Tizenhat henger legendája

  2009. november 07. - ommm Címkék: v16 bmw e32

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Mindenki, akit bármilyen szinten vonzanak ezek a füstölő, zakatoló, hangos gépek, amit autóknak hívunk, álmodozik olykor. Eljátszik a gondolattal, hogy egy számára ideális életben (melyben majdnem alaptézis, hogy korlátlan mennyiségű pénz áll rendelkezésére) és környezetben mihez is kezdene, melyik versenypályán nyomná padlóig a gázpedálját a bármikor pótolható, méregdrága autónak, vagy éppen hogyan gördülne végig a legszebb francia tengerparti utakon egy makulátlan, öreg veteránnal. Autonanizál. Ez egy teljesen normális jelenség, még nagyon komoly embereknél is.

Ilyenek például Dr. Karlheinz Lange, Adolf Fischer és Hanns-Peter Weisbarth. Így első blikkre akár Horst Fuchs vendégeiről is lehetne szó, valami idióta teleshop-műsorban, de mostantól már önök is tudni fogják, hogy ők hárman a 70-es évek közepétől a 90-es évek elejéig a BMW legbefolyásosabb emberei közé tartoztak.

Dr. Lange szakterülete a hajtáslánc-fejlesztés, Weisbarth főként az E31 (8-as kupé) illetve az E32-projektben (a jajdeszép 7-es) vállalt oroszlánrészt, Fischer pedig a különféle homályos, titokzatos dolgok kulcsfigurája volt.

Maga az ötlet Lange fejéből pattant ki, tán ő is álmodozott egy kicsit, mint mi szoktunk, de két kollégáját megfertőzve a vízió egyre konkrétabb formát öltött. Mondhatni, kézzelfoghatót. Doktorunk látott fantáziát az ötliteres, V12-es M70-es motorban és megkérte Fischert, spekuláljon rajta, van-e élet a 12 hengeren túl. Volt.

Mennyi?

Kevesebb, mint hat hónap kellett ahhoz, hogy Lange ötletét kidolgozva Fischer elkészüljön a gyártásra kész, 6,7 literes, V16-os motorral. Fanatizmusukat más sem példázza jobban, mint a tény, hogy 1987 december 24.-én röffent be a próbapadon először a giga-motor. Messze nem egy kihegyezett szerkezet volt, sokkal inkább a kellemes, egyenletes teljesítmény és nyomatékleadás volt a cél. 408 lóerőt tudott 5200-as fordulatszámon, maximális nyomatéka 624 newtonméter volt 3900-nál.

Céges berkekben ekkor már csak Aranyhal néven emlegették a projektet, utalva a prototípus fényezésére. Természetesen a plusz két hengerpár rengeteg problémát felvetett főként úgy, hogy illeszkednie kellett a V12-es helyére és csak minimális szerkezeti eltérések voltak megengedettek, hogy elfogadható áron tudják tartani a V16-os típus árát. Lange mindenáron utcán akarta látni az autót, de Fischer nem tudta megígérni neki, hogy sikerrel járnak.

Fischer már ekkor látta a legnagyobb gondot.

Kész

Az új motor ugyanis 30,5 centiméterrel volt hosszabb az amúgy is testes V12-nél, ami önmagában is maximálisan kitöltötte az E32 motorterét. Fischer és mérnökcsapata a lehető legegyszerűbb megoldást választotta és a hűtőrendszert az autó csomagterének helyére költöztették. Persze ez így, ebben a formában sosem kerülhetett volna gyártásba, de tökéletesen mutatta magát a lehetőséget: meg lehetne csinálni. A légáram a két hátsó sárvédőbe vágott lyukakon keresztül került a rendszerbe és a hátsó homlokfalon keresztül távozott, ezért a hátsó lámpatesteket kisebekkre cserélték, hiányoztak belőlük a köd- és tolatólámpák.

Ez szép

Maga a motor teljes mértékben az M70-esen alapult, természetesen nem hét, hanem kilenc helyen csapágyazott főtengellyel. A vezérlő elektronika azonban teljesen megváltozott. Mivel a V12 két-két hengersorát külön, soros hathengeresként kezelte egy-egy Bosch DME 1.2-es vezérlő és a rendszer jól működött, ezért az alapelvet megtartották. A modernebb DME 3.3-as vezérlők két, különálló soros nyolchengeresként vezérelték a V16-ost, ahogy mindkét hengersor pillangószelepét is.

A 6651 köbcentiméteres motor furata, lökete, a szelepnyitás mértéke egyezett az M70-nel. Persze kellően dimenzionált váltó is kellett hozzá, így a 8-as kupé hatsebességes kéziváltóját kapta (1987-ben). Az autó dinamikus tulajdonságai akkoriban kategóriáján belül kimagaslóak voltak. 6 másodperc alatt gyorsult százra és vígan elérte a 280 km/órás sebességet. Persze messze a hibridek és a zöldmánia kora előtt járunk, így nem tépték nagyon a hajukat a fogyasztás miatt: városban 16,8 míg országúton 11,8 liter benzint kért a mozdony.

Csomagtér az nincs

Hogy végül is min bukott meg? Nem nehéz kitalálni: túl kockázatos lett volna piacra dobni, a hűtés problémáinak áthidalása ugyan nem volt lehetetlen, de a többletköltség mindenképpen a végtermék árában csapódott volna ki, ekkora rizikót pedig nem vállaltak.

De nem baj, egyáltalán nem az. Míg az ehhez hasonló ötletek, konstrukciók és álmodók készítik elő az utat az igazán forradalmi dolgoknak és mutatják meg az újabb mérnök-generációknak, hogy nincs lehetetlen. (Ahogy egy BMW-s ismerősöm megjegyezte: a hengerfej, vezérműtengely és főtengely azért komoly darabok lehetnek.)

Legutóbb a Rolls-Royce 100EX prototípusában tűnt fel 16 hengeres BMW-motor, vajon kinek a keze volt abban?

Egy pillanat jelezte, él még a 16 henger ötlete

(A félreértések elkerülése érdekében: tudjuk, hogy voltak ezt megelőzően is működő, megvehető, szagolható V16-osok. Erről azonban nagyon kevés ember sejtette, hogy egyáltalán létezik. Ez teszi különlegessé. Forrásunk a BMWCar és a bmwblog.com voltak. Köszönjük.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr941505241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hosszu 2009.11.07. 09:37:17

Az istenit neki!
Annyit BMW-ztek itt nekem, hogy eddigi japánautóhivőségem mellett elkezdtem kacsingatni.
Valami régebbi 5-ös vagy ne adj isten 7-es bejönne.
De hol birnám el annak én a szervizelését?
Pedig azoknak van csak autóformájuk, nem ez a sok gömbölyű cucc.
Előbb utóbb elveszek. :)

BMW /// 2009.11.07. 09:37:47

Jezus... Igen a legenda;). Minden napra egy BMW-s cikk:)

Negrogo 2009.11.07. 09:46:30

Hogy teged mennyire fognak mar utalni itt ommm:)

Eloben eddig 1x lattam kozelrol nyitott hazfedellel V12-es bimmer motort es ahogy az beindul. Kemeny. Akkor ez milyen lehet?

MMaster 2009.11.07. 09:52:12

@Hosszu: Ne hogy azt hidd, hogy ezeknek a régi bömösöknak drága a szervizelése. Tucatszámra hozzák be németből őket és nagyon olcsón lehet venni bontott alkatrészt.

Garp 2009.11.07. 09:55:24

Anyám, el is felejtettem, milyen szép még mindig ez a kasztni.

LackoMester 2009.11.07. 09:58:27

a németek tudtak-tudnak autókat gyártani :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.07. 10:04:14

@MMaster:
Hát...ajtókárpitot lehet, hogy megéri bontottat venni.. vagy valami nem kopó alkatrészt.
Mást nem. Vagy legalábbis én nem vennék.

Én is szerelmes vagyok a béjemvébe... vehetnék is valami "fostalicskát" (mert jóra nem telik), aztán gányolhatnám bontóból, házilag.
De minek? Akkor inkább csak nézegetem őket a neten. Csak a szerelés öröméért nem kell BMW, kókányolni meg inkább nem!! Annál én jobban tisztelem! :)

Persze másnak lehet más a véleménye! :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.11.07. 10:14:28

Doblemez???
Pistám, sárvédő.
Amúgy dugnám.

Bár, mintha láttam volna ezt az autót, más rendszámmal. Érden flexelték nyolctól tízig, nem ?

Maci-Laci 2009.11.07. 10:14:41

@Hosszu:
Nem olyan macerás a szervizköltség, ha valamennyire értesz az autókhoz. Plusz szerencse kell, mert érdemes jót venni. Itthon talán egy kicsit nehezebb, de azért akad egy-egy szép régebbi bumeráng is.

ommm 2009.11.07. 10:21:51

@Hosszu: Annyira nem vészes. Foglalkoztunk már a témával itt a Belsőségen. Régebben :)

@prokee: OMG, fűrészporosodik az agyam, persze, köszi.

Sabc 2009.11.07. 10:22:43

Aszonnyák, az az ommm gyerek ismer valami BMW szerelőt.

Sausage 2009.11.07. 10:24:27

@Sabc:

Sose ülj fel falusi pletykáknak.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.07. 10:37:41

Már a V12-nek is voltak hűtési gondjai, a hátsó hengerek hűtését nem sikerült tökéletesen megoldani és sok volt a hengerfej tömítés probléma. Nekünk is volt egy, amelyik nem is volt ütve mégis hengerfejes lett, a barátomnak szintén.

Rocko- 2009.11.07. 10:45:24

[x] kéne hát bammeg!

invad3r 2009.11.07. 10:46:31

Milyen hangja lehet... Meghallgatnám szívesen :)

Rocko- 2009.11.07. 10:47:57

@Sabc: színtiszta hazugság. :)

GyLovag 2009.11.07. 10:56:34

Kár, hogy a 16 hengert nem lehet W-ben elrendezni. Úgy kisebb lehetett volna.

GyLovag 2009.11.07. 10:59:06

Majd elfelejtettem! Ezek a régi bömösök formailag nagyon bejönnek nekem.

Rák Attantam 2009.11.07. 11:04:12

Ez már nem autonánia, ez BMW-fétisizmus.
Kéne már egy jó kis kijózanító Dacia Logan cikk.......

Flat-6 2009.11.07. 11:30:55

@GyLovag: "Kár, hogy a 16 hengert nem lehet W-ben elrendezni."
Éppenséggel lehet, lásd Bugatti Veyron.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.07. 11:31:56

Cizeta Moroder Az olaszok viszont megcsinálták.

