Unom már, mint a bokszer Porschét

  2009. december 06. - baowah Címkék: tatra telapo v855 eccora

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

Álljunk meg a hegyen, nézzünk körül, mintha pásztorok lennénk, vagy ráérő, kiránduló nyugdíjasok. A nők a boltokat kajtatják, kell a csoki az unokáknak, kell beléjük vitamin is, nőjenek. A férfiak a talponállóban melegednek, leheletük édes. Tudták, hogy a pálinkafőzők védőszentje maga Szent Miklós?

A férfiak kabátja rozsdás vasszagú, a műhelyből jöttek. Nincs baj a melóval, nem kell őrülten hajtani, nyugalom van és korrodáló gépipari hagyományok. Na meg persze hideg, kell is a pálinka, meg az egykoronás, csíkos aljú dubcsek-kifli. Treszka is kell, meg gyiabolszká – enni kell, inni meg muszáj. Arcuk ugyanolyan pirospozsgás, mint a Mikulásé, mindet fűti a szesz, viszi előre a bioetanol.

Fentről alig látszik a kis zsindelyes falu, lentről alig látszik a szán meg a rének. Csak egy gyerekecske néz föl. „Nézd anyu, ott repül valami!” – persze ez igazából nem így hangzik, ha ott állnánk, azt hallanánk, hogy pogyívej maminko, tamhle nyeco letyí!

Honzo sem bámulja sokáig az eget, ő is a lubinaiakkal tart: a falu végéről jellegzetes morajlás hallatszik. Ez bizony egy kis V8, ismerik a hangját, itt készült a dombon túl a koprivnicei Tatra gyárban. Az Eccora cég szérűjéből előmászik valami furcsa csótány. Jól szól a T87-es személyautó kettőkilences léghűtésese, csak ennek sítalpa van, kerek kabinja, seggére forgó bödönt meg valami éktelen propellert szereltek.

Ez a V855. A Mikulás is megbámulja. „Hogy mikre nem képesek ezek a csehek!” – ingatja a fejét, de el tudja képzelni, ahogy ebben száguld a havon. Igaz, hogy nem új konstrukció, de nyolcvanat tud a németek által ’41-ben megterveztetett hójáró. Úgy gondolták, hogy a keleti hadjárathoz ideális lesz, ebben melegben és sebesen utazhatott volna a megannyi obersturmführer.

Jó dolog a rénszarvas, de Mikulás már úgy néz rájuk, mint Porsche fejlesztők a farmotoros bokszerre – már rég találni jobbat, de mit lehet tenni: a vevők ezt követelik. Nem mondja ki hangosan, nem akarja, hogy szegény állatok megtudják. Igaz, talán nekik is jobb lenne a fűtött istállóban, mint itt fönn, rúgva a téli köd szürke bodrait.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr111574028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fomics 2009.12.06. 02:08:03

Haverom szokta volt mondani, értem hogy áram, értem hogy sín, csak azt nem értem, mitöl megy a villamos.
Na mos értem, hogy szán, értem hogy propeller, de az a nagy kerék mit csinál hátul?Az a fék?

Fomics 2009.12.06. 02:13:16

Ja, és ezzel semmi Zikmund és Hanzelka sztory?
Gyerekkoromban sokat ültem a kerekes változatában.
Érdekes lehet ezt a szlovák nyelvet röhögés nélkül beszélni.

Fomics 2009.12.06. 02:20:54

Rájöttem!
Német tervezés, keleti hadjárat.A kerék az aknaszedö!?
Egyszer ( elöször ) van egy 24 órás buli, oszt mindenki durmol.Hát érdemes ezeknek?

Garp 2009.12.06. 02:42:04

Tááátraaa! Anyám rézkarcát odaadnám az előszoba faláról, ha egyszer az enyém lehetne egy _bármilyen_ Tátra (autó).

Azért német megszállás, megakurv@@anja. Ha ezek a "bunkó" germánok a csehekkel összefognak (vagy fordítva) azért olyan szar dolgok nem születnek. Pláne, ha hagyják a csehek innovatív vénáját kibontakozni. Lásd SuperB II. Valahogy abba a marha nagy német precizitásba könnyedséget, meg emberi léptéket tudnak csempézni.

Garp 2009.12.06. 02:43:11

Csempézni=csempészni :D
Naakkójóvanakkó, elmegyek alunni.

series_one (törölt) 2009.12.06. 02:51:04

@Fomics:

á verzió:

segédhajtás, mert látható módon G_ardányos oszt segít elindulna vagy úgy általában tolni emelkedőn vagy fasztudja.

bé verzió:

olyan nincs, hogy soha nem kell tolatni.
erre utal a sítalpak hátsó felhajtása és az, hogy a dob rovátkáinak öntisztuló profilja hátramenetben működik. szóval ez utóbbi inkább, mint az á verzió.

per verzió.
de kéne, na.
mondjuk nem tudom, mire is tudnám használni, de én már csak ilyen pinairigy vagyok, hogy ha egy van belőle, akkor az a legjobb, ha az enyém.
:))))

Garp 2009.12.06. 03:01:22

Ez egy célszerszám rénszarvas teszthez. Ám a kicsike a kikerülés helyett ledarálja a kérődzőt. Rudolfból így lesz McDeer Burger, vagy helyi nevén McDeerška Burgerov. Becherovkával és knédlivel kitűnő. Egyszóval a fenti izé nem megszálló jármű, hanem mobil büfé beépített ventilátorral (a csehek már akkor gondoltak erre. Ismerős a mekik körül az a fertelmes szag?)

yeti 2009.12.06. 09:02:33

Kár hogy nem fér bele a csizmámba így a Mikulástól sosem kapok ilyet:(

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.06. 09:54:56

Érdekes, a videón egyenes lamellázású az a henger ott hátul, a "vitirnben" pedig "V" lamellázású. Hm...

Működött ez?

ommm 2009.12.06. 11:12:16

@Mk412: A tábla szerint igen, ott álltam mellette, olvastam :)

fosdapass 2009.12.07. 17:02:08

Sajnos nagy ívben kihajítottam azt a régi ndk-s volksarmee évkönyvet, amiben megemlékeztek - na miről? - természetesen enm a tatra hójárójáról, hanem a ruszkik hasonló kis szánjáról.

Az is tolólégcsavaros volt, 2 személyes, de páncélozott és egy kis lövegtoronyban ikergéppuska figyelt. Tervezőjét talán a csillagok háborúja birodalmi arzenálja ihlette, igen látványos kis szerkezet volt (mégha itt zavar is támad az időrendiségben).
Nemigen válhattak be, hiszen rajtam kívül aligha tudják még vagy ketten az országban, hogy miről mekegek itt pedig a SZU propaganda ugyebár mindigis igyekezett..
Mindenesetre készült róluk néhány egészen jó minőségű fotó is, ahogy a behavazott sztyeppén robognak a baljósan-ködösen kápráztató csodás téli nap alatt.
süti beállítások módosítása