Két köcsög az Audiban

Autóhang-tervezés másként

  2009. december 02. - Gulyás G Címkék: vélemény technika

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

 

Az Miniben már választhatunk, milyen motorhangot hallgatnánk, de az Audinak és a BMW-nek is érdekes megoldásai vannak.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr891568022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.12.02. 07:39:31

Aha, egyre többen érzik veszélyben a motorhangot, helyes!

Most még rendkívül jó adatokat lehet nyerni ezekből a rendszerekből, hogyha majd végleg beköszönt az elektromos korszak, akkor legyen miből csemegézni.

Szeretnék:
biturbós sorhatot
kompresszoros vényócat
szívó V12-őt
boxer-6 szívót és turbót

Aztán ha egyebet nem tudok, kérem kaccsolja ki!

bankár 2009.12.02. 08:06:46

maradjunk a régimódi hangoknál. ezt is "műanyagosítjuk"?!?!
gépet akarok...

Phrascarica 2009.12.02. 08:09:00

villanymotort, Corvette hanggal...

lrrtm1 2009.12.02. 08:13:10

benzinzabálót boxer bubu hanggal !!!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.02. 08:22:14

rednáááá-rednáááá!
vagy

rigidingdingdiring!

series_one (törölt) 2009.12.02. 08:26:44

nem tartozik a poszthoz, csak épp feltűnt, hogy annak a piros izének, ami itt a fejlécben is szerepel, na szóval annak két különböző gumija van egy tengelyen.
aztán meg láttam olyan gyári katalógusfotót is, ahol egy képen a négyből három kerék látszott, ezeken meg három különféle gumi volt.
:))

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.12.02. 08:27:09

már vagy 15 éve kíséreteznek ezzel a bizonyos frekvenciájú hangok kioltásával, csak eddig valszeg a számtech kapacitás nem volt elég ahhoz, hogy jól működjön

amúgy engem az egész téma a szilikon cicire emlékeztet, hogy látványra elmegy, de engem zavar, hogy tudom, hogy amúgy nem az amit látok

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.12.02. 08:27:54

V6 kell hengerenként 5 szeleppel... 1,2 HTP-be. :-D

Ubul1 2009.12.02. 08:38:21

hogy ez mekkora baromság már megint, nem is a szaros audi lenne ha nem ők kamuznák az illúziót ami nincs. Röhej. Én megelégszem a nyers motorhanggal csillapítatlanul a kipuffon meg az utastérben, a cabrió pedig csak V8-cal fasza, abba meg nem hiányzik kamuzaj.
Majd legközelebb kidobják a villanyLexust sony fejegységgel amiben V8 imitációk közül válogathatsz? szánalom...

mad823 2009.12.02. 08:43:52

440 Magnum, nem ám hangszóró...

Ejoy 2009.12.02. 09:01:42

Nekem V6-os 3,5literes motor van a Renault Vel satis-ban (Nissan motor, ugyanaz mint a Murano-ban, 350Z-ben, Skyline-ban) 240Le-vel, de alapjárattól legalább 60-as utazó tempóig szinte hallhatatlan. Amikor oda lépek neki, akkor felnyerítenek a lovak, ez pont elég az élvezethez. Nekem nem hiányzik a nagy hang, elég, ha tudom mi van a kocsiban.
A kamu hang meg egyenesen szánalom, két éven belül a tecsóban lehet kapni majd ilyen hang keltőt a "króm2 díszlécek, és az ódi sorfények között...

tomnemtom 2009.12.02. 09:03:04

@series_one: mindig megragadod a lényeget :)
lehet, gumizaj-elnyomással is próbálkoznak.
merő egy dráma valóban, mikor mész jóminőségű aszfalton és csak a gumikat hallod.

na, ha az okosoknak is eddig tartott, kész szerencs, hogy '87-ben feladtam az analóg késleltető művonalakkal folytatott hasonló kísérleteimet. nem hogy számítási kapacitást nem keveselltem, örültem, hogy nem csinál senki Fourier-analízist a készülékről.

Ottopappa 2009.12.02. 09:09:18

A vényóc S3 hanggal kimaradt a választási lehetőségek közül... :)

dik_ 2009.12.02. 09:18:43

@ Ubul1:
Hm, nem is tudtam, hogy a BMW-t a Minivel egyetemben megvette az Audi. :)))

Pepepe 2009.12.02. 09:33:07

Nekem megfelel a jelenlegi Alfa V6 hangom. "HöööröörröörggguuuuuúúúúÚÚÚÚ_psszz_vuuuuuúúÚÚÚ_psssz_vuuuuu."

Ja a psssz, alefújószelep :)

pickapu 2009.12.02. 09:40:40

@Pepepe: Akkor én erre mit mondjak?
VrrrruummmmmTyűűűű_kerrrrrrr.... :D

Pepepe 2009.12.02. 09:42:31

Jól elbeszélgetünk itt, mindenki által érthető nyelven :)

Sákif za morro? 2009.12.02. 09:52:34

Buziság. Az emberiség ki fog halni.

Hz 2009.12.02. 09:54:50

Sor5 powa+turbó sziszegés+lefújószelep!!
Ha már Audi!

