Panamera, a jó befektetés?

  2009. szeptember 14. - ommm Címkék: porsche panamera

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Gyulavitéz írását jól kiegészíti a Panamera videó-anyaga, bár a műsorvezető kicsit mesterkélt és darabos a kamera előtt. De nem is ezért szeretjük Walter Röhrlt. Megteszi, amit megkövetel a haza, bizony a gyári tesztpilóták munkája nem csak játék és mese, kőkemény meló, látszik is szegény Walteren, hogy nem ez a saját környezete és igazán csak akkor enged fel, ha végre a menettulajdonságokról beszélhet a kormány mögött ülve.

Akárhogy is van, a Panamerába ölt egymilliárd euró biztosan nem volt céltalan és ha formailag nem is, technikában minden bizonnyal a csúcson van, ahová egy ilyen autó való. Utódja nem lesz, ez már szinte biztos, így a jövőre nézve akár egy jó befektetés is lehet, ki tudja? De azért engedtessék meg, hogy megmosolyogjuk az „elkápráztat a kibúvó hátsó légterelő” - mondatot.
Na persze, éppen Walter Röhrl az, akit ez elkápráztat.
Szerencsére ennél bőven többet tud egy Porschéval. Ha unták az előzőt, balzsam lesz a második videó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr21373038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalóz Jack 2009.09.14. 09:44:09

Nekem nem tetszik a Panamera. Inkább a Rapide.
Amúgy nem értem, ennyire jól sikerült, hogy mindenki ódákat zeng róla, vagy csak a Porsche erőlteti a nehezen eladhatót?

Önjáró Talajgyalu 2009.09.14. 09:49:02

A Panamera idealis darab arra, hogy a magyar alvil... err, uzleti elet szereploi mostantol ne egyedul, hanem csaladostol egjenek benne egy Porscheban, az M7 bevezetojen. Egyebkent meg kene mint allat. :)

BocaNegra 2009.09.14. 09:53:14

Ööö a második videóban mitől kell hasra esni?

Kirov 2009.09.14. 10:00:58

Arról nemis írtok mikor kitankolt a karaván?! ejj ejj.. xDD

altefnegy 2009.09.14. 10:01:54

"Vigyázat, az árak a regisztrációs adót valamint a 25% áfát nem tartalmazzák!"

Ez mennyire a legalja mindennek. :/
(Nem Gyulavitézt, hanem a Porschét ekézem.)

Shadowbull 2009.09.14. 10:05:12

Nekem nagyon tetszett eddig a kepeken, ha lesz idom, ma megnezem eloben is.

Remelem lesz alkalmam ki is probalni.

Egyertelmuen kene.

sb

laccmacc 2009.09.14. 10:14:47

Belepúposkodnék a Panamerába. Előzékenyen leszedném a puhatestű gyalogost a motorházról, köszönnék, majd bekapkodnék pár tányér bablevest.
Elmennék azokhoz, akiket utálok, elvinném egy körre, miközben arról áradoznék, hogy mióta megvan ez a gép, jobb lett az emésztésem is. Közben jókat durrantanék, hogy át is érezzék a dolgot.

Rocko- 2009.09.14. 10:26:20

a váltó körüli gombokról nekem a Vertu telefon jut eszembe.
részleteiben szép, okos megoldásokkal operáló autó ez, de az összekép nekem még mindig megszokhatatlan, nem teszik.

az meg szerintem marhaság, h a Panamerea konkurencia lenne az Audinak. (megszûnés oka, linkben) gyulavitéz is írja: amazok sportok limuznok, emez pdig négyajtós Porsche. nem mindegy

Sayniqua (törölt) 2009.09.14. 10:28:17

@laccmacc:
LOL....

Egyértelműen kéne és kizárólag polgár pukkasztásra használnám. A fent említett "vállalkozó" urak között biztos népszerű lesz.

Freddy Krueger (törölt) 2009.09.14. 10:30:18

"Vigyázat, az árak a regisztrációs adót valamint a 25% áfát nem tartalmazzák!"
És miért nem?A Porsche Hungária szerint lesz aki haszongépjárműnek veszi?
Vagy van olyan akinek mentessége van a regadó alól?

konti10 (törölt) 2009.09.14. 10:40:09

Nekem eladta. Már gyűjtök rá. Mármint Röhlr-re, h legyen a sofőröm. Porsche nem érdekel.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 10:59:30

@Rocko-:
Amíg csak képeken láttam, nekem is csak a zsiráf-effekt jött le.
Nézd meg élöben. Odabax.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.14. 11:02:25

Egyértelmű, hogy kellene. :)

Dr. Robin Masters 2009.09.14. 11:06:12

A jelenlegi kínálatból a Caymanbe beruháznék, ez a Panamera nem rossz koncepció, de sajnos a Porsche átka a 911-es bogárforma átültetése, nem tudtak itt sem elszakadni tőle, ahogy a Cayennel sem, és ez egy eléggé erőltetett koncepciót szült. Azt mondom, hogy vannak ésszerű luxus limuzinok, ez nem az. Ráadásul már most anyagilag bukta, hiszen a VW nem akar neki utódot, nehogy az A8 alá vágjon. Pedig, ha elszakadnak a 911 alapformáitól, akkor csinálhattak volna egy valóban autóformájú limuzint, ami négyajtós, elegáns.

