Bullshitezni a mesterrel

  2009. november 30. - ommm Címkék: bmw van adrian hooydonk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Még ma is futurisztikus

Az elektromos éra jön, de nem félek tőle. Az elektromos hajtás sokat segít és megoldást jelent a városi közlekedésre, de a városon kívül szükség lesz egy hibrid megoldásra, ezen belül pedig a belsőégésű motorra. Ahol 500-700 kilométeres hatótávra van szükség, oda hibrid megoldás kell. Egy éjszaka alatt nem köszönt ránk a csend világa.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr471557174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztrovacsek 2009.11.30. 21:50:18

"""Jó napot. Adrian vagyok és már két hete nem iszom""

....pedig nem látszik! :-)
Omm, te tényleg billent vagy! :-)

Egész jó cikk!

Autopeti 2009.11.30. 21:57:55

Egész érdekes az 5-ös formája,hátulsó-oldalnézetből kissé a 3-as kupéra emlékeztet,legalábbis a tetővonal mindenféleképp.
Viszont az én szívemnek az 1995-ös 5-ös és az egykorú 7-es marad mindörökre a legszebb. Csak kevés autó nyújt számomra olyan esztétikai élményt,mint ők.

Rocko- 2009.11.30. 22:22:02

"Ó, megoldottuk, nagyon jó mérnökeink vannak"
:))))

meronem 2009.11.30. 22:25:58

A cikk érdekfeszítő, de.
A riporter (aki lehet, hogy nemegyenlő az íróval) talán szép ember? Az igénytelen pulcsin a fejtől határozottan a hátulja felé mutató, kaotikus, gépzsírozó loncsos hajvonal, nameg az állcsont kontúrját nemigen követő szakállvonal az kafa?
Tartsuk már az orr-részt alacsonyabban, ha lehet.

totálkáros 2009.11.30. 22:30:31

@meronem: :)

Igen, kedves Ommm elvtárs, egy egyszínű sötétkék/fekete öltöny nem ártott volna, egy jobbféle inggel. Vagy ha már bajorok, akkor min. mustárzakó farmer. És ez a szakáll/haj sem nyerő ilyen körökben.

Amúgy grat az interjúhoz, úgy tűnik, hogy a felét tényleg ő mondta. :)

ommm 2009.11.30. 22:31:40

@meronem: Juj, öregem, pedig az egy frankó C&A puli, a vaku pedig olykor csodákra képes. Pl. a sereg óta betegesen, azaz minden nap, mosott hajon megcsillan, ettől az olyannak látszik, amilyen.
A szakáll meg jó helyen van, csak ilyen az arca, nem tehet róla szerencsétlen. Tudom, sajnos ismerem a jóembert.

totálkáros 2009.11.30. 22:33:51

@ommm: De ha már öltözködni nem tudsz, legalább van humorod :) Mondjuk próbálkoztál (a pulóvereden látszik, ez pedig mindenképpen dícsértetes). :)

ommm 2009.11.30. 22:33:55

@totálkáros: Öltöny? Hű, az fájt volna. Bizony, el ekll fogadni, hogy a gyári embereken kívül az összes nemzetközi sajtós kolléga hasonló cuccban feszített. Hál' Istennek lejárt már a kényelmetlen, kínos öltönyök korszaka az ilyesfajta bemutatókon.
Hülyén nézett volna ki a fényképezőgép, kamera, jegyzetfüzet, toll, laptop-kombóval :)

ommm 2009.11.30. 22:44:19

@meronem: :) Ez ilyen, elég rohanós volt a nap, fél ötre már itthon voltunk.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.30. 22:46:35

"a gyári embereken kívül az összes nemzetközi sajtós kolléga hasonló cuccban feszített"

És ha mindenki szart evett volna, te is megkóstolod?

Nem kell vercsasziban feszíteni, de azért legyen már bennünk egy minimális szintű igényesség.

Mondjuk, a múltkor azon hidaltam le, hogy egy kínai tévétársaságnál a főnökön kívül mindenki Puma melegítőben rohangált. :)
(Ami, lehet, hogy Pamu volt.)

ommm 2009.11.30. 22:49:27

@sipike78: Na, ease off. Egy pár órás, workshoppal kombinált maratonra sportcuccban kell menni. Öltönyben hülyén nézne ki, ahogy az autó alá lesek, vagy az agyagot barmolom, miközben fotózok, leöltöm a képet és a másik fülemmel jegyzetelek :) nyugalom, ez a normál-szerkó az ilyen egynapos futásokon.

totálkáros 2009.11.30. 22:51:20

@ommm: Hidd el, hogy van az az öltöny, ami kényelmes, és nem izzadsz benne. Úgy hívják, hogy minőségi-öltöny. Amúgy kordzakó-farmer a nyerő, mert akkor még nem öltözöd le az alanyt. Kell a respect barátom. :)

Kár, hogy nem kérdezted meg, hogy mit akar ezekkel a tanulmányautókkal, mert szerintem a design-tervekkel embert lehet ölni és kimeríti a vizuális környezetszennyezést. Uram Isten, az nem lehet, hogy ezekből egyszer még autó lesz. Remélem akkor már nem fogok élni. Peace

totálkáros 2009.11.30. 22:53:28

@ommm: Mondjuk én még autót mosni (már amikor) és szabadidőmben szerelgetni is ingben szoktam. LOL

CSL 2009.11.30. 22:56:37

Ez az egyik nagy hibája az országnak, hogy mindenki csak a külsővel foglalkozik. Ha tetszett a cikk, nem tök mindegy, hogy milyen ruhában volt aki írta? Tőlem akár pucér is lehet, ez a semmit nem von, vagy tesz hozzá a cikkhez.

ommm 2009.11.30. 22:59:32

@totálkáros: Ó, öregem, AZT az öltönyömet én már eég kinőttem. A minap megpróbáltam magamra húzni (esküszöm, háromszor volt eddig rajtam), aztán hogy-hogy nem, a nadrág gombja tíz métert röpült, amikor pedig lehajoltam, hogy felhúzzam a bokámra csúszott gatyát, szétnyílt a hátamon az egész hóbelevanc. Ebből is látszik, hogy nem járok sűrűn sem keresztelőre, sem esküvőre na meg, szerencsére, temetésre sem.

Ennyit a minőségi öltönyömről :)
A Serpico-cuccban meg mégsem fogom riogatni ott a jónépet.
Valójában inkább egy sorhatos motorral szerelt autónak örülnék most jobban, mint egy Armani-öltönynek.

Más.
Vágül is, ha nagyon figyelsz, azért elmondja, hogy nagyjából mi a helyzet a jövővel. Nézd meg a Z9-et, mennyi midnen köszön vissza amai modellekről, így lehet fogalmad arról, mik azok a markáns dolgok, amik megmaradnak, csak kicsit más formában pl. az ED Concept-ről (vesék, orr, fényszórók valszeg).

Borzasztóan rá kell hajtaniuk, nem csak nekik, az emisszió-csökkentésre. Az EU6 szigorú lesz. És bár a hibrid csak szükségmegoldás, azért ne feledd, hogy a hidrogén, mint üzemanyag terén nagyon komoly tapasztalatuk van. Márpedig hosszútávon az lesz a jövő.

madbalee 2009.11.30. 22:59:47

Még nem olvastam a cikket De a képről nekem rögtön a Vector jut eszembe.

dinan333 2009.11.30. 23:00:41

@totálkáros: tok igazad van, a reszleteket be kell valahogyan vezetni, de nagytotalban egytol egyig sirhatnekom van. valoszinuleg ezert sem vagyok tobbek kozt iparmuvesz:) bmwbuzi vagyok, de ez az m1 hommage is, apam...

-Gabi- 2009.11.30. 23:01:32

Baromi bonyolult a matt külső:D
Teddy henger,alapozó:D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.30. 23:01:43

@totálkáros: így van

de nem erőszak a disznótor
(mondta a disznó)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.30. 23:04:17

@CSL: "Ez az egyik nagy hibája az országnak, hogy mindenki csak a külsővel foglalkozik."

Ha valóban így lenne, a sok faszkalap nem dobálná el a csikket meg csokipapírt az utcán, nem csulázná tele a járdát és nem firkálná össze a köz javait.

