Jelentkezzen: ki lopja a biciklisávokat?!

  2009. augusztus 19. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

A biciklis nem fog kerülni, nem fogja tolni: a biciklis az arra megy, amerre a legrövidebb.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr381321242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TéeSzElnök 2009.08.20. 00:19:19

Nem tudom elhangzott-e már (a franc se fog visszaolvasni 569 kommentet...), de: Franciaországban elveszik annak a bringásnak a jogosítványát (összes kategória), aki bringával szabálytalankodik. Najó - ez nálunk csak a hétvégi vringásokkal működne... :-/

madmanic78 2009.08.20. 00:20:54

A cikk teljesen rendben van, kurva jól érzékelteti a jelenlegi pesti helyzetet.

Sok kibszott jatás pajtás nem érti meg, hogy

1, a biciklizés egészséges, DE NEM AZ ÜLLŐIN VAGY A KÖRÚTON!

2, életveszélyben vagy hülyegyerek ahogy cikázol a sorok közt, és mikor én éppen kerülök egy szabálytalanul parkoló áruszállító teherautót úgy, hogy még a mellettem lévőt is figyelem, hogy elférjen te meg jobbról még bebújnál, simán elkenem a szád az iveco oldalán elejétől végéig..

Annyit kapok mint egy rendes emberért..

3, bicikliutat akartok? Srácok, össze lehet dobni.. Ugyanis amit mi ( szabályosan közlekedő) autósok befizetünk adót, ( a benzinnel ) ti abból kaptok bicikliutat...

Jut amennyi jut.

Világmegmentők.. persze.. marék elmebeteg..

kozlekedo 2009.08.20. 00:35:41

@madmanic78:
1. A kerékpár közlekedési eszköz, nem sportol, A-ból B-be megy.
2. Ámen, de akkor tiltsuk ki a robogókat meg a motorosokat is. (vagy tanulj meg vezetni.)
3. Nem dobok össze semmit, közút. Használom ha úgy tartja úri kedvem. Nekem nem kell külön kerékpár út. Jó a már meglévő is.

frollow 2009.08.20. 00:55:02

van két jó lábam, két jó bringám (na jó, az egyik csak budapesre alkalmas, arra is feltételekkel), van kocsim is, meg éves bérletem. kifejezetten sportot űzök abból, hogy milyen kombinációkkal közlekedem, sőt, valljuk be, sportot űzük a közlekedésből. a bringás/atós öntudattól többnyire hányhatnékom támad, de kifejezetten jól esnek a hibrid posztok, amikor pl winkler ír a margit-gate-ről (tudom, két kötőjel...). tegyük hozzá, a margit hídon (bridge) eddig is a déli oldalon közlekedtem, ahol eddig sem volt kijelölt bringaút... srácok, budapesten biciklizni addig lesz romantikus élmény, amíg nem lesz elég kiépített ahhoz, hogy sport legyen. sőt, BPen bringázni luxus, buborék, örüljetek neki. ámen

madmanic78 2009.08.20. 00:55:07

@kozlekedo:

1, a kerékpár közlekedési eszköz: persze,ezért RÁ IS VONATKOZIK A KRESZ!

2, motor robogó: nagyobb az esélye a túlélésre, mert HALLOD HA JÖN! ellentétben a biciklissel.
Köztük is vannak gyökerek, de a nagy többség jelez hogy menne, gázfröccsök, villantás stb. Ezeket el is engedem.

20 éve vezetek, ne kritizáld, még nem öltem meg senkit.

3, jaaaaaa te nem szállsz be? Akkor mi a gond?? Ha nem kell bicikliút, használd ami van, de SZABÁLYOSAN!! Ha meg mindenképp meg akarsz dögleni könyörgöm, ne az én kocsim fényezését maszatold össze..

Utálnám egy ilyen agyvelejét vakargatni..

Bár nem lenne nagy meló..

jelentéktelen alak 2009.08.20. 01:00:12

@fosdapass:

Én legszívesebben biciklivel közlekedem, de sokszor alakul sajnos úgy, hogy autóba kell ülnöm.
Ha autóban vagyok, soha nem zavar a szabályos biciklis, ha biciklizem, soha nem zavar a szabályos autós. Viszont mindig zavar a szabálytalan, a pofátlan, bármivel is közlekedjen.

A pontjaid többségével egyet is értek. Nagyon is indokolt volna. De azon azért gondolkodj el, hogy ma egyaránt biciklinek számít az is, amit a 4 éves gyerek teker a kertben, meg az is, amivel pl. én járom a várost. Az enyémen simán elférne az összes pont, amit felsoroltál, de a gyerek biciklije nincs akkora, mint amekkora a rendszám lenne. :-)

Mint kerékpáros, én EMBERI közlekedés mellett vagyok. Lakott területen el LELL hogy férjen a biciklis és az autós is egyetlen felületen. Teljesen feleslegesnek érzem a városi bicikliutakat/biciklisávokat. Sokkal ésszerűbb volna olyan szélső sáv, ahol elfér egymás mellett a biciklis és autós biztonságosan a sávon belül. A lakott terület vége táblánál, viszont kezdődjön a jól elválasztott , több méterrel az út mellé épült bicikli út!
Ehhez képest, az országutak mentén alig van bicikliút, a városban meg a járdát festik annak át...

Pedig:
Az átlag biciklis sebessége, 4x-5x olyan gyors, mint az átlag gyalogosé. kb. 2,5x olyan gyors a szabályos városi autós, mint egy biciklis. De lakott területen kívül a szabályos autós, kb 4-4,5x olyan gyors, mint egy atlagos biciklis.
Ezen adatok is jól mutatják, hogy a jelenlegi koncepció (bicikliút a járdán, de lakott területen kívül szinte semmi) a lehető leg baleset veszélyesebb megoldás.

Én ezért törölném el azt a meglévő szabályt, hogy a biciklisnek a bicikli utat KELL használnia. A budapesti bicikliutak jelentős része, ugyanis -átfestet- járda.

cso zsi 2009.08.20. 01:07:06

@kozlekedo: "A kerékpár közlekedési eszköz, nem sportol, A-ból B-be megy."
A napokban sajnálatos módon egy sportoló fiatalembert ütött el egy furgon egy útfelbontás környékén.
A fiatalember a versenyre felkészítő edzését tartotta.
Igaz, ilyeneket autós, és motoros társainktól is látni, sebességük, és járműfajtájuk láttán nem gondolhat mást az ember, minthogy épp felkészülnek a versenyre ők is. Közlekedésnek ugyanis csak erős gúnnyal nevezhető, amit tesznek.

Ez rég volt: www.kettoskonyveles.hu/1997_evi_torveny_a_jovedeki_adorol_es_a_jovedeki_termekek_forgalmazasanak_kulonos_szabalyairol.html
„3. § (1) Az Útalap 2. § a) pontjában megjelölt forrását 1998. első félévében az üzemanyagok után befizetett jövedéki adó 26,32 százaléka, az ezt követő félévekben a belföldön, a tárgyfélévet megelőző félévben értékesített üzemanyagok fajtánkénti mennyiségével súlyozott átlagos fogyasztói árváltozásának mértékével korrigált hányada képezi. Az így számított összeget a vámhatóság köteles az Útalap kezelője által a tárca hivatalos lapjában közzétett Útalap számla javára befizetni.”


Ez nem annyira rég:

"Budapesti hírek
Jobb utakat a benzin adójából - Demszky Gábor közleménye

A főpolgármester javasolja, hogy a benzinárak adóstopja mellett a kormány hozzon döntést az üzemanyagokból beszedett adók igazságosabb elosztására, hogy annak egy részét az önkormányzatok visszaforgathassák az utak állapotának javítására.
"Üdvözlöm az üzemanyagok jövedéki adójával kapcsolatos kormánydöntést. Úgy tűnik, megvalósul az SZDSZ adóstop-programja: a kormány nem kívánja a benzinár világpiaci növekedését többletadók beszedésére is felhasználni.
Az autósokat terhelő adók nemzetközi összehasonlításban is magasak Magyarországon. Ennél is nagyobb baj, hogy a befolyt horribilis adóból egyetlen fillér sem kerül vissza az önkormányzatokhoz a közlekedés feltételeinek javítására, az úthálózat fenntartására. Ezért javaslom, hogy a kormány az adóstop mellett hozzon döntést az üzemanyagokból beszedett adók igazságosabb elosztására is.

Ma a 95-ös benzin literenkénti 248 forintos árából 157 adó formájában a központi költségvetésbe kerül. A 218 forintos dízelolaj árában 132 forint az adótartalom. Az üzemanyagokra terhelt adók nagy része jövedéki adó. A benzin esetében ez literenként 103, a gázolaj esetében 85 forint. A jövedéki adó mértéke a legmagasabbak közé tartozik egész Európában, ráadásul nálunk ez beszámít az adóalapba, amire még a 25%-os ÁFA is rárakódik. A szomszédos országokban mindenütt jóval kevesebb adót fizetnek az autósok, mint nálunk.
A benzin és gázolaj adója évente több mint 400 milliárd forint bevételt hoznak az államnak. Csak Budapesten körülbelül 100 milliárd forintot szednek be így. Az autósok joggal várják el, hogy adójukból az utak állapotának javítására is jusson, hiszen egy átlagos tankolásnál 8000 forintot adnak az államnak. Ennyi pénzből egy közepes kátyút már ki lehetne javítani.
Minden magyar nagyvárosban komoly problémát okoz a városi úthálózat fenntartása. Amióta az Orbán-kormány megszüntette az útalapot, az állam végképp magára hagyta az önkormányzatokat a kátyúk problémájával. Ezért azt javaslom, hogy a kormány az üzemanyagokra kivetett adókból juttasson vissza az önkormányzatoknak az utak karbantartására. Ez nemcsak igazságosabbá tenné az autósok megadóztatását, hanem végre világosan számonkérhetővé tenné a közutak állapotát a kormányon és az önkormányzatokon."

