Izomautók, paradoxon 2010

  2010. január 29. - ommm Címkék: ford chevy

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


2010 január 29. Egy apró, Közép-európai ország autókkal foglalkozó netes magazinjának szerkesztőségében pár pillanatra ismét egymásnak feszült a két gigász: egy 73 köbhüvelykes koreai négyhengeres Chevy és a 146 köbhüvelykes törökországi dízel Ford.

Változnak az idők...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr341712708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2010.01.30. 14:19:42

Rossz irányba változnak.

Legutóbb egy 120-as ducato-val voltam az északi tengernél.

A középső és a legbelső sávban tudtam vele menni. Simán 200-al.

Elkurvult már az új dobló is .. reszelő szagmunkások vették kezelsbe. Mia zhogy egyhatos motor? Mi a faszra jó az? HE?

Már csak a Ducato-ban bízhatok. Az jó céges autó lehet. Nyomod neki és MEGY.

Nem hibázik. Mert azt még nem vették végeselem kezelésbe.

..én csak azt tudom mondani. Jó tizenöt évvel ezelőtti máig fennmaradt konstrukciók. Azok a JÓK.

GalloG 2010.01.30. 14:27:43

Autós szemszögből ez siralmas. Szerintem.

Eddig a gyártók azt sulykolták, hogy mindenkinek nagyobb, erősebb autó kell. Így lett a mostani Polo másfélszer akkora, mint a Golf I volt anno (hogy mindenki által ismert példákat írjak), ami egy kategóriával felette áll (elvileg).

Most meg jön az EU ezzel a légszennyezéssel, amit valójában nem is az autók okoznak (legalábbis nem az autók miatt ilyen a helyzet amilyen), és erre most mindenkinek kisebb autó kelljen, kisebb motorral?

És most az a hülye, aki anno megvette a nagyobbat, mert mindenki azt nyomta, hogy az a tuti...

Szerintem simán nem lehet már értelmesen feljebb srófolni a méretet és a teljesítményt (semmivel sem tudják már beadni a szükségességét), így nincs miért autót cseréltetni a kuncsafttal. Kellett valami duma/indok, amivel el lehet indulni visszafelé, és most majd 3 évente jönnek a kisebb, könnyebb és kevesebbet fogyasztó autók. Így 15-20 évre van megint indok, amiért folyamatosan cserélgetni kell majd...

W_Pooh 2010.01.30. 14:27:48

1,2-es a 2,4-es ellen? Micsoda harc lesz ez jaaajjj....

jürgen baromartz 2010.01.30. 14:29:40

@gnme: "reszelő szagmunkás"... az mi?

Nap 2010.01.30. 14:30:15

A legjobb amerikai izomautot az ausztralok csinaljak.

gnme 2010.01.30. 14:32:03

@jürgen baromartz: tudod Te azt.

A színek. Az anyag. A párhuzamosan futó tesztek.

Tudod Te azt!

esef 2010.01.30. 14:33:08

Na ezért jó a Franciaországban összeszerelt Renault... Típushiba orvosolva, azóta kopp-kopp-kopp semmi gond.
A koreai Daewoo maradjon meg Tuloknak, a török Fordot meg nyúzza egy másik totalcaros balek.

Amúgy ilyen alapon a Spanyolországban összerakott Suzuki Vitara, a törökben szerelt Toyota Corolla, a cseheknél gyártott Kia/Hyundai is szar, nem?

jürgen baromartz 2010.01.30. 14:36:58

@gnme: igazából nem tudom :)

a "szagmunkás" kifejezésről egy olyan ember jut eszembe, aki azon dolgozik hogy jó illatú legyen az autó. vagy talán éppen fordítva, hiszen abban az esetben "illatmunkás"-nak hívnák. és még reszelője is van, hogy teljes legyen a zűrzavar. fogalmam sincs mire akarsz kilyukadni, de tényleg :D

Bűvész 2010.01.30. 14:39:06

És ezért még fizetést is kap.

gnme 2010.01.30. 14:42:48

@jürgen baromartz: Arra akartam kilyukadni, hogy míg fejlesztőként dolgoztam a ****-nél svábországban, rendszeresen olyan konstrukciók kaptak freigegeben-t amik nem voltak kifejlesztve és akifejlesztéshez kapcsolósó többhónapos teszten átfuttatva.. Ehhez adni kellet a nevem.

Végeselem lemzésekben (amire külön osztály volt) láttam, tele van agyorra pirossal, még kicsit reszelni kel rajta. De a határidők miatt azt mondták a menedzserek. A megrendelés kell, a pénz kell, .. hogy nincs kifejlesztve? ... cc' .. megy a gyártásba.

Majd pár év múlva tökéletes lesz, addig is dolgozzunk rajta!

jürgen baromartz 2010.01.30. 14:49:27

@gnme: jól van már csak szívatlak, de látom még mindig nem esett le hogy miért :D

gnme 2010.01.30. 14:50:15

..olyankor gyakorta eszembe jutott Sályi és Pattantyús.

És otthagytam a picsába őket.

Ja .. olyan fizetést kaptam, hogy esténként egy dőnerre futotta.

És háromhónapos kinti turnusok után 15 kilót lefogyva tértem haza pár hétre.

A családtagjaim azt mondták: HAGYD OTT A PICSÁBA.

(...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.30. 14:50:39

A kisebb és könnyebb autókkal mondjuk szerintem semmi hülyeség nem keletkezik.
Nagyon régóta van kompozit, meg alumínium, csak egyszerűen az autógyártóknak kényelmesebb volt eddig a meglevő anyagokból építkezni, mert az óccóbb. Amíg nem volt válság, addig lustálkodhattak. Most muszáj fejleszteni.

A repülőgépiparban pl. minden kilogrammért megküzdenek a gyártók, mert ott kurvára lényeges a súly.

A környezetvédelemről meg annyit, hogy sok kicsi sokra megy, az autók is tetemesen beleszólnak a szmogba pl. Pesten.

A kisautók felhizlalása meg azok miatt kell, akik hatalmas helyet akarnak mindenhol. De azok inkább vegyenek nagy autót. Abban van hely.
Érdekes, régebben a Maruti meg a Polo tök jó volt kisautónak, aki meg nagy helyet akart, az vett Sierrát. Nem tudom mi a francot akarnak az emberek, térgörbületet az autóban?

yoshida 2010.01.30. 14:50:48

@GalloG: A legutóbbi BKV sztrájk idején csúnyán leromlott a levegő minősége, a Moszkva téren, vagy az Oktogonon mutatták a mérőállomást, ott duplája volt a szennyező anyagok aránya a megengedetthez képest (vasárnap még tök jó volt, keddre amikor be is dugult a város, duplája lett a limitnek). Ugyanebben az időben vidéken egyáltalán nem, a vidéki nagyvárosokban pedig csak enyhébben romlott a levegő. Persze ez se bizonyíték, de elgondolkodtató.

gnme 2010.01.30. 14:51:21

@jürgen baromartz: tudom :)

.. de nagyon felbüffen nekem is hogy hogy mennek a dolgok .. még évek távaltából is

sajnos

jürgen baromartz 2010.01.30. 14:51:41

@gnme: úgy tűnik előző kommentemet magába szippantotta a blog.hu fekete lyuka.

szóval csak szívatlak, nem kell komolyan venni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.30. 14:53:27

