Mire jó a Nagy Fal, ha Kék az Óceán?

  2009. november 27. - ommm Címkék: kína autó blue great ocean wall

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Falu! Gépjármű-re!
 

Csaba lőtte Bahreinben ezt a gyöngyszemet, ami bizony az, aminek látszik. Hatajtós pick up, konkrétan egy Great Wall Blue Ocean.

A Great Wall csodálatos dolgokra képes az innen-onnan kölcsönvett technikát és formát használva. Elég, ha csak a jelenlegi típuskínálatot felsoroló fülre kattintunk a honlapon, és máris hosszú percekre magával ragad a csodálatos Kína, megcsap az elvtársi összetartás, és a korlátlan, kapitalizmust boldogan kiszolgáló nagyhatalom fura aromája.

Na és nem utolsó sorban a világ jelenlegi autógyártásának legviccesebb típusneveit köszönhetjük nekik. Na jó, a Geely Beauty Leopardot valószínűleg az autógyártás leendő történelme során már semmi nem übereli, de a Great Wallnak sincs miért szégyenkeznie, hiszen ki ne szeretne egy Deer pick up-ot, vagy egy Coolbear Scion kópiát esetleg egy Safe SUV-t?

Maradjon hely a terménynek is

Sajnos nem sikerült egyértelműen azonosítani a Blue Ocean alapverzióját. Leginkább a Sailor kisteherre hasonlít, a logika is azt diktálja, hogy tengerésznek a kék óceán való, fogadjuk hát el, hogy Bahreinben ez van a helyi Nagy Fal kereskedésben kiállítva. A honlap adataiból nem sikerült mást kihámozni, mint a 120/130 km/órás végsebességet és a motor típusát. Lóerőt már nem.

A Great Wall gigantikus cég, az autógyártásba éppen csak belekóstol, de kétségkívül a legjobban fizetett kémhálózattal rendelkezik, hiszen egyetlen önálló modelljük sincs, melyből ne köszönne vissza egy-egy Toyota, Fiat vagy Nissan. Volt is ebből gondjuk bőven, az Auto Shanghai kiállításról rendre tucatjával indulnak a mentőautók a sokkot kapott európai mérnökökkel, akik aztán pereltek, majd a GW visszaperelt, a hercehurca sosem ér véget.

Ó, igen, naná, most még röhögünk, de majd, ha megtanulnak autót gyártani! Így van, ha egyszer ellepnek minket a minőségi, kínai autók, majd nem viccelődünk. De ne legyen már most, előre tilos.

Csipetnyi előző generációs Navara?

Móka és lopás ide vagy oda, egy Blue Ocean közel sem olyan értelmetlen, mint hihetnék. Elég csak elképzelni a környezetet, természetes közegébe helyezni. Kína számunkra elképzelhetetlenül nagy, az utak többsége pedig vidéki, másodrendű, vagy még rosszabb út, földút, szekérút, akármi...

Oda ilyen emelt hasmagasságú közlekedési eszköz kell, az pedig jellemzően egy ilyen pick up. Pontosabban közösségi pick up, melyre felugrálhat egy kisebb hegyi falu lakossága, ha jön a víz, és szépen felzötyög a hegyre, majd derűsen pipázgatva megvárják, míg elvonul az ár.

És mit keres Bahreinben? Képzelje csak el, hogy mind a nyolc felesége egyszerre akar bevásárolni. Mit tenne? A megoldás adott, csak dobja oda a Blue Ocean kulcsát és nyugodtan dőljön hátra. A Great Wall intézi a többit. A dupla kabinos Sailor Super Luxury 4x4 (széria az első-hátsó lökhárító is) potom 20 250 dollárért az öné lehet. A plusz két ajtóért nem tudni, mekkora felárat kér a Nagy Fal.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr351554458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konti10 (törölt) 2009.11.27. 13:46:59

Kínát is ki lehetne fingatni. Demokráciát nekik, meg szakszervezetet! Meg emberi jogokat és minőségbiztosítást! Amúgy Amerikába is csak a 80-as években kezdtek megjelenni a dupla kabinos picupok. Eleinte azokra is furcsán néztek. Ki tudja, lehet ez a gyönyörűség a jövő. Kínában ez úgy is 15 személyes busznak számít...

