Recskázó macskaféle

  2009. augusztus 02. - ommm Címkék: vélemény mitsubishi pajero

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

pajero8638

Sok kis apró győzelmet arattunk úttalan-utakon, az ember ilyenkor úgy érzi, hogy képes elmenni ott, ahol senki más, képes átmenni bárhol. És csak a nap végén tudatosul benne, hogy nem is ő volt olyan jó, hanem ez az öreg, szakadt, de nagy szívű és jóindulatú kőkemény gép. Megszereti és tiszteli. Na ez az öreg Pajero-tulajdonosok titka.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr341284001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sabc 2009.08.03. 01:13:37

Hümm. Hümm. És hümm.
:))))

vadParaszt 2009.08.03. 02:42:15

Pár észrevétel a cikkhez, amit egyébként örömmel vettem:

- a max. nyomatékát 3.650-nél leadó motort ne nevezzük "nyomatékra hangoltnak", már ha ez nem egyszerű számszaki elírás. Szvsz egy nyomatékra hangolt benzinmotor nyomatékcsúcsa 2.500-3.000 f/perc közé esik. A kedvemért ellenőrizd légyszi a cikkben szereplő adatot, tényleg érdekel.

- a laprugókat nem muszáj nagyon zsírozni, legfeljebb grafitos zsírral, a rugólapok egymás közötti súrlódása ugyanis lengéscsillapító hatású, ez valszeg bele van kalkulálva a futómű karakterisztikájába. E jelenség miatt teherautóknál még ma is gyakoriak a lengéscsillapító nélkül szerelt hátsó tengelyek.

- kétezer köbcenti fölötti sornégyes motorokba évtizedek óta kötelező jelleggel beletervezik a kiegyensúlyozótengelyt. Itt nem jelent gondot a hiánya, mivel nem a vibráció szab gátat az ötezres maximális fordulat elérésének, de kétségtelenül kúltúráltabb járású lett volna vele a tesztelt jármű motorja.


Ha valahol tévedtem, akkor előre is bocsánatot kérek, csak szerény mellékvéleményeket fogalmaztam meg, miközben tetszik a cikk és a téma.

CyranoDePerszeRák 2009.08.03. 02:49:26

@LipicaiCukorgyáros: sajnos nem csak a cím..rettenetesen gyengék mostanában a cikkek is..

vadParaszt 2009.08.03. 03:44:48

A motoradatok zavarosak.

A nyomaték értéke nagyjából oké, de vagy a hozzá tartozó fordulatszám túl magas (3.650), vagy a legnagyobb teljesítményhez tartozó túl alacsony (4.200).

Talán a legnagyobb teljesítmény nem 102hp hanem 102kW, ilyen Mitsubishi motort ugyanis találtam: 198Nm/3.000 és 102kW/5.000

Nem von le semmit az írás értékéből, az adatokat nyilván a tulajdonos adta meg, és az is lehet, hogy ő tudja a legjobban, bár furcsa lenne egy 3.650/4.200 karakterisztikájú motor.

Érdekesség még, hogy ez volt az első szériagyártású dupla kiegyensúlyozótengelyes motor, 1975-ben kezdték gyártani, a többiek mind a Mitsubishitől liszenszelték a technológiát: Fiat/Lancia, Saab, Porsche, a Wikipedia ezeket hozza fel tipikus példának.

vadParaszt 2009.08.03. 03:47:15

Itt nyilván a Porsche 924/944-re gondolnak.

zippofcy6 2009.08.03. 05:03:08

Ezekről a terepjáró"tesztek"ről mindig az a pár éves cikk jut eszembe mikor Land Cruisereket (vagy vmi hasonló "igazi" terepjárókat") teszteltek Erdélyben, aztán a sok láma autós újságíró először azon csodálkozott hogy ezek a szuper gépek fel bírtak menni a hegyoldalon ... aztán meg azon hogy ott fenn mit találtak? Bizony, csomó Daciát :D

Emberöléshez se kell feltétlen M16-os vagy AK, megteszi egy papírvágó kés is ... a kérdés csak mekkora az akarat :P

A kiegyensúlyozó tengelyről én le-fel rakatom a szíjat, de se a motor nem jár tőle simábban ha fenn van, se nem pörög fel könnyebben ha lenn. Szvsz se leszedni nem érdemes, se pótolni ha elvásik :D
Persze lehet ha nem lenne elfokolva a vezérműtengelyem hatásos lenne ... szvsz csak parasztvakítás. 4 hengeres motorból sose lesz 6 vagy 8 ... de fogyasztásba se ! :P

bigpond 2009.08.03. 05:10:02

nekem nagyon bejonnek ezek a regi autos cikkek, szoval ha engem kerdezne valaki akkor meg tobb ilyet!

