Úsztunk egyet az Iveco busszal

  2009. szeptember 14. - Winkler Róbert Címkék: busz hajó vizibusz amphicoach

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Nem vezettem, de jobb is mindenkinek, elvégre ez a buszhajó olyan jármű, amihez D-s jogsira és hajóskapitányi papírra is szükség van. Maga a termék pedig 80 millió forint. És akkor az emberéletekben esetlegesen keletkező kárt nem is említettük.

Iveco hajtáslánc egy katamarán hajótestben, hathengeres, hatliteres turbódízel kétszázegynéhány lóerővel. Fontos különbség viszont, hogy a motor nem hátul van, hanem középen, és – ugyancsak a súlyelosztás miatt – jó alacsonyan. Motor után váltó, és két kardán, az egyik a vízsugaras hajtóművet működteti.

Néhány további kiakasztó apróságot azért csokorba szednék. Az utastérben például van egy 30 kilós, szabványos horgony, mégpedig a hátulról harmadik üléssor támlája mögé rejtve. A másik ülés mögött mentőöv, bocsánat, mentőgyűrű, azt hiszem, ez a szabványos elnevezés, mielőtt a Hajózási Szakközépiskola végzős növendékei kioktatnak.

vizibusz 25

A busz máltai zászló alatt hajózik, mert Máltán vizsgáztatták hajó-szempontból, de magyar rendszámmal, mert a buszságát nálunk tesztelték. Van rajta hajókürt, amit a magyar busz-műszakiztatók is bemértek, és alkalmasnak találták a busz-dudai szerepre is. Két pilótája van, de mindketten mindenhol vezethetik. És persze mindketten töltögetik a busz menetlevelét, és a hajózási naplót.

Közlekedni úgy fog, hogy az Újpesti-rakparton épített rámpán száll vízre, lecsorog a Lánchídig, megkerül egy pillért és visszatér, hogy kikapaszkodjon a szárazra, mindez nagyjából 50 percet vesz igénybe. Rendezvényhajó-szinten nem lassú, 12-13 km/h, ami annyit jelent, hogy a sodrással szemben azért már nem tud befogni egy margitszigeti kocogót. De nem billeg, nem bukdácsol; egészen meglepően vízijármű módjára viselkedik. Városnéző busz lesz, tehát elmegy a Hősök terére is, meg még én nem tudom, hova, felnőtt jegy 7 ezer forint, gyerekeknek 5, kétnyelvű idegenvezetéssel, de szerintem ebben sokáig nem a városnézés lesz a vitamin, hanem a deszant.

Rendes cikk nem lesz róla, mert a videóból úgyis minden igen részletesen kiderül, a propulziótól az üzleti modellig. Csak miután visszatértünk a forgatásról, akkor derült ki, hogy Nyegleo kolléga épp a szemközti Margitszigeten tartózkodott, és egy teleobjektíves kamera segítségével készített egy rakat paparazzo-fotót a túloldalról, ezt osztanám meg most a nyájas olvasókkal, hogy szokják a látványt, míg Robertó össze nem vágja a videót.

Nekem elég kiakasztó élmény volt; egy szinte teljesen buszra emlékeztető dologgal egyszerűen, mármint elég gyorsan belehajtani a Dunába. Nem csak úgy óvatosan, kóstolgatva a vizet, hogy segítség, vizes lett a fürdőnadrágom, hanem mondjuk egy bicikli sebességével. Döbbenet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr151381574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newname 2009.09.14. 17:43:49

Következő lépés az, hogy hajók közlekednek a buszok helyett, lesz elektromos is, áramszedővel.
Sztem nem nagy szám, néhányan megpróbálták már szgk.-val is:)

scooby doo 2009.09.14. 18:02:25

@newname: Csak kicsit más lett az eredmény :D

2009.09.14. 18:02:33

kéne még 1-2 rámpa, és simán ki lehetne váltani a hidakat, vagy legalábbis enyhíteni a margit híd miatti szívást.

Apuceee 2009.09.14. 18:02:47

Az én családom régi hajós, vezettem már és ültem is már jó pár érdekes barkácsolt,kendácsolt hajóban, de azért lehet hogy én is kitágult pupillákkal, lélegzetvisszafolytva ülnék azon a buszon, hogy esetleg ez lesz az utolsó levegővételem. Egyébként a Duna elég furfangos természetű, valószínűleg fog még meglepetést okozni a személyzet és az utasok számára.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 18:04:37

A következő a közforgalmi változat lesz, és a nagyobb sebesség érdekében "megsiklatják" majd. Esetleg alul hordszárnyakat tol ki, vagy légpárnás lesz? Ötös metró helyett tök jópofa lenne, amint a HÉV a Batthyány tér után behúz a Dunába, és csak a Közgáz után jön ki.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 18:09:22

És ha végre értelmes áron lehetne itthon "legalizálni" a kit carokat, akkor ilyenekkel is lehetne nyomulni:
www.amphijeep.biz/4wd-rv.html
Nem olcsó, de nem is jön szembe minden utcasarkon... bocs, kikötőben.