Teeboy 2009.11.27. 14:18:24

Most nézem a modellválasztékban van olyan, hogy: SOCOOL
Elsőre Szokolnak olvastam, aztán leesett: So Cool!!! :D
Beszarás :D
Mondjuk a Safe se rossz...gondolom arra játszik, hogy ha meghallják a nevét az NCAP teszten, majd beijednek és nem küldik neki a falnak: "ÁÁÁÁ, ez egy SAFE!!! Még kárt tenne a laborban!"
ROFL

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.11.27. 14:26:58

ez még nem is rossz, de a többségük aaaáhh.. veszedelem. Igaz a koreaiak is igy kezdték, aztán hamar felzárkóztak, (Kia Ceed, Sorento..). Viszont ezek a fantasztikus márka és tipus nevek... no comment :D borzasztóan gagyi hatást kölcsönöznek

expert-mérnök 2009.11.27. 14:38:40

@konti10:

"Amúgy Amerikábannnnnnnnnnnn (!!!!!!!) is csak a 80-as években kezdtek megjelenni a dupla kabinos picupok. "

gygaabor 2009.11.27. 14:43:24

Ez még idehaza is megjárná.... Reggel bekanyarodni a Moszkva Térre, egy jó kis svarcmelós brigád pont belefér, hátra a betonkeverő meg pár zsák cement, stb... és már mehet is a munka.

szemeteske 2009.11.27. 14:44:23

Nos igen, ez még mosolyogtató, de valóban a koreaiak is nagyjából így kezdték, most meg a legnagyobbak közt vannak darabszámban, és ilyen kocsikat gyártanak:

www.youtube.com/watch?v=sSb4begsLkI

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.27. 16:15:51

a szokol nekem is megvolt.
vajon a gwperit hogy ejthetik?

tíz év múlva mekkora királyság lesz mondjuk egy harmincmilliós GW President vagy Emperror az utcán :)

nabazzmeg 2009.11.27. 16:21:11

azért nem kell befosni, nem fognak minket ellepni a jó kínai autók. A minőséget ott is drága gyártani, ha valaki ért az autógyártáshoz, az tudja jól, hogy a kelet-európai autógyárak (Opel, Suzuki, Audi, VW) költségeinek 0,5-1°a bérköltség, bruttó....
Szóval a kínai autó nem attól olcsó - csak nagyon kis részben - hogy ott gombokért dolgoznak (egyszer aztán már ott sem fognak) hanem azért, mert fos minőséget állítanak elő. Az energiaáraik is röhejesek a mienkhez képest, gondoljunk csak bele, hogy ott az ivóvíz még az iparnak is ingyenes! talán mostanában fognak pénzt kérni érte, hogy már agyonszennyezték a vízforrásaikat.
A lényeg, ha be is jönnek ide jó minőségben, akkor már árban nem lesznek jobbak, mint az európai konkurensek.

paulusscalavus 2009.11.27. 16:35:19

Én nem vennék mérget arra, hogy nem lesznek sokkal olcsóbbak! Nézzük meg, hogy minden olcsó, ami onnan jön, még a minőség is viszonylag, mert sok mindenben már tudnak olyat is! Ez a picup meg mókás, én föltölteném az intezdel.hu - ra, mit lehet a csomagtartójába pakolni+ :)

mohaa 2009.11.27. 16:40:47

@nabazzmeg: kivételesen értelmes hozzászólás! pontosan erről van szó már egy ideje.

@pauluvascus: most még olcsók, de ahogy előtted is írta a kolléga, az amit mostanáig (és még mindig) csináltak az országukkal, a környezettel, folyamatosan nem fenntartható.

Higany 2009.11.27. 16:55:48

Jártam Kínában. Innen nagy mellénnyel fikázzuk őket, hogy milyen szarok és milyen gagyik, de ez ma már nem így van, jönnek fel, mint a talajvíz.
Az USA után Kínának van a legnagyobb autópálya hálózata a világon, ráadásul nem is kicioccó pálya, nem ráz, nem nyomvályús, nem keskeny, stb.
Peking pl sokkal tisztább Budapestnél.

Higany 2009.11.27. 16:59:45

Amúgy a "Dragon", "Lion", "King" szavak hiányoznak a típusnévből, nem is igazi kínai autó ez.
A kínai utakat kb. kétféle, 3/4 ikarusnyi buszok lepik el, az egyik a Golden Dragon, a másik a King Long :)

Hozzászólás © 2009.11.27. 17:08:53

Kína nem csak a saját országát pusztítja az esztelen környezetszennyezéssel, hanem a földet.