Sabc 2009.11.07. 11:33:05

@Asszeretnémondani: A későbbi szériákban ha jól tudom már valamit variáltak a hűtőrendszeren, onnantól nincs ilyen gond.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.07. 11:36:06

de a cizeta annyira beteg hogy a 16 hengert hátul keresztben rakták be.

Flat-6 2009.11.07. 11:44:27

Ezt a BMW-t amúgy szerintem kizárólag kedvtelésből, saját örömködésükre fejlesztették ki. Bebizonyították maguknak, hogy meg lehet csinálni, csak épp nem sorozatgyártható formában...

series_one (törölt) 2009.11.07. 11:50:47

@Sabc:

a mikit szegeden?
ja, azt én is hallottam.
:))))

lacza87 (törölt) 2009.11.07. 12:02:36

Tuti, hogy sorozatgyártás volt a cél, vagy legalábbis sikerült beadni a mégnagyobb főnököknek. Különben honnan lett volna rá zseton? Shadowbull/Heckantrieb! Vonatkozó céges legenda?

repecs 2009.11.07. 12:11:02

Mér áltak meg 16nál? 32? 64?

AtoszMester 2009.11.07. 12:35:52

Gyönyörű gépek a hetesek, de sajnos a sarcrendszer miatt nem tehetem meg, hogy egyet a garázsban tartsak, havi egyszeri használatra.

Súlyadó, Kötelező, jövőre vagyonadó.

Basszák meg :(

Hosszu 2009.11.07. 13:05:55

@ommm: Ja tudom, napi betvőm vagytok. :)
Meglehetősen szeretem azért az én cápámat is, és hálistennek nem sűrűn látom szembejönni az úton (fontos szempont).
De ha cserére kerül a sor asszem hűtlen leszek a japánokhoz.
Pláne ha addig még fájditjátok az ember szivét néhány cikkel.

BMW /// 2009.11.07. 13:19:01

Azért egy ilyen autó vagy E34 stb..teljesen más mint egy japanese.

ommm 2009.11.07. 13:24:47

@Hosszu: Teljesen véletlen, hogy így alakult az elmúlt pár nap.

És milyen jó, hogy a műhelyben akad netes gép, így két káromkodás között jut időm olvasni. Talán. Épp vezérműszíjat cserélünk a Mazdán. Engedtessék meg egy apró fakk :)
Mindent lebontani, visszarakni, az a nagy meló.
Keresztmotor-váltó ehh... az ördög találmánya :)

for-avar 2009.11.07. 13:26:29

Anno a Maserati csinált az F1-ben 9engeres sorost...
Cadillac V16
Auto Union Type C
BRM H16 V16
Cizeta Moroder V16T
BMW...
Volkswaggen 2X W8
ki a következő?

for-avar 2009.11.07. 13:31:14

A cizetában keresztben 2 Ferrari 308 motor volt...
A spanyol Jimenezben 2 V8(4 Yamaha FZR1000-es blokk)volt arról tud valaki???

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.07. 13:31:20

Gyönyörű ez a motor. A kaszniról nem is beszélve...

lcka 2009.11.07. 13:40:27

OMM

nemtudom, hogy a cikket valahonnan fordítottad e

akárhogy is, az információ rendkívűl pontos

respect

Quattroman 2009.11.07. 13:45:30

a képaláírásoknál nem ártott volna ha tudjátok mi a különbség a zsanér és a zsalu között

yenoee 2009.11.07. 13:59:14

KÉNE nekem eccerazéletben egy E32. A rosseb egye meg. Sabc, a rosseb egyen meg :)
(És szeretném az újakat is szeretni, de félő, h egy ilyen nekem sose állna jól. Ettől mongyuk egy régebbi esetében is félek.)

ízirájderöcsém 2009.11.07. 14:32:25

A kormány is prototípus a második képen?
6 gangos váltó 87-ben?
Ez odabasz...

Kíváncsi vagyok, hol van ma ez az autó. Leolvasnám a VIN-jét, mit dob ki rá az ETK :)

Shadowbull 2009.11.07. 14:38:27

@for-avar: "Volkswaggen 2X W8"

Olyan nem volt.

Csak W16

sb

Rocko- 2009.11.07. 14:46:17

@butcher511: azt h ez H16 és nem V. :)

@series_one: :D

@repecs: még szerencse h informatikusok nem építnek autót, szép is lenne a WW126. :D

Carfan 2009.11.07. 15:02:15

Csak nem megcsillan a fény az alagút végén? Végre egy igazán érdekes írást olvashatunk címlapon, nem valami kattintékony szemetet. Még sok sok ilyet kérünk szépen.

a kertész tömlővel 2009.11.07. 15:10:41

Subarus Ádámnál (volt rola cikk itt ha jol emlékszem...
láttam 35o-es bmw-t,,,természetessen 316i felirattal a seggén,,,nah az az igazi meglepetés verda...v12,,,simán bement a kis kaszniba..
nincs lehetetlen

a kertész tömlővel 2009.11.07. 15:18:08

www.youtube.com/watch?v=fL3LTiij93w

de máshol is felmerült az ötlet h sok henger kell kis kaszniba...

Jim35 2009.11.07. 15:41:14

Minden napra 1 BMW-s cikket!

Bambano 2009.11.07. 15:56:26

@ommm: nekem secperc alatt cseréltek mindent a motornak azon az oldalán, vezérműszíjtól kezdve hosszbordás szíjon, feszítőgörgőkön keresztül a vízpumpáig. Nem volt semmi káromkodás, pöpecül megoldották célszerszámokkal.

Ja, mégiscsak volt káromkodás, amikor a számla végéig jutottam az olvasással:P

csak sporolosan 2009.11.07. 15:58:53

A technika japanban kezdődik és ott is r véget! Mi S 2000 ből kihozunk 300-400 lovat, Evo10 em is 312 lo.....nevetséges ez a bálna motor.......

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.07. 16:05:32

@ommm: Na most akkor gondold el, amikor kupplungot cserélünk a Range-en.

Persze, hosszmotor, mögötte a váltó, az kényelmesebb.
Feltéve, hogy ha súlyra nem is nehéz a motor, de terjedelmes... :)

Trebi garázsában elég alacsony a plafon, úgy tudtuk csak kivenni a szivornyából a V8-at, hogy az első rugókat spaniferrel össze kellett húzni, hogy alacsonyabban legyen az autó orra. :-D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.07. 16:07:41

@evoVIII:
itt a nyomaték s az egyenletes teljesítmény a lényeg.
A BMW jó 10 évvel az említett tipusaidhoz képest 1500 köbcentiből 850 lóerőt hozott ki.

DonVincenzo 2009.11.07. 16:18:13

@evoVIII: Ember! 1987-et írtak akkor!
De vagy el sem olvastad csak átfutottál rajta,vagy a szövegértéssel van problémád. Legalább itt olvasd el:
"Doktorunk látott fantáziát az ötliteres, V12-es M70-es motorban és megkérte Fischert, spekuláljon rajta, van-e élet a 12 hengeren túl."

"Messze nem egy kihegyezett szerkezet volt, sokkal inkább a kellemes, egyenletes teljesítmény és nyomatékleadás volt a cél."

Tehát maguk agyaltak rajta,kisérleteztek majd valósitották meg. Nem pedig elmentek egy "tuningbótba" (esetleg neten rendelték meg) és vettek meg a japán autójukhoz egy más által megírt programot meg egy nagyobb turbót...stb...aztán előadták magukat itt nagy arccal.

Bambano 2009.11.07. 16:24:07

@evoVIII: kétségtelen, hogy japánban véget ért a technika...

Shadowbull 2009.11.07. 16:37:42

@Gyurma73: "A BMW jó 10 évvel az említett tipusaidhoz képest 1500 köbcentiből 850 lóerőt hozott ki. "

A Brabham-BMW-re teccik gondolni?

Volt az 1500 lovas is az edzeseken.

sb

victor vacendak 2009.11.07. 16:38:59

A technika amerikában van. Ott még ma is az egyeletes teljesítmény és a kellemes nyomaték a divat...Vényóc!
:-)))))

Shadowbull 2009.11.07. 16:39:46

@evoVIII: "Mi S 2000 ből kihozunk 300-400 lovat"

Hat te maximum a bringadat hozod ki a garazsbol.

Amugy szerencsetlen s2000-nek az a gyari 240 lo is sok.

sb

Coupeboy 2009.11.07. 16:50:28

nincs valami felvétel a hangjáról? úgy meghallgatnám:)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.11.07. 16:54:04

Azért azt nem hiszem el, hogy a légbeömlőket nem lehetett volna kicsit normálisabban megcsinálni...

Ettől még természetesen instant get. És a a fogyasztás sem para. A régi P205Gti-m is evett ennyit... :D

BMW /// 2009.11.07. 16:54:09

@evoVIII: Buta ünneprontó.
A japánok ilyen motort sosem lennének képesek gyártani. 87-ben meg nem tudom mit csináltak. Jah igen a Corollat..

Rocko- 2009.11.07. 16:56:17

mi a francnak reagáltok ilyen trollokra? le kell szarni, aztán abbahagyja, ha látja, h nem vevő itt senki a marhaságára.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.07. 17:15:55

@Shadowbull:
hallottam én is az 1500 öt.
De hivatalosan 850 et vallottak be:-))

victor vacendak 2009.11.07. 17:16:48

@BMW ///: De a Corollában még ma is eredeti gátlók vannnak :-D

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.11.07. 17:20:49

Gőzmozdony!
A szó legjobb értelmében.

Ez a fránya hűtés! Nagy kár érte. Egyébként ott hátul tuti nem jól működne. Ez az oldalt-beszívjuk-hátul-kinyomjuk... ez nem frankó. Középmotoros masinák is folyton melegszenek, kigyulladnak, nem még ez a csomagtartóba ábdált izé által nem-hűtött erőmű. Sorozatban vajon mit csináltak volna? Megnyújtják az orr-részt? Közé tesznek egy R8 plásztikot? ;)

Fuhh, egy nyújtott orrú, kis szériás hetes, mondjuk Ruftól - iggen!
Illetve jawohl!
Az lett volna csak a gőzhajó!
BMW 716 Ruf - étitek, 716
:D

series_one (törölt) 2009.11.07. 17:25:39

@victor vacendak:

nagy cucc.
az enyémben is az van még oszt hibátlan.
nem corollám van.

Suttora 2009.11.07. 17:30:59

@ommm: a 3-as kép képaláírásában még mindig doblemez van.

series_one (törölt) 2009.11.07. 17:31:03

@ízirájderöcsém:

a kormány biztosan nem.
ugyanez volt a lufis e23ban és a lufis e28ban is.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.07. 17:43:50

@Shadowbull:
"Hat te maximum a bringadat hozod ki a garazsbol."

