A francia, a finn, a kínai, és a Fakertész

avagy vasárnap délelőtti szívás

  2009. október 06. - ommm Címkék: renault szerelés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Az olvasói levelek mindig tanulságosak. Van, aki a feszültséget vezeti le, van akinek tetszik, amit csinálunk és van, aki csak megír egy történetet. Talán okulásul, egy kicsit a mi szórakoztatásunkra is. Gábor ilyen ember, elnézést, Gábor, nem bírtuk ki nevetés nélkül. Pedig lényegében egy szomorú történet. Olvassák csak.

Nejem péntek este közölte, hogy a Rönó már megint nehezen indul. Amikor ezt meghallom, mindig felmegy bennem a pumpa, mert kb két éve ezzel kínlódunk. Volt azóta két akkucsere, két generátorcsere, ráköltöttük egy párhetes ötfős (tudniillik öten vagyunk a családban) nyaralás árát. A Rönó egy 2002-ben született Megane kombi, vagy "hogyisívják" ők az ilyen jól pakolható málháslovat.

auto/RENAULT/MEGANE 1996-2002/XLARGE/05s

Vasárnap egy kellemes reggeli után ki a garázsba, kéziműszer elő. Akksi fesz 13,6 Volt - még elmenne - kocsi indít, akksi feszültség felmegy 14,4 köré, tehát generátor tölt, akksi rendben (bár közepesen leharcolva). Ha ez így van, akkor valami szívja az akksit - jött a baljós gondolat. A gondolatot tett követte; saru le, Ampermérő sorba, és láss csodát, az autó alvó állapotban 300 milliampert cumizik az akksiból. Így már nem csoldákozom az elmúlt évek szívásain.

Kétszer eljátszottuk: autó nem indul - szerelőnk megbikázza - "menjetek egy órát, hogy feltöltse" - mire hazaérünk világít a töltéslámpa - szervizbe el - közlik hogy a generátor meghalt. Hát persze, hogy meghalt, hiszen a lemerült akksi felvesz 30-40 ampert, a generátort pedig nem arra tevrvezték, hogy üres akksit töltsön. Ezt kétszer játszottuk el az elmúlt két évben (mentségemre legyen szólva, a nejem és a szerelő intézte.. én csak a pénztárnál kellettem utólag...).

Nos, vissza a verőfényes vasárnap reggelre. Biztosítékok egyesével ki, műszer figyel. Egyszer csak a műszer leesik 100 milliamperre. Na, ez már haladás. Mi van rákötve? Ehhez bizony ki kellett bontanom biztosítéktáblát. Pedálok alá, ülés elő befekszem, és a döbbenet lesz rajtam úrrá... a kábelek össze-vissza vannak tekerve szigetelőszalaggal. Gusztustalan! Hogy van ez? Ki csinálta ezt? Na mindegy, kibontottam mindent. Láss csodát, azon a biztosítékon a riasztó van utólag rákötve. Hoppá! Az utólagos csatlakoztatásra rátekert szigszalagot nagy nehezen letekerem. Újabb sokk: az eredeti kábelekről a szigetelés lerágva egy darabon, a riasztó kábele pedig olyan makramé (aki nem tudja, a nyolcvanas évek divatos csomózásos kézimunkája) módon rátekerve. Se forrasztás, se saru, se zsugorcső, se semmi, amit elfogadható megoldásnak nevezhetnénk! Taknyolás a köbön! A diagnózis: meghalt a riasztó, gondoltam, kiszedem az egészet. A többi kábel is hasonló gány módon bekötve. Kb 1 óra alatt sikerült is kikötni, eredeti kábeleket leszigetelni. Godoltam, akkor már a motortérből is kiszedem a riasztót, kihúzom a kábelt is, ne maradjon a döglött berendezés a kocsiban. Döbbenet három: a tűzfal kábelátvezető gumija kinyomva, mellette a lyukon átfűzve a kábelköteg - kilátok a motortérbe (most már értem, miért panaszkodott a nejem, hogy lucskos időben mintha egy-két esőcsepp esne a lábára!)!

Na ekkor eldurrant az agyam, és elkezdtem gondolkodni, hogy ki is csinálta ezt a gánymunkát. Rövid tanakodás után kiderült, hogy az autót a riasztóval együtt vettük a Rönó Fakertész (aki nem németes, annak segítek egy kicsit: Fe=Baum, kertész=Gartner - na jó, egy kicsit a helyesírás nem tökéletes), HÉV ütközőjés kereskedésétől (tudják, attól ahova berohant a Mogyoródról elszabadult HÉV pár évvel ezelőtt). Eldurrant agyamat csak egy sör, és az addigra elkészült fantasztikus lecsó elfogyasztása tudta megnyugtatni.

Újult erővel folytattam a riasztó kiszerelését. Sűrű bocsánatkérések között tekertem le kb. négy km szigetelőszalagot - amolyan taknyos-nyálas feketét, majd kihúztam a kábelt, leszereltem a riasztót. Na ezzel megvolnánk! A kábel a tűzfali átvezetésnél már eléggé el volt reszelve, bár ott még zárlat nem volt. De pár hónap és ott füstölt volna el elsőként.

Igenám, de még mindig valami 100 milliampert kajál. Biztosítékok húzogatása folytatódik. Megvan! Az "ALIM UCH" feliratú biztosítékkal megszűnik. De mi lehet rákötve? Utólag semmi, csak a gyári kábel. Na ez jó. Most hol keressem? Közben kijött a középső lányom, megnézni, hogy még élek-e. Kértem, segítsen, figyelje a műszert. Gondoltam, kapcsolgatok, hátha valami kiderül. Amint ott matattam, egyszercsak felkiált. Apa! Lement nullára! Pedig akkor még semmit nem kapcsoltam, csak beleakadtam a finn gyártmányú gyári kihangosító telefontartójába utólag vásárolt kínai betétbe (ami más telefon behelyezését is lehetővé teszi), ami kiesett. Visszaraktam, 100 mA, kivettem, mulla. Játszottunk ezzel még vagy háromszor-négyszer, hogy biztosak legyünk a diagnózisban. Bingó! Megvan a második hiba! Úgy döntöttem, kiszerelem a kihangosítót is, mivel enélkül a betét nélkül úgysem tudja használni a nejem, meg egyébként is, lassan új telója lesz, amihez már végképp nem lesz jó a kihangosító. Hangszórórács le, csavarok ki, műszerfal teteje le - ebben már volt tapasztalatom, mivel pár éve elnémult a kihangosító, mert kicsúszott az egyik csatlakozó a központi egységéből. Így tudtam, hol kell keresni, és hogy kell a műszerfalat szétdönteni. A Fakertész nem hazudtolta meg magát: a kihangosítót ugyan nem az autó vásárlásakor, hanem utána 1-2 évvel, de ugyanott szereltettük be (akkor még garis volt az autó, nem akartunk gondot belőle). A szaki szemmel láthatóan ugyanaz a makramézós csóka lehetett, mert a kábelek rézszálai ugyanazzal a franciafonással voltak egymásba bedolgozva.mint amit a riasztó kiszerelésénél láttam. A kihangosító kábeleinek a kivezetésével sem sz...zott sokat. Csípőfogó, aztán máris van egy nyílás a hamutaró mellett! (Ebből látszik hogy a Fakertész nagy gondot fordít a tehetséges szakemberek megtartására.) Újabb egy óra alatt a kihangosító is kint volt. Ampermérő nullát mutat! 