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2009.12.02. 09:55:14

A Dominator csak azt hajtogatja: tuktuktuktuktuktuktuktuktuktuk.
Ellentmondást nem tűrve.
Hiába némítanám el, a rezgések maradnak.
A hangtompító kispórolása C02-csökkentésileg viszont érdekes.
És a tömeg?

mergo 2009.12.02. 09:55:21

Maga a cikk érdekes és nagyon tetszett egy dolgot leszámítva.
"...a hengerekben zajló robbanások szabályos ismétlődése..."
Ha a hengerekben szabályosan ismétlődő robbanások zajlanak, akkor ott a baj már nem kicsi. Én jobb szeretek a belső égésű motorral hajtott autót vezetni, mert amelyikbe robbanó motor van... ;-)

biker_kolee 2009.12.02. 10:05:26

Ha már motorhang, akkor 300D Merci.

KlatyKlatyKlatyKlatyKlatyKlatyKlatyKlaty. :)

önkéntes rendőr 2009.12.02. 10:15:24

Ha szép hangot akartok, szét kell nézni a Ferrari házatáján.
Azoknak szép a hangja.
Persze ízlés dolga, mi is a szép. Szvsz a természetes V8-as hang a szép! Ehhez nem kell más, mint egy jó hátsó dob, amiben kövér gáznál megkerüli az üreget a kipufogó gáz. Ez már önmagában elég a természetes szép motorhanghoz.
Az Audi soha nem fog ilyet produkálni (náluk az RS4-es hangja a csúcs), mert fordítva ülnek a lovon. Egy szexepil-mentes nép azt se tudja, milyen a jó hang. Évtizedekig elnyomták a motorok hangját, hogy ne zavarja az utasokat. Ugyanez a baj a skandinávokkal is.
Jó motorhangot a digóktól lehet tanulni! Nem kell hozzá semmi, csak szét kell vágni egy Ferrari hátsódobot, és megnézni.
Nálunk meg egyenesen katasztrófa a helyzet. Itt a brummogós cigányhang dívik. Jó sötét basszussal. Lehetőleg négyhengeres Civic motorral. Izléstelen, barom nép vagyunk.
Szóval, Itáliában kell szétnézni.

Wolfram 2009.12.02. 10:18:10

"Köcsög: 1. (fejlesztő)mérnök 2. (autós)újságíró (saját gyűjtés)"

hallod, köcsög, te nemvagyám kisköcsög, hanem rendes, normális önkritikus köcsög, vágod?

:)

gabi_RS4 2009.12.02. 10:31:48

Majd a kipufogószervíz nyitásához hangmérnöki diploma is kell, meg chiptuning meg kipufogótuning helyett az MTM is hangszórótuningot fog árulni :p

Mindenesetre érdekes extra lesz az akkori Chevy Sparkhoz a rendelhető Corvette Callaway hangszóró :))))))))

Én azért maradok a rendes kipufogórendszernél, esetleg csappantyúval ami teligáznál nyit (ld. W12).

arról nem is beszélve, ha piszkálják a motort, a hangszórót is "optimalizálni" kell.....

kempelenmatyi 2009.12.02. 10:35:20

Audi szép, autdi jó, audival sokan meg vannak elégedve....

...de azért a 12. képen elég gáz különféle mintázatú gumi egy tengelyen...

Ettől még az első mondatom áll. Audi szép, audi.....

Nem fikázásból mondtam, csak szólok... :-)

lally 2009.12.02. 10:36:59

Szintetikus, bonyolított faszság...

Kacorka 2009.12.02. 10:40:33

Egy négyhengeres boxer azért nem szól nagyon szarul...

Egyébként szerintem nem rossz dolog ez a hangolgatás, ha faszán meg tudnák csinálni. Akkor talán divat lenne a nem hangos, viszont szép kipufogóhang is. Nálunk a hangos a menő egyelőre.

mohaa 2009.12.02. 10:57:58

@ Ubul1: amennyiben az Eberspächer az Audi cége, akkor igen. ha nem, akkor viszont hülyeségeket beszélsz.

Nekem az jutott eszembe, hogy akkor ezek szerint mindent kivágnak a kukába a kipufogó rendszerből katalizátorral, hátsó dobbal együtt? Most, amikor egyre jobban lefojtják a motorokat a szent szén-dioxid kibocsátás jegyében? Érdekes...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.02. 11:04:25

Veszek egy El Caminot villanymotorral. Alapjáraton OM615 hangja lesz. Menet közben Family Frost, sebességjeltöl függöen fog hangosodni. Fékezéskor úgy fog sikítani, mint Janet Leigh a Psychoban a zuhanyban.

Gabenpetit 2009.12.02. 11:07:19

Azert eleg igenytelen, hogy a foton, ahol a kocsi aljat mutatjak, ket eltero gumi van felszerelve...
Magarol a hangszororol meg az a velemenyem, hogy tipikusan a varosi suttyok tuningja lesz, acsarkodo 28-as melynyomokat vizionalok par ev mulva. Persze egy kapcsoloval, ha jon a rendor, akkor lehet csendet csinalni. Kekled, angeleye, feherled sor, stb utan a kovetkezo baromsag.