:)))))

DBandesz 2009.11.07. 17:50:01

Azannya! A régi BMW-k mindig is tetszettek, de ez viszi a prímet! Na jó, második a kabrio E34 után, de akkor is.

A hűtését esetleg egy magasabb üzemi nyomással, és ezáltal nagyobb cirkulációjú hűtéssel szerintetek nem lehetett volna megoldani kompaktabb helyen? Vagy 2db oldalra helyezett hűtővel, mint a mostani Hondákon (CBR, VFR, VTR, stb.)? De csomagtartó nélkül is Instant Get!

A japánokat is meg kell, hogy védjem. Lehet, hogy nem kezdtek bele mindenféle nagyonsokhengeres motor fejlesztésébe, de a Skyline motorok a mai napig híresek a tartósságukról a nagy teljesítményük mellett. Persze nem kifejezetten ugyanaz lebegett a japán mérnökök szeme előtt a kifejlesztés közben, mint Adolf Fischernek, de ettől függetlenül igenis képesek jókat fejleszteni. Az igaz, hogy az S2000 motorja sajnos rövid életű. Szakadnak a szelepek sorozatban, Dénes Miki épp ezért cserélt le mindent az AE86-ba rakott S2000 blokkjában.

@evoVIII-ról meg tudjuk, hogy milyen szépeket szokott a postokhoz szólni, ezt már bizonyította több körön. Én is japán fan vagyok, de a látóköröm sokkal szélesebb az övénél.

series_one (törölt) 2009.11.07. 18:02:02

@DBandesz:

"A hűtését esetleg egy magasabb üzemi nyomással, és ezáltal nagyobb cirkulációjú hűtéssel szerintetek nem lehetett volna megoldani kompaktabb helyen? Vagy 2db oldalra helyezett hűtővel, mint a mostani Hondákon (CBR, VFR, VTR, stb.)?"

nem.
nincs neki annyi hely.

=Daniken= 2009.11.07. 18:19:12

@victor vacendak: ma láttam egy esküvői autót, olyan 80-as évekből származó amerikai, jött ki az ifjú pár és nem indult.tuti hogy önindító, mert a végére már csak épphogy egyet kattant, meg sem fordult. aztán elvitte őket a násznép:-)

azért az E32 csodaszép.lesz olyanom. csak V8-as.

WSzabi 2009.11.07. 18:19:23

ez a moci pont beférne az enyémbe.. elkérem.. szeintem odaadják.

series_one (törölt) 2009.11.07. 18:27:11

@WSzabi:

legalább lenne valami minőségi cucc a bódéban?
:))))

WSzabi 2009.11.07. 18:31:27

@series_one:
hehe..
még hogy bódé.. ccc

Dennis01 2009.11.07. 18:49:11

Erre aztan tenyleg lehet mondani, hogy balna :D

2009.11.07. 18:54:01

Én egy kicsit feltűnősködésnek találom ezt a V16-ot. Kár hogy a cikkben nem tértek ki rá, milyen előnyök származnak 16 hengerből. Persze, egyenletesebb meg izé. Szerintem csak szimpa különlegesség, feltűnő, furcsa, de gyakorlati előnyei már nemigen vannak. szvsz.
Hamár számmánia, akkor miért nem mingyárt 36 hengerest csináltak? 5 méteres főtengellyel?

series_one (törölt) 2009.11.07. 19:04:20

@Jankove:
12 henger után ez a következő értelmes hengerszám.
a 14 henger kissé körülményesen adja ki v hengerelrendezéssel, ez meg egyszerűbben.
hosszabbat meg nem nagyon van értelme csinálni, személyautóba egy sorba nyolc hengernél többet nem tudok róla, hogy valaha is tettek volna.
ez igazából olyasmiről szólhatott, hogy meg lehet e csinálni?
ha igen, ha nem, amint választ kapnak a kérdésre, a munka befejezve.

DBandesz 2009.11.07. 19:05:32

@series_one: Hogy a franc enné meg. Akkor marad így, de így is kell. :)

@Jankove: Mert az már tengeralattjáró-motor lenne :)

csak sporolosan 2009.11.07. 19:25:40

"A technika japanban kezdődik, és ott is ér véget". Magasabb rendű gének, koponyák ők! A tökéletes műszakiság uttörői és művelői! Hajtsatok fejett a japan vasak előtt, hunyászkodjatok meg! A fizikát nem lehet megkefélni!!!!

for-avar 2009.11.07. 19:28:58

Hmmmm... A VW a 12hengeresét két VR6-ból csinálta a 16 hengerest két W8-ból...ezek a népautó alkatrészek a Bentleyben Bugattiban

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 19:29:54

@ízirájderöcsém: "Kíváncsi vagyok, hol van ma ez az autó. Leolvasnám a VIN-jét, mit dob ki rá az ETK"

A prototipusok VINjei nincsenek benne az ETKban.

for-avar 2009.11.07. 19:36:40

Desmodromic-kényszervezérlés,keresztöblítés 4X4 közvetetlen,befecskendezés,Diesel Otto Wankel Knight motor,kipufógóturbina,V16 V12 V8,hengerenként 6szelep,dupla hajtókar,vizhütéses kétütemű,forgótárcsás-membrános vezérlés...
Ezek nem japánok!!!!!!!!
De szépen tudnak ötleteket tökéletesíteni...az igaz!

WSzabi 2009.11.07. 19:39:09

huhhúú ez az evoVIII egy igazi pszihopata :D
fasza kamikáze alap anyag

Dex777 2009.11.07. 19:42:04

@Hosszu 2009.11.07. 09:37:17

Ha elhatarozod magad, akkor ajanlom az epp eladosorba kerult E34-em.
Mivel 520i ezert nem draga sem a teljesitmeny adoja, sem a kotelezoje, es ahogy azt mar tobben mondtak, nem veszes a fenntartasa sem. Csak el kell azt fogadni, ha valami jelzi, hogy neki koszoni szepen eleg volt a rendes mukodesbol, akkor azonnal cserelni kell (gyari, vagy nagyon jo minosegu utangyarott alkatresszel), es nem szabad megvarni, amig megrohad az ember alatt.

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/520/bmw_520_i_24v_520i_24v-3124280

es a lenyeg:

nepitelet.hu/autok/bmw/5_1988/hobbiauto_a_mindennapokra/

kocapecas 2009.11.07. 19:42:34

@evoVIII:

Neked nem 10-es evo-d van max 1:43-as:)
Sosem használtál te még Bmw/Mercit évekig, mert akkor nem lennél így begyepesedve az apentás üvegből hajtogatott szarokra. Csak megjegyzem... tanulmányozzál már át egyszer egy bmw/merci fedcomputert, lehet leszopod magad a rizsrakéta után:)

Shadowbull 2009.11.07. 19:43:05

@for-avar: "a 16 hengerest két W8-ból.."

Hulyeseg.

sb

Shadowbull 2009.11.07. 19:47:01

@evoVIII: en mar meg is hunyaszkodtam.

sb

series_one (törölt) 2009.11.07. 19:48:31

@Cortina V6:
azt meg ne is boncolgassuk, hogy kit/mit nem kellett volna.
vagy ahelyett mit inkább.
:)))

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 19:52:11

@Shadowbull: Ez a lemez mintha mar lefutott volna itt. Lehet hogy reinkarnalodott az a szakerto uriember, aki hosszu-hosszu oldalakon keresztul szorakoztatott anno.

Shadowbull 2009.11.07. 19:56:16

@Heckantrieb: Jaja. Ot se lattuk tobbet.

sb

kocapecas 2009.11.07. 20:15:14

@Heckantrieb:

Semmi huncutkodás nélkül kérdezem: te Nessuno/Hrzrasn voltál anno?
Ha igen merre van qualitaet kolléga régen hallottam már:) Vagy má megvan a w221 oszt ez a burago-s evo-s gyerek lenyomta oszt má meg is lészen hunyászkodva mint sb kolléga?:) Csak viccelek hogy óggyam a feszüccséget:) Tudom a bláánkólt vezetéket a valagamba....:)

series_one (törölt) 2009.11.07. 20:22:00

@kocapecas:

meg még a weisz ede is vagy mi.
ja nem, az edelweiss.
kicsit én s elmosolyodtam, amikor előjött ezzel a nikkhalmozással.

jürgen baromartz 2009.11.07. 20:26:01

"A félreértések elkerülése érdekében: tudjuk, hogy voltak ezt megelőzően is működő, megvehető, szagolható V16-osok. Erről azonban nagyon kevés ember sejtette, hogy egyáltalán létezik."

elég gáz hogy a trollok miatt már előre kell magyarázkodni

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.07. 20:26:10

@evoVIII: Teljes mértékben "igazad" van? a teljes "M"-es paletta egy vödör csavar, mindent a japóktól loptak és a dízel technikában is a sereghajtók között vannak. Ültél te már BMW-ben, vagy csak a Turbó rágóról ismered? Van Hondám és BMW-m is, mielőtt elfogultsággal vádolnál.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 20:45:44

@Shadowbull: Talan jobb is igy, engem ezek egyre kevesbe szorakoztatnak. Elsore persze vicces, amikor eloadja, hogy ket blokkbol raktak ossze, tervezett avultatas, ebbenmegvootanyag, anyamkinja. De huszadszorra olvasni baromira unalmas.

Apropo anyag: ilyen habositott aluprofilt lattal mar? Hasznaltok ilyesmit?
www.alulight.com/de/aluminiumschaum
Mikor eloszor kezben fogtam, nem akartam elhinni hogy fem, annyira konnyu volt.

ábrus (törölt) 2009.11.07. 21:05:05

EVO-t ne bántsátok mert régóta tudjuk hogy csak a NFS sorozatban vezet autót.(az EVO X-ében Logitech kormány van)
A jogosítványszerzéshez Ő még túl fiatal.

Füvész 2009.11.07. 21:05:17

A Skoda ebben megelőzte a BMW-t: hátulra a motor, előre a hűtő, aztán rengeteg cső meg szelep, és kis szerencsével nem is olyan gyakran forr fel. Ráadásul a Skoda ezt a csodát szériában gyártotta!
Elől is van gépészet, meg hátul is, csomagok meg mennek a tetőre.
(Azért vicces lenne egy nagy Bömös tetőcsomagtartóval, rajta a Gorenje meg műanyagzacskós motyók...)

Igaz, nem gyorsult 6 másodperc alatt 100-ra, de minek az állandó rohanás?

