Kell is nekem ez a fos?

Az amerikai roncsprogram első két hete

  2009. augusztus 05. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

2104756435

Amerika jó nagy piac. A program hivatalosan július 1-jén indult, valójában azonban csak 24-én kezdődött, azóta viszont már 157 ezer beszámított autó került a roncstelepekre. Na, vajon mik?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr831291619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandurbandi 2009.08.05. 23:18:07

USA Fordom van a 90-es évekből.
Személyes sértésnek tartom,hogy ilyen tipusú autó képét csatoltad a bejegyzésedhez.
Miért nem a német,olasz,francia roncsprogramot mutatod be?

Peter Blau 2009.08.05. 23:21:32

Érdekes módon azokat a benzizabáló dögöket viszik vissza amelyek valójában nagyon jó autók a maguk nemében, csak éppen az Európaihoz képest fejlesztésekben igencsak lemaradt amerikai autóipar jelképei lehetnének. És mit vesznek helyettük? Modernebb, kisebb, alacsonyabb fogyasztású autókat amelyek Európában már bizonyítottak.

gobolyosg 2009.08.05. 23:25:59

asszem a tengrentúlon szállt el valami anno...
nem vagyok semmi jónak az elrontója, de mi van, ha "elszaladt velünk a ló"...??? Ha alapnak vettük, hogy itt kérem jólét van.. hogy a vényóc az jár mindenkinek :-) (amúgy kötelezővé tenném:-)
Kandurbandi: Nem fikázás megy itt, hanem rávilágítás, hogy bagóért mehetsz igazi VASAKÉRT vagy menned sem kell, lesz belőlük pár olcsón itthon ....

Peter Blau 2009.08.05. 23:26:57

Egyébként ez egy jó cikk lett Winkler úr. Értelmes, elgondolkodtató.

Ottopappa 2009.08.05. 23:30:53

Egyébként ez a cikk is ékesen bizonyítja, hogy az ámerikaikak nagyon jól tudták, mit csinálnak, csak szartak rá nagyívben. Azt most beütött a krach, és jéééé...

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2009.08.05. 23:34:11

A focus láthatatlan amiban??? rengeteg filmben felismerhető!! A 3 ajtós zx3 az 5 ajtós zx5 kint!!Ha jól tudom még év autója vagy vmi hasonló volt kint. Camry 3.4-es mocival?? nem 2.4? 2.2? 3.0?

Szilizoli 2009.08.05. 23:34:28

Tavaly nyáron volt itt a feleségem barátnője Indianapolisból. Azt mondta, hogy a Smart egyre közkedveltebb az ottani városokban, mert mivel mindenkinek SUVja van, már semmi előnyt nem élvezel egy olyanban. A Smarttal viszont el tudsz slisszolni közöttük és a parkolás is könnyebb.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.08.05. 23:36:11

nos, inkább megitatnám a cuccot az emberekkel, minthogy egy tisztességes v8ba tölteném olaj helyett.

mikor veszik már észre az emberek, hogy az ami v8 motorok szinte örökké tartanak? szögegyszerű, elpusztíthatatlan holmik.
vajon mi generál kevesebb szennyeződést - úgy mindent belevéve - az a motor, ami 500e vagy 1m kilométert letud, vagy a 150-200e környékén elvásó pdtdi-k és társaik?
mit lehet újrahasznosítani egy akármilyen kiöregedett motorból? tényleg az a +4-6 liter megtakarítás old meg mindent?

gobolyosg 2009.08.05. 23:39:54

Nemhinném. De ha v8 akkor az nem is fogyaszt talán...

Stock 2009.08.05. 23:42:15

mennyi lóvét adnak a szutykok tulajainak? mik a feltételek csak amerikai állampolgárok vehetnek részt benne? tudja valaki?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.08.05. 23:42:18

@Szilizoli:

ja, suv nem való városba. legalábbis nem manhattan vagy vmi abszolut sűrű helyre. de amerika nagy, az utak hosszúak és ott vannak évszakok is - rendes téllel, sok hóval. az úthálózat és a rendelkezésre álló útfenntartó erőforrás (pl hókotró) kicsit más arányban lehet, mint idehaza.

Jimny 2009.08.05. 23:45:27

a benzinzabalo terepjarok helyett , nem valasztanak ezek az ameriakaiak Suzukikat ? :)

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2009.08.05. 23:49:20

@denever:
Mivel a régi v8-ak tartósak, nem kell hozzá sok alkatrész, ha mégis, akkor megveszik használtan, mert van, út szélén megreszeli egy hozzáértő. Mint minden iparban, az alkatrész utánpótlás a nagy pénz. Ebből nagyot szakítanak 3-4-5 év múlva...

Stock 2009.08.05. 23:52:28

Winki:

"Valószínűleg a Camryből is a Hibridet vitték valamelyik becserélt borzalomért, hiszen a 3,4-es V6-os benzines jó motor"

a Camry hybrid 2.4-es! megint jól felkészültél..

amúgy a sajátodat nem tekinted borzalomnak?? nagyköbcentihez képest erőtlen, automatával összkerékkel tovább folytott, aszfalton billegős autó?!

