Csillaghullás

  2010. január 22. - ommm Címkék: mercedes

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Csikóst házi őrizetre ítélte az orvosa, mivel párt hete mellészegődött egy kétoldali Tüdő Gyula, így most otthonról dolgozik, ki sem dughatja az orrát. Ez persze nem akadályozta meg abban, hogy egy tényleg felkavaró videót dobjon a postaládámba tegnap este negyed hétkor. Bár nem vagyok nagy márkafanatikus, mégis, még engem is elborzasztott a látvány, hiszen itt alsó hangon több milliónyi alkatrészt tesznek tönkre acélkarmok, prések, lélektelen, prosztó gépek szorítják ki a szuszt szerencsésebb társaikból, végzetük utolsó másodperceiben is büszke Mercedesekből.

Hápogtam csak, és nem értettem. Hát senkiben nem merült fel az ötlet, hogy e-bayen adják el őket? Alkatrésznek? Vajon miféle üzleti megfontolás végeredménye ez?

Csak ennyit válaszoltam Csikósnak: Nekem a fehér 116-os fájt a legjobban... Nagyon szomorú :(
Jött is a válasz azonnal: És az amerikai kivitelű fecske a beszerezhetetlen alkatrészek tömkelegével? A 123-as kombi hibbbátlan kasznival? A piros 107-es, újszerű állapotban? Jaj. Most mutattam meg a Katinak. Sír. Na jó, nem, de szomorú.

Rossz dolog ezt látni, rosszabb tán, mint az idióta bakivideókat, ahol gördeszkások és bmx-esek mogyorózzák le a korlátot három méter magasról zuhanva. Összerándul a gyomor és óhatatlanul is eljátszik az ember a gondolattal, hogy ó, ha ott lettem volna! Én biztos, hogy elhoztam volna azt a 116-ost, nekem a 126-ossal egyetemben az a Mercedes. Csikós régebbi évjárat, de tudom, hogy testével védte volna a 111-es kupét. Most valószínűleg vérzik a szíve, abban fulladozik Tüdő Gyula.
És tényleg, nem marad nekünk más, csak nézhetjük a képeket, mint a Csontbrigád Hiénái a tüzet, közben pedig jajgatunk, mert fáj.

És a nagyon-nagyon unalmas Joplin-dal már szinte gúnyos. Én inkább ezt tettem volna alá. A Vulgar Display of Power albumról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr961692548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2010.01.22. 17:11:41

Jobbulást.

(na nem a sávos zászlósokra gondolok)

www.youtube.com/watch?v=sBv96b-o3wM

craker 2010.01.22. 17:16:24

gyerekek mér inda van? nemmegy a videó....

vasember 2010.01.22. 17:16:44

Ez Amerika,biztos drágább lett volna tovább tárolni szabályszerűen,vagy szétszedni alkatrésznek.Belegondolva úgy szétbontani,rendszerezni autókat,hogy az utána is értékesíthető legyen,pénzbe kerül.

Leadfoot 2010.01.22. 17:24:07

Számomra valahogy mindig szomorú látvány, ha bármilyen autót bezúznak. Ha régit és/vagy jót, akkor meg pláne.

Valahogy ez a szám jutott eszembe róla:

www.allthelyrics.com/lyrics/stakka_bo/here_we_go-lyrics-900864.html

Különösen ezek a sorok:

"Use it in wear it out than throw it all away
go get yourself a new one all you gotta do is pay"

yeti 2010.01.22. 17:24:55

Nem vagyok oda a Mercedesért,de elszomorított,hogy a mai napig történnek ilyenek.:(

Zsoltnak minél hamarabbi gyógyulást!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.01.22. 17:24:58

Én nem tudom, még nem próbáltam ilyen régi autóhoz alkatrészt szerezni. De a Winkler minapi posztján felbuzdulva fogtam, azt nekiestem a guglinak a 89-es szivarhoz (amit ugye odaát is nagy számban adtak el) alkatrészt keresni. Namost pl az a digitklíma-vezérlő, ami még németországban (mert kerestem ottani alkatrész-bázisokat is) sincs, az az első meglátogatott usa oldalon raktárról beszerezhető újonnan.

Ergo: nem tartom kizártnak, hogy ezeket azért törték össze, mert nincs akkora kereslet bontott alkatrészekre, hogy megérje szétszedni őket - annyi minden van még raktáron....

Ronin_ 2010.01.22. 17:26:58

Nekem is a 116-os:-(
De a többi is.

lrrtm1 2010.01.22. 17:29:07

ez tényleg fáj...még nekem is aki nem vagyok mercis

AD 2010.01.22. 17:31:34

:-(
van egy olyan érzésem, hogy az újak hamarabb fognak erre a sorsra jutni.

onager73 2010.01.22. 17:39:16

Nekem ilyenkor az jut eszembe, hogy ezek az AUTÓK valaha megbecsült új AUTÓként kezdték pályafutásukat. De lássuk be akármennyi "Csikós Zsolt" is van a világon az autók többsége így végzi. Én is sajnálom, hogy nem lehettem ott ezt-azt félretenni.

misinator 2010.01.22. 17:44:19

Jobbulást kívánok!
S kérlek mindenkit , NE NÉZZETEK ilyen videókat!
Károsan hat a pszihére s ezáltal gyengíti az immunrendszert; köztudott, hogy a betegségek nagy része lelki eredetű.
Egy ilyen videó meg rosszabb, mint a RÖFFTÜSSZ /sertésinfluenza/!!!
Nem csoda, hogy Csikós lelkivezetőnk is lassan gyógyul!:-(

VOGAben 2010.01.22. 17:44:31

Fecskeprés. :(((((((((((

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.22. 17:47:14

jajj, olyan mint .... ehh, barbarizmus
@vasember:
néha az ember a logika ellen menne, nemde?

Agent Cooper 2010.01.22. 17:47:52

Azért nem kellettek senkinek, amiért egy mostani Opel Astra sem fog kelleni senkinek 50 év múlva. Unalmas tömegtermékek voltak mindig is. Attól, hogy drága, még százezreket-milliókat adtak el belőlük.

stower 2010.01.22. 17:49:29

Láttam már régebben is ezt a videót...rohadjanak meg.

Magyar[HUN] 2010.01.22. 17:49:31

Miéééééééééééért???

Cradle 2010.01.22. 17:50:15

Nem olyan rossz azért az a Joplin dal.

gzozi 2010.01.22. 17:57:22

2 percw feljöttem TC-re, erre 3 Mercedes témájú cikk volt az oldal legtetején (az E AMG mostanra lejjebb került:P), vmi új márkaklub lett az oldal?:D

Dennis01 2010.01.22. 17:58:09

@Agent Cooper: Azert nem mondanam, egy fecskere, hogy unalmas tomegtermek volt... De az Opel Astra tenyleg az, es az is marad...

pickapu 2010.01.22. 18:01:10

Azért csak megérte volna előtte szétválogatni a javát.
Csikós meg rövid úton rúgja tökön Tüdő Gyulát. Jobbulást!

Virago_1000 2010.01.22. 18:04:18

www.youtube.com/watch?v=MP2Vvz04-LY&feature=related

innen szarmazik a video, en itt lattam par napja. Ha valakinek van turelme olvassa el a kommenteket, nem csak mi vagyunk feldultak e szornyuseg miatt.
Szomoru, nagyon szomoru, hogy itt tart az emberiseg, csak a rombolashoz, pusztitashoz kitunoen ert, ezek technologiajat tokelyre fejleszti, mikozben sajat maga es gyermekei alol huzza ki a talajt es a jovot.

Virago_1000 2010.01.22. 18:07:20

Az igaz, hogy itt nem annyira ertekes autokrol van szo, de ezt is hasonlokeppen szomorusag latni:

skoda-virt.cz/cz/inzerce/prodam-sk/108397-skodovky-na-srotoviska-d/

(Es te, Ommmm meg erted is a nyelvet)

Dennis01 2010.01.22. 18:10:20

@Virago_1000: Epp a Top Gear egyik reszeben mondta Clarkson, hogy egyes elemzesek szerint a Toyota Prius tobb kart okoz a kornyezetben, mint egy Land Rover Discovery. Eloszor nem ertettem, aztan elmagyarazta. A Prius akkumulatorjaihoz egy kulonleges kovet kibanyasznak Kanadaban. A kibanyaszott koveket egy oriasi teherhajora rakjak, es athajoztatjak Europaba, ahol egy habfeleseg keszul belole. Onnan atszallitjak Kinaba, ahol elkeszitik belole a vegleges akkumulatort, majd athajozzak Japanba, ahol bekerul a kocsikba.
Igy mar megertettem, mire gondolt.
Amugy ugyanabban a tesztben fogyasztas tesztet vegeztek egy Prius es egy BMW M3 kozott. Normalis tempoban mentek koroket a tesztpalyan, es a BMW jobban teljesitett. Erre mondta Clarkson, hogy nem az autot kell cserelni, hanem a vezetesi tudason kell finomitani.

