Épületes párbeszéd az alkatrész-kereskedésben

  2009. november 09. - ommm Címkék: lol kérdés napi hülye

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Közeli barátunk egy alkatrész-kereskedésben dolgozik, mely autóbontót is üzemeltet. Nincs könnyű dolga, az alábbi beszélgetést az imént küldte el nekem Az év hülye kérdése tárggyal:

- Jó napot kívánok. XY autóhoz keresnék XY alkatrészt, csak bontott érdekel.
- Sajnos nincs.
- ÉS LESZ?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr711512923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g@zember 2009.11.09. 16:15:39

Szerintem ez nem hülye kérdés.
Némely bontónál 1-2 eladó simán képben van, hogy jövőhéten milyen autókat hoznak be kintről bontásra. Tehát elképzelhető hogy pont lesz az az adott alkatrész.
Persze itt a profibb bontókról beszélek tehát nem azokról, ahol van jézuskától géppuskáig minden, csak az nincs ami kellene:)

arthur877 2009.11.09. 16:16:54

Nem hülye kérdés!
Egy jól vezetett bontóban a tulaj nagy valószínűséggel meg tudja mondani, éppen milyen típusú/márkájú gépszörnyeteg érkezése várható!
Akkor meg mi a válasz a kérdésre?
- Holnapra érkezik egy, ha jó lesz benne a XY cucc, félretesszük!

w a s d 2009.11.09. 16:17:06

A leírtak alapján akár azt is jelenthette az érdeklődő kérdése (persze igen egyszerűen megfogalmazva), hogy várható- e, hogy ilyen autó kerülni fog a bontóba, amire leginkább az ott dolgozó tud válaszolni, hogy mennyire jellemző adott típus előfordulása ilyen helyeken, vagy inkább ne is reménykedjen benne, hogy ilyet találni fog.

arthur877 2009.11.09. 16:18:18

@g@zember: LOL time! :D
Egy rugóra jár az agyunk! :D

ciel 2009.11.09. 16:22:26

Nekem mar mondta bontos, hogy nezzek be a következö heten mert az adott tipusbol is erkezik Nemeto.-bol bontasra.

(Vagy az a böszme, hogy:
-a vevö autojanak a tipusa egyezik az alaktresz nevevel / cikkszamaval?
-a vevönek 'XY' tipusu autoja van?)

Kovbandi 2009.11.09. 16:33:51

Ezt benézte a Tc. Nem a kérdés a hülye, hanem aki azt hiszi, hogy az.
A bontókban ha jól szétnéz az ember rengetek külföldi, sokszor jobbkormányos(pl.mifelénk van kettővopel bontó is, ahol kimondottan Vauxhall orrokat látok) autó van a bontókban, és igen is ezek jöveteléről előre tudnak az alkalmazottak

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.11.09. 16:34:54

Biztos lesz, csak éppen mikor...
Mondjuk a legjobb az, amikor bemegyek egy bontóba, és azt mondom hogy Escort légszűrőház, ere közlik hogy csak új van, 12000-ért :D:D:D
Na egy szar műanyagért nem adtam ennyit.

Gomulka Béla 2009.11.09. 16:35:01

Lesz, lopatok, tetszik meg valamit?

Stinkfist 2009.11.09. 16:35:28

hát a közeli barátnak ez bizony egy kiadós FAIL...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 17:59:24

Autósbolt (U-val kezdődik):
- Jó napot kívánok, Skoda Favorit 1.3, vagy Felicia 1.3, vagy Fabia 1.4 8v hengerfejtömítés kéne, mindegy melyik, mind egyforma.
- Most akkor melyik?
- Mindegy, mindegyik egyforma.
- De mégis, melyik?
- Legyen Felicia.
- Mikori évjárat?
- Mindegy, mindegyik egyforma.
- 1.3, 1.6 vagy 1.9?
- 1.3.
- Benzines?
- Más 1.3-as nem volt belőle.
- Mikori évjárat?
- Mindegy, mindegyik ugyanaz.
- Kombi?
- Mindegy, mindegyik ugyanaz.
- És ez az újabb változat? Mondja már meg legalább, hogy néz ki az autó...
- 120-as Skodába lesz, Fabia motorra, mittudomén.
- De abba nem megy bele az a motor.
- Pedig már benne van.
Zavart csönd...
- Mikori évjárat?
- Legyen mondjuk 1996.
- Kombi?
- Akár.
- Olyanunk sajnos nincs raktáron.
- Tudnak rendelni? Mikorra ér ide?
- Persze, még ma.
- Akkor rendelnék egyet.
- Rendben. Tehát akkor kombi? Mikori évjárat?
- Köszi, viszlát.

