Segítség, GYILKOS!

Ariel Atom

  2009. október 15. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

Felejtsenek el mindent, amit az autókról tudnak. Az Atom nem úgy gyorsul, nem úgy áll meg és nem úgy fordul, ahogy az általunk ismert kocsik, ezért egy átlagos sofőrnek esélye sincs rá, hogy megülje ezt az irgalmatlan masinát.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr101449464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.15. 07:29:34

Kár, hogy csak utasként lehet kipróbálni! (promo video szerint)... akkor most mivan??

Krorz 2009.10.15. 07:31:41

Kegyetlen élmény lehet, egyszer nyerjek a lottón...
Nem mindenkinek elég a "gyári" Atom: dpcars.net/home/forsale.htm#Atom
V8, 400 LE, és a legtöbb hiba kijavítva ami jellemző az Atomokra. Nem lenne rossz vétel. Így készült: dpcars.net/atom/index.htm

Mansory 2009.10.15. 08:00:30

Akkor 900 körüli Le és 650kg milyen lehet széles slick gumikon? :D

Shadowbull 2009.10.15. 08:24:56

Sose ertettem, hogyan merul fel valakiben egyaltalan az, hogy egy ilyen nagyra nott gokartot barmifele szupersportkocsihoz hasonlitgasson.

Apam, ez csak 15 milla, toredeke egy Ferrarinak, es megis alazza, ocsem, ez mar valami, mindegyik szar szupersportkocsi elbujhat mellette...

Meg jo hogy a szerzo annyira azert nem kezdte el ezt a baromsagot ragozni.

sb

Lookie 2009.10.15. 08:31:48

Állat lehet, sokat olvastam már vagy 2 éve erről az adrenalinágyúról...Jeremy Clarckson is olyat ökörködött vele hogy még a képe is ráncos lett tőle www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA ....s hát biza csöppet sem szidta , ami azért nagy dolog nála( igaz brit termék, hogy is tenné)Szóval lehet akármit mondani erről a járgányról de aki egyszer kipróbálta még ha csak az anyósülésen is az asszem egy életre nem felejti el az élményt. Kellemes napot mindenkinek.

Nzoltan 2009.10.15. 08:32:07

Ezzel chewbacca szőre hamar berasztásodna.:D

BocaNegra 2009.10.15. 08:51:18

Egyszer láttam egyet (lehet, h ez volt?) a körúton. Mentek vele, aztán a Szeráj előtt parkolt le. Besza-behu volt még csak látni is...:)

Dela 2009.10.15. 08:51:51

És "csak" egy 2.0 literes motor a lelke.
Mondjuk az is a jobbik féléből. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.15. 08:55:20

akkor most a ferrari atvag mindenkit mert lam lam 15m bol is ki lehet hozni jobbat? --- baromsag

a maga kategoriajaban tenyleg super lehet, kiprobalnam szivesen! - mondjuk nem full gazon :)

ez a legszebb gokart amit eddig lattam, az a csovaz nagyon el lett talalva! el sem hiszem hogy nem olasz:)

BocaNegra 2009.10.15. 09:00:41

Én utasként is kipróbálnám, nem lehet szar úgy sem...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.15. 09:04:56

Nem rossz befektetés, ami 125 üzemóra után kitermeli az árát. Máshonnan nézve pofátlan lehúzás.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.15. 09:20:00

Inkább azt nézzek meg a tisztelt szerkesztök, hogy a KTM X-bow mit tud. Érdekelne.

Érdekes 2009.10.15. 09:20:01

@Shadowbull: Hálistennek nem ment bele nagyobb vesszőfutásba..de szerintem ez is elég "vicces" kijelentés volt...Reventón,LP széria,California,FXX..mehetnek mind a pit*ába, hát nem? :D Sztem egyébként irtó csúnya..inkább kiprobálnék egy brabus CLS-t...

Andris25 2009.10.15. 09:20:35

Az Atom csak egy játék. Persze a legjobbak közül való, de nem sok köze van az autóhoz. Persze, motor hajtja, meg négy keréken gördül, de akkor is. 15 millióból olyan kocsit(mit kocsit, kocsikat!) lehetne vásárolni, hogy... De gondolom mindenkinek van elképzelése, hogy tizenöt-millió forintot mire lehetne elkölteni!
Bevallom nem vagyok nagy rajongója a mai brit autóiparnak. Talán azért mert nem igazán létezik ilyen. Van jónéhány kis manufaktúra, pl. az Ariel, a TVR, meg biztosan más is, de ezek csak "játékokat" gyártanak. Nos amíg ez így van, nem igazán értem Jeremy Clarkson és társai (TG) hozzáállását. Kritizálnak és becsmérelnek mindent ami nem brit, legyen az japán, német, olasz, vagy francia. Miért nem törnek össze egy nagyszerű Triumphot, vagy Lotust? Na mindegy, azért a cikk jó volt így reggelre!

gelsystem 2009.10.15. 09:23:04

...Ha csak egy pillanatra is elkalandozunk, megpördülünk. Ha túl gyorsan megyünk be a kanyarba, megpördülünk. Ha túl hirtelen mozdulatokkal nyúlunk a kormányhoz, megpördülünk. Ha hamar kezdjük meg a kigyorsítást, megpördülünk. Ha csak egy kicsivel is gyorsabban közelítünk a gázpedált kezelő jobb lábunkkal a padlóhoz kigyorsításkor, vagy nem megfelelő szögben nyitjuk a kormányt, azonnal megpördülünk....
azé ez elég gáz!
súlyelosztás, felfüggesztés...stb?????
azé ilyet egy ótónak nem nagyon szabadna csinálnia

Érdekes 2009.10.15. 09:31:01

@gelsystem: egy autónak nem..egy ilyen hízott gokart meg, nem a mérnöki precizitásról híres sztem...

Flat-6 2009.10.15. 09:36:17

Nagy élmény lehet ökörködni ezzel a jószággal, szívesen ki is próbálnám, ezzel együtt otthonra azért nem kéne. Egyébként nekem is az jutott eszembe rögtön, hogy 15 millióból a kedvenc autóim közül többet is meg lehetne venni...

Riasom 2009.10.15. 09:36:41

@gelsystem: szerintem pontosan ugyanezek elmondhatók bármelyik mai F1 autóról is.

Aldo Moro 2009.10.15. 09:39:18

15 millából tuti autót vennék, nem egy ilyen talicskát. Attól még biztos megy, mint állat, de nem kéne, az tuti. Már egy 240 lovas Coupeban is vigyorognék, ennyire azért nem akar leesni az útról. Nincsenek ilyen irányú álmaim, na.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.15. 09:45:59

Sztem közel se fájt ennyibe a tulajnak.
Behozta enyhén sérülten feleennyiért,majd itthon megjavította.
Jól csinálta.

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.10.15. 09:50:40

Nah látom megy a fikázás. Emberek ez 15 millából a menetteljesítményt hozza, a luxusribancokat, a szaros faberakást meg szűzborjúlánylabbőrével bevont belsőt nem. Van akinek az előbbi hülyeség a fontosabb van akinek az utóbbi szarság.