Önjáró Talajgyalu 2009.08.05. 23:54:14

Azert van par erdekes pontja az amerikai roncsprogramnak.

Pl. nem hagyjak veszni a veteranokat (legfeljebb 25 eves!) igy nem kovetkezik be hasonlo (persze amerikai tipusokkal), mint Europaban szlovak roncsprogramnal, ahol szazszamra toltak a szalonallapotutol a boven jarokepes allapotban levo Spartakokat, Octaviakat, Feliciakat, 1000MB-ket, S100-akat, 110R-eket, 1203-akat, Gardekat, GLS-eket, de meg Tatra 603-ast is parat, a bontokba, a magyar Skodaklubbol meg tobben fontolora vettek a csoportos harakirit a kepek lattan, amik onnan erkeztek, leven a hatar innenso oldalan meg vert izzadunk a felujitasukkal, kuzdunk az uzembentartasukkal, es kb. olni tudtunk volna egy-egy olyan vasert, amit innen alig egy oranyi autoutra szo nelkul bezuztak.

Gondolnam en. Vagy van valami gazdasagi oka a 25 eves korlatnak? :) Pl. ne induljon meg a kubai es mexikoi hasznaltkocsiexport? :D

Vontahenger (törölt) 2009.08.05. 23:55:36

Szódium szilikát???? Baszki, mi ez, egy zs kategóriás szinkronú akciófilm? Az bizony nátrium szilikát, mivel olyan magyar szó, hogy szódium, nincs.
A vízüveg egyébként nem túl egzotikus anyag, minden háztartási vegyiárú boltban kapható.
Robi, kicsit több figyelmet, mert még a végén kétségeink támadnak a népítéletbeli hitben is :-)

Winkler Róbert 2009.08.06. 00:03:08

@Stock: Látom, neked ilyenkor már nagyon késő van, úgyhogy elmagyarázom. De figyelj! A 3,4-es V6-os benzines jó motor, de nem fogyaszt keveset. Vagyis sokat fogyaszt. Tehát nem ezt veszik. Hanem a hibridet.
Na? Megvan?

Winkler Róbert 2009.08.06. 00:04:26

@Vontahenger: Oké, akkor nátrium, elnézést. De azt már végképp senki nem mondta, hogy egzotikus.

Flankerr 2009.08.06. 00:07:57

Nátrium, épp akartam írni..:) Túl sok Helyszinelőket néztél magyarul..:)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.08.06. 00:08:55

@Stock: 3500-4000$-t írnak a neten, amennyivel kevesebbe kerül az új autó (ha jól értem). Ha azt nézzük, hogy a nagy vízen túl tényleg lényegesen olcsóbbak alapból a kocsik, ezzel a kedvezménnyel még a hülyének is megéri új járgányt venni.

Másrészt gyanakszom, hogy nem a család egyetlen autója lett leadva, hanem a legtöbbet fogyasztót cserélik csak le sokan.

Flankerr 2009.08.06. 00:09:54

Persze ettől még a cikk hasznos és érdekes.. Érdekes lesz majd összevetni a német vagy szlovák számokkal..

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2009.08.06. 00:13:45

na de van 3.4es camry moci vagy nincs????!!

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2009.08.06. 00:18:06

Pont most irtatok a német roncsautos visszaélésekről,itt nem játszhatják el hogy vesz az öreg vasba 150$ egy másik vényócat és magveszi a bontóba a saját és irány a 66-os út vidáman?

Vontahenger (törölt) 2009.08.06. 00:22:27

@Winkler Róbert: Köszönöm a gyors reakciót! Az nem egzotikusságát azért emeltem ki, mert így különösen fontos, hogy precízek legyünk. Aki kutyákról, bodobácsokról, boxról és autókról is ír, annak bizony a nagy rohanásban is figyelni kell, hogy minden szakterülten ugyanolyan hiteles maradjon, amilyennek ismerjük. Csak ezért merészeltem szólni, mert ez elég szembetűnő dolog volt.

Stock 2009.08.06. 00:26:12

@Winkler Róbert: valóban késő van.. :)
viszont még mindig nem értem a 3.4-es motort, ami megkavart.. mert én csak 2.4-es, 2.5-ös és 3.5-liter DOHC 24-valve dual VVT-i V6; 268 hp @ 6200 rpm/248 lb.-ft. @ 4700 rpm.. motort találtam! ezért gondoltam, hogy a 2.4-et kavarod a 3.4-gyel.....

Stock 2009.08.06. 00:28:35

@nyomasek_bobo: köszi, az valóban nem kevés!

tudnál hozzá esetleg valami linket?

csak john 2009.08.06. 00:48:37

Most megveszik az európaibb típusokat, mert baromira megéri nekik. Pár év múlva meg majd eldobják és megint vesznek egy úthengert.

Stock 2009.08.06. 00:49:24

"4. Prius is kompakt, de ő inkább már hibrid." sztem meg inkább hybrid, vagy Priusz és akkor hibrid..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.06. 01:02:40

@Remage:
Ezek a hondák, ha amerikaiak, ha európaiak, undorítóak szerintem.
Inkább járnék egy Blazerrel, mint egy ilyennel, akármennyit is eszik.

