Már megint húsleves?

Mazda 3 2.0 TX i-Stop

  2009. október 14. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Mi lesz? Mazda3. Milyen színű? Fehér. Milyen motorral? Benzines, kétliteres. Legalább ennyi.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr611448918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karexxrookie 2009.10.14. 07:27:55

na mar most a kulso sztem nem olyan rosz. de azert a konkurencianak vannak jobb 2 literesei is nem? ford vagy ronyo? nemet oldalon meg szinte bisztos. D a 10l varosba anyira nem rosz..nekem.

Zs983 2009.10.14. 07:50:26

Úgy érzem, hogy nem a megérdemelt véleményt kapta most a 3-as. Természetesen a húsleveses dolognak ven valóságalapja, de csak annak, akinek unalmas, hogy ,hogy bárhol, és bármikor eljuttatja az autó hibamentesen az uticéljához. Vetélytársaival szemben, talán ez a legnagyobb erénye, hogy rettenetesen megbízható.Mellesleg kezelhető és szép, de az egyhatos valóban lusta és ráadásul zabagép.

ommm 2009.10.14. 08:19:48

@Zs983: Valójában, lelkem mélyén tudom, az volt a hibája, hogy nagyot csalódtam benne. Az előző generációt egy igazi, finoman háttérben maradó, de nagyon jó autónak tartottam, kedveltem is. Többet vártam ettől, valami átütőt. De sajna nem. Pedig igyekeztem.

Bajusz. 2009.10.14. 08:35:38

Ez a baj a szubjektív újságírással, nem elvárással kéne cikket írni egy autóról, hanem beleülni, kipróbálni, és megírni a tapasztalatokat. Szerintem meg baromi jól néz ki, hátulról is (jó, a bazári majom lámpákat leszámítva), és azért a megbízhatóság is nagyobb hangsúlyt kaphatott volna a jelenlegi motorépítési, korlátozási trendek helyett...
De én elfogult vagyok, mazda2-vel járok... :))))

DiliQtya 2009.10.14. 08:36:21

"...lefejeli a szögletzászlót" nagyon jó XD. Vidám hangvételű cikk, remek reggelire.

traxx 2009.10.14. 09:07:13

Nekem az a bajom ezzel, hogy bár megbízható, meg precíz, meg csupa ilyesmi(ide most lehet sorolni a pozitív dolgokat), DE rendelkezik valami megfoghatatlan "tipikus" japánossággal, amitől kiráz a hideg. Nekem spec nem tetszik, hogy regggelente rendszámot kell ellenőriznem, hogy valóban a saját kocsimba ülök-e bele.

Bajusz. 2009.10.14. 09:19:14

@traxx:
speciel ennél az új mazda3-nál pont nem kéne, egyellőre nem rohangál belőle többtucatnyi az országban. A 90-es évek japán autóinál még ok lenne, de ma már...

Indy_ 2009.10.14. 09:27:23

Drága is. Ennyiért Megane III 2.0 TCe is elhozható jobban felszerelve 180 lovas turbós kétliteressel... Nekem tetszik amúgy ez a Mazda 3.

alprazolam 2009.10.14. 09:30:48

1.majd 6 milla.
2.4500-ig kell pörgetni, hogy mennyen
3.10 lityi benya.
4.nyakunkon a telj. alapú adózás.
Szerintetek, mennyire fog menni???

=Daniken= 2009.10.14. 09:46:09

Sajnálom...

nem tudom, hogy így volt-e, de erős a gyanúm, hogy korábban ugyanazzal a 2.0 literes 4 hengeres mocival szerelték, mint a Focust.Az a motor pedig qrvajó, többször vezettem, kipróbáltam. baromi jól húz; mint a bivaly, nyomatékos. egy barátom a céges Focus Tourerjével konstans 9,5-el járt el, azzal is mentem, nagyon tetszett, szinte már a kasztni volt hosszú és esetlen a teljesítményhez, de vitte gond nélkül. nem értem, hogy lehet így vmit elcseszni. nekem nem kéne a 151 lóerő, de akkor legyen mozdony...azzal városban is eljársz és mégis ha kiforgatod, odaver..a magam részéről sajnálom, hogy ezeket a motorokat lassan kikoptatják a kínálatból.aki meg elhiszi az 1.6-os 120-130 lóerős marketing blablát, majd egyszer nézze meg, mennyire 130 lóerő az és mennyit fogyaszt egy akkora motor.
Élénken emléxem még a húgom 2.0 literes A Vectrájára, ami csak 117 ló volt (8 szelepes, de vmi 2700-tól volt 170 nm nyomatéka, könnyű volt, húzott mint az ökör.nagyon szerethető volt és meg is védett amikor csattantam vele.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.14. 09:51:31