Forrás: Főpolgármesteri Hivatal Sajtóiroda
2004.05.12. "

cso zsi 2009.08.20. 01:09:20

@kozlekedo: "A kerékpár közlekedési eszköz, nem sportol, A-ból B-be megy."
A napokban sajnálatos módon egy sportoló fiatalembert ütött el egy furgon egy útfelbontás környékén.
A fiatalember a versenyre felkészítő edzését tartotta.
Igaz, ilyeneket autós, és motoros társainktól is látni, sebességük, és járműfajtájuk láttán nem gondolhat mást az ember, minthogy épp felkészülnek a versenyre ők is. Közlekedésnek ugyanis csak erős gúnnyal nevezhető, amit tesznek.

Ez rég volt: www.kettoskonyveles.hu/1997_evi_torveny_a_jovedeki_adorol_es_a_jovedeki_termekek_forgalmazasanak_kulonos_szabalyairol.html
„3. § (1) Az Útalap 2. § a) pontjában megjelölt forrását 1998. első félévében az üzemanyagok után befizetett jövedéki adó 26,32 százaléka, az ezt követő félévekben a belföldön, a tárgyfélévet megelőző félévben értékesített üzemanyagok fajtánkénti mennyiségével súlyozott átlagos fogyasztói árváltozásának mértékével korrigált hányada képezi. Az így számított összeget a vámhatóság köteles az Útalap kezelője által a tárca hivatalos lapjában közzétett Útalap számla javára befizetni.”


Ez nem annyira rég:

"Budapesti hírek
Jobb utakat a benzin adójából - Demszky Gábor közleménye

A főpolgármester javasolja, hogy a benzinárak adóstopja mellett a kormány hozzon döntést az üzemanyagokból beszedett adók igazságosabb elosztására, hogy annak egy részét az önkormányzatok visszaforgathassák az utak állapotának javítására.
"Üdvözlöm az üzemanyagok jövedéki adójával kapcsolatos kormánydöntést. Úgy tűnik, megvalósul az SZDSZ adóstop-programja: a kormány nem kívánja a benzinár világpiaci növekedését többletadók beszedésére is felhasználni.
Az autósokat terhelő adók nemzetközi összehasonlításban is magasak Magyarországon. Ennél is nagyobb baj, hogy a befolyt horribilis adóból egyetlen fillér sem kerül vissza az önkormányzatokhoz a közlekedés feltételeinek javítására, az úthálózat fenntartására. Ezért javaslom, hogy a kormány az adóstop mellett hozzon döntést az üzemanyagokból beszedett adók igazságosabb elosztására is.

Ma a 95-ös benzin literenkénti 248 forintos árából 157 adó formájában a központi költségvetésbe kerül. A 218 forintos dízelolaj árában 132 forint az adótartalom. Az üzemanyagokra terhel

kozlekedo 2009.08.20. 01:09:31

@madmanic78:
1. Köpönyegforgatás, egyszer az a bajod ne sportoljon ott, aztán meg a KRESZ.
2. Ez indok hogy halk? A priust is csak azért veszed észre mert nagy?
3. Van autóm, 20 éve vezetsz és nem tudod mi a közút? Az mindenkié.

cso zsi 2009.08.20. 01:20:57

@madmanic78: "Köztük is vannak gyökerek, de a nagy többség jelez hogy menne, gázfröccsök, villantás stb. "
Nekem miért pont a gázfröccsösökkel van bajom?
Estefelé a Honvéd kórház új épületénél (ÁEK) történt a jelenet.
A Róberton a kanyarodó sávban pirosnál álló autó mögé érkezik a motoros.
gázfröccsök, mert a lámpa sárgára váltott, az autós lassan kanyarodik, majd megáll, mert a zebrán puhatestűek haladtak át.
Közben gázfröccsök a motorostól.
Autó elindul, de pár méter után fékez, mert látja, amit a motoros nem: a mentőbejáraton kezd kigurulni egy hangjelzést nem, de fényjelzést használó mentőautó. (bent, és kórházközelben nem visítoznak)
A kiszélesedő úttesten a motoros jobbra kivág, csutkagáz, és csak a mentősnek köszönheti, hogy nem kellett levakarni a mentő oldaláról, és helyben ellátni, vagy elásni.

Füvész 2009.08.20. 01:29:41

@baseldon: ez azért is lehet, mert tele van a kis hócipőnk bizonyos dolgokkal, amik körülvesznek minket.

Azért szó esett a biciklizésről is:
- miért nincs több kerékpárút?
- miért (tényleg: miért???) van sok hülye biciklista?
- miért intoleránsak az autósok (vagy miért és mitől félnek, ha kerékpárost látnak)?
- hogyan értsék meg a nem biciklisták egy kerékpáros motivációit?
- stb.

Miután a politika volt szíves behatolni a magánéletünkbe és a munkahelyeinkre, miért ne szapulhatnánk a politikus hölgyeket és urakat, ha egy "szakmai" vitában a kerékpározásról beszélgetünk? A politika lesz szíves visszatakarodni a maga helyére, és ott tisztességesen végezni a dolgát – akkor mi sem fogunk egy ételrecept, a sport, vagy éppen a közlekedés kapcsán politizálni kezdeni... Nemde?!?

Füvész 2009.08.20. 01:35:12

@stirlitzist: régebben főleg kerékpároztam (munka miatt és passzióból hosszú túrákon), mostanában autós vagyok (de voltam taxis és teherautósofőr is).

A kerékpárosokat lehetőleg segítem az autómból, de tényleg sok gyökér biciklista van. Meg persze sok bunkó autós is.

Ez itt egy "gépes" szájt (motorosok, autósok, miegyéb) – ahhoz képest igyekszünk megérteni a biciklistákat is. Remélem, egy kerékpáros fórumon legalább enyire megértők és toleránsak kedves közlekedő társaink az autósokkal, motorosokkal szemben... Akkor előbb-utóbb működni fog a dolog.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.20. 01:56:36

az autos fizet azert hogy autozzon, nem is keves kozterhet, a biciklis nem fizet kozterhet hogy biciklizik.

aki fizet az dirigal.

kismajom2 2009.08.20. 03:47:24

@visszakettopadlogaz:

teljesen igazad van! de én tovább mennék. a kurva gyalogosok is tök ingyen veszik el a rengeteg helyet és az aszfaltot az autósok elől. látott már valaki gyalogost járdáért fizetni? naugye! és még nekik áll feljebb! a pofám leszakad, komolyan. legözelebb fel is pofozok egyet ha a zebrán ugatni merészel. jegyezze már meg a sok kis köcsög, h az aszfalton ÉN dirigálok. majd akkor átmehet ha én úgy döntök! ingyen használja aztán még nekem kell fékeznem miatta? nem jól van ez így emberek.
és ez még nem minden! ott van az a sok szar villamos meg busz. fizettek azért valaha is h engem a saját pénzemből fizetett közutamon feltarthatnak? dehogy, sőt még ők kerülnek nekem nem is kevés pénzbe! hát mi folyik már itt emberek?
meg ez a szó is milyen már h közút. hát röhej komolyan. mindenhonnan kincenzúráztatnám és autóútra cseréltetném. a sok kis senkiházi talán akkor észbekap.

Freechild 2009.08.20. 06:53:54

Fura nekem hogy igy szétválasztjátok az autost és a biciklist. Pedig a legtöbben mindkettőt használják.
Én hétközben csak bringázok és nagyon is autos fejjel tekerek. Nézek, vigyázok, elengedek, nem erősködök. Nem is nagyon volt olyan helyzetem ami komoly lett volna.
Pedig átmegyek a piroson ha kell és megyek az uton is. Mégis lehet ezt is ésszel és normálisan csinálni.
Ja és talán apróságnak tünik, de nappal is megy a LEDes villogo elől. Emiatt látnak az autosok és ők magunk engednek el, lassitanak le, huzodnak el előlem. Egyszerüen csak azért mert látnak. Nincs ebben semmi csoda, ki lehet probálni.

A cikkhez: kapják be a vározházán. Szemétládák...

bardocz 2009.08.20. 08:29:45

Persze, a biciklisek tűnjenek el, de az autósoknak nem kell változni semmit. Valamiért ausztriába, meg horvátoknál az autós nem dudál le az útról és megy el eleve gyorshajtva(mert azt ugyebár szabad) 10 centire a biciklistől, hanem képes várni fél percet, amíg tud neki is elég helyet hagyni. Meg nem anyáznak rögtön. Ez az ökokamikázés meg szimplán szánalmas. Legolcsóbban így jutok el a bárhova, és jópár helyre a leggyorsabban is. Aztán még piroson sem megyek át. Ha a biciklis nem tudja milyen autót vezetni, akkor te biztos, hogy nem tudod milyen biciklizni városban, legalábbis a cikkből ez jön le.

bardocz 2009.08.20. 08:38:31

"Mikor veszik már tudomásul hogy a bringásoknak nincs helye a városban?"

Erre max annyit tudok mondani, hogy ostoba vagy.