GaspiW123 2010.01.22. 18:12:13

Fájt, különösen a fecskék... Joplint amúgy bírom. Az amerikaiak fürdenek a jóban, de nem értékelik, vmint nem is értenek hozzá...
Csík neked meg jobbulást!

pet77 2010.01.22. 18:16:44

Ez biztosan nem hatott jól Csikós gyógyulására...
..akkor most később tér vissza???

A fenének kellett ezt megnéznünk:(((

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2010.01.22. 18:17:45

Ez valami gigantikus barbárság! Nem vagyok Mergás de ez kb. olyan mint ha a házikedvenc nem kívánt utódait vízbe fojtják. Érzelmi sivárság. Ez a látvány Zsoltnak + két hét beteg ácsi. Gyógyulgass!

mbtomi 2010.01.22. 18:22:25

Rohadt barbárok!!!!
Bezzeg a "jó" kis cougar vagy műanyag corvette az király, mi? Amerikai romok teherautó alvázon! Mondjuk az való nekik...
Ezek a primkó, buta amerikaiak sosem tudták értékelni az igazi finomságokat!
Redneck paraszt mind!

Jobbulást Tisztelt Csikós Úr!

augustin 2010.01.22. 18:31:18

Az sl450 es nagyon fájt, a fecske sem kevésbé.Ha ott lettem volna, biztos elkönyörögtem volna őket.
Gyógyulást Csiki!

amatőr 2010.01.22. 18:31:31

Ez még nem is a barbárság csúcsa, mert itt csak bepakolták a présbe a roncsokat. Viszont ahogyan Obama-féle "Cash for clunkers" programban leadott nagy fogyasztású autókat tették üzemképtelenné, az tényleg barbarizmus (olaj és hűzővíz nélkül üveghang, ameddig meg nem áll a gép)

Zsolt, ha meg szeretnél gyógyulni, ezekre ne kattints:

www.youtube.com/watch?v=Jstfzd2zsIk

www.youtube.com/watch?v=ber_rGseElk

Száradna le a keze valamennyinek....

Z_O_D 2010.01.22. 18:34:41

Én Béjemvés vagyok de ez nekem is fájt...

M division 2010.01.22. 18:42:12

Én is BMW-s vagyok de ez tényleg felkavart. Inkább az újabb merciket zúzzák be, mint a régebbi még az orrukon a csillagot büszkén és joggal viselő "igazi" mercedeseket.

D.K. 2010.01.22. 18:42:30

Nem kell a kocsikat sajnálni fel kell keresni az ilyen telepeket és mind egy szálig el kell hozni őket , anyagárba biztos odaadták volna őket . Amúgy meg nem kell szidni az amikat ezrét nálunk is vannak autó bezúzó helyek . Láttam pl angliai felvételeket ahol fasza tütüket lapítgattak ki. De azokat az autós rendezvényeket is nyugodtan lehetne kritizálni ahol a nézősereg kedvéért zúznak , tőrnek , gyújtanak fel akár még működő képes autókat is.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.01.22. 18:44:14

most lehet, h ez fáj, de ez van, főleg az amcsiknak, nekik az ilyen tényleg hulladék vas. azért a pár 100 mercis autóbuziért nem érdemes ezeket tartani, mert egyszerűen nem éri meg. Nemrég beszéltem egy bontóssal, azt mondta, h lehet h becsuk, nem megy az üzlet, pedig ölég nagy telep, tele van mindenfélével, de nem vesznek tőle, ez van. Ha ilyen alkatrész kell vkinek, az keressen, kutasson, hol lehet ilyeneket találni, és vegye meg. Főleg a mostani újautó dömpingben krva sok roncs összejön. De egy biztos: az amcsiknak semmi sem szent, semmi sem érték. érdekes, h egyszerű tárgyként is képesek kezelni őket, holott a discovery pl ontja az autós-motoros amcsi műsorokat.

Dennis01 2010.01.22. 18:47:35

Most tenyleg, az meg senkinek nem jutott eszebe, hogy modernizalni lehet a regi autokat? Amugy meg lemerem fogadni, hogy egy korrektul beallitott Mini pl siman adja azt a szen-dioxid kibocsatast, mint egy ujabb Corsa.

pet77 2010.01.22. 18:47:45

@D.K.:
Valóban el kéne kunyizni őket, de gyanitom, törvény kötelezi őket arra, hogy az étvett autókat megsemmisitsék,azok forgalomba többet ne kerülhessenek,...
...minderről a tulajnak igazolást adjanak...
...amivel besétálva a szalonba kedvezményt kaphat újautóra...
...elszomoritó,de Detroitban csak igy lehet munkát adni az autóipari melósoknak:(((

MRM 2010.01.22. 18:48:42

nem is tudtam, hogy igy csinaljak a compakt mercit :)

W123qp 2010.01.22. 18:50:40

A picsába!
Meg nem is.
Első pillantásra egyik-másik kocsinak tényleg csak a Martin kemence jelenthette a feltámadást, viszont ennyi alkatrész leválogatása, katalogizálása, raktározása tényleg annyiba kerül volna, hogy soha nem térült volna meg.
Egyetlen múzeális értékű gépet sem zúztak be.

Viszont nekünk ez felért egy kínzással, hogy végignézzük.

Nekem W123 kupém van.

Szabi660 2010.01.22. 19:05:47

Barbárok ezek !
Nem is bírtam végignézni. Horror!

cork77 2010.01.22. 19:11:39

Konnybe lábadt a szemem.

Wicked Belzebub 2010.01.22. 19:12:12

@Dennis01: Nem . A Priusnak padlógázon kellett mennie, az M3 csak követte. Így fogyasztott kevesebbet a BMW.

The Good Boy 2010.01.22. 19:14:00

két szót akarok leírni, az sem sikerül.
Szóval: jobbulást zsóóóti!

óccsóé szimszon 2010.01.22. 19:14:05

@Dennis01: Van, akinek eszébe jutott már, hogy modernizálja a régebbi autókat: www.mechatronik.de . Aranyárban dolgoznak, de minőségi a cucc; ha beütne a lottó, én nem nagyon gondolkoznék... (Persze, "igazi" régi is kellene, de egy ilyen "báránybőrbe bújt farkas" is; lehetne meglepetéseket okozni...)

bubosvocsok2 2010.01.22. 19:25:01

Ezek betegek...
Múltkor a bontóban láttam egy tök szép Zsigulit, épp két hülyegyerek állt neki szétfeszegetni, hát legszívesebben csákányt állítottam volna a hátukba.... :))

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.01.22. 19:29:26

Jobbulást!

Nem vagyok egy nyelvtannáci, de basszus, a cimlapra a csillaghullást legalább helyesen rakjátok ki, mert bssza az ember szemét...

Handras · http://www.handras.hu 2010.01.22. 19:33:19

"Szomoru, nagyon szomoru, hogy itt tart az emberiseg, csak a rombolashoz, pusztitashoz kitunoen ert, ezek technologiajat tokelyre fejleszti, mikozben sajat maga es gyermekei alol huzza ki a talajt es a jovot."

Aha. Tehat még robbantsunk szét hegyeket, bányasszuk tovább a vasércet, ahelyett, hogy ezeket a régi szarokat -ami a kutyának se kell- beolvasszák es újrafelhasználják?

Tényleg! Semmit ne semmisítsünk meg, ne használjuk fel újra, inkább tárolgassunk pár milliárd ilyen roncsot szerte a világon. 100 év múlva jó sok verda fog összegyűlni...

MRM 2010.01.22. 19:33:52

Aki annyira sajnalja az oreg autokat, az miert nem villantja elo ilyenkor a penztarcajat, hogy megmentse oket?
Nekem semmi bajom egy elhasznalodott targy esszeru ujra hasznositasaval.

Herman 2010.01.22. 19:37:05

Na, szerintem:

Minden modell kis szériás, egyedi változata az, amely megmentésre érdemes.

A kommersz, tömegcikk, többszázezres az nem..

megint 2010.01.22. 19:38:22

Igazából nem is értem a dolgot, mármint , hogy miért kellett ezt csinálni.

pszihoapu 2010.01.22. 19:40:32

@amatőr:
hogy állt volna a fejükbe a hajtókar !!!

danixxx 2010.01.22. 19:46:28

A végén 3in1... durvaaa

Virago_1000 2010.01.22. 19:47:59

@pet77: "Valóban el kéne kunyizni őket, de gyanitom, törvény kötelezi őket arra, hogy az étvett autókat megsemmisitsék,azok forgalomba többet ne kerülhessenek,..."

Eznem csak amerikaban torveny. Sajnos. Bar van par telep - Isten aldja oket - akik megszegik e torvenyt.

Virago_1000 2010.01.22. 19:49:20

@Dennis01: Es a gyartas soran keletkezett hulladekrol, vegyi anyagokrol, egyeb veszelyes hulladekokrol, stb, valamint a kidobott autorol, mint hulladek nem is beszeltunk.

Virago_1000 2010.01.22. 19:50:41

@D.K.: Mint pl USA auto talalkozon japan autot.

