Hozzám beszélsz?

  2010. január 18. - ommm Címkék: abarth autobianchi a112

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Megnézik, megmosolyogják és ujjal mutogatnak rá. Nem értik, mi a jó benne, hiszen csak a hangja nagy, különben kicsi, bár öreg és aranyos. Aztán zöldre vált a lámpa, a kis szemétláda pedig feltépi az aszfaltot. A következő zöldnél aztán felemelt hüvelykujjal mutatják: okés a verda.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr241674929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2010.01.18. 07:37:56

F I A T ez, akárki meglássa !!!
OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, LOL!
Bennem van a hiba, hogy ezek után megint a Nagypolák után sírok.
Zsolti, előző életedben Te is inkvizitor voltál, mint a gyógytornász barátnőim!:-)

Egyébként én is mindig azt képzeltem el, hogy a rudacskák hogy győzik a fordulatszámot követni, nem is volt szívem forgatni olyan 4500 felé, pedig kívánta...

Rocko- 2010.01.18. 07:39:04

ez a video jó lett, kösz. :DDD

misinator 2010.01.18. 07:42:16

Egy mérnöki korszak a kettő: Ez a kis tündér meg a 125p.
Most találtam ezt a képet:

lh5.ggpht.com/_bknWz3TckgM/SISpivRWnVI/AAAAAAAAAwc/aKrvEMtOxDs/prosi13.jpg

redriot77 2010.01.18. 07:50:11

Több köze van az eredeti Mini Cooperhez mint az új BMW építésű valaminek.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.18. 07:56:40

Bolond haverom (a tulaj) most mondta telefonon, hogy megy kivetetni a tüdejét, hogy elférjen a mája, mert az hízik vadul épp. :))

Lookie 2010.01.18. 08:00:25

A következő Autobianchi ez legyen Csikós úr. Már alig várom a cikkeket melyek abból fognak születni... Amúgy meg fasza a videó. További szép jó napot és hetet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.18. 08:08:20

Húha, ezt erősen megkívántam. Tetszik a hangja, az, hogy vadállatul pörög, meg az is, hogy olyan kicsi az egész, mint egy cipősdoboz. Hiába, ezek az olaszok tudtak valamit.

spark82 2010.01.18. 08:10:28

"Csikós, ez a munka súlya alatt magába roskadt festőállvány"

LOL. :D

A gép meg állat.

GGG77 2010.01.18. 08:12:08

Na most indulok dolgozni, de sajnos nem ezzel... Nagyon kéne!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.18. 08:19:42

"permanens életveszély érzet" frázist érdemes lenne javítani "permanens életveszély"-re

ugyanis ez nem csak érzet, hanem valós (:

Phrascarica 2010.01.18. 08:37:54

Na igen, néha biztos jó -monduk 10 évente 1 órányit, úgy biztos tetszene nekem is :)

Phrascarica 2010.01.18. 08:39:44

...mint ahogy a 3 sebességes ZUK és a kormányváltós Wartburg is tetszett, 15 percig és úgy hogy nem az enyém. Kibicnek semmi sem drága, tartja a mondás. Nagggyon igaz..

Lowtyo 2010.01.18. 08:46:04

"toljad, hát 3000-nél elváltasz bazdmeg"
:d

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.18. 08:52:59

"Éppen ezért kéne mindenkinek most felvésnie a fontos teendők táblájára: ki kell próbálnom egy jó A112 Abarth-ot."
De egy jót, és nem egy leütöttet :)
Amúgy gondolom, milyen lehet, gokart :)

ColtCzT 2010.01.18. 08:55:32

Imádnivaló lehet.....pont olyan mint az én 127es Fiatom :)...ott is pazar a gázrreakcio, es megfizethetetlen,leirhatatlan a vezetési élmény! :D

szatyi 2010.01.18. 08:56:45

Csodálatos, gyönyörű, boldog lennék benne. Nagyon kéne. És még gazdaságos is. Kicsi súly, "kevés" lóerő, alacsony adók. Zseniális játszóautó.

önkéntes rendőr 2010.01.18. 09:00:47

Hát gyerekek..... olyan Lego-s lett a fizimiskája. Kicsit lehetett volna korhűbb is, bár tudom, hogy nem OT rendszámos. NNa mindegy :-)

szálka 2010.01.18. 09:01:52

ha már így szóba kerültek ezek a régi olasz vasak vki tudja h a 127-es 1.3 (benzin persze) milyen származék? az is brazil? egyébként grat az autóhoz

arizó 2010.01.18. 09:03:55

Nagyon jó.Kicsit lehetett volna hosszabb a videó rész.Köszi.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.18. 09:07:50

Hát ez instant get!

Milyet forog a videón 1.21-nél! Ez nagyon kemény!

Egy szuper játékszer a luxusadó elkerülésére.
Valszeg a mai autóknak a legnagyobb problémájuk a teljesítmény / önsúly arány. Nagy hájas szekrény,sok rusnya műanyaggal, vakítóan fedélzeti számítógépnek nevezett nyomkodnivalóval, heremasszírozó üléssel és 16 légzsákkal, összességében a sok felesleges, elhittük-hogy-szükség-van-erre-is-baromsággal.

Én 1995 utáni autókat már nem is tartom számon. Nincs is miért.

Puch Cavette 2010.01.18. 09:12:59

Egyik baratom anyukajanak volt egy ilyenje (baratom szerezte neki). Neha elvittuk orultkodni. Nem volt meg egy olyan auto, amibol konyorogtem, hogy kiszallhassak, pedig a sracnal - autoszerelo leven - sok mindenfele finomsag megfordult. Szo szerint halalfelelmem volt a jobb egyen - nem tulzas a cikk. Azert megis kar, hogy szetrohadt a kis szemetlada.

önkéntes rendőr 2010.01.18. 09:13:22

A hangja azért nem rossz. A cikk se, bár a "hogyan adjunk el egy marék szart viccelődve?" típusú cikkekben a Csikós azért jobb egy kicsit. Írhatnátok már valami autóról is. Mondjuk: az S8-as legenda, vagy hasonló...
Gratula! :-)

Bontószökevény 2010.01.18. 09:24:05

Na ilyenkor szar hogy nincs Totalcar a tévében! Ott ez nem szűk négy perc lett volna!

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.18. 09:25:49

Hát gyerekek, ez a hét nem indulhat jobban, tegnap Csikós, ma a nagy páros!:)
Olyan lelkesítő látni benneteket, ahogy recskáztok a kis gyösz mellett, teljesen feldobtatok. Ugyanígy le tudok menni boldog kisdobosba, ha valami ilyesmit látok. Amikor Uno Turbo i.e-m volt, akkor éreztem ezt az érzést. Királyok vagytok!!
:D

min 2010.01.18. 09:30:17

A gázfröccsnél akkorát szívott, hogy az üzemanyag lámpa is vad villódzásba kezdett:-)

lanciabacci 2010.01.18. 09:33:55

Szuper kúl, instant get, nagyon állat, A112 for president, de ez akkor is "csak" egy digó Mini Cooper, á la Innocenti. Még a kormány béna szöge is onnan ered, meg a lóerő/súly arány. Ez persze egyáltalán nem baj, sőt, csak tudni kell a sorrendet. (Még úgy is, hogy a nickem magáért beszél)

Ja, és ez a 903-1050 régi motor széria tényleg elképesztő, volt nekem is.

w a s d 2010.01.18. 09:40:45

@szálka:

Szerintem ilyen az 1,3- mas 127- es motorja:

en.wikipedia.org/wiki/Fiat_SOHC

w a s d 2010.01.18. 09:42:10

Ez a kis izé pedig jópofa, de a szememben még mindig a Trabant a legzseniálisabb kiskocsi.:D

szárnyati géza 2010.01.18. 09:49:26

Egy haveromnak volt egy ilyenje, egyszer vezettem, nagyon brutál.