Rocko- 2009.12.02. 11:11:33

nekem mindegy milyen motor van a kocsiban, h az soröt, v6 vagy v8. :)

joskafiser 2009.12.02. 11:11:35

az audikban nagyon sok kocsog van mo-n. sajnos.

nyelv-ész 2009.12.02. 11:22:40

"Négyhengeres motoroknál minden fordulatra két, míg hathengereseknél három munkaütem jut..."

Persze, ha kétütemű a motor.

robinzone 2009.12.02. 11:22:43

igazi parasztvakítás ez, amiben - épp ezért - nagy biznic rejlik.
egyetlen értelme, hogy gomnyomásra lehet változtatni a verda hangját, de ez annyira gagyi és műanyag, hogy elmondhatatlan. jól illeszkedik a tegnapi indexes cikkhez a petri-csészés malachúsról.
nekem nem tetszik, hogy lassan semmi nem az, mint aminek tűnik. szerintem lehetetlen ezt a mindennapi élethez elég megbízhatóra csinálni, ha már ezredmásodperces hiba hazavágja az egészet.

nov2016 2009.12.02. 11:43:54

@nyelv-ész: ??
Négyüteműnél van így, két motorfordulat alatt van meg az egy-egy munkaütem minden hengerben.
Tehát 4mü/2fordulat = 2 mü/fordulat.

Wolfram 2009.12.02. 11:45:09

Ez kb. olyan, mint Woody Allen találmánya: a vibrátorszopó gép.

---------------------------------
nekem van egy hasonló kütyüm, a dugásszimulátor, mozgatja az ágyat, meg intim hangokat ad, a szomszédok meg azt hiszik, mekkora macsó, pedig otthon sem vagyok. Most napi 3-ra állítottam, az még olyan hihető. Készülnek a szilikon izmaim is, teljesen rendben leszek a végére.

na ez kb. ugyanilyen cucc, úgyhogy nekem tetszeni fog, megveszem.

Suttora 2009.12.02. 11:46:41

@nyelv-ész: ""Négyhengeres motoroknál minden fordulatra két, míg hathengereseknél három munkaütem jut..."

Persze, ha kétütemű a motor. "

Ezt bizony rosszul tudod. Négyütemű motornál minden fél főtengelyfordulatra jut egy munkaütem.

robinzone 2009.12.02. 11:46:57

@mergo: igen hüle vagy. szerinted mi történik a benzinnel/gázolajjal a hengerben? elég csendben?

Charlie Brown 2009.12.02. 11:48:09

A cím félrevezető. Fejlett kishazánkban az audik számarányuknál jóval magasabb hányadában eddig is volt legalább egy köcsög.

kapujanincs (törölt) 2009.12.02. 12:00:39

adalék a kereteshez: légfékes tehetautók munkahengerét is köcsögnek hívták a bennfentesek. ha már autós cikk.

gazdinf 2009.12.02. 12:01:57

Én csak azt szeretném, hogy a fasza motorhangokat a kedves autóvezetők az autóbant _bent_ hallgassák, nem kiváncsi rá senki az utcán.
Köszönöm

P.A.N. 2009.12.02. 12:15:26

Wolfram:

Kb 10 perce olvastam az írásodat, de csak most kezdek kilátni a könnyesre röhögött szemeimen :)
A cikket olvasva pont ilyesmi jutott eszembe abban az értelemben, hogy bizony itt műsikítást építettek a guminőbe. (... ami persze nem fogja zavarni azokat, akiknek eddig is ezektől a puffasztott műízomautóktól volt hosszabb a virtuális pénisze.)
Rendes géphanghoz viszont egyszerűen rendes GÉP kell. Ennyi :)

bobfalfa 2009.12.02. 12:40:40

Ha jól tévedek, a Honda Legendben is van a cikkben ismertetett ellenfázisú, aktív hangelnyomásos zajcsillapítás. Egyébként nem tartom parasztvakításnak ezt a dolgot: aki megfizeti, ilyet kap. A többieknek meg marad a sornégy, vagy -hat ilyen-olyan hangja...

Ratnet 2009.12.02. 13:01:10

Kipufogóhangrásegítő bzmg. Ezt mifelénk úgy hívják: hazugság.

És egy (vagy több) tök' fölösleges alkatrészt beépítenek ezért... (máshol meg spórolnak a súly és az ár miatt)
Beteg a világ, komolyan.

Csókolom, mikor lesz újra AUTÓgyártás?:-)

Kacorka 2009.12.02. 13:04:52

Én nem értem miért köpködi le itt mindenki ezt a rendszert. Akinek van fasza v6-v8, stb., annak úgyse kell megvenni, abba nem is fognak ilyet rakni mer minek. Akinek viszont fűnyírója van az miért ne élvezhetne egy mesterséges, de szép motorhangot. Legalább nem fog vmi szar tuning dobot felrakni azért hogy halljon is vmit. Arról nem beszélve, hogy ha tényleg villanymotorok lesznek mindenütt, akkor meg pláne szüksége lesz vmilyen aktív hangrendszerre.

CSÖRR-CSI££ 2009.12.02. 13:05:38

Erről nekem a vicc jut eszembe, amiben a fickó újságolja a haverjainak, hogy vett egy felfújható guminőt, és az mennyire kiráy: "Ha jól felfújom, akkor Pamela Andersson, ha csak kicsit, akkor Medveczky Ilona!"