@ommm: és itt jön a röhej a képbe: nekem utolsó szériás 626-om van, ugyanez a motor, csak 137 lóerővel, súlyra pont ugyanennyi és 9 másodperces sprintet produkál, miközben az átlagfogyasztás sosem ment még 9 fölé, német pályatempóval sem érte el a 10 litert. Persze nincs benne vezető helyettesítő elektronika, de ami kellett, benne volt (automata légkondi, négy lufi, abs, teljes elektronyos szett). Ja, öten is kényelmesen elférünk benne...

Van fejlődés elvileg, csak hová is tart?!

Érdekes 2009.10.14. 10:54:20

@=Daniken=: "aki meg elhiszi az 1.6-os 120-130 lóerős marketing blablát, "

Vezettél már corsa opc-t?Tudod mennyi a különbség városban egy 1.4 - 1.6-os között 2000 alatt használva, és egy 2.0 +++ x ezres motor között fogyiban?És esetleg árban?Ilyen dolgokat szerintem át kéne rágni..nem tapasztalat nélkül össze vissza mondókázni.

"húzott mint az ökör.nagyon szerethető volt és meg is védett amikor csattantam vele. "

117lóvas vectra?Mint az ökör(gondolom 15 évesen is úgy húzott a 115ös moci mint az ökör)?És meg is védett(nem tom mennyire vagy tisztában a szabványok különbségével egy 10+ éves és egy új autónál)?Nyilván akkor valami szikla van ebben az új 3-asban, hogy nehezebb mint a régi nagyobb vektrád/vektrátok és mégis (szerintetek) nem véd/ene annyira..

Ettől függetlenül a fáracsavarodástól a szupervektra sem véd meg, vagy egy gyökér kamikáze motorostól 200nál, esetleg egy figyelmetlen/fáradt kamionos is probléma nélkül origamit csinál a régi szuperautóból.Inkább figyeljetek egymásra.

Ez a mazda meg szerintem nem rossz (szép), hátsó lámpák tényleg kicsit bazáriak, de nem vész.Többi tetszik.A pontból B-be való eljutáshoz több mint tökéletes, aki meg élményvezetni akar, az mit is keres egy mazda3nál?

Érdekes 2009.10.14. 10:56:15

@Érdekes: Jah, persze élményvezetni egy mps már nem rossz..De most nem arról van szó.

karlmann 2009.10.14. 11:00:46

@=Daniken=:

Az az Opel motor a C20Ne saját korának és kategóriájának egyik legjobbja, ha nem a legjobbja volt. 116Le és 185Nm 2600 ford-tól. Ötödikben 160km/h-nál volt 3000 a fordulat. Átlagban fogyasztott 7-7,5-öt egy szintén 1200kg-s kasztnival. Nekem egy ilyen A-s Vectra volt az első saját autóm. Sanszos, hogy lenyomná szegény Mazdát.
( na mindjárt nekem esnek az elvakultak)

A Mazdáról annyit, hogy megint azt játsszák, mit a 90-es években. Akkor volt egy fasza 626-os és egy király 323F az évtized elején, aztán jött 10 év tetszhalál. Ráadásul, az hogy kívülről olyan semmilyen, az egy dolog, de a középkonzol olyan, mint egy Swift-é. Én kicsit többet várok ennyi pénzért egy kategóriával feljebb.

barbaros 2009.10.14. 11:09:29

A Hyundai i30 és a Kia Ceed keveréke.Ellég csak öv vonalat megnézni dettó i30.A tető vonal szintén.Az orrész meg a két márka keveréke,ugyan ez elmondható hátsó traktusról is, csak a lámpákat kellene cserélni.Ami itt a Mazdán, nem is tudom de egy vihar lámpa is jobban mutatna.Inkább egy 1.6-os i30,122-le,vagy Ford Focus,Renault Meagan.Nekem a Mazda2, lényegesen jobban bejön.