Megtörtént...

newname 2009.11.09. 18:06:15

Közeli barátunk egyszerűen "hülye". Nem valószínű, hogy bontóban dolgozik, de legyen...
A vevő kérdése pedig egyáltalán nem volt hülye (mert általában a bontókban előre tudják, mi jön a közeljövőben kintről, biztosítótol, stb.
Ennyire nincs téma, hogy fantáziálni kell?
Bár manapság minden lehetséges:)

szabopsz 2009.11.09. 18:45:43

@Maybe_:

Ez nagyon zzsíírr... kész. Eldobtam az agyam!

tlantos 2009.11.09. 19:11:48

Miert ne? Amikor nyitott a bonto, akkor is lett valahonnan. Kesobb miert ne? :)

szálka 2009.11.09. 19:14:35

@Maybe_:
két dolgot fűznék hozzá ehhez
1. az unixban (ha jól sejtem róluk van szó)nem éppen az MTA-tól éppen eltanácsoltak dolgoznak, tisztelet a kivételnek mert azért akad.
2. én is autós boltozok és nekem is tele van a púpom azokkal a vevőkkel akik azt hiszik h azért mert ő a saját autóját kívül belül ismeri ezzel mindenki más is így van. nyugodtan meg lehet ám mondani a pontos típust, nem szégyen az.
csóri srác ott ül a gép előtt és naponta százszor hívják és teszi fel ua kérdést és már megszokásól kérdez vissza mert nem tud fejben tartani több 10e cikkszámot előbb ki kell választani a típust és az ő programjuk ilyen nem tud mit csinálni. és persze sose a vevő a hülye de mind1. pláne egy ilyen öszvér autónál.
de ezt már egyszer remekül kifejtette vki asszem az autofilián és prokee blogján is lehet néha elég érdekes dolgokat olvasni annak aki nincs ebben benne.
písz

Rocko- 2009.11.09. 19:19:39

aki szerint az autóboltos hülye, azok felejenek nekem egy kérdésre. nem kell többre, csak egyre:
mikor fogják összetörni az autódat?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.09. 19:22:39

@Maybe_: Én pár hete irodai felszereléseket akartam vásárolni, fénymásolópapírtól kezdve fénymásolóval bezárólag. Egy csomó üzletet végigjártam, hogy hosszú távra is be tudjam lőni, honnan édemes vásárolni.
Írtam egy listát: vízszintesen a cuccok nevét, függőlegesen a boltokét vezettem föl.
Egyik helyen idősebb hölgy volt az eladó, mondtam, arra vagyok kíváncsi, ezeket mennyiért tetszenek árulni.

Erre egyből rémült tekintettel bemenekült a pult mögé, és megkérdezte, melyik hivataltól vagyok. Mondtam, hogy ne izguljon, csak érdeklődök.

Komolyan mondom, 3-4 percig csak hebegett-habogott, hogy így kedvezmény meg úgy, de semmiféle kézzel fogható infót nem mondott.
Mikor már kezdtem unni, rákérdeztem újból: Szóval, mennyibe kerül pl. a laminálófólia?

Folytatta a hebegést.

Mondom: jó, akkor kérek szépen tíz darabot. Na, akkor már egyből tudta az árát a mama. :)
---

De tavaly volt hasonló bontós kaland is: egy apró kis műanyag szar eltűnt az egyik első ajtóm pereméről. Mentem a bontóba, ajtók tucatjai az udvaron, mindenféle takarást nélkülözve. Mondom mi kéne.

Nincs.

De hát ott van egy csomó ajtó.

De nem szedi le, mert akkor az ajtó már nem lesz teljes értékű.

Rendben. De nincs valami megnyomorított ajtótok?

De van.

Akkor szedjük le arról.

Jó, de te mászol be érte, mert el van ásva valahol.

Mondom, baszki, rám borul az egész, ha én oda bemegyek.