Ekkor már csak az autó összeszerelése volt hátra, amit egy fél óra alatt abszolváltam, és közben csak néhányszor gondoltam arra, hogy milyen szívesen végeztetném ezt a munkát azzal, aki tervezte... ugye nem kell leírnom, miért...

Lecsekkoltam minden elektromos fogyasztót, majd akkutöltőre tettem az autót, hogy hétfő reggel fickósan tudjon az önindító életet lehelni a motorba.

A munka sikerére való tekintettel a lányom közölte, hogy, "apa, ha már ilyen ügyes vagy, hogy meg tudtad csinálni ezt, nézd meg lécci a számítógépement, mert valami gond van vele". Ilyenkor arra gondolok, hogy annak idején, a pályaválasztáskor miért nem könyvtár-, vagy halbiológus-szakra mentem a műszaki tudományok helyett? Mennyivel egyszerűbb lenne az életem!

Halmos Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41431732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2009.10.06. 20:34:50

Na de az a kérdés hogy miből szűrték le hogy a Baumgartner csinálta?
Én sohasem márkaszervízbe rakatom az új autóimba a riasztót, hanem van egy emberem aki lelkiismeretes és profi. Előtte ilyen gány munkákat csinált más is (nem márkaszervíz).

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.06. 20:35:18

Nagyon jó. Sokat nevettem míg végigolvastam. Ha minden magyar így állna az autószereléshez, nem mernének a márkaszervizek 8000 ft-os rezsióradíjat elkérni!!

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 20:39:53

@Ben Zinkoot: "Azt kell mondjam, hogy a gányolt kötés nem indokolja az akku lemerülését."

Viszont a gany koteseken logo gagyi fogyasztok igen. Kimerte az ember, olvasd el a cikket.

Gulyás G 2009.10.06. 20:47:21

@Ben Zinkoot: "Egy cellazárlatos, lemerült akku se vesz fel 5-8A-nél többet."

Ize... az attol függ, honnan... :) az obis barkacstöltöböl nyilvan nem tud... egy rendes gyorstöltöröl ugy bekapja a 40 ampert, mint a huzat, cellazarlat nelkül. Mas kerdes, hogy egy 100A-os generatornak ettöl meg nem kene elhalaloznia.

kuki123 2009.10.06. 20:51:12

azt kurva sztori

én ilyen kötést még szg-ben se csinálok pedig az nem mozog, lóg stb...nem hogy egy kocsiban

..őszintén szólva én még ilyen vezeték tekerési módot sem láttam sehol az életben

És még a trabantosokat basztatták hogy milyen szar :D
lassan már megbízhatóbb mint a nyugati :D

Isgyu 2009.10.06. 20:56:06

Emberek. Gondolkodjunk egy kicsit. A beépítés trógerságára nem tudok mit mondani, én tuti vissza vittem volna a kábeleiket, hogy ......meg!
De nem is ezen vagyok kiakadva, hanem hogy tegye mindenki szívére a kezét. Ha egy autótolvaj pontosan tudja hogy van bekötve a riasztók 90%-a akkor az milyen védettséget ad vajon? Ha alányúl a műszerfal alá, pontosan a biztosíték táblához akkor vajon hány másodperc kell neki, hogy egyszerűen kitépje? Nem tudok mit mondani arra, mint hogy "ősbaromság" aki így építi be! Meg kellene már tanulni, hogy egy jól beépített riasztó NINCS beépítve 2 óra alatt és kerül 25.000-be! Meg lehet csinálni elrejtve a dolgokat, hogy ne a biztosíték tábla környékéről fussanak a kábelek. Arról már nem is beszélek, hogy nem szabvány pontokat szakítunk meg (önindító, gyújtás, benzinszivattyú), mert akár riasztóvalegy kis aksival a rosszfiú viszi a vasat! Meg lehet szakítani pl motor jeladót, stb, ezzel komolyan feladva a leckét ezeknek. csak ez már időígényes és nem 25.000....

newname 2009.10.06. 21:04:36

Csak néhány megjegyzés:
1.Van ilyen (qrva sok), sőt küszöbnyiláson is divat a "csapolás)
2.Autóban nem kell forrasztani. Vannak csatik,elágazók, toldók /minden/ krimpelő fogók, stb. (ja, meg kell venni)
3. A riasztónak is kell bizti /nem a táblán:)/
4. Renaultban nincs töltőáram korlátozás, vagy egyből Paks megy az aksira?
5.Vannak profi cégek ilyen témára (megfelelő tudással, szerszámmal, segédanyagokkal) -nem írok nevet, de ajánlani tudok.
6. Ez MO. -tisztelet a kivételnek, tele vagyunk mekkelekekkel.

kewcheg 2009.10.06. 21:05:01

Szegény Renó már Magyarisztánban mindig csak egy lelenc marad még ha libanoni cédrusból is faragnák kézzel a kokpitjét...:)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 21:06:15

@Isgyu: "Ha egy autótolvaj pontosan tudja hogy van bekötve a riasztók 90%-a akkor az milyen védettséget ad vajon?"

Baszhatod a bekotest a mai CAN-es immobilizereknel es motormenedzsmentnel, tudnod kell, hogyan kommunikalnak es milyen ugrokodokkal azonositjak egymast.

"Ha alányúl a műszerfal alá"

Ahhoz elobb be kene jutni.

"pontosan a biztosíték táblához akkor vajon hány másodperc kell neki, hogy egyszerűen kitépje?"

Talan nem veletlenul rendelkezik minden valamirevalo riaszto szirenaja integralt akksival, valami idiota helyre szerelve. Attol meg, hogy kitepsz valamit, nem fog elindulni semmi, sot.