Amúgy meg sokhelyen nem véletlenül nem használják a bicikliutat, vékony kerékkel, ami elvileg való aszfaltra, képtelenség végigmenni gyökkettőnél gyorsabban, és kényelmesebb a bicóút melletti földút. Ilyen szinten szar autóutak viszont nincsenek.

cso zsi 2009.08.20. 09:00:46

@Füvész: Ha ellátogatsz a Kerékagyra, ott megtapasztalod, hogy mindenki mumus, aki géperejűvel jár.
Hiába próbál velük normális hangnemben társalogni az ember, van 2-3 törzstag, akik vagy nem nőttek még fel az élethez, vagy zsigerből gyűlölnek bármit, ami benzinnel/gázolajjal megy.
Mindezt úgy, hogy a Kresznek vagy hírét sem hallották, vagy a kiváltságaik alapján nem tartják fontosnak.
Tisztelet a kivételnek, mert láttam már olyan bringást (sőt egyszer motorost is), aki nem törtetett a lámpánál álló kocsisor elejére, hogy akik 30 másodperce megelőzték, kezdhessék újra.
Valószínűleg autós volt biciklin. ;)

GáborGábor 2009.08.20. 09:17:48

Kisvárosban voltam gyerek, ott biciklivel jártam. Aztán megnőttem, nagyvárosban élek, most autózom.

Majd ha leépülök, akkor visszatérek a biciklihez...

lyesmith 2009.08.20. 09:29:40

Kerékpárosok részére kötelezővé kéne tenni a láthatósági mellényt és a védőfelszereléseket. Valamint kötelezően kéne oktatni a KRESZT az általános iskolában. (Persze előbb meg kéne refolmálni, kigyomlálni belőle az avít baromságokat)

mtk001 2009.08.20. 09:31:26

Igaza van 1000 %-ig Winklinek !
Látszik a hozzászólásokból, hogy a bringások jelentős részére az 'ökoterrorista' kifejezés finom eufémizmus ...
Most pedig abszolút tényeket ír Winkli :
- Lopják a pénzünket a Városházán (is), ez faktum. A Margit-híd Rügen Brücke összehasonlítást érdemes lenne tényleg megérteni. (de.wikipedia.org/wiki/Strelasundquerung)
- A bringások gyakorlitalag semmiféle szabályt nem tartanak be, a nagyon rossz közlekedési kultúrájú autósoknál 100 -szor rosszabbak, szinte másodpercenként teremtenek életveszélyes helyzeteket. (Rebgeteg személyes tapasztalatom van rá.)
- Nincsenek meg a kultúrált kerékpározás körülményei Budapesteb, az épített bicikliutak is jórészt szarok.
- A BKV (árokban a gödör) tényleg drágább az egyedi közlekedésnél, nagyon sok esetben.

mtk001 2009.08.20. 09:33:47

@bardocz:
Egyébként általánosságban igazad is lehet, de a horvát példa sántít !
Pl. a minap büntették meg az egyik válogatott horvát biciklist a rendőrök, mert akadályozta a forgalmat ! :-)))

TGV 2009.08.20. 10:21:27

mondjuk a bicikliseket ra is lehetne engedni a villamospalyara... es a buszsavba. De elvehetnenek egy savot az autosoktol is a hidon

Dr Zoidberg 2009.08.20. 10:25:25

Szerintem az összes kerékpárost, gyalogost, motorost, furgonost, taxist, teherautóst, kamionost, buszt, villamost, trolit és munkagépet ki kellene tiltani a Budapestről. A metró is takarodjon, mert a pirosnál állva, amikor elmegy alattunk, kurvaidegesítő ahogyan megrengeti a felszínt. Jaéspersze a kutyákat és a galambokat is ki kell tiltani. A Dunát pedig betonozzák le, és legyen belőle autópálya.

Dr Zoidberg 2009.08.20. 10:29:43

Bocsánat, a vonatokat kihagytam. Azt is kitiltani, azonnal! Rengeteg baj van velük, és zavarnak, feltartanak. A pályaudvarokból amúgyis remek parkolóházakat lehetne építeni.

horse's mouth 2009.08.20. 10:36:02

drága winkler r! olyan jó fej voltál világéletedben. bodobács-cikk a mancsban, kutyás cikkek, mtv be fogtok hugyozni stb. félek, beleszorulsz most valami szerepbe. Pedig: autó -- leszálló ág, bicikli -- felszálló ág. szóval: nyerd vissza a mozgásteredet, találd ki újra magadat. lepj meg minket, azt szeretjük benned.

Rocko- 2009.08.20. 11:16:09

@TGV: így van, nincs is jobb, mint amikor a biciklis miatt lassan menő buszról lehet csámcsogni a villamos által kivasalt bringáson.
ez az, gyerünk, csináljuk meg!
még több vért és agressziót a városba!

B.Iván 2009.08.20. 11:40:56

A stílus maga az ember! Ez vonatkozik a cikk irójára is. Ráadásul volt szerencsém(?) párszor találkozni vele anno, kisinas korában. Szégyen amit művel. Én autótok és kerékpározok -több éve, mint Ő megélt eddig. Gratulálok a Totalcar tulajdonosainak, "jó" választás volt Winkler úr. Kár...

B.Iván 2009.08.20. 11:43:21

@noway: ..mint ahogy a kerékpárosok kb. 1%-a kerekezik reggel 7-kor hobbyból

zauberpferde (törölt) 2009.08.20. 11:55:30

@Füvész: Csak egy gyenge megjegyzés.
Ne inkább az utcán értsük meg egymást, és a fórumon vitázzunk...?

-= If =- 2009.08.20. 12:07:18

Tekerek is, meg vezetek is és tökéletesen átérzem WR szavainak jelentősen igaz mivoltát... mindkét oldalról. Szóval tessen mán nem iszap-szopizni egymás gyíkját odafenn a magas polcon, hanem tenni is valami hasznosat, elvégre azért vannak ott az elvtársak. Vagymik.

bardocz 2009.08.20. 12:57:21

Ez a bkv drágább dolgot meg nem tudom ki számolta ki. Egy normális autó árából soksok évre elegendő bérletet veszek magamnak. Csak kell egy kifogás, hogy miért is jó reggel a dugóban szopni.

abcd1 (törölt) 2009.08.20. 13:38:41

@olcso: igen autóval járok.És meg fogsz lepődni, még a szabálytalan bicikliseket is tolerálom, egy kivétellel:az egyirányú utcában szembejövöket.Látod, te remek példa vagy arra, amiről a cikk szólt, de én nem megyek le a szintedre

Tímár Mihály 2009.08.20. 14:45:00

Érdekes. A biciklisek és az autósok már biciklivel, illetve autóval a hátsójukon születnek? A BKV-zók meg villamossal a fenekükön??? Emberek, ki lehet próbálni mindet, akkor megtudjátok, hogy mit érzékel a másik közlekedő a forgalomból.

Ja, és gyűlölök mindenkit, aki általánosít. "Minek a bicikliseknek bicikliút, úgyis az úton mennek?" == "Minek az autósoknak parkoló, úgyis a biciklisávon parkolnak?" "Minden biciklis átmegy a piroson" == "Minden autós 100-zal megy a zebrán"

Azért valahol az is jellemző, hogy a bicikliutak ellen pont a biciklisek tiltakoznak legjobban, és az autósok követelik őket. Talán csak nem azért, mert igazából csak a biciklisek eltüntetésére szolgálnak???

* Az egyetlen valóban normális megoldást, a biciklisávot viszont a városvezetők torpedózzák meg állandóan. Pl. most is.

prünytyőke 2009.08.20. 15:18:29

@kisgyuresz:

Egyet értek veled, mindig sírnak, de ha ott a kerékpár út, akkor is mellete mennek.Minden nap látom a Soroksárin és a Váci úton is. Akkor meg minek is nekik??? Amikor pedig mutatom, hogy talán ott kellene mennie, még nekik áll feljebb. Én is szoktam bringázni, de ha van bringaút, akkor nem mellete, hanem rajta!!

lr 2009.08.20. 15:30:03

@hensen: tudnál-e esetleg, -legalább véletlenül- írni valamit, ami nem már 1000x, tényekkel cáfolt ...khm? Mert akkor akár még vitázhatnánk is. ("Élhető forgalom"?!? ROTFLMAO :D)
Na jó, az emberi észlelésre vonatkozó meglátásoddal egyet lehet érteni. De csak azzal.
(Bár ettől eletekintve annyira következetesen adod a sztereotíp sötétet, hogy gyanús, h vki azért írogat e mögül a nick mögül, h meglegyen az 1000 hozzászólás-bármilyen repetitív is kb 200-tól.)

@sfdrake: 2,3 km bringával 6 perc. Te kit szeretnél meggyőzni?
(Ha a feleséged másképp nem érne oda, azt elfogadom, noha 15 perc (ha úgy jobban tetszik: 5km) alatt egész egyszerűen nem lehet lakott területen megverni a bringát.)

@Pepepe, Instrument@l, Karpathy, thebigben, Puch Cavette, soseleszekelső, Alf, barbikutya, jelentéktelen alak, Daily Shark, és mindenki más, aki pedzi már a lényeget: BIG UP! annyival egészítenélek ki, hogy az autózás valós költségeinek a ~felét még így is a többiek dobják össze

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=econet&nID=261002, akik bizony bőven a többség

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/on_tudja_mivel_kozlekednek_a_szegediek/2107940/ .
Természetesen ez épp nem neked szól, hanem a téged olvasóknak.

@Mk412: Gyakorolj! Mikor már nem arra megy a bringa, amerre a fejed fordítod (közben szinte 100%-ban lekötve az agyi kapacitást), fel fog tűnni, hogy:
-látsz
-hallasz
Egy élmény lesz! ;)
(És mindezt tényleg nem sértésnek mondom, de a laírásodból az tűnik ki, hogy nincs még elég rutinod - hja, autóvezetői tanfolyam első óráján is eléggé zsibbad az ember agya, míg tudatosan kell figyelnie a később rutinná váló dolgokra is - aztán elmúlik.)