R_Gábor 2009.08.06. 01:25:13

Azért az nem igaz, hogy a Focus Amerikában láthatatlan lenne. Presztízse nincs sok, és csak az első szériát, de lehet ott látni jópárat.

romesz 2009.08.06. 03:15:28

@Stock: $4500 dollar adnak az autoert es nagyon sok keresedo (autogyar) ugyanannyi kedvezmenyt ad hozza. Tehat jo esetben $9000-al kevesebbe kerul az ujauto. Kulonben szerintem az egesz csak az Obama kormany hulyeseget bizonyitja, mert az adofizetok penzebol vesz el es adja oda azoknak akik autot akarnak vasarolni. De evvel az erovel adhatnak kedvezmenyt az uj energia takarekos haztartasi gepek vasarloinak is. De ezek az idiotak csak az autopiacra koncentralnak. Raadasul nem az amerika gyarakat segitik vele, hanem az import autokat ami szinten nem segiti a gazdasagot. Adtak a szarnak egy pofont es az utakrol egy csomo jo auto lekerul majd. Pedig pl azok akik minimal berbol elnek es ocska autot hajtanak igencsak orultek volna annak ha a leselejtezett jarganyokhoz elfogadhato aron hozzajutottak volna. Amerika nagyon fog szivni Obama miatt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.06. 05:00:03

@Winkler Róbert: uhh, en a totalcartol hallottam hogy van itt roncs program. megkerdeztem gyorsan par embert, senki nem is hallott rola. nem ertem ezt. holnap reggel utanna nezek mi ez, amugy egy 1999es ford f-150 boldog tulaja vagyok, ugyhogy erdekel a dolog.

amig 120ft itt egy liter benzin, addig nem erdekli a fogyasztas az atlag amerikait.

meg valami: europaban kb az autotulajok 15-20 szazalekat nem erdekli mivel jar, tavolsaglekuzdo szerkezetkent tekint a kocsijara, itt kb 60 szazalek ez az arany. vasarlaskori szempont hogy hany italtarto van, milyen szinu meg mennyi a tax ra.

ford focus meg sok van, van 5hengeres turbo is :) ( bereltem egyet nemregen, azt mondta a rentacaros hapsi hogy sved motor van benne azert eros :DDD )

na holnap felvilagosodok, remelem igy van ahogy leirtatok itt!!!! veszek is egy honda pilotot:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.06. 05:02:59

@romesz: 9000dollart? neb@ssza, holnap uj kocsim lesz ha ez igaz!!!! import auto? bmw, osszes japan, sok koreai itt keszul.

obama meg azon bukik vagy sem hogy mit csinal az egeszseguggyel.

TóthZé 2009.08.06. 05:44:11

@Kukimustáros: átérezzük, de hadat üzentünk a káromkodásnak. Sajnálom.

SirSnatchington 2009.08.06. 06:14:39

Ez szép hogy hibrid meg stb. De ez a globalizáció vagy mi, hogy amerre mész ugyanolyan autókat látsz... gusztustalan. Eddig legalább megvolt az adott országra/kontinensre jellemző autóformák/típusok. Ezek szerint ez is elvész... szomorú.

Kristian Kalle-t keresem a lakásbérlés szédelgőt 2009.08.06. 06:33:59

ennyi suletlenseget regen olvastam a Totalcaron. Tele van targyi tevedesekkel is ez a cikk

romesz 2009.08.06. 06:41:57

@visszakettopadlogaz: attol, hogy a BMW Spartanburgban keszul, tovabbra is import. Ugyanez a Hyundai vagy a Honda. Csodalom, hogy nem hallottal eddig errol a programrol, A csapbol is ez folyik eleg ha naponta felorat nezed a hireket es az osszes kereskedo hirdeti is nagy hangon. Vedd meg a holnapi ujsagot az is teli van vele.

Kristian Kalle-t keresem a lakásbérlés szédelgőt 2009.08.06. 06:44:11

"átérezzük, de hadat üzentünk a káromkodásnak"
ja de nektek lehet?

Stock 2009.08.06. 07:11:52

@romesz: köszi! azt nem tudod véletlenül, hogy megvan e szabva, hogy csak állampolgár veheti igénybe, illetve hogy frissen vásárolt roncsot is beszámítanak e?

albert1 2009.08.06. 07:12:26

@Kristian Kalle-t keresem a lakásbérlés szédelgőt: Igen, nekem is a számon volt, hogy a címek mostanában elég közönségesek. Recska, reszel, fos, csak így egy héten belül. Élenjárók: Bende, Winkler, Omm. Én normális címmel is elolvasnám, biztos volna ötletesebb címre való a fejekben...

Jó, hogy a cíkk képei is amerikaiak. Különös, nagyon érdekes világ. Nem bonyolítják túl a dolgokat. Hány italtartó? Boldog emberek.