De valamiért úgy emlékszem, hogy az 85 lóerős volt. Lehetséges az?

trabiszerviz 2010.01.18. 09:50:36

Hát igen ezek a régi nyomórudasok jól mennek így az eredeti környezetben.Az olaszoknál a mi napig nagy népszerűségnek örved ez a motorcsalád. Videómegosztó oldalon írjátok be a keresőbe abarth 1000tc, lesznek érdekes gépek. Ők bőven 10000-ig forgatják őket.

gnme 2010.01.18. 09:56:15

ho'.. ho'.. hozzámbeszélsz? ..ne' .. ne'kemszóltál?

..halott ember vagy!

www.youtube.com/watch?v=qgqYNUP59Co&NR=1

Ezzel vigyázni kell ám, hamar elsül, érted!

dirige 2010.01.18. 10:07:27

A típus szuper, a tulajsrác egy nagyon rendes gyerek, igazi fanatik, aki a xarból csinál aranyat és biztosan nem is magyar, mert segítőkész és becsületes. Én ia rajta keresztül vettem az első Abarthomat + hiányzó alkatrészek, amit ő mondott, igaz volt, ami simli volt, azt a tulaj csinálta. Nem tudom, hogy kell ide képet feltenni, így aztán a sajátomról nem teszek. Mellesleg, nem emlékszem, a cikkben benne van-e: 9.000-et forog az Abimoci, ezt azért a maiak nem nagyon teszik.

ghostdog75 2010.01.18. 10:10:06

@gnme: háttérben a SEAT-fiat-lada ezeröcsi, ráadásul alufelniken
vigyáztam.
:-)

zöldi 2010.01.18. 10:14:20

Fogadjunk mindenki a használtautón vadássza a bianchikat :D

Csikós Zsolt 2010.01.18. 10:16:36

@Lookie:

A cikket a Pista írta, övé az érdem. Én csak beletákoltam egy keretest, meg fotóztam.

Csikós Zsolt 2010.01.18. 10:20:46

@lanciabacci:

Tévedsz, az Innocenti az az utolsó csavarig más autó, soha, semmi közük nem volt egymáshoz.

Ez mechanikailag a Fiat 127-tel nagyon szoros kapcsolatban van.

A kocka Innocenti az Innocentiék Mini-továbbfejlesztése, a brit A-szériás motorral, azzal a futóművel, stb. És kisebb ennél is.

ghostdog75 2010.01.18. 10:26:54

Zsolt!
tényleg meglepően szépek,jó állapotuak a műanyagok.erről lehet vmit tudni,mivel kezeli/te őket?
köszönöm

NYISZI 2010.01.18. 10:27:16

@Csikós Zsolt:
"csúcsgép", és a cikk is az.
Csikós úr nem gondolja,h manapság már hazánkban is megélne egy olyan újság mint az angol Practical Classic? Az ön cikkei ott is simán megállnák a helyüket!
Nekem mindig nagy élmény volt annak idején az angol tengerpartnál egy "english breakfast" mellett a PC-t olvasni.Valami hasonlót jó lenne a Balcsi parton is:)...

Csikós Zsolt 2010.01.18. 10:31:57

@ghostdog75:

Én is meglepődtem, kérdeztem, hogy úgy festette-e le őket, mint a tavalyi Fiat X 1/9 tulaja, de nem. Azt mondta az Andris, hogy megfelelő kenegetéssel, ápolással visszajönnek szürkéből. Egészen hihetetlen, de nem nyúlt hozzájuk ápoláson túl.

Csikós Zsolt 2010.01.18. 10:33:01

@NYISZI:

Egy csomó helyen van wifi ott is :-)

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.01.18. 10:34:31

Gratulálok a cikkhez és a tulajnak is a szép autóhoz :-)!!

Kicsit irigykedem az autóra, mert én is hasonló projectet folytatok november óta. Sajnos az legtöbb A112 a roncstelepen végzi, mert a tulaj inkább oda viszi őket. Múlt héten jelzett valaki pl. egy ilyen halálra ítélt példányt a TC-index fórumon is. Én is az utolsó pillanatban szereztem meg egy 20-asért könyörögve, hogy ne adják le. Szerencsére -tudomásom szerint- többen is álltunk neki A112 felújításnak a közelmúltban.

Az enyém itt van:
blog.lanciak.hu/autobianci-a112-elite/az-auto-megvasarlasa/

Negrogo 2010.01.18. 10:36:17

Biztos nagyon jo lehet ez a gokart:) Tomeg loero arany siman jo. Ha csak abbol indulok ki milyen jo elmeny volt egy alap 90 lovas 1.6-os, szoke leanyzo minijet is vezetni.

lanciabacci 2010.01.18. 10:54:17

@Csikós Zsolt:

Nem tévedek, csak félreértesz, illetve talán félreérthetően fogalmaztam: nem azt állítom, hogy ez egy Innocenti (aki ugye gyártotta is licencben a Minit), hanem hogy a recept ugyanaz és mindkettőnek úttörője a Mini. A kicsi-de-erős műfaj nagyon bejött nekik akkoriban, gondolom azért is készült annyiféle apró jóság annak idején arrafelé - lehetne még sorolni.

Myko 2010.01.18. 11:09:01

@zöldi:
www.hasznaltauto.hu/auto/autobianchi/a112/autobianchi_a112_abarth_nagyon_szep-3512946

Vannak fent mindig ilyen kis méregzsákok. De hosszú idő óta,ő az egyetlen Abarth. Úgy tűnik,tényleg az. :)

kultúrpesszimista 2010.01.18. 11:17:33

Vezettem egy ilyet (Abarth) '95 körül... Azóta előszeretettel mesélek más autóbolondnak az élményről. Ha kis autót vennék, csak ilyet, Lancia Autobianchia Abarth-ot vennék. Egyedül egy régi Mini Morris Cooper ingathatna meg... Talán egyszer lesz még egy ilyen, pláne hogy olcsóért fenntartható.

kultúrpesszimista 2010.01.18. 11:20:34

A cikkhez amúgy gratula, még több ilyen lélekautós cikket!!!

h4z4rd 2010.01.18. 11:27:41

Óje! Életem gaztette volt, amikor eladtam a kukássárga kis abarthomat. Kéne egy másik.

Tökéletesen sikerült leírni minden impressziót, amit ez a kis narancsosláda okozni tud. Tanusítom.

Egyszer volt csak bajom vele, amikor az M7-esen kb 130-nál eltört a himbatengely.

Viszont a toronymerevítő szükségszerű, mivel a kis rohadék egy rendesebb, malájos indulásnál képes széthúzni a futóművét. Imádtam.

Seca81 2010.01.18. 11:35:44

Tuti a cikk, több öregautós, tesztelős, szétnyúzós, állatkodós cikket, videóval, Ommm-mal és Csikóssal!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.18. 11:36:08

Erre tessék:

www.hasznaltauto.hu/auto/autobianchi/a112/autobianchi_a112_abarth_nagyon_szep-3512946

Van olcsóbban (gyógyítani kell, de hát itt mit nem kell), meg kisebb motorral. Zsolt, Ommm, egy kérdés, a kisebb motorral felszerelt verziók mit hoznak ebből az élményből? Jó, biztosan nem forog 6-ot, de inkább vezetésileg értettem a kérdést.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.18. 11:38:40

www.hasznaltauto.hu/auto/autobianchi/a112/autobianchi_a112_abarth_nagyon_szep-3512946

Vannak persze kisebb motoral, meg gyógyításra rendesen rászorult változatokban is a honlapon.