TicTac · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40344 2010.01.22. 19:55:04

Amúgy ez valszeg' Amerikában készült. Az egész ipar, autóipar, a fogyasztói társadalom arról szól, hogy megvesz, használ (lehetőleg gariidőig), és kidob, újat vesz. Manapság itt nálunk ugye, ez már be vagyon gyűrűzve, lásd mosógép és sok elektronikai cikket mondhatnék, alig hogy lejár a gari, tönkremegy. De abból muszáj újat venni. Autóból viszont nem, megy a toldozás-foltozás. Na odakinttényleg hobbiból tartanak veterán autót, itthon meg sokan azért mert nem futja másra.
Érdekes téma ez. Megérne egy cikket.

Nancsi 2010.01.22. 20:15:07

Ilyenkor hányok a fogyasztói társadalomtól.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.22. 20:17:28

@Dennis01: "Epp a Top Gear egyik reszeben mondta Clarkson, hogy egyes elemzesek szerint a Toyota Prius tobb kart okoz a kornyezetben, mint egy Land Rover Discovery. Eloszor nem ertettem, aztan elmagyarazta. A Prius akkumulatorjaihoz egy kulonleges kovet kibanyasznak Kanadaban. A kibanyaszott koveket egy oriasi teherhajora rakjak, es athajoztatjak Europaba, ahol egy habfeleseg keszul belole. Onnan atszallitjak Kinaba, ahol elkeszitik belole a vegleges akkumulatort, majd athajozzak Japanba, ahol bekerul a kocsikba."

Aztán az nagyokos lófejű azt nem mondta, hogy a teherhajókon nem csak Prius-alkatrészeket utaztatnak?

Meg, hogy a többi cég hogyan oldja meg a szállítást, mennyi szart engednek ki a gyáraik a patakokba stb.?

Virago_1000 2010.01.22. 20:26:39

@MRM: Hat de ennek mi koze az esszeru felhasznalashoz? Mikozben masok meg hany es hany kort kenytelenek futni, alkatreszekert, pl ezekhez a tipusokhoz is.

Dennis01 2010.01.22. 20:27:05

@sipike78: En ugy gondolom, hogy az ilyen hybrideket sokkal tobbre tartjak, mint amennyit ernek valojaban.

@Wicked Belzebub: Epp ez az, a Toyota padlon fogyasztott normalis sebessegnel annyit, mint a BMW siman elketyegve. Akkor annyira nem is takarekos, ha hosszu uton hasznalod.

mtk001 2010.01.22. 20:29:18

Barbárok !!!
Inkább a himbálódzó, fék nélküli szarjaikat zúznák be, ezeket meg szépen elbontanák és árusítanák az alkatrészeket.

Csikósnak jobbulást !!!

Virago_1000 2010.01.22. 20:31:08

@Handras: Itt nem errol van szo. Ezeknek a tobbsege nem szemet, hanem kis munkaval olyan, vagy olyanna teheto gep, amit ha meglatnal az utcan, bizony osszenyalaznad magad. Inkabb arrol van szo, hogy jo allapotu, mukodokepes autokat miert kell bezuzni, mikozben masok meg sajatrol almodoznak??

A roncspremium kereteben a szomszedos Szlovakiaban olyan autokat zuztak be, amelyeket max mosni kellett volna ahhoz, hogy boldogga tegye leendo gazdajat a kovetkezo evekre.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.22. 20:33:46

@Dennis01: "En ugy gondolom, hogy az ilyen hybrideket sokkal tobbre tartjak, mint amennyit ernek valojaban."

Jól gondolod. :)
Csak kinek mi a fontos, ki mit nem szégyell hazudni, bevallani...
A japók fényezik a Priust, közben meg nyírják a bálnákat.

Amerikában meg Európában ezen sikonganak, közben meg patkány módon irtjuk az erdőket, mérgezzük a vizeket stb.

Ilyen az ember. 10 év múlva más mesét fog mindenki bekajálni.

h4z4rd 2010.01.22. 20:33:56

@Handras:
Aha, szóval a legegyszerűbb megoldás nem jut az eszünkbe, szinte véletlenül, ugye?
Mi szerint nem a 4-5 évig működő szarokat kellene ontani, majd újabb energia-befektetéssel és szennyezéssel megsemmisíteni-újrahasznosítani, hanem TARTÓS kocsikat gyártani. A filmen szereplő verdák azok voltak.

TAz egyik tavalyi Old Timer Praxis magazinban olvastam egy tanulmányt, amiben egyrészt írnak a Prius égbekiáltóan szennyező gyártástechnológiájáról, valamint szerepel benne egy mérleg is, amely szerint egy (relatíve) nagyobb fogyasztású autót korrekten karban tartani és használni húsz évig ekon
omikusabb, mint pár évente (legyártani) és venni egy újabbat, 'gazdaságosabbat'.

Valahogy akkor állna a balansz, ha az új autó legalább tíz évig átlag 60%-kal kevesebbet fogyasztana, mint a húszonéves. Érdekes, nem?

gnme 2010.01.22. 20:46:34

@gábornok: azé ne komorkodjál annyira.. vas. Van másik.

Emmeg b-ki?

Kiírja az orvos, aztán már szvsz Viszen pályináznak gyógyszer helyett :D

Dennis01 2010.01.22. 20:47:12

@sipike78: En azt birtam, mikor kornyezetvedok betortek Clarkson birtokara, es leraktak a furgonjukbol egy adag losz.rt a fuvere. Mindenkinek elmondtak, hogy ok kornyezetvedok, es a furgonjuk kornyezetkimelo uzemanyaggal megy.
De attol meg a furgon eloallitasakor rengeteg kornyezetrombolo anyag keletkezik, ugyhogy en a helyukben elgondolkoznek a lepeseimen. Miert nem jarnak szekerrel, az nem szennyezi a kornyezetet... :)

Handras · http://www.handras.hu 2010.01.22. 20:53:00

"Aha, szóval a legegyszerűbb megoldás nem jut az eszünkbe, szinte véletlenül, ugye?
Mi szerint nem a 4-5 évig működő szarokat kellene ontani, majd újabb energia-befektetéssel és szennyezéssel megsemmisíteni-újrahasznosítani, hanem TARTÓS kocsikat gyártani. A filmen szereplő verdák azok voltak."

Hat en nem 4-5 eveseket lattam a videoban de ez mindegy is.
Ha holnaptol 20 evre gyartana autokat az autoipar
1. sokkal dragabbak lennenek
2. hamar kirugnanak 100 millio embert, hiszen kevesebb auto gyartasa kevesebb munkahely
Szoval ez nem ilyen egyszeru.

Az viszont eleg egyszeru, hogy a bezuzott kocsik senkinek sem kellettek, nyilvan eladtak volna oket inkabb.
Ha viszont nem kell senkinek, akkor be kell zuzni, minek raktarozni a szemetet.

bopat 2010.01.22. 20:59:47

Ommm. Nem mennek az inda videók, soha egyet nem tudtam végignézni. Ami elindul, kb 5 mp megáll és soha nem indul újra. Inkább youtube videókat használjatok, az legalább működik rendesen. Vagy ha már kell az inda, akkor adjatok linket a youtube ra is, mert tuti hogy ott is fent van.
Köszi

MRM 2010.01.22. 21:00:52

@Virago_1000: ezek a tipusok, mert kioregedtek, egy-ket kivetellel semmire sem jok. Akinek szuksege van alkatreszre az vasarolja fel amire szuksege van a tobbit pedig zuzzak be es csinaljanak belole valami hasznosabb dolgot.

gnme 2010.01.22. 21:01:50

@h4z4rd: le kéne szállni a magaslóról bazd meg.

Hamarosan kibasznak innen ha csak megjelensz, már azért.

Nem csak Te fejlesztesz/fejlesztettél az autóiparban.

Nem csak Te beszélsz nyelveket.

Nem csak a Te véleményed a mérvadó.

luigi Vercotti 2010.01.22. 21:02:30

Szerintem van remény. A szebbek csak vágóképen vannak. Azok mennek a présbe amiket már tényleg a föld alól cibálnak elő.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.22. 21:06:02

@Dennis01: Volt valami legenda (hogy városi-e, nem tom), miszerint a 19. században valaki valahol kiszámolta, hogy ha olyan ütemben nő a lovas közlekedés, mint addig, akkor rövidesen mindent beborít majd a lókaki.