Sajnos, éppenhogy az igénytelenség ordít mindenünnen.

ommm 2009.11.30. 23:04:37

@madbalee: Hümm...mondasz valamit, de mi volt korábban?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.11.30. 23:12:28

vegyétek észre, hogy még mindig sokkal jobban volt öltözve, mint a Winkler úr a múltkori szeánszon (:

amúgy a riport is sokkal jobb volt, sőt, kifejezetten jó volt, gratulálok!

a Hoydonk meg sokkal jobb csávó szerintem mint a műmájer ex-főnöke, a Bangle

biker_kolee 2009.11.30. 23:15:04

Látom, itthon vagy, szóval nem tudsz semmit mondani a 2012-es tervekről. :D

sunblind 2009.11.30. 23:20:59

... nagyon szép munka az interjú. Összeszedett, egyedi, kellőképpen kooperatív, de laza és ritmusos. Szerintem odab@sz. Gratulálok.

sunblind 2009.11.30. 23:28:21

jameg index vezércikk ... buuuu ... :D nice job ;)

CSL 2009.11.30. 23:41:50

@sipike78:
Nem erre gondoltam. Arra gondoltam, hogy sokszor, vagyis inkább túl sokszor, ítélik meg az embert a külleme alapján. Ha tehát valaki nem az általánosan elfogadott konzervatív normák szerint néz ki, (pl hosszú a haja vagy tetoválása van vagy fültágítója vagy bármi) akkor tök mindegy milyen szakember az illető, már eleve diszkriminálják.

Amanitin3 2009.11.30. 23:42:22

Ez kábé a harmadik interjú, amit ezzel a fickóval olvasok és az a nulla érdemi információ, ami a válaszaiban van, az rekordgyanús.
A legjobb talán ez

"nekünk a BMW-nél – ha visszatekint a történelemben, láthatja – pár dolog mindig is fontos volt. Leginkább a precizitás és a könnyedség."

most túl azon, hogy ilyen idióta fordulatokat a politikusok használnak, mondjon nekem valaki öt éven belülről egy bmw-t, amiről a könnyedség jut az eszébe. A bangle-féle hetes pl, nem?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.11.30. 23:43:48

@sunblind: Hát igen, elég olvasható.

Bár az F10 elég jól sikerült, de Hooydonk szavaiból nem sok konzervativizmust sikerült kiszűrnöm, úgyhogy várjuk csak meg a többit, nehogy valami Bangle-szinten elvetemült legyen a következő. Remélem nem lesz.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.30. 23:53:49

A jelenlegi 5-ös BMW az egyik legszebb, ami készült.

Ez a következő pedig egy túlhízlalt 3-asnak tűnik, szilikonnal feltöltött orrcimpákkal. Egyáltalán nem szép.

broáf

totálkáros 2009.12.01. 00:09:37

@ommm: Jól van :), Amúgy, sem én sem a májvazakós bizsus-aranynyakkendőtű kombóra gondoltam. ehehe XD

De azért nem kell túlzásokba esni.

"Öreg" BMW-fan vagyok, ahhoz én ilyen horrorfilmeket lássak, mint "A jövő hidrogénes, elektromos BMW-je".

Amúgy ez a holland egy állat. De hát a művészek már csak ilyenek.
@dinan333: :D eheheehe
@sipike78: mi az a disznótor :), a disznót meg aztán végképp nem ismerem. :)

ohh_vazze 2009.12.01. 01:55:56

Mindezt úgy ahogy kell: lábremegés nélkül, frankón, IQ-ból, természetesen. Egy ideje készülhet az ember ilyesmire:-) Ez egy igen korrekt poszt. Poszt? Címlap;-)

GRA!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.01. 06:01:38

azert neha rendes ruhat felvehetnetek, szo mi szo. a huzos naprol: inkabb forditottad volna le ezt, egy csomo idot megsporoltal volna magadnak: www.carbodydesign.com/archive/2009/02/03-adrian-von-hooydonk-is-new-bmw-design-director/

a cikk erdekes. erdekes hogy lehet ennyit beszelni a semmirol. TASZSZ vezercikk 70evek vege Brezsnyev elvtarssal .. kb

nekem a cikkbol az jott le hogy a keleti firkasz vegre kerdezhetett a NAGY bmw topguytol. par "benyalos" kerdes az arra adott nulla valaszokkal.

vegul is itt a totalcaron az emberek 99szazaleka fel evesnel fiatalabb bmw ben sem ult eleteben, nemhogy az elkovetkezo 299evben venne egyet. az utcan fogja latni ezeket az autokat, majd tudja mondani a felesegenek/baratnojenek/buzibaratjanak ( nem kivant resz torlendo ) hogy : "nezd csak, ahogy fut az ovvonal meg azok az uj vesek! hat en errol olvastam a totalcar.hu n, mekkora kiralysag vazze!!"

na erre jo ez a cikk :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.12.01. 06:34:00

Ú, ommm! Ez a James May álruha eléggé elüt ebben a környezetben.

Viszont az interjú nagyon tetszik. Jó, hogy rákérdeztél a hangra, engem is nagyon érdekel mi lesz vele, örülök, hogy egy szakmabeli is válaszolt a kérdésre.

levim 2009.12.01. 06:46:56

A hálózati feszültség már régóta nem 220, hanem 230 Volt. Egyébként jó a riport.

Jaffar 2009.12.01. 07:31:06

Nagyon tetszett a cikk. Az az M1 Hommage nagyon ott van. Csak azt nem értem, ha a BMW-nél a tanulmányautókon ilyen szép hátsó lámpákat tudnak tervezni, akkor ez a széria autókon miért nem sikerül. Szerintem 1-2 kivételtöl eltekintve mindig is a BMW-k legrondább része a hátsó lámpa volt.

Amanitin3 2009.12.01. 07:32:11

@visszakettopadlogaz:

"azert neha rendes ruhat felvehetnetek, szo mi szo."

Ha az interjúalany öltönyben van, akkor neked is öltönyben kell lenned, ha nincs más megbeszélve. Pont.
Akkor is, ha nehéz megoldani, és akkor is, ha mindenki más mackóban van két kilométeren belül.
Ezek elég egyszerű dolgok, de szemlátomást vannak még egyszerűbbek.

MantaMann 2009.12.01. 07:38:24

El tudjátok képzelni, hogy a sok műmájer kis hülyegyerek V8/V10/V12meg16V/24V etc hanggal fog tunyingolni?
Már most is milyen üdítő egy Zsiga hangja.. Na majd amikor egy Tata Nano fog V8-at bugyborékolni...
Vékony reménysugaram, hogy repülős újságban olvastam, hogy egy amcsi cég algából készít üzemanyagot. Eddig valami 20 000 gallont füstölt el a haditengerészet. Aztán a légierőnél -vagy hol- is tesztelik a cég algából előállított termékét (nem merem leírni, hogy "kerozinját"). Lassan majd kereskedelmi/polgári célokra is forgalmaznak majd valamilyen "algaszármazékot". A nagy vízen túl majdcsak megoldják ezt.
Miért nem azzal kísérleteznek, hogyan szedjék össze a széndioxidot ipari mennyiségben? Miért nem ültetnek autónként "x"db fát? Eu6... ja persze.

Shadowbull 2009.12.01. 07:56:11

@MantaMann: " Miért nem ültetnek autónként "x"db fát? Eu6... ja persze. "

Az EUx emisszios hatarertekek ezerszer fontosabbak a kornyezetvedelem szempontjabol, mint barmilyen CO2 hatarertek.

A NOx, a CO, a HC ugyanis karos anyagok, a CO2 meg nem.

sb

Nzoltan 2009.12.01. 07:57:04

Csak én gondolom azt, hogy a bmw a legunalmasabb kinézetű autó apiacon a Z sorozatot kivéve?
Komolyan mondom már a suzuki is izgalmasabb formákat gyárt mint a bajorok. Ráadásul ez a manga koncept sem egy eredeti ötlet. A ciroen ezt sokkal jobban összehozta. És évekkel előtte.

Nzoltan 2009.12.01. 08:00:25

@Shadowbull:

A Co2 tényleg nem káros anyag. Egy bizonyos határig. Most jelenleg akkora a kibocsájtás ebből a "nem káros" gázból, hogy az üvegház hatásért jelenleg ez a legnagyobb felelős.

Nzoltan 2009.12.01. 08:01:26

@Nzoltan: Majd megtanulok hejesen írni..:)

Shadowbull 2009.12.01. 08:02:05

@Nzoltan: Viszont a szemelyautok az osszes emberi kibocsatas mintegy 10%-at produkaljak.

sb

Shadowbull 2009.12.01. 08:03:20

@Nzoltan: "Csak én gondolom azt, hogy a bmw a legunalmasabb kinézetű autó apiacon"

Igen.

sb

Shadowbull 2009.12.01. 08:04:48

@Nzoltan: Egyebkent nem akarom itt ezt a vitat sokadjara elkezdeni, a lenyeg az, hogy a nagy CO2 hisztiben elsikkad a valodi problemat jelento emisszio, marpedig tudorakot nem a CO2-tol kap az ember, hanem mondjuk a finomportol.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 08:29:34

@ommm: >Ebből is látszik, hogy nem járok sűrűn sem keresztelőre, sem esküvőre na meg, szerencsére, temetésre sem.