Pistabá 2009.08.03. 07:05:57

Látom nem hagy alább a falloszkultusz a szerkesztőségben. Nincs cikk faszozás nélkül. Néha azért csöcsökről meg puncikról is fantáziálhatnátok.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 07:21:59

@vadParaszt: Teljesen igazad van, rossz adatokat adtam meg Ommm-nak a motorteljesítményről. Mentségemre szolgáljon, hogy békés sörözgetés közben hívott fel, fejből mondtam, az meg ilyen, a jelek szerint. Most megnéztem szervizkönyvben: 103 lóerő 4500 rpm, és 192 Nm 2500 rpm.
Sorry. Ommm, javítsd lécci... :(

(Az autó az enyém. Általában Trebitsch nicken írogatok az autós fórumokba, csakkifogott rajtam az Indabigyó,nem tudtam ide átvezetni.)

Rocko- 2009.08.03. 07:28:37

[x] kipróbálnám.

@LipicaiCukorgyáros: az autó gázos. rá is van írva: LPG. ;)

@Sabc: hümm-hümm bizony. :)))

Lowtyo 2009.08.03. 07:48:38

kéne
főleg, hogy benzines

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.03. 07:51:54

Hát, nekem inkább ez, mint egy Réndzs. Láthatóan ehhez is jól megy a kalap, szóval Tie-nak sem lehetne egy szava sem.:)
@kafferbivalybalamber: és akkor kicsoda Igazitrebics? A géped tetszik, gratulálok! Csak egy kérdés, veled is előfordult már, hogy egy beszélgetés során egyszer csak az a mondat hagyta el a szádat, hogy "Amikor legutóbb cseréltem rugót..."?:) Vagy ez csak Réndzses betegség?

ommm 2009.08.03. 07:57:25

@kafferbivalybalamber: Rajta vagyok, köszönöm, és vadparasztnak is.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 08:03:07

@streetsta: Hogy kicsoda Igazitrebics: passz, nem ismerem, mindenesetre nem én vagyok.
Rugó... Ez nem angol beteg, kéremszépen. :)
Ezzel együtt amikor megvettem az autót, cserélnem kellett a laprugókat, mert nem belevaló (talán Zsuké, de igazából fene tudja) volt benne. Kapott gyári újakat, azóta béke van. :)

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 08:05:30

@ommm: Bocs, fejből írtam beleaz emilbe, amennyi eszem van. :(
De most leellenőriztem az összes adatot, a többi már stimmel.

karlmann 2009.08.03. 08:25:22

Ahhoz képest, hogy jól karban van tartva, azok a hátsó laprugók félig szét vannak hullva és úszik az olajban a hátsó difi. Ha egy képen van ennyi gond milyen lenne ha tüzetesen átnézné vki? Senki ne értsen félre, nem az zavar, hogy van rajta egy kis rozsda, de ilyen hátsó futóművel járni nem túl egészséges. Főleg nem 110-el.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 08:31:46

@karlmann: Ööööööö.... Melyik képre gondolsz?
Mer amúgy a rugók köszönik szépen,jól vannak, a difi meg száraz. Lehet, hogy a trehány festésem tévesztett meg olajügyben, mert a legutóbbi olajcserekor felbosszantott, hogy rozsdásodik a difiház hátsó fedele, úgyhogy gyorsan lekentem (evipass-cinnkromátos alapozó-2k fedőfesték), aztán kifogytam a matériából, a szélére már nem jutott. Ott mondjuk 5 centi vastag acélból van a híd, úgyhogy egy darabig még bírni fogja. :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 08:38:09

"Használtan már 100-140 ezer forint körül kapni, de ajánlott hozzá beszerezni egy komolyabb relét is. Hogy honnan? Mondjuk egy UAZ-ból. Ezzel áramtalaníthatjuk a csörlőt, mert nem jó az, ha a relédoboz beragadt reléje, vagy a vezérlés beszorult kapcsolója miatt felcsörlőzzük magunkat a fára."