És akkor mit adott az Öreg Szakállas? Feltalálták az autót. Hehe. :)

Majd csak kikerekedik valami a mostani "kakiból" is.

misinator 2010.01.22. 21:11:53

@Handras: Na ez kacifántos téma:
árnyalja a képet, hogy egy időben a Volvo túl tartós / meg unalmas, de nekem kifejezetten azok tetszettek, pl. 740/ kocsikat készített. nem is vett senki újabbat. Minek vett volna?
Felmerült itt a jól karbantartott gazdaságtalanabb régebbi modell működtetése, kontra új, modern.
Amikor bemutatták a bálna Mercit asszem az Autómagazinban, leírták, hogy egy 2,2 tonnás db. legyártása tízszer annyi(!) hulladékkal, meddővel, stb. jár. Lehet, hogy ez - főleg manapság - jóval kevesebb, de ha megnézzük egy új műszakilag, erkölcsileg gyorsan elavul-tatott autó ökológiai lábnyomát, valami elképesztő lehet. Ne menjünk vissza a vasércet rakodó gép lábnyomára, csak a vasérc, üveg, műanyag alapanyag stb.stb. /újrahasznosítva egy bezúzott autó is idetartozik!!!) kitermeléshez, szállításához felhasznált üzemanyag igényre -azt is oda kell szállítani. gyár energiaigénye, legyünk durvák?: autószalonok hűtése, fűtése...
Na jó, ennyire ne, de mennyi biz-basz kell egy kocsihoz???
Vezetékek, bolhák, zsanérok, csatlakozók, ezernyi motoralkatrész...Ehhez nyersanyag, feldolgozás, logisztika...
BŐDÜLETES.
De hogy értsétek, Nekem a felgyorsult/atott/ modellciklussal van a bajom.
Szerintetek?

mbtomi 2010.01.22. 21:17:14

Érdekesen magyaros adok-kapok kezd itt kialakulni!
Egy biztos szerintem. Ha pl. ez a bontó feldobta volna őket először az e-bay.com-ra, valószínűleg egy jó pár épeszű európai le is csapott volna az ezekből menthető darabokra. Amerikában a Foose-féle flex-kabrióknak és laprugós merevhidas muscle-car-oknak van becsülete.
Ezek viszont iparművészeti alkotások voltak a maguk idejében és ez az idő előrehaladtával egyre jobban felértékelődik... 1953-ban csináltak az MB-nél először töréstesztet. Amerikában az 1970akárhányas évekig még a biztonsági öv is a gyártóra volt bízva, hogy berakja vagy nem... No comment!

h4z4rd 2010.01.22. 21:18:22

@Handras: nyilván nem ilyeneket láttál, ez a történet lényege. Meg ugye már rég nem konkrétan a filmben szereplő verdákról beszélgettünk; -én legalább is így láttam.

A munkahelyek szempontjából meg még igazad is van, ez is egy másik mese. Úgy sejtem, alapjaiban rossz a struktúra, amiben élünk. Erre a részére nem is vesztegetek több szót.

pickapu 2010.01.22. 21:21:01

@misinator: A Volvók közül nekem a 164-es a begyere, de nem látni belőlük épkézláb darabot (sőt, romosat se), az még megérdemelne egy mentőakciót.

Dennis01 2010.01.22. 21:23:43

@sipike78: Remelem, sikerul a nagyeszu tudosoknak a benzin eloallitasat megoldani :)
Nem szeretnek a Minivel Mad Max-eset jatszani... :)

apamacko 2010.01.22. 21:24:09

Csikós zsoltinak a 4/b-ből jobbulást.
Ne menjen a hideg grázsba, inkább Vályi Pista vigyen neki mézes páleszt!

Az itt látott Mercik többsége meg közel keleten még vígan menne tíz évig minimum!

h4z4rd 2010.01.22. 21:24:14

@gnme: Honnan ez a bugyborékoló indulat, kolléga?

A megnyilatkozásaid eléggé triviálisak, bár a kibaszatással kapcsolatban vannak kétségeim, elvégre nem adtam rá okot.

Szóval miért is fröcsögsz?

pszihoapu 2010.01.22. 21:24:26

Mukahelyem egy autóipari beszállító cégnél van.
Mi kb 2.-3.-ak vagyunk a sorban, tehát messze nem nálunk készül a késztermék.
Csak ami nálunk terheli a környezetet a gyártásból kifolyólag, az nem kevés.
Epoxi, oldószerek, forrasztóón, tinta, ragasztók, mindenféle műanyagok, stb, stb.
Ne kajáljátok be a környezetbarát új autót, nincs ilyen.
Én olyat tudnék elképzelni, hogy 5 évente leadod, plusz pénzért hozol egy másikat, de
a leadott autót nem értékesítik, hanem szétszedik, felújítják a futóművet, motort (esetleg cserélik modernebbre), a kasznit, lemossák, alvázvédik, stb.
Tehát fődarabokat, amit lehet megtartva gyári szintűre rendbehozzák és a következő vevő erre cseréli az ő ötévesét és minden kezdődik előlről ...
...aztán belelóg az ujjam a bilibe és fölébredek!

misinator 2010.01.22. 21:26:12

@h4z4rd: "...Úgy sejtem, alapjaiban rossz a struktúra, amiben élünk..."
Ebben egyetértünk.
A hatékonyság(?) diadala teljesen szétzilálja a társadalmakat. Egy lufi az egész. Konkrétan alig termel valaki, ill. add hozzá tényleges hozzáadot értéket. Ehelyett mindenki marketing manager, meg szolgáltató. Mindig az jut eszembe, hogy egy kataklizma után mi a f.szt csinálna az a sok Főnök??? Akkor is magyarázna az egy törmeléklapátolónak?
Kéretik senkinek nem magára venni...

misinator 2010.01.22. 21:27:24

@pickapu: Keblemre, """elvtárs""":-)

h4z4rd 2010.01.22. 21:27:51

@misinator: Ezt próbáltam megfogalmazni. Ha összefüggéseiben nézzük, a bezúzásra invesztált energia is felesleges, amennyiben a már egyszer legyártott autó megtartható működőképes állapotban.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.01.22. 21:29:08

Ez már gyilkosság! Szegény Csikós! Nagyon beteg lehet...

gnme 2010.01.22. 21:31:57

@misinator: tod mit mondok ere baszod?

..ma mentem ge*ipestre szerelési anyagért meg vastagfalú csövekért

a gazdaság .. vagy mi az anyám picsája rádiót hallgattam, asse tudtam hogy az van.. egyszer úgy bejött keresés közben..

..aszongya az aktuális "suhanapina":

- az alkalmazottak nem fognak azért dolgozni, hogy a "főnök családjának" jó legyen

..menniyre igaza van

Szó szerint azt mondta: a családi vállakozások a nyerők, mert ott elkötelezetten azért dolgoznak, hogy MENJENEK előre .. és nem azt lesik, mi jelenik meg a számlán a hó végén

Magyarország 2010. Január

misinator 2010.01.22. 21:32:54

@pszihoapu: "...Tehát fődarabokat, amit lehet megtartva gyári szintűre rendbehozzák és a következő vevő erre cseréli az ő ötévesét és minden kezdődik előlről ..."
ezt nem engedi a mind újabb mérnök generációk - nevezzük szépen - bizonyítási vágya.
A hit, hogy elődeink primitívek voltak - pedig csak megalapozták a maiak tudását...
A következő generációk ugyanúgy szánalmasnak fogják látni a mai tervezők csúcsteljesítményét, ahogy ma lenézik a régebbi futóműveket, vázstruktúrákat.
Kiváncsi lennék, hogy egy mai pl. hídépítő mérnök tisztán vonalzóval, logarléccel mit alkotna...
Megint kéretik nem letüdőzni.-)

pszihoapu 2010.01.22. 21:36:53

@misinator:
ők sokadikak lennének a sorban akik "nem engedik", pedig "régi" autó alá is lehet tervezni új technikát és még lehet nagyobb kihívás is.

misinator 2010.01.22. 21:37:35

@gnme: sajnos a termelés komplexé tétele teljesen kinyírja a kis gazdasági egységeket.
El tudja valaki kézelni, hogy valaki nekiáll úgy autót gyártani - a mai ismeretekkel, gépekkel, mint anno a Renault, Opel fivérek???
Túl nagy a koncentráció...

ave 2010.01.22. 21:38:54

Most oszinten... Ezek akkor is roncsok, ha Mercik voltak valamikor. Ott nem kell a kutyanak sem, valoszinuleg, kulonben minek pazarolnanak ra energiat, hogy osszenyomjak kicsire?

Ebayen eladni egy roncsot a tengerentulra? En nem foglalkoznek vele a helyukben, az biztos, meg ha hoz nemi hasznot akkor sem.

misinator 2010.01.22. 21:39:56

@ave: ÁÁÁ, mi már el kanyarodtunk az idealista elveink felé:-)

Dennis01 2010.01.22. 21:40:14

@h4z4rd: Ezzel tokeletesen egyetertek.
Amugy egyszer meg regebben olvastam valahol, hogy a vilag szennyezesenek "csak" 7%-at teszik ki az autok. A legnagyobb resz a gyarak kemenyen kiomlo fust es egyeb szennyezo anyagok. Csak ra kell valamire fogni, amit konnyebb eltakaritani, hogy az a hibas...

misinator 2010.01.22. 21:43:28

@Dennis01: Ez nagyon ott van!!!
Az ipar s annak minden sejtje, túlpörgött öngerjesztő ámokfutó misin...akarom mondani Terminátorrá vált.
Mondjuk kissé túl is szaporodtunk...

yoeyoe 2010.01.22. 21:45:21

ezt nem bírtam végignézni ....ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

Grafiqs 2010.01.22. 21:46:25

@yeti: És megáll dobogni a szív... (Magamba zuhantam, és még nem értem leee...

