Mítosz vagy valóság? Csak egy biztos, öreg fűrész.

  2009. október 11. - ommm Címkék: mazda totalcar flotta omm hasznaltauto

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Nem hiszek a hibátlan 400 000 kilométert futott autóban. Sőt, nem hiszek a 200 ezresben sem. Szinte minden saját autóinkkal foglalkozó blogposzt kommentelői között feltűnnek a most vettem olaszban egy kilenc éves 320d-t, hibátlan és a kilenc éves B Vectrával járok gond nélkül, valamint a félmilliót raktam a 626-os Mazdámba, soha, semmi baja nem volt -típusú kommentek.

Uraim, hölgyeim, én ebben egyszerűen nem hiszek. Mindjárt meg is indoklom, miért. Saját magamon tapasztaltam, pedig tudatában voltam már régen, de most megbizonyosodtam.

bmw320i03 10


Vizsgáljuk meg a kérdést. Leginkább egy átlagos példán tudnám szemléltetni, mire is gondolok. Tegyük fel, hogy tíz évvel ezelőtt emberünk vásárolt egy új autót. Jelen esetben lényegtelen, hogy lízingelte 120 hónapra vagy cekkerben vitte be a pénzt a kereskedőhöz.

Megvan, örül neki és használja. Természetesen megkedveli, hiszen muszáj megkedvelnie, bármit is választott. Egyik oldalról hajtja e felé saját önbecsülése és egója, hogy na lám, jó autót vettem, a másik oldalról pedig nyomja a tudatalatti kockázatvállalás, vajon jó fektette-e be a pénzét. Persze tudja, hogy egy új, vagy használt autó magánszemély számára a létező legrosszabb befektetés, valamilyen szinten mindig csak viszi a pénzt, aránytalanul többet, mint amennyit esetleg kitermel, de emberünk igyekszik minimálisra csökkenteni a járulékos károkat, millió és egy indokot talál a vásárlás után is, amivel meggyőzi magát: ez volt az egyetlen helyes választás.

cruze static 33


Javarészt ugyanez mondható el, ha netán használt autót is vesz, bár ott természetesen hajlik arra, hogy engedjen igényeiből, elvégre más(ok) autójáról van szó.

Telik-múlik az idő, eleinte csak a kopó-fogyó alkatrészeket kell cserélgetni, de hát egy olajszűrő, a gyertyák, fékek nem számítanak hibának, elvégre ezzel minden típusnál számolni kell. Aztán újabb, hosszú, boldog hónapok következnek, sorra kerülnek a lengéscsillapítók, a szilentek, a futómű egyéb alkotóelemei. Közben persze az autó öregszik, használattól függően valamelyik gyorsan, valamelyik lassabban. Tulajdonosunk, aki egykoron csillogó szalonautóként átvette pedig vele együtt. Meggyőződéssel állítja, hogy soha, semmi baja nem volt és most sincs, hiszen lám, ő használja, nézzék meg, bárhová el mer indulni vele.

Igen ám, csak nem érti, hogy legjobb kollégájával, sógorával vagy barátjával miért is veszett össze, mikor az, megunva a dicshimnuszt, egyszer kipróbálta. Érzik már, kedves olvasók?

Mert mit tapasztal a kolléga/sógor/szomszéd? Azt bizony, hogy a hibátlannak mondott autó kormánya lóg, mint fregolin a gatya, fékezéskor félrehúz az eleje, torpan a motor, csattog a hidrotőke és a váltókulissza is laza, mint a kollégiumi erkölcs. Ez lenne a hibátlan autó? Összevesznek egy életre a tulajdonossal. És tudják, mi a legszomorúbb? Hogy szegény tulaj nem is hazudott.

Opel - Rekord P 2 2


Mert ő belülről, szépen, fokozatosan élte meg mindezt. Keze-lába rááll a kormányra, váltóra, a napi rutin részévé vált, hogy fékezéskor kicsit ellentart, kicsit jobbra kanyarítja a csuklóját, mikor tolja a hármast, visszapattintja a beltéri kis pilácsot a helyére, nem nyúl az ülésállító kallantyúhoz, mert egyszer már letört. Ezer dolog, ami neki fel sem tűnik, de kicsit távolabbról, külső szemlélőként vizsgálva ott vannak.

Mindenki döntse el maga, milyen mélyen mer saját lelkébe nézni, csak kérem, ne állítsa, hogy a több, mint kétszázezret futott, napi használatban lévő autója makulátlan. Nincs azzal semmi baj, ha bevallja, ez teszi naggyá az embert, a gond csak az, hogy ezeken a végeken, itt, Európa csücskében valahogy divat nagyot mondani. A remember Háry János mozgalom képviselőinek köszönhetőek aztán a biturbó vényolcakat legyorsuló ezres Swiftek, a driftkirály 316-os BMW-k és a másfél litert fogyasztó dízelek.
Hogy mire jó ez nekünk? Sőt, visszaugorva az elejére: definiáljuk a megbízhatót, mit mondunk annak? A 126-os Mercedest? Vagy a Swiftet?

merc500se 02


De hogyan is jutottam el idáig? Az történt, hogy jóformán két hónapja alig-alig ültem be az autómba. Nyáron javarészt a barátnőm Lanciájával közlekedtünk, így gyakorlatot is szerzett, én pedig teljes lelki nyugalommal adhattam át neki az elkészült kocsit. Jó lett, megbízható kis járgány. Aztán elkezdődött a Nagy Nyári Tesztautó-Overload és a tizenkettedik évébe lépő rizsszedő csak két tesztautó vagy külföldi út között dolgozott egy-két napot, az utóbbi hónapban jóformán alig ment, a számláló is szinte lustán villantotta az ünnepi, 200 ezredik kilométert.

Szerencsére garázsunk száraz, zárt hely, így nagy baja nem lett az álldogálásban. Egy friss, új tesztautóból átülve azonban látom kisebb-nagyobb bajait, tán éppen ezért bosszantanak még jobban, mint előtte. Van, ami csak és kizárólag az én hibám, van, ami korral jár, de javarészükről olyan emberek tehetnek, akik valószínűleg sosem olvassák ezt a blogot. Sajnos nem azért, mert leköti őket a fővárosi úthálózat komplett rekonstrukciója.

Lassan azonban jön a rossz idő, ideje lesz gatyába rázni az öreg fűrészt.

Röhögni fognak, de a leginkább idegesítő dolog egy nyolcas anya, amit még akkor ejtettem be a jobb hátsó doblemez üregébe, amikor rádöbbentem, eltűnt a mágneses teleszkópos kiszedőm. Már el is feledkeztem róla, de most sikerült olyan helyre vándorolnia, hogy minden úthibán hallat magáról a szemét. Le kéne hozzá bontani a csomagtér-borítást, ehhez azonban új patentek is kellenek. Ezzel fogom kezdeni.

Ez az, ami pillanatnyi szinten bosszantó, de persze van más is. Nagyon nem szívesen hozom összefüggésbe a két dolgot, de mivel napi szinten megélem a katasztrófát, így csak ki kell böknöm, amióta Budapesten közlekedem, azóta gyorsabb ütemben megy tönkre a futómű. Lehet merő véletlen is, de az ilyenekben nem nagyon hiszek, úgy vagyok vele, mint Vito Corleone, amikor hazahozatta Michaelt Szicíliából. Ha véletlenül leesett volna a gépe, akkor is szándékosságot gyanított volna.

Ez van. Augusztus közepe táján megjött a hangja a jobb első kerékcsapágynak. Alig hallhatóan morog, bekapcsolt, halk zene mellett egyáltalán nem hallatszik, de én sajna nem így szoktam autót javítani, még ha kétségkívül olcsóbb is. Csereérett, a biztonság kedvéért párban a bal oldalival, nem várom meg, míg az is elkezdi.

A múlt héten a parkolóházban forgolódtam, mikor jellegzetes roppanást hallottam, szintén a jobb oldalról. Először azt hittem, csak valami dióhéjon vagy száraz gallyacskán hajtottam keresztül, de mivel ezek relatíve ritkán fordulnak elő a betonozott parkolóház harmadik emeletén, így biztos vagyok benne, hogy a féltengelycsukló kezdi elhagyni magát. Na, ez érdekes lesz. Csere. Párban, hogy nyugodtan aludjak.

Naná, hogy a gátlók is megsínylik a kátyút, ezek cseréje húzódik már régóta, így egy füst alatt lesz felújítva ott alul minden. Sachsot már valószínűleg nem kapok, vagy csak nagyon drágán, Lip, Monroe kizárva, marad a Kayaba, ha kicsit megszalad, akkor Bilstein. Plusz a szilentek, anélkül nem sokat ér az egész.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a télen sem fog nagyon sokat futni, ezért a vezérműszíj-feszítőgörgők cseréje várhat februárig, a megadott csereperióduson innen vagyok mintegy 15 ezer kilométerrel, de ez nem mérvadó, nem fogom kivárni, az biztos. Az olaj-, olajszűrő-csere természetes, ez a legkevesebb. Áldom az eszem, hogy annak idején nem felejtettem el kicserélni a váltóolajat idő előtt, így most egy gonddal kevesebb.

Mindenképpen szükség lesz még négy új téligumira. Az eddig használt Dunlop SP-k profilja még elégséges, de ha jól számolom idén lesznek öt évesek, az pedig sok. A 195/55/R15-ös méretnek talán megörül Karotta vagy Tóth Zoli, elfüstölésre bőven megfelelnek. Mivel nagyon elégedett voltam velük, így igyekszem ilyeneket beszerezni, bár nem a legolcsóbbak. Erősen függővé teszem a gátlóktól, inkább beáldoznám a Dunlop többletárát a Matadorhoz vagy BFGoodrich-hez képest a Bilsteinek ellenében.