Coupeboy 2009.11.07. 21:21:58

@evoVIII: hehhehehehehehehehehe, ekkora gyökeret.

Hondafan 2009.11.07. 21:25:06

Már megint német-japán vita... Egyrészt magam sem hiszem, hogy az S2000 blokkjából szívó verzióban kihoznak magyar sufnituning mesterek 400 lovacskát... Másrészt azért felesleges itt vitázni, mert vigyázó szemünket Pekingre kell vetni, ha nem akarunk seggel menni a jövőnek. Lehet, hogy a japánok a WW II után feltörtek, mint a talajvíz és a szamurájszellemtől vezérelve mindent megcsináltak, amit a világ tudott, sőt, előbbre léptek használati tartóstechnikában, de a kínaiak 15 éve még talicskán tolták a kakát a rizsföldeken... Ma meg lassan, sőt, határozott ütemben közelednek a mezőnyhöz... Hol lesz 20-30 év múlva a nagy európai meg japán autóipar, ha ezek évente 25 millió mérnököt dobnak a piacra?????
Ajjajaj...

ábrus (törölt) 2009.11.07. 21:26:28

@evoVIII: Most azon gondolkozom hogy mikor nyert utoljára VB-t az F1-ben vagy rallyban Japán gyár az utóbbi tíz évben.(egyébként a Most Wantedben én a Suprát szoktam tuningolni és nyerek is vele,akkor nekem is jár a főhajtás?:-)

Hondafan 2009.11.07. 21:30:16

@Asszeretnémondani:
Az enyém is Stream, 2.0 aut. Üdv a klubban, Testvér!

Hondafan 2009.11.07. 21:31:53

@ábrus: Félretehetjük a versenyeket, mert a digók meg a francosok alánk veregetnek, német-japán élharc ide vagy oda... A mindennapokban D+J a képlet, de a versenypályákon ez nem ilyen egyértelmű...

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 21:35:28

@ábrus: Szerinted mi koze az epitett versenyautokak a kozuti modellekhez? Ezt jobb, ha el se kezded.

ábrus (törölt) 2009.11.07. 21:48:23

@Heckantrieb:
Bocsáss meg de itt azt olvastam hogy a technika Japánban kezdődik és ott is ér véget.(és meg kéne hunnyászkodni)Én ezért kérdeztem.
Akkor a versenypályán ez nem így van?(egyébként nagyra tartom a Japán gépeket is,tudom hogy nagyon jók,de nehezen viselem az elfogultságot)

zvajo 2009.11.07. 21:50:24

Jaja, ha az E36 kaszniba simán befér az M70 V12, akkor ez sem lehet komoly gond. Az E36-ost én saját szememmel láttam, oooo mester kezei között. Voltak benne egyedi megoldások (EML helyett bowdenes pillangó pl), de jól ment! :)

Shadowbull 2009.11.07. 22:22:47

@Heckantrieb: nem lattam meg ilyet, es igy hirtelen nem is jut eszembe egy alkalmazasi lehetoseg sem, legalabbis mifelenk.

De erdekes, majd eszbentartom, ha olyan adodik.

sb

CSÖRR-CSI££ 2009.11.07. 22:38:16

@ommm:

Keresztmotor-váltó ehh... az ördög találmánya :)

Hehe :) Ugye, milyen ritka amikor a praktikum és az élvezet találkozik?

faterpolo 2009.11.07. 23:38:31

@Dex777: Kicsit OFF kérdés, szimplán kiváncsi vagyok. E34 520i-ból 12V vagy 24V?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.07. 23:39:07

@DBandesz:

Csak annak az egy Skyline GT-R-nek fosott be a motorja, amit idén Nardoban próbáltak egyéb +300 km/h végsebességü autóval együtt.
Nyilván nem reprezentatív minta, de akkor is ööööö....

faterpolo 2009.11.07. 23:40:05

@faterpolo:
P.S. Grat a kocsidhoz, mntha új lenne:).

series_one (törölt) 2009.11.07. 23:44:22

@faterpolo:

elolvastad te azt a hirdetést?
a címmel kezdted?
:))))

Rocko- 2009.11.07. 23:49:09

@series_one: de legalább nincsen skoziférniájuk.

Marven 2009.11.08. 00:04:17

hmmm... evo egészen elhallgatott :D Mindesetre a visszavágó kommenteken állati jót röhögtem... :D

series_one (törölt) 2009.11.08. 00:04:53

@Rocko-:
lehet, hogy van neki.
mi is a gyári cikkszáma?

faterpolo 2009.11.08. 00:53:39

@series_one: Attól, hogy az övé 24 V, még szólhatnak érvek a 12 V mellett is;). Csak annak idején mondjuk ilyet talált magának jót:).

series_one (törölt) 2009.11.08. 01:07:12

@faterpolo:

ja azt hittem az övét kérdezed.
a tizenkétvoltos öthúszí e34be már nagyon lendkerekes lesz.

tomnemtom 2009.11.08. 01:29:08

tudtam, hogy megint átvertek.
aszonták, ez a gyárilag legtöbb henger az E34-ben.
erre simán lehet, hogy a 16hengeres E32 példájára épült gyári 16hengeres E34 is.
le is adom bontóban. a karrieremet.

Sabc 2009.11.08. 01:42:03

@tomnemtom: Fújd ki hörcsög, fújd ki.

series_one (törölt) 2009.11.08. 01:42:36

@tomnemtom:

mert buta vagy oszt nem számoltad hozzá a fékmunkahengereket.
egyből nem állsz annyira rosszul.

xenuka 2009.11.08. 01:44:42

Na így szól egy olasz 16 hengeres cucc:

www.youtube.com/watch?v=kcb4iJ0ZHIo

petya0670 2009.11.08. 02:53:24

Kíváncsi lettem volna hány kilométert bír ki generál nélkül :)Az ilyen motorokat nem nagyon lehet megölni szerintem Bár lehet tévedek. Nah meg az evoVIII-nak meg csak azt üzenem hogy azokat a 2ezer köbcentis 300-400 lóerős motorokat 60 ezer Kilométer után lehet vinni komplett motor felújításra mert szét olvad benne minden. Dugó gyűrű hajtókar vezérműtengelyen csapágy meg hengerfej felújítás fél milla.És ezt tapasztaltam!!Szerencsére nem a saját bőrömön :) Ugyhogy erről ennyit a nagy kihegyezett motorokról

ommm 2009.11.08. 02:54:56

@a kertész tömlővel: Ismerem. Árulták. Hegesztett difivel. Kábé egy kicsit lehetett orrnehéz. De csak egy picit :))

ommm 2009.11.08. 02:58:50

@Bambano: Szerencsére japó nem rak vízpumpát a körbe fölöslegesen, így az kiesik, csak sok a bontanivaló, míg hozzáfér az ember. Szelepfedél, motortartó bak stb.

ommm 2009.11.08. 03:10:54

@CSÖRR-CSI££: Mint a fehér olló :)

Btw: A minap estefelé beesett Karotta egy szeánszra és egy érdekes témát dobott fel, név szerint, hogy mi az az átütő dolog, amit a japánok valaha, főleg az autógyártás terén kitaláltak. Hosszú-hosszú percekig gondolkodtunk rajta, de bármi is jutott eszünkbe, azt el is vetettük. Arra jutottunk, hogy tán nincs is olyan dolog, ellenben pár hónap után képesek még kisebb méretben és jobb jellemzőkkel legyártani ugyanazt.
Hmmm...

ommm 2009.11.08. 03:14:07

@Bambano: Na meg ha az ember állandó jellegű - ámde hozzáértő - tettestárssal dolgozik sok egyéb jármű között, akkor bizony kell pihenni is néha. Főleg ha a dohánytermék is elfogy...

miami DK 2009.11.08. 03:26:11

@BMW ///: a corollan kivul,volt meg celica meg supra meg mr2, meg meg mindig mennek igy 24 evesen.olyan "sz@arok".ja az ennyi idos nemet autokban mar 3szor volt motor cserelve.csumi uber alles

miami DK 2009.11.08. 03:34:47

@kocapecas: te csak almodozz a nemet autokrol, mert meg nem volt mert akkor sunyitanal, vagy oszinten elmondenad, hogy bring mich in werkstadt azaz bmw,csak a szerviznek, meg a bajor kiralyoknak jo.nem vicces , tapasztalat, mielott beszelsz, uff

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 08:58:33

@ommm: A hegesztett difirol remlik valami. Nem ez volt az az iranyithatatlan takolmany, ami a legkisebb gazfroccsre is keresztbe allt, es baromi sokaig nem birtak eladni?

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 09:06:12

@miami DK: Te most tulajdonkeppen mit akartal mondani?

lacza87 (törölt) 2009.11.08. 09:20:24

@ommm: A felvetés lényegi részével teljesen egyetértek. 2 ellenpélda jut hirtelen eszembe: 4WS, bár ezt már jóval korábban alkalmazták pl katonai járművekben. A másik: réteges feltöltésű motor. Van még valami: még autós matricás-albumos koromból az dereng, mintha sorozatban a Honda Accordban mutatkozott volna be a teljesen független felfüggesztés, de erre nem találtam infot. Segítsetek légyszi.

csak sporolosan 2009.11.08. 09:26:33

"a technika japanban kezdődik és ott is ér véget" Savanyú a szőlő, tudom, de több méltóságot és alázatot kérek minden fostalicskával közlekedőktől. Többször mondtam itteni hitetleneknek hogy viszem 1 kört az Evommal, de mindenki csak kussol. A kínaiakat meg ne keverjük össze a technikával. Még jó darabig ez nem TÉMA!
Éljen a japan csoda!
A bömös egy rakás hulladék, mindig a szervízbe kötnek ki, a fosvágeny az fosvágeny, az örök vesztes!

series_one (törölt) 2009.11.08. 09:28:23

@miami DK:
van egy ismerősöm, valami hétszázezer volt az autóban amikor megváltak egymástól (nem eladta).
nem japán autó volt.

series_one (törölt) 2009.11.08. 09:30:03

@lacza87:

a teljesen független kerékfelfüggesztésnél mire is gondolsz?

series_one (törölt) 2009.11.08. 09:31:15

@evoVIII:

"Többször mondtam itteni hitetleneknek hogy viszem 1 kört az Evommal, de mindenki csak kussol"

oké, ezen ne múljon.
vigyél egy kört az evóddal légy szíves.
mikor, hol?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 09:34:37

@evoVIII: Igazi IQ racer vagy, tele jobbnál jobban felépített riposztokkal, szellemes válaszokkal, kitűnő példákkal. Ilyenekre gondolok: Bibibí, az én apukám akkor is erősebb!