Ebböl az látszik, hogy hízol. A C&A pedig az angol népi definícó szerint a cheap & awful rövidítése.
Pista, lehet elegánsabban és egyszerre praktikusan és könnyeden öltözni. Sportos zakó, sötét vagy sötétkék farmer, vékony pulóver, neadjisten fekete ing, ami remekül kasírozza azt a tényt, hogy a korunkbeli ember már csak kelet-nyugat irányban nö. Zakó ledob és kedvedre fetrenghetsz bármelyik autó alatt.
Ez egy kicsit olyan káeurópai imidzs.
Písz.

Nzoltan 2009.12.01. 08:41:49

@Shadowbull:
Nem a tüdőrákról beszéltem.
Nem kell vitatkozni, szarj magad alá és ülj bele. Meleg és puha. Ha neked jó....

MantaMann 2009.12.01. 08:43:29

@Shadowbull: 10%.
Nem az Eu6 a problémám, hanem "EZEK" látszat intézkedések. Igazi parasztvakítás.
Igenis ültessenek minden legyártott autó után fát, vagy fizessenek bringautat. Építsenek geotermikus erőműveket. 100 igazi módja van ennek.
Támogassák a visszaváltós üvegeket stb. Pénzeljék az alternatív közlekedési formákat.
Cigit is tiltsuk be ezen a tüdőrák alapon? (nem dohányzom)
Respektálom az érveidet: akkor ne csak a co2-t szedjék össze hanem a többit is... Lehet kezdeni/kezelni a többi 90%-ot is a mi 10-esünkkel EGYSZERRE!

ChPh 2009.12.01. 08:49:04

Azért az E36omat duzzogva lecserélném egy ilyen Efficient Dynamics-re :D

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 08:52:32

@MantaMann: Az autóipar oldja meg a világ gondjait? Ha a gazdaság minden területét annyira megreguláznák, mint őket... Persze, hogy ezek életbevágó kérdések, de ne a 10-20% oldja már meg a 100%-ot!

pizsama 2009.12.01. 08:58:00

Nekem jobban tetszik az új 5-ös mint az előző. Tudom szentségtörés, de az előzőt kicsit unalmasnak tartottam, az első lámpát meg kifejezetten utáltam. A kasztni-kerekek súlyponteltérése még mindig kicsit zavaró, de pont ez teszi izgalmassá! Szerintem.

MantaMann 2009.12.01. 09:03:18

@lacza87: Olvasd el még egyszer a kommenteket! Ha még mindig nem értesz, akkor üdvözlöm a Magyar Bálintot...

Bárcsak az autóipar meg tudná oldani a világ problémáit! :D

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 09:16:39

@MantaMann: Értem én, de ne csak az autóipar, hanem minden ember 3-tól, 130 évesig ültessen fát stb. amiket mondtál

Szsrobert 2009.12.01. 09:29:03

A mai közlekedés fő problémái:
A föld alatt lévő olajból származó szén-dioxidot a föld mélye helyett a légkörbe juttatjuk.
Az üzemanyag energiájának legalább felét veszteséghőként sugározzuk szét a környezetbe.

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 09:32:26

@MantaMann: Tényleg hülye vagyok bocs. rosszalvás. Na tényleg bocsi.

MantaMann 2009.12.01. 09:43:37

@lacza87: Nem Rád haragszom.
Off: lefekvés előtt egy kis bor, fröccs vagy sör. Nem berúgás! On

ommm 2009.12.01. 09:46:28

@Amanitin3: :D
Drága barátom, hát komolyan azt hitted, hogy ez egy bármilyen szinten előre megbeszélt dolog volt?
Teljesen véletlenül alakult így.

***kimoderálva*** 2009.12.01. 09:50:18

Csak én érzem úgy, hogy nem ártott volna felhozni a virsli-kérdést az új 5-ös széria kapcsán ?

Az, hogy az Audinál bejött a minden szedán ugyanúgy néz ki, max. nagyobb, eddig a BMW-t elkerülte. Az új 5er egy meghízott 3ernek néz ki, ami viszont hátulról és oldalról akár 1998-as Nissan Primera is lehetne (ohne badge).

Az egész nemzetközi autóblogger társadalom ezen hüledezik, nagy ziccert hagytál ki. Az elektromos hype-ról sokkal inkább egy marketingest kellett volna kérdezni, ők keltik ezeket az álmokat.

DiliQtya 2009.12.01. 09:52:15

Hát ez tényleg "szarnak egy pofont". Hiába kérdeztek bármit, nonstop kitérő, ám semmitmondó válaszok, pedig egyik kérdés se volt provokatív. Nem is értem, vagy csak szimplán hülye vagyok. "Melyik volt a legkedvesebb formaterve(vagy valami ilyesmi)"-nem igaz hogy nem tud felböffenteni egyet se. Őszintén szólva idegesít az embertelen figura, olyan mintha egy robottal beszélgetne az ember. Nehogy bármit is eláruljak, mer' "jajmileszúristenezszigorútitok" Ha azt kérdeznéd, szereti-e a pirítóst, arra is kitérő választ adna.

ommm 2009.12.01. 09:56:17

@***kimoderálva***: Mit kell ezen hülledezni? Sokszor a túlontúl "hű, de sznobok leszünk, ha erről írunk" bloggerek elvesznek az olyan kézenfekvő részletekben turkálásban, mint az egységes márkaarculat.

Aki nem hülye, belátja, hogy miért hasznos az autógyáraknak ez. Aki nem, az hülledezik és anyázik.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 10:32:25

@ommm: Nem szégyellem, söt, direkt a színe miatt vettem. Remekül harmonizált a hawaii ing türkiz virágaival. Jövö nyárra citromsárgát veszek.
Nem kis különbség, hogy ez egy szabadidös autóbuzulls hülyéskedés volt. Eszembe sem jutna máshova felvenni.

ommm 2009.12.01. 10:38:18

@malenykij polgar: Tudom, de ismerd el, nem hagyhattam ki :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 10:48:28

Mit csesztetitek Ommmmot az öltözködése miatt?
Az tény, hogy borzasztó zenéket hallgat, de még sosem röhögtem ki a ruhája miatt.

A mai túlszabályozott világunkban az ember talán egyetlen igazi szabadsága az maradt, hogy olyan ruhát vesz fel, amilyet akar. Más nem nagyon.... :(
Ez persze nem vonatkozik a gárdistákra, meg az öltönyösökre.
Nem lennék olyan ember helyében, akinek egész nap öltönyt kell hordania kényszerből (ö persze saját választásának magyarázza).
Különben is ez az öltönyös szubkultúra az összes obligát tartozékával nekem nem tetszik. Nem tetszik az öltöny maga. Világegyenruha, nem is túl változatos, nem kényelmes és nem praktikus. Sosem értettem, hogy mi a fenének erőltetik az emberiségre ezt a szart.

A holland pasi meg nem biztos, hogy alkoholista. Viszont nem merném megtippelni a havi kenderfogyasztását.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 10:49:38

@malenykij polgar:
"Eszembe sem jutna máshova felvenni. "

Nekem eszembe sem jutott volna az üzlet polcáról leemelni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 10:51:27

@ommm: Nagyon tetszik neked. Kell egy ajándékba?

29 Palms 2009.12.01. 10:52:07

Én viszont expressz küldök egy láda sört ha a következő hasonló összejövetelre valaki egy rövidnadrágban és egy "TDI? No, thanx" feliratú pólóban prezentálja önmagát. :)

Vecellio 2009.12.01. 10:52:55

"Nagyon fontos – mondhatni szabály –, hogy az orr-részt olyan alacsonyan kell tartani, amennyire csak lehet, hiszen ez az ív (rámutat a sárvédőből finoman induló vonalra) nagyon határozottan az autó hátulja felé mutat. Ez az ún. wet-shape"

Biztos wet-shape (wet: nedves-alak)? Nem lehet inkább wedge-shape, ami ék-alak?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 10:58:07

@Mk412: Ezzel neked kell együttélned.

Egyébként egy jól szabott öltöny hozzászólásoddal ellentétben nagyon kényelmes tud lenni. Föleg, ha még jó anyagból is van. De nyilván te sem hordasz, véleményed súlya hasonlít a Porsche-kommentelökhöz.
Aki pedig olyan munkahelyen dolgozik, nem maga választja az öltönyt, hanem a munkaadója várja el.
A világ pedig már csak olyan, hogy öltönyben komolyabban veszik az embert, mint szabadidö ruhában. Ez van.