Én szívesen vennék egy ilyen vasat, és használnám nyáron. Mondjuk előtte elmennék egy reptérre 1 hét hidegélelemmel betanulni. De azért jó lenne, ha olyan hangja lenne mint az slr mclaren-mergának :)

repecs 2009.10.15. 09:51:05

Turbó nélkül is lenne vagy 180 ló. Aztán ha majd tudom kezelni jöhet a többi ló.

Dervenkál Egon 2009.10.15. 09:51:38

Azért megnézném a szakik fejét a mozaik utcában. Mert ugyan a jogszabály szerint kötelesek forgalomba helyezni, ha van fékje lámpája, és az unió más tagállamában már kaphatott tipusengedélyt. De! El tudom képzelni, hogy elkezdenek gondolkodni...."őőőő...ez négykerekű motorkerékpár, vaaaagy őőőőő.....hát ennek uram nem lesz forgalmija".

alprazolam 2009.10.15. 09:54:08

Abból is látszik, hogy az angolokat kitiltották ejrópából, hogy más normális országban ilyet nem engednek közútra...

Shadowbull 2009.10.15. 10:00:27

@Kázmér_von_Odabasz: ". Emberek ez 15 millából a menetteljesítményt hozza, a luxusribancokat, a szaros faberakást meg szűzborjúlánylabbőrével bevont belsőt nem. Van akinek az előbbi hülyeség a fontosabb van akinek az utóbbi szarság."

Hulyeseg.

Milyen menetteljesitmeny hoz, ha allandoan le akar esni vele az ember az utrol?

Arrol nem is beszelve, hogy meg az eso is beesik, ugye...

Raadasul a nagy marketingduma ellenere elegge gany dolognak tunik, az eddigi hibalistat olvasva. azt nem is akarom tudni, hogy a motor mikor fog szetesni, ha azt is ennyire szakerto modon huztak fel az egig.

sb

MySQL 2009.10.15. 10:03:22

Lehelletnyi előnye van egy motorhoz képest, inkább veszek 2 millióért motort mint 15-ért egy fél autót.

A 20000Ft/10 perc pedig egy gigantikus lehúzás, könyörgöm, ennyit ér egy középkategóriás taxi, aztán mégsem kerül többe 160Ft-nál kilométerenként.

Üzleti véna az van bennük.

Stock 2009.10.15. 10:14:45

elég kemény lehúzásnak érzem, hogy csak utasként "bérelhető"...
a tulaj autózik egy jót, az utasa meg finanszírozza..
ha sokat akar keresni, akkor vállaja a kockázatát, hogy az autó megsérül!

Glg 2009.10.15. 10:32:37

komolyan mondom behugyoznék ha vezethetném ezt a kocsit :D:D:D:D

Negrogo 2009.10.15. 10:33:13

Pont a nyaron volt rola szo, hogy kimegyunk es kiprobaljuk de aztan nem lett belole semmi. Attol fuggetlen, hogy utaskent vagy jelen szerintem nagy elmeny lett volna csak nem ennyi penzert. Talan 10-et meg erne igy. Anno EVO9 -et vagy Impreza STI -t lehetett kiprobalni! 20 ezer forontert, oke, hogy ez jobban megy de akkor is tulzas.

Érdekes 2009.10.15. 10:40:31

@Riasom: Nyilván egy 1milliárd forintos F1es gép az ugyanaz mint egy a suftni 15 millásnak mondott akármi...Vajon milyen szélcsatornában tesztelhették? O.o

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.15. 10:47:49

Amikor évekkel ezelőtt a Top Gear-ben a Jeremy Clarkson verbálisan kiverte a cerkát, akkor döntöttem el, hogy veszek egy ilyet! Ár élvezet arányban ez tudja a legtöbbet.

burnsie 2009.10.15. 10:48:06

nem kell hozzá 900 le-ős impreza, hiszen block gépe majdnem tudja ugyan ezt:

Atom
www.youtube.com/watch?v=I2a6ypw4Z_U

Block impreza
www.youtube.com/watch?v=Io-6aY-6Ufg

sunblind 2009.10.15. 10:54:41

@Gyulavitéz:

Na erre a cikkre gondoltam a piros lámpánál. Köszönjük szépen, gratulálok! :)

Érdekes 2009.10.15. 10:54:53

húh, jah az a gép elég jó..megnézném, mikor csinálja meg azt a 72mphs szlalomot ez a kis réparakéta XD

Shadowbull 2009.10.15. 10:55:44

@Asszeretnémondani: Inkabb vegyel egy sajtreszelot.

Ar-elvezet aranyban meg ettol is tobbet nyujt.

sb

burnsie 2009.10.15. 10:56:48

ádándon most is lehet evoval subaruval memni 300 le, rallycross pálya murva aszfalt, 30000-ért 10 kör kb 10 km.
nekem az megérte.
ez hogy ülök valaki mellett aki jót szórakozik 20,000-ért? na nee!
egyébként meg lehet ez jobban meg, de egyenesben bárki tudja nyomni ész nélkül ahhoz semmi sem kell, viszont betonról lemenni murvára és keresztben elfordulni...
kicsit élvezetesebb mint egy repülőtéren bohóckodni...utasként

Fittipaldi 2009.10.15. 10:57:06

ariel-atom.hu/ :

"Regisztrálj utasnak!
10 perc száguldás: 20.000 Ft + ÁFA (Plusz ingyenes video felvétel!)"

A hülyének is megéri.

Rocko- 2009.10.15. 11:06:35

@alprazolam: kb. mindenhol beengedik az útra. csak nálunk nem.

Fischer 2009.10.15. 11:17:21

hm...
nem kötelező igénybe venni, ez is egy lehetőség.

ha nem vezethetem, nekem sem kell, utazni tudok a németeknél is, az értékesítők visznek egy kört ingyen az ottani importőrnél. :-)

Egyébként érdekes ez az Ariel Atom Hungary... :-)
nyilván nem ez a hivatalos cégnév, tudom én, csak jól esik gonoszkodni, mert fene tudja, január előtt kijutok e a dojcsokhoz, hogy beüljek...

"Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
1055 Budapest, Kossuth tér 4.

Cégkeresés cég elnevezése alapján
(A cég nevének kezdete: ariel atom hungary.)

2009. október 15. napján 10 óra 59 perckor ariel atom hungary kezdetű cégnév a cégnyilvántartásban nem szerepel.

Készült: 2009/10/15 10:59:59. A szolgáltatott adatok a kibocsátás időpontjában megegyeznek a cégnyilvántartó rendszer adataival.
Microsec Céginformációs szolgáltató"

a hibák meg nem tűnnek vészesnek.

motortartó bak fogyóeszköz minden gyorsulásra szánt, vagy csak szimplán ütött vert autónál...
a linkelt videó alapján ennek az autónak üzemórás karbantartás kell, nem kilométerre számolt...
kicsit nagyobb igénybevétele van, mintha egy szimpla autóbuzi birtokolná, aki szereti és csak akkor tapossa ki a szemét, ha nagynéha megbolondul...

az elégett kábelek cseréje nem akkora dolog, amibe bele kellene rokkanni, egy hővédő lemezt meg nem nagy ügy föltenni... mondjuk, ezért kukoricán térdeplés az angoloknak...

lámpa visszacsavarozható...
önzáró anya/rugós alátét, oszt' hali...