Helyileg tudunk javítani Európában a levegőszennyezésen, de amit részt ők a globális gáztermelésből kivesznek, ahhoz képest a mi összes akciónk bohóckodás.

Nem V8, csak az értelmiségiek japó kocsijában is 2 littyós (min. 1.8) moci van, ami eszik alapban 9-et. Ja meg persze batár postásfurgonok, teherautónyi mentőautók - van hely bőven.

nyelv-ész 2009.08.06. 07:16:53

Szerintem épp ideje, hogy az F-150, és a hasonló dinoszauruszok végleg kimúljanak. Múzeumban majd mutogatom az unokáknak, de az utakon nem akarom látni.

Itt az ideje, hogy a szemétgyártó amcsi autóipar vagy végképp kimúljon, vagy végre megújhodva modern autókat gyártson.

Fejlesztésre szinte semmit nem költenek (maximum marketingre, de arra jó sokat), legfeljebb átveszik az európai meg távol-keleti leányvállalataik egy-egy megoldását.
Tolják az öntöttvas OHV-kat meg a laprugós futóműveket ezekbe a dromedárokba, mintha még mindig 1942-t írnánk. Évente újraformázzák a hűtőt meg a lámpákat, és nagy csinnadrattával reklámozzák, mintha valami hihetetlen újdonság lenne.

qmatch 2009.08.06. 07:26:21

Hát, kérem:
...ha netán elszabadulnának a szabad piaci folyamatok, és az ezer sebből vérző globalizmus bástyáit végre megpróbálná a szükség - akkor hirtelen bezár a tőzsde.
...ha netán bebizonyosodna, hogy ma a világ autóipara gyorsan avuló hulladékokat állít elő, ám azt piszok drágán, akkor nem kényszerítjük őket önmérsékletre - hanem mindenféle roncsprogramokkal adófizetők pénzén életben tartjuk ( kérem, kéééérem, hagyjuk a dumát a minkahelyek megmentéséről...)
És akkor itt vannak az évek - évtizedek? - óta egyszánjegyű inflációtól "gyötört" németek, ahol akkora a szükség, hogy elpasszolják a beszámított roncsokat délen és keleten.
Éljen a szabad piac, éljenek a piacgazdaság önszabályozó mechanizmusai, éljen a globalizmus, éljen ki ahogy tud.
NEVETSÉGES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Secnir 2009.08.06. 07:33:03

öööö
mindössze egy dolog:

nem lehetne megpiszkálni kicsit jobban a magyar roncsautó programot?
:)

newname 2009.08.06. 08:10:33

@romesz:
Ok, gömbölyű. De az Amcsi melós nem lesz munkanélküli, meg adóznak, meg a frász tudja, hogy ebben a globalizált világban mi-kié?

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2009.08.06. 08:32:14

Azért azt be kellene látni, hogy meggazdagodni, de akármilyen többletre szert tenni csak úgy lehet, hogy valahonnan/valakitől elveszünk. Előhúzzuk a földből, és/vagy olcsó munkaerővel gyártjuk. Amint a nyersanyag elkezd fogyni, drágulni, vagy a dolgozók elkezdenek vágyni rá, hogy jobb legyen nekik, lecsökken a profit. Ehhez jön a környezetvédelem (akármennyire is látszat, mégis sokba kerülő) költsége, ezért gyártanak annyi mindent kínában, egy tál rizsért. Ott (és a többi, viszonylag olcsón termelő országban) még a saját szintjükön xarnak a munka- és környezetvédelemre, csak a legszükségesebbekre költenek - az a kérdés, meddig tehetik meg. Akkor lesz itt igazi világválság, ha elszállnak a költségek, nem lesz olcsón feldolgozható nyersanyag, meg nem lesz aki legyártsa úgy, hogy még haszon is legyen rajta. Egyszer úgyis rá kell jönnünk, hogy ez a 'jót-is-eldobom-mert-jött-újabb-trendibb' viselkedés a vesztünket okozza, felborítja az egyensúlyt. Anyagilag lehet, hogy bizonyos cégcsoportoknak, netán országoknak kifizetődik, de nem biztos, hogy a roncsprogramokban részt vevő autók megsemmisítése, meg a helyettük vásároltak legyártása környezetvédőbb, mint a régi, jó állapotú kocsik karbantartása, és további használata. Nem vagyok szakértő, ezért szívesen látnék száraz számokat, amik megmutatják, hogy egységnyi termék legyártása (forgalmazással, szállítással, járulékos költségekkel együtt) mennyibe kerül, szemben azok megsemmisítésével/újrahasznosításával és a környezeti terhelésük megszüntetésével. Számok számok ellen, gyanítom, hogy az ilyen átlátható információk - ha vannak/lesznek is - nekünk, mezei jómunkásembereknek sosem lesznek elérhetők. De elgondolkodhatnánk egy kicsit, hová tartunk...