Mit is fognak csinálni, ha élhetetlenné válik az országuk?

pickapu 2009.11.27. 17:28:24

Az utolsó üléssor helyén inkább a platónak kellene folytatódnia. Kéne a francnak annyi asszony...

series_one (törölt) 2009.11.27. 17:59:02

@pickapu:

ennek a basznak nem ismerős az eleje?

pickapu 2009.11.27. 18:13:30

@series_one: Jaaaj, dehogynem, csak direkt nem firtattam, hátha más nem veszi észre :))) Most nézd meg ezt a guvadt szemű lámpát, naggyon tunying! :)))

csiky944 2009.11.27. 18:14:27

@expert-mérnök: te hallod, egy -n -el írjuk ám
:D

Szűcslaci 2009.11.27. 18:22:04

@Higany:
Yeah, ha leszámítjuk a turhafoltokat. A töbi az igaz. De hozzátenném, hogy az utak telis-tele vannak kínai autókkal, amik mennek is. Egy múltkori cikkben fikázták, hogy az új mittoménmilyen autóban az 1.4-es motor csak 90 LE-s. Na jah, nekik nem mernek erősebbet - és ne is akarnak - gyártani. Autópályán ott a 90 a normáli s sebesség. Km/h-ban. És nemigen látni balesetet. Pedig vannak BMW-k, Mercik, VW-k, meg sok-sok Buick, amik tudnának száguldani.

totálkáros 2009.11.27. 18:24:22

@konti10: "Demokráciát nekik, meg szakszervezetet! Meg emberi jogokat és minőségbiztosítást! "

Hát, ja. Ha ez bekövetkezne, akkor ők is 100%-osan eladósodnának, mint az USA és az EU, akiknek éppen most a legnagyobb hitelezői, a japókkal egyetemben. Ha Kínában és Indiában demokrácia lesz, akkor a világnak annyi lőttek. Nem lesz, aki betömje a fogyasztára éhes amcsik és európaiak pofáját.

szalasza 2009.11.27. 18:37:43

Vajon a CUV meg a RUV minek a rövidítése?...

gorillka 2009.11.27. 19:21:35

@nabazzmeg: Kínában olyan nincs, hogy ivóvíz. Van a víz a csapban, amit forralás nélkül nem lehet meginni. A bérek nagyon alacsonyak és az energiaárak is.
Tudnak ők is minőséget gyártani, de az drágább.
Ha szeretnél valamit legyártatni, meg tudják csinálni nagyon olcsón tré minőségben és drágán jó minőségben is.
A fejlett nagyvárosokban 2*7 sávos körgyűrűk vannak és állandó a dugó, mert rengeteg az autó.
Peking azért tisztább Budapestnél, mert tele van utcaseprőkkel, akik dolgoznak mint a kisangyal. De ez igaz más nagyvárosra is, sőt az ottani MÁV-hoz mehetnének tanulmányútra az itteniek. (úúú, ilyet ne is mondjak.:-))

Dennis01 2009.11.27. 20:05:13

@HoPe: Csak az a baj, hogy az osszes modelljuk nagyon ismeros valahonnan :D

Miszter07 2009.11.27. 20:14:39

Csak szólok, hogy Bahreinben, meg a többi gazdag Közel-Keleti államban nem az arab fuvarozza ilyenekkel a feleségeit, hanem az indiai/pakisztáni vendégmunkások alá raknak ilyeneket a vállakozók. Olcsó, és ha balesetben meghal valaki az utasok közül, az nem baj, az ilyen vendégmunkásokat alig tartják jobban, mint a rabszolgákat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.27. 20:29:42

ez a pickup teljesen hasznos, azert rohogitek ki mert kinai?

apropo:

tenyleg azt hiszitek hogy az 500millio igenyes europai fogyasztonak gyartjak a kocsiaikat vagy a 1.700.000.000 (kina ) plusz 1.400.000.000 ( india ) kiehezett igenytelen fogyasztonak ahova gyakorlatilag nincs szallitasi koltseg?

ugyan mar, kina szarik a vilagra, aki meg jart kinaban az tudja.

az iPhone t kinaban gyartjak, az minosegi cucc nem? tudnak ok minoseget olcsobban is mint mi.

kinarol sok embernek itt fogalma sincs.

meg egy dolog ami kicsit off: egy kinai soha nem utazik "kulfoldre". egy kinai mindig a tobbi kinaihoz utazik, csak ok epp USA ban, EU ban vagy mashol elnek. ezen gondolkozzatok el.