Ja, és kérdezz meg nöket is, hogy mi a véleményük egy-egy egymás mellett álló öltönyös és farmer-pulóver-bakancsos férfiról. Meg fogsz lepödni az eredményen.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 11:03:22

@malenykij polgar:

Tény. A jól szabott öltöny sokkal kényelmesebb egy rosszul szabott öltönynél...

Sajnos én is szoktam hordani, bár nem örülök neki, de az egyetlen motiváció, hogy újra felvegyem az ép az, amit mondtál, hogy kacsingatnak a csajok.

Bár nem mintha mackóalsóban gondom lenne ezzel :D

Annak azért változatlanul örülök, hogy legalább az öltözködésben nem kell mások igényeinek megfelelnem.

zUlU 2009.12.01. 11:28:30

Mondhattok bármit, ez a bolygó hollandi akkor is úgy néz ki, mintha a legközelebbi sikátorból kikukáztak volna elő egy homeless-t és ráhúztak volna egy igencsak elegáns öltönyt. Komolyan mondom ez a faszi már karikatúra kategória.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 12:12:33

@zUlU: A fejéröl nem tehet.
Bár ha Shadowbull kevesebb krampampulit diktálna bele esténként, nyilván kisimultabb lenne.

pickapu 2009.12.01. 12:32:39

Az elektromos autó mesterséges hanggal való ellátásán jót vigyorogtam, milyen király lenne egy vényóc hangon bugyborgó villanyhajtás :)

Nap 2009.12.01. 12:45:23

Egy fontos kérdés nem hangzott el:
Mr. Hooydonk, nem hányt még be a cicaszemű fényszóróktól? Mikor fognak végre megint igazi tökös, férfias autót tervezni?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 12:53:05

@pickapu:
Fasza.

Ha végre meg lehet oldani, hogy az autó ne terhelje zajjal a környezetet, akkor gyorsan ki kell találni valamit, hogy mégis...

A mesterséges hangot csak úgy engedélyezném, hogy kizárólag a kocsi belsejében legyen hallható.

Egyébként zenészként azt kell, hogy mondjam, hogy a szintetikus motorhangot csak olyan emberek fogják élvezni akik a szintetikus zenére is fogékonyak.
Silány pótlékok lesznek ezek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 12:54:42

@Nap:
Ja. Úgy van.

Én nem értem, hogy azért, mert most 2009 van, miért ne lehetne egy autó fényszórója akár szimplán kerek.

szemeteske 2009.12.01. 13:06:46

Miért van az, hogy az összes vázlatrajzon a kereket dolgozzák ki legjobban, és az is a leghangsúlyosabb, holott az ugye össze vissza cserélgethető...

Negrogo 2009.12.01. 13:07:30

@Mk412: Na en ezert nem csereltem le angel eye -ra az E39 -ben a elso fenyszorokat...

pickapu 2009.12.01. 13:11:03

@Mk412: A hangerőt lehessen szabályozni, hogy a biciklis néni -akinek már nem fordul a nyaka, de akkor is felül a cangára- kikerülése előtt óvatos hangerőfröccsel adjuk tudtára hogy e'hun vagyunk-e!
Te nem használsz effektpedált a gitárhoz? ;)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 13:14:14

"Mindazonáltal az elektromos autó, melyen mi is dolgozunk, egyik legnagyobb problémája, hogy a gyalogos nem hallja, ha közeledik."

A francba. Megint kezdhetjük megtanítani a gyerekeket, hogy mielőtt átmennek az úttesten, előbb nézzenek körül.

Ennek egyébként is ideje lenne. Istenem, hány ember lépett már le elém úgy, hogy nem láttam, hogy bármerre is fordult volna a feje. Na az ilyeneket üssék csak el bátran.

@mennyi?husz!:
Nem erre gondoltam, csak arra, hogy ha megjelenik egy új dizájn pl. a fényszórókban, akkor hamarosan az öszes gyártó olyat gyárt, amíg megint meg nem jelenik valami új. Akkor majd azt gyártja mindenki.
Egy-két márka kivételével mindre jellemző ez. Azt veszem észre, hogy az ilyen dolgokban nem túl nagy a választék.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 13:18:37

@Mk412: összes -bocs

@pickapu:
Ilyen elmés szerkezet már most is alapfelszereltség a kocsimban. Úgy hívják, hogy duda.. vagy kürt... vagy mittudomén.

Gitározni nem tudok. Basszusgitárhoz szoktam egy egészséges finom overdrive-ot (szigorúan csöves), meg a waupedállal most barátkozom. Kis visszhang, más nem nagyon.
Megmondom a frankót, hogy pl. nem bírom azokat a gitárosokat, akik akkor is torzítanak, ha piano játszanak. És azokat sem szeretem, akik sosem játszanak piano.

pickapu 2009.12.01. 13:25:25

@Mk412: A csöves dolgok előtt meg kell hogy hajoljak.
A kürttel meg csak az a baj, hogy nem a megérkezés fokozatosságát adja, hanem hirtelen csak ott van, ettől meg pont a bicajos nénikék szokták elkezdeni a táncbemutatót az úton.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 13:27:10

@pickapu:
Az a baj, hogy én Magyarországon élek és itt azt látom, hogy pl. ""hifit" sem azért szerelnek be sokan, hogy minőségi zenét jó minőségben hallgassanak, hanem azért, hogy az egész környéket elárasszák az igénytelen szarjukkal.

Az autógyártókat ismerve a szintetikus motorhang (csakúgy mint a végsebesség) jóval az egészséges, biztonságos, normális határérték felé csavarható majd. Aztán majd gondolom, kiegészül a KRESZ egy ponttal, hogy x dB felé nem tekerheted, és ezt majd mérik és bűntetik, de lesznek, akik leszarják. Meg lesznek tuningcégek, akik feloldják az esetleges gyári lekorlátozást.
Persze ez egy vicc.
De ha már egyszer sikerül elérnünk, hogy az autó egyik környezetszennyező komponense (zaj) végre megszűnjön (legalábbis mérséklődjön, mert a gördülési zaj sokszor most is erősebb a motorhangnál), akkor ne pótoljuk mindjárt valami szintetikus szeméttel.

Marketing kérdése, hogy menő legyen -vagy ne- a villanymotor búgása.
Én pl. imádom a haveromék asztalosműhelyében az éppen beinduló nagy gyalugép hangját. (persze a V8-at mega sor5-öt is szeretem, meg a palacsintát és a babgulyást is)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 13:29:06

@pickapu:
Akkor a bicikliket kell felszerelni hangjelző berendezéssel, hogy pl. pittyegjenek, ha közeledő autót érzékelnek.

Sorozatban gyártva egy ilyen készülék előállítása nem haladja meg a 3 Ft 50 fillért.

CSL 2009.12.01. 13:35:41

@Mk412:
"A francba. Megint kezdhetjük megtanítani a gyerekeket, hogy mielőtt átmennek az úttesten, előbb nézzenek körül."
Ja meg a vakokat is.

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 13:40:18

@Mk412:
"Sorozatban gyártva egy ilyen készülék előállítása nem haladja meg a 3 Ft 50 fillért."
:) Most olvasom a VW-nél: Parkolóradar elöl/hátul
figyelmeztető hangjelzéssel
jobboldali külső tükör parkolóállással 143 750Ft.
Az szép haszonkulcs akkor!:)

szatyi 2009.12.01. 13:41:08

A lámpadizájnban is vannak azért üdítő kivételek, az alfa 159-es pókszemei például zseniálisak. Mondjuk kellett 20 év mire a Zagato koncepcióból sorozatba ment az ötlet. Itt a friss BMW koncepcióautón is ott van a lemez alól kinéző brutálfényszóró. Meg az is biztos megvolt, ahogy a Gina kacsint.
www.youtube.com/watch?v=0pwabDeqVi8
Szóval próbálkozások azért vannak, csak a vevő nehezen emészti meg a nagyon eltérőt.

Vagy legalábbis most így gondolják a piac felmérését végző felelősök. A jaguar e type-ért meg a citroen DS-ért mégis felborogatták a pultokat annak idején a vásárlók, pedig azok azért rendesen eltértek az akkor szokásostól.

Rocko- 2009.12.01. 13:50:59

@Mk412: tudod, a témában nem tudnak hozzászólni, akkor muszáj a ruhát fikázni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 13:55:05

@lacza87:
Jól látod. A mikroelektronikai termékek nagy tömegben gyártva filléres előállítási költségre jönnek ki.