És ha a relé is elromlik? :)
Most ôszintén, kivel történt már ilyen, hogy egy Warn csörlô meghülyült volna?

szálka 2009.08.03. 08:43:42

jó írás, tetszett. nem vok off roados de a terepszöget azt nem fokban szokták megadni? mert a cikkben százalékban van. ha én tudom rosszul elnézést és akkor ma is tanultam vmit. :D

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 08:50:08

@Il mio nome è Nessuno: Hát, ha a relé is elromlik, akkor szopacs van. :)
Amúgy túlbiztosítás, persze, de arra is jó, hogy normál üzem közben, csörlőzés nélkül nincs áram a nagy relén túl. A relédoboz is eléggé elöl van, a hűtő mellett, a csörlő maga meg aztán pláne, és ujjnyi vastag kábelek mennek rá. (470 amper a maximális áramfelvétel.) Ütközésnél is jobb az, ha nincs ott áram.

hegyilany 2009.08.03. 08:52:10

Gyönyörű. Már majdnem Patrol. ;)

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 08:53:31

@szálka: Fok az, nem százalék, igazad van. Valami nyamvadt karakterkódolási gubanc lehetett, szerintem. :(

edington 2009.08.03. 09:03:19

Emlékszik még valaki a Jackie Chan féle Istenek fegyverzete című filmre?
Ott már az első percben feltűnik egy brutál példány, fényhíddal, pecaszékekkel, led-es riasztóval, miegyébbel. Sajna az angol részből kivágták, mikor egy nagyobbacska tavon a kocsi tetején horgászik és megjön a fax:).
Nézze meg mindenki, a rottentomatoes-on 80% a film.
Kedvcsináló:www.youtube.com/watch?v=mX3_9vGjLOo&feature=related

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 09:12:25

@kafferbivalybalamber: Nem kötözködésképpen, de én jobban fáznék tôle, hogy egy ilyen kôkorszaki orosz csoda megadja magát, mint a Mitsu vagy a Warn gyári megoldásai.

Az áramtalanítás nem rossz ötlet, bár üzemen kívül nincs áramfelvétele a csörlônek. Relédoboz alatt mit értesz, a teljes fedélzeti elektronika áramelosztóját biztosítótáblával + relékkel, vagy van elöl a Mitsu-n egy külön accessory relédoboz az utólagos cuccoknak?

Flak 2009.08.03. 09:16:44

Ez a cím NAGYON GÁZ. Nem lehetne intelligensebben fogalmazni egy autós cikk esetében? Mert egy szennyoldalon még éppen elmegy de itt...
Tessék olvasni régi Autó-Motor újságokat, ott egy jó cikkhez nem kellett bunkó cím. Ez kicsit a cikkíró szókincsét is minősíti.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 09:23:09

@Il mio nome è Nessuno: Az az orosz relé lehet úgy másfél kiló, és akkorát csattan amikor behúz, hogy azt hiszi az ember, az ajtót csapták be jó erősen. Én bízom benne. :)
Relédoboz elöl: a gyári Warn relédoboz, ami vezérli a csörlőt. A fedélzeti elektronika relé és biztosítéktáblája a bal egy mellett, elöl térdnél van beépítve. Mondjuk a legbonyolultabb (gyári) fedélzeti elektronika az indexautomata... :)

jambooo 2009.08.03. 09:31:14

@Il mio nome è Nessuno:
Relédoboz... sajnállak , hogy még nem láttál olyat.
Ofródozás, sárdagasztás közben van igazán extrém igénybevétel és körülmény. A Warn sem bír mindent olyankor.
A kőkorszaki oroszcsodák pedig általában a legigénytelenebbek, legolcsóbban üzemeltethetők ill. javíthatók.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 09:35:23

@kafferbivalybalamber: "Relédoboz elöl: a gyári Warn relédoboz, ami vezérli a csörlőt."

Oké. Csodálkoztam volna, ha oda rakták volna a teljes gyári táblát.

Drive_alive 2009.08.03. 09:40:26

Nagyszerü cikk, gratula. Jómagam is offroadozok, sajna egy ennél kisebb géppel (Vitara), de ha nagy leszek, nekem is ilyen lesz :) Csak addigra nehogy elfogyjon az összes...
@kafferbivalybalamber: gratula a géphez, vigyázz rá.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 09:41:12

@jambooo: "Relédoboz... sajnállak , hogy még nem láttál olyat."

Nem is állítottam, hogy láttam, ezért bátorkodtam megkérdezni a tulajt. Sajnálatod és együttérzésed köszönöm, de semmi szükség rá, még élek, annak ellenére hogy nincs csörlô az autómon.