öregmogyi 2009.11.08. 09:40:30

"mi az az átütő dolog, amit a japánok valaha, főleg az autógyártás terén kitaláltak."

Nemrég írtátok, hogy a hibrid-technikában a toyotának nincs párja.
És működő wankel motort is csak a japcsik gyártanak.

Amúgy én nem esnék hasra ettől 16-ostól. Nem sok ötletességre utal "a megoldás".
A volkswagen w16-osa legalább kreatívan oldotta meg a helyhiányt.

series_one (törölt) 2009.11.08. 09:51:01

@öregmogyi:

mi az az átütő dolog, amit a japánok valaha, főleg az autógyártás terén KITALÁLTAK.

értem én, hogy bizonyos dolgok kifejlesztésében sikeresebbek lehetnek, de ha megnézed, saját NAGY öteltük kevés van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.08. 09:56:30

Ami a szerkesztö úr listájából kimaradt:
www.conceptcarz.com/vehicle/z10315/Marmon-Model-16.aspx

Volt vagy tizenöt éve a Motor Klassikban egy 16-hengeres összehasonlítás, Cadillac vs. Marmon. Egyszer élünk.

Rocko- 2009.11.08. 10:03:13

@series_one: fú bazz, fejből nem tom. inspekción megkérdem.

@tomnemtom: höhöhö, két ülés mínusz. :) oszt ültök hátul hárman szépen, mert a blokk odaszorított, és kérded magadtól: na moa faszt keresek egy Talbot Murenaban? :D

@petya0670: inkább ez térfogat ÉS hengerszámfüggő. én olyan 500+-ra tippeleném, szal 6-700 ezerre. az meg gombócból is sok.

Rocko- 2009.11.08. 10:04:42

@öregmogyi: "Nemrég írtátok, hogy a hibrid-technikában a toyotának nincs párja."
kakas a szemétdombon?

@series_one: visszatekerve? :))))

namostatutituti... 2009.11.08. 10:10:43

@evoVIII:
Hagyjuk már, ezt a fostalicskázást... Ülj be bármelyik japán autóba, vezess le vele 500km-et és úgy szálsz ki belőle mintha egész nap vertek volna, nem európai emberre tervezték, képesek voltak 20 éven keresztül az összes japán autóba ugyanazt a fűtéskonzolt, indexkapcsolót ablaktörlő kapcsolót tenni, mindezt olyan karosszériatervezői szépérzékkel mint amivel egy amőba rendelkezik. Azt hogy mennyi Japán autó élte túl 18. évét arról meg annyit, csak egy órára állj meg a hungária bármely pontján és figyelj. Azt az autót ami 1989-ben először érte el szériában a literenként 100le-t (BMW e30 320 is)nem illik szidni, persze szar az összes, de valami mennyei csoda folytán a mai napig üzemelnek, de tudod mit mutass nekem egy EVOIV-et! nincs? Azta...

Dex777 2009.11.08. 11:02:30

@faterpolo:

Ez mar a 24 szelepes. '93 decemberi gyartas.

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.08. 11:21:07

De 12 hengeres BMW-t gyártanak most, ugye?

series_one (törölt) 2009.11.08. 11:30:52

@Asszeretnémondani:

hát nem tudom.
én szóltam, hogy mennék, megtudjam végre mi a jó, most nála van a labda.

BMW /// 2009.11.08. 11:44:39

@autosdolgok: Igen gyártanak. 760i,760Li

don39 2009.11.08. 12:01:25

@evoVIII: Már megint itt vagy te agyalágyult.Te egy kiskorú pöcs vagy,a hülyébbik fajtából.De tényleg: öcsém,neked nincs ki a négy kereked.Inkább tologasd a mecsboxaidat,és ne itt próbálj okos lenni.Mindenki röhög rajtad,és saját magadat égeted.Bár egy "érdemed" van.Végre egyvalamiben mindenki egyetért végre:hogy mekkora hülye agyatlan barom vagy.

bubosvocsok2 2009.11.08. 12:09:26

Legszebb hangja a Lancia Thema 8.32 Ferrari -nak van, kár vitázni... :)))

Amore Motore! :D

www.youtube.com/watch?v=CGUi8KIU6iY&feature=related

Ommm ! A múltkor a Lancia Thema 8.32 Ferrari tesztben miért csak olyan nyúlfarknyi hangot tettetek be a cikkbe ???
Olyan jó lett volna még egy kicsit hallgatni... :)

Coupeboy 2009.11.08. 12:17:50

@evoVIII: nah, vigyél a híres evoval, kiváncsi vagyok:) adjak címet?

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 12:29:25

@for-avar: a NR Hondába ovális dugatyu 2 hajtókar , 8 szelep volt,ez négyszerezve, befért motorbiciklibe.....
egyébként jobban tetszik a Spitfire soros motorja, csak 1350 LE....
és a "sima " bmwk is néha küzködnek a hütésel....

ommm 2009.11.08. 12:57:42

@Heckantrieb: A magad módján ugyan, de rátapintottál :)

series_one (törölt) 2009.11.08. 13:00:30

@007 turbozva nem keverve...:

"és a "sima " bmwk is néha küzködnek a hütésel...."

ööööö.
melyikek is?

ommm 2009.11.08. 13:01:54

@akoshi: Hű, annak a cikknek nagy utóélete volt ám, inkább ne feszegessük....

csak sporolosan 2009.11.08. 13:42:25

Kár rátok pazarolni a benzint.....Ha a nagykörúton mélyfekete Evo 10-et láttok, alázva a sok mazsolát, ne féljetek, csak én voltam! Az AUTÓT nem lehet nem felismerni.

BMW /// 2009.11.08. 13:50:07

@evoVIII: Gondolom 1-2szer téged is kellően lealáztak nem csak kocsival hanem az életben, személyesen.

BMW /// 2009.11.08. 13:51:09

szarevo a "törekvők" autója ha még esetleg van is ilyened.

csak sporolosan 2009.11.08. 13:52:00

Béjembé: még nem volt senki aki lealázott volna. Elés ok lóerőt préseltek be az Evomba!!!!

csak sporolosan 2009.11.08. 13:53:12

Még semmilyen szarházi sem előzött meg.

csak sporolosan 2009.11.08. 13:54:50

nem kispajtas, az igényes sport felleing érzetűek műszaki remek csodája. A kopasz félkegyelműeké meg a bömös! Az való nektek, a hulladék!

BMW /// 2009.11.08. 13:59:47

@evoVIII: nekem nincs felleing érzetem te szerencsétlen.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 14:02:38

@evoVIII:
Ha leesik a hó, nagy szeretettel várunk a Mátrában! Én 325i-vel leszek, de lesz fönt EVOVIII, Imprezák, BMW-k, Ladák. Igaz nem a nagykörút, de jó hangulat, csapatás az lesz, semmi szájkarate. Örülnék, ha feljönnél! Mind a ketten vihetnénk series one-t!

karaj05 2009.11.08. 14:50:55

@Hondafan: 2 literes szívóból szerintem sem lehet 400 lóerőt kihozni,de az s2000 240 lóerője kiváló teljesítmény.Ezt még senki sem űberelte felül.Az s2000-es motorját kézzel rakják össze Japánban és kerámiával kezelt dugattyúk vannak benne,ezért elnyűhetetlenek.

karaj05 2009.11.08. 14:53:51

@autosdolgok: Csak 10 hengeres BMW-t gyártanak,de nem sokáig mert áttértek a 8 hengeres turbósra.

Rocko- 2009.11.08. 14:54:44

@evoVIII: na most mi van, eddig szájhősködtél, most meg nem mered megmutatni a nem létező autódat?

azt ugye tudod, h most váltál hiteltelenné?
már ha ismered és érted a szót.

@series_one: na most így lemaradsz az EVO23-azásról. ugye nem fogsz este a párnádba pityeregni?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 15:03:23

Lehet, hogy EVOVIII még csak 17 éves és most vágta ki az EVO-ját az autóskártyából.
Nemhogy autója, még jogsija sincsen, itten meg osztja az eszet!

BMW /// 2009.11.08. 15:08:06

@karaj05: ez nem igaz ,mert nincs 8 hengeres turbo motorja és van 12 hengeres motor amit a 7-esbe tesznek. 2 rossz válasz.

series_one (törölt) 2009.11.08. 15:11:02

@Asszeretnémondani:

nabazz, az nekem odavissza beleugrik 8-900 kilométerbe, de dögöljek meg, elmegyek.
:))))

kocapecas 2009.11.08. 15:27:22

@miami DK:

:):):)

17 évesen az első autóm vw-volt. A német autókról való álmodozásaimról ennyit. Azóta meg voltak már karikák meg csillagok meg kék-fehér-ek is. Most pont egy e92 335d van a garázsban.... Japán fronton pedig 1 navarát, 1 hiluxot, 1 landcruisert és 1 yarist tudok felmutatni.(ezek most így egyszerre vannak ám)

szal mindenféle sallangtól mentesen a te szinteden válaszolva így fonetikusan: KABBE!!:)

kocapecas 2009.11.08. 15:34:35

@miami DK:

:):):)

A német autós álmaimról annyit, hogy 17 évesen egy VW volt az első autóm. Azóta voltak karikák meg csillagok meg kék-fehérek... most egy e92/335d áll a garázsban... Japán fronton jelenleg /így egyszerre/ egy navarát, egy hiluxot, egy landcruisert és egy yarist tudok felmutatni.

Szal így mindenféle sallangtól mentesen a te szinteden fonetikusan: KABBE!!

kocapecas 2009.11.08. 15:35:45

faszom kéccer ment mer nem adta ki elsőnek:)
Bocs:)

Vazze nem is tudtam 2-szer ugyanúgy leírni uff:)

korszellem 2009.11.08. 15:42:37

@evoVIII: Figyejjé mán te gyerök!Te minden poszthoz csak ezt a szánalmasan sz@r pár sort tudod írni?Japó teknika meg minden...