Don Vito Corleone 2009.11.27. 21:18:44

Előbb vagy utóbb lenyomnak mindenkit a kínaiak, akkor majd tényleg nem mosolygunk.

ZasTempra 2009.11.28. 00:41:10

@Radio Free Aberrania: Szerintem a Gwperi egy mozaikszó, keverve magyarral, angollal olasszal: GW-Great Wall (itt az angol rész) PER (magyar) I, mint Italia és már meg is kaptuk hogy honnan származik az eredeti autó és mi lett a következménye, illetve az előrelátó kínaiak már tudták és gondolták akkor már legyen ilyen neve :)

soproni1 2009.11.28. 08:38:41

Talán akkor durrantanának nagyot, ha az elektromos vagy hibrid technikát fejlesztenék most. Hely és idő van tesztelni, aztán a darabszám is elég lesz a rentábilis termeléshez. Persze lehet, hogy addigra a kivetítő technika fejlődik annyira, hogy nem is kell autó.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2009.11.28. 08:46:21

Egyrészt a kínaiak lopják a technológiát mint a szarkák. Az oroszok sem adnak már el nekik harci repülőt, mert az csak mintadarabnak kell nekik a koppintáshoz.
Aztán az autópályáik azért olyan jók, mert amerikaiak építették.
Végül az arab nem adja oda a kocsikulcsot semelyik feleségének sem, mert a, nő nem vezethet , b, nő nem mehet ki az utcára férfi hozzátartozó nélkül, c, fél hogy meglép a csalfa nőszemély.

Franky4fingers 2009.11.28. 09:26:38

@Madnezz:
Kivétel Emirátusok... Ott rengeteg nő vezet. Nagyon meleg pite, amikor kiszáll a csadoros csaj a tuningolt, porig ültetett 24 es felnis 6.0 V8 pickupból

Fomics 2009.11.28. 13:42:18

Miszter07-nél és visszakettöpalógáznál a pont.Olyan országokról nyilatkoztok, amikröl nem sok fogalmatok van.
Madnez.Amiröl te beszélsz az Szaud Arábia.

Ivymike 2009.11.28. 16:14:39

@Higany: "Peking pl sokkal tisztább Budapestnél."
nincs annyi szemét az utcán, cserébe tele van köpetfoltokkal, és sokkal büdösebb, minden, a levegő úgy általában, de az emberek is.
visszakettőnél van a lényeg, túlértékeljük az eu meg amcsi piacot, kínának nem az a legfontosabb.

Ivymike 2009.11.28. 16:24:07

@konti10: "Demokráciát nekik, meg szakszervezetet!"
fegyelem terén bőven lenne mit tanulnunk tőlük, itthon szinte szívességet tesz a jómunkásember, ha úgy végzi a dolgát, ahogy azt kell...

pickapu 2009.11.28. 17:48:45

Nézegetem, nézegetem, de valahogy nem bírok vele megbarátkozni. Az orr-rész érthető okokból még rendben volna :) de a fülke már nem illik hozzá. Ha nem is nézem azt, hogy hat ajtaja van, de az a fura szögletesség sem illik a képbe. Talán az Opel pickupjának volt valami hasonló bódéja. A plató meg mintha az előző generációs B2500-Ranger párostól származna.
Szóval jól összerázták a koktélt.

Fomics 2009.11.28. 17:51:39

@Ivymike: Dolgoztam velük, náluk.Az ottani jómunkásembernek is a sarkában kell lenni, hogy csinálja.Arról nem is beszélve, hogy tudás szinte semmi.Viszont szinte mindenre betanithatóak.