"A kőkorszaki oroszcsodák pedig általában a legigénytelenebbek, legolcsóbban üzemeltethetők ill. javíthatók."

A dolog szépséghibája, hogy az olcsó javíthatóságra a Made in CCCP cuccoknál rendszerint szükség is van.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 09:52:51

@Drive_alive: Köszi. :)
Igyekszem vigyázni rá, de azért becsúsznak gixerek. Múltkor nem vettem észre egy oldalról benyúló faágat, és benyomtam vele a bal első ajtót. :( Szerencsére belűlről ki lehetett egyengetni, de a plazúr az persze lejött. Kijavítottam rendesen, hogy ne rohadjon, de a helye az persze látszik, át kéne fújni a teljes ajtót. :(

jambooo 2009.08.03. 09:54:48

@Il mio nome è Nessuno:
Made in USSR
vagy
szgyélalno vö eszeszeszerr
ezt nem dobta ki a google?

Drive_alive 2009.08.03. 09:57:39

@kafferbivalybalamber: ehh, ezek nem gondok. Az én autómon is vannak horpadások. Müszakilag legyen ott, a többi nem számít :) Nekem a rozsda a legnagyobb ellenfelem, de harcolok vele, és győzni fogok :)

FJPO 2009.08.03. 10:08:04

... hát a cím az tényleg elég hülye....
A cikk viszont korrekt. Nekem 1984-es 2.3TD-m van, rendes forgalomban fut, rendszámos. Semmi extra, csak rendben tartom. Földúton, terepen egy életérzés. Országúton 100 felett az enyém már nem érzi jól magát (több, mint félmillió van benne), 90-el viszont elmegy a világ végére. Nekem is Yoko Geolandar van rajta u.a. a minta, talán sárban kicsit jobb az M/T. Minden más helyen (télen, jeges hóban is!) A Yoko remek. Ja: az automata szabadonfutókkal még soha, semmi bajom nem volt...

Jamesblond 2009.08.03. 10:15:29

Pajero-ja volt a fateromnak. 2.3 TD, '83-as évj. Csak ment és ment és ment. Nagyon jó gép volt azon kívül, hogy 3 évente kasznizni kellett. Na jó az nem olyan kemencében profin, hanem csak olyan sör mellett udvaron. Munkagép volt a javából. Ha veszel egy jót, lehet tovább megy még mint egy új "szoftverkupac".

2009.08.03. 10:23:47

Bakker, a címen ne pörögjetek már. A szokásos probléma, Micuék nem néztek utána a névnek, a Pajero D-Amerikában valóban recskázó embert jelent. Lásd még Punto = kis pöcs (Brazíliában).

"However, because pajero is a slang term for "Wanker" in the Spanish language,[2] alternative names have been adopted for certain overseas markets. It is known as the Mitsubishi Montero (meaning "mountain warrior") in Spain, India, and the Americas (except Brazil), and as Mitsubishi Shogun in the United Kingdom."

(wikipedia)

pickapu 2009.08.03. 10:28:56

Yeeah! Király gép, egy igazi univerzális szakóca, varacskos disznó aki rock&rollt zúz a hegyoldalon, hogy a nap végén csobbanjon egyet a kedvenc tócsájában...
Kéne hát! :)))
Cimborámnak egy hosszú kivitel van, tanyán lakik, el sem tudja képzelni mi lesz ha már nem lesz.

Az Agg 2009.08.03. 10:29:52

1989- 1996 között két rövid tengelytávú dieselt nyüstöltem. az elsőt 0km-esen vettem, s 480 ezres km állással adtam el, mai napig ketyeg tudtommal. másodikat ellopták :-(
nos, gyakorlatilag semmi rosszat nem tudok róluk elmondani. igazi munkagépek voltak, pici érzelemmel. nálam nulla meghibásodása volt mindkettőnek és sosem vittem egyiket sem márkaszervízbe a rablás/ anyagi lehúzás elkerülése miatt! koruk miatt nálam nem is rozsdásodtak... egy dolog azonban zavart rettenetesen: fogyasztáshoz mérten túl kicsi üzemanyagtartály. minden egyéb szempontból 5 csillag!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.08.03. 11:24:21

@pickapu: Vesz egy húszéves G-t, és jár vele még húsz évet.

pickapu 2009.08.03. 11:54:23

@malenykij polgar: Az ötlet nem rossz! Csak a G Mercit még húszévesen is aranyért adják (már amelyik még jó), de hát ilyen autót nem öt évre vesz az ember, így már megéri. Munkára kell, nem mutogatni.

vadParaszt 2009.08.03. 12:23:02

Látom letisztultak közben a motoradatok és igen, nyomatékra van hangolva. Kétezerötszáznál alacsonyabban kevés benzines adja le a csúcsnyomatékát, most hirtelen egy se jut eszembe.