FCs 2009.10.14. 11:11:12

nem értem ezt, a családban nálunk van egy mx3-as mazda, 1,8 v6, 134le, az az 1130 kilójával 8.5 alatt gyorsul százra. volt egy e34-es 520-asom, az 150le volt és 10,5 alatt volt százon, de 1500 kiló felett volt. hogy jön össze 10 feletti gyorsulás 1270kilóból és 151 lóból? ennyire rossz a váltó áttételezése? elméletileg 0-100-nak csak a súlyról és a teljesítményről kellene szólnia.

szemeteske 2009.10.14. 11:13:03

A szívó benzines motorok nem versenyképesek ilyen környezetvédelmi normák mellett. Plusz ugye ma már nem 1000kg egy alsóközepes kocsi hanem 1200.
Dízel, vagy feltöltött benzines. Ezek mennek, meg a bárányfelhők.
Elhiszem én, hogy tartós egy ilyen kétliteres 150 lovas szívó, de aki kiad 6 millát az teljesítményt is elvár. Joggal.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.14. 11:30:54

Szívesen kipróbálnám személyesen, más véleményére nem adok...

hexal 2009.10.14. 11:37:25

Sajnos az Euro5 ennyire lefolytja a szívó benzines motorokat, pedig ez az új mazda 65kg-val könnyebb mint az elődje.

HattoriHanzo 2009.10.14. 11:40:11

Micsoda egy köcsögül megírt cikk. Ekkora béna fikázást még életemben nem olvastam, tiszta ciki (ezek után az sem hiszi majd el, hogy milyen, aki nem mazdafan). :D. Mondhatom, ez az égés kategória. Az is biztos, hogy a Mazda Motor Hungary helyében most egy kicsit elgondolkodnék, hogy melyik zsíroskenyér zabálónak adnék autót. Szánalom.

kultúrpesszimista 2009.10.14. 11:45:53

Aki ennyi pénzt kiad egy ilyen plasztikcsodáért (legyen az Toyota, Mazda, Seat, Opel vagy akármi), az meg is érdemli. És még nagyobb lúzer, ha részletre veszi. Venne inkább egy jóféle Volvo 850-est, pláne T5-öst! De nem, itt az újautó-fétis dívik. Hajrá!

HattoriHanzo 2009.10.14. 11:50:47

@kultúrpesszimista: Attól még, hogy igazad van, ezzel mit akartál elérni?

kultúrpesszimista 2009.10.14. 11:53:20

@HattoriHanzo:

Nem értem a kérdést. Leírtam a véleményem. Ahogy te is megteheted. És ha csak egy konzumidiótát elbizonytalanítok, nekem már megérte...

Érdekes 2009.10.14. 12:06:06

@HattoriHanzo: Cikkek már rég a szubjektivitásról szólnak itt tc-n.Meg a hangulatkeltésről, most ez megy mindenhol..Max 1-2 nagy oldalnál látsz objektívebb, kicsit szakértőbb cikket.Többi rizsahabbal

Érdekes 2009.10.14. 12:09:37

@kultúrpesszimista: Szóval vegyen a konzumidióta inkább egy merevkasztnis, rosszabb gyűrődőzónás, motorikusan problémás + CO2 temetőt, mert csak, mert az a fasza, meg amúgyis a dobozforma a menő, a konzervatív "felkelőknél".Mindenki hülye aki új atót vesz.Sőt, ez egy új autós topik, és sok időd van trollkodni egy kis offtopikkal :P

ratobr 2009.10.14. 12:37:22

Gratulalok!!Nagyszeru UJ auto majd 6millioert.Egy 15eves 3.3-as v6-os 1500kilos 5meteres automatavaltos autoval jarok,a belvaros kozepen lakom.A nagyszeru mazda 9.5et eszik varosban,az en oreg"benzinzabalo"nagy amerikai szarom pedig 11litert..Hat ez aztan a kurva nagy fejlodes!!Az autom 400ezer forint volt,fullextras,nem dogunalom formaju,gyors,kibaszott kenyelmes es tagas,palyan elmegy8.5literrel,es 6honap alatt(kulfold)beletettem 18000kilometert.Semmi baja.De mindenki elkoltheti a penzet amire akarja.Ja es egy evre fizetek 50ezer kotelezot,casco-val..Szemely szerint leszarom az UJ autokat.Ez csak egy velemeny!

HattoriHanzo 2009.10.14. 12:39:21

@Érdekes: Marad a külföldi irodalom, de nem kéne ennek így lennie. Engem leginkább az zavar, hogy tudnának ennél sokkal jobbat is, csak mást kíván a mai magyar társadalom bizonyos (többségi) része. Mi meg le vagyunk ejtve.

