árszínvonalához.
Nem tudom.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.02.05. 21:13:21

@mlt3: Ejj, csillagom, vegyünk át pár dolgot: nem az a baj, ha nem olvasol el valamit, hanem ha nem tudod elolvasni, vagy esetleg az értelmezéssel akadnak gondok. Éppen ezért, csak a te kedvedért mégegyszer:
"Drága Ede, ezt a témát már vettük, a korábban belinkelt, igen alapos és pontos leírásokr igen ügyesen elmagyarázzák, mit is mondott a szemorvos TóthZének -t.i. a legrövidebb hullámhosszú fény szóródik a legjobban, márpedig az a kék és árnyalatai. Ez a szóródás teszi zavaróvá, kontraszttalanná sokak számára a kék LED-ekkel, esetleg más kék fénnyel megvilágított műszerfalat, rádiót, telefont, akármit.
www.bgszi.sulinet.hu/letolt/fizika/feny.pdf
www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/feny/kek.html
Olvassad át ezeket mégegyszer, és keress máson fogást -ez neked egyébként is kedves tevékenységed, miért is akarnál saját szintedhez méltatlanul, lerágott, túlhaladott dolgokkal bohóckodni."
Tehát el kéne olvasni azt, ami a linkben szerepel. A hosszú mondatokat is. Meg azokat is, amikben a kék fényről beszélnek.
Aztán megjegyezném, hogy örülök, hogy személyeskedsz -mert az arra enged következtetni, hogy az érveléseddel bajok vannak, ezért van szükséged ilyen nemtelen eszközökre. Természetesen nem beszélem Goethe szintjén a németet, de annyit megértek németül is, mint angolul, ezért ez sem okoz gondot: uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20081219021449AAZ0RtX
Aztán találtam még ezt is neked: "Die Instrumente sind tagsüber passabel, bei Nachtfahrten wegen der blauen Beleuchtung nur mäßig gut ablesbar". Innen: www.faz.net/s/RubD2759E07B427423AA21BE4C3B8D8F697/Doc~ECADC99D317104E538D23CC8F9942E221~ATpl~Ecommon~Scontent.html
Továbbra is foglalkoztat a kérdés: ha emberek azt állítják, hogy az ő szemüket zavarja bizonyos kék fény, azt miért is nem lehet elhinni/elfogadni? Mert láthatóan így van, a tudományos magyarázat csak arra jó, hogy megértsük miért van így, de az, hogy így van, az nem vita kérdése.

Shadowbull 2010.02.05. 22:29:08

@Ciri: Azt csiripelik a madarak, hogy a felvasarlas utan a Suzuki azonnal leallitott minden dizelfejlesztest.

Szerintem 1-2 even belul szamithatunk VW-dizeles Suzukikra.

sb

Shadowbull 2010.02.05. 23:52:56

@Rocko-: azert azt talan megse :)

sb

Ciri 2010.02.06. 06:14:52

@Shadowbull:

Khmm.

A Suzuki soha nem fejlesztett dízel motort. :)

@Rocko-:

Az azért nem, viszont majd a valamikori swift sportba bele tudnék vizionálni mondjuk egy 1,4 Tsi-t.

Ciri 2010.02.06. 08:08:45

@streetsta:

"Továbbra is foglalkoztat a kérdés: ha emberek azt állítják, hogy az ő szemüket zavarja bizonyos kék fény, azt miért is nem lehet elhinni/elfogadni? Mert láthatóan így van, a tudományos magyarázat csak arra jó, hogy megértsük miért van így, de az, hogy így van, az nem vita kérdése."

Nem szeretnék bele vau vau, de:
Ez a téma már többször előkerült (természetesen főleg itt, a TC-n).
Amikor szóba hoztátok, én mindig megjegyeztem, hogy az ügyfelek (tehát akik évekig használják) nagyon sajnálják a kék fény kimúlását a VW-ból.

Mivel már többször vitáztatok(tunk) ezen, ezért kábé egy háromnegyed éve a fejemben készítek egy kis "statisztikát" a témával kapcsolatban.
Bármikor, amikor VW tulajjal tárgyalok/beszélek, szándékosan kitérek a dologra és megkérdezem a kék fényről.

Egyetlen egy ember mondta azt, hogy nem tetszik neki, de Ő sem arra hivatkozott, hogy zavaró lenne, egyszerűen csúnyának találta és kész.
Ebben a kis "felmérésben" szerepel 18 éves hülyepicsa, 30-as autópályázó és 70 éves piacra járó papa is.
Soha nem próbáltam rávezetni senkit a válaszra, sőt mindig azt mondom, hogy "nézze csak meg az xy-nak milyen szép fehér/vörös a műszerfala"

Még egyszer:
Minden kib.szott alkalommal kitérek erre, ezidáig sikertelenül kutatva a kifolyt szemű embereket.