@Hommes Frites: Nyugi, csak idő kérdése ;) Akkor majd te is átszox az útra, bringasávokra (ha sikerül túlélni- de kívánom, h ne a saját károdon tanulj).

@Buncog: ez a kérdés már bennem is felvetődött- hisz elvileg a síneket is rakhatnák, ahova akarják. Valami olyasmi van, hogy a járdák konzolosan vannak a hídszerkezethez erősítve, és szélesítés csak ebben a konzolos cuccban lehetséges (és persze a műemlékvédelem miatt csak északon). Ami nem is lenne baj, ha az út síkjában menne, de ugye nem. Mondjuk mérnökként erre látatlanban csak azt tudom mondani, hogy óriási bullshit-ha akarnák, megoldhatnák.
(Kb. egy fél méternyi aránylag nagy terhelésű (pl. buszok jobb széle) sávszélesség kerülne egy részben szintbe hozott konzol tövére-csak méretezés kérdése, hogy biztonságos legyen.

@subtotal: ne kezdd...számolgass kicsit a linkelt cikk és az évi ~4mrd literes üa.-fogyasztás alapján, és lepődj meg, mikor azt látod, hogy tényleg max. enyhítésről lehet beszélni. Teljes kompenzációt meg a ~750ft-os (!) benzin jelentene...persze ha szerinted o.k., hogy az ország költségvetésének 40-50%-a(!!!) erre megy el, miközben az autós közlekedés részaránya 20% körüli (és a közlekedésen kívül még lehet, h kellene a pénz 1smásra) , akkor nyilván minden maradjon a régiben - a tömegközlekedés, közoktatás, közbiztonság, egészségügy már így is túl jó.

@Jamesblond, gnme, ulrike meinhof: hozzászólásaitok mulattatnak! :D

@Érdekes: "az úton minél jobbra tartottam, nem kovályogtam, h könnyebben ki tudjanak kerülni" - Látom, le is szakadt a fejed egy rádnyitott ajtótól ;)
A vidéki kivilágítatlansággal viszont egyet kell értsek - épp tegnap este nyomtam egy nemreprezentatívat itthon (Eger) és elképesztő. Megszámlálhatatlanul sokan tekernek, ehhez képest saját magamon kívül 1(!) kivilágított bringást láttam.
A falvak más tészta, aki ott lakik, otthon van, aki meg vendégként odamegy valamivel, amivel semmi keresnivalója nincs ott (csak ugye anno vmi idióta jó 5letnek tartotta, h átvigye rajtuk az átmenő forgalmat), az figyeljen, mint elefánt a pocelánboltban.

@ Grigorij Melehov: a tengelyterhelés 4. hatványával (!) egyenesen arányos mértékben. Btw. ez azt jelenti, hogy úttest-méretezéskor a szgk-forgalommal nem is számolnak (!). Szóval már megint oda jutottunk, hogy nem egymást (?-itt nekem is pl. a bal felemmel kéne csépelnem a jobbat-vagy fordítva) kéne szapulnunk, mert még úgy járunk, mint a cikkben említett csigák. :P

@ Midnight Coder: fele ilyen hosszú/ennyi hozzászólás is elég lett volna, hogy megértsük: nem ismered sem az átlagsebesség fogalmát, sem az életminőség és az életszínvonal közti különbséget (hogy csak a 2 legdurvábbat emeljem ki). A többiről meg nem is érdemes beszélni.

@Daniken: OMFG

@Nancsi, Galat, Pejka, madmanic78,Visszakettopadlogaz: nana, ti se!

@Gergoke: Városkép-védelem? Viccelsz-bolondozol? :D
(avagy: mint elv szép, de ne mondd már, hogy azoknak ez szted. komolyan szempont, akik ide juttatták a fővárost)

@Rocko-: ... --- ...

@ Harcimaci: ha tényleg érdekelne a válasz, már ismernéd ugye? Tekerj le pár1000 km-t városban, sokat fejlődsz majd. Vagy legalább olvasd végig a kommenteket, mielőtt hozzászólsz. Vagy legalább ne valld be, ha nem tetted. Szóval küzdj, nevedhez méltóan! ;)

@ Marcellusca: _óránként_ 300. 2007-ben. Ez a szám évente duplázódik. Amit most készülnek megvalósítani, már akkor is kevés lett volna. Capisc-e?

@bbocs2: Úgy. Kapcsolódó gyakorlat: Kérdezzük meg a Rákóczi út páratlan oldalán lakókat, hogy ismerik-e a páros oldalon lakókat. Tegyük meg ugyanezt mondjuk Zuglóban a Gyöngyvirág utcában.
Gondolkodjunk el a kapott válaszok okán, és következményein. Végül nyissunk egy sört, és próbáljunk megnyugodni. :P

@gyurma73: Nana! Demagógiáért fekete pont jár, ezt nem mondta az óvónéni?

@noway: nem kéne összemosni dolgokat. Miért is a bringás legyen tekintettel olyasmire,ami nem a saját járművének a sajátossága? Az az 1% meg tudtommal 60% (agglomerációba kiköltözők, majd az itt maradókat pofánszarni visszajárók.
És tudod mi a legdurvább? Szokás erre még rádobni, h "a büdös miatt" hogy még nagyobb társadalomellenes suttyóként tűnjenek fel ezen egyedek, de az igaszág az, hogy 60ezres (2x5 km!), 5-6 éve még teljesen élhető városkában ugyanezt kezdte el csinálni a sok idióta, minden ok nélkül (ill. 1 tippem van: hülye állam az autózás határköltségei helyett a fixeket emeli, így a parasztnak mikor végre telik autóra, gyorsan keres mellé egy "értelmes" felhasználási területet is - ha már fizeti a sok fixet. Eredmény: akkor még nem volt büdös, most már kezd az lenni...)

@Füvész: Biztos lehetsz benne, hogy a normális emberek mindenütt normálisak a normális emberekkel ;)

Összességében: a cikk nem tudom mit akart elérni, de a közel 600 kommentet végigolvasva jó volt látni, hogy van olyan fórum, ahol a különböző gondolkodásmódok, a trollok és etetőik, stb. aránya a valóságban tapasztalhatót közelíti :) Most már tényleg csak azt kellene elérni, hogy ennek feleljen meg az anyagi világ általunk ehhez (?) alakított, elvileg minket szolgáló része is.

cso zsi 2009.08.20. 15:47:26

@bardocz: Mert úgy gondolod, hogy egy autó semmi másra nem alkalmas, mint a reggeli/esti 5-15 km-t oda-vissza megtenni a dugóban állva?
Arra önmagában tényleg nem való.
Csakhogy, amikor az embernek családja van, akkor határainkon belül bármilyen tömegközlekedési eszközt kiváltasz vele, ha csak egy utasod is van. 4 személy esetén már nincs miről beszélni.
Cseppet sem mellesleg, a pénznyelő cégeket akkor is támogatod, ha soha nem használod. Az adókból tartják fenn, és ettől ilyen "olcsó" a jegyár.

Ezt írod: "Egy normális autó árából soksok évre elegendő bérletet veszek magamnak."
Máshol mit is írnak egy 9 milliós tanácsadásról?:
"Néha előfordul, hogy valaki szidja a bliccelőket, mert miattuk olyan veszteséges meg blablabla... eddig én is nem súlyos, de helytelen viselkedésnek tartottam. Viszont ezek evvel a két tanácsadással 2000 bérlet árát tapsolták el. Lassan kiderül, hogy a végkielégítések, tanácsadások és lopások összegét nem fedezik a jegy-bérleteladások nemhogy a valós működést."
index.hu/belfold/budapest/2009/08/19/a_libego_nepszerusitesere_kert_tanacsot_a_bkv/?#c2585245

Akkor most számold ki, a végkielégítésekből mit is lehetett volna tenni/venni.

olcso 2009.08.20. 16:20:12

@abcd1: Azért, mert nem tetszik, ahogy a cikk beszél a biciklisekről, még nem vagyok jó példa az ott leírtakra (na van egyáltalán olyan).
A cikk akkor sem tetszene, ha a pékekről szólna.

Ha tényleg tolerálod őket és megértő vagy, akkor bocsi, csak úgy jött le a minden mondattal egyetértésből, hogy ki nem állhatod az összes biciklist.

daneeka 2009.08.20. 17:06:57

Gyakori bringásként, ritka autósként a cikk nagy részével egyetértek.
A nagyvárosi biciklizés legbiztonságosabb módja a kerékpársáv. Szem előtt van minden autósnak, mégsem az autósok közt megy.
(Halkan megjegyzem, hogy rengeteg részeg állat vezet éjszakánként, szóval ez a fröccsös fröcsögés szar duma volt amúgy)

heraklész 2009.08.20. 18:20:24

Ezek a biciklis gyerekek iszonyat milyen hülyék.Elvárnák,hogy egy olyan eszköz miatt amit ők megengedhetnek maguknak, milliárdos beruházásokat kényszeritsenek ki.Én pedig lovagolni akarok, épisenek lovas utakat, jó puha homok legyen, tiz kilométerenként itatóval, zabot áruló boltokkal.

GGG77 2009.08.20. 18:26:02

Jelenleg a legnagyobb veszélyt a biciklisták jelentik a budapesti utakon, ezen kár vitatkozni, napi 100 km-et vezetek a fővárosban. Teljesen igaz, hogy lehetne javítani a helyzetükön, de addig is nem ártana, ha nem csak kb 10-15%-uk tartaná be a kresz legalapvetőbb szabályait.

ex-dr. vuk 2009.08.20. 18:56:15

@GGG77: Miert, az autosok betartjak? Ugyan mar...
A legnagyobb veszelyt maguk az autosok jelentik egymasra nezve.
Mikor lenne tobb baleset? Ha csak autos vagy ha csak biciklista lenne a varosban? Szerinted? Sulyossagukra nezve?
Ugye? :)

cso zsi 2009.08.20. 19:05:30

@vuk_: Fordítottak ám az arányok.
Van 3-4 millió gépjármű, és van ötvenezer bringa?
Az összes gépjármű(vezető)nek a 8-10 százaléka problémás, a bringásoknál meg 20-ból egy nem szabálytalankodik.

