Tanítsák meg gyermekeiket veszíteni!

  2009. október 07. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Mi a közös a családját kiirtóban, az ittasan balesetet okozóban, meg abban, aki elkártyázza a családi birtokot? Nem tudnak veszíteni.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr611433312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BitPork 2009.10.07. 13:32:01

Hát-hát.

A volt cégem irodája az Árpád úton volt. Láttam a totalcar szerkesztőit közlekedni. Kicsit fals bármelyiküktől egy ilyen írás.

A másik pedig: az aki késés okaként KÉPTELEN mást feltételezni, mint azt h a delikvens szimpla lustaságból elaludt...nos az ne ítéljen meg mást, mert beza Őt is megítélhetik miatta.

Miért is nem látok az írásban olyan, megjegyzem, hétköznapi okot a sietségre ami mindannyiunk életében előfordul de mégis szemérmesen hallgatunk róla? Csak hogy olyan példát mondjak ami nem mással történt meg: ha mondjuk az ember kap egy telefont az unokahúgától(aki 6 éves) hogy a nővére(38 éves) olyan rosszul van kemoterápia után hogy otthon össze esett, és emiatt ROHAN(rgo a fék nem létezik neki), akkor Ő már a veszíteni nem tudó haljonmegabukója fajta?

Bárki nézzen magába mielőtt ilyet ír, mert nem létezik olyan ember aki eddig szándékkal v anélkül át nem hágta volna a szabályokat!

Ymmi 2009.10.07. 13:38:48

@BitPork: Igazad van de ennyi akkut eset nincs amennyien igy közlekednek

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.07. 13:39:33

@BitPork:
Kivételek, meg érthető sietség mindig van.

De ne legyünk annyira liberálisak, hogy senkire ne lehessen azt mondani, hogy pöcs meg bénázó, csak azért, mert olykor vannak indokolt esetek.

BitPork 2009.10.07. 13:44:09

@Ymmi: Természetesen. De az írásból az látszik h kivétel nélkül mindenki vasvilla hegyére való aki betűn kívülit cselekszik.

Arra is kíváncsi lennék h az itt fórumozók egy esetleges szülés megindulás hírére vajon betartanák-é a szabályokat.

Különben meg a cikk jó példája a kenyeret és cirkuszt a népnek. Meg az oszd meg és uralkodj-nak :) Mi itt lopjuk a napot egymással vitatkozva, közben meg a helyzet változatlan marad.

zzoltan73 2009.10.07. 13:45:39

"Oké, gyorsan ment, de ha az a hülye nő/papa/suzukis/mercis..."

A helyzet az, hogy arról is lehetne egy külön cikket írni, hogy ma Magyarországon úgy "osztogatják" a jogosítványt boldog-boldogtalannak, mint ha kötelező lenne mindenkinek jogosítványt adni, csak azért, mert befizette a tanfolyam díját...

intruderjani 2009.10.07. 13:50:27

@Lipi1945: Te gyökér. Nagy szart dönthetsz te magad 0 és a megengedett maximum között. Hallottál már olyanról, hogy indokolatlan lassú haladás (Asszem az adott szakaszon megengedett sebesség 80% alatt van ilyen, de nem tudom, mert nem tartok fel senkit, soha)? Látom nem...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.07. 13:52:21

@intruderjani:
A túlszott szabadságjogosdi az agyukra ment.

intruderjani 2009.10.07. 13:55:52

A posztra csak annyit, hogy szerintem az a veszélyes ha valaki az adott szakaszon levő forgalmi helyzetben vagy felfelé vagy lefelé nagyon eltér a kialakult sebességtől. Vegyünk egy egyenes szakaszt, 90km/h. Itt ugyanolyan veszélyes egy 70 km/h -val haladó papika/mamika/hétvégi sofőr mint a 130km/h- mindent és mindenkit megelőző boyracer.

Shadowbull 2009.10.07. 13:59:23

@BitPork: azert azt lassuk be, a szaguldozok nagy resze nem ilyen dolgok miatt rohan.

en se. Mondjuk en csak autopalyan nyomom.

Megindult szules sem indok, en egeszen konretan szepen nyugisan vittem be az asszonyt :) Le is harapta volna a fejem, ha rohanok :)

sb

Bambano 2009.10.07. 14:04:23

@BitPork: ha a többség mindig úgy ülne be az autóba, hogy akkor most igyekszem szabályosan közlekedni, akkor általában rend lenne az úton és beleférne 50 év vezetés alatt 1-2-3 szülés miatti gyorshajtás. Mert technológiailag az belefér a közlekedésbe, hogy ritkán van egy gyorshajtó.

Az nem fér bele, hogy 100 méterenként van egy barom, és mire kiérsz a Kacsóh Pongrác úttól Gödöllőre, megőszülsz.

pfff_ 2009.10.07. 14:04:38

@janper: 9:10-kor írt hozzászólásodra:

nepitelet.hu/autok/volkswagen/golf_1991/csak_a_gti_csak_azt_szereti.../

Tele a Népítélet ilyen idiótákkal.
A lényeg: Alázni a másikat, meg hogy az ótópályán milyen jó, hogy mindenki kimenekül előle. Én az ilyen ezeréves Golf GTI-k elől nem a 200 lóerő miatt szoktam kimenekülni, hanem a vezetője elől....

Ada 2009.10.07. 14:28:43

Követelem, hogy tiltsák be "Zámbó Jimmy - Még nem veszithetek" című szerzeményét!

Doubledeceker 2009.10.07. 14:38:37

@BitPork:

Átérzem a felvetésed. "Miért is nem látok az írásban olyan, megjegyzem, hétköznapi okot a sietségre ami mindannyiunk életében előfordul de mégis szemérmesen hallgatunk róla? Csak hogy olyan példát mondjak ami nem mással történt meg: ha mondjuk az ember kap egy telefont az unokahúgától(aki 6 éves) hogy a nővére(38 éves) olyan rosszul van kemoterápia után hogy otthon össze esett, és emiatt ROHAN(rgo a fék nem létezik neki), akkor Ő már a veszíteni nem tudó haljonmegabukója fajta?"

De igen, aki így cselekszhik az vesztes.
Mert nem érti meg az adott pillanatban, hogy a rohanás követkeménye nagy valószínűséggel a baleset. Nincs felmentő ok, nincs és kész.