Az már csak érdekesség, hogy akinek állítólag kifolyik a gubója (készséggel elhiszem), az mind ide koncentrálódik a Totalcarra.

Fenti állításod előtt kalapot emelek, ha csak tízből egy(!) tulajdonos is azt mondja, hogy hosszútávon, este, stb stb zavarja a kék műszerfal világítás.
Azonban ameddig ez a szám ennél jóval kevesebb, akadjunk le a témáról.

Szerintem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.02.06. 09:37:06

@Ciri: lehet, hogy ez a probléma csak nagyon keveseket érint. De attól még létezik. Nem csak a Totalcaron: "A kék műszerfalvilágítás nem mindenkinek az esete. Van, akit kifejezetten zavar ez a tónus, másoknak fel sem tűnik." www.vezess.hu/teszt/teszt_volkswagen_passat/1578/

De találtam valami mást is: texyt.com/bright+blue+leds+annoyance+health+risks

Itt ilyen megállapítások vannak (többek között): "In fact, blue light causes greater eyestrain and fatigue than other colors. It is harder for the eye to focus and causes greater glare and dazzle effects. It can also interfere with our internal body clocks, disrupting sleep patterns. Some researchers believe that even very low levels of blue light during sleep might weaken the immune system and have serious negative implications for health."
Meg ilyen:"Firstly, blue light appears much brighter to us at night, or indoors where ambient light is low – an effect known as the Purkinje shift. This is because the rods – the sensitive monochromatic rod light detectors which our retinas rely on more at night – are most sensitive to greenish-blue light."
A a Purkinje shift, mint jelenség külön tárgyalt dolog mindenfelé, sajnos az oldalon lévő link nem működik, de Wikipedia és sok más oldal tárgyalja.
Asszem igazából nincs szükség további idézetekre, a cikk minden sora hasznos. Bár remélem, hogy a kék fény által okozott rák feltételezés inkább hiszti, mint valós veszély.
Mindenesetre tele van hivatkozó linkekkel, elég alaposnak is tűnik ahhoz, hogy csak úgy lesöpörjed, pusztán azért, mert az általad meginterjúvolt alanyokat nem zavarta. Őket az sem zavarta, hogy Volkswagenük van. Pedig milyen sokan vannak, akiket zavarna:))) (Remélem elég szmájlit tettem, hogy értse mindenki, mókakacagás volt!:))))
Mindenesetre már az is jólesett, hogy az enyémmel ellentétes véleményedet anyázás, hülyézés, vagy bármilyen más sértegetés nélkül fejtetted ki -ez nem mindenki esetben tűnik kézenfekvőnek. Komolyan mondom, jólesett.

Ciri 2010.02.06. 11:22:21

@streetsta:

"Mindenesetre tele van hivatkozó linkekkel, elég alaposnak is tűnik ahhoz, hogy csak úgy lesöpörjed, pusztán azért, mert az általad meginterjúvolt alanyokat nem zavarta."

Az általad említett linket nagy valószínűséggel egyetlen egy ember sem olvasta el az általam megkérdezettek közül.
Viszont használják évek óta, probléma nélkül a kék fényű autójukat.

Hol a probléma?
Min lovagolunk?
Hol van jelentősége?
Mit akarunk elérni ezzel a vitával?
Be akarod bizonyítani a VW tulajoknak, hogy kifolyik a szemük, még ha nem is?

Utána jártam, nem tudtam saját magam felé sem prezentálni bármit a kék fény "ellen", akkor mit kezdjek a fenti linkkel?

(Itt azért gyorsan megjegyezném, hogy nekem személy szerint egyáltalán nem tetszik.Amikor elindult a fehér műszerfalas autók bevezetése, részemről örömtáncot jártam -majdnem- :D)

Még egyszer leírom a véleményem:
A dolognak az égvilágon semmi jelentősége nincs, az általad felvázolt probléma olyannyira kevés autóhasználónál jelentkezhet, hogy ennyi erővel a piros és fehér fények mellé is tudnánk egy-két szemkifolyós linket rakni.
Isten a tanúm rá, hogy először itt a TC-n olvastam erről először (ha valós, kézzelfogható probléma lett volna, biztosan kutakodtam volna már), pedig elhiheted, hogy eladtam már egy "néhány" autót, ergo ismerek kábé két-három tulajt is.

Ismerjem el, hogy igazad van?
Elismerem.
Csak azok nem akarják elismerni, akik használják nap, mint nap.
:)

Rocko- 2010.02.06. 11:37:30

@Ciri: én a lehető legjobb szándékkal se tudnék semmilyen VW származék motort Suzukiba. bár ugye nem én vagyok a potenciális vásárló...

másrészt széndioxid mizéria csökkentésén kívül tud valaki egy darab értelmes indokot felmutatni a házasságra?