Gatwick_217 2009.09.14. 18:11:30

nekem a képek alapján ez a rámpa valahogy nagyon nem a Belgrád rakparton van, hanem valahol Újpesten a Marina part magassában.... ettől függetlenül persze nagyon komoly ez a busz

Winkler Róbert 2009.09.14. 18:16:25

@Gatwick_217: Mekkora ökör vagyok, pedig ott laktam 8 évig. Köszi, javítom. Illetve ez még bőven nem Újpest, de mintha tényleg úgy hívnák.

ferikefleto 2009.09.14. 18:16:36

Jó, hogy van egy ilyen, nem tudtam, mi hiányzik. Akár a másik cikkben a régóta várt Bugatti négyajtós, a praktikus 800 lóerós W16-ossal. Anélkül is nehéz votl eddig az életünk. De most itt van. És jó. Ha ezt a buszt beállítják a BKV-nál is a forgalomba, akkor az összes hidat, akár egyszerre is fel lehet majd újítani. Meg nem kell négyes metró sem... Fasza. Már csak egy félig repülős busz hiányzik és akkor a MÁV-ot is ki lehet váltani. Fölösleges párhuzamosság. Csak legyen egy haveri cég, aki szállítja.

El Polako 2009.09.14. 18:18:41

Szerintem vehetne egy ilyen a BKV.Ha dugó van az Erzsébeten, vagy a Lánchídon, akkor hupp, vitorlát fel és már megy is át a túloldalra.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 18:26:39

@MAZ16: Egyet? Egy jobb végkielégtésből kijönne egy-egy.

ferikefleto 2009.09.14. 18:29:30

Használt, belga nincsen belőle?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 18:32:06

@ferikefleto: De, 160 milláért, plusz egy húszas az átfestése...

tibidanny 2009.09.14. 18:45:22

...emberéletekben esetlegesen keletkező kért nem is említettük...
azaz kárt

dragbiker 2009.09.14. 18:52:19

Vigyorgó kék-sárga bálna...:D

series_one (törölt) 2009.09.14. 18:56:53

engem az érdekelne majd leginkább, hogy amikor lealgásodik a rámpa, hogy fog kikepesztetni a partra ez az izé.
ahogy nézem, ez teljes hosszában egyformán lejt, én azért a végét szelídebbre vettem volna.

zalkapone 2009.09.14. 19:01:14

Csuklósban lesz-e? :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 19:06:54

@series_one: Jogos a felvetésed, de mi az, hogy a végét? A Duna "normál" vízszntje 100-300 cm a pesti mércén, de kisvíznél még ez alá is megy. Az I. fok (amikor kilép az ártérre, és lezárják az alsó rakpartot) 620 cm, és ez sem ritka. Ez bő 5 m-es vízszint ingadozás (árvíz esetén nyilván nincs vízibuszozás, tehát azzal nem kell számolni), ami 5%-os rámpánál 100 méter hossz. Melyik 20 métert kellene lankásabbra csinálni? :-)

ehpkb5 2009.09.14. 19:12:56

próbáltam, és nem egy nagy szám, vagy csak engem nem hatott meg
persze, belemegy a vízbe, de abszolút semmi bizonytalanság nincs benne
a rámpa pedig fedi azt az 5 méter szintkülönbséget, bőven

STi-2009 2009.09.14. 19:19:07

Sziasztok!

Lehet, hogy 8-10 ilyen megoldaná a Margit-híd BKV "lezárom ezt a felét aztán a másikat, utána mindkettőt, majd egyiket se, csak dőljön a lé" problémáját... Okosság kell ide nem idétlen ponton-híd meg hasonló pénznyelő faszságok

STi

dansun 2009.09.14. 19:25:55

Sokkal nagyobb élmény lenne, ha a busz kabrió lenne:
indafoto.hu/dansun/duck_tours

kispista2 2009.09.14. 19:27:18

Ezt a szentendrei-szigeten lehetne bevetni. onnan járhatna mondjuk az árpád hídi metróhoz. Olcsóbb lenne, mint a híd, amit pár éve terveznek, de úgysem épülne meg.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.09.14. 19:33:45

És hol a videó, ami a szövegben szerepel?

series_one (törölt) 2009.09.14. 19:35:55

@Csokis:
na igen.
ez kimaradt a számításból.
:))))
de legalább folyásiránnyal szemben tették volna a rámpát, hogy lendületből tudjon nekimenni.

ehpkb5 2009.09.14. 19:37:37

@series_one: a folyami hajók mind folyásiránnyal szemben kötnek ki, ergo ez is

loláb 2009.09.14. 19:38:05

Nem kellene erre egy sárga kettőskúp a hsz szerint? Szerintem de...