Shadowbull 2009.09.14. 11:08:21

@Dr. Robin Masters: "a VW nem akar neki utódot, nehogy az A8 alá vágjon"

ennek szerintem varjuk ki a veget.

Ha eladnak belole annyit, amennyit terveztek (marpedig el fognak adni, ez szinte biztos), akkor anyagilag nem lesz bukta, akar lesz utodja akar nem.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 11:20:34

@Dr. Robin Masters:
Szerintem nem akartak elszakadni a 911-es formai jellegzetességeitöl.
Arról nem is beszélve, hogy ha igazak a hírek, 40%-ban azonos darabokból áll, mint a 911-es és a Cayenne.
Az ésszerüségre pedig a kasszába befolyó pénz fogja megadni a választ. A megfelelö piacokon (pl. Közel-Kelet) már nem csak a tenyerüket dörzsölik a leendö tulajok, hanem rendelik is az autót, és biztos nem a Sparversiont.

Tényleg, melyik autó ésszerü? A nullextrás Logan?

Sausage 2009.09.14. 11:20:43

@BocaNegra:

Hát a susogós mackótól. Na de nem is az ízléséért szeretjük. :)

Sausage 2009.09.14. 11:24:21

Már alig várom a 911 formájú nyergesvontatókat és targoncákat, amint a Porsche rájön, hogy abban is van biznisz. Értem én, hogy márkaarculat, de azért ennyire?

Rocko- 2009.09.14. 11:30:06

@Freddy Krueger: csak annyit jelent, h az oda leírt összegbe nem kalkuláták bele. se az újságíró, se az értékesítô. nem kell ebbe ennél többet belelátni.

@malenykij polgar: ha lesz rá lehetôségem, megfogom. R8-nál volt hasonló, képeken nem tetszett, élôben kapott egy miniKuntást, de továbbra se kéne.
viszont ezt nem hiszem, h fogok egyhamar látni. nem lesz egy túl gyakori látvány utcán. :)

@Dr. Robin Masters: "nehogy az A8 alá vágjon."
mrá hogyanis vágna alá? ez egy 4 ajtó Porsche, az egy gyors limuzin.
"Pedig, ha elszakadnak a 911 alapformáitól, akkor csinálhattak volna egy valóban autóformájú limuzint"
akkor nem lenen Porsche, pont ez benne a lényeg.

akira2 2009.09.14. 11:31:57

"El tudnak képzelni olyan autót, mely mindent tud, amit egy családi limuzinnak tudnia kell, de, ha a sofőr is úgy akarja, brutális utcai versenyautóvá alakul át?"

Évtizedek óta léteznek ilyenek, pl. M5-ös BMW, (R)S6-os és 4-es Audi, és leginkább az AMG Mercedesek...

És azok legalább valóban hasonlítanak egy AUTÓ-ra, éls nem egy VW Bogárra... :)

Elismerem, a farmotoros 911-esből, tényleg kihozták a legjobbat, amit az alapkonstrukcióból lehetett, de szerintem egy sportkocsi középmotoros (pl. Cayman), és kétüléses, ha valakinek az kell, akkor vegyen azt, ha pedig limuzin, GT, vagy négyajtós GT, akkor az orrmotoros és hátsókerékhajtású (esetleg összkerekes)! Punktum! :)

Szerintem nagyon zagyva lett ez a Porsche, ami egyedül tetszik, az a lapossága, de sztem a MB CLS AMG 6.3 odaver bármelyik Panamerának...

Az legalább valóban egy orrmotoros négyajtós GT kupé-limuzin, nem pedig egy farmotorosautóközepétmegtoldoméselőredobomamotort förmedvény...

Ha nem a 911-esre hasonlítana, hanem egy vadiúj, orrmotorosnak tervezett koncepcióra épülne, akár még tetszene is... :)

akira2 2009.09.14. 11:34:15

@Dr. Robin Masters:

Egyetértek, szerintem is ott cseszték el, hogy a bogárra alapozva akartak limuzint építeni...

GaBaT 2009.09.14. 11:39:08

Az adatlapon kicsit elírtátok az abroncsméreteket, vagy csak én tudom nehezen elképzelni 275/70R18-al? XD

gnme 2009.09.14. 11:47:40

...való igaz, hogy most jött el az idő, de Mercedes-re egyszerűen nincs pénzünk.

Inkább olcsóbb szegmensekből akarok munkaautót választani.

..miről szól eza cikk-e? ... már nincs is türelmem tovább olvasni.