Zsolt / Ommm: a szerényeb motorral, normál futóművel szerelt változatok mennyire tudják hozni az Abarth élményt?

pickapu 2010.01.18. 11:39:31

Pista, itthon ülök taknyosan, kortyolom a czitromos teát, erre beszólsz, hogy "mindenki szokta legalább a budiajtót csapkodni"... fél percig küzdöttem a félrenyeléssel :D
Szuper kis kocsi, elismerésem a tulajnak.
Jól láttam, hogy Tie is megjelent egy pillanatra a kép sarkában?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.01.18. 11:48:39

Az Y10-em a fire motorral 50/800, csak sajnos a futómű nem van megcsinálva hozzá.... Pedig lenne benne fantázia, mégha nem is ilyen öreg, a hang, a lelkes motor, a görnyedt üléspozíció, a közvetlen élmények megvannak :-)

igaz, eladom. sajna még projektautónak is túl kicsi, bár harmadik autónak, megcsinálva jó lenne, erre sajnos nincs pénzem :-(

de legalább a kis olasz gyösz megvolt nekem, furcsa luxusmegoldásokkal, pontatlan váltóval és lelőhetetlen motorral együtt :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.18. 11:53:14

Király a cikk!

Nekem először a trabantomban volt ilyen (903-as) motor. Aztán a kaszni nem bírta, vettem egy 127-est ugyanezzel a blokkal. Mikor szétszedtem, felfedeztem, hogy abban szíjas vezérlés volt. A szíj olyan apró volt, hogy a csuklómra alig bírtam felhúzni.
Aztán egy Uno-m lett ugyanezzel a blokkal. Azzal 3,8l-es átlaggal jártam meg Ausztriát.
Komoly dolgok ezek, kérem!

Ha nem lenne már elég szerelnivalóm, egy 127-est, vagy egy 112-est beszereznék vadulni.

Myko 2010.01.18. 11:58:32

@morphine: Kb 2 hétig használtam egy Y10-et. Szegény teljesen szét volt rohadva,csak a műanyag elemeken nem volt rozsda,minden máson igen :( De a motorja az vmi szuper volt :D Szegény a bontóban végezte,menthetetlen volt...

Csikós Zsolt 2010.01.18. 12:10:51

@lanciabacci:

Ja, ja, akkor én értettem félre, bocs. Kicsit azért az Autobianchi kiforrottabb, szerelni, bővíteni könnyebb. De tény, azonos recept, és a Mini a kiindulópont.

Csikós Zsolt 2010.01.18. 12:15:51

@biturbo s:

Szerintem tudják, ha elolvasod a totalcar.hu/magazin/szerelem/fiat127/ cikkemet a 127-es Fiatról, ott ugyanez a feeling, csak a puhább futómű, hosszabb tengelytáv, kisebb teljesítmény, keskenyebb gumik miatt minden lassabban történik. De a rettentetes közvetlenség, az üvöltés, a pörgethetőség ugyanígy megvan, gondolom egy sima A112, ami rövidebb a 127-esnél, még közelebb is van az Abarth-hoz.

Csikós Zsolt 2010.01.18. 12:16:51

@biturbo s:

Ja, és forog 6-ot, legalábbis az első 127-es Fiat 47 lóerős blokkja igen. Aztán hosszabb lett a váltó, áthangolták a motort, a 2. széria 45 lovasa már teljesen más karakter.

Csikós Zsolt 2010.01.18. 12:17:54

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

A szíj egy olasz utángyártó készlet, egyik barátom (később rommá tört) Seat 127-esébe tettünk olyat. Ügyes cucc, az a rövid szíj sose ugrik át, viszont csendesebb, és még pörgősebb lesz vele a motor. Vagy pörgethetősebb.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.18. 12:25:03

@pickapu: Nemán. 5 képkockán rajta vagyok de úgy, hogy én se ismerem meg magamat, meg másik két másodpercben röhögök a háttérben, amikor Ommm szívszélhűdést idéz elő Csikós kartácsnál azzal, hogy megforgatja a motrot, miközben Csiki ott nézelődik, oszt ezt se úszom meg. :)

ommm 2010.01.18. 12:28:40

@biturbo s: Ugyanaz, csak közben nem léped túl számottevően a sebességkorlátozásokat. De tényleg.

skyrangr 2010.01.18. 12:32:32

Pár évvel ezelőtt került a családba egy '73-as 127es Fityó. Használatban volt, egészen a téli hűvösig, amikor már nem akart beindulni a drága (addig se volt egyszerű), így parkolóvágányra került, miután kiderült hogy a motor kompressziója parabola íven a nullához tart.
Aztán pár hónappal később internetes böngészés során egy olaszországi bontót találtam, Marcherata mellett. Mivel rokonok élnek ott, megkértem őket, hogy menjenek el, nézzenek egy 127-es Fiatot, donornak (regélik, hogy ott jobb állapotban vannak). Sajnálattal közölték, hogy autó nincs, viszont van több motorjuk/váltójuk. Így sikerült egy Abarth motort, és a hozzá való váltót megvásárolni 200€-ért.
Rögösen, de hazaért. Alapos sikálás, tisztítás után, meg a kötelező generál (tömítések, szimmeringek, motor kimosása mosóolajjal, stb) és a kuplung felújítása után bekerült az autóba. A leömlő megvolt, de ahhoz igazítani kellett a kis hurka kipufogót, így került fel hozzá az eredeti Abarth leírása alapján készült dob. Karburátor tetejére egy Zsiguli légszűrőház került.
Hát az élmény félelmetes volt!!! :D
Súlya kb mint ennek a Bianchinak, ereje dettó. Az autót ezután megreguláltuk, karbi vissza lett egy kicsit fúvókázva, szolidabb légszűrőt kapott (a fogyasztás meg a hang miatt), és most városi használatban teszi a km-eket. :)

sajnosnemnyert 2010.01.18. 12:45:29

@Csikós Zsolt: Nemcsak átépítő készlet volt szíjasra (Triger) hanem tényleg volt egy kevés eredeti Abarth is. Sőt a Seatokban is volt olyan vezérműszíj méghozzá kétféle fogszámmal. 44 és 46 fogas is volt, biztos sokat mókoltak a motor hosszú élete során ezekkel. Amúgy nekem jobban tetszik az a kis kellemes láncos hang...

gnme 2010.01.18. 12:58:45

Jó öreg nyomórudas motorok. A kotvány fordban nekem is olyan van. Brutális b+ .. megrakom vastagfalú csővel, aztán ugyanúgy megy mint annak előtte teher nélkül. Besza behu.

Pályán a 150-et megfutja a kis 1.3 motorral. És nem ZABÁL üzemaynagot mérhetetlenül. Teljesen kulturált vállalható fogyija van.

..hiába, ami jó azt már nem gyártják.

:)

skyrangr 2010.01.18. 13:13:09

@gnme: apám nagy Fiat '27 buzzer volt mindig is. '79-ben volt Bulgáriában vele, 4 személlyel, megpakolva, 5 liter alatti átlagfogyasztással. Aszonta hogyha Pestre ment vele annó, akkor az oda-vissza 450km-t megtette 4liter körüli fogyival.
És nem volt stop-start, meg kis ellenállású gumi, meg intellllligens motorvezérlő. Egyszerű motor, jól belőtt karbi, meg nem kiflibe csavart gázpedál!
Most meg jönnek a 3literes fogyasztású csodaautókkal... Nemhiába van az embernek spanyolviasz-utánérzete! :)

sajnosnemnyert 2010.01.18. 13:30:44

@skyrangr: Az én 127-em nem evett 4-5 litert, de soha nem hagyott cserben. 5-7 l között fogyasztott de lett rendesen használva. Többször voltam vele az olaszoknál, de voltam vele pl. Monte Carlo-ban is. Meg autóztam az Imolai versenypályán is...

laverdasfc 2010.01.18. 13:33:16

Na már ugrok is fel a mobile-re...
Hoppá, kisebb vagyonért van is egy szép példány :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.18. 13:38:08

Dugnám. A nyomórudas motor meg rulzik, nem tudom, miért fél mindenki a forgatásától. Csak nem szabad belegondolni, hogy mi történik benne :)

@mennyi?husz!:
"jo elmeny volt egy alap 90 lovas 1.6-os, szoke leanyzo minijet is vezetni. "