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 19:42:05

@series_one: ha nem úgy lenne a rámpa, nagyon zűrös lenne a kikötés.

Amúgy:
azért máltai a lobogó, mert a magyar közlekedési hatóság szerint magyar lobogó alatt márpedig ez az izé nem fog hajózni. Erre azért meg is volt minden okuk.

Ez azt jelenti, hogy a hajózási alkalmasságot hivatalos szemmel a magyar hatóság nem vizsgálta és nem minősítette.

ehpkb5 2009.09.14. 19:43:34

@tranq: azért a máltai lobogó mert ott építették, ergo ott vizstálták be, ergo ott honosították

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.14. 19:43:34

szerbusz-vizibusz:)

nagy baromsag, de ha hozza a bevetelt akkor oke :)

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 19:45:21

@ehpkb5: nem, ez nem így van. Ennél jóval összetettebb a kérdés.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.14. 19:46:02

ugy lett volna igazan magyaros a dolog hogy a hajolevel maltai a rendszam meg szlovak, igy az olasz busz egesz nap oreg zsidokat hord es elegedett az amerikai a ceg tulaja :DDDDDDDDDDDD

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 19:46:27

@tranq: hülyeség volt azt írnom, hogy nem így van. Csak annyitt kellett volna, hogy összetettebb a kérdés :)

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 19:47:30

@visszakettopadlogaz: szlovák rendszááááááááááááám :DDDDDDDDDDDDDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.14. 19:47:43

nono, baratom hajoja a dunan nemet zaszlo alatt van, allitolag a nemet papirok nem jarnak le - nem vagyok szakerto, csak hallottam.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.09.14. 19:53:16

Kész csoda, ha ezzel a máltai trükkel is, de valahogy elérték, hogy itthon mehessen egy ilyen kategóriánkívüli dolog.

Secnir 2009.09.14. 19:54:25

@tranq:
már bocs, mondj egy akármilyen magyar hatóságot, amely engedélyez bármi olyasmit, ami egy milliméterrel is eltér bármilyen szabványtól - vagy nem illeszthető be egy szabványba sem?

(lásd totalcar- elektromos trabant, zöldkártya készítése, például)
ez, hogy egy busz (tehát gépjármű) vízen menjen? nahát, ki hallott ilyet?
ergo nincs rá szabvány. pont. nem en-ge-dé-lyez-hetjük. viszlát.
pedig csak annyit kellene tenni, hogy odafordul a magyar honvédség szakértőihez, akik szépen megmutatják a kétéltű járműveiket, és azt is, hogy milyen szabványok vonatkoznak rá, illetve hogyan kell levizsgáztatni.
de ahhoz meg ész (a józan paraszti fajtából) kellene.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 19:58:55

@ehpkb5: több dolog is van.

A magyar előírások szerint, ahogyan szs. is fogalmazott, ez egy kategóriánkívüli dolog. Olyan, mint a kétéltű, azt se nagyon lehet besorolni sehova.

Azon kívül a máltai megoldás szerint, ahol ez a jármű már üzemel, no az nem folyami körülményeket jelent (sodrás, örvények). Ezt például úgy is kell érteni, hogy bár nem tegnap érkezett Magyarországra, egészen egyszerűen nem voltak rajta navigációs fények. Nem volt rajta hely a horgonynak, kikötőkötélnek sem. Pedig Máltán is vízijárműnek szánták.

Még ezen kívül is továbbá az van, hogy a belvízi előírásoknak Magyarországon akkor is meg kell felelnie, ha máltai lobogó alatt közlekedik. Vannak tehát olyan dolgok, amelyekkel emiatt kellett felszerelni Őt.

Mindezek mellett tiszta szívemből kívánom, hogy jól menjen a cégnek. Szimpatikus a weboldaluk, és nagyon tetszik az igyekezetük.

És erről az élményről minden turista mesélni fog odahaza.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 20:00:42

@Secnir: tök igazad van. Ez nagyon bosszantó, és bár biztosan van olyan, amivel emberéleteket mentenek meg, nagy-nagy többség nem jó másra, mint halálra bosszantani a zállampolgárokat.