Kacorka 2009.12.02. 13:11:11

@robinzone: Igen elég, ha nem is csendben, de elég és nem robban (jó esetben)

sportquattro 2009.12.02. 13:12:51

Nem okoskodni szeretnék, de a piros kis gömbölyű seggű autó, ami alúlról látható100%,hogy nem Audi.
Hanem Mini mint ahogy az a galériában látható az 1. és a 2. képen, tehát a gumik eltérő mintája miatt Mini-t oltogassátok ne az Audi-t. Audi az 5.6.9.10.képeken láthatók.
Ja ha az Audi kísérletezik ilyennel, az "kamuzás" ha a BMW akkor az rendben van?
Elfogult bármilyen gyalázkodás, amíg élőben nem hallunk ilyet!

Ez nem hagszóró : www.youtube.com/watch?v=ekwyJa9xpRI

CSÖRR-CSI££ 2009.12.02. 13:47:40

A "Haben Sie Erdgas?" c. cikkben (tán Tézé?) írta a mekis szendvicsről, hogy: "...mintha a bennelevő csirkemell-husi valamelyik korábbi reinkarnációjában tényleg igazi szárnyasállat lett volna".
A kommentek közt pedig ott van a valódi recept. Hetekkel korábbi cikk, de talán érdemes rákeresni.
A lényege, hogy tendenciózusan arra felé halad a világ, hogy lassan semmi nem az, aminek látszik (hallatszik, stb.), vagy lennie kéne.
A kaja is mű, a nők is, az autó hangja is... A jövő prémium kategóriás guminőit pedig nyalni is lehet majd, mert egy szabályozható szelepen át gumiszag helyett p*nciszagot is tudni fognak árasztani, ha valaki szereti, ha büdös ott egy kicsit...

gus 2009.12.02. 13:53:00

Nem ugyanezt a hangcsillapítási technikát használják a harci helikopterekben évtizedek óta?

dennisthemenace 2009.12.02. 14:10:32

Basszus, a cimet olvasva azt hittem, a Szijjarto viszi a Vezirt valahova....

Gubo77 2009.12.02. 14:51:18

"A motor hangját alapvetően a hengerekben zajló robbanások szabályos ismétlődése által megszabott frekvencia, az alapharmonikus dominálja."

Aha, pláne az egyenetlen gyújtásközű V8-ban ;)
(Lehet, ezért is kellemes a fülnek?)

megint 2009.12.02. 14:53:29

Ez valóban így van, mármint , hogy pl az alfában mindig úgy éreztem mintha jobban menne mint a mellette lévő autóm ami sokkal halkabb volt, pedig az adatok szerint semmivel nem ment jobban

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.12.02. 14:56:02

@Ratnet: Többé már nem, jó napot kívánok, ha nem teCCik, el lehet menni! :P

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.12.02. 14:57:11

Huh, ez megindítja az ember fantáziáját!
Rendelnék egy V12-es, duplaturbós, 150 literes Kolomna kétütemű dízelt, ami a '62-es mozdonyoké, az egykori hangtompító nélküli verzióban is, ha a bunkó szomszédon akarok bosszút állni kora reggel.
Aztán egy 200-as Ikarus imitációt biztosan, azzal az elfeledhetetlenül búgó-visító bolygóművel/hátsóhíddal, mer' az már nosztalgia.

Viccnek meg a kétütemű Trabi, pláne egy jó előgyújtásos verzió (pöfff... Durr!) :-)

CSÖRR-CSI££ 2009.12.02. 15:00:12

Kicsit ciki a csirkemell husit kötőjellel írni (nem szó szerint idéztem), de a lényeg, hogy szinte tökéletes az illúzió, a kollégát is megvezették vele rendesen.
A mai szájbergyerekek meg már magas ívben le is sz@rják, hogy műkaja, amit zabálnak, mint ahogyan azt is (mire autóvásárlók lesznek), hogy mi az, ami szól az autóban belül vagy kívül: zenészek játszanak hangszereken, vagy egy computer; a motor "muzsikál", vagy hangszóró.
"Szép, új világ!"

Fittipaldi 2009.12.02. 15:01:41

Csend legyen! Odabent zenét akarok hallgatni, kifele meg minek zajongjunk.
De előtte szóljanak, hogy be tudjak vásárolni pár főút melletti olcsó ingatlant...

Viszont állítólag nagyobb sebességnél a gumik zaja nagyobb, mint a motorhang, legalábbis kívülről. Ezt a deltában mondták vmi 20 éve, onnan tudom.

Fittipaldi 2009.12.02. 15:04:41

amúgy valóban szánalmas a műhang, de tudjuk, hogy pár idióta a mobilos csengőhang-bizniszen is szarrá kereste magát.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.12.02. 15:12:37

@Fittipaldi: 20 éve az anyósnak volt a legnagyobb hangja a kocsiban, egyben utazott a család mindenhova.

Gulyás G 2009.12.02. 15:16:43

@Fittipaldi: "Viszont állítólag nagyobb sebességnél a gumik zaja nagyobb, mint a motorhang, legalábbis kívülről. Ezt a deltában mondták vmi 20 éve, onnan tudom."