Lenne mit csinálni, de nem ez a baj, munkától meg nem ijedünk. Mindez két nyugalmas délután alatt megoldható. Igen ám, de hol találok két ilyen napot? Ez itt a gond. Előbb-utóbb pedig muszáj lesz, mert azért valahogy még mindig jó beülni a rizskályhába. Ami ha nem is hibátlan de a sajátom. Azzal együtt, hogy bizony néha megzörren valamelyik műanyag takarólemez, a biztosítékpanel fedele rendre beesik a láb alá, a vezetőoldali övet már lassan húzza vissza és időről-időre meg kell mozgatni az utasoldali ablak mechanikáját, mert a célegyenes felé haladva a vezetőoldali ráver egy negyed hosszt. Amazt ritkábban használják. Maguknál minden rendben? Vagy van hasonló, apró-cseprő gondjuk?

Utóirat:
Ja, tél. Remélem, idén már hosszú-hosszú idő után végre lezizzennek a rádióadók a Wham! Last christmas-éről, mert a szeretet ünnepének közepén is vérbe borult szemmel tudnék ölni, ha ismét felhangzik. Titkos tippként talán a német új hullám császárainak dalát ajánlanám. Egyszerűen zseniális.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr971439407

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dörmi újjászületése 2009.11.02. 13:28:41

Van egy kedves családtagom, Dörmi. Nem, nem egy plüssmaciról beszélünk, hanem egy autóról, ami egy 1989-es évjáratú Toyota Corolla. Hogy miért Dörmi? Egyszerű, dízel.  Dörmi 1993 óta él velünk (akkor vette nagyapám), ez pedig - akárhogy is számo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McK (törölt) 2009.10.11. 21:48:34

@Carfan: márpedíg van 15 éves hibátlan használtautó.
Nem is kevés.

McK (törölt) 2009.10.11. 21:50:25

@igazi hős: "Öreg autót pont úgy viszed szakszervízbe, kötsz rá cascot, mint egy újra."
Te amúgy ezen a bojgón élsz?

Ratnet 2009.10.11. 21:54:02

@igazi hős: Ezen még melózzál kicsit. Segít a matek.

Ráadásul -csak úgy margószélre- milyen autóbuzi hordja az öreg vasát szakszervízbe?:-)

dohc (törölt) 2009.10.11. 21:58:32

a..már megint a japán autók... inkább meg se szólalok... mért kell őket ennyire isteníteni...megyek is aludni, még jó hogy későn léptem fel tc-ra

Carfan 2009.10.11. 22:00:41

@McK: Egy átlag magyar kereskedésben körülnézve ez merész állítás:D Nem azt mondom, hogy a 15 éves használhatatlan rom, de egyik se hibátlan. Nekem volt és van is régi és új autóm is. És egy idősebb vason mindig van mit bütykölni. Jó állapotú lehet, de hibátlan soha.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2009.10.11. 22:04:11

Az enyém szar, öreg csotrogány (10 éves). Itt kopog, ott berreg, amott egy kicsit kehes.
Én is javíttatnám szebbre-jobbra, de nem megy. És hát valóban, elvisz A-ból B-be, mindeközben nem esik bele az eső.

Csak azért írom, hogy lássatok olyan embert is, aki nem isteníti a "vénasszonyt" - pedig én választottam, nem nekem vették.

És az ízlésemhez képest még ebben is túl sok az elektromos flinc-flanc, mindig azzal szívom meg legjobban.
Node majd, ha rám szakad a bank :D

És ecsém, aki CASCO-t köt a tizenéves jószágra (mármint ha akad olyan biztosító, ami engedi neki), azt vitrinben kéne mutogatni.

McK (törölt) 2009.10.11. 22:04:43

@Carfan: Ez csak akkor igaz,ha hibátlan autó nincs is.
Végülis vitázni ezen olyannyira fölösleges,minthogy a kék e a legszebb szín..de hidd el,van,
sokszázezret futott 100%-ig hibátlan használt autó.
Ez nem azt jelenti,hogy nem fog elromlani.
Az új ,garanciás is elfog.
Azt,hogy az adott pillanatban azon hiba nincs,olyan,mintha ma vetted volna.
Ilyen meg sok van.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.11. 22:07:42

@Zsit (nyújtózós macs; E, _nagyon_ E, aki T :D): "És az ízlésemhez képest még ebben is túl sok az elektromos flinc-flanc, mindig azzal szívom meg legjobban."

Az a no, aki azt allitja, hogy neki nem kene ulesfutes a kocsiba, hazudik.

Carfan 2009.10.11. 22:08:30

@McK: Kinek mi a hibátlan. A legtöbb magyar autó már 1 éves korában nem hibátlan. Törések, karcok, jó magyar utakon kinyírt futóművek. Családban is van 20 éves autó, kor és típustársaihoz képest "hibátlan", de hülyeség lenne bemesélni magamnak, hogy valóban az.

Gabor970 (törölt) 2009.10.11. 22:20:54

@Ratnet: elárulom, ismerek ilyent :-) Testvérem a 10 éves, 200.000-et futott switjét ma is casco mellett használja, és ha nem is szakszervízbe, de a város legjobb privát szervízébe viszi. Neki nagyon fontos a rendelkezésre állás, és nem fog új autót venni, amíg a jelenlegi ésszerű költségek mellett karbantartható. Egy 1.3-as swifthez filléres az alkatrész, és a szervízköltségek sem magasak, hiszen egyszerű a szervízelés.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.10.11. 22:23:13

Szerintem egy kicsit ferdít a cikk... Az autók nagy része igenis tartós csak a rendszeres karbantartást kell megani neki. Sok 25-35 közötti embert ismerek aki vett magának 4-5 éves 200ezret futott premium kategoriast, vagy 7-10 eves premium kategoriast. Azoknak az autoknak semmi bajuk. Nem viccelek, csak a kopo fogyo alkatreszeket kellett cserelni.
Egyik havernak 400 ezret futott 2000es B5-ös A4-ese van. A motor meg nem volt megbontva, de az automatat fel kellett ujitani, mert az elozo tulaj nem cserelt benne olajat. Amugy az auto hibatlan, es nem ez az egyetlen pelda, ez csak itt megy nalunk, hogy 120 ezer km folott nem auto az auto, pedig DE.

Ratnet 2009.10.11. 22:23:50

@Gabor970: Autóbuzi és Swift? Mivan?:-)

Azt hiszem újra kell értelmezni az autóbuziság fogalmát...

szombi 2009.10.11. 22:39:53

Még egy cikk, mely csak arról szól hogy van egy fószer aki elég gazdag ahhoz hogy 3-4 milliós kocsit vegyen, ezeket 1-2 évente cseréli, zavarja hogy egy-kétszer koppan valami rajta.
Mivel NEM ÉRT HOZZÁ, a szerelő megmondja neki a frankót, úgy b*ssza át ahohy még nem szégyelli, hozzá nem értő ember meg kénytelen elhinni, mert NEM ÉRT HOZZÁ.
Pénze van dögivel javíttatni, mert elhiszi hogy ha 2 hónappal később cserélteti ki az ELPUSZTÍTHATATLAN féltengelyt akkor 10-szer többe fog kerülni a javítás, a "balesetveszélyről" nem is szólva.

Aztán meg az illető a milliós fizetése ellenére eléggé unatkozik, így a hülyeségét megírja a totalcar-on, meg ITT is. Minden napra jut egy ilyen újgazdag-fiú-kocsija cikk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.11. 22:42:16

tessek venni v8at, en fel evig nem csereltem benne olajat mire kozolte az elozo vevo hogy raerek mert o 3 eve nem cserelt benne. eredeti fekbetet, fektarcsa, lengescsillapito, 3evig ment egy olaj/legszurovel, jelen pillanatban az auto tokeletes, minden mukodik es minden jo rajta, 189ezer miles van benne, 1999-es ( gombolyu ) ford f - 150 long bed, a triton motoros. ( v8 4.5L ) nem eszi az olajat, nem eszi a vizet, benzinbol 15-20kozott, pont amennyit ujkoraban.

miert ne lenne ez jo pelda?????

Heckantrieb (törölt) 2009.10.11. 22:46:16

@szombi: Nem gondolnam, hogy az ujgazdagok Mazdaval jarnanak, persze te tudod.

ommm 2009.10.11. 22:51:02

@szombi: Bárcsak lenne igazad, de tényleg. MINDENBEN :) Köszönöm a bizalmat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.11. 22:56:04

@Heckantrieb: a mazda a racionalisan donto emberek kocsija en ugy vettem eszre

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2009.10.11. 23:04:21

@Heckantrieb:
Hálistennek.
Azt hittem, újabb sztereotípiát akarnak rám húzkodni.

Ratnet 2009.10.11. 23:08:15

@ommm: Ő tényleg 'másik csatornát néz' valszeg.:-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.11. 23:09:32

regen azt mondtak az okosok: japan kocsit 3 evre gyartanak! most hozzatehetik: a 21., 22., 23. - ra :) nem vagyok japanfan, de unalmas es jo kocsikat csinalnak, ( oke, vannak civicek meg nsx ek de az nem az atlag ) a koreaiak abban verik majd oket 5 ev mulva hogy ugyanolyan jokat csinalnak csak az izgis is lesz.

amugy is, lehet 10 ev mulva a beszallitoke lesz az osszes autogyar, lehet ugyan azt a kocsit megvehetjuk bmw ben es merciben is - komolyan gondolom

Ratnet 2009.10.11. 23:11:06

@visszakettopadlogaz: Mi -magyar autóbuzik-vennénk vényócat, ha az amúgy is satnya kis benzinpénzünket nem nyúlná le az állam, különféle csalafinta adó-trükkökkel.:-)

Seca81 2009.10.11. 23:11:12

@Heckantrieb: Újgazdag anyuka CX-7-tel? Amúgy jó fej :)

phaidros 2009.10.11. 23:41:05

@12csab: miért, milyen legyen egy szlovák tulaj kocsiján? Magyar? Fizesse ide a regadót? :)

Dr Zoidberg 2009.10.11. 23:50:34

9 éves Lancia Lybra 2.4 jtd, 196ezer Km.