@yoshida: Tudod, nem a több autó okozta a légyszennyezést, hanem a cigiző sztrájkoló BKV-sok :D

gnme 2010.01.30. 14:53:30

@jürgen baromartz: szereted a pálinkát? Igyunk már egyszer baszod! :)
De van borom is .. :)

perszepersze 2010.01.30. 15:33:27

menjenek már ezzel a kis CO2 kibocsájtással a picsába, a sok green, meg blue autó értünk és a gyerekeinkért van ugye? akkor meg nem azért mert minden óriás gyártó a CO2 kvótájuk határán van?!

motorsport77 2010.01.30. 15:37:07

@Shomee: Egyetértek vele, csak nem ebben a formában. Max 10-éves autóig. És mondjuk 7-8 miliós új ár felett.

rokkantterepjárós 2010.01.30. 15:39:00

a probléma a sok behozott és leharcolt büdös díesel BMW Merci Audi és sorolhatnám autók miatt van ,BKV legyen gázos, a nagykörúton belül meg csak benzines autóval! megnézném egy pár hónap múlva az adatokat,nem a nagy köbcentivel van a baj.

nem kéne... 2010.01.30. 15:41:42

@gnme:

papa, két kilóval mikor mész te egy ducatóval?
:))))

gnme 2010.01.30. 15:44:15

@nem kéne...: mikor jó nagy motor van benne. Vidd ki a pályára és próbáld ki.

ommm 2010.01.30. 15:44:33

Bocs, zsibbadt voltam picit...

gnme 2010.01.30. 15:46:34

@ommm: szevasz, mi a ferde helyzet?

Nálunk havazik ezerrel, előbb felbuktam (érthető okok miatt..) azt a kutyák nyaltak fel.

Fű.. nagy a hó.

nem kéne... 2010.01.30. 15:48:05

@gnme:

nekem a kettőnyolcas 143 lovas vagy mennyi volt, naszóval az nem nagyon ment százhetvennél többet.
azt hegyenvölgyön tudta, de többet egyszerűen nem forgott.

gnme 2010.01.30. 15:50:31

..ez egy normál (nem maxi) 120-as volt bejáratva. Besza behu .. úgy cikáztam vele a bmw-k között aszittem az asszony elválik mire hazaértünk.

..leszartam. Olyankor 20L volt a fogyasztása. A számítógép 17-et írt ki.

Leszartam. Padlógáz.

nem kéne... 2010.01.30. 15:52:21

@gnme:
ez meg járóképes alváz, a platóra spaniferezett oldalfalakkal.
:))))

gnme 2010.01.30. 15:54:06

@nem kéne...: ..igen elég sokszor kellett tankolni az biztos.

evo87 2010.01.30. 16:11:01

Megint egy rohadtul értelmes poszt. Azt hittem a BMW-Audi-nál nem lesz nagyobb badarság, de megint sikerült alulmúlnotok magatokat.

Visszasírom a régi TC-t, a régi belsőséget, Karottát, de legfőképp Orosz professzort.

Sajnálom, de azt kell mondjam a TC egyre olvashatatlanabb, semmi értelmes tartalom.

A belsőségen pedig mennek ezek a kattintásszám-vadász posztok.

Gratula!

Tóth Ágas 2010.01.30. 16:12:35

@Nap: még az is lehet, hogy egyetértünk, ha a Ford Falconra gondoltál.. 4.0, mindez 4.5 millió Ft-nyi ozi dalárér, újonnan, kiszcókolom

WSzabi 2010.01.30. 16:14:34

@gnme:" Végeselem lemzésekben (amire külön osztály volt) láttam, tele van agyorra pirossal"
Azta.. állat kis mondat! Mit jelent??
:D:D:D

evo87 2010.01.30. 16:21:14

@gnme: Azért elég nagy butaság azt állítani, hogy ami a végeselemes analízis lefuttatása után piros, az rossz.

A piros részek a maximális helyeket jelölik (pl maximális feszültség). Azaz ami piros az a teljes alkatrészen a maximális érték, ami könnyen lehet, hogy bőven a megengedett értéken belül van.

gnme 2010.01.30. 16:24:18

@WSzabi: az alapanyagból felépített geometria-termék saját jellemzőinek terheléstől függő teherbírása különböző típusú és összetett igénybevételek estében számítógépen modellezve.

Érdekes módon én azt láttam mindig, hogy el fognak törni. Persze tesztekre nincs idő. A "német" kollégák is ezt láttak.

A menedzserek nem.

...ne szórakozzál. Pontosan tudod Te azt!

gnme 2010.01.30. 16:25:47

@evo87: én hülye vagyok. És csak kérdezek.

Buta is vagyok. És csak kérdezek.

És mindent félre értek. És csak kérdezek.

evo87 2010.01.30. 16:27:15

@gnme: én semmi ilyesmit nem mondtam, csak azt, hogy a szín nem feltétlen mérvadó.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.30. 16:27:33

@evo87:

Azért hozzászóltál. Semmi értelmes, mi? Nekem is volt egy időben ilyen véleményem, aztán rájöttem, hogy kurvára nem érdekel senkit a sírás, hogy régen mennyivel jobb volt minden, sőt. Ez internet, vissza lehet olvasni az összes cikket, olvasd a régieket.

evo87 2010.01.30. 16:30:55

@scheerti: sokszor így is teszek. Legtöbbrször Karotta és Orosz közös írását, az Espada cikket "lapozom fel". Üdítő tud lenni a mostani forgatagban.

ColtCzT 2010.01.30. 16:35:19

@evo87: áááá,ez még nem is. Képzeld el ha Suzuki (vagy valami japán) meg Audi (vagy valami premium német) kulcs lett volna egymás mellé téve :D
Amugy Ommm legalább posztol rendesen, es a héten sok jó cikket kiadott a kezéből....nekem főleg az Insignia OPC teszt tetszett...kérek még több hasonlót!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.30. 16:49:42

@evo87:

Egyikük sem tűnt el, Karottát egy kereskedelmi rádióban hallhatod Winklerrel minden hétköznap(nincs olyan adás, hogy ne lenne szó valamilyen autóról), Orosz doki meg máshova ír, angolul.

Egyetlen hibája a rádióműsornak, hogy nem játszanak elég Johnny Cash számot, de ezért a programigazgatót kell ekézni, nem a műsorvezetőket:)

Rocko- 2010.01.30. 16:55:14

@yoshida: úgy érted h autóknak 3 nap alatt dugókkal sikerült elérni azt a szintet, amit egyébként BKV-val 1 nap alatt?
azt figyelted hogy Magyaroroszág keleti részén akkor jóval nagyobb volt a légszennyezettség?
meg tudod mondani h mennyire hiteles és pontos a műszer ha a legnagyobb értéket egy peremkerület kertes házakkal teli övezetében mutatja?

esef 2010.01.30. 17:12:43

@evo87:
Én pedig már csak két ember miatt tartok ki a Totalcar/Belsőség mellett. Az egyik (természetesen) Csikós úr, a másik pedig ommm, akiben pedig azt látom, hogy méltó utódja lehet az előbbinek. A többiek már kiégtek, vagy pályát tévesztettek.

Magyar[HUN] 2010.01.30. 17:25:23

@scheerti: Ezt nem is tudtam, meg tudod nekem mondani melyikben, mert szívesen hallgatnám őket.