Mielôbbi gyógyilást Zsolt!

misinator 2010.01.22. 21:56:28

A világ olyan, mint Besenyő Pista bácsi kőolaja:
www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM
Finomodik, finomodik, de azért az mg nem elég finom...
Tökéletesedik, tökéletesedik(?), de azért az még...
Tökéletesedik??? Majd ha az ember...
Egyenlőre csak tudósodik. De nem bölcseledik.
Megoldjuk a problémákat /pl. hybridautó/...aha, azt még nem hallották, hogy minden probléma megoldása újabbakat vet fel? Pl. mi lesz a hybrid akksikkal???
Fejlődünk! Fejlődünk???
Pár évtizede azt mondták határtalan faji gőggel, hogy legyőzzük a természetet...Ismerős?..Aha...
És ma? A technológia mindent megold...CAD...meg optimalizálás...Aha
Azért nem lehet a patakjainkból, folyóinkból /energiával!/ viztisztító telepek nélkül inni...
Ha ezt mondtam volna nagyanyámnak 1920-ban, hogy a partalan termelés, fogyasztás miatt nem ihat a folyóból, mert el vannak szennyezve a VIZEK, elvitetett volna a diliházba...

Dennis01 2010.01.22. 21:57:16

@misinator: Arrol nem beszelve, hogy sok ember akar egy szakmat vegezni. Meg a Naploban hallottam, hogy nagyon lement a kemenyseproknek tanulok szama. Ugyanakkor az ilyen divatszakmak, mint pl mernok, fodrasz stb felment a letszam.
Valahogy ki kene egyenliteni a szamokat, akkor is javulna talan a helyzet.

2010.01.22. 22:02:00

Tudom, hogy én vagyok a beteg, de nem néztem végig. Nekem az autóm nem csak egy tárgy :(
Volt az a Merci reklám, amikor bezúzzák de "újjászületik", kijön a gyárból a végén egy új. Na az fasza. Nekem ilyen marad az autó mindig :)

misinator 2010.01.22. 22:02:59

@Dennis01: Nagyon helyes! Legyen mindenki közgazdász, meg OKJ-s lakberendező, meg műköröm építő...Nehogy mán' ne legyen kiszolgáltatva gazdasági válság idején...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.22. 22:04:25

jaj ne játsszátok már meg az eszeteket

eddig nem tudtátok, hogy a senkinek nem kellő roncsokatt összezúzzák és beolvasztják?

meg lehet őket, venni még bezúzás előtt, hajrá (:

misinator 2010.01.22. 22:05:00

@Matiz: Boldogok a lelki szegények, mert övék mennyeknek országa:-)))
Szivem szerint én is így érzek, de a valóság???:-(((

misinator 2010.01.22. 22:07:22

@GYUSZI BACSI: nem az a bajunk, hogy bezúzzák, hanem, hogy minuszra devalválódnak az - pl. a jelen esetben műszaki-esztétikai - értékek...

Dennis01 2010.01.22. 22:07:29

@misinator: En szemely szerint autoszerelonek tanulok meg. Egy-ket szervizrol hallottam mar, vagy lattam is. Enyhen lelombozo, egy-ket muhely milyen szakertelmu emberekre kepes rabizni egy autot...

WSzabi 2010.01.22. 22:11:10

Gyomorforgató annyi szent..
ommm zenére tett javaslata remek zenei ízlére utal! CsakaPantera!!

jelentéktelen alak 2010.01.22. 22:11:40

Ez nagyon durva.

Itt már jó ideje szét kell bontani a roncsokat, bezúzás előtt. Már jó ideje a civilizált világ nem zúzza egybe az üveget, a műanyagot, és a fémet. Persze az USA, erről még lehet nem tud...

misinator 2010.01.22. 22:15:40

@Dennis01: Kérlek ne vedd magadra!!!
De míg régen autójavítást tanultak és végeztek a szerelők, ma részegységcserét...
S erről nem a Te korosztályod tehet, Ti ehhez alkalmazkodtok, Nektek ez a természetes. De attól nem biztos, hogy ez a jó...

Dennis01 2010.01.22. 22:21:26

@misinator: En ezt tudom. De pont a sajat autom tanit meg ra, hogy sokszor nem szukseges egesz alkatreszt cserelni, mikor eleg egy alatet is..

Fomics 2010.01.22. 23:14:12

Csikinek jobbulást!
Azok a vasak ott, - és itt is -csak nagyon keveseknek képviseltek igazi értéket.Hogy Csiki sír, azt megértem. A többi rinyálónak milyen igazi elkötelettsége van a tipushoz?Ha nincs akkor menjen el egy autó múzeumba megnézni öket.Krokodilkönnyek a semmiért, de lesz sok sok katt, jön a pénz, újságiróék megint megdolgoztak a fizuért.

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2010.01.22. 23:15:04

hát kérem

ezek még AUTÓK voltak,

ezeket még évtizedekig karban lehetne tartani javításokkal, ez pedig

NEM ÉRDEKE A GYÁRNAK, ILLETVE AZ EGÉSZ PAZARLÓ FOGYASZTÓI GAZDASÁGNAK

muz 2010.01.22. 23:25:33

A '77-es 123-as mercim volt az egyik legjobb tárgy az életemben.
Ezek a kötsög amik meg remélem belefulladnak a saját szarukba!!
Éljen az OsamaAir!

censor013 2010.01.22. 23:29:15

@misinator: Ahogy mondod!Tulajdonképpen ezért van az, hogy rizskályhára már nem is gondolok, mint autóra, mert, ha azt mondod valakinek, hogy van egy mondjuk 6 éves Corollád, fingja sincs, az milyen volt.Állandóan buziznak rajtuk valamit, aztán, ha alkatrész kell, kibányászod belőle a rosszat, eltipegsz a boltba, de ott még azt is megnézik, hogy a kocsi kedden, vagy szerdán készült, mert másnapi cucc már nem jó bele. Azelőtt meg azt mondtad, kell egy kettes Golf bal első lámpa, és nem kértek alvázszámot sem.Minek is kértek volna? 9 évig nyomták.Ma ontják a divatautókat, kétévente dobd a szemétre, mert kell a profit baromira, hogy legyen minél hamarabb a következő válság.

censor013 2010.01.22. 23:31:29

@GYUSZI BACSI: Csalafinta ámerikai bontósok reklámfilmjét láthattuk! 6-8 vasat bezúznak, a sok állat európai meg rohan felvásárolni a többit. Jó trükk!

Gomme 2010.01.22. 23:31:34

Valóbban nagyon szomorú hogy szinte tök egéséges kocsikat (valószinű közlekedésre már alkalmatlan) zuznak szét!!!
Nekem a 123 kombiért fájt a szivem, hatalmas érték még az usában is egy szép álapotú ilyen.
Aki meg vadászik egy kilincset vagy egy ablaktörlő motor vagy mitudom én mit az ilyen régi géphez az tépi a haját mikor nézi a videot.
Ilyen mikor bezárnak egy merci bontót mert jó pénzért megvette a telket egy befektető. Aki legalább 100x annyi pénzt fizet a bontósnak mint amit egy év alatt árul ki a roncsokból.
Szerintem senki sem lenne megbotránkozva se most se 20év mulva ha 210, 211 esetleg 202-es c merciket lapítottak volna ki. Ebben biztos vagyok!!!!

censor013 2010.01.22. 23:34:56

Csikós úr meg a f..ér szaladgál a hóban, latyakban ócska sportcipőben mindenféle Mercedesek alatt-körül-mellett? Kedves neje vegyen neki gumiizmát aztán nem levesedik meg az orra! Mikor a postot olvastam, már szinte tüsszögtem, úgy éreztem, hogy baj lesz. Jobbulást neki!

S4mu3l 2010.01.22. 23:45:25

Ezt még a "hülyegyerekek honda motorokat leeresztett olajjal tiltáson forgatva szétolvasztanak" típusú videóknál is szarabb volt nézni.

Virago_1000 2010.01.22. 23:56:26

@MRM: ez alatt mit ertesz, hogyaszondja:
"ezek a tipusok, mert kioregedtek, egy-ket kivetellel semmire sem jok."

Mert ez annyira nagy altalanossag, hogy semmitmondo.

ZsuKov 2010.01.23. 00:12:13

nem csalódtam Handrásban, hozta a tőle elvárható színvonalat -.-'

Virago_1000 2010.01.23. 00:16:39

@apamacko:
"Az itt látott Mercik többsége meg közel keleten még vígan menne tíz évig minimum! "
Afrikaban pedig most kezdenek talan a palyafutasukat.

mi nem foglalt még 2010.01.23. 00:18:16

@mbtomi: usában 60-as évek végén már volt légzsák.
Igaz a kutya sem rendelte le is került a listáról jó időre.
A mai usa autó gyártás nem túl jó de a háború után 70-es évekig nagyon jó volt.

