Škodások kalap nélkül

Nemzetközi Škoda-találkozó - 2009.

  2009. augusztus 28. - ommm Címkék: skoda 2009 találkozó orfű

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Valamikor május környékén kaptam az első e-mailt, melyben meghívtak az augusztusi Nemzetközi Škoda-találkozóra a Pécs melletti Orfűre. Májusban! Válaszoltam is a kedves levélírónak, hogy a nagy nyári pörgésben abban sem vagyok biztos, elérek-e a vécéig, vagy szimplán csak befosok, nem hogy mi lesz augusztusban. Persze megígértem neki, hogy ott leszek.

Ó, két 45-ös dupla Weber adja az alapot

Hiba volt, mert így egész nyáron az motoszkált a fejemben, sikerül-e, hogyan jutok le, kivel, és egyáltalán: mit fogok ott csinálni?

Igen, pontosan. A találkozók jók és mókásak, gigabuli - a résztvevőknek. A bámészkodó általában bámészkodik, téblábol, talán meg is szólít egy pár tulajt, letol egy sört, virslit, aztán elmegy haza. Hacsak… hacsak nem volt valaha Škodája. Márpedig kevés olyan húsz éve feletti ember él jelenleg Magyarországon, akinek ne lett volna valaha köze az 1895-ben, akkor még Laurin&Klement néven alapított céghez.

A General Lee 105-ös

Persze a két lánglelkű alapító eldobná a szakállát, ha látná, mivé lett mára az egykori kis manufaktúra. Rögös volt az út a Volkswagen csoportig, megjárta a márka a poklot, szívtak a csehek annyit, mint a hobbitok Mordorban. A kommunizmus legsötétebb éveiben született modellek megosztották a tulajdonosokat. Valaki hűséges maradt és esküdött a zászlóra, mások megvetően elfordultak, és elterjesztették a szárnyas fallosz hulladék mítoszát.

Pedig a škodások tudják, hogy a legendás faros vízforralás simán elkerülhető, ha kizárólag desztvizet és fagyállót használunk, rendszeresen cseréljük a termosztátot, és elöl visszanyomjuk a hőgomba lecsúszott csatlakozóját.

Ja, el is felejtettem egy alapdolgot: a škodások nagy csoportja két alfajra osztható, a farosok és az orrosok, vagy ha úgy tetszik: a J-Lo és a Steffi Graf brigád. Érdekes módon egész jól megférnek egymás mellett, pedig kevés jobban eltérő koncepció létezik autóépítés terén, mint farmotor hosszában és orrmotor keresztben.

Pénteken reggel Polóba pattantunk Tomival, az operatőrrel, és zúztunk Orfűre. A korai indulás üdvös, egyrészt nem ég annyira a paraszt zsírja reggel a melegben, másrészt a programok délután kezdődnek, így nem szélednek szét az autók, harmadrészt valószínű, hogy legalább minimális mértékben egyben lesz még a brigád az előző napi italozás után.

Semmihez sem hasonlít

Tán az ettől való félsz vezetett azonnal a kicsiny, de annál hangosabb cseh különítményhez, ráadásul sátraik tövében amorf alakzatok álltak, mint pl. a Rapid Cabriolet. Fura egy szerzet, teteje, mint a Baur autóié, az ablakkeretek megmaradtak, ellenben eltűnt a C-oszlop, és jött a viniltető. A hiedelmekkel ellentétben nem a Škoda gyári tuningcége, az MTX gyártotta, hanem a brit importőr alakíttatta át az LDD-vel (Ludgate Design & Development) a Rapidot (a szedán Estelle néven futott), és így kínálta eladásra. Ez a fajta tetőelrendezés a Lux verziókra volt jellemző, a Standard volt a vérbeli kabrió, annál hiányoztak az ablakkeretek is.

Szigetlakó, fordítva törölnek az ablaktörlők

A Sport fantázianevű változat 1289 köbcentis klasszikus OHV motorját Weber-karburátor etette, így 75 lóerős volt, végsebessége 160 km/óra. Ezek nem rossz értékek ugyan, de a tulajdonos elmondása szerint erős istenkísértés, mert hiába van kimerevítve a karosszéria a hátsó doblemezekben rézsút futó csövekkel, az egész autó csűrik-csavarodik. Ezek után nem nehéz elképzelni a teljesen tető nélküli változat szétrágott Orbithoz hasonló merevségét. A 130-as Rapidért 3950 fontot kértek, a Standard plusz 1306, míg a Lux 1869 fontba került. Angol papírokkal került Csehországba, jóformán egy marék konfettiért jutott hozzá a tulaj, majd visszaalakította balkormányosra és levizsgáztatta okosba'. Angol mivoltáról csupán az ablaktörlők árulkodnak. Ami vicces, hogy még ennyi év után is gyártanak hozzá a britek komplett tetőt, potom 160 fontért. 1989-től a cseh MTX is gyártott kabriót, típusmegjelölése Škoda Rapid MTX Cabrio.
Ritka egy darab, és persze nagy királyság.

Tucatnyi felni típus volt hozzá rendelhető de vitán felül ez a legbénább. A tulaj szerint is

Nézelődtünk volna még, de egy másik cseh páciens már invitált saját autójához, ami − ha lehet − még ritkább és betegebb: egy MTX Roadster. Hoppá, a műanyag csoda. A Favorit-alapokra építkező nyitott izé csupán kétszemélyes, és az ajtók mögötti szekció lényegében egy csővázra húzott műanyag (na jó, akad fém is) héj. Műanyagól vannak a doblemezek és a csomagtértető, nagyjából ez is alkotja az autó felét. Maga a csőváz az utasok feje feletti bukókeretben végződik.