J mint Geri 2010.01.30. 17:26:50

@evo87:
az Espada-s írás benne van a 3 legjobban :)

@ColtCzt:
az OPC-s teszt mellé nagyon hiányzott egy videó :(
TÖBB VIDEÓT!!!!
(légyszi)
:D

Shadowbull 2010.01.30. 17:32:04

@gnme: "olyan fizetést kaptam, hogy esténként egy dőnerre futotta. "

Minek mentel el annyiert?

sb

Shadowbull 2010.01.30. 17:35:34

@ColT: "Nagyon régóta van kompozit, meg alumínium, csak egyszerűen az autógyártóknak kényelmesebb volt eddig a meglevő anyagokból építkezni, mert az óccóbb. "

Ja, egyszerubb. Vegul is keszulhetne akar egy Suzuki Swift is szenszalas kompozitbol, csak akkor annyiba kerulne, mint egy S-Klasse.

"A repülőgépiparban pl. minden kilogrammért megküzdenek a gyártók"

Ahogy az autoiparban is, mert ott is lenyeges.

sb

Shadowbull 2010.01.30. 17:36:46

@We make the world a better place: jaja, villanyos biciklit.

Esetleg elektromos toloszeket.

sb

ColtCzT 2010.01.30. 17:37:46

@J mint Geri: Hát igen...hiányoznak a videok.
Kár, hogy Magyarországon ma nincs egy rendes autós tv műsor sem :/
Regi totalcar milyen jo volt, pedig az elso reszek felig amatorok voltak. Megis jot lehetett nevetni rajtuk, es jol be voltak mutatva az autok.
most is lehetne ilyet csinalni...lenyeg, hogy jo legyen a szoveg, nem kellenek nekem effekthegyek stb. :(

Ottopappa 2010.01.30. 17:38:27

@esef: Tényleg! Honap vasárnap! Csikóóóóóós!!!! :)) Uggyeee???

Vasutas 70 2010.01.30. 17:40:53

Most csak én vagyok debil? vagy nem tudom... De mi akar ez lenni? Mivan? Kihaatmeg?

Psziho 2010.01.30. 18:05:16

most mi is ez,mert cikknek nem nevezném!

ekkora szart-pofám leszakad!:(((

dr.oid 2010.01.30. 18:08:36

Ez mi ez? Az előző poszt a szteppelő versenycipőkkel okés, tizenéves korában az ember napokig utánozta a lábaival a látott koreográfiát egy hasonló Eurosportos videó után. De ez micsoda? Egy elbaszott beharangozó?

2010.01.30. 18:08:47

Na jó tényleg süllyed a színvonal!

MANszerelő 2010.01.30. 18:08:58

@gnme: Ne őríts már meg baszki! Most akarok felvételizni. Mondjuk a műhelyben így is azt mondják, hogy nagy az arcom, megyek oda, ahol mindenkinek az. "MANmérnök" de szép is vóna...

MANszerelő 2010.01.30. 18:12:52

@Psziho: A háromezres duksi tényleg vad, én 170-el mentem vele.

Gomulka Béla 2010.01.30. 18:13:21

Ezerkilncszáz-hetvenhat, két mu"vezeto" beszélget a buszon.

Te, én azt álmodtam, hogy a gyerek újságíró volt, és egy reklámokkal teli magyar magazinban egy Fordot próbált ki, egy Chevrolet ellen.

Ne igyál annyit, Lajos!

MANszerelő 2010.01.30. 18:14:44

Én is kattogtattam össze-vissza, kerestem a cikket...

Gomulka Béla 2010.01.30. 18:15:28

@Shadowbull: mégis egyre nehezebb lesz minden autó. Valaki valahol valamit rosszul csinál. (Lehet hogy én, ha ezek után rámzúdul az agy ...)

Psziho 2010.01.30. 18:28:29

@MANszerelő:

én csippelt 2.8 jtd-vel 190-et

a 3.0 is érdemes nyitni szoftveresen,mert lezabálja az ember gatyáját 140 felett

egyébként mindkét motor remekmű egy jó szoftverrel

MANszerelő 2010.01.30. 18:32:18

@Psziho: Csak ha veszel egy új Duksit, fogj két tekercs szigetelőszalagot, meg vegyél 8500 ft-ért egy motorvédő burkolatot. Megspórolsz vele sok bosszúságot, és pénzt.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.30. 18:33:47

Na szarjatok a falra aztán nyaljátok már le, mi a faszom ez a vicc? legközelebb én is írhatok be egy oldal mórickás viccet cikknek álcázva?
@Psziho:
A V6-os Transit meg szoftver nélkül az, mert ilyen abszurdum egy kocsiba, oda vas kéne. Apropó, Fordokban nem vok annyira otthon, de ez a kulcstípus ami felül van mióta ven bevezetve? És milyen zárrendszer lényegében?
sb tud szakérteni ebben is?

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.30. 18:35:58

@Shadowbull:
Pályára vezetőszálat kocsira meg áramszedőt, aztán lehet villanyautózni(mozdonyozni)
De annyira azért mégse utaznak arra a fránya tömegre mint kéne, nagymerevségű felsőkat. autó kasznia nincs elterjedve a két modellcsaj megemelheti kategóriában.

Rocko- 2010.01.30. 18:41:04

@Shadowbull: esetleg elektromos széket. :)

Rocko- 2010.01.30. 18:42:02

@Psziho: mivel ez nem cikk, hanem egy cikket beharangozó blogpost.

Psziho 2010.01.30. 18:46:10

@UnvincibleUbul!:[I]:

úristen v6 transit,sierrából ismerős szív:)

nem megy de legalább zabál:)

/40 forintos benzinárnál jó is volt/

Psziho 2010.01.30. 18:47:10

@Rocko-:

és a mi a faszomnak?

Psziho 2010.01.30. 18:48:24

legalább megbeszéltük mennyit megy ducató

butschq 2010.01.30. 19:16:46

nagyon másnapos vagyok még mindig, és a kocsit is lenyúlta fater...

ommm 2010.01.30. 19:20:24

@gnme: Hááát...ha EZ a hómennyiség, ami jelenleg hullik az égből Pozsonyban holnapra eléri Budapestet, akkor vidám lesz :)

ommm 2010.01.30. 19:22:11

@evo87: Öregem, "kattintásvadász poszt?".
Hát mi ezen a kattintásvadász?
Inkább gondolkodjunk rajta, ha megy.

ommm 2010.01.30. 19:27:21

@Ottopappa: A rossz hír az, hogy Csik még meglehetősen rosszul érezte magát a héten, így végigfeküdte, elméletileg hétfőn - ha végre kilát a takönyfüggöny mögül - jön a szerkbe, nem tudni, sikerült-e összehoznia a vasárnapi szerelőst...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.30. 19:44:33

@ommm: Az mán rég elérte.
Délutánig esett itt vagy 30 centi, meg holnap gyön még 15. :)

butschq 2010.01.30. 19:46:29

@Tie: az jó :), láttam a hírekben is. Szabolcsot még nem érte el, pedig jó lenne egy kis szánkózás

Rocko- 2010.01.30. 19:55:29

@UnvincibleUbul!:[I]: ez nem cikk.

@Psziho: hmm, szerinted mit jelenthet az a szó h beharangozni?

esef 2010.01.30. 19:56:19

@ommm:
Csikós úr simán írhatna a taknyos zsebkendőjéről is egy kisregényt, megemlítve benne valahol a régi vasat, akkor is nyerő munka lenne.

pickapu 2010.01.30. 19:56:31

@kohlenbrenner: Heves megye, Füzesabony: 20 cm, és még hull. Oda fog ez érni Szabolcsba is...