Minden példád ül, sajnos. Ld. még mopedautó is.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 20:02:06

@Secnir: sajnos tök igazad van.
Kitcar, mopedautó, villanytrabant. Minden példád ül. Itt egy picit azért másról is volt szó, nem kizárólag erről, de tényleg nem.

Secnir 2009.09.14. 20:04:30

@tranq:
háááááá
a mopedautókat ne is említsd egy hivatalnoknak. igaz, hogy a kresz említi a "zárt segédmotorkerékpárt", de mivel egy más jogszabály sem említi, ezért nem tudja elképzelni, hogy milyen lehet. ha megmutatják neki, akkor azt mondja, hogy "ilyen nincs is". nem lehet engedélyezni (mint smkp-t), ergo lehet büntetni.
hi-va-tal.
bü-ro-krá-ci-a.
pe-csét.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.14. 20:09:12

ki kell rugni az osszes fafejt. ez megy az utobbi 20 evben, senki nem csinal semmit csak jar a szaja, ezert nem lakok otthon mert meguntam a sirankozast.

ez a busz siraly, tuti mki fogom probalni, remelem addig nem mennek csodbe!

Lesterx 2009.09.14. 20:14:15

Remélem nincs köze a BKV-hez,mert akkor biztosan volt róla egy tanulmány vagy felmérés.Sok pénzért.Végkielégítésekkel.

tom sailor 2009.09.14. 20:31:33

@tranq: El tudod képzelni, hogy az utastérben kötelező tartozékként elhelyezett horgonyt rendeltetésszerűen használják? Én nem.

Egyébként a fél világ valamelyik olcsó ország (Libéria...) zászlaja alatt hajózik, nincs ebben semmi szokatlan.
Amerikai tulajdonos, offshore cég, ukrán legénység, libáriai regisztráció.

Secnir 2009.09.14. 20:39:44

...és akkor nem említettem azt, hogy adott x autó, amiben megfő a motor, és adott y, amelyik tökugyanolyan, motorszám stb. minden egyezik, csak 5ször átfordult, és egyedül a motor jó benne.
namármost.
azt, hogy y-ból a motort áttenni x-be, csak úgy megtehesse egy egyszerű autószerelő, akinek mondjuk csak szakközepe vagy szakmunkássulija van, és nem prof. ph.d. gépészmérnök - az egyszerűen felfoghatatlan egy Hivatalnok számára.
mert nem az van leírva, hogy egy autószerelő bemondására meg lehessen csinálni. szerintük azt nem lehet.
ergo, lehet menni az NKH-hoz ki és bevizsgálatra, kell egy 500 oldalas szakvélemény, meg ilyenek.

azt, hogy egy barkácsoló kedvű fiatalember egy wartburgba betegyen egy kettes golf motorját (aki mondjuk szakács, csak ez a hobbija), az meg egyenes tör-vény-el-le-nes!
mit képzel magáról? hol van az átépítési engedély, a bontási engedély, a tervezési engedély, a tervező okleveles gépészmérnök anyakönyvi kivonata, az NBH nyilatkozata arról, hogy nem külföldre akar szökni (bocsánat, úgy látszik régi a nyomtatvány, ezt kihúzzuk), dohányzik-e, befizette-e az illetéket, befizette-e a késedelmi pótlékot, mert úgyis későn postázzuk a nyomtatványt, és a wartburg adásvételije, a bontóból a kettesgolf rendszámmásolata, mindegyik illetékbélyeggel hitelesítve, lefotózva és mellékelve az ügyirathoz, aláíratva tanúkkal, aláírásukkal, pecséttel (ha nincs, nem fogadhatjuk el), és különben is a wartburg kétütemű a kettesgolf négyütemű, és a szakkönyvek szerint kétütemű motorba nem lehet jó a négyütemű alkatrész, tehát ELUTASÍTVA!

szerncsétlen meg összerakja, járna vele, csak hát a Hivatal szerint nem lehet.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.09.14. 20:43:14

Végre valami érdekesség, látványosság.
Sok ilyen kéne , hogy vonza a turistát!

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.09.14. 20:45:58

@Secnir: Na ilyenkor jön jól a szlovák rendszám.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 20:47:35

@tom sailor: ha a horgonyt ebben a hajóban rendeltetésszerűen kell használni, az már rendellenes állapot lesz :)

SickBoy 2009.09.14. 20:58:22

Bíztató, hogy mégiscsak le lehet vizsgáztatni egyedilég épített járművet Mao-n :o)

A magam részéről nem csípem a multifunkciót, a telefon-kamera-kávéfőző kombó sem jön be, de ha erre gyűlik a túrista, akkor jó ötlet. Amúgy meg mint épített gép sem semmi.

