Élményautó gombokért

  2009. július 24. - ommm Címkék: replika seven locost

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Na jó, ha éppen nem is gombokért, azért meglehetősen olcsón. Jómagam pár hónapja találkoztam a locost-autókkal egy meg nem nevezett pécsi költővel folytatott beszélgetés után, aki épített volna egy gyerek gokartot a remek kartbuilding.net-en található tervek alapján.

Szóval a locost-mániát Ron Champion indította el még 1996-ban, amikor megjelentette nagy sikerű Build your own sports car for as little as £250 című könyvével. Persze Champion nem amatőrként osztotta az észt, már 1963-ban Colin Chapmannel karöltve építették versenyautóikat ezért nem is csoda, hogy a Lotus 7-et vették alapul, ami már annak idején is egy nagyon olcsó élményautónak készült.

Nem sokkal utána – olajként a tűzre – jelent meg a Haynes gondozásában Chris Gibbs hasonló könyve a Build Your Own Sports Car: On a Budget, amely lényegében ugyanazt a témakört járta körül kicsit más megközelítésben. Már független hátsó kerékfelfüggesztéssel számolt a De Dion helyett, a terveket CAD-ben készítette el, foglalkozott a megfelelő bukócső elkészítésével és persze a modernebb, befecskendezős motorok beszerelésével is. Donorként könnyen hozzáférhető, hátsókerekes autókat javasolt mint pl. a Sierra, a BMW E36 vagy a Mazda MX-5 melyek szinte minden részegységét felhasználta.

A két remek könyv otthoni buherátorok és önjelölt autóépítők ezreit mozgatta meg világszerte és a Seven replikákat készítő apró cégek is ráharaptak, sőt, rengeteg új vállalkozás jött létre a világ olyan szegleteiben, ahol nem okoz gondot a forgalomba helyezés ill. a versenypályáig eljutás. Fórumok és klubok alakultak, sikeres és sikertelen konstrukciók születtek, lényegében egy remek közösség jött létre, hajlott a szögvas, röpködtek a szikrák a csővázak körül, törtek a kezek-lábak. Ez egy ilyen sport, a biztonság kérdését ne nagyon firtassuk.

Az építők többsége természetesen saját honlapon osztja meg tapasztalatait és magát a technológiát a többiekkel, ilyen az orlandói Jim McSorley vagy a brit Rob Lane, akik különböző motorokkal, más-más módon, mégis ugyanazt építik: egy használható élményautót.

Persze a 250 fontos határ már az első könyv címében is csak egy imagináris vonal volt, ennél azért többe kerül, már csak az alapanyag is, de még mindig elfogadható határokon belül maradnak a költségek, ha jó donort találunk, akkor tényleg kevés pénzünkbe fáj, feltéve, ha az építéssel eltöltött időt nem számlásítjuk.

A locost aranyszabályok egyszerűek és meghökkentőek is egyben:

- a vázat használt acélból építeni új helyett
- saját kezűleg megformázni az orr-részt és a kerékjárati íveket üveggyapotból
- a donor üléseit, vagy használt üléseket építsünk be újak helyett
- a műszeregységet, kormányt és felnit is a donorból vegyük
- árnyalathibás, rosszul bekevert, leárazott festéket vegyünk
- kukázzunk használható alumínium lapot a roncstelepen a motorháztető számára
- a donor tetőlemezét használjuk fel a padlólemez elkészítésekor
- a fényszórók házát rozsdamentes salátástálból készíthetjük el

Tucatnyi alkalmas donorautó fetreng szanaszét a telepeken és ne mondja senki, hogy az olyan emberek hazájában, akik szarból üzemanyagot képesek filléres beruházásokkal előállítani, ne lenne meg a találékonyság, potenciál és akarat az ilyen járművek építéséhez. Mert megvan, hiszen tudjuk, készültek itt egész elfogadható Seven-replikák, sőt, hivatalosan forgalomba is lehetett őket helyezni. Valamikor, tán igaz sem volt. És ha a forgalomban nem is, azért egy Locost Bajnokságban sokan szívesen részt vennének. Kéne építeni valami ilyesmit. Az észtek megoldották. Lada, BMW, Audi alapokon, akár kerti locsolócsővel is. Van kedve valakinek?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr461261334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2009.07.24. 23:35:22

@morcosboci: "a kétkezi munkásokat meg lenézed"

Honnan veszed azt az oltari nagy baromsagot, hogy lenezem a ketkezi munkasokat?

Egyaltalan nem nezem le, sot becsulom azt az embert, aki fizikai munkat vegez.

Nehezen is tudnam lenezni, amikor a faterom a mai napig reggeltol estig az esztergapad mellett all.

"te csak egy részét ismerheted az egésznek míg a szerelők az egészet. "

Ezt nem tudom ertelmezni.

"úgy jár az ember mint a BMW az M3-al, hogy csak kanyarodni nem lehetett vele mert megállt a motor mint a szög. "

Baromsag. Ha megint az E46 csapagyazasi problemaira utalsz, azt mar ezerszer vegigragtuk.


(csak zarojelben kerdeznem meg, hogy most megis minek kell belemkotni?)

sb

cart 2009.07.24. 23:37:51

@zippofcy6: Milyen elbaszott ember vagy te?
Nem legóztál gyerekkorodba bazki?
Gondoltál már arra , hogy alkotni, jó?
Vigyed csak el a kocsid 1 szakszervizbe ha felkel tölteni ablakmosóval. :D Köbö ehez hasonló ember lehetsz.Nyámnyila.
Ennek ez a lényege, hogy te alkotod meg és aztán élvezed amit csináltál bazmeg , olajosan görnyedtél a saját verdád alatt h minnél faszább legyen. csiszoltad, stb bazki bár neked mondhatom biztos fingod nincs az egészről.

Shadowbull 2009.07.24. 23:39:00

@Il mio nome è Nessuno: En aszondom, hogy ennek is megvan a maga letjogosultsaga. En abszolut aterzem annak az embernek a lelkesedeset, aki a sajat ket kezevel epit egy mukodo autot.

Nyilvan olyan amilyen, de ezt a helyen kell kezelni. Hobbinak teljesen jo az ilyesmi.

Az persze mar mas kerdes, hogy kozutra is kimenjenek-e ezek a takolmanyok.

En igazabol zart versenypalyara tudnam oket elkepzelni. Ott ha kiesik a kerek, akkor legfeljebb csak a versenyzo marad ott.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 00:09:41

@Shadowbull: Nem mondtam, hogy nincs létjogosultsága, csak a szériaautókhoz képest egy fos. A pályán történô használatban egyetértünk.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 00:11:24

@Shadowbull: "Baromsag. Ha megint az E46 csapagyazasi problemaira utalsz, azt mar ezerszer vegigragtuk."