Milyen egy alap 90 lovas 1.6-os, szőke leányzó? :D

Dennis01 2010.01.18. 13:40:15

Fantasztikus autok ezek az olasz kisautok. Nekunk egy 127-es volt a 903ccm-es motorral, hihetetlen kis auto volt. Siman vitte a 140-et ora szerint, kenyelmes volt, hatul is el lehetett ferni.
Mar nagyon szeretnem hallani a Mini hangjat, epp tolton van az akksi. Most hogy mondjatok, ideje egy fordulatszammerot betennem, csakhogy megtudjam, mennyi a fordulatszam mikor kihuzatom. Az a hang.... mennyei.. :)

skyrangr 2010.01.18. 13:43:14

@Tebe: nagy feeling lehetett az imolai kanyarokban... hazai pályán! :)

kujoon 2010.01.18. 13:45:22

Q jó lehet egy ilyen kis sz@r... :D
Ilyenkor sajnalom, hogy ekkora nagydarab állat vagyok (195cm/130kg), esély se lenne beleülni. És a fenntartása is valszeg tecso-gazdaságos kategória...Jah, valaki mondja már meg, hogy miért jó az (nagyon sok régi autónál talán pont az olaszok közül volt sok ilyen...) hogy előre nyílik fel a géptető?Hisz pont onnan lehetne a legjobban a motorhoz hozzáférni szereléskor.Ha autószerelő lennék, marhára idegesítenének az ilyen autók...

kujoon 2010.01.18. 13:47:31

A 90lovas alap 1.6os szőke macát én is megfigyelném... LOL :D

skyrangr 2010.01.18. 13:53:14

@kujoon: igen, kicsit furának tűnik. viszont így nem áll fent a felcsapódás veszélye, nem kell dupla zár... Ha meg a szerelésről van szó, 3 perc lekapni azt a pillekönnyű géptetőt, és akkor sehol nincs fedél, ami útban lenne! ;)

skyrangr 2010.01.18. 13:54:43

@kujoon:
#1: nincs veszély, hogy menetközben felcsapódik! :P
#2: akkoriban ez volt a divat
#3: ha szerelni kell, 3 perc ledobni a géptetőt, és akkor semmi sincs útban

skyrangr 2010.01.18. 13:55:43

na, mindent kétszermondok-kétszermondok!? :D

sajnosnemnyert 2010.01.18. 13:56:10

@skyrangr: Tényleg nagy feeling volt, valami Trabant találkozó volt!!! és minket is beengedtek a pályára. Felvettük videóra az egészet. Persze volt előfutó autó és hátul is egy záróautó nehogy meghülyüljenek az emberek...

Bontószökevény 2010.01.18. 13:59:13

@kujoon: A BMW-k is igy nyíltak anno!

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.01.18. 13:59:19

@kujoon: Én 192 vagyok és 126kg. Magam is meglepődtem, de egész jól el lehet férni benne. Ennek az az oka, hogy nagyon mélyen van az ülése és rendesen hátra lehet húzni. Nyilván olyankor a hátsóülés max egyszemélyes.

Sok mai autó csak fel van kívül dizájnosra puffasztva, aztán amikor bele ül az ember, akkor jön a nagy csalódás. Pl Fabia-ba sosem tudtam magam normálisan beletuszkolni, Corsa is éppen csak elmegy - pedig mindegyik nagyobb papíron ennél. Volt pl. régen Tempránk és amikor lecseréltük Mareára,akkor szomorúan tapasztaltuk, hogy mindenhol szűkebb a hely benne.

Bontószökevény 2010.01.18. 14:09:27

A lényeg az, hogy sokan szeretnénk ilyen békebeli autókról szóló cikket és videót! :D

Dennis01 2010.01.18. 14:13:54

Ezek voltak az igazi kisautok, nem a mai "kisauto"-nak nevezett orias szappantartok. A regi Mini meg az uj BMW Mini kozott peldaul a meretkulonbseg nevetseges.

Negrogo 2010.01.18. 14:24:23

@Maybe_: Ot nem probaltam :D Azert irtam mert jo hogy noe volt a Mini.

skyrangr 2010.01.18. 14:28:03

@Dennis01: igen, való igaz. de a mai világban nem is lehetne eladni egy kicsivel több mint 3méteres, 7-800kilós autót... törésteszt, meg csillagok? Nevetnének csak rajta, ha nincs legalább 8 csillagos törésteszt! :)
Ami valahol igaz is, hiszen a cikkben is említett fagyott verébnél azért nagyobb, veszélyesebb dolgok is jöhetnek szembe. Sajnos az a korszak elmúlt, amikor az max sebesség kénylemes 70-80-90volt, ami mai szemmel szinte nevetséges. Nomeg egy ilyen kis zsebkamionba hova rakod a dupladigitklímát, a tempomatot, a hűtött-fűtött kesztyűtartót, a nagyzenét, a 29db légzsákot, meg a sok 3 betűs marhaságot? szerintem javarészt emiatt, az emberek fölösleges, médiakeltette igényei miatt vesztek ki az ehhez hasonló, igazi GÉPEK.

Dennis01 2010.01.18. 14:33:19

@skyrangr: Az emberek elkenyelmesedtek, mondtam mar ezt mashol is. Erdekes modon itt vagyok, pedig apam Ford Taunusaba nem volt se ABS, se ESP de meg legzsak se volt. Es a Minim is ugyanez, nincs lufi, nincs szervofek, de meg szervokormany se. Van viszont ket hangszoro, CD radio, bar azt nem sokszor hallani a mennyei muzsikatol, amit a kipufogo zeng (plusz a sport legszuro zaja a karburatoron), mmmm... :)

Dennis01 2010.01.18. 14:35:34

@Maybe_: Minek neked szoke leanyzo, igy is ad neked a Skodri eleg szexualis elmenyt, nem? :D

Negrogo 2010.01.18. 14:36:30

@Bontószökevény: Jaja, e34-ig elore nyiltak. Anno e30-nal engem ez nemigen zavart.

Suttora 2010.01.18. 14:40:45

@Dennis01: "Erdekes modon itt vagyok, pedig apam Ford Taunusaba nem volt se ABS, se ESP de meg legzsak se volt."

Bocs, de ilyenkor nincs ám teljesen igazad. Ugyanis azok, akiknek az apjuk Ford Taunusa lecsúszott az útról és már nincsenek itt, azok sosem fognak ide írni. Persze, hogy aki ír, az itt van, de igencsak meglepődnék, ha olyat írna egyszer valaki, hogy itthagyta ezt az árnyékvilágot, mert nem volt ABS/ESP/légzsák/gyerekülés... Na az érdekes lenne.

Dennis01 2010.01.18. 14:48:48

@Suttora: Nem akarom azt mondani, hogy a biztonsagi felszerelesek semmire se jok. Igenis nagy szerepuk van. De az emberek tulsagosan fuggenek toluk. En csak azt akarom mondani, hogy az emberek 20-30 evvel ezelott egy biztonsagi ovvel mar biztonsagban ereztek magukat, ma meg ha mar nincs 6 lufi a kocsiban, szivbajt kapnak egyesek.
Amugy meg sajnos hiaba van 6 lufi a kocsidban, ha behajtasz egy kamion ala, ott semmi se segit...

Dennis01 2010.01.18. 14:57:04

@Suttora: Nem azt mondom, hogy a biztonsagi felszerelesek nem ernek semmit, nagy szerepuk lehet egy-egy utkozesnel. En csak azt mondom, hogy az emberek tulzott mertekben fuggenek tole. Regen "csak" biztonsagi ov volt, megse feltem, hogy jaj mi lesz.
Sajnos ha egy kamion ala mesz be, akkor nem sokat ersz a biztonsagi kellekekkel sajnos...

Dennis01 2010.01.18. 14:58:09

@Dennis01: Most meg elkuldi ketszer, mar megorulok...