Secnir 2009.09.14. 21:08:04

mégis, milyen világ lenne magyarországon, ha bárki vehetne mondjuk egy honda motort, és olyan kasztnit építene köré, amilyet akar? (mondjuk egy kétülésest :) ). az volna a fertő, a sodoma és gomorra.
és akkor igaz, hogy 2 millából saját kézzel rakná össze az ember a szép, saját új autóját, de akkor ki a faszom venné a suzukit, a bmvt a mercit?
mármint az újat? mert a használtat vinnék bontani és összelegózni másik autónak.
brrrr.
(ajjj, bezzeg az angol sufniban kézzel összerakott caterham stb.-t, azt be lehet hozni az országba, mert a Magyar Hivatal azt nem figyeli, hogy a háta megett vajon hogy készülnek az AUTÓk)

Rocko- 2009.09.14. 21:10:39

érdekesnek tűnik, de gyanítom ez nem a mérnöki világ zenitje, szóval a bürokrácián is túl volt ok arra, h nem engedélyezték.

@Secnir: Sec-nir.

Önjáró Talajgyalu 2009.09.14. 21:10:46

@Secnir: Hja, magyar hivatalok vs. autos valosag... Hiperszanalmas. Allitolag tortent ilyen, hogy valaki "Favorit", azaz 136-os motort akart epiteni a 120-as Skodajaba. Ezt a motort ugye anno epitettek farosba is, de 99%-ban nyugati exportra kerult csak. Namost, lepapirozta, engedelyeztette, beepitette (profin), aztan elment vizsgaztatni, es kiszortak a KPM vizsgan, mert az ifju titan vizsgaztato beutotte az uj motorszamot a gepbe, az meg feldobta a Favoritot, hogy ugye "ilyen"? Persze nem olyan volt. Erre elzavartak, hogy tipusidegen orrmotort akar beepiteni, ez meg farmotoros kocsi, tehat kizart dolog, hogy ezzel kozlekedhessen...

Vegulis - mashol - siman levizsgazott az auto.

... es akkor azt a sztorit meg sem emlitem, amit egy gyarilag(!) injektoros + katalizatoros 135-os faros tulaja meselt, hogy le akartak vele szereltetni a gyari injektorrendszert, mert a hiperszaki meg volt rola gyozodve, hogy ilyen allat marpedig nincs, ez tuti hazibarkacs. :)

Körömcsiga 2009.09.14. 21:17:21

ésakkormost? :) Ezeket eddig is tudtuk.

Secnir 2009.09.14. 21:22:35

@Rocko-:
ez taps akart lenni? :D

amúgy tele van a faszom azzal a borzasztó méretű bürökráciával, ami ma itthon folyik.
egy-két napon belül baba megjön.
ez jó.
na de ami utána következik!
jön egy hivatalnoknő a születés napján a kórházba, elkéri nevet, szülők szül. any. kivonatát, házassági papírokat. elmegy.
MÁSNAP
(vagy másik munkanap)
el kell mennem a hivatalnoknőhöz (sorbanállás stb.), hogy adja ki a gyerek szül. any. kivonatát. azzal vissza a kórházba, hogy enyém a gyerek (!). el kell menni az OEPhez TAJ számért és a TAJ kártáyért (de valószínű, hogy azt aznap nem kapom meg, mert idő míg megcsinálják - ez kb. 4 perc lelaminálni). továbbá meg kell szereznem az apehtől az adószámát, el kell menni a háziorvoshoz, hogy szüntesse meg a táppézt, mert attól a naptól kezdve gyes meg gyás, de azt meg mittoménhol kell lejelentenem nemtom melyik hivatalban.
ez kb 3 nap.
ha volna egy fasza, egységes, integrált számítógépes rendszer, akkor ez a gyerek születése után kb 5 perc.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.09.14. 21:24:27

@Secnir:
Ez megyénként és pénztárcánként változó. Van MO-n teljesen hivatalos Honda motoros Wartburg is :)
Csak győzd pénzzel...
Minden ocsmányirodában, KFF-en mást mondanak. Oda kell menni, ahol nem zárkóznak el teljesen a témától. Aztán az se baj, ha van ott ismerős. Meg az se, ha van 50e ft a borítékban. Mindjárt repülnek azok az engedélyek...