Te kis beképzelt, arrogáns! :)

BushDoctor 2009.07.25. 00:14:59

megy a low costozás agyba főbe, de én mint laikus mégis azt kérdem : mennyire low cost ez valójában ? Mibe fáj egy ilyen szúnyogcsődör ? :)

ShwartzWazul 2009.07.25. 00:17:16

@Shadowbull:
"Az persze mar mas kerdes, hogy kozutra is kimenjenek-e ezek a takolmanyok."

Hát pedig de!
Anno domini a '80-as évek elején készült egy Lada alapokra épített, de teljesen egyedi tervezésű locost. Hegesztett csőváz, Lada motor, váltó, futómű (nyilván ez volt adott). A kaszni, ha jól tudom Pécsen készült hozzá műanyagból és leginkább egy Morgan-re hajazott.
Akkoriban sem volt egyszerű forgalomba helyezni, előre meg kellett küldeni a KPM-nek a tervrajzokat. De ha megadták az engedélyt, az egyben évi 6 darabos gyártást is lehetővé tett.
No, ezt az autót tavaly előtt láttam Pesten a forgalomban. Tökéletes állapotban volt és ment mint a golyó.
Bár egészen minimális az általam rajta elvégzett munka, mégis nagyon megdobogtatta a szívem. Ez az amit zippofcy6 a büdös életben nem fog érezni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 00:39:18

@ShwartzWazul: ...és persze a kora 80as évekbeli rendelkezések ma is érvényesek :]

ShwartzWazul 2009.07.25. 00:44:49

@Il mio nome è Nessuno:

Nyilván nem. Csak arra akartam utalni, hogy régen, ha nem egyszerűen is, de lehetett, aztán meg ki lett találva, hogy ezekhez is pl. törésteszt kell.
Másrészt arra, hogy egy épített autó is lehet megbízható, a forgalomban részt vevő jármű.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.07.25. 03:22:15

@zippofcy6: ezt magam sem fogalmaztam meg volna szebben:) nezd meg a hortvatokat, nincs multi, nincs nyugat-segg nyalas, es a haboru sujtotta nullarol kezdo orszag ma elorebb van mint mi magyarok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.07.25. 03:24:55

... az klassz. epitek egy autot, elviszem kpm vizsgara, ott osszetorik hogy milyen a torestesztje, aztan hazaviszem es csinalhatom ujra :)))

Shadowbull 2009.07.25. 07:37:57

@visszakettopadlogaz: "nezd meg a hortvatokat, nincs multi, nincs nyugat-segg nyalas, es a haboru sujtotta nullarol kezdo orszag ma elorebb van mint mi magyarok."

Hat ugye.
Horvatorszag vs. Magyarorszag (2008-as adatok):


Egy fore juto GDP: $16,100 vs. $19,800

Munkanelkuliseg: 14.8% vs. 8%

Annyira nem latom, hogy elorebb lennenek.

Es ugye nekunk nincs tobb szaz kilometeres tengerpartunk, ahova milliok hozzak a penzt.

sb

Shadowbull 2009.07.25. 07:39:25

@ShwartzWazul: Megfelelo kovetelmenyrendszer mellett akar kozuti forgalomban is reszt vehetnek, ez eddig oke.

A kerdes csak az, hogy mit koveteljunk.

En a szigorusag hive vagyok, megiscsak eletekrol van szo.

sb

sseven 2009.07.25. 08:29:39

@Shadowbull:
Legyen szigorú, bánom is én. Csak legyen valami. Ne azzal kezdődjön ide-oda száz- kétszáz-háromszázezer meg regadó 3millió.
Az a baj hogy megint újra fölakarunk találni valamit. Minek ha van egy működő rendszer Angliában. Ott van egy szigorú vizsga és egy 10en pontból álló követelmény rendszer és évtizedek óta működik. Itthon miért lenne baj ha egyszerűen működne valami?
A kinti infósok, asztalosok tanárok miért tudnák jobban megépíteni az autót mint az itthoniak? Ugyan olyanok sőt még talán életképtelenebb emberek mint mi. És mégis működik nem ölnek meg senkit. Nehogy már a magyar utakon a rengeteg idióta közt mi legyünk a veszélyforrás az évi 1000km-el közúton. Ha megint nem látatlanban pufognátok látnátok, hogy egy ilyen autót nem lehet használni sem városban sem a mindennapokban mert szűk, meleg meg mindenki a közelébe akar kerülni bármi áron. Ez hétvégén egy két körre plusz túrázni, találkozókra eljárni való. De nehogy már mindenhova trélerezni kelljen. Nem lesz belőlük soha tömegcikk hogy rettegni kelljen tőle.
Ja kérdés: egy százéves old timer mivel biztonságosabb akár felújítva otthon akár lepusztulva? Töréstesztje van? Zöldkártyája, katalizátora? Ekkora forgalomra építették? Mégis van rendszáma. Tervrajz alapján lett építve az is ez is. A miénket talán az egyik legnagyobb géniusz rajzolta meg(természetesen a vázat) az autótörténelemben: Colin Chapman

Szóval van létjogosultság csak máshogy.
És kérem ne hasonlítgassuk őket tömegtermékekhez.
Apropó arra még senki nem gondolt hogy felelősségteljes emberek építenek akik nem akarnak megdögleni és másokat megölni? Megkérdezte már valaki hogy milyen szakmával épített itthon valaki ilyet? Milyen felügyelet mellett? Csak megy a sárdobálás.
Üdv

sseven 2009.07.25. 08:50:17

@BushDoctor:

Durván, úgy hogy van komoly műhely és szerszámpark 5kiló.Ekkor mindent magad csinálsz, de rengeteg idő. Első indításig nekem 2év volt. Persze rengeteg szivesség és olyan munkahely ami tele van cnc dolgokkal:)(lézer,eszterga,maró) Ezek nélkül kivitelezhetetlen tehát meg kell fizetni ha nincs ismerős. Persze az asszony költőpénze amíg hagy építeni ennél sokkal több:)

Shadowbull 2009.07.25. 09:17:14

@sseven: "És mégis működik nem ölnek meg senkit."

Gondolom errol van hiteles statisztikad.

"Nehogy már a magyar utakon a rengeteg idióta közt mi legyünk a veszélyforrás"
"egy százéves old timer mivel biztonságosabb akár felújítva otthon akár lepusztulva? "

Ezek ervek? Nem hiszem. Mert sok az idiota sofor, kozveszelyes roncs, akkor nyugodtan szaporithatjuk tovabb a szamukat?

"Töréstesztje van? Zöldkártyája, katalizátora?"