Coupeboy 2009.11.08. 15:44:06

@karaj05: tudtommal literteljesítményben a 458 italia már jobb nála;)

Coupeboy 2009.11.08. 15:45:22

@evoVIII: mi van nyuszi, beijedtél?:D vigyél má egy karikára a fosoddal:D

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 15:50:11

@karaj05: De, a mai napig van 12 hengeres BMW, az F01/F02 760i, N74B60A motorral. 2008 juliusa es 2009 szeptembere kozott nem lehetett V12t kapni, az E65/F01 modellvaltas miatt.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.08. 15:58:58

@ommm: Talán a Változó vezérléses megfejtést a japcsik szögelték össze nem?

don39 2009.11.08. 15:59:01

@evoVIII: Takarodj már innen a kurva anyádba.Neked öcsém,nem hogy evód,de semmilyen kocsid nincs.Gondolom,ez már mindenkinek egyértelmű.Egy sötét nagyon buta emberke vagy te.Probálsz itt vitatkozni a felnőttekkel,de érvelni nem tudsz.Sem autó,sem műszaki stb.ismereted nincs.Tanulatlan sötét anyadad van.Ennyit tudsz: szar és fos.És ezeket a szavakat váltogatva írod és írod .Szoval takarodj,mert senki nem kiváncsi itt rád! Nem veszed észre?

kocapecas 2009.11.08. 15:59:31

Japán tech.... a landcruiser-ben cserélni kellett az összes injektort... 838 ezer magyar pengőért:) most öt éves/újonnan lett vásárolva/ mellékágon 2,5 millát kellett rámázolni. természetesen ebben nincs benne az olajcsere:) Pedig 16 mill. volt anno.

csak sporolosan 2009.11.08. 16:17:01

asszretnémondani: rendben a hóban a mátrában! Ott leszek: KZU-423 fekete EVO 10, Carstalingos matrinyával, így megismersz!
Cúpéboy: okké, megyünk eggyet. Készülj fel!
don39: te mivel nyomulsz nyomorék? Áruld el a szarodat, mielőtt egy sokmillás taggal beszélsz, ember?

kocapecas 2009.11.08. 16:29:25

@evoVIII:

"Áruld el a szarodat, mielőtt egy sokmillás taggal beszélsz, ember?"

Felkiáltójel kell a felszólító mondat végére.

Muhaha!!! Nagyon szar ez a sokmilliós tag dumád! K-s rendszámú verdád van??? olyan régi? Akkor pihenjél:):):)

kocapecas 2009.11.08. 16:31:48

jah és az carstyling akar lenni nem?? Az angolod is szar:P

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.08. 16:32:14

@evoVIII: Én szívesen megyek veled egyet a mátrában, de én mondom meg, hogy melyik úton. ;)

foolproof 2009.11.08. 16:33:00

@kocapecas: Te paraszt vagy, azér' ennyi otthon a picköp/terepráró? Navarában mennyi km van? Ne mondd már hogy a Landy hamarább betojik, mint az a összelapátolt spanyol szervestrágya! Csak mert mindkettő fenn van a listámon, érdekelne egy prof.user véleménye. Előre is köszi

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.08. 16:51:59

@karaj05: Valaki más is írta, hogy a jelenlegi 760-as 12 hengeres! Most akkor mi az igazság?

Coupeboy 2009.11.08. 17:04:45

@evoVIII: nah, adj telefonszámot azt egyeztetünk, mellesleg carstylingon nincs fekete evo x, de te tudod:)

Shadowbull 2009.11.08. 17:44:36

@BMW ///: Mar hogyne lenne 8 hengeres turbo?

N63, meg S63, 4,4-es biturbo.

Az N74 meg V12-es biturbo.

sb

Shadowbull 2009.11.08. 17:47:35

Na, majd ha lesz egy kis idom, meselek az EVO X-rol.

Nyaron probaltam, engem nem gyozott meg.

A Focus RS jobb.

sb

kocapecas 2009.11.08. 17:48:17

@foolproof:

Köszönöm a paraszt megjegyzést:) Nem, közgazdász vagyok csak megvettem egy volt tsz-t óccsóér:) Csak növénytermesztés van nálunk. Azért van ennyi "terepjáró". A nivát most adtam el mert már szét volt rohadva.
A landcruiser-ben 5 éve alatt 210 ezer ment bele. A hiluxba/sr5 220 de az 2002-es évjárat(az is új volt amikor vettem). Na annak semmi baja nem volt/első futóművéhez kellett hozzányúlni 3 szor mert a földutak megadják neki 80-nal:) nem érünk rá:) szal az qva jó. A navara is jó eddig de az 2008-as és még csak 40 ezer van benne. Természetesen nem mindet én hajtom, hanem az alkalmazottaim is. A BMW meg azért van hogy nehogy beforduljak a sok japántól. Megjegyzem annak sincs baja. bár még csak 30 ezer van benne. A landcruiseren az injektorokkal, első futóművel(föld út), légrugóval volt gond ami nagyobb tétel. az automata váltója bírja. A computer ha lemosod a motort akkor baszkódik egy darabig és van hogy hülyeségeket ír ki. A sok por miatt a csomagtérajtó se csukódik mindig rendesen meg van hogy felvillan a benti világítás mert azt hiszi nyitva van valamelyik ajtó aztán egy döccenő és elalszik.... szellemek járják:)

Ha a 3-at hasonlítom, strapára a hilux a császár az a legjobb/az vált be a legjobban.
A yaris is jó az 2007-es azzal anyám jár 40 ezer van abban is még 1.4 d4d EXE MMT. Nincs vele baj csak szar nekem benne ez az MMT. A land + a BMW automatája más világ, de a w211-em automatája is szuper volt.
A BMW az meg egy állat:)
Röviden ennyi.

BMW /// 2009.11.08. 17:53:53

@Shadowbull: Jah tényleg. Tévedtem. Csak 6 henger turbo jutott először az eszembe.

Rocko- 2009.11.08. 18:05:47

@evoVIII: egyetlen egy probléma van. a KZU-423 egy 1987-es, 2 literes Fordhoz tartozik. :)

@Tie: :DDDD

karaj05 2009.11.08. 18:09:47

@BMW ///: Szerintem járj utána,mert én is itt olvastam a totalcarban

karaj05 2009.11.08. 18:14:28

Én úgy tudom hogy csak 10 hengeres van de megszüntették és 8 hengeres turbót gyártanak ,ezt itt olvastam a totalcarban meg a vezess.huban.Ebből elolvastam egypár cikket,de lehet hogy tévedtek.

foolproof 2009.11.08. 18:15:24

@kocapecas: Köszönöm a kimerítő választ, ne érts félre, a paraszt szót nem nyócker/pestbudai szinten használom ám. Én magam is az vagyok, csak dudva, semmi jószág, állatnak én is elég vagyok odahaza'. Sajnálom, hogy a Landy ennyit nyűglődött, igy már nem biztos, hogy olyan jó biznic. Újabb, V8-as dízelt ajánlom, nem annyira borzolja a pórnép neuronjait, mint egy GL, de azért nem gyengén tankszerű szekér.

Valószínüleg én is maradok a hájlaxnál, ütni jó lesz az is. Rohangászni meg egy d.boxer Forester, én nem vagyok olyan gyenge, jappántólbefordulós ám!:)

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 18:39:44

@karaj05: ja, na meg a szivó honda motor motorja amivel Rossi ment pár éve majdnem 1 liter , 245 LE......

Pöresz 2009.11.08. 18:50:15

@evoVIII: én most látom elöször ezt a felajánlásodat,és nagyon szivesen élnék vele,nem azért mert német párti vagyok,ellenkezőleg.wrx sti-t már próbáltam, de igazándiból mindig lancer párti voltam.:)ha komolyan gondoltad dobj egy emailt!:) (luftyka@gmail.com)megtiszteltetés lenne

BMW /// 2009.11.08. 19:00:40

@Pöresz: Nem fogsz kapni e-mailt. Egy 13 éves fiú aki rajong az evo-ért. Lehet hogy busszal kimegy hozzátok a Mátrába. Legalább látna egy BMW-t szegénykém.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.08. 19:09:09

ha valakinek Evo X e van miért Evo VIII a nickneve?

namostatutituti... 2009.11.08. 19:09:41

@evoVIII: Ha nincs érv van pénz? Így nyomulsz? Nekem nincs sokmillás szarom mint neked, csak 1200 kilós 340 lE 400Nm-es bmw fostalicskám, nincs motortuning csak 3800ccm, ezt úgy tervezték hogy legalább, 300000km-t menjen minden gond nélkül, mikorra már az összes evoX-et felszippantotta a Dunaújvárosi olvasztókemence, és lapradiátorként állnak a garázsomban ontva magukból a meleget,az én autóm még mindig ott fog álni, közvetlenül autód reinkarnációja előtt rajt egy rendszámmal ami Így kezdődik: OT-xx...

megint 2009.11.08. 19:22:14

Na majd nézem , hátha látom a fekete evot:)

series_one (törölt) 2009.11.08. 19:24:34

@evoVIII:

a kzu 423 rendszám jelen állás szerint egy 1987es fordhoz tartozik.
üdvözöllek.

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 19:26:35

@namostatutituti...: hát a főnököm X5 se amit zsir ujjonan vett 2 hétig ment gondmentesen....elszált az automata váltó, 2X , asztán a fogyasztás felugrott majdnem duplájára.
Swéd haveremnek 18 autója volt 9év alatt, a fél évig keveset használt bajor csodagépre többet költött mind a töbire osszesen, pedig volt 1 citroenje is......
egyébként 1 válalkozó nyilatkozott autós müsorba hogy azért van 2 db 7es bmwje mert rendszeresen lerobbanak.....és felváltva van mivel járjon :)

BMW /// 2009.11.08. 19:28:00

Istenem a nagykörút-i story-ja:)
Alázni a mazsolákat:)

series_one (törölt) 2009.11.08. 19:28:35

@Rocko-:

ja jó, látom másnak is feltűnt.

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 19:30:14

na meg a mitsu 1917be csinált autót mig a böm 1938....
és a mitsuék tudnak és gyártanak chippet, robotot, atomerőmüt, oriáshajót...

series_one (törölt) 2009.11.08. 19:38:45

@007 turbozva nem keverve...:

...olyan repülőgépet, ami leesik...

a 38 meg hülyeség.
jó lesz az 27nek is.

kocapecas 2009.11.08. 19:38:48

@foolproof:

Nekem azért kell a bömös amikor csajozni megyek..(vicc) Nagy a pofám mer az asszony nem látja mit firkálok itt (száműzne):)
A bömös szerelemautó. Igazából 335i-t szerettem volna, mert imádom a hangját, de a tevékenységből fakadó mérsékeltebb gázolajár erősebb volt.

Figyelj végzettségem szerint közgazdász vagyok, de volt egy lehetőségem, éltem vele és megvettem ezt a céget. Nyilván jóval olcsóbban mint amit ér. Befektetés. Az más kérdés, hogy mivel foglalkozik.
Szal engem nem zavar, ha egy budapesti honfitársam esetleg lenéz mert szte kilóg a kolbász a számból, vagy hogy mondják. Nekem legalább kilóg, nem csak a seggem a gatyámból mert sok a törlesztő:P
Az már jobban zavar hogy ennyire esik, mert a búzák laposabbjában megállhat a víz és az nem lenne jó. Így is a szar árak miatt van még egy "kevés" idei búzám amit nem értékesítettem, bár a többi növény elment/persze van szerződéses is hál.../

Jó hogy van itt valaki aki látott már traktort élőben:)

Coupeboy 2009.11.08. 19:48:14

@Rocko-: énis próbáltam rákeresni a rendszámra de nekem nem adott ki semmit, te hol találtad?