Gondolj pl. az optikai egérre. Ha tudod, hogy működik, meglepődsz, hogy miért ilyen olcsó. Márpedig ha 790.- Ft-ért megkapod, akkor nem hiszem, hogy 30.-Ft-nál drágább az előállítása dobozzal mindennel.
Parkolóradar, behajló tükör..... filléres összegekért gyártható dolgok, és igen szép haszonkulccsal értékesíthető. Érthető is a hozzáállás, hogy minél több ilyen legyen az autóban.

bumbinet 2009.12.01. 14:07:51

Egy szó maradt le az interjú legvégéről:

"Menjünk..."

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 14:12:36

@Mk412:
Mondjuk Opel esetében ez nem szokott gond lenni, mert elég jól extrázható jószág.
Én pl. azt szeretem bennük, hogy szemben a japánokkal szinte full fapadról is felöltöztetheted, ugyan vannak csomagok, de nem vagy köteles azokat venni.

Így aztán, tolató radart nem kell venned ha nem akarsz!
Viszont ha akarsz, én nem szeretsz barkácsolni "utángyártottat", akkor meg is veheted, mert kapsz hozzá.

Ilyen alapon nem értem azt sem, hogy miért probléma az alulmotorizált autó?!
Ha valakinek nem gyerebe az 1.4 90 lóval, hát ne vegye!
Vegyen 1.6 -ot, vagy még nagyobbat.
Viszont aki akar, az hadd vehessen 1.4-et! :)

Ja és ha már szóba került, nekem egy kis KORG multipedálom van! :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 14:12:43

@Rocko-: Eléggé semmitmondóak Hooydonk válaszai, ennél még egy politikus is konkrétabb.

Sikerült a precizitást, meg a könnyedséget ötvözni, aha.

"Azt akartuk, hogy még sportosabb, elegánsabb legyen, nem csak kívül, hanem belül is, szerintem formatervezőinknek mindez sikerült is." Nyilván, perszepersze.

"Mivel most az egész csoportért felelek, a legszokatlanabb tán az, hogy sokkal több projektet kell követnem, mind előtte bármikor. Eleinte ez ki is töltötte a napjaimat, de élveztem, hiszen némiképp ismeretlen dolgokba kellett belerázódnom." Ezt egy frissen kinevezett állomásfönöktöl vette.

Azért tettem ide kontrasztként a Sacco-féle kérdezz-feleleket, mert ott fele ekkora terjedelemben tízszer ennyi konkrét választ kap az ember.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 14:18:27

@Hagalex:
Pontosan.

Csakhogy az autóvásárlás még így is azzal jár, hogy eladnak neked (nem pont neked...)
egy csomó kapcsolt árut. Ez a nagy biznisz ebben.

Milyen KORG pedál? Mit csinálsz?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 14:22:57

@malenykij polgar: Persze nyilván ezért bullshitezés a cím.

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 14:41:20

@Mk412: Nyilván a profit nagy része az extrákon van, amit persze kifinomult eszközökkel igyekeznek eladni. Az is igaz h néhány ezerért kapni "tolatóradart". Ugye nagyobb távolságra (biciklis példa) nagyobb energiaigényű és pontosabb rendszerek kellenének. Azért a gyári radaroknak előnye az is, h integrálva vannak a kocsi elektronikai rendszerébe.
Érdekelne tekniq véleménye.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 14:43:38

@Mk412:
Utoljára kapcsolt áru nélküli autó a Trabant és a VW bogár volt... :)

Hát Korg... :)
www.youtube.com/watch?v=0WInJZYYIAE

És ilyet nyúzok rajta, csak az enyém fehér, és nem "Z", még a kínai gyártás előtti érából van.
www.youtube.co/watch?v=VB8XfrHkaHE

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 14:45:53

@lacza87:
Nézegettem az új Astrát a német kereskedőnél, az alapárra, majdnem még egy Astra árát tudod ráextrázni! :))

Az azért elég durva!

CSL 2009.12.01. 14:52:13

@Mk412:
Nem viccelek! Csak felhívtam a figyelmed, hogy nem csak gyerekek szaladgálnak az úton, hanem olyanok is akik nem hagyatkozhatnak a szemükre mert nem jól, vagy egyáltalán nem látnak. Rájuk a legveszélyesebbek a "néma" autók. Nekik nem mondhatod hogy nézzenek szét őket nem kötelezheted hogy vegyenek csipogó bisz baszt. Az legyen az autós kötelessége hogy észre vegyék.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 15:13:04

@CSL:
Értem, tehát az összes technikai eszközt úgy kell gyártani, hogy bármiféle fogyatékkal rendelkező ember is ugyanolyan biztonsággal használhassa. Legalábbis ezt a tendenciát figyeltem meg, hogy mindent a legcsekélyebb képességű emberhez igazítanak hozzá.
Nagyon szomorú, hogy nem mindenki lát, hall, tud menni, beszélni, úszni, de be kell már végre látni, hogy nem élhet teljes életet az az ember, akit sajnos így bűntetett a sors.
Aki nem lát, az ne próbáljon meg átkelni az úttesten, legalábbis ne ott, ahol ezt nem segítik külön erre a célra készült berendezések. Ne szaladgáljon az úton se akkor, ha csak ordító kipufogójú autók közlekednek, se akkor, ha csendben suhanó elektromosak.

Nem fogadom el az érvedet.

CSL 2009.12.01. 15:25:59

@Mk412:
Persze mert minden látássérült olyan városban él ahol minden kereszteződés fel van szerelve őket segítő berendezéssel? Azt el sem tudod képzelni, hogy pl egy kis faluban élhet ilyen fogyatékossággal ember, ahol még zebra sincs de már mondjuk 20 éve itt él eljár még mondjuk boltba is teljesen egyedül és megszokta ha jön egy autó akkor hallja?
Te tényleg ennyire korlátolt vagy? Mert ha igen, akkor téged is el kellene zárni az épelméjüektől ,hogy a normálisabb emberek fejlődését ne gátold.

zUlU 2009.12.01. 15:39:56

@malenykij polgar:

Rendben, a fejszerkezetéről nem tehet, de a beretva meg az olló csuda dolgokra lenne képes még ezzel az arccal is. :)

És itt most nem az orcája összeszabdalására gondoltam. :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 15:45:19

@zUlU: Meg kell hajolnom az érved elött.
Az igénytelenség sokféleképp meg tud nyilvánulni.

Bízzunk benne, hogy a munkájára jut az a figyelem, amiböl a tükör nem kap.

ommm 2009.12.01. 15:49:11

@malenykij polgar: Nanana, azért elég lesz már lassan, külhönba szakadt, igényes honfitársaim. Nem a ruha teszi az embert...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.12.01. 15:49:18

A BMW M1 nekem is a szívem csücske. Jó, hogy ezt is előveszik. Jön a Mercedes 300 SL újítása is. Szép idők jönnek a gullwingimádóknak. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 16:06:15

@Hagalex:
Bakker....

@CSL:
Ez nem korlátoltság kérdése.
Egyszerűen nem látom értelmét, hogy minden minket körülvevő szerkezetet, domborulatot, akármit az érzekszervek/mozgásszervek nélküli emberekhez igazítsanak.

"mondjuk 20 éve itt él eljár még mondjuk boltba is teljesen egyedül és megszokta ha jön egy autó akkor hallja?"

Ebben az esetben tényleg egyszerűbb minden egyes (a jövőben) legyártott) csendes(végre!) autóba zajkeltő berendezést szerelni, mint adott helyekre mondjuk vakokat segítő közlekedési "lámpákat" telepíteni. Esetleg azt a néhány vak embert ellátni olyan szerkezetekkel, ami segíti őket az észlelésben.
Korlátoltság szerintem nem kihasználni azt a lehetőséget, hogy végre kevesebb zajjal is lehet közlekedni csak azért, hogy néhány rosszul vagy nem látó embertársunk messziről hallja, hogy jövünk.

Gondolkodjunk már! Hány embert ütnek el, akik jól látnak és hallanak, aztán mégis az úttesten/síneken ugrálnak? Nyilván nekik is van valami fogyatékuk, hogy ilyet tesznek. Arra nincs valami jó ötleted?

Én mindenesetre örülnék neki, ha végre teljesen halk autókat sikerülne gyártani. Biztos elökörködnék a különböző mesterséges (vakembergázolásmegelőző) berendezésekkel, de 3 nap múlva, mikor megunnám, megkeresném a hozzá vezető drótot és elcsípném egy oldalcsípővel.

Sokszor semmi logikát nem találok bizonyos technikai eszközök tervezésében. Sosem értettem pl. hogy a legtöbb autó miért nem veszi le a világítást, ha leállítom a motort/kiveszem a kulcsot. A legtöbb autó ehelyett sípolni, pittyegni kezd. Ki érti ezt? Nyilván azoknak a "vak" embereknek segítség ez, akik nem látják, hogy bekapcsolva maradt a világítás. Sípoljunk rájuk!