Amugy meg ma mar nem nagyon bajlodnak lopassal, hacsak ki nem neztek az adott modellt. Inkabb lebontjak rola ami kell, vagy nemes egyszeruseggel bebasszak az ablakot es viszik amit lehet.
Nem basztataskeppen, csak gondoltam szolok. Punto szuperal meg? :)

salis 2009.10.06. 21:12:36

nem vagyok francia autó párti, de azért azt szerintem sokan elismerik, hogy dizájn, vezetési élmény és kényelem terén a franciák és az olaszok toppon vannak. számos olyan újítást találtak fel, amit más gyártók sokkal később kezdtek alkalmazni. a baj az, hogy kb 10-12 éve kevés kivétellel csak kacatokat gyártanak kacat anyagból, újrahasznosított műanyagba öltöztetve és agyon elektronizálva.
egyébként sógor 4 éves scenicjében egy japán mitsubishi gyártmányú önindító fingta el magát 80000 km-nél:(.

Dr. Lüke Szkájvókmen 2009.10.06. 21:13:50

Mondjuk nekem ebben 2 hihetetlen dolog van, a 13,6 V-os nyugalmi feszültsége az akkunak, meg az, hogy leugrott 0-ra az áramfelvétel. Mellesleg meg annak kellene eltörni a kezét, aki gyorscsatlakozóval oldja meg a tápellátását valaminek.

mediocris 2009.10.06. 21:15:58

Egyik haverom vett egy BMW-t. Olyan indításgátló van benne, hogy hozzá kell érni egy csavarhoz, addig nem indít.

newname 2009.10.06. 21:18:30

@Lüke Szkájvókmen:
"Mellesleg meg annak kellene eltörni a kezét, aki gyorscsatlakozóval oldja meg a tápellátását valaminek"

???????????????????????????

newname 2009.10.06. 21:20:36

@Heckantrieb:
B@ssza meg, megint egy "új" név:)

CApa (törölt) 2009.10.06. 21:26:10

1987-ben vettem egy öreg R12-t. Féltengelyeket kellett cserélni, meg néhány egyéb apróságot eligazítani. Autó-Motor lapban volt egy hirdetés Renault szervízről (akkoriban nem voltak még márkszervízek meg kereskedők). Elvittem oda. Egy családi ház pincéjében volt a szervíz, Budán. Volt ott néhány ellenszenves figura, de mint kezdő rönós, nem tulajdonítottam jelentőséget neki, hiszen "benne voltak az újságban", akkor nem lehet gond. Három hét alatt készült el a mű, többszöri személyes unszolásra.

Dacia féltengelyeket raktak be, de francia eredetit fizettettek ki velem. Valamint kicserélték a teljes kipufogórendszert, pedig nem kértem (mivel nem volt semmi baja), amit szintén ki akartak fizettetni - ebből alkudtam. Na, ez volt a feltörekvő Fakertész műhelye. Már akkor is nagyon értett a kuncsaftok lerablásához.

A féltengely buli fél év után derült ki, mikor szétestek. Aztán Csepelen egy kis műhelyben helyrehozták a kárt, amit ez a (csúnya szó helye) okozott, de költséges tanulság volt...

Ha hallom a nevét mindig ez a történet ugrik be, s akit lehet, lebeszélek a vele való üzleti kapcsolattól...

dennisthemenace 2009.10.06. 21:27:36

@Turk Hava Yollari: Nem is rad gondoltam,hanem a "szakembereknek" csufolt alakokra a magyar szervizekben.

betonrepa 2009.10.06. 21:34:57

Volánrulz, nem láttál még ilyen tekerési módot? Én már láttam. Egy remegő kezű, alkoholista villanyszerelő csinálta.

W123qp 2009.10.06. 21:36:17

@Heckantrieb:
Melyik autóban "logolja" a mot. vez. a nyugalmi áramot?
Max. a feszt., az Audikban pl..De ott sem mindegyikben asszem, és ott is külön vez. egység van az akksin közvetlenül + Mi van akkor, ha érzi hogy nagy az áram felvétel?
Lekapcsolja az egész akksit? Hogy a kényes júzernek újra kelljen állítgatni a rádiót stb. A nyugalmi áramot csak a fejlesztésen méregetik. Egy ROSSZ egység nyugalmi áramfevétele nem mérvadó erre nem lehet felkészülni.

EzVan:) 2009.10.06. 21:48:26

W123qp:
Az újabb autókon bizony el fog terjedni az ún battery management, amit arról ismersz meg, h a + póluson rajta lesz egy relé, meg bizonyos segédáramkörök fekete dobozban, és a célja pont az lesz, h leválassza az akkut a fogyasztók egy részéről (lsd ADAC megbízhatósági lista előkelő helyen a lemerült akku)

nemrég adtunk árajánlatot egy ilyenre, de a konkurrencia fogja gyártani (x millió db per év)

isti75 2009.10.06. 21:50:13

Drótmadzag, fadugó, szigszalag, ami meg gány betapasztjuk sárral aszt jóvan az a parasztnak, csak fizessen...
Persze az "olcsó" szakemberek nagyjából ennyit érnek. Azért kiváncsi lennék ugyan mennyi munkabért fizetnek hogy ilyen "munkájára igényes szakember"-t kénytelenek megtartani. Minden esetre az nagyon nagy szégyen a Renaultnak hogy a márkaszervízeiben ilyen munkát adnak ki a kezükből a jólképzett szakemberek.

Rocko- 2009.10.06. 21:52:16

"a pályaválasztáskor miért nem könyvtár-, vagy halbiológus-szakra mentem a műszaki tudományok helyett? "
akkor jönne az, h apaaaa, megnéznéd a halat? megitta az összes vizet.

a post meg csak megerősíti a véleményemet: túl sok szervízben van szakbarbár, de legalább drága pénzért dolgoznak.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 21:52:17

@mediocris: "Egyik haverom vett egy BMW-t. Olyan indításgátló van benne, hogy hozzá kell érni egy csavarhoz, addig nem indít."

Az garantaltan nem gyari. A gyari immo transzpondere a kulcsban van, gyujtaskapcsolo korul gyuruantenna, nem kell matatni semmit.

W123qp 2009.10.06. 21:52:19

@Isgyu:
Heckantrieb nagyjából összefoglalta.
Pl. Audi TT:
A biztosíték tábla a műszerfal oldalsó részében van ahová az ajtó záródik.
Tehát ha nem tudod kinyitni az ajtót akkor a bizti táblát sem éred el, de csak akkor tudod nyitni, ha van kulcsod. Ha csak simán bebaszod az ablakot belülről még akkor sem nyitható. Ha esetleg áramtalanítod a riaszót, akkor a sziréna akkor is riaszt, sőt azonnal riaszt, hiszen van saját akksija, és könnyű hozzáférni csak a sárvédőt kell lebontani.
A Dzsézön Born illetve Tolvejkempó sem megtörtént esetet dolgoz fel.