Jamesblond 2010.01.23. 00:47:13

Nem a Mercik bezúzása a tragédia. Itt az a tragédia, hogy mi magyarok még ilyen autókról álmodozunk. (én is többek között) Amerikában meg hulladéknak tekintik. A hatalmas társadalmi-anyagi-stb lemaradásunk tárul elénk a videokból. Lehet tök jó restaurálási alapok voltak. De ott a gyűjtőknél lehet még az árcédula is rajta van a gépen és ott csak az képvisel értéket. Vagy az ahhoz közeli állagú. 1 mill körül keres egy tanár odaát. 4 mill körül adnak egy új Mustangot. Az olyan, mintha itt 400.000-ért vehetnél egy tetszetős vadi új autót még ha egy billegős szar is az Eu-s autókhoz képest. Fel sem bírom ésszel fogni hogy itt 10 évig kell gürcölni egy kurva Swiftért vagy Fabiaért. A rabszolgák szemszögéből eretnekség aranyröggel kutyát hajigálni...

romesz 2010.01.23. 01:30:28

@mi nem foglalt még: a mai amcsi autok bar melyik mas gyartoval felveszik a versenyt, kb 10 evvel ezelott voltak nagon bajba. De azota osszeszedtek magukat.

Ezek a bezuzott autok mar nem kellenek senkinek sem.

A bontokban kb 2 heten belul cserelodnek a roncsok.

Mikor beerkeznek a bontoba, lefektetett felnikre rakjak oket es amit ketheten belul lehet leszednek azok akiknek alkatreszre van szukseguk.

Utana a motorokat markologeppel kitepik beloluk es a tobbi megy a zuzdaba.

Olyan nagy a beerkezo roncsok szama, hogy kulonben nem gyoznek tarolni oket.

Akinek kell ilyen egyben megvasarolhatja oket, de a tengerentulra szallitas, ugyan annyiba kerul (1200 dollar) mint egy teljesen jo uzemkepes autonak.
akinek ez megeri az biztos megfizeti.

romesz 2010.01.23. 01:36:21

@Virago_1000: az egy-ket kivetel az amit erdemes eletre tamasztani es muzeumokban mutogatni. A tobbi csak ocskavas.

Damm 2010.01.23. 05:06:18

Döbbenetes hír borzolja az autóipart.Bizonyos kiszivárgott információk szerint az európai autógyárak nagyszámban másolják le és kis változtatással dobják piacra autóikat amelyeket neves és kitűnő minőségű kínai autókról készítettek.
Az ügyben érintett autógyárak a Mercedes, Bmw, Ferrari lelepleződött ipari kémei elismerték hogy a közismerten nagyon magas minőségű kínai autóiparról vettek példát.
A kínai kormány offenzívába kezdett és demonstratív céllal nyilvánosan semmisített meg néhány silány minőségű európai és amerikai gépkocsit:

www.youtube.com/watch?v=vDEn8rc8KpU&feature=player_embedded

Ciri 2010.01.23. 06:00:54

Gyógyulj meg hamar Zsolt !
Hirtelen ezt találtam neked, hátha felvidít egy picit :)

www.youtube.com/watch?v=0j6lKPGWi30&feature=related

atesz 2010.01.23. 06:27:03

Hát ez barbárság. Oké, biztos voltak menthetetlen darabok, ám mivel a régi MB olyan mint a régi legó, a menthetetlenség ez esetben relatív és nem ugyanazt jelenti, mint egy modern autónál. Azannya... Már csak ezért is helyrekalapálom Döncit!!!
Zsolt, gyógyulj!

atesz 2010.01.23. 06:40:04

@Jamesblond:
Egy kicsit másképp látom. Persze az ember néha túlzásokba esik a régi világok fényét illetően, de sok dolgot szerintem jobban csináltak a régi korokban. És a szeretet a régi tárgyak, módszerek iránt alátámasztható minőségi, használhatósági és tartóssági érvekkel is. Abban persze igazad van, hogy a szépen megőrzött/helyreállított régiség az igazi. Azt gondolom, a vidón látható autók döntő többségét gyönyörű, műszkailag és esztétikailag kifogástalan járművé lehetett volna alakítani. Na, mindegy. A magam részéről rendkívül becsülöm azt, aki értékeli és lehetőségeihez mérten óvja és védi a tárgyi örökségünket. Köztük a szép régi autókat.

csesztergom 2010.01.23. 07:25:19

Csikós Zsolt gyógyuljon meg ,és bizzon abban,hogy keleteurópában ez talán nem történik meg.Gyors gyógyulást kívánok Zsolti,hogy mihamarabb köztünk legyél!

pet77 2010.01.23. 08:06:37

A jó bolgárok meg azon sirnak, mikor mo-n látnak a bontóban egy kadettet,1-es golfot stb...
..de nem tudják megvenni,mert azokról már ki van adva a bontási igazolás.
(más kérdés, hogy ez egyes bontókat nem tart vissza egy kis csibészségtől...)

dirige 2010.01.23. 08:13:02

Joplin Mörszídösz Bénz-e nem unalmas. Mutass még 10 énekest, aki ennek nekiáll kíséret nélkül. Mint aláfestő zene pedig inkább kontrapunkt. Az autókat egyébként én is sajnálom. Asszem, ezt hívják fogyasztói társadalomnak.

pollipop 2010.01.23. 09:04:42

Én nem vagyok nagy Merci rajongó, de az én szívem is elszorult. F*szé' nem építenek belőle elektromos verdát, vagy alkatrésznek is el lehetne adni - tök jó állapotban voltak. Én zenének ezt választottam volna:
www.youtube.com/watch?v=kinLH_-v3zg
Őket kellett volna a présbe vágni. >(

salis 2010.01.23. 09:23:57

Mindenkinek van egy kis igazsága. A baj az szerintem, hogy rohadt sokan vagyunk a világon és hogy ne haljunk éhen idióta bankrendszerrel, gerjesztett gazdasággal, korrupt globális politikával, felesleges termeléssel próbálják működtetni ezt az egész lószart. Csak közben brutális gazdagokra és szopóági kihalás szélére sodort milliárdokra oszlik a társadalom. Miközben persze lassan élhetetlenné tesszük a Földet. Mi még itt nagyon jól vagyunk a szopóág legelején....
A Mercikkel kapcsolatban:
Aki űlt már egy ilyen 20-30 éves rendbetett vasban és utánna beült egy kb azonos pénzből vásárolható mai új műanyag szemétben az sír, zokog, bőg.
Aki meg nem űlt, az sírhat azért.

pollipop 2010.01.23. 09:28:37

@salis: Ezért kéne egy "szívátültetés" és had' villogjon még 20-30 évet az utakon, hisz ott a helye.

Autopeti 2010.01.23. 09:47:44

És mi van ha a tulaj nem legális úton jutott hozzájuk,lehethogy nagyrészük lopott volt és így akart az adott állam elrettentő példát mutatni?

wd41 2010.01.23. 10:17:13

Sajnos a mellékelt ábra is mutatja ,hogy a környezetvédelemre fogva próbálja az autóipar rásózni az emberekre az új tervezett amortizációs műanyag-autóit. A régi autók tulajdonosait megpróbálják ellehetetleníteni hogy azok új autó vásárlásával növeljék a fogyasztást.Aki pedig egy régibe környezetkímélőbb ,korszerűbb motort tenne ,azt a bürokrácia szakadékába lökve próbálják "jobb belátásra" bírni. Ez nem környezetvédelem ,csak üzlet ,ahol nem az átlagember jár jól.

mr.editor 2010.01.23. 10:20:04

Szerintem ez az élet rendje.
Teret kell adni az új termékeknek, fejlesztéseknek.
Ha mindenki az e-bayen vett alkatrészekből kókányolná a 30 éves autóját, akkor mégis mi vinné előre a gazdaságot?
Picit ezen is el kéne gondolkodni. Mindenki csak a saját maga munkakörében gondoljon erre és rájön, hogy kell a fejlődés.
Szép dolog sírni a régi romok után, de gondolom az arra érdemes példányokat már kicsemegézték a gyűjtők erről a telepről is. A többiért meg nem kár...

PaOntan 2010.01.23. 10:22:45

youtube-on keressetek ra a Cash for Clunkers-ra. egy csomo ilyen video van. az ember szive megszakad :
www.youtube.com/watch?v=3SXA1oZnj98&feature=related

Ádán 2010.01.23. 10:23:33

Micsoda barbárság. Törne le a kezük.

Amit végleg nem értek, az ez a videó: www.youtube.com/watch?v=hU2tNVuFBXg
Gyárinak néz ki. Az a mondanivalója, hogy a lelke tovább él??? Éljen tovább a teste is!

Paó 2010.01.23. 10:37:59

@bopat: a böngésződ hibája, frissítsd azt a szoftvert, ami a videókat kezeli a honlapokon, megoldja a bajokak, 2.perces munka, haver.