Secnir 2009.09.14. 21:24:36

@zsigus:
ez az amphicar tök jó, volt valamelyik luis de funes filmben is.
söt (sört), még repülő kacsa is volt azokban...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 21:36:17

@Secnir: Van az most is, kitben megveheted (2,5 MFt az angoloknál a kit), az előbb linkeltem be.

gnme 2009.09.14. 21:37:28

..baszki épp azon gondolkodtam (meglepő mi? :D) hogy mentőcsónak vízrebocsátó nem kell erre a buszra?

Hát ez hót életveszély .. felszáll egy zsírfeka, aztán eldől a busz a vízbe, kész a baleset.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.14. 21:39:08

@kispista2:
Ezért az elég húzós lenne, főleg hazafelé. Szakajt vagy 15 km/h-val, az árral szemben 10. Annál a dugó is gyorsabb.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 21:43:31

@gnme: vártam már, hogy mikor kérdi meg valaki: osztán hol van rajta a vészkirájat?

Körömcsiga 2009.09.14. 21:50:19

@tranq: az plusz 10 milliárd lett volna ;)

Secnir 2009.09.14. 21:51:38

@Csokis:
hát, megnéztem a linket.
.
.
.
KELL EGY ILYEN! ZŐŐŐDBEN!

kispista2 2009.09.14. 21:52:45

@Csokis: A gugliban rákerestem erre, elméletileg vízben 40 km/h a max sebessége. De mivel a szentendrei-szigetre csak Tahinál van híd, így még a leglassabb tempó esetén is gyorsabb lenne mint az a kerülőút.

eszemmm 2009.09.14. 21:59:49

biztos azért van máltai zászló alatt, mert így nem kellett rá kompdíjat fizetni :)

Winkler Róbert 2009.09.14. 22:05:45

Vaffen Ötvenötöt és Tipo 16V-t kitiltottam egy hónapra, mert akinek egy vízen közlekedő buszról is a zsidók jutnak eszébe, az kezeltesse magát, ne itt kommenteljen.

Secnir 2009.09.14. 22:14:44

@Winkler Róbert:
már bocsi, de ki járt utoljára a vízen?
és ki választotta ketté?
:D

Secnir 2009.09.14. 22:30:15

de persze a kezeléssel egyetértek.
és én nem a rasszizmusomat kiélni járok ide.

(tényleg, ha én a német és a japán autókat szeretem, az rasszizmus?)

le professionnel 2009.09.14. 22:46:13

Na, ez az egész buli max 30 percet ér. Akkor még közlekedési eszköznek is elmenne, így meg egy elvont, és nem kevésbé drága faszság - kizárólag buzi nippon fényképészeknek. Már régrs régen ki kellett volna aknázni a folyóban rejlő közlekedési tehermentesítő lehetőségeket. Az ötlet megint csak nem rossz, hanem elhibázott.

Rocko- 2009.09.14. 23:40:56

@Secnir: nem, ez ilyen replikázós kontrapoén akart lenni. :)

@gnme: mármint úgy érted, h (vizi) mentőautó vizibuszra?
amúgy írják is: alacsony a súlypont. direkt.

@tranq: alul, a rácsos ajtó az.

Garp 2009.09.14. 23:51:11

Valahol olvastam, hogy Európában csak itt, először, stb. Hááát, egy kicsit más köntösben, de azért másnak is eszébe jutott, hogy ha már a fővárost kettévágja egy folyó, akkor legyen ilyen vizes-buszos városnézés: www.vikingsplash.ie/ . Tudom, ez valami leszedált katonai jármű, a miénk meg egy busz, tehát csak az ötlet azonos, a megvalósítás különbözik. Amúgy a magyar, buszjellegű jármű nekem jobban bejön. Meglepőbb.

Még fotó itt: cache.virtualtourist.com/514668-Viking_Splash_Tour-Dublin.jpg

és még pár itt:
http://www.flickr.com/photos/71893348@N00/760456317

STi-2009 2009.09.15. 00:03:49

@le professionnel:

Telibe igazad van. 7 rugó 50 percért...háát, nem a mi pénztárcánkhoz mérték, az biztos, viszont jó órabér a sofőröknek :D

STi

STi-2009 2009.09.15. 00:04:55

Off:
Amúgy meg:
Nipponék azért egész jó kis autókat raknak össze (Nissan GT-R), csak fényképezgessék ami FŐvárosunkat, akár Iveco-ról akár másról...
On

le professionnel 2009.09.15. 00:52:41

@STi-2009: A japán ár/érták aránnyál senki nem tud versenyezni. Egy szeretettel viseltetett-, gondozott- és jó japán autóhoz 200.000km alatt nem kell hozzányúlni. És ált utána is csak a kopó cuccokhoz. Aztán 300.000km-nél jön az atomcsapásszerű széthullás :).