Kerdezz meg egy esöben autopalya-felüljaro alatt üldögelö motorost. Ma is igy van... :)

dik_ 2009.12.02. 15:20:00

@robinzone:
Már miért lenne parasztvakítás a zajcsökkentés?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.12.02. 15:28:26

@dik_: melyik gyártó melyik típusa melyik motorral túl hangos neked?

Coolboybadboy 2009.12.02. 15:28:40

Jajj de szép, jajj de jó, kuss lesz végre, de azért akad még a mérnököknek agyalnivaló bőven. Az addig rendben van, hogy a motorhang hallható részét próbálják elnyomni, de ott van még a nem hallható infrahang tartomány... Nézzük csak meg a 9-es képet. Nagyjából 40 Hz-től indul, és kezd meredeken zuhanni a konfortos beállítással is, magyarul abban a tartományban szinte semmit nem csillapít. Infrahang: www.hobbielektronika.hu/lexikon/infrahang.html Mindenképp dícséretes kezdeményezés, az irány jó. Én igaziból azóta kardoskodom a lehető legcsendesebb belterű autók mellett, amióta rendszeresen járom a Győr-Rotterdam távot (13+ óra).
Más. Ha végre sikerült a csendet hallhatóvá tenni (hülye egy képzavar) akkor már csak a gumik őrületes gördülési zajával kellene valamit tenni. Termel zajt a gumi is mindenféle tartományban, infrában is, és nem is keveset. Tessék majd egyszer kiállni a német pályán egy korlátlan szakasz mellé hallgatózni. Egy élmény, az biztos.

dik_ 2009.12.02. 15:35:03

@Zsoli:
Mindegyik, amelyiknél nem lehet ugyanúgy élvezni a zenét, mint max.30-40-es tempónál. ;)

S4mu3l 2009.12.02. 15:38:23

@Gulyás G: "vonalszerű zajforrás" bizony ez idegesítő dolog ami a gumisurrogást illeti, elég kellemetlen amikor pl. egy Pátyon, hegyen lévő borospincénél simán kivehető az M1-esről odaszűrődő surrogó hang. Ehhez már nehezebb lesz köcsöghangszórót fejleszteni. :)

dik_ 2009.12.02. 15:38:52

@dik_:
... amelyiknél _"autópálya tempónál"_ nem lehet ugyanúgy élvezni a zenét...

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.12.02. 15:47:26

Nem lesznek kipufogó dobok. Szíp. Lesz helyette erősítő, kompjúter, meg hangszóró ellenfázás. Vagy fázás ellen. Szíp.

Node mekkora a rendszer élettartama? Mekkora az ára? Kibír-e annyiezret, mint egy acéllemez dobsor? Lesz-e olcsóbb nála? Mert ha egyik sem, mehet az ember epret kapálni.
Meg a szomszéd Józsihoz, kalapáljon-hegesszen valami hangfogó dobot okosba a kocsi aljába, mert leszakadtak/szétolvadtak/elrágta a nyest az elektromos vezetéket, szétrohadt a tök, elromlott a hangszóró és most ordít a kocsi. Az új tökkészlet meg épp a kocsi aktuális értékébe kerül.

Zsola777 2009.12.02. 16:04:24

Robbanás a motorban, Guszti? Hevesit üdvözlöm! :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.12.02. 16:27:38

@Zsola777: Ezt most hogy kell érteni? Hitetlenkedsz, hogy robbanás történik a motorban?

Bár végül is lehetnének benzinevő mókusok is ott belül.

Mostly Harmless 2009.12.02. 16:40:49

ez az év cikkcíme a Totalcaron. =}
meg azon kívül is. =}

Wolfram 2009.12.02. 16:46:16

@Zsola777:
a robbanás tulajdonképp rövid ideig tartó, heves égés. (olyan, mint ez a vita a belsőégésű motorban felrobbanó gázkeverékről: rövid ideig tart, de intenzív égés)

"Amikor a dugattyú a legfelső helyzetet eléri, a gyújtógyertya elektródái között villamos szikra ugrik át. Ez a szikra meggyújtja az égéstérben összesűrített benzin-levegő keveréket, ami robbanásszerűen elég"
hu.wikipedia.org/wiki/Otto-motor

"A 19. században (...). Kifejlesztették a robbanómotort. A belső égésű motor a robbanás korlátozhatóságán alapult."

http://hu.wikipedia.org/wiki/Második_ipari_forradalom

"Mennyi DEFINÍCIÓ!!!!" (Galla Miklós)

Gyors égésről néhány mm/s - 100m/s ig terjedően beszélünk, ennek sebessége még távol áll a robbanástól, a terjedés hőátadás útján valósul meg. Az égési sebességet nagyban befolyásolja a nyomás, ha emelkedik a nyomás emelkedik az égési sebesség.

Robbanás ami 100m/s - 1500m/s ig határolható be, terjedési sebessége váltózó mint az égésé, viszont már kisebb a nyomásemelkedésből származó gyorsító hatás. Terjedése a nagy nyomásemelkedés és a hőmérséklet együttes hatására következik be.

Detonáció ami 1500m/s - 10000m/s közé tehető. A detonáció egy állandó sebesség, ami az adott robbanóanyagra jellemző. A detonáció a lökéshullámmal terjed aminek sebessége meghaladja a hangét a kiinduló anyagban.