Pont ez a kevesbe erdekes resze a tortenetnek.

De ahogy mondtam: tolem akar kozelekedhetnek is, megfelelo ellenorzes mellett.

Nyilvan arrol van a nagyobb vita, hogy mi a megfelelo ellenorzes.

Hoyg adot kell ra fizetni, az meg teljesen jogos. Miert ne kellene?

(az megint mas kerdes, hogy a magyar lehuzos szabalyozas mennyire ertelmetlen baromsag ugy altalaban)

sb

Hanyes 2009.07.25. 09:23:25

Az a V8-as Seven nem lehet gyenge, hogy nem jutott előbb az eszembe. :-))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 09:43:35

@ShwartzWazul: "Csak arra akartam utalni, hogy régen, ha nem egyszerűen is, de lehetett, aztán meg ki lett találva, hogy ezekhez is pl. törésteszt kell."

De nem kell. Honnan veszed ezt?

Bontószökevény 2009.07.25. 10:04:18

Érdekes! Azokon a fotókon amik balesetekről készültek csupa szép fiatal autó van szarrá törve! Közúton közlekedni a sebességhatárok betartásával illik! Ha egy szép új Mercivel kétszázzal oszlopra csavarodsz, ottmaradsz! Nem az autó öl, hanem az idióta sofőr!

Bontószökevény 2009.07.25. 10:06:20

Ha már biztonság! Melyik a jobb ezen a téren? Egy 20 éves Volvo vagy egy új dévó avejó?

Bontószökevény 2009.07.25. 10:07:47

Ezekre a kitcarokra általában korszerű fékrendszert raknak nem? A futómű is csak beállítás, no meg pénz kérdése!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.07.25. 10:20:10

@Il mio nome è Nessuno: ez a természetes szelekció része, hogy egyesek ilyen tákolmányokkal jaszkariznak (:

tittadili 2009.07.25. 10:23:47

@Shadowbull: Jogos a regadó? Az egész komplett regadónak csúfolt lehúzásban semmi jogszerü nincs. Ez Eu egyik fö alapelve az áru szabad forgalma, például a vámmentesség. A vámot megszüntették, a gyerek neve regadó lett, meg kissé felnött, úgy 5-10 szeresére. Mondok egy példát. Itt áll az udvaromon egy autóm,magyar rendszámos a sajátom, 6 éve. Ha ebböl kitcart építek, akkor regadóznom kell a 3 literes euroII-es motor után, mert ez egy "új" autó lesz. Elméletileg, gyakorlatilag kérik az euro 4-et, tehát halott dolog...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 10:23:53

@Bontószökevény: "Ezekre a kitcarokra általában korszerű fékrendszert raknak nem?"

Nincs rajtuk sem ABS, sem ESP, anélkül meg elég vicces korszerûségrôl beszélni. Nyomsz vizes úton egy padlóféket, aztán csúszol, amerre a lendület visz.

"A futómű is csak beállítás, no meg pénz kérdése!"

Nem, a futómû készítése elsôsorban tudás kérdése. Ahhoz meg tervezési tapasztalat kell, különben ilyen, könnyfakasztó híg fos tákolmányok születnek:
m.blog.hu/lo/locost/image/futomu/elsofuto007.jpg

Bontószökevény 2009.07.25. 10:25:51

Egyesek versenypályár való motorszörnyekkel jaszkeriznak!Ijesztgetik a békés autósokat! Az ugye tök normális!

Bontószökevény 2009.07.25. 10:28:19

@Il mio nome è Nessuno: Vizes útra nem megyünk ilyennel! Ugye! Vagy ha muszály óvatosan! mert nem összetörni építette a tulaj! ABS? ESP? Az mi? Vahnnak ám ebben az országban sokan akik nem ilyen fullos verdákkal közlekednek! Mert ez nem a 10millió milliomos országa!

Bontószökevény 2009.07.25. 10:29:32

Az euroncap meg ugye maga a szentírás!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 10:41:27

@tittadili: Akkor te sose költözz Dániába, 105/180%os regadó van - és nem tegnap óta:
www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html

MrAC 2009.07.25. 10:46:11

Hello
Én építettem már pár éve egy Lada , Kispolszki, Fiesta kocsikból összerakott kis élményautót, Fiesta ezeregynéhányszázköbcentis motor , szigorúan hátulhajtós persze, elől Lada futómű ámde hátul független Kispók futesz,! nagy tárcsafék. Hát büntető volt mitmondjak.
Vázat tervezni a leg izgalmasabb.
Amikor összeállt, menni kezdtünk vele. Súlypont és futóműgeometria bajok voltak, de azok is megoldódtak.
Időre mentünk vele több helyszinen felváltva. Igen kevés léből alkottunk egy igen erős , fürge és ami a legfontossabb megbízható autót. Élmény leírhatatlan!!!!
Ha esetleg magyarországon létrejönne egy közös elhatározáson alapuló ilyesféle "kupa" én belevágnék.
Csumi

tittadili 2009.07.25. 10:51:35

@Il mio nome è Nessuno: Látom ez a kép a vesszöparipád. Sezinted ez végleges állapot? Így fog közlekedni vele az ember? Mert szerintem nem. Az ABS-ASr-röl meg annyit, hogy a 450le-s Dodge Viperben sincs. Meg is pusztult már a fele tulaj. De beszélhetnénk az elözö generációs Suzuki Stiftekröl is. Azzal, ha elütöttél egy kutyát 40-el, úgy összetört, hogy még a helyszinelö rendört is infarktussal kellett kezelni. A Chevrolet Aveonak, vagy melyiknek 1,5 csillagot adott az euro ncap, iskolában az már bukásnak számít, vagy vegyük a kínai autókat... A regadóra visszatérve Dániában hány évebte kell újra regadózni a régen meglévö autó után?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 11:01:37

@Bontószökevény: "Vizes útra nem megyünk ilyennel! Ugye!"

Nem hát, ha elered az esô, otthagyod, és gyalog mész haza, Einstein.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 11:03:37

@tittadili: "Látom ez a kép a vesszöparipád. Sezinted ez végleges állapot?"

Hûen tükrözi a sufniban történô "fejlesztés" mûszaki színvonalát.

Bontószökevény 2009.07.25. 11:04:50

Nagyokos akkor jön képbe az óvatosság! Mint írtam az előbb! De mit vitatkozok én idióta sznobokkal? :D

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 11:11:56

@Bontószökevény: "Az euroncap meg ugye maga a szentírás!"

Nálad mindenképpen okosabbak, mert ugyebár ott konkrét mérési adatok szerepelnek, te meg eddig lófaszt nem bírtál felmutatni, csak légbôl kapott hülyeségeket.

s60d5 (törölt) 2009.07.25. 11:12:40

Az a locost az nem lowcost akar lenni?