Kahuna13 2009.08.06. 08:35:49

Friss élményekkel hazatérve: az automata váltókat kéne kidobálni. Egy kb. 2 literes Chevy Cobalttal képtelenség volt 11-12 alatt járni úgy, hogy nem nagyvárosban járkáltunk, és ugye ott száguldozni nem nagyon lehet (120 km/h a rekord...)

kalandrover 2009.08.06. 08:37:40

A múltkor Bende úr Subarus kellemetlenkedésekor bátorkodtam megjegyezni, hogy az ő szívása semmi ahhoz képest, amikor Rábertre rájön a megvilágosodás, miszerint mégsem kell néki ez a Kúgáár.

Nem gondoltam, hogy ez a nap ilyen hamar eljő.

Kopasz Szuzukis 2009.08.06. 09:03:54

@Gépötty: "Na, erről beszélek, Nyuszómuszó!"
Tiszta hülyének néztek egy másik blogposzton az újautó-fanok, mikor elkezdtem számolgatni józan paraszti ésszel, hogy mi mennyibe is kerülhet. Mert, hála az irányított píár-maszlagnak, sokan bekajálják az "újautóhúdekurvakörnyezetbarát"-dumát. Gondosan kitakarva a nemkívánatos részeket. Nevezetesen, az előállítással kapcsolatos környezeti terhelés növekményét. Mert, kérem, a mai autók, biza jóval nehezebbek, mint a régebbiek. Egy ezerkettes-kategóriájú verda mostanság inkább 1,2 tonna. Régen egyik sem ment tonna fölé. Több vas, alumínium, réz, műanyag kerül beléjük. Több nyersanyag, több felhasznált energia, több környezetszennyező melléktermék.
1 tonna finomacél újrafeldolgozása átlag 2 tonna földgázt, vagy ezzel egyenértékű elektromos áramot igényel. Mert manapság a finomacél-művel nem szenet használnak az lvasztáshoz, meleghengerlés előtti melegítéshez.
Az is rettentő tévedés, hogy a kiselejtezett régi autókból gyártják az újakat. Azokat bedarálják, és eladják Kínának, Indiának. Ott jórészt betonvasat gyártanak belőle.
A "környezetbarát" új autókat pedig a kályhától indulva, vas-, alumínium- , rézérc kohósításából nyert alapanyagokból készítik.
A műanyagok újrahasznosítása meg egyenesen ellenjavallt. Újrahasznosított műanyagból legfeljebb 1xhasználatos szemeteszsákot lehet gyártani. Azért, mert az újrahasznosítás során a műanyagok technikai tulajdonságai meredeken zuhannak.

IQLight 2009.08.06. 09:09:47

@romesz: "mert az adofizetok penzebol vesz el es adja oda"

...az adófizetőknek. Normális országban ez így működik.

lantraman 2009.08.06. 09:21:19

Megint a Hyundait piszkálod, gyíkarc?

lazlo85 2009.08.06. 09:26:28

csak megjön az ameriakik esze is:)

Chino 2009.08.06. 09:39:33

@Stock: Prius az azért Prius, mert ez a típus neve. A hibrid meg azért nem hybrid, mert Magyarországon vagy és a ha követed a helyesírást, akkor hibridnek írod. Nem kell mindenbe belekötni.

Stock 2009.08.06. 09:48:41

@Chino: a hybrid meg a technológia neve.
"ha követed a helyesírást" a Magyar Helyesírás Szabályai könyvben ez így le van írva? vagy ezt hogy értsem? :)
Winkler még nem csapott össze olyan cikket, aminek ne lehetett volna minden betűjébe belekötni!

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2009.08.06. 09:55:00

@lazlo85: Nem jön meg, csak úgy látszik. Ugyanazon az ágon ülünk, amit eddíg is fűrészeltünk, csak most azok mellett, akik eddíg azt mondták, hogy nem is, egyre többen vannak, akik elismerik ezt, de már van/fejlesztik azt a cérnát, amivel fel lehet kötni az ágat. Pedig a fűrészelést kellene abbahagyni, vagy legalább extrém mértékben lelassítani, minden egyéb csak ködösítés, saját magunkra tett szemellenző.

dansun 2009.08.06. 09:58:00

@lantraman: Mert nem tudja, hogy az amcsik a Hyundait megbízható "japán" márkának tartják. Lehet, hogy belül műanyag, de a mostani amcsi kocsik is azok.

gpek · http://www.gpek.hu 2009.08.06. 09:58:56

Majd az Amcsiknak akkor lesz a cumi mikor rájönnek hogy bizony egy Priusban v. Camryben nem tudják kicserélni a bal szimeringet a nevadai 50-es út közepén egy benzinkúton 1 óra alatt. Mert ugye az említett típusokban bárhol komplett motort cserélnek és mindenkinek van otthon a garázsban még egy. Szerintem ilyen formán kár összevetni a dolgokat mert más az igény más az életstílus.

Chino 2009.08.06. 10:26:34

@Stock: de ha hibrid autókról beszélünk akkor sem y-al írják le legtöbb esetben. Amúgy nézd meg pölö a google-ben is. Írd be y-al meg i-vel. Mindkettőre sok találatot fog kihozni. Csak arra akartam kilyukadni, hogy amit te csinálsz az már a szarrágás kategória, hogy mindenbe belekötsz olyankor is amikor nincs teljesen igazad.