Fischer 2009.10.15. 11:31:59

jut eszembe...

tegyük föl, kap egy kifejezettebb karosszériát ez az autó és nem 500 kiló lesz, hanem mondjuk 700, és húznak még kicsit a kompresszoron...

még mindig nem fogja elérni azt a "presztízs" - nek csúfolt hízási szintet, ahol egy mai utcai ferrari vagy a hasonlók állnak, de már túllép a gokartlétből, s menetteljesítményekre továbbra is leveri a nagy neveket...

ne felejtse el senki, hogy a ferrari is az ilyen, vagy hasonló autóiból szerezte a nevét a sportsikereivel, amit az utcai farokhosszabbítós autók forgalmából finanszíroztak...
nem az az igazi ferrari a Kommendatore konzervatív látásmódját alapul véve, amivel most kurvázni lehet, mert nem rázza szét a romantikus éjszaka lehetőségét a parasztszekér szintű versenyfutómű.

na mindegy, csak elgondolkodásra szántam az irományom, nem vitatkozni szeretnék.
a véleményem nem fog úgysem változni.
ha valamely farokhosszabbító autós megsértődik, sajnálom, nem sértés volt, hanem ténymegállapítás az értékítéletem szerint.

biker_kolee 2009.10.15. 11:32:26

Kéne. Természetesen nem itthon.

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.10.15. 11:38:14

Valóban jókora marhaság szupersportautókhoz hasonlítani.
"Játékszernek" viszont kicsit drága 15-ért, nem?

a_nick_mar_letezik 2009.10.15. 11:46:08

Az első dolog, amit még az első Atom cikk olvasásklor megfogalmozódott bennem, hogy "kell egy ilyen"! :)
Persze nem a Thököly útra, és nem is a hungáriára! :D Talán az M3-on! :)
Bár 15....

Shadowbull 2009.10.15. 11:46:08

@Fischer: Ez mitol lenne kevesbe farokhosszabito mint akermelyik masik sportkocsi? vagy azok mitol lennenek jobban?

Attol farokhosszabito valami, hogy normalis auto, nem pedig egy nagyra nott gokart?

Ez a farokhosszabbitozas olyan luzer duma szerintem. Valamivel csak le kell szolni azokat, akiknek ilyesmire is telik.

sb

repecs 2009.10.15. 11:47:29

Ugyérzem hiánypótlásnak csinálni kellene egy céget ahol 20 éves ladával lehetne menni 2 bkv jegy áráért.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.10.15. 11:50:47

Hm. Vannak szép részletei valóban, de nekem összességében nem tetszik. Ez legyen a legnagyobb baja. Mindenesetre kipróbálnám, csak nem utasként, 20ezerért.
Ha meg élményautót akarnék saját használatra (és megtehetném), akkor inkább egy Caterham Super7, mondjuk 180 ló elég is bele. Aztán ha megtanultam kezelni, akkor kicsit több. Ez a 300 ló/500 kg párosítás már tényleg túlmegy az elmebetegség határán. Ettől függetlenül farmotor rulz.
Kombi nem lesz belőle?
A meghibásodások meg simán beleférnek ilyen használat mellett. Az lenne a csoda, ha semmi baja nem lenne...

Fischer 2009.10.15. 12:01:25

@Shadowbull:

érdekes, olvasol te elég totalcart, ha nem vagy tisztában a fogalommal?... :-)

arról szól, hogy a célszerűség és a megjátszás külön kategória.

lehet egyébként, hogy lúzer dumának tűnik, de nem azért írtam, mert nem engedhetem meg magamnak, hogy "normális", tehát nehézkes, meghízott autóim is legyenek...
nyers vagyok és őszinte, nem meglepő módon azokat az autókat kedvelem...

olcsóbérlet 2009.10.15. 12:04:14

Kicsit dolgozni kéne azon a futóműbeállításon, ha minden apró mozdulatra "megpördül".

megint 2009.10.15. 12:33:51

Nagy élmény lehet vezetni, "játszós" autónak kitűnő, de felesleges ferkához, porschéhoz hasonlítani, és azért megnézném én , hogy egy 911T, vagy egy 430 kinek lenne puhány autó kikapcsolt biztonsági elektronikával az ide kommentelő állítólagos profik között, viszont pályára tökéletes lehet ez, ott van hely ha kicsúszol

Shadowbull 2009.10.15. 12:40:21

@Fischer: ugyan aruld mar el, hogy egy porsche, ferrari vagy lamborghini megis mi a feszkes fenet jatszik meg?

Ugy tesznek, mintha... mintha micsoda?

Amugy meg leszarom, mit ir a TC, tudok en magamtol is velemenyt alkotni.

sb

Draco3D 2009.10.15. 12:44:56

Brutal.De szerintem az Ariel Atom nem hullik ennyire szét,csak ugye ez hol is van?Pontosan Magyarország.Biztosan törődnek vele,és csak arra használják amire kitalálták.Amúgy egy formula autó is mindig ki akar pördülni,csak olyanok vezetik akik már megtanulták minden porcikáját.Rengeteg videó van youtube-on,van 1-2 ember aki komolyan nyomja,küzd vele,pokoli gyors,és nem pördül meg.Szuper sportkocsikhoz meg fölösleges viszonyítani.Azok szimbólumok,kényelmesek,belül is szépek,és ráadásként azok is veszett gyorsak.És valszeg 220-240 után úgy el suhannak mellette,mint a pinty.Ez másra van.Ezzel ki lehet menni,küldeni neki,nem kímélni,olyan kanyarsebessége és lassulása van,amilyen egy szuper sportnak soha nem lesz,viszont az másról is szól,nem csak a száguldásról.Ha lenne 100 millióm,biztos vennék egy ilyet,meg 2-3 másik normális autót.

loláb 2009.10.15. 12:50:05

@Shadowbull: Nem az autók a megjátszósak, hanem a tulajdonosok döntő többsége, mivel nagyrészt olyan helyen használják az autókat, ahol marhára nem kell többszáz lóerő, elég lenne mondjuk 250 is.

Drága autót lehet mást is venni, nem kell okvetlen szupersportkocsira költeni a pénzt, ha van.
Csakhogy a kifelé mutatott kép nem egy RR-os elegáns kékvérű úr képe, hanem egy gyorsan és veszélyesen és izgalmasan élő, nagyvilági figuráé akar lenni, ezért kell a Turbó Porsche, és nem jó a RR.

Draco3D 2009.10.15. 13:03:36

De ha fogunk egy embert,aki eddig csak 150-200 lovas autókat vezetett,majd beültetjük egy bármilyen hátsókerekes szuper autóba,kikapcsoljuk az elektronikát,meg fog pördülni,nem1x,ezek szerint szar az autó,súlyelosztás,felfüggesztés?Nem hinném.Valaki mondta KTM x-bow jobban érdekli,mit tud.Az lassabb,és drágább mint ez.

2009.10.15. 13:12:52

Az iras gyulavitezhez kepest egesz jora sikeredett, de a vegen ez a kenyszer-reklam + a meghibasodasrol szolo mondatok porba tiportak - nalam - az egeszet. Kar erte...