Kösz ommm, kösz Trebitsch!

karlmann 2009.08.03. 12:41:40

@kafferbivalybalamber:

Én arra a képre gondolok, ahol a kocsi köveken áll és az alját fotóztátok hátulról. Erről a képről kicsit úgy tűnik nekem, mintha a hátsó laprugók hátsó szorítóbilincsei nem lennének a helyzet magaslatán, mert mind a két oldalon lelóg a legalsó rugós tag. Főleg a jobbos. Az a festés nagyon megtévesztő a difin, mert tényleg olyan, mintha úszna az olajban.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 13:10:42

@karlmann: Gyanítom ez a kép lehet az:
galeria.totalcar.hu/szerelem/2009/08/02/mitsubishi_pajero_1986/?current_image_num=24&image_size=l

Ha megnézed jól, akkor látszik, hogy a legalsó rugólap eleve rövidebb, mint a bilincs. Ez gyárilag ilyen, nincs ott semmi hiba, csak a cuppáncsavarok tartják középen, az összefogató kengyelek nem. A bal oldali rugó kicsit jobban össze van nyomva, ott látszik a működése is: ahogy terhelődik a rugó, egyre jobban rásimul a többire ez a legalsó, amelyik jóval vastagabb-erősebb is a többinél. Valahogy így alakították ki a japánok a progresszív rugózást laprugóval. :)

A festés meg azért alakult így, ilyen idétlenül félbehagyva, mert nem arra készültem, csak olajcserére. (A sperrdifi 30 ezrenként igényli.) Ha lett volna elég festékem, akkor végigkenem a hidat, de csak ennyit találtam a polcon hirtelen.

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 13:13:36

@kafferbivalybalamber: Rövidebb mint a bilincs... Ja. Szóval nem ér ki a bilincsig, vagy mittudomén. :)

karlmann 2009.08.03. 13:53:01

@kafferbivalybalamber:

Hát nemtom, de én még nem láttam olyan laprugót ahol kilógott volna akár a legrövidebb lap is a kengyelből, de ez egy japán járgány, úgyhogy bármi lehet.

pickapu 2009.08.03. 14:03:14

@karlmann: Kimentem megnézni a Nissanom laprugóit, ott két rugótag is rövidebb, mint hogy elérjen a bilincsig. Gondolom, azok csak nagyobb terhelésnél "dolgoznak", azért van így kialakítva. És ez eredetileg így van, mert ahhoz nem nyúltam még, de jó is hogy megnéztem, mert az egyiket kicsit helyre kell ütni :)

karlmann 2009.08.03. 15:42:51

@pickapu:

Ebben igazad van, viszont ha ott nincs bilincs akkor lehet, hogy azért van kinyílva ennyire, mert már fáradt egy kicsit. Tekintve, hogy a gép nem egy mai darab lehet, hogy szívesen látna egy rugókovácsot. De lehet, hogy egy szétszedés, tisztítás után visszanyerné az alakját. Ennyi év után egy kis rozsda-sár keverék szépen beköltözhetett oda.

Péter 2 2009.08.03. 16:17:38

@ommm: Ha már javítasz, akkor: déjà vu.

faterpolo 2009.08.03. 16:18:25

@pickapu: "Kimentem megnézni a Nissanom laprugóit" A *Nissanom* kifejezés alatt a profilképeden látható Pickup értendő? Ha igen, akkor szimpatikus és általam irigyelt ember vagy:D.

pickapu 2009.08.03. 17:22:50

@faterpolo: Igen, Ő az. Régi vágyam volt, de két éve sikerült elérnem ezt a célt. Hat éves, de ha jól fog működni, lehet hogy tizenhat évesen is nálam lesz.
Akkor meg majd írok a népítéletbe valami velőset... :)))
Ja, és azóta vagyok elfogult minden nagykerekűvel.

faterpolo 2009.08.03. 19:25:42

@pickapu: :):):):):):):):):):).