The Good Boy 2009.09.14. 11:57:05

A cikkben szereplő kérdőivben nem volt benne, ezért nem tudtam szavazni: nekem inkább az új Jag XJ 1,2 kellene (persze szigorúan tipusjelzés nélkül, hiszen utólag úgyis lehet rá venni ABS, V16, vagy 16V - kinek hogy tetszik - feliratokat:::)
Egyébként kéne a panamera, 1 fa belsővel, 1 pedig azal a fémes belsővel, hogy hangulatomnak mindig megfelelő autóban üljek. Persze csak a prius3 mellett lenne helyük a garázsban:)

Shadowbull 2009.09.14. 12:02:45

@akira2: "de sztem a MB CLS AMG 6.3 odaver bármelyik Panamerának..."

Latatlanban merek fogadni, hogy nagyon nem.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 12:37:17

@Shadowbull:
Majd csak lesz egy összehasonlító teszt az ams-ben. Panamera, CLS, 550i GT.

Shadowbull 2009.09.14. 12:39:49

@malenykij polgar: Az 550i GT nem ez a kategoria.

Az a CS Concept lett volna, de az kimult.

sb

S2000 2009.09.14. 13:08:45

Nem tetszik.

Ebben a kategóriában csak a Maserati Quattroporte kéne.

Shadowbull 2009.09.14. 13:27:21

@Rocko-: mar lattam :) Szep, de nem igazan praktikus :)

sb

Idősebb vagyok, mint Szlovákia 2009.09.14. 13:31:43

Könyörgöm, hol bogárforma ez emberek?!

S4mu3l 2009.09.14. 13:35:57

Jahh ez a bogár forma tényleg elég érdekes halucináció, akkor már inkább felfújt S2000, de a lényeg hogy gyönyörű.

ommm 2009.09.14. 13:50:19

@Shadowbull: Ezt én is borítékolnám. Porsche ez, még ha nem is a legszebb, de Porsche.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 13:52:05

@Shadowbull: Akkor az milyen kategória? Önálló a saját definíciótok szerint?

Jetfighter 2009.09.14. 13:58:09

@akira2: MB CLS AMG 6.3: nem ugyanaz a műfaj. Még nem volt hozzá szerencsém, de az angolok (Fifth Gear) nagyon nincsenek oda a motorjáért, Plato egy CL63-ast próbált noszogatni, de végig morgott, hogy nincs nyomaték, amikor kéne. Mondjuk nekik a Maserati Granturismo se volt elég erős, szóval finnyásak, de szerintem igazuk van.
A kétféle Panamera azért kell, hogy aki gyors V8-ast akar, annak legyen olyan, aki állat V8-ast, az sem menjen máshova.
Azért egy köridő-tesztet persze megnéznék a fenti gépekkel, de a Porsche futóműhangolása, fékjei, a PASM meg a többi nyalánkság elvben nyerő kombináció.

Stupid 2009.09.14. 14:07:05

Nagyon jó a cikk!!! Ezt nem kellett bunkó, trágár dumával "feldobni". Végre egyszer a kocsi "hátuljáról" olvashattam. A hosszú változatot PDA után is volt kedvem "nagyban" is újra elolvasni, GRATULÁLOK A SZERZŐNEK!!! A kocsit (Panamera) meg hűdebevállalnám...

Shadowbull 2009.09.14. 14:18:41

@malenykij polgar: Valami olyasmi.

De ha megnezed a 5er GT-t, nem is jut eszedbe az, hogy ez 4 ajtos kupe lenne.

Teljesen masok az aranyai.

sb

kocapecas 2009.09.14. 14:37:22

Az Aston se nagyon szakadt el a DB9-től formailag. Jól néz ki ez a Panamera nekem bizony kéne. Bár kétségkívül ez a mutatvány a Maser-nek sikerált a leginkább. A bele viszont naon szép. 3 évesen feléért veszek egy ilyet.

akira2 2009.09.14. 15:03:20

@S4mu3l:

Láttál már hőscincért vagy futrinkát? Na, azok pont annyira hasonlítanak egy Panamerára, mint a katica a Bogárra és a 911-esre... :)

Méghogy nem hasonlít egy bogárra... hiszen épp azért lett olyan, amilyen, hogy hasonlítson az ős-porschéra...

akira2 2009.09.14. 15:08:06

@S2000:

Jó meglátás a Quattroporte, az valóban szép és egyedi, nem hasonlít egyik korábbi Maserati coupé-ra, spiderre sem, de a korábbi, ék alakú 4portéra sem.

Épp ezt mondom, hogy a Porschénak is kellett volna valami tényleg limuzinformát kitalálnia, amely egyedi, és nem hasonlít egyetlen egy bogárra sem...

Attól még vinnék mint a cukrot, hiszen a Cayenne sem tipikus bogár-forma, mégis töübbet adtak adtek el belőle, amióta létezik, mint a klasszikus 911-esből...

akira2 2009.09.14. 15:12:58

@Shadowbull:

A design-ra gondoltam első sorban, mert szerintem a teljesítménybeli különbség megízleléséhez walter röhl-nyi tapasztalat kellene, a hétköznapokban (de még a hétvégi élménykiránduláson) sem venné észre a kutya sem a különbséget.