Futómű patent, de nemrég volt szervízelve, kormányösszekötő és stabilizátor.
Első szélvédő repedt, cserélni kell.
A szellőztetőrendszer egyik terelőlapátja nyikoroga műszerfal mögött. A csomagtartó teleszkópjai fáradnak, tartanak még, de nem nyomnak ki. A baloldali fényszóró búrája bemattult, az első indexek is, plusz az említett fényszóró izzócsatlakozója megégett, kontaktos. Féktárcsák és betétek csereérettek egy féléven belül.
Kihajtható hamutartóban elment belül valami, ha visszacsukom, nem marad bent. Van egy apró zörgés valahol a műszerfalban, nem mindig jön elő, de inkább hallani, mint nem.
Nagy sebességnél, vagy nagy sebességű szélben az anyósablak szélénél kívül süvít valami. Levegő nem jön be, és sehol semmi látható gebasz, de ha kinyomom az ablaküveget bentről, megszűnik a hang...kurvaidegesítő. A vezetőülés kerete nyikorog, baloldali combtámasz kicsit szétülve. Az ülésfűtés nem megy, a tempomat néha megy, néha nem. A baloldali hátsó utastérvilágítás kontaktos, csak automatán kapcsol, manuálisan halott. A vezetőoldali ablakemelő gombjának aljáról letört egy pecek, az emelőgomb kijött, magát a mikrokapcsolót nyomogatom az üregben. (Honnan szerzek ilyen billentyűt???) A klímakonzolon két gombról le akar válni a "Mont Blanc töltőtoll-szerű csillogó fekete lakkborítás". A hátsó sárvédőíven és az oldalsó ablakkereteken a gumi alatt megindult a rozsda. A kasztnin meg a lökösökön van egykét ilyenolyan sérülés, amiknek egy részéről csak én tehetek, a többiről suttyó állatok, vagy figyelmetlen tulkok.
Viszont megbízható, biztonságos, gyöngyörű, nagyon sajátos légköre van, kurvakényelmes, másfél litert fogyaszt, és nagyonmegy. Höhö. :)

joetaylor 2009.10.11. 23:56:06

Nekem van egy tíz éves Renault Megane 1.9D-m. Kevesebb mint egy havi fizetésembe került. Használt és úgy is néz ki ahogy egy tíz éves használt autónak kell kinéznie. Ha egy új Megane árával hasonlítom össze akkor jó vétel volt.
Beindul és elvisz oda ahová kell. Van benne ABS ami nekem létszükség. Ezt a kocsit is fél év alatt háromszor mentette meg a koccanástól. 118000 mérföld van benne, az olyan 200000km. Ennek nem volt tekerve az órája ebben ennyi az annyi.
Hibalista:
Zörögnek a műanyagok
Lóg a motor/váltó
Néha recseg a váltó harmadik fokozatnál
Pár dolog nyikorog/kopog a futóműnél
Kopott a belseje

Az autó használati cikk és nem befektetés. Megtehetném, hogy vegyek új autót de minek? Még hajtom ezt két évig aztán bontóba adom, majd veszek egy másikat. Szerintem autót úgy kell venni, hogy meg kell nézni a használt autó piacot és indulni legalulról és addig keresni amíg az igényeink és anyagi lehetőségünk egy optimumot nem adnak ki. Ha rossz a használt autó felhozatal akkor lehet, hogy eljut az ember az új autó vásárlásáig de amíg van normális használt autó addig annál a vételár kedvezőbb mint egy újnál. Ez így megy a fejlett "nyugaton", pedig itt valós pénz van az embereknél.

igazi hős 2009.10.12. 00:08:33

@Ratnet: Miért hordanám az újat szakszervizbe? (Kivéve ha valaki megtörte.)
Első évi szervizt persze, meg gariba mert gyárilag fos volt a rádió, de a 2. évtől minek? (Az én autómon csak 2 év garancia volt.) Kézifékbowdent, fékbetétet, -tárcsát, olajat. szűrőket másutt is cserélnek, nem kicsit olcsóbban. (Kifújó kipufogót szakszerviz 45-ből cserélte volna, kőbányai szaki meg 7-ért javította. Ja és hamarabb válllata!)

igazi hős 2009.10.12. 00:11:09

@McK: "Bolygón."
Igen. Miért kéne inkább casco egy 3 millás 1 évesre, mint egy 3 millás 10 évesre? Szervizt lásd előbb.

igazi hős 2009.10.12. 00:16:35

@igazi hős: "válllata" Hű de későn van :-(
vállalta. (És látom McK is javította a bolygót.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.12. 03:54:29

@Ratnet: hat ja.... amugy most fel ev alatt felment itt is $2.89re ( tavasszal 2.10 volt ) de telen en ugy vettem eszre - ha nem kezdenek haboruzni valahol - kb $1 -al mindig olcsobb.

morcosboci 2009.10.12. 08:07:03

@Ratnet: a lényeg, hogy te értesz hozzá: nagygázon kormol tehát eszi az olajat muhahahaXD. Égess olajat meg benzint és nézd meg, hogy milyen színű a lángja. MInden E21 vagy E30 korabeli autó kormol padlógáznál és minden autó eszi az olajat ha folyamatosan padlógázon autózol az autópályán. Autómentősként tényleg sok hibát láthattál: autó megállt vagy autó megállt vagy esetleg az autó megállt. Az okokra max a műhelyben jönnek rá ha leveszik a hengerfejet(abban az időben még nem volt üvegszáloptika). Nekem van egy 2000-es évjáratú Lexus IS200-am, szerintem jó autó bár van akiknek túl műanyag de én lesz@rom, nekem bejön. 138.000miles és olyan mint egy Seiko. Minden gyári, minden működik és az a 6 lemezes Nakamichi fejegység...

Heckantrieb (törölt) 2009.10.12. 08:51:16

@Dr Zoidberg: "A vezetőoldali ablakemelő gombjának aljáról letört egy pecek, az emelőgomb kijött, magát a mikrokapcsolót nyomogatom az üregben. (Honnan szerzek ilyen billentyűt???)"

Barmelyik Lancia markakereskedesben kapsz ablakemelokapcsolot.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.12. 09:03:56

Az enyémekben is jó sok miles van. Magyarul úgy hívják hogy mérföld.

kaizennorczi 2009.10.12. 09:04:42

Én tavaly cseréltem le a 8 éves fabiat egy újra, amibe azt választottam amit akartam és soha többé nem veszek használt autót a következő okok miatt:
1- az új modellek (szinte) mindig jobbak a régieknél (biztonság, kényelem,etc.)
2- az újat ugy konfigurálod extrákkal ahogyan akarod
3-kelet Európában nincs pénz szervízre az emberek zömének, így nagyon lutri használt vásárlása
4-és ez szubjektív- az újba ülve mai napig megvan egy jó érzés, egy elégedettség, ami a réginél(ami használtan volt véve) nem volt meg, ami nem elhanyagolható szempont

kuroi inu 2009.10.12. 10:02:37

Sok igazságot fedeztem fel a cikkben és a kritikus kommentekben is.
A „szántottak is vele de bírta” kezdetű istenítés után a gyakorlat már kormánylógást, szétvert, holtjátékos erőátvitelt, zenélő diffit, elnyúlt padlólemezt (lógó ajtók, aszimmetrikus hézagokka) jelentett. (persze lehet, hogy tényleg szántottak vele, de a lényeg, hogy az állapot alapján rohadtul nem bírta)
Az is igaz, hogy vannak több-százezres futásteljesítményű, hibáttlan öreg gépek, de lássuk be, hogy szinte mind 30 évnél idősebb, vagy valami nagyon kisszériás, nagyon minőségi darab, ami annyit jelent, hogy 40 alatti, földi halandó nemhogy nem tulajdonolt, de nem is próbált, a 30 alattiak nem láttak, a 20-25 évesek nem is ismernek ilyet.
A többi eldobhatóra tervezett szutyok, amit pocsék és drága alkatrészutánpótlással, vagy szerelhetetlen (többnapos márkaszervizes, az autó árát sokszorosan meghaladó költségű beavatkozást igényló) részletmegoldásokkal, durva alulméretezésekkel van halálra ítélve, kortól, márkától, használattól függően 150-400e km után.
A saját 17 éves autóm tökéletesen használható az én futásteljesítményemmel. Ha napirenden bele kéne tekernem egy 1-2 százast, azonnal rá kellene költenem 50-100 ezret.
A legtöbb 17 evesnélt sokkal masszívabb és jobban egyben van. Egy új autóhoz szokott autós újságíró legalább 10 pontos hibalistával szállna ki belőle...

Szsrobert 2009.10.12. 10:28:54

Hazudni nem jó.
Az őszinteség azok számára lenne a legfontosabb, akik autót azért vásárolnának, mert az üzembiztos, kevest fogyaszt, stb. Nem a színe, fényezése,"terndisége", szomszédok irígységének felkeltése miatt.
Hogy érzik maguk, ha a leírások alapján akár milliókért vesznek valamit, és köze nem lesz a vele kapcsolatban említett adatokhoz?
Én csalódott, és kiábrándult lennék, sajnálnám a pénzem...