Gazdája súlyos eset, van neki még egy ilyenje, ami fekete, az kiállítási darab, teljesen gyári. Ezen már megjelentek a kötelező Favorit-update-ek: a Felicia-műszerfal, más ülések és a sportkormány. Hirtelen ránézve az ember kileng, oda-vissza csapódik a rosszullét és az „ilyen nincs” érzet között, végül megállapodik. Félszerzetnek félszerzet, de olyan ritka (a források eltérnek, de 165 körüli a darabszám) és lehetetlen, hogy már szinte bájos a maga módján.

Kötelező upgrade a Felicia műszerfal és a kormány

Szinte nincs is két egyforma, a Metalex (MTX) olyan konfigurációban szállította, amilyenben a vevő óhajtotta. Van karbis, injektoros, különbözőek voltak a felniméretek, az ülések és a műszerfal. Sőt, még manapság is vállalnak akár teljes felújítást, persze horribilis áron.

A cseh kompánia nem hazudtolta meg magát, előkerült a sör, gyorsan, míg a meleg be nem üt, mi körbenyálaztuk még a bordó – és nem mellesleg szép – 1000 MB De Luxe-ot, a finom fecskefarokkal és a korhű rádióval, na meg a sárga ködlámpás 120 GLS-t, és továbbálltunk. Ez volt a négynapos találkozó második napja, mintegy 70-80 autó volt a kempingben, de egyre jöttek az újabbak.

Žuk karbi és sok magyar okosság

A jókedvű magyar oszlopos tagok aztán beavattak a telepi barkács minden rejtelmébe, és ismét bebizonyosodott, hogy találékonyságból nálunk MacGyver is simán kibukna már az első szemeszterben. Žuk karbi a síkolt szívósoron, hengerenkénti injektor, rajtelektronika, kifordított felni és az elmaradhatatlan keresztdob, a mindenkori Škoda versenyautók jellemzője.

Igazi versenyautó

Kicsit arrébb éppen akkor parkolt le egyik nagy-nagy kedvencem, a 130RS. Persze nem gyári, azokból nem készült több 36 darabnál, de a nyolc év alatt épített homológ versenyautó maximálisan pontos mása az eredetinek. 2912 nap, elképzelni is sok, gondoljanak csak bele a temérdek munkába, pénzbe. De kész lett, csodaszép, igazi retro-racer, azóta is falja a versenykilométereket. A két dupla torkú 45-ös Weber, a műszálas karosszériaelemek és a kb. 140-150 lóerő, amit a kicsi motorból kipréseltek. A súlya? Tán 800 kiló, a tulajdonos sem tudta pontosan, de borítékolható, hogy rettenet jót lehet vele autózni. Mindent megteszünk, hogy egyszer egy külön szeánszot is szenteljünk neki a jövőben.

A másik 130RS és a találkozó legdurvább járműve...

A sokk azonban az, hogy nem volt egyedül. Kicsivel távolabb az esztergomi fuvarguru, Csaba autói álltak a mezőn, és ha eddig kételyeink voltak a társaság épelméjűségével kapcsolatban, ezen a ponton túl már biztos lett a diagnózis. Évek óta vágyott 130RS-ét még feldolgoztuk valahogy, de a General Lee-mintára fényezett, V6-os Ford motoros 105-ös már sok. Kitámasztókerék? Fékezőernyő? Szívből nevettem, óriási. És a Ford motor − Škoda váltó páros, a széria féltengelyekkel? De egyszerűen a tulajdonos olyan jó arc volt, az autó meg annyira döbbenetes, hogy kénytelen voltam földig hajolni ekkora elhivatottság láttán. Ráadásul működik! Persze ritkán használják mindkettőt, igazi hobbiautók, és ez így a jó. Jóérzésű rendőr főbe lőné magát az út szélén, mintsem felírjon minden rendellenességet.

Volt vele munka bőven, vajon a motorháztető alatt is akad valami érdekes?

De szerencsére itt nem volt rájuk szükség, orvos nem volt a környéken, így nyugodtan szórakozhattak a škodások egészen vasárnapig. Buherátorok, házi kókányolók és profi építők, eltökélt, öreg szakik, srácok és csajok. Egyazon dolgot szeretnek, még ha néha esetlen, idegesítő, öreg vagy vadonatúj, akkor is. Egy összetartó közösség, ilyenek a škodások kalap nélkül. Jó volt, köszönjük.

Hopp, a videót érdemes megnézni, hiszen az írás nem említ mindent. Hogy lehet egy hároméves kislány büszke tuning-Rapid tulajdonos, valamint LSD-ajtó és automata hátsó szárny? Nézze meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr671342467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.28. 18:10:25

Erősísen meg vagy cáfoljon meg valaki.

Én úgy tudom, hogy a wartburgnál terveztek valami prototípust, ami igen erősen hasonlított a 120-as skodára, de ott végül elvetették a tervet. Aztán valahogy a csehek kezdték el gyártani.


Nekem az a véleményem, hogy az akkori szocialista gyártmányok közül a skoda volt a legjobb minőségű. Legalábbis bennem ezt az érzetet keltette. Már az ajtócsukódás hangja is....

Szeretnék elgarázsírozni egy patent 120-ast...

Önjáró Talajgyalu 2009.08.28. 18:14:28

@Mk412: Majdnem jol emlekszel, kozos alapokra epulo tipus tervek voltak, "760" kodnevet viselt a proto, ebbol volt Wartburg megfelelo is. A reszletek okan lasd ezt a cikket, elso oldal alja:

totalcar.hu/magazin/kozelet/trabant50/

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.08.28. 18:19:46

huhuhuhúúúú
ettől a címlapos Skodától jobban felállta kiri, mint amikor Dolly Bustert néztem bazz
gecijó!!

hamika 2009.08.28. 18:22:25

@Önjáró Talajgyalu:
Egy jo V 6 Amerika :) Irigylem a barátodat.
Képeket rakhatnál be az autoról.

hamika 2009.08.28. 18:23:55

@Hagalex:
Ne bánd! Semmit sem vesztettél :)

jano.vagyok 2009.08.28. 18:32:24

az én álomgarázsomban a skoda márkát egy 1000 MBX képviselné. az a kocsi egy mestermű...!

dennisthemenace 2009.08.28. 18:50:12

@BMW ///: Mar messze vagyok onnet..:)
De itt ahol elek,nagyszeru talalkozok vannak..:)

Ciri 2009.08.28. 18:51:41

Nagyon kellemes volt így este felé elolvasni és a videót elolvasni.