Suttora 2010.01.18. 15:01:39

@Dennis01: Igazából értem mit akartál mondani, azt az egy mondatot kifogásoltam, amit kiemeltem, az ugyanis nem teljesen igaz, szerintem ezt Te is érzed. Azért a "légzsák nélkül súlyos sérülés" meg a "kamion maga alá gyűr" között szerencsére van még néhány árnyalat.

Bontószökevény 2010.01.18. 15:03:01

@Dennis01: neked is igazat adok! A sok hárombetűs és a sok légzsák hamis biztonságérzrtet ad! 180-200-nál csak a csoda segít nem ez a sok kütyü! :D

Dennis01 2010.01.18. 15:08:31

@Suttora: Igazad van, de nem hiszem, hogy ma nem lenne olyan auto, amiben meghalnak az embernek. Szerintem minden automarkanak van olyan modellje, amiben balesetet szenvedett valaki. En csak azt akartam mondani, hogy egy alap kocsi volt a Ford, megse feltunk benne mindig, hogy mi tortenhet velunk egy balesetnel.

fityo 2010.01.18. 15:13:01

Zsolt ,miért hulladékozzátok le a brazil motort? Megy és pörög az is rendesen a 70hp-s verzióban, bár nincs olyan nemesi származása mint az abarthnak.
Nekem eddig bevált, 30 évesen, kitudja hányadszorra átfordul kilométer számlálóval(most éppen bejáratós :) 1600km-rel) is zokszó nélkül bírja a 6000-7000-es fordulatot...
lehet láttad már két utcára tőletek narancssárga 127-es.

misinator 2010.01.18. 15:44:24

@misinator:
Utalok a legelső hozzászólásra:-)

Többen is írjátok, meg hallom is, hogy bírj az OHV a pörgetést. Egyszer szegény megboldogult Polákomat forgattam ki IV.-ben 7000-ig.
Ki lehet számolni mennyivel ment...
/a sebességmérő lefele csalt, nem is használtam, a ledes ford.számmérő meg a délutáni fényben nemigen látszott,ENNYIRE nem akartam kiforgatni/.
Következmény: megnyúlt lengyel lánc, utána 1300-on mindig kelepelő motor...
De hát a Nagypolák anyagai nem bírták azt a teljesítményt, amit a konstrukció lehetővé tett.
Ennek ellenére a kérdés Többetek említette eszméletlen pörgetésről: Hogy a bánatba bírja az OHV a 6-10000-es fordulatot? kemény rugók? Komolyan érdekel!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.01.18. 15:46:39

Uno-m volt evvel a motorral (na jó nem evvel, az csak 45LE-s volt). Imádtam! A pörgetést tényleg bírta!

Dennis01 2010.01.18. 15:49:17

@misinator: Ez tenyleg jo kerdes, engem is erdekel, mert en is sokszor hittem, hogy szetdurran a motor, de csak megy renduletlenul...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.18. 15:52:24

@misinator: Namármost, az, hogy OHV, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem szereti a magas fordulatokat. Az OHV egyedül azt jelenti, hogy a vezérlésben meglehetősen sok a mozgó alkatrész, amik tulajdonképpen lassítják a szerkezetet, mer ugye nagyobb tömegű mozgó motyóknak nagyobb a tehetlensége is.

De láttuk, Corvette-ék is csináltak pushrod V8-at, ami 8000-et forog, nem lehetetlen az, csak mivel nem nagyon van rá szükség, nem nagyon kepesztettek rajta a gyártók annak idején. Most meg már ugye alig használják az OHV-t.

Dennis01 2010.01.18. 15:55:17

Tudom, mindenki ismeri a mukodesi elveit a kulonbozo fajtaju motoroknak, de mikor irnom kellett a motorokrol suliban, ezt is hasznaltam. Nagyon jo nezni, hogy mozognak a kulonbozo elemek.. :)
www.samarins.com/glossary/dohc.html

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.18. 15:58:22

@Tie: Na meg ugye az is relatív, hogy mi számít magas fordulatnak. Mert ha azt vesszük, hogy az F1 motorok 18ezret forognak, akkor a 6-8ezer az lófasz ugye... :)

Dennis01 2010.01.18. 16:01:26

Ha valakit esetleg erdekel a Mini fele A-szerias motor mukodese, itt van egy nagyon jo video rola:
www.youtube.com/watch?v=AnWDkYfyxVM

herrmann 2010.01.18. 16:51:10

Kipróbálni azt kéne milyen lehet egyszerre egy japán meg egy néger nővel, nem ezt a fostalicskát.

yeti 2010.01.18. 16:59:21

Nem rossz kis gép.Lehet veszek egy romosat, úgyis meg akarok tanulni karosszériát lakatolni.De lehet hogy 850-es,vagy 127-es lesz belőle.

misinator 2010.01.18. 17:05:07

@Tie: Az, hogy szeretie a nagy fordulatot, az nyilván hagnolás kérdése:
lökethossz, szelep összenyitási szög, keresztöblítéses hengerfaj stb.
Ami inkább elképesztett szelephézag állításkor nézegetve a közlőrudakat, hogy milyen irgalmatlan rángatásnak vannak kitéve. "Jólvanna", tudom a dugó is, meg a hajtókar, de akkor is jó hüledezni:-)
A másik kedvencem a szétszedett első Polákom - is - három helyen csapágyazott főtengelye volt. /Azon az elhunyt erőforráson készítettem fel a párom műszaki vizsgára, nem is kellett neki többet elmondani, hogy hidegen - is - érzéssel terheljük az autó lelkét:-)/.
Szóval nem semmi, ahogy a ráható erők "ágnesasszonylepedőjét" üzemmódon próbálják elcsavarni a főtengelyt, s ellenáll neki...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.18. 17:10:12

@mennyi?husz!: Pedig lehet hogy kellett volna :)
@Dennis01:
Hááááátttööööö... ;)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.18. 17:11:24

ez az Innocenti Mini De Tomaso-nak a km-órája ... hogy lehet ennyire hülye design???

tudom, hogy nem ennek a rokona, csak rákerestem, mert gyerekkoromban az volt a kedvenc kocsim (akkor még nem foglalkoztam a biztonsággal)

Wizardus86 2010.01.18. 17:11:36

minden tiszteletem a tiétek, de b*sszátok meg :D mindig elővesztek vmi autót tesztre, ami miatt utána leglább fél napig bújom a használtautó oldalakat :D

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.18. 17:12:27

pont a link maradt ki, öregszem

http://i.ebayimg.com/04/!!q-!,sg!20~$(KGrHqUH-CMEqvI0VyHiBKzgPSQv0!~~_27.JPG

kujoon 2010.01.18. 17:27:47

köszi a válaszokat.
Az mondjuk szentigaz, hogy kaptam már szélvédőbe csapódó motorháztetőt...Wartunggal ausztriában nagy emelkedő után nagy lejtő, fater húzott egyet a karon, hogy kissé fölemelkedjen a motorháztető, léghűtés céljából.Csak hát az ellenszél erősebb volt, mint a kézi nyitós zár... :D De hát azért ez nem általános, inkább csak a hülyeség-kategória...Talán a legjobb a Skoda 120 "motorházteteje" , asszem az oldalra nyílik... (?)
Yeti: 850-esből szerintem a volvót vedd... :D

Az alap 90 lovas 1.6 os szőke macáról nincs infó továbbra se? :D

kujoon 2010.01.18. 17:29:43

köszi a válaszokat.
Az mondjuk szentigaz, hogy kaptam már szélvédőbe csapódó motorháztetőt...Wartunggal ausztriában nagy emelkedő után nagy lejtő, fater húzott egyet a karon, hogy kissé fölemelkedjen a motorháztető, léghűtés céljából.Csak hát az ellenszél erősebb volt, mint a kézi nyitós zár... :D De hát azért ez nem általános, inkább csak a hülyeség-kategória...Talán a legjobb a Skoda 120 "motorházteteje" , asszem az oldalra nyílik... (?)
Yeti: 850-esből szerintem a volvót vedd... :D

Az alap 90 lovas 1.6 os szőke macáról nincs infó továbbra se? :D

Ha másodszorra is megjelenik, akasszátok fel a blogmotor pogromozóját...

yeti 2010.01.18. 17:32:56

@kujoon: Á semmiképpen sem.Életveszélyes konzervdobozt akarok olcsó fenntartási költséggel.:)

Csikós Zsolt 2010.01.18. 17:42:36

@kujoon:

Ha szétmegy a zár, ne csapódjon fel a géptető, azért nyílik előrefelé. Biztonsági okokból. Különben elég jól lehet szerelni tőle azt, ami csak kis matatást kér, ha nagyot szerelsz, négy csavar, és lent van.

