Hibrid, hibrid...

  2009. november 08. - Gulyás G

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


Nem vettem porszívót. Nem is akaram venni. Gyalog mentem, nem kocsival.

S hogy mi a fenét keres ez a cucc mégis egy autós blogon? Kérem, az árcédulát figyeljék! Illetve azt az izét, amire ki sem merik írni az árát.

A termékfejlesztő felhörpintette az utolsó korty kávét, és fáradtan megdörzsölte a szemeit. Második napja ülnek ezen a nyomorult workshopon azon töprengve, mire lehet még feltétlenül szüksége az emberiségnek most, hogy az akkumulátoros teamécses, az akkumulátoros rókafarkú fűrész és a motoros mérőszalag már kapható a boltokban. És semmi értelmes dolgot nem bírnak kitalálni. Aztán egyszer csak a homlokára csapott: Megvan! Hát persze, az akkumulátoros porszívó! Hogy ez eddig nem jutott eszünkbe!

Nono – szólt közbe a marketinges – az „akkumulátoros” nem igazán jó hívószó manapság. A célcsoport bizonyos egyedei esetleg a szükségtelen környezetterhelésre, a magas költségekre, a drága csereakkumulátorra asszociálhatnak. Az elvetemültebbek akár még azt is feszegetni kezdik: mi a fenének ez az egész. A hülye mérnökhallgatók meg jönnek majd a hatásfokkal… Nem, ez nem lesz jó. Valami green-eco-bio cucc kell, az most a menő. Vagy legyen mondjuk hibrid! Ez az!

Izé – vetette közbe a termékfejlesztő – az valami más. Ahhoz kéne második energiaforrás is. Talán ha lábbal is lehetne hajtani…

És ha tennénk bele egy kis egyhengeres robbanómotort? - próbálkozott valaki a második sorból. Mondjuk valami repülőgép-modellből?

Szó sem lehet róla – horkant fel a költségtervező mérnök. Drága!

 

Hibrid lesz és kész! – zárta le a vitát a marketinges. Olyan… akkumulátoros hibrid. Most a konnektorból is ez folyik, zabálni fogják az emberek! Gyerünk, gyerünk, munkára! Karácsonyra a boltokban legyen, mert most van szezonja!

És lőn.

És Ön szerint miből kéne még Karácsonyig hibridet gyártani?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr651489603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.11.08. 10:31:00

1000W-os áramfelvétellel milyen, porszívóban elhelyezhető méretű akku birkózik meg?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.08. 10:45:58

A hibrid csirkék akkuval is mennek??:-)))

udla 2009.11.08. 10:50:10

Hibrid késkészlet?

BMW /// 2009.11.08. 10:54:43

Lassan jöhetnek a hibrid mobilok..

sz.s. 2009.11.08. 10:59:55

bezzeg a travikat megvetjük, pedig ők voltak az első hibridek... vagy az nem hibrid, hanem multifunkciós? : ))

Rocko- 2009.11.08. 11:01:01

:DDDD
ez kész.

hibrid újságíró kéne. egyszerre írna benzinesről és dízelről cikket.

FCs 2009.11.08. 11:01:20

nem kötekedésből, de ha konnektorból és akkuról vegyesen tud működni, akkor tulajdonképpen hibrid.

2009.11.08. 11:05:47

Minimum 10 éve létezik már akkumulátoros porszívó. Ezek feltatlálták a csőben a lyukat. A marketing viszont jó. A sok hüly gazdag sznob úgyis megveszi. Amúgy a MIELE komoly márka így is, úgy is.

Baszkikám 2009.11.08. 11:06:14

Hibrid vibrátor
előnye:
szellemesen rákérdezhetsz
- hibrid a vibrid?

:-o

FCs 2009.11.08. 11:19:43

@LeviT: régebben, de az akkus porszívók motorja csak akkuról megy, tápról csak tölteni lehet, ennek meg akkus és konnektoros üzemmódja is van. google első találat:

This system provides a cord-free solution for quick clean ups and also means that when you inevitably reach the end of your tether and pull the plug out, the vacuum automatically switches to battery mode and so can finish the job uninterrupted. The lithium ion battery provides a maximum of 20 minutes of vacuum cleaning and recharges automatically when connected to a power outlet. In battery mode the vacuum operates at 600W compared to 1800W using mains supply. In addition to the automatic switching feature the user can manually choose the power source at any time.

szóval bár furcsán hangzik, de tényleg hibrid

tlacka 2009.11.08. 11:23:28

Az akksi kérdés megoldható, viszont ez tényleg hülyeség.

donphobos 2009.11.08. 11:30:34

Az Electrolux jelenleg 4 ilyen jellegű porszívót kínál. És már pár éve létezik, nem újdonság.