Shadowbull 2009.10.15. 13:14:39

@loláb: Egyreszt alaptetel, hogy loerobol sohasem eleg. Semmifele racionalis hatart nem lehet meghuzni, ameddig indokolhato, folotte meg nem.

Masreszt akiknek ilyen autojuk van, azok nem kompenzalnak jobban, mint akinek mondjuk 150 centis plazmateveje van 60 centis helyett, 100e forintos mobilja egy 5e forintos helyett, vagy 20e forintos poloja 2e forintos helyett, sot. Aki Ferrarit vesz, az altalaban nem vallalja tul magat, mert olyan mindegy, nehany tizmillioval tobb vagy kevesebb van neki. Aki meg 100e forintos mobilt vesz, az gyakran hitelre, a lehetosegeit egyertelmuen tullepve teszi ezt. akkor ki is kompenzal valojaban, es micsodat?

A gondolatmenet ott hibadzik, hogy a sportkocsivasarlokat mindenkeppen igyekszik valahogy lekicsinyiteni. kicsi a farkuk, kivagyiak, akarmi.

A lenyeg az, hogy valahogyan csokkentse az egyszeri kommentelo a pszichejere nehezedo nyomast, amit a sikertelensegebol fakado alapveto frusztracio okoz.

Semmi baj sincsen a szupersportkocsi vasarlokkal. Vagynak valamire, megveszik. Ahogy barmelyikunk teszi/tenne hasonlo helyzetben. Hogy miert vagynak ra, az meg az o dolguk.

Amugy meg elhiheted, akinek Ferrarira futja, annak futja masmilyen autora is.

sb

önkéntes rendőr 2009.10.15. 13:19:05

Azt gondolom, hogy buta, gyors autót építeni ma már nem nagy kunszt.

önkéntes rendőr 2009.10.15. 13:21:13

Azt gondolom, hogy buta erős autót építeni ma már nem nagy kunszt...

Laciii 2009.10.15. 13:26:56

Rá lehet guglizni: "top gear power laps", ne ezt tudja :)

Draco3D 2009.10.15. 13:35:07

@Laciii: Nem is olyan gyors,Enzo ráver fél másodpercet.Már nem is kéne.

loláb 2009.10.15. 14:01:39

@Shadowbull:
"Egyreszt alaptetel, hogy loerobol sohasem eleg."
Nem a lóerő a lényeg. A szupersportkocsik drágák, de a drágaságuk egy helyszinen fizetődik ki: a versenypályán. Ott, ahol ezen autók döntő része sosem fordul meg. Minden más szempontból vannak náluk jobban használható autók. Kényelmesebbek, drágábbak, nagyobbak, biztonságosabbak. Mégse kellenek messze annyi embernek.

Lehet drága autót venni, ami egyrészt lényegesen célszerűbb, másrészt éppen annyira reprezentálja az anyagi helyzetet, egy dolgot nem tud: nem mutatja vagánynak, nagyvilági playboynak a gazdáját. És ez az a pont, ami miatt megéri 60 millióért Ferrarit venni, és nem éri meg egyanennyiért angol luxuslimuzint vásárolni. Ez nem csak itthon van így, ahol én jártam nyugat európában, mindenhol több olasz szupersportkocsit láttam, mint a náluk lényegesen használhatóbb szuperluxus járgányokat, bentleyt, RR-t, vagy Maybachot.

"akkor ki is kompenzal valojaban, es micsodat?"
Nyilván mindketten, egy másodpercig sem védtem a hitelre százezres mobilt vásárlókat.

"a sportkocsivasarlokat mindenkeppen igyekszik valahogy lekicsinyiteni"
Ez szimpla irígység, én sehol nem írtam olyat, hogy a kicsi farkukat kompenzálnák. De vetíteni vetitenek ők is, hisz számukra is van "feljebb", mégha ez nyilván nem is ugyanazt jelenti, mint egy átlagembernek.

"Amugy meg elhiheted, akinek Ferrarira futja, annak futja masmilyen autora is."
Ezt sem kétlem. És akármelyik másik autó sokkal jobban használható mondjuk városi közlekedésben, mint a Ferrari, mégis akinek van, azzal közlekedik. Ha magának venné, akkor akkor szedné elő, ha van értelme. Mivel az image-ének vette, ezért araszol vele a dugóban, és viszi tízezrenként a hárommilliós szervízre.
(Amivel semmi baj nincs, az ő pénze, ő kereste, költse is el ő, én nem bánom, csak ettől még ez a viselkedés vetítés marad.)

S4mu3l 2009.10.15. 14:06:45

15 szerintem sok érte. Kíváncsi lennék hogy a többi, ezen a vonalon mozgó társa kb milyen árban van (lenne..)

Érdekes 2009.10.15. 14:17:18

@Shadowbull: "A lenyeg az, hogy valahogyan csokkentse az egyszeri kommentelo a pszichejere nehezedo nyomast,"

Hát, azért 10 ből 9 ember, nem a tudásából kapargatta össze azt a 60 milliós (csak játszós sport)kocsit...Mert kik ők?Senkik, szerencsések voltak ennyi.10ből 1 van, aki szerintem a talpra esettsége és tényleges rátermettsége miatt szerez annyi pénzt.Szóval, sztem a 9ből egyik sem különb az őt "szidó" egyszereri embertől, csak szerencséje volt.Nem hiszem, hogy az egekbe kéne magasztalni őket, és az "egyszeri" embert lenézned, mert effektive semmi különbség nincs köztük.Adott helyzetben mind a kettő ugyanazt teszi..
pl. Gondolom sokra tartasz egy csövi reppert akinek 3 hammert 10 sportkocsi áll az udvarán 3 villája van etc.Mint egy orvost, aki tesz valamit az emberiségért...De felhozhatnám az olajsejkeket is..vagy celebeket, sztárokat...bankárokat akik engedik a fekete pénzeket , uzsorások..és még sorolhatnám.Igen, ezekre fel kell nézni.

mickeyknox 2009.10.15. 14:24:49

hm... azt hittem, hogy az itt kommentelő autóbuzik 90%-a nyálcsorgatva gépeli be hogy instantget, pedig dehogy... érdekes

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.10.15. 14:42:06

@S4mu3l:
www.arielmotor.co.uk/
23.5k-tól indulnak a 160-asok. Alapból ez sem lenne rossz.

@Shadowbull:
Szerintem nem nehéz felfogni, hogy mindkét termékcsoportnak más a vevőköre:

Atom - 15m -> versenypálya, jó vezetési tudás, nem image célokra.
Nagyvas - 150m -> jaszkari, néha versenypálya, bármilyen vezetési tudás, leginkább image célokra.

Ha lenne rá pénzem vennék, nem sajnálnám, ütném mint a lovat, úgyis arra van. 160 paci is elég hogy leolvassza a biztosítékot. Legalább nem az első kanyarban halok meg :) Aztán ha kiöregednék, vennék valami kényelmesebb gyors kocsit... ami akár még egy ferrari is lehet, de akár egy suzuki is. Igaz az utóbiba azért szarabb lenne beülni...