Csikós Zsolt 2010.01.18. 17:45:25

@fityo:

Azt már mondtam asszem, hogy ki szeretném próbálni, jövünk akár a Vályival is! Mindig megnézem, minden áldott nap, amikor elmegyek ott. Most jó elöl parkolt valamikor. Privátban küldj levelet plz., a kék névre kattintasz a cikk elején, akkor nekem jön...

köszi!

husom 2010.01.18. 17:45:37

A tulajdonos, az Andris, az osztálytársam volt. Meg a múlheti narancs Shiroccóst is ismerem. Mindketten Dunaharasztin laknak.

Vhornet 2010.01.18. 18:32:18

15 éve nekem is volt egy 965 köbcentis A112e-em. Nagyon szerettem, ment mint "szél"! És tényleg nem volt gond a mocijával! A gömbcsuklókat viszont elég sűrűn kellett cserélni! Igaz, ezeket a kilencvenes években gyártották az olaszok, nem 78-ban, ahogy a vasat! Aztán kaptam hozzá Jugoszláv gyártású Kis-zaszti csuklókat, na azok utána bírták! Csikós úr! Nem azért, hogy kötözködjek! De nekem is rémlik, hogy volt ilyen kasznis Innocenti is!

Kopasz Szuzukis 2010.01.18. 19:42:38

Az ABD, EPS, meg a kismillió ilyen-olyan légzsák, nyóccsillagos törésteszttel csak arra jó, hogy a paraszt autós abba a tévhitbe ringassa magát, hogy sérthetetlen. És az előírt 50-90-110-130 helyett padlóig nyomott gázzal tépjen.
Semmivel sincs kevesebb fatális kimenetelű baleset mostanában, mint régebben.
A töréstesztek nagy része, meg parasztvakítás. Úgy is meg lehet csinálni, hogy a plasztikkasznis trabi is legalább 4-et kapjon.

Nemrégiben nekem 850-es limóm volt 1000-es Abarth-motorral. Brutális állat volt.

yeti 2010.01.18. 19:44:53

@Kopasz szuzukis: Le volt papírozva?Vagy csak a szokásos pont belefért módszerrel?

Suttora 2010.01.18. 19:46:30

"Semmivel sincs kevesebb fatális kimenetelű baleset mostanában, mint régebben."

Ezt elég rosszul tudod...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.18. 19:51:55

@Csikós Zsolt: Ilyen szempontból a Defi gépteteje a legegyszerűbb. Egészen hátra lehet lökni az ablakig, és amúgy, ha ketten van az ember, akkor mindenféle szerszám nélkül egy mozdulattal le lehet venni. Két hátonfekvő C formában fordul, és egy pozícióban egész egyszerűen kiemelhető a C-ből. :)

Suttora 2010.01.18. 19:59:28

@Kopasz szuzukis: "Semmivel sincs kevesebb fatális kimenetelű baleset mostanában, mint régebben."

Ezt elég rosszul tudod...

Ajánlom figyelmedbe például ezt (különösen a 3. diát:

www.baleset-megelozes.eu/pics/oberling_eload.ppt

Vagy ezt:
epa.oszk.hu/00600/00691/00050/Michelberger03.jpg

Ezek a magyar statisztikák, a német még ennél is sokkal meggyőzőbb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.18. 20:01:43

Nekem is volt 127 es em.73 as volt 47 lóerős a motorja egy az egyben a 850 es coupéból való volt. A veztengely is ugyanaz volt ,ami más volt a karbi meg a kipufogó ez 5 lóerő külömbséget jelentett.A 850 esen kéttorkú volt.
Az a baj a 127 essel hogy csak 4 sebességes volt az ujjab 5 sebességesek meg hosszabb váltóval készültek.
Egyetlen megoldás az 5 SEBESSGÉS MEGOLDÁSRA A SEAT TERRA 5 SEBESSÉGES VÁLTÓJA ABBAN KB UGYANAZOK A FOKOZATOK MEG A DIFI IS ,TEHÁT NEM ÖLI MEG A KARAKTERT ÉS MEGY IS.a SEATBAN A TEHERAUTÓ JELLEG MIATT VAN RÖVID ÁTTÉTEL.
AKI A RÉGI 127 ESBE VAGY A112 BE AKAR 5 SEBESSÉGEST SEAT TERRÁÉT TEGYE BELE EGY AZ EGYBEN JÓ.a

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.01.18. 20:03:39

Tyű, abarth!

Kedves kis kuzin. Én ugye egy X1/9-et hajtok, már ha megy :D (offtopik: X1/9 kuplunghidraulikát tud még valaki valahol? munka ÉS főhenger kéne)
... szóval remek kis kuzin. karácsony körül egy VW poloval rohadtam le Dunaharaszti közelében az 51-en egy kútnál éjjel közepén, két srác segített, az egyik MR2-es volt, a másiknak meg egy ilyen gyösze volt, nem az övé ez véletlenül? Ha olvasod, és de, akkor dobj már meg egy emaillel légyszi :D

Ja és dugnám a gépet, akárkié is ;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.18. 20:05:03

MÉG A SEICENTOBA IS BERAKTÁK a 903 as motort.Csak abban már bowdenes váltóval.
Én a Seat Terrámba raktam a Seicentó bowdenes váltót,hogy könnyebben tudjak váltani.A seicentó bowdenes váltó szerintem mindegyikbe belemegy amelyikbe 903 as motor van.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.18. 20:14:57

óóóó, woooow!
Akarom!

(nem lehetne pirosban? mattezüsttel? :DDD)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.18. 20:20:40

mar már egy dízel teherautó jobban megy de az élmény az más!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.18. 20:22:39

midenképp elektromos gyújtással érdemes próbálkozni.

kzolika 2010.01.18. 20:59:16

Nem akarok ünneprontó lenni, szerintem a Swift 1.3 16V kb ugyanezt az élményt nyújtja, annyival kisebb az élményfaktor, hogy abból millió van az úton, az Andrisé meg egy ritka fajta. A Swifttel még az is baj, hogy a 16 Voltos motort talán nem tették fapados verzióba, de kellően őrültek, ha kidobnak 1-2 dolgot, elérhetnek jelentős súlycsökkenést. Igaz, akkor is csak 7000-be lehet beleforgatni, de 2-esben megvan a 100.

misinator 2010.01.18. 21:02:52

@kzolika: A tervezés időpontjára gondoltam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.18. 21:05:28

Jópofa kis gyösz ez, engem egy kispolákba oltott Trabantra emlékeztet. Bár én nem tudok élvezni egy olyan autó(féleséget), ami 10 másodpercen túl futja a százat, akkor sem, ha a géptetőn ülök...