És nem hibrid, mert tisztán elektromos.

Tudom, én vagyok a rohadt negatív troll, megyek is már...

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2009.11.08. 11:36:16

én már kezdek kiakadni ettől a hibrid mizériától. f...ság az egész! V8-at bele, oszt lehet porszíjjni e!!!

FCs 2009.11.08. 11:48:44

@donphobos: a hibrid szó csak annyit jelent, hogy vegyes. nem zárja ki, hogy nem az energiára, hanem az energia forrására vonatkozik.

válasszmásikat 2009.11.08. 11:56:39

Az akkus rókafarkú fűrész dúúrva.

Hiába... Einstein is megmondta: a világegyetem, és az emberi hülyeség határtalan.

Bár, állítólag az elsőben nem volt biztos.

Akarki lehetek 2009.11.08. 12:33:55

@FCs: miért is hibrid? Kizárólag elektromos árammal működik, az pedig akárhonnan nézzük, csak egy. Szerintem...

Uff 2009.11.08. 12:39:19

Hat ez a porszivo rohadt fontos az emberisegnek!!!!

Hibrid gumino? Gondolom mar van...

Akarki lehetek 2009.11.08. 12:43:43

@FCs: Szerintem ez csak szócséplés. Ha valaki hirtelen egy fogalmat másképpen használ, mint az emberek 99%-a, attól szerintem nem lesz igaza. Mondjuk vitatkozni kár róla, annyit nem ér. De a hibrid szó jelentése: , felemás, keresztezett, torzszülött, félvér, korcs. Aztán felőlem arra értik amire akarják, de nem fogja senki annak érezni. Na megyek, és levágom a hajam a hibrid hajnyírómmal :)

Burgyán János 2009.11.08. 12:49:14

Hibrid ember.
Egyszerre nő és férfi!
Spórolja meg a házstársat :D

zoszil 2009.11.08. 12:50:08

A hibrid tűzhelyet már rég kitalálták gázos és elektromos sütővel, csak nem így hívják lehet hogy hibridként jobban eladható lenne.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.08. 12:54:08

@Szsrobert:

>1000W-os áramfelvétellel milyen, porszívóban elhelyezhető méretű akku birkózik meg?

Divatos ráírni mindenféle szarra, hogy 1800 meg 2000 Watt, holott ezeknek a tényleges teljesítménye a legritkább esetben üti meg az 500 Wattot. Akus porszívó meg nagyjából 50 éve létezik, feltaláltak a semmit.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.08. 13:02:31

>Kérem, az árcédulát figyeljék! Illetve azt az izét, amire ki sem merik írni az árát.

Az ára? 489 Euro. Tényleg.

FCs 2009.11.08. 13:04:46

@Akarki lehetek: csak magamat idézhetem, pusztán értelmezés kérdése, hogy nem az energiára, hanem az energia forrására vonatkozik a hibrid kifejezés. attól még, hogy szigorúan csak feltételezzük, az emberek 50+x százalékának más ugrik be a szóról, ez nem zárja ki a más értelmezés valósságát. vagyis lehet ez marketingfogás, lehet a hibrid-mánia meglovaglása, hívhatták volna akár máshogy is, de ettől még a kijelentés nem hazugság.

FCs 2009.11.08. 13:09:37

mondjuk az érdekelne, hogy a teljes populációban az emberek milyen arányban tudnák akár a legvázlatosabban is elmondani, hogy mit jelent az autóknál a hibrid hajtás. meggyőződésem, hogy úgy 10-15 százaléknál nem lenne több. nem itt, ez a blog rossz minta, kint a nagyvilágban.

ommm 2009.11.08. 13:18:56

Fűha. baj van. Nagyanyám takarítás előtt mindig összesöpörte a nagyját, aztán ment rá porszívóval.
Akkor most ő lényegében egy hibrid takarítógép?

boldii9 2009.11.08. 13:21:08

www.gizmag.com/miele-hybrid-vacuum-cleaner/12680/

Egyébként egy Miele ritkán szokott olcsó lenni.

Továbbá, igaz, hogy régóta van akkus porszívó: 10 perc 20W-os szívóteljesítményre 1 napi töltés után képes mondjuk. Szóval van fejlődni való.