Shadowbull 2009.07.25. 11:20:16

@tittadili: Elso korben nem a regadora gondoltam, hanem a sulyadora, azt fizeted rendszeresen.

sb

Bontószökevény 2009.07.25. 11:21:03

Az emberi tényező az utakon az hülyeség? Jaaaaaaa! :D

Bontószökevény 2009.07.25. 11:25:23

Akinek egyszerű, mezei, öregecske autója van, az óvatos! Ha nem teljesen hülye, tisztában van a saját korlátaival! Ellenben mindig az absasrespkutyafaszával felszerelt verdák tulajdonosai hiszik azt magukról hogy sebezhetetlenek! Esetleg azok is! Aztán családokat nyírnak ki a penge verdájukkal! No persze ez is csak légből kapott hülyeség!

Bontószökevény 2009.07.25. 11:27:07

Tegnap pl. egy státusszibólum Navara előzött életveszélyesen, engem és a szembejövőt is fékezésre kényszerítve! Ja neki lehet mert sok milliós a verdája mi?

tittadili 2009.07.25. 11:35:02

@Il mio nome è Nessuno: Neked most konkrétan a sufnival van problémád? Sufni=kontár, Csilivili mühely=szaktudás? El tudnálak vinni 1-2 sufniba, úgy kellene az álladat kézzel visszacsukni... Egyszer volt hol nem volt, a karintiai Gmündben egy kezdetleges deszkabarakkban / ergo sufni / a Volkswagen 1100-as motorjának és kézzel formált aluminium karosszériénak a felhasználásával állították elö az elsö Porsche 356-os sportautókat is. Mennyivel szegényebb lenne a világ Porschék nélkül... Ha mondjuk nincs az a sufni.

Bontószökevény 2009.07.25. 11:41:43

@tittadili: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! Öreg Porschék! Azok nem autók! Nincs bennük Abs meg esp! Meg az euroncap töréstesztjük is hiányzik!:D

sseven 2009.07.25. 11:48:17

Shadowbull
"Gondolom errol van hiteles statisztikad."
Gondolom neked is van arról, hogy nem így van.

Érdekes Angliában működik a rendszer évtizedek óta, itt meg be akarjátok bizonyítani hogy nem jó. Ez az igazi magyar gondolkodás. Egy cikk alapján néhány félkész megoldás képei után TUDJÁTOK hogy nem jó. Hát gratulálok.

""Töréstesztje van? Zöldkártyája, katalizátora?"

Pont ez a kevesbe erdekes resze a tortenetnek."

Szerintem meg ez az egyetlen jogos aggodalomra okot adó gondolat.
Szintén látszik mi a műszaki szakértelmetek.

Azt ismét kérdezem tudjátok kik építik ezeket? Mivel rendelkeznek??? Milyen szakértelemmel CAD tudással és anyagismerettel? 10millióig nem találsz olyan anyagokat(műbizonylatos anyagminőség) hétköznapi autókba, ami az én tákolt autómban van futómű, kormánymű téren. Nem bontott kádból meg szemétből van összerakva mert fontos az eredmény.
A váz statikailag körberöhög egy suzukit vagy más kisautót. Ami kérdés az a törésteszt, de azt senki nem akarja próbálni így nincs adat róla.

Értem az aggodalmat a részetekről, de érdemes lenne megnéznetek egy ilyet mielőtt pácát törnétek fölötte. Bár tudom hogy ez akkor nem a magyar elvet követné.

Adó:
nem a fix fönntartási költségek a baj, hanem a menet közben kitalált plusszok. Azért a regadó elég vicces téma mert OT-re nem kell pedig ált. azok az értékes járművek és kb annyit vannak az utakon mint a kitcar-ok. Ja és nem az a társadalmi réteg O.T-ik aki kitcarozik. Megint a csóróbbakat húzzuk le jobban mert itt ez a rend.

sseven 2009.07.25. 11:49:43

@s60d5:

Nem. Ez egy kitcar faj:) Alacsonyköltségvetésű

tittadili 2009.07.25. 11:51:21

@Bontószökevény: Bár nem volt a legjobb autó, de legenda lett a 356-osból. Nem konkrétan csak a 356-osra gondoltam egyébként, hanem úgy általában a Porschékra.

tittadili 2009.07.25. 11:59:32

@sseven: Tévedsz egyébként a Seven töréstesztel kapcsolatban szomszéd... :-) Egyik barátom / sufni tulaj / egyébként autómérnök a szakmája, vitte újra müszakiztatni a Sevent, mert lejárt a müszakija. Kérték töle a régi dokumentációkat meg ilyen hülyeségeket, amit elméletileg az elsö forgalomba helyezésnél kellene nézniük, utánna már a többin annyi dolguk lenne mint egy átlagos utcai autónál, fék, világítás, meg ilyesmik ellenörzése. Addig eröltették a hülyeséget, hogy elkészítették a Seven CAD-os töréstesztjét is a barátomék, mivel megfelelö programmal már ez is lehetséges. Bevitték a kukacoskodóknak a KPM-be, erre ök azt mondták, ezt nem tudják megnézni, mert nekik ilyet nem tud a gépük... :-)

sseven 2009.07.25. 12:08:01

@Il mio nome è Nessuno:
Megkérdezhetem hány éves vagy?
Ha jól gondolom gyerekkorodban a szüleid sem ABS-es autót vezettek mégis felnőttél. A mai napig a melós autómban nincs elektronikai segéd és még rengeteg forgalomban mindennap közlekedő járműben sincs. Nem értem hogy ez miért indok. Vízben ha ezeknélkül nem tudsz vezetni ott nem az autó a hibás. Azt tudod hogy az asr megy egyéb segéd azért van mert sokkal olcsóbb és gyorsabb elektronikát fejleszteni programozni mint jó futóművet tervezni. Gondolj bele ezek nélkül azért szarok a mostani autók futóműve mert RÉSZE a proci. Az gondolkodik nem a geometria dolgozik. Ha mostaniakból kikapcsolod az asr-t simán szarnak érzed a futóművet mert nélkülözhetetlen része a vezérlés.
Az ABS nek tulajdonítok egyedüli hasznot a mai segédberendezések közül.
A marketing duma az teljesen másról szól de ezt mind tudjuk.