le professionnel 2009.09.15. 00:55:44

@STi-2009: Ez a baj, pl Párizsban a belvárosi emeletes túristabuszokat a franciák is használják, mert nem horror a beugrója. Ismét csak a magyaros megalománia (Combino, mittomén 4 csuklós busz és társai, tehát legyen a miénk a legnagyobb, a leghosszabb, a legdrágább). Ez vmi ált kisebbségi érzés lehet LOL

ludens (törölt) 2009.09.15. 06:02:54

OFF

Secnir, NEM kapod meg öt perc múlva a gyerek TAJ kártyáját, mert változott a jogszabály júniusban (júliusban született a lányom) és majd szépen postázzák 3-4 hét múlva.

ON

Csodálom, hogy kaptak rá engedélyt. Lehet, hogy belengedttek egy szlovák-máltai rendszám lehetőséget és akkor a regadó is úszott volna, nem csak a busz.

tocibacsi 2009.09.15. 07:12:54

Anno valami fővárosi gigaberuházás kapcsán viccelődtek itt, hogy "mi lesz vajon demszkii következő agymenése? A cseplesziget-margitsziget hosszirányú dunahíd?!" Na, ez szerintem annak az előkészítése... :D valami zsíros tanulmány keretében épp most mérik fel a várható utasforgalmat a BKV-nak :D

UltimateUbul_ 2009.09.15. 07:52:26

és ennek megint mi a fasz értelme van?! Velence helyijáratos?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.15. 07:53:03

@Secnir: Ugye? Nekem is kéne. Oszt' hogy vered át a Nemz. Közl. Hat-on? Előbb vered ki egy éhes jegesmedve farkát, mint azokból a magyar papírt erre a Duttonra.
Ja, és a gyerek TAJ kártyájánál két dolgot kihagytál:
- Egyrészt azt, hogy a szülők házassági anyakönyvi kivonata csak akkor jó, ha egy évnél kevesebb telt el a házasság óta. Különben el kell ballagni a házasságkötést végző önkormihoz (ha azóta Záhonyból Sopronba költöztél rábasztál! Még szerencse, hogy volt Trianon, különben Gyimesfelsőlokra is elzavarhatnának.), és kérni egy másolatot. Még szerencse, hogy nekem csak Pestről Budára kellett. Második gyereknél tiszta jó volt, a másfél éves másodikkal ahónom alatt bandukolhattam át. Hiányzott.
- A másik a ma született bárány lakcímkártyája. Szintén kötelező, szintén külön kell érte menni, és szintén nem várhatod meg, pedig az is csak egy lézerprinter plusz laminálás.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.15. 07:58:00

@kispista2:
Én már rég tanultam, el is felejtettem, de 40 km/h-hoz nem ~80 méteres vízvonalhossz tartozik? Emlékeim szerint:
v(max)=sqrt(L)*4,5
ahol v km/h-ban, L méterben van.

dansun 2009.09.15. 08:50:23

@Garp: Szerintem az európai kontinensre gondoltak, mert Írországban és Angliában már tényleg van hasonló:
en.wikipedia.org/wiki/Duck_tours
...amúgy a duck tours a jármű második világháborús DUKW elnevezéséből jön.

indafoto.hu/dansun/image/5429819-35ae1dca

dansun 2009.09.15. 08:55:39

...és még az oroszok is építettek párat Zil teherautó alapokra ЗИС-485 néven.

Autopeti 2009.09.15. 09:06:02

Robi ismét buszon utazott. Vajon ezt a sofőrt is kirúgják???

:D

metaxa 2009.09.15. 09:20:35

Volt egy ilyen link vkitől:
www.amphijeep.biz/4wd-rv.html
Ilyesmit '93-ban a seregben láttam. Ha minden igaz, LUAZ volt a neve. Kétéltű sebesültszállító. Csónak test, Zaporozsec motor, terepváltó. Sajna vízen nem próbáltuk, de szárazon nagyon ott volt!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.15. 09:38:33

@metaxa: Jelentem én, mint a kit carok lelkes külsős szemlélője követtem el a linket. Azért az is biztos, hogy a Dunán nem lenne egy életbiztosítás a maga 6-8 km/h-s tempójával. (10-nek írja az elméleti maximumot.)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.15. 09:43:49

@MAZ16:
Már rég le kellett volna betonozni a Dunát Szentendrétöl Csepelig. Nem lenne annyi dugó.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.15. 09:45:07

Nagyon komoly a technika, de engem is érdekelne merre található a vészkijárat. Kíváncsi lennék, hogy mennyi kell ahhoz, hogy "tetőre tegyék" :D
Olyan típusú Iveco busz nincs még ami repülni is tudna? :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.15. 09:57:16

@R.T: Van. Havonta mesélnek a rádióban valami szakadékba repülö buszról.