Merida001 2010.01.23. 11:07:33

A full döbbenetes a kisvideóban, hogy az autók nagyszázaléka elég jó karosszéria állapotban van/volt (festés fénye teljesen jó), krómok fényesek...érthetetlen. Azt aláírom, hogy nagymotorral vannak szerelve ezek a Mercik, mert egyik sem 1.4-es vagy 1.6-os, de akkor sem megoldás ez, hogy így eltüntessék őket. Jóval biztonságosabbak mint sok mai kisautó (márkát direkt nem írok). Szomorú, könnyfakasztó látvány...

pollipop 2010.01.23. 12:04:17

@Ádán: Egyetértek. Az úton a helyük. No meg mi lesz velük a paszírozás után? A recycling hová lesz? Ahhoz ki kéne belezni anyagcsoportonként. Üveg, gumi, műanyag, fa, fém, elektronika. Minimum ilyen csoportokba.

mlt3 (törölt) 2010.01.23. 12:05:33

@misinator: "De hogy értsétek, Nekem a felgyorsult/atott/ modellciklussal van a bajom."

E21: 1975-1983 (8 ev)
E30: 1982-1990 (8 ev)
E36: 1990-1998 (8 ev)
E46: 1998-2005 (7 ev)

Milyen felgyorsultatott modelciklussal? Hol? Mutass ra. (Alkalomadtan majd gondolkozz el azon, hogy milyen kibaszottul gazdasagtalan rovid ideig gyartani egy modellt, tekintve, hogy meg a fejlesztesi koltsegeidet sem birod kitermelni ha csak 2-3 evig van piacon.)

mlt3 (törölt) 2010.01.23. 12:09:10

Szoval tovabbra is varom, hogy mutasson valamelyik okostojas nehany gyartot es modellt, ahol 10 evrol 3 evre esett a modellciklus. (Es lehetoleg ne olyat, amit 635 nev alatt arulnak.)

szalai 2010.01.23. 12:13:19

Szép video!

Biztosan az usában készült. Hatalmas ország, hatalmas roncstelepekkel ahol az alkalmazottak nem mindig vannak tudatában milyen szép dolgokat pusztítanak el. És mik lehetnek még abban az orszábna eldugva?!

Seca81 2010.01.23. 12:36:22

@mlt3: Ha nem is 10-ről 3-ra de a Golfnál volt olyan évjárat ahol majd' feleződött a modellciklus, igaz az elsőhöz képest...
Nem tom h érdemes-e leírnom neked, mert sztem vágod, de azért tessék:

Golf1: 74-84
Golf2: 85-92
Golf3: 92-98
Golf4: 98-05
Golf5: 03-09
Golf6: 09-???

Igaz, itt is elmondható az első széria után a stagnálás; ált. 6-7 év, úgyhogy csak részben kötözködöm :)

zündfolge 2010.01.23. 12:41:27

...amilyen szavak eszembe jutottak, azokat inkább nem írnám le

Seca81 2010.01.23. 12:43:25

De mondom pl a Celicát, első széria 7 évet élt, míg a 2. már csak 4-et. Aztán sok év után növekedés; 6. gen. már 5 év, 7. gen. 6 évig élt.
(véleményem szerint a legcsúnyább széria)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.01.23. 12:43:33

Ezek az autók részt vettek a csernobili atomerőmű melletti település, Pripiaty (vagy mi) evakuálásában. Ezért kellett megsemmisíteni őket.A Krazok, meg a helikopterek nem fértek be a présbe...

Seca81 2010.01.23. 12:45:33

De ahogy öregszik az ember úgy gyorsabban is telik az idő, észre sem veszi és nemsokára egy tizes Golfban ül. :)

Seca81 2010.01.23. 12:51:39

Am szépek ezek az autók, tényleg kár értük de hát ilyen az élet, te sem lehetsz ott mindenhol Zsolti!

(Gyógyuláshoz viszont ajánlok egy gyógyszert-nálunk mindenki ezt használja ha gáz van, messze a legjobb: Echinacea csepp, Dr. Theiss)
Ez volt a reklám helye!

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.23. 13:03:44

Ezt biztos valami idióta amerikaiak csinálták. Eszük semmi. Az egész cuccot eladhatták volna egyben szerintem nem is kis pénzért.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.23. 13:10:45

@pollipop: Nem biztos, hogy ki kell belezni, így is be lehet olvasztani. Aminek ki kell az kiég belőle, és a végén lesz belőle egy nem túl jó minőségű fém massza. Kínának jó, szart gyártani belőle.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.23. 13:13:23

@Ádán: Az öreg autóknak saját lelkük van, nem száll át egy újba...

sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2010.01.23. 13:14:19

Navazzz... hónapokig rohangásztam az állólámpásomhoz jobboldali visszapillantó tükörért, itt meg összepréselnek egy fél aranybányát. Üzletileg nem túl okos döntés, mert egészen biztosan el lehetett volna pörgetni az egész állományt és a végén a megmaradt lomokat betekerni. De hát ki tudja mik voltak a körülmények., odaát nem szokás a gondolkodás.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.23. 13:20:12

Jobbulást, Zsolt!

Hát én is kilettem a videotól. De még jobban felb.sz, amikor hülyegyerekek megapatent állapotú régi vasakat visznek ki a határba, és zúzzák szanaszét. Mert még azt is aláírnám, hogy ha rallyznak vele, esetleg törik, oké. De a legtöbb ilyen vid arról szól, hogy hülyegyerek gyökkettővel direkt nekimegy a fának (mer többel nem mer), és röhög rajta. A többiek ezt meg felveszik telefonnal.
Néha olyan autókkal, amiken látszik, hogy nagypapi évtizedeken át szeretgette, simogatta.
Még jobb, ha simán csak kalapáccsal verik szét, beraknak alá valami zúzós zenét, és ők a kurvakemények.
Nem értem, miért jó a pusztítás...

Yaesu 2010.01.23. 13:38:02

Nagyon durvák ezek a "Cash for Clunkers" videók. :( Köcsög állat amerikaiak. :(

Suttora 2010.01.23. 13:42:28

@amatőr: "olaj és hűzővíz nélkül üveghang, ameddig meg nem áll a gép"

Ehhez képest kínosan sokáig működik még a Benz. :(

Rocko- 2010.01.23. 13:57:50

aki szerint bontóba valóak, azoknak ajánlom:
belsoseg.blog.hu/2009/09/18/kellene_egy_ilyen_regi_ize

@mlt3: jaja, jó dolgo a statisztika, azt hozod ki belőle amit akarsz. :)

E23: 1977–1986 (9 év)
E32: 1986–1994 (8 év)
E38: 1994–2001 (7 év)
E65/E66: 2001–2008 (7 év)

BTO11 2010.01.23. 14:13:05

T.Csikos!

jobbulást! Gözölni!nem a motorhütöt!

télen tessék bakancsba -amugy is -szerelni és nem sportositott szakadt vászonba,mert ördög nem alszik és a lábadra ejt valamit.

Suttora 2010.01.23. 14:34:10

@Dennis01: "...a Toyota padlon fogyasztott normalis sebessegnel annyit, mint a BMW siman elketyegve. Akkor annyira nem is takarekos, ha hosszu uton hasznalod."

Nem is hosszú utakra való. A Prius alapvetően városi jármű.

Dennis01 2010.01.23. 14:51:44

Nekem majdnem minden angol ezt mondta, hogy az amerikaiakbol egyvalami hianyzik: az intelligencia. Neha elgondolkodok, hogy igazuk van-e...

mlt3 (törölt) 2010.01.23. 15:29:48

@Rocko-: Itt sem laton, hogy harmadolodott volna a modellciklus. Hogy a tokombe jon de a statisztika?

mlt3 (törölt) 2010.01.23. 15:37:03

@Rocko-: Az E28at meg csak 6 evig gyartottak, raadasul az "aranykorban", a 80as evekben. De nyilvan regen a szar is kremesebb volt.

Rocko- 2010.01.23. 15:37:57

@mlt3: nem harmadolódott, de csökkent. 1-1 évekkel.

a statisztika meg úgy, hogy a modellciklusokból te kihoztál 1 év csökkentést, én kettőt.

Cortina V6 2010.01.23. 19:27:06

Egy angol bontoban lattam egy sarga Fiat 124 Spidert. Mondom az egyik faszinak,egyben megvehetnem-e? Valasz; persze,majd elvagjuk neked kette,akkor felfer az utanfutora,nem kell treler..

GGG77 2010.01.23. 19:39:21

Szinte látom magam előtt a zúzógépet kezelő, hamburgertől/pizzától/kólától 160 kilósra dagadt, 85 iq-val rendelkező barmot, amint a zsíros atlétájában röhög, hogy pusztuljon csak a fritz szemét...

Dennis01 2010.01.23. 20:27:20

@Cortina V6: Legalabb elhoztad egyben??