Ratnet 2009.10.12. 10:35:56

@igazi hős: Eleve a fentebb általad idézett mondat nem tőlem származik csak azért válaszoltam meg engem szólítottál meg.
A másik pedig, hogy az én szemszögemből a 2 éves autó is új, meg az 5 éves is. Ezeket meg általában szakszervízbe hordják a népek mert otthon NEM LEHET javítani. Nekem nincs és soha nem is lesz vattaúj, pénztemető verdám, szóval azt hiszem nem velem vitatkozol.:-)

Ratnet 2009.10.12. 10:45:40

@morcosboci: Na ez a tipikus példája a kommentelőnek. Elképzelésed van, tapasztalatod nulla. Tudod ahova bevontattam a verdákat, ott többek közt melóztam is. (A kilencvenesek elején nem csak 'Sárga Angyalok' voltak, hanem maszekok is.) Ígyhát általában tudtam melyik autónak mi baja volt.

A BMW pedig nem a folyamatos haladáskor zabálta intenzíven az olajat (ne ferdíts), hanem kábé úgy 'kormolt', mint a mai TD Audik. Nagygázra, gyorsításkor. Valószinüleg betolta a szárszimmeringnél az olajat oszt' füstölt mint a kályha. Nekem egyébként volt anno e21-em és a baráti körömben többeknek is így van a tipusról ilyenirányú tapasztalatom is. És neked?

Rocko- 2009.10.12. 11:04:49

@malenykij polgar: tényleg. Mérföld Devon. nem is hangzik rosszul.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.12. 11:05:36

A legtöbb autónak a legfőbb problémája szerintem a tulajdonos. Ő az aki elhanyagolja, vagy megfelelően karbantartja az autóját. Ha egy autót gondosan "ápolnak" az nem fog idő előtt elfáradni. Minden járműnek megvannak a gyenge pontjai, amire oda kell figyelni és törődni vele. Azt a jármű sokszorosan meg fogja hálálni.

igazi hős 2009.10.12. 11:34:59

@Ratnet: Valóban te csak helyeseltél. Szerintem ott sántít az érvelésed, hogy aki nem tudja és akarja otthon szerelni az autóját, az szervizbe viszi.
Aki szeretné 2-3-4 évesen eladni és hisz a vezetett szervizkönyv erejében, az nyilván szakszervizbe viszi (és remélhetőleg tisztában van a pecsét árával). Tízévesen már nem a papír, hanem az állapot számít.

dorkoka 2009.10.12. 12:00:02

megtörtént az ami az átkosban, moderálták beírásom és kitörölték, incredible

Ratnet 2009.10.12. 12:05:12

@igazi hős: Igazából nem értem, hogy mit állítasz. Mi a mondanivalód?

Ami viszont valószínű, hogy a mai autókat meghibásodás esetén nem fogod tudni otthon megbütykölni.

Ezek az eszközök bizonyos háttér, 'infrastruktúra' nélkül nem üzemeltethetők/javíthatók.

A most 8-10 éves autók zöme is ilyen, házilag szerelhetetlen verda (nekem tehát: 'új'). Némelyiken már egy gyertyacseréhez is komoly bontást kell végezni a motortérben. Elektromosan pedig, -ha nem vagy szakavatott az adott típusban- akkor hozzá sem szagolhatsz. Az már csupán mellékes körülmény, hogy ha nem jól kötsz le valamit mielőtt beletúrsz, akkor csodákat fog művelni az autód összerakás után...

Tény az, hogy az öreg autók (20-25 éves vagy sokkal öregebb) könnyedén karban tartható, akár otthon szerelhető, egyszerűségéből fakadóan kevés hibalehetőséggel. A régi lemezek a rendes anyagvastagságnak köszönhetően egyszerűen, házilag heggeszthetőek. A konstrukciók -maihoz képesti- egyszerűségéből és elnagyoltságából kifolyólag könnyen, gyorsan hozzáférhetőek/szerelhetőek a fődarabok.

Egyetlen nagy fájdalma van -szerintem- a régi autók kedvelőinek, hogy a gyárak nem gyártanak kis szériában 'használt' autót a 'műkedvelőknek'.:-)

papa33 2009.10.12. 12:18:42

Anno a 120 Skoda kb 130 ezer km-t ment hiba nélkül: fékbetétcsere és 2 lengéscsill. csere - kopó alkatrészek- és a karbantartások. Nem volt szilent, nem volt hengerfejtömítés, nem volt vízforralás.
Volt mindig szervíz. És ha átült egy haver a saját, szintén nem új gépéből, nem mondta hogy ez meg az rossz meg sz@r. Nyilván más egy új, és ha egy mai jó gépből ülnénk át (anno az még nem fogasléces volt pl, tehát MÁS).

Na kérem akkor a mai nem megy el 2-400 ezret? a céges FAstra 260 körül egész jó. Használható, korának-gyártásának tartja a szintjét. Én hitetlenkedtem a 440 ezres óraállású kockaAudin, de jó volt vele menni.

Széthajtani mindent lehet.

Franky4fingers 2009.10.12. 12:52:46

Aki úgy vesz öreg autót, hogy azt hiszi hibátlan az szimplán bolond, vagy legalábbis bazira naiv.

Egy öreg autóra költeni kell, ez tény. Csak vannak különbségek. Míg egy forgó- kopó alkatrészekből álló felújítás emberi keretek között megúszható, ha kilehelte a lelkét az autó az nem.

És nagyon nem mindegy, hogy gömbcsukló, lengéscsillapító, kipufogó, olaj- szíj csere szinten mozgunk, vagy pedig hidrotőke, szelepszárszimmering, hengerfej dimenzióban.

MErt az 5 zörös szorzón kívül van még egy nagy különbség. Az első esetben az autóból még autó lehet a második esetben nem.

Ergo Használtautó vásárláskor azt kell nézni. Lehet e még ebből autót csinálni ésszerű keretek között?

Ratnet 2009.10.12. 13:02:37

@Franky4fingers: Egy öreg autónál a komplett fődarabok cseréje (pl:motor) sem nagy cucc, még csak nem is drága.

Hangsúlyozom: ÖREG autóknál. Nem pedig elhasznált moderneknél!

Vizet Prédikál 2009.10.12. 13:08:30

A cikkel 100%-ban egyet tudok érteni. Nekem volt egy imádott Audi80-asom, az utólsó szériás, amit 300.000 ezer km-el adtam el, de úgy, hogy vezetett szervízkönyve volt, és abszolút pöpec állapotban volt. "Sose volt baja", de mivel cégünk nevén volt, írtam a költségeit, utólsó évben 700.000 volt. Pedig semmi nem romlott el rajta, csak engem zavart, ha egyet is koccant a futómű. És abban a hiszemben voltam, hogy egy szalonállapotú 10 éves kocsim van. Ragyogott is, mint a Salamon töke, csodájára jártak a népek. Az Audi 80 különben is egy elpusztíthatatlan autó.

Aztán úgy hozta a sors, hogy átülhettem egy 1 éves A4-be. Megsirattam a régit, de egy havernak adtam el, aki rajong a típusért. Persze "frisebb" volt a 20.000 km-es A4, de a szívem még mindíg a régi 80-ashoz húzott, a nosztalgia, meg a bizalmatlanság az újhoz... Aztán 3 hónap múlva elkértem a havertól a 80-ast egy múltidéző kocsikázásra, és meg voltam döbbenve: Mi ez a fos? Imbolyog a futómű, nem fog a fék, a váltó lötyög, nem húz a motor. Hatalmas csalódás volt. Persze hamar visszaszoktam, de ott és akkor el kellett ismernem, hogy ég és föld a különbség a 2 kocsi közt.

Ennek ellenére szeretem a régi autókat, nem esne le a gyűrű az ujjamról, ha vissza kéne ülni valam régibe, és annak is igaza van, aki azt mondja, hülyeség 3 évesnél fiatalabb autóra költeni. Lelke is van a régi vasnak, tény. De nem jobb, és nem is egyenértékű az újjal!

Egyébként hihet akárki akármiben, a szabad piac nagyon pontosan megmondja, mi mennyit ér. Az autók *egészen pontosan* annyit érnek, amennyira a piac árazza őket, ez a szabad piac logikájából fakadóan nem is lehet másképp!

Ratnet 2009.10.12. 13:21:54

@Vizet Prédikál: A szabad piac valóban megmondja a hülye fogyasztónak, hogy mi mennyit ér trendiszinten. Az önálló gondolkodású individuumnak azonban nem.

De tegyük fel, ha maszületett bárányként el is fogadnám az elméleted, akkor is gyorsan szembesülnék azzal, hogy szó sincs 'szabad' piacról. Nyomott piac van. A lobbik által kikényszerített helyzetekről, és mesterségesen felgerjesztett fogyasztásról szól az egész mai autóipar.

InterHOOD 2009.10.12. 14:11:32

Ommm!

Már ne is haragudj,de tényleg nem értem a cikkedet. Alapvetően igazat adok,de ugyanakkor az is biztos, hogy vannak az átlagtól eltérő kocsik.
Egy BMW 320d kombit vezetek már 1 éve, előtte volt 2 db e36 is,azokon éreztem a kort,az elhasználódást,de ezen nem. Pedig már 8 éves. Nem rohad,nem ráz, nem húz félre,nem torpan,nem füstöl,nem eszi az olajat, nincs vele semmi gond.
IGaz minden szervízt megkap rendesen,szigorúan gyári alkatrészekből.
Amit leírtál az inkább az átlagos -főleg anyagiak miatt- kicsit nemtörődöm tulajnál öregedő kocsikra igaz.

Speedman 2009.10.12. 18:18:58

@jelentéktelen alak:

"De a guminyomással is így van ez. A telefonom riaszt minden fizetés napon, hogy ellenőrizzem."

Te hetente kapsz fizetést?..

"De nem csak az autóval van ez így. Mindenre jellemző ami napi használatban van.
Azért veszek 2 havonta új cipőt, hogy rájöjjek a régi mennyire szét van taposva."