Megunta a srác, leszedte az egyik jó ajtóról. Kezembe nyomta.

Kérdem: mennyi?

Ingyen van, csak menj már.

:)

w a s d 2009.11.09. 19:54:04

@Rocko-:

Az autóbontó üzlet, az autóm összetörése nem.

Rocko- 2009.11.09. 21:49:35

@F/: köszönöm hogy válaszoltál a kérdésre.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.09. 22:16:17

@Rocko-: Ez eleg szar probalkozas volt. Azt, hogy a kovetkezo napokban milyen autok jonnek bontasra, azt illik tudni, azt meg, hogy ki szall beled, legfeljebb a josno tudja megmondani. Amugy a kettonek egymashoz semmi koze.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.09. 22:22:38

@szálka: Nincs Magyaroszagon egyseges markafuggetlen tipuskulcs, ami alapjan egyertelmuen lehetne azonositani a modelleket?

Mint pl. a Schlüsselnummer:
www.atu.de/pages/shop/ekat/ekat.html
(Talalati listan az Info-ra mesz, es a legalso sorban ott a KBA-Nr.)

Rocko- 2009.11.09. 23:10:13

@Heckantrieb: ha már megszólítottál:
ok-okozat: ha van baleset, akkor lehet tudni, h fog jönni X autó bontásra/írnak a biztosítótól.
igen, ha biztosítón keresztül is üzemelnek, akkor tudHATják. nem BIZTOS hogy tudják. na most egy ilyet elvárni elég böszmeség.
azt meg tudni, hogy ki esik be az utcáról, hogy "elnézést, most törték össze a strandkorlátkék 1.0-s Seat Ibizámat", az felér egy jósnői állással.
ismétlem, az adott ember alkatrész-kereskedésben dolgozik, nem jósdában.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.09. 23:18:28

@Rocko-: "ha van baleset, akkor lehet tudni, h fog jönni X autó bontásra/írnak a biztosítótól."

Meg akkor, ha kulfoldrol autokat hozol be bontasra. De a balesetes roncsok sincsenek 5 perccel a baleset utan a bontoban, ugyhogy ne akard elmeselni nekem, hogy egy bontos nem tudja par napra elore, hogy mi minden fog jonni.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 23:44:27

@szálka:
1. a pontos típust megmondtam: mindegy, melyik :)
2. a mindegy, melyik szerintem bármilyen végzettséggel rendelkezőnek azt jelenti: mindegy, melyik :)
@sipike78:
Na oda kell ezentúl járni :D

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 23:47:51

@Heckantrieb:
"azt meg, hogy ki szall beled, legfeljebb a josno tudja megmondani."
Meg a biztosítási csaló :D

Rocko- 2009.11.10. 07:54:35

@Heckantrieb: "Meg akkor, ha kulfoldrol autokat hozol be bontasra."
HA. de ha nem, akkor nem tudja. ellenben ezt sokan itt elvárják. NE.
"De a balesetes roncsok sincsenek 5 perccel a baleset utan a bontoban"
így van.
"ugyhogy ne akard elmeselni nekem, hogy egy bontos nem tudja par napra elore, hogy mi minden fog jonni."
honann kéne tudni, hogy melyik balesetbeől viszik hozzá az autót? ez kb. akkor lehetséges, HA valaki előre szól, hogy MAJD visz oda autót.
valaki trailerrel beállít, h "bocsika, múlt héten lezúztak, átveszitek?" azt nem fogja tudni.
ne várd el, mondom.

dennisthemenace 2009.11.10. 08:10:14

#jobb bontok kulfoldrol hozatnak be kocsikat,ergo nem hulye a kerdes.De a cikk annal inkabb.

ciel 2009.11.10. 08:39:32

@Rocko-:
"ne várd el, mondom"...
azert ugye te is erzed a különbseget az "elvarom" es a "megkerdezem" kozott? :)

[][][][] (törölt) 2009.11.10. 09:17:45

@Rocko-: "valaki trailerrel beállít, h "bocsika, múlt héten lezúztak, átveszitek?" azt nem fogja tudni."

Persze. Mert az emberek talalomra hurcolasszak a roncsaikat bontorol-bontora, hatha atveszi valaki, mert a trelereztetes olyan olcso. A bontos meg olyan hulye, hogy var a sult galambra, ahelyett hogy maga szerezne be azokat a donorokat, amikre kereslet van.