Gratula, szép munka !

A legutolsó kocsi volt a csúcspont Pista! :)

Ciri 2009.08.28. 18:52:41

"és a videót elolvasni."

Bocsi: megnézni

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.08.28. 18:52:45

Video a felvonulásról:
www.youtube.com/watch?v=D2nsck1Vkk0&feature=related
És az "emberekről":
www.youtube.com/watch?v=gHoHuQI3F0E
:))))
Én ezért szeretem...
Egyébként fantasztikus volt az idei találkozó, bátran állíthatom, hogy az eddigi legjobb, bár viszonylag kevés autó jött el. Tavaly 2x ennyien voltunk, de a programok mindenért kárpótoltak. Volt éjszakai kalandtúra, szlalomverseny, ügyességi versenyek, csapatversenyen olyan egyszerű dolgokat kellett felismerni kép alapján, mint pl. a Skoda 1000 MBX prototípus hátsó elefántfül ablakának alsó fele :)
Később recycling car vezetés, ami egy 105-ös volt, megfordított kormányzással, az anyósülésnél fordított fékkel és kuplunggal, ezzel kellett végigmenni a szlalompályán. Elmebetegek.
Köszönjük, hogy eljöttetek! ;)

dennisthemenace 2009.08.28. 18:55:36

@Önjáró Talajgyalu: Kapnal is,ha ott lennek,egy echte Fiat feltengellyel..:))

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.08.28. 18:56:34

(2:32-nél látható a fenti videon a rapid cabrio standard is, amiről omm beszélt)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.08.28. 19:02:36

Jah, az MTX roadster azon kevés kabriók egyike, amelyik jobban néz ki felhúzott tetővel. Alapban tényleg olyan kis esetlen, de tetővel nagyon is kívánatos segge van.

captiva22 2009.08.28. 19:47:19

A kilencvenes években nem voltam nagy Skoda hívö, söt gyerek kori viták voltak is belöle!
A videó nagyon tetszik és ahogyan Pista Szlovákul kérdezi a Lóeröt Cseh akcentussal na Ba.... az volt a videónak a totális csúcs csúcsa!!!!!!!!!
Egy szóval király lett!!

Tipo16v 2009.08.28. 20:13:53

jól látom, hogy a gyönygházas piros skodrin golf gti felnik vannak ugye?
nagymamámnak volt sárga 120L-je nem forrt fel benne a víz soha, igaz mikor megvették és mentek hazafele akkor kigyulladt:D de semmi különösebb baja nem volt sok évig szolgálta őket aztán sajnos eladták:(

GOMER 2009.08.28. 20:37:12

ez a video jo volt
captiva22: ki kell hogy javitsalak, ebben semmi szlovak nem volt, csak cseh..

gleslie 2009.08.28. 20:44:40

Aki Škodás, az fogja érteni, aki meg nem, az jegyzeteljen:
Téma: Škoda 120
Volt a 120S: alap motor, alap kasztni.
Volt a 120GLS: "luxus" motor, "luxus" kasztni.
Volt a 120LS: alap motor, "luxus" kasztni.

Nekem volt egy épített 120-asom, alap kasztni + "luxus" motor + 5 sebességes váltó + elektronikus gyújtás + napfénytető + alufelni + egyedi "egybefejtámlás" ülések(egy csehszlovákiai!!! rally-versenyen cserélve gyári ülésekért és sok-sok csehszlovák koronáért)...
1991-1995 között az akkor "divatos" nyugatról behozott kocsik 99.5%-át lealáztam, a városban(Bp.) a piros lámpánál kiszálltak a "kartársak", és ajánlatokat tettek :)
Egy igazi "báránybőrbe bújt farkas volt"...

papa33 2009.08.28. 21:11:04

Nos 120 L (1982-es) volt a családban 20 évig, nem rohadt-legalábbis látható helyen, a lemezek belseje... de nem ért át, 130 000 km: az első 60 semmi, később apró hűtővízszivárgások hidegben-fagyálló tulajdonsága, sebességmérő csere, első fékbetét, generátorcsapágy (csak hangos volt). Kipufogódob.Kormánymű feltöltése olajjal-kicsit szivárgott a végén. 2-3 akksicsere. Nem forralt soha, nem olvadt megszakító, soha sehol nem hagyott ott. Országút 6, átlag 7 körül, nyilván nem gyilkolva. 80 rezonancia, 110 felett zajos, de nem is nagyon hajtottuk 100 felett. Ajtók jól csukódtak.
Másik topikhoz: új autó-gondtalan autózás. Ja 2* picit +húzták, egyszer a pótkeréktartó leérve kicsit elakadt,mind esztétika csak. Ennyi. Az igaz, ma már nem kéne, biztonság, fejtámasz, stb.

BMW /// 2009.08.28. 21:17:39

@gleslie: Mondanál pár típust amiket széjjjjjel aláztál?

ZON 2009.08.28. 21:26:35

120-as Skodánk volt, akkor kaptam jogsit 17 évesen.Volt, hogy úgy kiszámoltam a fater által beletankolt benzin mennyiségét, hogy a csajt hazavittem, és a nagykapu és a garázs között állt le...Soha nem forralta a vizet, pedig megjártuk vele a Kárpátokat és Dalmáciát is.Ellenben kuplungnyomcsapágyat 2X cserélt benne a fater vadásztársa, profi szerelő (szerény közreműködésemmel) Téli hidegindításnál Paganíni virtuózitásával kellett a szivatót manipulálni, mert vagy szétforgott a jéghideg motor, vagy leállt. 10-ből 8X sikerült...

dervis68 2009.08.28. 22:00:22

Gyerekkorom és apám legszebb autója egy citromsárga skoda coupe még a rendszámra is emlékszem UL 28-22. Tízéves lehettem a 70-es évek vége felé. Emlékszem a legjobban az tetszett az ajtókon nem volt keret.

jenko80 2009.08.28. 22:22:40

Nekem volt egy S110R, élénksárga, csak kilyukadt. Imádtam, sose forrt fel a vize, mindenhová elvitt kis fogyasztással, jól ment és gyönyörű hangja volt, szemből a skodások villogva üdvözöltek, járókelők mosolyogva nézték. Garázs nélkül azonban Skodát tartani olyan, mint panelgarzonban vadászkutyát.