Azt kívánom neked, hogy álmodban is ilyen szerkezetek vegyenek körül, sípoljon, zörögjön Rád minden oldalról minden pillanatban valami!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.01. 16:12:15

@ommm: Ööö, de.
Én sem örülök neki, mert felszínes dolognak tartom, de ez van.
Az elsö benyomás számít mindenhol.
Döntéshozóknál pláne, a soft factorok közé sorolják. A cipöt pedig egyenesen a személyiség névjegykártyájának tartják. Mindegy, érezd jól magad. Téged senki sem akar bántani, legalábbis engem a jóindulat vezérelt a kritikám során.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 16:12:27

@Mk412:
Ugye, mivel itt inkognitóban nem ismerjük a másik kommentelőt, meg azokat az okokat, amik ahhoz vezettek, hogy az a véleménye, amit leírt, elég nehéz érdemi vitát folytatni.

Írtam: "Én mindenesetre örülnék neki, ha végre teljesen halk autókat sikerülne gyártani."

Ezt annak tükrében mondom, hogy pl. a napjaim (és sokszor az éjszakáim) nagy részét közvetlenül a 7-es főút mellett töltöm, így kurvára elegem van a kocsik okozta zajtól.
Persze annak is küldenék egy nótát, aki a korábban ingyenes M7-esről ide terelte a forgalmat a pályadíj bevezetésével.
Ezúton is üdvözlöm az összes sportkipufogós, 2-es fölé nem váltó autós és még sok mindenkit.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.12.01. 16:13:23

@Mk412: a zenében nem csak a hangok, a csendek is fontosak... :) Nekem egy elég komoly hegyomlás dohog a hátam mögött (ahsdown MAG C115-300combo +410 láda), de a legjobban halkan szeretem használni, amikor az ujj minden kis mozdulata hallható... Ráadásul így szerintem jobban észrevenni a hibákat is, mint amikor csak üvölt az erősítő.

@ Ommm: milyen nyelven folyt a társalgás? (az megvan, hogy a holland nyelv úgy keletkezett, hogy a merevrészeg német tengerész megpróbált angolul rumot kérni a németalföldi kikötőben...?)

CSL 2009.12.01. 16:13:30

@Mk412:
Ugyan már van ahol még járda sincs de autók azért közlekednek. Ez még Európában is így van. Ráadásul nem csak a vakok miatt jó ha hallható hanga van a gépjárműveknek hanem pl a vadállatok is sokkal kiszámíthatatlanabbul viselkednek ha hirtelen rájuk tör egy csendes autó mint ha messziről hallja hogy jön valami. Egyébként érdekes hogy a villamos is ha zárja az ajtóit akkor csenget meg ha indul el szintén. Legalábbis mifelénk.

ommm 2009.12.01. 16:15:56

@immortalis: Alapvetően angolul, bár a némettel is ellettünk volna, de így könnyebb volt :)

@malenykij polgar: Jaj, az over-flame :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 16:16:40

Szerintem formailag az Efficient Dynamics Plug-in is ott van a szeren. Nekem nagyon bejön! :)

CSL 2009.12.01. 16:29:06

@Mk412:
Szóval hogy te nyugodtan tudj aludni tiltsuk be a közlekedést meg tiltsuk meg a vakoknak is hogy kijárjanak a házukból..:)értem én. Egyébként meg minek költözöl a 7 es út mellé ha ilyen forgalmas? Nem lenne egyszerűbb venni mondjuk a Bükkben egy házat?:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 16:29:56

@CSL:
Értem én, hogy mit mondasz.
Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Nem arra gondolok, hogy mindenkit leszarva elnémítsunk mindent, aminek normál és szerencsés esetben lenne némi hangja, különösen, ha veszélyes.

Arra gondolok (és ezt már leírtam),hogy ha végre az autók okozta számtalan zajból végre sikerül kiszűrni a motorzajt, akkor azt ne kelljen már feltétlen pótolni. Mivel az autó keltette zaj csak kis része a motorzaj, nem feltétlen lenne azonnal elütve minden ember. Most pl. itt üldögélve a 7-es mellett eléggé hallatszik a forgalom, de motorhangot csak ritkán hallani. Ezért gondolom, hogy a vakokra való hivatkozással ne kelljen már hangforrást rakni minden autóra, ami magától nem akar zörögni.
El tudok képzelni olyan szerkezetet, ami a vak ember gallérjára van csiptetve (1.0 verzió esetén. A 2.0 verzió már fogba, szempillába beépíthető) figyelmezteti a közeledő autóra (vonatra, szánkóra, stb).
Sokkal logikusabb számomra, mint magán az autón zajt kelteni.
Bár üzletileg jobban megéri, hisz az autóra szerelhető szerkezetből többet lehet eladni (és drágábban), mint a vakokra szerelhető szerkezetből.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 16:37:31

@CSL:
"Egyébként meg minek költözöl a 7 es út mellé ha ilyen forgalmas?"

Ezt ne kezdjük el. Számtalanszor futottak már itt parttalan viták ilyesmiről. Amikor édesanyám itt vett házat, töredék forgalom volt a mostanihoz képest. Érdekes módon egyik napról a másikra (ez véletlenül egybeesett az M7-es fizetőssé válásával) hirtelen megugrott a forgalom.
De gondolom a kurva anyját az összes lakosnak, akinek a lakhelyén megnő a forgalom. Költözzön mind a Bükkbe, taroljuk le azt is.

thetriggerhappy 2009.12.01. 17:06:31

@malenykij polgar:

van olyan mázlim, hogy a munkahelyemen nem kell öltönyt hordanom (szemben a hasonló munkakörben dolgozók 99%-val). én pontosan számszerűsítettem, hogy mennyivel kell többet ajánlania egy másik munkáltatónak, hogy átmenjek oda és öltönyt hordjak hétfőtől péntekig.....
van az a pénz amennyiért megtenném, de nem kevés.

nagy tévedés, hogy elegáns, jól öltözött csak és kizárólag öltényben lehet íz ember. a szerzőnél nem az öltöny hiánya a szembeötlő, hanem a saját ruhatára iránti igénytelensége.
lehet, hogy én vagyok fura, de nekem egy szép autóhoz, főleg ha designról és nem lóerőkről beszélgetünk, nagyon elüt ha valaki - maradjunk az autós példánál - egy maruti igényességű ruhában jelenik meg.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 17:12:49

@thetriggerhappy:

Jól van már, fejezzétek be! :)

Nem akart a vezető tervezőhöz képest túl öltözni!
Ennyi.
Most mégis, milyen lett volna már, ha frakkba ment volna oda.

Irgumburgum.....
A cikkről diskuráljunk!
Arról, hogy milyen faszányosan néz ki pl. a plug-in BMW!

tekniq (törölt) 2009.12.01. 17:41:37

@Mk412: "Parkolóradar, behajló tükör..... filléres összegekért gyártható dolgok, és igen szép haszonkulccsal értékesíthető."

Baromsag. A filleres gagyi optikai egerednel ezerszer komplexebb egy tolatoradar, sokkal dragabb mind kifejleszteni mind legyartani, es sokkal komolyabb kovetelmenyeknek kell megfelelnie mind tartossagi, uzembiztonsagi, diagnosztikai szempontbol, es az uzemi korulmenyei is enyhen szolva masok, mint egy asztalon fekvo cuccnak. Alkalomadtan majd annak is nezz utana, mibe kerul egy tukormotor, amit LINen keresztul lehet vezerelni, van ereje elmozditani egy tukorhazat, es birja a nedvesseget, vibraciot, es homersekletingadozast 10-15 even ketesztul.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 17:42:52

@Hagalex:
A BMW M1 igazán jól néz ki.
Mármint a régi.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 17:48:21

@tekniq:
Gondolom, hogy a gyártók még buknak is rajta, olyan drága lehet legyártani.

A kereskedelemben dolgozom, műszaki területen, eddig azt hittem, sejtem, hogy miről beszélek.
A 3ft 50 fillért ne konkrét árként értsd. Arra gondoltam, hogy ha valami sorozatban készül, akkor azt általában elég olcsón ki lehet hozni. Minél többet gyártunk belőle, egy termékre annál kevesebb jut a fejlesztési költségekből, meg a gyártósor beruházásból. Így aztán egy hóban-fagyban működő tükör is szinte fillérekből gyártható, ha megfelelően sokat nyomunk belőle.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 18:07:46

@Mk412:
Hát.. orrnézetből az elektromos is igen szép.