tittadili 2009.07.25. 12:10:03

Én egyébként nem a Kit car-okban / most mind1, hogy locost vagy sem / látom a veszélyforrást a közutakon. Egyrészt mert évente jó ha 5-10 ember épít autót a szabadidejében, asszonyverés, vagy kocsmázás helyett. A másik, hogy nem egy köztük öszülö halántékú / mint például a 5-6 diplomával rendelkezö doki, akit itt egyszerüen csak "leürgéztek". / megfontolt, tudással és tapasztalattal rendelkezö emberke. Aki az autója építése kedvéért megmozgatja az agysejtjeit, tanul új dolgokat, fejleszti a tudását és tisztában van a határaival. Amit nem tud megoldani, arra ott a "szaki". Meg kell csak nézni a www.kitcar.hu oldalt, micsoda gonddal és precizitással van összeépítve az a kis autó.

sseven 2009.07.25. 12:11:47

@tittadili:

Na mi van szomszéd:)
Te sem tákolsz a sufniban? Most nincs is olyan meleg.

tittadili 2009.07.25. 12:16:08

@tittadili: Sokkal nagyobb veszélyforrás az elöregedett, müszakin jattal átcsúszó rozsdabolyák, vagy a fiatalok hülyeségei, lásd "feszített gumik". Széles felnikre tesznek keskeny gumikat, mert az divat, meg menö, a felni belsö pereme meg a gumi között be lehet köpni, akkora hely van. Egy intenzívebb kanyar és már oda is a levegö a tömlönélküli gumiból...

tittadili 2009.07.25. 12:18:39

@sseven: Nem, hétvégi pihi van.

Bontószökevény 2009.07.25. 12:21:52

@tittadili: Én is minden régi Porschéra! 911, 928, 944, 924. Mindegyik gyöngyszem! De főleg a laposbogár 911!:)

tittadili 2009.07.25. 12:34:12

@Bontószökevény: A 90-es években 928-as Porschéval közlekedtem olyan hóban, hogy a rendörök lezárták a városból kivezetö utakat hófúvás miatt. Mindezt nyári széles gumikkal, ASR nélkül. Nem volt semmi gond vele. Ma divat "bolondbiztos" autókat gyártani, ha a bolond hibázik, megóvja az elektronika. Így lesz egyre kevesebb a vezetöi tudás, majd pótolja az elektronika.

s60d5 (törölt) 2009.07.25. 12:45:13

@sseven: Ezert kerdeztem. Az alacsony koltsegu az lowcost. Bar nekem aztan tokmindegy:D

sseven 2009.07.25. 13:44:23

@s60d5:
A lowcost szóból született a locost(mint kitcar típus) kifejezés

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 14:28:28

@tittadili: "Ma divat "bolondbiztos" autókat gyártani, ha a bolond hibázik, megóvja az elektronika. Így lesz egyre kevesebb a vezetöi tudás, majd pótolja az elektronika."

Ez egy ökörség, ez csak a te fejedben létezik. Vezetni továbbra is tudni kell.
Hadd tippeljek: ugye te legalább valami 15 éves bontószökevénnyel járkálsz, és esélyed sincs rá, hogy újat vegyél majd egyszer?

Bontószökevény 2009.07.25. 14:31:35

Majd elkezdek adót csalni és lesz új!:D

tittadili 2009.07.25. 14:57:18

@Il mio nome è Nessuno: Miért kellene vezetni tudni? Benyomom ezt a gombot, meg azt a gombot, utána padlózhatom hóban a kanyarban, úgysem tör ki. Majd egyszer, mikor ö úgy akarja, mert bexart rajta valamelyik jeladó, akkor lesz csodálkozás, meg pánik... Aki nem vezetett "régi vágású" autót, az sosem fogja megtudni hol vannak a határok és mi a teendö ha baj van, hogyan kell korrigálni. Jelenleg egy BMW 328ci-m van és igen, 14 éves. De nem szándékozom lecserélni egy új Loganra... Sosem vettem még új autót, de nem is fogok. Bukja el más az elsö 3 évben az autó árának a felét, nekem nincs hozzá kedvem...

zippofcy6 2009.07.25. 14:59:22

@sseven: Ez egy nagy igazság, ezért nem lesz nekem soha 2005 után gyártott kompakt autóm.

zippofcy6 2009.07.25. 15:21:10

@tittadili: Én is így vagyok ezzel.

tittadili 2009.07.25. 15:24:43

@tittadili: Ez az utcai autóm, meg van még 4 hobby autó,/ kit car, replica / darabokban, készen, félkészen... 1 Cobra, meg 3 Ferrari.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.25. 15:48:01

"De beszélhetnénk az elözö generációs Suzuki Stiftekröl is. Azzal, ha elütöttél egy kutyát 40-el, úgy összetört, hogy még a helyszinelö rendört is infarktussal kellett kezelni."

Én 80-nal ütöttem el egy őzet fékezés nélkül (pont előttem ugrott ki, csak annyit tudtam gondolni: bassza meg, meg fék, de a lábam már nem volt időm mozdítani). Hibalista: első lökhárító, ködlámpa, irányjelző, jobbos fényszóró rögzítőfüle (műanyag) + elhajlott a fém merevítő a lökös alatt. Fényezéssel együtt 60 ezerbe került.

És az őz elfutott, így a gyalogosvédelemre jár a csillag. :)

Amúgy meg a vitádról (Herr Tervezőmérnökkel) az jut eszembe, mikor én gyerekkoromban szuper tudományosan állítgattam a légpuska irányzékát, aztán mégsem akart betalálni a tízesbe, apám meg odajött, és bármilyen konfiggel 5-6 lövés után kilőtte a kör közepét.

Ő okoskodik, te megcsinálod.

Shadowbull 2009.07.25. 16:38:54

@sseven: "Egy cikk alapján néhány félkész megoldás képei után TUDJÁTOK hogy nem jó. "

Ki mondott ilyet?

"Szerintem meg ez az egyetlen jogos aggodalomra okot adó gondolat."

Ha nem jo az autod toresvedelme, csak te halsz meg. Ha nincs zoldkartyaja, katalizatora, azzal nem olsz meg senkit.

Ha szar a fek, vagy leesik a kerek a kanyarban, azzal meg masokat veszelyeztetsz.

Ilyen egyszeru.

"Azt ismét kérdezem tudjátok kik építik ezeket? Mivel rendelkeznek??? Milyen szakértelemmel CAD tudással és anyagismerettel? 1"

Nem tudom, nem is erdekel. Bar a CAD-tudas ebben az esetben egyaltalan nem relevans.

Barmilyen dilettans marha nekikezdhet autot epiteni otthon, utana meg verheti a nyalat a neten, hogy miert nem mehet vele forgalomba.

Ami jo, azt engedni kell, ami rossz azt ki kell szurni.

"érdemes lenne megnéznetek egy ilyet mielőtt pácát törnétek fölötte."