Vincze Béla 2009.08.28. 22:25:11

Kot-skoda! kukurikúúúú

RWD 2009.08.28. 23:39:25

jó csaj, szép autók:)

strelok 2009.08.29. 03:31:53

@gleslie:

Az S, "standard" jelölés csak a 120-nál soha nem volt. A 120S, mint olyan, egy Skoda 100 alapjain nyugvó gyári versenyautó volt; 120S jelöléssel nem létezett utcai autó.
A 120-asok alapmodellje a 120L volt, illetve korábban a sima 120, ez utóbbit tudtommal nálunk nem forgalmazták sosem.

A 120LS-nek pedig nem alap motorja volt, ugyanaz mint a GLS-é, az autó csupán felszereltségben, és küllemben tért el attól.

rourke 2009.08.29. 04:43:43

Első kocsim egy Skoda 1000 MB volt. (CO 50-63) A Kerepesi úti Skoda szervízből vettem 30 rugóért. Skoda 110 LS motor volt benne, egy vadállat volt, persze akkori viszonylatban.Jó autók voltak az 1000 MB-k.A korábbi verzióiban automata szívató volt, és a hűtő elé egy zsalut lehetett felhúzni a vezetőülés mellől.Az autó belseje kulturált volt.
Az utána kijövő S 100-as, egy fostalicska lett.

rourke 2009.08.29. 04:45:42

@jenko80:
Az egyik S 100-asomat megemelték a szervízben. Az első futómű a földön maradt.

Dzsony 2009.08.29. 07:35:16

Tetszett a videó, még több ilyet!
Jó látni, hogy a mai műanyag világban még vannak ilyen elvetemült rajongók, és tuningolnak vagy eredeti állapotban őriznek políroznak öreg vasakat.
Én trabantos vagyok, de ezek a skodák nagyon tetszettek!
Ja és nagyon aranyos volt a navigátor hölgy! Már az hogy egy ilyen helyen lelkesen nézelődik, és ahogy a trabantról beszélt, hát kész voltam!
Fiatal, csinos és szereti a Trabit! Ő kell nekem!

hamika 2009.08.29. 07:51:50

@BMW ///:

Ifa,Kamaz,Zuk,Ikarus,Robur.A Barkas az szvsz már necces müvelet volt :))

vomit 2009.08.29. 07:56:49

ezek talan meg nem voltak:
120-ba 425ci oldsmobile V8 + jaguar hatso diff
homepage.ntlworld.com/david.akers/skoda.htm

110-be V8
http://www.flickr.com/photos/wembley_1966/2324164805/in/pool-679870@N25

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.29. 08:00:14

`94 tajekan volt egy 105os skodam, a pecsi mhsz ( magyar honvedelmi szovetseg )tanuloautoja volt, majd maszek oktatosofor osszetorte es kettobol lett osszehegesztve egy, a motor harmatgyenge, fek tulajdonkeppen nem volt, viszont a mai napig nem ertem hogy evett 6litert. ugyan annyiert adtam el mint amennyiert vettem es nem koltottem ra egy fityuinget sem ugyhogy nekem egy rossz szavam nincs ra.

apamnak 1982tol 90ig 120-as volt, 90tol 105os 96ig, akkor vett egy favoritot, mikor elloptak (!!!!) vett egy feher fabiat most ugy tudom egy piros kombi van neki ( nem lattam meg ) azt mondta egyszer a skoda jo kocsi - gurul is, dudal is, neki nem kell tobb.

fekete rapid 2009.08.29. 08:02:21

Garpnak: ha kell a fekete rapid 136 tele extrákkal eladó. tel. 20/430-3195

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.08.29. 08:03:11

Hú, nagyon jók. Kéne vennem egy 1000MB-t, vagy inkább egy S100-at

pizsama 2009.08.29. 08:05:40

Skodákban nőttem fel! Egészen 98-ig azzal járt a család. Így visszaemlékezve baromi kényelmesek voltak a hátsó ülések, jót lehetett szunyálni rajtuk!

w126sd 2009.08.29. 08:26:36

Sziasztok,nem vok egy Skoda fan,gyerekként nem szerettem,de mint autó érdekelt.Két kérdésem lenne,régi autó-motorban láttam képet az 100MBX-ről,és KSH adat szerint 12darab futott is itthon,mi van ezekkel?
A másik,középiskolámat kispesten jártam a Timót utcában mint gépész jelölt,az iskolával szemben volt egy műhely,ahonnan havonta kigurulz 1-3db kabrió! Skoda,tud erről valaki valamit?
Az biztos hogy ott csinálták őket,csak sosem jutootunk oda hogy utána nézzük.TOMEK

Desko 2009.08.29. 09:05:28

Ide is várunk mindenkit szeretettel, akár márkatárs akár csak bámészkodó!


V. Országos MITSUBISHI Találkozó

2009. szeptember 19-én Ercsin, a Kompkikötő mellett...
-Szervizpont
-Versenyautó kiállítás
-Oldtimer/youngtimer kiállítás
-Szépségverseny több kategóriában
-3 próba
-Gyereksarok
-Új autó bemutató és tesztvezetés
-Totó

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ és JELENTKEZÉS:
Honlap: www.mitsubishiklub.hu
E-mail: info@mitsubishiklub.hu
Mobil/SMS: (06-20) 365-3287
Kérjük, hogy jelezd részvételi szándékod a neved, elérhetőséged, autód típusa és a várható létszámmal együtt!

csiky944 2009.08.29. 09:21:04

Azt nem értem h Octavia meg Fabia meg ilyen újkori izé miért áll oda egy Skoda mellé? Azok a cseh VW-k annyira skodák,hogy hasonló jel van rajtuk.