Sajnos az a baj, hogy BMW ügyben én egy nagyon elvakult ember vagyok, szóval én nem tudom pártatlanul megítélni, hogy mi a szép.
Nekem mind szép, maximum nem egyformán.

Régi ikerlámpás Ladákkal is így vagyok.
Örök szerelem marad, akármennyire is szidják mai szemmel. Nekem az egy korszak volt, imádtam.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 18:22:12

@Hagalex:
Ránézésre nekem a hommage is tetszik, de valahogy úgy vagyok vele, hogy jól néz ki, de nm látom benne az autót.
Az autót abban az értelemben, ahogy pl. a régi M1-ben vagy az ikerlámpás ladákban.
A moszkvicsról már nem is beszélek.

Nem tudom miért, valamiért idegenek tőlem ezek az új formatervek.

Ez az egyik.

A másik, hogy ami ma mégis igazán jól néz ki, az azért van, mert hasonlít valami régire, ami jól néz(ett) ki.
Ilyen az új mustang, vagy a challenger, mini, miegymás.
De ez általános. Ha megnézzük, a zenében is így van. Igazi eredeti alkotás már nemigen születik, a legtöbb valamiféle feldolgozás. Bár ez a zenében magyarázható azzal, hogy az egymás mögé rakható hangok, akkordok száma matematikailag véges. Ha a jó hangzás is feltétel, akkor még szűkül a kör.

CSL 2009.12.01. 18:37:32

@Mk412:
Ez mire hasonlít?
www.youtube.com/watch?v=uShqlufsq5w
vagy ez?
www.youtube.com/watch?v=xEVyDjxsUrk
Egy magyart is máá
www.youtube.com/watch?v=ZD8Gh5kQ7BQ

Nem hiszem hogy a Zenében elértük volna az 1% át is a maximumnak.. de kinek mi..

CSL 2009.12.01. 18:41:21

Most már tényleg azt fogod hinni hogy csak kötekedni akarok:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 18:42:23

@Mk412:

Az a baj, hogy az autóknak ma már annyi mindennek meg kell felelni, hogy beszűkülnek a lehetőségek.
Nemcsak jogszabályi, környezetvédelmi elvárások vannak.
Egy mai Bömbi elég furcsán viselkedne 240km/h környékén egy 60-as évekbeli Caddy kasznival...

Az áramvonal, és a CAD nagyúr! :)

Zenéről meg azt gondolom, hogy unalmassá akkor válik, amikor magunk egyszerűsítjük az igényeinkkel le.
Az átlag ember füle nem nagyon állja a nívós dzsesszt.
Sok jó zene van, sok jó zenész van, IGÉNY nincs sajnos rájuk.
Kevés a vájt fülű.
Ha számba vesszük a hangszínek sokaságát, a ritmusokat, az előadásmódok sokféleségét.... én nem félek, hogy elunható lesz bármikor is. Mindösszesen megfelelő rádiócsatornára kell hangolni. ;)

zUlU 2009.12.01. 18:56:18

@ommm:

Drága Ommm, én egy szót sem szóltam sem a Te sem az autótervező úriember -egyébként felettébb igényes- ruházatáról, én csak azt mondtam, hogy nekem egy vezető, snájdig, főleg über-technokrata és precíz német autómárka arculattervezőjeként felettébb furcsa, hogy úgy néz ki, mint egy kukabúvár finom rucikba bújtatva.
Nekem ez akkor sem szimpatikus, ha fejre állok, és tudom, hogy rohadtul nincs köze sem a tervezőhöz, sem a más szempontból kiváló cikkedhez. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 19:21:35

@CSL:
Ezek pl. szinte tökegyformák... :D
:D :D :D
Zenéről beszéltem, nem vérhányásról.

Szerintem Te csak kötekedni akarsz!
Azért bírlak.

@Hagalex:
Jól látod. A klasszikusokon kívül még a jazz az, ahol lehet újat teremteni, ennek megvan a matematikai magyarázata is, másfelől a jazzben nem az a lényeg, hogy mit játszol, hanem az, hogy hogyan. Így bár az egymás mögé rakható akkordok száma véges, a játékmód teljesen egyéni lehet (főleg, ha a zenész nem akar megfelelni a közönségnek), így a variációk szinte végtelenre bővülnek, viszont igen szűk réteg érti meg sajnos. Ebben a rádióadók kőkeményen felelősek. Én mikor beraktam a fejegységet a kocsiba, az antennacsatit be sem dugtam. Normális rádióadó NINCS!

CSL 2009.12.01. 19:25:45

@Mk412:
"Ezek pl. szinte tökegyformák... :D"
Nem értesz a zenéhez:)

CSL 2009.12.01. 19:32:53

@Mk412:
Lehet primitív vagyok de valahogy nem jön le hogy mi ebben a nagy szám hogy nem is kell még a többi hangszereshez sem igazodnia a csávónak meg a fél számon keresztül csak hangol:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 19:33:18

@CSL:
Kompromisszumpárti vagyok. Szerintem találjunk közös nevezőt:
www.youtube.com/watch?v=IaCXxqRNNcc

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 19:33:42

OFF!

@Mk412: "Normális rádióadó NINCS! "
Ha jazz rajongó vagy gondolom próbáltad a jazzy-t. Azzal mi a gondod? Csak zeneileg nézve: változatos, jazz-hez kötödő zenék. Az igaz, hogy eléggé sznob.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 19:34:32

@CSL:
Azért Jaco Pastorius tudását nem érdemes feszegetni. Lehet, hogy nem ezt a felvételt kellett volna először látnod tőle.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 19:35:38

@lacza87:
Próbáltam.
Az antennát ennek ellenére nem dugtam be.

CSL 2009.12.01. 19:37:20

Mondjuk nem vagyok zenész de pl a jazz is csak egy műfaj ami nem nagyon használ más elemeket de pl egy metál használhat Jazz Rock meg egyéb akár komolyzenei elemeket is. Így szerintem komplexebb zene alakulhat ki. Ezzel nem akarom a Jazzt alacsonyabb szintre helyezni... de mégis:D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 19:40:59

Példa arra, hogy nem kell ám sivárnak, vagy unalmasnak lenni az ezerszer hallott dallamoknak.

Nem azt kell nézni, hogy mit játszik a bácsi, hanem, hogy hogyan!

2 napig folyamatosan tudnám nézni, anélkül, hogy kicsit is megunnám. Az állam mindig a földön van tőle.

www.youtube.com/watch?v=6lbvSBNLLoo&feature=PlayList&p=EFCFE21B4C4693AD&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

@Mk412:

Ügyes. De itt nem annyira a zeneiség a fontos, hanem hogy mennyire "érzi" a hangszert.

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 19:42:18

@Mk412: Látod,reggel panaszkodtál h milyen kevés dologban van szabadsága az embernek, és már is itt az egyik legcsodálatosabb ellenpélda a zene. Ma aztán tényleg bármit hallgathatsz, amit szeretsz.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 19:48:28

@lacza87:
Pontosan. ;)

Demonoid rulez!
Van is egy csomó lossless zeném.

CSL 2009.12.01. 20:00:54

@Mk412:
Jó persze minden zenéhez hangulat kell! Majd megpróbálom legközelebb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 20:03:18

@lacza87:
Dosztojevszkij óta tudjuk, hogy az emberek túlnyomó részt a legegyszerűbb megoldást választják.
Zenében is. Azt "szeretik", amit a legkönnyebben elérnek, szinte sulykolják beléjük a sok szart.
Autóval is ez a helyzet. Az embereknek nagyrészt az tetszik, amit éppen kapni lehet, amit éppen reklámoznak.

Igazi szabadsága csak alig pár százaléknak van.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 20:17:48

@Mk412:
Mé' nem hajintod má' el jó messzire azt a Dosztojevszkij könyvet! :)

Nem kell neked rá hallgatni.

lacza87 (törölt) 2009.12.01. 20:28:43

@Mk412: Dosztojevszkijjel nem vitatkozom.:) (De akkor a legegyszerűbbr etörekvés, és az egész mondókád a ruhákra is igaz) Viszont lehetőség lenne rá, az igény más dolog. Mondjuk én szerencsés vagyok, mert 3-22 éves koromig tanultam zenét, sokat mozgok olyan közegben, ezért nem látom olyan sötéten ezt.

madbalee 2009.12.01. 20:52:33

@ommm: Nem tudom pontosan, most nincs sajna nálam a könyvem az M1-ről De nekem 77-78 rémlik(hétvégén talán utána tudok nézni). Gondolom akkor 4-5 évvel azelőtt lett megálmodva.
A Vectorról ilyen design azt hiszem 1972-ben lett nyilvánosságra hozva.