A kényelemben, helykínálatban, használhatóságban - és főleg a designban - pedig a BMW, Audi, Mercedes, de méginkább a Maserati valóban odaver ennek a futrinkának... :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 15:28:07

@akira2: Honnan veszed, hogy kényelemben a többi jobb?
A helykínálat-különbségre pedig igen magasról tojnak a leendö tulajok.

Rocko- 2009.09.14. 15:38:18

@akira2: "A kényelemben, helykínálatban, használhatóságban - és főleg a designban - pedig a BMW, Audi, Mercedes, de méginkább a Maserati valóban odaver ennek a futrinkának... :)"
sztem felesleges hasonlítgatni ôket. alma körte. ez egy Porsche, ami igazi 4 üléses,, amazok 5 üléses kényelmes és gyors autók. árban lehet ôket hasonlítani, de az meg hülység.

akira2 2009.09.14. 15:52:26

@malenykij polgar:

Igazad van, nem tudom, hogy kényelemben van-e olyan jó a Panamera, mint azon gyártóknak a modelljei, akik évtizedek óta gyakorolják a kényelmes autók gyártását. De úgy sejtem... :)

Ha pedig a helykínálat nem fontos, akkor miért vennének limuzint? Miért nem jó nekik a 911-es?

Ez a Panamera egy nyilvánvalóan igényes technikára és igényes anyagokból építkező, de ÖSZVÉR luxusautó, csupán keresi a vevőit. Pláne most, a válságban. (A 911-esekből is jóval kevesebb fogy, mint korábban, ezért is veheti meg a VW a Porsche-t és nem fordítva...) Az olajsejkekből nincs annyi, hogy eltartsa a Porsche-t, ez nem Ferrari és nem Bentley, vagy Rolls...

A kínaiak persze összezavarhatják a luxusautó piacot, ehhez nem tudok hozzászólni.... :) Ők amúgy is a nagyot akarnak, de kérdés, hogy ez elég nagy-e nekik...?

akira2 2009.09.14. 15:55:26

@Rocko-:

Nem a 4 vs. 5 ülés a lényeges, hanem az, hogy azok valóban luxuslimuzinok, míg ez csupán egy megnyújtott tengelytávú farmotoros sportkocsi, amelynek előre dobták a motorját.

De az arányai messze nem luxuslimuzinhoz illenek...

Ratnet 2009.09.14. 16:09:09

Pfuj! Mivammá'? A világválság nemsokára megszüli a platós 'porsét' is?:-)

És az a jellegtelen forma...(szemből akár új Viper is lehetne) A jövőben minden autó egyforma lesz és metálszürke?:-)

Ratnet 2009.09.14. 16:10:45

@Shadowbull: Pedig mennyivel karakteresebb és szebb ez a BMW, mint a cikkben szereplő khm...Porsche.

movhu 2009.09.14. 16:18:07

Nem vagyok potenciális Porsche vásárló, de láthatóan nem is leszek.
Biztosan jó autó, csak nem nagyon családi. Hiába a sok bőrönd, például egy összecsukott babakocsi jelentősen borítaná a szépen bemutatott bőröndös koncepciót. Az ülések láttán meg rögtön az jutott eszembe, hogy hátul, középen már nem lehet gyerekülés. Ennyi pénzért hamarabb vennék valami normális tényleg családnak való autót.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 16:19:23

@akira2:
Nem keresi a vevöit. Nyilván nem fejlesztik és gyártják, ha nincs rá igény.
A Közel-Kelet miatt meg ne aggódj. Van ott elég pénzes ember, nem kell sejknek lenni. Európában és Amerikában nagyobb dráma a válság, mint arrafelé.

Hogy miért nem jó nekik a 911-es? Gyanítom, hogy már van nekik. Mellé veszik, nem helyette.

Krisi 2009.09.14. 17:10:27

Először is a videó biztos jó, de ez a kurva indavideó egy akkora fos, hogy arra nincsenek szavak. Inkább megkeresem jutyúbon. Tudom, hogy az index sarja a Totalcar, és kötelező az indavideó, de akkoris szopjanak lovat: vagy nem tölti be, vagy betölti, és akadozik.

Panamera viszont szerintem jól néz ki. Nem kicsit, nagyon. Pont az a jó benne, és attól egyedi, hogy egy megnyújtott 911-es. Nem lehet összekeverni semmi mással, gondolom ez kell a célközönségnek.

akira2 2009.09.14. 17:15:03

@malenykij polgar:

"Nyilván nem fejlesztik és gyártják, ha nincs rá igény. "

Hahaha! Hány olyan modellt mondjak, amit fejlesztettek-gyártottak, és mégsem találtak vevőkre? Kezdjük mindjárt a luxusnépautóval, a VW Phaetonnal.

Valami hasonló lesz a sorsa ennek a Panamerának is, no jó, annál talán többet fognak eladni belőle.

A Porsche sportkocsigyár, és a SUV-divatban jókor lépett, eztért lett sikeres a Cayenne.