Rocko- 2009.09.15. 10:30:29

@tocibacsi: évek óta létezik hajójárat boráros tér és pünkösdfürdô közt.
www.bkv.hu/egyeb/hajo_boraros-punkosdfurdo.html
persze erre nem érvényes a bérlet. egyéb hajók itt: www.bkv.hu/egyeb/index.html

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.09.15. 11:50:03

Kicsit hasonlít a FUG-ra, ami ugye szintén magyar találmány:)

dr.oid 2009.09.15. 12:09:45

A platinaszőke üstök és narancsszín póló kombó bevilágította a csudabusz belsejét miközben a gazdi forgolódott az utastérben. Még a mezei buszsofőrök is mind tátott szájjal lesték a nagy attrakciót. Látom a szippantós, szőlőkombájnos, repülőgépvontatós perverz irányzat folytatódik a tc-n. Jó:D

CSÖRR-CSI££ 2009.09.15. 12:17:15

Az uszálystand után íme egy másik dunai unikum (-bár én a Zwack -félét jobb' szeretem :)!
Az uszálystrand tetszett a népnek, amíg ingyen volt. Amint fizetős (és drága) lett, jószerével a kutya se használta. Szerintem ennyi pénzért a csóró pesti polgárok ezt a "vizibuszt" is inkább csak a partról csodálják majd. A külföldieknek viszont jó móka lehet, de a túristaözön meg inkább csak nyáron van, pedig én el tudnék képzelni egy jégtörő változatot is. :)

Suttora 2009.09.15. 12:39:19

@El Topo (Sgt. Elias): " És hol a videó, ami a szövegben szerepel?"

Javaslom, hogy tanulmányozd figyelmesen az utolsó előtti bekezdést: "...készített egy rakat paparazzo-fotót a túloldalról, ezt osztanám meg most a nyájas olvasókkal, hogy szokják a látványt, míg Robertó össze nem vágja a videót."

Vagyis nemsokára azt is megkapjuk :)

gonosztojás (törölt) 2009.09.15. 13:24:30

Csuklósban nincs?
Közlekedhetne a Margitbrücke felújítása alatt korlátlanul..

gonosztojás (törölt) 2009.09.15. 13:26:39

Suttora
Na kérem, így igaz..
Nemhiába hívnak "kalóznak" a fiumei világítótorony környékén..

Evil One 2009.09.15. 13:51:56

Nekem az a vigyorgó fej kialakítás tetszik nagyon.
Aranyos gép, nem árt Pestre az ilyen hangulat, legalább nyomokban.

G.GABOR 2009.09.15. 14:28:03

Vajon a BKV-NAK lesz ilyen valaha?Elképzelem mikor a tömött 7-es buszok úsznak a Dunában.De mi van ha elromlik a víz közepén Mohácsig meg sem áll?Vagy Das Boot?

kujoon 2009.09.15. 14:55:28

Vigyázni kell, lassan a Dunán is lesz majd buszsáv...de egyetértek, kissé többet is ki lehetne hozni a folyami tömegközlekedésből, mint a mostani.

kujoon 2009.09.15. 14:57:15

@G.GABOR: Mohácsig? Vaskapu-szorosig, inkább... :D

newname 2009.09.15. 18:09:27

@kujoon:
ja, meg a demszky csinál kerékpár utat a vízi-bicikliknek...

newname 2009.09.15. 18:10:54

...a rendőrök meg rohangálnak helyszínelni (mint Velencében), csak a féknyomokat elmossa a víz..
Cudar világ vár ránk:)

Apuceee 2009.09.23. 22:58:16

Megnéztem a videót, tetszik maga az ötlet, csak engem feszélyezne, hogy egy zárt térben ülök és ha baj van nincs azonnali menekülési lehetőség. De ahogy elmagyarázták, hogy milyen elemekből áll a törzs, bíztatónak hangzik, biztos elég masszív és stabil. Egyedül a vízsugaras meghajtás nem tetszik nekem, mert nincs olyan hatékony, mint egy korgyűrűvel körülvett hajócsavar és hangos, de ezt biztosan egyszerűbb volt kivitelezni. Tetszik!

ZBR 2009.11.18. 00:05:08

Kéne ilyen a Balcsira is. Meg a Velencei-tóra. Sőt, Fertő-tó, határátlépős :)
süti beállítások módosítása