Ha egy cipőd van csak és munka után még abban mész le a haverokkal focizni is, akkor megértem, hogy kéthavonta veszel új cipőt és érzed a változást.

morcosboci 2009.10.12. 19:34:49

@Ratnet: továbbra is ragaszkodom hozzá, hogy a fekete kormolásnak köze nincs az olajhoz. Ha te ezt nevezed tapasztalatnak akkor inkább hagyjuk a témát. Egyébként szakképzett autószerelő és technikus vagyok és jelenleg is ebből élek. Külföldön, saját erőből, nem szerencséből vagy apuci, haver jóvoltából kaptam az állásomat vagy egy autómentőn meresztem a seggemet naphosszat vagy a rendőröket pénzelem egy jó fuvarért.

Ratnet 2009.10.12. 19:53:28

@morcosboci: Sajnálattal tudatom, hogy a legtöbb maszek autómentőn anno, szakképzett autószerelő ült. Akkoriban volt még úgynevezett helyszíni javítás is. Ilyen esetekben az emberek igen hálásak tudtak ám lenni az autómentősnek. Szerintem összekevered őket a mai megélhetési-trélesekkel (ők egyébként általában fuvarozók nem szerelők). Mondom, hogy lövésed sincs autós témákban nemhogy tapasztalatod, kár tovább blamálnod magadat.

Azt meg kifejthetnéd -mint szakképzet izé...meg technikus-, hogy szerinted mégis mitől okádja a füstöt az öreg e21 ha lepadlózod?! Hacsak nem attól, hogy mégis tolja be a hengerekbe olajat:-)

Szerintem te simán elmentél valahová művezetőnek, mert egy autószerelő nem hangsúlyozza, hogy technikus, és nem nézi le a tréleren melózó vagy a pályán autósegélyben görnyedő kollégákat.

lacza87 (törölt) 2009.10.12. 19:54:00

@Ratnet: "A régi lemezek a rendes anyagvastagságnak köszönhetően egyszerűen, házilag heggeszthetőek."
Viszont nem is rohadnak az újak(persze mindig akad egy két hibás felületkezelésű darab->garancia), tehát nem kell hegeszteni őket, hacsak össze nem töröd.

Ratnet 2009.10.12. 20:10:11

@lacza87: Az újak csak a felületkezelésnek (és ifjú koruknak) köszönhetően nem rohadnak (bár ezt sok élő példa mégis cáfolja, kukkants csak be 6-8 éves verdák alá, csudákat lehet látni amikor már nem él a garancia:-)), míg a régieket nem igazán kezelték. Ha pedig mégis lekezelték olyankor születtek olyan örökéletű gépek mint az öreg Audi100 vagy a Volvo244 például.

lacza87 (törölt) 2009.10.12. 20:38:30

@Ratnet: "Az újak csak a felületkezelésnek (és ifjú koruknak) köszönhetően nem rohadnak "
Erre utaltam a "hibás felületkezelés" fordulattal, amúgy meg a felhasználónak mindegy csak ne korrodáljon.

"(bár ezt sok élő példa mégis cáfolja, kukkants csak be 6-8 éves verdák alá, csudákat lehet látni amikor már nem él a garancia:-))"
Kár, hogy Európában, ma már minden gyártó legalább 12 év átrozsdásodás elleni garanciával forgalmazza az autóit.(a Mercedes pl 30at, de ez tényleg nem mérvadó) Lehet h tudsz mondani kötekedésből példát, aki nem, de az nem is jelentős piaci szereplő.

"míg a régieket nem igazán kezelték. Ha pedig mégis lekezelték olyankor születtek olyan örökéletű gépek mint az öreg Audi100 vagy a Volvo244 például. "
Az Audi 100 a legáramvonalasabb limuzin volt a bemutatásakor(82), de a teljesen galvanizált karosszériát a 80-assal vezették be (86). Pl.: a Porsche amúgy már a 70-es években is részben galvanizálta a kocsikat. Volvoban meg te otthon vagy.

Ratnet 2009.10.12. 21:01:04

@lacza87: Még jó, hogy egy 1-2 éves autó -még- nem rohad...szép is lenne. Viszont 6-8 éve meg nem adtak ilyen garanciákat. Szóval várjál még a mai autókkal kapcsolatban pár évet, mielőtt fenntartás nélkül elfogadod amit a gyártók mondanak. Majd az idő eldönti.
(Szívesen belinkelném most ide a haver neves gyártótól származó 9 éves autójának átrohadt hossztartóiról készített fotóimat. Azon is ledöbbentem.)

Az Audi100 újabb szériáit már galvanizálták (gondolkodtam, amikor fentebb írtam, hogy odabiggyesszem a mondatba de azt hittem tudod). A Volvókat pedig természetesen.

Unter Bahn (törölt) 2009.10.12. 21:10:17

Csaxszólok, hogy '82-ben a Volvo 240-es MÉG nem volt horganyzott, egyszerűen "csak" benne volt az anyag:-)

Aki nem ért egyet, adja kölcsön a CO-hegesztőjét vagy jöjjön el személyesen kilakatolni...

A füstöléshez mondom, hogy a D24 - mellesleg VW - motor az olajat egyáltalán nem eszi (~450.000 km van benne, óra szerint, ami már akkor sem mért, amikor hozzám került az autó), viszont padlógázra simán nyomja az álca-füstöt... szóval gázolajat 'füstösít' ilyenkor, nem motorolajat:-)))

Amúgy ha korszerű dízel lenne, a részecske-szűrő a motorolajat is elhalványítaná... ha füstöl a Bimmer, Ódi, Passat vagy bármi dízel, akkor valószínűleg benne van a csipp, de szinte biztosan nincs benne a szűrő...

lacza87 (törölt) 2009.10.12. 21:59:59

@Ratnet: "Még jó, hogy egy 1-2 éves autó -még- nem rohad...szép is lenne. Viszont 6-8 éve meg nem adtak ilyen garanciákat."
Ferdítesz megint. Az Audi 80-hoz a teljes galvanizálás bevezetése azaz 86 után 10 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak.A Renault például 2000 októbere óta ad 12 év rozsdagaranciát. Mint említtetem a Mercinél is nagyon régóta 30 év.
"Alfa Romeo: 2 év, átrozsdásodás ellen 8 év, a lakkozásra 3 év l Audi: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 3 év, 3 év ingyenes szerviz l BMW: 3 év, átrozsdásodás ellen 6 év l Citroen: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 3 év l Chrysler: 3 év, átrozsdásodás ellen 7 év, a lakkozásra 2 év l Ford: 3 év, átrozsdásodás ellen 12 év l Honda: 5 év, a karosszériára 6 év l Hyundai: 3 év, átrozsdásodás ellen 6 év l Jeep: 2 év, átrozsdásodás ellen 7 év, a lakkozásra 2 év, 3 év ingyenes szerviz l Land Rover: 3 év, a karosszériára 6 év l Mazda: 3 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 3 év l Mercedes-Benz: 2 év, 6 év ingyenes szerviz l Opel: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év, az akkumulátorra 3 év l Peugeot: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 3 év l Renault: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év l Saab: 3 év, a lakkozásra 6 év l SEAT: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év l Toyota: 4 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 3 év l Škoda: 2 év, átrozsdásodás ellen 10 év, a lakkozásra 3 év l Volkswagen: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 6 év. " na ezt 2003-ból találtam.

Ratnet 2009.10.12. 22:10:18

@Unter Bahn: "Csaxszólok", hogy '82-ben még nem volt 240-es Volvo.:-)

Amúgy egy kis olvasnivaló:

www.volvo244.pl/images/broszury/240NewsBulletin1975.pdf

Ha -jóval fentebb- figyelmesen olvastál volna, láthatnád, hogy a füstölés az e21-es BMW-vel kapcsolatban került szóba. Nem pedig dízelekkel.

Ratnet 2009.10.12. 22:13:28

@lacza87: Csak idézlek:
"Kár, hogy Európában, ma már minden gyártó legalább 12 év átrozsdásodás elleni garanciával forgalmazza az autóit."

Idézem magamat:
"Viszont 6-8 éve meg nem adtak ilyen garanciákat. Szóval várjál még a mai autókkal kapcsolatban pár évet, mielőtt fenntartás nélkül elfogadod amit a gyártók mondanak."

Idézlek:
"Citroen: 2 év, átrozsdásodás ellen 12 év, a lakkozásra 3 év"

Idézem magamat:
"Szívesen belinkelném most ide a haver neves gyártótól származó 9 éves autójának átrohadt hossztartóiról készített fotóimat. Azon is ledöbbentem."

lacza87 (törölt) 2009.10.12. 22:27:33

@Ratnet: Kezdesz elszállni. Ha figyelmesen olvasnál: a hosszú, több márkás idézet végére odaírtam h az 2003-ból való. Segítek az 6 éve volt. De mint írtam 2000-ben pl.: a Renault, a korábban rohadásáról híres Opel, 12 évet adott, a Skoda 10-et adott. Elárulom h a Citroen is már 2000 óta 12 évet ad, tehát a barátod mehet érvényesíteni a garanciát.
Tehát tévedtél vagy hazudtál amikor ezt mondtad: "Viszont 6-8 éve meg nem adtak ilyen garanciákat"???

lacza87 (törölt) 2009.10.12. 22:54:38

Egyébként meg minek vett Citroent, a mi 16 éves Skodánk nem rohad, pedig kb. 4éve mióta az áldott emlékű Dodi bácsitól megörököltük, a szabadban van, egyszer (nem mi hibánkból) komolyan volt törve az eleje, egyszer meghúzták és én is meghúztam egyzser elég komolyan. Igaz ezeket normálisan kijavíttattuk. Hogy ne hazudjak 2 helyen rohad: az akku alatt és egy helyen a nem gyárilag felszerelt, felületkezeletlen mellesleg magyar gyártmányú vonóhorog miatt.(amit azóta korrgátlóztam)

Ratnet 2009.10.12. 22:55:57

@lacza87: 2003 az hány éve is volt?:-)
Asszem mégiscsak beleférek a 6-8 éves tippemmel.:-)

De ha ezen lovagolsz, akkor a téma kedvéért megtolom még két évvel. Tehát 8-10 éves autóknak sem kellene úgy rohadnia ahogy rohadnak. Mert ugyebár onnan indultunk ki, hogy a modern autóknak jobb a korrózióvédelme, hiába vékonyabb a lemez. Lehet, hogy elméletben ez oké, de a valóságban a vastagabb lemezek bírják tovább (pláne ha még egyes 'eszement' gyártók galvanizálták is őket).