Psziho 2010.01.30. 20:03:12

@Rocko-:

akkor bővebben írom le:
mi a faszomnak kell egy nyüves cikket beharangozni?

nem kéne... 2010.01.30. 20:08:17

@Psziho:
az oké, de ez nem 120as.

nem kéne... 2010.01.30. 20:11:02

@UnvincibleUbul!:[I]:

ez a kulcs vagy húsz éve fut.
egy halom szar az egész.

gigabursch 2010.01.30. 20:36:51

@esef:

Édes öcsém, te nagyon hülye vagy... :-))))))

félre ne értsd, oltári hozzászólás volt...

:-)))))))

gigabursch 2010.01.30. 20:41:24

@gigabursch:

Szóval eszembe jutott az a Markos-Nádas-Boncz kabaré, amikor a MArkos meg a Nádos osztja a hülyeséget, a Boncz meg tulajdonképp nem szól semmit, csak mutogat, de ettől már a nézőtéren mindenki beszarik a röhögéstől. S egyszercsak megszólal

- Én most hallottam kint a szünetben, hogy a 'rejsztág' az nem más mint a "Férfiak napja"

Ezen úgy elkezd röhögni a szinpadon a két György, hogy majd behugyoznak, s egyszercsak megszólal röhögéstől elfúló hangon a Markos

- Édes öcsém, de hülye vagy, ez nem volt megbeszélve, ez nem volt a műsorban...

A közönség meg ekkor tényleg majdnem behogyozott a röhögéstől....

Alf (törölt) 2010.01.30. 20:50:13

ha még nem esett le a poén az gáz?

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.30. 20:54:11

@nem kéne...:
Akkor jó, mert kb erre számítottam. Nem is vettem volna fordot semmi pénzért. Pedig micsoda röhejes áron vannak ezek a '95-ös ráncfelvarrt escortok, nyilván nem véletlen.

misinator 2010.01.30. 21:07:32

Ezt a pár sort az Albea fórumba is írtam, de remélem ide is elfér...Ha már az autókról, mint élményről, rajongásról, ne adj isten gyűlöletről témázgatunk:

totalcar.hu/magazin/hirek/2009/12/27/elkeszult_a_kethengeres_fiat_motor/

A bugyborékoló nyolchengereseket, darázsrajként duruzsoló hathengereseket, gyomorbizsergető öthengereseket meg se merem említeni, de már - a 70-es években még érces hangon éneklő - ma már kulturáltan duruzsoló FIAT négyhengeresekről is le kell mondanunk?:-(((

S ezek a kéthengeresek ugyanúgy be fognak zajosodni idővel, kilométerrel, mint - konkrétan - a VW-művek háromhengeres dízele???
Értem én, hogy racionalitás,meg kisebb fogyasztás meg környezetvédelem, meg műszaki fejlődés, de akkor is!

Értem én, hogy finomodik, finomodik, de azért mégiscsak autóban a kevés henger olyan, mint a kőolaj Besenyő Pista bácsi szerint: de azért az még nem finom!

Szerintetek?

Psziho 2010.01.30. 21:17:31

@misinator:

jó lesz az nyugi,nem kell befosni a 2 hengertől
változik a technika csökken a köbcenti és a hengerszám

különben is mindenkinek kilóg a segge a gatyából ez legalább logikus takarékosság

misinator 2010.01.30. 21:30:55

@Psziho: Logikus, szerintem is.
Itt az autóipar eddigi sugallataira gondolok - amit örömmel fogadott el a jó nép rajongva, tagadva/közben titokban vágyakozva és irigyelve/: Nagy motor, sok henger, nagy kaszni stb. stb. Ez rám is igaz: Így szocializálódtunk újságból, reklámokból,autóversenyeken, az utcán.
Most pedig a szöges ellentéte. Szóval az emberi oldalra gondoltam. A mérnökökön nem félnék: a motorkerékpár motoroknál is milyen szép hangú és jó pl.kéthengeresek vannak. De az autógyártásban mások a prioritások, a menedzserek másért vágynak két hengerre...

Dennis01 2010.01.30. 21:40:38

@UnvincibleUbul!:[I]: Eleg regota, nagybatyam 96-os Transitjanak is mar ilyen a kulcsa.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.30. 21:57:11

@misinator:
anno voltak 16 hengeres kocsik.meg soros 8 hengeresek is!!
egyszerűen baromi drága gyártani ilyeneket.

Psziho 2010.01.30. 22:12:44

@misinator:

'a menedzserek másért vágynak két hengerre... "

-ezt nem értem

Ottopappa 2010.01.30. 22:16:58

@Tie: Szegeden esett egy pár csepp eső, azt minden elolvadt. Hóesés lassan 2 hete nem volt. Viva 'la Dél - Alföld! :)

Ottopappa 2010.01.30. 22:18:51

@ommm: :((((( Az nem jó... De jobbulást neki!!!

jürgen baromartz 2010.01.30. 22:26:30

elmegyek, fél nap múlva visszanézek és már el is szaporodtak a trollok.

a fanyalgóknak üzenem, hogy nem kellene ám ennyire nihilistának lenni

WSzabi 2010.01.30. 22:58:23

@gnme: köszönöm kimerítő válaszodat, még az "agyorra pirosat" ha kérhetném definiálni. Esetleg olyasmi mint a ferrari piros? :D

eprompixel 2010.01.30. 23:00:13

Ez így tényleg faszság. Ennyit tök felesleges írni egy postba. Inkább maradjatok kussba, aztán ha kész a cikk ki lehet tenni. Persze így 2x annyian nézik a reklámokat, már aki nem adblockol...

nem kéne... 2010.01.31. 00:53:19

@UnvincibleUbul!:[I]:

a kulcsot jkérdezted, arra mondtam,, hogy szar.
egy idő után szarrá kopik.
javítható, nem is az, csak nem a legjobb megoldás.

Raven! 2010.01.31. 01:48:21

@nem kéne...:
Nekem a 2.5 renault master siman vitte a 180-at palyan :)

XSB 2010.01.31. 02:18:38

@Shomee: már bocs, de én egyetértek vele. Ha van pénzed nagy teljesítményű autóra, adózz is utána..

a szlovák rendszámos, magyar tulaj kezében lévő 7-es BMW-ktől meg elkap az idegbaj

2010.01.31. 04:01:24

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

2010.01.31. 04:02:10

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

2010.01.31. 04:02:50

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

2010.01.31. 04:04:59

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blog/

2010.01.31. 04:05:09

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:31

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:31

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:32

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:32

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:32

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:32

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:32

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:32

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:33

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:33

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:33

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:34

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:34

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

2010.01.31. 04:05:34

Oké, hogy hajnal 4 van és most értem haza... de ez miaf*sz? :D

/küldje már el ez a hulladék blogmotor/

Ronin_ 2010.01.31. 07:21:20

ruskyy, ez nehéz szülés volt...

Édes urunk, mindenvasárnapi Csikós-cikkünket add meg nekünk!:-)
Jobbulást kívánunk!

esef 2010.01.31. 08:47:33

Vasárnapi Csikós cikk helyett a Tulok Ford tesztje van. Hurrá...

redriot77 2010.01.31. 08:48:15

Kedves ommm, nagy fegyvertényt hajtottál végre: eddig ez a legszarabb post ami valaha megjelent a belsőségen.

"a két gigász: egy 73 köbhüvelykes koreai négyhengeres Chevy és a 146 köbhüvelykes törökországi dízel Ford."

Most erre mit kéne írni? Valami musclecar siratót? Hogy ma már csak szar műanyagdobozok az autók, bezzeg a 454-es Chevelle SS, bezzeg a 429-es Mustang?

Nem ez a szomorú, hanem a Nissan-Renault házasság, meg a Mitsubishi-Peugeot összefonódás... Japán autók akadós sebváltóval, idióta elektronikával -> szép jövő.