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.10.15. 14:47:20

@mickeyknox:
Azért autóbuzi és autóbuzi között is van különbség, és ez a szép. Ezért lehet látni szép régi fiatokat, opeleket és ezért lehet látni új ferrarikat, meg lambokat is. Nekem csak az a furcsa, hogy mások nem látják hogy itt midnenkinem a benzigőztől áll fel, de hogy az most 95-ös vagy versenybenzin az már neki nem mindegy... :)

megint 2009.10.15. 15:04:42

Igen, evvel a kicsit a farka dumával, valamiféle magyarázatot akarnak adni maguknak, majd erre jön a következő válaszuk, "ha én milliárdos lennék akkor sem vennék" duma, persze országunkban nem egyértelmű , hogy kinek honnan volt rá pénze ez igaz.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.15. 15:13:22

@Shadowbull: Köszönöm az ötletet, ez még eszembe sem jutott! Ha meglesz a reszelő majd kölcsönadom, hadd legyen neked is jó!:D Nem vagyok egy irígy kocsog!

McK (törölt) 2009.10.15. 15:17:46

Jáááj mennyi hülyegyerek..
Nem kőne',ha lenne rá akkó se.
Tipikus. Mint amikor a pattanásos képú 45 kilós áll az Aerobik terem üvegfala mellett a bögyösökre nyálcsorgatva,és motyogja,hogy én nem basznám meg,nekem a belső a fontos..:D
Úgy. Kár,hogy a bögyösöknek nem..:D

haacsee 2009.10.15. 15:22:17

Az írással kapcsolatban: érdekes a cikk, jól átjön, h mit érzett a szerző. Ilyen szempontból sztm jó. Ami furcsa: Csikós kolléga bekezdéseken át áradozott, hogy mennyire megbocsátó, könnyen vezethető a többi hasonló rendszámosított pályaautóhoz képest (westfield stb). Gyulavitéz pedig lényegében vezethetetlen, azonnal büntető szörnyetegnek írja le. Vagy ennyire más a két szerző értékítélete, vagy vki erősen túloz, vagy csapnivalóan szarul volt beállítva az itthoni Atom futóműve (azt tudjuk korábi cikkekből, hogy minden paraméter szabadon állítható, ami nem hozzáértő kezekben az elbaszás garanciája).

Az Ariel Atom Hungary-ről: jószándékú és potenciális ügyféltől érkező építő célú kritika: szánalmasan(!) rossz az ajánlat, miszerint 20e+áfáért visznek utasként 10 percet. Ha ennyiért némi oktatást követően 15-20 percet vezethetném, azt jó ajánlatnak tartanám, elsőként jelentkeznék. Ez így vicc, esélytelennek tartom. Ahogy nézem a kommenteket, nem vagyok egyedül..

McK (törölt) 2009.10.15. 15:43:48

@haacsee: Már csak azt mond meg,ki lenne az a hülye,aki 20+fáért odaadná a 15 milliós autóját,és ki lenne aki ezt biztosítani merné?
A többség egy 150LE-s autóval sem bír el,ez az autó NEM adható földi halandó kezébe,mert képtelenek kordában tartani.
Erre semilyen elméleti oktatás nem képes.

Carfan 2009.10.15. 16:22:07

@Shadowbull:

"Apam, ez csak 15 milla, toredeke egy Ferrarinak, es megis alazza, ocsem, ez mar valami, mindegyik szar szupersportkocsi elbujhat mellette..."

Azt hiszem jól megragadtad a lényeget, hogy milyen a TC jelenlegi színvonala. Mintha valami 18 éves hülye sztrítrészer írta volna ezeket a sorokat. "Az ezres Suzukival X autót aláztam, 200 lovas húzott TDI-vel Bmw-ket aláztam... stb stb lehetne folytatni a sort napestig. Egy autós újságírótól talán ettől nagasabb színvonalat is elvárhatna az ember. Mert ez így szánalmas. Az Ariel egy játékszer, egy mai Ferrari vagy Lambo pedig egy hétköznapokon is használható, de amellett pokolian gyors sportkocsi. Össze sem hasonlítható a kettő. Pályán nagy élmény lehet az Ariel azt nem tagadom, de nem véletlenül kerül egy Ferrari árának töredékébe.

Olyan vicces az ilyen beállítottságú cikkeket és hozzászólásokat olvasni, hogy a köridő, meg súly lóerő arány. Mintha az élet és a közút egy gigantikus autóverseny lenne. Az ilyen emberek inkább üljenek le a Need For Speed elé és ne az utakon részingeljenek. És vannak olyanok akinke ez szempont egy hétköznapi autóban...

Laciii 2009.10.15. 16:45:39

@Carfan: "a köridő, meg súly lóerő arány" az Atom erről szól, rendszám csak azért kell rá, hogy ne trélerrel kelljen kivinni a pályára (én mondjuk azzal vinném, szerintem olcsóbb).

Laciii 2009.10.15. 16:48:10

Lemaradt: ha figyelmesen olvasod a cikkben is le volt írva, hogy a közút az Atom számára idegen környezet, és nem oda való, mégis mit írjon még?

Szsrobert 2009.10.15. 16:59:36

"Az ilyen emberek inkább üljenek le a Need For Speed elé és ne az utakon részingeljenek."
Részingeljenek, shoppingoljanak?
Race-eljenek, shop-oljonak?
Maradjunk a versenyezzenek-nél.

Fischer 2009.10.15. 17:01:33

@McK:

hm...

...a saját bögyösöm sem az aerobik szalonból van, szerencsére, mert szeretem, ha segges is... :-)
...az aerobikos, műlufis meg akkor sem kellene, ha fizetnének érte...
pattanásmentes 95 kilós vagyok...

...a mai ferrari, lamborghini, stb. számomra csak értelmetlen rongyrázás és nem tetszik...
ha élvezet kell, akkor keresek egy valóban eldöngethető autót, ami tetszik is, oszt' kielégítem magam azzal...
tudod, bögyös, faros, nem az aerobik szalon kirakatából... :-)

egyébként meg neki van igaza alább: :-)))

"Kázmér_von_Odabasz 2009.10.15. 14:47:20
@mickeyknox:
Azért autóbuzi és autóbuzi között is van különbség, és ez a szép. Ezért lehet látni szép régi fiatokat, opeleket és ezért lehet látni új ferrarikat, meg lambokat is. Nekem csak az a furcsa, hogy mások nem látják hogy itt midnenkinem a benzigőztől áll fel, de hogy az most 95-ös vagy versenybenzin az már neki nem mindegy... :)"

megint 2009.10.15. 17:17:33

haacsee, igen, csak gyulavitéz szerintem kicsit keményebben használta, több tapasztalata van gyors autók terén

Carfan 2009.10.15. 17:29:58

@Laciii: Igen az Atom erről szól, de sok lúzernek a Swift Sport, Clio RS meg hasonló pattanások is...

pet77 2009.10.15. 17:53:22

ez a kocsi a hatvanas évek (F1) lotusait idézi, nameg a supersevent mai kiadásban!
Ez igazi sportkocsi!(más célra egyébként nem is engedélyezném)
Az a kat, amivel a szerző összehasonlitja, az a GRand Tourismo!
Hajrá atom, hajrá LOTUS, hajrá super seven!