Ha rohansz a nagy számok törvénye szerint beszopod, s lehet 10-ből 9x odaérsz a rohanással, de amikor egyszer nem és eltaposol valakit a zebrán, na akkor látod be, hogy hülyeség volt.

Kár, hogy ezt megint pont azok nem értik, akiknek szól.

Persze én is szoktam menni, de egy dolgot megtanultam, ha gyorsan mész, ted a vezetés szeretete miatt, de ne sietségből.

persze egyik sem jó, de az előbbiből ritkábban lesz baleset.

Nem tudom mit neme lehet ezen megérteni.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2009.10.07. 14:40:38

@BitPork:
Teljesen igazad van.

Mondjuk megintcsak élni és éllni hagyni, nem tudhatod miért siet.

Épp hugom leukémiás, mondjuk ha gáz van, nincs időm dudálni , max gyalogosra hogy ne lépjen ki elém ha neki zöld...

de a többi autóst jobbról balról előzném, nincs udvariasság...

Doubledeceker 2009.10.07. 14:45:25

@Lui_:

Ember?

Nem tudom mit nem leeht ezen megérteni, nincs olyan, hogy valaki előrébb való, mint a többi ember.

Nem tudhatod, hogy ki hová tart, s sosem tudhatod, milyen életen gázolt át mentve egy másikat.

Persze, persze a legtöbbötőkkel nem történik baleset, de a nagyszámok törvénye szerint, előbb útóbb rászaladsz.

Jogodban áll eldönteni, hogy ki élete fontosabb?

Nem. Kurvára nem.

Nem lehet sietni, gyorshajtani lehet, de sietni kapkodni, tolakodni nem.

Az a baj, hogy ezt sokan csak sokára, vagy soha nem értik meg.

"azta" 2009.10.07. 14:50:53

@BitPork:

"Arra is kíváncsi lennék h az itt fórumozók egy esetleges szülés megindulás hírére vajon betartanák-é a szabályokat."

hát a szülések zömében azért abszolút nem kell rohanni! ez ilyen amerikaifilmes fogás - majd kiesik a baba a hátul ülő nő szülőcsatornájából, miközben alig pár perce indultak el a fájások :D

jó kifogás amúgy mindig van - valóságos indokoltság meg alig.

2009.10.07. 14:57:25

Az előzgetés virtus. Nem több.

Egy nőt megdugni jó. Ha azért dugod meg, hogy villants vele a haverodnak vagy az ellenségednek, pont hogy elvész a dugás lényege, nem az számít már, hogy jó-e a nő vagy sem, hanem hogy majd irigykedjenek a lúzerek. Virtus. Csak ezzel pont elcseréljük a dugás örömét a villogásra.

Száguldozni jó. Azért száguldozni, hogy villogjunk, megint csak virtus, ami épp hogy elveszi a száguldás örömét, mert nem arra figyelsz, hogy milyen jól haladsz, hanem arra, hogy a köcsög mercis idegeskedik-e mögötted. Adott esetben veszítesz, és idegeskedsz, hogy vesztettél - a száguldás örömének pedig annyi.

Mikor nőt dugok, nem érdekel, hogy mit gondol a szomszéd, mással vagyok elfoglalva. Mikor gyorsan haladok, nem érdekel, hogy ki a lassabb vagy gyorsabb körülöttem, mással vagyok elfoglalva. A virtuskodó lúzerekre meg végképp nem vagyok hajlandó időt fecsérelni.

Egon Bondy 2009.10.07. 15:02:27

Gratulálok a cikkhez!

Zsola777 2009.10.07. 15:14:39

Noha a cikk igaz, kicsit egyoldalú, mert kimaradtak azok, akik azzal próbálnak meg nyertesek lenni, hogy szándékosan betesznek másoknak.

Még "szerencse", hogy a szimplán mások jogait/igényeit/elsőbbségét leszarók még a veszteni nem tudóknál is többen vannak, és igazán ebből származik a legtöbb baleset.

gnme 2009.10.07. 15:14:45

noénnemtom .. általában nem virtusból szoktam előzni, hanem mert kibaszott gyorsan megyek és útban vannak az autók.
Nem brahiból, meg ki bebújva az autók közül kisautósok mérgét lesve.

Brahiból ráfékezni szoktam azok előtt a k. kamionosok előtt akik állat módon tolnak, de meg nem előznek.

vivax 2009.10.07. 15:22:08

@pfff_: Egy haverom fia néhány éve egy ilyen kettesgolfban halt meg. Ő is szerette tolni neki, és büszke volt az autójára, (meg biztos arra is, hogy nagyon tud vezetni). Nulla forgalomban sok lett egy kanyar egy kétszámjegyű viszonylag jó minőségű, száraz burkolatú úton. Olyan 90 körülre lassult, mikor telibeakasztott egy fát.
Hiába volt bekötve az öv, lófaszt sem ért már.
Ezek a gyerekek vajon felfogják mekkora kockázatvállalást jelent két kilóval menni? Bármivel?

Bajusz. 2009.10.07. 15:23:54

@gnme:
mert nem előzhet meg, vagy mert nem tud, mivel egy kicsivel több hely kell neki, mint neked a 4 méteres autóddal. Amúgy nagy virtuskodó lehetsz, ha kamionok letolnak, nekik a maximum a 80-90, autópályán...

Ha már indokolt száguldás, érdemes lenne egy posztot arról is írni - a hazai vezetési morálhoz kapcsolódóan - hogy hogy képesek (vagy nem képesek) az autósok viselkedni, ha mentő/tűzoltó közeleg.

gnme 2009.10.07. 15:30:02

@Bajusz.: attól függ melyik autó van nálam. Egyikkel egy állat vagyok olyan gyorsan megyek, mert az a kocsi arra való és ezért lett arra véve. A másikkal hetvennel megyek mert az anyival tud, olyan ótvar öreg szar. A harmadikkal futózok, azzal hatvannal nyolcvannal megyek max.

Deazé ne kelljen már a picsámban kamionozni, mert az egyik kocsival csak hetvennel tudok kényelmesen menni?