Répatorta 2009.10.14. 12:41:36

@kultúrpesszimista: Ha mindenki csak használtat vesz, mi a sz@rt veszel meg 10 év múlva LOL
Akkora agyatlanság ez az "aki újat vesz lúzer és különben is manapság csak műanyag sz@rokat gyártanak" duma ((:

plephyl 2009.10.14. 12:44:46

előlről jellegtelen, hátulról nekem tetszik a forma.
belső átlagos.
motorját el tudom képzelni milyen... egy 6-ost vezettem a kétliteres benzinessel olyan 1000km-t, hát többet vártam a mazdától. meg lehet érteni azokat, akik dízellel veszik. csak ott meg egy nagynyomású szivattyú csere gar. időn kívül sokszázezer forint...
egy egyhatos vvti corollának (110LE) a gyorsulási adata: 10,2...

ennyiért biztos nem kéne, esetleg használtan, 5 év múlva.

ratobr 2009.10.14. 12:46:15

@kultúrpesszimista: Vegre.Valaki aki ertelmes autoimado.Nagyon jol latod,mindenki meg van buzulva az uj autoert,mert meg megszolja valaki,ha nem tunik gazdagnak..Az uj auto a garanciaig tart ki.Utana a direkt gyenge alkatreszek halnak meg,hogy megint hasznot lehessen huzni a mar egyszer eladott autobol.Egy regi"zolcseges"merci miert megy el 6-700ezret?Vagy az oreg amcsi vasak miert orokeletuek?Mert akkor meg nem az alkatreszkereskedelembol akartak megelni az autogyarak..Orulok,hogy van egy ket ilyen jozan ember meg mint te..

plephyl 2009.10.14. 12:49:51

az, hogy egy új modell mennyire megbízható, azt nem tudhatjuk, legfeljebb a múltbéli, elődmodellek alapján feltételezhetjük.

ratobr 2009.10.14. 12:51:50

@Répatorta: Akkor kepzeld ugy:ebben az orszagban miert kell uj szarokat venni?6millioert egy ilyen Mazdat?Ne rohogtess..Orokeletu barmilyen hasznalt patika luxusautobol veszel 3-at ennyiert.Vagy 2010es 300-lovas camarot kapsz 26000dollar-ert szalonbol,ha mar uj kell.Az kicsit jobb egy mazdanal..De a 426lovas csucsverzio sem tobb atszamolva 6millanal..Szoval nem az uj a gond feltetlenul,hanem az orok "MIT-HOL-MENNYIERT"kerdes..:)

megint 2009.10.14. 13:02:05

A versenyző suzukisok elmondhatják , hogy lenyomtak egy 2.0 autót, 150 lóerővel haladjon már egy kicsit jobban az autó, mert ennek így semmi értelme, elég sokat eszik, de legalább nem megy, a belső meg akár egy swiftből is származhatna

Ivymike 2009.10.14. 13:03:21

b+ nem lehet megúszni egy új autó tesztet se a használtautósok észosztása nélkül...mer' ma csak szappantartókat gyártanak, az NCAP-teszt csak és kizárólag szemfényvesztés, fejlődés nincs, csak visszalépés minden tekintetben...fos az összes - amíg meg nem lehet venni használtan, olcsóbban, onnantól mindjárt fasza szinte mind.
hogyne. nekem is volt használt, mikor arra futotta, szerettem, de van miért szeretni az újat is. még jó, hogy ekkora barom vagyok, vigyázok is rá, lesz mire büszkének lennie a köv. tulajnak.
nem teszem le a voksot egyik választás mellett sem, az igények, lehetőségek szerint lehet mindegyik jó döntés, de hogy ezt képtelen belátni a kommentelők zöme, az egyszerűen döbbenet.

...bár, előnye is van: legalább van munkája Csikós Zsoltinak.

ratobr 2009.10.14. 13:03:42

Valki irta,hogy az orszag kulturaja szabja meg az igenyeket,ezert az autogyarak is ezt kovetik..Ez igaz,de ez egy kis orszag,mi van a nagyobb,kulturaltabb orszagokkal?Oda is az ilyen autok jutnak?Meg az Euro5 szabvany..Igen megoli a teljesitmenyt.Amerikaban a 70es evekben kurvara megszigoritottak a karosanyag kibocsaltast,annyira hogy az autogyarak 100loeroket hazudtak a teljesitmenyrol..Ez mukodott,mert papiron gyenge szar volt,szabalynak megfelelt,amugy meg ment mint a barom..Na de ebben az esetben?150lo,1200kilo es ennyit tud?Inkabb maradna a nagy kobcenti lefojtva,az meg ugy is eros,es tartos mint ez a sok kis turbos csoda,meg az elbaszott 2literes szivok..Tudom hulyeseg,de leteszteltem a szigoru amerikai normat,hidegen beleszippantottam a 15eves gyari kipufogovegbe..Meleg levego volt,semmi mast nem ereztem.Igen,jo a szaglasom..:)