Megnézném a vasaltinges, Hülyegyerekóvodás kinézetű Gyulai balázs fejét, iután vitték egy kört ezzel...
Kóvályogva kiszállna..." Nem találtam elég tárolórekeszt a vizemnek, és smonktükör sincs benne!??

pet77 2009.10.15. 17:54:18

Bocsi, elirtam

sminktükör(buzi vagyok)

BartiS2 2009.10.15. 18:23:24

magyar közutakra terepjáró kell nem sportkocsi meg gokart

desigo 2009.10.15. 18:50:39

Élményautónak tökéletes.
Egyébként pedig nem Ferrari helyett kell hanem mellé :

images.pistonheads.com/aimg/1253/1253998-1.jpg

sseven 2009.10.15. 20:29:48

Kicsit nem értek valamit. Szerintem sok hozzászóló már megint csak a negatív dolgokat keresi. "Le akar esni az útról" kb azt jelenti, hogy egy átlag autó kanyarsebességének 4szerese fölött már óvatosabban kanyarodni. Nem az van, hogy mész 90el és nem tudsz vele kanyarodni. Ez már azt a kategóriát súrolja, hogy TUDNI kell autót vezetni. Minimum a jogsi mellé kötelező lenne egy ilyenhez a vezetéstechnikai tréning utcára. Ahogy szokás mondani, nem autó sporteszköz. Lehet autózni is vele, de nem arra találták ki. Aki vitatná azt hogy ki lehet-e engedni utcára KB annyi jogosultsága van kint lenni mint egy sportmotornak. Egyik sem veszélyes, csak a driver. Hülye meg mint tudjuk mindenütt van. Picit arra kell ráeszmélni hogy a szülőföldjén ahova és ahol gyártották, minden tanyánál van valamiféle pálya ahol kitombolhatják magukat hétvégén az emberek és nem CSAK a városban vagiznak vele. A pályákon meg van hely tanulni, így talán jobban tudnak ellenben nem városban akarnak vitézkedni.
Lehet itthon is jobban teret kellene adni a hétvégi gőzleeresztésnek, persze ÉPESZŰ szabályok között.
BartiS2-nek igaza van ide utcára traktor kell nem sportkocsi.

Rocko- 2009.10.15. 20:34:01

@alprazolam: ennyire zavar más öröme?

ekutya 2009.10.15. 20:39:24

@Shadowbull: Mivan papa? Hiányzik a kényelem? :)

Inkább úgy gondolj erre az autóra, mint egy motorra 4 kerékkel. Akinek a kezelhetőséggel van gondja, annak inkább a gyengébb, szárny nélküli változatot kéne vezetni. Olcsóbb és használhatóbb is.

ekutya 2009.10.15. 20:44:05

@alprazolam: Ez hülyeség. Ha tényleg nem való az útra, akkor a sportmotorok még ennyire se. Azok nem csak gyorsabbak, zajosabbak, de veszélyesebbek is.

Gravit (törölt) 2009.10.15. 20:49:46

Az miért nincs a szavazati lehetőségek között ,hogy "Nem érdekelnek a tákolmányok ennyi pénzért autót adnak". Egy csővázba nem nagy kunszt belefaragni valami combos motort, meg még meg is ázol járjál Simsonnal! :D

Victor Franko 2009.10.15. 20:56:14

„jószándékú és potenciális ügyféltől érkező építő célú kritika: szánalmasan(!) rossz az ajánlat, miszerint 20e+áfáért visznek utasként 10 percet. Ha ennyiért némi oktatást követően 15-20 percet vezethetném, azt jó ajánlatnak tartanám, elsőként jelentkeznék.”

Nem vagyok az ariel kepviseloje de ugy latom nem erted a dolgot. Kvra nem eleg ehhez az autohoz 'nemi' oktatas. Mondok egy peldat a motorozas vilagabol. Tegyuk fel eddig csak max 250ccm max35 Les motoron ultel. Adott a lehetoseg, egy palya, egy ezres palyamotor szuper fekekkel es 1kg/Le motorteljesitmennyel. 'Nemi' oktatas utan felulnel ra es nem elvezned mert nem tudnad kiszolgalni a gepet, csak szenvednel vergodnel vele, mivel mas dimenzio mint a 250ccm. Ilyen az atom is, nem tudnad kiszolgalni, nem elvezned egy percet sem a dolognak.
Viszont egy gyakorlott vezeto mellett utaskent joval nagyobb elmeny, sokkal nagyobb elmeny mintha te probalnad vezetni.

Persze lehet hogy valaki azt elvezne hogy feszt porogne es egy normalis kort sem tudna megtenni vele ehhez viszont nem kell atom. Ezt ugy kell elkepzelni mint egy vidamparkot, kezelik a technikat te pedig elvezed.

En az 'uzeletember' helyebe azt probalnam megertetni az emberekkel (mert ugy latszik nem ertik) hogy ez nem olyan auto amibe beulsz es mesz, nem egy gokart hogy megveszed a jegyet es bohockodsz. Nem, ez egy halalos fegyver es csak maximalisan kepzett tapasztalt vezeto kezepbe valo.

haacsee 2009.10.15. 22:07:08

@McK: Anélkül, hogy a pontos biztosítási lehetőségekkel tisztában lennék, valószínűtlennek tartom, hogy ne lehetne egy olyan üzleti modellt kialakítani, ami korrektebb árak és/vagy szolgáltatás mellett belátható időn belül ne lenne képes visszahozni a befektetést és az üzemeltetési költségeket. Léteznek egyedi biztosítások, kaució, megfelelő helyszínválasztás (nyilván csakis zárt pályán), kellő körültekintés, megfelelő oktatás/felkészítés és felügyelet (ott ül melletted az instruktor). Igen, ez nyilván költségesebb, így hosszabb a megtérülési idő. Viszont ez még mindig jobb, mint ha esetleg elbukik az egész a túlárazás miatt. Persze lehet, h így is nyereséges lesz. Sajnos még mindig bőven van a szarra kereslet itthon, még bőven elég sokakat lehet lehúzni.

Tartom a privát véleményem: amit nyújtanak, azért ez irreálisan sok pénz, és/vagy ezért a pénzért irreálisan keveset nyújtanak. Mondom ezt úgy, hogy tökéletesen passzolok a célcsoportba.

haacsee 2009.10.15. 22:15:42

@Victor Franko: Válasz részben az előző hsz-emben. Továbbá: köszönöm, de azt gondolom, tisztában vagyok a dimenziókkal normál utcai autókhoz képest. Nem gondolom magamról (vagy más legalább átlagos képességű sofőrökről), h beülve rögtön pályarekordot döntenék. Biztos szenvednék is az idő egy részében. De tudom, hogy megfelelő oktatással, instruktorral agyelborulás nélkül képes lennék élvezni a dolgot. Köszönöm, értem azt is, hogy ez "vidámpark". Szerintem annak pofátlanul drága (pedig nem szoktam sajnálni a pénzt az autós örömködésre). Idegesítően magyaros lehúzásnak érzem jelen feltételekkel. Ha te nem, menj és próbáld ki, ne itt oszd róla az észt.

Fischer 2009.10.15. 22:42:51

@Victor Franko:

hm...

a gázpedál és a fékpedál ideális esetben nem 0 és 1 állásban használható egy autón, van átmenet...