A bringásütközések is elszaporodtak a nyáron, már egymást sem kímélik.

ex-dr. vuk 2009.08.20. 19:09:48

A kerekparos balesetek erdekes modon nagyreszt megis az autosok hibajabol tortent, es pont az "elszeparalas" miatt (kanyarodo autos bezuzott parhuzamos uton egyenesen meno biciklist). Ha a kerekparos az uton megy, akkor ez elo sem fordulhat.
Persze az autosoknak jopar fokkal nyugodtabban kene kozlekedni, peldaul nem ledudalni valakit csak azert, mert barmi okbol lassabb mint o.. Rendszeres, igaz? :)

cso zsi 2009.08.20. 19:59:08

@vuk_: A kialakult helyzetről főként a forgalomszervezési, út- és kerékpárút tervezési hibák tehetnek, amivel csőbe húzták az autósokat.
A Kresz jelenlegi állása szerint, ha a közúton haladok, nem előzhetnek meg jobbról.
Ha jobbra kanyarodok, elsőbbséget kell adnom a velem párhuzamosan haladó gyalogosnak, és a bringaúton haladó bringásnak.
A közúton jobb szélen becsorgó bringást "jogomban áll" elütni, mivel nem lehet ott, hisz nincs jobbról előzés.
A járdán kialakított bringasáv esetén (fenti példa Bajcsy-József Attila sarok) nem egyedi eset, hogy az autós, aki jobbra kanyarodna, elengedte az összes gyalogost, és mire indulna, leüvölti a fejét egy 20-30cal akkor érkező bringás.
Szerémi út dettó.
Különböző erők nyomására "görbítették el" a Lágymányosi híd eredetileg a Hamzsabégi - Budaörsi útra irányuló forgalmát.
Kaptak helyette egy emelt sebességű utat, amiről egy "p*csányi" utcán keresztül lehet kijutni az Egér út felé.
Aztán hiába van a bringások számára a járda széle előtt a lassító felfestve, "a festék nem akadály" (ezt autósoktól hallottam először), és mennek át az addigi tempójukkal egyenesen, "mert nekem van, nekem van, nekem van...."
És hiába lassítanak az autósok feltartják a Szerémi forgalmát ezzel,
Persze, lehetne fáziseltolásos jelzőlámpát csinálni, mint az Andrássyn van. Magyarán adni a sz*rnak egy pofont, mert ott bármikor jobbra kanyarodna egy autós, a bringás a piros bringajelzót bőszen figyelmen kívül hagyja.
Nem egy véletlenül, hanem esetleg egy megáll, mert piros.

Bambano 2009.08.20. 20:26:29

@lr: csak annyit hagy szóljak hozzá, hogy ideje lenne már ezt a műemlékvédelem dolgot átgondolni. Nem azért vannak a házak (=műemlékek), hogy gúzsba kössenek minket, hanem azért, hogy ha szépek, megnézzük.

Az, szerintem, baromság, hogy a műemlékvédelem mindig a józan ész előtt van...

cso zsi 2009.08.20. 21:01:20

@Bambano: Valahol felvetettem ugyanezt. Az Erzsébet hidat újjá kellett építeni, lett egy modern hidunk a "szabadsághíd-2" helyett.
www.freeweb.hu/jhoward/text/erzsebet/erzsebet.htm
Ezt a "vackot" száz éve toldozzák-bővítik.
Francia tervek alapján készült, hasonlóan a párizsi hidakhoz. (Hány híd is van a Szajna felett?)
Aztán mitől műemlék?
"1944. november 4-én, a II. világháborúban a híd aláaknázott pesti oldala felrobbant, a balesetben több százan veszítették életüket. A felháborodott fővárosiak még évtizedekig emlegették, hogy azon a bizonyos napon déli 12 órakor javában tartott a csúcsforgalom, amikor a híd pesti oldala hatalmas robajjal a folyóba zuhant. A hatóságok soha nem ismerték el felelősségüket, ám utólag kiderült, a robbantást – amelyben az aknázó katonák is életüket vesztették – hetekkel vagy akár hónapokkal is későbbre tervezték. A menekülő németek a híd budai oldalát 1945 januárjában robbantották a Dunába. A következő évben helyén pontonhíd épült: a Manci. Az új Margit híd 1948. augusztus elsejére készült el. A II. világháború után a boldog békeidőket idéző régi korlátot csak a szigetre vezető szárnyhídon állították helyre, s az öntöttvas oszlopok és a kőből kifaragott szent koronák eltűntek a hídról."
Nincs rajta szinte semmi eredeti.
Akkor majd azzá tesszük, ha a nép beledöglik, akkor is.

"A Margit hidat utoljára harminc évvel ezelőtt újították fel, a következő felújítás a híradások szerint még idén megkezdődik. A szakemberek szerint az új korlátok és lámpák, kandeláberek a híd 1876-os átadását idézik majd."
borsa.hu/20090420/pilleres_emlekeink_ii._resz_margit_hid/budapesti_hidak_a_margit_hid_tortenete/?p=1

ex-dr. vuk 2009.08.20. 21:36:25

@cso zsi: Viszont ha elszeparalt kerekparut helyett sav lenne, akkor maris nem igaz a "jobbrol elozes", mert az masik sav, amire figyelni kell, viszont LATHATO helyen van, nem ugy, mint a jarda vagy a kerekparut.

abcd1 (törölt) 2009.08.20. 21:46:09

@olcso: ok, semmi gond.Én nem utálok minden biciklist, csak azokat nem szeretem, akik -rám nézve-veszélyesen szabálytalanok.DE:ugyanigy nem szeretem a lassan, bizonytalanul vezető autósokat sem-ugyanis a legtöbb balesetet ők okozzák, nem a gyorshajtók

hogen 2009.08.20. 22:06:31

Tökegyszerű: a kijelölt gyalogátkelőhelyen (és egyéb helyeken, hadd ne soroljam fel) áthaladó gyalogosnak elsőbbsége van. Aki biciklin ül, nem gyalogos...

GGG77 2009.08.20. 22:18:16

"Fordítottak ám az arányok.
Van 3-4 millió gépjármű, és van ötvenezer bringa?
Az összes gépjármű(vezető)nek a 8-10 százaléka problémás, a bringásoknál meg 20-ból egy nem szabálytalankodik."

Csak a vukhoz hasonló, Gödörnél lebzselő kreatívreklámmenedzser-típusúak ezt nem fogják fel, amikor félrészegen, lámpa nélkül döngetnek át a piroson...

olcso 2009.08.20. 23:42:18

Azért még annyit, hogy általában, akik kiállnak a kerékpár sáv mellet, nem félrészeg lámpa nélküliek szoktak lenni.
/Ahogy én sem:)/

gpetersz 2009.08.21. 06:55:46

Minden autós bunkó. Ez alap.
Miért lenne más a biciglista?

Ugyanarról a szarról szocializálódik, csak azt hiszi, hogy a trendibb!

pier01 2009.08.21. 10:27:33

Hogy konstruktivan is hozzajaruljunk a biztosan ertelmes beszelgetesnek (624 komment? Olvassa a halal!)

Szoval ime:
dustbowl.files.wordpress.com/2009/01/lightlane_copyright.jpg

B.Iván 2009.08.21. 11:01:21

@hogen: Igaza van! És a babakocsiban is ül/fekszik a gyerek. Nem gyalogos, üssük el. Az Ön logikája szerint.

Merida001 2009.08.21. 11:30:58

Nézzünk mélyen magunkba!! Gyalogosként szidjuk a bringást, motorost, autóst...Bringásként az autóst, motorost, gyalogost és így tovább, éppen amilyen közlekedési szerepben vagyunk...ennyi!Ameddig a Föld kerek addig ez a konfliktus megmarad e "négy" szereplő között.

Bit Rot 2009.08.21. 12:23:07

Autóm is van, biciklim is van, mindkettőt használom, és csak annyit mondok hogy kapja be az összes biciklisgyűlölő köcsög autós!

olcso 2009.08.21. 16:34:59

@Bit Rot: Igazad van, de fordítva is úgy van.:D

@Merida001: két autós is szidja egymást, hogy gömb alakú legyen a Föld. :D:D

Moodshooter (törölt) 2009.08.21. 18:34:34

Kicsit sok itt az álszent. Szabályok betartásáról meg az beszéljen, aki a 30-as tábla mellett még nem ment el sose a megadott sebességnél többel, aki a gyalogosok zebrájánál megáll, ha átkelőt lát, aki gyalogosként még nem ment át piroson, aki az útra estlegesen felhordott dzsuvát letakarította maga után, és minden sáv és irányváltást jelez. Ezek mind benne vannak az autósok által magasztalt nagy könyvbe. Szerintem hagyjuk a ki mit csinál című műsort. Meg kell férni egymás mellett, a lehető legkevesebb konfliktussal. Sajnos én sem tartok be minden szabályt, de azért törekszem rá. Mesélni pedig én is tudnék történeteket mindkét oldalról, de fölösleges. Én mindkét közlekedési formát használom, és szeretem. Mind1, csak BKV ne legyen ennyi.
Minden jót!!

fourgee 2009.08.21. 19:00:31

"A legtöbb biciklis nyilván nem autózik sokat a városban, ezért fogalma sincs, mennyi mindenre kell egyszerre odafigyelni, és milyen nehéz védekezni a periférikus látómezőn kívülről jövő kétkerekű öko-kamikázék ellen."