Még továbbá: A 2000 W-os porszívó szívóteljesítménye többnyire 350-400 W. De ez nem azt jelenti, hogy hazudnak, de nem véletlenül meleg a kifújt levegő,...

boldii9 2009.11.08. 13:22:57

Aki nem kattintana a linkre, 1800 W helyett 600 W-on üzemel, ha akkuról megy, 20 percig.

Cortina V6 2009.11.08. 13:23:21

@ommm: Nem.Csak maximalista..)

Cifu78 2009.11.08. 14:20:48

Nem igazán tudom, hogy hol a baj, ha most a Hibrid az aktuális marketing-maszlag. Hajdan volt az "automata", "kompakt", "multi-funkciós" meg az "energiatakarékos". Lehet szidni a marketingeseket, de akkor kvázi mindenbe bele lehet kötni a "tökéletes képű" LED LCD TV-től kezdve a "Hibrid" személyautóig...

bölényember 2009.11.08. 14:23:51

amikor egy politikus az egyik pártból csak úgy átmegy a másikba (persze a hazaszeretet vezérletével), akkor ő hibrid? vagy a párt a hibrid? mer akkor legyen hibrid politikus...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.11.08. 14:34:10

"És Ön szerint miből kéne még Karácsonyig hibridet gyártani?"

Bejgliből. Fele mákos, fele diós. 8-)

gnme 2009.11.08. 14:40:36

Inni kell. Az legalább meglátszik.
De ez ...

m20b25 2009.11.08. 15:13:34

Azért egy akkumulátoros Mikró is jó lenne. Kiváncsi lennék meddig bírná. Vagy akkumulátoros tv. Az is fasza lenne. Ahogy merülne halványodna a kép.

Tomi1973Wien 2009.11.08. 15:36:12

...en egy hybrid KVfozo gepet szeretnek.... + ,enjen 12Vos csatlakozorol es rendes konnektorrol is... annak lenne ertelme... kirandulasra, satrazashoz...stb.... :-D

w a s d 2009.11.08. 15:52:05

@Tomi1973Wien:
Sima 230 V- os kávéfőző, plusz átalakító, ami a kocsiban csinál 230 V- ot.

pickapu 2009.11.08. 15:56:52

Régebben volt egy hibrid kutyám. Mondták felénk ezt úgy is, hogy korcs...

pickapu 2009.11.08. 16:00:40

@pickapu: ...Teljesen környezetbarát volt, nem füstölt, csak kakált...

zündfolge 2009.11.08. 16:04:40

hibrid politikus, az kőne. kevesebb közpénzt fogyaszt, azonkívül a károsanyag kibocsátása is alacsony.

Grifter 2009.11.08. 16:12:44

Kender-kokacserje hibridet, ha kérhetnék. Akkor fa se kéne, majd rakok rá pár díszt. Ígérem, úgy fogom gondozni, hogy bármelyik műanyagfa élettartamát túlszárnyalja.

butschq 2009.11.08. 17:18:24

vegyes tüzelésű kazán helyett, én ezentúl csak hibrid-kazánt vagyok hajlandó venni. ezzel is tudatosan óvom a környezetet.:)

donphobos 2009.11.08. 17:18:46

@FCs: tehát ha a hagyományos benzines autódat úgy üzemelteted hogy nem a tankból szívja a benzint, hanem egy hosszú csövön át egy tartálykocsiból, akkor hibrid? Mert "nem az energiára vonatkozik, hanem a forrására" ahogy írtad.

Eddig szerintem a hibrid szót akkor alkalmazták, ha valami más elven működő hajtást kombináltak a meglévő mellé.

donphobos 2009.11.08. 17:20:11

@m20b25: vagy mekkora szopás lenne egy akkumulátoros autó. Milyen keveset bírná. Ja, várjunk! Ilyen már van...

khaleeji 2009.11.08. 18:26:30

aki egy picit is járatos a vasúttechnikában, az tudja, hogy már a 60-as években gyártott ruszki dízelmozdonyok (pl a szergej) is mind hibridhajtást használtak,tehát abszolút semmi, de semmi korszerű nincs ebben.

a személyautóknál nagy tömege, drágasága és bonyolultsága miatt nem tudott meghonosodni a hibridtechnika, egy két különc, minimális darabszámú tipust leszámítva senki sem kínál ilyet.