...azért lehet az autókkal normálisan közlekedni is...

valószínűleg sokadmagammal nem tudnám elérni néhány kör alatt az autó teljesítőképességének a határát, de nem is az a cél mondjuk 20 - 30 ezer forintért pár körön át.

...a pillanatnyi élvezethez pedig elég ha kissebb gázon sikerül keresztben úsztatva fordulni vele...

...a túlmisztifikálást meg nem szoktam bevenni...

...az egy jó magyarázat az óvodásoknak, hogy benyalják az üzleti modellt...

Victor Franko 2009.10.15. 23:04:01

@haacsee:
tisztában vagyok a dimenziókkal normál utcai autókhoz képest

Nem, nem vagy tisztaban.

Victor Franko 2009.10.15. 23:05:35

@Fischer:

Amirol te beszelsz ahoz nem kell atom.

ekutya 2009.10.15. 23:56:28

@haacsee: "Tartom a privát véleményem: amit nyújtanak, azért ez irreálisan sok pénz, és/vagy ezért a pénzért irreálisan keveset nyújtanak."

Szerintem te nem vagy tisztában az árakkal. Ez nem gombfoci, hanem motorsport.
Racing System kft árlistája:
Opel Astra
2 kör: 12.700 HUF
3 kör: 18.300 HUF
minden további kör: 5.600 HUF
BMW
1,5 kör: 22.000 HUF
2 kör: 27.500 HUF
3 kör: 41.300 HUF
minden további kör: 13.800 HUF
Porsche 911 - ÚJDONSÁG! EXKLUZÍV LEHETŐSÉG!
1,5 kör: 50.000 HUF
2 kör: 68.000 HUF
minden további kör: 31.500 HUF

"Mondom ezt úgy, hogy tökéletesen passzolok a célcsoportba."

Ne haragudj, de ezt erősen kétlem. Ha sokallod a 25000-et 10 percér, akkor nem te vagy a célcsoport. Egyébként én sem adnám oda semmilyen versenyautó kormányát a kocavezetők kezébe. Felelőtlenség. A minimum hogy legyen rutinja (verseny), és legyen versenyjogsija. Vagy egy alaposabb felkészítő tanfolyamot el kéne végeznie hozzá, de akkor nem 25000 lenne, hanem 250000.

Wector 2009.10.16. 00:03:01

@Carfan: ahhh, a nivoval kapcsolatban megfogalmazott kritikad teljesen felesleges(sajna)... remenytelen.

Jobb lett volna ha el se olvasom.

Wector 2009.10.16. 00:04:28

@Wector: ..el se olvasom: a cikket.

megint 2009.10.16. 00:35:09

ekutya, azért a motor hasonlatod kicsit erős.

xm95 2009.10.16. 01:10:47

Udv ezen a kesoi oran!

Szoval ez magyarorszag. a kiprobalas ara egyertelmuen lehuzas, foleg hogy nem te vezetsz. itt angliaban ez az auto igy probalhato ki:

* Arrival welcome and safety briefing
* 1 Demo lap (Instructor Driving)
* 4 Laps in a Ariel Atom (Customer Driving)
* 1 High speed lap (Instructor driving)
* Certificate of driving experience.

szabad forditasban ha valaki nem tud angolul

1. szevasz, ezek a biztonsagi szabalyok
2.megmutatjuk hogy kell vezetned 1 kor
3. vezess 4 kort
4.megmutatjuk, hogy hogy is lehet vezetni(beszarasjelzo folyamatosan a pirosban) 1 kor
5.kapsz minderrol egy bizonyitvanyt

ezert osszesen fizetsz 125 fontot (35-40 ezer forintot, ket napi kereset)

El lehet donteni, mi eri meg jobban? Fizetni mas szorakozasat (gyere paraszt elviszlek ha fizeted), vagy fizetni az elvezetert. Egyebkent nem csak arielt lehet vezetni, de barmit. a csucs az egy-ket evvel regebbi F1 auto, persze ez mar kicsit dragabb, de az arban benne van a vezeto felkeszitese az alapoktol (valami rally Subaru) a Ferrarin es a Lambon at a csucsig. De van Aston meg minden amit csak akarsz.

Az Arielrol pedig:
Ez egy sportkocsi. A sportkocsi mertekegysege pedig a gyorsulas, lassulas, kanyarsebesseg, egyszoval korido. Az ar nem relevans. Innentol fogva joggal fikazza a az Atomtulaj azokat, akiknek rosszabb a korideje. Erre lehet azt mondani, hogy de bezzeg ebbe nem esik be az eso, abban meg van radio is, ez sajnos rohadtul nem szamit. Ha zene kell koncertterembe kell menni, eso ellen meg esernyot kell vinni. Aki sportkocsit azert vesz, hogy villogjon, az a farkat hosszabbitja. Aki pedig azert, mert sportkocsit akar vezetni, az meg Atomot vesz, amig nem lesz jobb. Aki azt mondja, hogy nem lehet osszehasonlitani az Atomot egy olasz vagy mas sportkocsival, az teved (hogy diplomatikus legyek). Itt egyebkent a kedvenceim azok az egyetemista de legalabbis huszoneves sracok, akik a sajat epitesu super seven replikakkal szivatjak a SubaruBmwTvrstb "racedriver"-eket. Az Ariel Atom is innen notte ki magat, ugyhogy aki fikazza, az (most nem leszek diplomatikus) szimplan hulye.

U.i.: Bocs az ekezetek hianyaert

xm95 2009.10.16. 01:18:15

Khmm....
Az elobb kimaradt, hogy mindezt versenypalyan es nem repteren lehet csinalni (hmm... ize... azert a legtobb versenypalya repterbol notte ki magat, csak azota rendszeresen foglalkoztak vele, meg ujraburkoltak meg stbstb...)

xm95 2009.10.16. 01:32:08

Na ha mar megemlitettem, csak bemasolom:

The Formula One Driving Experience - Day One
o Overnight stay in a contemporary hotel for driver and one guest.
o Champagne reception and a F1 dinner.
o Experience briefing from the F1 team.

The Formula One Driving Experience - Day Two
o Breakfast at the hotel for driver & guest
o Transfer from the hotel to the racetrack
o Welcome, coffee and biscuits then initial briefing
o Familiarisation laps in a performance vehicle
o 5 laps in a Lotus Exige, Ferrari 360 or similar.
o Caterham 7 (7 Laps)
o Vauxhall Lotus single-seater (10 laps)
o Formula One Car (8 laps)
o High speed passenger ride in a sports car
o Hot lunch included for driver & guest
o De-briefing and presentation certificate ceromony.
o Return transfer to hotel

ennek az ara 1499 font
Na ez azert mar szolgaltatas. Eleg csak a felvezeto kocsikat megnezni. es a F1 auto is 8 kor........ (20.000Ft/10 perc mi?!)

az egyik ilyennel foglelkozo ceg honlapja meg:

www.trackdays.co.uk/

Lehet csemegezni!

xm95 2009.10.16. 01:45:15

@ekutya:
Szerintem te nem vagy tisztaban az arakkal: magyarorszagon az gombfoci, itt meg motorsport

Opel Astra
2 kör: 12.700 HUF
3 kör: 18.300 HUF
minden további kör: 5.600 HUF

Na ilyen gagyi itt nincs

BMW
1,5 kör: 22.000 HUF
2 kör: 27.500 HUF
3 kör: 41.300 HUF
minden további kör: 13.800 HUF

Ennyi penzert vezeted az Ariel Atomot 4 koron keresztul......