BMW /// 2009.11.08. 19:56:25

@007 turbozva nem keverve...: A BMW meg tud motort gyártani! A Mitsu meg nem. Bíbííbíí

series_one (törölt) 2009.11.08. 20:05:46

@Coupeboy:

ahogy nézem a közölt adatait, egy zöldkártyás programban.
priviben megadom, ha érdekel, ide ne tegyük már ki, hadd szopassa még magát ez a majomgyerek.
;)

Coupeboy 2009.11.08. 20:11:04

@series_one: oks, ha dobnál egy emailt erre a címre a progi linkjével megköszönném:)
hermanherman@freemail.hu

Coupeboy 2009.11.08. 20:48:21

vehe, ez tényleg egy ford rendszámát diktálta be, az amatőr:)

Rocko- 2009.11.08. 20:50:47

@series_one: semmi gond. minnél több pontos infot ír le, annál jobban ássa alá saját magát. :)

@Coupeboy: magyorszag.hu-n regisztrációval utána tudsz járni rendszámnak.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 21:02:08

@Coupeboy: Ez a legujabb prototipus, Fordnak van alcazva :)

Coupeboy 2009.11.08. 21:07:09

@evoVIII: asszem akkor kihagyom h a vén forddal vigyél egy kört, de azért kösz:)

kocapecas 2009.11.08. 21:08:48

@Rocko-:

Ez egy kis pöcs:)
Az apjának biztos valami japán vasa van és dicsőíti. A gyereknek meg előfizették a netet/tudnék neki munkát adni szokott lenni 150 hektár hibridem jöhetne kapálni:)/és elmondja mindenkinek, hogy a japán az fúú. Persze az apukám azt mondta, hogy bevezetést mellőzi a hihetőség fokozása gyanánt:):):)

pickapu 2009.11.08. 21:12:06

A "sokmilliós tagnak" esett az ázsiója?

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 21:17:47

@pickapu: "A gyereknek meg előfizették a netet/tudnék neki munkát adni szokott lenni 150 hektár hibridem jöhetne kapálni"

Ha egy Evo X moge kotod neki az eket/boronat, egesz biztosan menni fog.

don39 2009.11.08. 21:34:20

@evoVIII: Jaj kisgyerek,pihenjél már.!Szegény apu,és anyu biztos nem tudja,hogy miket hantázól itt.Helyetted égne itt a fejük,hogy milyen kamukirály pöcs gyerkőcük van.Még egyszer mondom: Ne erőlködj,itt mindenki tudja ki vagy.Kis 13-éves buta gyerek

sztrovacsek 2009.11.08. 21:35:46

@evoVIII:

Én nagyon szeretnék menni azzal az Evo X-el amit, ha jól emlékszem 2008-ban lehetett venni mikor is már nem nagyon volt "K"-ás rendszám.
Továbbá mint ez előttem kommentelők jelezték a KZU-423 frsz-nak nem sok köze van bármilyen japo csodához!
Ráadásul nem is Evo X, hanem Mitsubishi Lancer Evolution. Bocs! :-)

don39 2009.11.08. 21:38:35

@series_one: Ne foglalkozzunk vele ,ez egy kamus kiskölyök

kocapecas 2009.11.08. 21:42:05

@Heckantrieb:

Mosmér? A 87-es ford nem bírná?:D Egyébként meg mexikóiak szokták kapálni, munkaerő közvetítéssel dolgoztatunk:)/azokhoz beférne ezzel a sokmilliós tag vakerral, és ingyenfürdő lenne ha megy a lineár:)/ A topdown-t nem bírná az evo, arra ott vannak a Johnyk.

Shadowbull 2009.11.08. 22:00:12

Na, ha mar az EVO elojott:

Nyaron probaltam egyet egy rovid korre. Egy SST-valtos csoda volt. Elorebocsatom, nem olvastam el a hasznalati utasitast beules elott, igy fogalmam sem volt rola, hogy van egy supersport vagy mi uzemmod, amit allo helyzetben a valto melletti pocok 5 masodperces eloretolasaval lehet aktivalni, igy ez kimaradt :)

Igy csak sport uzemmod volt, ami roviden szolva tragya.

Az allam eloszor akkor esett le, amikor kiderult, ez a ruhes allo helyzetben kuszik...Dupplakupplungos valtorol beszelunk... Piros lampanal a dógozó all a feken... Szep.

Aztan megjon a zold, lepadlozod, es semmi. Komotosan elkezd gurulni, es mikor a szamitogep ugy iteli meg, hogy a hajtaslanc kimelese celjabol megfelelo sebessegre gyorsultunk fel, akkor odabassza a teljesitmenyt. Senki se akarjon vele legyorsulni senkit, mert nem fog menni :) Bar ahogy mondtam, szupersport uzemmodban biztosan masmilyen minden :) Mondjuk en azert a vezerloegyseg helyeben a gazpedal 3 szazadmasodperc alatti lepadlozasat rautalo magatartaskent ertekelnem :)

Ha mar egyszer elindult, akkor egesz jol megy, persze mihez kepest, ugye, de egy atlagautohoz kepest mindenkeppen. Olyan 140ig, folotte bizony mar kelletlen a gyorsulas, elfogy a szufla. Maga a motor sem tett tul jo benyomast, mind az eroleadas karakerisztikaja, mind a gazreakcio, mind a felporges olyan jellegu volt, amikor az ember erzi az izzadsagszagot. Nyilvan egy 2 literes 4hengeres motorrol beszelunk, azok kozott azert elegge utos.

Aszondjak az EVO-rajongok, hogy ez az auto igazabol murvan es egyeb szar talajon mutatja meg a kepessegeit, amit en keszsegesen el is hiszek. Viszont aszfalton, ahol a nem versenycelokra vasarolt autok tulnyomo resze haladni fog (mar csak a puccos fenyezes kimelese okan is) bizony nem nyujtja azt az elmenyt, amit a korulotte csapott hirveres alapjan az ember varna.

Nem kene. Viszont ami meglepetes volt, a belseje egeszen turheto, mar-mar a premiumkategoria hatarait surolgatja, de viccen kivul.

Kene viszont a Focus RS, ami egy elkepesztoen jol vezetheto, elmenydus auto. Azert meg penzt is hajlando lennek adni, pedig elsokerekes. Szenzacios a futomuve, a valtoja, a motor pazar, szeles mosolyt csal az ember arcara minden manover.

sb

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 22:29:34

@Shadowbull: "Kene viszont a Focus RS, ami egy elkepesztoen jol vezetheto, elmenydus auto. Azert meg penzt is hajlando lennek adni, pedig elsokerekes."

Menjel fiam gyonni. Chemnitzer Platz 9.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 22:40:39

@evoVIII:
A Sierra hátul hajt, CO-t a diffinek és már mehet is. Ráadásul Gyöngyös meg Hatvan van a zöldkártya adatoknál, úgyhogy még közel is a Mátra. Jó buli lesz!

Shadowbull 2009.11.08. 22:44:29

@Heckantrieb: Inkabb Leipziger Straße 9 az, atyam :))

Amugy odajar a gyerök az oviba, imadkozik o helyettem is :)

Az ilyen autos jellegu elhajlasokat egyebkent nem a Dostlerstraße-n kene meggyonni? :))

sb

series_one (törölt) 2009.11.08. 22:52:41

@Asszeretnémondani:

havon még parasztsperr nélkül is elbohóckodsz a sierrával, akár még egy dízellel is.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 22:59:05

@Shadowbull: Az ugyanaz. Ovi hatul, istentisztelet elol. Dostlerstraßei halalcsillagra ne akarjal onszantadbol menni, higyj nekem.

007 turbozva nem keverve... 2009.11.09. 06:35:32

@BMW ///: azért nyertek anyiszor Dakart.......mert nem tudnak motort gyártani :)
ja meg mit keres rotax a bmwbe..zakatol az is rendesen...
az első autót bajorék az angol Austintől licencelték.....

BMW /// 2009.11.09. 09:06:35

@007 turbozva nem keverve...:
Kétkerekű motorra gondoltam de teljesen mindegy.

Mike-1 2009.11.09. 10:40:24

@evoVIII:

Te nyomorult, legalább olyat hazudnál, amit nem lehet 2 perc alatt lenyomozni!

A KZU-423 nem egy fekete evo, hanem egy FEHÉR FORD TRANZIT.

Istenem de hülye vagy.

habala 2009.11.09. 13:24:38

Hmm, a Totalcar, Magyarország autós legjobb oldala !

A belsőség, Magyarország legjobb autós blogja !

A szinvonal ! A frisseség ! A szakértők hada, aki nem lop nyomtatott sajtóból 8 hónapos késéssel, hanem kimegy saját pénzből, fotóz, dokumentál, cikket ír !

Legalábbis ez az általános vélemény az alacsony igényszintű, totalcar/belsőség olvasó autósok között.

A helyzet meg azért mégis érdekes. Adott egy angol újság, a BMW CAR, ami 2009 márciusban publikált egy cikket. Akkor ez a téma pár bmw fanon kivül senkit se érdekelt.

Még a Totalcar-t se, hiszen egy több százmilliós reklámbevétel termelő internetes újságnak nincsa havonta kb. 15 ezer forintnyi angol fontja, hogy előfizessen a BMW CAR magazinra.

Ezután pár napja egy srác bescannelte a márciusi cikket, ami kikerült a bmwblog-ra, és átment pár másik bmw fórumra is.

Ekkor még mindig nem érdekelte a Totalcar/belsőséget a téma.

Ezután pár napja egyik havernak átküldtem a scannelt anyagot, aki továbbküldte egy pár másik havernak, és így tovább.

És csak ezután, 8 hónappal a cikk publikálása után esett le a totalcar csapatnak, hogy cikket kell lopn... izé... írni a témáról.

De nem ám megkeresték volna a BMW CAR magazint, és megvették volna az eredeti képeket, vagy kimentek volna a bmw-hez fotózni müchenbe, nem nem - a csíkosan scannelt, pdf-es cikkból nyisszantották ki a képeket, és lopták ki a sztorit, amit az angol újság sajtósa és fotósa rakott össze.