Bajusz. 2009.10.07. 15:33:47

@gnme:
Beszélgessél jenövel, ő majd megmondja, hova menjél 70-nel! :)

Lipi1945 2009.10.07. 15:38:09

@intruderjani: Kedves barátom, láttál már traktort? Lassú járművet? Ezekkel nehezen fogok tudni mondjuk 90nek a 80 százalékával menni. De ha mondjuk bemásolod az ide vonatkozó paragrafust én készséggel elhiszem, hogy neked van igazad. De városra és országútra vonatkozzon léccives, mert azt már megbeszéltük itt egy kollégával, hogy az ótópálya és ótóút az más tészta, ott télleg van minimum, traktor és lassújármű nem is mehet fel oda.

gnme 2009.10.07. 15:45:27

@Bajusz.: muszajj' vagyok egy girhes ótvar öreg szart is tartani napi közlekedésre.
Rejtőzködni kell. Nameg a neszűrben jobb ha a cigányok az ótvart törik össze ha olyanjuk van, hogy most nincs pénz, elvesszük attól aki a dűlőútra merészkedik.

Lipi1945 2009.10.07. 15:46:50

@Lipi1945: Plussz ugye vannak olyan esetek amikor hiába 90 a megengedett, nem biztonságos annyival menni. Pl.: kanyar (előfordul néha), hatalmas vihar, köd, vagy csak simán kurvaszar út. Érdekes is lenne mondjuk egy durva szerpentínen 90nek a 80% -val menni miközben néhány kanyarban még a 30 is durva. Vagy jeges útfelület. De akár műszakihibás is lehet a járművem, egyszer egy cimbi kocsijában megdöglött a turbó, nagyon lassan tudtunk csak menni. Vagy ha például törékeny dolgot szállítok szar úton.

redriot77 2009.10.07. 15:51:05

"Aztán persze ő is belefut valamibe, mindenkit ér baleset, nagyobb tempónál és kockázatos stílusnál pedig szinte biztosan. És amikor ez bekövetkezik, jegyezzük meg: nem ő a hibás. Soha. Oké, gyorsan ment,.....csúszott az út,...de "

Ez mennyire, de mennyire tipikus!!! Rengeteg ilyen ember van. És mi a kedvenc szófordulatuk, ami az utóbbi pár évben terjedt el igazán: NEM ADTA KI.

"Nem adta ki a kanyar, pedig ott mindig 110-el mentem eddig" és hasonlók.

Ebben a megfogalmazásban tömören benne van az ilyen balfaszok komplett életfilozófiája: nem azt mondja, hogy Ő cseszte el, ment túl gyorsan, nem ellenőrizte a guminyomást, fékezett későn, kormányzott bénán, vagy bármi. Nem. Ő nem hibás. Az ÚT "nem adta ki"!

Egy normális felnőtt vállalja a felelősséget a tetteiért. A kanyarra, a tócsára, a murvafelhordásra fogni azt hogy vmit elszúrtunk... Szaros gyerekek viselkednek így.

Lipi1945 2009.10.07. 15:53:32

@Lipi1945: Persze énse örülök ha valaki lassan megy és nem látok rá okot, de ha ő, azt a sebességet érzi biztonságosnak, azért mert még csak kezdő, vagy túl öreg, attól én még nem fogok dudálva menni végig mögötte, megelőzöm minél előbb oszt kész. Neki is joga van autózni.

Alhazred 2009.10.07. 15:53:50

nagyon átérzem a cikket, autóvezető-életem 80%-át a négyesen élem.

Lipi1945 2009.10.07. 16:13:11

@Lipi1945: A vasárnapi söfőrökre nem tudok haragudni, meg általában nem nehéz őket megelőzni. Azokat rühellem akik úgy előznek meg faluban vagy falu után a kigyorsításnál, hogy foggalmuk sincs hogy mennyivel fogok menni. Megelőznek aztán kis idő mulva előzhetem vissza őket. Én országúton 100-110 között szoktam közlekedni, faluban viszont 60-65 a max. Oszt jön a gyökér aki faluban 70-80al megy, kinn meg 80-90-el. Na az ilyen idegesít, de az se annyira, hogy dudálva mennyek utána, meg holmi tanítást meg leckéztetést vízionáljak, vagy pláne hogy ráhuzzam a kormányt.

gramercy 2009.10.07. 16:13:47

ennél csak az a rosszabb amikor 90 helyett 75-tel szarakodik kilométereken át
meg ilyenek

Lipi1945 2009.10.07. 16:17:00

@Lipi1945: Ja és még a félreértés elkerülése végett, írtam korábban, hogy 70-80 közt megyek országóton, oszt most meg hogy 100-110 között. Na az egyik a terepgépre a másik meg minden másra vonatkozik.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.07. 16:18:00

@Lipi1945:
Gondolom, rájöttél, hogy ez a cikk pszichológiai oldalról közelíti meg a témát.
Nem arról van szó, hogy tortát szállít valaki és meg kell őt előzni, meg ilyesmi.
Általad említett okokra:
ha műszaki hibád van, akkor elakadásjelző. Akkor talán nem akarnak árokba borítani. Ha köd van, akkor másnak is köd van, ha kanyar, szar út, akkor az másnak is az. Elvileg nem tartasz fel vele senkit, ha lassan mész.

De ne vezethessen már az, akiben nincs annyi figyelem-, reflextartalék, hogy forgalmi dugó okozása nélkül tudjon autózni.

Ezerszer leírtam már, hogy a közérdek mindig előrébbvaló a magánérdeknél.
Az egyéni ember vezetéshez való joga nem lehet magasabbrendű 350000 ugyanazon az úton közlekedő másik autós normális közlekedésének az érdekénél.

Ha a kommentjeidben különválasztod ezeket, meg a másik hozzászóló, aki a szülésre hivatkozik, akkor kevesebb kritika ér majd.

ekutya 2009.10.07. 16:28:13

@Mk412: "Ezerszer leírtam már, hogy a közérdek mindig előrébbvaló a magánérdeknél."