Ivymike 2009.11.28. 19:08:39

@Fomics: abba nem láttam bele, hogy az említett fegyelmet hogy érték el...
kínai cégnél dolgozó magyar kollégáktól hallottam, hogy milyen szinten megy a fillérbaszás (business case kell egy jegyzettömbhöz!), de legalább nem kell könyörögni az embereknek, hogy végezzék el a dolgukat.

másik fa..fej 2009.11.29. 01:34:15

mi peddig eladhatnánk nekik a magyar politikusokat hat hét év alatt padlót fognának ha esetleg nincs rá pénzük cserébe jöhet egy pár darab nagy fal meg kék oceán gondolom nem túl jó minöség de még nem próbáltam ki nem tudok érdemben nyilatkozni ha elkezdikitt is árulnie lmegyek megnézni.Mer tcsak a saját szrememnek hiszek .

tomtom7 2009.11.29. 07:55:27

Igazából, csak jelezni akartam az cikkírónak, hogy ne csak az átlag kategóriáról írjon, hanem nézzen utána a kedvenc kínai prémium autómárkámnak, amely neve Vörös Zászló. Annyira arc odakint, hogy kezd nagyon drága lenni. Régen csak pártvezetőké lehetett, mint anno nálunk a Volga, ezen már túl léptek.

Nagyon megdöbbent, hogy olyan emberek fikázzák a kínaiakat akiknek az égadta világon semmi fogalmuk sincs annak az országnak a működéséről. Csak pár tény, hogy legyen miért szívni a fogatokat:
10% az áfa és 10% az SZJA novemberi adat. Minimálbér bruttó 50e.-Ft amiből félre tud tenni egy kinti barátom 30e.-t megfelelő életszínvonalon. Nincs ingyenes: oktatás, de ha van gyerek, mert ugye egyet ingyen csinálhatsz a többit büntetéssel, de az oktatás kötelező, félévente 120e.-Ft. Lehet gondolkozni. TB? na az mi kérdezték, van pénzed mész orvoshoz, ha meg nincs szépen otthon meghalsz. Nyugdíj nincs. Csak lakáshitel van, az se 0%-os indulóval. ha kocsi kell bemész és kifizeted. Csak Pekingben napi 4000 új autót adnak át, és van kb. 100db 1M lakosú város. Jelenleg van 40M autójuk. 2015-re prognosztizált a 120M db. Nem a legjobb a kínai márka ott is fikázzák a Great wall, Dongfeng, meg Blue oceant, de szépen fogy és egyre jobb. Viszont van Pekingben Mercedes ABC osztályokat húznak le, a BMW meg 100e-ról most növeli a gyártását kínában 250e-re, bejött a kínai név Bao Ma, állítólag ez s arc: "drága ló".
A demokráciáról annyit, hogy demokrácia nélkül miben különbözik: nem kell menni szavazni, na ez sok büdös parasztnak hiányzik, mert nem tud az egyik-vagy a másik tolvaj banda mellé odaállni és érvelni. Lehet dolgozni, és multimilliomosnak lenni, az állam csak 10%-ot kér. A párt békén hagyja az embereket a belföldi és a külöldi tőkét is, fenntartással. Nem árulja el a saját országát minden külföldi cég 51%-a az államé, lehet akármennyit beletenni. Osztaléknál tartja a markát és megvédi az országát, Tecsó is így van jelen, ha nem tetszik amit csinálnak akkor takarodó. Vagy veszel magadnak egy kinti nőt és annak a nevén üzletelsz.
Ja igen az emberek, lehet nem a mia színvonalunkon élnek és köpködnek a kultúrából adódóan, de ellátják az elkényelemesedett profitéhes nyugatot olcsó és kérés esetén jó áruval. Az, hogy nem tetszik, az egy dolog, de mindenki jobbat szebbet olcsóbbat akar Ki ms tud 3000.-Ftért 500W-os fúrógépet előállítani, mikor nálunk már a 8-rát sem szívesen dolgozzák le az emberek. Meg is éremeljük a sorsunkat. A nagy EU-ról annyit, hogy nem tekintik partnrnek sem. USA, Ruszki, Arabrész, meg afrika, na onnan jön a nagy lóvé. Az EUn csak röhögnek. Ami nincs az K+F, nincs benne a kultúrában, de már keményen dolgoznak rajta. Még egy dolog, az emberek boldogok a munkájukkal, még a szemétválogató 2órát belvárosba bicikliző csávó is mindennap mosolyog mikor reggel elindulunk a városba, pedig ő akarhatna többet.

torma99 2009.11.29. 17:13:27

@Higany: Peking sokkal tisztább Budapestnél...nah itt röhögtem el magam..:) lol
süti beállítások módosítása