Nekem abban a pillanatban megtetszett, hogy piacra dobták. Ha jól emlékszem, akkor 15-16 éves voltam. Néha arra ébredtem, hogy álmomban a környező dombokon csapatok egy 2.5-ös TDi-vel:D
Remélem, ez egyszer majd fordítva lesz: arra fogok elaludni, hogy délután tényleg csapattam a dombok között egy 2.5-ös TDi-vel:D.

GGG77 2009.08.03. 20:06:31

Nem tudnám kihasználni, de tetszik. Őszinte gép, az, aminek látszik, úgyhogy imádnám.

pickapu 2009.08.03. 20:26:47

@faterpolo: Kitartás! A TDi viszont csak 2002-ig készült és 103 lovas volt. Ennek Di a neve és 133 lóerős. Tavaly óta megint gyártják, de annak asszem kicsit visszabutították a motorját kb 125 lóra, hogy teljesíteni tudja az euro-4-et.
Örülök, hogy nem csak nekem jön be ez a tipus :)

op tomi 2009.08.03. 21:24:57

Hároméves Outlandert hajtok, ő már maga dönti el, mikor áll át "négykerékre", tehát terepes dolgokhoz - bár próbáltam - nem mernék hozzászólni, a budapesti rettenetben verhetetlen, és eléggé elpusztíthatatlannak tűnik:)))))))) Mitsubishi a Király:)))

vadParaszt 2009.08.03. 23:01:44

Bizony, a laprugók már csak ilyenek, még azoknál az agresszív oroszoknál is progresszívek. Még a Zil-en is, és hát ott van a Progress!

Én nem kedvelem, de ha valami elpusztíthatatlan, az a merev híd, laprugóval.

Egyszerű, mint a bot, ütheted-vághatod, de a lelket is kirázza belőled. Nem kéne.
Tudod mi az, ami kéne? Egy Range Rover! De az öreg, az a kereklámpás klasszikus. Olyat teszteljetek! Vagy már volt?

kafferbivalybalamber 2009.08.03. 23:26:54

@vadParaszt: Hát igen, a laprugó az tényleg ilyen: agyonüthetetlen, de nehéz, és ettől aztán ráz. Rossz a rugózott/rugózatlan tömeg aránya.
Ezért van a vezetőülés alatt két rugó, meg egy lengéscsillapító. Be kell állítani, hány kiló vagy (hülye japánok 110 kilónál többet nem tudtak elképzelni :), aztán annak megfelelő az előfeszítés, ez ott rugózik. :)

Range meg egy másik filozófia. Luxus belül, a technika meg tessék-lássék alálapátolva. Folyton elromlik benne valami, és ha nem hagy olajtócsát maga alatt, akkor kifogyott az olaj mindenhonnan. :)
Nekem jobban bejön ez a japános, spártaibb irányzat. Megvannak a maga (jobb-rosszabb) tulajdonságai, amiket vagy elfogad az ember vagy nem, de az soha nem kérdés, hogy működik vagy sem. Működik, mindig, minden körülmények között, és biztosan hazavisz. :)

vadParaszt 2009.08.04. 00:34:26

kaffer nem volt még időm a képeket nézni, csak szöget ütött már olvasva is a rugós ülés a fejembe

ezek szerint gyári?????

Nincs még nicked 2009.08.04. 00:48:33

@vadParaszt: 'Kétezerötszáznál alacsonyabban kevés benzines adja le a csúcsnyomatékát, most hirtelen egy se jut eszembe.'
Az enyém olyan. 1800-tól adja. 4800-ig. ):D

vadParaszt 2009.08.04. 00:53:39

igen, eszembe jutott nekem is, hogy lehet ilyen...

ha turbós :)

SAAB?

mer gondolom alacsony nyomású...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 00:54:14

@kafferbivalybalamber: Ezen még nincs buszrendszer, olajhômérôt hogyan raktál bele, betettél egy szenzort a leeresztôcsavar / nívópálca helyére?

Nincs még nicked 2009.08.04. 01:02:43

@karlmann: 'még nem láttam olyan laprugót ahol kilógott volna akár a legrövidebb lap is a kengyelből'
Pedig nagyobb vasakon 2-3 ilyen "lengő" lap is előfordul. Különösen pótkocsikon.

Nincs még nicked 2009.08.04. 01:05:33

@vadParaszt: 'progresszívek. Még a Zil-en is'
Pláne.