ratobr 2009.10.14. 13:11:47

@Ivymike: Igazad van.Neha kifakadnak az emberek,es tulzottan akarjak hangoztatni a velemenyuket,szinte mar raeroltetve a masikra.Mindenkinek megvan a szive joga donteni amellett amit o akar,es o lat jonak.Egyetertek veled,habar en is ellenvelemenyt irtam.Ettol meg en is megvennem az ujjat,csak nem itt,nem ennyiert.Tetszik a kulturalt hozzaszolasod.

HattoriHanzo 2009.10.14. 13:13:34

@ratobr: Hát igen, és itt meg is bukott az eszmefuttatásod, részben. Kell a régi is és az új is, csak jól kombinálva. Szélsőségesek kizárva :)

plephyl 2009.10.14. 13:21:33

@HattoriHanzo: ha tehetné, valszeg mindenki új autót venne.
korlátozott pénzügyi forrásával viszont mindenki máshogy okoskodik.

én pl. 6 és fél éves kompakt használtat vettem, de azt is megértem, aki korábban nagyot szívott használtautó vásárlással, így az új, de kisebb méretű és rosszabbul felszerelt új kocsi mellett dönt mondjuk 2-3 milláért.

HattoriHanzo 2009.10.14. 13:21:44

Nah, mindjárt jönnek a suzukis streetfighterek. A jövő héten meg már azt fogják írni, hogy melyik kétezres BMW-t nyomták le. Igaz, hogy senki nem áll le velük a lámpánál - csak egy ugyanolyan suzukis, opeles, fiatos -, de mindig azt gondolják, hogy sikerült vkit legyorsulniuk. Utána meg RIP a kanyarban, féktáv után kiskedden :D

kultúrpesszimista 2009.10.14. 13:29:59

@Érdekes:

Szóval arról az autóról beszélünk most, amely sokáig a világ egyik legbiztonságosabb autója volt (a Saab 9000 mellett), és amelyik szerinted "merevkasztnis, rosszabb gyűrődőzónás, motorikusan problémás". Aha. Figyeld csak:

www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY

És gondolom olvastad a friss TC tesztet is, amely alapján épp a motorikusan problémás jelzőt bírtad kinyögni:

totalcar.hu/tesztek/2009/10/13/kitepi_a_kezedbol_ne_aggodj/

Gratulálok. Velem ne okvetlenkedj, mert megjárod. "Érdekes".

kultúrpesszimista 2009.10.14. 13:31:12

@Répatorta:

Miért is? Érved eddig zérus, de bőszen okoskodsz.

kultúrpesszimista 2009.10.14. 13:37:33

@ratobr:

Köszönöm Ratobr. Engem is örömmel tölt el a tudat, hogy vannak még, akiknek az autózás több mint praktikus tevékenység, számít a stílus és mindemellett tudatos fogyasztók is, akik nem gazdagítják ész nélkül az autógyártókat.

De ezt sajnos (?) mégsem látja be a sok agyhalott panelproli, aki többnek akar mutatkozni maga és az ismerősei előtt, mint amit bevállalhatna. Csak szánom a sok megvezetett, manipulált fogyasztót, de tényleg. Elképesztő jellegtelen ez a Mazda, ahogy a legtöbb új autó. Mégis sokan kajálják, elég kimenni az utcákra. El kell menni Ausztriába vagy Hollandiába: összehasonlíthatatlanul gazdagabb társadalmak, de mégis tudatosabbab tudnak gondolkodni és nem szégyellnek 10-15-20 éves kocsikkal járni. Igaz, pazar állapotúakkal, nem olyan leharcoltakkal, mint itthon. Kevesebb a pazarlás és szebb az utcakép is...

kultúrpesszimista 2009.10.14. 13:45:47

@plephyl:

"ha tehetné, valszeg mindenki új autót venne.
korlátozott pénzügyi forrásával viszont mindenki máshogy okoskodik."