SchEdem 2009.10.06. 21:55:31

@KuKori: ugyanezt gondoltam én s, a "zöldsárga" szó a baráti körömben egyenlő a trágya gány munkával. :-) Jó kis magyar folklór. :-)

W123qp 2009.10.06. 21:58:39

@EzVan:):
Tom. Ódi Ányócba is volt, van már.(régen dolgoztam Audiba) DE semmi köze a mot. vez. hez.
Ez is a felső osztályokból fog lassan lejjeb csorogni. Nem hiába van két akksi már nagyobb autókban.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 21:59:13

@W123qp: "Melyik autóban "logolja" a mot. vez. a nyugalmi áramot?"

Az osszes mai BMWben. Az IBStol kapja a jelet. Csak a rendkivuli esemenyeket persze.

"Mi van akkor, ha érzi hogy nagy az áram felvétel? Lekapcsolja az egész akksit?"

Nem, csak azokat a fogyasztokat, amik Kl.15g-re vannak kotve (de ezt valamelyik karosszeriamodul csinalja). Meg persze utolag lehet energiadiagnozist csinalni az adatok alapjan.

"A nyugalmi áramot csak a fejlesztésen méregetik."

De nem.

"Egy ROSSZ egység nyugalmi áramfevétele nem mérvadó erre nem lehet felkészülni."

Hogyne lehetne. Amugy meg nem feltetlenul romlott el, tobbnyire csak nem alszik el valami miatt. Vagy magatol keptelen erre szoftveres hiba miatt, vagy van valamilyen kulso esemeny, ami ebren tartja.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 22:10:41

@W123qp: "Nem hiába van két akksi már nagyobb autókban."

Csak a hatosagi kivitelekben. Meg egy bazi nagy F01 is elvan 1 db 90Ah-s akksirol, a mai AGMes akksiknal ez mar nem problema.

Rocko- 2009.10.06. 22:17:11

@KuKori: "A kedvencem a sárga-zöld szigszalag, az az igazi kendács munka jele :)"
a profik feketével, a még prfoibbak duct tape-pel dolgoznak.

@Fishbed.: "Én meg azt nem értem, akinek van egy kis műszaki érzéke és még tanulta is miért nem maga javítja az ilyen hibákat?"
mert nincs rá ideje, kedve, akármi.

W123qp 2009.10.06. 22:20:14

@Heckantrieb:
Béemvét nem ismerem.
Mi a rendkívüli esemény?

Szerintem, ha valami nem megy sleep módba, akkor már az nem működik normálisan, tehát rossz.

Nálunk a TT-n csak évente kb. 2x jött egy muki Dojcslandból aztán méregette a gyártósoron az akksikat. Oszt csókolom.

De igen. Nincs hozzá apparátus. A fejlesztésen minden bizti helyére ampermérőt tesznek, ami számítógépre van kötve. Ez ad pontos eredményt. Csak simán azt mondani, hogy nagy az áramfelvétel. Hm. És miért nagy? Ez nem ilyen eccerű. Szerintem.

W123qp 2009.10.06. 22:22:17

@Heckantrieb:
Körlámpás Merci:
Egy a csomagtartóban, a másik jobb oldalt a motortérben műanyag burkolatok alatt. Plö.

Isgyu 2009.10.06. 22:24:13

@W123qp:
Ki beszelt TTrol? Nyilvan abba nem 25k-ert tesznek riasztot. De ezt az autot se vedene meg ez a beepitesi mod. Foleg,h renaultnkat lopjak. Olvass kicsit hany autot vittek el riasztostul. Na ezek ugyanilyenek voltak. Semmit net vedenek aki vinni akarja. A punto jol van ;)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 22:29:33

@W123qp: "Mi a rendkívüli esemény?"

Az elore megadott ertekek atlepese, nyilvan.

"Szerintem, ha valami nem megy sleep módba, akkor már az nem működik normálisan, tehát rossz."

Mondom hogy nem. Kivagnal egy felmillios fejegyseget, csak mert valami tizezer forintos biszbasz ebren tartja? Ne idegelj.

"Nálunk a TT-n csak évente kb. 2x jött egy muki Dojcslandból aztán méregette a gyártósoron az akksikat. Oszt csókolom."

Es hogy jon ez ide? Az Audik is figyelik automatikusan az aramfelvetelt, es nem erdekli oket, hogy te latod-e ezt szabad szemmel, vagy sem.

"De igen. Nincs hozzá apparátus. A fejlesztésen minden bizti helyére ampermérőt tesznek, ami számítógépre van kötve. Ez ad pontos eredményt."

Miert ne adnanak az akkuszenzor meresei pontos eredmenyt? Honnan veszed ezt a hulyeseget?

"Csak simán azt mondani, hogy nagy az áramfelvétel. Hm. És miért nagy? Ez nem ilyen eccerű. Szerintem."

Ertelemszeruen pontos ertekeket kapsz, idopontokkal. De, ez ilyen egyszeru.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 22:30:39

@W123qp: "Körlámpás Merci"

Karosszeriakodot, ha lehetne.

HonzaBácsi 2009.10.06. 22:34:25

@Fishbed.: Nekem is van több autószerelő barátom, akinek jobb a műszerezettsége, mint egy márkaszervíznek. Igényesek a munkájukra...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.06. 22:35:52

Ha nyugalmi helyzetben 300mA-t vesz fel, az 100 óra alatt fogyaszt 30Ah-át.
Ha valaki naponta használja az autót, soha fel sem tűnik. Hosszabb állás esetén már igen.
Nem tudom, a rönókat hogy csinálják, de szerintem némi nyugalmi áramfelvétele minden autónak van. Az enyémben pl. folyamatosan megy az óra, a rádió is kap, hogy ne felejtsen, meg mittudomén.

***

A puntómon egyszer megállt a bal el. ablak. Persze csontra lehúzva, hogy máshogy.
Mindent szétszedtem már, persze a jobb ajtóban volt egy vezeték elszakadva.

Már az összes kedvenc dalomat elküldtem Torinóba. Nem volt olyan olasz ember, akinek az anyja ne csuklott volna.

Aztán leültem és eszembe jutott:
"Bassza meg, dehát ezt az ablakemelőt én kötöttem be..."

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 22:40:04

Sot, nemcsak idobeli sorrendben latod az aramfelvetelt, de pl az osszegzett toltesi merleget is:
Batterie Wert
Ladung gesamt 5.184335E+003 Ah
Entladung gesamt 4.728204E+003 Ah
Ladungsbilanz 456.1310 Ah
Entladung gesamt (Motor ein) 1.486939E+003 Ah
Kapazität 8.100000E+001 Ah

W123qp 2009.10.06. 22:45:14

@Heckantrieb:

Mondom hogy nem. Kivagnal egy felmillios fejegyseget, csak mert valami tizezer forintos biszbasz ebren tartja? Ne idegelj.
Tehát jó csak nem jól működik.