Ne farassz mar a hulyesegeiddel legyszives.

Rocko- 2009.11.10. 10:17:20

@dennisthemenace: miért lenne ez rosszabb h nem hoznakbe kocsikat?

@ciel: én érzem. akik itt hülyéznek, azok várják el.

@[][][][]: "A bontos meg olyan hulye, hogy var a sult galambra, ahelyett hogy maga szerezne be azokat a donorokat"
sôt, még direkt karambolózik ha lát egy autót, amire szükség lesz.

ciel 2009.11.10. 10:41:52

@Rocko-:
Nekifutok megegyszer, ha most sem erted meg akkor ugy maradsz ;)

A poszt szerint az ügyfel MEGKERDEZTE, lesz-e bontott alkatresz. A poszt szerint ez volt "Az év hülye kérdése".

SZVSZ a kerdes egyaltalan nem volt hülye.

Te igy vedted a posztot: "..na most egy ilyet ELVÁRNI elég böszmeség.."
Es ebben tökeletesen igazad van. De a poszt szerint az ügyfel nem vart el semmit, csak megkerdezte. Ha tenyleg erzed a kulonbseget akkor talan erted mar mire gondoltunk.

Szep napot!

dennisthemenace 2009.11.10. 11:26:43

A bonto nevet ki kellene irni,hogy mas is tudja,az ottani nagyarcutol nem erdemes kerdezni,sot,oda sem erdemes menni.

kisgyuresz 2009.11.10. 11:35:58

@newname: hello én is bontóba nyomom de általában tudjuk mi fog jönni mert ha külföldről hozzák akkor ránk csörögnek hogy -van egy ilyen ennyiért kell?
és ha kell akkor kb egy hét mire ideér
de a bontok sok esetbe kapcsolatba vannak egymással és ezért nem egy hülye kérdés ha meg kérdezi a vásárló hogy mikor lessz
ergo:nem értem hogy miért volt hülye kérdés hogy mikor lessz

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.11.10. 16:54:57

Ezt is megértem.
Kimoderáltak a Belsőségről!

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.11.10. 16:58:53

Omm, egyébként te tényleg ennyire hülyének nézed az embereket?

dennisthemenace 2009.11.10. 18:34:56

@Diego46: Menj a Kisalfold.hu-ra.Engem meg fel is jelentettek..Ugyhogy ne sirjon a szad..

RKr 2009.11.10. 19:00:02

Azért volt hülye kérdés, mert másnapra minden lesz egy bontóban amit megrendelnek, hiszen éjszaka lopnak egyet...

Dennis01 2009.11.10. 22:26:19

En nekem olyan sztorim volt, hogy bementem a bontoba, meglatttam egy Minit (ritka latvany bontoban Mini), meg akartam venni a kerekcsavarokat rola, mert par tartalek sose art, raadasul speci csavarok voltak. Mondom mennyiert adna oda a kerekcsavarokat?
O erre azt mondja, nem adja el oket, csak a kerekekkel egyutt. Visszamentem egy hettel kesobb valami masert, az osszes kerekcsavar szet volt szorva a sarban, a kocsi meg ugyanugy allt, ahogy azelott. Most ez nagy buli volt, ugy meg talan penzt is kapott volna ertuk, igy meg az osszes elkallodott a francba.

dennisthemenace 2009.11.10. 22:28:13

@Dennis01: Miert nem szedted oket ossze?

Dennis01 2009.11.10. 22:40:41

Mert nem volt kedvem keresgetni oket, meg amugy is a bontos novel mindig gondom van, valamibe mindig belekot. Tobbet szerintem oda se megyek.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.11.10. 23:42:10

@Maybe_: .... a kereső motorszám / alvázszám / típus alapján tud keresni, gondolom. Dűlőre jutottál volna az ürgével, ha egy fecnin elétolod a motorszámot. Mert ha azt mondod, mindegy, akkor ő hogy keressen?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.11.10. 23:44:31

Egyébként, ahogyan azt számosan megjegyezték, a kérdés teljesen jogos, nem világos, ez miért lenne hülyeség. Eltávolodva a direkt bontóba szánt roncsoktól még az is van, hogy pl. a bontós tudja esetleg megmondani az adott alkatrészről, hogy az mindegyikben szar (azaz bontottat sose fog találni a vevő), vagy csak az övében, és van értelme keresni.....