Erre azt tudom mondani, hogy a közérdek a bunkó emberek számára nem létezik, ahogyan nincs kollektív felelősségtudat sem. Én ott feladtam már, amikor az autózz blogon valaki beírt egy cikket, hogy mekkora bunkóság nyomni a féket este a lámpánál, arra van a kézifék, meg különben is, felkapcsolja a reflektort, ha valaki nyomja előtte a féket, aztán lehet hogy legközelebb kiszáll, és megruházza az illetőt. És volt, aki egyetértett vele. Kész. Az ilyeneket össze kéne zárni, aztán rendezzék le egymás között. A többiek meg addig nyugodtan élhetnének.

Tehát azt kell mondanom, hogy se a KRESZ, se a törvények, se a felelősségtudat nem számít ilyenkor. Csak az EGO és az önérdek létezik.

Lipi1945 2009.10.07. 16:33:38

@Mk412: A ködöt meg hasonlót arra reagáltam hogy állítólag nem lehet a megengedett 80%-ánál lassabban menni.

Lipi1945 2009.10.07. 16:39:14

@Mk412: Ez a magán érdek és közérdek dolog ez egy veszélyes dolog. Lásd kommunizmus! Embereket öltek közérdekre hivatkozva. Meg kissebbségek helyzete.

Lipi1945 2009.10.07. 16:42:28

A kezdő ne autózhasson? Hogy szerzi meg akkor a kellő rutint? A tatter ne autózzon? Hogy közlekedjen ha ritkán mennek a buszok, vagy egyeltalán nem is jár? Ja tudom gyalogoljon, meg bicajozzon, úgy sokkal jobb kerülgetni az úton, de a májerek legalább elhúzhatnak mellette 10centire 140el.

r1attee 2009.10.07. 16:50:57

Közlekedési kultúra = 0
És ez látszik a kommentekből is...
Itt is nagyon hamar előkerült az "de engem ő feltart" téma... Nem vagyok egy krúzingoló típus, de lesz@rom, hogy kit "tartok fel" az egyébként szabályoknak majdnem megfelelő (értsd: tűréshatáron belül lévő, persze +-ban), számomra biztonságos, képességeimnek megfelelő sebességemmel...
Azt hiszem ebben is lehet valami: sokan vagyunk az utakon, sokféle képességekkel, amit tiszteletben kéne tartani...
Vagy hajtson az eddig 0 km-t vezetett, reflexeiben erősen behatárolt idős néni is ezerrel, mert a többiek is úgy mennek? Melyik a veszélyesebb? Ha hajt, mint a többi állat, vagy ha csendesen krúzingol?

(Mielőtt a fenti feltételekbe belekötnétek - az ilyen ne menjen az útra: mondjuk a néninek nincs lehetősége tömegközlekedésre, és azért nem vezetett eddig, mert pár hónapja meghalt az egy szem gyermeke, aki eddig szokta őt fuvarozni...)

Lipi1945 2009.10.07. 16:51:23

@Lipi1945: Néni lassan totyog a járdán a járókerettel mégse akarja senki se lelökni az útról meg nem fejtegetik a neten, hogy mennyire rühellik a járókeretes nyanyákat mer lassúak. Bezzeg ha autózásról van szó akkor rögtön intoleránsak, és türelmetlenek leszünk.

r1attee 2009.10.07. 16:52:21

(...és közlekdési balesetben...)

sunblind 2009.10.07. 17:05:21

nah, háromszáznál besül egy ilyen jó kis anyázós téma, mivanitt.
Ez a veszítős fordítás jó, de mielőtt lost in translation, ezt kitalálták már egyszavasban is, tolerancia. Nagyjából annyi, hogy ha szeretnék gyorsan menni, akkor hagyjanak, nem kell népnevelő eszközhöz folyamodni. Ha pedig nem sietek, akkor rohadtul tudom hol a helyem, és nagyon figyelek, hogy ne akadályozzam azt aki szeretne, legyen robogós, igniszes anyuka, telepi hondás hülyegyerek, vagy kopaszmercis köcsög, indifferens. Remek példa az autópálya. Ha sietek, akkor tisztelettel a belső sávot használnám, kellő körültekintéssel, saját felelősségemre, ha megbüntetnek háromszázezerre, najó annyira nem, mert kéccánegyvenet nem megy a vas, szóval ha megbüntetnek, legyen az én bajom. Ha pedig ráérős, akkor rosszérzés nélkül takarodó a a legalsó sávba, és ennyi. Ugyanez bárhol ahol több sáv van. Sokan csak az utakon tudnak kiereszteni a feszültségből, akár valaki másnak a rovására, de mindig eszünkbe kéne jutnia, hogy nem tudhatjuk miért siet a másik. Ha a helyzet úgy hozza, akkor a legegyszerűbb megoldás utat engedni. Játszani ott a nyílt nap a versenypályán, de ahogy én láttam, aki kint idióta az ott is csak hisztizik, és megmagyarázza, hogy azért megy ugyanazzal a kocsival kilenc másodperccel gyengébbet, mert nem ilyen kicsi izékhez van szokva, mer neki má évekóta vényolcasa van. :)

Lipi1945 2009.10.07. 17:08:14

@Mk412: Ja mellesleg én nem a cikkre reagáltam henem, még korábban egy arc hozzászólásaira, amiben azt fejtegette, hogy a tatákat meg sóderes ifát, hogy ledudálja meg tanítja, meg leckézteti, meg rájukhúzza a kormányt. Meg szóba hoztam hogy a megengedett legnagyobb sebesség az mit is jelent, mert néhányaknak nem volt egyértelmű, meg arról volt szó hogy mi számít indokolatlanul lassúnak. Na erre valaki mondta, hogy a megengedett 80% ánál lassabban nem lehet menni, na szerintem ilyen nincs, legfeljebb ótópányán ótóúton, de ott se ilyen formában gondolom, de majd a kolléga valszeg nemsokára linkeli az ide vonatkozó kressz paragrafust.

titkosgyilkos 2009.10.07. 17:24:54

Ezt most kinyomtatom és felragasztom a szélvédőre, hogy mindig szem előtt legyen, annyira jó.

intruderjani 2009.10.07. 18:26:03

@Lipi1945: Láttam már traktort, köszönöm. A rendesebbje félig úton, félig arról lelógva megy, nem akadályozva a forgalmat. Meg a rendesebbje nem is kanyarodik ki eléd öttel, amikor 85-90-nel mész. De te is tudod, hogy nem ezekre gondoltam, mert ők ennyit tudnak (azaz kihozzák a maxot a gépből, amit még én sem teszek, mert akkor sokkal mennék) és általában dolgoznak. Te is tudod, hogy nem ezekről beszéltem. Hanem a szándékos gyorshajtó/akadályozó faszkalapokról, akik mindig meg tudjék indokolni miért tolnak le/ tartanak fel...

intruderjani 2009.10.07. 19:11:51

@Lipi1945: Utánanéztem, nincs 80%-os szabály csak ez:

"26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."