"Csak simán azt mondani, hogy nagy az áramfelvétel. Hm. És miért nagy? Ez nem ilyen eccerű. Szerintem."

Ertelemszeruen pontos ertekeket kapsz, idopontokkal. De, ez ilyen egyszeru.

De mi vesz fel több áramot vazze??? Ezt az akkunál nem tudod megmondani, ehhez végig kell nyalni az egész autót.

Uff 2009.10.06. 22:48:02

A 2002 es megane re nem vonatkozik, de valamennyire idevag:
Kb 1 eve renault eloadason hangzott el, az ujabb autoknak, allohelyzetben jelentos aramfelvetele van, szamos elektromos egyseg szivja az aramot, ezert nekik 2 hetes allasnal mar tolteni kell az oktatokozpontban levo autokat (ezek uj laguna meg megane modellek voltak).
Tovabba az is elhangzott hogy a renault gyar at fog terni 24 voltos rendszerre, ami majd jobb lessz es az majd tovabb tartja az aramot. Azota nem hallottam rola....

mediocris 2009.10.06. 22:48:52

@Heckantrieb: Nem gyári. E36-osa van, és azt hiszem így vették. Csak azért írtam, mert elég trükkös. Ki gondolna rá?

Nekünk C Corsank van. Abban is kulcsos immobilizer van.

Isgyu 2009.10.06. 22:51:14

@Mk412:
Hat ezen mekkorat rohogtem :DDD

Szegeny torinoiak :D

Uff 2009.10.06. 22:52:33

foleg hogy torinoban mar plaza van a gyar helyen :D

Kiflitzsömlével 2009.10.06. 23:05:03

hosszunevu (ex Edelweiss) markaszervizparti, mestereket gyalazo nemet kollega, hol vagy? mit szolsz most?

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 23:14:42

@W123qp: A W211nek is egy AGM foakksija van (G1) es vesz esetere van egy *joval kisebb* mezei aux akksi (G1/7), amit az energiamenedzsment kapcsol be, alapbol nem hasznaljak. A foakksi a csomagterben van, az aux a motorterben. Eros tulzas, hogy a W211nek ket teljeserteku akksija lenne, es arra is merget vehetsz, hogy a Benz nem onkent rakta be, hanem mert elbasztak valamit, bizonyos helyzetekben tul magas lett az aramfelvetel. A BMW az F01 teljes energiaigenyet fedezi 1 db 90Ah-s AGM akksival.

G1:
img39.imageshack.us/img39/3652/84233450.png

G1/7:
img39.imageshack.us/img39/8812/g17.png

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 23:16:53

@W123qp: "Tehát jó csak nem jól működik."

Konyorgom fogd fel: jol mukodik. Pontosan azt teszi, amit a szenzoradatok alapjan tennie kell.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 23:22:20

@W123qp: "De mi vesz fel több áramot vazze???"

Kiolvasom az autobol, vazze:
Ruhestrom (neue DME/DDE) Wert
Aktuell 0 keine Ruhestromverletzung, keine Standverbraucher aktiv

Vor 14 Zyklen
4 keine Ruhestromverletzung, Standverbraucher Licht aktiv

Vor 22 Zyklen 4 keine Ruhestromverletzung, Standverbraucher Licht aktiv

Vor 23 Zyklen 0 keine Ruhestromverletzung, keine Standverbraucher aktiv

"Ezt az akkunál nem tudod megmondani"

Dehogynem.

"ehhez végig kell nyalni az egész autót."

Pontosan erre valok a markaszerviz teszterei. Azt is megteheted pluszban, bonyolultabb hibaknal.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.06. 23:25:04

abszolute off leszek, a luxusbusz cikkhez szolnek hozza:

meg vagyok rokonyodve es nem hiszem el hogy magyarorszagon ezt meg lehet csinalni. kitiltani valakit a piacrol mert veszelyeztetne a tobbit? verseny van vagy nincs?? ja persze, meg kommunizmus van, elvtarsek nem szoktak az ilyet....

Heckantrieb (törölt) 2009.10.06. 23:25:22

@HonzaBácsi: "Nekem is van több autószerelő barátom, akinek jobb a műszerezettsége, mint egy márkaszervíznek."

Mese habbal. Megneznem, mikor olvasna ki a toltottsegi merleget es az energiamenedzsment adatait hazilag, tetszoleges modellben.

Roadkill 2009.10.06. 23:58:19

Mennyi szivas egy riasztoert. Ha akarjak, ugyis elviszik az autodat. Szerintem jobb egy casco, vagy casco+riaszto kombo.

megint 2009.10.07. 00:17:44

Mindent nem tudnak valóban kiolvasni, de
pár millió forint ráköltéssel igen nagy eséllyel átnézheted a saját autód legfontosabb adatait egy laptop segítségével otthon, egy esi-tronic szintű programmal pl, de nem csak a tiédet hanem a legtöbbet ami a piacon van, persze ezekből többet kell venni ha kb mindegyiket akarod, mert van olyan márka amihez egy teljesen külön gép kell.

Vizibolha 2009.10.07. 00:48:21

Ez nem magyar jelenseg kizarolag, osztrak/nemet autokba eloszeretettel rakjak be a riasztokat/vonohorgot/stbt a kis helyes kabelre ranyomhato kis vagokeses sarukkal. Rohadt sokat szivtam mar ilyenek miatt, mert idovel elvagjak a kabelt (vagy csak nagyon legyengitik), ezert a vidam elektronok osszevissza koricalnak a tulaj meg valtozo modon kap idegbajt a fustolo riasztotol meg a fekezesre bekapcsolo kodlampa visszajelzotol. Szoval az egy fokkal szarabb, mint ez, szerintem. Ja, en is konyvtarban melozok, ill. autovillamossagot (meg egyebeket) szerelek, szoval nem kene sztereotipizalni, plane h. meg kozgazdasz is vagyok :P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.07. 01:03:14

Baszódjon meg a blog pont hu!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.07. 01:17:00

@Uff: a 42 voltos rendszerről is kuss van pár éve, pedig még tanuló koromban mondták, hogy a nagy-nagy Ford majd most jól bevezeti! :)

Egyszerű a dolog: elértünk a 12 voltos rendszerek végéhez. Nem éri meg már olyan generátort gyártani, ami több ampert tud leadni és már olyan vastag kábelek kellenének, amik elbírják azt az áramsűrűséget, hogy drága és súlyban sem csekély lenne, na meg a helyigénye a 40 kilométer kábelnek.