Mellesleg a barátom autójának esete fentiek szerint engem igazol. A gyártók kamuznak, a modern autók meg rohadnak.

Ezeket az átrozsdásodás-infókat amúgy honnan vadásztad össze?

Ja, és a Mercedes Vito pl. rozsdásodásilag Mercedesnek számít? Mert nem fog összejönni az a 30 év.:-)

Ratnet 2009.10.12. 23:08:46

@lacza87: Nem tudom minek vett Citroent, én is kérdeztem tőle.:-)

Nekünk van egy kis lóti-futi R5-ünk, az asszony igencsak szereti. Na annak is rozsdamentes az alváza, belülről a szőnyegek alatt még a gyári fényben pompázik a a taposólemez. Két apró rozsdafoltja van: egyik az ablakkéder alatt a megállt víztől, és egy a műanyagidom alatt a megállt sártól. Ennyi. Az autó '87-es.:-)

lacza87 (törölt) 2009.10.12. 23:14:16

@Ratnet: "2003 az hány éve is volt?:-)
Asszem mégiscsak beleférek a 6-8 éves tippemmel.:-)"
De nem mert bebizonyítottam h 6 sőt 9 éve is igen sok gyártónál adtak akkora garaciát. Amit te megpróbáltál elkenni az öreg autós elméleted megtámogatása céljából.
"Mellesleg a barátom autójának esete fentiek szerint engem igazol. A gyártók kamuznak, a modern autók meg rohadnak."
De nem mert áll rá a garancia, ha 2000 év végi(asszem október, november, előtte nem tudom mennyi volt), tehát szerintem hasznosabb ha nem önigazolást keresel, hanem segítesz neki érvényesíteni a garanciáját.

"Ezeket az átrozsdásodás-infókat amúgy honnan vadásztad össze?"
VAn amit tudtam, van amit internet.

"Ja, és a Mercedes Vito pl. rozsdásodásilag Mercedesnek számít? Mert nem fog összejönni az a 30 év.:-) +
Valószínűleg nem, de személyautókról beszéltünk eddig. Pl Renaultnál is 12-t írtam, teherautókra 5 év.

Ratnet 2009.10.12. 23:50:27

@lacza87: Azt "bebizonyítottad", hogy egyes gyártók már 2000-től vállaltak (mellesleg kamu)garanciát. A hosszú felsorolásod viszont 2003-as adat amiket ráérősen összevadásztál.
Én meg hirtelen leírtam a 6-8 évet hasraütve de te ezt dátumra pontos infóként kezelted mint főbenjáró tárgyi tévedés. Hát legyen meg akkor ez az örömöd, a száraz adatokra nekem nem áll fel.:-)

Sajnos a papírforma ellenére igazam mégis nekem van, amikor azt mondom: a gyakorlati tapasztalatok és a gyártók ígéretei sokszor eltérnek egymástól. Én többször szembesültem ezzel, és valahogy nem vigasztalt az, hogy a 'prospektusban olvasottak' alapján az általam látott ténynek nem szabadna léteznie. Ha érted...

Ha lenne kapacitásom, elmehetnék rozsdafotósnak, mert úgy tűnik csak az én szememet vonzzák a modern autók rigolyái, míg mások vakon bíznak abban amit a gyártók elhintenek.:-)

"Amit te megpróbáltál elkenni az öreg autós elméleted megtámogatása céljából"

Ezt a mondatodat viszont nem értem!
Az, hogy a 20-25 éves autók vastagabb anyagból voltak (mert ugye ebből indultunk el) -s mint ilyen strapabíróbbak, könnyebben javíthatók-heggeszthetők voltak akár házilag-, miféle fura kapcsolatrendszerben találkoznak a te fejedben azzal, hogy a gyárak 6 vagy 10 éve adnak a vékony lemezből gyúrt fosaikra 12 év átrozsdásodási garanciát?:-)

igazi hős 2009.10.13. 00:57:24

@Ratnet: Csak annyit, hogy nem "öreg autót tartani olcsóbb", hanem "neked olcsóbb öreg autót tartani". Mert elég sok adottság megvan hozzá, de ha jobban felszerelt műhelyed lenne, akkor újabb autót is tudnál otthon szervizelni. Átlag autósnak ugyanannyiba kerül egy "új" (5-10 éves) autót szervizeltetni mint egy jóval öregebbet, mert egy régit sem tudna/akarna szerelni (lakatolásról nem is szólva). (Fényezni tényleg drágább az újakat.) Az alkatrészárak sem magasabbak, amennyiben összevethető dolgokról beszélünk. Nyilván egy kurblis ablakban 2 fogaskerék olcsóbb mint egy ablakemelő motor, de nem azért mert a motoros ablak újabb autóban volt.

lacza87 (törölt) 2009.10.13. 08:29:26

@Ratnet: "Ezt a mondatodat viszont nem értem!
Az, hogy a 20-25 éves autók vastagabb anyagból voltak (mert ugye ebből indultunk el) -s mint ilyen strapabíróbbak, könnyebben javíthatók-heggeszthetők voltak akár házilag-, miféle fura kapcsolatrendszerben találkoznak a te fejedben azzal, hogy a gyárak 6 vagy 10 éve adnak a vékony lemezből gyúrt fosaikra 12 év átrozsdásodási garanciát?:-) "

Teljesen elvakult vagy. Úgy áll kapcsolatban h nem kell (otthon) hegesztgetni az újat.Egyrészt 86, Audi 10 év. Másrészt hamár itt tartunk, nem hiszem h a lakatos, egyéb "vasas" szakmával rendelkezőkön kívül sokan nekiállnánal autót hegeszteni otthon. Még egy kerítést maximum. Harmadrészt szerinted egy házilag hegesztett elemen nem kell több fényezés előkészítő munkát végezni és ezt a fényező nem fogja érvényesíteni anyagilag? Vagy azt is nekiállsz házilag?
Az meg h nem tudod érvényesíteni garanciát sok esetben a saját bénaságod(tény ami tény van olyan importőr mindent meg fog tenni h ne tudd), senki nem fogja megtenni helyetetd.
Ja és akkor nem beszéltünk még az alumíniumkarosszériákról.:)
De mindegy te, az igazi individum, jól el vagy a saját világodban, mégha tényeket is kell néha kiforgatnod, h rendben tartsd.

lacza87 (törölt) 2009.10.13. 10:06:13

@Ratnet: Ja és biztos olvastad a mai cikket a 850-esről az réginek vagy újnak számít a te terminológiád szerint?:)

Ratnet 2009.10.13. 10:06:39

@igazi hős: Az új autó vétálárát (részleteit, cascoját,) és rohamos értékvesztését nagyvonalúan elfelejtetted megemlíteni.:-) Valamiért egyébként a tényleg csóró emberek nem ismerték fel a te logikádat és nem járnak 5-10 éves autókkal, holott az gazdaságosabb. Milyen hülyék, nem?:-)

Ratnet 2009.10.13. 10:51:57

@lacza87: Véletlenül de, én lakatolom a vén vasaimat, és egy fényező barátommal én fényezem is. Van még ilyen is a világon. Nahát. Hűha!:-)

Az átlagember valóban nem tudja/akarja javítani az autóját, fél az öreg vasaktól (legtöbbje nem is ismeri) ezért (akár erőn felül is) új/újabb autóba ül. Alkalomadtán persze le is húzza a szerelő/szerviz. (És mégis a legtöbb ilyen átlagember autóbuzinak érzi magát.)

A garanciáddal meg tudom miért engem terhelsz, nekem nincs 'új' autóm. Legyen ez mások problémája, vigyék vissza a szarjaikat. Bár szerintem az ilyen igény 10-12 év után szinte érvényesíthetetlen lesz. Azt mondja majd a szervíz (ha még lesz egyáltalán márkaszerviz) hogy leverted a festéket/alvázvédőt. Vagy ha mégis jogos a követelésed, mit csinálnak? Kilakatolják? Vagy megveszik aktuális áron a autód?:-) Ahhoz, hogy megtudjuk, várni kell még pár évet, -ahogy ezt fentebb próbáltam neked kifejteni és lett belőle ez a parttalan vita a dátumokról.

Az aluminium karosszéria -ami egyébként szintén tud korrodálni- egyelőre nem igazán a kispénzű átlagautós segge alá van kitalálva. Lakatolni sem egyszerű. Ennyi erővel feldobhattad volna a DeLorean-t. Azt még fényezni sem kell.:-)

Látom, magadtól is visszataláltál az általam feldobott normális autókhoz "86, Audi 10 év". Ja. Meg a Volvo244. Jobb ha tudod: ezek már az általam preferált 'öreg' autók és mint olyan, vastag lemezek is. Gratulálok!:-)

A baj az, hogy -az alapján amit itt leírtál- te hajlamos vagy valós tapasztalatokat a szőnyeg alá seperni ha egyszer egy gyártó kijelent a termékéről valamit. Ez a leghülyébb fogyasztókra jellemző tulajdonság. Az új tv-mre, monitoromra, sütőmre, flexemre, fűszegélynyírómra (és még hosszan sorolhatnám) is azt mondták: "egy évig garanciális", mégse bírta pár hónapnál tovább. Regényt is írhatnék a garancia-érvényesítős sztorijaimból. De ha te még ilyeneket sosem tapasztaltál akkor a polcon élsz.