En szemely szerint nem tortem palcat semmi folott.

sb

Shadowbull 2009.07.25. 16:40:23

@sseven: "Azt tudod hogy az asr megy egyéb segéd azért van mert sokkal olcsóbb és gyorsabb elektronikát fejleszteni programozni mint jó futóművet tervezni."

Bazzeg. Ekkora marhasagot.

sb

sseven 2009.07.25. 17:00:05

@Shadowbull:
Igen?? Szóval ezért terveztek új futóművet az A merci alá mikor fölborult a jávorszarvas-teszten igaz?? Én úgytudom csak beraktak egy menetstab. elektronikát mert olcsóbb volt mint az új futómű. Vagy az elektronika azért kellett hogy csak legyen. Ennyi... Nem birkózott meg a feladattal bebasztak egy ECU-t ami elveszi a gázt meg belenyúl a fékbe max. ne boruljon föl a csodafutómű. Audi tt?? Kiadnak egy sportautót amit fölemel egy légörvény? Ráraktak egy 3filléres szárnyat. Azt hiszed nem számít 1cent spórolás? Nekem minden nap lehúznak valami szart mert 2fillér, old meg ingyen. Sejtheted hogy oldom meg, sehogy, megy úgy ahogy van.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 17:04:51

@Shadowbull: "Bazzeg. Ekkora marhasagot."

...és ennyi ésszel épít autót.

Ezek után van még valakinek kérdése azzal kapcsolatban, hogy miért nem kapnak ezek a tákolmányok forgalmit?

sseven 2009.07.25. 17:06:14

Amúgy értem hogy az első az emberi élet védelme és maximálisan meg is teszek mindent érte. Nem csak én. Azok a megoldások amikkel dolgozom-unk nem hagyják elrepülni a kereket, eltörni a lengőkart mert itt van az a szó hogy anyagismeret. Persze ilyenkor már a CAD modellezés sem fontos mert még kiderül hogy tesztelt megoldást használnak a sufniban. Akik építenek, honnan tudod hogy hétköznapi munkájukkal nem találkozol minden napi életed folyamán( egy lift, egy autó, egy létra tetején amin akár az életed múlhat)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 17:08:37

@sseven: Az ABS, ASR vagy ESP nemhogy egy büdös vasat nem spórol meg a gyártónak, de jelentôs többletköltséggel jár, te agyhalott.

sseven 2009.07.25. 17:12:07

@Il mio nome è Nessuno:
Ha ennyire okos vagy a merci témát elmagyarázhatnád.
Amúgy szerintem egy hozzászóló sem személyeskedik Shadowbull sem! Egyedül te!
Szóval az egész lapon ez csak téged minősít!
Csak simán vitatkozunk egy témáról normális hangnemben, te meg jössz a semmiből a személyeskedéssel.

tittadili 2009.07.25. 17:19:45

@Il mio nome è Nessuno: Nem kellene átmenni anyázósba, csak mert valaki másként látja a dogokat... sseven által leírt A Merci és TT story igaz. És akkor még nem beszéltünk a sokmillió euroért kifejlesztett S osztályos Merci radar csúfos bukásáról, amikor újságírók elött a bemutatón jól összebaxták a Mercit, mert xart sem ért az egész. Én befejeztem ezt a témát, nem írok ide többet.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 17:41:01

@tittadili: "csak mert valaki másként látja a dogokat..."

Hogy az elektronika kifejletsztése és legyártása mibe kerül, az TÉNY, nem eldöntendô kérdés. És aki szimpla, száraz tényekrôl ökörségeket hord össze, annak nyilvánvalóan a leghalványabb fingja sincs a témáról.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 17:51:03

@tittadili: Az említett, elôszériás autóban egyáltalán nem mûködött a BAS+, mi a tökömet akarsz ezzel?

Arról nem beszélve, hogy olyan orbitális faszságok is vannak a cikkben, amik jól illusztrálják a TotalCar technikai színvonalát:
"Mert az elektronikával telezsúfolt autók egyre rejtélyesebb és veszélyesebb, gyakran javíthatatlan hibákat produkálnak, és mi rövidesen erről is fogunk írni."

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 18:05:25

@sseven: Az, hogy nettó baromságokat hordasz össze az ABS/ASR/ESP-rôl, nem személyeskedés, hanem tény.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 18:13:27

@tittadili: "És akkor még nem beszéltünk a sokmillió euroért kifejlesztett S osztályos Merci radar csúfos bukásáról, amikor újságírók elött a bemutatón jól összebaxták a Mercit, mert xart sem ért az egész."

Basztál elolvasni a cikket, és hülyeségeket hordasz össze. Be akartak mutatni egy félkész, fejleszés alatt álló rendszert, amirôl még a teszt elôtt tudták, hogy NEM mûködik. Na bumm, ki le nem szarja, nem így megy gyártásba.

Ami viszont elfogadhatatlan, hogy ennek ellenére bevállalták a prezentációt "nem mûködik, hát majd csalunk" mottóval. Specht-et ezért ki is baszta az AutoBild, mert NEM érdekük hazudni. És a Daimler-es csapatnak is ki lett osztva 1-2 tockos a szinfalak mögött, ezt elhiheted.

De ennek SEMMI köze a BAS+ képességeihez, vagy minôségéhez, és sem a szériagyártásban, sem a napi használatban nem volt vele probléma. Kb. te vagy a huszadik ember, aki elôhozza ezt az ökörséget, mert képtelen elolvasni és értelmezni egy cikket, viszont vonzza a lehetôség, hogy olyasmit fikázzon, amire neki a büdös életben nem fog telleni.

Shadowbull 2009.07.25. 18:13:48

@sseven: Az A-Mercinel konkretan nem tudom, mit valtoztattak, de a TT-nel igen:

Amellett, hogy mindegyikbe utolag beepitettek a teljes ESP-elektronikat, kormanyallas-jeladoval, gyorsulaserzekelokkel, minden kutyafaszaval egyutt, atterveztek a futomuvet is. Meghozza ugy, hogy az kanyarban nagyobb karosszeriadolest engedjen meg, azaz az egyszeri sofor kevesbe legyen magabiztos, es kisebb kanyarsebesseget merjen megkockaztatni.

Iszonyatos penzekbe kerult a gyarnak, a TT-k Gyorbe szallitasaval, csereauto biztositassal, meg a konkret munkaval egyutt.

Asszem az Autocar hasonlitotta ossze a ket TT valtozatot, es a regebbit jobbnak talalta, az ujat viszont bolondbiztosabbnak.

Egyebkent meg nem legorvenytol szallt el, hanem akkor, ha nagy temponal kanyarban esz nelkul padlofekeztek vele.