A legtöbb B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező csak autóban ül, ezért fogalma sincs, mennyi mindenre kell egyszerre odafigyelni, és milyen nehéz védekezni a periférikus látómezőn kívülről jövő négykerekű személyautós kamikázék ellen.

Sajnos az az igazság, hogy minden balfasznak megadják a jogosítványt, és elég sokan vannak akik azt hiszik, hogyha beülnek az autójukba, akkor övék a világ. Nem állnak meg a stop táblánál akkor sem, ha bicikliút előtt van. Így fordulhatott elő, hogy majdnem átrepültem egy idióta Mercisen, mert úgy gondolta hogy ő nagyobb járművel van mint én. De nem csak bicikliről láttam ezt, hanem egy távolsági busz volánja mögül is. Megállok a több sávos úton a zebra előtt, aki mögöttem jön számíthat rá hogy gyalogos fog lelépni. De neeem, ő nem fékez, rálép a gázra, a busz előtt átsétáló gyalogost meg majdnem elbassza...

Az a baj, hogy akinek B-s jogsija van és még soha nem biciklizett, teherautót meg buszt a jogosítványából fakadóan még soha nem vezetett, azoknak általában qrva nagy arcuk van, azt hiszik hogy övék a világ, és elég önteltek. A közlekedési problémákat meg a kib..... duda nyomkodásával, arcoskodással, kiabálással próbálják megoldani.

Hogy most általánosítottam és az nem szép dolog? Ugyanezt teszik a kizárólag B-s jogsival rendelkezők is...
Ha biciklin ülök és majdnem átmennek rajtam pedig elsőbbségem van, akkor csak annyit szoktam mondani, hogy "akkor nem jöttél volna be elém, ha a Star-ral vagy a Bova-val jövök, köcsög". :)

Tényleg, akkor miért nem vágnak be elém a személyautósok, ha a 20 éves ütött-kopott Star-ral megyek, vagy a b.szott nagy Bovával? Miért csak akkor, ha biciklivel?

Perillustris 2009.08.21. 23:09:57

@madmanic78: "bicikliutat akartok? Srácok, össze lehet dobni.. Ugyanis amit mi ( szabályosan közlekedő) autósok befizetünk adót, ( a benzinnel ) ti abból kaptok bicikliutat."

Nahááát, ez valami új érv? LOL

Perillustris 2009.08.21. 23:14:44

@prünytyőke: "Egyet értek veled, mindig sírnak, de ha ott a kerékpár út, akkor is mellete mennek.Minden nap látom a Soroksárin és a Váci úton is. Akkor meg minek is nekik?"

A Soroksári és a Váci út milyen hosszú összesen, s mekkora a mellettük lévő kerékpárút hossza? A vajon miért a Váci úti kerékpárút az egyik legveszélyesebb szakasz?

olcsóJános 2009.08.21. 23:16:44

én nem vagyok egy ilyen vérmes bringás, nem baszom be az ajtót ok nélkül, nem kurvaanyázok ok nélkül. de ha kell hát akkor igen. és elfogadom hogy ha engem anyáznak okkal. végiggondolom hát oké fasz voltam. ez így fog menni amíg lesznek bringások az "autóúton". egy dolog azért mégis zavar. az irdatlan mennyiségű szenny. ha jol tudom van ilyesmi hogy élethez való jog. az hogy az egészséges benne van e nemtudom mindenesetre én belelátom. namost ha ez így van akkor kérek szépen minden autóst motorost buszvezetőt fogjon már egy 2méteres slagot, és az egyik végét dugja már be a kipufogójába, a másikat meg legyen már szives bassza már be a szájába vagy az utastérbe. én megértem hogy az kurva szar. és hogy jobb a klimában ücsörögni de ne én. lécci. az ember azt csinál magával amit akar. de mással ne basszon ki. ciki vagyok. mert tudom fasságot írok. de elméleti síkon nincs igazam? kérem....direkt nem hozok példát mert mindenkivel megesett már gondolom, hogy ideges lett olyan miatt ami az ő egészségét csesztette.
egyébként peace mert autó nélkül nincs élet. olaj nélkül meg pláne. (sajnos)

szóval slag.

üdv,

olcso 2009.08.21. 23:56:44

Mindig az autósok a részegek, csak néha bicajozni támad kedvük.:D

a márk 2009.08.22. 04:26:03

van autóm, van motorom, van bicajom nem is egy. mivel járok? bkv-val...
najó meg néha a bmx-el, igaz olyankor 360 fokban örökké lesek mi van körülöttem, mert nem akarok meghalni. ugyanis azon a kis szaron "ülve" nincsenek lámpák meg kresz meg holmi szabályok, csak az, hogy agyig rakom neki.
lehet okoskodni, de ez magyarország.

a márk 2009.08.22. 04:33:01

hozzáteszem, hogy a bmx-emen még konkrétan fék sincsen nemhogy lámpa vagy bármi ilyesmi. majd fölveszem a láthatatlanná tevő mellényt....

cso zsi 2009.08.22. 08:48:41

@olcsóJános: Maradjunk a tehénfingnál, mint legnagyobb probléma.
De visszatérhetünk az ökrösszekérhaz is, csak akkor mindenki azzal járna.
Vagy lehetne családi maglev, meg hasonlók.
Igaz, a bringa jó, mert önerőből megy. Hogy kicsit önző, mert csak egy személy szállítására-közlekedésére alkalmas, az elkerüli a figyelmet.
Mert mindenki anyázik a buszsávban előzgető kopasznyakúra, de a Lánchídon, a busz előtt andalgó bringás az épp feltart 40 embert.

Perillustris 2009.08.22. 17:52:55

@cso zsi: A tehenek vagy jávorszarvasok által kibocsátott metángázra hivatkozni elég nevetséges egy városi probléma elemezgetésekor. De máskor is.

gábornok 2009.08.22. 19:28:58

Wink;-)leR for praes e-/Ident! :-)

cso zsi 2009.08.22. 20:58:12

@Perillustris: Neked is üdvözlet, hiányoltalak a Kerékagyon.

Ha csak két sort elolvastál volna, nem csak zsigerből válaszolnál, akkor láthattad, hogy az autóst ugyanúgy megemlítettem.
A linkelt videón viszont kitűnően látszik egy magát kerékpárosnak nevező egyén közlekedése.

olcsóJános 2009.08.22. 21:35:18

@cso zsi: feltart negyven embert?
na ne viccelj! szóval azt mondod az autó gyorsabb a városban mint a bicikli? ez az év vicce!!!
buszsávban előzőket nagy ívben leszarom mert ergo ő is ugyanolyan szabálytalan mint én. csak ő egy gázfröccsel elkúr 1000 forintot plusz sok sok tüdőt. és 100 méterrel később meg leelőzöm.
csozsi szerint a hajtás pajtás lehúzhatja rólót?
-igen
-köszönöm az interjút!

hiheto 2009.08.22. 21:43:33

@olcsóJános: Te is ilyen korlátolt sötétzöld ember lehetsz. Csak sajnálni tudlak.

olcsóJános 2009.08.22. 21:52:30

@hiheto: jujj.
félre ne érts. van autóm. járok is vele. városban is. (óh a korlátoltság netovábbja). de képes vagyok figyelni, hajlandó is vagyok. baszki! ezt tanították a kresz-en! értem?! de ha tehetem nem fogom egy kurva autóval növelni a légszennyezettséget! ugyanis nem vagyok hülye. meg szeretlek benneteket embereket! :) elégedett vagy? ha már itt tartunk hogy ki ki lehet akkor engedd meg: te is ilyen egyedül állok a dugóban mert kurvára kell az a két joghurt az asszonynak és messze a kaisers ember lehetsz. biztos okos vagy biztos 18 éves és biztos szeretsz ugatni.

cso zsi 2009.08.22. 22:30:26

@olcsóJános: Megyek én a hajtáspajtással, ha viszi a cuccaimat, és ha ugyanúgy betartja a szabályokat, ahogy én.
Ja, hogy akkor lehúzhatja a rolót?
Hogy a futárcégek robogót, motort, és autót is használnak, az vajon minek tudható be?
Aztán, mivel ők is csak ugyanolyan emberek, mint mi, de a hajcsár kergeti őket, ott vannak "úton-vízen-sínen" és ha tehetnék, még a levegőben is, de megelégszenek a buszsávval, és a villamossínnel.
Amikor én közlekedem, akkor az autó gyorsabb, mint a szabályosan közlekedő bicikli. Van élet a reggeli és esti dugók között is.
Addigra a sok, magát sportosnak képzelő bringás bevonul segget növeszteni egy irodába, és csak a félamatőrökkel kell megküzdeni az életükért.

s.o.v.i.e.t 2009.08.22. 23:46:12

@cso zsi:
üdv itt is.. nem hittem, de sejtenem kellett volna hogy a krékagy-on van egy-egy viselhetetlenül csőlátó.:))

én, mint autót használó, azt mondom, hogy bér én fizetek a benzinben sokféle adót, meg a kocsi után ezt-azt, de nem osztomazt a véleményt, hogy több jogom, közlekedési kiváltságom van, mint a kerékpárosoknak.

ha a különböző adókból befolyt összeg és bármely más összegből van arra keret, hogy kerékpárosok biztonságos közlekedését megvalósítsuk, akkor legyen. mert ez nekem is lehetőség, hogy kerékpározzak - sokszor gyorsabb, mint a kocsi - illetve megadja annak lehetőségét, hogy ne kerüljek olyan balesetbe, amikor bár én voltam a szabályos autóvezető, a biciklis figyelmetlen, vagy esetleg egy harmadik fél hibájából a kerékpáros kiszolgáltatott és az én autóm okoz másnak súlyos sérülést, esetleg rosszabbat.