A CAN-BUS rendszerekkel még próbálják kitologatni (bár eredetileg réz spórolás miatt lett kiagyalva a rendszer -Edel, javíts ki, ha tévednék- meg a számítógépes kommunikáció miatt), meg ugye ott van szervezési lehetőség is, de előbb-utóbb muszáj lesz a nagyobb feszültségre váltani, ahogyan egyre nő az energiaigényük a kocsiknak, mert a nagyáramú alkatrészek költségesebbek. És az autógyár bassza a fillért, mert 1 millió darabnál már két csavar megspórolása is jó pénz, ugye.

audigarage 2009.10.07. 06:40:43

Talán nem véletlenül rongyolt bele a HÉV a szalonjukba,de akkor már porrá is éghetett volna.A kis faszfej fakertész (F1 csicska)nagyon sok pénzünkbe került.
Amúgy meg a rönó egy igazi francia geci!!

kuciber 2009.10.07. 07:01:39

A cím láttán azt hittem Renault fikázás lesz.
Az ősöknek ugyanilyen kombijuk van, '99-es, 220E km-rel, de kutya baja.

csiky944 2009.10.07. 07:28:22

@audigarage: persze,szar szerelő mind ezt mondja

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 07:45:35

@Uff: en hallottam errol a 24v ra valo atteresrol, ecseteltek az elonyeit hogy vekonyabb vezetek kell, meg sokkal jobb, valahol a szuleim padlasan meg is van az az auto-motor magazin a 70-es evek vegebol....

hogen 2009.10.07. 07:45:53

Fater a fent említett cég egyik vidéki képviseletén vett egy pár éve használt Astrát, élete első "nyugat autóját". A két kuzlcsból csak az egyik tudta az immobi-kódot, a másik "csak vészkulcs-ajtónyitáshoz" (szakszervíz szakvéleménye) :)
Érdekes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 07:52:13

a renault gyarrol az jut eszembe hogy kb 15-18 eve lyonban muszak utan mentek haza a derek munkasok es minden masodiknak nemet vagy olasz kocsija volt. azt tudni kell hogy franciaorszagban nagyon nagyon keves a nem francia kocsi( pl nemetben "viszonylag" keves a nemet ) szoval kicsit fura hogy pont a renaultnal a relativ keveset kereso ( es tulnyomoan szinesboru ) munkasok jarnak leharcolt golffal, alfa 33al. erdekes volt... pitestiben 2001ben voltam, ott inkabb biciklivel mentek dolgozni de a parkoloban 99% dacia allt. ( solenza volt akkor a meno )

kafferbivalybalamber 2009.10.07. 07:54:28

1. 300 mA nyugalmi áramfelvétel tényleg sok.
2. A kimerült akkutól nem romlik el a generátor, a két hiba független volt egymástól.
3. Minek a riasztó? Járókelőt nem érdekli csak idegesíti, ha megszólal. Rendőr ugye nincs. A tulajtól meg mindig szoktam érdeklődni, hogy ugyan mit fog csinálni, ha meghallja a riasztóját, és azt látja, hogy két-három kigyúrt kopasz ügyködik az autójával?

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 07:58:21

@kafferbivalybalamber: eloveszed a soretest es odaporkolsz - floridaban lofegyverrel vedheted a kocsid.

amig magyarban csak "onkenyesen" el akarja vinni es meg a biro is bocsanatot ker a bunozotol addig kell valami riaszto hogy legalabb tudd: ma reggel bizony buszozni fogsz!

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.10.07. 08:32:21

Egyszer akartam venni rönót az egyik "Fakertész" márkakereskedés használtautó telepéről. Ott lapult a zsebbe a zs, gondoltam megvillantom, aztán csak kapok egy jót. Jó nagy sokkot kaptam végülis, mivel a legutolsó hulladék bontószökevény gép volt háromhavi fizummal drágább, mint amit neten láttam. Ezután átmentem egy szimpla használtautó telepre, hogy inkább ott verjenek át :D

gnme 2009.10.07. 08:44:18

Ez a fakertész nem az út a munkához program keretein belül foglalkoztat?

Lehet azóta az útkaparók szerelnek, a szerelők meg locsolják a virágokat.

karlmann 2009.10.07. 09:12:30

Szerintem itthon totál felesleges a kocsiba riasztót rakni, mert attól függetlenül is ellopják, viszont lehet cserébe néhány rossz szomszédot szerezni, és mellé ilyen szíváshegyet. A generátornak véleményem szerint nem volt semmi baja, azt csak azért cserélték ki, mert drága alkatrész és egy nyaralás árát lehet kasszírozni rajta. Viszont abban a szerzőnek igaza van, hogy akinek van megfelelő képzettsége, az jobban jár ha először maga próbál a dolog végére jutni, mert az ingyen van és sok kellemetlenséget lehet így elkerülni.

Viszont a legszebb eddig kimaradt. A zöld/sárga szigszalagos gányolás tényleg nem semmi, de a csúcs a celluxos kókányolás, mert az nem tapad rá a vezetékre, hanem szépen lecsúszik és utána jön a feketeleves...

traxx 2009.10.07. 09:24:34

@Ben Zinkoot:

Azért egy apró dolgot elfelejtettél figyelembe venni. A 12V 300mA, nem egyenlő a 3.7V 500mA-rel. Bár a 3-400 mA fogyasztás nem indokolná ezt a galibát.

Valószínűleg egyéb gondok is vanak ott. De majd kiderül...

Egyébként jártam már én is úgy, hogy szakszervíz javított egy villamos gondot(néha, véletlenszerüen nem működött ez-az), majd esténként olyan szag volt a kocsiban, mint ha beledöglött volna egy egér. Kiderült, hogy nagyobb villanyfogyasztásnál melegszik pár dolog, és olvassza a műanyag cuccokat a környéken. Ennek volt olyan édeskés dögszaga. Elvittem egy villamosságis szakihoz, aki kb 2-3 óra sűrű k*rvaanyázások között megoldotta a problémát.

Bélabácsi 2009.10.07. 09:38:40

Utólagos elektronikai munkákra (riasztó, autó-hifi) SOHASEM szabad márkaszervizbe menni !!!

Semmi köze az autóhoz, így a garanciájához sem, ergo leszarják többnyire az egészet.