Namost nekem volt szerencsem TT-vel joval 200 folott hasonlo mutatvany abszolvalni, kicsit csovalta a segget, de nemi tapasztalattal, hidegverrel uralni lehetett gond nelkul.

Szoval ha lehet, ne nagyon alkossunk elmeleteket a tenyek teljes ismerete nelkul.

sb

Shadowbull 2009.07.25. 18:22:56

@sseven: Ezt ertem, meg ha fenntartasaim is vannak a dologgal kapcsolatban.

Nem is a jol osszerakott, megbizhato autokkal van gondunk, hanem az ipari hulladekbol osszeganyoltakkal.

De szerintem elbeszelunk egymas mellett.

"Persze ilyenkor már a CAD modellezés sem fontos mert még kiderül hogy tesztelt megoldást használnak a sufniban."

CAD-ben nem tudsz tesztelni, csak szimulalni. Megbizhato szimulaciot kesziteni pedig nagyon korulmenyes es koltseges dolog. (mar amennyiben az alkatreszek mechanikai terheleserol beszelunk, nyilvan szerelhetoseget egyszerubb, de az meg az egyedi autoepitesben nem igazan relevans tema)

sb

tittadili 2009.07.25. 18:56:16

@Il mio nome è Nessuno: Pedig nagyon vágyom egy S osztályra. Értékálló és nem kell rá költeni. De legalább csúnya tohonya nagy tepsi... Végre belinkelem normálisan: totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1/?print

sseven 2009.07.25. 19:01:03

@Shadowbull:
Értem.
Nem beszélünk el most már:) csak az zavart meg hogy az otthoni építést azonosították sokan a tákolással. Természetesen lehet tákolni is, de ahány építőt itthon megismertem és láttam a munkája eredményét egyikőjük sem tákolt dologgal bizonyított. Hidd el egy ilyen dolgot NEM TUD otthon könyvből összerakni mozgásképesre aki tákol. Túl összetett és hosszú folyamat az építése, hatszor föladja mire elkészülne. Van itthon ilyenre is példa, de szerencsére nem jellemző.
Egyértelműen szigorú, de egyben korrekt elbírálást kívánna meg egy ilyen forgalomba helyezés. Csak ismételni tudom magam, vegyük a mintát olyan helyről ahol működik.

A CAD-nél arra gondoltam, hogy veszélyes geometriákat nem építesz össze mivel már ott kiderül hogy csak a szerkezetet terheli és önmagát fárasztja az anyag azon felállása/összeállítása. Tehát nem az úton fog hajlani hanem már a számítógépen.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.25. 20:14:35

Aki tákol, az legritkább esetben megy be az ocsmányirodába/kpm-hez/kff-hez, és kér építési engedélyt. Ez az egész itt kezdődik. Aki tákol, az összehajigálja a sufniban az autót, aztán viszi ki a mezőre, esetleg 1-2 amatőr versenyen elindul vele.
Aki autót épít, az meg végiggondolja a dolgokat, utánaolvas mindennek, szétnéz, számolgat, tanul, modellez... Aztán elmegy az engedélyért, közlik vele, hogy semmi gond, csak hagyd itt egy kisebb panellakás árát...
De ha már itt tartunk, mo-n rengeteg Ferrari/Lamborghini/Cobra stb. replika rohangál, vannak köztük igényesek is, de akad olyan, amelyiknek már a látványától is a hányinger kerülget. Centis illesztési hézagok, rücskös üvegszálas kasznielemek, imbolygó futóművön oldalanként 15 centis nyomtávszélesítés. Ezek mégis kaptak engedélyt valahogy. Hasznaltauton meg fent vannak 1-2 milláért, vagy még olcsóbban. Nyilván nem került nekik 5-6 millába csak az átépítés + papírozás. Akkor ez hogy is van?
El van baszva ez az ország, na.
Egyébként tökéletes futómű nem létezik, de tökéletes-közelit is csak úgy lehet csinálni, ha az ember épít, kimegy, próbálgat, visszamegy, módosít, próbálgat... A kápéem majd pont egy beadott papírfecni alapján dönti el, hogy mennyire stabil az autó, persze.
(nyilván kell egy kiindulási alap, ami már majdnem jó, ehhez meg számolgatni kell először, de az korántsem a végleges verzió).

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.25. 20:20:39

És hogy hogyan kéne csinálni?
Szerintem valahogy így:
Ha normális a terv, kiadni az engedélyt. Utána a vizsgán minden hegesztést, csavarkötést megnézni, tesztelni, az autót 4 órán át kínozni rázópadon, ha nem esett szét, akkor meg kimenni valami lezárt nagy betonplaccra, beültetni valakit, aki TUD vezetni, hogy menjen pár kört. Izzadjanak a fékek, szenvedjen a futómű. Ha úgy érzi, hogy biztonságosan úton tartható az autó, akkor mehet forgalomba. Ha nem, akkor javaslatot tesz az építőnek, hogy mit változtasson rajta.
Álomvilág.
Kerülne mondjuk 200 ezerbe. De aki mondjuk Super7 replikát épít 1-2 milláért, annak ez szerintem bőven beleférne.
Persze itthon nem megy át a műszakin az autó, ha a jobb első gátló tökéletes, a bal első meg jó. Akkor átmegy, ha mindkettő még épphogy jó.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 22:49:18

@tittadili: Nincs ilyen oldal. De mintha azt ígérted volna, hogy a jövôben megkímélsz minket az elméleteidtôl.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 23:00:13

@Maybe_: "Kerülne mondjuk 200 ezerbe."

Ennyibôl az életben nem hozod ki, ennyiért mezei szakvéleményeket osztogatnak egy-egy komponensrôl. Itt milliós tételekrôl van szó, de ilyen engedélyt máshol sem kapsz - a fószer, aki Reynard 91F-jét közûtra lemûszakiztatta, kormányzati különengedéllyel tette (ha maga építette volna a nulláról, akkor még ez a lehetôség sem lett volna meg). Magánterületen viszont továbbra is azzal közlekedsz, amivel csak akarsz.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.25. 23:20:33

Versenyautók közül talán ezt lehetne legálisan levizsgáztatni:
www.vanwallcars.com/html/gpr_v12.html

Ezeket viszont biztosan:
www.radical-deutschland.de/range/sr3-rs

Több száz fut belôlük rendszámmal:
www.supercars.net/gallery/4839/75/4700.jpg

Pedig a TÜV nem szívbajos, ha ki kell baszni valami barkácsmegoldást a vizsgán.

automániás 2009.07.25. 23:58:31

nekem kérdésem van
mivel lehet heggeszteni a vázat csak gázzal vagy elektromos trafóval is?

