A drezdai szárnyas Lotus

  2009. szeptember 16. - TóthZé Címkék: frankfurt 2009 melkus iaa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

A DDR-Ferrarija, így csúfolták a reng-dengg-dengggg hanghatások kíséretében mozgó Melkus RS1000-est. Drezda Lotusa, lehetne az újdonság, a kissé retro hangulatú, de azért eléggé modern Melkus RS2000-es beceneve. Hivatalosan ugyan titkolóznak róla, de akinek van szeme és használja is, az láthatja, hogy a RS2000 a Lotus Exige platformra épül.

Még a motorjuk is közös. A múlt nosztalgiafüstös ködébe vész az egykori kékesszürke, illatos, kétütemű kipufogógáz. Helyette egy kompresszoros Toyota motor termeli a CO2-t. A 270 lóerős gép könnyedén mozgatja a 950 kilós karosszériát: a gyártó szerint a százas sprint 4,5 másodperc körül alakul és meglesz a 250 km/órás végsebesség is. Készül a versenyváltozat is, abban már 320 lóerő körüli teljesítményre számíthatnak a pilóták.

A Lotus alumínium vázára üvegszálas elemekből felépített karosszéria legérdekesebb része a szárnyas ajtó. A Mercedes régi SL versenyautóit, az új SLS szupersportkocsit, és persze a Melkus RS1000 idéző megoldás egyedi karaktert ad a kocsinak.

A formatervet Lutz Fügener készítette, és sok vonásában hajaz a KGST korszak autójára. Végtelenül lapos az orra és magas, vidáman domborodó a feneke, közte két ülés, meg egy minimális, alig 220 literes csomagtartó. Nem annyira makulátlanul kidolgozott, mint az eredeti Lotus-testvérmodellek, de ahhoz képest egész korrekt, hogy üvegszálas műanyagból készültek a burkolatai.

Az utastérben kézzel varrott bőr, egyszerű műszerfal, alu dekoráció és igényes részletmegoldások várnak. Sajnos az alig 3,5 kg/LE teljesítménysúlyú autónak nem tesz jó, hogy a standja alig tíz méterre van a Lotusétól. A kisipari jelleget mutatja, hogy a kiállított narancssárga kocsinak nem sikerült tökéletesen beállítani a kormányközepét. Egyenes első kerekek mellett balra fordulva állt a volán.

A csillagászati, alapáron 107 500 eurós kocsi felszereltségében a Lotusnál is megszokott extrákat találjuk. Két légzsák, blokkolásgátló, elektromos ablakok és tükrök, illetve klíma vagy rádió. ESP nincs és nem is rendelhető, ennek hiánya Angliában nem gond, de a német piacon fájó pont lehet.

A céget alapító és legendás autóversenyző Heinz unokája, Sepp a Melkus cégvezetője és évi 25 autó gyártásában és értékesítésében reménykedik. Az első megrendelések már be is futottak a céghez, amely már azért is szimpatikus nekünk, mert az „őszinte pavilonban” állított ki.

Jó volt látni, hogy még akad egy csarnok, ahol a kiállítók nem a fogyasztásra helyezték a hangsúlyt. Íme a listájuk: Lotus, Aston Martin, Porsche, Land Rover, Jaguar, Mansory és a Brabus.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr321386196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 15:25:43

Sportkocsit szerető embernek mindig jó Lótust látni, Opeleseknek meg amúgy is szívük csücske. Ha minden igaz lasz Forma 1-ben is Lotus. :)

MP 2009.09.17. 19:23:25

Tudom nem vagyok normális de nekem a régi kellene. Az az igazi.

W_Pooh 2009.09.18. 09:11:59

Nekem valahogy a képek egy teljesen másik cikk képeihez vezetnek és így nem tudom megnézni a galériát. Nektek nem?

Lowtyo 2009.09.21. 10:57:39

@MP: nekem is a régi kéne
süti beállítások módosítása