---90-es szakaszon a 80% = 72 km/h, tegye mindenki a szívére a kezét és mondja azt, hogy nem előzne meg egy ilyet, hanem szolgalelkűen beállna mögé, mondjuk normál közlekedési viszonyok között... (főleg ha 55 km-re jársz dolgozni nap nap után és az első 2 km-en kifogsz egy ilyen állatot)

Manyizga (törölt) 2009.10.07. 19:29:29

"aki képtelen egy mobiltelefon ébresztőjét normálisan beállítani, mert félrenyomja az időzónát, hát az tényleg ne száguldozzon a közutakon."
Istenem, hány ilyen van... Belőlük élek. :)

mediocris 2009.10.07. 19:33:25

Erről az írásról ismét egy klasszikus jut eszembe.

auto.indavideo.hu/video/Mucsi_autozik

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.07. 19:34:45

@Lipi1945:

Ez azért lehet, mert a gyaloglás az egy szabad dolog, a gépjárműves közlekedés pedig szigorúan szabályozott dolog.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.07. 19:39:11

@intruderjani:

A traktorosokra én sem tudok haragudni. Nyáron rengeteg mezőgazdasági munkagépet kell kerülgetnem, de sosem anyáztam még rájuk.
Hiszen mindannyian tudjuk, hogy az ő munkájuk közérdek, táplálékra mindenkinek szüksége van.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 19:42:36

@Mk412: kell mindig par ember aki "szembe pisal a szellel" , ha egyetertenenk akkor meg csak 100alatt lenne a hozzaszolas mutato, par ( fizetett ) hulye es 300 fole ugrik egy nap alatt.

a hirdetoknek nem az iras mondanivaloja, stilisztikaja, erthetosege a szempont hanem egyszeruen hanyan kattintanak oda, mennyien nezik az oldalt.

ezert kellenek jenok, okostojasok, stb... meg a cikkekbe bananos szojatej stb.... viszont a nezettseget novelik szinten a csikos irasok es mostanaban ket remenyteli irast is olvashattunk felvideki testverunktol ( aki remelem orokre leszokott a videozasrol ) ami biztato hogy a nezettseget a szinvonalas irasok oldalarol is ostromozza a totalcar.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 19:54:03

@Mk412:

"elutott egy roman traktor/
de sz@r ez igy reggel hatkor..."

:D

a traktorosok mas vilag, de kiprobalhatod:
youtube.com/watch?v=v5ZBTIVPyJU

amugy traktorossal kapcsolatban ez az alapvideo:

youtube.com/watch?v=zjWoCVXd0Yc

KockásPierre 2009.10.07. 19:54:18

Látom Winkler, valaki alaposan felhúzott :)
Van sok igazság abban, amit írsz, de valaki nem csak azért mehet gyorsan, vagy autózhat határon, mert siet. Lehet simán notórius hülye, mint én. Nekem pl. az autó hobbieszköz, nem azért van, hogy a-ból b-be eljussak, arra ott a tömegközlekedés. Tudom, Magyarországon szar, ahogy van és ha nagyon muszáj én is autóba ülök, de az autózzon állandóan, akinek két anyja van. Fenének hiányzik a sok idegbeteg balfasz az utakon...
Az néz hülyének, aki akar...

Üdv:
Kockás

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.07. 19:57:40

@visszakettopadlogaz:

De jót röhögtem!

Traktoros Pistabácsi nagyon kemény!

lr 2009.10.07. 20:30:02

@simon says: érdekes, hogy olyan, mintha ismernéd az átlagsebesség fogalmát, mégsem érted a pirosra motorfékkel rácsorgót. Hát azt tudod-e, hogy egy adott felületű közútnak mikor a legnagyobb az áteresztőképessége?...a forgalomdinamikát simán a vezetéselméleti oktatás részévé kéne tenni, és a gyakorlatban is számon kérni - persze itt, ahol még a "gyalogoscsalogatásnál" tartunk, ez kéz a biliben.

@balambner: PSZT! Ilyet _csak_ a "bringások" csinálnak!!! De mindegyik ám! ;)
@bobrider: Riszpekt, nagy fába vágtad a fejszét! ;)
@vivax: ezek már nem. Akik meg még élnek, a Robi által is írt módon megmagyarázzák maguknak, h a másik volt a béna, de velük ez sosem fog megtörténni.

Az meg külön tréfa, hogy ahogy nézem, lassan minden családban akad már legalább egy (nem is éppen idős) rákos, és akkor még vitaalap az, hogy _hogyan_ kellene _autózni_.
Hát, megintcsak a röhögnék, ha volna min e esete.

Csizirájder 2009.10.07. 20:32:33

Ez a "KRESZ Pista bá'-val" video mélyen szántott! :DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 21:32:58

:) csapkodom a terdem en is pedig sokszor lattam mar :)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.07. 21:43:29

@mediocris: Van tobb ilyen is:
nyugoggyale.hu/
Elso ketto a legkomolyabb.

Krisi 2009.10.07. 21:45:18

Megnyugodtam, Winkler Robi még azért tud jó cikket írni, ha akar! Nagy igazságok ezek, sokan tényleg képtelenek beletörődni, hogy megelőzte őket egy gyengébb autó.

Egyszer én is kicsit beszartam, amikor 1,2-es Corsában ültünk hárman, és egy országúton 80-nal tötyörgő Stiftet kezdtem el előzni. Aztán amikor mellé értem, akkor elkezdte nyomni neki a gázt. Szembe persze jöttek már, előzés előtt nem számítottam rá, hogy hülye parasztja rágyorsít, miközben előzik. Végül pont befértem elé, szembejövő már villogott (teljesen jogosan amúgy). Jó tetves kurva anyját az ilyennek. Inkább megdöglik, de nehogy má' megelőzze a másik.