oda kell szánni azt a pénzt. mert ha oda nincs szánva, akkor hova van? lesz belőle újra fa burkolatú Rottenbillerünk?

s.o.v.i.e.t 2009.08.23. 00:29:48

@Perillustris:

aranyos a criticalmass részére direkt készített zengzetes címmel ellátott video.
ha valaki a környéket valamennyire ismeri, akkor tudja, hogy ott bizony a kocsik épp azért is állhatnak a buszsávban, mert a balra kanyarodáshoz és az ilyenkor kötelező besoroláshoz a közlekedésben a buszsávra kell sorolni..

ne legyünk naivak ugyanakkor. ezek talán épp sehova nem kanyarodnak. de csak talán.. viszont az ott tartózkodásuk asszem jogos.

hejj de nincs ez így jól hogy néhány bringás erőből mondja a magáét és olyan övön aluli dolgokat használ, mint ez a felvétel.

ha kell egy olyan is, ahol a biciklis téved sokat és nem az autósok:

www.youtube.com/watch?v=kh7oWXPBK8M&feature=related
vagy ez teljesen ok?
összevissza, járdán,...
aztán meg ha elütik akkor meg miért? hát nem lát át a tahó autóvezető a betonfalon a sarkon? egyirányú szervizúton forgalommal szemben? a bal keze felől kikanyarodó autós meg higgyen, amit akar, amikor azt a táblát látja, oda érkezve, hogy jobbra/egyenesen.. nem is számíthat jobbról érkező senkire.. de azért az autós k** anyját!

vagy ez:
www.youtube.com/watch?v=OGi_eGobJz4&feature=related

0:14-nél a sáv közepén kacsázik. a motoros rövid dudálással jelzi, hogy ez nem biztonságos. nyilván a motoros a gerle. nem azért dudált, hogy vigyázzon, mert itt motorizáltan is közlekednek, hanem nyilván ez az egyezményes jel, hogy: figyelem! itt egy kivégzendő kerékpáros, de én elhibáztam! valaki oldja meg a dolgot!

ugyan máár!
a cikk nagyon fair. jól festi le a kerékpárosok azon rétegének jellemzőit akikkel mindig baj van, akik miatt az egész társadalmukat negatív megítélés alá helyezik. holott sokan rendesen közlekednek. segítik a forgalmat és nem akadályozzák. miattuk érdemes a kerékpárutak építése.

lac11 2009.08.23. 00:36:51

Hááá hááá háá :(

Keseru mosoly. meg mindig rutinszeruen beirom nap mint nap hogy "totalcarponthu". De le kene mar szoknom rola.. Ekkora fosadvanyt..Vagy Winkler tenyleg csak azert ir ilyen cikket, hogy megkeverje a szart? Csak a botranyert?
Mint amikor lefilmezik Britney Spears pinajat? A kattintaasok az indapassra?

Nem veszed eszre Robert, hogy biciklis temaban ellensegeskedest szitasz ujra meg ujra, amit minden kovet csak NORMALIS VITA ES MEGOLDAS NEM? Csak a jofele anyazas meeg a cikk szovegeben is..

En viselem a kozterheket en meg megovom a kornyezetet jujj jujj kardoskodas.
"circensis" pff..

Sok sikert es mielobbi szabadulast vagy az ujsagiroi valsagtol, vagy az anyagi nehezsegektol, ami ilyen cikk irasara kesztet.

Direkt nem allok egyik oldalra se, de azt ugye nem gondoltad komolyan, hogy tobb mindenre figyelsz autoskent mint azok akik a varosban bizikliznek?

prünytyőke 2009.08.23. 00:41:38

@Perillustris:

Azt nem tudom, miért a Váci úti a legveszélyesebb szakasz, de azt igen, hogy hiába van felfestve, hogy merre megy a bringa út, valahogy sehogy sem látják azok, akiknek kellene! Megy a járdán és megy az kocsiúton... akkor miről is beszélünk? Valamiért egyeseknek derogál ott menni, akárcsak némelyik autósnak a külső sávot haszálni.

B.Iván 2009.08.23. 11:52:47

@prünytyőke: Tisztelettel érdeklődök: hol van FELFESTVE a Váci úton kerékpárút? Ha lenne szives pontosítani (kerület, útkereszteződéstől-útkereszteződésig, páros-páratlan oldal stb.) Köszönettel várom az információt

Perillustris 2009.08.23. 13:14:30

@cso zsi: Tudatosan csökkentem aktivitásom, mert már unom, hogy újra és újra le kell írni ugyanazokat az érveket, tényeket, stb.

Olvastam, hogy a kopasznyakút is kárhozatod, de ettől még nem lesz igaz az a megállapítás, hogy a kerékpárosok általánosan feltartják a BKV járműveit Budapesten.

Ezzel együtt nem kevés elköveti ezt a hibát, ha szándékosan, akkor simán tahók ők is.

Perillustris 2009.08.23. 13:20:23

@s.o.v.i.e.t: Muhahaha! Aki ismeri a környéket, az tudja a legjobban, hogy a buszsávban haladók töredéke kanyarodik, ráadásul még ezek többsége is jóval előbb besorol a buszsávba, mint lehetne.

A Montevideo utcai kanyarodósávból egyenesen továbbhaladókról nem is beszélve.

Ilyen videót bármely hétköznap csinálok ott.

s.o.v.i.e.t 2009.08.23. 13:25:57

milyen jól reprezentálja a világot ez a fórum.

vannak A álláspontúak, vannak B álláspontúak, vannak nagyon-nagyon kevesen, akik A és B is. nekik kellene bevonzani az A és a B oldalon állókat hogy közel élhető legyen mindkettő. na mi vagyunk a cseppek, akik itt állunk valamelyik oldalon.
de az a helyzet, hogy akik nincsenek itt, a népek tengere, az bizony továbbra is csinálja, amit csinál és gondol, amit gondol.

vannak ötletek, hogy hol/kinél, melyik szervezetnél kell kezdeményezni bármit, hogy változzon a közlekedési feltétel és épüljenek a sávok? asszem őket szólítja meg a cikk és nem nekünk emel ketrecet, hogy gyilkoljuk egymás. És vannak valakinél indítványok, amivel a cikk megszólítottjait - a biciklisáv tolvajkat - javaslatként lássuk el?
kvázi: hl kell aláírni mit, hogy kik vegyék át mikor? tüntetni nem megyek!:)) de ha lehet, én indítványt írnék. legalább alá.

Perillustris 2009.08.23. 13:39:38

@prünytyőke: A Váci úti kerékpárút mintegy 1100 méter hosszú: www.gmap-pedometer.com/?r=3122144

Számold meg, hány kereszteződés van. Minden ilyen helyen óriási a balesetveszély, mert a lekanyarodók nagy többsége nem ad elsőbbséget az egyenesen haladó bringásoknak.

Az csak bónusz, hogy az út nincs rendesen karbantarva, a rálógó bokrokat, fákat évek óta én vágom.

Na, ezért megy sok kerékpáros az úton.

s.o.v.i.e.t 2009.08.23. 13:51:55

@Perillustris:

akkor a lekanyarodók nagy többségét bizony fel kell jelenteni. sajnos nincs más lehetőség. mert ha nem a számára kijelölt helyen közlekedőt (nem tudom, hogy egy felkért szakértő közelekdésre alkalmasnak minősíti a kerékpár utat, vagy sem) baleset éri, akkor a sérülésein túl még felelős is lesz.
ez az elkeserítő helyzet

Perillustris 2009.08.23. 14:34:59

@s.o.v.i.e.t: Ott jelenleg akkor ér baleset, ha szabályosan mész.

Ez az elkeserítő helyzet.

s.o.v.i.e.t 2009.08.23. 14:45:56

@Perillustris:
sajnos még ott tartunk, hogy a biciklis, ha magára nem figyel, akkor nem segít neki sok minden.
viszont ha még vitatott helyen is közlekedik, akkor még rosszabb helyzetbe kerülhet..

ha jól tudom, akkor a kerékpárút, az ebben az esetben önkormányzati tulajdonú belterületi közútnak minősül. hogy a fővárosi, vagy a kerületé, ezt érdemes lenne előkeresni és oda benyújtani az annak karbantartására vonatkozókat..
nem mondom, hogy bármit is tennének. de ha az illetékeshez címezve bizonyíthatóan eljut, akkor a következő balesetnél legalább egész jó tárgyalási pozíció alakulhat. bár az az egy baleset sem kellene. tudom.

Perillustris 2009.08.23. 15:10:53

@s.o.v.i.e.t: Nézd, abban a városban élünk, ahol évek óta lekopott zebrák alig látható nyomain kénytelenek emberek tízezrei átkelni nap mint nap.

Magasról leszarják, s hír csak akkor lesz ebből, ha egy képviselő(sic!) 1 millió forintról beszél gyalogosátkelőkként.

Szóval nincsenek illúzióim. Egy-egy súlyosabb és különösen veszélyes hibára agressziven ráharapok, de mindre lehetetlen sajnos.

fourgee 2009.08.23. 17:45:17

Mindig jókat röhögök azon, amikor kizárólag B-s jogsival rendelkező majmok ide járnak osztani az észt. Emberek, szerezzetek tapasztalatot, aztán pofázzatok. Annyira látszik hogy kizárólag csak autóban volt a seggetek...