Ciri 2010.02.06. 12:12:53

@Rocko-:

"én a lehető legjobb szándékkal se tudnék semmilyen VW származék motort Suzukiba. bár ugye nem én vagyok a potenciális vásárló..."

Ezt a kérdést most tényleg nem értettem.

A második kérdésedre pedig három választ is tudok: pénz, pénz, pénz.

Rocko- 2010.02.06. 13:37:55

@Ciri: lemaradt a tenni. kérdés nem volt. röviden: sztem vw motor nem való, ne kerüljön Suzukiba.

a pénz nem elfogadható indok, a VW AG eléggé kiterjedt cég, olyan autót gyárt amilyet akar. szóval a Skodát is pozícionálhatná odá ahová való: volkswagennek.
(nem lenézendő a Skodát, csak ugye így nem lesz nyereség ha minden autót feljebb sé feljebb tesznek.)

Ciri 2010.02.06. 16:29:03

@Rocko-:

"lemaradt a tenni"
Na így má' értem! :)))

"olyan autót gyárt amilyet akar"

Szerintem, ha nem akar csődbe menni, akkor nem.
Ráadásul ne felejtsd el, hogy a Suzuki is elég szerteágazó vég. Nem csak autókat gyárt.

Rocko- 2010.02.06. 17:08:30

@Ciri: miért kéne csődbe mennie?

nem csak autókat gyárt? oké, motorokat is, de az totálisan más ág, nem is tudom mennyi közük van egymáshoz.
fejelszteni meg bárhol lehet. eddig se törték magukat a motorkerékpárok felé.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.02.06. 19:19:37

@Ciri: Félre vagyok értődve.

Még csak véletlenül sem akarom bebizonyítani, hogy MINDENKI szemét zavarja. Csak annyit, hogy VANNAK, AKIKNEK ZAVARJA. (Nem ordítok, csak kiemelem a mondandóm lényegét). És hogy nem azért zavarja, mert Totalcart olvas, vagy mert nem szereti a Volkswageneket, hanem mert ilyenre gyártották. És aztán ezen belül kerestem az okokat, miért is lehet ez így. Ha elolvastad a legutóbb belinkelt oldalt, ott egészen sok termékkel kapcsolatban sorolták fel, hogy a vásárlók egy része kifogásolta a kék LED fényét, fényerejét -nem csak a műszerfal-világítással kapcsolatban jött ez elő.
Már a legeslegelején ennek a vitának arról beszéltem (inkább hangosan gondolkodtam) hogy mi LEHET az oka annak, hogy én például a VW műszerfalak feliratait egészen kontraszttalanul látom, meg gondolom mások is vannak ezzel így. Illetve, hogy észrevettem, hogy egy csomó eszköz világító/villogó kék LEDje a periférikus mezőmben sokkal erősebbnek tűnik, mint ha közvetlenül ránézek. És tudom, hogy ez másokkal (nem mindenkivel, de többekkel) is így van. Tehát a probléma létezik, nem egy Totalcaros, különösen TóthZé által nyomatott összeesküvés része. Ennyi.
Szoktad a Sebesség oltárát olvasni? Na ott például sokan őrjöngtek (szó szerint is), hogy azonnal fejezzék be a fekete háttér előtt fehér betűs dizájn használatát, mert kifolyik tőle a szemük. Na, nekem például nem. De ettől még nem kezdtem bele, hogy ezek mind hülyék, és csak aljasságból mondanak ilyeneket, pedig nem is zavarja őket. Ha zavarja, akkor zavarja. Ráadásul hirdetések szövegeinek megtervezésekor is régóta vannak, akik azt az álláspontot képviselik, hogy inverzben semmilyen szöveget nem szabad írni, mert sokkal rosszabbul olvasható. Se el tudom képzelni, hogy van, akit az inverz szedés nem zavar (eddig úgy vettem észre, engem nem).
Szóval alapvetően béke, mert tényleg nem arról beszélek, hogy mindenkinek kisüti a szemit a kék LED.
Ja, kinek volt az meg, még amikor boldog-boldogtalan rakta a kék LED-es spricnit, vadriasztót, kutyafaszát a kocsira, hogy jön szembe a delikvens (este), felkapcsolva a tompítottja, és tisztán látod a közvetlenül mellette világító LED kék fényét? Mikor ez velem először történt meg, nem akartam elhinni.
Nnna, ennyi mindösszesen, örüljünk a fehér műszerfal világításnak együtt, halleluja!

Shadowbull 2010.02.06. 23:10:18

@Ciri: "A Suzuki soha nem fejlesztett dízel motort. :)"

Sajat maga nem, kiadta kulso cegeknek.

sb
süti beállítások módosítása