Begérke 2009.10.07. 21:45:21

@balambher: Én is Suzukival járok és tényleg idegesítő, hogy 0 tekintélye van az autómnak: kikanyarodnak elém, csakazértis megelőznek, pedig dinamikusan közlekedem, haladok és együttműködök a többi közlekedővel.
Persze ez nyilván róluk szól, hogy nem képesek elviselni, hogy egy 13 éves Swifttel megelőzöm őket és nem hagyom magam, de érdekes, hogy amíg Renault 19-em volt, nem voltak ilyen problémák. Én ugyanúgy vezetek azóta is, de megváltozott a közlekedők hozzámállása.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 22:30:15

@Krisi: kiszallni, megpofozni, utanna majd korultekintobben vezet. rendkivul un-europai es meltanytalan eljaras, de ha az eletedet ( meg azoket akiket viszel ) veszelyezteti szandekosan (!!!) akkor nem latok celravezetobb es instadtabb megoldast. mas ha valaki egyszeruen hulye es mas ha valaki direkt veszelyeztetni akar. ( ha nem uzol kuzdosportot es nem vagy min 194cm magas akkor felejtsd el a tanacsom )

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.07. 22:45:12

Mindenki akkora fegyelmezett, "nemakarokveszélyeztetni", "sokkötschögveszélyeztető", stb, csóka itt, közben a hozzászólásokból ömlik az agresszió, habzik a tesztoszteron.
LOL.

antikvarium.hu/ant/book.php?ID=39552

Tessék elolvasni, rögtön meg tetszik érteni sokmindent.

Kiflitzsömlével 2009.10.07. 22:48:24

Na vegre, ezt is megertuk: Winkler ertelmes cikket irt.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.07. 22:55:25

@Begérke: Látod, az a szép, ebben a játékban mindenki részt vesz, hisz csak igy működik. Te is!

"hogy nem képesek elviselni, hogy egy 13 éves Swifttel megelőzöm őket és nem hagyom magam"

Máris beképzelted magadnak ezt, ahogy minden b'uzukis, és mivel be van képzelve, ettől mindenki érzi is rajtad, és kész. Ez a tipikus önbeteljesítő komplexus.

Természetesen tömegméretekről van szó, egy ember mit sem számít, egy fecske nem csinál nyarat.

Én is naponta tapasztalom mennyire más a saját autómmal és mennyrie más valami tucat vagy kiskocsival menni valahova.
Dehát ezért (is) tart ilyen autót az ember fia, agyon van ugyan sarcolva, meg a fogyasztás, meg stb, dehát mégis a presztizs ugye;).

Nalátod, vezethetek bárhogy, máris beszálltam a játékba tulajdonképpen, pusztán az autóm birtoklásával, többre itt szükség sincsen.

Ezek ilyen kollektív folyamatok, áramlanak a köztudatban (mégcsak nem is a tudatalattiban) ideoda, és sosem lesz vége, maximum, ha megváltozna mindenki, megváltozna a közgondolkodás, megváltozna az ország, megváltoznának az emberek, de az itt sosem lesz.

Vortex 2009.10.07. 23:46:35

Az utóbbi két évben sajátos, szórakoztató játékot űzök az utakon : próbálok minél kevesebb megállással, lassítással közlekedni, mindig igyezve elkapni a zöld jelzést. Ez a naponta sokszor bejárt útvonalakon többnyire sikerült, mert ismerem a lámpaváltásokat. Ilyenkor tökéletesen meg lehet figyelni a sok gyökeret, aki ész nélkül tolja, aztán fékez nagyokat. Nem nagyon fogják fel, hogy én miért megyek lassabban, talán még akkor sem ébrednek rá, amikor átpillantok rájuk mellettük való elhaladásomkor.

Próbáljatok így vezetni. Egyrészt szórakoztató, másrészt tüzelőanyag-hatékony :)

Zsolt

balambher 2009.10.08. 00:02:37

@Ymmi: Ezt miért nekem mondod, nem én piszkáltam a suzukisokat. Egyébként van a szűkebb családban egy Swift is, meg egy WagonR is.

balambher 2009.10.08. 00:06:50

@BitPork: Az attól függ. ha magad viszed a szülő nőt a kórházba, akkor jobb, ha óvatosan vezetsz, mert minden zökkenés ezerszeres fájdalommal jár neki.

balambher 2009.10.08. 00:09:28

@intruderjani: nem egészen. Ha pusztán csak az eltérést nézed, akkor igen. De abból a szempontból, hogy egy esetleges baleset alkalmával mik a kilátások, vagy hogy belekevernek-e további járműveket, baromira nem mindegy, hogy 70, vagy 130. Olcsó poén lenne azt mondani, hogy próbáld ki, ha nem hiszed.

balambher 2009.10.08. 00:20:49

@lr: Hát ez éppen egy A6 volt...

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.08. 02:28:49

@Mk412: nysa val meg zsuk kal hordtam a kenyeret anno :) egy dolog jo bennuk: a futes! barkast kaptam utanna, az egy ultetett porgos sportkocsi volt ezekhez kepest :D

pink75 2009.10.08. 03:45:12

veszíteni mindenki tud
az nagyon könnyű, a legkönnyebb
de ez a gyengeségben az erő
szerintem ő a nyerő
én a vesztest szeretem

Ymmi 2009.10.08. 06:59:58

@zzoltan73: szakmunkás bizonyítványt sem kellene adni mindenkinek.

Ymmi 2009.10.08. 07:46:34

@Begérke: ....ne foglalkozz vele csak élvezd az életet

Ymmi 2009.10.08. 07:58:32

Ennyire depis lenne ez a társadalom???30 éve,nincs kocsim;utána, csak trabantom van;majd régi ócska nyugatiautóm van;késöbb csak új suzukit tudok venni.MI lesz a következő ok?Meg kell érteni hogy mindig lesz olyan akinek több van.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.08. 08:56:08

@visszakettopadlogaz:
Ez biztos.
Ezekben az autókban tuti megtanulsz veszíteni.

intruderjani 2009.10.08. 09:21:16

@balambher: "De abból a szempontból, hogy egy esetleges baleset alkalmával mik a kilátások
--- Pont erről beszélek, ha nincs két véglet akkor ezekből eredendő baleset sincs

, vagy hogy belekevernek-e további járműveket
--- Nincs ebben akkora arányosság, mint sokan hiszik, ha pl. rúzsózza magát a szembejövő a napellenzőben, akkor már mindegy, hogy mennyi idő alatt fékezne le, már úgyis elkésett...