Kukimustáros 2009.08.06. 11:16:07

@TóthZé:Semmi próbléma én kérek elnézést!Csak hirtelen nem tudtam vissafogni magam!

SsPL71 (törölt) 2009.08.06. 12:02:58

@Vontahenger: A bodobácsok mellett nem beszélve a "ladybird"-ről abban az ominózus videóban.

Ami, nem ladybird, hanem ladybug, no de mind1.

JmOS 2009.08.06. 12:08:52

Én a rendelet meghozójába önteném a vízüveget és úgy járatnám...
...állatok...

Stock 2009.08.06. 12:11:40

@Chino: "Mindkettőre sok találatot fog kihozni."
az hogy sokan csak fonetikusan képesek leírni még nem igazolja ezt: " ha követed a helyesírást, akkor hibridnek írod" :)


"amikor nincs teljesen igazad." nem győztél meg.. :))

Higany 2009.08.06. 12:15:41

Kár, hogy 1.0-ás Swiftet már nem gyártunk, most lehetne vele tarolni New yorktól L.A.-ig :)))

amatőr 2009.08.06. 13:12:09

...és már tele a youtube a motormegölő videókkal... vízüveg bele, padlógáz, egy perc, megáll, micsoda öröm :S
(perverzeknek: keresés a "cash for clunkers" kifejezésre)
Az alaposabbak még a kockába préselést is felveszik.

Ádán 2009.08.06. 13:30:45

@nyelv-ész: Nekem az F-150-ről már mindig a töréstesztje fog az eszembe jutni:
www.youtube.com/watch?v=lB0araA0T_k

Ádán 2009.08.06. 13:37:04

@Winkler Róbert: "Valószínűleg a Camryből is a hibridet vitték valamelyik becserélt borzalomért, hiszen a 3,4-es V6-os benzines jó motor, de olyan nagyon nem fogyaszt keveset."
azért ez a mondat kicsit félreérthető, de lassan megértettem én is. Ha nem tudja az ember, hogy a 3.4 nem hibrid, hanem egyszerűen csak elolvassa, a többség azt fogja érteni, hogy a 3.4 hibridet veszik, mert az jó.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.08.06. 13:58:19

@Önjáró Talajgyalu: Igen, nekem is pont ez a kikötés tetszett a legjobban, hogy a veteránesélyeseket már nem bántják, és én is megkönnyeztem bizony a szlovákiai képeket :-(
@SirSnatchington: Igen, ez valóban szomorú, hogy uniformizálódik az autópark mindenhol. De ez már nagyon sok helyen elveszett sajnos, gondolj csak Közép-Európára (hogy ne menjünk messzire :-(

antiqus 2009.08.06. 13:59:35

Egész jó a cikk, de Winkler Úr pontosabbat is tud produkálni!
Pár dologra felhívnám a figyelmet, mielőtt még összekevernénk a szezont a fazonnal!
- Az USA Focus az már nem az Európai Focus! Azt hiszem valami kapcsolata van a Mazda3-sal.
www.fordvehicles.com/cars/focussedan/
www.fordvehicles.com/cars/focuscoupe/
- A Hyundai Elantra (ezt a típust az EU-ban nem forgalmazzák) már teljesen felnőtt a konkurensekhez és „közel” Toyota színvonalú!
www.hyundaiusa.com/vehicle/elantra/elantra.aspx
- A Cobalt-nek semmi köze nincsen a Cruze-hoz!!!!!!
www.chevrolet.com/vehicles/2009/cobaltsedan/gallery.do

Ave – K.Ákos

Draco3D 2009.08.06. 14:00:40

@Kopasz szuzukis: Pont ezért vannak olyan mérések is,amik a gyárakat mérik,mennyire környezetszennyező a gyártás,és ezek után kapnak díjat is,Honda gyárak ilyenek,legalább is amit olvasgattam,amcsi gyáraik közül pár modernebb megkapta.

Tipo16v 2009.08.06. 14:22:07

de miért kell vízüveget önteni a motorba?:O kár h meölik az autókat.

Leeroy of SMV Design 2009.08.06. 15:04:33

@Tipo16v: Tán hogy sose lehessen újból forgalomba helyezni, netán szétszedve az engine-t kiárulni alkatrészenként. Ezt csak a magyar agyam mondatja (íratja), hiszen nem kétséges, hogy idehaza egy hasonló program esetén effélék történhetnének. :)

romesz 2009.08.06. 15:26:07

@Stock: Mindenki jogosult a "cash for cluncers-re" de az autonak uzemkepesnek kell lennie es legalabb 12honapig a biztositassal egyutt a tulajdonodban kell legyen.

romesz 2009.08.06. 15:31:37

@IQLight: Egy szocialista vagy kommunista orszagban igy mukodik, de amerika szerencsere nem az. Ahogy ez a rohadek Obama alakitgatja a dolgokat lehet, hogy hamarosan az lesz sajnos :(

romesz 2009.08.06. 17:42:29

@Yann Le Pentrec: igen azert csinaljak, hogy nelehessen hasznalt alkatreszkent forgalomba hozni. Tehat azok akik nem cserelik le a jarganyaikat nehany evmulva nem jutnak potalkatreszhez es kenytelenek lesznek vagy barkacsolt alkatreszbol osszerakni az oreg jarganyt vagy lecserelni egy ujabb autora.