Ha valakinek családias Porsche kell, az továbbra is Cayenne-t fog venni, nem Panamerát. Ezt tudja a BMW is, pedig az hagyományosat sportos limuzinokat és GT-ket készít, nem sportkocsikat. Tudta, hogy nem szabad a válság kellős közepén kijönnie a nagy négyajtós luxuskupéval, inkább lefelé vette az irányt a SUV-oknál (X5, X3, X1), mert azok divatosak, a limuzinokat nem divatmajmok veszik, hanem konzervatív üzletemberek.

A sejkek pedig Lang Mercit, BMW-t Audit fognak venni limuzinnak, vagy RR-t, Bentley-t, egyebeket, bőven van mit választani...

De ők is sokkal divatosabbnak találják ezeknél pl. még a Range Rovert is, mert azzal legalább lehajthatnak az útról a sivatagba is. A Porschéval aligha, és ez nem Ferrari, hogy évente 4-szer használják, a többit a vitrinben töltse...

A Porsche piaca egyébként sem a közelkeletre fókuszált, hanem az USA-ra és Európára, ahol viszont közel nem fogy annyi Porschéból, mint korábban... A Panamera sem fopg ezen segíteni (sajnos), mert nekem pl. sokkal jobban bejönnek a lapos limuzinok és GT-k, mint a magas építésű SUV-ok...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 17:20:35

@akira2: Hú, de tudod.
Ez az érv a legjobb:
"A Panamera sem fopg ezen segíteni (sajnos), mert nekem pl. sokkal jobban bejönnek a lapos limuzinok és GT-k, mint a magas építésű SUV-ok..."

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 17:27:22

@akira2:
Ez pedig egy 2008-as weissachi sajtótájékoztatóból van:

Die Regionen mit den höchsten Verkaufszahlen sind nach Angaben des Managers mittlerweile neben Osteuropa vor allem der Mittlere und der Ferne Osten. Mehr als die Hälfte des Absatzes werde inzwischen außerhalb der früheren Stammmärkte Deutschland und USA erzielt, erklärte Macht.

akira2 2009.09.14. 17:35:36

@malenykij polgar:

A mert a sajnos-ra vonatkozott, valóban, így félreérthetően írtam. Pedig-gel már érthetőbb - talán... :)

newname 2009.09.14. 17:52:59

Jó befektetés?:)
Melyik autó az?
A befektetésnek hozama van. Ez(eke)t meg venni fogják....már a név, meg az ára miatt is, "hogy más legyek" mint az átlag.

Krisi 2009.09.14. 19:09:51

@akira2: Te valami jövőbelátó kurvagazdag ember vagy, hogy így tényszerűen beszélsz a dolgokról? :)

Rocko- 2009.09.14. 19:41:24

@akira2: persze h nem az ülések a lényegek, hanem h mi mire van kihegyezve. azok luxusra, ez sportra. ennyi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.14. 19:59:17

eloben szebb, de annyira nem hogy lefekves elott eszembe jusson. ez szerintem kapufa lesz a porschenek.

amugy a porsche nem hinnem hogy konkurenciaja lenne barmelyik VAG autonak. ( a8? pfffff )

az AFAs dolog nekem is eszembe jutott, miert nem lehet odairni a vetelarat, bar ez nekem nem problema mert nem akarok venni momentan porschet :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.14. 20:04:42

majd ha lesz belole kinai ( prosche, porcshe, pro-schee, porcche, porsch-e, vagy valami teljesen kulonbozo neven :DDD ) akkor veszek egyet 1.4i abs el, kombiban, na majd meglatom befer e a babakocsi !!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.09.14. 20:09:24

@altefnegy:
"Vigyázat, az árak a regisztrációs adót valamint a 25% áfát nem tartalmazzák!"

Ez mennyire a legalja mindennek. :/
(Nem Gyulavitézt, hanem a Porschét ekézem.) "
azt mégsem írhatják ki hogy a szlovák rendszámmal ennyi..

ki az a barom aki kifizet az államnak még egy 10 est????

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.09.14. 20:47:32

Porsche az léghűtéses farmotoros és 911-nek hivják, a többi csak gyönge utánzat!

Alfredd 2009.09.14. 21:23:28

A Porsche azért írta áfa és regadó nélkül az árat, mert ma az a tendencia, hogy a 20 millió Ft feletti autók nagyobb részét nem magyar rendszámmal használják :
német rendszámosokat lízingelik - az üzletember cége meg költségként elszámolja;
egyre több liechtensteini rendszám - ezeket jellemzően saját tulajdonban vannak (kinti cég a tulaj papíron) - FL rendszámmal kb 20-30% megtakarít a vételáron, az üzembentartás kb 60-70% itthoninak
szlovák rendszám - már lassan kívülről tudja mindenki a metódust
cook szigetek, vanuatu, gibraltár, comore szigetek, - az igazi "műértőknek"

Nyilván Porschéék lehúzhatnák a rolót, ha csak az venne tőlük Cayennet meg 911-et aki itthon helyezteti forgalomba... Nekik meg teljesen mindegy, hogy hol fizet/nem fizet a vevő áfát meg regadót, a nyereségük úgyis a nettó áron van, meg majd az éves szervízen lesz, az meg úgyis náluk csináltatják meg.