Amúgy hál istennek nem volt Skodánk. 120-asnak eltekert kormánynál alárúgtam lefulladt,1200-es elkezdett pörögni,ennyi volt a különbség.

Boleslav_ 2009.08.29. 09:27:19

@Önjáró Talajgyalu:
Már hogyne lenne. A 100-as Skoda gyári versenyváltozata volt kezdetben 1172, majd 1298 köbcentis motorral és nyolccsatornás hengerfejjel, utóbbi verzió már 120 lóerő körüli teljesítménnyel.
Amúgy létezett:
105, azaz 1046 ccm motorral és 46 lóerővel
105 SP - Special (a hátsó ülések helyén raktérrel)
105 S - Standard (fapad: gurtnis ajtóbehúzó, letekerhetetlen hátsó oldalablak)
105 L - De Luxe (az alap 120-asok felszereltségével)
105 GL - Grand De Luxe (a 120 GLS felszereltségével)

120, azaz 1174 ccm motorral
52 lóerővel
120 - Standard verzió (fapad)
120 L - De Luxe (alap felszereltség)

58 lóerővel
120 LS - De Luxe Super (a 120 L felszereltsége, bár volt belőle jobban felszerelt verzió is)
120 GLS - Grand De Luxe Super (a csúcs, azaz legjobban felszerelt 120-as: fejtámlás ülések igényesebb kárpitozással, fordulatszámmérő, '83-tól ötsebességes váltóval és jobb műszerfallal, vastagabb hangszigeteléssel)
120 LX - a gyártás végefelé a sima 1,2-es motor szárazféltengelyes hátsó futóművel
125 - a 120 GLS a '88-as modellévtől.

És akkor az 1,3-as verziókról még nem is írtam...

2009.08.29. 09:34:44

Köszi a cikket és a videót!!
Sosem volt Skodám, de szimpatikusak ezek az őrültek, a Trabantrajongó kislány barátjának meg gratulálok... :)

Külön jó volt majdnem felvidékiként (Fülek alatt kicsivel..) hálláni ezt az ízességet...összekármolom magam, ápgréd...sedeszád dvá... :))

Össz skodás élményem apám 100-asa, illetve az utcánkban lakott egy másik, okkersárga 100-as, akit Virágszálnak hívtak:) Ez már sokat elárult arról, hogy mennyire finoman bántak vele:) Ja és persze ált. isk-ás koromban egy-egy Rapid 136-os láttán leborultunk a járdára és hajlongva imádtuk.

Tudom, hogy az újak már nem Skodák, de egy4*4-es Octavia kombi legalább kétszer mentette meg az életemet, úgyhogy szeretem ezt az emblémát...

Csak így tovább, őrültek! :))

citrix 2009.08.29. 09:35:16

Skoda?Az utóbbi években nagyon jó lett,minőségi autó (és az ára is prémium a javából).A szocialista Skodákban nem tudom mit lehetett szeretni,hangosak,lassúak voltak,az úttartásuk pláne szélben rémes.A farosok a hátsó ülésen ülőket nem csak a hasogató brummogásukkal hanem forrósággal is kényeztették,ez nyáron a lehúzhatatlan ablakok mögött kifejezetten durva volt.A Zsiguli de pláne az 1500-as nagypolák az igen,az autó volt.A Skoda akkoriban szerencsétlen megoldások tömkelege.De nem az számít honnan jött,hanem hová tart:jó firma vette szárnyai alá és ki is kupálódott,a feledés jótékony homálya borítsa a szocialista fiaskókat.

Boleslav_ 2009.08.29. 09:42:46

Jó kis cikk! Óriási buli egy-egy ilyen találkozó.

Kevés olyan márka létezik Magyarországon, amelyiknek ekkora aktív rajongótábora lenne, ezt el kell ismernie a más keleti, olasz, japán, angol francia stb. autók fanjainak is.

Annyival egészíteném ki, hogy az utóbbi időben már inkább három vonulata van a hazai Skodázásnak: farmotoros, orrmotoros és veterános. A három csoport között van átfedés és átjárás, a kemény mag mindhárom kör találkozóin részt vesz, de a találkozók jellege általában teljesen eltérő, mindegyik jó, csak más.

Devil2 2009.08.29. 09:45:47

UX 80-52, '75-ös fehér S100 hátsó ülésén töltöttem a legszebb gyermekéveimet. Köszi Skoda!

BXR 2009.08.29. 09:48:11

@csiky944:

Több, mint 16 évig volt egy piros 120-as Skodám.
Csak sajnos nem vagyok karosszérialakatos ( és akik felénk annak mondták magukat azok sem :((...)
A 90-es évek elején külföldről hordtuk be az autókat, de a Skodába mindig jó volt visszaülni.
Az 1200-eshez képest egy finom, precíz gép volt, csak motorerőben gyengébb.
Viszont a kormányt, féket, rugózást mem lehet összehasonlítani se.
Meg a fogyasztást se...:)
A megbízhatóságról csak annyit, hogy amikor közel húsz éves korában mentünk vele Horváthországba, akkor a felkészítés
annyiból állt, hogy megnéztem a guminyomást, a folyadékszinteket, öntöttem bele fél liter olajat,tettem friss zsírt a vízpumpacsapágyhoz, és gyönyörűen bírta az utat konvojban csupa erősebb autó között 38 fokban.
Hiába van most "jobb", hiányzik az egész családnak.