Szerezzetek D-s jogosítványt, máris meg fog változni a véleményetek. Amikor sokadszorra tapasztaljátok azt, hogy busszal megálltok a zebra előtt átengedni a gyalogost és közben meg balról előz a sok kis B-s jogsis balfasz gyerek, akkor hirtelen át fog értékelődni bennetek minden. Az őrült biciklisek és motorosok leginkább magukat veszélyeztetik, de az autóban ülő idióták mindig több embert veszélyeztetnek egyszerre. És mivel autóból nagyobb mennyiség van, ezért nagyobb veszélyt jelentenek...

Miért mindig azoknak van a legnagyobb pofájuk, akiknek csak B-s jogosítványuk van és még soha nem bicikliztek bent a városban, hogy megtapasztalják hogy milyen a közlekedés más szemszögből????

Ha nyerek a lottón, veszek saját buszt és egy laza kormánymozdulattal leküldöm az ilyen balfaszokat az árokba. De úgysem fogok nyerni a lottón (nem is lottózok), úgyhogy van lehetőségetek tovább osztani az észt, mindenféle tapasztalat hiányában.

:)

B.Iván 2009.08.23. 17:45:24

@Perillustris: Köszönöm, én is tudtam, hiszen minden nap arra járok. DE, az ott kerékpárút, nem pedig felfestett vonal a Váci úton (az úttesten). A jelek szerint "Prünytyőke" valamit rosszul tud.

fourgee 2009.08.23. 18:01:43

@s.o.v.i.e.t: "vannak A álláspontúak, vannak B álláspontúak, vannak nagyon-nagyon kevesen, akik A és B is. nekik kellene bevonzani az A és a B oldalon állókat hogy közel élhető legyen mindkettő. na mi vagyunk a cseppek, akik itt állunk valamelyik oldalon."

Az a baj, hogy van qrva sok B-s jogsival rendelkező személy, akiknek semmilyen egyéb más tapasztalatuk nincsen, és azt hiszik hogy az övék az egész úttest, a KRESZ szabályaival meg abszolút nincsenek tisztában. A másik oldalról meg ott van rengeteg biciklis, akik soha nem tanultak KRESZ-t, mert ma már nem "divat" 17 éves korban egyből menni vezetni tanulni és mennek össze-vissza. A két félnek nincsenek konkrét érvei, csak hangjuk van és lehet hogy azért mert többen vannak, de a B-s vezetőkre jellemző hogy leginkább a saját hangjukat szeretik hallani.

Évekig qrva sokat mentem biciklivel a városban, most is megyek, de nem annyit, és a legtöbb problémám a személyautókkal volt, szinte soha nem adják meg az elsőbbséget. Legutóbb egy helyen megadták nekem, akkor is egy motoros volt, biztosan azért adta meg mert ő is kétkerekű volt.
Teherautó kormánya mögül nézve is a B-s személyautókkal volt problémám. Egyszerűen nem képesek felfogni, hogy egy megrakott soktonnás autó nem fog úgy elindulni, ahogy egy 1500 kilós, 1 embert szállító 100 lóerős autó. Képtelenség. Mégis, úgy csinálnak, mintha az a teherautó direkt őket szívatná, szűken bevágnak elé, dudálnak össze-vissza.
Buszból nézve bosszantó az a helyzet amikor jobb oldalon elfogy a mellettem lévő gyorsítósáv és a motorosok még megpróbálnak szűken beférni. De ők kizárólag saját magukat veszélyeztetik, ha hülyék, egyedül halnak meg, legfeljebb a busz fényezésében lesznek hibák. A kedvencem az, amikor nem egy esetben az elfogyó sávból megpróbáltak beférni elém, és még balról is szűken előzött egy motoros. A jobbról előzés esetében bennem van egy ösztönös mozdulat, hogy nem csak lassítok, de balra el is húzom az autót hogy beférjenek jobbról, azért bármilyen idióta is, nem akarom a halálba kergetni. Csakhogy, ha egy buszt balra húzok, azzal a balról szűken előzőt lököm fel... De ismétlem, ezek csak magukat veszélyeztetik, a biciklisekhez hasonlóan. Viszont, buszból nézve is a legtöbb probléma a B-s személyautókkal van. Ők sokkal több veszélyes helyzetet teremtenek - mint mondtam, valószínűleg azért mert nagyobb számban is vannak jelen -, viszont ők egyszerre több embert veszélyeztetnek mindig.

Az átlag B-s személyautós ezzel nincsen tisztában. Ha egy hasonló társa faszságot csinál, akkor elkönyveli, hogy az azt csinálta, aztán ennyi. Viszont, ha egy tőle nagyon különböző járművel csinálják ugyanezt, akkor órákig képes róla pofázni és szidni mindenkit.


A megoldás? A megoldás ott lenne, ha már általános iskolában tanítanák a közlekedést, a KRESZ-t, mondjuk utolsó négy évben, minden évben (az elsősegélyt is hasznosnak tartanám, ha évekig tanítanák így), és mielőtt valaki B-s jogosítványt szerezne, azért biciklivel kiküldeném, hogy szerezzen tapasztalatokat.
Ma B-s közlekedőkből van a legtöbb, és legtöbbjüknek nincs tapasztalata. Esze sincs, de szája az nagy van. És ezekből vannak ezek a nagy viták online fórumokon.

Azért kíváncsi lennék egy személyes, sör melletti "vitára" :). Hoznék még pár embert, akinek több járművön van tapasztalata, aztán a kizárólag B-s emberek már az elején elveszítenék a vitát. :)

efhábé 2009.08.24. 12:49:47

@hensen: "Ha valaki elkövet valamit az a bringás. Beáll az autók közé és nem veszi fel a forgalom ritmusát. Nélkülük élhetőbb a forgalom."

Én csak autózom, nem tekerek, de azért annyi eljut az én csökött autós agyamba is, hogy a bringás alapvetően nem követ el semmit. Néhány szabálytalankodik, de melyik járműfajtára nem igaz ez?
A kerékpár is egy közlekedési eszköz, annak is kéne kezelni. Nem azért ül rá az ember, hogy élhetetlenebb legyen a forgalom és az autósok szívjanak, hanem azért, mert el akar jutni A-ból B-be. Az autós sem azért ül kocsiba, hogy a motorosokat szivassa, pedig mennyivel gyorsabb lenne a közlekedés, ha csak motorok járnának az úton.
A teherautó sem azért közlekedik, hogy másokat szivasson, hanem mert dolga van. A biciklistának is.
Aztán az persze más kérdés, hogy néha néhány kerékpáros mennyire képtelen rendszerben gondolkodni és fogalma sincs, mennyire balesetveszélyes helyzetet teremt.
Jogsi kéne a forgalomban való tekeréshez is, akkor átlátnák a biciklisták is azokat a dolgokat, amiket csak biciklistaként nem feltétlenül látnak át.

efhábé 2009.08.24. 13:19:37

@hensen: Ez nettó hülyeség, mi az, hogy vagy a gépjárművek vagy a biciklik?
A gépjárművek az nem egy kategória, mert beletartozik az autó, busz, villamos (troli, metró stb-stb.) teherszállítók, motorok, mopedek stb-stb.
Az autó a legkevésbé effektív közlekedési mód egy zsúfolt nagyvárosban (mondom ezt úgy, hogy autóval járok).
Nem azért csípnek le egy sávot a busznak meg még egy a biciklinek, hogy az autóst szivassák, hanem azért, hogy nagyobb felületet kapjon a hatékonyabb közlekedés. Mivel a felhasználható útfelület fix, ezért csak a kevésbé hatékony kárára lehet bővíteni a hatékonyabbat.
Az az alapvető probléma, hogy képtelen vagy társadalmi érdekben gondolkodni és felfogni azt, hogy nem feltétlenül azért rosszabb neked, mert veled akarnak kiszúrni, hanem azért rosszabb, mert így sok-sok más embernek jobb.

efhábé 2009.08.24. 13:23:49

@peszleg: Szerintem 90 százalék, hogy a Margít hídon kerékpár és gyalog út lesz kitáblázva (mint a Bajcsyn a kerékpárút), amit a kresz szerint nem kötelező igénybevenni, az csak olyan lehetőség.

Sürgősen tanuld meg a KRESZ-t, ugyanis a KRESZ azt írja, hogy abban az esetben nem kötelező ott haladnod, ha a folyamatos haladás a gyalogosok miatt lehetetlen.
Az úton andalgó 2 darab gyalogos nem teszi lehetetlenné a folyamatos haladást...

Perillustris 2009.08.24. 21:29:45

@efhábé: Elvi síkon: a folyamatosságot megszakítja egy gyalogospár. De ne legyünk ennyire elvontak. Legyen igazad. Ám ezzel együtt a két fenti példa pont az, ahol e szabály a nap egészében biztosan kimerül, hiszen mindkét helyen nagy a gyalogosforgalom.

törzsmókus 2009.08.30. 21:19:18

@efhábé: „Jogsi kéne a forgalomban való tekeréshez is, akkor átlátnák a biciklisták is azokat a dolgokat, amiket csak biciklistaként nem feltétlenül látnak át.”

Persze, meg villamosvezetői képzés, ha a körutat is keresztezed. Autósoknak is!

Weierstrass 2009.09.25. 10:34:07

@abcd1 (törölt):

"egy kivétellel:az egyirányú utcában szembejövöket"

Úgy legalább látod, hogy ki üt el.

Munkába bringával járok, de úgy, hogy tudom, hogy ez minden nap élet-halál harc az úttesten maradásért. Autózni jobban szeretek. A biciklistákat nem. Győrben nőttem fel, tanultam bringázni, vezetni, stb. Valahogy ott sikerült megoldani ezt a kérdést, sosem volt zavaró sem az autósok, sem autósként a biciklis.