És ez, barátaim, nem más, mint a jó öreg totalcar szinvonal:

- fingunk nincsen semmiről, de mellünket verve hirdetjük, hogy miénk a legjobb autós újság és autós blog

- büszkék vagyunk arra, hogy soha nem vettünk a kezünkbe egy tetves prospektus sem (hiszen az csak a lélektelen prospektusgyűjtőknek fontos), és épp ezért büszkén, teljes bátorsággal merünk leírni hatalmas szakmai és történelmi hülyeségeket az autókról

- boldogsággal tölt el minket, hogy mi nem megyünk el sehova anyagot gyüjteni. Megszoktuk, hogy a s*ggünket is kinyalják az autógyárak, telitömnek minket minden anyaggal, és csak annyi munkánk marad ezután, hogy két zöccséges mercis poén között kitaláljuk, hogy lehet lehúzni a kocsikat

- mi ? hogy kimenjünk németországba a bmw mobile traditionhoz fotózni ? Meg hogy körülbelül 20 éve ismert, hogy létezik egy e34 m5 kabrió, és több fotó is ismert erről a prototípusról, tehát nincs a témában semmi újdonság ? Hát ki nem sz*rja le ! Mi nem dolgozunk, megvárjuk mig a sajtó odatolja elénk a kész cikket fotóval, vagy kapunk egy scannelt pdf-et emailben, és abból mazsolázunk

- és persze mindent, és mindenhonnan lopkodunk. És persze szarul. Mert ha nem így lenne, akkor egy 8 (nyolc !) hónapos cikkból nem tennénk be copy paste-vel a rosszul scannelt képeket, és a történtelmi tényeket se innen másolnánk ki.

Azért az elég szégyen, hogy mégis ennyire ajnároznak emberek egy ilyen újságot, mint a totalcar, és blogot, mint a belsőség.

ommm 2009.11.09. 14:06:58

@hextra12: Na, tökikém (gondolom nem sértő rád nézve, leveled hangviteléből következtetve).

Elsősorban.
Bocsáss meg, hogy nem vagyunk előfizetői a BMWCar magazinnak. Ahogyan egyik másik gyártó lapjának sem. Az információt tőlük kapjuk, a többlet, ami a lapban olykor akad pedig eljut hozzánk így vagy úgy.

A bmwblog-ot bizony böngésszük, még aznap láttuk az írást, amikor megjelent, kérlek, bocsásd meg satnyaságunkat, hogy nem azonnal láttunk neki mindannyian a poszt megírásának, hanem pár nappal később készült el.

Kérlek, sorolj fel szakmai és történelmi hülyeségeket, melyek a jelen poszthoz kapcsolódnak. (Mert ugye, most ide kommentelsz, nem máshová, legalábbis remélem, hogy nem a Blue Oyster fórumot kevered velünk).

Erről az autóról egészen a szóban forgó cikk megjelenéséig bizony nem tudtunk, ezért is bocsánat, igazán kiküldhettük volna Angélánkat Münchenbe bedrótozva, hogy egy drink keretén belül vallassa már ki Dr.Langét, vajh' mit rejtenek a garázsok.

A metsző fizikai fájdalom járja át szívünket, hogy csak úgy ripsz-ropsz nem ugrottunk autóba és mondjuk Csikóssal, ebédidőben nem ruccantunk ki a Mobile Traditionhoz. A Porschénál voltunk, a Volvónál is, hát ide még nem jutottunk el.

Upsz, most sikerült végre letörölnöm a monitor belső oldaláról a csulát, amit ráköptél ezzel a lopkodásos marhaságoddal, de semmi vész. Netán elkerülte figyelmed, hogy mind a fotós, úgy a forrás is meg lett nevezve a poszt végén, köszönjük nekik, ha ez nem korrekt sem velük, sem olvasóinkkal szemben, akkor kérlek válaszolj (előtte töröld meg a szád, ha lehet) én pedig kukoricára térdepelek, söréttel gargarizálok, megvárásra sünt sz*rok és korbáccsal csapkodom véresre a hátam.

Sosem múló szeretettel
omm

kocapecas 2009.11.09. 14:19:07

@hextra12:

"Azért az elég szégyen, hogy mégis ennyire ajnároznak emberek egy ilyen újságot, mint a totalcar, és blogot, mint a belsőség."

Nem kötelező ide jönni!

@ommm:

"én pedig kukoricára térdepelek, söréttel gargarizálok, megvárásra sünt sz*rok és korbáccsal csapkodom véresre a hátam."

Ebből lesz videó?:):):)

ommm 2009.11.09. 14:26:04

@kocapecas: Persze, az olvasóért mindent :)

kocapecas 2009.11.09. 14:26:21

@ommm:

Egyik haveromnak is ilyen "töki" kinézete van:) El is neveztük tökinek:) Nagyon ki volt rá bukva ehhhehehe. Aztán ez tovább fejlődött "tökkencs"-re:):):)

Érdekes 2009.11.09. 14:31:16

@hextra12: Hát ez elég tré..érted,hogy mondom.

Érdekes 2009.11.09. 14:33:37

Többiek látom jót pörögtek, a hülyerekevo-n XD

kocapecas 2009.11.09. 14:39:02

@Érdekes:

Ment az oltás:)
De nem tudom most mi van, valahogy nem válaszol a srác, lehet kiszállt a verdából és rájött hogy csak egy tranzitban veretett:) Az a bizonyos segg+hideg fal effekt....

Érdekes 2009.11.09. 14:41:35

@kocapecas: Jah, hát veszemészre XD
nem mellékesen, még színtévesztő is...van baj.lol

Érdekes 2009.11.09. 14:45:45

@kocapecas: jajjj, ennél már csak az lenne rosszabb, ha tranzittal alázná a "mazsolákat" XD

kocapecas 2009.11.09. 14:46:07

@Érdekes:

Ja télleg a szín se okés!
Vazze ez lehet azért gyorsult le mindenkit mert a pirosat zöldnek hitte???:) úgy könnyű, hogy a többiek csak várnak:P

Érdekes 2009.11.09. 15:07:22

@kocapecas: nah igen..így aztán, azt is feltételezhetnénk, h kisbarátunk, nem épp fair játékos... ^^

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.09. 15:12:40

@ommm:

remélem, hogy nem a Blue Oyster fórumot kevered velünk).

A metsző fizikai fájdalom járja át szívünket,

én pedig kukoricára térdepelek, söréttel gargarizálok, megvárásra sünt sz*rok és korbáccsal csapkodom véresre a hátam.

Ez valami gyönyörű volt, éles, mint a penge! :))))

Érdekes 2009.11.09. 15:29:00

@Asszeretnémondani: főleg akkor, ha van alapja hextar mondokájának...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.09. 15:37:35

@Érdekes:
Függetlenül attól, hogy kinek van igaza, ommm válasza nagyon szellemes volt, jót nevettem!

Lord heckman 2009.11.09. 16:04:52

Hát azok a beömlők durván ocsmányak. Jobb lett volna 850 esbe belenyomatni a w16 ot, ott tán el is fért volna :D

amúgy: a képek között van a belső kép.. azt a bűnranda kormányt honnan kukázták?

series_one (törölt) 2009.11.09. 17:12:21

@Lord heckman:

e23 lufis kormánya volt ilyen, valamint egész hasonló, de méretileg kissé más az e28 és az e24 lufis kormánya.
namost ha a project 87es, akkor ugye e23 kilőve, de attól még lehetne e24 vagy e28.
csakhogy ez egyik sem.
ez eredeti e32 kormány.
az oem szerint 87 márciusig létezett ez a fajta.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.09. 21:27:44

@ommm: Kar fennakadnod, ezek a ti teremtmenyeitek.

Tobb kulturat a cikkekben, es tobb kultura lesz a hozzaszolasokban is.

Ezen kattognotok kicsit olyan, mint amikor a Vaklarma c. filmben a vak negert alakito Richard Pryor felkialt a metroban:
- Uristen! Tenyleg neger vagyok? Es anyam tudja mar?

Suttora 2009.11.10. 11:12:06

@ommm: "igazán kiküldhettük volna Angélánkat Münchenbe bedrótozva, hogy egy drink keretén belül vallassa már ki Dr.Langét, vajh' mit rejtenek a garázsok."

Látod, ez nem is rossz ötlet...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.10. 13:37:12

@Suttora: Föleg, hogy Tar Ági ott tanyázik. Szóljak Áginak, hogy beengedje a stábot? ;)

ekutya 2009.11.10. 16:43:08

@Shadowbull: Remélem egy életre megtanultad hogy EVO-ba csakis kéziváltó. Egyébként az EVO X csúnyán meghízott az elődeihez képest. Ha csak a vezetési élmény érdekel, akkor azok jobbak.

Shadowbull 2009.11.10. 22:08:55

@ekutya: Most micsinaljak, ha a Mitsu ilyet adott?

sb

tRebroN 2009.11.10. 23:55:14

@karaj05: Literenkénti 200 ló egy szívó 2 literes Hondából kihozható. Jó pár éve már annak, hogy egy bizonyos ember egy F20C (s2000 motor) mociból 2.09 literes hengerűrtartalom mellett 390Whp-t tudott kisajtolni belőle ez ugye keréken mért teljesítmény NHRA all motor Csúcstartó azóta is a gép. Szal ez hozza a literenkénti 200 lovat vígan.
Ami az s2000 literenkénti 120 lovát illeti az is már a múlté a Ferrari új 458 Italia szíve jelenleg a szériában gyártott legnagyobb literteljesítményű szívómotor

zeddez 2009.11.13. 10:26:22

A Suzuki Swift (Cultus) Suzuka Edition 1.3 szivóbol 188LE R13B motorkóddal, ez ~144LE per liter.
Nissan Almera (Pulsar) VZ-R N1, SR16VE N1 motorkód, ez 1.6 szivo és 200LE, ez is egy kicsivel tobb, mint 125LE per liter

Ez mindkettő utcai autóban volt 10+ éve, bárki megvehette

zeddez 2009.11.13. 10:39:30

@Tie: "Tie 2009.11.08. 15:58:58
@ommm: Talán a Változó vezérléses megfejtést a japcsik szögelték össze nem? "

Pont nem. Az első ilyen autó az egy Alfa Romeo volt 1981/1982-ben.
Japcsik sok évvel később jöttek csak ki sajáttal
A Hondások egymástól szájról-szájra terjesztett és népmesei motivumokkal is ötvözött, de valojában csak kártyvárlegenda alapokon álló téveszméje, hogy de ő autójuk gyártója találta ezt az egészet ki -mert tizenötezerhétszázhatvannyolcan így tudják, akkor az biztos úgy is van-, csak 3.-4. volt a sorban.

;)
süti beállítások módosítása