Cortina V6 2010.01.23. 20:47:10

@Dennis01:Nem. Eleg nekem a roncs Minit nezegetnem az ablakbol...

bandiTA 2010.01.23. 20:57:00

Integethetnek a zöldek, amíg sok fejletlenebb országban olyan szarokkal közlekednek emberek, amiknek nem csak a károsanyag kibocsájtása nagyon magas hanem a fajlagos fogyasztásuk is ezért cserébe. Ennek a szar fogyasztói gecinek akkor lenne értelme, ha megpróbálnák megteremteni az egyensúlyt, persze ésszel. Ahol van, ott lecserélni, jobbra, ahol nincs (pl kína) oda nem adni, mert nincs elég nyersanyag a földben. Engem sokkal jobban dühítenek, amikor hülyegyerekek autókat tesznek tönkre szórakozásból.

www.youtube.com/watch?v=yAoGTLj3UTM&feature=related

www.youtube.com/watch?v=khpF1L4KMQE&feature=related

Dennis01 2010.01.23. 21:08:31

@Cortina V6: A "roncs" Mini ajtaja eddig mindig kinyilt elsore, es ejjel is tudom hasznalni a fenyszorot... :)

@bandiTA: Idiotak, nem becsulik semmire az autot...

Kicsi79 2010.01.23. 21:19:05

Hát... mintha kést döfnének a szívembe, és megforgatnák. Sajnos nem engedhetem meg magamnak, hogy legyen egy akármilyen (értsd: akár egy lepukkant 123-as) Mercim. De megőrülök értük, és ez a videó könnyeket csalt a szemembe.

Csikós Úrnak pedig mihamarabbi jobbulást kívánok! (Ha otthonról azért dolgozik, remélem a vasárnapi poszt nem marad el. :-D )

Sanzistift 2010.01.23. 21:19:44

@Dennis01:
"Amugy egyszer meg regebben olvastam valahol, hogy a vilag szennyezesenek "csak" 7%-at teszik ki az autok. A legnagyobb resz a gyarak kemenyen kiomlo fust es egyeb szennyezo anyagok. Csak ra kell valamire fogni, amit konnyebb eltakaritani, hogy az a hibas..."

Kedves Dennis, szerinted az autók hogyan készülnek?
Elárulom, gyárban. Méghozzá sokkal több, gyárban, mint azt ezek szerint gondolni merted volna.
Az autóipar a teljes ipari termelés nagyon jelentős részét teszi ki. Úgy közvetlenül, mint közvetve. Az alkatrészgyártás, a rengeteg beszállító mind a "gyár" kategóriába tartozik.
Az olajfinomítók nagymértékű levegőszennyezése az üzemanyag előállításakor, az olajfúrások járulékos környezeti, és társadalmi károkozásai (Pl Afrikában, Dél Amerikában annak az ország polgárainak annyi van, ha olajat találnak náluk...), de nem sorolom, akinek esze van, az tudja.

Akkor most hány százaléknál is tartunk?

Kicsi79 2010.01.23. 21:20:38

Mármint jelenleg nem engedhetem meg magamnak, mert 3 éve volt egy 2.5D 124-esem.

Ivymike 2010.01.23. 21:23:19

Kati nem mondta? sál, sapka, téli cipő, réteges öltözködés! :)
Zsolti vigyázz magadra, gyógyulj meg, belőled nem találunk másikat valami bontóban!

Dennis01 2010.01.23. 21:24:44

@Sanzistift: En arra gondoltam, hogy az autok HASZNALATA soran keletkezo karosanyag-kibocsatasra gondoltam.

Kicsi79 2010.01.23. 21:24:47

@Ivymike: És mi lesz velünk, ha már egyszer nem lesz Mr. Csikós? De erre gondolni sem merek!

Sanzistift 2010.01.23. 21:35:17

@Dennis01: Jó, akkor csak az olajkutak, meg az alkatrészipar marad. :)

Egyébként valóban poén lehetne, hogy a katalizátor előállításával jobban szennyezik a környezetet közvetve, mintha nem is kellene gyártani és használni.
Poén lehetne, de nem az.

A károsanyag kibocsájtás nagyon rafinált dolog, mert nem mindegy, hogy honnan kezdjük el kalkulálni.
Viszont amit nem számolunk, hogy szebb legyen a végeredmény...,nos, az attól még ott van.

Cortina V6 2010.01.23. 21:42:59

@Dennis01: Majd anyad mindjart megmondja, mi nyilik neked,mar megy fel a lepcson..

súllyospestisertés 2010.01.23. 21:49:52

Mr.Csikósnak ma éjszaka lidérces lázálma lesz:A telephelyen Ő kezeli a sárga erőgépet.
A Mercikből pedig szardíniás dobozokat készítenek.
Jobbulást.

Rocko- 2010.01.23. 21:54:35

@Sanzistift: "Akkor most hány százaléknál is tartunk?"
ugyanott, elvégre a teljes gyártási környezetszennyezést az autó emisszióján akarják leverni.

redriot77 2010.01.23. 21:57:54

@Maybe_: így levezetik a dühüket, amiért nem tudnak egy elfogadható kefélést összeszedni.

Szomorú videó. Nem létezik hogy azok mind menthetetlen autók voltak. A piros w107-estől szakadtabbakat szoktak kétmilla körül árulni a hasznaltauto.hu-n.

mi nem foglalt még 2010.01.23. 22:51:08

@GGG77: hát az a tény hogy usában szeretik at import autókat.
A prémium márkák mint a merci is kimondottan státusz szimbólum.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.01.23. 23:21:23

Valaki linkelje már be azt a videót, amin Winkler és Karotta agyontapostak valami munkagéppel egy tökjól működő Fiestát, és temettek rá földet, környezetbarát módon.

Hadd bőgjek már én is egy kicsit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.01.24. 04:50:51

@romesz: merre laksz itt? ha LA hez kozel irj

-- amugy itt MINDENBOL sok van - oreg mercibol is. craiglist vagy ebay es tudsz venni olyat amilyet akarsz - nem kapkodnak utannuk.

romesz 2010.01.24. 05:35:38

@visszakettopadlogaz: nem LA :) De jarok ott viszonylag gyakran arra.

Gyurcibá 2010.01.24. 06:39:00

Szép reggelt Mindenkinek!
Akit érdekell BAZEG ujjáéledt
Csikósnak jobbulást!!!!!

Gyurcibá 2010.01.24. 07:02:38

Szép reggelt!
Nálam csillag született tudtára adatik mindenkinek akit érdekell BAZEG ujjászületett!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.01.24. 11:14:39

A fogyasztói társadalmakra jellemző képek. Nincsenek maradandó értékek. Az USA terjesztette dekadencia hatékonyabban öl, mint a H1N1.

Suttora 2010.01.24. 13:08:23

@Gyurcibá: Hol lehet megnézni (képen)?

Dennis01 2010.01.24. 17:58:04

@Gyurcibá: Kerjuk, szoljal Csikos urnak, menjen, keszitsen millio fenykepet, irjon rola tonnanyi posztot.. :)

Gyurcibá 2010.01.24. 19:34:26

Csikóst már értesitettem ö a hozzáértö adok neki cd-t a teljes felijitásrol természetesen készem is lesz foto de ehhez én nem értek igy övé a megtiszteltetés hogy tájékoztasson magam részéröl csak annyit szeretnék közölni biztosan vannak hibák de a fikázás elött kérem figyelembe venni Magam Örömére az autot a-z ig én csináltam kis kacsoimmal

tükörfúró 2010.01.24. 20:01:54

gondolom a munkaerő szétszedni és kiárulni a kocsikat több lenne, mint amennyi az alkatrészen bejön
egybe elvinni máshova meg horror költség

nyilván sírás, zokogás, de érdekes, senki nem fog neki valahonnan a bölény segge mögül dél texasból ahol semmi nincsen, még aszfaltos utak sem, ilyen roncsokat előkaparni, trélerre rakni, óceánon visszafelé áthajózni, stb..

ennyi a megfontolás, semmi több

waffen55 2010.01.25. 19:42:36

Sziasztok! Zsolti, amint látod túl sokan szeretünk, hogy csak úgy betegeskedni merészelj! :) A "nagyrabecsült" amerikaiakról meg csak 1 példa Hitler (ide jöhetnek a különféle jelzők) gyilkos volt, DE ő műkincseket rabolt és spájzolt el és ugye nem rombolt le műemléket céltalanul az amcsik 2 német katona miatt lerombolták porig a monte casinoi apátságot (több mint 1000 éves volt)... Ezeknek semmi sem drága hisz sosem szenvedtek szükséget semmiben.

automániás 2010.01.25. 20:22:06

e bŰŰN!!! törvényt kéne hozni az öreg verdák megmentésere vagy legalább nem elpusztítására!! vagy egy öregbenz védő ligát mint az állatvédők

Lord heckman 2010.01.28. 15:22:32

Ez fájt.... lehet önkormányzati a roncstelep... köss szerződést a pm el, hogy ezentúl te üzemeltetnét önköltségileg, és még állami támogatást sem kérsz érte :D
süti beállítások módosítása