, baromira nem mindegy, hogy 70, vagy 130.
--- Mindkettő véglet és mint olyan, kerülendő

Olcsó poén lenne azt mondani, hogy próbáld ki, ha nem hiszed.
--- Valóban tartózkodjunk az olcsó poénoktól...

balu a kapitány 2009.10.08. 09:47:05

@Lui_: Nem lenne egyszerübb a mentőknek szólni, ne adj isten orvosnak? Minek sietni, ha úgy sem vagy orvos, és nem tudod megmenteni. Odaérsz és akkor hívod a mentőt.

cso zsi 2009.10.08. 10:06:53

@Bajusz.: Nem emlékszem, hogy a Clark az körforgalom volt, de amióta autózom (30 éve) az egy ívelt főútvonal volt.
Gyermekkoromból a Marx (Nyugati) tér biztosan körforgalom volt, és még a Móricz is,átszelő villamosal, tehát azoknak feltétlen elsőbbséggel.

roleee8 2009.10.08. 10:59:10

nah, akkor a morálról
25 éves vagyok. Sikerült megvásárolnom az első autómat. Egy 8 éves swiftet. Ki van fizetve.
Anyámék ugyancsak 8 éves Cliójából ültem át. Volt mit megszokni...
Olyan dolgokat tapasztalok azóta, ami az elmúlt 6 évben fel sem tűnt. Kezdjük ott, hogy azt vettem először észre, hogy sokaknak nem vagyok ott az úton. Nem vesznek észre a suzukiban, úgy kifordul elém mint a csuda.
Megyek lakott területen 60-nal, hülye picsa új fekete golfban ezerrel lenyom(légy napszemcsi, száz légzsák, öv nélkül...) kiérek a faluból, gyorsítok százra, ott megy előttem 70-nel és sms-t ír. Döbbenet.
Főút lakópark mellett, mindkét oldalon biciklisáv. Papa horgászbottal bringával borgőzösen az úton teker. Szembe teherautó, kellő távolségban, megpróbálom a papát megelőzni. Mellette vagyok, alfa spider ki a teher mögül, villant, azt jön. Satu, tükör, papa, ő meg megy.
Helyszín ugyan az, 60-as tábla. Tök egyenes, kellő időben elveszed a lábad, lassulsz, majd kényelmesen gyorsítasz. Mögém ér egy passat. Gondoltam megelőz majd a tábla után, hadd menjen. Megtette, de amint berért elém satu. Miért?
Szóval javaslom minden menő csávónak, hogy egy napra üljön be egy swiftbe, garantáltan gondoskodik róla a többi közlekedő, hogy izalmas legyen az élete.
Ja, és ebben a legkönnyebb kiérdemelni, hogy mindenki balfsz sofőrnek nézzen......

Sörkálmán 2009.10.08. 11:07:33

Fasza meglátás, Robi!
Tényleg, tudni kell veszíteni.
Ezt megjegyzem.

The Good Boy 2009.10.08. 11:53:32

azt hogy utálom én is, amikor a kalapos soför lepadlózza a verdáját, amikor meglátja maga mögött a bal indexemet felvillanni.
Jó a cikk, gratula érte!

Ymmi 2009.10.08. 11:55:06

@roleee8: Nem a swift tehet róla,a clio sem egy tekintély még huszonöt vagy majd belejössz jó utat

plastex 2009.10.08. 12:00:51

Kedves Róbert,

A cikk végére érve olyan élményem támadt, mint, amit nemrég említettél a sárga Mini convertible-el kapcsolatban: Engineering, gyerekek, engineering!, csak nekem most az villant be: Winkler for President!
Lehet kicsit erős, de ez van.
Nagyszerű gondolatok, kompakt megfogalmazásban. Annyira összetéveszthetetlen stílus, hogy már a jogilag levédhető trademark kategóriát súrolja.
A totalcar igazi class of it's own.
Ebben a kritikára érdemes szintet el nem érő hazai média moslékban egy igazi gyöngyszem, egy oázis. Üdítő bizonyíték arra, hogy az emberek figyelme bizony megragadható pozitív üzenettel is, nem csak az alacsony ösztönök borzolása által növelhető az olvasottság, nézettség.

Köszönet a minőségért!

Bíró Csaba
/2008 nov. huszon…, Védgát u. G.Punto 1.4 T-Jet, back to London/

Zz_ 2009.10.08. 13:23:17

Lehet veszíteni fociban, sakkban, versenyen. El lehet veszíteni a hallást, látást, végtagot.
DE A közúton NEM lehet veszíteni! ((mert nincs versenyhelyzet?!))
Aki ott azt hiszi hogy győzött illetve veszített .... na az vesztes! A gondolkodjunk című játék vesztese.

WhiteEagle 2009.10.08. 13:24:33

Azert valami osszefugges lehet a veszelyes(es gyors) vezetes es az automarka kozott. Pl. en meg normalisan kozlekedo BMW-st (legalabb is Magyarorszagon) nem lattam (elnezest a kiveteltol). Ha betartod az 50-t, 90-t, 130-at stb., nincs az az isten hogy a BMW-snek meg ne KELLJEN elozni. Egyszeruen nem birja elviselni a megengedett sebesseget. Vagy, meg ha enyhen gyorshajtasz is, de azt valami kisebb, olcsobb autoval teszed, akkor is meg KELL eloznie. Muszaj neki. Nem birja ki hogy ne. A kerdes csak az, hogy az auto teszi ilyenne az embert, vagy az ilyen hajlamu ember vesz BMW-t. En az elobbire gyanakszom, mert magamon is megfigyeltem, hogy BMW-t vezetve egyszeruen turelmetlenseg, idegesseg, "gyorsabban-gyorsabban-mikor-erunk-mar-oda-erzes" vett rajtam erot, mig pl. egy ugyancsak nem alulmotorizalt Merciben semmi ilyen kesztetesem-erzesem nem volt... Persze ez nem abszolut igazsag vagy teny, csak szemelyes megfigyelesem.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.08. 13:40:16

@Zz_:
Közúton is le lehet veszíteni "hallást, látást, végtagot".