Rocko- 2010.01.31. 09:28:39

@ruskyy: nálam nem küldte el, beírod újra? :-)

sunblind 2010.01.31. 09:32:59

A Ford kulcs is gombos, csak annak a túloldala?

hard 2010.01.31. 09:55:54

Mi ez a 2 izé?

Normális autó kártyával nyílik, amit elő sem kell venni a zsebből.

Don Vito Corleone 2010.01.31. 10:31:07

Ez most tényleg marha fontos és életbevágó posztnak tűnik... Nem szívesen csatlakozom a szitkozódókhoz, de azért ilyet talán már tényleg nem kéne. :-(

esef 2010.01.31. 10:31:39

@hard:
A jobb helyeken be sem zárják a kocsit. Sőt, még az ablakot sem tekerik fel...

misi46 2010.01.31. 10:58:20

@Shomee: Azért, ha már a Magyar luxus adó ellen tiltakozunk, lehetne M.nyelvű a lap!

Pale 2010.01.31. 11:01:27

Hol a cikk? Mi az olvasnivaló???

ColtCzT 2010.01.31. 11:11:16

Itt van egy érdekes olvasnivaló, sajnos szlovákul, de gondolom akad majd valaki rajtam kivul is aki erteni fogja :
auto.pravda.sk/jazdene-auta-ani-passat-b6-sa-nevyhol-konstrukcnym-chybam-pz4-/sk-ajazdene.asp?c=A100129_063557_sk-ajazdene_P39

Ommm...ha már benne vagy a fordításban, érdemes lenne ezt is leforditani, vagy írni hasonlókat (más márka autóiról is)

Shadowbull 2010.01.31. 11:30:26

@XSB: CSak akkor ne hivjuk vagyonadonak.

Es deklaraljuk, hogy Magyarorszagon nepellenes cselekmeny eros autot tartani, mert csak.

sb

CSÖRR-CSI££ 2010.01.31. 11:46:18

@redriot77:
Is-is, sem-sem.
A francia-japán házasság gyümölcsei, meg egyéb tendenciák is elgondolkodtatóak.
Mint amikor a szép, de buta nő megfelelő génállományú pasit keres a leendő ivadéka számára (találkoztam iyennel), aztán jobb híján -bízva a gének szerencsés találkozásában, hozzámegy egy csúnya, de okos (értsd: sok pénze van) pasihoz.
Ezek a huncut gének azonban másként gondolják, és születik egy csúnya, ámde ütődött gyerek. Ez, aztán műkaján (jósok "E"-betűssel), technózenén, XBox 360-on és interneten, egy szájbervilágban nő fel. Sosem volt vagy lesz sorállományú katona, de egy útmenti kerékcsere is túlnagy feladat a számára, ezért defektjavító palackot vesz a teszkóban. Emós fiatalként nem is érti, hogy mit lehet szeretni egy '60-as évek-beli dübörgő vényócason. Ő inkább a kis motor + villanymotor híve és egyet is ért az autógyárak legújabb trendjeivel.
A magunkfajta, pacalpörin, Kövidinkán, Deep Purple-ön és Zsigulin szocializálódott tahókat pedig mélyen lesajnálja.
Szar dolog az életben, hogy nem lehet valami egyszerre jó is, szép is, olcsó is + még egészséges is.
Ha pedig összegyúrják a különféle komponensek előnyös tulajdonságait, valahogy mindig a "rossz gének" is átöröklődnek, vagy újak keletkeznek. De azért evolúcióról beszélnek nekünk

Rocko- 2010.01.31. 12:03:32

@XSB: naja, mocskos gazdagok vegyük el a pénzüket. nézd ezt a fluxusautót.
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega/opel_omega_caravan_mv6_automata-3224452
400 ezer forintocska, 211 ló, és adózz utána évente 60 ezret. csak mert van.

ajánlom még ezt a cikket figyelemdbe
www.origo.hu/auto/20090722-roncsautok-utan-is-vagyonadot-kell-fizetni.html

mlt3 (törölt) 2010.01.31. 12:31:39

@Shadowbull: A vagyonado ugyebar azert lett bevezetve, mert sok proszto adocsalot csak az autojanal fogva tudnak megfejni (mar ha nincs regesreg szlovak rendszamuk). Ami egyebkent nagyon helyes, de nekem lenne egy olyan kerdesem, hogy mi tortenjen azokkal, akik eddig is rendesen fizettek az adot, ES nem atallottak a leadozott keresetukbol nagy teljesitmenyu autot venni? Biztosan olyan nagyon jo otlet, ha a magyar allam azt uzeni az adofizetoinek, hogy aki becsuletes, az anyagilag kurvara rabaszik?

ommm 2010.01.31. 12:39:23

@ColtCzT: A Passat B6 típushibáiról szól a cikk (pl. hidegben nem oldó el. kézifék), de van benne pár sületlenség. Egy napilap autós melléklete, amit linkeltél...

ommm 2010.01.31. 12:51:02

@Asszeretnémondani: Ebben BIZTOS voltam :)
Ki esett árokba?

mlt3 (törölt) 2010.01.31. 12:51:19

@ommm: Egy kis baromsagert es osszeeskuveselmeletert azert nektek sem kell a szomszedba menni, ugyhogy masszatok le nyugodtan a szakmaisag piedesztaljarol.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.31. 13:00:31

@ommm: Pálya megtúrva, tiszta VB, komoly tempót lehetett menni,egy szürke kocsin van enyhe fénysérülés.:))

ommm 2010.01.31. 13:03:13

@Asszeretnémondani: Azon nem baj. Azért lett :))

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.31. 13:05:00

@Asszeretnémondani: Ja, meg egy BMW hátsó lökhárítóról leesett a gumicsík.....öööö anyagfáradás!:)

ColtCzT 2010.01.31. 13:12:01

@ommm: Hogy egy napilap autos melléklete? na ne mond...megleptél :D
Én nem vagyok szakértő, nem tudom mi volt benne a sületlenség, csak azt, hogy érdekes volt....engem pl. jobban érdekel az ilyen mint a BMW meg az Audi ovodás szintű harca!

zöldi 2010.01.31. 13:27:18

Emeberek, vasárnap van és nincs Csikósis cikk??!! Mi a devla van?

gnme 2010.01.31. 13:50:38

Reggel óta nem lelem a Csikós cikket.
Megyek leiszom magam. Az legalább meglátszik.

gnme 2010.01.31. 13:59:32

@WSzabi: én buta vagyok és csak kérdezek.

Szerencsére már nem az autóiparban dolgozom. Hisz buta voltam hozzá és csak kérdeztem.

3 gb 2010.01.31. 15:02:15

@ruskyy: délután 3 van de én sem tudom mi ez.