'a merev híd, laprugóval.... a lelket is kirázza belőled'
Rakottan nem! ):D

vadParaszt 2009.08.04. 01:07:19

Igen, onnantól jöhet a terhelés. Addig még viszonylag rugózik...

vadParaszt 2009.08.04. 01:14:26

@Nincs még nicked: Jaja, de egy ilyen hobbiautót sose raksz meg. Nem tudom, nem kéne. Inkább a Range, az nagyon álmom. És a kapcsolható összkerekesek se annyira vonzanak, központi diffiset szeretnék.

Csak a csóringerség tart vissza, nem tudnám etetni, jó karban tartani, úgy meg akkor inkább nem.

De nem halok meg addig, amíg nem lesz egy. Egy jó. Vagy csak kipróbálnám, nagyon.

Azt' akkor lehet, hogy elveszek...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 01:25:58

@vadParaszt: "Azt' akkor lehet, hogy elveszek... "

...vagy kigyógyulsz :)

vadParaszt 2009.08.04. 01:55:12

Jobb nem kipróbálni. Mindkét lehetőség ijeszt.

kafferbivalybalamber 2009.08.04. 08:59:16

@vadParaszt: Igen, a rugós üléskonzol az gyári. Csak a vezetőülés alatt van, mert az anyósülést csak nagyon kicsit lehetne előrehajtani/dönteni miatta, és akkor még a mostaninál is nehezebb lenne hátra bemászni.

kafferbivalybalamber 2009.08.04. 09:01:03

@Il mio nome è Nessuno: Olajhőmérő: behegesztettem egy anyát a karter oldalába, oda tekertem be a gombát.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 09:23:22

@vadParaszt: Nem kell a legnagyobb batárral kezdeni:
www.rallytops.com/suzuki/images/suzuki-samurai-white2-l.jpg

Ezresért már kapsz egy SJ Samurai-t, 1500ért már a szebbek közül válogathatsz.

vadParaszt 2009.08.04. 09:47:47

@Il mio nome è Nessuno: Ezek penge kisautók, de csak a hátamra tudnám felvenni.

Suttora 2009.08.04. 09:57:48

@kafferbivalybalamber: Szegények a 110 kilót is csak úgy tudták tesztelni, hogy két japó egymás ölébe ült :D

Kifordított kacagány 2009.08.04. 10:04:16

@vadParaszt: egy réndzs se kerül többe.......megvenni:)

T-boy (törölt) 2009.08.04. 10:06:31

A G-Merci tényleg nem olcsó hobby.Néhány
éve tesztelésre kapott egyik 'autós műsor'
egyet.Tükörsima erdei ASZFALT úton hajtott
vadul/50-60/,és megállapította micsoda
kiváló terepjáró! Ehhez a szalonból sem
kellett volna kihozni!
Gondolom,egy esetleges javítás miatt néhány
műsor kimaradt volna..

vadParaszt 2009.08.04. 10:14:07

Simán meg tudnék venni egy ízlésemnek megfelelő Range-t, nem evvel van a baj. De minél többet beszélünk róla, annál jobban befészkeli magát a bűnös gondolat.

kaffer: Sose hallottam személykocsiban rugós ülésről, meg vagyok lepve. Tud még valaki ilyet?

Kifordított kacagány 2009.08.04. 10:33:32

@vadParaszt: nem is feltétlen a vásárlás kerül sokba. igaz, ha már otthon áll az udvarban, a kötelező népnyúzó lenyúlásokon felül csak annyiba kerül, amennyit az ember használja. attól egy fillérrel sem többe. és hát ugye annyit kell használni, amennyit ki tudsz fizetni.

ez sem kifejezetten személyautó:)

ducky321 2009.08.04. 10:51:02

én egy Mazda B2500-at nyúzok, 5 éve és 276000 km óta vagyunk együtt és most érte el azt a kort, amikor már lehet kicsit moddolni a gépet :)
nekem Bridgestone D694 es van/volt remélem nemsokára/ rajta, és lassan új mintát vág rá a drótbetét :)
jó gépek ezek, egy ilyen kockára beneveznék én is szívesen

hegyilany 2009.08.04. 11:05:03

@vadParaszt: Az öreg kereklámplás Range mellé be kell szerezni egy olajkutat/feleségül venni egy olajsejk lányát/megcsapolni a kőolajvezetéket stb.
Pasimnak volt ilyenje, V8 benzines. 25 literes átlagfogyasztás, terepen 40 litert ivott...
A hangja viszont... óóó... egy ilyesmire fogékony nőt el lehet csábítani vele...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.04. 16:46:23