Az elmúlt tíz évben a családban öt autóba lett autóhifi szereltetve a fapadostól (egy darab fejegység, 4 db koax hangszóró a gyári helyekre) a valamennyivel komolyabbig (fejegység+erölködö+kondi+több hangszóró), a legelsöt annak idején márkaszervizben rakattuk be. Fél év múlva elkezdett recsegni a bal elsö hangszóró, cimborám tanácsára nem a márkaszervizbe vittem vissza, hanem elvittem egy profi autóhifishez (Bp., a Nagyvárad tér mellett, valamilyen Sámuel utca), leszedte az ajtókárpitot, kiderült hogy olyan szar volt a forrasztás, hogy minden nagyobb zökkenésnél megszünt a kontakt. Ha már ott volt a kocsi, átnézettem vele az egészet, vagy még három másik helyen ugyanez volt a helyzet, plusz nem kötötték rá a fejegység világítását a fényszóró-kapcsolóra sem.

Azóta ilyesmivel márkakerekedöhöz sohasem, csak a szükséges karbantartási és garanciális javítási feladatok elvégzése miatt, de ezt is úgy hogy ott állok a kocsim mellett benn a szervízben. Elektronikai plusz dolgokat pedig olyan szervizekkel csináltatok meg, akik meg ezekre specializálódtak. Összehasonlíthatatlanul jobb munkát végeztek nekem eddig.

Sákif za morro? 2009.10.07. 10:09:18

@Heckantrieb: Elolvastam, persze... A leírásából az jön le, mintha a gányolt kötések miatt merült volna le. Ha nem így van, akkor írja azt, hogy szar volt a riasztó, azé'. Teccikérteni? ;-)

Sákif za morro? 2009.10.07. 10:13:20

@Gulyás G: Vegyük hozzá azt is, hogy világít, fűt, hűt, ablaktöröl, stb. Összejöhet az az árammennyiség.

Ha egy ilyen szar akku felvenné az általad írt árammennyiséget, akkor az olcsó barkácstöltőben kimenne a 10A-es biztosíték, ugyebár ő azt kvázi rövidzárként érzékelné. Nincs igazam?

Sákif za morro? 2009.10.07. 10:17:01

@Bélabácsi: Lehet hülye vagyok, de a fejegységet miért is kellene rákötni a fényszóróra? Ez valami új divat?

kerokaa 2009.10.07. 10:17:05

Riasztó valóban a klasszikus hibaforrás. Gratula az írónak, és kóbor áramot a szerelőbe! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.07. 10:23:33

@Ben Zinkoot: Normálisabb autókban benne is van az ISO csatiban a világítás szál. Azért van, hogy ha (este) felkapcsolod a pilácsot, lejjebb vegye a kijelző fényerejét (és esetleg a gombok megvilágítását is bekapcsolja).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.07. 10:25:47

@Bélabácsi: Szakmunkát szakműhellyel ;) Ez így is lenne rendjén, hiszen ők ebből élnek, nem az eladott autók árréséből (a magyar márkaszervizek jó, ha nullára kihozzák magukat, így a szalonnak kell a nyereséget termelnie. Ezért is keres szarul egy szerelő a márkaszervizben...).

G.GABOR 2009.10.07. 10:25:57

Meg is érdemli aki francia autót,vagy olyan terméket vásárol, amiben elektronikát a franciák rakják,gyártják bele.Szépek,kényelmesek a francia autók,de műszakilag megbízhatatlanok.Élő példa a-320,380-as repülök.Potyognak mint a szar!

=Daniken= 2009.10.07. 10:36:53

@Bambano:

Ugye azért tudsz olvasni?
Azt írta le a srác, hogy ott szereltette be...amikor megvette az autót,ők applikálták a kihangosítót és a riasztót is.hát ezért.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.07. 10:40:12

@G.GABOR: Te végig sem olvastad a levelet, ugye? Fussunk neki még egyszer.

=Daniken= 2009.10.07. 10:42:02

@G.GABOR: vmiért nem tudom rávenni magam egy francia autóra.:-)))

apropó, tavaly 3 órát dekkoltam Ferihegyen egy Airbusban, mert előbb hajtóműhibát jelzett a kompjúter, aztán meg kormányzási problémát.Hát nem mondom, hogy nem ültem volna át másra.
Amúgy az Airbus nem csak francia, vannak benne német és spanyol részvényesek is.
de inkább egy Boeing.

nem.mate 2009.10.07. 11:05:03

@Pajkos kisdömper:

www.alon.hu/index.php/article/articleview/2108/1/10

Tájékozódj mielőtt mondasz vmit, nézd meg az első 10-ben hány francia német és japán autó van.

nem.mate 2009.10.07. 11:08:01

persze van újabb lista is, de ugyanígy néz ki az is...

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.07. 11:57:09

Az a baj, hogy ebben az országban rengeteg hozzá nem értő olyan ember van, aki szerelőnek nevezi magát. Ennek ellenére mégis szakszervizben alkalmazzák, mert ő az a szerencsétlen aki színes gombokért is hajlandó dolgozni. Jelen esetben is kiderült, hogy nem a Renault-al van a probléma, hanem a kókler szerelők silány minőségű munkájának eredményével amit épp egy Renault ellen követtek el. Sajnos sok olyan "szerelő"-nek mondott embert ismerek, akire még egy vasgolyót sem bíznék, mert abban is kárt tenne. Viszont van néhány akinek még nem sikerült olyan feladatot adni, amit ne oldott volna meg tökéletesen.

gnme 2009.10.07. 12:13:25

pár francia autó volt már nálunk .. az egyiknek folyt a hűtője, nem volt alapjárata, a másik meg jól ment és keveset fogyasztott, a harmadik szív szuszog baszik menni nyeli a benzint, alapjárat ingázik
.. ezekből nem tudok tapasztalatokat levonni
.. általánosságban azt tudom csak mondani, hogy a német autó == amit mi meg tudunk venni, mire befejezik a ciklusgyártást akkorra érik be a sok szar alkatrész jóvá
.. a lenézett csehnémet autóban nem csalódtam, kvázi hibátlan, régi német technika ócska beszállítóktól, de jól összerakva
.. az olaszban ==amit mi meg tudunk fizetni, garanciaidőn belül előjön minden szartól repülőig, ócskaműanyag alkatrésztől kezdve speciálalkatrészekig sokminden ..
..volt japánnak csúfolt autónk is, az jól ment a mátrában, nem tudtam széthajtani, dehát ahogy telnek az évek azok is egyre problémásabbak

mikulik 2009.10.07. 12:22:10

Őszintén sajnálom az írót. Én ugyanebben a cipőben járok csak Skoda Octaviám van. A különbség csak az, hogy az a szerviz(Autó Fatér Zalaegerszeg márkaszerviz) ahol a kocsimat csinálták még azokat a dolgokat is gányolták ami nem utólag került beszerelésre, pl: kipufogó javítás. A második tulaj vagyok, a kocsinak vezetett szervizkönyv van.Végig itt lett szervizelve az autó(még izzó csere is, az előző tulaj már csak ilyen volt és megbízott bennük). Én meg szívok vele és próbálom megcsinálni otthon, garázs nékül jóbarátokkal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.07. 12:40:59

Azért azt így megkérdeztem volna a kedves cégtől, hogy ezt most hogy gondolták?