De mindez csak úgy hasból, szóval nem szentírás

Shadowbull 2009.12.01. 20:56:55

@Hagalex: Aztaqrva :) Ez nagyon ott van :)

Amugy modellezo progit senki sem hasznal?

Amplitube? Guitar Rig? Sajna nekem csak az elso fut a gepemen, de ha lecserelem, veszek egy job hangkartyat.

sb

Shadowbull 2009.12.01. 20:58:21

Az M1et en is szeretem, csak nem ferek bele :) Nagyon erdekes, hogy 30 evvel ezelott mennyivel kisebbre csinaltak az autokat.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.01. 21:11:55

@Shadowbull:
Van pár modellező progim, de nem szeretem igazán.
Ha jó hangkártyát akarsz nem túl drágán, az E-MU 1212M nagyon tuti. Nekem az van a studióban és mások is dicsérik. Nézz utána.

Shadowbull 2009.12.01. 21:32:34

@Mk412: Tudom, ismerem, ezeket nezegettem. De amig nem cserelem le a gepet, addig nem veszem meg kulon.

Otthon potyogni ez is teljesen megfelelo :)

www.youtube.com/watch?v=CT5TSxcmu7w&feature=related

www.youtube.com/watch?v=hof5_i8PuAg

sb

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.01. 21:43:00

@Mk412:
Ára?

@Shadowbull:

Ott ám! :)

Mondjuk én szakmailag nagyon oda vagyok
Chris Reától, Knopflertől, blúzolósak közül a hombár fejű Gerry Moore vagy Steve Ray Voughan.

A slide király: 7perc 40től érdemes figyelni ;)
www.youtube.com/user/Hagalex#p/f/78/ynm7lqIoR8U

Aztán ha keményebb zenét akarok akkor:
www.youtube.com/watch?v=_EneQUjwMTE

És még más műfajokat is szertek.
Pl. Armik, Govi, Robert Michaels,

Vagy amit ez a két fijúú csinál:

www.youtube.com/watch?v=5LPFzsS8FkU&feature=related

És a swinggel, hogy álltok? Imádom.
www.youtube.com/watch?v=4a64uyOUw_A&feature=related

ababo 2009.12.01. 21:49:28

Jó interjú, emberünknek láthatólag nem volt ellenére amit és ahogy kérdeztél. Szívesen meghallgatnám az eredeti felvételt... A már két hete szöveg meg jó hogy lekerült, nem okos így felvezetni egy komoly interjút az olvasók felé sem.

tekniq (törölt) 2009.12.01. 23:05:37

@Mk412: "A kereskedelemben dolgozom, műszaki területen, eddig azt hittem, sejtem, hogy miről beszélek."

Rosszul hitted. A consumer electronics-nak SEMMI koze nincs a fedelzeti elektronikahoz. Foleg nem egy szaros optikai egernek a tolatoradarhoz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.12.01. 23:17:40

@ommm: a kommentek elejét csemegézve felmerült a kérdés: Pistám, nem kéne egy sztájlisztot alkalmaznod, he? A kommentekből látva komoly szükséged van rá... Mert ez valóban fontos dolog. De tényleg. Komolyan. Mondom. Kell az.

Garp 2009.12.02. 00:10:49

@ommm: hagyd a francba sztájlingot, ha nem frakkosok között voltál, úgy jó ahogy volt.
Hanem most az embert hogy fogtátok meg az interjúra, Mert ennél semmit mondóbb válaszokat...mint aki nem hallja a kérdést, mondja amit ő akar, a maradék időt meg feltölti standard pr mondatokkal. Őszintén sajnállak, az ilyennel a legnehezebb. Vagy nagyon rosszul látom?

(Még egy kérdés: az angol is a magyar hangodból ismert akcentussal megy? Egy ajkai cimbora angoljában 1:1 kijön a tájszólása, egyszerűen isteni. :) )

ocsisajt78 2009.12.02. 01:13:23

off:

nem tudjatok mi a jo zene :)

En maradok az "extremebb" amde emeszthetobb vonalnal (az ilyen agyatlan deathcore es ipari daralas stylet mar kinottem 20 evesen)... uj kedvencem egy ukran folk/black banda... nevezetesen -> Drudkh

mindig talalni gyongyszemeket :)

on:

:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.02. 10:08:22

@thetriggerhappy: Pont azt ragoztam, hogy öltöny nélkül is lehet civilizáltan kinézni.

Egyébként nem értem, miért akkora tragédia öltönyben járni dolgozóba. Fáj?

Amanitin3 2009.12.02. 12:05:08

@ommm:

Milyen véletlenről beszélsz, mester?
Amikor elindultál a rendezvényre, pontosan tudtad, hogy ha lehetőség adódik elcsípni a hooydonkot, akkor le fogsz rá csapni.
Teljesen értelmetlen ez a mosakodás, amit rendezel. A normáknak nem feltétlenül kell megfelelni, csak akkor gondoskodj arról, hogy ne szúrjon szemet.

ommm 2009.12.02. 12:09:23

@Amanitin3: Márpedig nem. Nem tudom, hány ilyen rendezvényen voltál már, de közel sem törvényszerű, hogy egy kétórás sajtótájékoztatót követően (amit már kábé negyvenedszer csinál végig) lehet beszélni egy ilyen fontos emberrel.
Többnapos rendezvényen persze, de ez ilyesmin erre abszolút nem lehet alapozni. Ez biztos.

TPZ 2009.12.02. 15:13:41

"február óta az egész BMW csoportért felelek. A Minitől a Rolls-Royce-on át a motorkerékpárokig. 450 formatervező tartozik a csapathoz és mind nagyon-nagyon kreatív."

Ez a baj a modern formatervezéssel.

thetriggerhappy 2009.12.02. 16:20:31

@malenykij polgar:

bocs, azt hittem, hogy a szövegből egyértelmű, hogy nem a tiédre reagáltam, hanem azokra, akik szerint a mackóalsónak és a szakadt c&a pulcsinak csak és kizárólag az öltöny lehet az ellentetje....

azért írtam a tiédre, mert így tűnt logikusnak a gondolatmenet folytatása.

én nem utálom az öltönyt, de utáltam/utálnám minden nap azt hordani.

karlov 2009.12.02. 19:08:51

Itt farkaljátok szegény Pistánkat mikor egy vezetőtervezőt interjúvol épp.
Hogy hogy néz ki...hát aki makkos cipőben jár,meg zizegős melegítőben vagy épp rózsaszín ingben,,hát lelketek legyen rajta.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.02. 22:13:35

@Hagalex:
www.prolinemusic.hu/emu/1212.htm

Én kb két éve vettem, asszem, ugyanennyiért. Bővítettem egy Behringer ADA8000 8 csatornás konverterrel:
www.hangszeraruhaz.hu/index.php?PHPSESSID=sdyqvyqjn&tpl=product&prid=3961
(optikai kábellel csatlakozik a kártyára)
8 csat. be, 8 kimenet. Plusz a hangkártyán van 2 csatorna szimmetrikus bemenet (és kimenet is). 10 csatornán tudok rögzíteni egyidejűleg. Otthonra több, mint elég. Vész esetén a basszuseffektemet S/PDIF csatlakozóval rá tudom küldeni a hangkártyára (így 11 csat.), bár akkor már nem ártana egy külső órajel forrás.

Ha valaki otthonra jó hangkártyát akar, ezt melegen tudom ajánlani. Ha valakit érdekel, keressen meg, kipróbálható, nyúzható (hangszert hozzon!)
MIDI be-kimenet van rajta.

Bocs az offért.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.02. 22:33:39

@Mk412:
Köfi!

Asszem ez nekem most felejtős. :((

Majd ha lesz melóm...
A kártya még csak-csak.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.02. 22:36:01

@Hagalex:
Ha fel akarsz venni valamit, keress meg, van még jópár cuccom, elszórakozunk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.12.03. 09:40:45

@malenykij polgar: Igen, fáj. Van akinek fáj, van akinek nem célszerű. Lassan asszem a grammar-náci kifejezés mellé bevezethetjük az öltöny-nácit is. Vagy ha jobban tetszik a styling-nácit.
@Amanitin3: Nem tisztem Pistát védeni, megvédi az magát, ha kell, de basszus, milyen tempó már ez, hogy "mosakodást rendezel"? Mennyire kisstílű, nagyon magyar dolog már ez, ami itt folyik? Csinálnak egy interjút egy nemzetközi szinten meghatározó emberrel, érdekes témában, erre az elvileg autóbuzik legfontosabb kommentelnivalója a riporter pulóvere. Bazmeg, ezt nem hiszem el.
süti beállítások módosítása