FCs 2009.11.08. 18:34:39

@donphobos: nem igazán láttam, hogy valaki is levédette volna magát a hibrid szót, pontosan meghatározva azokat a szükséges és elengedhetetlen feltételek, amik alapján bármit jogosan és kizárólagosan nevezhetünk így.
"Eddig szerintem a hibrid szót akkor alkalmazták, ha valami más elven működő hajtást kombináltak a meglévő mellé."
khmm, akkor javasolnám az autós oldalakon kívül más olvasását is, hibridnek hívják a keresztezett növényeket, állatokat, hibridnek nevezik azokat az összetett szavakat, amikben az egyes szórészek különböző nyelvekből származnak /pl szociológia - latin,görög/, de hogy legyen műszaki példa is, hibridnek nevezik azokat tévétunereket, amik analóg és digitális jelet is tudnak dekódolni, illetve azokat a vinyókat, amikben kombinálják a hdd és ssd előnyeit, vagy a felül gáz, alul elektromos tűzhelyeket és még millió egyéb dolgot. feltételezem ezekben a fenti példákban sem keres senki kombinált hajtást.
magyarul minden hibrid, amibe valami valamivel keverve van, ezen nincsen mit vitatkozni. belátom egy autós blogon nehéz elvonatkoztatni, de attól még, hogy úgy tíz éve az autóiparból hallani leginkább egy szót /bár a genetika sincs sokkal lemaradva/, még nem hiszem, hogy lehetetlen lenne.

kuciber 2009.11.08. 18:51:32

Bocsi!
De ez tényleg hibrid. Ugyanis kézi erővel halad és elektromos árammal szív. Azaz még multifunkciós is.

newname 2009.11.08. 19:12:57

Kár volt megint...mert hát nem hibrid...
Újdonságnak pedig nem az..akkor miért?
Jövő héten akkumulátoros fűnyíró?...ne, mert már az is van elég régen..

newname 2009.11.08. 19:15:06

@binrashid:
Mozdonyilag van diesel-elektromos, diesel-hidraulikus...

newname 2009.11.08. 19:17:44

@m20b25:
Fasza akkumulátoros Tv-k vannak, elég régen...
Sőt, nekem a telefonom is akkumulátoros..:)
Meg jó pár egyéb....
De mi bánatért, hibrid, hiszen elektromos árammal működik...
Mondjuk van troli is, amelyik hibrid..

Csontos Szigfrid 2009.11.08. 19:38:38

M20b25

"Vagy akkumulátoros tv. Az is fasza lenne. Ahogy merülne halványodna a kép."

Itt a környékünkön lévő tanyavilágban van aksis TV is. 2 párhuzamosan kötött buszaksiról megy. Sajnos itt még nincs mindenkinek vellany! A 21. században. Mondjuk az is hozzá tartozik, hogy elérhető, csak nagyon drága a telepítése, mert messze vannak a gerincvezetéktől. Sokmillió Ft 1 km telepítés. Ezt nemigen tudják sokan megfizetni. Bár a nagy fejlesztések hatására állami támogatással, összefogással 10 tanyában 3 éve már van.

Gulyás G 2009.11.08. 20:06:21

@ommm: "Nagyanyám takarítás előtt mindig összesöpörte a nagyját, aztán ment rá porszívóval."

En most is ugy csinalom. :))

Suttora 2009.11.08. 20:08:28

Minden kornak van egy divatszava, a marketingesek kedvence. Nem is olyan nagyon régen még mindenre azt írták, hogy "TURBO". Igen, a porszívóra is :D

Suttora 2009.11.08. 20:09:54

@Calyx: És mivel töltik a buszakksit?

igazi hős 2009.11.08. 20:24:43

@boldii: Az akkus porszívó felsöpri és beszívja a szemetet, nem csak szívja, ezért jóval kisebb a teljesítménye. Egyébként 50Wh akku van benne, nem annyira kevés a Miele 200Wh-jához képest.

Hondafan 2009.11.08. 20:36:02

Bálnából kellene hibrid: Mivel a CETELEM :)
Bank már gyárt bálnákhoz akkumulátort, kéne egy jó, alul nyomatékos (már, úgy értem, a víz alatt...) bálnahajtó benzinmotor. Mondjuk V8?

Dr Zoidberg 2009.11.08. 22:56:40

Én minden szempontból hibrid vagyok, azt hiszem.

heliox 2009.11.08. 23:00:38

Szerintem hibrid akkumulátor van benne. Vagy az hidrid? Van különbség? Miért az nem mindegy?

Roltii 2009.11.08. 23:19:23

hibrid számítógép = laptop:D

(BTW: régóta van akkumlátoros TV, pl sok kis hordozható DVD lejátszón lehet tV-t nézni...)