CSÖRR-CSI££ 2010.01.31. 15:06:48

@gnme:
Nem voltál buta hozzá, hanem a trendet nem követted ;)
Mint a Hofi anno, amikor 1 faluban nem volt járda, az emberek meg hőbörögtek a helyi Tanácsnál, hogy bokáig cuppognak a sárba. Ez a cucilizmus vívmánya?!
Erre a tanácselnök aszonta: "Nyugalom elvtársak! Kiharcoljuk!"
A Hofi + erre: "Ajóédesanyád meg apád, aki nem taníttatott ki, úgy lettél elnök! Mer' azt má a mi időnkbe' a leghülyébb is tudta, hogy a járdát azt nem kiharcolni kell, hanem betonozni!"

misinator 2010.01.31. 15:31:30

@Psziho: Arra gondoltam, hogy amíg nem jött az EU széndioxid-direktívája, addig az autógyárak csak tessék-lássék foglalkoztak a takarékos és környezetkímélő megoldások alkalmazásával.
Lásd pl.USA autógyártása: nagy, ahhoz képest sokszor "buta" motorok, v. a Ford Európában is, szinte minden fejlesztést a többiek után vezetett be széles körben - ímmel-ámmal:pl. négyszelepes hengerfej, változó szelepvezérlés. Az ABS bevezetését - talán elsőként szériaszerelvényként adva - a Scorpióban is valami tévedésként tehették...
Ezeket a mai a fejlődési irányokat, már réges- rég megtehették volna, fel voltak találva, de mivel nem volt meg a rászorító törvényi, társadalmi környezet, hát b.sztak rá.
Elhitették a jámbor vásárlóval - hogy a Fordnál maradjunk, de a többi se különb - hogy AZ a legtakarékosabb lehetőség, amit épp gyártanak: a CVH-motor...
Az átlagos vásárló meg az se tudja meg,nem is érdekli, hogy mi a műszaki háttér. Hogy felér egy bűncselekménnyel a FÖLD ellen ezeknek az ásatag, már a gyártás kezdetekor elavult masináknak a gyártása.
Na jó, ne bántsuk a Fordot, legyen FIAT.
Párhuzamosan gyártottak pl. 1500-1600 köbcenti körüli korszerű - akkoriban viszonylag hatékony kétvezértengelyes és a benzint Drakulaként szürcsölő OHV motorokat is.
Szerintem Ti is tudtok más márkákkal hasonló példákat...

Alf (törölt) 2010.01.31. 15:54:50

ez már az a kategória, min t a kortárs képzőművészet, hogy ha kiállítasz 2 kocsikulcsot és az is beránt 150 látogatót.

yenoee 2010.01.31. 16:54:11

Jobbulást Cs. mesternek, várom a' új poszt.

Psziho 2010.01.31. 17:17:18

@misinator:

az autógyártókat a profit érdekli,tehát megpróbálják kitalálni mi fog fogyni pár év múlva és azt fejlesztik majd gyártják

szerintem ennyire egyszerű

különböző piacokra viszont különböző technológia kell,így elképzelhető hogy egy-két régebbi konstrukció is remekül fogy ha olcsó

a fiatra térve

a nagyobb hengerszám
+ surlódás
+ termikus veszteség
+anyag és gyártási ktg.
+ hulladék az élettartam végén
+szervízköltség

tehát biztosan csökkeni fognak a jövőben a hengerszámok

-akinek nem tetszik járjon sokhengeressel

CSÖRR-CSI££ 2010.01.31. 17:19:09

@Alf:
Egy amolyan "hivatalos" autós magazinban ezt nem lehetne, de ez a "Belsőség-blog", ami egy közösségi oldal is egyben.
Mint amikor otthon a zasszony csak annyit mond: "Ma este?"
A férj meg már ennyiből is tudja, hogy mire gondolt a másik ;) Nem ihat annyit, mint máskor, többet kell tökölnie a fürdőszobában, majd ismét szembesülhet vele, hogy amaz mennyire más, mint menyasszony-korában volt, de az övének sem a régi már a puhasága sem... stb. Mindezt két rövid szóból.

Shadowbull 2010.01.31. 17:23:21

@misinator: "Arra gondoltam, hogy amíg nem jött az EU széndioxid-direktívája, addig az autógyárak csak tessék-lássék foglalkoztak a takarékos és környezetkímélő megoldások alkalmazásával."

Akkor hulyeseget gondoltal.

Plane akkor, ha a CO2-emisszio elleni hisztit valamifelekeppen a kornyezetkimelessel mosod ossze.

sb

CSÖRR-CSI££ 2010.01.31. 17:52:22

@Psziho:
Nem magamról írtam ám! Majd bolond lennék, hahaha... ;-)

Asphalt 2010.01.31. 18:49:39

@misinator: Az Usa autógyártása erősen foglalkozott a környezetvédelemmel ,nem az EU miatt.Az Usá-ban '75-óta kötelező a katalizátor,de ezekben az években terjedt el náluk az EGR és az AIR rendszer is.Ezt megelőzően sokkal erősebb motorokat gyártottak.

Asphalt 2010.01.31. 18:52:19

@ommm: A fényképen szereplő autók közül melyik Ford?

colorado661 2010.01.31. 18:57:12

A fordoknak már a '90-es évek elejétől ilyen a kulcsa.Annyi,hogy most lett ilyen kék a feje.Az új transité már ilyen és a túloldalán vannak a kp. zár gombjai.

colorado661 2010.01.31. 18:59:28

Ja és ha jól tudom az a 2.8 jtd valójában iveco motor.Jumperben is van,nekem van egy....Vadállat;D

Psziho 2010.01.31. 19:00:36

@Asphalt:

környezetvédelem meg az usa?- ezt a paradoxont!

egy köolajon alapuló társadalom nem lehet környezettudatos-max a kirakatban!

aki háborúval szerzi meg az olajbefolyást,és olajjal működtet mindent?

Psziho 2010.01.31. 19:02:26

@colorado661:

én ivecóban hajtok 2.8 jtd-t,de az valójában fiat motor

persze a 2.8 hdi ugyanaz a fiat motor,francia logo alatt

Psziho 2010.01.31. 19:11:31

@Psziho:

ja és a sprinteresek szerint igen szar motor:DDD

Shadowbull 2010.01.31. 19:17:48

@Psziho: "egy köolajon alapuló társadalom nem lehet környezettudatos"

Az egesz emberi civilizacio koolajon alapul.

sb

Asphalt 2010.01.31. 19:18:48

@Psziho: Amit írtam azok tények.A károsanyagkibocsátást a kipufogócsőben csökkentik nem a kirakatban.A '70-es évek második felében digitálisan vezérelt szabályozott katalizátoros autókat gyártottak.

Psziho 2010.01.31. 19:25:19

@Shadowbull:

csak rajtuk kívül nem háborúzik érte senki,nem tart fent gázturbinás harckocsikból több ezres hadosztályokat,bombázószázadokat

máshol nem 3 tonnás suv-okkal járnak bevásárolni az anyukák

nem elktromos fűtést használnak,és előnyben részesítíik job helyeken az atomenergiát a szennyező kőólajtüzelésű meg szénerőművekkel szemben

használnak tömegközlekedést,és 50 köbcentis robogót,nem másfélliteres 300 kilós harley-t

a kiotói egyezményre is szartak

még sorolhatnám ,de nem akarok utatni senkit

Psziho 2010.01.31. 19:28:03

@Asphalt:

ne fárassz,egy v8-as broncó a városi 20 lterrel megbaszhatja a katalizátorát

az átlagamerikai mindenhová azzal jár,még szarni is

a japó meg ráül a robogóra,a francia meg használja a tömegközlekedést,a holland biciklizik

Shadowbull 2010.01.31. 21:01:43

@Psziho: "a kiotói egyezményre is szartak "

Talan ok nem doltek be (akkor) ennek az egesz CO2-hisztinek.

sb

Psziho 2010.01.31. 21:28:37

@Shadowbull:

látom te sem!

szeretném ha neked lenne igazad,de ha mégsem akkor a következő nemzedékekkel baszol ki

tudom hogy nem az autók okozzák a co legnagyobb részét,de
ha mégis valaki megtehetné hogy jobban bánjon az erőforrásokkal akkor az az usa-mégsem teszi

ezek után nem tudom éltetni a 70-es évek-beli amerikai autógyártást,főleg azért,mert nem a környezetvédelem volt a kiváltó ok a korlátozásoknál,hanem az olajválság

a gagyi acéllemezes katalizátor amúgy sem ér semmit aktív motorszabályozás nélkül

most meg bőszen nyomják a flexfuel-t meg a hibrid-et mintha az lenne a megváltás

-nulla technológia

misinator 2010.01.31. 21:41:26

@Psziho: Havat lapátoltam és hordtam egész délután. /környezetkímélő kézikocsival, még a déli Hír-TV híradóban is látszottam - vagy 3 másodpercig:-)))Mindenkinek jár pár másodperc hírnév:-)))/
Úgyhogy kösz, hogy helyettem is reflektáltál:-)
Jó volt olvasni!