Valaki írta, hogy "nem is jegyzi" a '95 után gyártott autókat. Kicsit nézzen azért körül, meglepődik :) Pont a 80-as, 90-es évek beli autókat (mondjuk úgy '96-ig) kell elfelejteni. Az autógyártás szégyene volt az a pár év. Jellegtelen formák, gyatra anyagminőségek és fos menetteljesítmények. Mindezt egyben.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.18. 21:06:34

@pickapu: ROTFLMAO
Még ha szleng oszt aszongya, hogy 16 Vulva... :-D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.18. 21:09:13

Mondjuk van azért olyan, ami kicsit lázba hoz, de azt nem Európában kell keresni:

img5.imagebanana.com/img/x0u77zdu/hondafullfront.jpg

img5.imagebanana.com/img/jshi02d1/hondafullback.jpg

img5.imagebanana.com/img/7xwo8tqf/hondafront.jpg

20 évesen így kéne kinéznie egy autónak :) De ezt egyelőre csak Japánban tudják megoldani. Mármint a megóvását. Nem tudom, hogyan csinálják, de itt az összes japcsi import gép makulátlan és keveset futott. Legyen akárhány éves.

kzolika 2010.01.18. 21:16:14

@misinator: A 16V tényleg későbbi, de a 8V nem lehet sokkal fiatalabb, mint a fenti motorok. Illetve ott vannak az ős Swift GTI-k, igaz azok is legalább 86-osok. Na jó, az Abarthnak van kb 20 év előnye.

kzolika 2010.01.18. 21:18:05

@pickapu: Ja, rá van írva a hátuljára, hogy 16V. Az 16 Volt, nem? :-)

misinator 2010.01.18. 21:25:59

16v, ezt az olasz úgy énekli, hogy SEDICIVALVOLE
Vagy egy másik ének:Maserati Quattroporte Ottocilindri Rivoluzione

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.01.18. 22:03:21

Amikor középsuliba jártam, minden nap egy ilyen mellett mentem el, már akkor is baromira tetszett, pedig akkor még azt se tudtam, hogy mi ez... Nem tudom milyen motorja lehetett, de a kipuffja oldalt volt kivezetve a vezetőoldalon a hátsó kerék előtt. Valami brutális hangja volt. És nagyon patent állapotban volt, remélem azóta is...

sajnosnemnyert 2010.01.18. 22:20:40

@Gyurma73: Szinte ugyan az a két motor csak a 850-ben balra forog a 127-ben pedig jobbra. Ezért a vezérműtengely is értelemszerűen más.
Az 5-ös Seat váltó jó ötlet, illetve hasznos infó.

bandika57 2010.01.18. 22:35:08

Kit érdekel hány hárombetűs izé van benne meg lufi? Azt tanúsíthatom, hogy egy élményautó. A feleségem is imádja.
Az emelkedőkön hihetetlen meglepetéseket lehet okozni jóval újabb, esetleg nagyobb gépeknek is.
Ezen a toronymerevítőn már én is agyaltam, mert kissé mászik az eleje.

Dennis01 2010.01.18. 22:46:58

@Tebe: A mi 127-esunkbe is az elozo gazdaja vett valami bontott 5-os valtot. Az egyetlen bibi az volt, hogy az 1-est megtalalni nagy jatek volt, hol sikerult, hol kuszkodni kellett. Viszont ment mint a raketa, es siman vitte ora szerint a 140-et.

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.01.18. 22:52:37

@KuKori: Azért ezt a 10mp-t nem vésném kőbe. Egy kis házasítás a Suzukival és kész a "csoda" :-))

www.youtube.com/watch?v=hwfeme96cig&NR=1

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.01.18. 22:58:23

@KuKori: Azt most meg nem mondom, hogy a 6-os Mazdákat japánban gyártják-e, de egy ismerősömnek bizony igen rohad az öt éves gépe és apám 6-os Mazdájánál is jelezte a szalon tavaly, hogy ha behozza a szalonba, akkor véletlenül egy ingyenes üregvédelmet a gyár áll (hogy ne kelljen az átrozsdásodás elleni garanciát érvényesítenem pár év múlva) Mi ez, ha nem égő?

robberto 2010.01.18. 23:13:17

Mikor még nem volt jogsim nekünk volt egy kislámpás A112,mindig kergetett vele a rendőr a faluban!!!Az elődök Fiat 500,és egy Delta volt!Én csak ezt vezettem de eszméletlen jó kisautó volt nem volt abarth és forgott 6000 felett!!!Aztán jött egy Golf 1,az A112-t elvitték mert eléggé rozsdásodott és nem láttam benne fantáziát hogy talpra tudom-e állitani,rá 2 évre autórestaurátor lettem...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.18. 23:40:14

@AndrejTheHunter: Hát igen, ha ez igaz, akkor az cink... Nem tudom, hogy már a szuperolcsó Twingo-ban is alap, galvanizált karosszériát miért nem használja kb. az összes autógyár...

Virago_1000 2010.01.19. 00:39:19

@NYISZI: Azt azert erosen kotve hiszem csak...

Virago_1000 2010.01.19. 00:49:03

@Suttora: A legzsak csak masodlagos dolog, biztonsagi ov hasznalata nelkul ki merem jelenteni, hogy rosszabb, mint ha nem is lenne. Volt mar olyan eset, hogy valaki nem volt bekotve, es a legzsak vagta agyon(amugy nem halt volna meg)

Virago_1000 2010.01.19. 00:56:21

@Virago_1000: Hiszen a neveben is benne foglaltatik: SRS Airbag (Supplemental Restraint System)

Suttora 2010.01.19. 01:12:23

@Virago_1000: Így van, ezzel tökéletesen egyetértek. Az öv nélkül nincs (passzív) biztonság, bárki bármit mond, a többi csak azután következik.

ZasTempra 2010.01.19. 01:33:51

"Tóóóljad, hát háromezernél elváltasz bazmeg" - Óédesistenem, mintha én is ott ültem volna :D és csak irigykedni tudok Csikós Mesterre és Ommm-ra :)
Megint jól szórakoztam, kösz fiúk :)

dani 2010.01.19. 06:31:12

Király vagy körte, büszkék vagyunk rád! :)

mandras10 2010.01.19. 07:46:53

Sziasztok!
Én volnék a kis Bianchi tulajdonosa.Sajnos ritkán jutok internet közelébe.
Ezúton szeretném megköszöni a fiúknak a remek cikket ill.a kis videót.Remélem sok embernek kedvet hozott egy ilyen kis hobbi autó fenntartásához.
Köszönöm a sok pozítiv kritikát.

Üdv.:András

András

imittto 2010.01.19. 07:51:51

Egy ilyennek a motorja/váltója volt az ex-trabantomban, az egész volt 650kg - Persze futómű/fék is volt építve alá. Nagyon pörgős, állat motor, csak sajnos igényli hogy néha elemeire bontsa az ember...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.19. 09:30:00

www.youtube.com/watch?v=MLVgC42FWuI&feature=related

Megmérgeződtem.

Most megígérem ország-világ előtt, hogy amint lesz lehetőségem, beszerzek (még) egy 127-est vagy egy A112-est.

Opelfan 2010.01.19. 10:45:19

Biztos nem rossz és adja az érzést tuti, de azért ettől a 70 lóerőtől ennyire én nem esnék hasra. Egy szép kis pöcsköszörű de egy modern kocsi otthagyja a picsába, mellesleg ha száguldani akar valaki ahhoz súly is kell. Nekem két napra ide adtak egy Polo G40-et mert vételi szándékom volt, 790kg 112 lóerővel, 200km után már nem akartam megvenni mert tiszta életveszély, ezt ugyan nem vezettem de biztos vagyok benne, hogy ez is kurva veszélyes kocsi.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.01.19. 11:01:24

@Opelfan: Mi az, hogy "veszélyes"?
Mihez hasonlítod? És miért?
250 kiló 150 lóval, az milyen? Ugyanez lufik nélkül, kasztni nélkül, úgy, hogy eldől az ólban, az milyen veszélyes? Ezt hívják motornak, ugye, és az is egy létező dolog.
Válasszuk már külön az autóosztályokat! Két és fél tonnás SUV, autobahn-cruiser, motorkerékpár, játszóautó, versenykocsi, siklóernyő, IFA...