A mi porszívónk is hibrid, ha kihúzom a konnektorból még megy pár másodpercig, ameddig le nem esik 0-ra az RPM...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.08. 23:29:25

@binrashid:
Az nem hibrid. A Dízelmozdonyoknak van dízel-elekrtomos változata és igen elterjedt, de nem képes működni a dízelmotor beindítása nélkül. Nincs benne akku.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.08. 23:30:35

Egyébként szerintem simán lehetne csinálni hibrid láncfűrészt vagy fűnyírót.

thebest00 2009.11.08. 23:41:32

Szerintem befog jönni a jónépnek. Amúgy jön az új akkumulátorok szezonja, indexen olvastam, hogy most van kisérleti állapotban, sokkal nagyobb kapacitású és litium-ionos. A jővőben (nemsokára) egy electro kocsi akár 800 kilómétert is megtehet egyetlen töltéssel.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.08. 23:50:37

@thebest00:
Így van.
Sokan nem találkoznak vele, de az akkumulátortechnika nagyon sokat fejlődött az elmúlt években.
Ezek a cellák:
www.hekamodell.hu/catalog/index.php?cPath=21_53_59
20 C töltőáramot és 80 C kisütőáramot bírnak. A modellezésben már sokan használják.
Egy haverom az akksis porszívójába is olyat rakott a gyári NiCd helyett.
Úgy tudom, hogy bizonyos elektromos autókba is ez a cég szállít akkukat.

guszti 2009.11.09. 04:44:15

@Mk412: ja, úgy hívják őket hogy
www.a123systems.com/
autóból a plug-in hibrid a kattanásuk, ez ni:
www.a123systems.com/hymotion/
(nem is tűnnek nyeretlen kétéveseknek a területen, valami továbbfejlesztett lítiumion technológia a kattanásuk, de mind doktor a mit-en vagy hasonló)

elnézést kérek a lokális offért, de ez a porszívócucc úgy ahogy van nem érdekel, a szerző múltkori range extenderes írása viszont tetszett, kíváncsi lennék mit gondol erről a nanofoszfát-izéről...

guszti 2009.11.09. 04:45:21

bocs, előbb rángatott aztán meg elment kétszer, kutyaseérti...

mehemed 2009.11.09. 06:35:36

@Szsrobert: attól függ meddig porszivózol. 10..20 perc nem kihivás meg ólom aksival se.

baget 2009.11.09. 08:51:34

Wow! Ezek szerint nekem hibrid hajvágó gépem van, ami megy telepről (akku) meg 220ról is! Az más kérdés, hogy a hajam helyett borostavágóna használom. Így felhasználását teintve is alterált, hibrid! Dupla hibrid kompakt gép! De szeretem az életemet!

nawazzeg 2009.11.09. 10:01:42

@Suttora:
Mivel,mivel???
Hát busszal...;o)

tlantos 2009.11.09. 12:58:48

@FCs: namarmost nekem van egy hagyomanyosporszivom. Ha takaritani kell, akkor azzal itnezem.
Ha meg valami kissebb baleset van, arra van egy akkus keziporszivo 9ami a vizet is felszivja).
Hiaba nem kellen drot, maceras eloasni a szekrenybol a nagyobb darabot, meg a csovel szorakozni.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.11.10. 00:13:01

@nawazzeg: :D:D na itt feküdtem ki teljesen a röhögéstől!:D

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.11.10. 00:17:03

@Haddel: Amugy ha kiveszik a buszból ,és tv nézésre használják ,akkor az már nemis busz akksi ,hanem tv akksi! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.10. 06:10:05

hybrid - megy akksirol es halozatrol.

hol itt a baj?

amugy furcsa, meg gondolom divatbol adtak neki ezt a nevet de jogos.

otirt 2009.11.10. 06:37:38

@Suttora:

A "TURBO" elnevezés nem a teljesítmény növekedésre vonatkozott, hanem a ventilátor fajtájára. Addig ugyanis axiál ventilátorokat alkalmaztak.

Cymantrene 2009.11.11. 20:38:51

Milyen jó ez már autót porszívózni. Nem kell az ötödikről kilógatni a hosszabítót :-)

donphobos 2009.11.15. 14:33:12

@FCs: persze be lehetne hozni a hibrid horgolást is. Nagymamám olyan hibrid pulóvert horgolt, hogy csak na. Barna és bézs fonalból, ez is hibrid.

De autós blogon próbáltam valamennyire járművet témában maradni.

De látom befulladt a poszt, így ennek már mindegy is...
süti beállítások módosítása