Ratnet 2009.10.13. 11:13:37

@lacza87: Most olvastam. Nekem ezzel egyidős, színre kb. ugyanilyen Saab-om van családi autónak. 190ezer km van benne. Öreg-e? Jó kérdés. Nálam ez a határeset, sőt inkább ez már 'új'. Van olyan amit itthon nem tudnék megjavítani rajta. Klímát sem tudok tölteni házilag, a computert sem kalapáccsal kell kiütni stb. Nem is vagyok annyira oda érte, de kutya meg kisgyerek mellé ilyen 'kombi' való. Korrózió is van (aprócska de van) csak be kell nézni bizonyos helyekre.
Ez az autóm jó példa egyébként 'Ommm' cikkéhez, mert még mindene működik. De asszem eladom mielőtt érdemben hozzá kéne nyúlni.:-)

lacza87 (törölt) 2009.10.13. 11:57:47

@Ratnet: Te sajnos kiforgatod a másik ember szavait és mellébeszélsz. Pl.: az Audi-s idézetnél tudod jól h nem arra vonatkozik mint aminek beállítod, de mégis ezt teszed. Nem baj. Ha van egy stabil világképed boldog ember lehetsz, nem baj az objektív valósságnak mennyi köze van hozzá. Ilyen emberrel nem érdemes vitatkozni de megint cáfoljunk mindent tételesen:
"Véletlenül de, én lakatolom a vén vasaimat..."
Autószerelő vagy, hol itt az ellentmondás az én mondatommal: " nem hiszem h a lakatos, egyéb "vasas" szakmával rendelkezőkön kívül sokan nekiállnánal autót hegeszteni otthon"

"Az átlagember valóban nem tudja/akarja javítani az autóját, fél az öreg vasaktól (legtöbbje nem is ismeri) ezért (akár erőn felül is) új/újabb autóba ül. Alkalomadtán persze le is húzza a szerelő/szerviz. "
Akit lehet az öregautóval is lehúz a szervíz.
"(És mégis a legtöbb ilyen átlagember autóbuzinak érzi magát.)"
Ez hülyeség, lehet h a te mintádban igaz, de pl az enyémben nem. Elég kevés embert érdekelnek komolyan az autók. Jelzem a műszaki felsőoktatás padjait koptatom.
"Bár szerintem az ilyen igény 10-12 év után szinte érvényesíthetetlen lesz. Azt mondja majd a szervíz (ha még lesz egyáltalán márkaszerviz) hogy leverted a festéket/alvázvédőt"
1 Érvényesíthetetlen lesz, ha hagyod magad és nem értesz hozzá, és ha valóban nem tettél meg mindent a megelőzésért.
Ha lesz még márkaszervíz (ez különösen tetszett): zömében 60-100 éves autómárkák alkotják a kínálatot, akik örülnek a piacnak (fogalmaid szerintkonzumidióták), majd kivonulnak, és semmi em kényszeríti őket h folyatassák a garanciális tevékenységeekt. Hmm reális.
"Az aluminium karosszéria -ami egyébként szintén tud korrodálni-"
Ember az alumínium egyik komoly előnye az h könnyen-olcsón korrvédetté lehet tenni. Majd nem hazsnálják ki ezt az érvet a "konzumidióták" megnyerésére. Melelsleg szó nem volt anyagi lehetőségekról.Habár szűk körben, drága autókban, de létezik? Igen. Műanyagok fokozatt alkalmazásáról se beszéltünk, de ezt már ne is merem említeni.

Audi. ld. bevezető

Utolsó bekezdés: ezeknek semmi köze az autókhoz d evegyük sorba: tv kb. 5 éve elrabolták azóta jó az új, fusi beltéri egység viszont igen, nem is adott rá garanciát a kontár, számítógép 10 éves kutya baja, laptop 1 éves rakoncátlankodott lépéseket tervezek a garancia érvényesítésére, sütő régi- javítgatva, flex-semmi baja garanciaidőn belül (túl sem)iparijelelgű használatra iparit kell venni, szegélynnyíró: semmi baja garanciaidőn belül, pedig úgy is volt használva amire nem méretezték, egyedül egy mosógép szart be a mi hibánkból, egy mikró amiről nem tehettünk. Ja meg egy francia gázbojler-nincsenek is már a piacon.
Na de itt és most fejeztem be. Megyek h 30 év múlva is vehess 25 éves autót ugyanezzel a mostani szövegeddel.

lacza87 (törölt) 2009.10.13. 11:59:46

Ja a legnagyobb kedvenc: "Vagy ha mégis jogos a követelésed, mit csinálnak? Kilakatolják? Vagy megveszik aktuális áron a autód?:-) "
Mégis mi mást csinálnának mint h kijavítják, talán adjanak egy újat vagy mire gondolsz?

Ratnet 2009.10.13. 13:23:13

@lacza87:
Nos. Nem vagyok papír szerint 'autószerelő' mégis javítom a vasaimat. Ezt rakd össze.

Azt, hogy műszaki felsőblabla...koptatod, (manapság egyébként nagy divat ilyesmivel előrukkolni mint végső érv a mindenekfelett álló igazságunk mellett) az ha nem mondod is látszik, hisz elméleti síkon éled az életed és visszakézből osztod az észt, hisz a 'keresztrejtvényműveltséged' erre predesztinál(ugye, tudod mi az?).

De hát akkor én is döngetem a mellem a semmire:
Tudod van tizenvalahány év előnyöm tapasztalatilag veled szemben. Én nem elképzelem az autókat az iskolapadban, hanem használom/javítom/érzem/látom őket. Azon felül, hogy több tucat autóm volt már, erre rájön még az a pár év amit egy autószerelő műhelyben meg autópályákon lehúztam, no meg még pár év sofőrként furgonokkal/teherautókkal. Te viszont -mint a fiatalok általában- ezt a személyes tapasztalaton alapuló 'tudást' semmibe veszed, vagy legalábbis megkérdőjelezed. Nem gáz. Majd felnősz és tapasztalsz te is. Gondolom még nem vagy túl az első sk. motorcseréden, futóműjavításodon csak osztod az észt, meg kölcsönkéred apa kocsiját.

Az autószervizek nem lelépni fognak, hanem belőled fognak bohócot csinálni a garanciális igényeddel együtt(Mellesleg ilyet is láttam már, sőt intéztem is efféle macerás dolgot személyesen. Nem ma jöttem a hathuszassal.) és nem tudsz mit tenni.

A továbbiakban nem igazán tudok veled vitatkozni hisz a papírformát szajkózó megmondóemberekből Dunát lehetne rekeszteni. Higgyél vakon abban amiben, -teszek rá- csak vedd észre, hogy a világ nem követi a papírformákat. Vállalatok, autógyárak (lásd: lesz-e még addigra márkaszerviz)is szoktak bezárni, gazdasági válság is elő szokott fordulni, hülye bamba fogyasztókat beetető marketing, majd a felgerjesztett igényeket kiszolgáló tök felesleges ipari dömping is szokott -ugyebár- előfordulni itt-ott, energiahordozók is szoktak megfogyatkozni...stb. De ez már messzire vezet.

De menjünk még messzebb:
A leghülyébb érvek egyike az, hogy ami már 50-100 éve létezik az már örök és elpusztíthatatlan. Na persze. Mint a Szovjetúnió, vagy mint a gazdag és hatalmas Egyesült Államok. Japán uralja az elektronikai piacot, és a Rolls tradicionális angol autó... Mára már mind csak vicc. Kifordult alóluk a világ.

10 év múlva mi lesz? Hmm, lehet, hogy kínai autókra fogják hegyezni a cerkát a srácok a BMW meg (indiai tulajdonban) apró egyterűeket gyárt majd villanymotorral. Hihetetlen ugye?

Mindettől függetlenül:
"Tény az, hogy az öreg autók (20-25 éves vagy sokkal öregebb) könnyedén karban tartható, akár otthon szerelhető, egyszerűségéből fakadóan kevés hibalehetőséggel. A régi lemezek a rendes anyagvastagságnak köszönhetően egyszerűen, házilag heggeszthetőek. A konstrukciók -maihoz képesti- egyszerűségéből és elnagyoltságából kifolyólag könnyen, gyorsan hozzáférhetőek/szerelhetőek a fődarabok."
"Egy öreg autónál a komplett fődarabok cseréje (pl:motor) sem nagy cucc, még csak nem is drága"
"Ami viszont valószínű, hogy a mai autókat meghibásodás esetén nem fogod tudni otthon megbütykölni."

Ezeket írtam a témában jóval fentebb. Akarod újra cáfolni?:-)

Ratnet 2009.10.13. 13:26:49

@lacza87: Értékvesztésre gondolok. Pár éves autódon ha -mondjuk gariban- hozzányúlnak teszemazt egy küszöbhöz, hossz- vagy kereszttartóhoz akkor szerinted eladáskor mit kapsz majd az autódért? És mit fog hinni a vevőd ha a szerelő (vagy eredetvizsgáló) közli vele, hogy tartóelem volt javítva az autón?:-)

lacza87 (törölt) 2009.10.13. 15:40:48

@Ratnet: Sejtettem h ez lesz a következő kör. Azt a megjegyzésemet h műszaki felsőoktatásban tanulok ahhoz kapcsoltam h annak ellenére "autóbuzériára" elvileg fogékony közegben mozgok mégsem azt tapasztalom h annyi ember tartaná magát, maradjunk inkább abban a névben, autómániásnak. Ennyit akartam jelezni és nem többet. Valamint egyáltalán nem nézem le a gyakorlati tapasztalatot, aminek tudom h sajnos hiányában vagyok, így igyekszem megszerezni. Nem is képzeled mennyit foglakoztat ez. Legyen elég ennyi. Azt meg h nincs papírja valakinek valamiről, ha valóban ért hozzá szintén sose bántam. Innentől kezdve az egész személyeskedő szöveged értelmét veszti.
Tuti h én sem látom a teljes igazságot. De mindig igyekszem tényszerű maradni. Valamint hülyének sem nézem azt aki nem úgy gondolkodik, mint én.