Porsche 911 - ÚJDONSÁG! EXKLUZÍV LEHETŐSÉG!
1,5 kör: 50.000 HUF
2 kör: 68.000 HUF
minden további kör: 31.500 HUF

o 20 minute briefing (Format of experience, racing line, techniques)
o Familiarization laps : 5 minutes (with instructor driving)
o In Car Time: 6 miles driving the Porsche 911 Turbo (996)
o Q and A, Certificate presentation

105 font 33.000 HUF!!!!!

Es hogy mit adnak porsche arban errefele?
Ime:

o Technique and safety briefing
o 2 demo laps with Instructor driving
o 1st driving session in the Porsche 911 Turbo (5 laps)
o 2nd driving session in the Ferrari 360 (5 laps)
o High speed passenger ride
o Certificate presentation

215 font, azaz 63.000 HUF!!!!

(gyere paraszt, elviszlek egy korre ha fizeted)

Komolyan orulok, hogy itt elek!

HattoriHanzo 2009.10.16. 03:12:30

@Érdekes: Erről ez a véleményem:

“A siker pusztán a szerencsén múlik. Ezt bármelyik vesztes megerősíti neked!”

(Earl Wilson)

:D

HattoriHanzo 2009.10.16. 03:14:47

@Érdekes: “A siker pusztán a szerencsén múlik. Ezt bármelyik vesztes megerősíti neked!” (Earl Wilson)

kismajom2 2009.10.16. 07:10:39

Hát ez kb hihetetlen. itt van ez a maga nemében páratlan autó és szinte csak a fikázás megy az állítólagos "autóbuziktól". rohadtul szánalmas. persze, izlés kérdése sok minden, de csak azért mert nem szimpi vmiért leszólni egy ilyen autót... elkeserítő. miközben valószínű szinte mindegyikünk remegő lábakkal és 200as pulzussal szállna ki ebből a gépből. na mindegy.

az is nagyon szomorú h még az ide irogatók nem kis része is ott tart h akinek jobb/különlegesebb autója van egy szürke tömegautónál, az felvág, menőzik, villant, mittudomén... túl kéne már lépni az irigység, a kicsinyesség és a kispolgárság Mo-on olyan erősen bebetonozódott korlátain. ha az ide látogatók is képetlenek erre a saját kedvenc műfajukban, akkor mit várunk az utca emberétől? annyira jó lenne már ha megtanulnánk végre elfogadni azokat akik többre vitték mint mi vagy esetleg csak más rendezőelvek mentén építik fel az életüket mint ahogy azt esetleg mi tennénk...

egyébként szerintem is butaság a teljesértékű sportautókhoz hasonlítani. ott rengeteg pulssz van ami itt teljesen hiányzik. ugyanakkor azt is látni kell, h pusztán a vezetési élményt tekintve ez valószínű jobb bármelyiknél.

xm95 2009.10.16. 09:53:40

@Victor Franko:
Nos, velem ez tortent. 250 ccm-es nagysikeru MZ ETZ-rol ultem at Suzuki 1100 ccm Katanara. Majd bepisaltam ugy elveztem. De komolyan, majdnem felallt.. Eletem egyik meghatarozo elmenye volt. Nem azert, mert a Katana a legjobb motor a vilagon, hanem mert az volt az elso. Azota ultem/vezettem mar nehany gepet, sok jobbat is. Lehet vezetni ezeket elsore is nagy elvezettel, csak az embernek tisztaban kell lenni a sajat kepessegeivel. Ahogy valaki mar irta, nem az elso korben kell vilagbajnoknak lenni. Az, aki fikazza itt a kocsikat, az mind onjelolt vilagbajnok az elso korben. Gyulavitez "nemi" tapasztalattal rendelkezik mar e teren, es nem azon a szinten kezd vezetni, mint az atlag utcai autos. Hogy ne dicserjem agyon, van mar annyi tapasztalata, hogy megerezze azokat a dolgokat, amiket atlagautos csak tobb-kevesebb gyakorlas utan fedez fel. Ezert van az, hogy olyanokat irt, hogy konnyu vele megpordulni. Valoszinuleg aki az utcarol ul be, es tudja kezelni a helyzetet, nem fog megpordulni, mert nem fog rogton a (sajat) hatarain autozni. Aki meg igen, az meg fikazni fog, hogy de szar is ez a kocsi, nem lehet vele menni, pedig csak o hitt tul sokat magarol. Arrol meg inkabb csak ennyit mondok illetve kerdezek: hanyan is vezettek eddig a fikazok kozul Ariel Atomot?

ekutya 2009.10.16. 14:09:31

@xm95: Ha jobban érzed magad ott, akkor maradj kint és legyél boldog. De mint te is írtad, ott sok minden olcsóbb, ezért nincs értelme az itthoni piaci árakat összehasonlítani a track day hazájával. Itthon tökéletesen beleillik a kínálatba az Atomozás ára. Teljesen felesleges azon sírni, hogy neked drága, ahogyan azon is felesleges, hogy ott van Top Gear, meg Goodwood, itthon meg nincs. Én annak is örülök, hogy egy jóléti, és fejlett országba születtem, és van lehetőségem autózni, internetezni.

u.i. Ami a tesztvezetést illeti, én már gyakran azon is csodálkozom, hogy itthon bele merik ültetni az embereket egy 9+ LE-s gokartba, látva ahogyan ütik-vágják szét őket.

ekutya 2009.10.16. 14:15:14

@megint: "a motor hasonlatod kicsit erős"

Csak nem egy vasparipás benzinbetyár vagy? :)
Nálam egy autónak annyival több tekintélye van egy motornál, amennyivel több kereke. Elhiszem hogy van akinek egy sportmotor az izgalom csúcsa, de én 4 keréken nőttem fel, és nekem élményben az Atom szerű gépek jelentik a csúcsot. Ami a sebességet illeti, a motor jobban gyorsul, de kanyarban és féktávon az Atom ellen esélye sincs.

kujoon 2009.10.16. 15:45:35

Igen f@sza lehet a járgány, és szerintem is inkább korrekt az angliai lehetőség.
Nagyon kipróbálnám...

Csak a neve egy kicsit hülye.Olyan mosóporos. :-) A szálak közt is fehérít.LOL.

Dennis01 2009.10.16. 16:53:01

Lehet, hogy otthon le akar esni az utrol, amin nem is csodalkozok olyan utviszonyok kozott...
Szerintem itt Angliaban, ahol eleg joknak mondhatok az utak, a tulajoknak nincs annyi gondjuk vele.

megint 2009.10.17. 21:39:04

ekutya, nem erre gondoltam, bár egy gixer is simán lehet ilyen jó ha izgalomra vágysz, régebben motoroztam kicsit, de jóval gyengébb motorokkal, motorozás legnagyobb elménye sztem a szabadságérzet amit nyújt
süti beállítások módosítása