WhiteEagle 2009.10.08. 13:54:03

@WhiteEagle: Meg csak annyit tennek hozza: nagyon idegesito, amikor "toljak" az embert hatulrol, a lokharitojan autoznak. Felesleges, mert az autosok tobbsege gyorshajtani es balesetet/birsagot kockaztatni akkor sem fog, viszont balesetveszelyes, mert ha valami miatt erosebben fekeznie kell az elol haladonak, a hatso szepen belemegy, mert nemhogy a fektav nincs meg, a reakcioidonyi tav sincs meg, amikor 2-3 meterre az ember mogott mennek orszaguton... Szoval en bizony kikuldenek extra rendorallomanyt az utakra, es buntessek a tartosan a masik lokharitojan autozokat... (Meg az index nelkul kanyarodokat, meg az egyenesen halado jarmu ele durvan bevagokat stb...)

pizsama 2009.10.08. 14:38:37

Na, páran nekem estek a "gyilkosozás" miatt, ezért újrafogalmaznám a dolgot. Nem azzal van bajom, hogy valaki az A-ból B-be való eljutáson kívül másra is használja az autót. Én is szeretem a kocsikat, a motorzúgást, a formás vonalakat, a szép belső teret, meg a benzin illatát. De az életemet valahogy jobban. Rengetegszer hallottam olyat sofőröket kérkedni azzal, hogy X vagy Y távolságot milyen gyorsan megtették, pl. a KRESZ-t maximálisan betartva 50 percbe tartó utat 30 perc alatt. Meg hogy ezt vagy azt a kanyart már 10-ből 9-szer be tudták venni több mint 100-zal. És ezen sofőrök egyike sem sietett ilyenkor sehová. Nem késésben voltak, nem kellett odaérniük sehova időben, nem életmentő műtétre szállították a kórházba a hirtelen rosszul lett nagymamát. NEM. Ezek az emberek a saját szórakoztatásukra mentek gyorsan, a többi, autóban ülő embertársuk életét veszélyeztetve. Én ezeket az embereket felelőtlen, közveszélyes őrülteknek tartom. Szép meg jó dolog az automobil, de elsősorban akkor is csak egy jármű, ami közlekedésre való, a rá vonatkozó közlekedési szabályokkal együtt, amiket MINDIG be kéne tartani.

caragőzért 2009.10.08. 14:38:41

Nagyon egyetértek. A kedvenc stand up comedy-sem jut erről eszembe, George Carlin: "Észrevetted már, hogy mindenki, aki nálad gyorsabban hajt félőrült, aki lassabban az idióta?":)

sreetfighter 2009.10.08. 14:41:37

@roleee8:
Szerintem benned van a hiba nem az autóban. Nagyon bizonytalan lehetsz, ami kívülről meglátszik!
Nekem 1996.-2000.-ig volt egy Suzuki GTI-m, de az elött az audik, mercik, bmw-k bokáztak! Esélyük sem volt!

sreetfighter 2009.10.08. 14:53:29

@pizsama:
Remélem a volánnál nem alszol el!
A kedvtelésből száguldozók - mint én is -
minden idegszálukkal a vezetésre figyelnek és valószínűleg kevesebb balesetet okoznak, mint a most siető, de egyébként lődőrgő átlag autósok.
Természetesen a tapasztalt sofőrökre és nem a virtuskodó felelőtlen fiatal száguldozókra gondolok, mert a sofőrök között is nagy különbségek vannak.
Én pl. 22 éve "száguldozok" szinte balesetmentesen,3 kis koccanás kivételével! De 3-szor majdnem megölt egy-két balfasz sofőr amit én védtem ki!

Humberto (törölt) 2009.10.08. 15:45:17

Nagy igazságok hangzottak el a cikkben, nem ártana ha minél többen olvasnák...!

khaleeji 2009.10.08. 17:24:51

éjjenek a lúzerek!

newname 2009.10.09. 18:40:12

@WhiteEagle:
hehe, ez igaz, de fordítva is.
ha egy jobb(.......)-val szabályosan mész, biztos, hogy valami csettegő szar megelőz, merthát: az Ő kocsija sokkal jobb- most bizonyította:)

Co2 2010.01.06. 13:14:47

@BitPork: Értem én mit akarsz mondani, de azért haljon meg valaki(oke, rendben szélsőséges esetben) vagy csak simán azért veszélyeztetsz másokat, mert az asszony épp szül és fene nagy örömödben indokoltnak érzed a sietséget és a fék nem ismerését? A Te örömöd miatt már indokolt az eset? Igazad van én is szabálytalankodtam/om, de nincs olyan hogy indokolt eset nekünk! A másik példa az indok! Valóban az! De nem neked, hanem a mentőknek (és az összes kéklámpásnak) nekik létezik nekünk nem, még ha ezt nem is tartjuk be, de hitessük már el magunkkal, hogy erkölcsileg van nekünk is indokolt eset!

Co2 2010.01.06. 13:16:37

@Co2: hopp az utolsóból, egy fontos szó kimaradt! ;)

...is tartjuk be, de "ne" hitessük már el...

DesmoMaffia 2010.06.21. 20:01:23

Nem tudom igazán összekötni a három kategóriát.Egy biztos:Vezetni kellene megtanulni.Talán ha a gépjárművezető képzés elég időt szánna a vezetők "kiképzésére",nem lenne zebrán gázolás.Talán.Ja,meg a tolerancia.Ami zéró.Mi lett belőletek,emberek?Legalább azt várjátok meg,hogy a gyalogátkelőn átmenjenek.Ennyire nem kéne gyűlölni embertársadat.Tudod,van,aki téged is utál.Ezt elsősorban annak a sofőrnek enyhe túlzással nevezhető képződménynek mondom,aki néhány napja Székesfehérváron a zebrán majdnem elütötte a kisfiamat átkelés közben.A párom is meg én is az autó elé álltunk,de még így sem volt hajlandó fékezni.Kinek pózolsz,öreg?
süti beállítások módosítása