Az értékvesztést pedig természetesen meg kell téríttetni. Utána fogok nézni a megfelelő törvényeknek és Eus irányelveknek. egy jó ügyvéd, végő esetben a nyilvánosság. (De elsősorban olyan autót kell vásárolni ami valószínűleg nem fog szétrohadni. pl.: nem Citroent)

Ratnet 2009.10.13. 15:52:23

@lacza87: Ez már valamiféle közös nevezőnek hangzik. Hagyjuk is most ennyiben.

Találkozunk egy másik poszt alatt. Addig is:
Üdv!

kertesz.ferenc7 2009.10.13. 15:54:55

Ratnet!

A füstélés témályához egy kis segítség:

Kék füst:----> Eszi az olajat!
Fekete füst:---> Elégetlen Üzemanyag.
Fehér füst:----> (vízgőz) Hideg még a motor, vagy meleg motornál: csipegeti a fagyállót.

Tehát ha egy bömbi Padlógázon elkezd feketén füstőlni, attól még nem eszi az olajat.! :)

Nemde???

kertesz.ferenc7 2009.10.13. 15:58:09

Elégetlen ----> Nem megfelelően elégetett üzemanyag.

Ratnet 2009.10.13. 18:29:40

@kertesz.ferenc7: És én fekete füstöt írtam?
A mai turbódízelek 'kövérgázra' való kormolásához hasonlítottam a jelenséget de ez ne tévesszen meg.

newname 2009.10.13. 18:59:14

@kertesz.ferenc7:
vízgőz (pára) meleg motornál is van.
télen jobban látod.

newname 2009.10.13. 19:06:18

A fenti elméleti garanciális vitához annyit, hogy a korozzió elleni garancia csak belülről induló rozsdára vonatkozik. A sérülés okozta (és nem tudod bizonyítani, hogy nem attól van) korrózióra nem jár a gari.

newname 2009.10.13. 19:09:12

megmég:
mi a bánat köze van a lemezvastagságnak a korózióhoz? Az 1,2-es lemez ugyanúgy rozsdásodik, mint 0,8-as. /én tudom:)/

Unter Bahn (törölt) 2009.10.13. 20:29:14

@Ratnet: ""Csaxszólok", hogy '82-ben még nem volt 240-es Volvo.:-)"

Pont Tőled ezt a szőrözést nem vártam volna:-(

Ok, legyen 245, tudjuk hogy a 240-es szériában az utolsó szám mit jelent...

Az E21-et meg nem ismerem, bár a régebbi Bömbik tetszenek, a vájtfülűeknek szóló tipus-számozásaikat elhanyagoltam:-(

Mea Klumpa:-(((

megint 2009.10.13. 20:34:55

lacza, kettővel ezelőtti e merci ettől függetlenül rozsdásodik

Ratnet 2009.10.13. 21:23:46

@Unter Bahn: No problem.

Én is szeretem az e21-et (a 'kiscápa' 3-as) sőt, az a kedvenc formám a BMW-k közt.:-)

Üdv!

igazi hős 2009.10.14. 00:09:42

@Ratnet: Egész részletesen leírtam, nem olvastad nem gond. Csak akkor ne írj ilyeneket, hogy mivel nem számoltam. Továbbra is azt mondom, hogy egy azonos használati értékű (felszereltség, motorizáltság, satöbbi) 5 éves autó fenntartása nem több mint egy 25 évesé. A csórók nem 25 éves prémium autóval (ennek a felszereltsége felelne meg egy mai átlagmodellnek) járnak, hanem Ladával, Escorttal, egyéb lomokkal. Amire semmit nem kell költeni, mert ha (karbantartás hiányában) széthullik alatta, akkor vesz egy másikat egy marék mogyoróért.

Ratnet 2009.10.14. 11:01:54

@igazi hős: Rendben, akkor írj egy példát. Vételárral satöbbivel, hogy jössz ki. (A 25 éves prémiumautós feltevésed -mivel sem prémiumról sem azonos felszereltségről szó sem volt- meg már 'enyhe' csúsztatás, de bizonyos viszonylatban még az is engem igazolna.)

De írhatok én is példát, mint mondjuk: 5 éves Mondeo vs. 20 éves Sierra. Ez pl. egyszerű példa. Először is ki kell adnod hirtelen a családi kasszából 1,5-2 millát a Mondeóra, és soha nem hozod be a rajta a vételárkülönbséget. Sierrát 3-4 kilóért már nagyon pöpecet is vehetsz. A karbantartáshoz sem számoltad hozzá, hogy az újabb autókban az egyszerű javításokon felül klímatöltés, pollenszűrő csere, a gumisnál a nagyobb méretű gumik, stb. mind dob az költségeken amikor szervizelteted (az állandóan elromló elektronikákról meg a nyafogó computerek kiütéséről ne is beszéljünk). Mit nem tudsz ezen kiszámolni? Matek az egész.

igazi hős 2009.10.14. 14:53:00

@Ratnet: Nem igaz, hogy nem akarod megérteni: FENNTARTÁSról beszélek. A vételárat ki kell könnyezned, ez nem vitás, de a többi amit írsz nem értelmezhető. Almát almával hasonlíts össze, a Sierrában nem azért nem cserélsz pollenszűrőt, mert olyan csodás minőségű, hogy sosem kell cserélni, hanem mert nincs benne. Klíma dettó. Lehet, hogy neked ezek feleslegesek, de ez inkább belemagyarázásnak tűnik. (A klíma nálam a biztonsági felszereltség része.) A peresebb gumit kapod az autóhoz, de cserélhetsz ballonosabbra. Esetleg veszítesz vele 1-2 sebességindexet, ha nem mész 110 felé bármilyen gumi jó.

Ratnet 2009.10.14. 18:21:59

@igazi hős: Csak magyarázod a bizonyítványod. Az autót először meg kell venni, nem terem a fán a hátsókertben még ha te el is bagatellizálod a megvásárlás tényét. Ez családoknál már főleg gondot jelent. (A hülye ember persze adósságba veri magát az új autóért.) Tegyük fel megöröklöd a kocsit, akkor is ott az illeték...ugye.

Ezt adtad elő fentebb:
"Öreg autót pont úgy viszed szakszervízbe, kötsz rá cascot, mint egy újra. (Az értékvesztést különösen furcsa itt említeni, hisz azt már kifizetted az elején.) Ha akarod, igen, ha nem, nem. Új autósként eldöntheted, hogy megér-e évi 50-et a garancia vagy sem, öregautósként nincs választásod. (Sőt több márkánál eldöntheted, hogy veszel-e még 1-2-3 év nyugalmat.)"

Öreg autóra nem fizetsz Casco-t, nem igazán hordod szakszervízbe, és kár elhallgatni az értékvesztést, hisz új autóknál röpködnek az évi többszázezrek, míg az öreg autó -szinte- tartja az árát. Új autónál az esetleges szervizek simán belekarcolnak a hatszámjegyű összegekbe, kisebb javításoknál is, míg öreg autón a töredékéből fődarabot cserélsz. Sorolhatnám még de felesleges. Úgy látom valós tapasztalatok híján beszélsz. Vagy sosem volt még autód vagy valami alsó-középes, pár éves verdából osztod az észt és véded a mundért.:-)

igazi hős 2009.10.14. 23:17:06

@Ratnet: Úgy látom megakadt a lemez nálad, csak ugyanazt ismétled, így megpróbálom újrafogalmazni: nem azt mondtam, hogy az autó birtoklásának a költsége lenne azonos, hanem a használati költsége. Más szavakkal: ha lenne zsírúj ezerötös Lada, akkor azt ugyanannyi vagy kevesebb lenne fenntartani(karbantartani, üzemeltetni, ahogy tetszik) mint egy 25 éveset, bármi mást állítasz is, mindenféle klímatöltéssel meg egyebekkel. Szerintem youngtimer Mercikben is van klíma, sőt azokban már a légzsákpatronokat is ki kell(ene) cserélni. (Fillére tétel? Vagy a légzsák is felesleges mint a klíma?)

Ádán 2009.10.15. 11:58:35

Az utóirathoz: én Joe Pesci karácsonyi dalát ajánlom:
www.youtube.com/watch?v=qI3CqARmQqI

SPety 2009.10.15. 12:10:36

sziasztok,
nekem R. Megane II-es 1.6-os autóm van (2003) kevesebb mint 4 évesen vettem, 107e km-el, 2,5 év alatt eddig a következő javítások, szerelések voltak (40e km-t mentem sajnos Budapesten): olaj+szűrők kétszer, lengőkar, szilentek (futómű, ami megint kezd kopogni, hála jó utaknak) ablakemelő, kilincs, izzók, felni javítása, 4 gumi+szerelések évente kétszer, ablaktörlő hiba, gyertyák, fékbetét, hátsó féklámpa hiba, kesztyűtartó, okoskerék, vezérműszíj, motortartó bak, és most féktárcsát kell cserélni, valami szilentet, ropog az ajtó nyitáskor, kellene 4 új téligumi, tehát van még mit kijavítani, ez így eddig kb. 400e ft volt a vizsgák nélkül, úgy hogy visszajáró vendék vagyok a bontóban és viszonylag olcsó, de jó szerelőhöz járok :-) Ez havonta több mint 10e ft és az erre fordított időt még nem is néztem egy a magyar átlagnál fiatalabb autó esetében, amit próbálok kímélve használni... (viszont az új ár kevesebb mint feléért vettem, tehát valamit valamiért)
süti beállítások módosítása