Az égés a robbanás és a detonáció átmehetnek egymásba!

pyromaster.extra.hu/oldal3/aloldal1.htm

Adam2101 2009.12.02. 17:05:17

Régen az ember ha meg akarta változtatni autója hangját, (ezzel a hang mélységére, és hangerejére gondolok) vett dobokat, csöveket, fogta a hegesztőt...vagy mindezt megcsináltatta egy specialistával.
Aztán jöttek a hagolható dobok...majd a hangolható rendszerek...
most itt tartunk.
Akarva akaratlanul szükség lesz a szintetikus motorhangra és,hogy Csikóstól idézzek: az emberiség számára "...az oljafolt lassan csak a kosszal lesz egyenlő, nem pedig a férfias gépészkedés részegítő mámorával"

személyszerint maradi vagyok(anyázni lehet)... benzin, mechanikus porlasztó,belezett ordítás, és RWD:)

4TYRES 2009.12.02. 17:14:29

Emlékeztek még a sípra a Bogár kipufogóban? ;)
Hová fajult a dolog...

Speedman 2009.12.02. 17:22:24

@Fittipaldi:

"Viszont állítólag nagyobb sebességnél a gumik zaja nagyobb, mint a motorhang, legalábbis kívülről. Ezt a deltában mondták vmi 20 éve, onnan tudom."

Háát..Akkor ezt hallgasd meg:
www.youtube.com/watch?v=LoN4dcuSO54

4TYRES 2009.12.02. 17:22:49

@series_one:
Igaz, az egyik egy Conti SportContact2 a másik pedig Dunlop SP 01. Bár mindkettő asszimetrikus mintázat, azért én nem keverném egy tengelyen...

Magyar Péter 87 2009.12.02. 17:32:36

Szerintem ennek az egésznek az lenne a lényege hogy csendesebbé tegyük az autókat, a közlekedést. Egy feljebbi kommentelővel értek egyet aki azt mondta hogy kifelé legyen az autó minél csendesebb, a hanggenerátorokat pedig inkább a beltérben használjuk. De személy szerint szívesebben hallgatok zenét egy jó autóhifin (kevesen tudják hogy az milyen valójában), sokkal kevésbé fárasztó a vezetés tőle. Persze néha jó állatkodni a hangokkal de alapvetően a kisebb zajkibocsátás lenne a lényeg.
A gördülési zaj pedig a mai autóknál már elég alacsony sebességtartománytól kezdve (~40 km/h) nagyobb mint a motorhang.
A másik dolog hogy ha már van ilyen rendszer, elsősorban a buszoknál, teherautóknál, mikrobuszoknál, taxiknál, egyszówal minden flotta vagy szolgálati járműnél kötelezővé kellene tenni a jövőben (ha már nem vészes a rendszer többletköltsége). Mert ezek a járművek a forgalom jó részét képezik és az esetek nagyrészében sem a sofőreik sem az utasaik nem vágynak durva V8 hangokra, inkább nyugottabb munka és utazási körülményekre vágynak.

yeti 2009.12.02. 17:39:33

Aztán valaki kitalálja hogy számítógépvírust ír a kipufogórendszerre és a kedves tulaj egy Wartburg vagy Ifa hangú kabrióval fog égni:)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.12.02. 17:41:13

Magam részéről szeretem a fából fakarikát.
Nálam a fal téglából van, és nem kalcium pezsgőtablettából, a faszerkezet fából, a cserép cserépből, az autó meg olajkályhából.
Majd ha lesz elektromos autóm, a sikítson, ha utánégetős, az dübörögjön, ha atom, az meg hallgasson.

Z_O_D 2009.12.02. 17:44:21

Köcsögök már régóta vannak az Audikban, főleg a Parlament környékén...

AtoszMester 2009.12.02. 18:04:26

Én a két köcsög és Audi olvasatán erre gondoltam:

m.blog.hu/re/reakcio/image/0902/Sztojka_Ivan_es_komaja_iwiw.jpg

Tudom, hogy ez nem Audi, de viszonyítási alapnak jó :)

CSÖRR-CSI££ 2009.12.02. 18:12:56

A dízelben robban, a benzinesben ég.
Ha "kopog" a benzines motor, (öngyulladás), akkor szintén robban: az egész matéria egyszerre gyullad be, míg rendes esetben a gyújtószikrától elindulva egyenletesen terjed szét. Ezért mondják égésnek, nem pedig robbanásnak. Amúgy ez az égés is olyan gyors, hogy az (laikusnak :) már bőven robbanás-szerű, csak a szakik nem monhassák így.

Wolfram 2009.12.02. 18:25:56

"A láng rétegenként terjed és az első réteg állandó nyomáson ég el. A hőmérséklet növekedésének hatására az elégett réteg térfogata is megnő, ezáltal nyomást gyakorol a szomszédos rétegekre. A még el nem égett keverék térfogata tehát csökken, hőmérséklete növekszik, hamarabb meggyullad. Ez azután folyamatosan rétegről rétegre folytatódik az égés befejeztéig. A normál égés során a lángfront terjedési sebessége 10-25m/s, a nyomás eléri a 30-60 bart, a hőmérséklet pedig a 2200-2900 0Cfokot."