Shadowbull 2009.09.14. 21:54:38

@akira2: "a hétköznapokban (de még a hétvégi élménykiránduláson) sem venné észre a kutya sem a különbséget."

Tevedsz. Nehany kilometer utan mar egyertelmuen felismerheto az autok kulonbozo karaktere, teljesen mas egy M5, egy E63 AMG, vagy egy RS6.

Biztos vagyok benne, hogy a Panamera is sajat uton jar.

sb

Shadowbull 2009.09.14. 21:55:58

@akira2: "A kényelemben, helykínálatban, használhatóságban - és főleg a designban - pedig a BMW, Audi, Mercedes, de méginkább a Maserati valóban odaver ennek a futrinkának... :)"

Szerintem meg pont nem. Egy egyedi, sajat stilusu auto. Helykinalat szempontjabol szerintem nincs elmaradva az emlitettektol, legalabbis szemre.

sb

Shadowbull 2009.09.14. 21:58:14

@akira2: "míg ez csupán egy megnyújtott tengelytávú farmotoros sportkocsi, amelynek előre dobták a motorját."

Lehet valaki pont ezt keresi. En vevo lennek ra, ha.

sb

Shadowbull 2009.09.14. 22:01:29

@akira2: "Tudta, hogy nem szabad a válság kellős közepén kijönnie a nagy négyajtós luxuskupéval"

A CS Conceptet meg joval a valsag kitorese elott lefujtak.

Egyebkent meg szerintem erosen tevedni meltoztatol.

Az a gyanum, a Panamera ugyanugy bankot fog robbantani, mint anno a Cayenne.

sb

GGG77 2009.09.14. 23:03:00

gyönyörű autó lett a Panamera, a a limuzinok között csak a Quattroporte van vele partiban. De asszem a Panamera kéne.
No, meg egy Carrera S. :)

A 2. videóban amúgy mi a nagy szám!?

conmorientes 2009.09.14. 23:10:43

Naon szép naon jó, de még ha lenne rá harminconnegyven millióm akkor se kellene, holott a Porsche tényleg a világ legjobb autóit gyártotta.

Nekem ez túl konzum, túl neutrál, túl tökéletes, túl négyajtós.

Lassan már hogy itten vannak a terepjáró, meg dízel, meg négyajtós porolók, már látom lelki szemeim előtt a Ferrari pickup-okat hogy a hat barackos, vagy bodzás rekesz is beférjen, ugye itthoni segéylből tengődő mezőgazdasági válalkozóknak, esetleg valami szuper Daihatsu Shooting Brake-et, meg a hosszított tengelytávú luxus Tatákat és Kiákat, a Dacia Logan CRSTC (Coupe Rallye Sport Turbo Conducator) elnevezésű extraolcsó, de extraerős szupersportautót,
Gyerekek mondjátok már meg nekem hova az anyukájába megy ez a világ ????????????????????????
brrrrrrrrrr

Én lemondtam, egyébként aircool rulez.

PSYCHOEE 2009.09.15. 00:06:31

Egy kis kegeszites: tekintve hogy ez egy uj Cayman S eyert a loerok szama mar 320, valamint sport plus chrono csomaggal 4,9s alatt van szazon.
Emellett a Porsche annyira benezett valamit a tervezesnel, hogy pl a Hockenheim rovid palyajan 1.14,3-as idovel 1,8 mp-t ver a 911 carrerára. de a ket kocsi kozott 20 ezer euro kulonbseg van.
Ezzel a cayman s-sel nekem 284-gyel sikerult mennem a nemet palyan.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 00:08:18

@Shadowbull: "Az a gyanum, a Panamera ugyanugy bankot fog robbantani, mint anno a Cayenne."

Tudnak ezek a csehszlovákok, na :)

ekutya 2009.09.15. 00:21:52

@Shadowbull: Elolvastam a cikket. A végén az árakon megakadt a szemem. 21,5 millió, 23,4 millió, 31 millió. Ez egész jó. Úgy látszik vissza kell vonnom amit a Porsche-ról mondtam. Ezek teljesen korrekt árak. Aztán mellbevágott. "Vigyázat, az árak a regisztrációs adót valamint a 25% áfát nem tartalmazzák!"

Amúgy a Panamera nem lesz akkora siker, mint a Cayenne volt, közel sem. Ezt a Porsche is nyilván így tervezte. A Panamera 2x annyiba kerül, mint a Cayenne. Ha megfigyeled, akkor a Porsche ABC sorrendben áraz. A Boxster a legolcsóbb. Aztán jön a Cayman és szinte ugyanannyiért a Cayenne. Ennél 2x drágább a Panamera, és a 911 ára meg az eget verdesi, modell és felszereltség függvényében. Kicsit általánosítva, de a szabály igaz. :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 08:17:25

@ekutya: "Amúgy a Panamera nem lesz akkora siker, mint a Cayenne volt, közel sem. Ezt a Porsche is nyilván így tervezte."

Baromság. Egy centet sem invesztáltak volna, ha nem lennének feszt meggyôzôdve róla, hogy sikeres lesz a modell. Persze te nyilván vágod, mit hogyan tervez a Porsche, évekig ott ültél Wiedeking jobbján. (A Cayenne meg egy SUV.)