Vontahenger (törölt) 2009.10.07. 12:56:38

" Hát persze, hogy meghalt, hiszen a lemerült akksi felvesz 30-40 ampert, a generátort pedig nem arra tevrvezték, hogy üres akksit töltsön."
Ez azért lássuk be hülyeség. Egy generátornak ettől nem szabad meghalnia. Attól, ha valami gány van a szabályzónál, akkor talán, de az új generátorok eléggé immunisak olyan huncutságokra, hogy menet közben levett akksi. A régiek diódájának ez betett rendszerint.

alprazolam 2009.10.07. 15:46:35

@KuKori: mert amíg nem kapcsolod fel a lámpát, addig maximumon világít a kijelző? Ez a "normálisabb" autó?

Loloke_ 2009.10.07. 16:39:09

@KuKori: Normalisabb autokban a belso vilagitassal egyutt kapcsol a radioe is, egyutt valtoztathato a fenyereje is. Mindez 1983-ban... :)

Jeff 2009.10.07. 17:22:54

@Gulyás G: Ezekben a Rönókban a generátor minden különösebb ok nélkül hajlamos megdögleni. Családban, ismerősi körben több is előfordult.

Zsola777 2009.10.07. 18:58:15

@mikulik: Alaphelyzet, hogy ha nem figyelsz, akkor lehúznak, átvernek.
Ha a szerviz nem enged be nézni, mit csinálnak a kocsiddal, akkor ne is vidd oda.
És ha lehet, ellenőrizd azt is, ha pl. kötelező olajcsere volt, friss-e az olaj benne? Volt eset, hogy 3 alkalommal sem cseréltek, csak pipáltak, olajcsere után pár nappal olajszint-lámpa kigyullad, majd motor beállt. Aztán lehetett pereskedni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.07. 19:58:26

@alprazolam: Nem is tudom, van-e értelme erre reagálni...

Nappal kell a nagyobb fényerő, amikor külső fény is van, hogy lásd a kijelzőt, vagy este?

@Loloke_: Szerinted az nem az ISO csatiba van bekötve? Tökéletesen lényegtelen részletkérdés, hogy fényerő szabályozott világítás szálat kap a rádió avagy sem. Ha van a kocsiban műszerfal fényerő szabályozó, nyilván az lesz a rádióhoz is átkötve.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.07. 21:17:21

@KuKori: "Normálisabb autókban benne is van az ISO csatiban a világítás szál."

Ma mar egyre ritkabban, szinte minden vezerloegyseg CANen kapja az 58g-t (meg a gyujtast is). Mar csak a hamutartovilagitas meg a valtogomb kapja kulon szalon.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.07. 21:20:53

@R.T.: "Jelen esetben is kiderült, hogy nem a Renault-al van a probléma, hanem a kókler szerelők silány minőségű munkájának eredményével amit épp egy Renault ellen követtek el."

En inkabb a kereskedes tulajanak fillerbaszo osztoneire gyanakodnek, mint okra. Amennyit fizetsz, olyan alkalmazottakat kapsz. Minimalberert kabelpodroset-szigszalagozosat. Semmit nem er az urtechnika, ha csimpanzokra bizod a kezeleset.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.07. 21:23:36

@Heckantrieb: "elbasztak valamit, bizonyos helyzetekben tul magas lett az aramfelvetel"

Ezt korrigalnam, mert kicsit eros ebben a formaban. Valszeg inkabb arrol lehet szo, hogy nem akarnak inditozaskor sem fogyasztokat lekapcsolni. Az ok mindenkeppen a Benz luxusszokasaiban keresendo, nem hinnem hogy tenylegesen ra lennenek utalva az aux akksira. Ha valakinek van keznel egy W211, nezze mar meg, a felhuzodo ablak megall-e inditozas kozben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.08. 16:30:35

@Heckantrieb: CAN BUS-t még erőteljesen tanulnom kell. :) Ez van :)

no_holy_shit 2009.10.08. 21:26:58

@Gulyás G:
"az obis barkacstöltöböl nyilvan nem tud..."

persze, hogy nem tud, mert az ocso gagyi nem szabalyzott es ha van benne biztositek akkor rogton kirepul a biztositek. Ha nincs benne akkor leeg. (en tavaly egy jol lemerul akksival pont igy jartam. Keresztapam rarakta az OBI toltore a lemerult akksit es kireult a biztositek. Majd raraktam a BOschra es feltoltotte...)

no_holy_shit 2009.10.08. 21:33:06

a temahoz:

F- astrankba ugyanigy ganyoltak bele a kozpontizarat(opel Toth) es a riasztot (Hajnoczy utca)

kozponti zar:
- nem anynira gyanyolt ilyen szempntbol de:
- "visszarant"
- vezetekek tul vekonyak es allandoan eltornek
- volt mar hogy ugy "osszeakadt" a JE es BE ajtoba szerelt MASTER, hogy ategett a vezerlo... (vezerlot osszefoltoztam, es a JE ajto MASTERebol csinaltam meg 1 SLAVE-t)

Riaszto:
- iagazbol mukodik(taviranyito hatotavolsaga 2 meter, egyszer letort a kurtrol a kabel), de mindenhol szigszalag es pödört vezetek

Passatban volt utolagos klima... csak a gond...

en azota megnezem mi az ami nagyon kell (kp-zar, elektromos ablak elol, szervokormany(legalabbis mutternak kell), klima(hazsnaltan nelkule eladhatatlan)) es azzal rendelem/jük meg az autot.

no_holy_shit 2009.10.08. 21:38:09

"lemerült akksi felvesz 30-40 ampert, a generátort pedig nem arra tevrvezték"

egy ures akksi felvesz tobbet is.DE
golf 1 80-ig 1.1 motor 35A generator, utanna mindben 45A. Aztan ujabban 65A az alap, egy 1,9 tdiben altalaban 120A-s generator van

Heckantrieb (törölt) 2009.10.08. 22:10:24

@no_holy_shit: "Passatban volt utolagos klima... csak a gond..."

Pedig meg lehet csinalni olyanra, hogy senki meg nem mondja, hogy nem azzal gurult le a szalagrol. Bar egyre nehezebb, mert a gyari kitek egyre ritkabbak. Nincs rajuk kereslet, alapbol mindenki belekeri.
süti beállítások módosítása