Devil2 2009.08.29. 09:49:41

CU 84-36, később CDF-535 '69-es 1000MB pedig szegény nagyfateré (R.I.P.) volt.

csiky944 2009.08.29. 09:49:54

@BXR: Fogyasztás meg nem is ment,akkor má ne is egyen :)

Boleslav_ 2009.08.29. 10:14:56

@citrix:
Bocsi, hogy ezt mondom, de amit írtál, az tipikusan a félismeretedet mutatja. Csak az S 100 és a 105 S ben volt hátul letekerhetetlen az oldalablak, az úttartás tekintetében semmivel sem volt rosszabb egy átlag zsigánál (a laprugós nagypolákról pedig ne is beszéljünk), csak ebben nem hátra, hanem előre volt szokás a zsák cement. A menetteljesítményekkel kapcsolatban részben igazad van, egy átlag Lada sokkal jobban ment, mint egy átlg Skoda, de literekkel alacsonyabb fogyasztás mellett. A nem átlag Skodák (110R, Rapid) pedig legalbbis felvették a versenyt a Zsigulikkal, ezerötösökkel (is). Nem egy olyan öreget ismerek, akik vigyorogva mesélik, hogy hányszor mutatták meg a kocsijuk hátsó rendszámtábláját az ererötösök sofőrjeinek...
A szoc érában eléggé le voltak osztva lapok az egyes országok, autómárkák között. A Skodának a takarékos, négyajtós olcsóautó jutott. A cseh mérnökök sokáig csak a maguk örömére vagy a versenyautók építésében élhették ki a kreativitásukat.

napalm 2009.08.29. 11:05:43

"Valamikor május környékén kaptam az első e-mailt, melyben meghívtak az augusztusi Nemzetközi Škoda-találkozóra a Pécs melletti Orfűre. Májusban! Válaszoltam is a kedves levélírónak, hogy a nagy nyári pörgésben abban sem vagyok biztos, elérek-e a vécéig, vagy szimplán csak befosok, nem hogy mi lesz augusztusban."

hát bazz, fogod a naptárat és beírod.
akkor már tudod hogy mit csinálsz.
ezektől a kifogásoktól tudok a falnak menni.

w a s d 2009.08.29. 11:37:02

Nem tudom, más mit tapasztalt, de nekem úgy tűnik, 20 éves korára az én Škodám elkezdett összeomlani.

BXR 2009.08.29. 12:51:03

@csiky944:
Azért 280.000 kilométert elment úgy,
hogy egyszer gyűrüztem meg, télen, fűtetlen garázsban, akna nélkül a motor kiszerelése nélkül, és csak a feleségem segített.
De eszembe se jut téged lebeszélni semmiről. Fosozd, ahogy akarod. Tiéd a tapasztalat.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.29. 12:58:09

@csiky944: "Azok a cseh VW-k annyira skodák,hogy hasonló jel van rajtuk."

Tiszta szerencse, mert ha továbbra is a jó öreg szockó minôségben gyártották volna tovább az autóikat, Škoda ma már nem létezne.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.29. 13:08:55

@BXR: Na és a karbantartási tapasztalatoknak szerinted mi köze a fogyasztáshoz meg a menetteljesítményhez? Mert ugyebár ez utóbbiakról volt szó.

Suttora 2009.08.29. 13:48:05

Jó a videó! Aszongya torziós merevsége 60%-a a Favoriténak. Az komoly lehet. Felkapcsolódna benne biztos a belső világítás, ha lenne. :D

zutyi128 2009.08.29. 15:07:58

Nagyon jó.Mennyivel emberközelibb mint a sok millás csili-vili autók.

ocsisajt78 2009.08.29. 15:47:57

jajjj ez a navigator csajszi a videoban olyan aranyos ^^

ilyen nocit olyan nehez talalni, aki meg ari is, meg nem unna magat halalra ha autokrol kell diskuralni :]

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.08.29. 15:51:15

Muszáj gratulálnom.
Nagyszerű volt nézni/olvasni!

Önjáró Talajgyalu 2009.08.29. 17:18:23

@bano1: Jogos a ket pont, de nyilvan a kollega nem arra gondolt, akit kijavitottam, amikor 120S-t mondott. :)

Önjáró Talajgyalu 2009.08.29. 17:23:57

@csiky944: Ooo... Azert maradjunk annyiban, hogy azok "cseh VW-k" azok elegge Skodak. :) Pl. 2005-ig epitettek (1.4MPI neven) ugyanazt a jo oreg nyomorudas OHV blokkot a Fabiakba, sot meg Octavia is keszult veluk, limitalt peldanyszamban. Injektor, miegyeb, ahogy kell. :) Sot, a 3 hengeres 1.2 6v motor, szinten a Fabiakban, az is a regi 1000MB-be tervezett blokk leszarmazottja szegrol-vegrol, amennyire tudom. Arrol nem is beszelve, hogy a Skoda masnak is gyartott motort a konszernen belul, pl. a Seatnak. :)

Na peldaul ezert all a "cseh VW" a Skoda melle. Bocs. :)

papa33 2009.08.29. 18:22:46

@Önjáró Talajgyalu: az a 3 cilinderes (OHC) VW , köze az OHV Skodához nincs. Fabiáig sokat finomodott az az OHV moci, ha valaki látott első Twingót a Dcia féle mocival, AC helyén a lyuk deklivel lezárva, Seicento ős OHV Fiat mocival, sokáig Fiesta OHV mocival, Dacia Sandero kifutott (ez OHC 8V) mocival, a régi mocikat sokáig használták, nem voltak ócskák, mondhatni szervízmentesek (problémamentesek szíjgondok nélkül otthoni hézagállítással, végül hidrotőkével a nyomórúdban-on... vannak akik nem békéltek meg a 3 hengeres mocival, leginkább akik ki sem próbálták, addig. És kis motor: hajtva zaba, normálisan takarékos.
Amúgy a Fabia motortere hemzseg a VW és Audi jelektől, de hogy ez egy kisautóban előny-e, az később (javításokkor) derül ki.
Azt a hibát elkövetni nem szabad, hogy egy szervokormányos 12 V 65-70 lovas után abszolut fapad Fabiába ülünk. Dízel után se próbáljuk ki.
Személy szerint nem egy embert ismerek, kik a régi Skodák neve miatt vett Fabiát, pedig egy csavar nem azonos. Nem csalódtak.