Asphalt 2010.01.31. 21:55:07

@Psziho: Nem az olajválság volt a kiváltó ok hanem a szmog('71-től).Az aktív szabályozás is a '70-es évek terméke .Éltetni se kell ,ez már régen elmúlt,de úgy se kell beállítani mintha az EU-tól tanulták volna.A széndioxid nem mérgesgáz.

misinator 2010.01.31. 22:03:29

@Asphalt: Akkó' lélegezzed...
Egy vegyész barátom mondata jutott eszembe, valahogy így hangzott: Amit nem szabad töményebben megenni, vagy belélegezni /és ez nem ide szól konkrétan/
és/vagy a vegyipar gyártja: az MÉREG!

2010.01.31. 22:04:05

Jézusom, bocs!
Remélem jár erre egy sárgahátteres valaki, és kitörli a művem. Amúgy érdekes... na mindegy :D

Shadowbull 2010.01.31. 22:19:51

@Psziho: "szeretném ha neked lenne igazad,de ha mégsem akkor a következő nemzedékekkel baszol ki"

tokmindegy kinek van igaza, a CO2 emissziot akkor sem fogjuk csokkenteni jelentosen.

Lasd Koppenhaga.

De nem is kell, a jelenlegi felmelegedes egy embertol fuggetlen folyamat.

sb

Gomulka Béla 2010.01.31. 22:22:33

"Az egesz emberi civilizacio koolajon alapul."

Bull, ez szamárság, neked is be kell látnod. Az emberi civilizáció a szexen, a jóllakáson, az alkoholon és a szabadido" kellemes elto"ltésén alapul. A ko"olajon az ipari forradalom legutolsó száz éve alapul, 2010 február elseje (holnap) inkluzíve. Volt másképp, és tekintettel a ko"olajkészletek végességére, lesz is másképp. (Hacsak az emberi civilizáció végessége be nem elo"z.)

Psziho 2010.01.31. 22:30:08

@Shadowbull:

'a jelenlegi felmelegedes egy embertol fuggetlen folyamat."

-tudósok vitatkoznak,te meg tudod?

szerintem inkább beálltál a kényelmesebb sorba

Shadowbull 2010.01.31. 22:34:40

@Psziho: termeszetesen nem tudom, de a tudosok se.

Kicsit guglizzal a temaban, csodalkozni fogsz.

Nem kell egybol beszopni a sotetzoldek hisztijeit.

Kezdd mondjuk a The Great Global Warming Swindle cimu filmmel, aztan keress ra Zagoni Miklos es Dr. Miskolczy Ferenc nevere.

Csak mondom, az elobbi evekig az egyik legnagyobb magyar klimarettego volt.

sb

Shadowbull 2010.01.31. 22:38:31

@Gomulka Béla: "A ko"olajon az ipari forradalom legutolsó száz éve alapul, 2010 február elseje (holnap) inkluzíve. "

Jogos.

sb

mlt3 (törölt) 2010.01.31. 22:39:06

@Psziho: "szerintem inkább beálltál a kényelmesebb sorba"

Es te nem?

Psziho 2010.01.31. 22:40:02

@Shadowbull:

ne agitálj,én nem értek hozzá és nincsen enrgiám beleásni magam

úgyis csak a mellett tenném le a voksomat,aki meggyőzőbben magyaráz,viszont attól még lehet hogy pont nincsen igaza

Psziho 2010.01.31. 22:43:00

@mlt3:

nem!

nem tudom kinek van igaza,és nem is lázongok ha fel kell adnom bizonyos kényelmi dolgokat

alapból nem utasítom el hogy kisebb autóval kell járnunk,vagy biciklivel tömegközl stb.

Gomulka Béla 2010.01.31. 22:53:03

A jelenlegi felmelegedés nem lehet az emberto"l fu"ggetlen folyamat. Akkor is, ha az elmúlt pár évszázadban ortályosan megugrott CO2-kibocsájtás miatt melegedu"nk, akár nem. Nem lehet, mert hatással van ránk.
A jelenlegi melegedést ha meg nem is állíthatjuk (Lovelock szerint igen, de az o"reg tényleg egyre furcsábban viselkedik - mondjuk o" már a hetvenes években is ezt mondta), de megpróbálhatunk egyet és mást, hogy az emberi civilizációra (ko"olaj, szex, tudod) gyakorolt pusztító hatását mérsékelju"k. Amihez a Global warming swindle jellegu" filmek nem sok segítséget adnak, mint ahogy a 'fogyasszunk csak nyugodtan, majd csak lesz valahogy' típusú, marketingbirka hozzáállás se. Természetesen megvonhatjuk a vállunkat, és kijelenthetju"k hogy ha Afrikában és Ázsiában túl sokan vannak, akkor most majd legalább kevesebben lesznek, és oszt akkor jó (neku"nk, Európában). Csak erro"l az afrikaiaknak más a véleményu"k, a kinézerekro"l nem is beszélve, nekik ugyanis a nyomatékosítás is egészen jól megy. (Nem is szólva arról, hogy a szociáldarvinizmus, izé, nem igazán kóser.)

mlt3 (törölt) 2010.01.31. 22:53:11

@Psziho: "nem!"

Tehat neked vannak bizonyitekaid?

Gomulka Béla 2010.01.31. 22:54:08

Ezt a második mondatot nagyon elkufircoltam. Bocs.

Shadowbull 2010.01.31. 22:58:44

@Psziho: "ne agitálj"

Agital a halal.

Csak ha televisitjatok a netet a vilagvegevel, akkor odateszem a masik oldal velemenyet is.

sb

Shadowbull 2010.01.31. 23:00:48

@Gomulka Béla: Pont ezert kene vilagosan latni...

Nagyon nem mindegy, hogy a felmelegedes megallitasaert harcolunk, vagy a kedvezotlen hatasainak kivedese erdekeben.

Azt a nehany milliard dollart, amit a klimakutatasba olunk, ertelmesebben is elkolthetnenk.

Nyilvan ez azoknak, akik ebbol elnek, nem erdekuk.

sb

Psziho 2010.01.31. 23:01:20

@mlt3:

mit nem értesz?

elfogadom ha korlátoznak-ha utólag kiderül hogy feleslegesen az a kisebb baj

nem mondtam hogy a rémisztgetőknek van igaza,mert nem tudom kinek van igaza

aki ebben a kérdésben határozott az szeret tények nélkül dönteni!