BocaNegra 2009.08.06. 20:07:26

@denever: 150-200 ezernél még vígan megy egy pdtdi...inkább 300-400 ezer az.
(Az enyémben is PD van, 148e km, és problémamentes)
Megfordult nálam 2 Audi is egy 1.9 és egy 2.5 V6 PDTDI, 204e ill. 250e kmterrel, hiba és kormolás nélkül.

A V8 jó, V8 kell sztem is, mert szép hangja van (főleg az amerikai V8-nak), de nem mindenbe. Sportkocsiba oké, esetleg egy-két izom pick-upba (mint a Dodge RAM, vagy az F150), de azért nem muszály a boltba tejért is V8-cal menni, nem?

És "úgy mindent beleszámítva" (mert ezt sűrűn látom indoklásként)V8-at is gyártanak a mai napig, nem?
Tegyük fel, h ugyanannyi szennyező anyag kell pl. egy F150 és egy A3-as Audi előállításához (mert amerikában a mai napig is gyártják a V8-as dögöket, nem mindenki használ ugye 30 éves verdát ott sem), akkor is az Audi lesz beljebb a fogyasztásával, nem?

Nem vagyok elvakult környezetvédő, de azért a mértéktelen pazarlást sem szeretem. Végül is az amcsik miatt jött ez válság, mert mindent megvesznek hitelre, és az 5 éves vasat is lecserélik, mert van az újra egy jó hitel, aztán ha bedől, akkor mindenki (mi is) szopjuk a f@szt...

romesz 2009.08.06. 20:20:51

@denever: mint mindig itt is megmutatkozik az allam hatasa a mindennapi eletre. Nehany hulye eldontotte, hogy megoldjak a dolgot es eltuntetik az utakrol a szerintuk felesleges jarmuveket. Nyilvan, hogy azok az emberek akik penzel rendelkeznek, orommel cserelik le a jolmukodo jarganyaikat. Jo penzt kapnak erte es egy uj autoval furikazhatnak. Az autopiac es a bank hitel piac beindul es az emberek nemveszik eszre, hogy megint az adofizetok finansziroztak az egeszet. Sajnalatos dolog, hogy a jolmukodo jarganyokat igy vonjak ki a forgalombol. Az en oreg automat nem fogjak megkapni :) 22 eves is 2honappal ez elott atment a vizsgan megfelelve a 2008as eloirasoknak.

raiseyoursword 2009.08.07. 00:35:22

@Ádán: És ezt láttad már?
Amit te mutattál az még a 10-12 évvel ezelőtti f150-es.
www.youtube.com/watch?v=1LkAzt_0qIg

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 08:25:19

@romesz: "Tehat azok akik nem cserelik le a jarganyaikat nehany evmulva nem jutnak potalkatreszhez"

Miért ne jutnának? A gyártó évtizedekig biztosít alkatrészt, de a classic centerekbe 60-70 éves járgányokat is betolhatsz bátran.

star77 2009.08.07. 09:01:59

azért azt megnézem amikor majd a,150kg feketék 5en beszállnak egy A3 ba, vagy egy 206 Peugeotba.fel kéne már fogni végre,hogy az ott az USA ez meg itt Európa.túl sok hasonlóság nincs,felesleges párhuzamot állítani.

Horst 2009.08.07. 10:05:38

@antiqus: pont ez jutott eszembe nekem is, sőt a honda civic is más. nagyobb (nekem jobban is tetszik) mint az európai

nissangtr3.8turbo 2009.08.07. 15:41:29

Tudomásom szerint a Cobalt nem azonos a
Cruze-zal.A Cobalt saját amerikai fejlesztés,2005-től árusítják az Államokban.Elődje az1995-től gyártott
Cavalier volt,ami aToyotával közös fejlesztés.A Cruze a 2011-es modellévtől
váltja fel a Cobaltot.Padlólemez rokon
az I Astrával.

romesz 2009.08.07. 18:22:43

@Il mio nome è Nessuno: Tehat az a szerencsetlen akinek nincs penze uj alkatreszre, ha ki megy a bontoba fog talalni olyan roncsot amiben neki valo alkatreszek vannak? Pont ez az, hogy nem, mert a cash for clukers programban a becserelt autokat tonkre teszik es viszik beolvasztasra. Nagyon ugyesen megcsinaltak, hogy az emberek kenytelenek legyenek ujabb jarganyokat vasarolni a jovoben. Nem lesz az, hogy majd a garazsban szerelgetik a regi jarganyokat, mert ezek az ujabb gepek bizony nem turik, hogy minden fele hobbi szerelo csak ugy babralja.

Smafu 2009.08.07. 21:09:38

"Kell is nekem ez a fos?"