@hegyilany: Teljesen normális, mégis mit várunk egy 4 literes benzines V8-tól, ami állandó összhajtással visz 2-2,5 tonnát? :)
Viszont nagyon jól gázozható, finom injektoros gázrendszerrel el lehet járni vele óvatosan autózva 23-24 liter gázzal, azzal meg azért egész kulturált.
Az enyém a 4.2-vel a sok átalakítás miatt 28 liter körül kér városban gázból, de még így se rossz, gyakorlatilag 14-15liter benzin árával járok. Az meg önmagához képest teljesen jó. A régebbi, 3.5-ös injektorosok finoman hajtva eljárnak városban 16-18 liter benzinnel. Ugyanaz gázzal 18-19, az meg nagyjából 10 liter benzin ára. A Zafiránk is annyit eszik...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.04. 16:53:26

@kafferbivalybalamber:
A "folyton elromlik benne valami" legenda leginkább az igénytelen korábbi tulajdonosok miatt alakul ki.
A Classic Range-ek itthoni legjava 80-90 közötti autó, és mivel mégiscsak kőkemény terepjárók, sokan úgy is kezelik, mintha valóban elpusztíthatatlan volna.
És mint tudjuk, egy tróger tulajdonos (hát még sok tróger tulajdonosok sora) a legmasszívabb szerkezeteket is le tudja nullázni. Az, hogy Trebi öreg kocka pahérója tip-top, az azért van, mert sokat foglalkozik vele. Azért van köztük is sok hervatag.
Vissza a Range-hez. Ott van pl. Elf autója. Öreg darab, nem tudom pontosan, de talán 83-84 körüli. Hosszú évek alatt Elf eljutott oda az autóval, hogy az összes, az idők, és a régi tulajok során elhanyagolt dolgot rendbetette, nemrég pedig épp azt mesélte, az utóbbi másfél évben gyakorlatilag csak olajcsere volt, és semmi probléma.
A legdurvább autó is igényli a karbantartást, még egy Land Rover is. Ha nem tartják karban, aztán valaki megveszi fillérekért, és komolyan használni is akarja, akkor bizony szinte mindenhez hozzá kell majd nyúlnia. De ez épp így van minden más autónál, kivétel nélkül.

kafferbivalybalamber 2009.08.04. 19:07:34

@Tie: Na, tudtam hogy a roncsrover dolgot nem hagyod szó nélkül. :)
Amúgy persze, kell foglalkozni az autókkal, még a Pahéróval is. Ámbár, mikor megvettem, utána rendberaktam rendesen, és azóta csak karbantartás van, olajcsere meg ilyenek. Meg legutóbb ugye veled együtt cseréltük ki azt a kardánkeresztet, amelyik cicergett. Ez határeset, hogy karbantartás vagy javítás, mindenesetre 6 ezer forint volt. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.04. 21:44:35

@kafferbivalybalamber: Na ja, de most akkor kezdjük boncolgatni, hogy a Range-en mi hova tartozik, hogy karbantartás, vagy javítás?
Vannak dolgok, amiket pl. hiába tartasz karban, előbb-utóbb elfogy.

Pl. az automataváltó elfogy 500ezer km alatt, ha karbantartod, akkor is. Ahogy pl. egy kupplung is. Akkor ez most mi?

A Ződ Szörnyön a legtöbb szopás tényleg a korábbi elhanyagolásból eredt. Első hajtás folyton tört. Persze, mert valaki előttem úgy odaverte az első hidat, hogy meggörbült.
Jó, a váltónak a kegyelemdöfést én adtam meg a kamionok, meg a buszok húzgálásával. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.04. 21:46:24

@kafferbivalybalamber: Na meg ugye egész más megcsinálni azt, hogy "miután megvetted az autót, rendberaktad", hogy közben van más, amivel jársz, mint az, hogy megvettem a Range-et és egyből a hétköznapi autó munkájába állt bele. És közben elkezdtem rendberakni a sok tróger elhanyagolt dolgot.

Főtruista 2012.02.07. 21:31:53

Erről a pestiutas fasságról le lehetne már kattanni - egy 1,5 tonnás autó 8x akkora kárt tesz benne, mint egy 750 kilós.
És akkor az a megoldás, h járjunk minél nehezebbekkel?!?
süti beállítások módosítása