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 08:42:27

@Shadowbull:
"Helykinalat szempontjabol szerintem nincs elmaradva az emlitettektol, legalabbis szemre."
(Ha már szóbakerült, nem tudom mennyire fontos kérdés a vásárlóknak.)
Bár a tér valódi nagyságát ill. a szubjektív térérzetet sok minden befolyásolja, azért a számok: Panamera tengelytáv 2920mm, külső magasság és szélesség: 1931-1418 (sajnos belső méreteket nem találtam). Sok fórumozó kedvence: Quattroporte: tengelytáv: 3064, mag.1438, szél.1895(width)(1885 without mirrors) a belső méretekről hallgatnak az olaszok. Mercedes CLS: tengelytáv 2854, külső magasság: 1430 (itt vanank belső adatok is: 975/924) szél.:1873 (belül fejnél: 1429/1422). Audi A7 (2010-11) becsléseket találtam: tengelytáv 2870(113inch), szélesség:1981(78inch), magasság:1410 (55,5inch) . Végül a meghiúsult bajor CS: 3142-es tengelytáv, 965/944-es belső magasság(ülés-plafon).
A hivatalos méretadatok szerint igazad van, a szubjektív térérzet más lehet, meg a fontosság is kérdőjeles.

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 08:46:51

@ekutya:
"Ha megfigyeled, akkor a Porsche ABC sorrendben áraz. ..."
:D
na most akkor ezt vezesd még le a 911 különböző változataira is, csak h teljes legeyen az okfejtés és belezavarodj. :D

Shadowbull 2009.09.15. 09:15:10

@lacza87: Nem ultem bele, kivulrol nezve nincs benne kevesebb hely, mint mondjuk az uj e-Klasseban. A 4 uleses kivitel kifejezetten jol all neki.

Nekem nagyon tetszik eloben is.

sb

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 09:26:37

@Shadowbull: Csak gondoltam kicsit számolgatok hamár ilyen "olajoskezű/pöcsű"-ek volnánk.:)

OFF: nagy baromság köv.!
Mé' nem jó a Passat CC mikó' "ugyanolyan" nagy (fejtér:949/930,vállszélesség:1461/1497, tengelytáv:2711) oszt még a kuffere is mennyive' nagyobb (532). A többi túlárazott fos. Ezzel meg eljárok 2,5literrel 200-nál, me' ez jó dízel. Igazábó ettől még csak az Octavia kombi a jobb, stb.)
szintén OFF!!!!: Ne tudjátok meg milyen oltáshalmazt olvastam egy francia autósújságban (gloire ide vagy oda) a Passat CC bemutatásakor. Hogy a hazai gyártól így meg úgy, sehol sem tartanak a 4 ajtós kupé-limuzin-akármi kategóriában. Hát igen korábban hozzászoktak h kategóriákat teremtettek sokszor vagy legalábbis gyorsan léptek.

ekutya 2009.09.15. 09:45:48

@lacza87: :)
Csak nagyjából lesz igaz.

911 Carrera
911 Carrera 4
911 Carrera S
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera 4S
911 Carrera S Cabriolet
911 Targa
911 Targa 4S
911 Turbo
911 Turbo Cabriolet

A Performance modellek sajnos kilógnak a sorból. Viszont ott is működik egy darabig.
911 GT3
911 GT3 RS
911 Sport Classic
Precíz marketing munka ;). Még kicsit igazítani kéne rajt.

ekutya 2009.09.15. 09:51:51

@Il mio nome è Nessuno:
"Egy centet sem invesztáltak volna, ha nem lennének feszt meggyôzôdve róla, hogy sikeres lesz a modell. Persze te nyilván vágod, mit hogyan tervez a Porsche"

Nyilván nem. Viszont hány közgazdasági Nobel-díj kell ahhoz hogy megjósold hogy nem fog belőle annyi fogyni, ha 2x annyiba kerül? Meg talán ez egy kicsit más szegmens, mint a nagy tömegek által kívánatos Cayenne SUV.

"évekig ott ültél Wiedeking jobbján"

Annak az embernek egy percig se szeretnék.

Shadowbull 2009.09.15. 10:56:36

@ekutya: "Annak az embernek egy percig se szeretnék. "

Pedig Wiedeking az utobbi idok egyik legtehetsegesebb autos managere.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.15. 11:06:07

@ekutya:
Ebben a szegmensben mindegy, hogy másfélszer, kétszer, vagy kettöegészháromtizeddel többe kerül.

A vevöknek van rá pénzük, nem fognak kevesebb parizert enni, hogy megvegyék.
Érted-e már-e?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.15. 11:08:57

@Shadowbull: ... és milyen jó kis szerzödése volt... 0,9% a nettó profitból.