Itt vagyok én, kivételnek. Megtehetném, hogy új autót vegyek. Direkt nem teszem. Öklendetes élmény az új autók silánysága, a gyatra műanyagok, a mindenhonnan üvöltő költségcsökkentés és marketing. Soha az életben nem kéne őszintétlen autó, márpedig tetszik vagy sem, a mai autók marketingtermékek, gyakorlatilag kevés kivételtől eltekintve mind. És hogy konkrét példát mondjak: inkább egy kiváló álapotú, luxus felszereltségű régebbi Volvo, Saab, Lancia stb., mint egy magasépítésű, arány- és stílustalan böszme, 0km-es műanyag csoda, amelynek műanyagjai, plexijei már az első napokban képesek megkarcolódni.

Mert megérdemlem.

Érdekes 2009.10.14. 13:50:36

@kultúrpesszimista: nahát kp, akkor legyél boldog az öreg bodegáddal, láttam eként más crasht is erről a beton 850ről, ott azért elég húzósan kipukkant...De most nem tudom megkeresgetni, mert melózok, meg nem is érdekel annyira a dolog.Mindenki azt csinál amit akar, úgy harciaskodik a hülyesége mellett, ahogy akar, csak a lényeg, h figyeljünk egymásra, és ez sztem sokkal többet jelent, h most 200kilóval több vas van benne vagy nem.Ezzel se élsz mindent túl, ez az egyik.A másik, hogy nem minden 850es tip top igénytelen semmit se rá költős..És minő érdekesség, függ az előző tulaj(ok)tól is, hogy mennyit kell költeni rá... Szóval én inkább azt mondom, ha valakinek az új formák és kevesebb fogyasztás és környzet kímélés fontosabb és tetszik akkor az vegyen újat..akinek meg az öreg akkor az öreg (v. anyagi lehetőségei korlátozottak..eleve az új autóból lesz használt..nem is értelek titeket), am szerintem ha tehetnéd, te is a legújabb volvoval járnál..nem tom mit kell itt harciaskodni emellett.Az autópályákon meg halomra vannak a balesetek..jah, szuzukit az elmult 1 évbe nem láttam balesetezni :S érdekes...

kultúrpesszimista 2009.10.14. 14:00:47

@Érdekes:

Alapvetően igazad van mindebben, s főleg, hogy vigyázzunk egymásra, tudjunk jól vezetni. Azt viszont határozottan állítom, hogy ha tehetném se vennék új Volvot. Semelyiket se. Egy átműtött Fordot? Viccelsz? Sznob vagyok, nem hülye. Volt szerencsém vezetni a csúcs C30-ast (220 LE, T5). Kiválóan összerakott, gyors, steril és lelketlen gép. És az is marketingtermék. Nem kéne.

Érdekes 2009.10.14. 14:06:53

@kultúrpesszimista: " www.pkw-trend.de/upload/volvo_c30_1_15965.jpg "

Nem tudom te kp, de nekem ez azért tetszik...szerintem 220le-vel meg nem is olyan lomha...azért a sznobéria is hülyeség egy szinten, nem? :) asszem az X70-esnek bír ki pl. 35 tonnát az A oszlop?Figy..formára meg szerintem teljesen szubjektív döntés, h kinek lelketlen, vagy úgy az összhatás...Szerintem, biztos, h van aki szereti ezt az autót (C30)..mert mindenki más.

plephyl 2009.10.14. 14:15:57

@kultúrpesszimista: manapság is vannak stílusos, minőségi összeszerelésű, jó anyagból megépített autók, de azokat nem adogatják 6 milláért. ezért mondom - akkor így -, hogy a TÖBBSÉG szvsz új autót venne, ha tehetné.
(a dizájn egy másik dolog, el tudom képzelni, hogy valaki amiatt vesz régi verdát, második autónak. vagy harmadiknak.)

ki az a multimilliomos, aki inkább venne egy 8 éves lancert/vectrát/maximát/akármit az új helyett?
persze egy-két kivétel biztos van.

plephyl 2009.10.14. 14:21:55

újautó melletti érvek (azonos újkori ár és korabeli átlagos felszereltség mellett):
- több extra (mindig)
- komolyabb futómű (általában)
- nagyobb aktív és passzív biztonság (mindig)
- garancia, assistance (általában)

ha tehetném én már csak a biztonság miatt is újba ülnék (főleg ha lenne gyerek)!

Carfan 2009.10.14. 15:04:00

Mire jó már megint ez az észosztás? Megvan a jogosultsága az öreg autónak és az újnak is. Hagyjuk már ezt a bezzeg régen dumát. Akkor is voltak jó autók és ma is vannak. Mire jó ez a folyamatos önigazolás? Bezzeg az én autóm... Annyira szánalmas. A techinak fejlődik, ha tetszik, ha nem. Lehet, hogy a 3as "tompább", mint egy Golf III GTI, de azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy lényegesen komfortosabb, biztonságosabb. Akinek pedig annyira hiányzik a közvetlenség vegyen GTI-t.