10-25m/s ... ez tényleg égés... :(

Szsrobert 2009.12.02. 18:53:08

Micsoda pénz- és energiatemető tervezés. Drága alkatrészek a köbön.
Inkább elektromos járművet kérek.

mihu86 2009.12.02. 18:57:09

"A motor hangját alapvetően a hengerekben zajló robbanások szabályos ismétlődése által megszabott frekvencia..."

Hát én nem ülnék olyan autóba, ahol a hengerben robbanás van... Ugyanis nem menne sokáig :). Kezdetben kopogó hang, aztán diszkrét lyuk a dugón, stb...
A hengerben a lángfront terjedési sebessége több nagyságrenddel a robbanásnak nevezhető kategória alatt van normális esetben.

CSÖRR-CSI££ 2009.12.02. 19:11:59

@Wolfram:
Igen, tehát, ha ez a szabad levegőn történik, tán a laikusok sem robbanásról beszélnek, hanem inkább lobbanásról.
15-25 m/s -os széllökések simán vannak nyári viharokban, ami senkinek nem szakítja le a fejét, mégha időjárásnak durva is.
Tehát, a robbanás az más kategória. Kb. mint fellökni valakit, vagy KO-val kiütni.

CSÖRR-CSI££ 2009.12.02. 19:43:47

@Szsrobert:
Ez a cucc már éppen a villanyautók korában válik majd szériaéretté ill. kiforrottá, amikor is a szupercsendes villanyos auóknak valamilyen módon hanggal is jelezniük kell majd, hogy közelednek, mert a gyalogos társadalom még nem szokott hozzá, hogy csendes utcában sétálva a háta mögött "lábujjhegyen" közeledhet autó, úgy, hogy ő abból semmit nem hall. Ez már most a hibridekkel kapcsolatban felmerült, és a szakemberek már dolgoznak rajta.
Aztán Audiéknak és más presztizsmárkáknak lesznek különböző szebbnél szebb szintetikus motorhangjaik, míg a kisember fapados autójának olyasmi, mint ami most a teherautókban, buszokban csipog rükverceléskor.
A teszkóban pedig ezzel egyidőben megjelennek ennek pimp változatai a Hupikék Törpikék zenéjével, meg minden egyéb idétlen "csengőhanggal".
De szép is lesz!

Kifordított kacagány 2009.12.02. 19:47:18

hát nem tudom, de ha a v6 mögül kihajigálhatnám a sok feleslegessé váló dobot, akkor marhára leszarnám, hogy műhangja van-e vagy sem.

szazattila 2009.12.02. 19:53:44

Úgy látom a totalcarnál is megnézték a south park season 13 episode 12-t...

Fag:
1. An extremely annoying inconsiderate person most commonly associated with Harley riders.
2. A person who owns or frequently rides a Harley.

vagy csak véletlen egybeesésről lenne szó?? :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.12.02. 20:34:11

@szazattila:
Én ezt a Fag-et kiterjeszteném a többi Power Ranger-nek öltözött seggrakéta tulajra is:))
Multkor is nyugodtan alszom vezetés közben, erre egy sportkipufogós Power Ranger felébreszt.

szazattila 2009.12.02. 20:57:06

@megszaLott: kedvenceim a tuning kipuffogós robogós. büszke h 50-ről 60 lett a vége és ezt már az egész környék tudja... persze ezzel nem foglalkozik a yard :/

Hz 2009.12.02. 21:07:51

@AtoszMester:

Igen, akartam is írni hogy nem csak Audiban..

tekniq (törölt) 2009.12.02. 21:09:57

@szazattila: Az idei szezon legjobb epizodja a Whale Whores es a Butters' Bottom Bitch utan.

Bambano 2009.12.02. 22:53:49

Elég zöld egy cikk, de nem a környezetvédős értelemben... ha a gázlengést nem hangtompító csillapítja, hanem hangszóró, az pont ugyanúgy fogja tönkretenni a motor kipufogási "szabadságát", mint a dob. Úgyhogy megint egy semmi értelme de bazira sokba kerül találmány.

A hangkioltással még az is baj, hogy a térben a hangok térbeli szuperpozíciója terjed, tehát tökéletesen kioltani vagy a forrásnál lehet, vagy csak egy(néhány) ponton lesz jó a hang. Ha elmozdítod a fejed, már zaj lesz.

Egyébként is nem szégyellik, hogy a piros kocsira különböző gumikat raktak fel?

hatesz 2009.12.02. 22:58:03

gratula a címhez!!!!

szerintem is a ferrariknak van messze a legdurvább hangjuk, de...

www.youtube.com/watch?v=WXOedZrcYy0

durrvaszép

Shadowbull 2009.12.02. 23:04:28

@Bambano: "ha a gázlengést nem hangtompító csillapítja, hanem hangszóró, az pont ugyanúgy fogja tönkretenni a motor kipufogási "szabadságát", mint a dob"

Mer miert is? Erzesem szerint pont nem, de lehet hogy tevedek.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.02. 23:11:34

Én annak örülnék, ha a puntómon egy kövér gáznál egy Jaco Pastorius szólót hallanék.