Dennis01 2010.01.19. 11:16:48

@Opelfan: Nem veszelyesek. Csak illik megtanulni vezetni oket normalis modon. A sebesseget meg a megfelelo helyen a megfelelo idoben kell kihasznalni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.19. 11:37:21

@Opelfan:
"Egy szép kis pöcsköszörű de egy modern kocsi otthagyja a picsába,"

Erre azért ne vegyél mérget!

Opelfan 2010.01.19. 12:14:54

Ha hozza a gyári gyorsulási eredményt akkor egy Swift GS is a hátát mutogatja neki.

Jó nyilván vannak különböző kategorikák, nekem ez a kategoria nem jön be, ettől függetlenül tetszhet másoknak... pl én motorra se ülök rá mert többet ér az életem annál, hogy a 1,5Millás motorommal egy 20.000Ft-os kispolszki alálökjön egy másik kocsinak.

kzolika 2010.01.19. 18:42:59

@Opelfan: "Egy szép kis pöcsköszörű de egy modern kocsi otthagyja a picsába, mellesleg ha száguldani akar valaki ahhoz súly is kell."
A cikkben is le volt írva a lényege: lámpától eljön, a nagy batárok 70-80-ig nem fogják be, ott a városban már vagy ott van a következő lámpa, vagy a forgalom miatt amúgy s elehet jobban menni. Ezzel tényleg a hasonló kis autó - nagy motor párosok vehetik fel a versenyt, de azokban nincs meg az a gyorsulás- és sebességérzet a rugózás, a hangszigetelés miatt. Viszont kevés kis motorból tudnak/akarnak ilyen menetteljesítményt kihozni manapság (a papíron 80-90 LE csak papíron van meg), vagy ha ki is tudnak, azt turbóval, de a köré épített nehéz kasztni és a sok kényelmi és biztonsági extra miatt azok nehezebbek is lesznek. Ezért lehet a hétköznapi autók közül az 1.3 16V Swift, vagy a GTI motoros Swift az ellenfele.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.19. 18:49:32

@Tebe:
a 850 es és a 850 es coupé nem
ugyanaz!!
a 850 es coupe az 903 köbcentis.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.19. 18:59:20

@kzolika: Jaja, a régi Stift GTI 750 kg/103 Le simán megeszi. Kinek a pap, kinek a sekrestyés :)

Dennis01 2010.01.19. 19:59:49

@Opelfan: "mellesleg ha száguldani akar valaki ahhoz súly is kell."

Ez egy kicsit santit, mert a versenyautokbol se veletlenul szedik ki az osszes karpitot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.19. 20:07:54

@Dennis01: Biztosan a lendületre gondolt :DDD

Tipo16v 2010.01.19. 21:41:33

SEDICIVALVOLE ez a lényeg..és akkor van aki nem szereti az olasz autókat. a legjobbak. imádom.
köszi a cikket. még kérünk ilyet!!!

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.01.19. 21:48:44

@kzolika: Egyet értek - ha megnézzük a a youtube a112-es vagy 127-es videóit, nem gyorsulási versenyek vannak rajta, hanem rally és szlalom. Ennek az autónak ez fekszik - nagyon alacsonyan van a súlypontja, jó a súlyelosztása, így gyönyörűen veszi a kanyarokat viszonylag nagy sebességgel. Nyilván nem tud minden autót lealázni a városban, egy M5-ös BMW meg egyben bekapja autópályán, de azért azt nézzük, hogy itt 25 éves autóról van szó, aminek az alapkonstrukciója megvan 40 éves is.

Ez a motor volt az Abarth cég egyik legsikeresebb konstrukciója és magából az autóból '69 és '85 között 1,2milliót gyártottak és eladtak. Tőlünk nyugatabbra igazi kultuszautónak számít széles körben is.

Daev 2010.01.19. 21:56:25

@ArtWolf: Helló! Az a gépsárkány kicsit átalakult, a maga mivoltában már nem létezik... :( A bódé is és a motor is külön-külön teljesítenek szolgálatot.
A hazai autóinknál még egy utolsó képet találsz róla de ennyi. Vége.
www.autobianchi.hu/hazai.html

Daev 2010.01.19. 22:13:06

@mandras10: Szevasz Andris! Én is gratulálnék, bár már a múlt héten is gratuláltam hozzá:), de hadd hízzon a májad;)
Csak megérte az a sok pénz, meg a rengeteg idő amit a kocsival töltöttél. És még asszonyka is megvan, nem utált meg érte annyira. A cikk is biztos teccik neki;)

Daev 2010.01.19. 22:16:16

@Opelfan: "Egy szép kis pöcsköszörű de egy modern kocsi otthagyja a picsába" Azért ezt én is megnézném:):)
csak számolj egy kis LE/kg arányt...

Dennis01 2010.01.19. 22:39:02

@Daev: Jo latni, hogy ezek az aranyos gyoszok jo kezekben vannak, nem tanyasi hulyegyerekek kezeben, akiknek az egyetlen gondolata az, hogy "Toood neki, lassuk mennyit megy!"

raggaman 2010.01.20. 16:33:26

@KuKori:80-90 években nem volt LE?melyik bolygón?max itthon a szoc érában,ekkora hülyeséget ritkán hallani...

raggaman 2010.01.20. 16:43:41

@Opelfan: Nekem a rossz műszaki állapotú kocsi a veszélyes...a többi a sofőrön múlik

raggaman 2010.01.20. 16:49:08

@mandras10: Gratulálok,gyönyörű kis élménydobozod van.még sok jó km.-et kívánok!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 18:54:50

@raggaman: Amerika nem a világ része?! Például.

Daev 2010.01.20. 20:13:24

@KuKori: Hi! Szerintem mindig készültek jó autók mellett rosszak is, vagy ha jobban teccik akkor rossz autók mellett jók is. Teljesen igaz ez a 70' 80' 90' évekre, most 2009-2010-re is. Nem hiszem hogy van olyan autótípus ami a tervezőjén kívül másnak nem tetszene... Nagy általánosságban nem lehet ítéletet hirdetni!!, legalábbis autók terén nem. A cigánykérdés az más:):):):)

@Dennis01: Hi! Szerencsére tényleg nem tudunk ilyen embertípusról ebben a márkaközösségben;)

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.01.20. 21:45:42

@Daev: Nem találom ott, szerintem te egy másikra gondolsz, ez, amelyikre én úgy 2004-2005-ben Szentesen a Brusznyai-n ácsorgott (mindig máshol, úgyhogy rendszeresen használták). A színe olyasmi volt, mint a totalcar-os cikkben szereplőé. Nem tudsz róla valamit mondani esetleg?

Daev 2010.01.20. 22:49:36

@ArtWolf: Amire én goldolok annak itt a képe:
www.a112.hu/images/csicso/36.jpg

Az az igazság, hogy ha oldalkipufogós és ráadásul kék is, plusz még Szentesen állomásozott akkor nagy valószínűséggel úgy tűnt el az évek során, hogy nem is tudtuk hogy valaha is létezett volna :( Ez szomorú!!, de utánnaérdeklődöm...

nagy__mate 2010.01.21. 02:22:20

A cikk megjelenése óta a hasznaltauto.hu a112 állománya hatról háromra feleződött. Az eladók jönnek eggyel a szerzőpárosnak:)

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.01.22. 01:14:32

@Daev: Nem, nem, ez nem az. Inkább ilyesmi jellegű volt: www.pneu-center.de/Auspuff/Bosi/sidepipe_gr.jpeg
Sajnálom, hogy nem tudsz róla, majd igyekszem nézelődni, esetleg kérdezősködni, ha lesz rá időm.

Daev 2010.02.01. 20:27:23

@ArtWolf: Aztapicsa! Nem lehetett rossz látvány:) Kár és én is sajnálom, hogy nem tudunk róla:(
Megköszönnénk! Üdv!
süti beállítások módosítása