Erre mondják hogy fölé-mellé.

Ciri 2009.11.11. 05:25:58

@Gomulka Béla:
Szevasz Bélabátyó !

Ezer éve !

Hát te hová tűntél ????

dennisthemenace 2009.11.11. 08:13:16

@Dennis01: Az a no egy hulye kurva,en sem csipem.A ferje normalisabb.

newname 2009.11.12. 18:53:59

@kisgyuresz:
valahogy mintha én is ezt mondtam volna:)
Egyet azért viszont biztosan tudok: panelházból ne remélj bontott téglát.

RKr 2009.11.14. 10:26:32

szomorú aktualitása a dolognak, hogy tegnap fényes nappal Bp III.kerületében szakszerűen kiszerelték a két ködlámpámat, az első lökhárító műanayag takarólemezeit és a hűtőrács egy részét. a kocsi a művelet alatt beriasztott, hívott is a diszpécser h gáz van, mire 15 perc múlva odaértem már nem volt ott senki, csak a rendszámom várakozott letépve a kocsi mellet a sárban.

ezúton is üdvözlöm a kedves érintettek jó anyukáját. különösen a bontós kollégát aki eladta az alkatrészeimet, nyilván ő is tudta, hogy másnapra lesz ködlámpája..

Rocko- 2009.11.14. 13:50:05

@RKr: honann tudod h bontóba került?

RKr 2009.11.15. 21:33:21

@Rocko-: nyilván nem tudhaton, de gyanítom. az alkatrésztolvajlás nagyon gyorsan fényes nappal történt, sérülés nélkül szerelték ki az alkatrészeket. ez gyakorlott elkövetőre vall. kicsi az esélye, hogy az akinek kellettek ezek az alkatrészek az autójára, pont profi alkatrésztolvaj is. ezért kell, hogy legyen a "beszerző" és a vevő között valamilyen kapcsolat. erre a leglogikusabb magyarázat nekem egy bontó amelyik nem csak becsületes úton szerzi be a (megrendelt) alkatrészeket.

Rocko- 2009.11.15. 23:41:21

@RKr: "sérülés nélkül szerelték ki az alkatrészeket"
pár gyakorlás után menni fog bárkinek, ez nem olyan nagy dolog.
"ez gyakorlott elkövetőre vall"
aki akár lehet szerelő is.
"kicsi az esélye, hogy az akinek kellettek ezek az alkatrészek az autójára, pont profi alkatrésztolvaj is."
nézd, én pikk-pakk szétszedem a ködlámpámat, ellenben laikus lehet fejvakarna pár percig. ettől még nem vagyok profi tolvaj. sőt, mi több, ha kiszedem, akkor nem kerül feltétlenül alaktrészkereskedőhöz, bontóhoz.
"ezért kell, hogy legyen a "beszerző" és a vevő között valamilyen kapcsolat."
persze, h kell legyen. különben nincsen vevő.

"erre a leglogikusabb magyarázat nekem egy bontó amelyik nem csak becsületes úton szerzi be a (megrendelt) alkatrészeket."
meg még van pár másik.
- az egyik amit felvázoltál.
- vagy valaki rendelésre lopatott egyet, bontó közben játszása nélkül.
- vagy szimplán ugyanilyen autója van, tudja is szerelni és pikk-pakk leszedte, magának.
- vagy valaki ködlámpákat lop (főként ha gyakori típus, skoda fabia v suzuki swift), majd talál hozzá keresletet.
- vagy megtetszett neki a ködlámpa, és felhasználja arra, ami tetszik neki.

rengeteg lehetőség van, de te kiragadtál egyet és megvádolsz egy bontót. miért?

RKr 2009.11.16. 15:12:26

@Rocko-: mert az általad is felvázolt lehetőségek közül ezt tartom a legvalószínűbbnek.

bár most, hogy tudom pikk-pakk szátszeded a ködlámpámat, már Te is gyanús vagy..:)

Rocko- 2009.11.16. 16:13:28

@RKr: de miért? :D
bármelyik másik is lehetne. miért pont ez?
süti beállítások módosítása