Gomulka Béla 2010.01.31. 23:41:51

@Shadowbull: Fene tudja. Amíg nem vagyunk, nem lehetu"nk biztosak abban, hogy a CO2 kibocsájtás hatással van-e a klímaváltozásra, addig korai volna a lovak ko"zé dobni a gyeplo"t. És ameddig ennyire fu"ggu"nk a ko"olajtól, nem volna rossz o"tlet spórolósabbra venni a dolgot, mert ha kifogyunk, nagy lesz a córesz.
(Egyébként a felmelegedés elleni igyekezetek egyben a felmelegedés hatása elleni igyekezetek is, nem?)

mlt3 (törölt) 2010.02.01. 00:38:47

@Psziho: "nem mondtam hogy a rémisztgetőknek van igaza,mert nem tudom kinek van igaza"

Akkor konkretan megis mibol gondolod, hogy aki nem ert egyet veled, az a konnyebb utat valasztotta?

Gomulka Béla 2010.02.01. 01:27:54

mlt3, a korlátozásról beszélt, nem?

(Természetesen ez sem olyan egyszeru". Ha engem a fogyasztás iránti vágyam to"bb munkára kényszerít, és ezzel mástól veszi el az ido"met, akkor a fogyasztás iránti vágy engem korlátoz. A lemondás ezzel szemben felszabadít.)

Psziho 2010.02.01. 08:40:31

@mlt3:

ennyire nem lehetsz értetlen!

miért nem könyebb azt mondani hogy nem kell semmit tenni,mert nem az ember okaozza,mint csökkenteni a kibocsájtást hátha mégis?
melyik a könyebb út ember?

ennél szájbarágósabban már nem tudok fogalmazni sajnálom......ha nem érted úgymaradsz na bummm!

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.02.01. 09:09:12

@nem kéne...: ezt nem akartam feszegetni de latom masnak is szemet szurt.....

Snake Plisken (törölt) 2010.02.01. 11:34:39

Van cikk is, vagy ez csak egy rövid vicc?

Shadowbull 2010.02.01. 11:40:14

@Gomulka Béla: " a felmelegedés elleni igyekezetek egyben a felmelegedés hatása elleni igyekezetek is, nem?"

nem.

elkolthetjuk a milliardokat arra is, hogy kulonfele szamitogepes szimulaciokat futassunk, meg arra is, hogy a jovendobeli kiszarado teruleteken csatornakat epitsunk.

sb

Psziho 2010.02.01. 12:43:03

@Shadowbull:

'elkolthetjuk a milliardokat arra is, hogy kulonfele szamitogepes szimulaciokat futassunk, meg arra is, hogy a jovendobeli kiszarado teruleteken csatornakat epitsunk"

okos!

-a csatornák tervezési ktg-e sem jönne ki belőle!:D

MANszerelő 2010.02.01. 14:16:21

Nekem az tetszik a legjobban, amikor a tv-ben mondja a picsa, hogy a "nitrogéndioxid" kibocsátás határérték feletti. Azt azért nevezték el NoX-nek, mert a nitrogén-oxidot, a nitrogén-dioxidot, és a dinitrogén-oxidot foglalja magában. De ez a digitális katalizátor, vagy miatököm se semmi.

MANszerelő 2010.02.01. 14:21:22

A CO2 ellen meg van pár millió éve egy hatásos technológia- fotoszintézis, tehát ültetni kell a fát, nem írtani.

Shadowbull 2010.02.01. 15:26:22

@Psziho: Csak egy pelda volt. Egyebkent csodalkoznal, mennyi minden kijon nehany milliard dollarbol.

sb

Psziho 2010.02.01. 15:34:36

@Shadowbull:

te is olyan 'fotelból megoldasz bármit" ember vagy!

fő a magabiztosság!

MANszerelő 2010.02.01. 15:49:03

Most akkor az AUDI jobb, vagy a BMW? Vagy ez már nem az?

Yankee75 2010.02.01. 16:44:30

@redriot77: Khm...bár nem ehhez a "cikkhez"tartozik:)..de azért nem tudom,h.ki-mit szól ehhez:a jövőben a suzuki a wolksvagen diesel motorjait használja az új-friss házasság eredménye képpen..ako most mit is kell majd szidni?..gondolom-mi magyarok-újfent és újra-újra germánok maradunk..:D

Psziho 2010.02.01. 16:46:54

@Yankee75:

eddig fiat volt benne-na bumm!

Suttora 2010.02.01. 17:10:03

@Yankee75: Mi sem egyértelműbb ennél, természetesen a benzines Suzukikat :)

Gomulka Béla 2010.02.01. 19:51:13

@Psziho: Hát, az attól fu"gg, tudniillik amíg hogy a számítógépes szimulációt évi kétszázezer euróért tervezi-e valaki Eszak-Rajna-Vesztfáliában, míg a csatornát napi o"t euróért ássa a szerecsen a sivatagban. Csak az a gond, hogy nem a szerecsen do"nti el, melyiket is szeretné, illetve semmit nem do"nt el a szerecsen. Az évi kétszázezer eurós do"nti el a dolgokat. A koppenhágai találkozóra készu"lt egy ko"ztéri szobor: a vízben gázol egy csontsovány fekete, és egy dagadt fehér u"l a nyakában. A szobor címe: The survival of the fattest.
Ez megy.

Psziho 2010.02.01. 20:24:09

@Gomulka Béla:

ha elbasszák a szimulációt akkor 6 milliárd ember 50 évig hülyeséget csinál?

-200 000 euró akkor nem is olyan sok

mlt3 (törölt) 2010.02.01. 20:34:39

@Psziho: "-a csatornák tervezési ktg-e sem jönne ki belőle!:D"

Ala is tudod tamasztani valamivel ezt az okorseget, vagy csak megint a fotelbol okoskodsz? :)

Yankee75 2010.02.01. 21:22:00

@Suttora: Jah...továbbra is elborítja mindenkinek elméjét a germanicusmindenttudus fóbia...:D..LOL

Psziho 2010.02.01. 22:22:08

@mlt3:

akkor kijön-csnáljuk meg!:P

v8-at meg csatornát!

tök jól hangzik,max bekerülök a parlamentbe......

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.02.02. 09:26:06

a vilagon a legszigorubb a californiai kibocsajtas... nem az Eus

lacza87 (törölt) 2010.02.02. 10:03:04

@visszakettopadlogaz: Ez a Californiára hivatkozás mindig előjön, ha épp az USA a többieknél is sokkal durvább környezetpusztítása a téma. California összesen kb. 35 millió ember, és mi van a többi ~270 millióval? Vagy a ritkábban emlegetett 35 millió szintén amerikai fogyasztási szokásokkal rendelkező kanadaival?

Psziho 2010.02.02. 15:42:43

@visszakettopadlogaz:

láttál te már kaliforniában felszálló b-52-est utánégetővel?

na arra nem is vonatkozik!

Psziho 2010.02.02. 15:45:46

@visszakettopadlogaz:

www.youtube.com/watch?v=wDgOdvRXD1I

-na ebből egész vietnam elközlekedik 2 hétig!
pedig ott nincs is ilyen roppant szigorú előírás

Gomulka Béla 2010.02.03. 20:07:15

@Psziho: Akkor elbaszták a szimulációt. Száz éve hu"lyesegeket csinálunk, beleértve két világháborútés az évi kétszázezresek tervezték azokat is. Meg a hitelrendszert. Attól tartok, az évi kétszázezer nem garantál semmit. És az évi kétszázezer euró mindenképpen sok. Sok, mert kizárt, hogy bárkinek annyira lenne szu"ksége.

misinator 2010.02.03. 21:58:02

@Psziho: A B-52-nek nincs utánégetője...de felér azzal...

Psziho 2010.02.03. 23:08:16

@misinator:

akkor annál durvább ....

/nem ért hozzá/
süti beállítások módosítása