Nemtom mi a f@aszér' kell ilyen trágár címet adni egy írásnak. Tán a célközönség így jobban ráharap?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 21:43:01

@romesz: "Tehat az a szerencsetlen akinek nincs penze uj alkatreszre"

...az minek tart autót, már nem azért? Vagy miért nem olyat tart, amihez meg bírja fizetni az új alkatrészt? Egyébként népszerû baromság, hogy olcsóbb lenne a használt alkatrész, mert amennyivel olcsóbb a bontott, annyival több üzemóra van benne, és annál elôbb cserélned kell. Pont azok szopnak a legnagyobbat anyagilag, akik pl megvesznek egy használt kerékcsapágyat, mert ôk duplán/triplán fizetik a beszerelési munkadíjat az adott futásteljesítményre lebontva.

romesz 2009.08.07. 23:47:45

@Il mio nome è Nessuno: Latszik, hogy nem volt autod szuksegbol, mert a tomegkozlekedes nem jar arra, ahova neked kell eljutnod. Latszik, hogy abbol indulsz ki, ha valaki hasznalt alkatreszt tesz a kocsijaba az megtudja venni az ujat is. Az is latszik, hogy logikad szerint ha hasznaltalkatreszre van valakinek penze akkor az uj auto torlesztest es szervizelest is kitudja fizetni.
Pedig nem igy van. sokan azert tartanak oreg jarganyt mert masra nem tellik, megtudja venni olcson az oreget es mikor szukseg ugy kivanja akkor a bontoban vesz hozza alkatreszt olcson es ujabb parhonapra le vana gond. Nem kell draga torlesztest fizetnie, nem kell a draga biztositast fizetnie sem. Nem a fobb alkatreszt veszik az emberek a bontobol ahogy te mondod (csapagy) hanem pl egy ablaktorlo motor vagy esetleg az ablak mechanikaja, esetleg egy szelvedo vagy ablakmoso tartaly.

kulalak 2009.08.08. 01:43:47

Csak a Ford Windstar-hoz szeretnek egy megjegyzest. Egyaltalan nem csodalom, hogy benn van az elso tizben. Nagyon kenyelmes, nagyon nehez auto es nagyon rosszul fogyaszt papiron (18 MPG ~13L/100). Miutan 1995-2003 gyartottak meg eleg van az utakon es sokan most ertek oda, hogy amugy is lecsereljek (folnottek a gyerekek). Nem hiszem, hogy a programot a Windstarra talaltak ki de pont megfelel az eloirasoknak es konnyu nala fogyasztasra jobbat, meretre meg kisebbet talalni. Egyebkent elnyuhetetlen es jol javithato mint egy Ford. (de nagyon nehez dog:)

seldon.h 2009.08.08. 06:19:03

a roncsautó program fontos de NEM elsődleges célja a benzinfaló , korszerűtlen autók bontóba küldése, az elsődleges cél, a recesszió miatt agonizáló autóiparnak egy ujabb mentőöv dobása... , ami jól csak akkor sülhet el, ha a roncsprémium kifutása után rövid időn belül beindul a gazdasági növekedés, mivel ha nem, akkor a jövő évi autóeladásoknál visszaüthet a dolog ( mégnagyobb kereslet csökkenés) .

ugyanakkor az eladási topplistát látva szerintem az egy pozitiv dolog hogy az eddig a fejlesztésekre, töréstesztekre magasan sz... -ró amerikai autóipart kijózanitja hogy az eddig nem túl népszerű , európai igények alapján fejlesztett autók a legnépszerűbbek. Ha az amerikai gyártók is belekényszerűlnek a technológia fejlesztésekbe nekünk is jó, mivel igy a nagyobb verseny miatt, hamarabb lesznek általánosak a 3-5l fogyasztású autók... , lásd Volt koncepció, ( soros hibrid )

Kifordított kacagány 2009.08.08. 08:14:33

@seldon.h: kérdés, hogy az európai igények szerint fejlesztett autók meddig lesznek népszerűek. oké, hogy most cserélik ész nélkül a vasakat eldobhatós autóra, a kérdés csak az, mikor jönnek rá, hogy ez nekik kurvára nem jó. ha későn, akkor rábasztak, ha nem, akkor meg visszatérnek az egyszerű vackaikhoz, ami minden igényüket kielégíti.

newname 2009.08.08. 18:12:43

@Kifordított kacagány:
"kérdés, hogy az európai igények szerint fejlesztett autók meddig lesznek népszerűek."
Nem igazán azok kerülnek oda. Mást gyártanak "ott", vagy ritkább esetben visznek oda, mert tök mások az igények.

Kifordított kacagány 2009.08.10. 20:44:44

@newname: igen, az igények tök mások, az autók már kevésbé. ám itt most leginkább arra gondoltam, hogy aki ma becserélte a tizenéves ócskavasát az holnap nem fog örülni, mikor fele annyi futás után támogatás nélkül kell az újat cserélnie. meg gondolom annak sem hogy az egyszerű szar helyett kap egy bonyolult szart, amire kb 2x annyit kell majd költenie.
süti beállítások módosítása