Önjáró Talajgyalu 2009.08.29. 18:37:52

@papa33: Ja, koszi. Most utana olvastam, az 1.2 HTP-rol azt irja a wikipedia, hogy direkt a Fabiahoz terveztek, es aztan kesobb kerult be a VW Polo-ba peldaul, es tenyleg nem OHV.

Alhazred 2009.08.29. 18:44:09

melyik ment jobban, a vfts vagy a 130rs? tudom, hogy nem kortársak, csak kíváncsi vagyok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.29. 19:27:32

most nezem csak mit tettem, egy skodas oldalon ladat dicsoitek :D

orrmotor+hatsohajtas, tobb loero, minden mellette szol, bar most sokan lehulyeznek majd ezert.

a videoban volt egy mondat ami megutotte a fulem: az 1000mb volt az utolso vilagszinvonalu skoda - ez olyan kijelentes amit nem tudok hova tenni. ilyen szempontbol en 2 honapos koromban ugy usztam mint phelps, ugy futottam mint bolt, es olyan eros voltam mint schwarzenegger hasonlo idos korukban. ennek igy nincs ertelme szerintem.

130rs 2009.08.29. 20:36:17

A VFTS az LR kortársa volt. Nemzetközi viszonylatban LR-el nagyobb sikereket értek el. Nem elég gyorsan menni, kanyarodni és lassulni is kell. Pl. a rallikrosszban a farmotoros Skodák a rajtnál az erösebb autókat is lerajtolták pont a farmotor-hátsókerékhajtásból adódóan. Egy gyorsaságin hányszor is kell kigyorsítani ? Az RS-el a gr B-s Ladákat(kereklámpa 1600 cm3 ) többnyire szintén verték.
Volt a 70-es években egy BBK pályaautó sorozat. (max 1300 cm3 ). Két év után, amikor az elvtársak megunták, hogy mindig az RS-ek nyernek, egyszerüen megváltoztatták a szabályokat és kitiltották őket. Mert legyőzni nem sikerült...

zalkapone 2009.08.29. 20:42:29

Remélem Crix barátom most örül! A felvonulós videón láttalak, haver! ;-)

BXR 2009.08.29. 23:46:41

@Il mio nome è Nessuno:

Bakker !
Arra válaszoltam, hogy "nem ment" -csak 280.000-et.
Amire te gondolsz,arról csak annyit, hogy nagyon meg lehetett vele tanúlni lendületből előzni.
Soha nem voltam közlekedési akadály.
De street racer se...

skoda135 2009.08.30. 15:55:12

@visszakettopadlogaz:
Nem olyan régen 1 éve részt vettem egy gyorsulási versenyen, ahogy egy 2107es ladával(1,6-os motorral) versenyeztünk. Bár sikerült 402men rám vernie 1 kocsihosszt a harmadik próbálkozásra, de az érdekes inkább az volt, hogy minden futam uán, én kiszálltam és beszélgettem a haverokkal, üdítőt szürcsöltem, ők meg bütykölték a ladát, hogy meg tudjanak verni.
Sikerült is a végére. Ennek ellenére én jól éreztem magam, és tiszta maradt a kezem. :D :D

Ugyan ez a srác 1 hét múlva felhívott, hogy segítsek neki építeni egy skodát szlalom versenyre, mert ő maga akarja kipróbálni a különbséget. Megtettük. Összeraktuk, közepesen sikerült(Csak 80LE 110Nm lett padon) és az első próba után, az ő véleménye: "Nem lehet vele normálisan menni, alig lehet úton tartani."

Még 3 hónapig használta, és gyakorolt. Ez után a véleménye:" Mikor megtanultam skodát vezetni versenyen, a lada már csak látványos autózásra jó, de időt csak skodával tudtam elérni"

Ezt egy olyan ladás mondta aki fanatikus ladás. Ma mind a két autót viszi versenyre. Az egyikkel mutatványozik, a másikkal eredményt is ért el. Rájött a két autó közti különbségre, és nem szégyelli beismerni, hogy az 1.6os ladájával nem tud annyit elérni mint 1.3as skodájával.

Ez magáért beszél. Skodát tudni kell vezetni. Az után a lada csak játékszer.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.08.30. 16:29:41

Az utulsó, tunying-masinánál sikerült egy Skodából Fiat Puntót faragni ...

Viktus 2009.08.30. 16:42:37

Skoda pöpi kis gép olcsón fenntartható, megbízható ez a valódi népautó nem a VW néven futó drága kemény kopogós műanyagos polo csodák, és társai ...

pejka 2009.08.30. 16:53:59

@bano1: Nem akarlak kijavítani,74-89-ig volt meg az IV-46-67.S100,és lehúzható volt az ablak!Igaz csak félig,de bizony kurblis volt hátul!Lujza volt a hűség mintaképe,ha 90 felett felsedert Érdre,pezsgőzött a család.

pejka 2009.08.30. 16:55:33

Ja,és a kalaptartó volt a kedvenc,a snájdig ovális likakkal,műbőrböl.

pejka 2009.08.30. 17:03:29

@Önjáró Talajgyalu: Tesóm a "Mozaik"-ban volt 7 évig,az 1.2 htp a sima 1.6-os őskövület VW-blokk kurtítva,cm3-re azonosak a hengerek. Az már rég nem hüvelyes skoda motor.

dennisthemenace 2009.08.30. 19:41:16

@pejka: Annak idejen a cseheknel arultak hozza utolag beepitheto ablakemelot;sosem ertettem,miert nem rakjak bele mar a gyarban??

papa33 2009.08.30. 20:37:16

És a Lada-Trabant-Wartburg vonalon 80-as években 6 literrel ment el ami ma sem rossz (Trabival is mentem 6 alatt óra szerint 80-ig fékezések nélkül...).
Ültem olyan patetban ami csendes volt, szóval a zaj-rezonancia esetfüggő. És biztos az alap fix hátsó oldalablakos volt (105 L vagy mi), de sok 3 ajtósban sem lehet szellőztetni, szal ajándék a hátsó ajtó...

bagoj ur 2009.08.30. 20:59:42

Omm, egyre jobbak az írásaid, videóid! Hajrá, faszán nyomod! :-)

ommm 2009.08.30. 21:03:46

@bagoj ur: Az érdem közös, remek operatőr, profi vágás. Én csak majomkodtam egy kicsit. A srácok nevében is köszönöm.