BMW /// 2009.10.14. 15:11:49

Nem értem a japánok miért nem tudnak egy kicsit szebb ,igényesebb belsőt összerakni. Lehetnek minőségi anyagok sőt gondolom biztos azok de ahogy kinéz..Egy új Suzukinak szebb a belseje mint ennek. Japánoknál a Honda tud valamit más nem,egyedül azok tetszenek de ez szubjektív.

kultúrpesszimista 2009.10.14. 15:21:59

@BMW ///:

Ezzel egyetértek, a Honda mindig is egy más, minőségibb, igényesebb, szerethetőbb szint volt...

Palex 2009.10.14. 16:41:53

Ezért kéne bele 1.4TSI :) Az 122LE-vel is jobban megy, mint ez 151-el... Ja, és a fogyasztása messze nem ennyi, hanem 1,5-2 literrel kevesebb, nem beszélve az olcsóbb biztosítási díjakról.

Póktalicska (törölt) 2009.10.14. 17:15:57

Nyáron volt szerencsém (???) vezetni 2000 mérföldön keresztül egy Dodge Calibert: 2 literes 158 lovas motor volt benne (ja, csak éppen 87-es benzinnel járt), azt még szépen lefogta a CVT váltó, kb. 150 kilóval nehezebb a Mazdánál, s katalógus szerint 10.5-es gyorsulást tudott. De ami lényeg volt, tényleg húzott, nem tűnt döglöttnek a motor. Akkor itt a Mazda valamit tényleg elszabott. Na jó, a Caliber az automatával simán bekajálta a 10-11 litert nyugis stílusban. :)

HattoriHanzo 2009.10.14. 19:24:32

@BMW ///: a Hondának lőttek ezzel a Civic vonallal :( - sajnoa

Heckantrieb (törölt) 2009.10.14. 20:11:28

@ratobr: "Az uj auto a garanciaig tart ki.Utana a direkt gyenge alkatreszek halnak meg,hogy megint hasznot lehessen huzni a mar egyszer eladott autobol."

Ez sajnos egy baromsag.

lacza87 (törölt) 2009.10.14. 20:23:49

Az előző 3ast én nagyra tartottam, de nem hiszem h ez a típus sikeres lesz és, hogy sokáig piacon fogják tartani. Szerintem hasonló lehet a helyzet, mint a Golfnál, ez jó egy bő facelift-nek, de már rajta vannak a valódi utódon. Ez a motor meg... Előző nehezebb 3-ast 1,5mp-el gyorsabban gyorsította. Különben spiritmonitor.de-n ~100db előző generációs autó fogyasztási átlaga 9,4 liter. Mondjuk ha városban valóságban tényleg 9-9,5 körül fogyaszt városban, a valóságban az nagy előrelépés, mert előző gen. NEFZ szerint is megette 0 11,5-t , az meg hol van a valóságtól.

lacza87 (törölt) 2009.10.14. 20:26:13

- 1 db valóság és "megette A 11,5-t"

Vágási Matyi 2009.10.15. 07:04:47

Ennyiért inkább egy másik 3-as, premium selection-ből, garanciálisan, max 40eKM-rel.

Vagy az előző Mazda3, az karakteresebb, és talán jobban is megy.

Phrascarica 2009.10.15. 19:28:20

Menetteljesítményét az ár tükrében nézve ez a Mazda egy "nemkivánatos" autó.
Csak azért majd' 2 nappal később reagáltam, mert a cikket sem volt kedvem elolvasni egy Mazda 3-ról, de most rászántam magam és kimondom ez SZAR!

bpeti 2009.10.16. 12:10:02

Valóban rosszabbul megy mint az elözö Mazda3, ott a 0-100 gyorsulás 9.0 s volt.
Úgy látszik a Mazda most a zoom-zoom helyett kiheréli a motorjait, erre jó példa a 1.6-os motorjuk is.
Nekem még az elsö szériás van, 105 LE, 145 Nm, gyorsulás 11.0 s, vegyes fogyasztás 7.1.
3 év múlva a ráncfelvarrás után a teljesitmény és nyomaték ugyanaz, de a gyorsulás már csak 11.5, a fogyasztás viszont 6.8. Az új Mazda3-ban minden adat ugyanaz, teljesitmény és nyomaték is, de a gyorsulás már csak 12.2 fogyasztás pedig 6.3 l/100km.
Vagyis egyre lustábbak a motorok, bár a csúcsteljesitmény megvan. Ez igy nagyon nem zoom-zoom deház ök tudják.