tittadili 2009.07.26. 07:08:51

@Il mio nome è Nessuno: Van olyan oldal, harmadjára sikerült belinkelnem... Csak neked szelektív a látásod. Arról szól, hogy ma már pár évre gyártják az autókat, vedd meg 5 évente az újat, ha nincs pénzed vegyél fel hitelt. Silány xarokat gyártanak és ebben élen jár a Mercedes újabban. Nem hiába esett az elözö S oszályos Mergák ára sem pár év alatt 20-ról 4-5 millkára. http://nepitelet.hu/autok/mercedes-benz/s_1998/daciaval_volt_ennyi_bajom_utoljára/ vagy nepitelet.hu/autok/mercedes-benz/s_1998/elit_auto_rohejes_hibakkal/ Búcsúzóul sok szerencsét kívánok az ABS-ASC-ESP-PSC-CTS-KGB...stb-s Új S osztályos Mercidhez, használd egészséggel, nyomjad neki 200-al a ködben és várjat a sípoló hangot. Adios...

bigdewil 2009.07.26. 09:37:14

Nálunk nagyon hülye törvények vannak.
Ha én itthon épitek egy autot, akkor sokmilliot kell belefecölnöm, valamint rengeteget utánajárnom, hogy legállisan le tudjam vizsgáztatni. A kenöpénzekröl nem is beszélve...
No de ha én megépitem ezt az autot itthon, majd tréleren kiviszem egy másik országba, szomszédba. Ott a haverom levizsgáztatja, kap rendszámot, meg minden egyebet is. Ekkor felrakom a trélerre, hazahozom és minden további nélkül itthon is levizsgáztatják, hiszen már van rendszáma!
Ilyen hülye országot, mint a mién a bika sem baszott még.
Elképesztö dilettáns köcsögök ülnek a fejünkön és szarják a hülye törvényeiket, miközben a többi ország szépen elhuz mellettünk gazdaságilag...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.26. 12:07:50

@bigdewil: "Ha én itthon épitek egy autot, akkor sokmilliot kell belefecölnöm, valamint rengeteget utánajárnom, hogy legállisan le tudjam vizsgáztatni."

Szerintem nem fogod levizsgáztatni egyálalán.

"No de ha én megépitem ezt az autot itthon, majd tréleren kiviszem egy másik országba, szomszédba. Ott a haverom levizsgáztatja, kap rendszámot, meg minden egyebet is."

Melyik lenne ez az ország, ahol adnak rendszámot saját építésû autókra? Tudnál mutatni pár példát?

automániás 2009.07.26. 12:19:33

Na jó de ha én építeni akarok egy ien autot annak a vázát mivel heggesztsem össze?

bigdewil 2009.07.26. 19:09:31

@Il mio nome è Nessuno: Re: A környezö országok mind!
Jelenleg épp egy ilyen projekten "dolgozom" )))

bigdewil 2009.07.26. 21:15:19

Különben lehet szerezni proba rendszámot. Azzal lehet közlekedni bármivel.

Pitzu 2009.07.27. 00:17:28

Nem olvastam végig minden kommentet, így nem tudom volt-e ezekről szó. Sokan viszont úgy láttam feltették a kérdést: mibe kerül egy ilyen.
Nekem egészen friss infóim vannak. Egyik ismerősöm Svédországban épített 3 db ilyen Super 7 replikát a garázsában. Anyagárban kb. 800.000 forintból jött ki egy, átszámítva. És nem tűnnek tákolmánynak, legalább olyan jól néznek ki, mint a magyar Hélix. A srác a Scania fejlesztő laborjában dolgozik. Több újítása is volt, szóval "kicsit" konyít az autók, motorok működéséhez.
Azzal nem érdemes foglalkozni, hogy a ráfordított munka mennyi lenne, ha beszoroznánk valami átlagfizetéssel... Ezt szerintem csak hobbyként éri meg csinálni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.27. 01:35:22

@bigdewil: Azt megvárnám. Fôleg az osztrák rendszámot.

traxx 2009.07.27. 09:42:50

Angliában évtizedek óta működik az "építésesdi". A műszakin lényegesen szigorúbbak az előírások, mint a gyári széria autók vizsgái. Van egy százegynéhány oldalas ajánlás, aminek maradéktalanul meg kell felelni. Na meg persze vinned kell a terveket is. Statikai és egyéb számításokkal.
A terv: mivel a seven versenyautónak épült, megkockáztatom, hogy az eredeti sokkal biztonságosabb, mint egy utcai autó. (gondolok itt pl a váz kialakítására. Pl egy versenyautó csövezése lényegesen biztonságosabb, mint a széria autó. Ha egy hasonló csővázra raksz egy futóművet, meg motort,stb.-t akkor miért lenne a végeredmény rosszabb, mint az eredeti szériakocsi. Persze ez így le van egyszerűsítve, de a lényeg érthető... Ezt persze megfelelő tervekkel ,számításokkal bizonyítanod is kell..)

Ami itt nálunk gond lenne, hogy nem vagyunk felnőve az ilyenhez. Valaki megépít egy ilyet(gyk. egy versenyautót), jön egy olyan ember, akinek van sok pénze, azt' megveszi. Na ő potenciális veszélyforrás lenne. Mert nem ért hozzá, nincs felnőve az autóhoz.

Egyébként angliában nem csak autót lehet építeni. Meg van a megfelelő "forgatókönyv" halyó, repülő, sőt helikopter építésére is. És ugyanúgy kapsz rá engedélyt, ha megfelel az előírásoknak. Persze ott a szabályokat hozzáértő emberek hozták, és nem a politika volt előtérbe helyezve, hanem a biztonság.
Költségekre nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, hogy autóknál a normál vizsgán felül van még egy kb 50-100 fontos költség a szigorúbb megfelelési vizsgálat miatt.(ez is csak az elsőnél)

lacza87 (törölt) 2009.07.28. 16:41:22

@traxx:
"Egyébként angliában nem csak autót lehet építeni. Meg van a megfelelő "forgatókönyv" halyó."
Halyó??? B+ Halyó????
Egyszer és mindenkorra hajó!

volfi 2009.07.29. 23:50:55

Ja, igen tenyleg ganyolas:
www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=54042

www.wr4.co.uk/

Ott a pont traxx-nal

Tegyunk mar kulonbseget a CAD es CAE kozt:

CAD - computer aided DESIGN (Catia es tarsai) - "rajzolunk" ezekkel az eszkozokkel, sem tesztelni sem szimulalni nem lehet

CAE - computer aided Engineering na itt jon be a mernoki tudas, ahol felhasznaljuk a CAD-ben elkeszitett modellt hogy pl. veges elemes modszerrel szimulaciokat csinaljunk (pl. Nastran, Abaqus, Radioss...)

Peace
süti beállítások módosítása