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 11:11:03

@Shadowbull: Csak van egy nagy problémája, miszerint ott van Prof. Dr. Martin Winterkorn, aki még ütőképesebbnek tűnik.
(témát kevésbé követőknek:
totalcar.hu/magazin/hirek/377283/
majd:
totalcar.hu/magazin/hirek/377894/)
Mondjuk vicces h én magyarázok: Te aztán biztos jól ismered az öreg Martint még az Audi-s korszakodból.

thetriggerhappy 2009.09.15. 11:31:23

a vitában nem vennék részt, valószinüleg nem hülyék ott a porschénél, ez az autó viszont baromi csúnyára sikerült. ettől még relative sokan fogják venni.
mondjuk az én véleményem nem számít, nekem a boxsteren kívül egy porsche sem kellene a modellpalettáról.

Suttora 2009.09.15. 11:36:39

@Shadowbull: "Az a gyanum, a Panamera ugyanugy bankot fog robbantani, mint anno a Cayenne."

Valamiért én is így érzem...

Rocko- 2009.09.15. 12:48:49

@Suttora: ááá, sztem a srácok vmi kevésbbé feltûnô autóval fognak rabolni járni. ;) gyorsan megy, de kevesen férnek be és a pénzeszsákoknak sincs sok hely benne. :))))

Suttora 2009.09.15. 12:54:35

@Rocko-: Azért ezzel vitatkoznék ám. 4 embernél több ember nem kell bankot rabolni (3-mat így is el kell tenni láb alól a végén - csak egy maradhat), a pénzeszsákok meg csak elférnek, van azért csomagtartó. Kifejezett előnye pedig az, hogy az esetleges életben maradt szemtanúk (húú mekkora baki...) jó eséllyel keverik össze egy 911-el. :DD

megint 2009.09.15. 13:17:25

Kényelmesen amúgy is négy ember fér el egy autóban , hiába öt személyes, legyen szó egy focusról , vagy egy E-osztályról, mindegy.

Shadowbull 2009.09.15. 13:24:31

@lacza87: winterkorn azert messze nem nezett szembe olyan kihivasokkal, mint Wiedeking.

Gyakorlatilag a csod szelerol rangatta vissza a ceget es nehany ev alatt oda jutott, hogy majdnem megettek a VW-t.

ha nincs a valsag, ma ok az urak Wolfsburgban.

sb

megint 2009.09.15. 14:58:03

Shadowbull, azért szerintem nem ilyen egyszerű, kicsit mindent vagy semmit játszott wiedeking, függetlenül a válságtól, mert ugye a válságról már jóval a bekövetkezte előtt tudni lehetett,és ezt ő is tudta szerintem, talán a mértékét nem lehetett tudni, lehet ezért is erőltette minnél gyorsabban az üzlet lefolyását, ettől még persze zseniális vezető volt

ekutya 2009.09.15. 15:25:25

@megint: Wiedeking pont a válság tőzsdeingadozásait használta ki, amiért most eljárás is folyik ellene, spekuláció gyanúja miatt.

@Shadowbull: Ha az autós szót elhagyod, akkor elfogadom. Mert tudom hogy szerinted az autógyártás csak a pénzről szól, de nekem többet jelent.

ekutya 2009.09.15. 15:30:01

@malenykij polgar: Ha valóban nem számít, akkor miért nem adják annyival drágábban, közgazdász úr? És miért nem vennél helyette valami mást, ha már a pénz nem számít?

@lacza87: Lehet hogy a VW vezetése alatt a Porsche vissza fog változni tömeggyártóból exkluzív márkává. Bár már 150000db/éves eladást is emlegettek. Ez egy kicsit sok.

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 18:54:40

@Shadowbull: De akkor miért nem Wiedekinget helyezték a tulajdonosok a fúzió után a VW csoport élére? Igaz ellene bírósági eljárás folyik, ráadásul Winterkorn a VW embere. De, ha ennyivel jobb menedzser Wiedeking, akkor miért nem őt választották? Tartottak tőle h túlságosan védeni fogja a Porsche cégen belüli öbállóságát?
@ekutya: Bármi lehet, de azt nem "Kiss Pista" véleménye fogja meghatározni hogy hova pozicionálja a VW a Porschét(darabszámokról való okoskodás)

madbalee 2009.09.15. 19:54:58

Nem olvastam végig az össze kommentet. Valakinek nincs meg az eredeti német szöveges Röhrl video?

karlov 2009.09.15. 20:02:46

Az,hogy utód nélkül fog leköszönni honnan ered az infó?
Mert a 7-BMW-nél is azt mondtátok,hogy nem lesz 12 hengeres verzió .Aztán meg mégis...
Ilyenkor mi van?! Besüt a nap?!
Tuti befektetés meg biztos nem lesz .A Lagondák meg 412-es Ferraik árát is meg lehet nézni a lehető legolcsóbb típusok a márkákon belül.

Shadowbull 2009.09.15. 22:03:26

@lacza87: "akkor miért nem Wiedekinget helyezték a tulajdonosok a fúzió után a VW csoport élére? "

Azert mert Winterkorn Piech bizalmi embere. Wiedeking meg a Porsche csalade. Ezt a csatat Piech nyerte, igy nyilvan o diktal.

sb
süti beállítások módosítása