bpeti 2009.10.16. 12:15:26

Ja és ha ironikus akarok lenni akkor az új 1.6-os benzines úgy megy mint a régi 1.4-es (amit már nem árulnak), az új 2.0-s pedig olyan mint a régi 1.6-os (fogyasztásban is!), szóval ennek igy nem sok értelmét látom. Kivéve hogy igy ugyanazt a dinamikát most 4.3 millió helyett 5.8-ért lehet árulni.

papamaci2 (törölt) 2010.01.08. 10:22:48

Hát mi vettünk egy ilyet TX plus felszereltséggel. Nem volt kérdés a márka. Ez a 13. Mazda a családban. Hiba nélkül!
Szerintem semmi baj nincs ezzel a motorral. Pörgetni kell, de hát pont ez benne az élvezet, ami még a fogyasztásért is kárpótol. Kifejezetten élvezem amikor átülök a dízel hatosomból. (pedig az se rossz) Iszonyú stabil. Olyan kanyarokat szinte meg sem érez az ember 160-nál, amibe a 6-ossal még 120-al is csak óvatosan merek belemenni. (persze a régebbi 6-osról beszélek) Kívül belül gyönyörű, és hihetetlenül csöndes. A Bose rendszer igen jól teszi a dolgát.
Autópályán 170-180 - as tempónál bizony befalja a 10,5 - öt. Normál üzemben, vegyes használatban 9 - 9,5.
Persze ez még változhat, hiszen még nagyon új, és állandóan próbálgatjuk, hogy mit bír a kicsike. A sportos hangulatnak köszönhetően nem is nagyon lehet ellenállni a csábításnak.
Nekünk nagyon bejött. Bízom benne, hogy legalább olyan megbízható és hibamentes lesz, mint az előző 12 Mazdánk!
Mindenkinek jó szívvel ajánlom!

papamaci2 (törölt) 2010.01.08. 10:33:05

Ja, elfelejtettem...
A gyorsulás. Hát én nem hinnék feltétel nélkül az adatlapnak. Már csak a fogyasztási adatok miatt sem:)))
Egyszer megpróbálom lemérni, de így érzésre biztos jobb a leírtnál. Persze nem mindegy, hogy ki és hogyan vezeti...

Jaga 2012.08.02. 13:33:05

Még mindig a legélvezetesebben vezethető autók közé tartozik a Mazda 3. Hasonlót csak a Honda Civic és a Ford Focus gyárt. Bár a 4. 2000-2005 között gyártott
Honda Civic jobban feküdte az utat, de annak meg a kinézetével van baj, nem túl sportos, egyszerű műszerfallal, műszerfalból kiálló sebességváltóval. De ízlés kérdése. A Ford Focus túl konzervatív, az I.-es még hagyján, de a 2.-es inkább konzervatívabb. A 3.-mas már jobb, de drága, de azért sportosnak nem mondanám. A legsportosabb 5 ajtós eddig a Mazda 323 F BA 1994-1998 között gyártott modellje volt. A megbízható autók között van az idősebbeknek való, semmi vezetési élménnyel nem rendelkező Toyota Corolla, és a Volkswagen Golf. Ami viszont motorikusan marad el a többiektől. Sokat eszik, lassabb, elavultabb. Hasonló futóművel mint pl. Focus, Mazda 3, csak a Golf V. és Golf VI. rendelkezik, de azért nem teljesen olyan a vezetési élménye. A Mazda 3-at a Ford Focussal együtt fejlesztették az elején, ma már mindkét gyár külön fejleszti tovább, de nagy különbség nincs az egyre újabb modellek között, a Ford Focus I. és az első Mazda 3 óta. A Kia Ceed próbált még hasonlót, egész jó kanyarban, szerpentinen, de ráz, nagyon fapados. Hasonló sportosságot még a Set Leon próbál csinálni, de azért nem olyan úttartású, nem olyan megbízható, és fogyasztású mint a Mazda 3. Főleg a régebbi széria. Manapság az alsó középkategóriás Audi 3, Mercedes A és B osztály, BMW 1 amik megbízhatóak. De nagyon drága a szerviz és az alkatrész, az Audi még hagyján, mert sokszor jó a Seat és Volkswagen alkatrész is bele. De azért árban nem olcsók, vezethetőségük azért nem Mazda 3, Ford Focus, Honda Civic hármas.
süti beállítások módosítása