Tibiapó 2009.08.31. 09:52:18

A "kommunizmus" éveiben, (mely valójában szocializmus volt, (fogalmi zavar, javaslat: értelmező szótár) két Skoda 120-asom volt és mindkét életveszélyes közlekedési élményem hozzá köthető. Előzés közben huzatáskor, egyszerüen kihagyott a motor. A "tudós szakemberek" persze nem jöttek rá, de megvetették velem még a Szűz Mária f...át is. Végül a nem gyári vezézérmülánc megnyúlása okozta előgyújtás elállítódás idézte ezt elő, kb. 2000 km-el annak cseréje után. Ezen negatív élmények örök nyomot, mondhatni fóbiát hagytak bennem a márkát illetően és a 22 autóm közül többé nem lett (lesz) Skoda!!

Boleslav_ 2009.08.31. 10:22:41

@Önjáró Talajgyalu:
Annyi (fél)igazság azért van a dologban, hogy még a Fabia, sőt az Arosa, meg talán a Lupo is készült ezres OHV, azaz az őskövölet 1000 köbcentis Skoda blokkal. Persze a rendszer már közelebb állt a az 1,4 MPI Fabia motorhoz, mint az ősi 1000MB-hez, te tény, hogy a hazai piacon is kapható volt 1.0-ás Fabia és Arosa Skdoa ősmotorral is.

Boleslav_ 2009.08.31. 10:26:11

@pejka:
Biztos, hogy nem S100L volt? Vagy lehetett utólagos módosítás is (kb. fél, óra átrakni az ablakmozgató szerkezetet).

w a s d 2009.08.31. 11:44:28

@Tibiapó: De akkor az nem a Škoda hibája volt, ha az _utángyártott_ lánc ment tönkre.

@bano1: Az Arosa- ban VW- eredetű OHC volt, amennyire én tudom, amit a Polo- ba és az Ibiza- ba is raktak.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.31. 12:39:28

Nagyon Skodálatos hétvége lehetett.

kael 2009.08.31. 13:00:48

A 31. kép miatt: Hogy írhat autós újságíró olyat egy karburátorra, hogy porlasztó??? A porlasztó porlaszt, a karburátor pedig, ki gondolná, karburál. Két külön fogalom!

Önjáró Talajgyalu 2009.08.31. 15:25:32

@kael:
Most vagy viccelodsz, es akkor nem ertem, vagy nem viccelodsz, es akkor nem ertesz hozza. :)

http://hu.wikipedia.org/wiki/Porlasztó

w a s d 2009.08.31. 15:45:26

@bano1: Volt az 999 cm3- esben is, 67,1 mm- es furattal, 70,6- os lökettel. Lupoban és Arosa- ban még csak olyanról hallottam.

www.hasznaltauto.hu/3202099_seat_arosa_1997

Ott a kép is a motortérről. Az pedig nem Škoda- féle OHV.

pejka 2009.08.31. 20:51:20

@bano1: De,természetesen.Mivel most csak általánosságban beszéltünk a 100-ról ezért írtam.Tehát:S100L-ben volt hátul kurbli.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.01. 01:22:27

már megint letérdelt a szerver?

nem tudtam kommentelni, a random népítélet napokig nem mozdult, nincs új poszt...

sunázósün 2009.09.01. 01:33:39

@Tibiapó: Te egy balek vagy, és még el is meséled, hogy átkeféltek LOL

Boleslav_ 2009.09.01. 08:39:21

@F/:
Megint tanultam valamit... :-)

De akkor ezek szerint ez évjáratfüggő lehetett. Elékeztem rá, hogy a Skoda Múzeumben láttam az ezres Skoda motor Seatos változatát (ezt linkeltem be), tehát biztosan létezett olyan kivitel is. A kettő persze nem zárja ki egymást.

Garp 2009.09.01. 22:30:38

@fekete rapid: küldtem üzenet a blogon keresztül de sztem nem kaptad meg. Dobnál nekem egy mailt légyszi, nem látom a tiéd.
Köszi!

Tommi 2009.09.06. 23:57:33

105ös volt, meg két féltengelytörés is vele. Inkább Samara!

Andras130 2014.01.04. 20:05:45

Az 1.4MPI 8V fábiák motorja hasonlít a legjobban a régi 1000MB és 120-130-as blokkokra sőt néhány apróságot leszámítva ugyanaz.Tökéletesen passzol is a régi skoda váltókra még a bal oldali motortartónak a felfogatása is ugyanazzal a lyukosztással van.Ugyanaz a 75,5-es furata van mint a 135-136-os skoda motoroknak sőt a hengerfeje is ugyanaz a szívójárat formáját leszámítva.

A General lee 105-ös mellett lévő 130 replika nem tökéletes másolat, sima rapid kitámasztókaros futómű van alatta, nem RS hanem egy tuningolt felicia motor van benne, nem 45-ös hanem 40-es weberek vannak rajta és nincs benne 140-150le, max 100-110.

www.youtube.com/watch?v=zqyhnAN5qnA
A videón látható piros 1000mb 1550ccm-es és az tud full tuningal 145Le-t
süti beállítások módosítása