De ezt meg is oldottam: jó halk a rendszer, és berakok egy Jaco Pastorius szólót, amit így tisztán hallok.

Dobáljatok rám féltéglákat, de én szeretem a nyers karburátoros, gyújtáselosztós motorok hangját. Bármely hengerszám esetén jobban tetszik a hangjuk, mint egy elektronikusan vezérelt motoré.

Gulyás G 2009.12.02. 23:21:48

@Bambano: "ha a gázlengést nem hangtompító csillapítja, hanem hangszóró, az pont ugyanúgy fogja tönkretenni a motor kipufogási "szabadságát", mint a dob."

Erdekes felvetes, ezen töprengtem en is. Erzesem szerint mivel a szuperpozicio a rendszer nyilt vegen van, a motor iranyaba minimalis lehet a visszahatas. Hasonlo lehet a terbeli szuperpozicios felvetesre is a valasz, miszerint a csö vegehez nagyon közel levö köcsög a kilepes helyen olt ki, ami kivülröl nezve talan pontszerü forrasnak tekinthetö. De hogy a Mini beltereben ezt hogy oldjak meg, arrol lövesem sincs. Hatha van itt valaki, aki ert a fizikahoz, es megmondja a frankot... :)

Shadowbull 2009.12.02. 23:33:33

@Gulyás G: Marhara nem ertek ehhez se, de szerintem a levego rezgeseit, amik ugye a hangok mindefele frekvenciakon, nem kene osszekeverni a kipufogorendszer aramlastani ellenallasaval, ami a kiaramlo gaz nyomaseseset, es ezzel a vesztesegeket okozza.

Az viszont igaznak tunik, hogy "a csö vegehez nagyon közel levö köcsög a kilepes helyen olt ki, ami kivülröl nezve talan pontszerü forrasnak tekinthetö."

sb

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.03. 00:26:03

"A három- és négyhengeres motorok hangjától az esetek többségében inkább az ember hátán merednek égnek a szőrszálak"

=> belsoseg.blog.hu/2009/12/01/csak_kep_es_hang
:P

Ennyi. Egyébként már régen várható volt valami hasonló szarság, kell is ez a népnek. Én azért élvezem, ha hörög a karbi/injektor, szól a kipufogó, sír az enegyes fogazású váltó, vonyít a slick...
A gumihangot elnyomó cucc viszont már keményebb dió lesz, ha komolyan gondolják, mert az kismillió dologtól függ az útminőségtől kezdve a nyomáson és mintázaton át az elütött macskák szőrzetéig...

lacza87 (törölt) 2009.12.03. 12:03:08

@Shadowbull: Szerintem nálad a pont szét kell választani, ugyanis pl.: a hangnyomás az áramló gáz (vivőközeg) ilyen-olyan csökkenő nyomáseloszlására szuperponálódik, ugyanúgy, mint nyugvó közegben a légköri nyomásra a hang.

NyaliFali 2009.12.03. 12:49:59

hmm, abszolút haszontalan cikk volt.
jönnek majd az 1.0 L suzukik V8-as hanggal?
pffű

chopper 2009.12.03. 13:25:54

@önkéntes rendőr: Nem-nem, ha Ferrari hátsódobot akarsz látni, nem Itáliába kell menni, itt M.o.-on készülnek...

pastry 2009.12.03. 23:46:17

A "vibrátorszopógép" példa nagyon tetszett. Be kell ülni egy Impreza STI-be aminek rendes kipufja van és tisztes BOV-ja. Majd újragondolni az egészet.

Suttora 2009.12.04. 10:41:18

@Zsoli: Megfejtettem helyetted: EMCON Technologies Kft 5123 Jászárokszállás

lr 2009.12.05. 14:44:48

Nem állítanám, h Maybe_ linkjét megnézve nem lábad könnybe a szemem, vagy hogy Zsoliéra nem bólogatnék lelkesen (VW Polo 65 direktszűrővel és halk, de karakteres sportdobbal ftw 8)), de mégis azokhoz a hozzászólókhoz csatlakoznék, akik szerint utcán -a dobozon kívül lévőket tekintve- qrvára senkit nem érdekel, hogy kinek mennyi hiányzik egy -legalább átlagos méretű- pöcshöz.

Ehhez kapcsolódva, az elektromos hajtás (bár személyes véleményem szerint a bioetanol + az ésszerű autóhasználat kombinációja a jövő) + mesterséges hang kombóhoz: azt azért ugye nem gondoljuk komolyan 2009-ben, hogy lakott területen az embernek kellene vigyáznia az autóra?!?

A gumihangos felvetésre +1 - nyilván átlagos, polgári szériaautók esetében.

tattoo1 2009.12.05. 16:43:02

REDNÁ,REDNÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ,HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ:):):):)

BUBISBUBLEK 2009.12.05. 21:38:39

oké a jövő verdáiban ez a hangszóró lesz ?
mekkora tuning lesz amikor az kérem hogy háromezerötnél dikházza mán el a kedvenc nótámat :D
vagy a riasztót is erre kötik élesítés egy kamu gázfröccs, kemény lesz :D

JCVWC II. 2010.02.07. 22:01:11

A cím így helyes:Minden Audiba egy köcsög ül.Tisztelet a kivételnek!
süti beállítások módosítása